Reklama

.

.

pondělí 6. srpna 2018

Smrt tří vojáků je nepochybně velká lidská tragedie, ale...

Jiří Baťa
6. 8. 2018
Trojice vojáků AČR zahynula při běžné hlídce v okolí vojenské základny Bagrám v provincii Parván na východě Afghánistánu. Útok byl nenadálý, byla v podstatě spatřena pouze jedna osoba, která se odpálila v prostoru, který byl bohužel vybrán tak, že následky byly skutečně fatální,” přiblížil Verner situaci. K útoku se přihlásilo radikální islamistické hnutí Tálibán, které podniká podobné atentáty proti členům mise NATO či afghánským bezpečnostním silám.


Jak prohlásil zástupce náčelníka Generálního štábu AČR Jiří Verner k úmrtí tří českých vojáků v Afghánistánu, jsou pro nás tito vojáci hrdinové, protože zahynuli při boji proti terorismu tisíce kilometrů daleko od svých rodin a my považujeme tento boj za velice zásadní a důležitý! Je to pravda?

Nic proti armádě, plní-li úkoly na ochranu státních hranic naší republiky před vnějším nebezpečím. Nic proti příslušníkům AČR, kteří čestně, odpovědně plní úkoly, vyplývající pro zajištění naší vnější i vnitřní bezpečnosti. O to větší památka a čest těm, kteří v boji pro bezpečnost státu a nás občanů položili život. Ptám se však, za co bojovali (obrazně, protože nešlo o skutečný boj, ale rutinní hlídku) příslušníci AČR v Afghánistánu, rotný Martin Marcin a desátníci Patrik Štěpánek a Kamil Beneš? Padli snad proto, že bránili naši republiku před faktickým nepřítelem, před terorismem, protože jím byl ohrožen, nebo snad napaden? Jakkoli podle některých politiků a rusofobů nám prý hrozí reálné nebezpečí od imperiálního Ruska, republika ani její hranice nejsou ohroženy, natož napadeny a přesto umírají vojáci AČR – v cizině.

Na otázku, proč nebo jak je to možné, je odpověď předem známá: přece je to v zájmu naší bezpečnosti, v zájmu společné, evropské bezpečnosti, účastí v zahraničních misích ochraňujeme i naši a evropskou bezpečnost, tečka. Lze ještě pochopit účast našich vojáků na pobaltských hranicích s Ruskem, kde jak již zmíněno, nám Evropanům prý „hrozí vážné, dokonce reálné nebezpečí“ od Ruska, že účastí našich vojáků chráníme i ČR a ostatní evropské státy, členy NATO a EU. V tomo případě je to, obrazně řečeno skoro doma – za humny, ale Afghánistán? Jaké jsou důvody a cíle pro účast našich vojáků v Afghánistánu? Bojuje se tam snad o Česko, o jeho zájmy, o jeho bezpečnost, nebo jsou tam za účelem ochrany cizích, západních, především amerických zájmů? Je to velmi licoměrné tvrzení, že tři čeští vojáci zahynuli při boji proti terorismu, notabene tisíce kilometrů daleko! Boj proti terorismu a dálka je memento jejich účasti v zemi, kde dobře vědí, že nebojují za zájmy své země, zato si jsou (byli) vědomi, že tam mohou najít i smrt! Obětují své životy pro cizí zájmy. V rámci falešné objektivity se pak prezentuje jejich smrt jako hrdinská, rozloučení s „nebožtíky“ za účasti představitelů vlády a politické scény bude pompézní, se všemi poctami.

Nemám nic proti AČR a vojákům, kteří slouží zájmům České republiky, kteří reálně ochraňují naše hranice před nepřítelem a zajišťují bezpečnost občanů. Mám ale vážné výhrady proti vojákům AČR, kteří se za peníze nezdráhají jako žoldáci naverbovat do služeb AČR pod velením NATO, jejichž cíle jsou značně odlišné od cílů a zájmů občanů ČR. Jsou to pro mě žoldáci v pravém slova smyslu i když vím, že politici, včetně przuidenta Zemana s tímto názorem, v rámci korektních vztahů se západem, nesouhlasí. Z těchto důvodů nemohu považovat smrt tří českých vojáků za hrdinskou i když z lidského hlediska je každá ztráta na životě, zvláště mladého člověka, bolestná. Nejsem nelidský a nikomu nepřeji nic zlého a smrt už vůbec. Přesto se ptám, je lítost na místě, když tito mladí lidé šli do mise s vědomím, že riskují, že risk nemusí být vždy jen zisk? Kolik už takových hrdinských smrtí na zahraničních misích bylo?

