Reklama

.

.

pátek 17. srpna 2018

Erdogan míří do Berlína, ale měl by být v Haagu

Jana Maříková
17. 8. 2018
Včera jsem při zběžném prohlížení facebooku narazila na status jednoho z mých zdrojů z Kurdistánu a okolí - Hade S Shingaly. Doslova zněl: " Aktuální zprávy. Právě teď.
Turecké letecké údery proti PKK (vojenským srukturám Kurdské strany pracujících) na hoře Sindžár." Hora Sindžár a okolí je místo, kam uteklo asi 50 tisíc Jezídů poté, co na jejich hlavní sídlo Shengal v roce 2014 zaútočil Islámský stát (IS) a začal je masově vraždit a zotročovat. Nakonec je v jejich útočišti na hoře Sindžár obklíčil. Další tisíce jich tam zemřely. Tehdy je PKK a YPG ( Lidové obranné jednotky) s leteckou pomocí Američnů doslova vysekaly a umožnily jim útěk přes Sýrii do jižního Kurdistánu.


Nejprve jsem si myslela, že je to starý status. Turecko začalo v květnu, po oficiálním obsazení severosyrského kantonu Afrín, tedy po aktu mezinárodní agrese, útočit na severní Irák a zejména na stanoviště PKK s okřídleným heslem "boje proti terorismu". Pak přišly volby v Turecku a s nimi jiná témata. Severní Irák - Kurdistán - na chvíli zmizel ze zpráv. A včera to tedy začalo znovu. Turecko letecky útočí na místa, kde našli Jezídi útočiště. Což se následně bohužel potvrdilo z více zdrojů, spolu s dalšími detaily. Kerem Schamberger, Jan Jessen, Cengiz Doldur. Všichni útoky ze svých zdrojů potvrdili spolu s upřesněním, že při náletu na konvoj, který se neblahou shodou okolností vracel ze smuteční slavnosti ve vesnici Kocho, před čtyřmi roky kompletně vyhlazenou IS - muži povražděni, děti a ženy zotročeny nebo prodány - zahynul jezídský velitel místních jednotek PKK Mam Zaki. Novinář Matthew Barber napsal na svém Twitteru: "Dnes, v den čtvrtého výročí masakru ve vesnici Kocho, kdy IS vyvraždil celou vesnici v rámci genocidy Jezídů, bombardovalo Turecko jezídský konvoj, který se vracel ze vzpomínkové slavnosti. Byl při tom zabit Mam Zaki, důležitý velitel jezídské PKK." Kerem ještě doplnil, že byli zabiti další dva lidé a mnoho zraněno.

Mam Zaki

Jan Jessen, také novinář, doplnil tuto smutnou informaci svým pohledem na celou věc: "Islámský stát tehdy vyhladil celou vesnici. Džihádisté zavraždili 380 mužů a unesli 700 žen a dětí. Před čtyřmi lety panovalo nad jezídskou genocidou obrovské rozhořčení. Dnes se celý Západ dívá, jak jeho turečtí spojenci utlačují jezídskou menšinu v kurdském kantonu Afrín v sverozápadní Sýrii - a Německo s vojenskými poctami oficiálně přivítá právě toho muže, který nechává bombardovat domovské území Jezídů v Iráku."

Turecko pokračuje v politice IS - tedy likvidace náboženské menšiny Jezídů. Nejen v Afrínu, kde jsou vystaveni systematické násilné "asimilaci" a nucení k islámu, ale i v Iráku. Irácká vláda hraje mrtvého brouka, stejně jako vedení iráckého Kurdistánu.

Erdogan potřebuje odvést pozornost od vnitřních problémů. Turecká lira padá volným pádem, jak píše ve svém článku pro deník Haaretz, nazvaném "Turecká krize, Erdogan hledá útočiště ve fantazii, paranoie a bojích s padající lirou", zveřejněném 14. srpna, analytik David Rosenberg. "A to je to, co se děje. Turecká lira je ve volném pádu, což způsobí tureckému zadluženému firemnímu sektoru další dluhy, které nemůže splácet a hrozí, že vytvoří bankovní krizi, která znásobí již tak vysokou míru inflace v Turecku a snadno zatlačí ekonomiku do hluboké recese." Také zmiňuje, že více než u jiných krizí, kterým Turecko kdy čelilo, je tahle víceméně "výsledkem práce jednoho muže, a to je Recep Tayyip Erdogan", který je v čelných pozicích ve státě už 16 let.

Odvedení pozornosti od vlastní neschopnosti musí být dokonalé. Ať to stojí co to stojí. Takže se nejen válčí a bombarduje v severním Iráku, ale turecká armáda podpaluje také lesy v Dersimu - v rámci boje proti terorismu. Aby se gueriloví bojovníci neměli kde ukrývat. Opět to potvrzuje více zdrojů, (Kerem Schamberger, Alican Önlü a další přímo z místa píšou o tom, že policie a vojsko do určitých oblastí nechce pouštět lidi - a ne pro jejich vlastní bezpečí). Fotografie hořících lesů se objevují znovu a znovu. Spolu s těmi, kde hoří olivové háje v Afrínu, ze stejného důvodu - boj proti terorismu a vyhánění lidí z oblasti. Dersim má zůstat neobydlený, pokud možno, a v Afrínu budou jen spřátelení džihádisté. I kdyby byla PKK skutečně teroristickou organizací - a ne, že by v její historii nebyly hodně temné momenty - takové škody, jaké vznikají v rámci boje proti ní, doslova spálená země, popel a prach - to by sama PKK nikdy nezvládla.

