Reklama

.

.

úterý 21. srpna 2018

Jiří Paroubek: Političtí kraválisté


Jiří Paroubek
21.8.2018  VašeVěc
Výročí 21. srpna 1968 samozřejmě umožňuje velmi rozdílné interpretace. A to i když jsou historické reálie více nebo méně jasné. Kromě hrstky starokomunistů není nikoho, kdo by se dnes v české společnosti odvážil vystupovat ve prospěch tzv. internacionální pomoci spřátelených komunistických stran a zemí v srpnu 1968.


V tom je česká veřejnost více nebo méně jednotná. Určitá společenská skupina, ne právě vlivná v reálném politickém životě země (její kandidáti ve volbách vesměs propadají), nazývaná obecně "pražskou kavárnou", však využívá každé možnosti k tomu, aby hledala neexistující paralely ve vývoji v srpnu 1968 s dneškem. Při troše špatné vůle lze ovšem vždy takové paralely najít.

Útoky "pražské kavárny" v počtu několika desítek jejích příslušníků, směřovaly již včera vůči ruské ambasádě, neboť Rusko je jimi považováno za jakéhosi správce konkurzní podstaty zkrachovalého Sovětského svazu. A tak se putinožrouti a rusožrouti, obecně tedy rusofobové, sešli včera v podvečer před ruskou ambasádou, aby hledali nebezpečí, které naší zemi nehrozí. Dnes zase několik desítek řvounů, pokřikovalo před budovou Českého rozhlasu při veřejných vystoupeních premiéra a předsedy poslanecké sněmovny.

Ani já nejsem šťastný, že se premiérem stal člověk, který je trestně stíhaný, ale vláda jím vedená funguje a česká země zažívá slušný ekonomický i společenský rozvoj. "Pražská kavárna" něčeho podobného, jako nést odpovědnost za zemi a lidi, nebyla v zásadě nikdy schopná. Nevím, komu pomůže, když při více méně pietních shromážděních, jakým bylo shromáždění před budovou Českého rozhlasu k uctění šestnácti obětí, tedy lidí, kteří padli při obraně Českého rozhlasu 21. srpna 1968 před okupační mocí, bude docházet ke kraválům.

Jak to správně dnes řekl premiér, každý si může v dnešní společnosti vytvořit svou stranu a já bych dovodil, že může podpořit ty strany, které budou schopny sestavit po volbách jinou vládu, než tu v čele s představitelem hnutí ANO. Zatím to tak ovšem nevypadá. Česká pravice je akčně i ideově vyčpělá a bezzubá. Zmůže se jen na urážky a řvaní.


- - -


29 komentářů :

  1. Vystupuji ve prospech vstupu vojsk VS, a to proto, ze Prazske jaro bylo jaksi v te dobe v koncich a nevedelo se, kam dal. Kdyby se doslo tam, kde se doslo v r. 1990 a nasledovalo nutne to, co je ted, CHVALA BOHU ZA VSTUP vojsk, i Husakova era byla nebem proti tomu, co je ted. Po vsech strankach.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. KDOVI,ZDA TEN PAROUBEK VI,ŽE JE TŘEBA ODSTRANIT

      ten kapitalismus BEZ přivlastků nebo budeme otroky korporátů, jak to píše vznikajici Společnost voličů OPSV ,která to BEZ nemá ráda a chce ho vyměnit za

      SOCIÁLNĚ EKOLOGICKÝ TRŽNI HOSPODÁŘSKÝ SYSTÉM.

      Mohlby radši konečně sepsat článeček proč prý ČSSD lže už ve svém názvu,že je sociálni,ale prozatim se v ni nenašel nikdo,kdo by vysvětlil,proč nechce Sociálni stát do Ústavy,kde ho jak to vypadá schválně vynechali.

      TO BY URČITĚ JEHO VOLIČE ZAJIMALO

      nebo nemáme tady tu pravdu?
      A co tedy bude dál,když na to dokonce i pan Paroubek prý kašle.budou muset snad domorodci čekat na cinkálisty,kteři budou muset zvonit ve zcela jiném gardu??
      Nebo jak tomu vlastně bude?

