Reklama

.

.

úterý 7. srpna 2018

Je hrdinou každý, kdo zemře při výkonu svého povolání?

Jaromír Petřík
7. 8. 2018 jaromirpetrik
V dnešním tisku nás na titulních stranách burcují slova: „Hrdinům se dostane nejvyšší pocty.“ Ano, jedná se o tři vojáky, které v Afghánistánu zabil sebevražedný útočník.
Hluboce bych před těmito vojáky jako hrdiny smeknul, kdybych věděl, že ztráta jejich životů měla nějaký smysl, že svojí činností skutečně chrání nejen naše životy, ale i životy někoho jiného.
Ale, jak je to v jejich případě?

Mainstream nás neustále ohlupuje, že v Afghánistánu naši vojáci bojují proti islámskému terorismu, že jinak by se terorismus rozšřířil i k nám. Jenže ten samý mainstream už se jaksi nezmíní, že muslimský svět hlavní měrou rozvrátily státy NATO a viníci těchto vojenských agresí místo, aby byli voláni k zodpovědnosti, tak naopak soudí svoje oběti.Proč USA v roce 2001 vojensky napadly Afghánistán a ne Saúdskou Arábii, odkud pocházelo nejvíce teroristů, kteří napadli USA a měli tam i finanční zázemí?

V té době totiž většinu afghánského území ovládalo radikální islámské hnutí Taliban, které vzniklo v důsledku dlouholeté občanské války v Afghánistánu a bylo složené z etnických většinových Paštúnů. A kdyby si pánové ve Washingtonu dali práci a zjistili si něco o afghánských zákonech a historii Afghánistánu, tak by nemohli udělat hloupost jako je jeho vojenské napadení, když se nepoučili z porážek britských a sovětských vojsk.

Mulla Umar, tehdejší představitel Talibánu NIKDY nemohl vydat Bin Ládina, protože jeden ze tří základních afghánských zákonů je právo azylu, které bývá uděleno každému, kdo o něj požádá, i kdyby to byl největší zločinec na světě.

Jenže Taliban se USA nehodil do karet, protože potřebovali území Afghánistánu dostat pod svoji kontrolu a tak, aniž by se podívali do historie, bezhlavě jej napadli. Samozřejmě, se svojí technikou rychle ovládli hlavní město Kábul, okolí a několik vojenských základen, ale to bylo tak asi všechno.

Kdyby se vojenští plánovači USA vrátili do první britsko-afghánské války 1839 – 1842, narazili by na pozoruhodné shody. Britové tehdy obsadili Kábul, nechali tam posádku 600 britských vojáků, 4.000 indických vojáků včetně jejich rodinných příslušníků, tedy žen, dětí a služebnictva. Celkem asi 16.500 lidí.

Co se však nestalo?

I když tehdejšího vládce Dóst Muhammada (z rodu Barakzajů) Britové svrhli a zajali, tak první chybu udělali, že za vládce dosadili nenáviděného Šudžáulmulka (z rodu Sadozajů) a druhou chybu (tu hlavní), že podcenili touhu Afghánců po svobodě s nenávistí k jakýmkoliv okupantům.

Mezitím začala pomalá partyzánská válka, kdy Akbar chán, syn zajatého Dóst Muhammada začal postupně shromažďovat vojska, až byli Britové, kteří měli tábor mimo Kábul téměř obklíčeni. Vyjednali sice s Akbarem chánem ústupovou cestu do Jalalabadu, ale během šestidenního pochodu ve sněhu v lednu 1842 bylo všech 16.500 lidí pobito a do Jalalabádu se dostal pouze jediný přeživší Dr. Brydon, aby tehdejšímu veliteli generálu Salemu přinesl zprávu o tomto strašném masakru. Zde si jen dovolím poznámku, které běžně prameny neuvádějí, že přežilo ještě několik rukojmích (mezi nimi i žena generála Saleho), které potom Akbar chán vyměnil za zajatého otce.

A výsledek?

Britům i po některých vítězných bojích nezbylo nic jiného, než Dósta Muhammada znovu uznat a potvrdit ve funkci Kábulského vládce (pozn. Afghánistán tehdy ještě pod tímto názvem neexistoval) a odtáhnout. Akbar chán (v době, kdy stál v čele povstání mu bylo pouhých 20 let!!!) se stal afghánským národním hrdinou,

 Jeho portréty zdobí afghánské poštovní známky (i když se jeho skutečná podoba nezachovala), na rozdíl od fotografií Dóst Muhammada. https://cs.wikipedia.org/wiki/Prvn%C3%AD_anglo-afgh%C3%A1n  sk%C3%A1_v%C3%A1lka

Nyní se ptám? 

Byli hrdinové všichni, kteří byli zabiti vojáky Akbara chána, (tedy kromě britských a indických vojáků) i ženy, děti a sluhové?

A kdo byl vlastně Akbar chán? 

Byl hrdina, nebo vrah, když ze svojí země vyhnal britské okupanty?

Tohle je ovšem jen jedna stránka mince dokládající, že Afghánistán (o rozloze větší než Francie) se nikomu nepodařilo trvale podrobit. Proto se již nebudu podrobněji zmiňovat o druhé Britsko-Afghánské válce 1878 - 81, která měla podobný výsledek s ještě horšími důsledky, kdy za vlády Abdurrahmána (1880 – 1901) do Afghánistánu nesměl bez povolení vládce žádný cizinec a britského velvyslance v Kábulu směl dělat pouze indický muslim!

A ta druhá strana mince dokládající hloupost současných západních politiků?

Kdyby se Američané vrátili do 20. let dvacátého století, zjistili by, že v roce 1929 tehdejšího pokrokového panovníka Amanulláha svrhlo fanatické islámské hnutí pod vedením Baccha Saqqao (syn nosiče vody) a nastolilo tuhý náboženský režim podobný Talibanu. Ostatně, posuďte sami: zrušil všechny světské školy, povolil pouze náboženské školy, zrušil ministerstvo spravedlnosti, v zemi směly působit pouze náboženské instituce, ženy zbavil všech práv, které získaly za pokrokového krále Amanulláha.. A důsledky?

Afghánci se proti tomuto „králi“ vzbouřili a ještě v roce 1929 byl svržený a popravený.

Vládcové, kteří přišli po něm, přinesli dlouhodobou prosperitu Afghánistánu až do roku 1973, kdy byl svržený tehdejší král Záhir šáh a v zemi začala doutnat občanská válka. Proběhlo několik převratů, až se do této situace hloupě vložili Sověti (1979 – 1989) a od roku 2001 ještě hloupěji Američané. 

Zde se znovu zeptám. 

Byli tehdejší padlí sovětští vojáci hrdinové nebo okupanti, když bojovali proti téměř stejným protivníkům, se kterými bojují současné síly NATO?

V Afghánistánu vývojem po roce 1973 byla občanská válka prostě nevyhnutelná. Kdyby si tehdy jak Sověti, tak Američané uvědomili, že Afghánci jsou svobodomyslní lidé, tak by jim muselo dojít, že tuhý náboženský režim, jako je Taliban, nemá šanci v zemi trvale vládnout. Obyčejný afghánský mladík si rád zahraje fotbal, poslouchá západní hudbu, sleduje televizi. A ženám určitě nevyhovuje být někde uklizené v uzavřených místnostech s nemožností vyjít na ulici bez doprovodu manžela. Ostatně psychologii uvažování Afghánců snad nejlépe vystihl Kurt Ziemke (Hitlerův diplomat v Kábulu ve třicátých letech), který citoval slova jednoho z kmenových náčelníků: „Všechno sneseme, nesvornost, válku mezi bratry i prolévání krve, nesneseme však dosazeného pána.“

Určitě by občanská válka byla dlouhá a krvavá (viz roky 1991 – 1993, kdy byl Kábul zničený nejhůře ve svojí historii), ale bez zásahu vojsk NATO, mohl být už v Afghánistánu klid. 