Jak tohle dopadne, to nikdo neví. Jistě hodně lidí doufá, že Erdogan padne. Ale tak jednoduché to nebude - Rusko už nabídlo - podle informací Terezy Spencerové - pomocnou ruku a chce obchodovat s Tureckem v národní měně místo dolarů. Země BRICS by prý mohly přijmout Turecko do své náruče... De gustibus non est disputandum, chce se mi říct. Když chtějí mezi sebe válečného zločince a člověka, který vlastní zemi přivedl "cu grunt" a místo peněz má alláhy - nechť si ho dopřejí. Erdogan totiž na na setkání se svými příznivci vykřikuje - " Oni mají dolar, my máme Alláha." Takže se vtipkuje na téma, koli alláhů bude stát jeden oběd...

101 komentářů :

  1. V Haagu by měl stát před soudem v první řadě mj. celej evropskej komisariát a vojenské i politické vedeni NATO...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano,...Erdogan se odvrací od Ameriky,takže na ně prožidovští házejí špínu,nic víc,nic míň,samozřejmě jim chtějí hospospodářsky škodit,tedy jednoznačně jede do Německa vyjednávat,bude to stát další fin.prostředky,jinak otevře hranice a Evropa bude zahlcená migranty....sami řekli,že pomohou a nabídli pomoc,je to tedy pravda ?????,uvidíme...

      Vymazat
    2. Turci jsou poslední NATO stát, který se nezbláznil. Své nepřátele prostě osmanizují, jak se jim to osvědčuje mnoho staletí. Kdyby Evropa své vertřelce topila už na moři a střílela je na čáře, případně i za čárou, kde se shlukují k útokům na hranice v Ceutě apod., mnoho Evropanů, barevnými muslimy zavražděných, mohlo vesele žít - a pracovat pro své národy a Otčiny, pro sněhobílou Evropu.

      Vymazat
    3. Pro 9:06 to není řešení, ale řešení, ke kterému se nás snaží někdo dotlačit. Představte si, že se přemnoží zvěř (přemnožení plně podpořeno, ale vzdělání a výchova k člověku na to peníze nebyli), tak jak si ochráníte zahradu, aby nezničila zahradu, uděláte kvalitní a silný plot (uzavřete hranice). A na vyšší úrovni myslivci udržují optimální stav zvěře, když je hodně zvěře pořádají se hony (armáda a policie by měla důsledně potírat teroristy a teroristické organizace a ne je chránit a hýčkat). Ještě na vyšší úrovni je řešení, vybudovat v Africe a rozvojových zemích infrastrukturu a dát ženám více peněz. Zjistilo se, že čím má žena vyšší příjmy tím méně rodí děti (přirozený mechanismus přírody, čím větší nejistota, tím vyšší porodnost - ve staré indii se ženy bili při milování jako recept na zvýšení pravděpodobnost početí - stres u žen zvyšuje porodnost, to už se ví dávno - a rozmazlené západní ženy odmítají rodit vůbec).

      Vymazat
    4. Clovek, co pochytal vsechny spolupracovniky CIA a pozaviral je, navic se rozchazi verejne s USA, zasluhuje jen HAAG! Navic - vrazdi po stovkach, musi po milionech, jak USA, pak dostane NOBELOVOU CENU.

      Vymazat
  2. Včetně představitelé států NATO

    OdpovědětVymazat
  3. CENZORE prestan mazat moje prispevky , kdyz poukazuji na tvoji destruktivni cinnost. Pracak te nemine ty zvrhliku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 4:38
      DRŽ DRŽKU TY INCESTNÍ RETARDOVANEJ KRIPLE!!!!!

      Vymazat
  4. Vy nás tady zásobujete, paní Karfíková, by řekl klasik. Tedy, paní Maříková se tváří, jako by válka v Sýrii a Iráku spadly jak tak ze vzduchoprázdna. Celému tomuto pláči o nebohém osudu Kurdů předcházela přece ta třepající se zkumavka zločince Powella v OSN, a Kurdové jako spojenci zločinců z USA nesou tedy svůj podíl viny na celé této zločinné válce v regionu. Co vyprovokovalo útok na Afrin ze strany Turecka, to už jsem tu popsal, opět ti naši zločinní spojenci Kurdů a to když prohlásili, že na hranicích Turecka vyzbrojí 30 tis. kurdských militantů. Dokud Kurdové nepochopí, že kdo s čím zachází tak tím .....Jinak menší oprava, Turecká lira nepadá, ale Turecká lira je padána, to je ten správný výraz, Rusko přece zažilo stejný útok na svou měnu ze strany amerických židovských bank před třemi roky a obě země chápou, že dokud neseberou americkým židovským bankám možnost 'trestat' neposlušné země, tak stále nad nimi bude viset toto nebezpečí opakování útoku na svoji měnu. Už jsou tu zase ty samé kecy jako tenkrát u Ruska, jak se Rusko položí apod., nepoložilo se Rusko a nepoloží se ani Turecko. Jen tento pokus přiblíží možná světovou hospodářskou krizi a další země si uvědomí, že nemohou být rukojmími amerických židovských bank. Celý problém není USA versus Turecko, to je zástupná válka mezi Tureckem a Izraelem, Turecko se jako jediná země opravdově zastává Palestinců a odtud celý ten problém pochází a odtud tedy pocházel ten pokus zabít Erdogana. Kdysi jsem si myslel, že si Trump zaplatí svoji volební kampaň ze svého a nebude z něho židovský vazal. Jo, to jsem se spletl, dělá jim jen bezpáteřního slouhu a z tohoto důvodu byla zahájena válka v Sýrii a i současný útok na tureckou měnu. Ta válka je tedy vedena ve skutečnosti židovský stát versus Turci, každý si osobně může vybrat stranu, na kterou se postaví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu velice dobre napsano .. hodne lidi radoby zapomina na minulost , jak to vse vlastne zacalo ..treba I na to proc k tomu 21.8.1968 vubec doslo ..

      Vymazat
    2. Ano,turecká měna je pevnější než dolar,protože je podložená zlatem i prací.....

      Vymazat
    3. 8:58 Tak jestli ten váš výkřik myslíte vážně, tak máte dnes zlato největšho OSLA. To už dnes nikdo nepřekoná!

