Reklama

.

.

neděle 12. srpna 2018

Smrt našich vojáků včera a dnes

Radim Valenčík
12. 8. 2018     RadimValenčíkPíše
V návaznosti na diskuse, reakce a fakta související s nedávným úmrtím tří vojáků v Afghánistánu jsem si vzpomněl na událost, o které mně kdysi dávno vyprávě můj otec na základě toho, co osobně prožil. Jak jsem se dozvěděl až po jeho smrti, moc a moc chtěl studovat filozofii přirodních věd. Udělal úspěšně přijímačky na brněnskou filozofickou fakultu. Byl rok 1946. To už byl členem KSČ, kam vstoupil hned po osvobození Brna i s mým dědečkem z přesvědčení. Od KSČ také dostal úkol vstoupit do Československé lidové armády, přestože nikdy vojákem být nechtěl a při první příležitosti (když se rozpadla pětiletka a strana hledala spolehlivé lidí, kteří by obstáli v řízení národního hospodářství, z armády odešel).
 

Pamatuji si ho ještě v uniformě. Moc mu slušela, vypadal v ní jako Gregory Peck. I dobové fotky dokazují, že nepřeháním. Svůj život si však představoval jinak a to, že nemohl studovat filozofii, bylo jeho životní trauma. Spousta knih na téma filozofických otázek týkajících se přírody, které jsem našel a poměrně záhy přečetl, však přivedla k filozofii mě. Měl z toho radost, ale nikdy mně neuvedl její pravý důvod.

Ale zpět k tomu, s čím se chci na základě jeho vyprávnění podělit. Dostal krátký výcvik v Komorním Hrádku, pouhé dva měsíce, a byl nasazen přímo do nejnáročnějších střetů s banderovci, konkrétně nejbojovnější skupinou Burlaka, v Maguře. Neměli ani bojové zkušenosti, ani dostatečnou výzbroj. A tak došlo k následující tragické události. Úmyslně uvádím její popisy z různých zdrojů (Panzernet, který mírně, tedy spíše dost, Burlakovi fandí a neutrálnější Wikipedie):
"Cestou stále bojovala, asi nejznámější je střetnutí v Maguře, kdy banderovci narazili na 18-členný oddíl frekventantů, ozbrojený pouze lehkými zbraněmi a naprosto překvapený. V bitce padlo 6 čs. vojáků, další tři byli zranění zajati. Ke cti Burlaka však můžeme říct, že nechal zajatce ošetřit a zanechal je v nejbližší hájovně. Nakonec byl Burlak zahnán do Nízkých Tater."

"Sotňa Burlak postupovala k Prešovu a odtud na jih ke Spišské Nové Vsi. Cestou docházelo k četným střetům s československými jednotkami, při kterých zaznamenávaly obě strany ztráty. Koncem července 1947 se sotňa Burlak přesunula k Nízkým Tatrám a odtud do oblasti Magura Lipča. V tomto prostoru napadla československé oddíly, přičemž banderovci zastřelili šest vojenských aspirantů a jednoho zranili. Československá armáda podcenila u Magury Lipče zprávy o nepříteli, do boje proti ostřílené Burlakově sotni vyslala nezkušené vojenské aspiranty s nedostatečnou zásobou munice."
(Není nezajímavé přečíst si oba dva odkazy celé, ilustrují tehdejší dobu.)

K popisu události dodám ještě několik podrobností dle toho, jak si pamatuji vyprávnění svého otce:
- Největší vinu za tragickou událost nese tehdejší velitel armádních jednotek. Obecně to byl zbabělý člověk, který například po celou noc vždy nechal střílet světlice. Sám se žádného boje neúčastnil a tehdy velmi nezodpovědně vpodvečer vyslal 18 vojáků na průzkum kopce, tj. řečeno dnešními slovy – na "misi s nepřijatelným rizikem". 

- Vojáči se skutečně dostali do oblasti, kde byli Banderovci, Těm nezbylo nic jiného, než průzkumnou skupinu jednorázově zlikvidovat, nemohli si dovolit delší boj a hrozbu obklíčení. Průzkumná skupina se dostala do křížové palby vedené ze tří stran z lesa na paseku, po které naši vojáci šli. Fatální situace.

- Zraněného vojáka, který byl schopen chůze, zajali (i jako rukojmí) a nechali v nedaleké hájence.

- Ne všech šest vojáků bylo hned mrtvých asi polovina utrpěla zranění. U všech Banderovci zanechali obvazové balíčky (mj. pro ilustruaci situace velmi důležité). Zranění však nepřežili, protože velitel našich jednotek odložil záchrannou misi až na ráno.

Případ byl šetřen a řešen jako případ velitelského selhání, velitel byl odvolán a potrestán.
Samozřejmě, že i mezi našimi vojáky byla silná vůle po odplatě za smrt kamarádů. Mnohem významnější však bylo to, že sami projevili iniciativu pro odvolání a potrestání velitele, který selhal a který měl největší vinu na tom, že k tragédii došlo.