To je právě ta afghánská mentalita, kdy se v okamžiku vpádu jakýkoliv cizích vojsk většina Afghánců semkne kolem kohokoliv, kdo proti cizím vojskům bojuje jakýmkoliv způsobem.

A nebezpečí „vývozu terorismu,“ kterým se neustále zaklínáme?

Talibán je ryze paštúnské hnutí, které zajímá oblast Afghánistánu (a části Pákistánu), ale nevyváží svoji ideologii ven jako Islámský stát, Al Kajda a další známé teroristické islámské organizace. 

A vůbec! 

Na jedné straně se bojíme vývozu terorismu z Afghánistánu, ale na druhé straně jsme otevřeli cestu do Evropy statisícům muslimských radikálů...

Jenže nadpis mého článku je úvahou o tom, kdo je vlastně hrdinou, kdy všechna média pějí na stejnou notu, jací hrdinové byli naši vojáci padlí v Afghánistánu. 

Jak jsem již naznačil v článku, otázkou, kdo je hrdinou a kdo ne, je značně diskutabilní.

Pro západní svět jsou hrdinové jejich padlí vojáci, pro Afghánce zase jejich sebevražední atentátníci (mučedníci). 

V době sovětsko- afghánské války v letech 1979 – 1989 tedy nutně museli být hrdinové i padlí sovětští vojáci. 

Vždyť přece bojovali proti tehdejším mudžáhedinům, což byla obdoba Talibanu, kdy později jejich hlavní vůdce Gulbuddín Hekmatjár rozstřílel polovinu Kábulu v roce 1992.

Přitom západní propagandou jsme po celou dobu byli krmení, že Rusové byli okupanti, i když ve svojí podstatě v Afghánistánu bojovali proti stejnému nepříteli.

Dalo by se toho ještě napsat mnoho, proč považuji válku v Afghánistánu ze strany Západu za naprosto nesmyslnou - jak mám ve svém profilu uvedeno – Afghánistán je země, kterou se zabývám z hlediska studia poštovních známek, které dokládají historii každého státu.

Ale ještě k hrdinství: 

Není náhodou hrdinou každý, kdo přijde o život při výkonu svého povolání? 

Není větším hrdinou řidič, který přijde o život při rozvážení chleba, protože bez chleba bychom nepřežili, na rozdíl od nesmyslné války v Afghánistánu?

Není větším hrdinou člověk, který zemře následkem úrazu elektrickým proudem, protože bez elektrické energie není možný náš současný život?

A je naproti tomu hrdinou člověk, který si svobodně zvolí rizikové povolání a zemře v nesmyslné válce?

Je škoda mladých životů našich vojáků v Afghánistánu, ale jde skutečně o hrdiny?

Opravdový hrdina je snad ten, kdo s nasazením vlastního života zachrání život někomu jinému. 

Argument, že naši vojáci v Afghánistánu zachraňují naše životy před islámskými teroristy, když jsou otevřeny brány muslimských radikálům do Evropy, opravdu neobstojí a stává se nesmyslným.

87 komentářů :

  1. Na mise v zahranici je tlacenice, je to dobrovolne, nikdo tam nejde rozkazem, kazdy muze odmitnout, ale je to velmi velmi dobre placene, jsou z toho predevsim velmi dobre financni benefity=velike priplatky k duchodu! Desitky tisic korun k duchodu....zajemci o misi musi mit zname u tech, kteri rozhoduji o tom, kdo na misi pojede, vubec to neni o schopnostech, ale o znamostech a o penezich! Zajem si prijit na statisice korun je hlavni motiv. Penize a penize, nic jineho. Vse ostatni jsou kecy. Kecy politiku, generalu, novinaru apod. Zadni hrdinove.....jen dobre zaplaceni vojaci, kteri zapomneli na to, ze tam mohou zustat....ostatne s tim by take meli pocitat a s tim tam jet...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trumbero závistivá.
      ˇSli, s naší vlaječkou na ucniformě dělat něco, k čemu se idioti, které jste si vyvolil uvázali.

      Takže jste za tu situaci zodpovědný.
      Stejně jako za jmenování dementních generálů, kteří vedou ty nemožné řeči.

      Jsme pod Hindukušem proto, že je tam Frau (?) Merkelová.
      Ani za Háchy jsme na Ukrajině nevraždili židy, ted za pár drobných posrancnům uděláme všecko.

      Vymazat
    2. Má to dvě roviny. Ekonomickou a politickou.
      Z té ekonomické, máme mnohem víc řidičů kamionů, než profesionálních žoldáků. Aniž bych si dal práci s nějakým vyhledáváním statistik, jenom odhadem si tipnu, že mnohem víc, než mrtvých žoldáků, máme ročně mrtvých řidičů. Přitom obě party dělají to samé. Chtějí uživit sebe, své rodiny a vylepšit jim finanční situaci. A staví řidičům, potažmo všem ostatním, kteří zahynou při výkonu své profese, někdo pomníky? Nazývá je někdo hrdiny?
      Pak je tady rovina politická. Pokud někdo napadne jinou zemi, nota bene vzdálenou přes půl zeměkoule, je to okupace, ať už se to okecává, čím chce. Je zvláštní, že ta samá sorta, která Rusy nazývá okupanty, dnes pláče nad rakvemi našich hrdinů. Hrdinové by to byli, kdyby padli při obraně naší hranice bez nároku na finanční benefity. A ne na opačné straně světa za vidinu vysokých platů a tučných diet.

      Vymazat
    3. 16,42
      Sám za sebe, já do NATO nechtěl. Pamatuji si slova Havla při rozpouštění Varšavské smlouvy, že do žádného paktu už nepůjdem.
      Zemanovi vyčítají kde co. Že je tlustý, že kouří, pije, že jezdí do Ruska a já nevím, co ještě. Ale to, že nás zatáhl do NATO a je do dnes velkým fandou našeho členství v něm, o tom z dobroserů nikdo ani nepípne. Zajímavé vidění světa.

      Vymazat
    4. Nechtěl bych být v jeho kůži,dnes určitě spát dobře nebude.Zítra bude řečnit a klanět se jako vrchní velitel a v podvědomí stejně nebude věřit tomu co říká.Nezávidím mu.

      Vymazat
  2. Podobně jako význam hrdina se dehonestuje mnoho dalších významů a tak se narušuje úcta a morálka společnosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kerý jako?
      Ste se vzepjal s tim De 'honestuje, ale nevíte jak dál.
      Ti chlapi udělali čestně všecko, proč je tam sxáči poslali.
      To neznáte:"..že my tuto mrtvi ležíme, jak zákony..."

      Vymazat
    2. Ing. Petr Kačírek7. srpna 2018 23:47

      Majstrštych UEFA zde:

      Uctění památky padlých českých vojáků? Zapomeňte, vzkázala UEFA do Edenu.

      Dnes 13:29 - Praha

      Evropská fotbalová federace UEFA nevyhověla žádosti pražské Slavie, aby při dnešním domácím zápase třetího předkola Ligy mistrů s Dynamem Kyjev mohla uctít památku tří padlých českých vojáků v Afghánistánu. Na svém twitterovém účtu o tom informoval předseda představenstva Slavie Jaroslav Tvrdík.

      Vymazat
    3. Hmmm...
      ↓↓↓↓
      16:56

      Vymazat
    4. Ing. Petr Kačírek8. srpna 2018 11:26

      23:50 Ehmmm ..... ↑↑↑↑ ..... 23:47

      Vymazat
  3. Zajímavost ze světa fotbalových bafuňářů:
    https://www.sport.cz/fotbal/liga-mistru/clanek/1011709-ucteni-pamatky-padlych-ceskych-vojaku-zapomente-vzkazala-uefa-do-edenu.html#topstory

    OdpovědětVymazat
  4. Na zákadě exkurzu do historie zatím nejlepší posouzení situace a PRAVDIVÉ HODNOCENÍ všeho okolo toho HUMBUKU!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zmíněný Dr.Kurt Ziemke napsal velmi podrobnou a zajímavou knihu Tajemný Afganistán, kterou můžu doporučit každému, kdo se o Ahganistán zajímá i když poprvé vyšla už před 78 lety. Kupodivu je nechutně současná a i náš generální štáb by udělal dobře, kdyby si ji přečetl.