      Vymazat
    4. Jana Maříková17. srpna 2018 12:16

      Je to zkurvysyn, ale náš zkurvysyn - tak by se dala shrnout většina příspěvků tady. Parafrázuji Henryho Kissingera. Jsem ráda, že je zde tolik geopolitických odborníků, kterým leží na srdci blaho Turecka a nějak si ho spojují s prospěchem pro nás.... pro mě zůstane zločinec zločincem. Já budu psát za ty, kteří tahají za kratší konec slámky, za ty, kteří jsou terčem tureckých agresí. Ani jeden z vás tu nemá zjištěné reálie, ať napíšu co chci, plácáte pořád to samé.... pochybuju, že to vůbec čtete. Čest výjimkám.

      Vymazat
    5. Pani Maříková, akosi účelovo zabúdate na to, že Kurdi veľmi ochotne spolupracujú s USA už DLHÉ ROKY! A keďže USA strácajú svoju moc a postavenie a v prvom rade si presadzujú SVOJE záujmy, tak nečudo, že na Kurdov serú. Lenže toto vaši milovaní Kurdi vedia dávno a keďže sa stále držia USA ako vši, tak niet sa čo čudovať, že idú do kopru, že? Keby skutočne boli na niečo schopní, tak by dávno boli prekukli amícke sľuby, ktoré sa nikdy neplnia,a amícku angažovanosť vo výrobe islamistov a ešte len v začínajúcej vojne s islamistami by sa boli postavili na stranu Assada. Takže tu nevyplakávajte nad tým, že si Turecko chráni svoje záujmy, ale nad tým, že vaši kamaráti nie sú schopní sa ani po desaťročiach poučiť.

      Vymazat
    6. 12:16-Vaše shrnutí je správné, jako je pravdivý názor většiny. Hledají se nikoli názoroví spojenci ale vojenští pro momentální výhodu v případné válce. Tam těch "zkurvysynů" najdete vícero. Většina z nich stojí o podporu Erdogana, proto tak vyčnívá. Zkuste odhalit i ty druhé!

      Vymazat
    7. 13:36, to je na p.Maříkovou moc složité. U ní se musí dle soustavy dvou rovnic: Turecko=Zlo, Kurdové=Dobro.

      Vymazat
    8. Kravka (blbeček-trollíček "Jana") 13:36 a přitroublík (anonym) 17:41 samozřejmě vědí o problému Kurdů mnohem víc než autorka.
      Hlavně však jsou vybavení brilantním intelektem. Takoví lidé patří na Ministerstvo zahraničních věcí. Nechápu, jak je možné, že si jich vedení naší diplomacie ještě nevšimlo.

      Vymazat
  5. Turecká lira už nepadá, ale za poslední týden posílila o 15%: https://www.xe.com/currencycharts/?from=USD&to=TRY&view=1W
    PK2

    OdpovědětVymazat
  6. V Haagu by mělo stát více vrcholných představitelů, zejména Amerických prezidentů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nejde. USA se demokraticky vzdalo práva býti souzeni mezinárodním tribunálem...

      Vymazat
    2. 14:44
      TAK ZBÝVÁ JEDINÉ A VELMI PRAKTICKÉ ŘEŠENÍ......VYHLADIT TEN uASSackej UNTERMENSCH DO KOŘENE BEZ SOUDU!!!!!!
      TOMU JEDINÉMU TY INCESTNÍ SVINĚ ZKURVENÝ OKUPANTSKÝ ROZUMÍ!!!!!!!!

      Vymazat
    3. 7:12

      Irská poslankyně k válečným zločinům exprezidenta USA B.H.Obamy v Iráku, Sýrii a Afghanistánu!

      https://uloz.to/live/!ufSho1kS/jaromir-stetina-kryci-jm-plavec-svinak-od-r-1965-clen-fak-org-ksc-na-vse-praha-komunista-redaktor-stejny-obdivovatel-sssr-v-ct-jako-libor-dvorak-nyni-bojovnici-za-zakaz-komunismu-v-cine-irsko-obama-valecny-zlocinec-havel-avi


      °°°°°

      Vymazat
  7. Turci už konečně pochopili, že by po Sýrii byli na řadě oni. To je jako před 2. světovou válkou, kdy bylo Polsko využito na rozbití Československa, a Poláci si nechtěli připustit do konce, že dělali pro Němce jen tu špinavou práci a vyhýbají se tomu do dneška přiznat, jakou sviňárnu proti nám udělali. Takže Turci měli stát od začátku na straně Sýrii, pokud si chtěli zachovat Turecko takové, jaké je. I když jim to trvalo, už tomu konečně díky Rusku rozumí, protože kdyby se to USA potažmo Izraeli podařilo v Sýrii, potom by byli Kurdové okamžitě využiti na rozbití Turecka, takto to bylo zaděláno. Celý ten Turecko - kurdský konflikt v CIZRE/Širnaku dva roky zpátky, to byla jen generálka na to, jak zapálit Turecko od východu na západ s pomocí Kurdů. Takže at´ tady mele každý co chce co chce o zavřených novinářích v Turecku, když stejným „demokratům“ nevadí zavraždění novináři na Ukrajině, je to válka téměř na život a na smrt, a strany konfliktu jsou tu jasně vymezeny. Na jedné straně židovský stát + USA + Kurdi a na druhé straně Sýrie + Turecko + Rusko + Čína a doufám, že i ostatní Slované, a že to ustojíme, že si přece židovské banky ve světě nebudou dělat, co se jim zlíbí. Jak říkám, ted´ si každý může svou stranu vybrat. Když někdo chce pochopit, kde berou ty židovské banky peníze na to, aby manipulovali se směnnými kurzy zemí na světovém finančním trhu, tak at´ si vezmou jako drobný příklad OKD a Bakalu, to byl klasický příklad toho, jak někteří politici pomohli Bakalovi vytáhnout české peníze na pejzatá konta do zahraničí. Kde vzal Bakala peníze na to, aby tu takto jako krejčovský přišedší emigrant podnikal? Zřejmě už je z těch bytů OKD vrátil.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je omyl,na Turecko si židoameričani netroufnou,na to nestačí,ani strach by jim to nedovolil,..turci si vyrábí americké zbraně v licenci sami,kdo jim to zakáže,NATO ???,druhé největší armádě,za kterou stojí i Rusko s Čínou a Irán ????,..v ten moment máme Izrael přestěhovaný u nás,že pane prezidente ????,resp.,kdo přežije....

