Reklama

.

.

pátek 3. srpna 2018

Ve Francii imigranti napadají policisty, hasiče a záchranáře. Hoří auta, obchody i školy. Obchodní válka USA proti EU, Číně a Rusku se stala realitou, globalizace končí.

Jaroslav Bašta
3.8.2018  Rukojmí
ROZHOVOR „Proč se namáhat a opouštět něco, co se samo stejně v dohledné době rozpadne? Obávám se, že EU nepřežije ve stávající podobě důsledky migrační krize ani pomalu přicházející krizi ekonomickou,“ říká exministr Jaroslav Bašta.

Nebezpečné Rusko bylo téma české diskuse od roku 2013. Jakou stopu novičok nechal na důvěryhodnosti i ruské, i západní strany? A kdo vede „na body“ tu píárovou bitvu, která se vede od roku 2013?

Rusko dlouho mediální bitvu o svou pověst prohrávalo, zejména kvůli anexi Krymu. Zvolení Donalda Trumpa, opakování kauzy novičok a mistrovství ve fotbale to začíná měnit. Propaganda, která z Ruska udělala říši zla a z Vladimíra Putina stínového nejmocnějšího muže světa, se kvůli své nedůvěryhodnosti obrací proti svým tvůrcům. Novičok byla ta kapka, kterou pohár přetekl.

Přichází obchodní válka USA versus EU, Čína a Rusko?

Obchodní válka se stala smutnou realitou jako jeden ze symptomů konce globalizace. Pro Českou republiku je nepříjemné, že zatím není znám její vítěz, zato nikdo nepochybuje o tom, kdo bude ten první poražený – Evropská unie. Takže i my.

Jak může dominanci USA a dolaru ovlivnit to, že řada států posiluje své zásoby zlata a pro své transakce omezuje používání dolaru?
Dominanci USA a dolaru zatím úspěšně zabezpečuje vojenská převaha Spojených států. Po určité době ovšem náklady na ní převýší benefity, které z toho plynou. Pak bude hrozit velký válečný konflikt.

Už jsou to tři roky, co českou politiku ovládlo téma migrace. Někdy slýcháme, že to bylo zbytečné a zástupné téma, protože tu skoro žádní migranti nebyli. Jak to tedy nakonec rozsoudit? Hrozí zničení Evropy, jak někdy slýcháme? Ubráníme se?

Považuji za trochu podivné, že ti, kdož bagatelizují téma migrace, přehlížejí, že jsme členskou zemí EU v schengenském prostoru, takže se nás dotýkají všechny evropské problémy. Přibližně šedesátileté zkušenosti zemí západní Evropy s migrací ukázaly, že někdejší snaha vyřešit dočasné ekonomické problémy dovozem pracovních sil z jiných kulturních okruhů nakonec vedla k trvalým demografickým změnám. Jejich důsledky v zemích, kde počet migrantů z muslimských zemí přesáhl kritickou hranici, začínají připomínat hybridní občanskou válku.

Třeba ve Francii při každých nepokojích hoří nejen auta a obchody, ale také školy, jsou napadáni policisté, hasiči a záchranáři jako symbol státu, vůči kterému se demonstranti vymezují. Ghetta a no-go zóny představují podhoubí pro podobné anticivilizační jevy. Vyhnout se tomu dá jen tím, že ty trvalé demografické změny prostě nepřipustíme, o což se v rebelující části EU právě bojuje.

Zatím jsme vyčerpali z EU zhruba 700 miliard korun na dotacích. Zastánci členství v EU to považují za důkaz své pravdy, kritici členství poukazují na zbytečnost dotovaných projektů, které beztak musíme spolufinancovat. Zastánci EU též tvrdí, že je důležitý filozofický rozměr členství v EU a jeho význam pro demokracii u nás. Odpůrci EU argumentují, že EU nám vnucuje svou politickou agendu a naši svobodu omezuje. Jak na tyto dohady nahlížet?

