Reklama

.

.

pátek 10. srpna 2018

Po smutku za naše vojáky přichází Tereza Spencerová s tvrdým výkladem o Afghánistánu

10.8.2018  ParlamentníListy
OKNO DO SVĚTA TEREZY SPENCEROVÉ 
Boj proti terorismu? To se musíte podívat jinam, glosuje současnou diskusi kolem západních operací v Afghánistánu editorka Literárních novin a analytička Tereza Spencerová. V rámci pravidelného shrnutí týdenních událostí na ParlamentníchListech.cz, které přichází krátce po smrti českých vojáků na misi v Afghánistánu, se Spencerová detailně věnuje politické i vojenské situaci v této středoasijské zemi.

Česko truchlí za naše tři vojáky zemřelé v Afghánistánu. My jsme se problematice vleklé války v této zemi již v posledních týdnech věnovali. Na úvod tedy jen stručně vysvětleme čtenářům: Jak se boj proti Tálibánu za tu dobu vyvíjel a v čem koaliční vojska selhala, že dodnes není vyhráno?

Ano, Česko truchlí a politici prolévají krokodýli slzy a pronášejí celé haldy pustých slov. Obzvlášť mě fascinuje, když mluví o tom, že naši vojáci jsou v Afghánistánu kvůli boji proti terorismu nebo tak něco. Ano, Bush po 11. září ukázal na Afghánistán a připsal tehdejší teroristické útoky v New Yorku a Washingtonu Al-Káidě, kterou si USA s Pákistánem a za saúdské peníze zřídily k boji proti sovětské okupaci Afghánistánu. Ano, vedení Al-Káidy se v té době aktuálně nacházelo zrovna v Afghánistánu. V Kábulu tehdy vládli tálibové a nabídli Američanům, že Usámu bin Ládina vydají, ale Washington odmítl, ostatně stejně, jako když už dříve Usámu Americe nabízel Súdán. To by bylo všechno moc snadné a nebyly by dostatečné záminky k rozpoutání válek. Nezapomínejme, že v amerických plánech bylo nejen ovládnutí obřího surovinového bohatství Afghánistánu, ale i kontrola nad plynovody přes jeho území nebo možnost destabilizovat Rusko a Střední Asii.

Čili hlavní teroristé museli prostě „být z Kábulu“, aby existoval důvod k útoku a zahájení okupace, samozřejmě pod všemi těmi nezbytnými hesly o demokracii a tak podobně. Když ale v roce 2016 nechala Obamova administrativa odtajnit klíčových 28 stran vyšetřovacího spisu z teroristických útoků z 11. září, tak se ukázalo, že tehdejší atentátníci, vesměs Saúdové, byli přímo napojeni i na saúdskou ambasádu ve Washingtonu a dostávali odtud i peníze. Ale protože Bushovic rodina se saúdskou královskou rodinou obchodovala a měla z toho miliardy, tak se prostě ukázalo na „teroristy“ v Afghánistánu, kteří ale nikdy mimo území své země neútočili a nikdy žádné takové choutky ani nenaznačili. Chci říci, pokud opravdu budeme chtít „bojovat proti terorismu“, tak bychom měli naše vojáky přesunout z Afghánistánu úplně někam jinam...

Nicméně, když Bush zaútočil na Afghánistán a poměrně rychle svrhl vládu Tálibánu, většina jeho bojovníků se „rozpustila“ po území nebo odešla do Pákistánu, přičemž se úplně stejně „rozplynula“ i Al-Káida. Za takové situace USA odmítly afghánské kmenové vůdce, kteří chtěli obnovit království, a místo toho jim silou začaly vnucovat naprosto cizí formu vlády, „západní demokracii“. Do nové vlády, vyfutrované americkými a obecně západními miliardami, byli dosazeni vůdci „prozápadní“ Severní aliance, z nichž mnozí ale nebyli ničím jiným než masovými vrahy, přidalo se i několik afghánských exulantů. Všem šlo hlavně o americké peníze, skutečně vládnout – natož se starat o národ – chtěl málokdo. A válčení, mučení lidí byť jen podezřelých z kontaktů s Tálibánem nebo Al-Káidou nebo samozřejmě zabíjení civilistů pak ve finále poměrně rychle pomohlo tomu, že si Západ Afghánce znepřátelil. Jistě ne všechny, protože mnozí z okupace tyjí nebo alespoň žijí a přežívají, ale Tálibán už pouhé čtyři roky po svém svržení znovu ožil a v mnoha oblastech země měl okamžitě významnou podporu naštvaných místních obyvatel. 

Americká armáda byla v té době ponořená do bojů v Iráku a Afghánistán, v němž přece už „zvítězila“, nevnímala jako problém. Reagovali roztěkaně, střídavě posilovali a zase stahovali své oddíly i síly NATO, ale čím déle se bojovalo, tím víc Afghánců se proti němu stavělo, což ostatně platí dodnes. A situaci nijak nevylepšily ani miliardy, které USA do Afghánistánu posílaly, vesměs ale jen k rozkradení, ať už místními, nebo americkými a západními „kontraktory“. Ve výsledku tak dnes Západ včetně České republiky v Afghánistánu už osmnáct let „bojuje proti terorismu“, ale – překvapení! – Tálibán ovládá přes polovinu území a o zbytek se s různou intenzitou bojuje.

A mimochodem, celá ta „válka proti terorismu“, kterou zahájil Bush a ostatní v ní pokračují, podle různých odhadů už stála životy 1,3 milionu lidí. Kolik mezi nimi bylo opravdu teroristů, nikdo neví. Pár určitě. Většinu ale stejně určitě tvoří obyčejní civilisté. A je vcelku logické, že třeba po takové vybombardované svatbě, kterou si americké letectvo v Afghánistánu čas od času splete s nebožtíkem Usámou a jeho pobočníky, vyrůstají noví nepřátelé Západu. Čili čím víc proti terorismu dosavadními způsoby bojujeme, tím víc nepřátel si vytváříme. A lze předpokládat, že nějaké procento z nich se ke skutečným teroristům opravdu přidá. A přijde k nám.

Probírali jsme i vyjednávání, které údajně probíhá mezi USA a Tálibánem. Protože je Afghánistán různorodá a členitá země, jisté vrstvy jsou i uvnitř hnutí Tálibán. Jaké frakce obsahuje? Jak silné jsou ty síly Tálibánu, se kterými se „dá mluvit“ v porovnání s těmi, které nás touží zmasakrovat za každou cenu? Dovedete si představit mírovou koexistenci s těmi „lepšími“ z nich? Lze si představit, že by pod vidinou integrace do mírového života v zemi a podílu na moci bojovali tito případní naši „spojenci“ proti svým bývalým druhům, popřípadě proti Daeši a Al-Káidě?

Myslím, že takto problém vůbec nestojí. Jistě, Tálibán tvoří několik různých proudů s různými veliteli a různými lokálními zájmy i taktikami, ale nezdá se, že by mezi nimi šlo rozlišovat, že s některými se dá mluvit“ a jiní nás chtějí „zmasakrovat“. Obecně totiž platí, že všechny proudy usilují o „afghánský“ Afghánistán, tedy bez jakýchkoli zahraničních okupantů. A jedni jen jsou ochotni jednat o podmínkách, za kterých americké a obecně alianční jednotky ze země odejdou, zatímco jiným to připadá zbytečné. Takže ne, o žádné mírové koexistenci s Tálibánem nemůže být řeč, nebo lépe, oni opravdu o nějaké koexistenci s „námi“ ani nepřemýšlejí. A to, že bojují proti Al-Káidě nebo proti Daeši, by nás v žádném případě nemělo mýlit, že jsou to nějací naši spojenci. V první řadě platí, že s ohledem na postoje Západu vůči Al-Káidě či Daeši v Sýrii není zcela jisté, zda obě skupiny opravdu považuje za „teroristy“ k likvidaci, nebo za „vhodné nástroje“ k prosazování svých cílů. V druhé řadě platí, že Daeš do Afghánistánu vědomě zavlekli Američané z Iráku a Sýrie, kde už svůj úkol splnili a prohráli – mluví o tom otevřeně třeba první „americký“ prezident Afghánistánu Hamíd Karzáí. A ve třetí řadě platí, že pro Tálibán jsou „nadnárodní“ islamistické skupiny typu Daeše nebo Al-Káidy stejně nepřijatelné jako NATO a USA, protože Tálibán zastupuje afghánské „nacionalisty“, kteří si ve své zemi chtějí vládnout sami. Bez kohokoli cizího, ať už je to americký, nebo český voják nebo na první pohled spřízněný islamistický fundamentalista, ale ze Saúdské Arábie nebo Čečenska.

Jak vlastně popsat politický systém Afghánistánu? Probíhají tam volby, alespoň formálně. Jakousi demokracii jsme tam tedy zavedli. Jak se to snoubí s kmenovými, klanovými a vojenskými vůdci? Každé údolí vlastně může mít svého „warlorda“. Do jaké míry tedy funguje stát, armáda, policie apod.?

O politickém systému bych ani nemluvila, protože ve skutečnosti se o moc v Kábulu dělí – nebo spíš perou – Tádžikové s Paštuny a netálibánskými islamisty. K tomu všemu se do afghánské metropole vrátil „řezník z Kábulu“ Gulbuddín Hekmatjár, lídr džihádistické Islámské strany. Jeho běsnění při „prosazování islámu“ bylo kdysi příliš i na Tálibán, který ho před dvaceti lety vyhnal do Pákistánu, ale teď v něm kdosi, kdo o chodu Kábulu rozhoduje, vidí asi nějakého „žolíka“ nebo tak něco. Prostě chaos. A to, že tam mají volby, bych obecně snad taky ani nezmiňovala, protože když se řekne A, tak by se mělo říci i B, tedy jak ty volby vypadají, jak jsou do nich připouštěni jen „prověření“ kandidáti, kteří Západu vyhovují, a vítěz bývá znám předem, jak brutálně zmanipulované „hlasování“ je a tak dále. Mimochodem, v půli června zajel do Kábulu šéf OSN Antonio Guterres. Není moc jasné, proč tam vůbec jezdil, ale tím, co na místě uviděl, byl podle oficiálního prohlášení „otřesen“.

A když nefunguje stát, tak je vcelku logické, že nefunguje ani armáda, která ani po sedmnácti letech výcviku není bojeschopná a trpí vysokou mírou dezercí – to se prostě někdo přihlásí, projde výcvikem, dostane výzbroj a výstroj a se vším odejde zpátky k Tálibánu. A „mizí“ dokonce i „elitní“ vojáci, kteří se dostanou na výcvik až do USA a tam se po nich slehne zem… Bizarní. Šéf americké zvláštní inspekce pro rekonstrukci Afghánistánu (SIGAR) John Sopko nedávno situaci shrnul následovně: „Problém spočívá i v afghánské vládě, kterou místní obyvatelé často vnímají velmi negativně, zatímco my potřebujeme nastolit vládu, která by měla lidovou podporu, vládu, která by nebyla predátorská, vládu, která by nebyla jen bandou warlordů, pro něž neplatí žádné zákony. V zásadě platí, že vláda, kterou jsme instalovali, obzvláště pak některé místní policejní složky jsou ve skutečnosti jen někdejší ozbrojené milice navlečené do nějakých uniforem, a jsou stejně špatné, jako teroristé před nimi.“

Nebo jinak. Tady u nás se ozývá hurónský pokřik pokaždé, když někdo označí „pobyt“ vojsk NATO v Afghánistánu za okupaci. Zkusme si tedy jen na chvíli představit, kdo je okupovanější: Krym, nebo Afghánistán? Odvážili bychom se v Afghánistánu provést nějaké lidové referendum o tom, jakou budoucnost pro svou zemi vidí Afghánci?