Důsledné a všestranné prošetření příčin tragické smrti tří našich vojáků (na cizím území) zatím chybí, viz: "Tragická událost se třemi mrtvými českými vojáky, jež se odehrála 5. srpna 2018 v Afghánistánu poblíž základny Bagrám, není žádnou shodou okolností, ale trvale předpokládanou a opakovanou situací. Strážní úkol, který jsou čeští vojáci povinni plnit taktéž neefektivním pěším hlídkováním (či "patrolováním" – cizí a v AČR upřednostňovaný výraz) mimo základnu a ještě k tomu bez dostatečného podpůrného zajištění, neprošel z vojenského hlediska náležitým posouzením a vyhodnocením přijatelného rizika* (acceptable risk). Při schvalování úkolu převážila snaha vyhovět Američanům, kteří jsou hlavními obyvateli a správci základny." Viz: exanpro

V tomto směru selhává i mediální mainstream. Je potřeba zdůraznit, že generálský alibismus, který vidí vinu jen v "teroristech" (což je v kontextu dané události absurní pojem), ohrožuje životy dalších našich vojáků.
Zdroj: http://radimvalencik.pise.cz/6016-smrt-nasich-vojaku-vcera-a-dnes.html

108 komentářů :

  1. Estebacky praskac a dozivotni komous. To je Valencikova "kvalifikace".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lidský odpad a od přírody blb, to je vaše "kvalifikace".
      Není těžké úspěšně si tipnout, komu dají inteligentní lidé přednost.

      Vymazat
    2. 17:17 Tro(t)ll píše vždy jako první.
      No, tak, a teď koukej podložit fakty ta obvinění, a připoj podrobný, doložitelný životopis taky tvé existence. To abych mohl případně odvolat, že jsi zaplacený, kriplovský gauner.

      Vymazat
    3. Vasek Vachovec12. srpna 2018 17:58

      17:17 Totální ubožák to je tvoje kvalifikace. Nerozumíš ničemu a plácáš voloviny.

      Vymazat
    4. Ty budes rudy curak stejneho razeni jako soudruh praskac Valencik.

      Vymazat
    5. 18:00 Jo, přesně to, jak se prezentuješ, jsou ty evropské hodnoty, z kterých je normálním lidem na zvracení. Aspoň si stále víc lidí uvědomí, co jste lidský odpad.

      Vymazat
    6. 18:00 Na modrých čurácích jako jsi ty stojí dnešní režim. Tak stůj pevně, naše "demokracie" se bez takových idiotů neobejde.

      Vymazat
    7. Dnešní totalita se podle určitých příznaků už jeví fašistickou. Například také podle klaky všehoschopných, kteří nemají problém své protivníky likvidovat jakýmikoliv dostupnými prostředky. U nás zatím ještě není běžná fyzická likvidace, jako tomu je na Ukrajině.

      Pan Valenčík je dehonestován, protože hodnověrně argumentuje určité názory a tím je nebezpečný. To že fašisti na něj používají čiré lži přitom samo o sobě dosvědčuje jeho bezúhonnost, protože kdyby v minulosti měl nějaký skutečný škraloup, už by ho vytáhli.

      Protože těm tisíckrát kopírovaným lžím nemůže nikdo soudný uvěřit, tak tyto už slouží jen jedinému ubohému účelu, zaplevelovat a likvidovat svobodnou diskuzi a výměnu názorů.

      Vymazat
    8. 17:17 Pana Valenčíka nech napokoji fašistický zmetku ty bys nejradši bojoval v té sotňi že špíno.

      Vymazat
    9. že by hvězda Blistů pan Dolejší?

      Vymazat
    10. StB mohli být udáváni jenom vlastizrádci a šmejdi. Dnešní obdobě StB jsou udáváni čeští patrioti a odpůrci poplyšákových zločinů na Českém národu a na jeho Otčině.

      StB sloužila Otčině a jejím zájmům... zájmům pracujících našeho národa.
      Její dnešní obdoba slouží výlučně cizáckým zájmům ve druhém protektorátu ČaM a kolaborantům globalizace... sudeťákomilům, ...

      Ani v metru, či v ulicích Prahy a Brna nebyly dominantní cizojazyčné nápisy - ani v azbuce. V metru se hlásilo ČESKY - dnes se blábolí i anglicky - jako se za okupace blábolilo a psalo německo - česky. Třeba u zubaře: "ZAHNE - ZUBY"

      Vymazat
  2. Kdo se nepoučí na cizím příběhu, musí si všechny hlouposti sám prožít. Komunismus je nesplnitelný ideál jako mnoho jiných a záleží na tom jestli lidstvu jako celku prospívá nebo škodí. Paraziti jsou škodlivý pro všechny lidi. Nazdar.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 17:35 Zrušení otroctví byl také "nesplnitelný ideál". Vždyť na otroctví byl založen "ten jediný správný a ekonomicky nejúspěšnější" systém starověkého Říma.

