Reklama

.

.

pondělí 6. srpna 2018

Z hlediska vyššího principu mravního: Kandidovat za SPD není zločinem

Vladislav Černík
6. 8. 2018
Rozhodnutí Ivana Davida přijmout nabídku kandidatury do Senátu v senátním obvodu č. 17 (Praha 12, 16 a další obce viz: ZDE) za SPD ( vzbudilo dunivé, ba spíše dutoprázdné ohlasy?). Jak zevnitř ČSSD, tak i od těch, kteří se cítí povoláni tak nějak radit, jak by ČSSD měla vypadat.
A navíc to SPD je cosi, s kým slušný člověk, podle Bruselu, přece nemluví, že?
S KSČM sice také ne, ale zde se jaksi předpokládá, že její toleranční podpora oligarchovi jí pošle pod 5%, což u SPD t.č. nehrozí, Sorry jako.
Zkusme si k tomu něco říci, tady přece nejsme v mainsteamu…, ale ani v (Dolejšího) Blistech.


 
            Po třech letech, kdy I. David vystoupil z ČSSD již se mocenské poměry v ČSSD za pomoci jejího sjezdu natolik změnily, včetně Prahy, že stěží by to nějaký rozumný člen či sympatizant mohl pokládat za Davidův kapric. Ivan vždy ctil stranickou disciplinu, řekl sice zřetelně uvnitř ČSSD svůj odlišný názor, ale nevytvářel různá spojenectví, jako ze Stinadel… Ale také netleskal těm, kteří  stáli momentálně u kormidla a nezdravil okázale U vrbiček ty, kteří někdy i sami sebe považovali za Činitele či Hybatele.  Ale nepsal na rozdíl o nich doporučení spolustraníkům, aby toho či onoho jejich názorového oponenta nevolili… Nešikoval o přestávkách stranických sjezdů nějaké své maníky u toalet s cílem zpravidla dosáhnout nezvolení někoho.
I. Davida znám řadu let, z různých povětšinou diskuzních akcí. Své myšlenky si formuloval sám, max. si je lehce prodiskutoval s pár známými. Nenechal si je psát pobočkami Zámořských agentur, tak, aby se daly použít na cokoliv a v koalování s Kýmkoliv. Takže na jeho umenšování se nevyslalo nějaké Úklidové komando Viktora Čističe (i když v době jeho zdravotnického ministrování tehdejší Farmakolobby dokázala dát o sobě vědět), použilo se jen ho nezvat do odborných komisí, pokud v nich byl a pak ho znovu nevolit, nezajímat se o jeho názory. To vše ale soustavně. Tak nezbylo než takové stranické přátelství s přáteli spolustraníky ukončit.
Ostatně přicházela nová generace těch s MBA, LL.M, těch, kteří ve vhodný čas Č a den D jsou pak  jmenováni ministry. Zcela aktuálně jsou ovšem předtím prověřeni, zda jejich diplomka obsahuje správné citace na správném místě. Drobným doplňujícím předpokladem kromě onoho
S NATO a s EU společně vždy a ve všem a na věčné časy (Jugoslávie sem, Libye tam, jedem dál …) je, že Bohumínské usnesení je nějak přežité, ale nerušit, co kdyby, že?
            Okamurova SPD se do takové škatulky tzv. zavedených stran zařadit (snadno) nedá. Např. v daních se tváří poměrně rezervovaně, ale její dominancí je v českých podmínkách přímá demokracie, referendum atd. Věci, které pravice u nás, platné Ústavě navzdory 25let(!) odmítala a socdem levice sice navrhovala, ale tak nějak po jejím, oportunisticky.
SPD v rámci EU tvoří frakci Evropa národů a svobody (ENF), která se orientovaná protiimigračně a protiislámsky. Naši politici a mediální mainstream šíří představu, že to jsou politici s nimiž se nikdo nebaví. Což pochopitelně není pravda, italský ministr vnitra Salvini či rakouský vicekancléř, předseda FPÖ Heinz-Christian Strache jsou osobnosti, které na sebe v Evropě dovedou strhnout pozornost. A to navzdory (nebo spíše díky?) jejich kritičnosti vůči postupům EU (zvláště v oblasti migrace) pozornosti větší, než se dostávalo premiérovi Sobotkovi a zaminiru Zaorálkovi s jejich europeismem.
