Reklama

.

.

pátek 3. srpna 2018

Jak snadné, Watsone! Zde je řešení, neboť není pochyb, že s tím máme něco společného!

Jiří Baťa
3. 8. 2018
Do emailové pošty mi přišel tento nevyžádaný, ale velmi podnětný a zajímavý email. Je to sice jen malý obrázek Afriky a několik řádků, ale domnívám se, že ve stále probíhající hře o imigranty a jejich osudech to jasně vypovídá, či lépe řečeno napovídá, jak by měla slavná EU v záležitosti imigrace dále postupovat. Jak píše autor emailu pan Marcel Šejvl, je to jednoduchý klíč na rozdělování imigrantů z Afriky s tím, že podobné je to i s některými asijskými zeměmi. 



Všechny uvedené kolonizátorské státy jsou dnes členy EU. Z logiky věci vyplývá, že kdo tam měl kolonie a dlouhá léta ekonomicky i lidsky z nich těžil (o otrokářských praktikách nemluvě), nechť se o ně postará také dnes. Tyto koloniální země až neskutečně zbohatly z chudoby těchto zemí, přesto neskromně a drze žádají, aby se přicházející imigranti z těchto zemí dělili mezi všechny členské země EU. To znamená i těch, které se na kolonializaci afrických zemí nikdy a nijak nepodíleli. Myslím si, spolu s panem Šejvlem, že tato mapa by měla být nejen signálem, ale hlavně zásadním a spravedlivým klíčem na řešení pro umísťování imigrantů. Pan Šejvl s ironií či nadsázkou konstatuje, že kolonialisty (z)civilizovaní migranti prý jdou za svými pány, očekávajíce od nich možnost jim nadále sloužit. S tímto závěrem bych nesouhlasil a nahradil jej věcnějším a realističtějším, že „...očekávajíce od nich možnost se nechat od nich bezpracně živit“!

51 komentářů :

  1. A že se tam v Africe nadělali špatností. Asi proto jsou dnes bohatší ty koloniální evropské státy, než ty, co žádné kolonie neměly. Kolonisté těm lidem vnutili i svůj jazyk (jejich se neučili - proč?), pak se nedivme, že Afričané jedou vlastně domů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Forever slav
      Zase jen hloupý zkrat, jak už je u vás typické. Tak se na to podíváme.
      To, že koloniální mocnosti zbohatly z vytěžování svých koloniích samozřejmě nevylučuje, že některé jiné země mohly zbohatnout i jiným způsobem(viz např. Slovensko mezi lety 1918-1989). Co je na tom tak složitého k pochopení?
      Mimochodem, jak nikoli překvapivě taktéž nevíte, Japonsko je v poměru k HDP suverénně nejzadluženějším státem světa. Dokonce dost napřed i před takovým přeborníkem, jakým jsou maskoti kapitalismu - USA.

      Vymazat
    2. Nedíval bych se na to tak jedno straně. Bílý zločinci využili zaostalosti Afriky. Jenže černí jim pomáhali a za pár cetek prodali klidně půlku kmenu do otroctví. A bílé farmáře, kteří umějí hospodařit a podporují místní ekonomiku na těch si vybíjejí svůj vztek a pak tam trpí hladomorem. A neustále se vyvražďují v kmenových válkách.

      Rozhodně by je neměli tahat do Evropy, ale budovat tam infra strukuru, vzdělanost a pomáhat vytvářet státnost.

      Odpracovat si svoje hříchy a investovat v Africe, dokud se nezvedne.

      Program rozvoje rozvojových států fungoval za socialismu velmi dobře, obzvláště s porovnání s dneškem, kdy tam korporace ve velkém zvýší porodnost a o nic dalšího se nestarají.

