Reklama

.

.

úterý 11. září 2018

O tohle bychom měli mít starost

Lubomír Man
11. 9. 2018
Seděl jsem včera v restauraci obchodu Ikea, popíjel pepsikolu, přikusoval k ní suchar a pozoroval cvrkot. U stolu přes uličku seděli tři mládenci ve věku 16 až 18 let, podle obsahu hovoru studenti, všichni tři v letních tričkách, opatřených anglickými nápisy, z nichž bych dva rád vypíchl. Jeden hlásal KISS MY ASS a druhý FUG AS YOU CAN. První tedy česky POLIB MI ZADEK a druhý SOULOŽ, CO TO DÁ. Což ovšem překládám do češtiny nejslušnější, poctivý a autentický překlad si každý jistě pořídí sám.

A říkal jsem si. V těch tričkách s těmi nápisy na hrudi chodí tihle hoši nepochybně i do školy. A bodejť by ne. Vždyť ta trička se prodávají v normální obchodní síti, není to žádné zboží prodávané pod pultem či pod rukou, tak proč by v nich nemohli chodit nejen do školy, ale třeba i do kostela, že ano? Takže je ta scéna, kterou teď před sebou vidím, reálná. Pedagog či pedagožka stojí před studentem, vyčítají mu např. jeho chování, či že nevypracoval domácí úkol jak měl, a on jim odpovídá tím, co má na hrudi: čili: POLIB MI ZADEK. K čemuž ke zvýšení dojmu může přidat i úsměšek, kterým svůj vzkaz nápisem na tričku pedagogovi vyjádřeným, ještě opentlí.

Jako bývalý kantor vám mohu sdělit jedno. Z popsané konfrontace pedagog žák musí – a to právě zásluhou onoho nápisu na studentově tričku – zcela zákonitě vyjít jako vítěz žák, a stejně zákonitě z něj jako poražený vychází onen kantor. Čili škola prohrává a vítězí sprostota.

A víte proč? Protože ten student i se svým vulgárním nápisem na tričku je dnes představitelem a snad i hrdinou soudobého společenského vývoje, pro který je znakem nejcharakterističtějším dosahování materiálního zisku za každou cenu. Lidem – a mládeži zvlášť – se boření starých morálních zásad a odsudků líbí, půvabné je pro ně to, co provokuje, takže se za zbožím, které těmto požadavkům vyhovuje, s chutí rozeběhne - a průmyslu pak už jen stačí tzv. držet prst na pulzu doby, vyrábět to, oč je zájem, a shrabovat zisky.

Jaký vliv má tohle vše na školu, na postavení kantorů v ní, na úroveň vzdělání národa (kdo za těchto kolností bude chtít být kantorem?), to všechno jsou věci na které současná společnost nebere a není ani ochotna brát ohled.

Ale že by snad ten ohled v zájmu zdravého vývoje svých občanů mít měla? A zařídit třeba, aby se zboží tak pochybného a provokativního charakteru nesmělo u nás prodávat?

Nesmysl, to byl zločin proti svobodě podnikání, na kterém stojí celý náš demokratický systém, rozeřvou se odezvou na tenhle váš nápad všechny hlásné trouby státu i pravicových politických stran, pak se odmlčí, chvíli si budou cosi šeptat, a pak se už s mnohem přívětivějším hlasem ozvou.

Ano jistě, zakázat, omezit a potlačit jisté věci by se u nás skutečně mohly, proč nakonec ne, že ano? Podívat se třeba na jisté internetové weby u nás. Všimnout si, jestli by jim neprospěl větší dohled? Jestli si moc nepouštějí pusu na špacír? Jestli si např. mohou dovolit zlehčovat úlohu našich vojenských misí v zahraničí a tím i úlohy NATO v naší politice? A na další a další předůležité věci je třeba dohlédnout.


A škola? Čert to spral. Ono to tam nějak dopadne. Ale pozor, ten internet z pozornosti vypustit nemůžeme. To ne!

