Reklama

.

.

pondělí 27. srpna 2018

Parazitický socialismus provozovaný jedním promile korporátních špiček

Václav Umlauf 
27.08.2018 E-republika
Bezos a spol jsou socani naruby. Proto zásadně potřebují socialismus založený Novým údělem v USA. Když platíte dělníky v Amazonu tak, že neuživí své rodiny, pak musí brát ke svému platu federální žebračenky na jídlo.



Korporace Amazon pod vedením Jeffa Bezose mne osobně fascinuje tím, že představuje přímo kosmickou míru neoliberální korporátní chamtivosti. Jak jste si jistě všimli, kromě e-republiky žádný český levicový web nekomentoval vítěství socialistů (alias evropských komunistů) v US-primárkách, které běžela minulý týden (Výsledky primárek v USA ukazují novou epochu třídního boje). Česká tunelářská pravice a socani svou porážku v této baště neoliberalismu komentovat nebudou. Od české pseudo-levice nelze myšlenkové výkony tohoto typu očekávat, protože mají v hlavě placený projekt ideologie pravicového fan-klubu. Fascinuje mne, jak bojují za práva mentálně postižených veverek a 99% procent živé lidské populace je nechává chladnými. Marx se z nich musí otáčet v hrobě. Zato v USA je veselo, viz toto zajímavé video, které vytvořili socialisté. Google vyhledávač mi je nenabídl, ale od toho je ruský Yandex, aby prohledával odvrácenou stranu USA. Pochopitelně, že když v době studené války potřebuji negativní zprávy o Rusku, tak si zapnu Google.


Zajímavý je poslední bod, který ukazuje, proč Bezos a další neoliberálové jednoho promile jsou ve skutečnosti socialisté. Pochopitelně, že Bezos a spol jsou socani naruby. Proto zásadně potřebují socialismus založený Novým údělem v USA. Když platíte dělníky v Amazonu tak, že neuživí své rodiny, pak musí brát ke svému platu federální žebračenky na jídlo. Tyto food stamps zavedl socialista Roosewelt společně s federálními programy nemocenského a důchodového pojištění. Podívejte se pro srovnání na ideologicky neoliberálně napsané heslo Nový úděl na české wikipedii a porovnejte ho s americkou verzí. Jak sami vidíte, klíčové vymoženosti jako systém celostátního pojištění a sociálních podmínek jsou v české verzi zmíněny jen v jedné delší větě. Navíc je české heslo v rámci neoliberální indoktrinace napsáno věcně špatně, protože nerozlišuje mezi dvěma fázemi New Deal. A právě v té druhé fázi (1935–1936) vznikaly klíčové sociální zákony, které změnily osud pracující třídy v USA. A dnes jsou tyto zákony na ochranu pracujících tiše odstraňovány a tunelovány, a to nejen v USA.


Parazitický socialismus a neoliberální otroctví


Další způsob vykořisťování není hned vidět, ale je logický. Když lidi v práci zedřete, tak jsou více nemocní a někdo to musí zaplatit ze společného zdravotnictví. V USA nikoliv, pokud pracující nemají speciální soukromé pojištění. A to u Bezose nemají, protože berou ony zmíněné žebračenky, kterými si tento vzorový kapitalista buduje svůj soukromý neoliberální ráj na státní - čili socialistické - útraty daňových poplatníků. Ale například u nás nebo ve Velké Británii je systém všeobecného zdravotního pojištění. Takže celkem 27 tis. zaměstnanců Amazonu v Británií zatěžuje zdravotní systém mnohem více než jiné fabriky. Podívejme se na záznamy záchranářských sanitek West Midlands Ambulance Trust, která obsluhuje velkou provozovnu Amazonu v Rugely, Staffordshire. Ze 600 případů se celých 115 uskutečnilo v provozovně Amazonu: 14 případů problémů s dýcháním; 24 případů bolesti na hrudi; dalších 18 srdeční slabosti; pět případů motorického postižení a křeče; 13 případů zranění, včetně tří závažných. Osm pacientů bylo odvezeno v bezvědomí. Náklady na korporátní otroctví platí všichni Britové tím, že zdravotní systém je v případě West Midlands Ambulance Trust zatížený o 200 % více než by odpovídalo zdejším zvyklostem. Takže korporátní otrokáře jako Bezos platím ze svých daní, a ani o tom nevím. A všichni mi pak vykládají, že ve zdravotnictví a školství nejsou peníze. Bodejť. Tak se buduje kapitalismus na neoliberální způsob, tedy socialisticky.

A jsme u Bezose a u toho, proč jedno procento potřebuje ke svému podnikání stát, stejně jako Babiš svou politickou divizi zvanou ANO. Když jednoprocentní třída vyvolených vykřikuje, že stát je pro ně nepřítel a čím méně státu, tím lépe - to je propaganda modrých strak pro českou veřejno-právní telku, která jim slouží. Začněme s otroctvím v Amazonu, protože o tom se v posledním roce už začalo mluvit i v korporátním tisku. My jsme se ozvali o trochu dříve, viz článek Investigativní novinářka o novodobém otroctví v Amazon.com. Protože Amazon nemůže své US-otroctví vyvést v kompletní podobě do západní Evropy, pak má zásadní problém ve státech jako Německo. Tam odbory existují a zaměstnanci pravidelně stávkují za zvýšení svých žebráckých mezd, které jsou pro nás nedosažitelným rájem na zemi. Jako globální stávkokaz pak pro Amazon funguje český kapitalismus, který je prakticky bez zábran. Takže než aby Amazon zvýšil platy německých zaměstnanců o pár euro, tak bude raději vozit balíky na dálnicích postavených za mé daně (a navíc vytunelované) z Prahy až do Německa. K tomu viz článek Amazon do Česka? Jasný ekonomicko-sociální dumping!. A ejhle, ze svých daní platím socialistovi jménem Bezos i provoz jeho kamionů-stávkokazů na dálnici do Německa. Z toho jsem opravdu nadšením bez sebe.