      Vymazat
    3. Firever slav 19:35
      Jsem hrdý na to, že věci chápu ZCELA, ale skutečně NAPROSTO JINAK, než vy. Bohatství evropských zemí pramení z kolonialismu zcela prokazatelně, jen s prominutím blb si může myslet, že kolonie se zřizují z nějakého jiného důvodu, než je prospěch kolonialisty. Však také hospodářský rozmach oněch zemí započal dávno před příchodem kapitalismu. "Shodou okolností" zrovinka s příchodem kolonialismu.
      Takže znova,váš vzor Japonsko je v poměru k HDP suverénně nejzadluženějším státem světa. Panečku, že vy si ale umíte vybrat vzory. Skrze dluhy k nejzářnějším zítřkům. Věřím, že se tím do puntíku řídíte a přeji vám mnoho srandy s vaší životní strategií.

      Vymazat
    4. 21:27 V článku je nějaká zmínka o Japonsku ?

      Vymazat
    5. Věra Nedvědilová 22:58

      Není, reagoval jsem na komentář "Forever Slav", jenž se snažil popřít v článku popsaný vztah kolonialismu ke zbohatnutí koloniálních zemí poukazem na některé mimoevropské státy a podstrčit tím kapitalismus jako pravý důvod zbohatnutí. Za příklad si vzal mj. Japonsko, což nebyl zrovna moc dobrý nápad. Jednak protože Japonsko rovněž patřilo mezi koloniální státy a také proto, že svůj zdánlivý blahobyt má dnes pouze propůjčený - na dluh. Ostatně o tom blahobytu samotném by se dalo, dle mých informací od samotných Japonců, značně polemizovat. Ovšem ne s člověkem tak omezeného rozhledu, jako je "Forever Slav".
      Každopádně jeho komentáře byly odstraněny, takže se vytratila návaznost. Moje blbost, že na ty erupce hlouposti a demagogie reaguji.

      Vymazat
    6. 21:27, 6:19

      Španělsko také mělo své kolonie. A za ostatním kapitalistickým Západem zaostalo a srovnalo jej až s přijetím kapitalismu. To samé Francie, které, i přes to, že měla kolonie, masivně zaostala za kapitalistickou Anglií. A srovnala jej až s přijetím kapitalismu. Bohatství a úspěch zde nepramenil z množství kolonií (to by pak Španělsko muselo hravě předehnat ostatní velmocí v čase, kdy mělo více kolonií - opak byl pravdou. Kapitalistická Anglie, která měla kolonií v tu dobu méně, dokázala díky kapitalismu hravě Španělsko nakonec překonat), ale z kapitalismu.

      Jen člověk vymytý protibělošskou marxistickou propagandou může tvrdit opak.

      K této tématice doporučuji i Emila Páleše a jeho "Angelologie dějin", kde se vyjadřuje i tématu kolonialismu a kapitalismu.

      Vymazat
    7. 21:27, 6:19

      Btw. Přeji vám světlé socialistické zítřky, jako Venezuele, která je v žebříčku, co se týče chudoby a kriminality, na předních místech zemí Latinské Ameriky. (Zaplaťpánbůh, že Japonsko tuto cestu Venezuely nepoznalo).

      AŤ ŽIJE REVOLUCE, SOUDRUZI! ;-)

      Vymazat
    8. Alternatíva tomuto aspektu migrácie nevenuje veľa pozornosti. Kalergiho projekt, plány EU na "nábor" migrantov, organizácia migrácie za účasti UNHCR, odnárodnenie, európsky superštát, roľa Sorosa a jeho neziskoviek apod....to sú často pretrásané aspekty. Ale je tu ďalší, o ktorom sa hovorí aj vie menej a Baťa ho teraz vytiahol. V OSN sa sformovalo zoskupenie ožobračených, migrácia má aj, nie iba, aspekt "VZBURY OTROKOV". Na dokreslenie by som chcel zdieľať tri príspevky. Prvý je z r.2014 https://ceobag.wordpress.com/2014/02/07/14-africkych-zemi-musi-francii-platit-dan-z-kolonizace-ve-prospech-otroctvi-a-kolonizace/. Druhý bol zverejnený v r.2017: http://vasevec.parlamentnilisty.cz/blogy/africky-ekonom-k-devalvaci-zapadoafrickeho-franku. Tretí je emotívne vystúpenie delegátky zo Siera Leone: https://www.facebook.com/zpravy/videos/1917778598519521/UzpfSTEwMDAxMDQ2NTgwNDgxMTo2NDgyMTQ2OTIyMDQwNTI/?id=100010465804811. To nie je otrokárstvo ani kolonializmus 15.-20.storočia. TO JE SÚČASNOSŤ! Akým právom jeho vykonávatelia sa dovolávajú solidarity Česka alebo Slovenska s masovým prijímaním migrantov?!