61 komentářů :

  1. Ti cucáci mají snad rodiče, kteří jim ta trika koupili, jelikož sami na sebe si ti parchanti ještě nevydělávají. "Jablko nepadá daleko od stromu", a "podle ovoce poznáte je". Hrůza pomyslet, kam svět spěje, nejspíše do pr.dele.

    OdpovědětVymazat
  2. Tohle je prece ta nase evropska kultura,to jsou evropske hodnoty.Sobectvi,nenazranost,sprostota.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Utube se casto divam na starsi ceske filmy ale i na novejsi neb na sracky z Hollywoodu se divat jiz neda divat vubec.Tak v tom naucnem jednom ceskem filmu je scenka : Kamarad se pta kamarada zda s pritomnou dalsi kamaradkou chodili , odpoved: nechodili my jsme prcali.Asi jsme holt opravdu ta mladez Gottwaldova kdy se slovo prdel ani nevyslovilo nahlas ,dnesni rozklad je hruzny/Na doplneni co jsem slysel v jednom poradu na FOX news,jako perlicku kam az ta ubohost drzych pervertu dosahla :: HLEDAME NA VYSOCE DOBRE PLACENOU PRACI CLOVEKA S TEMITO POZADAVKY.....PREDNOST MA AFRICAN AMERICAN(tedy neegr) prednostne homosexual. Je vubec tohle mozne ??

      Vymazat
    2. Pán už to má z té pepsikoly nějaké rozštelované.
      Fug naposledy znamenalo F..king Ugly Girl nebo Fat Ugly Girl, podle vkusu.

      Jako záměna za f..king se slovo s takovouto ortografií používalo pouze v období McCarthysmu (asi deset let), Ernesto Hemingway (jak mu ve svých vzpomínkách říká vrah NKVD Grigulevič) jej nikdy jako eufemismus nepoužil, zato Norman Mailer v Nahých a mrtvých ano,jak dosvědčuje v jedné verzi Tallulah Bankheadová, v druhé Dorothy Parkerová, obě oblíbenkyně.

      Pubertální mládež má tendenci používat silná slova.
      Nejen pubertální, sedmiletý vnuk mě chtěl zkoušet z překladu dlouhé řady obdobných německých slov do češtiny.
      Nedostal mě.

      Tedy až na schiäch, což není německy.
      Nýbrž bairisch a okolně.
      A je totéž, co moderní fug.
      V mezidobí od konce I. po vznik význ. III. to v angličtině byl obyčejný smrad.
      Slovo poprvé zaznamenáno 1888.
      Já bych jim tu drobnou radost přál.

      Co ještě budou mít v životě hezkého?
      FUG's.
      (Ostatně, Mailer, aby se Bankheadové kletbě vyvlíkl, nechává ve svém nejslavnějším protiválečném textu furt dokola hrát kapelu Fugs, Smradi.
      Tallulah to nejspíš už nevnímala, neb se chystala natáhnout brka nva obecné následky kouření cigaret.

      V úplně současném bostonském (puberztálním, asi) slangu je fug cigareta.
      Smraˇdák.
      Pak že všechno nesouvisí

      Pokud má postarší člověk pocit, že je prostředí agresívní a pro něj nebezpečné, má se jít projít do obory a nepít nezdravé sajrajty.

      Vymazat
  3. klidek, az vypadnou z hotelu maminka....tvrde na ne dopadne realita :):):) pak pujde o to, jak dlouho a v jake vysi je budou podporovat penezi jejich rodice, tady se pozdeji potvdi pravidlo....cim vic delas detem, tim hur se ti odveci:):):)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že realita tvrdě dopadne na jejich nezvedené rodiče. Budou platit, jako mourovatí. A když ne, čeká je růžová perspektiva v nějakém útulku. A ne cestu si mohou přibalit podobně slušivé triko.