Třídní boj v Seattlu


Američtí socialisté se poprvé dostali do aktivní regionální politiky v Seattlu v roce 2013. Viz náš článek První volební úspěch hnutí Occupy Wall Street. A tak není divu, v Seattlu začal první velký konflikt s touto otrokářskou firmou. Jestliže CNN jako zcela korporátně vlastněný zpravodajský kanál popisuje, jak Bezos v Seattlu vydrbal i s bezdomovci, tak na tom asi něco bude (Seattle, Amazon screw the homeless). Bezos vydělává každý den asi 270 miliónů dolarů, ale z principu nezaplatí dělníkům ani základní minimální mzdu, kterou odsouhlasilo z iniciativy socialistů město Seattle. Takže zvýšení daní pro moderního neoliberálního otrokáře se nekonalo a 15 tis. bezdomovců si musí utáhnout opasky, protože na sociální programy je méně peněz. Amazon odmítl zaplatit s ostatními společnostmi relativně malé navýšení korporátních daní pro firmy sídlící ve městě. Z těchto daní se měla zaplatit výstavba sociálních bytů. Ale nežijeme v době New Deal a Bezos začal vydírat město tím, že zruší plánovanou stavbu korporátní centrály, kde mělo pracovat 7 tis. lidí. Přehled sporu najdete zde. Bezos s majetkem 130 miliard dolarů nechá z principu lidi ve svých fabrikách živořit pod hranicí minimální mzdy, i když by ho to v mnoha případech osobně nestálo víc, než jeden denní zisk. A tomu starý dobrý Marx říkal “třídní boj”. Ale dnes se zblblá pseudo-levice stará o záchody pro třetí pohlaví. Není divu, že Sanders na svém tweetu přidal fotku Bezose do hlavního alba chamtivců (Faces of Greed), viz obrázek v anotaci. A za co miliardáři utrácejí peníze? Podívejte se na trailer sci-fi filmu z Hollywoodu, který se jmenuje Elysium.



Nehleďte na konec, jak Američan zachraňuje svět, ale podívejte se začátek, kdy ještě dělá v montovně. To je samozřejmě montovna tak na úrovni Bangladéše nebo Indie, kde už neplatí žádná pravidla a odboráři připravující stávku se střílejí. Viz náš článek Další tragédie v bangladéšské textilce. A je jasné, že k zavedení této plné formy korporátního otroctví už potřebujete autoritativní režim, který musí zakrýt vraždy opozice. To pro korporátky není problém, viz náš článek Google a Amazon pomáhají autoritativním režimům blokovat zašifrované zprávy Teď už se otevřeně bouří zaměstnanci Google, protože tato korporátka připravuje svůj čínský server ve spolupráci s vládou a bude se přímo podílet na zdejší cenzuře. Peníze z komunistické Činy západním korporacím nesmrdí, to je neoliberalismus. Stačí se podívat, za jakých okolností vyrábí Foxcom pro Apple jejich mobily v Číně. Zdejší úřady měly problém, jak vysvětlit fakt, že zaměstnanci skákali v pracovní době z oken a tak páchali sebevraždu při výrobě mobilů i-Phone. Takže na těchto čínských mrtvolách někdo neoliberálně vydělal. Článek Apple platil ze zisku 36,8 miliard dolarů daň 1,9 % ukazuje, kdo vydělává na čínských sebevrazích z Foxcomu. Zkuste zaplatit z vašeho zisku pouhé 2 % na daních. Protože nejste tento typ kosmicky nenažrané korporátky, tak asi dopadnete na berňáku jinak.

Jedno procento v tomto filmu už žije na oběžné dráze v satelitu na ostrově Blažených (Elysium). Na zemi znečištěné na ultimum už žijí jen polomrtvé socky ve fabrikách a napůl živá střední třída kolem fabrik. A nyní je jasné, kam dává Bezos a jemu podobní své nepoctivě vydělané peníze. K tomu viz článek Vybuchlé hračky jednoho procenta. Sanders ve svých posledních projevech už otevřeně kritizuje tento paranoický stav. Miliardáři jednoho promile dělají zisk socialistickým způsobem. Přitom financují vlastní kosmické taxíky, které je budou dopravovatplně do chystaných hotelů na oběžné dráze. Takže děsivé sci-fi typu budoucí dystopie se pomalu naplňuje, a to v Americe. Je to zkrátka náš neoliberální vzor.

Hodnota článku (rešerše, napsání, korektura, anotace, ilustrace, redakční práce) je ohodnocena částkou: 450 Kč. Pokud chcete na provoz webu přispět, klikněte zde, nebo na baner v úvodní stránce. Děkujeme!

Související články:

71 komentářů :

  1. Pane Umlauf krásně jste po popsal a tak to také cítím po svých životních zkušenostech i já člověk před hrobem. Kdysi dávno jsem měl možnost osobně debatovat s panem Ondriašem a on mi něco podobného popisoval. Ty lidi v SS nazval MODERNÍ OTROCI. Mimo jiných problémů mám problém i s gramatikou tak promiňte mi to a hnidopiši užijte si mě. Jsem zvědavý jestli k tomuto článku něco napíše Hnolulu a spol.

    OdpovědětVymazat
  2. V důsledku situace popsané v článku a s ohledem na procesy probíhající v republikánské a demokratické straně se USA ocitají na počátku přestavby, jejíž obdobou prošel SSSR.
    Perestrojka v Sovětském svazu proběhla podle tehdejšího amerického vzoru a s pomocí amerických poradců.
    Uvidíme, jestli US porestrojka bude podle současného ruského vzoru ....
    Puští poradci ve Washingtonu by určitě USA pomohli k úspěchu jejich přestavby.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oprava: Ruští poradci ve Washingtonu by určitě USA pomohli k úspěchu jejich přestavby.