A ještě jedna otázka: kdo je za jejich smrt odpovědný? Oficiálně nikdo, jak také jinak, vždyť tam šli dobrovolně a věděli, do čeho jdou, nebo ne? Být ovšem politikem, musel bych se nejen stydět, ale cítit vinen, protože účast našich vojáků v zahraničních misích a jejich smrt jsou jejich dílem. Jsou si politici vůbec této odpovědnosti vědomi?

Hrdinská smrt. Kolik je u nás ještě skutečných hrdinů, kteří položili život v opravdovém boji za republiku, za naši svobodu, za naše životy a kteří dodnes nedošli ani uznání, natož ocenění? Je to z tohoto pohledu spravedlivé?

41 komentářů :

  1. Je mi líto těch mladých životů, ale na misi šli dozajista dobrovolně. Dále proč naši vojáci nechrání naši republiku a nasazují životy za cizí zájmy (USA)a pod cizím velením (NATO). NATO je snad vojenská obranná aliance. Místo toho aby NATO bránila jižní hranice EU, tak se snaží zavádět západní demokracii tam, kde to není možné. V té zemi neuspěl SSSR a prohrává tam i USA. Ptám se znovu proč naši vojáci prosazují cizí zájmy a tak daleko od domova, místo toho aby ten domov chránili?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 20. tisíc v české fabrice nebo 200 000,- na procházce po Afgánistánu...

      Vymazat
    2. Plaťte daně a řádně vykazujte EET, aby bylo na vojákovy platy...

      Vymazat
    3. Doporučuji zadat do vyhledavače /MAREK OBRTEL/ a pak už není o čem debatovat!!!!

      Vymazat
    4. Odkaz na jeden z němkolika článků Marka Obrtela.

      https://www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Marek-Obrtel-Proc-musi-cesti-vojaci-umirat-v-Afghanistanu-546616

      Vymazat
    5. Po pohřbu by bylo třeba zodpovědět několik otázek:
      1. co to jer za "boj proti terorismu" kterým chrání i ČR, když jejich úkolem je střežit americkou vojenskou základnu
      2.Jsou tam oficiálně na nebojové misi, aby cvičili afgánské vojáky, ale jezdí na patroly kolem základny plně vyzbrojeni v obrněných autech
      3. na patrolu vyšlou Američané 3 Čechy, 2 Afgánce a jednoho Američana
      4. Co je to za výcvik, když patrola jde jeden těsně za druhým, když vědí o těch sebevražedných útocích
      5. kolik států tam má jaké kontingernty, kdyžˇ10 mil.ČR tam má mít 390 vojáků
      6. Jak si to představují dál, když po tolika letech je 70% toho velkého území ovládáno nepřítelem a situace se zhoršuje a kolik Čechů tam ještě může v této ztracené americké válce padnout
      7.Když je to mise NATO, proč to celé nefinancuje NATO, ale český kontingent z českého státního rozpočtu.

      Vymazat
    6. Prosím dotaz pro Vás 17:03,

      8. Kdo je na cizým území nepřítel, ti domácí na svém území, kde se narodili a žijí zde dodnes nebo nechtěný Vetřelec?

      Jinak souhlasím!

      Ramón

      Vymazat
  2. V žádném případě to nejsou hrdinové -vlastenci.Jsou to placení profesionálové ,kteří nehájili zájmy naší země pouze naší zaprodané prozápadní vlády.Jako voják profesionál musím snést i riziko případné smrti v bojové akci.Jak řada lidí napsala ,jsou to prostě žoldáci a měli prostě smulu ,že přišli o život.Není mi jich vubec líto.Pro obranu naší země neudělali vubec nic aby byli hodnoceni jako hrdinové.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vláda je prozápadní, protože drtivá většina voličů je prozápadních, idiote.