      Vymazat
    2. Klidnej bych nebyl, protože ty přijeblý "mamky a taťci" se serou i tam, kde nemají co dělat! A toho tato mladá havěť využívá! A že jejich parchanti jsou nepoužitelní i pro četu "odpadních specialistů" tito rodiče nepochopí! Protože y toto nezvládli ani tito rodiče! :-(

      Vymazat
    3. Ad 20:24 dle expresivních výrazů soudím a rozumím vašemu emočně zabarvenému protestu. Čirou náhodou mám podobnou zkušenost s mladíkem, který měl něco podobného vytetováno na předloktí. Říkají tomu kerka. Jestli dospěje a zmoudří, tak aby chodil s obvazem. Někdy se prý i po vícerém zbroušení kůže takové okresy nezbavíte. Triko dává naďěji,že se jednou vyhodí.

      Vymazat
  4. Asi by jim Evropské hodnoty měly zaplatit výlet, i s rodiči, do některé z NoGo zón na západ od nás. Tam by se jim ty jejich sny, tričkama prezentované věřejnosti, splnily tak, že by na to nikdy nezapomněli, a možná by se jim, i Evropským hodnotám, v palicích konečně rozsvítilo.

    OdpovědětVymazat
  5. ...je dobré pane Mane že vám nevadí nakladatelství Naše Vojsko,
    které tiskne na trika fašistické oficíry a lepí na hrnky Hitlera*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...o tohle bychom měli mít starost !*

      Vymazat
    2. Pan Man psal o svém zážitku. Nevěřte, že mu to, co popisujete nevadí, nebo doložte, kde, a kdy to schvaloval.

      Vymazat
    3. 17.38 Za stejný obolus (299.- Kč - taková "láce") si můžete koupit i Havla, komedianty i umělce (Werich, Burián, …) … nejhezčího doopravdy udělali autora "Ztracených vítězství" Ericha Mansteina. Kdyby byl zájem o větší sérii, jistě vám udělají na objednávku (za příplateček) i Ben Guriona a Netanjahua, nebo Mugabeho.

      Vymazat
    4. ....žádný kritický článek jsem na toto téma nezaznamenal....
      Na rozdíl od nezajímavého tématu pár blbečků co si tohle vezmou na sebe.
      Tichý souhlas jinak se tomu říká*

      Vymazat
    5. 11. září 2018 19:29
      ..jaký ty jména mají vztah k propagaci fašizmu ?
      ...a nebo jste nepochopil *

      Vymazat
    6. 20:08 Tak ho napište sám, ať se ledy pohnou. Lidi o tom moc nevědí, a v diskuzi to zapadne. Jinak bych vám přál, abyste byl zkoušejícím těch tričkovaných buranů.

      Vymazat
    7. 20.11 Kohopak na klíně chovali "strýčkové" Heydrich a K.H.Frank? … Kolik podob má SOUDOBÝ fašismus? Víte, jaký je rozdíl mezi fašismem (Mussolini,...) a nacismem (Hitler s Tórou a Talmudy v zadní kapse uniformy...)? Co se děje v Africe (Zimbabwe, JAR) olupování a vyhánění, genocida bělochů - vtrhnutí neevropanů do Evropy a znemožnění obrany Evropanům... Asi nechápete dosah současného dění vy...

      Vymazat
    8. 20:08 Jakýpak "tichý souhlas"? Toto je článek na určité téma. Jestliže vás inspiroval a vybudil ve vás potřebu téma rozšířit, tak s chutí do toho! Už se těším, jak vás ostře upozorním, že jste se nikde nevymezil proti postavení ženy v naší společnosti a že vám, jako chlapovi ale VŮBEC nevadí, že mají ženy za stejnou práci významně nižší plat. A že s tím tedy nepochybně souhlasíte. A propos, že nakladatelství Naše vojsko prodává vámi uvedené rekvizity na rozdíl od vás nevím, jako to neví asi většina lidí. V naší zemi je propagace fašizmu zakázána, konejte tedy svoji občanskou povinnost. Podejte trestní oznámení. Jinak se vaše chování dá hodnotit jako "tichý souhlas"!