Odpovědi netřeba.

203 komentářů :

  1. Tak co na to panove Wolfowitz Perle Kristol Faith a dalsi zname tvare jako Bolton (nynejsi poradce T)Tito borci kteri se v "politice" motaji jiz od Reagana ktery to vse vlastne zpiskal neb ve 2 kole jiz vladla Nancy a s ni prave tito valecni stvaci .Nezapominejte na 7 zemi behem 5 ti let na Jugoslaviii pred tim a hlavne Rusko ktere rozlozili hlavne diky sionistum uvnitr SSSR ,vzdyt Jelcin by zid a zurivy komunista ktery nechal strhnout dum kde zamordovali zidobolsevici Cara s detmi jako dobytek ve sklepe.(pry aby se tam nemohli chodit modlit verici)Vse to preci jak normalne myslici clovek vidi je to jednoduche .Vse v zajmu Israele ,Lybie a Syrie hlavne nyni opet Iran .Cekam kdy Trump zavede jeste ty sabesove patecni snidane v Bilem dome ktere se konaly za poloblba Bushe ktery byl naprostou loutkou v rukach lotra Cheyneyho.Je to vse fraska ,cela ta habadura v mediich je jen trapna propaganda pro uplne idioty kterych je jak znamo pres polovinu obyvatel a proto tito blbove chodi poctive stat fronty na hlasovani na masinach ktere nekdo vzadu cte a upravuje cisla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naivních je mnohem víc než 50%

      Vymazat
    2. Nakonec se to všechno přesune do slavného Zasraele,jsem zvědav,jak budou ti američští židé bojovat na vlastním ukradeném území s těmi,co sami z nich udělali teroristy,ale skutečnými majiteli historických území,..no a Praha se konečně odhalí,jako hlavní město Izraele....pak řeknou,že se konečně vrátili na své historické území a pražská sluníčkářská kavárna se z toho doslova doere,a některé naše představené z toho také klepne pešák.....

      Vymazat
    3. Abychom si uvědomili v jakém a čím světě žijeme, byo by asi dobře si přečíst knihu "Napalm, an American Bigraphy" na kterou je právě recenze na Washington's Blogu.

      Některá fakta mě samotného překvapila, např, že zničení japonských "papírových" měst bylo většinou dílem napalmu.
      Slavný březnový nálet na Tokio, který zničil dvanáct nejhustěji obydlených čtverečních mil v centru (nejvíc na světě, 106.000 lidí na míli), a ke kterému si v pentagonu navzájem gratulovali, že šlo o největší vraždu civilistů za jeden den v historii, byl noční napalmový nálet.

      Pak Korea, 4 milóny upálených.
      Pak Vietnam, čísla nejsou jasná, ale upalovali se i vesničané.
      Pak namátkou Irák (kde se produkt Dow Chemicals už moc neinzeroval, protože starý palič Winston Churchill o napalmu řekl, že je krutý - v USA noviny zamlčely. Neinzeroval, ale používál, hitem začal být bílý fosfor, který do lidí propaluje díry.
      Naskrz.

      Moderní válka, od druhé světové a spojeneckých plošných náletů na města v Německu a Japonsku je válka proti civilistům.
      Za masovost, za rekordy.
      Vedou ji zrůdy, jako Curtis Le May, který už v dětství upaloval zvířata.

      Kniha drahá.
      Recenze uplně stačí.

      Vymazat
    4. Jake svinstva delaji US a nase vlada je miluje a podporuje a posila na hajeni jejich zajmu nase vojaky. A tem to nevadi, vlastne ani jejich predstavenym a vlade, co by si nevyzkouseli okupaci... Takze je v poradku, kdyz Afganci se brani okupaci. Cesi a Slovaci se take branili, ale ne te v r. 1968. A to byla vseobecne pro tento narod ta nejhorsi okupace - nepadl pri ni ani jeden osvobozovaci vystrel a nepadl zadny vojak. Proto ted delame okupaci sami, a uz mame mrtve. Jaky pokrok jsme za 50 let udelali. Stale oslavujeme nase hridny z atentatu na Haydricha, hrdiny za atentat na nase okupacni vojaky v Afganistanu budeme vyhledavat a nicit. Co je dovoleno Jovovi, neni dovoleno volovi. Ne, ne, nas rezim je na zvraceni. Uz asi 25 let.

      Vymazat
    5. ano,...ale největší fraška je,že naši vojáci v Afganistánu bojují po boku Daeš a Talibanu,vše v amerických službách proti teroristům,kdo to je ti teroristi???,...jedině to mohou být občané Afganistánu a drogoví mafiáni,kterých je polovina občanů,kterým američané kradou výsledky jejich poctivé práce,i když jsou to drogy.....na co je asi amíci mají ?????,..určitě na nějakou mírumilovnou věc,jako vše,demokracie,svoboda nade vše.....

      Vymazat
  2. A co na to Moshe ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moshe u toho nebyl. Ten musil letět do Damašku aby přivez dva agenty CIA, které chtěla SAR pověsit.

      Vymazat
    2. Usaci jsou znami tim ,ze nemaji radi , kdyz se na ne strili. Casto prchaji jako z Libanonu , SuDanu , Somalie a v Afganistanu se boji vylezt z opevnenych zakladen, aby se jim nic nestalo.
      Posilaji jine, kdyz prave oni zacali ty valky. Proto milujou ty idioty ,co za ne lezou tam , kde to smrdi krchovem./Proxy/. Teroristi mezinarodni , afroarabove, idioti z EU , Ukrajinci atd.
      Potom strasne krici jak zase vyhrali a jak jsou statecny a rozdelujou si medajle..A hlavne miliony na tom co kde ukoristili a uloupili. a Z KSEFTU S DROGAMA....
      A blbci ...?? Rika se ....CO SES TO ZA VOLA, ZE JE Z TEBE MRTVOLA...

      Vymazat
  3. https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Vojensky-historik-Stehlik-Lide-vnimaji-ze-jsme-bliz-valce-Je-videt-jak-moc-se-zmenil-postoj-k-vojakum-547139

    Eda Stehlíků prý čekal na tři kluky na letišti a všechno chápe.
    Tak by měl taky pochopit, že brzo pojede s nimi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo Eda, "historik" lačný po válce, co o ni pouze četl.
      Kdyby ten pazgřivec měl alespoň vojenské vzdělání, ale to neeee. On je filozof v oboru Ruštiny a dějin. Tohle vystudoval za totáče v domnění, že se budou dějiny ubírat jinam. A ejhle. Člověk míní, život mění. Musíme uznat, že stačil včas přehodit výhybku a je z něj pravičák jako STEHNO. Inu ptáček se nám vybarvil.
      A tahle filozofická kreatura nám tu nyní háže rozumy, jako feldkurát Otto Katz.
      Ať táhne k čertu, duševní mrzák...

      Vymazat
    2. https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Cesti-vojaci-chteji-v-Afghanistanu-dopadnout-strujce-utoku-547249
      a pak, že to nejsou žoldáci. Jen v žoldu se někdo dokáže mstít.
      Kdyby bojovali za světlé zítřky, nikdy by nenávist nezkalila jejich mysl.

      Vymazat
    3. 21:42, nikdo si nenechá útočit na policajty.

      Vymazat
  4. Opakovanim ,ze cesko truchli se zadny truchleni neodehraje,navic se chystaji zaradne vlady prave prestehovat dalsi teroristy I z fganistanu do Cech..
    Navic obrovske prirodni bohatstvi Afg. spociva v konopi a jinak nikdo zadny po staleti nevidel ani z ponorky...Jedna pani povidala z pavlace na druhou pavlac , velmi dulezite zpravy..
    Usama byl Hollywood hvezda , ktera mela vyprovokovat valku na terror ale proti nam !!! Proto nesmel byt chycen. Taliban pak ma za ukol udrzovat valku ...Aby se odpravedlnila pritomnost usaku tam a nejaka obet se vyskytne ale na tech vubec nezalezi , pouze z hlediska propagandy a ideologie...A sireni terorismu proti nam do celeho sveta...A udrzet vojenske zakladny .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Makovice, ne konopí.

      Vymazat
    2. Pravda ! Makovice...
      V srpnu si pripomenme ZE NEMAME RADI OKUPANTY v zadnym pripade. Ani ty nase co chteji v cizim zajmu okupovat jine zeme...Okupace je zlo a nic jineho..

      Vymazat
  5. Pěkný článek. Ono občas není marné připomenout si historický kontext, abychom věděli, za co to naši hoši vlastně v tom Afgánistánu bojují!
    Jirka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za mně ne.

      Vymazat
    2. Pár těch "našich kluků" znám. Bojují tam vysloveně pro peníze, 1% pro vzrůšo. Trochu hraje i vyšší pravděpodobnost povýšení a kariéry ..

      Vědí o okupaci v 68, odsuzují ji, ale sebe v tomto kontextu neřeší.

      Koloděj

      Vymazat
    3. Co vas nemine a co vas ceka...Afroarabove zbesile zacali nicit vse v meste Melbourne a ovsem se mlcelo. Afroarabske organizace prohlasili se se to stava , policie nevidela nic/trpi slepotou ale kdyby to byl nekdo mistni !!!/, a proto nemohla ani nikoho napomenout. Gangy se dopustili nasili vseho druhu a majetku...Po teto bezvadny zkusenosti vlada zve a nejen zve, dalsi okolo 400 tisic rocne. Nebylo toho jeste dost to je jasny. Ministr co zadal snizeni dovozu zlocincu byl vykopnut..
      Dalsi velka skupina a Afriky si libovala,ze je to jako v Africe. Ale neni ani trochu. My jsme zaplatili jejich komfortni turistiku, postavili palace pro jejich ubytovani /nez to znici/ a my platime stovky milionu aby meli vice nez my , novy auta ,telefony za 2 tisice atd.,,zatimco statisice australanu rodin a deti nemaji kde bydlet. Nikdo jim najem nezaplati samozrejme a nic jineho......Nejsou to afroarabove...

      Vymazat
  6. Do prdele zase jsme na špatné straně. Nazdar.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mýlíš se,jsme na té správné straně,...třeba se do rána ztratí kůň a ČT bude mít o čem zase měsíc tlemit.....

      Vymazat
  7. Článek je realistickým pohledem.
    Nepřetržitá válka. Komu válka přináší prospěch? Obecně je válka selháním politiky, pokud není politickým cílem jedné, či více stran. Jak se vlastně díváme na účast našich občanů ve válečných konfliktech v řadách různých válčících stran? Jako příklad mě napadá Cizinecká legie, Srbsko vs Chorvatsko, občanská válka na Ukrajině? Patří tito občané také mezi hrdiny a nebo jsou jejich činy odsouzeníhodné? Stejnou optikou se podívejme na činnost naší armády v zahraničních misích. Je hlavní motivací jednotlivých vojáků bránit klid a svobodu místních obyvatel a nebo je cílem nadstandartní příjem spojený se službou ve státním zájmu? Nehodlám zpochybňovat hrdinství ve smyslu obětovat se pro spolubojovníky, ovšem podstatné pro mě je, komu skutečně zahraniční mise slouží a v čím zájmu jsou uskutečňovány. Vše začíná u morálky, v západní politické praxi nepřijatelnou při řešení jakékoliv otázky. Pokud bude hlavním motem západní politiky prosazování koloniálního způsobu "spolupráce" mezi státy s neporovnatelnými vojenskými a ekonomickými možnostmi a naší oficiální účasti na ni, budeme oslavovat i v budoucnu oslavovat padlé hrdiny, možná stále častěji.
    Zajímalo by mě, jaký mají pohled na uvedenou problematiku Ti, jenž s vervou prosazují pomoc nelegálním migrantům a legalizaci migrace, ať už e jedná o migraci s jakéhokoliv důvodu. Jakou váhou je pro ně smrt tří vojáků koalice v porovnání se ztrátami způsobenými koalicí Afgáncům, mám na mysli místním obyvatelům? Mě napadnou Lidice a Ležáky jako odveta za atentát na Heydricha. Pohledem z jedné strany spravedlivý trest, pohledem trestem postižených obyvatel hrůzný čin. Který pohled jsme si vlastně vybrali dnes? Není důvod k zamyšlení? Stačí nám jako vysvětlení k naší zahraniční účasti na misích koloniálních států plytký argument typu "máme povinnosti vůči alianci"?
    ABC

    OdpovědětVymazat
  8. Za poslední dny jsem slyšel bezpočet nářků nad smrtí našich hrdinů. Nikdo z naříkajících mi nebyl schopen odpovědět na otázku, co tam naši rekové vůbec dělali. Bojovali proti terorismu, byla stupidní odpověď, kterou jsem občas zaznamenal. A Zemanovo výrok, že u Kábulu bojujeme za Prahu, jasně svědčí i o nedokonalosti autora, kterou mu paradoxně nikdo z jeho místních odpůrců o hubu neomlátí. Raději se spokojí s jeho zálibou ve slivovici.
    Naše "pomoc" je v symbolické rovině. Jsme pouhou vlaječkou v seznamu zemí, kam se má upřít pozornost islámských teroristů. Která by tam být nemusela, kdyby naši hrdinové seděli doma na prdeli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naše účast v koloniální válce v Afghánistánu v přepočtu na počet obyvatel je největší!!!