Nahlédnutím do programu SPD (https://www.spd.cz/program) bych měl problém s tzv. nezvyšováním daní, kde nedostatek prostředků ve státních rozpočtech chce SPD řešit získáním dalších prostředků po event. odpojení se od EU (kde se získá ústavní většina a že i tak to bude otázka min 3let – to SPD neřeší), dále pak „zkrouhnutím“ dávek tz.nepřizpůsobivým ( t.č. je oficiální nezaměstnanost cca 2%, neoficiální možná 4%, což by neřešilo ani deficit důchodového účtu.).
Progresivita našich daní je u nás dalece pod úrovní, které ve své rodné zemi uznává Okamurova kamarádka Marie le Pen. A platí, že progresí (aspoň mírnou) lze více a o dost získat na daňovém inkasu, než zlepšováním daňového výběru. Snad to I. David svými frankofonními znalostmi šéfovi SPD dovysvětlí. A dále T. Okamura chce nahradit DPH (kterou sám beru jako tzv. drahou daň) daní z obratu, zde by taková transformace byla něco jako Tunel Blanka, díky transakčním nákladům.
Snad bych „daně“ uzavřel poukazem na Lafferovou křivku. Po jejím  publikování (na hospodský účet) se řada občanů od tuctových pisálků až po renomované nobelovské ekonomy pustila do hledání onoho bodu optima. Dosud nebyl nalezen!
I u úspor u sociálních dávek tuším asi 5 laureátů Nobelovy ceny řešilo úlohu jak snížit nezaměstnanost alespoň o počet tzv. nabízených volných pracovních míst. Závěr byl asi takový, že nějaké řešení patrně existuje, ale po každé je jiné.
Předseda SPD Okamura podle mne deficitem sebevědomí netrpí, ale míra excesu je u něj pod úrovní u nás obvyklé, a to nemusím zrovna jmenovat V. Klause, stačí volit jako normativ prof. Fialu. Zde se ptám, má snad T. Okamura mezi našimi mediálními matadory stát skromně v koutě jako stával předseda ČSSD B. Sobotka a směřovat tak k jeho skromným výsledkům?
            Se svou troškou kritiky na páně Davidovo rozhodnutí přispěchal i vysokoškolský pedagog Pehe (https://www.novinky.cz/komentare/479619-komentar-dlouha-cesta-k-politickemu-domovu-jiri-pehe.html). Vyjímám:
...Ivan David se profiloval jako sociální demokrat. I jeho názory ovšem byly poněkud „výstřední“. Jakmile začal komentovat cokoliv, co přesahovalo jeho odbornost, bylo zřejmé, že by mu bylo politicky mnohem lépe v nějaké krajně pravicové nebo krajně levicové formaci.
Tady opravdu nevím od kterého turbodiplomkáře to akademik Pehe opsal, navíc bez citace(!). Ostatně jak říká, a pregnantněji K. Poláček v Hostinci u kamenného stolu již v r. 1941:
"Já neříkám tak ani tak, ale na má slova dojde."
Asi, nejen podle mne, demagogizující server Demagog.cz by možná vyzvěděl, co tím chtěl básník, tedy akademik Pehe vlastně říci, nám občanům nepolitologům. Takže zde jen připomenu, že psychiatr MUDr. Ivan David před léty kandidoval v Praze do Senátu s mottem:
Umím léčit korupci.
Takže třeba mi politolog Pehe bude schopen vysvětlit,co je na korupci psychiatrického?
Na pana Peheho navázal pan Petr Huďa (http://www.novarepublika.cz/2018/08/drobna-sonda-do-duse-levicovych.html ). Nepochybně přijdou i další a zadarmo. Když už s něčím začít, tak proč si to komplikovat a dělat to jinak, než se t.č. sluší a žádá.