      Vymazat
    2. Ty Bůvole 0:14, my tu máme i prozápadní komunisty, kteří podporují NATO vládu. Tady vládne Kocourkov na čí pohonné hmoty, jezdí Vaše MHD na EU nebo U$A ropné a plynové produkty?

      Já bych tipoval východ tzn. RUSKO je o polovinu levnější než ten západní frakovaný, blbštajne! A připrav se podraží.

      Ten tydlitát Jean-Claude Juncker, podepsal, že povině budem odebírat pohonné hmoty z U$A a cpát se vším možným se sojovými boby.

      To už tu bylo za Havla. Připravte se na mediální agitku, jak škodí maso a "mléko" z dobytka, levný plyn z Ruska ty ňoumo, vše se opakuje. Lidé nejedli maso a vypadaly jim zuby, stále je to po 89 stejné, jsme považovány za ten stádovitý dobytek!

      Myslete hlavou, Ramón

      Vymazat
    3. 0:54
      Váš výšplecht nemění nic na faktu, že voliči v ČR volí PROzápadní strany (z dobrého důvodu).
      Takže buď vyměňte voliče, nebo se přestěhujte do jiné země, nebo si stěžujte na lampárně.

      Vymazat
    4. A navíc s tím masem to je pravda, to nás zabíjí víc než všecky fabriky a auta dokupy! A věděli to dávno předtím než Junker něco podepsal - https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/1630816-rostouci-celosvetova-spotreba-masa-ma-vyznamny-podil-na-globalnim-oteplovani

      Vymazat
    5. Pro 0:03 100% souhlas. Jak jsou oslavováni např. zahynuvší hornici. Ti také dávají všanc svůj život a po celý život pokud jim to zdraví dovolí za směšný cca 30 000/měs. Jak se potom společnost postará o jejich rodiny? Často se více postará parta spolupracovníků než stát.Vím co píši! 25 let v OKR.

      Vymazat
    6. 01:11 - 07:12 Jsme středoevropané i kdyby jste vyletěl z kůže!

      1) Na čí pohoné hmoty jezdíte do školky, na jakém plynu vám maminka vaří Krupicovou kaši?

      2) Máte na mysli tuto socialistickou ČT a Čro se socialistickým spratkem Jaromírem Bosákem?

      JAROMÍR BOSÁK SMĚREM KE KONCESIONÁŘŮM ČT (To už překračuje, všechny normy, ředitel ČT a RRTV jsou pouhý KAŠPÁREK, oni se svých podřízených za povinný, slušný peníz od LIDÍ, bojí nebo na vše kálí, po mě POTOPA.

      Ještě hůře ale Bosák reagoval směrem k Radku Masopustovi, který pouze napsal: „Doufám, že odpovíš a nebudeš zalezlej!“

      -----------------------------------------------

      Jaromír Bosák k lidu ze západu, tedy k vám:

      „Jsem nadšený z toho, že vydělávám víc než vy, na rozdíl od vás jezdím po světě, užívám si života, prakticky se vůbec nenadřu, hraju tady jenom golf – to je v Moskvě naprosto běžné, chodím si zadarmo na fotbal, hodně tady chlastáme za vaše peníze a všichni se vám, zjevně intelektuálně poněkud chudšímu jedinci, smějeme na plné kolo,“ napsal ironicky Bosák, který tak vytočil i své věrné fanoušky."

      ------------------------------------------------


      Odkaz na sociální sítě moudro J. BOSÁKA, již by mu prospěl vyhazov z ČT, golfista, parazit - socka a vožrala v jednom. Starý, vychcaný zhýčkaný CVOK!?

      Zdroj:

      https://www.expres.cz/jaromir-bosak-komentator-ct-fotbal-mistrovstvi-sveta-rusko-kritika-1ic-/celebrity.aspx?c=A180716_180341_dx-celebrity_lare

      Pracující v České republice, co Vy na to ...?!

      Nepřekvapený Ramón

      Vymazat
    7. 7:02
      Za globální oteplování můžete Vy se svou rodinnou, jednoduše přestaňte prdět do ovzduší!