      Vymazat
    2. Nesahej nam na Mosheho, je nas ,sice chlasta ale ne tolik jako president EU ,toho tlaci a nebo nosi

      Vymazat
  9. Já žádný smutek nemám, šli tam zabíjet, a nebo alespoń pomáhat zabíjet druhým, a že je to semlelo samotné, to už tak někdy bývá. Jak by řekl klasik, byli v nesprávný moment na nesprávném místě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Patrola není zabíjení.

      Vymazat
    2. 13:10
      JSOU BRANÝ STEJNĚ,JAKO uASSacký OKUPANTI,TAKŽE MĚLI SMŮLU!!!!!

      Vymazat
    3. 13:10 Patrola není procházkou za krásami přírody. Patrola má za úkol najít a zničit toho, kdo "nesdílí naše hodnoty".

      Vymazat
    4. 14:52 patrola je spíš policejní termín, ne bojový. Patrola je viditelná, pokud jdete někoho zabít, většinou si nepřejete, aby vás uviděl dřív, než vy jeho.

      Vymazat
  10. přepište histori okupant je stale okupantem i když je vrchnosti nařizeno že se tomu musi řikat kulantně zahranični mise ten kdo tak nečini muže byt dehonestovan a umravněn nejen štěknami z čete ale i popotahovan policii i soudy za podporu teroristu přestože neřekl nic jineho než pravdu ovšem tu novou a lepči prejže demokradickou kterou jsme si udajně vybojovali asi tak jako si afganci vybojuji nyni tu americkou

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 7:57 máš pravdu. Okupant je i Rusko na Krymu. Češi to znaji také z roku 1968.

      Vymazat
    2. Ano, Rusko okupuje svojí vlastní zemi se svými vlastními Ruskými občany, která mu byla v době SSSR Ukrajincem Chruščovem administrativně odňata. Je zvláštní, že ti obyvatelé Krymu tuto okupaci vítají a jsou s ní absolutně spokojeni. Nespokojená je, ale fašistická vláda v Kyjevě, která měla v plánu tyto Ruské obyvatele vyhnat z domovů a na Krymu zřídit Americkou základnu. A proto, ž na Krymu se nepovedla genocida Ruského obyvatelstva a na Krymu nikdo nezemřel násilnou smrtí, je nutné na Rusko uvalit tvrdé sankce, které Rusku pomáhají, to je třeba přiznat.

      Vymazat
    3. No je to špatné i pro Kyjev. Podle neověřených zpráv a informací z různých provokujících medií jsou rusové v Moskvě a němci v Berlíně

      Vymazat
    4. Záleží na úhlu pohledu. Když se SSSR rozpadl, tak Ukrajina dostala svoji státní suverenitu i právo na sebeurčení. Záruky Ruska o nevněšováníse do okolních států jsou pasé a vůbec se nedivím pobaltským státům, že maji nehnáno z Ruska. Historicky patří Krym krymčanům, jenže Stalin po přesídlení původních obyvatel zasvinil Krym ruskym plevelem a politbyro SSSR (ne Chruščov) dalo Krym do péče federativní Ukrajiny. Když bude Putin chtít, tak zabere staré území SSSR a nikdo s tím nehne, protože by hrozil jaderný konflikt a to nikdo nechce. Jsem rád,že Rusko není sousedem ČR, protože jsem ČECH a nechci být Rus s českým původem

      Vymazat
    5. 10;40
      KRYM BYL,JE A BUDE RUSKEJ TY NEDOMRDKU ZE ZVLÁŠTNÍ ŠKOLY!!!!!!!

      Vymazat
    6. 10:53 pan sposťák zapomněl na smajlíky. Máš krátkou paměť. Krym patřil Ukrajině a podle 99% obyvatel česka ho Rusko okupuje. To 1% je méně než 4 procentní skupina úchylů kam patříš

      Vymazat
    7. 11:07
      MOŽNÁ PODLE 4% TY PORNOJANDOVO TYDÝTE....A TO JE CELÁ TROP O9,TAKŽE ZE SEBE NEDĚLEJ JEŠTĚ VĚTŠÍHO VOLA,NEŽ DOOPRAVDY SEŠ!!!!!

      Vymazat
    8. 10:40 a 11:07 jsou pěkné ukázky překrucování historie ještě navíc s pomocí novotvarů.

      Ukrajina byla vždy v historii okrajem ruského státu. Stalin potřeboval v OSN víc hlasů a tak vymyslel Bělorusko a Ukrajinu. Krym k Rusku připojila Kateřina Veliká. Od té doby se Krym zaplavili obyvatelé rusky mluvící a početně převážili Tatary, kteří před tím zase vytěsnili Řeky atd atd.

      Každý, kdo znám ruskou historii a kulturu ví, že přes 200 let se tam mluví rusky a převažuje ruské obyvatelstvo. Takže Stalin nic "nezasvinil", během války a po ní nechal za trest odsunout kolaborující tatarské etnikum na východ. Stejně to udělal s ruskými Němci. Ostatně my, Poláci a Slováci jsme také odsunuli sudetské zrádce.

      Krymčan není národnost, ale obyvatel Krymu obecně, tedy ve velké převaze jde o Rusy. Ano - Krymčanům tedy Rusům patří Krym. To je logické. Tito lidé organizovaní již tradičně (od založení Sovětské ruské federativní socialistické republiky a svazové socialistické Ukrajiny) v Autonomní republice Krym si volí své autonomní shromáždění a sto vybírá vládu. Stalo se i po převratu v Kyjevě. Rozhodli v lidovém hlasování o odtržení od fašizující se Ukrajiny a požádali o připojení k Rusku. I stalo se.

      V Česku se nedělal žádný průzkum veřejného mínění ohledně Krymu, tedy tvrzení, že 99 % si myslí, že Krym je okupován Ruskem je jen plácání. Poslední věta 11:07 pak dokládá nízkou úroveň diskutujícího, bez ohledu na to, na co anonym reaguje.
      O duševní prostotě svědčí i onen strach z Putina a dnešního Ruska.

      Položte si prosím otázku, co by dnešní Rusko dělalo s např s námi či s pobaltskými státy? Víte kolik stojí vydržování okupačních armád na cizím území? Proč by to dělali. Rusům stačí dobří spojenci (BRICS), asymetrické jaderné odstrašování a malá dobře vyzbrojená a vycvičená profiarmáda. Je to efektivnější, levnější a na rozdíl od US-Army to vzbuzuje ve světě sympatie.

      Vymazat
    9. 11:07 Sprosťák jsi ty. Jakkoliv budeš překrucovat fakta slušnými slovy, tak právě proto, sprosťákem jsi ty. A tak si zasloužíš peprná slova. Kdybys sem nelezl lhát, ulevilo by se ti.

      Vymazat
    10. 10:40 ...Krym do péče Ukrajiny... zjevně netušíte, jaká byla historie vstupu Krymu pod jurisdikci Ukrajiny. To není záležitost roku 1954, ale starší, tlak na odevzdání Krymu byla v podstatě podmínka na vytvoření západní fronty.

      Vymazat
    11. 12:17 hmmm,pán je buď na hlavičku a nebo v hlavě šrot v očich vlči mhu.Jak Spencr.

      Vymazat
    12. 13:49 A to proč? Dej argumenty, jinak jsi popsal ty, sám sebe.

      Vymazat
    13. 13:49
      Z TEBE SI NA PORODICI UDĚLALI KOPAČÁK.....VYKOPLI TI ZÁRODEK MOZKU V PRVNICH DESETI MINUTÁCH TY BANDEROKECALE!!!!!!
      KRYM PATŘÍ RUSKU A PATŘIT MU BUDE!!!!!!☺

      Vymazat
    14. 12:17 Krym byl součástí Ukrajiny. Píšete lži. Rusko v minulosti předvedlo svou hamižnou povahu a pod maskou mirotvorce mělo kudlu v kapse.

      Vymazat
    15. 14:11
      JDI DO PRDELE TY DUTOLEBE OROLHANEJ, OKRAJINA=OKRAJ RUSKA,BANDEROVCŮM KRYM PŘIDĚLIL AŽ CHRUŠČOV TY DUŠEVNÍ MRZÁKU!!!!!!!!!!
      A TEĎ ZMIZ STUDOVAT MATERIÁL Z UASS VELVYSRANECTVÍ,JE TO SAMÁ ČERSTVÁ ZPRÁVA PŘÍMO OD WC ZDROJE!!!!!!☺

      Vymazat
    16. 14:11 Krym byl posledních 250 let Ruský. Vybojován na Osmanech. Za Stalina se stal autonomní republikou. Autonomní!!! V padesátých letech za Chruščova převeden pod Ukrajinu (administrativní rozhodnutí v rámci SSSR). Po odtržení Ukrajiny od SSSR zůstal Krym, stejně jako Donbas, proti vůli svých obyvatel, kteří se tak vyjádřili v průzkumech veřejného mínění, autonomní republikou v rámci Ukrajiny. Opět autonomní!!! Po kyjevském převratu v době bezvládí a nástupu protiruských banderovců se Krym odtrhl a připojil se k Ruské federaci. Stalo se tak lidovým hlasováním za vysoké účasti! Šmitec. Ostatní jsou americko-banderovské propagandistické plky, na které i český pes z vysoka ...

      Leo

      Vymazat
    17. Čím vice bude Krym ruský, tím více bude ze strany USA a západu větší sankce, až rus padne na kolena. Nebylo by to poprvé.

      Vymazat
    18. 14:27 Není tomu tak! Krym není nic víc než jen zeměpisný útvar - název poloostrova! Existuje jen Tavrida - gubernie Ruského impéria! Smlouva mezi Vysokou portou a Kateřinou II. jasně říká, že pokud Ruské impérium ztratí Tavridu za jakýchkoliv příčin, ta automaticky připadne zpět Osmánské říši! A páč abdikace Nikolaje II. je neplatná, jak prokázala krymská prokurátorka a nyní poslankyně ruské Dumu Natálie Poklonská - 1 minuta 33 sekund ZDE - https://www.youtube.com/watch?v=qotjIZnwHn0

      tak všechny akty po puči v březnu 1917 jsou právně neplatné a po obnovení imperia budu zrušeny A to včetně zvůle z 18. října 1921, kdy byla Tavrická gubernie nelegitimními silami rozdělená. Její severní pevninské oblasti se staly součásti tzv. Ukrajinské SSR, Krym však vešel jako autonomní republika do tzv. Ruské sovětské federativní socialistické republiky.