      Vymazat
    2. 19,09 Podle Vás to byl ideál ekonomicky prospěšný pro všechny lidi? Co kdyby jste byl ten otrok?

      Vymazat
    3. 17:35 Že jsem tak smělý, vaše rodina vnitřně funguje na tržních principech nebo podle toho nesplnitelného komunistického ideálu? Máte všechno zprivatizované a za služby si navzájem platíte, nebo každý přispívá podle svých možností a dostává podle svých potřeb?

      Vymazat
    4. 19:56 Moc jste nepochopil, že řeč byla o údajné nesplnitelosti nějakého ideálu. Vůbec se nezastávám režimu, který byl "ekonomicky nejlepší", jako se to dnes říká o kapitalismu. Ten také stojí na novodobém otroctví.

      Vymazat
  3. Ani SSSR nenutil za války v Afganistánu (1979-1989) žádný stát aby bojoval po jeho boku. NATO vzniklo roku 1949 jako obranný spolek , který měl chránit země založení, ne vést agresivní válku kdykoli se to hodí USA, většinou bez mandátu OSN.
    SSSR byl za válku v letech 1979-1989 hodnocen jako okupant, NATO " provádí mise ". Ničím jiným než zvýšenou produkcí opia a tisíci mrtvých civilistů se pochlubit nemůže.
    Omyl, zapomněl jsem ČR se může pochlubit "hrdiny ".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mas pravdu rudy soudruhu.
      Varsavska smlouva je dodnes jediny vojensky pakt, ktery napadal svoje cleny.

      Vymazat
    2. pro Anonymní12. srpna 2018 17:58

      Ty jsi opravdu debil.Patrně po rodičích.Dnes je těžké mladým lidem vysvětlit situaci po válce.Pokud jim rodiče neříkali pravdu,tak to nepochopí.Doba to byla opravdu těžká.Dnes se píše o každém kdo byl komunista ,že byl špatný.Nebyl.Špatní ale byli ti paraziti,kteří jenom využívali partaje.Ono je měl každý možnost poznat při majetkovém převratu v roce 1989.Většina těch co honem zaházeli stranický knížky tvrdila ,že museli kvůli dětem aby ti mohli studovat.Za to by jim měli jejich děti plivnout do tváře.Měl sám možnost poznat tyto hajzly.Nikdo v partaji být nemusel.Dnes je ale u vesla system zločinu a lži.Goebels by se určitě styděl.

      Vymazat
    3. 17:58 Zřejmě jste opomněl, se "skromností" sobě vlastní, napadení a trvající okupaci, řeckých ostrovů Tureckem.
      Oba tyto státy jsou, stejně jako my, členy NATO...

      Vymazat
    4. Soudruzi primati, pripomenu vam ten primat jeste jednou.
      VARSAVSKA SMLOUVA BYL A JE JEDINY VOJENSKY PAKT, KTERY NAPADAL SVOJE VLASTNI CLENSKE ZEME. DUKAZEM BUDIZ INTERNACIONALNI BRATRSKA POMOC SPOJENECKYCH VOJSK V R.1968.

      Vymazat
    5. 18:26 Blábolíte nesmysly.

      Vymazat
    6. 18:26 čti 18:19.

      Vymazat
    7. 18:17
      Naprostá pravda . Byli opravdoví komunisté už z přesvědčení a byli takoví co byli jen u komunistů . Znám takové kteří jezdili do kostela do vedlejší vesnice nebo někam jinam aby o tom místní nevěděli .Typyčtí lidovci .

      Vymazat
    8. Ty si radeji zopakni pravopis:-) Ty jsi to nejdal dotahnul na vratneho na OV KSC:-)

      Vymazat
    9. Blbeček trolíček 18:26 68. rok nám priniesol 20 rokov kľudného života bez "dobrodenia" kapitalizmu a korporatívneho fašizmu. Dosť možné, že nám ten dvadsaťročný náskok zachráni oba naše národy, myslím český a aslovenský, nie ten tvoj.

      Vymazat
    10. 18:26
      Zato UssA napadá vlastní lidi ve vlastní zemi vlastní armádou a policií. Vraždí je po stovkách. A tohle nám má být příkladem. Co? Trotle?

      Vymazat
  4. Jestli si ten pán trochu nevymýšlí !!??

    OdpovědětVymazat
  5. 17.17 je IQ "zeleného mozku", vezmi si pušku a jeď. Tvůj vzor je gen.A.Opat, můžete na misi držet za ruce.

    OdpovědětVymazat
  6. Estebacky praskac Valencik, ktery je registrovany jako donasec StB, je ten "pravy" ale mozna spis levy, ktery bude poucovat a moralizovat. Valencik je odpad a spina.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když někoho urážíš, a obviňuješ, máš taky povinnost vše doložit fakty. Jestli to doložit nemůžeš, jsi odporné, prolhané, závistivé prase, které se neoprávněně cítí nedoceněné.