      Vymazat
    2. Tahle věc mě trápí řadu let. Stěhování Izraele do Česka. Jaké jsou tajné smlouvy v tomto směru a kdo je podepsal? Nejspíš dopadneme jako Palestinci a opět nám nikdo nepomůže. Vidím to tak 80 na 20.

      Vymazat
    3. zajímavé jméno, o které se tento článek opírá- David Rosenberg, to věští, kdo za tím je a v čím zájmu se tyto články zde píší. Jinak s vámi plně souhlasím.

      Vymazat
  8. Absence demokracie je primární příčinou dehumanizace a devastace každé společnosti společnosti.
    Naprostá většina lidí neví, protože má vymyté mozky, co je skutečná demokracie a která svoboda je k demokratizaci potřebná. přirovnal bych to ke stavu ve středověku, kdy církev vymývala mozky svým ovečkám tvrzením, že je země placatá. Řešení je nasnadě - demokratizace. To by, ale museli lidé začít přemýšlet svými vlastními mozky a nevěřit blábolům jakýchkoliv "elit" o demokratické současnosti. Je zcela jasné, že v hadrovém převratu u nás nezvítězila demokracie, ale kapitalismus. Tedy, že to nebyla revoluce ale kontrarevoluce. A vymývání mozků nabývá na intenzitě - vymyté mozky vymývají mozky.

    Štefan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Štefane, konečně to někdo řekl nahlas. Plyšák 89´byl velký krok zpět před Mnichov (vlčí kapitalizmus), před reformy císaře Josefa II (tzv. církevní "restituce"). Demokratůra tomu tvoří jen mizerné kulisy.

      Leo

      Vymazat
    2. Štefane, za pár týdnů proběhnou obecní volby. Z výsledků voleb vzejde zastupitelstvo, které si zvolí starostu.
      Tohle vám nepřijde demokratické? Jakou větší "demokratizací" by tento proces měl ještě projít?

      Vymazat
    3. Obecní volby a demokratické? U nás?!?! To snad ani nemůžete myslet ze srandy. Co je na nich demokratického... Že si tu vyjeb... strany delegují do čela další zloděje? Že není z koho vybírat a tak vám nezbývá než volit menší zlo vám připadá demokratické? Že třetinoví voliči vnucují zbytku jejich zájmy vám připadá demokratické? O manipulaci voleb volebními komisemi tu ani nebudu připomínat. Je to zcela zbytečné. Snad jen Švýcarsko a Island dnes mohou mluvit o demokratických volbách. Zbytek světa zcela určitě ne!

      Vymazat
    4. Demokratická volba ještě vůbec neznamená, že bude lid vládnout. Proces demokratizace nespočívá jen v demokratické volbě. Proces demokratizace spočívá v odstavování zvolených od moci a přebírání moci občany obcí/měst. Tam jedině je možno s demokratizaci společnosti začít. Jak a co proto dělat? To by mělo být předmětem rozpravy, místo mlácení prázdné slámy, třeba právě na Nové republice.

      Štefan

      Vymazat
    5. 10:03 Evidentně sedáváte pravidelně ve volebních komisích, abyste mohl falšovat výsledky voleb.
      U nás v obci kandidují místní občané, žádné "vyjeb. strany". Bláboly o Švýcarsku a Islandu snad ani komentovat netřeba.

      Štefane, jak byste si takové převzetí moci občany nad obcí reálně představoval? My tu od toho máme starostu a ten se o obec stará. A stará se o ní dobře.

      Vymazat
    6. 10:03
      Jestli u vás rozhoduje starosta tak u vás nemáte demokracii. V demokracii nerozhodují zastupitelé, ale občané. Velmi zjednodušeně: ve skutečné demokracii zastupitelé navrhují a občané o návrzích rozhodují. Následně zastupitelé rozhodnutí naplňují. Tedy rozprava a rozhodnutí o návrzích zastupitelů v demokracii probíhá na společných shromáždění občanů obce/města. Zastupitelé mají na nich informační a servisní úlohu. Tolik o demokracii ve zkratce.
      Pozn.
      Demokratizace obce/města je výhradně věcí jejich iniciativních občanů.
      Štefan

      Vymazat
    7. Demokracie je jiným slovem demagogie a lež, používá dvojí a vícerý metr. Absolutně nefungující slovo, kterým se lidé nechali napálit a nic konkrétního nepopisuje je to pojem zavedený zločinci. Společnost se musí nějak organizovat a řídit. A hledá se jakým způsobem vybírat vhodné kádry do klíčových pozic ve strukturách řízení společnosti. Hlasování je dobrý základ. Jenže jde hlavně o organizaci hlasování. Referendům je dobrý nástroj, protože lidé poznají rychle na rozdíl od zhovadilých elit, co je dobré národ pro. Další krok, že lidé by se měli volit z okruhu lidí mezi kterými žijí a které znají a ne jako teď vylepit plakát dát líbivé heslo a nabídnou kandidáty, kteří všichni slouží chtě nechtě korporacím a oligarchii. Kandidát, který žije v dané lokalitě a schází se lidmi, které zastupuje, pak hlasuje v dalších kolech a musí těm lidem se kterými se schází vysvětlit svoje jednání, kandidát by měl přímou odpovědnost před lidmi, s kterými žije.