      Vymazat
    2. Anonymní27. srpna 2018 9:30
      „.. se USA ocitají na počátku přestavby, jejíž obdobou prošel SSSR. Perestrojka v Sovětském svazu proběhla podle tehdejšího amerického vzoru a s pomocí amerických poradců.“
      Nějak mi uniká, jak se bude provádět v USA perestrojka podle ruského vzoru, když se v Rusku prováděla podle amerického vzoru? P.K.

      Vymazat
    3. Stalinovo budování státu - Rooseveltův nový úděl, Putinismus - Trumpismus, to jsou všechno "dvojice synonym".
      "Přestavba" USA podle současného ruského (putinského) vzoru ..

      Vymazat
  3. Pane Umlauf je to zajímavé ale co máme dělat u nás. SPD byla pro nás nějaká naděje ale co se tam teď děje je pro nás nečitelné. Komouše jsem začal volit po 89 roce a od vzniku SPD jsem přešel z důvodů prosazování zákona o referendu k ním. Vím že zákony si u nás vytvořily paraziti všeho druhu k obrazu svému a tak si myslím že s tím pohne jenom referendum.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 10:04 Děje se to jenom v hlavě vedoucího kolotoče, který vás na tom kolotoči pěkně vozí. Vedoucí kolotoče opětovně kritizuje přímou demokracii, a referendum, protože pro něj nejsme oproti Švýcarům dost vyzrálí, atd. On taky SPD nevolil, ale hlas dal straně, která neměla ve volbách šanci uspět. A tím podpořil Babiše, protože propadlé hlasy se poměrně rozdělují mezi strany, které se dostanou do parlamentu. Ani teď hlas SPD nedá. Je to úspěšný manipulátor.

      Vymazat
    2. 10:04 Pane souhlas to je i můj případ je třeba aby si pracující uvědomili koho volí.

      Vymazat
    3. bez komentáře:
      https://aeronet.cz/news/exkluzivne-ziskali-jsme-pristup-k-dokumentum-zaloby-na-spd-zaslanych-nejvyssimu-spravnimu-soudu-je-to-jeste-horsi-nez-jsme-si-mysleli-zaloba-z-brna-ohrozuje-platnost-celostatni-konference/

      Vymazat
    4. 12:12 Četl jsem to propaganda proti SPD.

      Vymazat
    5. 1O:04 Bylo by zajímavé vyhlásit referendum na zrušení SPD. Jak by asi dopadlo?
      Odpověď se nabízí. Nijak. Nebylo by platné, protože SPD nikoho nezajímá.

      Vymazat
    6. Anonymní27. srpna 2018 13:00
      Vaše úvahy jsou předčasné, bude záležet na tom, v jaké formě bude zákon o referendu přijat. SPD si přeje, aby pro uznání platnosti referenda, nebylo žádné předepsané procento účastníků, podobně jako ve volbách. Stoupenci neDemokratického bloku a ČSSD, žádají pro uznání platnosti, dosti velké procento cca 30-40% voličů.
      Tak držte palce SPD, aby prosadila svoji demokratickou variantu. Potom budete moci sebrat podpisy na vyhlášení referenda o zrušení SPD, přijít k urnám sám a bude to platit.
      I když takový nesmysl, by nejspíš vyloučil Ústavní soud. P.K.

      Vymazat
    7. Vedoucí kolotoče je tajemný, jako hrad v Karpatech, a důvodem nemůže být, že by se obával o svoji bezpečnost proto, co vyjadřuje(a ještě, podle jeho slov, ze zahraničí). Politici, voliči, redaktoři, komunikují s Tomiem Okamurou svými jmény, i veřejně. Není-li VK ochoten k dialogu s Tomiem Okamurou svým jménem, když už na něj útočí, je to krajně podezřelé, a naznačuje to, že by klidně mohl velmi mazaně sloužit mainstreamu, jako slouha slouhů. Je nedůvěryhodný, a alternativu jenom poškozuje.

      Vymazat
    8. P.K. 13:20 Pevně doufám, že takový zákon nikdy přijat nebude. Všeobecné referendum bez kvóra je velmi nebezpečný nástroj a nic demokratického na něm nevidím.

      Vymazat
    9. 14:01 - můžeš vysvětlit PROČ? Uveď důvody, co je na referendu bez kvóra nebezpečného a nedemokratického.

      MM

      Vymazat
    10. Anonymní27. srpna 2018 14:01
      Při současném stavu sil, asi opravdu přijat nebude.
      Nechápu, v čem vidíte tu nebezpečnost. Volby takto fungují dlouhá léta. Ty jsou také nebezpečné?
      Pokud Vám to přijde dokonce nedemokratické, můžete nám sdělit demokratičtější variantu?
      Prezident Zeman navrhuje povinnou účast u voleb i referend. To mi také přijde jako vhodné řešení. P.K.

      Vymazat
    11. P.K. 18:59 Volby nejsou totéž, co referendum. To je myslím zřejmé. U voleb se volí z nabídky partají. V referendu se volí pouze ano/ne, ALE to je odpověď na otázku, kterou někdo položí. A právě kdo a jak zformuluje tu zmíněnou otázku je to zásadní. A taky to, jaký dopad na celý stát bude mít odpověď ano, a jaký odpověď ne.

      Vymazat
    12. Anonymní27. srpna 2018 19:20
      To co jste uvedl je zřejmé. To má být argument pro nebezpečnost referend, nebo pro nedemokratičnost referend? Nebo to je argument proti existenci referenda? Nějak jsem se v tom ztratil.

      „A právě kdo a jak zformuluje tu zmíněnou otázku je to zásadní. A taky to, jaký dopad na celý stát bude mít odpověď ano, a jaký odpověď ne.“
      Ale u voleb také nevolíte toho, koho byste chtěl, ale jenom ty partaje, které někdo vytvořil a jenom podle toho, co Vám napíší do volebního programu. A jaký má dopad výsledek voleb na celý stát, snad netřeba zdůrazňovat.
      Takže ty Vaše výhrady vůči referendu, mi přijdou neadekvátní. P.K.