      Vymazat
    2. probíráte-li se fotografiemi afgánských bojovníků poznáte ze kdy jsou jen podle zbraní - oděvy a vzhled stále stejný

      Vymazat
  5. Mám silný pocit, že žijeme v zemi kde se na výsluní dostává ten, který plácne největší kravinu. Zdravý rozum se tady nějak nenosí.

    OdpovědětVymazat
  6. Naší vojáci na zahraničních misích jsou lépe placení než vojáci USA k tomu různé benefity, bohaté pojištění jak dnes v rozhlase přiznala vojenská šéfová fondu na odškodnění a přesto ještě vybírají od lidí milodary formou dárcovských sms.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě proto je to dobře placené,vymýt mozek nástupcům do tohoto kontingentu.Kdyby to bylo mizerně placené,nikdo by tam nešel.To není hrdinství,ale jen výnosný kšeft.Budiš,aspoň je o rodiny postaráno.Jinak jsou to jen roboti,pracující pro zájmy USA,takže s tím nejhorším musí počítat.Proto budu tvrdit i jejich smrt,je jen v zájmu USA.

      Vymazat
    2. 17:25

      Vždyť i naši olympionici, dostanou od státu více, než olympionici američtí ze svých soukromých olympijských zdrojů.

      Čech za zlato dostal 1 miliom Kč plus, státní plat, plus sponzoři, reklamy atd.

      Američan dostal od svého olympijského výboru, 500 tisíc "Kč" s 50% zdaněním, tudíž 250 tisíc Kč.

      To nevíte, že my jedna jejich vesnice, jsme pražská velmoc, co se týče státního odměňování.

      °°°°°

      Vymazat
  7. Kdo vydělá cca 1,5 mega za zhruba půlroku ježdění s hovnocucem? Na "misi" to jde, užije se trochu adrenalinu, třeba i sexu dle potřeby, zastřílí na živé terče a ještě o mě budou povídat, že jsem hrdina. Nejdi do toho ......

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šiji v dílně 2 mladí kluci - zákaznici mne šokovali názorem když jsem se jich ptal co budou dělat odpověděli:cituji.....Teď střílíme na počítačových hrách a budeme profes.vojáci a budeme střílet do lidí a ještě za to dostaneme zaplaceno.Tak toto je názor některých fanatiků.Je mi s toho zle.

      Vymazat
  8. No jo,jsou to vojaci a navic jsou to okupanti Afganistanu a vsichni museji se svou smrti pocitat........

    OdpovědětVymazat
  9. Zastupuji na Zemi vesmírné civilizace už dvacet jedna let.

    Nechápeme vaše lidské hodnocení hrdinství, protože podle našeho názoru je hrdinstvím něco výjimečného, co má zároveň i morální hodnotu a je prokázáním statečnosti.

    Nechat se zbytečně zabít, to je prokázáním hlouposti a voják by měl za to být degradován.

    OdpovědětVymazat
  10. každy kdo je okupant musi počitat že krom kolaborantu je vlastně každy koho vidi i neuvidi jeho potencialni vrah tahle věcička přetrvala věky věku od dob kdy se tomu stalo poprve a už nikdy tomu nebude naposledy zasluhu ma nejen školeni mužstva ale i vatikanske žehnani našim zbranim či nemale odpustky s metaly pro okupanty přeživši na druhou stranu kde jinde vzit dneska prave a nefalšovane hrdiny když žijem v blahobytu a falešnem světě nebo je dneska hrdina jen ten kdo blil v jakemkoliv tivi kanale ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, tak to asi skutečně není. Zastupuji na Zemi vesmírné civilizace a nyní to tímto zdůrazňuji, protože má následující slova jsou jejich pohledem na věc a jejich návrhem řešení věci.

      Asi se shodneme na tom, že pokud nepřítel válčí nějakou účinnou, obecně řečeno mocnou, zbraní, je nezbytné mu ji zničit, respektive zabránit mu ji použít. Jako příklad lze použít třeba tu jadernou bombu, kterou vyvíjel Hitler a které pak použily USA proti Japonsku. Nikdo by asi nezazlíval Japonsku, kdyby vybombardovalo třeba celé velké město v USA a usmrtilo tak třeba i mnohem víc Američanů, civilistů včetně žena a dětí, než, stejně jako to v Hirošimě a Nagasaki učinily USA,... aby tak Japonsko zabránilo USA v jejím použití a aby naopak USA zabránily Japonsku jejím použitím proti němu v obraně jeho vlasti.

      Stejně tak v Afghánistánu Taliban a obecně ale prostě Afghánci, používají zatím historicky nejúčinnější zbraň, které zatím v celé historii nedokázal nikdo čelit a každý nepřítel Afghánců jejím použitím Afghánci prohrál. Jde o zbabělost nejvyššího stupně, totiž o skutečnost vyžadování soucitu Afghánci, soucitu s jejich ženami a dětmi. Můžete ji zničit, tuto jejich zbraň a to tím, že je nebudete šetřit. Bombardujte plošně jakékoliv afghánské území, kde dojde k útoku na vás. Jakékoliv území, kde bude zjištěn Taliban. Pak zvítězíte, protože Afghánci nemají jinou než tuto zbabělou zbraň, schovávat se za ně, mizet mezi jejich sukněmi a v pláči a utrpení svých dětí. A zase a zase pak válčí. Jste blbci. Pokud by války proti vám nenechali, pokud by neuznali svou válečnou porážku, kterou jste absolutně prokázali, pak je vyhlaďte, jak jsme vám výše vysvětlili. Sami si volí svůj osud.

      Vymazat
    2. --- Po druhé světové válce jste odsunuli z Polska, Československa a Maďarska v podstatě všechny Němce, tzv. Sudetské Němce a i jejich ženy a děti. nebyla to genocida? Nebyla, protože byli příslušníky národa, který proti vám národně a anekčně válčil. Byla to spravedlnost a nezbytnost. Válka ale už skončila. V Afghánistánu ale trvá a vy můžete udržet své válečné vítězství pouze tak, jak jsme v příspěvku výše vysvětlili. Sami se zabíjejí, sami Afghánci zabíjejí i vlastní ženy a děti, protože je používají jako svou zbraň v boji proti vám. vy nemáte jinou možnost. Tolik vesmírné civilizace, které na zemi zastupuji.

      Vymazat
    3. Anonymní7. srpna 2018 19:15
      Vesmírné civilizace, Vy asi brzo zaniknete, protože jste dost hloupé. Tady nikdo nechce Afghanistán porazit. Je třeba ho trvale rozvracet, udržovat tam protiruskou vládu a americkou vojenskou přítomnost. Tento obtížný úkol se daří plnit již řadu let a to i díky našim hrdinům. Čest jejich památce. P.K.

      Vymazat
    4. 23:32 Obecně: Pokud válčím, musím zvítězit. "Když nemůžeš vyhrát, neválči." . Pokud válkou poražený nepřítel neuzná svou porážku, je nezbytné ho k tomu donutit, protože taková je pravda. Nelze připustit lež a žít v ní a to vás všechny učí už Bible. Pokud to dopustíte, bude chaos a nikdo nebude nic respektovat, nebudou platit tedy ani jakékoliv dohody a především nikdo už nebude ničemu věřit. Afghánistán válku se Západem prohrál prokazatelně. Je na Afghánistánu aby tedy svou porážku uznal a přijal, pokud ne, pak platí to, co jsem už napsal: Nic neplatí, nic se nerespektuje, protože se žije tedy ve lži. A to znamená chaos včetně nutného nedodržování čehokoliv proti poraženému nepříteli, který svou porážku nechce uznat. Jeho chyba a měl by to být i jeho konec. To pravidlo práva vítěze nad poraženým se vy lidé učíte už odnepaměti. Vyhráli jste válku nad ním a on vám patří. Tečka. My jsme vesmírné civilizace vyšší vývojové úrovně vůči té lidské a to o statisíce let! Nikdy s vámi lidmi nebudeme zacházet jinak. Pokud byste neuznali vaši porážku námi, vyhladíme vás. Amen. Tak funguje vesmír, to jen vy Západ jste idioti.