      Vymazat
    8. 12:15
      krátce řečeno: Skutečná demokracie není skupinovou - stranickou záležitostí, ale záležitostí územního celku - všech občanů. Má být postavena na primární potřebě každého občana, tedy společné, kolektivní potřebě a nejvyšší společné hodnotě a jejím zabezpečováním. Tou nejvyšší společnou hodnotou je bezpečí!! A to se dá zajišťovat jenom společně!!!!!
      Demokracie je nejvyšším stupněm spontánního kolektivismu. Je s kapitalismem, který je postaven na individualismu neslučitelná. Takže buď kapitalismus nebo demokracie. Obojí je pitomost na kvadrát!

      Štefan

      Štefan

      Vymazat
    9. Štefane, s prominutím, kde to žijete? Zasedání zastupitelstva je samozřejmě veřejné, každý občan se může zúčastnit. Všichni dopředu znají program, takže pokud někoho něco zajímá, může přijít a říct k tomu své. Starosta pochopitelně tu vůli lidí jen vykonává. Rozpočet obce je na webu, takže každý vidí, kolik peněz se za co utratilo.
      Mně to přijde dostatečně demokratické, vám ne?

      Vymazat
    10. 12:32 - oběma Štefanům:

      ... poválečný konsensus o nutnosti sociálního prohloubení demokracie, vyjádřený slovy prezidenta Beneše:
      Liberální demokracie opět selže, neuskuteční-li se socializace hospodářství (Edvard Beneš: Demokracie dnes a zítra, Praha 1946)

      Vymazat
    11. 12:37
      Socializace hospodářství = kolektivizace hospodářství. Musíme rozlišovat mezi vynuceným (komunisty) kolektivizmem a nevynuceným - přirozeným kolektivismem - demokracií.
      Liberální jakoby demokracie není demokracií. Ten pojem slouží k oblbnutí občanů (jako že je tu demokracie) a především jako nástroj moci privátního kapitálu, pro nějž není problém si koupit vlády i strany, nebo neposlušné zlikvidovat a jakoby demokraticky nahradit, dle nich skutečnými demokraty.
      Kolektivizace politické moci a hospodářství je cestou do bezpečí.

      Štefan

      Vymazat
    12. To jako v rámci kolektivizace hospodářství "zkolektivizujeme" třeba i boleslavskou Škodovku?
      No potěš teda...

      Vymazat
    13. 14:17
      Jiná cesta do bezpečí než kolektivizace politiky a hospodářství neexistuje. Ano, například Mladoboleslavská škodovka může v demokracii klidně patřit lidem, kteří v ní pracují. K tomu bude stačit kolektivní - demokratické rozhodnutí jejich zaměstnanců.

      Vymazat
    14. 14:51 Tak to by byla cesta Škodovky do pekel, to je asi jasné každému.
      Všichni víme, jak Škodovka vypadala v době, kdy "patřila" lidem, kteří v ní pracovali. A jak vypadá dneska? Až se chce říct - najdi deset rozdílů.

      Vymazat
    15. 15:18 To je stejně hloupý argument, jako porovnávat někdejší telefon s kolečkem s dnešním mobilem. Něco takového dokáže jen člověk s hodně omezeným myšlením.

      Vymazat
    16. 10:23, 10:32
      Idealisté... už jste se z toho snu probrali? I na obcích se vytváří klika, která vládne proti lidem a přihrává sio do vlastních kapes. Co na tom je demokratického? Jste slepí nebo navedení?

      Vymazat
  9. K tomu Erdoganovi jste zapoměla přidat ještě horší vrahy než je on. Assád a Putler. Jsou v Hágu také očekáváni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spíš by tam patřila většina amerických prezidentů, určitě ne Asad , Putlera neznám !

      Vymazat
    2. Proč tam asi nesmí soudit žádné americké občany. Proč Asi???

      Vymazat
    3. 9:24 Pravda bush obama clintonová a další váleční štváči.

      Vymazat
    4. Nechápu proč píšete soudit politiky USA? Ti pouze brání mir celého SVĚTA, proti Ruské rozpínavosti.

      Vymazat
    5. 10:15 Na pohádky už sem starý kdo neustále válčí usa kdo přesunuje vojska k hranicím RF kdo podporuje džihád jsou to zločinci a loupežní vrazi. Tak to je Rusové si dovolují mít hranice u usa základen kolik vám platí?

      Vymazat
    6. 11:42 Na pohádky jste starej,ale vaše paměť je taky špatná. Jen se zeptám (pokud si vzpomenete),kdo přemístnil v roce 1962 nukleární rakety na Kubu? Pouze zločinci,lháři,okupanti,vrazi, napovim pane nechytrý RUS RUS. Tak že ty vaše hranice si strčte do zádele. Co se týče toho "džihádu", tak ten vznikl díky okupantum z Ruska v Afanistanu . Zákonitě Amik podporoval boj proti Rusum

      Vymazat
    7. 14:21
      A KDO UŽ DÁVNO PŘED TÍM CHTĚL KUBU OKUPOVAZ A V ZÁTOCE SVINÍ DOSTAL PO TY LŽIOKUPANTSKÝ DRŽCE?????!!!!!!
      TVOJI ZMRDI NEVHODNÝ ŽIVOTA, uASS UNTERMENSCH!!!!!!

      Vymazat
    8. 14:45 Vidím ,že jseš blbu král.Kdo před tím svrhnul režim na Kubě KASTROL VOLE. Amík si chtěl vzít jen to co mu patřilo.rusoblbe

      Vymazat
    9. 15:16 Umím si představit, jak vyprávíte dětem pohádky: "Vlk sežral Karkulku a potom jí potkal v lese...". S tou kubánskou krizí to totiž bylo tak: Rakety do Turecka -> rakety na Kubu, rakety z Turecka -> rakety z Kuby. Ne obráceně, jak se ve své pomatenosti domníváte.