Souhlasím spíše s odpůrci EU. Objem dotací za 14 let našeho členství v Unii odpovídá asi tříletému odlivu dividend do nadnárodních korporací. Jejich využití je zhusta nesmyslné a musíme je spolufinancovat. Někteří evropští politici navíc mají snahu využívat dotace jako prostředek k politickému vydírání, třeba v otázkách migrace. Stav české demokracie se od našeho vstupu do EU nezlepšuje, spíše naopak, zejména v otázkách svobody slova.

Vy přirovnáváte EU k Sovětskému svazu. V čem se podobají?

Hlavně systémovým deficitem demokracie. Evropská komise jako nevolený orgán vzájemně se podporujících politiků je nápadně podobná někdejšímu sovětskému Politbyru. Evropský parlament bez zákonodárné iniciativy a kontrolní funkce vůči Evropské komisi také není etalonem demokratických poměrů. Podobné ‚parlamenty´ byly k vidění spíše v totalitních systémech, příkladem budiž Nejvyšší sovět. A podobně jako v bývalém SSSR zásadní podíl na moci má početná byrokracie, vyrábějící nespočet nařízení a zákonů, mnohdy humorně nesmyslných. Takto nastavený systém pak zcela logicky omezuje svobodu nejen národních států, ale také občanů. Jako příklad uvádím snahu o omezování svobody slova a držení zbraní.

Bylo by pro nás opuštění EU katastrofou? A pokud nám bude EU vnucovat imigranty a bude pokračovat Schengen s volným pohybem osob včetně migrantů a teroristů, nebude jedinou šancí EU opustit?

Na tuto otázku obvykle odpovídám protiotázkou: Proč se namáhat a opouštět něco, co se samo stejně v dohledné době rozpadne? Obávám se, že EU nepřežije ve stávající podobě důsledky migrační krize ani pomalu přicházející krizi ekonomickou.

A je možné, že státy středovýchodní Evropy ustaví nějakou svou vlastní konfederaci? Česko, Slovensko, Maďarsko, Rakousko, Chorvatsko, Slovinsko. Případně ještě Polsko či Bavorsko a Sasko…

S výjimkou Saska všechny vámi výše uvedené země bývaly kdysi (alespoň dočasně) součástí habsburské monarchie, takže i v rámci Evropy patří do stejného kulturního okruhu. Jedním z důvodů jejich sjednocení bylo turecké nebezpečí. Historie se ráda opakuje...

Co otázka naší bezpečnosti? Co bychom měli dělat, aby náš stát byl obranyschopný?

Přestat o tom jen mluvit a začít počítat s tím, že klidné mírové časy mohou nenadále skončit. Pak přežije jen dobře fungující stát, potravinově soběstačný, s fungujícím a výkonným zbrojním průmyslem a obyvatelstvem, které bude ochotné a fyzicky schopné ho bránit. Nic z toho momentálně nemáme, proto bychom se měli podvědomě cítit jako nazí v trní. Je úplně jedno, z kterého konce začneme. Možná s budováním státu, který jeho obyvatelé budou považovat za svůj.


- - -


38 komentářů :

  1. Pane Bašta jsem jen středoškolsky vzdělaný starý člověk ale kam to povede jsem na základě lásky k historii věděl okamžitě v 89 roce. Jsem syn politického vězně ale vychovávaný V úctě k práci každého člověka. Nechci posuzovat Vaše konání od 89 ale byl jste součástí celé té zvrhlé zdegenerované parazitické mašinérie a teď by jste měl obětovat všechno aby jste pomohl zničit toho SATANA. Ostatně je Vás víc a měl by jste je vyzvat na pomoc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Lidé si vůbec neuvědomují, že socialismus tenkrát začal právě proto, že byla samozřejmě dlouholetá velká nespokojenost s kapitalismem. Ten způsoboval stále větší zlo, rozpoutal dvě světové války a to samé se děje i teď. Lidé neuvěřitelně zapomínají a jsou oblbováni.