      Vymazat
    5. --- Dovolím si nyní poznamenat, že jsem vesmírnými civilizacemi vycvičený velitel. Velmi mne štve, jak idiotsky jednáte a to kdekoliv. Myslím si o vašich velitelích jen to naprosto nejhorší, s tím, že výraz idiot je pro vás slabý!

      Vymazat
    6. 0:00

      Ty sám jsi idiot největší.

      PS: Nezapomněl sis zase vzít prášky?

      Vymazat
    7. 19:15 S Afganistánem nikdo neválčí! Už ti někdo vysvětlil blbe, co je pojem "civil war"? Občanská válka? Páč si tupý hoven jako ten vječně zlitej havlobanderující a uassákující putleroffskej kreten tu, tak je marné ti to objasňovat. Zejména proto že sem se už o to jednou marně pokoušel s Ruskem! Kde taky žádný Čechoslovák neválčil "proti Rusku" ty debile, takže ho zákonitě ani nemoh "vojensky porazit". Pouze se naši legionáři zamotali do občanský války, která na zemí bývalýho Ruska vypukla v důsledku hanebenýho Brestlitevskýho míru! Se radši do ničeho nemontuj když tomu hovno hovíš ....

      Vymazat
    8. 00:00 Takže už žádný "Mezinárodní právo"? To už ty tvý "mimozmešťany" asi nebere, co? Teď zas větraj Bibli? :))) Mise v Afghanistánu se uskutečňuje na základě rezoluce RB 1368 a se souhlasem mezinárodně uznávané afghánské vlády (tu první jmen oval v prosinci 2001 Talibanem vyhnaný prezident Burhanuddín Rabbáníl po svém návratu do funkce). Tak vo čom to tu proboha žvatláš? Jakýpak "uznání porážky od Afghánců" a jakýže "vyhlazení obyvatel Afghanistánu"? Si dement nebo ti je jebe z toho vedra?

      Vymazat
  11. Bohužel žádní hrdinové jen sprostí žoldáci,ale škoda těch mladých životů,ale vydali se tam dobrovolně.Připomíná to partu kluků,která po zábavě sedne ožralá do aut a napálí to do stromu.Výsledek pět vyhaslých životů.Tak co - HRDINOVÉ ? NE!NE!NE! jen si vybrali co dál!!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  12. zomrel pri výkone povolania - a jeho rodina by mala dostať odškodné podľa zákonníka práce - nič viac, je to podobné ako keby tavič pri vysokej peci zomrel následkom výbuchu pri odpichu -

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní7. srpna 2018 19:01
      Vidíte to celkem dobře, ale je zde malý detail. Oni tam nejspíš nepůsobili podle zákoníku práce, ale měli sepsaný nějaký kontrakt, ve kterém se jistě řeší i případ jejich úmrtí. Takže rodina nejspíš bude zajištěná. Dokud tento kontrakt nebude zveřejněn, jsou ty naše názory pouhé nepodložené dohady. P.K.

      Vymazat
    2. P.K. 23:46

      Odškodné sumy zveřejněny nebudou! Včera to prohlásil, nikdy neválčící voják Eduard Stehlík (53) v ČT.

      Český historik a spisovatel. Zaměřuje se na novodobé československé vojenské dějiny, zejména období 1914–1956.

      Je ředitelem odboru pro válečné veterány ministerstva obrany, zdůraznil že suma od státu, nikdy nebude zveřejněna ze strategických důvodů?!

      Zdraví Ramón

      Vymazat
  13. Těch vojáků a (zejména) pozůstalých mi je velmi líto, oni nejsou viníky toho, že se naše armáda nechává zatahovat do agresí, které nemají s naší obranou či šířením civilizačních hodnot zbla společného. Snad jen se snahou západních mocností ovládnout klíčové zdroje a teritoria. A tomto úsilí se tuze rádi obklopují svými vazaly, aby své akce, které jsou v rozporu s mezinár. právem, (jakože) opodstatnili odkazem na akci mezinár. společenství ...
    Za uměřené proto považuji Prohlášení KSČM k úmrtí tří českých vojáků v Afghánistánu.
    ----
    KSČM vyslovuje hlubokou lítost nad třemi mladými životy, které se staly zbytečně obětí sebevražedného atentátu v Afghánistánu - provincii Bagrám a rodinám pozůstalých vyjadřuje hlubokou soustrast.
    KSČM je přesvědčena, že ke smrti tří mladých vojáků nemuselo dojít . . Terorismus je dnes velice vážnou hrozbou, se kterou je nutné bojovat. Zřetelně se ukazuje, jak ve světě narůstají stále více nesmyslné války a násilí, které nejsou vedeny v zájmu nastolení důstojných podmínek pro život lidí v míru. Kapitalistické velmoci USA, Francie, Velká Británie ve snaze přerozdělit si svá světová panství, vytvářely a podporovaly vznik terorismu proti legitimním vládám v jiných zemích. Když se tento terorismus obrátí proti nim, nejsou schopny mu čelit.
    Je proto třeba velice vážně posuzovat účast českých vojáků v zahraničních misích a charakter každé mise. Na základě toho KSČM žádá bez výhrad zastavení účasti České republiky v zahraničních vojenských misích bez mandátu Rady bezpečnosti OSN, odmítá agresivní politiku USA a požaduje přehodnocení světového bezpečnostního systému, včetně setrvání České republiky v NATO. Za rozpoutání dnešní občanské války v Afghánistánu nesou největší odpovědnost právě Spojené státy americké.
    -----
    5. 8. 2018, podepsáni Stanislav Grospič a Vojtěch Filip

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...ach jo soudruhu Františku Opluštile.

      Koukám, že ani Vy ty kluky nenecháte v klidu spát.

      A je buřt, jestli byli nebo nebyli hrdinové. Jsou pryč a nikdo už je nevrátí.

      A to by si měl každý uvědomit. Že oni tady někomu chybí. A když se příbuzní náhodou dočtou tu horu frází, které se všude omílají, jak si myslíte (nejen Vy), že jim bude? Myslel jste na ně?

      Vždyť oni nás tam šli bránit! A položili za nás životy, určitě přitom, když šli na misi proti teroru v Evropě, nemysleli na výplatu, výsluhy, sbírky DMS a na sirotčí důchody.

      Omlouvám se Vám, že jste to teď "vyfasoval" za všechny, kdo už o tom napsali, ale teď ve mě trošku bouchly saze...
      Mgr. Nikola Vavřincová, VII. Z.Š., Most

      Vymazat
    2. 22:55

      Žoldáci šli jménem válečnického agresivního spolku NATO do Afgánistánu bránit paní či slečnu Vavřincovou.
      A nemysleli přitom na výplatu!
      To je fakt dojemné!

      Doufám jen, že paní či slečna Vavřincová občas pomyslí i na ty statisíce pozůstalých, jimž po zuby ozbrojené armády spolu s hrdlořezy ze soukromých firem vyvraždily rodiny - z letadel, tanků nebo např. od computerů v podzemních bunkrech někde v Texasu.

      Vymazat
    3. 22,55

      "Vždyť oni nás tam šli bránit! " To si dělate srandu? Koho tam šli branit? Jak jejich učast na "misi Trvala afghanska svoboda" přispěla k bezpečnosti v ČR? Brani snad pronikani teroristu do ČR?