      Vemte si příklad ze Zelených, prdí ekologicky do dlaní a opětovně to navzájem nosem vdechují, přirozený koloběch života.

      Vzácně to chytají do pytlů a kypří s tím mini komposty.
      Václav

      Vymazat
  3. Velká kola Byznysu se rozjela, není cesty zpět!

    Máte tušení, co je "tam" vzácných, nerostných zdrojů pod zemí? No, nevemte si to! Ráj pro IT vývojáře na nutné součástky a nejen TY, nyní tuto surovinu vyváží, tuším pouze Čína v Afghanistánu je jí za biliony! Geologové mají v této zemi napilno!!! A někdo jim musí dělat prostor, krýt záda a připravit bezpečí před vrty!

    A jak říká Bílý tesák Igor Lukeš z Boston univers., kde není návratnost, tam se U$A neangažuje - KAPITALISMUS, řekni HONOLULU máš to z první ruky? Co dělají Vaši a naši žold-áci v Afghanistánu? Jsi světlonoš, něco tu hodně smrdí, viď! Neviním Trumpa, začli s tím již předchůdci.

    Taliban vládne všude kolem Kábulu a jiné to zřejmě nebude, tím je velice otravný, jelikož chrání bohatství své země ...!? Terorizuje vetřelce ze západu na svém území?!

    -----------------------------------------------------

    Jedná se o Lanthanoidy!

    Jsou podle současné mezinárodní chemické nomenklatury, skupinou patnácti chemických prvků počínajících lanthanem, tedy prvků s protonovým číslem 57 až 71 (dříve se pod tento název řadilo pouze čtrnáct prvků následujících za lanthanem, které doplňují jeho elektronovou konfiguraci do orbitalu 4f).

    Veškeré lanthanoidy vykazují velmi podobné chemické chování a patří mezi kovy. Spolu se skandiem a yttriem tvoří skupinu prvků vzácných zemin.

    V Afghanistánu je tento vzácný prvek v obrovském množství pod zemí, dle prozatimních průzkumů geologů z U$A.

    "To zjistili náhodně (?) v boji proti celosvětovému teroru ze strany Talibanu?! Ha, Ha, Ha ...!?

    Ramón

    OdpovědětVymazat
  4. Čeští okupanti zemřeli. To není lidská tragedie to je lidská komedie v den výročí okupace z roku 1968. Jak řekl jeden rusák na dotaz paní redaktorky České televize o pocitu viny z okupace"68". Ten "drzej rusák" řekl: "Rok1968 je ve vztahu s vámi pro nás minulostí. Zato vaši vojáci na okupačních misiích v jihoSrbské provinci Kosovo, v Afgánistánu, na Cypru, Golanech, atd... to všechno je vaše přítomnost". Paní redaktorku vod vzteku museli "vomejvat": "...co so o sobě myslíte vy jeden... drzej....!"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda bolí a někdy jen někoho . Tentokrát asi silně zabolela tu paní redaktorku ale zase ne zas tak silně aby si uvědomila jaká je svině - ta redaktorka .

      Vymazat
    2. Je to tak rok 1968 je smutnou historií a minulostí. Musím si však přiznat , že tento zásah oddálil tento bordel v republice o 21 let. Tehdy jsem byl hodně n.....j, teď už se na vše dívám o 180 stupňů jinak. Fascinuje mě ta masáž ČT co teď probíhá a zvláště "Arnoštek" na fotografie jak ho obklopil ten kordon... Velký houbeles socialistický režisere .
      Smrtí našich vojáků v "zahraničních misí" je mi líto. A´T už je k tomu vedli jakékoliv důvody. Odpovědnost za to nesou naše vlády , které to umožnily. Jako Čechovi je mi hanba v souvislosti z historickýmí zkušenostmi našeho národa. (II.světová, rok 1968) - odsuzujeme to jako okupaci(vice rok 1968) a sami se stáváme okupanty.

      Vymazat
  5. Co tady čumíte, táhněte někam. Copak si myslíte, že na to čekám............................ Doba se jenom trochu posunula a pozměnila názvy, jinak se nezměnilo vůbec nic !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až na to, že tenkrát šlo skutečně o padlé za vlast. A já věřím tomu, že kdyby měli dle Kryla hypotetickou možnost rozhodnout se, jestli jít bojovat "zas", tak by "nasrat" neřekli.