      Vymazat
    13. P.K. 19:44 OK, uvedu jednoduchý příklad. Vypíše se referendum na zrušení spotřební daně na pohonné hmoty, alkohol a tabák. Výsledek bude ANO zrušit.
      Umíte si představit dopad na celý stát???

      Vymazat
    14. Anonymní27. srpna 2018 19:53
      Představovat si to nemusím. Domnívám se, že před tímto referendem by byla informační kampaň obou stran a z té by mělo být zřejmé, co přestane státní rozpočet financovat, nebo jak se tím zvýší naše každoroční zadlužování.
      Ale jsem přesvědčen, že občané by dávali přednost takovým návrhům, které by likvidovaly naši zadluženost a ne těm, které by ji zvyšovaly. Zvyšování zadlužování, je zlovůle zkorumpovaných politiků, kteří hrají proti našemu státu. Bez odvolatelnosti politiků, to můžeme jenom sledovat. P.K.

      Vymazat
    15. 19:53 To je ovšem nesmyslný příklad, a od vás možná záměrně, protože o daních nerozhodují v referendech nikde. Jinak souhlasím s P.K. a SPD.

      Vymazat
    16. P.K. 21:01 No vidíte. Uvedl jsem samozřejmě absurdní příklad, aby to bylo patrné. Teď si představte v referendu odsouhlasit odchod z EU. To už vypadá reálněji, viďte? To už jako tak absurdní situace nevypadá že?
      I když by takovýto krok měl v násobcích horší dopad na ekonomiku téhle země, než zrušení té daně.
      Rozumíte, v čem vidím nebezpečnost referenda?

      Vymazat
    17. Anonymní27. srpna 2018 21:17
      „Rozumíte, v čem vidím nebezpečnost referenda?“
      Ale snad jsem na Vašem příkladu uvedl, že se obáváte hovadin, zatímco politici rozkrádají stát po desítkách miliard, dalšími desítkami, až stovkami miliard nás každoročně zadlužují, my na to můžeme pouze nečinně koukat a to Vám přijde, že žádné nebezpečí nehrozí. „Prodej“ OKD, prohrané arbitráže za mnoho desítek miliard, financování imigrantských neziskovek, zlikvidování našich zlatých rezerv, atd., atd. To vše je dílo politiků, kterým tak bezmezně důvěřujete, zatímco u referenda máte obavy, jak by občané rozhodnuli. Trošku si to všechno srovnejte. P.K.

      Vymazat
    18. Co dělat, ptá se příspěvek nahoře?

      Zaprvé změnit školství, a naprosto jinak učit historii 19. a 20. století - to ale "ONI" mají NAPROSTO pod kontrolou, tam si s reálnou verzí dějin ani neškrtnete, na školách o tom není ani slovo, kdo a na čem vydělal nejvíc money a co s nima udělal .-)) . Bohužel.

      A pokud lidi nevidí, jak systém funguje, a vždy se najde i dost zkorumpovaných, či jen oslepených konzumem, těch pár "co ví" se prohlásí za blázny, viz prof. Carroll Quigley a prof. Anthony C. Sutton v USA, ti se tím zabývali celý život. Jejich knihy si můžete dokonce dnes volně koupit právě na tom Amazonu (ne v češtině), ale kdo by to četl, v (pro "NĚ") skvělé době internetu, kde je vše možné udělat relativní. Proto ty knihy už ani neničí, on o ně totiž nikdo nemá zájem, natož ty školy, nedej bože čeští učitelé dějepisu .-).

      Vymazat
    19. P.K. 21:51 Já to mám v pořádku, ale vy do toho pořád montujete nějaké desátky a stovky miliard, o které kdosi kohosi okrádá. Jak referendum vyřeší financování neziskovek nebo problém OKD? To se přece nedá vyřešit referendem. Nebo ano? Jak? Chcete snad referendem odvolávat politiky, kteří byli zvoleni ve volbách?
      Nebo jak to máte srovnaný vy?

      Vymazat
    20. Anonymní27. srpna 2018 22:55
      Ve 21:51 jsem se Vám snažil naznačit, že máte nemístné obavy ze špatných rozhodnutí občanů a přitom Vás nechávají v klidu špatná rozhodnutí politiků.

      „Jak referendum vyřeší financování neziskovek ..“
      Dovedu si představit referendum, které rozhodne, zda chceme z rozpočtu podporovat neziskovky, které se zabývají navážením a zajišťováním imigrantů. Já bych hlasoval, že nechci, neboť to považuji za věc politickou a nikoliv za záležitost, pro nikým nevolené neziskovky.
      Domnívám se, že referendem by měli být odvolatelní špatní politici i špatné zákony. Nebudeme rozebírat detaily, jakým počet občanů by byli voleni a jakým počtem by byli odvolatelní, to jsou technikálie o které se bude rvát sněmovna. Jde o princip, aby občan byl konečnou instancí a ne jenom němým přihlížejícím, praktikám politiků. P.K.

      Vymazat
    21. P.K. 23:55 To je to, co jsem se vám snažil vysvětlit. Problém neziskovek prostě nejde vyřešit odpovědí ANO/NE.
      Ze špatného rozhodnutí občanů obavy nemám. Věřím, že se ve volbách rozhodují správně. Obavy mám z toho, že referendum je velmi snadno zneužitelný nástroj a zavést ho bez stanovení dostatečného kvóra je hazard.
      Kdo to je špatný politik? Pro jednoho je to Kalousek, pro druhého Hamáček, pro jiného třeba Babiš, Filip, Fiala a co já vím. Ale všechny je někdo legitimně zvolil.
      A pokud by byl někdo odvolán v referendu, kdo přijde na jeho místo? Náhradník zase z jeho partaje. Pomůžeme si k něčemu nebo budeme tam, kde jsme byli, jen o náklady na referendum chudší?
      To jsou zásadní věci, žádné technikálie, pane.