      Vymazat
    4. Re (22:55):
      Paní Nikolo, ano (opakuji), těch pozůstalých je mi líto, protože si docela dobře dovedu představit jejich bolest ze ztráty blízkého a milovaného, a i těch vojáků, kteří šli do Afganistánu bojovat v dobré víře, že tam bojují na správné straně za správnou věc.
      Leč nebojovali! Byli a jsou tam i dnes spolu s ostatními armádami NATO v rozporu s mezinár. právem, a pouze na základě účelově vykonstruované záminky o "boji proti terorismu".
      Jejich přítomnost v té zemi od samého počátku skutečně k teroru vede, protože většina tamních obyvatel vnímá vojáky NATO jako okupanty, o jejich "osvobozování" ale vůbec nestojí. Bojuje proti nim v asymetrické válce (jakožto strana vojensky podstatně slabější) metodami, které odpovídají jejím technickým možnostem. Námi pejorativně nálepkovaných jako teroristické ... (to i němečtí nacisti zvali naše partyzány jako teroristy).
      To afgánští ale nestojí o vnucované západní politicko-kulturní "hodnoty"! .. Ba naopak, přejí si, aby byli z jejich země co nejdříve vyhnáni.
      ----
      Poslechněte si např. povídání arabisty a islamologa Petra Pelikána (kterého nemusíte podezírat ze "soudružství" či jinak hloupě kádrovat), viz https://www.youtube.com/watch?v=z-3Wma9O79A.
      Pelikána v ČT zpovídá jedna redaktorka, aby se dověděla, jak to ve skutečnosti bylo již i s naší účastí v koalici ochotných při operaci Pouštní bouře.
      Byli jsme tam totiž jen za tu vlaječku na operační mapě kteréhosi US generála, který tomu tam ve skutečnosti šéfuje. Nikoliv proto, aby tam koho osvobodil, ale jen proto, aby tam vojensky prosadil US mocenské cíle - mocensky si podrobit tu hrdou zemi ...
      Ti vojáci tam neumřeli za žádnou smysluplnou civilizační hodnotu, neumřeli tam za žádný opravdový zájem můj ani váš.
      Ocitli se na špatném místě, na němž se jako příslušníci armády země, která se hlásí k dodržování práva a kulturních hodnot, nikdy neměli ocitnout.
      Mějte se! ...

      Vymazat
    5. Hrdinové, kteří brání naši vlast?! Ale houbelec. Obyčejný byznys.
      ------------------------------------------------
      War on terror body count

      Za deset let trvání války proti teroru zahynulo v Iráku kolem milionu lidí, v Afghánistánu více než 220 tisíc a v Pákistánu zhruba 80 tisíc.
      Ani to ale nemusí být konečný počet. Některé odhady hovoří o téměř dvou milionech mrtvých.

      V komentářích médií v souvislosti s citovanými, děsivě vysokými čísly se hovoří jak o právní a morální odpovědnosti, tak o nenávisti, kterou válka s terorem v postižených oblastech vyvolala. Navíc v době, kdy Spojené státy a někteří jejich spojenci zvažují další vojenské operace v Iráku, Sýrii a jinde.
      ------------------------------------------------
      Ale co je nám po tom. Hlavně, že jsme se "spojenci" v té "správné válce na správném místě".

      Vymazat
    6. ...děkuji za Vaše reakce, prozatím slečna Nikol Vavřincová, učitelka dějepisu zde pro laiky, bohužel všichni se vyjadřujete, nenávistně a demagogicky k našim spojeneckým závazkům a trvám na tom!

      Ti hoši padli, abychom My a celá Evropa mohla spát v klidu. Na tato slova si vzpomeňte, vždy při svém ulehnutí ke klidnému spánku. To říkám i svým žákům, samozřejmě nyní jsou letní prázdniny.

      Je vidět, že zde přispívají pouze starší ročníky, žijící stále v dogmatu zcestné Varšavské smlouvy, kterou jsme na UJEP v Ústí nad Labem na přednáškách, již obrazně "pohřbili"?

      Ona, ale existuje stále v myslích starších melancholiků, diskutujících zde. Píše se rok 2018, naši žáci mají, již jiné vyukové témata např. prospěšnost NATO pro náš západní region a náš zaručený mír jako val, proti neustálé Ruské rozpínavosti!

      Po prázdninách doporučím svým žákům 6. třídy tento web, jako tématickou pomůcku a relikt zastaralého myšlení, našich starších občanů omlouvám se jim, žijících v bublině dávných věků. A ze svého zvyku, že jim v komunismu kdosi, vždy nalajnoval, co je nutné si myslet.

      Doporučím žákům, nechť sem také přispějí a Vy rázem omládnete a začnete se dívat na svět, západním stylem života, vím bude to pro mnohé zklamání, ale náš svět se pohnul hodně dopředu!
      Mějte se!
      Mgr. Nikola Vavřincová, VII. Z.Š., Most

      Vymazat
    7. Milá hloupoučká Nikolko, jste ztělesněním našeho upadlého školství. Na VŠ vás navzdor titulování Mgr. vás nenaučili samostatně myslet.

      NATO je tzpická zločinecká organizace, která notorisky porušuje meyinárodní právo a jako proxyarmády využívá tu nejhorší chamraď, co na světě existuje - islamistické uřezávače hlav (Bosna, Kosovo, Irák, Sýrie), nacistické svině (chorvatské ustašovce a ukrajinské banderovce).

      Doporučuji vám, abyste raději dětem z vaší 6.třídy Novou republiku nedoporučovala. Vaše plné jméno i s titulem bude zdejší diskuzní panely krášlit jako výraz debility a pohrdání slečnou bez mozku.

      Leo

      Vymazat
    8. Nikol(a) Vavřincová (12:49)

      Milá Nikuško!

      I já Vám musím poděkovat za Váš zajímavý autoportrét učitelky dějepisu. Skoro se chce říci, že kdybyste neexistovala, bylo by záhodno Vás vymyslet.
      Zejména Váš optimismus ohledně "omládnutí" je tak svěží a neotřelý - připomíná budovatelské heslo 50.let - "mladý je každý komunista". Zdalipak víte, který český básník je autorem těch slov? (Já vím, není těžké si to vygooglovat...)

      Myslím, že národ,který bude mít takové učitele svého dějepisu, se nemusí bát o svou budoucnost (ale ani přítomnost a minulost).

      PS:
      Pokud sem budete i nadále přispívat (proč třeba nenabídnout Nové republice vlastní článek?), jsem si jist, že to leckoho potěší. Jsem, podobně jako Vy, toho názoru, že do prostoru obydleného zapšklými staříky, by bylo zdrávo vnést trochu čerstvého vánku.

      S přátelským pozdravem,
      Jan Kopecký, Vídeň

      // Na vysvětlenou pro spolučtenáře: Oslovení jsem převzal odtud: https://www.facebook.com/nikuska.vavrincova) //

      Vymazat
    9. Anonymní "Leo" 8. srpna 2018 13:02

      Milý Leo,

      upřímně mě mrzí, že jste nenapočítal do desíti předtím, nežli jste svůj nevlídný příspěvek zveřejnil (mám samozřejmě na mysli závěrečný odstavec, těm předchozím se toho nedá moc vytknout).
      - Nevystavil jste tím sám sobě nejlepší vizitku.
      - Pozitivní na tom je snad jen to, že svou duševní blízkost k zapšklým staříkům neskrýváte.

      Vymazat
    10. ...ach jo soudruhu Leo, pro Vás je určen můj bezmozek na závěr, můžete mne oznámkovat i když jsou ty prázdniny, bohužel v zapšklosti máte ode mne za 5.

      Ovšem pan Jan Kopecký? Úspěšně zvídavý, pozorný a všímavý! Je patrné, že i dosti vzdělaný. Nevadí mu protichůdné názory a rád o nich polemizuje s okolím. Neodsuzuje ihned mladší, energičtější generaci. Je vidět, že do Vídně máme, ještě dlouhou cestu k poznání...za 1*.
      Mějte se!...
      Nikuška Vavřincová, VII. Z.Š., Most

      Ps. Pro pana Lea, nemračte se na to dusno a oznámkujte mne?