      Vymazat
    19. Vše o Tavrické gubernii z české Wiki! - https://cs.wikipedia.org/wiki/Tavrick%C3%A1_gubernie

      Vymazat
    20. Nyní si Leo pozorně prostuduj tuto mapu! - http://q-map.ru/wp-content/uploads/2017/04/MapReichskommissariatUkrain1943.jpg

      Mapa dokazuje, že Tavrida nebyla nikdy součástí žádné Ukrajiny!! Dokonce ani té "velké", sahající až k Volze!!! Měla být součástí Třetí říše jako tzv. Gotenland - https://vignette.wikia.nocookie.net/althistory/images/1/1d/Reichsgau_gotenland.png/revision/latest?cb=20140607133227&path-prefix=ru

      Vymazat
    21. A taky mrkni zpět, na plány císařského Německa na zřízení "Ukrajinského království"! Ani jeho součástí neměla být Tavrida!!! - https://i.imgur.com/p3esfyy.jpg

      Vymazat
    22. 14:27 Jen doplním, že i po připojení k Ruské Federaci je Krym stále autonomní republikou. A pro toho hňupa připomínám, že pro odtržení hasovalo 97% obyvatel. Přitom ruské národnosti tam je jen 58%, ukrajinské 24% a krymskotatarské 13%. To znamená, že odtržení nebylo provedeno "ruskou menšinou", jak i naši nablblí politici tvrdí. Krymčané prostě nechtěli žít pod vládou těch, jejiž "hrdinové" kdysi zalili Krym krví.

      Vymazat
    23. 15:00, Krym měl být získán na účelem ovládnutí severního černomoří USA. Připravoval se jeho speciální status, něco jako Guam. Erdogan samozřejmě bude vykřikovat, že Krym nikdy neuzná, ale je hodně rád, že nemá jestřáby za svými zády. To jen ty ubožátko stále věříš, že celej tenhle čurbes je kvůli nějaké nešťastné Ukrajině. Koukni na Kosovo. Bezvýchodný bordel, zato základna jako kráva a doly v Trebči taky slušně vynáší. Jestli ty Amiky fakt tak žereš, dej se k vojákům a jeď do Afghánu.

      Vymazat
    24. 17:53
      TEN SE NIKDY DO HAVLOBANDEROVSKÝ BRIGÁDY NEPŘIHLÁSÍ,UŽ TEĎ Z TÝ PŘEDSTAVY SERE V SÍNI,HAVLOKRIPL!!!!!

      Vymazat
    25. 18:00, budu rád, když na mě nebudeš reagovat.

      Vymazat
    26. 18:06
      Pardon slečinko!

      Vymazat
    27. Jaká škoda, že se Ukrajina vzdala jaderných zbraní. Rusko by stahlo vohon mezi nohy a banda ruskejch onanů na NR také. Nač uzavírat smlouvy a dohody když agresor má atom zbraně

      Vymazat
    28. 18:35 Ukrajina nikdy jaderné zbraně nevlastnila. Byly jen na jejím území, patřily SSSR a Budapešťská dohoda jim zabránila je ukrást.

      Vymazat
    29. 18:35
      JÁ TI NEVÍM,JESTLI SEŠ TAKOVEJ VOCAS NEBO TI ZA TVOJÍ VROZENOU MENTÁLNÍ RETARDACÍ NEKDO PLATÍ TIM VIRTUÁLNĚ ZLATEM KRYTÝM DOLAREM???!!!!!!
      ZAVOLEJ OŠETŘOVATELE,AT TI PŘIDÁ SKOTSKÝ STŘIKY,POTŘEBUJEŠ JE NUTNÉ!!!!!!!!☺

      Vymazat
    30. 15:16 A četl si složení obyvatel před rozdělením Tavridy, jo? Cituju:

      "Podle sčítání v roce 1897 žilo v Tavrické gubernii 1.447.790 obyvatel, přičemž žádné etnikum nemělo v rámci celé gubernie většinu. Nejvíce bylo Ukrajinců, 611.121 (42,21 %), kteří tvořili většinu ve všech třech „pevninských“ ujezdech, naopak na Krymu byli až třetí v pořadí po Rusech a Krymských Tatarech, kteří měli obojí v rámci Krymu zhruba třetinu obyvatel. Rusů bylo celkově 404 463 (27,94 %) a Krymských Tatarů 196,854 (13,6 %). Dalšími významný menšinami byli Němci s 78 305 (5,41 %) obyvateli, Židé (mluvící jidišem) s 55,418 (3,83 %) a Bulhaři s 41,260 obyvateli (2,85 %)."

      Tady je třeba kouknout i na jednotlivý újezdy. A to zjistíš pouze na ruské Wiki tu - https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0%B0%D0%B2%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%8F_%D0%B3%D1%83%D0%B1%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B8%D1%8F

      Tzv. Ukrajinci jsou tam označeni dobovým termínem "Malorusové". A ti převažovali pouze v Bedrjanském a Melitopolském újezdech, které oba leží mimo poloostrov Krym! Tam naopak převažovali Velkorusové hned ve dvou újezdech: Kerčském a Sevastopolském. V posledně jmenovaném žilo v roce 1897 dokonce přes 62% Velkorusů! Tak jak je tam mohl "natahat" Stalin?

      Vymazat
    31. 18:42 a která dohoda umožnila Rusku ukrást Krym Ukrajině?

      Vymazat
    32. 18:57
      BOŽE MŮJ,CO TY SEŠ ZA POBLBANÝHO uASS LEJNOSRKA????!!!!!!!!
      RUS KRYM NEUKRADLA,BYL BUĎ JEHO SOUČÁSTÍ NEBO MĚL AUTONOMII V RÁMCI TOHO ZKURVENÝHO BANDEROSTÁNU!!!!!!!!!!!!

      Vymazat
    33. 19:14 co je,, POBLBANÍHO,, za slovo ty krymskej tatate? Neznám jazyk tvého kmene.

      Vymazat
    34. TATARE!!!! OPRAVA

      Vymazat
    35. 19:23
      VRAŤ SE K.OMALOVÁNKÁM TY NEDOUKU!!!!!!
      TÝ VAŠÍ PROLHANÝ HAVLOLŽI LŽIDODEBILOVŠTINĚ TAKY NIKDO NEROZUMÍ!!!!!!☺

      Vymazat
    36. 18:57, 1) Krym nebyl ukradený, rozhodli se občané Krymu v referendu.

      2) existovala ústava Krymské autonomní republiky v souladu s ukrajinskou ústavou, o možnosti výkonu referend.

      3) kterak pravila Ukrajina roku 2016 v Haagu ústy svých advokátů, cituji: "My nejsme nikým nevolená junta. Po úprku presidenta se moc válela na zemi, tak jsme ji zvedli a chopili se vlády v Kyjevě". Odpověď ruské strany: "A přesně to samé udělal Krym."
      Soud neměl co řěšit.

      Hysterii Ukrajiny chápu, ale hysterie Západu a hlavně USA nespočívá v obhajobě junty, ale v tom, že chtěli Krym pro svou základnu, aby odsud mohli útočit na Rusko. No a ono je předběhlo.

      Je to nehoráznost nenechat se humanitárně a demokraticky bombardovat, já vím, ale oni jsou už takoví.

      Vymazat
    37. To je neo, dlouze zastydlej matriksář s jednou prohořelou cífkou a cinkátkem.
      Když chce dělat intelektuála, používá (špatně) sčoty.
      Netřeba mu odpovídat, je selektivně gramotný.
      Jen píše.

      čobolos diskobolos

      Vymazat
    38. Krym byl Tavridě ukradený jednoznačně! Od 18. října 1921 patří tedy dle smlouvy opět Osmanské říši! Páč akt oddělení pevninské části Tavridy od poloostrova Krym znamenal právě tu ztrátu kontroly "z jakýchkoliv příčin" kterou smlouva mezi Ruským Impériem a Vysokou portou zmiňuje jako možný důvod k jejímu navrácení. Tu je originální mapa z doby podpisu smlouvy, tedy z roku 1792! - http://loveki.ru/museum/maps/all_russia_maps_1792/39.jpg

      Vymazat
    39. 7:08, nebožátko! Nenaučili tě ve škole, že pokud vznikne nová smlouva nebo nový právní stav, to staré zaniká? Vysoká porta, to je legrace... Tak potom Česko patří Německu a šéfuje ti islamofilní Andělka.

      Jen tak naokraj, Krym je s pevninou spojen a překrytí Pěrekopu neinicializovalo Rusko.

      Vymazat
    40. 13:59 jaká je vaše logika je jedna věc a mezinárodní právo druhá.Nezatěžujte se hledání mez.smluv,stačí nakouknout do Wikipedie a zjistíte,že vaše logika je mylná.

      Vymazat
  11. 8,28 No co podle tebe z té okupace to Rusko má? Jestli zabránily mírotvůrcům z SS provádět to co provádějí na všech misích po celém světě tak je to i pro nás dobře. Jsi neobyčejně debilní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejen to. Koukněte na mapu, Krym vybíhá jako bastion až do jedné třetiny Černého moře a z jeho území máte pod kontrolou celou jeho severní část. Takovou kótu ovládá většinou jen hegemon této oblasti. Navíc je odsud relativně blízko k horkému kavkazskému regionu. Když kdysi Krym ovládli Turci, podnikali bojové výpravy daleko do ruské hlubiny, na Krymu byli chráněni.

      Rusko je hegemon této oblasti, a to už hodně dávno, proto mu patří Krym. Stačilo 27 let a jasně se ukázalo, že Ukrajina s tímto teritoriem vůbec neuměla nakládat, stačí se podívat na změny 2014 - 2018.

      Vymazat
  12. Zamyslel se někdo nad skutečností, proč v Afganistánu v roli obyčejného vojáka není ani jeden potomek vrcholných politiků a poslanců České republiky? Proč ? No protože synáčkové a dcery papalášů studují na prestižních školách v USA, VB a nemají čas a ani chuť a potřebu jít někam do Afganistánu. Oni mají své rodiče, poslance, ministry, manažery prostě papaláše, kteří vytvoří podmínky, aby tam museli ti chudí, kteří, aby se uživili a měli něco navíc, tam jdou za výdělkem. Většina lidí říká, že jsou to žoldáci ale kdo z nich ty žoldáky udělal. Nebyl to náhodou tento zkur.ený režim, který za peníze tam posílá lidi na smrt. U Amerických vojáků je to podobné. Nejsou tam synové a dcery bohatých rodičů, ale ti nejchudší, kteří po několika misích mají možnost pak zadarmo studovat na některé z vysokých státních škol v USA, ale pozor ne na prestižní vysoké škole, která je určená privilegovaným dětičkám papalášů v USA. Jsou to obyčejně vysoké školy po absolvování kterých mají vzdělání na to, aby mohli jít rovnat zboží do supermarketu, nebo hypermarketu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. US pěšáci jsou často rekrutováni z věznic, dostanou možnost se polepšit....

      Vymazat
    2. 8,50 Tak to bohužel bylo i za komoušů a následky neseme dodnes.

      Vymazat
    3. 12:59
      JDI SE PŘIHLÁSIT DO HAVLOBANDEROVSKÝ BRIGÁDY VĚČNÉHO ZATRACENÍ,BUDEŠ DOBREJ TERČ!!!!!!☺

      Vymazat
    4. 13:59, ty jsi za komančů někdy bojoval v ostré zahraniční misi???
      Tedy jsi byl občanem SSSR? Protože za komárů nikdo ze satelitů Varšavské smlouvy nebojoval, to si Sojůz odkroutil sám. Ne jako tady, chránit své chlapce a poslat mukly z Jevropy.