      Vymazat
    2. Michal Masopust22. srpna 2018 19:33

      16:49; Naprosto s Vámi souhlasím a také vystupuji ve prospěch vstupu vojsk VS; přišli opravdu na poslední chvíli! Nebýt toho, tak se politická situace v tehdejší ČSSR dubčekově velmi slabému a dá se dnes s jistotou říci i neschopnému a již tehdy zcela otevřeně do řiti USA a kapitalistickému západu lezoucí kontrarevolucí paralyzovanému vedení KSČ vymkla z ruky a došlo by tehdy s největší pravděpodobností k občanské válce, jako v Maďarsku v r. 1956! Každopádně vstup vojsk VS ještě na dvacet let oddálil konečné rozkradení a rozdělení ČSSR, její ponížení a kolonizaci nahnáním do agresívního paktu NATO a do imperiální EU, kde se obě zmrzačené a ekonomicky zplundrované kolonie ČR a SR podílejí na všech svinstvech, které tyto odporné "spolky" v celém světě páchají!!

      Je mně už 71 let, jsem rád, že jsem dětství a mládí mohl prožít v jiném a lepším světě, než je tento. Dnešních dětí a mládeže je mi upřímně líto a neměnil bych s nimi ani vteřinu mého života!! Doufám, že se ještě nedožiji přímého vojenského napadení Ruské Federace agresívním a zločineckým paktem NATO v čele s fašistickými USA, to bych opravdu nerad!

      P.S. Pokusil jsem se tento text umístit na iděs (pardón, tzv. "idnes"?!?), ale neměl jsem ani nejmenší šanci; dlouho se po vložení nic nedělo a pak se objevil nápis, že se můj příspěvek neslučuje s "pravidly slušné diskuse"?!? a že nebude zveřejněn, ale rovnou smazán?! Inu demokratura pražské kavárny a pohrobků Vency Flašky jako vyšitá, že?! Hlavně, že dnes už máme "svobodu vyjadřování", což?!? Ha, ha!!

      Vymazat
  2. Na jedné straně je Rusko odsuzováno za zásah v ČR, není zásah USA a jeho přisluhovačů v Afganistánu úplně stejná záležitost?
    V 68 to byla okupace, a Afghanistán je "demokratická" okupace. Myslím si, že národ který si sám nevybojuje svobodu ji nikdy nemá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šedesátý osmý nebyl nic jiného, než neúspěšný pokus o Majdan.

      Vymazat
    2. sionistický převrat

      Vymazat
  3. Já bych to tak suverénně netvrdil, že jen skalní komunisté.... Vůbec jsem s partají neměl nikdy nic společného a 21.8. 68 jsem odsuzoval, seč jsem měl sil. Ale historie šla dál, Evropa a i Svět žil celkem mírumilovně, až přišel pád projektu sociálně spravedlivějšího Světa, naše okupace EU a NATO, rozpoutaly se mezinárodní štvanice, přišel rasismus a nová podoba nacismu západního střihu, války, miliony mrtvých, stěhování národů s multidekulturalizací Evropy, bezohlednost a surovost kapitalistického světa a jejich žoldnéřů. Takže suma sumárům sečteno a podtrženo: snad nebyl blahobyt hrstky vyvolených a střední třídy, zkorumpované pro kolaboraci s kapitalismem, přišli ale nezaměstnaní, bezdomovci, propad porodnosti a vymírání EU národů, stěhování mozků do lépe platících destinací, exekutoři a sloupy republiky se octly v rukou diktatury kapitálu. Jedno je jisté - v době před převratem 1989 jsme měli více státní a národní suverenity, nebyli jsme pod diktaturou Bruselu a nebyli jsme sami okupanty cizích zemí. Takže pokud nás "bratrská pomoc" zachránila v r. 1968 před "mírovými misemi", nebyl to až tak špatný počin, jen holt kapitalisté byli ještě odstavní na 20 roků od rozkradení 7 bilionů Kč národního majetku CSSR. A co hlavní. Nebyli války a bylo ušetřeno snad na 2-3 milionů lidských životů! Já vím, pro kapitalismus lidský život má cenu zisků, ale všichni lidé nemyslí jen prostřednictvím růstu svého konta! Tedy určitě r. 1989 byl konec neformálního křesťanství a začátek panství jen peněz!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikdo nemá zájem udělat průzkum. Většina by se bála odpovědět. Za německé okupace také nikdo nic neprošetřoval.