      Vymazat
  6. Nechtěl bych být na místě rodičů a příbuzných těch padlých žoldnéřů. Všichni vědí, že nepadli pro vlast, ale pro zájmy imperiálních USA. Všichni budou kolem nich chodit a neupřímně vyjadřovat "upřímnou" soustrast. Jak je vidět, ani se moc nezměnilo od roku 1989. Vláda nám lhala tehdy a vláda nám lže i nyní. Tehdy jsme vládním zaprodancům nevěřili a nevěříme současným vládním zaprodancům. Vládní zaprodanci dělají, že o tom nevědí, že celý národ jim nevěří a tváří se jako, že všichni si myslí, že ti co padli jsou národní hrdinové. "Jak je dobré padnout pro císaře pána a jeho rodinu". Proč nepadli armádní papaláši a pořád umírají jenom desátnici, rotní, praporčíci. Styďte se všichni vyšší důstojníci zaprodanci USA.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 7:44

      Od roku 1989 se toho změnilo dost. Už nemáme armádu, která by byla schopna bránit naší zemi, ale máme expediční vojsko, posluhující cizím zájmům v zahraničí. Za socialismu naší armádu nikdo do svých válek nezatahoval.

      Vymazat
    2. 7.44 Někomu se zase zabil syn s ředitelem ve Volkswagenu... špatně říznul zatáčku... Jinému zase v práci spadla ponkajzna na hlavu, a on zrovna neměl helmu... Pracovní úrazy, a to i ty s následkem smrti, nelze zcela eliminovat. Imám by vám vysvětlil, že je to osud. Zemřeli v práci? Byla to Alláhova vůle... budiž Alláhovo jméno nastatisíckrát pochváleno. Bohužel, zemřeli jako káfirové... Velký muftí z Brusele to proto řešit nehodlá.

      Vymazat
  7. Ad O:14: Vláda prozapadní protože voliči prozapadní. Voliči nevědí, že Titanik pluje vstřic ledovci. Jeden malý rozdíl oproti skutečnému Titaniku: Někteří z vladního Titaniku to vědí, na skutečném Titaniku vedení této lodě to nevědělo. Jinak nevím jestli Vás těší fakt, že jsme prozápadní. Pokud ano, tak jste blb.
    Další vysvětlení směřování na západ:
    Demokracie toť vláda většiny, jelikož většina jsou debilové, demokracie je vláda debilů. I to prozápadní směřování je založeno na této myšlence. Já si /zřejmě na rozdíl od Vás/ myslím, že správná řešení určitého problémů jsou přístupná pouze, nazvěme to, vyvoleným, kteří si myslím tvoří méně než 10 procent společnosti. Těmto osvícenců nezbývá nic jiného než čekat až doba uzraje a dá jim zapravdu. V dějinách lidstva se to pořad opakuje.

    OdpovědětVymazat
  8. Nesvádějme vše na Taliban. Dnes nás jako okupanty nenávidí celý Afghanistan bez rozdílu kam kdo patří. I Afghánci nyní mají svého Palacha, Gapčíka a Kubiše. Jak symbolické v těchto dnech.

    OdpovědětVymazat
  9. Dobrý článek pane Baťo Český žoldák nemá v cizí zemi co dělat to to je.

    OdpovědětVymazat
  10. Prosim Vas, na mise v zahranici je tlacenice,je to dobrovolne, nikdo tam nejde rozkazem, kazdy muze odmitnout, ale je to velmi velmi dobre placene, jsou z toho predevsim velmi dobre financni benefity=velike priplatky k duchodu! Desitky tisic korun....zajemci o misi musi mit zname u tech, kteri rozhoduji o tom, kdo na misi pojede, vubec to neni o schopnostech, ale o znamostech a o penezich! Zajem si prijit na statisice korun je hlavni motiv. Penize a penize, nic jineho. Vse ostatni jsou kecy. Kecy politiku, generalu, novinaru apo. Zadni hrdinove.....jen dobre zaplaceni vojaci, kteri zapomneli na to, ze tam mohou zustat....ostatne s tim by take meli pocitat a s tim tam jet...