      Vymazat
    2. 16:27
      Jste sice středoškolsky vydělaný,ale chyb v textu máte jak máku.Váš věk Vás neomlouvá.
      Petr Majevský

      Vymazat
    3. 17:24, přes chyby v interpunkci a byste-abyste má ten středoškolák pravdu. Bašta ztratil důvěryhodnost a se svými chybami by se měl vyrovnat.

      Vymazat
    4. K pánovi 17.24 , sice mu tam chybí plno čárek , ale tak se bohužel dnes píší SMS i mezi vysokoškoláky , důležité je , že jeho příspěvek má myšlenku !!

      Vymazat
    5. 17:24 Pane Petře Majevský,
      archaismy v textu z 16:28 nejsou chybami ve smyslu platného pravopisu. Takové jsou, úměrně k věku pisatele, právem zcela přijatelné. Jen mimochodem, středoškolské vzdělání může být i odborné, kde vyučované všeobecně vzdělávací předměty neměly prioritu.
      Přijde mi, pane Majevský, že to není neúplnou interpunkcí v textu, který kritizujete, proč jste napsané nepochopil. V plné úctě JiH

      Vymazat
    6. 17:02 lež.Socialissmus u nás vznikl podle přání Stalina a tak jak se Evropa zvrhlá po IIWw. Když vzpomenu na naše prezidenty za socialismu, tak bez v jímky ve zvolení měla Moskva poslední slovo a to nám ta rudá chátrá dávala jen to, co Rusák považoval za vhodný. Kde byla suverenita tohoto státu, kterou vy dnes kritizujete za vněšování NATO a Bruselu?

      Vymazat
    7. 18:36 překrucuje. U nás k únorovému převratu (48) došlo ne na přání Stalina, ale protože nikdo nestál v cestě komunistů k moci. Nestál proto, že sympatie byly na straně SSSR (ne Ruska, hlupáku, to tenkrát neexistovalo, např. Stalin byl Gruzín) a na straně levice.

      Vymazat
    8. Pane Majevský s tím vašim pravopisem běžte k šípku sem nechodí vysokoškoláci my jsi nehrajeme na inteligenty. Hlavně že textu rozumíme.

      Vymazat
    9. Majevský a spol, když tem pravopis podělá vám osoba politicky a rusofilně nakloněná, tak je vše charašo ale opačně je diskutér označen za negramota. Nojo, tonoucí se stébla...

      Vymazat
    10. V Tramtarii napadaji taky prvni pomoc a sanitky co prijizdeji osetrovat a zachranovat lidi s urazy a nemocne prevadeji nemocnic. Shromazduji se okamzite , protoze nic nedelaji a zacinaji kricet a vyhrozovat a hazet kameny , zatimco lekari prvni pomoci se snazi zachranovat zivoty !!! To uz se deje dlouho..

      Vymazat
  2. Bašta je poněkud zpozdilý. Zlom ve vztahu k Rusku a Ukrajině nastal majdanem zásluhou google a díky mobilním telefonům, které umožňovalo pořizovat video a okamžitě je šířit. Scény evidentně nenatočil Mosfilm. Baštu asi nechávala chladným brutalita bestiálních kyjevských a oděských demokratů při útocích na kordony neozbrojených policistů. Kdyby nežil obklopen lží, pochopil by, co se tam děje a jakou odezvu to musí vyvolat. U nás zveřejňovali videa obratem na webu outsidermedia s otitulkováním. Televize tyto události ignorovala. Byly pokusy v diskuzi lhát i na tomto webu, ale spousta svědectví znamenala, že se ten operativec stáhl. V této době ztratilo důvěryhodnost mnoho českých politiků. Třeba Zaorálek. Zeman kdysi zmínil, že Porošenko je prezident míru, ale později se k tomu již nikdy nevracel. Nechlubil se ani tím, že na summitech nato si podává ruku s Porošenkem. Pochopil, že by mu to voličů nepřidalo. Místo žvástů o mezinárodním právu a o anexi by měl pan Bašta vzít na vědomí, že obyvatelstvo Krymu z Ukrajiny utekli. Využili lidského práva na sebeurčení a bezvládí, kdy Ukrajina ztratila prezidenta. Náš průmysl se do českých rukou už nikdy nedostane jako Krym se nepřipojí k Ukrajině. Místo Krymu by nás měl zajímat krmelec Evropy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ohledně Bašty jste docela vedle, člověče. Byl velvyslancem na Ukrajině krátce po prvním Majdanu za vlády V.Juščenka a té blonďaté zlodějky. Bašta má velice dobrý přehled o tom, co se tam stalo. Koneckonců, oni to vědí dobře i ti, kteří s davem skákali na náměstí. Třeba takový Ilves a Ashton už pár dní po osudové střelbě věděli, kdo v tom má svoje špinavé pracky. Přesto na veřejnosti bezproblémů obvinili Rusko. A jak se bude situace vyvíjet, dokázali tehdy odhadnout i amatéři. Třeba já.