      Vymazat
    22. Anonymní28. srpna 2018 1:25
      „Problém neziskovek prostě nejde vyřešit odpovědí ANO/NE.“
      Uvedl jsem Vám možný postup, ale netvrdím, že to je nejlepší možný způsob řešení. Ale na druhou stranu se nedomnívám, že Vaše výhrady jsou nějakým argument proti referendu, o kterém tato diskuze je.

      „Ze špatného rozhodnutí občanů obavy nemám. Věřím, že se ve volbách rozhodují správně. Obavy mám z toho, že referendum je velmi snadno zneužitelný nástroj a zavést ho bez stanovení dostatečného kvóra je hazard.“
      Zde jste neobjasnil, proč se u voleb bez kvóra občané rozhodují správně, ale referendum bez kvóra, je hazard? A jaké kvórum je pro Vás dostatečné?

      „Kdo to je špatný politik? Pro jednoho je to Kalousek, pro druhého Hamáček, pro jiného třeba Babiš, Filip, Fiala a co já vím. Ale všechny je někdo legitimně zvolil.“
      Podle ovoce, poznáte je. Ve funkcích se dostanou k řešení témat, o kterých ve volebních programech se zmiňují jen mlhavě, nebo vůbec. Takže se plně projeví, až ve funkcích.

      „A pokud by byl někdo odvolán v referendu, kdo přijde na jeho místo? Náhradník zase z jeho partaje. Pomůžeme si k něčemu nebo budeme tam, kde jsme byli, jen o náklady na referendum chudší?“
      Vy si prosím ujasněte, jestli lidem důvěřujete, či nikoliv. Výše jste uvedl, že jim důvěřujete. Tak jim důvěřujte, že nepodepíší návrh na vyhlášení referenda, kvůli nějaké krávovině.

      „To jsou zásadní věci, žádné technikálie, pane.“
      Znění zákona o referendu, bude navrhovat vláda, nebo poslanci a projde úpravou a připomínkami ve sněmovně. Takže tyto, pro Vás zásadní věci, Vám nikdo dopředu nezaručí. P.K.

      Vymazat
    23. P.K. 11:49 Nemyslím si, že jste nepochopil, co jsem chtěl říct. Myslím, že to z nějakého důvodu pochopit nechcete. Ale co nadělám, nemám vám to za zlé.

      Vymazat
    24. Referenda by měla být používána i na nižších úrovních (kraje, města, obce). Jsme i pro přímé volby starostů, primátorů, šéfů městské policie, atd.
      Referendum by měl být nástroj pro rozhodování především o řešení důležitých problémů, které se vyskytly až po volbách a jejich řešení nebylo obsaženo v programech stran.

      Proběhla i referenda o daních a kupodivu jejich výsledkem nikdy nebylo snížení daní.

      Vymazat
  4. Žijeme v nejdemokratickem zřízení jaké ani Bůh neviděl.Pepek Vyskoč.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pepku, jeho taky ne. Ale ani nejde-mokracii.

      Vymazat
    2. Mněl sem na mysli že demokracie nam přinesla takové vimoženosti ake nebyli ani za Husáka a Novotného.Máme internet chitrí telefony viď s něho píšem zde,dále nam demokracie přinesla Windoouse 10,WiFi a FB a nic ke kvalitnímuživotu není nic za potřebi.Skrátka máme to co bylo dávno nazápade a komunisti to nedovolili viď nebít roku1989 tak 30 let sme za opicema.Pepek Vyskoč.

      Vymazat
    3. pro 11.40 : 1. SMS byla poslána na západě v roce 1992 !!

      Vymazat
    4. 27. srpna 2018 16:13

      Máte pravdu, tak asi před 14 dny zde o prvním kapesním mobilním telefonu, byla diskuze. Rovněž byl proveden mezi středoškoláky průzkum (vizitka rodičů a kantorů) a ti se vyjádřili, že na západě posílali SMS, již v padesátých letech, kdežto my až po roce 1989, příletem na "Letiště Václava Havla", tudíž jeho zásluhou? Co se ti učetelé učí, aby mohli mršit naše potomky?

      Vymazat
  5. Spokojený život na oběžné dráze je prozatím se mi z dlouhodobého hlediska jeví jako nepravděpodobný. Člověk může dosáhnout velkých úspěchů, ovšem zatím si neporadí si s přírodními jevy, jakými jsou záření a volně poletující částice atd. To k úvaze o spokojených bohatých kroužících na oběžné dráze.
    To, že si o spravedlivé budoucnosti můžeme nechat jen zdát, je příliš velkou iluzí. Systém ovládání lidí je stále propracovanější a snaha získat co nejvyšší kontrolu nad populací je stále citelnější. Zatím si spousta lidí užívá život a otázky spojené s úvahami v článku si nepřipouští. "Oni" svůj zájem znají a Ti nejvyšší jsou schopni se domluvit mezi sebou na budoucích krocích, většina těch dole má pocit, že jim patří svět a přitom mají .... a pozvolným oklešťováním svobod se nakonec ta většina asi stane opravdu opět otroky, bez vlády nad svým bytím.
    ABC

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to je síla žádný válečný šrot se nechytá tanky můžou dát do sběru:

    https://cz.sputniknews.com/videoklub/201808267958316-abrams-granatomet-klukva-rusko-usa-ocel-video/