      Ale my to rádi uděláme. Proto nás matky porodily a vychovaly, abychom chcípli za císaře pána a jeho rodinu.. éé sorry, za Ameriku a její kapitál!

      Vymazat
  13. Jestli někdo chce srovnávat Krym s Afganistánem, tak je naprosto mimo mísu. Proč tedy samotní Afgánci nejsou nadšení s okupace Američany, tak jak jsou nadšení Krymčané z toho, že byl Krym připojen k Ruské federaci? USA při provádění puče na Ukrajině za pět miliard dolarů, počítalo s vybudováním základy s raketami namířenými na Rusko a s vyhnáním ruského obyvatelstva. Amikům se to nepovedlo a nyní zuří, že zatím rakety namířené na Rusko jsou jenom v Polsku, Rumunsku, Bulharsku, Litvě, Lotyšsku, Estonsku. USA také uvažují použít proti Rusku malý jaderný konflikt a myslí si že oni jsou daleko a maximálně to odnese jenom Evropa jako první a druhou světovou válku.

    OdpovědětVymazat
  14. 9:00 Tak to chce mít opravdu fištron, napsat - PROTI RUSKU POUŽÍT MALÝ JADERNÝ KONFLIKT- soudruhu, že se tady napíše halda pitomostí to se ví, ale že až tak velká to zustáva jednomu rozum stát.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 9:29
      Sen o lokálním jaderném konfliktu se nesní jen zde, mohu Vás ujistit, že je zcela reálně zvažován jako alternativa v plánovacích štábech všech armád vlastnících odpovídající jaderný arzenál. To totiž vyplývá už jen z logiky věci. Mít technologii a umět ji použít za různých situací a okolností. Pokud se nemýlím, říká se tomu "taktické cvičení u mapy".
      Jako jedno s potvrzení o realitě snu "lokální války s Ruskem" může být pro někoho i vyjádření Putina na toto téma v duchu "ať naši přátelé zváží, bojovat se nebude jen na území Ruska", snad si pamatuji řečené správně. Já to chápu tak, že každý potenciální útočník na Rusko musí počítat s nasazením mezikontinentálních prostředků pro přenesení války (následků války) na území agresora. Myslím že právě možnosti Ruského vojenského arzenálu jsou jedním z důvodů, proč si prozatím drží naše koalice odstup a jenom podupává kolem Ruských hranic.
      Ještě bych rád zdůraznil, že je velký rozdíl být prorusky orientovaný, rusofob a ... mohu použít výraz realista? Realista v možnostech svých vědomostí se orientovat a udělat si svůj obrázek na události.
      ABC

      Vymazat
    2. 9:54 Píšete to dobře, nasazení mezikontinentálních prostředku,tak potom nechápu proč použít malý jaderný konflikt? Jaký by to mělo smysl? A nemyslím si ,že Amík podupává kolem Rus. hranic za učelem Rusa napadnout.Pokud by o tom někdo uvažoval, tak to dávno udělá a nečeká až Rus dozbrojí. Sice tanky ARMATA Rusové z ekonomických duvodu dál vyrábět nebudou a asi toho z vojenského potenciálu nebudou vyrábět více.

      Vymazat
    3. 10;20
      NA TO,ABY RUS NAKOPAL uASS OKUPANTOVI PRDEL ZBRANĚ MÁ A MÍT BUDE!!!!!!

      Vymazat
    4. 9:54 Putin řekl něco jiného: "Na území Ruska se už nikdy bojovat nebude". To je trochu jiný význam.

      Vymazat
    5. Doporučuji knihu "Přemýšlení o nemyslitelném", která vyšla česky kolem roku 1966. Je to dobrý ponor do přemýšlení amerických válečných stratégů a politiků na téma jaderný konflikt a jeho stupňování.

      Z tohoto důvodu jsem rád, že neprošel americký radar v Brdech a jsem velmi smutný, že naše kolaborantské vlády nechávají po našich silnicích promenovat americké vojenské transporty, a navíc bez jakékoliv kontroly a dozoru.

      Nebojme se Putinova Ruska, nestojí o nás ani o naše území. Mějme strach z "našich" politiků a novinářů, kteří mají hnědé nosy od amerických a německých řití.

      Vymazat
    6. 12:27
      PŘESNĚ TAK!!!!

      Vymazat
    7. 10:20, úsměvná naivita. Zjevně jste nezachytil Putinovo prohlášení, že JAKÝKOLIV útok na Ruskou federaci bude odražen i pomocí jaderných zbraní, pokud se usoudí, že to bude nutné.

      A to proto, že Rusko není schopno čelit ohromné převaze sil Západu v konvenčních zbraních, zvlášť když vojska NATO stojí přímo na hranicích ze všech stran, když není dostatečná hlubina na ochranu centra, a když hrozí to, že všechny masakry včetně civilistů budou OPĚT na ruské půdě. A Rusko se bránit bude, na to můžete vzít jed.

      Proto se tolik investovalo do jaderných zbraní, proto se přímý útok Západu ještě stále odkládá a používají se úplně všechny hybridní formy včetně transportu heroinu. V poslední době je podezření i na možný biologický útok.
      Přestaňte s tou dětinskostí, začíná mě to srát.

      Vymazat
    8. 13:35 Naivní člověče,dětina jste vy a srát vás muže tak vaše manželka.To co prohlásí putler ,tak tomu už se smějí i děti ve školce.Prosím ,když tak všechno víte, kdy dojde k utoku ze strany USA.Tak ne naivní ,že jste ,ale vy jste přímo hloupej pokud napíšete cituji-hybridní formouvčetně transportu HEROINU-.Ato ta chrabrá, dokonalá armáda ruska tomu neumí zabránit? Tak jak potom chce bojovat s USA?CHICHI

      Vymazat
    9. 14:52
      POKUD MĚL PUTIN VLIV NA ZVOLENÍ TRUMPA PREZIDENTEM UASS,TAK BY MĚLI TY NEUMĚTELOVÉ Z TAJNÝCH SLUŽEB,FBI,CIA SPÁCHAT HROMADNOU SEBEVRAŽDU,ŠMEJDI NESCHOPNÝ!!!!!!!!!!!!!!☺☺☺☺☺☺
      A TY TEN LIDSKEJ KSINDL MŮŽEŠ OPLAKÁVAT JAKO SPRÁVNÁ KOLABORANTSKÁ KURVA!!!!!!!☺☺☺☺

      Vymazat
    10. 14:52, nó blbečku, viděl jsem na Tubce podobného jako ty, vylezl při safari z auta, jakože King, a šel ke skupině lvů... myslím, že tušíš, jak to dopadlo.

      Gruzie, posmělená kamarády z USA, se taktéž pokusila pobít ruské modré přilby a udělat jednu malou genocidičku v Osetii. Bylo to rok po Putinově projevu v Mnichově, a USA zřejmě chtěli otestovat nejen stav ruské armády, ale hlavně odhodlanost. Jelikož blbečku, vyhrožovat je jedno, ale dát po hubě druhé. Výsledek je znám. A něco podobného je i v Sýrii.

      Tak jásej a plesej, a hlavně se nezapomeň odstěhovat někam do blízkosti americké základny. Budeš mít tu čest se seznámit s ruskou výzbroji na vlastní voči jako první.

      Vymazat
  15. Tereza Spencerová Napsala pěkný článek o co vlastně v té zemi jde a místní obyvatelé nesouhlasí a brání se.

    OdpovědětVymazat
  16. Jen malý doplněk k tomuto velmi dobrému článku. Ve středu odpoledne dávala ČT2 odpoledne dokument o studené válce. Jednalo se o období 80 let a bojkot Olympiády v Moskvě. Vše se odvíjelo od okupace Afganistánu ze strany SSSR. Američtí politici se předháněli v odsuzování tohoto porušení mezinárodního práva, britští politici hrozili odvetou a do toho Muhamad Ali objížděl africké země a varoval před účastí na olympijských hrách v Moskvě. Současně byly ukazovány snímky padlých ruských vojáků nad nimiž se radují mudžahedínové a komentář hovoří o spravedlivé odvetě pro okupanty. Po odvysílání dokumentu pak následuje na CT24 rozsáhlá reportáž vysvětlující význam přítomnosti vojáků NATO v Afganistánu a současně rozhořčení nad smrtí našich vojáků. A pak mi došlo že když dva dělají totéž není to totéž.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 10:26 Dovedete si představit, co by asi říkali naši "demokraté" a Svobodná Evropa, kdyby jsme v rámci "našich smluvních závazků" poslali tenkrát naše vojáky do Afghanistánu? Proti stejným teroristům?
      Když dva dělají totéž a hodnotí se to různě - tak tomu se říká pokrytectví nebo účelová, sprostá lež.

      Vymazat
    2. 10:26, dobrý příspěvek.

      Vymazat
    3. 15.47,super postřech!!!

      Vymazat
  17. Tak jsem si při sledování TV vzpomněl, jak Hitler vítal návrat Heydricha poté, co padl boji proti českým teroristům...

    OdpovědětVymazat
  18. Jediným výsledkem boje proti terorismu našich zahraničních misí jsou mrtví vojáci.

    OdpovědětVymazat
  19. kapitán čsla,nikoli nata10. srpna 2018 11:51

    anonymní 10.20 Koukám,další rádoby odborník,co?Proč ještě RF to TVOJE NACO NENAPADLO A JEN PODUPÁVAJÍ JE JEN JEDEN.A to že mají bobky u zadku,protože slavné armády NACO jsou obyčejní žoldáci!!!A jestli to nevíš,tak RF má základní vojenskou službu.A proto když se podíváš na vojenskou přehlídku v Moskvě,vidíš u těch VOJÁKŮ hrdost na svoji zem!!Proč uss army něco takového nepředvede???Protože to neumí!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 11:51 Tak ty máš z těch rusáku dost .Hezky vymletá palice. Amík si nemusí nic dokazovat nějakou bezduchou přehlídkou. To jen jednoduchej rusáček ze kterého má celej svět srandu, trpí svojí malostí a ubohostí.Takovej ublížeženeček , ale svět ví o jakého hajzla jde.

      Vymazat
    2. 14:38
      TY MÁŠ TY UASSACKÝ OKUPANTY VYTETOVANÝ I NA VOHONU VIĎ TY BEZDUCHÁ TUPÁ HROMADO HAVLOSRAČEK???
      !!!!!!
      AŽ TADY ZAS TY OKUPANTI POJEDOU S PLECHOVOU KAVALERII,TAK NA NĚ TÍM TETOVÁNÍM MŮŽEŠ MÁVAT,HAJZLE PODURČENEJ!!!!!!☺

      Vymazat
    3. 14:44 PIŠ DAL MAGORE.TAK JSEM SE DLOUHO NEZASMÁL.VĚŘ TOMU ,ŽE TĚM AMÍKUM PUJDU ZAMÁVAT.I NĚJAKÉ PIVKO JIM DÁM. RUSÁKA BYCH TAK AKORÁT POCHCAL A POSRAL. PIŠ DÁL ,AŤ JE NĚJAKÁ PRDEL.

      Vymazat
    4. 15:25
      VŽDYŤ TY GERONTE Z HAVLOTRENEK MUSÍŠ I TYHLE PINDY NĚKOMU DIKTOVAT,JSI SÁM NESCHOPNEJ SI I PAMPERSKY VYMĚNIT TY INCESTNÍ VOCHLASTO!!!!!!!!☺☺☺☺
      A CO SE TÝKÁ PRDELE,MUSÍŠ NA EUROHOVNOTNEJ BAZAR JAKUBA KUŘBUŘTA JANDY,TADY SEŠ ŠPATNĚ!!!!!!!