      Vymazat
    2. pod vaše slova se klidně podepíšu.v roce 68 jsem byl na vojně a velice těžce jsem nesl to že jsme nedostali rozkaz bojovat.vývoj po roce 89 ale dal za pravdu těm co se již tenkrát obávali restaurace kapitalizmu.musím ještě podotknout že jsem nebyl nikdy ve straně a v roce 89 jsem se také nechal nalákat na sliby těch kterým vždy šlo pouze o majetek a proto to tady pro normálního pracujícího člověka dopadlo velmi bledě

      Vymazat
  4. Je to dáno tím,že v srpnu 1968 jsme byli okupování svými spojenci,stejně tak jsme byli zrazeni našimi dnešními spojenci.Takže žádný rozdíl.Rozdíl je v dokazování té či oné události.Okupace SSSR byla útokem na náš stát a táž okupace v Afghanistanu je šíření demokracie.Dalším faktem je,že za téměř 40 let naší účasti ve VS nás nikdo netahal do nesmyslných válek a dnes jsme v zájmu cizí"demokracie"se stali stejnými okupanty v cizí zemi.Nebo nám tamní pastevci koz vyhlásili válku?O tom nikdo nic neví.Voják cizí armády na území jiného státu bude pro tamní vždy nepřítel.A také nelze bojovat s teroristy.Je třeba bojovat proti nim a to se neděje.Jen čeští pitomci strkají svůj krk dopředu a americký se drží vzadu,aby neutrpěl úraz.Tak jsou tam čeští vojáci hlavně za pitomce,ochotně bránící původce tamního zla.
    Petr Majevský

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak už dnes někdo napsal, počkejme si na výročí Mnichova a uvidíme, kdo leze nacistům do rektu.

      Vymazat
  5. Historickou paralelu mezi rokem 68 a dneškem lze najít v tom, že se opět frustrovaní neschopní pitomci snaží čůrat proti východnímu větru. Rozdíl bude patrně v tom, že se dějiny opakují, poprvé jako tragedie a podruhé jako fraška. To znamená, že k těmto pitomcům se už emocionálně nepřidává téměř celý národ.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. chyba, vždy to byli icikové, a žádní pitomci. Trochu naivní ale vy chcaní až na půdu.

      Vymazat
  6. Nejsem a nebyl jsem za svůj osmdesátiletý život v žádné straně, že bych schvaloval jakoukoliv intervenci, také ne, jen nevidím svět začínajíci rokem 68, jako většina mladých a několika starých blbů.
    Mnozí tvrdí něco české holubičí povaze, ale já na to nevěřím.
    Události před srpnem naznačovaly mnohé a maďarské povstání zhrzených Hortyovců a jiných pohrobků fašistického Maďarska ukázalo co dovede lidská zloba a nenávist. U nás to měla být jasně odveta za únor 48, a že se v tom mleli "komunisté" navzájem nebylo tak důležité. Bylo 23 let po válce a synáčci tatínků šmelinářů, kolaborantů, různých asociálů viděli příležitost. Viděli ji ale velice špatně. Československo nebyla Jugoslávie či Rumunsko. Byli jsme dálnici přímo do SSSR. "Rusko" to nemohlo připustit, jako by USA nepřipustila
    nějaké jiné chutě co byly tenkrát jak ve Francii, či Italii.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 17:58 Není mi tolik, jako vám, ale naprosto s vámi souhlasím. Vina Dubčekova vedení byla v tom, že té špíně, která se naplno odhalila po srpnu 68, včas nezatrhli tipec. A normalizace nejvíc postihla poctivé komunisty, protože se k moci dostali fanatičtí blbové. Stejně tak, jako to bylo po roce 89, jen s opačným znaménkem.