      Vymazat
    10. 15:16
      VONO uASS OKUPANTŮM NECO NA KUBĚ PATŘILO TY INCESTNÍ OMYLE PŘÍRODY???!!!!!!☺

      Vymazat
    11. 17. srpna 2018 16:00

      1*** to ty nekňubové neví ...?

      Ramón

      Vymazat
    12. Nechte toho proamerického aninymního debila žít.On nemůže za to,že je jeho mozekl neschopný myšlení a tak jen vypisuje to,co mu předloží jeho páni.Proto je také anonymní,nebyť při přiznání idemtity by ho sousedé zmlátili.
      Petr Majevský

      Vymazat
    13. 17:01
      Mluvíte ze zkušenosti?

      Vymazat
    14. 16:00 Vy ty pohádky dětem radši ani nevyprávějte. Neučte děti lhát.Rozdíl tam je ten, že o ATO. zbraních se v Turecku vědělo, ale Rus do poslední chvíle lhal( jak příznačné pro dnešní dobu), že nic neveze. Ty pohádky vyprávějte někomu hluchému, ať nemá nějakou zdravotní ujmu.BLBE

      Vymazat
    15. 16:58 Ti "nekňubové" nejsou schopní chápat kauzalitu, to jest souvislost mezi příčinou a následkem. Je to porucha myšlení, která je nutným předpokladem pro jejich prozápadní "uvědomělost". Všimněte si, že to bez vyjímky platí pro každého z nich.

      Vymazat
    16. 16:00 máte to těžké. Podobným individuím jako 15:16 těžko cokoliv vykládat, oni mají odblokovaný jen jeden komunikační kanál.

      Vymazat
    17. 14:21 a kdo ještě před umístěním bojových raket na Kubu rozmístil jaderné zbraně v Turecku? Snad zámořská mocnost zvící USA! K hranicím tehdejšího SSSR, prolhaný propagandisto!

      Vymazat
    18. 17:17 Lžete vy, když přesvědčujte ostatní, že v pohádce o Karkulce je zlý ten myslivec. Protože zabránil vlkovi strávit babičku s Karkulkou, což bylo vzhledem k jeho síle naprosto v pořádku. Pokud tento příměr nepochopíte, což při vaší blbosti je jisté, tak prosím neodpovídejte.

      Vymazat
    19. 14:21 Chápu koukají vám z usa zadku jen podrážky. Navíc jste nima placen naštěstí je vás málo.

      Vymazat
  10. 08:20 dobře napsané, stejně tak 05:18.
    Jenže jak to vysvětlit těm, co nehodlají přemýšlet... a pak těm, co přemýšlí mozkem zločinců. Je to marný, je to marný, je to marný.
    Dokud ty zločince, co sedí u kormidla, nevystřídá "rozum", což hned tak nenastane, můžeme si tu jen přitakávat a marně doufat, že to alespoň těm bezmozkům snad jednou dojde.
    J.C.

    OdpovědětVymazat
  11. Pánbůh záplat za Erdogama, že vůbec je Zbytek ať si domyslí každý sám.

    OdpovědětVymazat
  12. Já bych Erdogana poslal do Podkrušnohoří. Ramón to tam totiž nějak nezvládá...
    A až obrátí všechny Cikány na islám, společné turecko-romské jednotky mohou vyrazit do Saska.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 10:59

      Ono je to opačně, Sasíkové jezdí k nám pro píčnákazy s čerticemi od 15 - 60 let krasavice, nákazu pak přehodí na rodinu v Sasku (pekelné sexuální partyzánky). Proto je prudí, že k nim migrují černoši! Černošky by brala ta arijská čistá rasa ihned, ušetřili by za benzin k nám?!

      Když jsem se ptal jednoho pasáka, co měl zájem o naší chalupu k pronájmu (naivka), než jsme ji stěží prodaly za drobky, díky prcovitým partyzánkám v okolí. Co to mají za starou partyzánku (55-60 let) ve svém oddíle? Řekl mi, to je naše nejžádanější mašina! Těm Němcům připomínala věkem mámu, tak ji ty dobytkové chtěli, jak na běžícím páse.

      -------------------------------------------------
      " A až obrátí všechny Cikány na islám, společné turecko-romské jednotky mohou vyrazit do Saska. '
      -------------------------------------------------

      Proč do Saska? Sraz si dají v Praze, tam se připojí Vaši feťáci, vítači, neziskovkáři a komedianti k našim čertům, feťákům a v šiku na Vás, vyvolená vyžírko všeho druhu ve státní správě. Pomlaťte se mezi sebou o peníze daňových plátců!

      Ramón

      Vymazat
  13. „Ahoj lidi" je před volbami nevěřte burešovi ani pozdrav:

    https://aeronet.cz/news/babis-opet-otocil-neziskovkam-se-zadne-penize-skrtat-nebudou-pry-je-to-lez-ministryne-financi-je-z-babisova-dementi-zmatena-a-osobne-se-ji-to-dotklo-a-urad-vlady-si-dokonce-objednal-u-neziskovky/

    OdpovědětVymazat
  14. 9:09 - Kdo je to LUDVICEK ? Co to je smetak ?

    OdpovědětVymazat
  15. Velke veci se deji u nas v krasne Americe a 99 % vseho co vam napisi - je smazano. Jste "VYCHOVAVANI" zamerne k mentalni zakrnelosti a tlaceni na tak nizkou uroven, jakou ma nick MUGABE 8:28 !

    To vse zamerne, aby jste nepostrehly vyluxovani vasich penezenek.

    OdpovědětVymazat
  16. 8:28 MUGABE - prdolizek ! Ty sudickami osizeny blbecku ! OBVINUJI te verejne z proticeske sabotaze mentalniho prumeru / urovne !

    Cenzor te nikdy nemaze ! Ty jsi jeho oblibena oblizkulka !

    OdpovědětVymazat
  17. Premyslet o Israeli je povoleno, ale se zavrenou hubou pro vsechny Evropany. Mluvit o Zidech, at uz positivne, nebo negativne je prisne zakazano , tak proc zde mluvite o valce Turku a Israele ?