      Vymazat
    5. 15:25 Tvoje opičení, to je velká slabota, chtělo by to trochu vtipu. Ale představa opičáka, mávajícího náhradou zástavy, jejíž originál byl upálen, bude trhákem roku. Vyhraješ.

      Vymazat
    6. 13:48 Amíci že nemají přehlídky? Co jsi vylezl předevčírem z jeskyně? A co teprve Frantíci, ti uzavřou Champs Elysees dvakrát do roka a pochodují jako kdysi Wehrmacht na tomtéž místě. V podstatě těžko sehnat stát, kde by se tak nedělo. Raději vlez zpět do jeskyně a spí dál.

      Vymazat
  20. Naše vojáci se stali oběti obohacování kultur, kterou nám sem multikulti zavádějí. A navíc sem proudí jenom z Afganistánu sami doktoři, inženýři.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady máte malý vzorek z obohacení ve Švédsku. Možná to je vzor fotografií pro nové pasy.

      http://uploads.disquscdn.com/images/a1c7d0052adb41c3617a6a1726545e225670ff2a5a4e787ffb3936795d4a01ea.jpg

      Vymazat
  21. Naši vojáci v cizích misích jsou živé štíty.

    OdpovědětVymazat
  22. honolula jel do afganistanu bojovat za nasi svobodu

    OdpovědětVymazat
  23. 13:39
    DOUFÁM,ŽE SEBOU VZAL I TOHO ZRZAVÝHO LUMPA A ŽE TY DVA PŮJDOU PŘÍKLADEM,HNED V PRVNÍ ŘADĚ JAKO PRŮZKUMÁCI!!!!!☺☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  24. Nedávno u nás hrdinně padli tři ukrajinští dělníci, kteří opravovali náš historický most. Starali se o naše stavby, tzn byli pro nás cennější, než naši dělníci ( ve vojenství), kteří odešli za lepším výdělkem do ciziny. Padli vinou našeho rychlostavebního šlendriánu. Nikdo jim nepořádal šibřinky s nošením rakví, nikdo na ně nepořádaL sbírky. Byli to hrdinové, žádnej srab by pod ten most nevlezl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Velká škoda, moc líto.

      Vymazat
  25. 14:14
    Stejně jako naše vojáky ani Banderovce nenutil do Čech NIKDO JEZDIT!!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Imbecil v přímém přenosu!

      Vymazat
    2. 18:29
      DÁVÁŠ NOVEJ LIVE PŘÍSPĚVEK NA FACEBOOK???!!!!☺

      Vymazat
    3. 18:39, opět nepochopil, není divu. Mluvím o tobě.

      Vymazat
    4. 21:10
      Jestli existuje VÍTĚZ V NEDOVTIPNOSTI,TAK SEŠ TO TY!!!!!!☺

      Vymazat
  26. Je mi líto mladých životů . Určitě si chtěli finančně přilepšení . Dnes nestojí dům 150 000 kč jak za bolševika . Taky bych si rád vydělal nějaký balík , ale poctivou práci nezbohatnu . Pamatujte že každá okupovaná země má své partyzány . Němci jim říkali bandité a terorist.

    OdpovědětVymazat
  27. Anonymní10. srpna 2018 11:07
    10:53 pan sposťák zapomněl na smajlíky. Máš krátkou paměť. Krym patřil Ukrajině a podle 99% obyvatel česka ho Rusko okupuje. To 1% je méně než 4 procentní skupina úchylů kam patříš....

    Kde jsi přišel ne těch 99%, klaune? To jako že 99% Čechů má prázdnou hlavu jako ty a nezná historii, neumí číst, nedokončilo ZŠ a má totálně vypucovanou hlavu protiruskou propadandou z protinárodních medií jako ty?

    OdpovědětVymazat
  28. Není důležité, co si myslí 99% Čechů, ale co si myslí 99% Krymčanů. To je jakoby v debatě v Rusku o našem členství v NATO někdo argumentoval, že 99% Rusů nesouhlasí s tím, aby Česko bylo v NATO. To je jistě pravda a je to všem k ničemu, že.

    OdpovědětVymazat
  29. Tak tady je ukázka co jsou někteří " ČEŠI" ZAČ.Vubec se nedivím kolik " Českých " kolaborantu popravili na konci 2SW. Tady jich je taky dost, kteří si to zaslouží. Chce to konkurz na takové bratry Mašíny, jistě by se přihlásilo dost vlastencu, kteří by tady udělali pořádek. Byl by od komanču konečně klid.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Probuďte se , dnes nám vládnou kapitalisti !!

      Vymazat
    2. 15:59 Jsi hnědej, od palice po hnáty, fašoune. Na NR nemáš co pohledávat, koukej mazat zpátky do chlíva, dobytku.

      Vymazat
    3. 15:59, konkurs? Takovejch sedí na Mírově plno, bez tam a vyber si.

      Vymazat
  30. 15:59
    TY HAVLOKOLABORANTSKÁ KURVO,KANDELÁBR NEBO STŘELNICI V KOBYLISÍCH,MŮŽEŠ SI DEMOKRATICKY VYBRAT!!!!!!!☺
    A OCENĚNÍ TECH SVINÍ VĚTŠINA NARODA NESCHVALOVALA TUPANE!!!!!

    OdpovědětVymazat
  31. na toho magora s ukrajinskou makovicí není třeba reagovat, já mám manželku Ukrajinku, ale jak ta ted´ nemá ráda ty Maydanský Ukrajince, tak to má sílu. Takže ty ukrajinská makovice, sklapni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám známého z Užhorodu, dtto.

      Vymazat
  32. CENZORE ! Ty praseci SULINE, jak to, ze zde tolerujes toho paviana z Limpopa (16:12), nicka Mugabeho a nesmazes ho, zatim co me, s prikladnym aristokratickym vychovanim mazes PORAD A PORAD !
    Preji ti, aby jsi chcipnul na Malarii i s tim smradem z Limpopa..

    Mugabe, ty svinaku, musim jit na schuzi na podporu naseho oblibeneho presidenta, ale az se vratim, tak ti namlatim klavesnici - prikladne, ty SATANE !
    GOD BLESS PRESIDENT TRUP !
    Rika nick honolulu - svetlonos !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 17:23 Komu tady ty satane emigrantskej nadáváš!? Ty nebudeš určovat, ani si vynucovat, co si kdo dělá na svém vlastním webu. Poroučet si můžeš v emigraci, jestli ti to budou trpět. Tady nemáš nárok, tak sklapni a odjeď. A s tím chcípáním, jak se opičíš po hutkáčovi, si dej bacha, karma je sviňa.

      Vymazat
    2. 17:23
      RETARDOVANEJ VOLOTRKU ZMLKNI NEBO TI ŠLÁPNU NA TEN ODULEJ PRDELNÍ KSICHT!!!!!!

      Vymazat
  33. HURVINCI vy blbecci !
    Hadate se o Afganistan, Krym , Syrii, atd.
    a vasi obcane v Cesku jsou kriplovani a hospitalizovani , nasilnymi Cikany v Dubi (nevim kde t.j., ale je to u vas na vasem uzemi !)

    Jste VELKOHUBI prizdisraci a nick Mugabe vam chodi srat na koupaliste do bazenu. Cetl jsem to na vasem webu.
    Ale to paviani delaji vsude.
    nick H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Starej se o sebe, a nestrkej do nás rypák, ty jeden h.

      Vymazat
    2. Hele Lulu, že prej v Tallahassee je centrála Black Lives Matter a že prej jste si jednoho z nich zvolili za starostů. Je to pravda?

      Vymazat
  34. 17;31
    DRŽ HUBU TY HROMADO CHODNÍCÍCH HOVEN A STAREJ SE O NEGRY,KTERÝ VÁM SEROU NA HLAVY!!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel, je to víc než tragický, nás to taky nemine - https://www.protiprudu.org/detroit-smrt-bielej-civilizacie/

      Vymazat
  35. Jirik 13:39, a ty lizez zadek tomu vasemu hlupakovi v Ottawe.

    OdpovědětVymazat
  36. ... a co tohle?

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Policie-patra-Tomu-kdo-po-Praze-vylepuje-papirky-a-gratuluje-afghanskym-vlastencum-k-zabiti-ceskych-vojaku-hrozi-az-deset-let-vezeni-547017

    OdpovědětVymazat
  37. 17:35 - ani jeden ty nedomrdku ! To bylo za Obami ! Dnes chodi po spickach ! A prestan srat Cechum do bazenu na koupalisti ty privilegovana poloopice.

    AT ZIJE PRESIDENT TRUMP ! A at roste plot na Rio Grande !
    H.

    OdpovědětVymazat
  38. 17:40 - v ramci integrace a kulturniho "obohaceni" jste si pustili do zeme kozomrdy, tak tam mate NASLEDKY !
    Oni vas budou rozkladat vnitrne, jako HADI JED svoji obet.
    H.

    OdpovědětVymazat
  39. 17:41
    FUCK OFF USSA !!!!!!!!
    A MNĚ SI TY Z CHLASTU ODULÁ,SMRADLAVÁ HROMADO HOVEN NEBER DO HUBY,SRANÍ DO VODY JE SPECIALITA UZENÁČŮ A HOVNOLULANOHEDVÍČKA!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zas ti jebe z Pepka námořníka, jak ti ji minule pěkně jednu vytes po tý tvý rudotlamě? :))) ☺☺☺☺

      Vymazat
    2. 7:17
      PEPEK NÁMOŘNÍK JE ZMRD UŘVANEJ, KŘIVOHUBEJ A PŘEDEVŠÍM KRESLENEJ,ALE TO TI TI TUPÁ HROMADO HOVEN NEJSPÍŠ UNIKLO?!!!!!!!
      NO JO,KDYŽ SEŠ DENNĚ NA SRAČKY PO TOM VYJETYM VOLEJI NENÍ DIVU,ŽE SNY A REALITA JEDNOU JSOU VIĎ TY INCESTNÍ POTRATE OPIČÍ KURVY????!!!!!!!☺☺☺☺☺☺☺☺☺

      Vymazat
  40. 17:40 - tak jak my umime prehodit jazyk, tak i oni umi napsat ceske vety na rozklad statnosti a potom jim to nekdo sezobne a veri tomu.

    OdpovědětVymazat
  41. 17:50 - vzdyt ty jsi HORSI nez uznenac, ty oportunisticky ideologicky cestovateli !
    Napred jsi lezl Havlovi do rektalu , kvuli trafice ! Potom jsi na neho nadaval, protoze jsi dostal hovno a ne trafiku !
    Potom jsi sproste nadaval na Trumpa a pozdej volil Okamuru, ktery chce castecne to, co president Trump.

    Jsi daleko hloupejsi nez jsou Paviani na Limpopu, ty RUDOPRDE ! Ani nevis kam patris ty ultra blbe.

    OdpovědětVymazat
  42. MUGABE ty barbare , az se vratm dostanes dalsi lekci na scivilizovani , ale ja ted musi jit z domu.
    Tak si precti vsechny moje prispevky 2X, at trochu mentalne poporostes a Cesi te nemusi deportovat domu na Limpopo.
    Ahoj, ty rudoprde, ozvu se pozdej !
    H.