            I. David zmínil (http://www.novarepublika.cz/2018/08/mali-zaslepenci-zmatek-v-jejich-hlavach.html) rovnost šancí jako princip, kterýsi zaslouží být v přijatelných stranách, tedy i v SPD hájen. Zde se domnívám, že jde o podmínku pro řadu věcí nutnou, nikoliv však postačující. Za takovou beru rovnost zbraní a to ještě s mírnou extenzí. Klasickým příkladem jsou např. pracovně právní spory. Leccos nebylo dáno písemně a na řadu věcí si spolupracovníci nevzpomínají, bez možnosti opřít se o „další munici“ bývá pracovník bez šance.
            Parlamentní volby daly Babišovu ANO znatelně větší podporu, než jiným parlamentním stranám. Pravicové parlamentní strany, včetně ČSSD milého koaličního partnera, lidovců (což v ČSSD vytrvale říkají lidovcům patrně z nějakého politického masochismu), to chtěly řešit koalováním bez Babiše. ANO řeklo NE, kupodivu, a A. Babiš začal hovořit již o termínu předčasných voleb. SPD zájem o koalici projevovalo, ale Babišovi to (údajně?!) nedoporučili v Bruselu. ČSSD předem do Bruselu nahlásila (údajně?!), že s Okamurou NIKDY. Zbyla ČSSD (koaličně smluvní) a KSČM (konkludentně tolerantně koaliční). Snad tomu neříkáme rovnost šancí, prý se zatím nestalo, že by ne jedna, ale rovnou dvě levicové strany kryly oligarchu.
Ale rovnost zbraní to asi také nebude, tygr se nedrží zkrátka špuntovkou. Ale SPD se drží opodál, Babiš nebo Fiala jsou v tomhle jedna rodina. A političtí meteorologové předvídají, že to vydrží dýl, než do švestek, čímž nemyslí tu sklizeň švestek v napřesrok.
            U letošních senátních voleb v Praze se ale pořád předpokládá, že tam se bude střídat ANO s pravicí. Nebo možná obráceně. Prostě nějak podobně jako u komunálních voleb. Ale jistý prostor pro nekonvenční a zároveň zajímavé osobnosti spolu s tím, s čím nás současný establishment bude vytáčet by mohlo být šancí i uchazeče sice v barvách SPD, nikoliv však z jejích řad.
            Z hlediska vyššího principu mravního:
            Kandidovat za SPD není zločinem
Bohužel v současné době pohodlné stezky, které někam vedou, prostě nemáme.
Já také jako dosud člen ČSSD podporuji kandidaturu I. Davida do Senátu za SPD.

46 komentářů :

  1. V tomto senátním obvodu má, naštěstí, pan doktor David vcelku mizivou šanci uspět.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní 6.srpna 2018 21:47

      1) Naštěstí pro koho? Víte o nějakých konkrétních důvodech, proč by jeho zvolení bylo neštěstím?

      2) Doporučíte snad někoho z protikandidátů v daném obvodu?
      Pavel Fischer
      Eva Tylová (Piráti)
      Marta Semelová (KSČM)
      František Dobšík (ČSSD)
      Aleš Gerloch (Nezávislý)
      Ivan Pilný (ANO)
      Jiří Nouza (Pro Prahu)

      3) Dokážete se pod svůj názor také podepsat?

      Za odpověď předem děkuji -

      Vymazat
    2. Jednoznačně pan profesor Aleš Gerloch. Petr

      Vymazat
    3. Petře, Gerloch? Arsch loch? Jednoznačně proč?

      Vymazat
    4. Pan profesor Gerloch a pan doktor David - oba vzdělaní kandidáti se značným rozhledem, analytickými schopnostmi a rozumnými názory. Oproti tomu prázdná kreatura Bakalistů - P. Fischer. Jsem na to zvědav. V prvním případě kandidáti pro náročného přemýšlivého voliče, ve druhém případě pro vymyté mozky papouškující fráze mediálního mainstreamu. Pavel H

      Vymazat
    5. 22:24 Ono to nebude tak černobílé. Předpokládám, že i paní Semelová najde své voliče, i pan Pilný bude silným kandidátem. A pan Dobšík jako starý odborář taky nějaké hlasy dostane. Bude to zajímavý souboj.Petr

      Vymazat
    6. Neříkám tak ani tak,ale na moje slova dojde....