      Vymazat
    2. 18:40, já jsem komentoval jen Baštův názor na anexi Krymu. Byla to anexe, nebyla to anexe, to je sporné. Dvojí výklad podal například prof. Krejčí na nějaké besedě v Bratislavě. Samotní Rusové ve svých diskuzních pořadech zmiňují, že v případě Krymu stojí proti sobě dva principy, právo na sebeurčení a územní celistvost. Pro Rusy bude nejdůležitější vojenské hledisko. Ztrátou Krymu by ztratili kontrolu nad svou jižní hranici. Mají své historické zkušenosti a flagrantní porušení slibu nepřibližovat NATO k jejich hranicím. Bašta to nevnímá jako nefér? Nás se vlastně rozhodnutí Rusů a Krymčanů vůbec netýká. Slovo anexe bych přenechal jen těm, kdo chce za každou cenu zaútočit na Rusko. Bylo by zajímavé vyšetřit, kolik Čechů odchod Krymu z Ukrajiny schvaluje nebo je proti připojení k Rusku. Průzkum by měl také odhalit, kolik lidí ze strachu bude mít ten správný názor. Kdyby měl Bašta smysl pro strategii, tak by mu mělo vyhovovat, že Američanům Rusové vypálili rybník.

      Vymazat
    3. 0:15, Bašta přece netvrdí, že se jednalo o anexi - vojenské zabrání území. Uvedl jen pojem "anexe" v souvislostí s vnímáním světovou veřejností, s tím, že tento čin poškodil obraz Ruska. Což je fakt. Nikde nerozvádí samotnou událost a neprezentuje svůj názor na ni.

      Já tomu také říkám "anexe", pokud mluvím o sankcích - sankce za anexi, přitom ohledně samotné události spíš mluvím o "připojení" nebo "secesi". Z hlediska práva to je sporné, protože právě přítomnost ruských jednotek zabránila násilným akcím ze strany tzv. ukrajinské vlády (junty), který by mohl proces i pomocí nacistických grup zvrátit zpět. Velmi pravděpodobně hodně krvavým způsobem. A nikoho by nezajímalo, že tahle "vláda" vzešla z puče byla v té době nezákonná, jelikož ji zatím nikdo neuznal. Rusové si pospíšili, to bylo chytré. Nepochybuju, že se to plánovalo hodně dopředu.

      Je tady ještě jedna perlička. Když r.2016 ukrajinská vláda zažalovala Rusko v souvislosti s Krymem v Haagu, vzpouzela se na tom soudě označení ruskými právníky termínům "převrat" a "nezákonná vláda vzešlá z převratu". Ukrajinští právníci tvrdili, že president utekl, moc se válela na zemi, a oni jí jen zvedli, aby země nebyla bez vlády. Na to ruská strana odpověděla, OK, nebyla to tedy junta, ale potom onu moc ležící na zemi zvedla i autonomní republika Krym. Tím věc ohledně Krymu skončila. Holt Ukrajina si měla pořídit chytřejší právníky.