      Vymazat
  2. Výšeuvedené státy si mohou spokojeně zazpívat: Migrante z kolonie, úsměv tvůj kouzelný je....

    OdpovědětVymazat
  3. NEEEE-vazeni panove ! Bezte laskave do prdele s vasimi povinnostmi na prerozdelovani cernochu po Evrope...

    V Koloniich bylo pro cernochy dobre, ale oni si chteli vladnout sami, tak jsme odesli a oni zacali vsude chcipat hladem a tlaci se za nami. Oni sami nedokazi zit i kdyz chodi po kotniky ve zlate.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 100% souhlas. Chtěli svobodu tak ji mají. Pavel pro 23.38

      Vymazat
    2. 23:38
      Ono to není tak jednoduché. Když někoho třista let bičujete a lovíte jako zvěř a převážíte na práci do svých domovů. Potom je za padesát let chcete převychovat k obrazu svému tak to asi nejde tak snadno. Zničila se tam kultura a zabrzdil normální vývoj. A potom tam přišli Hurvínkové, kteří už neví ani kde mají domov a dnes kecají nesmysly.
      Václav

      Vymazat
    3. 23:38 Souhlas přesně tak ani slimák do ČR. Jsou naprosto stejní jak naši kykáni.

      Vymazat
    4. 23:38 A oni tam před kolonizací ( a otrokářstvím) domorodci nežili? Kolonizátoři je přece mohli nechat, ať si doma žijí po svém. Ale to by zase nemohli těžit z přírodního bohatství jejich země, levné pracovní síly atd. atd.

      Vymazat
  4. Je to hezké, ale položte si otázku co chcete mít z Evropy. Jestli migranty z Afrických zemí pustíte do zemí svých bývalých kolonizátorů, máme je za chvíli i u nás. Nechť bývalé koloniální státy pomáhají lidem ve svých bývalých afrických koloniích. Financí na to mají dostatek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lide z kapitalistickych statu BYLI TAKE KOLONIZOVANI A ZOTROCOVANI. Vsude na svete..Tedy tyhle lzi jim neprojdou. Kolonizovali porad ti sami , elity bohaci a politici, jako dnes !!! Nikdo z obyc. lidi slusnych a poctive pracujicich NIKDY NIKOHO NEKOLONIZOVALI !!
      nemuzou nam vnutit tyhle podvody a propagandy hnusnych zradcu.

      Vymazat
    2. Navic nasi dedeckove a otcove museli jit do SVETOVYCH VALEK, kam je tyhle chamtivy elity zahnali na zisk dalsich kolonii , ukradenim italskych a nemeckych kolonii, aby Usaci udesne zbohatli a ovladli celej svet.. Proto byli Japonci prinuceny do valky a Hitler byl manipulovan bankami na SSSR...

      Vymazat
    3. Ad 4:16 - naprosto správná a racionální úvaha.

      Vymazat
  5. 23,48 to je správná odpověď na otázku co z migranty. A po Hvlovsku: Co bylo ukradeno, musí být vráceno! V Koloniích bylo pro cernochy dobre? Co je nutilo si vládnout sami? Co nás nutí aby jsme si vládly sami když se máme tak dobře? Proč mají SS vojenské základny po celém světě a proč vyrábí tolik zbraní a všelijakého svinstva?

    OdpovědětVymazat
  6. 23:48 & 0:14 - KDE to panove berete - ty vase napady, ze nekdo musi, nekomu, nekde pomahat.

    Takovymi halucinacemi trpela matka Tereza z Calcuty !

    Ujistuji vas, ze vam NEPOMUZE nikdy nikdo ! Jste NENAVIDENI, protoze jste belosi.

    Kdyz utecete, tak oni prilezou za vami.