    OdpovědětVymazat
  43. 18;;00
    TY ODULÁ HROMADO HOVEN,HAVLA NENÁVIDÍM OD JEHO ZVOLENÍ A OD TY DOBY,CO BLIL TY SVOJE VOŽRALECKÝ MOUDRA NÁS NA HYGIENICKÝ STANICI V 90 letech.
    TRUMPA NIKDO NORMÁLNÍ NEUZNÁVÁ,PROTOŽE SI DĚLÁ Z HUBY SRÁČ A NESTAHUJE TY POSRANÝ uASS OKUPANTY....A TY SEŠ INCESTNÍ ZKURVYSYN S PRDELNÍM KSICHTEM A OBĚMA PAZOURAMA LEVEJMA!!!!!!!!!!!!!!!☺☺☺☺☺☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak! Páč dnes už vím, že tvůj vječně zlitej komoušskej fotr v tesilovým saku s nevkusným hadrem místo kravaty a smradlavejma haxnama v trapnejch hnědejch polobotkách se asi musel dost hřát přízní velkejch rudejch soudruhů co? Taky si se asi těšil na teplý místečko co po něm zdědíš a náhle do toho přikvačil ten vandrák chrchlavej v ošuntělých džínách, vytahaným svetru s flaškou v ruce a udělal ti pořádnej rejhanec přes plány, co? To se frustrátskej smrade nedivím že z toho máš celoživotní trauma - Havel v každý větě:))) Tvůj fotr z toho asi zdech, co? Uchlastal se bez svý funkcičky, estaban jeden zkurvenej ... snad ho budeš záhy následovat! ☺☺☺☺

      Vymazat
  44. Držte si klobouky, jedeme s kopce, tapeťák H. se ujal doničení diskuse.

    OdpovědětVymazat
  45. Ja nejsem pan Vecerek a nejsem pan Hedvicek !
    JA JSEM NICK HONOLULU ! Neznam dva pany casto jmenovane Mugabem !
    Muj stat ma 20 milionu lidi a 8 000 Cechu a Slovaku.
    Ma pres 60 okresu a 4 oblasti.
    (A moje oblast je nejkrasnejsi ! Byl jsem odmenen osudem za krasnou kamaradskou povahu. Jsem opak privilegovane polopice - Mugabeho.) Bye, bye.
    H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 18:14
      TAK PROMIŇ TY INCESTNÍ KRIPLE BEZ MOZKU S OBĚMA PAZOURAMA LEVEJMA!!!!!!!!!☺

      Vymazat
    2. 18:17 Incestní? To se tobě stát nemůže co, těkavý prde v pravidelnejch pauzách vypouštěnej z lejnolíhně tohodle mongoloida:)) - http://iks2010.info/wp-content/uploads/img/291912_original.png

      ☺☺☺☺

      Vymazat
    3. 7:24
      NENÍ ROZUMĚT TVÝ LŽIDODEBILOHAVLOVŠTINĚ TY INCESTNÍ POTRATE OPIČÍ KURVY!!!!!!!A TEĎ ZMIZ PÍSKAT POSPÍŠILOVI NA FUJARU TY HYPOSPADICKEJ TVAROHÁČKU!!!!!!!!

      Vymazat
  46. když si tu čtu některé příspěvky velmi neurvalých dutolebců s tím jediným správným názorem, tak si říkám, že je to asi dobře, když bruselští genoví inženýři chtějí dovést do Evropy novou krev ze všech světových stran a vyšlechtit tady nové obyvatelstvo pod vlajkou islámu. Genofond v Evpropě (tedy i v Čechách) je nezbytné třeba zušlechtit, určitě bude méně dutolebců :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. klika, že tu máme všemocné USA, které dokáží šířit pravdu a lásku na všech kontinentech tak účinně, že si jdou po krku sousedé, kteří se dříve snášeli zcela bez konfliktů. Pouze USA dokáou účinně naplnit heslo "rozděl a panuj", které jim dalo do vínku Britské impérium! Na Zemi je příliš mnoho hladových krků, Amerika vlastně provádí a zajišťuje přirozený výběr těch silnějších jedinců. Ještě, že ji tady máme :-)

      Vymazat
    2. A teď ještě nedutolebec, plněný hnědým, fašista 18:14. Fuj kriple.

      Vymazat
    3. 18:14, no tys asi také podobného ražení. Co s tím má genové inženýrství? Mám dojem, že si pleteš vědní obory. Když tak "sociální inženýři"

      Vymazat
  47. Bude nejake instruktazni pecko s Terezou babochlapem?-) Ucinkovat by s nim mohly ruske devky David a Basta:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 18:20, hele buzno, tobě by ale zrovna tohle vadit nemělo, když s Jandou souzníte v jednom mlaskavém rytmu.

      Vymazat
    2. 18:20
      JEŠTĚ,ŽE MÁŠ UŠI TY TEPKOMILE,JINAK BYS MĚL Z TOHO HULENÍ PTÁKŮ DRŽKU KOLEM CELÝ PALICE!!!!!!!

      Vymazat
    3. 18:36 To ti nehrozí, co, tlamu nemající těkavý pšouku, co se furt vysouvá z lejnolíhně tohodle škarednýho kremelskýho židočekisty s krysím xichtem - http://iks2010.info/wp-content/uploads/img/291912_original.png

      ☺☺☺☺

      Vymazat
    4. 7:28
      NENÍ ROZUMĚT TVÝ LŽIDODEBILOHAVLOVŠTINĚ TY INCESTNÍ POTRATE OPIČÍ KURVY!!!!!!
      A TEĎ ZMIZ PÍSKAT POSPÍŠILOVI NA FUJARU TY HYPOSPADICKEJ TVAROHÁČKU!!!!☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

      Vymazat
  48. 18:08 - ty bez do prdele, ty servilni prdolizku ! Mas nasrano v tupe makuvce a nerozumis nicemu a NE-umis cist cesky. Jinak bys vedel , ze nejvetsi hnusak je zde Mugabe.

    18:07 - Mugabe, ceka te VYPRASK klavesnici, ty barbare.
    H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 18:20
      PŘESTAŇ SI DĚLAT Z HUBY SRÁČ TY INCESTNÍ POTRATE OPIČÍ KURVY!!!!!!!!!!!☺

      Vymazat
    2. 18:37 To se ti stát nemůže, co, když si složenej z rudé smrduté těkavé hmoty, kterou vědci teprve zkoumají a kterou označili pracovním názvem putlerium! ☺☺☺☺

      Vymazat
    3. 7:30
      TA SYFILIS V POSLEDNÍM STADIU TI DÁVÁ ZABRAT VIĎ TY INCESTNÍ POTRATE OPIČÍ KURVY???!!!!!!!!!☺☺☺☺☺☺

      Vymazat
  49. Koukam, jaci jsou rudi dedeckove perverzaci:-) Jeste, ze se zmuzou jen na slintani u pocitace. Peknej studijni material pro byvaleho reditele blazince:-)

    OdpovědětVymazat
  50. Samozřejmě je to trochu jiné, když okupujete a vládnete i prostřednictvím místních kolaborantů. Je obsazení Německa USA armádou okupací? Podle vzoru "přítomnost sovětských vojsk, alias mírové mise" na našem území po srpnu 1968 byla okupace, je USA okupantem Německa - již od 8. 5. 1945 dodnes. Pokud jde o Krym, tak ten byl okupován Ukrajinou od r. 1954, do té doby patřil k Ruské SSR. No a co tak okupace moravských historických území, Dačicka, Slavonicka, Svitavska a Moravské Třebové českými okupanty? Tedy není okupace jako "okupace". Zcela jistá je okupace srbského Kosova USA - o tom není sporu. Území bylo uloupeno navíc agresívní válkou s použitím zbraní hromadného ničení, napalmu a zbraní s obohaceným uranem - tedy s absolutním porušením lidských práv a se znaky genocidy nemuslimského obyvatelstva! No a Afghanistán, to je klasika okupované země, stejně jako Irák, Libye. Modleme se za potrestání agresorů kdekoliv na Světě. Modleme se za vítězství humanity a pak přijde namísto diktatury světového kapitálu pod praporem oligarchů ke kýžené demokratizaci Světa. Modleme se za lidskost, která je kapitalismem t.č.vyvrácena

    OdpovědětVymazat
  51. 18;39
    HNĚDEJ PHUHU S PROGRESIVNÍ PARALÝZOU V POSLEDNÍM STADIU RADEJI ZMLKNI,JSI TADY ZA VOLA!!!!!☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jó, tady kde tě zná celej ansámbl místních užgryndaných čechomužiků z NR, ty kremloidní posránku jehož zdechlej fotřík pjel kdysi v rámci družby s DDR spolu Merkelkou ve sboru pionýrů: "Buď vsjegdááááááááá búúúúúúúúúděěět něěěěěba, buď vjegdááááá búúúúúúděěět sóóóónce ..." :))))) ☺

      Vymazat
    2. 7:34 celkem fajn písnička, ale znám hezčí. Učili jsme to na jednom mezinárodním setkání mládeže jednoho Amíka.

      Vymazat
  52. Kdyby na diskuze nelezli ti prasáci, kteří žvaní kraviny, slintají ptákoviny "mugabe" atd. a to oslizlý hovado, který všude jen sprostě nadává Rusku a ruskému prezidentovi, byly by diskuze celkem věcné a rozumné. Protože ale lezou diskutovat na NR tahle přiblblá hovada, magoři, kteří zamořují svými sračkami převážně bulvární články na novinkách, ale na NR můžou čvachtat donekonečna ty svoje sračky, napadat ostatní a hádat se, lezou na NR, jakmile vyžvatlají svůj příliv sraček na novinkách. Proto taky diskuze na NR stojí za vyliž prdel. Žvásty přiblblých hovad, závisláků, co dřepí u internetu od rána do večera, totálně zbytečného lidského póvlu, z toho dělají sračky, které ignorují obsahy článků, melou se hovadiny, prší nadávky a urážky - jedním slovem - jděte do prdele! Vy že jste diskutující? Jste magoři, neřádi a závisláci. Jděte se léčit na psychiatrii.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 19:02
      Na psychiatrii by ses mněl léčit ty a ti idioti co se nachali naverbovat aby terorizovali obyvaletsvo jiné země.

      Vymazat
  53. Ještě bych pokračoval - článek je o smutku za smrt našich vojáků, a o Afghanistanu, tedy by jeden předpokládal, že diskuze se budou zabývat poměry v Afghanistanu a tak - ale obvyklá, přiblblá magorská diskuzní smečka čvachtá a žvaní o Krymu a Rusku - přes sto diskuzních sraček, a víc než polovina je o Krymu a Rusku a blá blá blá ser ser ser - jako vždycky. Už je úplně zbytečné navštěvovat NR, číst články a diskuze k nim - je to pořád stejné. Bláboly, žvásty, sračky, nudící se staří parchanti u počítačů, česky to pořádně neumí, hlavně že to ťuká do klávesnice. Pitomci - hnusná pakáž z novinek. Ta zamořila a totálně zkazila diskuze na NR. Novinky? Nejhorší bulvární sračky, které se kde píšou, články plné chyb, kolem nich poskakujou pohybující se reklamy, svlékání trik a kaťat, nebo ten fialovej čůrák. Články o tragediích a utopencích a vedle poskakuje fialovej čůrák - a nikoho to nesere, nikomu to nevadí? Žvanilové žvatlají sračky ke každé kravině, a parchantům, kteří dělají tuhle "publicistiku" jen pro počet diskuzí a pro prachy, zajišťují svým žvaněním peníze. Copak už jsme všichni tak blbí? Copak jsme to neprokoukli, všechno to účelový svinstvo, které máme denně na svých počítačích? Jako občané už jsme klesli na úplné dno - ba pod dno - brodíme se ve sračkách, a dokonce se v nich brodíme radostně! Tfuj! To svět neviděl, v jaký hnus se změnila česká společnost!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A nestačilo napsat slušně, jste hulváti, než být vulgárnější než ti druzí. Je mi z některých
      vás smutno. V.J.Horák

      Vymazat
    2. Pane Horák, tenhle už tady byl, je to úplné pako. Za chvíli odtáhne.