      Nikola Vavřincová

      Diplomová práce

      Smrt a utrpení jako téma etické výchovy u žáků středních škol

      Death and suffering as a topic of ethics education for students of the secondary school.

      Anotace: Tématem diplomové práce je pojetí smrti a umírání u žáků středních škol v rámci etické výchovy. Práce se zabývá metodami kritického myšlení, integrovanou tematickou výukou a jejich využitím na střední odborné škole. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V první části je popsán vývoj pojetí smrti od středověku po 21. století, paliativní péče, či jaké jsou pohřební zvyky a rituály. Dále se věnujeme kritickému myšlení a integrované tematické výuce. Na závěr první části představujeme také problematiku hospiců, které je tématem integrovaného tematického celku. V praktické části popisujeme průběh integrovaného tematického celku, který jsme realizovali na střední škole a uvádíme vypracované přípravy. Funkčnost navrženého tematického celku potvrzujeme pomocí uvedených výsledků dotazníkového výzkumného šetření. 1. Na základě studia primárních a sekundárních pramenů, popíšeme základní pojmy a souvislosti nutné pro teoretické ukotvení vlastního výzkumu (didaktická metodologie, thanatologie, edukační prostředí střední školy, etická výchova). 2. V praktické části definujeme cíl práce výzkumnou otázku i dílčí výzkumné otázky. 3.Provedeme vlastní výzkum pomocí dotazníku a napsané eseje, který podepřeme námi vedenou týdenní výukou na vybrané střední škole, jejíž přínos si následně ověříme předložením stejného dotazníku. 4. Na základě zjistěných závěrů zhodnotíme efektivnost vyučování a jeho přínos v pedagogické praxi. 5. V kapitole diskuze porovnáme výsledky šetření s podobně zaměřenými diplomovými i doktorskými pracemi ........

      Vymazat
    11. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    12. Nikol(a) Vavřincová 8.srpna 2018 16:46

      Známkování není úplně optimální cesta, jak navázat rozhovor - zvláště ne s lidmi, kteří jsou o 40-50 let starší než Vy.

      Pokud jde o to vzdělání, rád bych Vás pouze, při vší shovívavosti k Vašemu energickému mládí, upozornil, že k tomu patří také zvládnutí stylistiky a pravopisných pravidel mateřského jazyka. Zrovna pro učitele bych tu velice nerad nedělal výjimku.

      A jako bonus pro Vás:
      "Vzdělání je berla, kterou chromý mlátí zdravého, aby ukázal, že je také při síle."
      (rodák z Jičína)
      https://plus.google.com/u/0/+JanKopeck%C3%BDWien

      Vymazat
    13. Pane Jane Kopecký, děkuji za radu, pochopení a odkaz!
      S pozdravem
      Nikola Vavřincová, Most

      P.s. Pan Leo se již neozval, smutný vzkaz.

      https://m.facebook.com/nikuska.vavrincova?refsrc=http%3A%2F%2Fwww.google.cz%2F&_rdr

      Vymazat
    14. Ing. Petr Kačírek8. srpna 2018 19:19

      Nikuško, já Vám odpovím za Lea, děkuji za Váš odkaz.

      http://www.jicinskozpravy.cz/archiv/zpravy/2009/17/1379-loutky-mame-porad-rika-majitel-cirkusu-praga-jan-kopecky.htm?hled=v%FDs

      Vymazat
    15. Jan Kopecký 8. srpna 2018 13:14

      Milá Nikuško!

      Milý, senilní "Matěji" Kopecký, rodáku z Jíčína?

      Již jste si navlékl své arcivévodské, kožené kalhoty tzv. "Padací mosty"? Tak teď vemte tu berlu stařilku a bouchněte se s ní několikráte přes kebuli, kterou maskujete s cigárem ve skle na své vizitce.

      Jak jste starý, tak jste tupý. Tam, někdo G+ si z Vás dělá šoufky, Vy profesionální zhýrale! Proč jste hned nezaslal i kreditku s PINem? A Vy starý ..., nutíte ostatní ke své plné identifikaci, již chápu proč, okamžitě Vy šmíráku Googlujete diskutující? Krásná Vaše vizitka!

      A mě si dovolíte Vy Drahoši od Variete peskovat, za můj výraz bezmozek, nyní tento přísluší Vám, ještě Vám to nedošlo? Kolotočáři a loukáři z Jíčína?

      "- Pozitivní na tom je snad jen to, že svou duševní blízkost k zapšklým staříkům neskrýváte."!

      "S přátelským pozdravem,
      Jan Kopecký, Vídeň

      // Na vysvětlenou pro spolučtenáře: Oslovení jsem převzal odtud: https://www.facebook.com/nikuska.vavrincova) //"


      A jako bonus pro Vás:
      "Vzdělání je berla, kterou chromý mlátí zdravého, aby ukázal, že je také při síle."
      (rodák z Jičína)
      https://plus.google.com/u/0/+JanKopeck%C3%BDWien

      Pan František Opluštil, Vám to de-facto nandal
      za mě. Mě už si neopovažujte přidrzle kritizovat.

      Leo

      Vymazat
    16. "Leo" 20:56

      Vzepjal jste se k málem literárně-boxerským výkonům, Vy jeden popletený choleriku.

      To, že jsem označil Vaše trapné vyvyšování se starého impotenta nad naivní osůbkou, za ubohost, se Vás tolik dotklo?

      To toho ted moc nevydržíte, anonymní chudinko!

      Vymazat
    17. Kopecký ve své plné nahotě, čepíří se a ještě stačí urážet jiné příspěvkáře, obyčejný zdůrazněný pózer z Rakous a rodák z Jíčínska.

      Typický rakouský vlastenec, rodu loutkářů, cirkusáků a všeho, kde se exhibuje, již jsem nahlédl na Váš odkaz a nechápu?

      Co děláte ve Vídni, když trčíte na Nové republice a dalších českých webech a urážíte a poučujete nás Čechy a Moravany, žijící v Čechách
      a na Moravě.

      Není Vám hanbou nazývat pana Lea starým impotentem? Vy se znáte z Jíčína nebo z manéže. Já tušil, že jste vygooglovaný filozof a vzdělanec.

      Ten pohled z paneláku do dvora je impozantní i ty šlápoty ve sněhu. Fotky na výstavu pro Afričanky, na které dozajista čekáte!

      Vyhlížíte je z vesnického okna a ta křivá páteř Sebastian Kurz, Vám to vše kazí, pravý lidovec Vídeňan! Zde se Vám již nikdo klanět nebude chudáku z baráku!P.K.

      Vymazat
    18. Jan Kopecký 8. srpna 2018 21:12
      "Leo" 20:56

      To toho ted moc nevydržíte, mlčíte, odkopaná G+ chudinko! Přemýšlíte, jak svůj pahnůj smazat a neztratit vyhulenou držku, nepřekonatelného intelektulála z cizý Vídně! Ubožáku.

      Leo

      Vymazat
    19. 23:24

      Copak - křeče pořád ještě nepovolily?

      Vymazat
    20. Jan Kopecký 8. srpna 2018 23:26

      Ty vyhulenej Cucáku, ty ses dnes odkopal, zkus zde hrát moudrého stařešinu, já jse to nepo... Ty si posloužil jako naivní figurant ze střední


      Jan Kopecký
      ZAHÁJIT HANGOUT
      E-MAIL
      ZAVOLAT
      NAPLÁNOVAT
      Kontaktní údaje
      jank48@gmail.com • Práce
      Něco o uživateli Jan
      Narozeniny
      1. května 1948

      Dobrou?

      Leo

      Vymazat
    21. Ing. Petr Kačírek9. srpna 2018 0:32

      Velmi zajímavá diskuze, díky pane Hanz, debata měla být o vojácích!