      Vymazat
  7. Rád bych věděl, jaký má pan Paroubek s panem Bendlem podíl na těch hnusných větrných elektrárnách v Krušných Horách.To je také skutečná likvidace české krajiny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je jednoduché, znárodni je a ráno budou všichni na náměstí.

      Vymazat
    2. Anonymní 21. srpna 2018 18:44

      Odpověď máte tuná:

      Petr Benda (politik)

      Český poslanec (2010–2013), Teplický politik a podnikatel z "Větrníky atd."?

      V 90. letech 20. století provozoval v Teplicích diskotéky a nakoupil asi 20 objektů v centru Teplic (LEVIČÁK)!

      V roce 1994 se stal členem ČSSD a v roce 2002 se stal náměstkem teplického primátora Jaroslava Kubery (ODS).

      Působil jako poslanecký asistent předsedy ČSSD Jiřího Paroubka a předseda krajské organizace ČSSD v Ústeckém kraji?! Později se stal místopředsedou strany Národní socialisté - "levice" 21. století, (století nadýmání a větrů).

      Kandidatura do Evropského parlamentu (2014)! Ve volbách do Evropského parlamentu v roce 2014 kandidoval na 3. místě kandidátky strany LEV 21 - Národní socialisté, ale neuspěl? Divné, tak oblibený Boss!?


      Pablo Emilio Escobar Gaviria, by ho pověsil do průvanu za břídilství. Idioti bohatým se bere a chudým se dává, né naopak! Pokud chcete být voleni, vy pravo-levo-pravý-levo pitomci, na odiv. Komu ...? Kolumbii, tam by vás vypráskali na "první dobrou", jak mleli vyvolení z Prahy.


      °°°°°

      Vymazat
    3. 1:00- kde jste na to přišel, že bohatým se bere a chudým dává? Je to naopak, neboť chudých je mnoho a bohatých málo. Vy chcete z bohatých udělat chudé, no fuj! To si přece za celoživotní dřinu nezaslouží. To by byl svět nespravedlivý, aby schopní(všeho) bohatí se dřeli pro celek. Jak říkám fuj, fuj, fuj.

      Vymazat
  8. Paroubku, já se musím smát. Českoslovenští komunisté v roce 1968 si mysleli, že jsou pupkem světa a reformují celý východní blok, papečtější byli než sám papež. Jen jaksi zapomněli, že nikde žádný socialismus bez násilí nefunguje, všude byl maximálně pouhý sociáldemokratisnus, podobný našemu současnému režimu do extrému dotažený Sobotkou.
    To omílání donekoněčna, že to byla okupace je taky nepravda. Československo nebylo svébytný stát, od roku 1948 to byla součást sovětské sféry a vytvořením Varšavského paktu byla ČSR a ČSSR jen sovětská kolonie. Správně se má říkad, že přišla spřátelená vojska, aby chránily komunisty, jinak by Smrkáč, Černík i Dubček posléze viseli na kandelábru. Taktovku už neměli, převzala ji už klika, která věděla, že je pro ně lepší kapitalismus a jen blbli lidi.
    Já jsem to tehdy prožíval jen jako národní uvědomění a touhu po změně, ovšem v tak malém státě to evidentně nešlo bez geopolitických souvislostí. Sovětský blok nutně musel prdnout, protože lidi ztratili ideály a zblbli je už tehdy peníze.
    Kapitál má velkou moc a sovětská moc ji odrážela násilím. Poučení z toho je, že lidi nelze změnit pomocí zákonů, ač by byli sebebohulibější.