    OdpovědětVymazat
  11. Hrdinská smrt musí splňovat nějaká kritéria. Napadá mě, že to musí hlavně být smrt se smyslem.Proto považuji za hrdiny třeba horníky, kteří fakt riskují a přitom má jejich práce smysl a není, narozdíl od žoldáků NATO, v dnešních časech nijak preferovaná. LIdských životů a utrpení lituji, ale ti kluci pro mne žádní hrdinové nebyli. Možná, kdybych byl generálem, nebo americkým politikem, či oligarchou, viděl bych to jinak, ale jsem jen obyčejný člověk z východoevropské kolonie.

    OdpovědětVymazat
  12. Je zcela evidentní, že v Afgánistánu působíme jako okupanti - přece nás tu před cca 15 lety pozvaly USA a ty ovšem tuto zemi obyčejně přepadly!!. Blíží se 21. 8. 1968, tak až budeme opět oprávněně kritizovat tento nelegální akt tehdejšího bloku WS, nezapomeňme, že jsme nyní také OKUPANTY v cizí zemi a měřme stejným metrem. I tehdy se vstup vojsk odůvodňoval docela zajímavě a dnes se to svádí na solidaritu v rámci paktu NATO. Stejné prosté jako v roce 1968. Pakt NATO je jednoznačně agresívním uskupením a i když přímo vojensky někde nevystupujeme (viz např. přepadení Libye), tak držíme hubu a nedovolíme si protestovat. Takoví jsme vazalové.... Co způsobil rozvrat a násilné odstranění plk.Kadáfího vidíme denně.

    OdpovědětVymazat
  13. Není to o nic větší tragédie než smrt jakýchkoliv 3 lidí v souvislosti s pracovním úrazem. Havárie autobusu při které přijdou o život 4 lidi je větší tragédie než smrt těchto 3 žoldáků - okupantů válčících v cizí zemi za cizí zájmy.

    OdpovědětVymazat
  14. Kontrolní otázka: oč lepší jsou afghánští DOBROVOLNÍ OKUPANTI oproti sovětským, německým, polským okupantům z roku 1968, kteří museli splnit rozkaz politického vedení, protože jinak by šli do vězení?

    OdpovědětVymazat
  15. Kdy budou potrestáni Chorvatští ustašovci za smrt našich vojáků pŕi protisrbské brutální akci oluja !
    Marcel.

    OdpovědětVymazat
  16. Tady to je výkvět toho nejhoršího smradlavého hnusu co je v ČESKÉ REPUBLICE Vy jste ČEŠI, NE. Jste zaprodanci ruska.Že se nestydíte bejvalí komoši,STBáci, PS VB,MILICIONÁŘI zkrátka ten odpad co tady po komouších zbyl, psát taková svinstva na naše vojáky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skuteční provozovatelé NR! Oni jsou Rusko? - http://iks2010.info/wp-content/uploads/img/%D0%A8%D0%93%D0%9D%D0%A8%D0%93%D1%82%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B52.jpg

      Vymazat
  17. Čt šilí s okupaci 1968 . Je to horší jak Německá okupace . Tak kdo byl horší Rusové nebo Němci . Podle čt asi rusy .

    OdpovědětVymazat
  18. Pane Baťo prosím udělejte si pořádek v tom co je tragedie. Určitě to není smrt tří žoldádů keří v hondbě za penězi bojovali za zájmy cizí velmoci ve státě který s námi není ve válečném stavu. Větší tragedie je když u nás zahyne dobrý člověk rukou zločince. Upozorňuji na to že se jeho pozůstalím nedestane žádného odškodnění a určitě není v pohotovosti státní aparatá a president.
    Václav

    OdpovědětVymazat
  19. Prosím, jsem desorientován. Kdy je voják jedné země, který vpadl do cizí země okupantem a kdy mírovým misionářem??? Kdo to rozhoduje? Bílý dům, nebo jen Pentagon? Když padne dělník na D1 rukou piráta silnic, je to hrdina nebo nešťastník. Proč se na rodinu padlého dělníka nevybírají také miliony Kč na zmírnění bolesti. Jak peníze mírní bolest?

    OdpovědětVymazat