    Nejlepsi je postavit plot , tak jako to udelal Israel !

    OdpovědětVymazat
  7. Asi nevíte to co my: Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí. Co jím to tam ty běloši provedly že je tak nenávidí? No plot v Evropě jsme s velkou slávou zbouraly a proto to stojí čím dál za větší ho-no. Pokud mě skleroza neklame tak v SS stavíte po celou svoji historii ploty a je to proto čím dál lepší. Jo historie je poučná.

    OdpovědětVymazat
  8. Na vše je dnes už pozdě. Evropa se oddělala sama svými rádoby humanitárními zákony. Sluničkáři jsou ve všech státech Evropy a ti chtějí, aby se obyvatelstvo Afriky přestěhovalo do Evropy. Jsou to většinou mladí lidé kolem dvaceti a o něco výše let a ti nás poučují, že celé obyvatelstvo Afriky které sem přijde máme živit a oni to budou kontrolovat a poučovat nás, kteří jsme staří, nevzdělaní a nepřejícní. Je to generace, která nezažila válku, které jejich rodiče dali úplně všechno, aby se měla čas vzdělávat a z které vyrostli výrostci kteří budou ovládat Evropu a kteří jí potopí. Kdo byl hlavním hýbatelem hadráku v listopadu 1989 u nás. Byli to hlavně mladí studenti ze středních a vysokých škol kteří nám tady pod vedením Amiků z velvyslanectví udělali to co tady dnes máme a z Evropy udělají to co je nyní ve Švédsku, Francii. Imigranti sem přišli obsadit Evropu a oni se tady odsud už nehnou. Mapa ukazuje kdo vykořisťoval Afriku a kdo ji ještě dnes vykořisťuje. Ale západní státy stejně budou chtít aby jsem se na jejich marasmu podíleli, aby i nám chcípla koza, když u nich je už mrtvá.

    OdpovědětVymazat
  9. pro 23.48 peníze na to mají??? Pokud se tam vládne jak u nás tak věřte, že na to peníze nemají!!! viz zadlužení těchto zemí!!!

    OdpovědětVymazat
  10. Evropa tak jak ji známe dnes je ztracená . Aby se zachránila , musela by mlčící většina se vzbouřit a všechny ty kteří škodí a způsobili všechen tento chaos a zmar postavit ke zdi a zastřelit . To se ale asi nestane . Proto je osud Evropy zpečetěn .Díky obrovskému úsilí a velkých obětí našich předků si ještě dnes užíváme toho co oni pro nás vybojovali a nám zachovali . Jak je vidět dnes tak v jejich odhodlání se bránit zřejmě téměř nikdo pokračovat nehodlá .

    OdpovědětVymazat
  11. proc se nevezme priklad z izraele?
    v cervnu tohoto roku tam regulerni izraelska armada pri pokusu arabu-palestincu, kteri v poctu nekolika tisic chteli prekrocit hranice do izraele jich kolem 60 zastrelila a vice jak 1000 zranila. to byl ukazkovy priklad toho, jak se ma branit a chranit stat izrael pred ilegalnimi vetrelci. skoda, ze to nebylo siroce publikovano v mediich. jedine tak se brani stat a jeho obcane. bravo izrael!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Větší hovado, než 8:10 svět neviděl. Palestinci chtějí sovu zem zpět. Byla jim Izraelem ukradena. Brutálně a postupně. A ty schvaluješ jejich vraždění. Oni tam lši s holýma rukama, demonstrovali, a Izraelci do nich stříleli ostrýma.

      Navíc, ty blbečku, se nic nezměnilo. Palestinci dál protestují, dál se budou snažit dostat svou půdu nazpět. Jen vzrostl počet nenávidějících pozůstalých, kteří se budou chtít pomstít. To je podle tebe, idiote, nějaké řešení?

      Leo

      Vymazat
    2. Leo v něčem se s tebou dá souhlasit to nepopírám. Ale vzpomínám na naše zmanipulované studentíky ti také tvrdili máme holé ruce. Jak se říká, kam se masy hnou tam se síla napře.