    OdpovědětVymazat
  18. Vsechny narody na Middle East, ktere se tam vzajemne fackuji tisice let - jsou prirozeni nepratele Evropanu !

    Tak nemoralizujte Hurvinci a venujte se pozitkum !

    Vsechny tamejsi zeme patri nam , protoze jsme je zdedili po Rimanech. Mely by se okupovat !

    nicka MUGABE udelame v tech zemich nasim mistodrzicim zastupcem, protoze je Pepek Vyskoc a nezblazni se tam v tom hnizde srsnu, tak jako se zblaznil nas Lucius Gratus.

    OdpovědětVymazat
  19. Erdogan a všichni turečtí "sultáni" před ním přece Kurdy zločinně potlačovali odedávna! Levicovou politickou stranu Kurdů PKK ocejchovali za teroristickou a její představitele věšeli nebo zavírali na doživotí. To s železnou pravidelností. A se stejnou předvídatelností tomuto národnostnímu útlaku nikdo z EU či atlantistů nevěnoval zbla pozornosti, natožpak aby reagoval. Turecko až donedávna bylo váženou oporou tzv. jihových. křídla NATO.
    Proč se tedy tento Erdogan stává vyvrhelem až dnes? Není to účelové? ...
    Mám také za to, že Turecko po hospodářské stránce až tak nezaostává (a to ani v regionální kontextu), a to, že dnes - po roztržce s USA - hledá nové ekonomické příležitosti mezi zeměmi BRICS, je jeho legitimním krokem, stejně tak jako bude budoucí rozhodování těch z BRICS, zda Turecko do svého společenství přijmou.
    Už i kdyby jen navzdory protitureckým US sankcím ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jana Maříková17. srpna 2018 13:48

      Erdogan stále není vyvrhelem. V září bude slavnostně přijat v Německu a pravděpodobně vycpán dalšími Eury, které zaplatíme i my.

      Vymazat
    2. 13:48-a nebude vyvrhelem, dokud mu bude turecká menšina v Německu věřit! I Němci zastávají roli v rámci NATO "zkurvysyny".

      Vymazat
    3. Jana Maříková18. srpna 2018 2:18

      Ono ho zas tolik Turků v Německu nevolilo...ale zato dělali pořádný kravál.

      Vymazat
    4. Paní Jano Maříková, jistě víte, že na revoluce a "virvál" stačí cca 20% řvounů, při přízni médií i jednotky %. V Německu na destabilizaci stačí voliči Erdogána, toho je si Mutti set sakra vědoma, tož tak.

      Vymazat
  20. abych trošku udělal exkurzi do vztahů Turecko - izraelských, je třeba se vrátit do roku 2010, kdy turecká lod´ určité turecké humanitární nadace Mavi Marmara, která vezla humanitární pomoc Palestincům v blokované Gáze, byla v mezinárodních vodách přepadena židovským komandem a 9 Turků bylo zabito. Do té doby byly vztahy mezi Tureckem a Izraelem dobré, Turecko od Izraele bralo tehdy i vojenskou techniku, ale tento arogantní zásah komanda v mezinárodních vodách velice popudil Erdogana. Tímto dnem dobré vztahy mezi Izraelem a Tureckem skončily. Toto ale nevyhovovalo USA, a tak celou dobu tlačilo USA na Izrael, aby spravil vztahy s Tureckem, až toho po několika letech dosáhly, kdy se Židé snad po 6 letech se skřípějícími zuby Turkům omluvili a slíbili vyplatit kompenzace za zabité Turky. Jenže mezitím se Erdogan přimknul již k Palestincům a dává jim od té doby plnou podporu, takže vztahy už se vlastně nikdy nespravili a Erdogan tuto aroganci zkrátka nikdy nepřekousnul. A to je podle mě důvod, proč měl být Erdogan zlikvidován při puči. To jinak nedává moc logiky, Erdogan do té doby dělal to, co USA na očích uviděl, tedy kromě toho Izraele, na toho měl stále pifku kvůli těch zabitým 9 Turkům. Co je potřeba ocenit, je to, že i když Turci nejsou Semité, a spojnice mezi nimi a Palestinci je jen ten Islám, tak na rozdíl od jiných arabských zemí, kteří by měly mít k Palestincům blíže jako k Arabům, tak Turecko ty Palestince opravdu podporuje, za co si Turecko ale vysloužilo nenávist od Izraele a potažmo i nepřátelství od USA. Jen pro srovnání, vzpomínáte si někdo, když velvyslankyně Filipi v Sýrii prohlásila snad v roce 2012 u nás veřejně, že syrští křesťané nemohou pochopit, proč evropské křesťanské země podporují ty muslimy, kteří je zabíjejí? Tak to jen takto pro srovnání charakter Erdogana a evropských prodejných děvek, kteří by v Sýrii ty křest´any klidně nechalo vyhladit. Že se tu točíme pořád kolem Kurdů, ale o vybíjených křesťanech v Sýrii ani slovo. Nepřipadá vám to divné?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jana Maříková17. srpna 2018 13:46

      Zrovna tenhle článek je o Jezídech, ale kdo sleduje problematiku, ví o ničení raně křesťanských památek v Afrínu spřátelenými džihádisty, například.

      Vymazat
    2. 13:38, zajímavá úvaha. Ale já si myslím, že v případě Turků (Erdogana) tam toho je ještě víc, než jen roztržka s Izraelem. Izrael by sice byl schopen někoho zastřelit, jenže Erdogan je přece jen trochu jiný subjekt a samotnému atentátu předcházel pokus o puč. To je na Izrael dost masivní operace, oni takovou sílu nemají.