      Vymazat
    2. Ty budes asi taky pekna ruda estebacka swine. Tvoji jedinou povinnosti je co nejdriv zdechnout.

      Vymazat
    3. 18:31 Jsi hitlerovskej, fašistickej zmetek.
      Karma je zdarma :)

      Vymazat
    4. Ty jsi rudej pablb a patris do Bohnic:-)

      Vymazat
    5. 18;45
      ESTEBAN JE KLASICKÝ PŘÍJMENÍ VE ŠPANĚLSKU NEBO V MEXIKU TY TY POSRANINO VZEŠLÁ Z HAVLOTRENEK!!!!!!!

      Vymazat
    6. 17:54
      Zvedni svou prdel, a běž mu to říci do očí..., ty špíno pomlouvačná.

      Vymazat
  7. Poslete soudruha Valencika do Syrie bojovat za Asada, kdyz je tak chytry. At ukaze, ze neni jen rudy prizdisrac a praskac.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proč by měl jít zrovna Valenčík bojovat do sýrie za Asada??? Jak jste zase na takovou blbost přišel?

      Vymazat
  8. Jenom tolik: pane Valenčíku opět máte můj obdiv.

    P.S.: Pod některými články se tady navalí tolik trollů, že těžko nacházím smysl, nebo možná jen motivaci, se k takto napadenéme názoru a tématu nějak víc smysluplně rozepisovat.
    P.P.S.: drazí trollíci, opět jste "uspěli"; ale opravdu vám jde o tohle, jakýmkoliv způsobem potírat sebemenší náznak jiného názoru?

    OdpovědětVymazat
  9. Zdá se, že zde promluvili ti donašeči StB,
    ale ti NEREGISTROVANÍ.

    OdpovědětVymazat
  10. Soudruzi, pratele estebaka Valencika, pripomenu vam, jak vasi rudi soudruzi z Ruska v r.1956 vrazdili madarske delniky, kterymi se vy, jako predvoj pracujicich delniku a rolniku tak radi ohanite.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tro(t)lle 18:30, odjeď si to odpracovat na hovinka.cz.

      Vymazat
    2. Pokud vím, tak rebelie začala upálením mladých vojáků ochránci demokracie. Rozvěšeli je za nohy na stromy s zapálili. Milý 18:30, viďte, že se tím ušpinil nějaký váš příbuzný nebo rodinný přítel.

      Vymazat
    3. Koukám, že najít rozumný příspěvek bez diakritiky je naprostá výjimka. Do české diskuse by se vstupu bez češtiny mělo zabránit. V anglické diskusi by češtinu taky nikdo netrpěl.

      Vymazat
  11. Soudruzi, uz se tesim, az tady budete oslavovat vpad bratrskych vojsk 21.srpna 1968 do nezavisleho Ceskoslovenska a zase budete volat rude bratry z Kremlu na pomoc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rudé bratry z Kremlu??? Nepřeskočilo vám? Vy osle, rudí v Kremlu nejsou už přes čtvrt století.

      Vymazat
    2. To tomu blbečkovi zabudli u jandu povedať.

      Vymazat
    3. 18:47
      Vážený soudruhu, pletete si data. Bratrská pomoc nepřišla 21.srpna, nýbrž o den dříve. Opět jste zaspal...

      Vymazat
  12. Máte pravdu pane Valenčík, požadavek co bylo za tím že ti vojáci zemřeli, jaksi v mainstream žumpě chybí.
    A bylo by dobré znát souvislosti, i když ti kluci zemřeli za cizí zájmy a dobrovolně se rozhodli podstoupit za peníze toto riziko.

    OdpovědětVymazat
  13. Soudruzi, Radim Valencik je estebacky praskac, ktery za minuleho rezimu praskal za sacek kubanskych pomerancu. Opravdovy moralni mohykan:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Smím se zeptat, na koho a co práskal pan Valenčík za sáček kubánských pomerančů? Děkuji.
      A mohu se zeptat, co si mám představit pod pojmem "morální mohykán"?

      Vymazat
  14. Valenciku, ty se radeji zase nauc chodit kanalama, ty estebacka spino!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 19:03 Flašinetáři, ten tvůj váleček je už obehraný. Dej něco jiného, třeba o tvých hrdinech Banderovcích, ať mluvíš k věci.

      Vymazat
    2. Anonymní12. srpna 2018 19:03
      Filcka přisátá k americký prdeli tu opět perlí. Každému tu nadává, přitom blahem uchcává. To není náhoda, že tady tato lidská hyena vždy jako první vije na měsíc.
      Kdo ho platí toho čmouda, nebo je jen blbej jouda?