      Vymazat
    4. 10:39, znáte podrobnosti lépe než já (0:15, 16:54). Argumentujete pro názor, že se do toho sporu nemáme nijak plést. Stále se mi nelíbí tvrzení, že se mluví o anexi v souvislosti s vnímáním světové veřejnosti. Kdo ví, co si myslí světová veřejnost? Ani u nás se to pořádně neví. Odhaduji, že stejně staří kolegové jsou na straně Rusů. Mladých se samozřejmě neptám a nechlubím se tím, co si myslím. Je to zneužitelné v konkurenčním boji i na pracovišti. Posledních 30 let se už o politice mezi kolegy z jednoho pracoviště nediskutuje. Vládne strach. Bašta možná žije v přesvědčení, že myslí a jedná správně. Od cizinců se nedozvíte vůbec nic. Ti žijí v kapitalismu déle než my.


      Zdá se, že českou oficiální politikou je rusofobie, které je nucena veřejnosti strašením Ruskem. Najdou se blázní, kteří tomu uvěří. Více bude těch, kteří pochopí, že na tom vydělají a zlikvidují svou konkurenci, na kterou profesně nemají. Bašta měl určitě vojenskou přípravu nebo chodil na PŠM. Tam důstojníci tvrdili, že k porážce někoho nebo k průrazu fronty je třeba troj- až čtyřnásobná převaha. EU má půl miliardy a Rusko 140 milionů obyvatel. Nejsou blázni, aby útočili. Stačí jim jaderná parita. Bašta ve škole asi nedával pozor. Stačilo by mu číst příspěvky Martina Kollera na PL. Koller ví všechno nejlépe jako můj kamarád, podplukovník v záloze.

      Vymazat
  3. Delší dobu čtu články na (ALTERNATIVNÍCH) vebech. Neustále čtu ,jak je ZÁPAD špatný,jak špatně skončí USA, jak ČR je natom mizerně, ale nikde nečtu jak Putin vraždi opoziční novináře, jakej je v Rusku žebráckej duchod, vpřepočtu 4 200kč,jaká je zoufalá zdravotní péče, pruměrný plat 14 000kč, že za Moskvou končí jakejkoliv spokojenej život, jak Putin zvyšuje odpracované roky u mužu na 65let , více jak 90% se toho nedožije.Žádné takové články nečtu, pouze dehonestace ZÁPADU . Podstatně horší jak ČT. 16:54 Nevěřte tomu ,že se Krym nepřipojí k Ukrajině .Všeho do času Buh na věky.Ještě otázka ,čím byl majdan špatný? tím ,že ruské komando povraždilo desítky lidí ?potom ano

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřte si čemu chcete , ale v Rusku jste nejspíš nikdy nebyl ! Jenom by mě zajímalo , jak se díváte na zničení Iráku , Afganistánu , Libye , Syrie západními kapitalisty díky kterému bylo stamiliony lidí zavražděno a miliony na útěku ??

      Vymazat
    2. V Bibli se píše: "Má oči ale nevidí, má uši ale neslyší". Je to případ 17:36. Ty čísla ohledně důchodů a platů v Rusku, ty jsou pravdivé. Je nutné si uvědomit v jakém stavu Putin přebíral Rusko po Jelcinovi. Za Jelcina byla situace, že tyto čísla je nutné vydělit třemi a dostaneme obrázek, jak to za Jelcina vypadalo. Za Jelcina na všech klíčových ekonomických státních úřadech seděli Američtí poradci, kteří se snažili a celkem úspěšně vydojit z Ruska maximum. Rusko bylo před kolapsem. Američani měli, jak se říká, Rusko na dlani. Že se jim nakonec nepovedlo Rusko totálně rozložit je jejich vina. Hrabali až moc a moc rychle. Přišel Putin a všechno zarazil a Američani musí vymýšlet sankce, které Putinovi jenom pomáhají v rozvoji Ruska a navíc zbližují Rusko s Čínou. Američani jsou v koncích a jediná jejich naděje je vyvolat III. sv. válku.