    OdpovědětVymazat
  9. Jyrko, ty se pleteš. Mlčící většina má té chazarské okupace dost. Já jsem se šel dnes podívat na ty zástupy před rozhlasem, na ty davy nespokojených odpůrců komunistů a na tu elitu národa.
    To, co jsem uviděl, vyvolalo ve mě stav blaženosti a klid.
    Ten "dav se skládal z ne více, jak pěti set osob, jistě chápeš, že nemohu napsat lidí. V to počítám sto příslušníků režimních jednotek armády, ta Československá lidová již neexistuje, to jste zničili, padesát policistů a příslušníků tajných služeb a padesát tajtrlíků, kteří se nechávají oslovovat jako vládnoucí třída. Pak tam bylo asi padesát připálených poskoků z pražské kavárny. No a zbytek, to byl ten dobytek, co tam řval a pískal. Zajordánští slované všeho ražení s transparenty nad hlavou, plackou hlásající, že patří k odboji sionistického převratu v osm a šedesátém a s rudou plackou v kapse. Když vynechám Bureše, tak např. Herman, Němcová, Moučková nebo soudruh Štěch.
    Jó, abych nezapomněl, byla tam asi stovka čumilů, stojící na opačné straně ulice a pár turistů.
    Tak takhle vypadá ta masa lidového odporu proti současnému režimu. Chybělo tam přibližně 9.999.500 ČECHŮ a MORAVANŮ!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 20:00 Ještě jste zapomněl na velký počet novinářů, kteří evidentně byli předem informováni, že dojde k "vyjádření nesouhlasu lidu" s výsledkem demokratických voleb. Těm méně informovaným to muselo být jasné podle transparentů, které tato pořád stejná banda nosí na všechny povolební i předvolební demonstrace.

      Vymazat
  10. Jyrka uz ma kluka:-)

    OdpovědětVymazat
  11. Jirko mylíš se dnes jsme, stejně jako Palach, vzpláli touhou zapít, nečinnost tehdejších, připosraných politiků, včetně maskota Dubčeka a proletáře Štěcha!

    Nažhavený Ramón

    OdpovědětVymazat
  12. hrdinove z prohranych valek ktere nikdy nebyli ale to vi i jirka přestože si porat mele svou jaky by mohl byt tenkrat hrdina kdyby byval chtěl

    OdpovědětVymazat
  13. Přesně tak pár fanatických havloidů vyřvávalo a mi s nimi u voleb zameteme.

    OdpovědětVymazat
  14. Mno pane Paroubku, "Kromě hrstky starokomunistů není nikoho, kdo by se dnes v české společnosti odvážil vystupovat ve prospěch tzv. internacionální pomoci spřátelených komunistických stran a zemí v srpnu 1968" píšete. Možná je pravda, že není mnoho těch, kteří se odváží. Rozhodně ale přibývá těch, kteří jsou o tom přesvědčeni. Patřím už víc než dvacet let mezi ně. JiH

    OdpovědětVymazat
  15. Pane Paroubku, volil jsem ČSSD, ale nějak to vaší kluci a holky pokazili, takže sorry. Slušná levice zmizela, nemám koho volit. Vyléčili jste mne z představy o sociálním státu, globalisté mne vyléčili z představy o možnosti řešit mírovou cestou mezinárodní problémy, národní hrdost si přece nenechám vysvětlovat od Vandase a "přímou demokracii" od Tomia, naši poslanci v EU dokázali,že i tudy cesta nevede. KSČM po 68 nemá u mne šanci, zrovna tak pravice po 89, která úzkostlivě šetří korunky na prostém lidu a svým oblíbencům daruje miliardy. Sorry, budu volit Babiše, je to sice oligarcha, ale alespoň je daněn u nás doma, on si to sice moc nezaslouží, ale když vidím hon a prokletí, které na něj uvalila Pražská kavárna, tak musím.

    OdpovědětVymazat
  16. Pro 1:30
    jste samozřejmě hlava,
    když ne zdejší komunisty pro 1968,
    bejt Rus, volíte dnes Gorbačova.

    OdpovědětVymazat