      Vymazat
  15. Odlehčím a snad to některým i dojde. Jan Werich proslul kdysi krásným bonmotem. Zde je: "Když se chytrý hádá s blbcem déle jak třicet vteřin, hádají se pak už jen dva blbci." Přátelé nekrmte troly!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nesmějí mít prostor pro svoje nenávistné výlevy. Musí se uvařit ve vlastních prasárnách, tvrdou odvetou.

      Vymazat
    2. Jenomže tady nejde o trolly. Ten, co píše často jako první diskuzní příspěvek, a mnohokrát i po druhé hodině v noci, není troll - je to odporný, sprostý dobytek, praštěná lidská zdechlina, co nepíše názor k věcem uváděným v článcích, ale pouze sprostě nadává a uráží ostatní diskutující. Nic nám není do toho, že je to duševní mrzák, vzteklý, praštěný dědek,co neudrží moč a uchcává si do kaťat, možná nemá pořádně ani co žrát, a nemá jinou aktivitu, než je dřepět u počítače a prostřednictvím diskuzí k článkům urážet a nadávat. Tím se vzrušuje a zbavuje nudy. Veřejně sprostě urážet lidi, to je něco, co za minulého režimu nikdo dělat nesměl. Proč je to dovoleno dnes, nechápu, a proč se tomu říká svoboda a demokracie, nechápu dvojnásob. Jestliže mě někdo sprostě napadne a urazí na ulici, můžu vzít krumpáč, a urazit mu sprostou palici? To taky bude jen svoboda a demokracie? Na diskuzích se jasně ukazuje, co za všiváky jsou mnozí čeští občané -naši spoluobčané. Dostali svobodu slova a k čemu ji zneužívají? K tomu, aby sprostě nadávali, a uráželi ostatní - zde jsou o tom každý den důkazy. Plno lidského dobytka, který žádnou svobodu a demokracii dostat neměl. Jakým právem to prase zde ostatním nadává?

      Vymazat
    3. Jenomže tady teď jde o trolly. Profesionální trolly, dělající (asi dobře) svoji práci. Je to vidět v okamžité rychlosti reakce, urážkách a zavádění nesouvisejících problémů. Možná jsou z centra boje proti terorismu a hybridním hrozbám (CTHH) ministerstva vnitra nebo je platí někdo jiný. V každém případě se jím daří rozhádat diskusi a odvádět pozornost od základního problému co vlastně dělají naši vojáci v Afganistanu a proč. Míra

      Vymazat
    4. 22:32 A co brání příspěvky těch trotlů prostě ignorovat? Není na tom nic těžkého. Je to jako projít kolem plotu, za kterým je vztekle ňafající a slintající ratlík. Jen hlupák nebo stejný Vořech se mu snaží odpovídat.

      Vymazat
  16. Píše se rok 1974 a jednotky členského státu NATO se vyloďují na severu ostrova Kypr, aby chránili životy a majetek občanů neřecké národnosti. V současné době je zde s podporou tohoto státu separatistický stát stále. Ani NATO ani OSN po více jak 40 letech nabyly sto danou situaci vyřešit.

    OdpovědětVymazat
  17. Pan docent Valenčík asi nerad prozradil, že jeho otec mohl za komunistů kupovat odborné knihy o filosofii přírodních věd. V Brně bylo několik knihkupectví, kde si mohl vybrat. Dnes za demokracie už v Brně nekoupíte nic odborného. Snad jen v chudých prodejnách skript VUT, MU, a Mendelu. Knihkupci prodávají sračky prorežimních grafomanů, životopisy hloupých umělců, recepty na jídla a životopisy nacistických generálů. Jako otroci v koloniích západu nic jiného nepotřebujeme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, to je pravda. Karel Kryl to vyjádřil naprosto přesně .... už nejsme, nejsme jako kdysi, už známe ohnout záda, a dělat kompromisy, a zradit kamaráda, a s hubou rozmlácenou dnes zůstali jsme němí. Ne - nejsme na kolenou - ryjeme držkou v zemi!

      Vymazat
    2. Spisy Marxe, Lenina a Engelse jsou tak odborne, ze si s nima muzes vytrit prdel, rudy soudruhu.

      Vymazat
    3. 21:08 Reklamuj u CTHH, špatně tě platí, když si nevyděláš ani na toaleťák.

      Vymazat
  18. Proč nerad? Může si vybrat přátelé, partnery ale předky a potomky ne. Mnoho lidí by se divilo kdyby znalo skutečnou historii svého rodu.

    OdpovědětVymazat
  19. 19:57 = ALFABET , ktery neumi cist ! Jinak by vedel, ze nejvetsi sproste prase je zde nick MUGABE, tradicne a vzdy tolerovan !
    Valenciku pod vasimi clanky se toho tolik mazalo, ze cenzor by na to sam nestacil.
    Ja jsem nick honolulu a ja nejsem ten, ktery vas zde odsuzuje , (neznam vas), ale rozhodne nepatrite ke zde oblibenym autorum.