      Vymazat
    3. Pane ťuk ťuk, "tendle" už "tady" nebyl asi měsíc. Zase to zkusil, a zase je mu ze všeho, co na diskuzích předvádějí čeští takzvaní občané, blivno. Vy opravdu - ale opravdu máte za to, že to, čemu se dnes říká "diskuze" jsou normální diskuze normálních a slušných lidí k napsaným článkům? Přece každý,kdo je opravdu slušný a normální, musí vidět ten hnus a zvrhlost, v co se zvrhla česká "lidská" společnost, i když to, co denně dřepí u počítačů a ťuká svoje sračky, kterým přezdívá "diskuze", není nic normálního.To, co denně píše ten "publicistický" humus viz "Novinky" Super.cz, nebo Stream.cz, a teď už i Seznam.cz, je odporný póvl - to normální lidi nejsou, v článcích dělají hrubky, a už vůbec neskrývají, že píšou a produkujou jen sprostej bulvár. Od diskutérů mají prachy díky těm přiblblým a odporným reklamám - celé je to odporné!!! Byznys s lidskou blbostí a zbytečností, dřepící u počítačů. Komu nevadí celý ten hnus, je už závislák - závislák na tom nejodpornějším, co vůbec může být. Tak nechte na hlavě vašnosto -jste jedním z nich, jste diskutér novinek. Tam se to slejzá, všechna ta praštěná havěť. Co ti dokážou napsat k tragediím, dětem, co se utopí, nebo vypadnou z okna apod. je naprosto neuvěřitelné. Diskuze musí být celé blokovány, co ta hnusná, sprostá smečka předvádí. A vy máte za to, že jste normální?A slušnej? Pravdu má p.Horák -ale jen částečně. Protože být ještě vulgárnější a blbější než diskuzní smečky - pořád ti samí lidi, kteří píšou pořád ty samé sračky - to ani nejde. A potom - na hrubý pytel, hrubá záplata, to už říkala moje babička.

      Vymazat
    4. 22:30-Problém není jen v propadu verbálních vztahů mezi lidmi na Netu, daný "lidovostí" a "odborným" trollením ale i vstupy moralistů! Správně jste zareagoval na pana Horáka, kterému se hnusí hulváti obou stran i moralisté. Řešení vidím v trpělivé vlastní, soustavné práci kultivovat sebe a tím i ostatní. Nikoliv tedy přijít a "seřvat" ale psát věcně a uměřeně dávat "na hrubý pytel hrubou záplatu". PS. Stále platí, mít tak Vaše schopnosti psaní a češtiny, byť se již opakujete "tapetováním".

      Vymazat
    5. 22:30 tak na co lezete na diskuse NR? To vám někdo zadal úlohu, abyste tady dělal nějakou misi?
      Zbalte se a jděte zas o dům dál, grafomane.

      Vymazat
  54. Jiří Paroubek:
    http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/politika/ja-osobne-povazuji-za-zbytecnou-nejen-akci-v-afghanistanu-ale-i-v-mali/

    OdpovědětVymazat
  55. Tak si čtu, že "nikdo nebude beztrestně zabíjet naše vojáky - okupující Afghanistán"! Chystáme tam heydrychiádu???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, je v pořádku, že jsi debil, každý nemůže být génius. Ale aspoň neblábol o okupování.

      Vymazat
    2. 20.44
      Můžeme to klidně místo okupace /jde o svévolnou akci USA bez řádného mandátu/ nazývat vývozem demokracie, nebo mírovou misí, nebo jakkoliv jinak.
      Nic to ale nezmění na tom, že Afgánci ve své zemi nechtějí ŽÁDNÉ cizí žoldáky, a vůbec nestojí o nějakou demokracii, nebo cokoliv jiného. Prostě si jednoduše nepřejí, aby se kdokoliv vměšoval do jejich vnitřních záležitostí. A protože nejsou schopni vojensky vytlačit cizí žoldáky ze své země, používají partyzánský způsob boje. S tím je třeba počítat.
      Dokud tam budou i naši žoldáci, budou platit svými životy.
      Kecy o odplatě jsou všem k smíchu, a nejvíc samotným Afgáncům.
      Naši žoldáci by měli být informováni o tom, jak Afgánci zacházeli se zajatými sovětskými okupanty.
      Myslím, že by je přešla chuť na tučné diety.

      Vymazat
    3. Myslím, že všichni nějak zarputile přehlížíte, že všem těm chlapcům je zhruba kolem třiceti let, čili kolik jim bylo, než v ČR vypukl ten demokratický mor v roce 1989? Který změnil všechno normální a slušné, na nenormální, zvrhlý hnus, a teď už se neví jak z těch sraček ven? Byly to malé děti. A možná že opravdu věří, že "bojují" za něco správného a posvátného. Vy staří matadoři u počítačů, kteří jste přežili léta padesátá, pak osmašedesátá, a dávno jste byli dospěláci, když nám majetkoví vychcandírové začali dělat ze života trhací kalendář, byste snad mohli mít trochu rozumu, nadhledu a soucitu - ne? Všechno - ale úplně všechno je v prdeli, jen se zveřejňuje, jaké šílené miliardy si kdo z aparátčíků ukradl, a jak strašným a zavrženíhodným způsobem se rozkradl majetek státu, jak se rozkrádají dotace a co všechno, jakej švajneraj stát dotuje, zatímco když obyčejným, chudým lidem mají přidat pár stovek, tak se kroutí jak postřelení hadi - to všechno přece denně slyšíte, a nikdo s tím neudělá NIC!!! Jen čumíme!!! Jak zpíval Kryl ... a s hubou rozmlácenou dnes zůstali jsme němí. Ne, nejsme na kolenou - ryjeme držkou v zemi! Ano, ryjeme. Tak přestaňte kritizovat a nadávat těm chlapcům, jen se zamyslete nad tím, že nikam na mise nejezdí smradi papalášů - jen zblblí kluci, kteří se chtějí cítit důležitě, a vyrovnat se všem těm posraným celebritám a zmrdům, o nichž denně píše zmrdobulvár, jak se mají dobře, a jak si rochní, a rozhazujou statisíce po večírcích a párty. Tuhle havěť by měl někdo postřílet, a vyhodit do vzduchu. Ne ty pitomé kluky -jsou to hloupé oběti odporné české sračkopolitiky.

      Vymazat
    4. 20:44
      Jenom naprostý debil z kterého udělali generála může tímto způsobem vyhrožovat Afganským občanům.
      Kdyby raději mlčel a přepočítával si svoji gáži udělal by lépe. Jako voják z povolání je na dvě věci a jako občan je na hovno.

      Vymazat
    5. 10. srpna 2018 22:45
      Nejsou to hlupí kluci, jsou to hamižní idioti. Kdyby jim nařídili že za dolary budou střílet do nás tak to taky pravděpodobně provedou. Jinak ty sbírky hloupých lidí jak chudáci pozůstalí budou bez peněz. Myslím, že při takového misi´musí být dobře pojištěni.

      Vymazat
  56. 22:30 - jsi blbec ! Nechod sem, kdyz zde namas zabavu !
    Ja sem chodim rad ! Studuji krizence opice s Neandrtalem - nicka Mugabeho !
    H.

    OdpovědětVymazat
  57. 22:30 - Hnojo metnici a hovno metnici me vubec nevadi.
    Nejlepsi ostro - metnik je Mugabe ! Ten umi vystrelit tunu hnoje v jednom okamziku.
    Ty jsi nesnesitelny VELEBNY pan, ktery dela nepovoleneho arbitra, co se ma a co nema.

    OdpovědětVymazat
  58. Valka v Afganistanu je rasova a nabozenska ! Ta se bojuje jinak nez ideologicka, ci ekonomicka. ! Ma jina pravidla a jinou taktiku !
    Ctete to, co pise Jihoafricka armada (SADF). Kolonialni portugalska a Cizinecka legie o Kolwezi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rasová a náboženská? Tak co tam dělají naši vojáci s NATO? Je dobré občas otevřít mapu a strejdu Gůgla.

      USA se nemontuje do náboženských nebo rasových válek, pokud je za nějakým účelem sami nevyvolají.

      Vymazat
  59. No jó, tady kde tě zná celej ansámbl místních užgryndaných čechomužiků z NR, ty kremloidní posránku jehož zdechlej fotřík pjel kdysi v rámci družby s DDR spolu Merkelkou ve sboru pionýrů: "Buď vsjegdááááááááá búúúúúúúúúděěět něěěěěba, buď vjegdááááá búúúúúúděěět sóóóónce ..." :))))) ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 7:33 á, hošík byl pozorným žáčkem a dobrým pionýrem. Já jsem se tohle učit odmítal, a dneska ani nerozliším znaky azbuky. Zato ty jsi pilně studoval, gtatuluju. V tomto chápu tvoji roztrpčenost, ty jsi zarytý komunista sovětského typu a musí být pro tebe frustrující vidět rozpad tvého ideálu. Ten už v Rusku nenajdeš.

      Vymazat
    2. 7.33,dokažte,že nejste debil!

      Vymazat
    3. 12:57 mě to potěšilo, pamatuje. Je vidět, že se dobře učil a něco v něm zůstalo. Písnička to je vesele dětská a milá, ale pravda, slyšet starýho chlapa, jak se tím prezentuje na netu v diskusích, to je řekněme, fakt trochu zvláštní. Pan David by nám mohl vysvětlit podstatu podobného chování.

      Toníku, a tuhle znáš?

      "Měsíc se usměje, světlo se rozleje, a jeho paprsky, promění v koleje.

      Lalalalá lalalá lalalá lalalá.

      A my po nich plnou parou, opustíme zemi starou, oletíme tam kam chceme, nebojte se nespadneme.
      A když jo, tak pojišťovna všechny škody hravě srovná, a potom zas poletíme.. Proč, proč? Protože se nebojíme!"

      Vymazat
    4. TY vole,to HIT,TEN STRHÁ I UASS HITPARÁDY!!!!!!!☺

      Vymazat
  60. Velení naší armády prohlásilo, že se za smrt našich vojáků "krutě pomstí".
    Potíž je v tom, že tento útok byl pomstou obyvatel na okupantech a není vyloučeno, že dojde i k vývozu pomsty až k nám.
    Jinak jak by se asi chtěli ti naši "osvoboditelé" v Afganistanu "krutě pomstít"? po vzoru svých spolubojovníků z NATO (USA, Anglie atd.) rozstřílením několika svatebních hostin, školních autobusů, spících rodin...?
    Volič-Vilč

    OdpovědětVymazat
  61. Naši žoldáci jsou na tzv misích jen živé štíty pro žoldáky SS.

    OdpovědětVymazat
  62. Pořádá se sbírka na pozůstalé, Co takhle místo toho oddělit náklady na misi v Afghanistánu od armádního rozpočtu a financovat jí sbírkou? Ať jí platí ten, kdo s ní souhlasí. Vidělo by se, jaká je podpora lidí tomuto nesmyslu. Já jsem proti a přesto musím každý měsíc odevzdat daně na to, aby tam naši vojáci mohli jet riskovat život. Všichni, kdo přispívají na pozůstalé, už jednou přispěli na možnost jejich blízkých nechat se zabít. Není to absurdní? Poslat někoho na zbytečnou smrt a potom litovat pozůstalé?

    OdpovědětVymazat
  63. Pokud jdou do války tak by tam armáda neměla posílát fotry od rodin, ale svobodné dobrodruhy . Ženáče a rodiče děti,jsou tam i ženy posílat pouze při obraně vlasti . Válku v Avgánu platíme všichni krom cigánu .

    OdpovědětVymazat
  64. Musím se smát . Ve čtvrtek jsem slyšel buď svegdááááááá
    Tisíc metrů pod zemí . Kdysi bylo fajn a mír . Dnes jsme ve válce s Ruskem a Štětinou , Avganistánem atd.

    OdpovědětVymazat