      Anonymní 8. srpna 2018 23:24
      Jan Kopecký 8. srpna 2018 21:12
      "Leo" 20:56

      To toho ted moc nevydržíte, mlčíte, odkopaná G+ chudinko! Přemýšlíte, jak svůj pahnůj smazat a neztratit vyhulenou držku, nepřekonatelného intelektulála z cizý Vídně! Ubožáku.

      Leo


      Jan Kopecký 8. srpna 2018 23:26
      23:24

      Copak - křeče pořád ještě nepovolily?


      Anonymní 9. srpna 2018 0:26
      Jan Kopecký 8. srpna 2018 23:26

      Ty vyhulenej Cucáku, ty ses dnes odkopal, zkus zde hrát moudrého stařešinu, já jse to nepo... Ty si posloužil jako naivní figurant ze střední


      Jan Kopecký
      ZAHÁJIT HANGOUT
      E-MAIL
      ZAVOLAT
      NAPLÁNOVAT
      Kontaktní údaje
      jank48@gmail.com • Práce
      Něco o uživateli Jan
      Narozeniny
      1. května 1948

      Dobrou?

      Leo

      Vymazat
    22. "Leo" 0:26

      Veliký detektive "Leo",
      tyto informace jsou na Nové republice volně dostupné už zhruba čtyři roky každému, kdo kliknul na mé jméno. Nejsem totiž jako Vy = zbabělý sráč, který umí jen anonymně spílat spoza rohu.

      Vymazat
    23. Zajímavá debata, jen si myslím, že žádná učitelka ji nerozproudila, neb neexistuje, možná to jen zabučela trollí ozvěna z Mostu.

      Vymazat
    24. 0:50

      Myslíte...?

      http://listy.mesto-most.cz/assets/File.ashx?id_org=100336&id_dokumenty=3726
      (rok 2009 - str.6)

      http://www.amaterskedivadlo.cz/main.php/%20//main.php?data=soubor&id=7574
      (rok 2012)

      https://www.facebook.com/nikuska.vavrincova

      Vymazat
    25. Moc se směji neziskovce placené vnitrem, jak trapně zneužívají moje jméno.

      Leo

      Vymazat
    26. Takže Leo je jméno? A já myslel, že to je značka prezervativů.

      Vymazat
    27. Ano,, dal jsem si internetové= jméno Leo a vnitrácký blbeček mi ho zneužil.

      Ohledně prezervativů vím o lepších značkách, ale vy s tím svým tuto informaci určitě nebudete potřebovat.

      Leo

      Vymazat
    28. 2:13

      Jak jste poznal, že to ta neziskovka neukradla jinému "Leovi", který si dal stejnou přezdívku nebo např. někomu, kdo se tak skutečně jmenuje?

      Jak je vůbec možné "zneužít" slovo o třech písmenech?

      A proč nám to oznamujete - čím je ta informace pro nás zajímavá nebo důležitá?

      Vymazat
    29. 1:01- máte pravdu, osoba reálně existuje a doporučuji všem ji prostudovat aspoň na zdrojích, které jste uvedl, tudíž platí i má "ozvěna jednoho telete(2009) po současnou krávu z Mostu.

      Vymazat
    30. Jeden starší impotent než druhý /Kopecký vs. Leo/, ukáže se tu pětadvacítka na fotce a ty dědkové, by se navzájem pokousali, zubními protézami a na svoje mrtvé kašpárky v trenírkách zapomněli, groteska před publikem N.R. v přímém přenosu? Pobavil jsem se i když se zpožděním, díky dědkové.

      Vláďa z Brna

      Vymazat
    31. "Vláďa z Brna" 22:13

      I Vy jeden mladý neodolatelný býku, jestlipak víte, co v psychologii znamená termín projekce?

      Vymazat
  14. Já to za sebe shrnu asi takhle: Včera jsem se po dlouhé době díval na zprávy v nějaké tv, o těch padlých vojácích tam byla dlouhá reportáž. A pak následovala jedna krátká, nějaký dělník pracoval na dálnici u Humpolce, poblíž se srazila dvě auta, jedno se vymrštilo a dělníka na místě zabilo. A tady jsem si uvědomil ten strašný rozdíl. Když jedu na vojenskou misi do Afgánu, jedu dobrovolně a musím s nebezpečím smrti počítat. Ale jít takhle normálně do práce a díky tomu, že nějaký hlupák pospíchá a nezvládne svůj vůz, se vrátit domů nohama napřed, tomu říkám tragédie. Jenže toho dělníka posmrtně nikdo nepovýší, ani z něj neudělají ředitele společnosti. A přitom on také pracoval pro naši společnost, jeho práce měla zvýšit bezpečnost na našich dálnicích a uchránit životy nás všech. I on je vlastně hrdina, který položil život za vlast.
    A.P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní 7. srpna 2018 22:28

      Máte pravdu.
      To, že vojáky může potkat smrt, věděli nejen oni sami, ale věděly to i jejich rodiny. Při vší úctě k nebožtíkům i k zármutku pozůstalých je třeba to naprosto jasně říci.
      Naproti tomu rodina strojvůdce, kterém před vlak vjel polský kamión to vědět nemohla.

      Je podivné - a nepamatuji si, že by tomu někdy v minulosti tak bylo - že se dnes najdou Češi, kteří fandí válce a militarismu. Je to velice znepokojivý symptom rozkladu společnosti. A politikové, kteří to podporují - na prvním místě president republiky Miloš Zeman - na tom mají veliký díl viny.

      I dnes, jako prakticky každý den, se tu - především pod článkem o Gruzii - vyrojilo hejno propagátorů války a nenávisti - samozřejmě anonymních. Nevšiml jsem si zatím, že by to administrátory jakkoli znepokojilo. Možná jsou zmoženi horkem?

      Vymazat
    2. Naprosto přesně a lidsky zhodnoceno.

      Vymazat
  15. Skvělý článek který popisuje situaci v Afghánistánu žoldáci nemůžou vyhrát. Nějaké pohádky o válce proti terorismu sežerou jen američani.

    OdpovědětVymazat
  16. Vzhledem k tomu, že jsem spíše technický typ, zaujala mě na tom případu jedna technikálie.
    Když u nás ještě existovali celníci, tak měli psy – specialisty. Někteří uměli vyčenichat drogy, jiní zase výbušniny. Jsem dost udiven, že ty hlídky v Afghanistánu, neměli takového výbušninového specialistu na dlouhém vodítku ssebou. P.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 23:54
      To víte, že psy čichače měli, ale ti zrovna hlídali obrněnce, aby jim ho někdo neukradl.

      Loe

      Vymazat
    2. Nejsem si zcela jist nad použitelností psů tak jak navrhujete. Prostředí je kontaminováno předchozími boji (matoucí stopy) a navíc identifikaci výbušnin pes provádí „nablízko“ (nechal by se atentátník očichat?). Pes (i s méně specializovaným výcvikem) by pochopitelně užitečný byl, protože by byl schopen zjistit přítomnost jiné osoby v prozkoumávaném terénu a hlídka by tomuto faktu přizpůsobila další postup.
      Mne napadlo použití dronu – ke zjištění, zda za rohem někdo nečíhá, lze použít i ten nejlevnější s videokamerou.
      Nakonec jedna znepokojující otázka, na niž jsem v žádných mediích odpověď nenašel: JAK a ODKUD ten atentátník věděl, kdy a kudy hlídka půjde?
      Willy

      Vymazat
  17. Vašek Veselský8. srpna 2018 6:27

    Vašek Veselský
    k 19:15 úplná hovadina vesmírného náčelníky
    k 19:08 perfektní příspěvek ke steně dobrému článku.