    OdpovědětVymazat
  7. Svět ovládají již od starověku zákulisní globální elity, který vytvořili všechny předcházející systémy - Všechny tyto systémy měly společný rys - byl to tlupo-elitarismus, ikdyž se systémy ve svém vývoji nazývaly jako otrokářský, feudální, kapitalistický i socialistický. Ten poslední se jim vymknul z ruky, když ho dost silně přetvořil Stalin v Rusku a VĚTŠINA se tak jen měla lépe. Proto nakonec pokřivený socialismus globalisté prostřednictvím svého "četníka - USA" zlikvidovali. Protože se ale "četník" vymknul kontrole, probíhá v současné době i jeho likvidace a globalisté by chtěli vytvořit NWO, kde jim stačí už jen 500 milionů otroků očipovaných a poslušných.
    Celá tato banda dnes čítá cca 360 rodin, z nichž některé mají svůj původ ve starověku. Celý jejich systém funguje, protože je skrytý. Nevládně přímo ale zejména prostřednictvím bezstrukturních procesů. Proto osoby , jež za ním stojí zůstali po věky utajeny. Jedno je však jisté. Ony zákulisní elity nejsou rozhodně žádní chudáci. Naopak jsou mezi těmi nejbohatšími - tedy mezi miliardáři. Vě světě je pár tisíc miliardářů. Stačí tedy vybít, zlikvidovat tuto odpornou skupinu zločinců, psychopatů a parazitů a svět má šanci se posunou kupředu ke skutečně sociálně spravedlivějšímu systému. Protože miliardáři, kteří sice napatří k vrchoélu mocenské pyramidy také ke svému majetku nepřišli svojí prací a pilností, ale pomocí zločinů a parazitování, nebude jich škoda, když dojde k finální čistce. Pár tisíc mrtvých jsou jako elitaři sami říkají (ono ale mluví i o milionech) "zanedbatelné kolaterální" ztráty. Proto příští revoluce musí začít likvidací všech miliardářů a dalších zbohatlíků, protože ti všichni přímo i nepřímo stojí za vším marasmem světa v dějinách.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jo, na takovou hovadinu jsi přišel sám, nebo sis to někde přečetl?

      Vymazat
    2. To co 12.56 napsal má diskutabilní úvod ale logický závěr, ke kterému logicky dojde každý kdo bude trochu přemýšlet. Celá historie revolučních bojů je právě o tom ....

      Vymazat
    3. 12:56- problém je, že se k těm "rodinám" nedostanete bez ozbrojené moci převyšující jejich ochranku. Takový zásah si může dovolit jen stát, (který mají pod kontrolou) pučem nebo shoda velmocí. Boje proti Trumpovi, Putinovi, v malém i proti Zemanovi nasvědčuje, že si jsou toho Globalisté vědomi, kopou a kopou.

      Vymazat
    4. PS. Dříve jsem občas přemýšlel proč bylo na Zemi tak málo bohů a proč žili jen na vrcholcích hor(kopců). Nebude to znovu, kdy přeživší 1% vyleze z děr a uchýlí se v bezmocnosti do hor před geneticky jimi upravenými opicemi?

      Vymazat
    5. 12,56 Popsal jste to velmi dobře a to že morálně založený člověk zvrhlíky nepochopí je ten problém. Proč by tihle degeneráti nemohly své zvrhlosti žít na oběžné dráze a zbytek lidsta nějakým způsobem na dálku ovládat a bavit se tím. Vše se vyvíjí rychle.

      Vymazat
  8. 9:02 - rad bych k tomu neco napsal pane , ktery rikate, ze jste nad hrobem. Ale ja honolulu mam zalepenou hubu.

    OdpovědětVymazat
  9. Nekde existuje NEREGULOVANY predatorsky kapitalismus, ktery nadela velke skody, nez je zregulovan.
    A nekde jinde zase existuje hitlercicko / stalinska cenzura, ktera udela z generaci obcanu hlupaky, kteri se nechaji kadit na hlavu.
    Ptam se kdo nadela vetsi skodu - a NEPTAM SE, jak to napravit - protoze to vim.

    OdpovědětVymazat
  10. 15,34 NEREGULOVANÝ predátorský kapitalismus a hitlericko/stalinská cenzuza jedno jsou.

    OdpovědětVymazat
  11. Vase pravice u vas NEEXISTUJE a vase levice se sklada z nejhorsiho socialniho odpadu, ktery mate ve vasi zemi.

    Proto u vas nemuze byt zalozena UNIE, (Neco jako drivejsi ROH) kterou v Americe pracovnici maji, ale ne vsude. (Nebyl jsem v Seattlu uz 20 let, ale az tam pojedu, tak se jich zeptam, proc tam tu UNII nemaji a napisi vam to.)
    Kdyz diktator cenzor dovoli.

    9:02 - napsat vam pane , jak na Floride prodluzuji vek - cenzor urcite nedovoli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opět Honolulu píšete slovní průjem o věcech, o kterých nic nevíte, v odborech jste nikdy nebyl a odsud jste emigroval před půl stoletím. Ani se redakci nedivím, že váš mažou.

      Vymazat
    2. 15.46 Kolik let vám na Floridě připsali? Přiznejte se, kolego;-).

      Vymazat
  12. 15:40 - verejne vam vyslovuji obdivny kompliment ! Vystihl jste do dobre.

    BIBLE kapitalismu, ktera se jmenuje TQM - (Total Quality Management) takove praktiky, ktere popsal autor zakazuje.

    (TQM jsem musel studovat mandatori ! Ano, ja byl managerem, ale proti moji vuli. Ja radej chodil za babama.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty neznalku vis o vsem uplne bingo a zvatlas zde sve stupidnosti
      Kapitalismus je v podstate zrudna vec a ja neveril komunistum ale jak vidim dnes po dlouholete emigraci ,meli z 90% pravdu jen to neumeli pouzit k propagande neb jejich propaganda byla leva leva zpatky ni krok a jine idiotismy stejne jako zde pise Hovnocuc.
      Jen z posledniho tydne co vim ze sve zkusenosti po operaci cataractu (dnes celkem rychla a snadna operace ) jsem pro potiz zaostrovani leveho oka navstivil optamologa pro eventuelni korekturu .Pravil po prohldce trvajicci cca 15 minut ,ano pojdte za mnou to spravime .Opravil problem nekolika zmacknutimi laseru a ja odesel Asi po mesici mne prisla kkopie uctu ktery ona nemocnice uctuje SS (ucet pro lidi v penzi) 28000 $ = 300 $ za onu prohlidku .Jak dlouho muze ona SS vydrzet platit takove ucty? Vzdyt za operaci stehenniho kloubu platli za kamarada 90tisic a prikladu bych mohl psat stovky.Je to system kde kazdy kdo MUZE jen krade bohuzel 90% lidi jen stoji a cumi Vse je v rukou spriznenych dusi kteri si v patek na vymene informaci na sabesu sdeluji kde jeste je dira a kde lze si pripolepsit na nejakou novou lodku Dnes jiz neni milionar neco ,jsou to bilionari a jsou tak nenazrani ze to neni ani mozne vypsat . Lide z Disneylandu bydli venku na parkovistich v autech a pres den tajtdrdlikuji pro deticky ktere jsou svymi otylimy maminkami vychvavany aby byli tim ci se citi ,naprosta devastace morality ,vsude prostituce buzeranti preverti transsexualove a ostatni sber .A tohle rekl na zidovsem sezeni viz kdo a co rekl:
      http://zemavek.sk/joe-biden-zidovski-lidri-pomohli-k-uspechu-homosexualnych-manzelstiev/
      Je to pekny paskvil a jen idiot muze neco shnileho chvalit .