      Vymazat
    3. Ad Leo 8:27 - no dobrá, city se projevily, ale jaké je tedy podle Vás palestinsko-izraelské řešení? Zvlášť, když si uvědomíte, že Izrael tam bude již "nafurt"!

      Vymazat
    4. Stáhnou se na hranice státu z roku 1967 (před válkou), odevzdat Palestincům zabavenou půdu (ne tu prodanou, ale tu uloupenou). Uzavřít s okolními státy mírové dohody výhodné pro obě strany.

      Leo

      Vymazat
    5. 11:09
      Taková podobnost , my jsme pod nátlakem také předali pohraničí a dle pohádky o Smolíčkovi to nějak nestačilo a tupci kteří si mysleli že tím je vše vyřízeno na asi dodnes nepochopili, že vlastně zavinili druhou světovou válku.

      Vymazat
    6. 13:17

      Mám ještě lepší nápad - ZRUŠENÍ STÁTU IZRAEL. Izrael je jen nelegální stát (jako Kosovo), který okupuje cizí půdu. Nic víc, nic míň.

      Vymazat
    7. 21:30 Pane Dvořáku. To, že něco odsouhlasí OSN, v té době více-méně vítězné mocnosti, ještě nesnamená, že to není (alespoň fakticky) zločin, i když to má punc aktu mezinárodního práva! Je pravda, že Židé za II.SV velmi trpěli, ale nikoliv vinou Palestinců, nýbrž Němců! Za co byli potrestáni Palestinci, že fakticky přišli o svůj domov? Tady se klasicky důsledky něčích činů "elegantně" přesunuly na někoho, kdo s těmi činy neměl naprosto nic společného. V tomto případě do důsledku platí, že každý nový stát vzniká na základě zločinu.
      Jirka

      Vymazat
  12. Je to obráceně: Kam se síla napře tam se masy hnou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 8:56
      Každá akce budí protiakci - to je fyzika

      Vymazat
  13. Akosi sa v tom riešení zabúda, že štáty ex-ostbloku sú tiež len kolónie. Ako chcú zabrániť tomu, aby sa Afrika presťahovala k nim? Vari so svojimi zrušenými armádami?! He-he.

    OdpovědětVymazat
  14. Skutečnou katastrofou byl zničení bílými kolonizátory africké flory a fauny , tedy zničení afrického způsobu života ! Kolonizátoři při odchodu měli uvést Afriku do původního stavu , což pochopitelně nebylo možné , proto už budou navždy problémy až do vyhlazení bílé rasy !!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co to tu meleš za rasistické sračky?

      Vymazat
    2. Jenže to by na prvním místě museli dát počet negrů do původního stavu! Teda hlavně zakázat licence na výrobu laciných léků v Indii a nastavit tak mortalitu Afričanů na předkoloniání úroveň. Zbytek by se pak rychle vyřešil sám ...

      Vymazat
  15. Forever slav je poněkud mimo:japonsko dlouhá léta okupovala jak Koreu,tak i části Číny a Hong KOng je kapitola sama pro sebe.Patřil totiž V.B.a ta přes něj také zna čně vysával Čínu.Asi dotyčný neví,že V.B. vedla s Čínou opiovou válku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pan "Forever slav" je poněkud mimo tak nějak permantně, toho už si asi všimli všichni.
      Jeho tykev sotva může pobrat skutečnost, že nejchudší státy světa jsou taktéž kapitalistické(ostatně to jsou dnes téměř všechny), často bývalé kolonie. Jak je to možné? Jak to, že kapitalistické země jsou tak zubožené?

      Vymazat
    2. Pravda,další je Zambie,hodně špatné,ale měď se stale lifruje do světa, ovšem vše začalo když byl prezident Kaunda.

      Vymazat
    3. Firever slav
      Můžete prosím doložit, že v zemích jako je Demokratická republika Kongo, Mosambik, Uganda, Haiti, Etiopie, Jemen a v dalších nejchudších zemí, jsou výrobní prostředky soustředěny do rukou státu? Můžete totéž doložit v případě Francie? Můžete to doložit v případě JAR?
      Předem velice děkuji.