      Vymazat
    3. Když Kristus pravil "blahoslaveni chudí duchem" neměl tušení o budoucí existenci anonyma ze 3.srpna 2018 17:36

      Vymazat
    4. 17:36 není shůry dáno, a v apatyce nekoupí.

      Vymazat
    5. Jen poopravím to zvýšení věku pro odchod do důchodu"
      NENÍ to PUTINŮV výmysl, ale MEDVĚDĚVA! Jak známo "akce" těch dvou se v mnoha případech rozchází a Putin není všemocný, jak se nám to snaží někteří(a není jich málo) prezentovat.

      Vymazat
    6. 17:59 Celem s vámi souhlasím, až na USA rozloží Rusko,dále pokud by Rus neanektoval Krym ,tak žádné sankce nejsou , takže váše velká neznalosta, že jsou USA VKONCÍCH A TÍM VYVOLAJÍ 3SW, promiňte jste BLB. Oté válce se hovoří od doby co je u vesla Putin a ono nic .

      Vymazat
    7. Lidi, nereagujte už na to hovado 18:16.
      "když se s blbcem hádáš déle, jak 5 minut, tak se hádají blbci dva".

      Vymazat
    8. 17:35 ukázka rozhledu z výše chudobky. Pak těžko vědět, kam sahá louka a kde, kde začíná les. A vůbec, že existují silnice ...

      Vymazat
    9. 17:36, tzv. alternativní weby, pokud jsou kvalitní, nikde o brzkém pádu nějaké Ameriky nepíšou. A nikdo rozumný si to ani nepřeje, to jste si vybájil. Píšou jen o riziku další katastrofální recese v důsledku nízké disciplíny kapitálu a o změnách ve struktuře světové ekonomiky, kterým jsme svědky. To je prostě fakt.

      O tom nepíše jen "alternativa", ale podobné úvahy najdete i ve WSJ, Guardianu a jinde. Česká alternativa jen tyhle příspěvky přejímá a publikuje. Zřejmě proto, že v MF či iDnes nic podobného nenajdete, tam se dští oheň a síra na Rusáky, opěvuje Západ a plive na Čínu. Což je celkem legrační, jelikož Čínu už skoro všechen západní tisk bere velice vážně.

      Co se týká Ruska, jste opět vedle. Vůbec neznáte tamní situaci, ale jste ochoten tvrdit, že Rusko je pelech hrůzy, plný bídy a zločinu. Přitom totéž se dá tvrdit i o Česku, přičemž nedávno nám jistý kalouskovec tvrdil, že nikdy v životě jsme se neměli lépe. Nevím, kde jste vzal ten žvást, že Rusové umírají pted 65tým rokem života? Myslíte, že se obyvatelstvo drží statistiky klouzavého průměru - máš šedesát, zdechni?

      Pamatujte, žádná země světového významu nemůže mít 90% obyvatelstva žijícího v bídě. To nebylo ani za Sovětů ani za cara.

      Vymazat
  4. Pane Majevský ano máte pravdu a napište mi jestli Vás to uspokojuje. A 17,36 co tím chcete vlastně říct? Že ten kapitalizmus je všude svinstvo? To přece víme dávno, i když už neovládáme gramatiku. Prostě je to pokrok zdegenerovaných zvrhlých parazitů a žádná gramatika to nevyřeší. Jsem IDEALISTA a nic to nezmění. Omlouvám se všem KRASAVCŮM.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 17:51 Co je špatného na mégramatice? Když se ti nelíbí tak to nečti.Tím jste chtěl říst ,že v Rusku je kapitalismus? CHA CHA

      Vymazat
    2. 18:22 Na "vaší gramatice" je špatná právě ta gramatika. Na rozdíl od pana Majevského mně osobně to nevadí. Je mi milejší příspěvek s chybami a s myšlenkou, než bez chyb a bez myšlenky. Nejhorší ovšem je příspěvek s chybami a s "myšlenkami" na úrovni flašinetu.

      Vymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 17:52-možná si vzpomenete, jak často tupil Moraváky, sám z Prahy, ač jeho jméno pražsky nezní. Co s ním? Tolerovat, nedráždit. Možná půl roku pauzíroval v Bohnicích nebo na Novinkách.

      Vymazat
  6. 17,51 a co je podle Vás v tom Rusku? Komunismus nebo feudalismus? Oligarchů na počet obyvatel mají víc než Německu a to do toho nezapočítávám ty v zahraničí. Pane Povolný ač jsem žil v Praze víc jak polovinu svého života mám většinu Pražáků za slezinu všech parazitů z ČSSR. Tupit šmahem Moraváky může jen debil a těch si všímat nemá cenu. Vyčítám jen horníkům že se nedokázaly postavit proti jejich likvidaci. Považoval jsem je za rytíře bez bázně a hany. V současné době nám nepomůžou krásné řeči ale skutky. Děda mi říkával: když chceš vědět co jsi, podívej se za sebe. Moc jsem toho nenapsal ani nenakecal ale dílo za mnou je slušné a nepotřeboval jsem k tomu na někom parazitovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V pořádku Petře (i tak jsem Vás oslovoval). Chcete-li spojovat, nesmíte se utápět v malichernostech, to Vám vyčítám.

      Vymazat
  7. diskutovat lze věcně a s nadhledem, nikoli nadávkami

    OdpovědětVymazat
  8. To Anonym (17:36): A zase ten Putin!!! Paneboze, ten clovek musi byt primo superman, aby to vsechno stihal :-)))) Osobne pry naridil sestrelit MH17, osobne stoji za utokem novicokem, Litvinenkem, osobne naridil chemicke utoky v Syrii, osobne koordinuje kdeco a dokonce vydiranim ovlivnuje Trumpa, zavira chudinky PussyRiot, vezni Chodorkovskeho, nechava zabijet ruzne novinare a opozicni politiky a obcas i ridi obrovskou zemi.... Kdy uz lidi pochopi, ze 99% jsou to vsechno lzive hovadiny uz z toho duvodu, ze den ma jen 24 hodin a i "zloduch" Putin nekdy musi spat :-)))) A ja si myslel, ze na to musi prijit i ten posledni zelinar, ktery vubec nic necte a o nic se nezajima.

    OdpovědětVymazat
  9. Už aby se ten paskvil eu rozpadl to je moc dobře že globalizace končí.

    OdpovědětVymazat
  10. Když jsem si tak pročítal příspěvky, napadlo mě, zda jsou někteří lidé pochopit, že je zcela patrný rozdíl mezi některými zeměmi a zda připustí podobné rozvrstvení společnosti. Čína, Rusko, Amerika .... velké rozlohy území, velké množství lidí různé životní úrovně. Chudinské čtvrti, bezdomovci, lupiči a loupežníci, střední třída, bohatí a mocní, rozumní úředníci, korupčníci .... všehochuť v mnohem větším rozsahu než v té naší malé, na prohnilé politiky bohaté, zemi.
    Něž začnete kritizovat ať tu či onu zemi, vládu, jedince, použijte mozek a alespoň se pokuste o srovnání. Tak jako Rusko není ideálem, tak není ani strašákem. Jeho současná zahraniční politika je založena na spolupráci. USA nejsou rozhodně ideálním příkladem. Jejich zahraniční politika je dlouhodobě ryze imperiální, což lze vysledovat už jen z jejich výdajů na zbrojení a počtu zemí, kde mají svoje vojenské základny. Čína je obr s promyšlenou, nenápadnou zahraniční politikou.
    V každé s těchto zemí jsou různé síly prahnoucí po moci a rozhodně bych si netroufl tvrdit, že v některé z těchto zemí má některý z politiků absolutní moc ....
    ABC

    OdpovědětVymazat
  11. Jo ABC tak má vypadat komentář.

    OdpovědětVymazat