      Vymazat
  13. Pracovni pomery v Cesku se mi NElibi. Z toho mala co vim, mi pripada , ze Cesti pracovnici prinasi pro zamestnavatele vice hodnot, nez dostavaji zpet. Ale NEVIM, proc to tak je.

    A jeste neco ! Prirovnavat Bengladesh k bilym pracovnikum je chybene. My jsme superiorni ! Proto se k nam vsichni plazi, plavou , skaci pres plot a splhaji pres hory.
    Pracovali jsme cely zivot a ted se mame dobre !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 16.07 To, že dostanete jenom část (obvykle malou) svého přínosu pro zaměstnavatele formou mzdy a benefitů je základem kapitalismu i otrokářství. To, co si nechá majitel (firmy či otroka) z práce motroka pro sebe se říká ZISK... A FORMU JEHO TVORBY NAZÝVAJÍ SKUTEČNÍ MARXISTÉ VYKOŘISŤOVÁNÍM. Kapitalisté pak zaslouženým ziskem - motrok neměl přeci uzavřít nevýhodný kontrakt... a raději měl vše předat exekutorům a chcípnout na smeťáku hlady, kde by ho dobročinné neziskovky jistě "s pietou" recyklovali.

      Vymazat
  14. 16:07
    STAREJ SE O NEJVĚTŠÍHO TĚŽCE MENTÁLNĚ RETARDOVANÝHO VOLOTRKA.....SÁM O SEBE,HOVNOLULANOHEDVÍČKU!!��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nick honolulu je Vlastenec, rasista, aktivní člen KKK! Kdyby tě ty kremelská židobolševická filcko vopejzaná spatřil - na kilák - dva, tě složí svou winchestrovkou jak škodnou! Teda proč jak, viď? Však jednou to bude povolený i u nás. Pak vás vy hnusný obřezaný xindlové budem střílet na loveckej lístek:)

      Vymazat
  15. NEZ ODEJDU , za spolecenskymi povinostmi, tak posledni psychologicka rada.

    Vzajemne vztahy mezi lidmi v zamestnani, nebo pomer k praci se jmenuje ATTITUDE !
    Cim positivnejsi ATTITUDE, tim vetsi uspech pracovni, nebo spolecensky.

    President Trump, ktereho denne sledujete, byl uspesny stavitel / byznysmen, ktery podle pravidel TQM - tlacil ty zamestnance, kteri meli positivni ATTITUDE na vysoke pozice, zodpovednosti a prijmu. Nekteri jsou ted penziste v mem sousedstvi. (A maji hodne penez, ktere utraci, kolem celeho sveta.) Meli spravny ATTITUDE !

    Nick Mugabe (16:22) ma hovno Attitude.
    Ahoj a nemazat, radej premyslet.

    OdpovědětVymazat
  16. A priste vam napisi co dela mezi lidmi ZAVIST a krecovity ambicionismus. - Ano ja jsem zectely.
    H.

    OdpovědětVymazat
  17. JEŠTĚ ŽE SE TAKOVEJ UNTERMENSCH ZAŘADIL KE STEJNÉ DEMENTNÍM VOVCÍM URČENÝM K LIKVIDACI!!!!!!!!☺☺☺☺
    A NEZAPOMEŇ DODAT,ŽE CSECHNO CO TADY BLEJEŠ NENÍ Z TVOJÍ SENKROVNY!!!!!!!☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Expertům se spektrometrem by trvalo pět sekund zjistit že jsi pouze smrdutý pšouk z Putlerovy prdele! Proto zajeď zpátky do lejnolíhně toho škarednýho kremelskýho židočekisty s krysím xichtem a odtáhni i s nim za Ural!!!!☺

      Vymazat
  18. Obcane v Cesku ,
    Me neavadi, ze vas spolecensky odpad / vase spodina je sprosta a agrsivni ! (19:18) ! Me vadi, ze ja nemohu byt sprosty take.

    Vase prumerne obcanske zrudy, bez smyslu pro spravedlnost, vsechny sprostoty svedou na me !

    Kvuli vasim orientalnim zviklostem a neschopnosti merit vsem stranam stejne, mate spatnou reputaci.
    Moc by vas mrzelo, kdybych napr. rekl, co o vas rikaji Nemci a sousede vubec.
    (Oni nepoznaji, ze jsem Cech.)
    H.

    OdpovědětVymazat
  19. Kdyz ze spolecenske taktnosti, vam nereknu, jak se na vas divaji treba Nemci, tak mi dovolte vam rici, jak se na vas diva vase posrpnova emigrace..

    Ti co poznali Ameriku, rikaji, ze "BY NECHTELI V CESKU ZIT i kdyby jim za to bylo placeno !"
    To je kvuli vasim povaham...
    H.

    OdpovědětVymazat
  20. 21:27 - Nemohu mluvit za pana Hedvicka, proc je podle tebe "PRICUCLY NA CESKE WEBY" ! Zatim jsem ho nikde nevidel.
    On sem nechodi, coz je vase skoda.