      Vymazat
  2. Nekolikrat jsem si za posledni dobu vsiml, ze jak dr. David, tak pan Kopecky, se nazorove priblizuji k nam , ( anti - globalistum ), ve svych nazorech. (Tak to drive nebylo.)

    Oba maji SENSETIVNI cmuchaci ustroji na politickou zmenu v narode. My je musime privitat s OTEVFRENOU naruci, ale musime je hlidat , nebot nevime, je-li to z oportunismu, ( a touze po trafice za kazdou cenu ), nebo z presvedceni.

    Je-li to z presvedceni, tak je udelejte v Cesku ministry, ale pouze na zaklade akcnich uspechu strany SPD.

    ------------------------------------------------------------

    (Psssst ! Ja byl jednou na mori a zachvatila me panika kvuli mlze. Na stesti ve frnaku nasi lodi byl radar !
    Radar ve frnaku nekterych inteligentnich lidi , nam ohlasuje prijemnou politickou zmenu !)
    lodni pucflek nick H. bez radaru !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 22:47

      Dovolím si Vám oponovat.

      Zcela povrchně a sebestředně vycházíte z přesvědčení, že Vy jste tím, kdo zastává správné názory, a ostatní se k nim "přibližují" nebo "nepřibližují".
      Neznáte ani mne ani Dr. Davida, takže vycházíte z představy, která se zrodila ve Vaší hlavě - a opírá se nanejvýš o pár slov, nad jejichž skutečným kontextem se - promiňte - nejste vůbec schopen zamyslet. Oč méně jste schopen myslet, o to víc jste ochoten žvanit a "argumentovat" těmi nejhloupějšími domněnkami, jaké lze vymyslet.

      Shrnuji: V principu je Vaše mentální úroveň blízká úrovni dítěte - pohybuje se na ose "libost - nelibost". K tomu přistupuje další infantilní prvek: šaškování.

      Vymazat
    2. Někdo myslí vlastní hlavou, jiný cituje!

      Vymazat
    3. Anonymní6. srpna 2018 22:47
      S Vaším příspěvkem souhlasím, ale to jejich ústrojí není senzitivní zas tak moc. Dalo to hodně práce, jim otevřít oči.
      Pro teoretiky bych ještě doplnil, že tím míním práci představitelů SPD. P.K.

      Vymazat
    4. P.K. 10:36

      Vaše ambice "otvírat oči" jsou - vzhledem k Vaší barvosleposti - vskutku k popukání. Podle všeho se považujete za frontového bojovníka "informační války"?

      Vymazat
    5. Jan Kopecký7. srpna 2018 10:40
      Opět jste potvrdil moji teorii, že ne každý kdo čte, chápe význam přečteného. Proč myslíte, že jsem v příspěvku 10:36 dával tu poslední větu? Abyste se nemusel ztrapňovat tou odpovědí, která je zcela mimo mísu. P.K.

      Vymazat
    6. "P.K." 11:07

      Ó, takže Vy máte dokonce "teorii"? A dokonce takhle rafinovanou?! To Vám moc chválím, podobná "teorie" je pro politruka nezbytností. Třeba se tím politrukem SPD nakonec stanete i oficiálně?

      Vymazat
    7. Jan Kopecký7. srpna 2018 11:15
      Dostal jste mě, ano tu teorii jsem nevymyslel já. P.K.

      Vymazat
  3. Hodne lidi, kteri drive prosazovalo multi-kulti zacinaji prichazet k rozumu.
    Pamatujete si jmeno LEON KLINGHOFER (69) v roce 1985 ?
    Islamiste ho hodili pres palubu na unesene lodi Achille Lauro - pouze proto, ze byl Zid. On mel ochrnute telo a mel pojizdny vozik, ktery hodili pres palubu i s nim. (Nikdy nikomu neublizil !)