    Prusvih je v tom, ze se casto nesmime podepsat a nekteri z vas vy "EINSTEINI", kdyz nadavate, tak se neobtezujete napsat komu je vase uprdnuti venovano.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hedvičku mugabovací, ale pán 19:57 má pravdu.

      Vymazat
    2. R. Valenčík nepatří k oblíbeným autorům? řekl bych, že problémem není R.V., ale často trollové, co ve skutečnosti nejsou ani schopní pochopit, o čem R. Valenčík píše. ono je totiž pro někoho nesmírně náročné číst text, přemýšlet u toho a ještě ho pochopit.

      Vymazat
  20. 19:57 - ja se podepisuji nick honolulu a muj prispevek je venovan TOBE, (19:57) ty mentalne postizena zdechlino po sezone, ktera stale jen place a stezuje si !

    Kdyz chces zjednat napravu ohledne sprostaren, tak zacni u vas v Cesku, ty zakomplexovana nestvuro !
    Zacni s nickem MUGABEM !

    Zadny American pitomce (19:57), ti NEBUDE mit za zle opozicni nazor ! To by bylo v rozporu s Konstituci, ale za uraky ti vrati urazky !
    Coz je naprosto v poradku ty nervova podvyzivo..

    A pamatuj, NEEE kazdy kdo nema klavesnici s diaktrikou pise z Ameriky. Hacky a carky ma pouze Cesko.

    Pokracujte v hadani panove, t.j. zpravna demokracie a ty nic nemazej Valencniku a pozdravuj v Brne pana Erika Knirse.

    19:57 - PRECITLIVELA KARKULKO ! NELEZ DO ARENY mezi gladiatory ! At nemusisz stale PLAKAT a plakat.

    OdpovědětVymazat
  21. To byl pane Valenčíku velice mírný článek a tolik špíny se na Vás za něj nahrnulo. To je úroveň diskuse!
    Václav

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Protože pan Valenčík neskutečně vzteká tro(t)lly, a urážky jsou to jediné, co jim, místo oponentury zbývá.

      Vymazat
    2. Proč mluvíte o těch blbech v množném čísle? Vždyť to je jen jeden, maximálně dva.

      Vymazat
  22. Předpokládám, že pana generála sesadí a v rámci rekvalifikace mu předepíší nepodmíněně doplnění humanitárního vzdělání, samozřejmě ne v rámci NATO, nebo přímo v USA.
    To by ho jinak mohli přímo jít nechat vyvraždit nějakou tu osadu, obec, či dokonce město, aby "přiměřeně hrozné" jako odplata za smrt vojáků, které tam nikdo nezval, kteří neměli mandát OSN.
    Volič-Vilč

    OdpovědětVymazat
  23. Nechápu, proč se debata o systémovém selhání (a zřejmě i nekompetentnosti) našeho velení na oné základně v Afghánistánu (či třeba jen velitele dotyčného českého oddílu) tak jako tradičně zvrhla na osobní útoky či nálepkování jiných. Ten příklad, který uvádí doc. Valenčík pro srovnání, je velmi dobrý. Tehdy z toho byly vyvozeny závěry. A co dnes? Pokud nebudou, bude se to opakovat. Opravdu to někdo z diskutujících chce? To snad ne! Je zde ovšem taky taková možnost, že děláme jen užitečné idioty Američanům a ještě přitom musíme "držet hubu a krok". To se pak z toho vzniklý malér těžko vysvětluje. Co je ale z těchto možností pravdou, to nevíme. To je třeba zjistit, aby naše velení zabránilo recidivě. Základem problému ale je to, že jsme pro Afghánce okupanti, a to bez diskuze. A o tom bychom měli hovořit právě nyní, když si budeme připomínat 50. výročí naší okupace vojsky Varšavské smlouvy v r. 1968, zatímco pečlivě tutláme naši okupaci Wehrmachtem z r. 1939, jehož výsledkem bylo 360 tis. obětí z řad našich obyvatel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 21:32
      Jenom mne tak napadlo, že pokud Benderovci zajali zraněného vojáka a poskytli mu první pomoc a potom ho propustili - nebyli tedy mnohem lidštější než skupina bratří Mašínů která spoutaného policistu zavraždila. ( a za to byli oceněni Topolánkem.
      Václav

      Vymazat
    2. Václav 21:47

      Já si myslím, že ta první pomoc ze strany Banderovců nebyla motivována jejich náhlou lidskostí(nezapomeňte, jakých bestialit se dopouštěli během války), ale pouhou vypočítavostí. Věděli dobře, jak malou mají šanci probít se ke svým na Západ a tehdy se každá polehčující okolnost hodí.