    OdpovědětVymazat
  18. Prezident Zeman, nazval lidi, kteří považují padlé vojáky NATO v Afghanistánu za žoldáky (a okupanty) špínou. Proč? Asi proto, že za vlády premiéra Zemana (Ve funkci:
    17. července 1998 – 15. července 2002) vstoupila ČR do NATO (1999) a česká armáda se účastnila své první alianční "mise" v Srbsku. Zeman ví, že má máslo na hlavě a nechce přiznat svůj omyl. Namísto aby si nasypal popel na hlavu nadává těm, kteři pojmenovávají problém pravým jménem do špíny. Přitom NATO nic nebrání, pouze všude šíří zmar, přispívá k radikalismu, migraci muslimů, k šíření terorizmu a k odporu proti okupantům. A ještě stojí daňové poplatníky velké kontraproduktivně vynaložené peníze.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. https://uloz.to/!WEkcBscxKcoX/jelcinzeman-prezident-zeman-jelcin-vodka-titanik-rusko-cesko-cr-hrad-kreml-moskva-alkoholik-jpg

      Vymazat
  19. Dobrý den.
    K meritu článku se připojuji ke stanovisku KSČM. Je mi líto mladých životů, ale ...
    A k 20:34
    Nevím, zda to naše veřejnost ví, ale češi i moravané patří ve světě k nejlepším, co se týče výcviku vojenských i policejních psů. Přečtěte si např. tento článek
    https://www.novinky.cz/domaci/301775-psovodi-celeho-sveta-stekaji-na-sve-psy-povely-v-cestine.html
    Hezký den.

    OdpovědětVymazat
  20. Je to bezmála 56 let, kdy se začalo ve Vietnamu v roce 1962 s používáním herbicidů, které měly pomoci k vítězství nad Vietkongem (Národní frontou osvobození Jižního Vietnamu).

    Nejintenzivnější používání této chemické látky proběhlo v letech 1968 až 1971, kdy letadla USA provedla na 6,5 tisíce postřikových misí na ploše přibližně 1,5 miliónu hektarů. A 60 % látek tvořila nechvalně známá směs Agent Orange kontaminovaná vysoce toxickým dioxinem, jehož poločas rozpadu můžeme měřit na desetiletí.

    Vietnamská vláda později vyslala do nejvíce zasažených míst experty, aby zjistili, co se přesně stalo a jaký dopad měly postřiky na zdraví obyvatel. Celá jedna generace zdejších obyvatel byla postižena bez rozdílu.

    Prakticky neexistovala rodina, ve které by se nenarodilo postižené dítě, ať už s rozštěpem patra, větším počtem prstů nebo jinými deformacemi. Lidé trpěli i chronickými onemocněními a dříve umírali. Mnozí nesou následky dodnes. Stejně tak se nepodařilo vyčistit všechnu půdu. Podle některých odborníků v ní dioxiny zůstanou ještě 300 let.PRO VAVŘINCOVOU:

    OdpovědětVymazat
  21. Je škoda každého zmařeného života, vojáci šli ale do Afghánistánu dobrovolně. Na vině jsou však i ti, kdo misi odhlasovali, tedy politici ODS,ANO, KDU, STAN, TOP09, ČSSD a Pirátů, ale i jejich voliči, kteří jim k tomu dali svojí volbou mandát. V době, kdy bojoval v Afghánistánu Sovětský Svaz, jsme byli součástí Varšavské smlouvy, ale tehdy naši vojáci do války nemuseli. Proč si tam tedy nebojuje pouze USA? Politici, kteří se nás snaží přesvědčit o tom, že mise likviduje terorismus jsou buď hloupí nebo se snaží dělat hlupáky z nás. Za těch 17 let se afghánská mise NATO projevila pouze tím, že velmi výrazně posílil Taliban, plošně se rozšířila maková pole, na kterých se pěstuje opium, výrazně zradikalizovali nejen imámové, ale i místní obyvatelstvo, které považuje vojáky NATO za okupanty, několikanásobně se zvedla i migrace z Afghánistánu do Evropy, kam migrují zejména mladí muži, velmi pravděpodobně slušně vycvičení k boji, přičemž právě tito migranti se pak v Evropě velmi často věnují různé kriminální činnosti. A je pravděpodobné, že je nenávist k evropským okupantům, na jejichž území se dostali, aniž by jim v tom kdokoli bránil, dovede k tomu, že začnou páchat atentáty ne nepodobné tomu, který zabil naše vojáky. Budou pak i evropští občané, kteří v těchto atentátech zahynou, považováni za hrdiny? Budou i rodiny zavražděných odškodněny vysokými částkami za zmařené životy jejich bližních? Přitom vojáci šli do Afghánistánu dobrovolně s vědomím, že se mohou vrátit v rakvi, ale člověk, který jde někde v Evropě po ulici nepočítá s tím, že v jeho blízkosti exploduje džihádista.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na vině jsou především sami řadoví vojáci.Vstoupili do armády dobrovolně a dobře věděli kam lezou.To už není služba vlasti.A prezident mě svým výrokem velmi zklamal.Je to starý člověk a měl by vážit slova (ad 6.54).

      Vymazat
    2. Jsou hrdinové lidi které zabije na ulici muslimský terorista puštěný do Evropy politikem jako je na př:Merkelová ?Mohli si vybrat ?Evropský bruselský politik -pomahač teroristů a vrah,jednou by měli stanout před soudem

      Vymazat
  22. Několik vět k hrdinství aneb Czech army go home
    Vykašlat se na práci a nechat se naverbovat není hrdinství! Jenom idiot může zahodit svoji profesi a jít budovat vojenskou kariéru z nuly.
    Nechat se během pár měsíců vycvičit a povýšit na desátníka a honem se dobrovolně přihlásit do zahraniční mise kvůli většímu výdělku není hrdinství! Jenom idiot může doufat, že ho v jeho uniformě cizího vojáka nebudou místní vnímat jako okupanta.
    Vyslechnout si rozkaz, sednout do obrněného vozidla a vydat se na rutinní hlídku není hrdinství! Plnit běžné úkoly by museli i doma v kasárnách. Tam venku to nejen není o nic záslužnější, ale je to navíc hloupé. Protože jenom idiot může doufat, že zrovna jemu se v téhle válce nic nestane.
    Hrdinů mají naše národy nepočítaně. Všichni je známe a říkáme jim hrdinové, protože vykonali hrdinské skutky. Hrdinství je zalehnout granát a zachránit tím celou četu. Hrdinství je vrátit se do hořícího objektu pro kamaráda, hrdinství má mnoho podob, ale nechat se nalejt do armády a jít do cizí země bojovat za cizí zájmy (a nechat se tam zabít), to není hrdinství, to je blbost!
    Mlčky tolerovat, že každý jeden pozůstalý člen rodiny každého z trojice pseudohrdinů dostane nově od státu 240násobek minimální mzdy (tři miliony pro každou manželku a tři pro každé dítě), to už možná hrdinství je. Protože co všechno musí lid této země tolerovat (a zaplatit), to dávno přesahuje všechny rozumné meze.
    Chlapci, vy, kteří jste měli to štěstí, že zrovna vás zatím netrefili, vraťte se domů! Válka je hrozná věc a to tam, kde se nacházíte, je americká válka. Tam nemáte co dělat! Vaše místo je doma, u vašich rodin. Vaše ženy a děti, vaši kamarádi a ani my všichni ostatní vás nechceme ztratit. Váš pohřeb by byl jen další drahá a zbytečná politická fraška. Vraťte se domů!
    Ondřej Hrčiak vlastní rukou
    https://csla.komuna.cz/nekolik-vet-k-hrdinstvi-aneb-czech-…/

    OdpovědětVymazat
  23. Není vznešenějšího poslání, než položit svůj život za svobodu a demokracii !
    Po našich hrdinech by se měly jmenovat ulice, náměstí, školy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 1:16

      Pár vznešenějších poslání je. Např. vozit denně lidi autobusem do práce nebo děti do školy. Vznešené je dělat dobře svou práci.

      Vymazat
    2. Voják v cizích službách okupující za příplatek k žokldu cizí zem je co? Vrah a okupant nebo hrdina?

      Vymazat