    Tak se chovaji ISLAMISTE a je dobre, ze ti, kteri drive prosazovali Multi-Kulti se pridavaji k Nacionalistum a separatistum. Oni vi, ze by dopadli jako Klinghofer - ze jsou na rade prvni - pred nami. My jsme az v druhe rade na hozeni pres palubu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pan Černík hodil komunisty přes palubu jako islamisté toho invalidního Žida. Pan Černík asi neveřejně uvažuje o tom, že existence komunistů zesiluje fatální selhání socanů při restauraci kapitalismu. Asi spoléhá na to, kdyby komunisté Babiše nepodpořili, měl by demokratický blok otevřenou cestu k vládě a lidé by se příště ve volbách pokorně vrátili rádi k socanům. Jsem trochu překvapen, že to David se svou levicovostí vydržel v socdem tak dlouho.

      Vymazat
  4. OMYL pane Kopecky ! Nevychazim z predstavy zrozene v me hlave.
    (Tam uz se nic nerodi.)
    Vychazim z vasi politicke minulosti ! Ale my vam ji radi odpustime, hned jak zacnete byt uzitecny nasi vlastenecke agende, ktere je stejne dulezita pro Cesko, jako pro Ameriku.

    OdpovědětVymazat
  5. NEMAM, nemam radar ve frnaku, jako zminena lod na velke vode, ale jsem BYSTROZRAKY a nic mi neujde !
    A mimo to, umim hrat sachy !

    OdpovědětVymazat
  6. Pane Kopecky , podle zakrnelehoo smyslu pro IRONII a pro zakrnely smysl pro srandu, se pozna na dalku navstevnik z jine konstelace !
    Rikam vam pane !
    UFOuni a Dobrmani zaprou amibiciozitu, i kdyz ji demonstruji.

    (Ale radej mi reknete, kde je ve Vidni hrob prof. Brigitte Hamann. Pojedu tam na tyden.)
    A politicky vam preji uspech v SPD ! (Prijmou-li vas.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemám tušení, musíte si to zjistit sám.
      Mohu Vám ale vřele doporučit hrob rakouského James Bonda - Otto Skorzenyho - v Döblingu. To je dobrý tip pro člověka, který se jako Vy vyžívá v neúnavném omílání hloupých klišé a hraje si na znalce historie.

      Vymazat
  7. Dekuji Kopecky za informaci !
    Ve stejny den , kdy od vas dostanu uznani, pozadam dr. Davida o pilulky proti zachvatu depresse a melancholie..

    OdpovědětVymazat
  8. Kdybych měl volit v obvodu, kde kandiduje David, šel bych na jistotu se Semelovou. Kdyby se David dostal do druhého kola a Semelová vypadla, šel bych volit snad podruhé v životě a hodil to Davidovi.
    David píše tak pěkně a ušlechtile. Líbí se mi jeho texty. Proboha kdo mu poradil žvanit o rovnosti příležitostí. V kapitalismu při výrazném majetkovém rozvrstvení žádná rovnost příležitostí nemůže existovat. Při svém IQ by na to měl přijít. Už na střední škole a daleko výrazněji na vysoké škole jsou na tom studenti z majetných rodin daleko lépe. Styky majetných rodin jsou rozhodující při nástupu do zaměstnání.
    David by se neměl k Okamurovi hlásit podporou jeho ekonomického programu. Okamura má rozhled hokynáře, který provozuje večerku s japonským zbožím. Dovede zorganizovat zájezd. S oběma těmito kompetencemi snad nechce dělat ekonomické reformy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní7. srpna 2018 6:13
      Když jste to vydržel bez voleb doposud a tentokrát byste šel, tak to je situace asi opravdu vážná. Díky panu Davidovi, že se zapojil. V politice jsou potřeba lidé se zdravým rozumem, aby vytlačili ty neoliberální zaslepence.
      Váš pohled na T. Okamuru je manipulativní. Politika je jiná disciplína, než ekonomika, nebo filozofie, nebo vojenství, nebo vyšívání. Je to jedinečná disciplína, která vyžaduje jedinečné předpoklady a schopnosti. Napadat politika, že se Vám nelíbí jeho výkony v jiné disciplíně, není sice hloupé, je to manipulativní, ale pouze pro hlupáky. P.K.

      Vymazat
    2. 6:13 Mám kluka na univerzitě. Nejsme nijak majetná rodina, ale nemám žádné informace, že by to syna jakkoliv limitovalo ve studiu. Takže netuším, co jste tím myslel, z mého pohledu v tomto bodě nemáte pravdu.