      Vymazat
    3. Náčelník naší bývalé vojenské katedry zavzpomínal na svoje nasazení proti banderovcům na Slovensku. Poslali tam posluchače vojenských škol bez jakýchkoliv zkušeností. Bylo to v roce 1947. Někteří byli tak vystrašení, že vykopali okop pro stojícího střelce i když stačilo, aby šlo o okop pro ležícího střelce. Skandál tehdy vypukl kvůli skladování mrtvol vojáků v kozím chlívku. Demokratičtí poslanci se v Praze hádali a nic nezařídili. Bylo to pohrdání lidskou důstojností. Naštěstí už jsme rozvinutější. Jedno VOP vyrábí pojízdnou márnici, kterou ukazuje na dnech NATO v Mošnově. Měli by ji dovést k prohlídce do Sněmovní ulice, na Hrad a do televize, aby si válkychtiví poslanci zvykli na to, co je čeká.

      Vymazat
  24. Pane Valenčíku, Vaše analýze je jistě zajímavá. Primárně ale:
    ti naši žoldáci neměli v Afghanistánu co dělat. Bylo to riziko jejich žoldácké mise....

    OdpovědětVymazat
  25. Mám jenom jeden takový dotaz. Častokrát se tady i jinde ohánějí diskutující, kteří jsou proti všemu západnímu, argumenty že naše směřování je proti všem slušným lidem, většině národa atd.
    Přitom ve volbách strany které mají stejný názor (KSČM, SPD, ANS a pod) dostávají pravidelně cca dohromady kolem 15-20% hlasů. Co s tím chcete dělat?
    Nevím, napadají mne jenom takové věci:
    -Volební výsledky jsou zfalšované(nevěřím, v mém okolí jsou takové názory v menšině a to nejsem zrovna nejmladší-52let)
    -Lidé jsou tak zkažení, že už to ani není možné

    Jak to chcete řešit?
    Volební právo jenom pro někoho?
    Můj názor je, že bez ozbrojeného převratu to nedáte, ti co přežijí se přidají ze strachu, nebo z vypočítavosti.
    Prosím jenom o slušné komentčře, pokud někdo zareaguje, taky nikiho neurážím.
    honza z Hané

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Soudruzi opet tajne touzi po bolsevickem prevratu. Pokud by se o nej pokusili, tak by ale rozhodne nebyl sametovy a soudruzi by to zazili s plnou paradou.

      Vymazat
    2. Honzo z Hané, kdo vlastní, a ovládá média? Kdo může financovat milionové kampaně? Kolik peněz, ze státního rozpočtu, a ze zahraničních zdrojů dostávají politické neziskovky... Krátce - sledujte cestu peněz. Bude Vám jasné, kdo má největší šance ve volbách. Ale přesto má smysl účast ve volbách. Jinak by se zvolili, s jejich rodinami, sami

      Vymazat
    3. 21:35
      Tento Váš názor je dle mého názoru s výjimnou ozbrojeného převratu naprosto správný.

      Vymazat
    4. 21:44 Vypadni trotle.

      Vymazat
    5. A ty jeste nemas zlate rubly soudruhu? Vzdyt porad vyrvavate, jak znicite kapitalismus za pomoci tvych rudych bratru z Kremlu:-)

      Vymazat
    6. 21:54 To je zase štěk.

      Vymazat
    7. Já jenom chtěl naznačit, že většina lidí i mé generace je se současnou situací víceméně spokojena, o mladých vůbec nemluvě. Jasně je tu mnoho nedostatků, ale celkově tzv konzumní společnost je pro většinu přijatelnější a je skoro každému jedno, kdo ovládá média.
      Nemyslíte že je to už marný boj, opravdu bez nějaké ozbrojené revoluce to nezměníte.
      honza z Hané

      Vymazat
    8. Ceske i jine volby jsou zfalsovane
      Nemate sanci

      Vymazat
    9. Anonymní 21:35

      Mohu se zeptat, kde konkrétněji(vyjma Prahy) je to místo, kde žijí lidé většinově spokojení se směřováním země? Možná jen potměšilá náhoda vede mé kroky špatným směrem, ale já všude potkávám lidi, kteří mají velmi mnoho výhrad, důvodů k nespokojenosti a obav z budoucnosti.
      Argumentujete výsledky voleb, ale to jste asi moc nedomyslel. Všechny strany, které mají dosavadní vývoj na svědomí a otevřeně za ním vždy stály, zaznamenaly opět velký propad a součet jejich výsledků činí do max. 15-20%. Zato největší úspěch měly "nové" strany, které vystupovaly s hesly o nutnosti zásadních změn, byť navzdory reálné politice, "vypůjčených" z rétoriky komunistů a levice.
      Jak je to možné? Co s tím uděláte? Volební právo jen pro někoho, jak občas zaznívá z pravice, nikoli z levice?
      (https://pravyprostor.cz/vseobecne-volebni-pravo-je-nejvetsim-omylem-historie/)
      Mimochodem, jsou to pravicové strany, které naprosto odmítají přímou demokracii a je to KSČM a SPD, které ji naopak podporují? Jak se s tím popere vaše uvědoměle konformní mysl?