      Vymazat
    4. 21:02

      Máte mozek vymytý marxistickou propagandou natolik, že ani se vůbec neorientujete v terminologii. Tak si zopakujme základní terminologii v tomto tématu:

      Kapitalismus - minimum státních zásahů a regulací, svobodná výměna zboží a služeb, úspěch je založen na poptávce

      Socialismus - velké množství státních zásahů, omezování či úplné zrušení volného trhu

      V případě Francie vidíme provádění socialistické politiku (časté zásahy státu do hospodářství - viz např. zvyšování daní bohatým).

      Minimum či žádné státní zásahy - jedině v těchto podmínkách dokáže existovat kapitalismus

      Veliké množství státních zásahů (záleží pak jen, jak moc často) - socialismus

      Více socialismu = větší množství státních zásahů do ekonomického trhu

      JAR - viz:
      https://timeonhands.files.wordpress.com/2013/12/soviet-support-for-nelson-mandela.jpg

      Ve vámi vyjmenovaných zemí (i také díky černošské mentalitě, která je stále na úrovni džungle) právě platí vyšší zásahy států do volného trhu. Pak se nelze divit, že díky častým státním zásahů do volného trhu (+ primitivní černošská mentalita) tyto státy patří mezi nejchudší země.

      Vymazat
    5. Firever slav
      Můžete prosím doložit, že v zemích jako je Demokratická republika Kongo, Mosambik, Uganda, Haiti, Etiopie, Jemen a v dalších nejchudších zemí, jsou výrobní prostředky soustředěny do rukou státu? Můžete totéž doložit v případě Francie? Můžete to doložit v případě JAR?

      Předem velice děkuji.

      P.S.Vaše dojmologie ohledně termínům je sice zábavná, ale v této chvíli irelevantní a pro mě nezajímavé děkuji za pochopení.

      Vymazat
  16. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  17. Nevím kdo způsobil pokrok, nebo naopak zkázu Afriky, zda opravdu bílý muž, nebo Afričani sami. Jenom by mě zajímalo proč kdykoliv se objevil vůdce, který chtěl pro svou zemi vykonat to co je potřebné, byl odstraněn. Buď vraždou, nebo protesty a následně potom chaos a zkáza. Vždyť stačí sledovat dějiny. Mám jedinou výhodu, že něco pamatuji. Nebudu jmenovat vůdce, kteří byly odstranění, ale je snadné si to najít, dokonce i to která organizace se o to zasloužila. Je snadné prohlásit někoho za primitiva, ale zamyslet se nad tím, zda nejsem primitiv já sám je obtížnější. Nejde jen o Afriku, což taková Indie. Také samé dobro od kolonizátora. Je to úžasná ekonomika a hodně bohatých, ale zároveň hodně těch žijících jak v době kamenné. Možná, až se tady zabydlí tropy, budeme se na věci dívat jinak.

    OdpovědětVymazat
  18. 16:45
    Samozřejmně, že to byly určité země, které potřebovali otroky a proto pokud se objevil schopný a sjednocující vůdce tak ho nechali zlikvidovat.

    OdpovědětVymazat
  19. Honolulu Vám to vysvětlí je to na Afriku expert. Já si myslím že takhle to vypadá když se střetne zaostalá kultura s vyspělou. Samozřejmě obrazně. Střet kultur byl v historii vždy tragický. Příkladem je i objevení Ameriky a Austrálie. Protože tam šli nápřed dobrodruzi a církev tak to tam vyřešily. Na Afriku vzhledem ke klimatickým podmínkám nebylo dost vhodných lidí.

    OdpovědětVymazat
  20. ABSOLUTNĚ SPRÁVNÝ NÁZOR. Migranti by se do zemí EU měli přidělovat nejen podle této „jednoroční mapy“, ale především podle celkové doby, po kterou konkrétní impéria kolonie měla. Velká Británie by pak naprosto oprávněně měla přestat existovat nejen jako součást EU, ale jako Evropská zem vůbec. Všechno co má, fakticky nakradla a nejen Orientu, ale třeba i Španělům, když okrádala lupiče bohatství z Jižní Ameriky.

    OdpovědětVymazat