      Vymazat
    3. 11:19, vy to asi nepoznáte. Studenti místo toho, aby se učili, tak chodí pracovat. Někdo přivydělávat musí, ale jdou i ti, co by nemuseli. Úroveň studia klesá. Firmy už ani nehledají někoho s širokými znalostmi, ale spoléhají na to, že si nového pracovníka dovychovají. Doktorandské studium se v Česku naprosto zhroutilo. Vím, o čem píšu. Všichni se tváří, že vše je OK, ale není. Upadáme. I na vás to dolehne, co se z Česka stane.

      Milý 11:19, podívejte se do indexu svého génia (pokud nestuduje bezindexově). Nechte si předložit jeho zápisy z přednášek.

      Vymazat
    4. 14:38 Nevím, co by na mne mělo dolehnout a co se stane z Česka. Pokud Vy víte, o čem píšete, pak byste měl vědět, že index byl už dávno nahrazen informačním systémem univerzity.
      Nepotřebuji mu kontrolovat zápisky z přednášek. Vím, že chodí na přednášky, které uzná za vhodné a které ho zajímají. Ve studiu zdárně pokračuje a kdyby jeho studium vyžadovalo více peněz, tak věřte tomu, že bych to věděl jako první. Vím přesně, co kolik stojí a co platím.
      A mimochodem, náš syn není génius, je to standardní univerzitní student.

      Vymazat
    5. 11:19 14:38 15:24

      Je výborné, že toho k tématu článku máte tolik co říct! Co takhle ještě pár informací o manželkách a milenkách, nebylo by?

      Vymazat
    6. 15:28 A co by tě konkrétně zajímalo?

      Vymazat
    7. 15:35

      Hlavně to, jestli vůbec čteš článek, pod kterým řešíš své osobní problémy.
      A případně ještě taky, proč si to nevyřizuješ někde jinde. Tedy, pokud to vůbec dokážeš vysvětlit.....

      Vymazat
    8. 15:40 A jak ten článek souvisí s mojí manželkou a s mýma milenkama?

      Vymazat
  9. Rozdávám tady užitečné rady, aniž si toho potřební všimnou. Pane Davide a Černíku, zkuste udělat hlasitou sebekritiku všeho, co jste v socdem napáchali. Například blahodárnost resuscitace kapitalismu a počet jeho obětí. Jen tak může spotřebitel demokracie poznat, že tentokrát to myslíte opravdu upřímně a ne zase tak jako. Komunisté vládli 40 let, vy máte za sebou 30 let, zkuste nám popsat, co jste postavili a kam jste společnost pozvedli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 6:22

      I já mám pro Vás radu - nedávejte užitečné rady anonymně -

      Vymazat
    2. 15:29, vy si za svoje rady necháváte platit?

      Vymazat
  10. Kandidovat za SPD není zločinem
    xxxxxxxxxxxxxx
    Kandidovat za SPD je příkaz doby

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vandal Souhlas přesně tak doufám že pan David bude zvolen.

      Vymazat
    2. 12:08 Snad nebude.

      Vymazat
    3. 12.08
      Přeji si to, názorů pana Davida si velmi vážím!

      Vymazat
  11. Být levicový či pravicový by mělo být jedno, ale lidé, kteří pracují by se měli mít dobře a ne, že se jim nedostává peněz. Další je za co je utratí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já pracuju a dobře se mám, takže za mě je to v pořádku.

      Vymazat
    2. 12:36
      ☺☺☺☺Píšeš pro Hňupku
      ty havloslátaniny a lejnolahvárenskohavlistický esa ti za tu námahu sem rám dají bakšiš????☺☺☺

      Vymazat
    3. Kdybys psal česky, klidně bych ti i odpověděl.

      Vymazat
    4. 13:17
      Zbytečná námaha!!!!!☺

      Vymazat
  12. Raději podpořím Ivana Davida a SPD než Jirku Dolejše a jeho přikyvovače
    Tony

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to budeš mít jednoduché, protože Jirka Dolejš proti Ivanu Davidovi nekandiduje.

      Vymazat