      P.S. Jistě víte lépe než já, že do 52 let vám chybí ještě nejméně 20. Otázkou je, proč se snažíte vystupovat jako výrazně starší. Já na ni odpověď znám, možná lépe než vy sám.

      Vymazat
    10. Dobrý den 13.8. 7:12
      Šetl jsem to až teď, tak promiňte. Jsem z Prostějova a opravdu mezi mými známými přibližně vrstevníky je to tak. Samozřejmě kritiky je dost a dost, pořád je co zlepšovat, ale volání po nějaké obří systémové změně moc neslyším. Ikdyž staré strany v podstatě utrpěly debakl, tak ANO i Piráti nemají v programu mic zásadně otáčejícího nškam jinam, tam co zde diskutující velmi často propagují jako nutnost a přání většiny národa (ne EU, ne Nato, uzavření hranic, slovanská vzájemnost atd). Mladé lidi to nezajímá vůbec a jen u cca 75letých a starších cítím stesk po vládě pevné ruky a podobné nesmysly.

      P.S. Narodil jsem se 14.4.1966, do školy začal chodit 1972 a na pivo když ještě stálo 1,70 Kčs. Jestli chcete oskenuji Vám rodný list a občanku, starší se nedělám, chtěl bych radši být výrazně mladší. honza z Hané

      Vymazat
  26. Nezapomente, ze Valencik je docent pres udavani. Je to totiz bolsevicky praskac v zoldu StB.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zalez tro(t)lle zpět do žumpy.

      Vymazat
    2. A ty práskáš v žoldu CIA, trolíku Bruselchanátu...

      Vymazat
  27. Všechno co popisuje p.Valenčík na základě vyprávění svého otce o bojích s banderovci na Slovensku,kteří se probíjeli s Polska
    na západ bylo ve filmu Akce B.Tenkrát vojáci zpívali:Vedem život po vojensku daleko od domova,putujeme po Slovensku,domovem je příroda.Každý z nás je z ocele do boje jdem vesele...

    OdpovědětVymazat
  28. Pytlíku z 21:08 zjist si v pramenech,pokud to umíš,že studenti ekonomie v USA musí povinně studovat dílo Kapitál jehož autorem je K Marx.Pak se ti už snad v té tvé kebuli rozsvítí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeste dodam, ze se jedna o studenty z neziskovek. Ty jsi se taky pripravoval na praci v neziskovce?

      Vymazat
  29. Pan Valencik ma 100% pravdu!!! Nevzdelanci bez znalosti, bez vlastenectvi proc se vyjadrujete k veci, kterym nerozumite? Jste trapni!!!
    dustojnik-valecny veteran

    OdpovědětVymazat
  30. 22:16Kdo chce dilo oponovat(kritizovat),musí dílo nastudovat.Nepleťte tam neziskovky...

    OdpovědětVymazat
  31. Proč asi je tady najednou tolik trollů?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zřejmě je to téma, které tne do živého. Zájem prorežimních horlivců, čili neokomsomolců, je toho povzbuzujícím znakem.
      Mě na tom baví hlavně skutečnost, jak jsou bezzubí, jak každý jejich zoufalý výkřik je projevem idiota, nebo přihrávkou na smeč.

      Vymazat
    2. Neříkejte, prosím, BRUSELJUGEND a BUND EU MÄDCHEN komsomolci, ani neokomsomolci. Všechny ty party se mohou cítit nesvé... jsou přeci křesťanskými skautíky a světluškami... na befehl milujícími islám a černoušky...

      Vymazat
  32. Věcná diskuze o naprosto nesmyslné,zbytečné smrti tří českých žoldáků,se zcela vytratila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Protože jejich pracovní úraz s následkem smrti pro nedodržení pokynů bezpečnosti jejich práce byl již předtím rozebrán, posouzen, a shledán naprosto běžným v profesi žoldnéřské. Takhle se nevyvádí u havířů, řidičů, stavbařů, hasičů, ani policistů; ani jiných lidem UŽITEČNÝCH profesí...

      Pracovní úrazy se stávají a pozůstalí jejich obětí jsou odškodněny podle pracovního práva a pojistným, pokud pracovník před pojistnou událostí příslušné pojistky uzavřel. Vše navíc je tatrmanština.

      Vymazat
  33. Je tady a nejen v tomto článku vidět, že stačí jeden modrý fašista aby rozvrátil myšlení a jejich vyjádření tisíců jiných.
    Stejné, jako na příklad ta hadráková revoluce.
    Sejde se pár tisíc řvounů, plus tisíce účastníků čehokoliv a je vymalováno.

    OdpovědětVymazat
  34. Zaplaťme jednu Casu, letenku směr Kábul, pro pani Černochovou s talismanem Sašou a kupme ji šavli. Ať nahradí slova činy.

    OdpovědětVymazat