      Turci jsou v západním společenství bráni tak trochu jako ne moc spolehlivý partner a dost často se poukazovalo na to, že například blokují některé akce NATO. Slyšel jsem to od gen.Hodgese, který poukázal na to, že Turecko hlasuje často proti některým nápadům velení v oblasti Blízkého východu, kde se Turci cítí být jako dějotvorný člen. Myslím, že právě otázka Kurdů vnášela mezi USA a Turecko velký rozkol. Je možné, že atentát vycházel z dílny Izraele kvůli podpoře Palestinců, ale Turci se přiklání k verzi o Gülenovi a jeho síti s centrem v USA. Gülen je kůň USA ne Izraele.

      Kdo chce vědět víc, nechť se obrátí na centrálu FSB v Lubjance :)

      Vymazat
    3. 17:15

      A pročpak jste se na tu centrálu vlastně neobrátil sám, "analytiku"?

      A než zas příště začnete "analyticky" fabulovat, seznamte se s historií íránsko-irácké války (1980-1988) a oběma válkami, které proti Iráku vedly USA (Bush Sr. 1991, Bush Jr. 2003).
      A pak si ujasněte jaký "rozkol" způsobila "otázka Kurdů" mezi Tureckem a USA.

      Máte asi podobně solidní znalosti regionu, jako Váš předřečník, který nám tu vypráví o "arogantním zásahu komanda v mezinárodních vodách".

      Vymazat
    4. nenapsal jste žádný argument, takže ty své kecy něčím podložte.

      Vymazat
    5. společná akce, CIA i MOSSAD mají v Turecku rozsáhlé sítě agentů, které dali dohromady. Ale podle mě Američany k tomu, aby oddělali Erdogana, přemluvili Židi, bohužel Trum jim dnes zobe z ruky jako asi nikdo předtím.

      Vymazat
  21. 13:38 - Jsem Katolik , ale vim ze nas PAPEZ je OSTUDA kazdeho Krestana. Kardinal Duka ho vymeni !
    Proz je Papez servilni k Islamu, nikdo z nas nevi.
    (To stejne Halik.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 13:48 To je jen profesionální kolegialita s těmi, kteří také oblbují lidi pro svůj prospěch.

      Vymazat
  22. Je to domluvené.
    Do Německa jede i Putin,takže bude xes ve třech.
    Já čekám něco zásadního,buď hodí Trumpa přes palubu a Evropa si bude dělat svoji politiku,nebo Evropa zkolabuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 15:53 To tedy bude pořádný grupáč. Putin má svojí rouru, kterou může Němcům způsobit hodně potěšení a Erdogan zase pořádný klacek v podobě zadržovaných nadržených emigrantů. Merkelové zařídili předehru doma, takže už bude docela vláčná.

      Vymazat
    2. Já bych Andělku nepodceňoval. Ona je to odolná dívčina a právě se vyspořádala s vládní krizí, takže bude na koni. Ale Voloďova roura se bude hodit, jelikož Doník jen tlačí a Voloďa slibuje dobré zboží za nízkou cenu.

      Vymazat
    3. 17:22 Jisté je, že oba ti chlapíci jsou dobře vybavení. Otázkou zůstává, jestli to dotáhnou do konce a oplodní Andělku nějakou rozumnou myšlenkou, navzdory Euroatlantické antikocepci.

      Vymazat
  23. Do toho Haagu ještě přibalte ASSADA A PUTLERA. Už se po těch vrazích scháněj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už se snažil Pedro I. Ukrajinský a nepochodil. Zde vámi zmínění ukončili občanskou válku za což podle vás by měli dostat basu. No možná máte pravdu, jelikož vojensko-průmyslový komplex přijde o velmi dobré zisky a USA ušetří peníze svých daňových poplatníků. To je prostě trestné! Bohužel, tohle v Haagu zatím nezabere. Ale nevzdávejte to. Možná jednoho dne prohlásíme i Hitlera za svatého.

      Vymazat
    2. 17:20 Opakováním blbého vtipu z něj zůstane jen ta blbost.

      Vymazat
    3. 17:29 Pokud tam byl vrahoun Srbský Miloševič , proč by tam nebyl Assad, který má na svědomí více jak 500 000 lidských životu a jeho pohunek Putler.

      Vymazat
    4. 14:18
      TY HNĚDEJ PHUHU Z HAVLOTRENEK,VSICHNI uASS OKUPANTSKÝ PREZIDENTI PO ROOSEVELTOVI S VÝJIMKOU KENNEDYHO MĚLI STÁT PŘED POPRAVČÍ ČETOU!!!!!!!
      A NA TEBE TY RETARDOVANEJ DUŠEVNÍ MRZÁKU SI POČKÁME NA STŘELNICI V KOBYLISÍCH!!!!!!!!

      Vymazat
    5. 14:31 Hloupé a trapné, neustále dokola,dokola,dokola,dokola. Vymysli něco nového PSYCHOPATE.

      Vymazat
    6. 18;06
      JE TO NA TEBE MOC NÁROČNÝ TY INCESTNÍ POTRATE OPIČÍ KURVY....INU,HAVLOTRENKY MOZEK NEMAJÍ!!!!!!☺

      Vymazat
  24. V Haagu by mel predevsim stat Putin a po kratkem lidovem tribunal rychle pred popravci cetu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 18:15 Velká škoda, že blbost není soudem postižitelná. Už jste to mohl mít odbyté.

      Vymazat
  25. Pani Jano. Když se to hodilo byl Erdogan přítel SS a jak se to nehodí tak vyvolají krizi měny. Nebo si myslíte že se to děje samo od sebe. Nechci se zastávat Erdogana ale tohle je svinsto všechno. Dva státy v NATO se napadly a protože Turecko bylo důležitější než Řecko tak se nic nedělo. Řecko od té doby zbrojí v přepočtu na jednoho obyvatele jak SS a tak se dostalo do kolotoče dluhů z kterých nikdy nevyjde. Mezi lidi se pustí správa že jsou Řekové lenoší a tečka.

    OdpovědětVymazat
  26. Už jsem to psal včera: Držte si klobouky pojedeme z kopce.

    OdpovědětVymazat