    Proc - JAAA - "jsem precucly" na ceske weby ?
    Vysvetlim uz po desate !

    Byl jsem pozadan jihoafricany (Boery), abych vas varoval pred invazi, dlouho nez k invazi prislo.

    Ano panove, v dobrem umyslu jsem vlezl do OPICARNY a nekolikrat slapl do hovna. Ale me se to LIBI. MOC SE MI TO LIBI.

    Ja mam uchylku ! Ano mam ! Kazdy normalni emigrant od vas utekl, a strani se vas - ale ja jsem nikdy normalni nebyl !
    Ja mel v JAR praci, kterou nikdo normalni nechtel delat a proto jsem si koupil prvniho Mercedesa v roce 1972.

    Dalsi vec, proc jsem "pricuchly" na vas web je, ze vam jdu NEPRICETNE na nervy a nekdy padam pod stul smichem.
    Nenavist k vam necitim. (K opicim v Africe jsem ji take nikdy neciti.)

    Jste-li to schopni analyzovat, tak vam vyjde, ze jsem k vam prisel na zaklade RASISMU, abych varoval kmen z ktere ho jsem vysel, proti jinym kmenum - rasam.
    Aby Praha nedopadla, jako kdysi muj Johannesburg.
    Jak je posledni dobou videt, tak i ti barbari se vas vyhybaji. BYLA TO CHYBA SEM PRIJIT , ale i velka sranda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A jeste jsem si vzpomel vy Hurvinci zapecnicky... ale to vam
      napisu az priste - nyni - uz musim do RADIA , nebot
      jsem Svetlonos a take moderatizator !!
      nick HOLONULU - inteligentni krasavec a ponocny

      Vymazat
  21. Pánové, naprosto smekám - velmi trefně sepsáno, a ta vynikající sci-fi navrch (tak to jednou opravdu dopadne, je to pro mne osobně nejreálnější sci-fi), prostě nemám slov, protože není co dodat - snad jen jméno Carnegie, který to celé ve 30. letech začal viditelně uskutečňovat, což v USA (ten systém super-korupce, kdy bohatí stále bohatnou a chudí stále chudnou)dotáhnul v 70.letech k dokonalosti pan Rockefeller a další (viz Trilaterální komise nebo Kissinger Associated) - od té doby běžný Američan už pouze chudne, a oni rozšiřují své impérium pomalu do Evropy a dalších zemí a světadílů. Smekám před autorem, konečně někdo chápe PODSTATU :-) !!!

    OdpovědětVymazat
  22. 22:25 - napsal vtiravy a"duchaplny" nick Brouk Pytlik

    OdpovědětVymazat
  23. Zde vidite typickou ukazku vaseho BLBSTVI = PRISPEVKAR
    16:50 !

    On chce rict ze nerozumim praci v kapitalismu !
    On chce, abych byl smazan !
    Chce rici, ze nejsem na tuto besedu kvalifikovan, ze me zde v Americe kapitaliste zivili asi ZADARMO.
    (Penzi dostavam asi od Sv. Petra).

    U vas je tak pitoma levice, ze neni mozne vam zvysit ekonomickou uroven i kdyby ti nejhorsi kapitaliste chteli.

    Vas program je nekostruktivni nenavist , nepodlozena nicim nez ideologii socialismu, ktery nikdy, nikde, nefungoval.
    (Ale vy budete stejne vymeneni, tak je to jedno.)

    OdpovědětVymazat
  24. Vase nicim nepodlozena nenavist, kterou zasevate se vam vrati i s uroky.
    Nejen , ze vase vzajemne vztahy jsou silne negativni, ale i nazory lidi ze zapadu jsou casto zarazejici.

    Zde mate neco co vyslo 10.cervna 2018 - 9:08 na vasem webu.

    CITUJI ! "Neni odpornejsiho naroda, falesneho, kriveho, zlomysleneho, zakerneho, podleho...

    To jsou perlicky od cizincu na vasi addressu.
    ZDURAZNUJI, ze jsem to NENAPSAL - to pisi o vas cizinci, zijici u vas ! !
    T.j. proto, ze kvuli vasim komlexum menecennosti, potrebujete nekoho nakopnout a citit se 10 minut dobre.

    To vse se promitne i v praci a za nejakou dobu jste BEZCENNI pro kazdeho.

    Kapitalista potrebuje positivni TEAM a kdyz ho, ma tak jdou z neho vyrazit penize SNADNO !



    OdpovědětVymazat
  25. Nekteri z vas kritizuji Ameriku a nekteri kritizuji Rusko !
    Mate pravo na svuj nazor !
    ALE JAK MUZETE DOPUSTIT, aby ve vasi republice, ktera nepatri ani Americe, ani Rusku, ALE VAM, jste meli tak abnormalne silnou cenzuru na vsechny zakladni prakticke informace.
    Potom kdyz mluvim treba o TQM, tak je to pro vas muj slovni prujem. Pritom my jsme bez TQM pravidel nemohli zit.
    (A bylo to finnacne vyhodne.)
    Koncim pro dnesek hadejte se kousejte se vzajemne.

    OdpovědětVymazat
  26. Proc si nepisete vy dva idioti s dolnim v tom vasem "svobodna republika a otravujes zde ?? Jsi parasit a blb Hedvicko s ksandami v prsiplasi za krovim a spici v garazi v bedne ve ktere te strceji do kompostu

    OdpovědětVymazat
  27. 3:14 - A tobe nefunguje zazivaci ustroji, (proto nespis) ! Mas natlacene do makuvky same sracky, ktere patri do strev a vytikaji ti sem.
    VIM kdo jsi a vim o tvych papirech pro mentally challenged !
    You Feeble - minded Schmuck w/ advanced imbecility !

    OdpovědětVymazat
  28. Amazon. Také něco ze "socialismu s lidskou tváří" !

    OdpovědětVymazat