      Vymazat
    9. Unknown má článek, který mu chybí zde:
      http://www.novarepublika.cz/2017/05/cist-ci-necist.html
      Jinak kritiztovat, že o čemsi nepíšeme je z principu nesmysl...

      Vymazat
  6. A opět ten symptom Overtonova okna. Jsou posouvány morální meze. Co bylo ještě včera nemyslitelné (protože mimo meze všeobecně přijaté morálky), dnes je součástí života.
    Kdo těm klukům dokáže vysvětlit, že i oni jsou (a budou) obětmi, jakkoliv se těmi vulgaritami na své hrudi dnes snad i pyšní?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsem vůbec in, neumím anglicky. Koupil jsem ve značkovém(!) obchodu triko s nápisem. Soused mi to přeložil. Nebyl sprostý ale hloupý.Přestal jsem ho nosit. Spousta z nás neví co je na té spoustě triček v angličtině vůbec napsáno. Teď frčí tetování čínských znaků na tělo. Prý jsou některé taky docela přisprostlé a urážející. Nevím nevadí mi to, ze shora uvedených důvodů. Neumím čínsky ani anglicky. Bude mi vadit až to na těch tričkách bude v češtině. A co např. říkat na triko se znakem skupiny Tři sestry? Je to sice 3x pussy v jednom ale mě to připadá docela vtipné. Mládež chce provokovat. To bylo je a bude. Prostě se přiostřuje, to je vývoj. Za pár let nám to co je dnes ani nepřijde nějak závadné. My jako děti kreslily pussy všude možně, dostávali kvůli ní dvojky z chování a dnes se o ni diskutuje na nejvyšší úrovni.

      Vymazat
    2. Re (19:59):
      Ano, říkáte totéž, čeho si povšiml i Overton. Totiž, že i staleté "základní" civilizační hodnoty lze ve hlavách lidí přeformátovat tak, aby se jejich hodnotový systém (na němž daná civilizace mj. také stojí) postupně rozpadl. Proč to dělají, je na dlouhé psaní ...
      Vývoj by se podle mého názoru měl ubírat k rozvíjení společensky žádoucích, tj. kultivovaných, kulturních .., a ne pokleslých hodnot.
      Mě ta sprostota, o které píše pan Man, na rozdíl od vás, zase příliš vtipná nepřipadá.
      Jde o to, že za vašich mladých let byli "hříšníci" oceněni fackou apod.. Dnes se tím jedni pyšní, aby těm druhým (snad ještě horším, protože vypočítavým) dávali na pokleslosti a nevkusu i vydělávat.

      Vymazat
    3. 19:59 Chytrý Čech si nekupuje trička s cizojazyčnými, ani sprostými nápisy, protože ta jsou vyhrazena cizákům, a hlupákům, kteří, bohužel přibývají.

      Vymazat
    4. Trička s reklamou lze bojkotovat i vtipně. Když mi nabízeli triko s reklamou za dvě stovky, klidně jsem s ním šel k pokladně a tam jsem žádal vydání dvou set korun za to, že budu nosit jejich reklamu. Nechtěli tomu rozumět. Jak je to možné, když dneska není zadarmo vůbec nic? Tričko jsem jim tam nechal. Když tedy neví co je to kapitalistický obchod, ať ho nosí vedoucí a prodavačky.

      Vymazat
    5. Re (19:59):
      ... a ještě drobnost, kterou jsem převzal z webu Zvědavec (autor Vlad. Stwora, viz http://www.zvedavec.org/komentare/2010/06/3790-existoval-dullesuv-plan.htm).
      Je to Direktiva Allena Dullese:
      ------------
      Vše se nějak uspořádá, ale my použijeme všechno co máme, veškeré zlato, celou materiální moc na obelhávání a ohlupování lidí. Lidský mozek, lidské vědomí jsou přizpůsobené změnám.
      Pokud do něj zasejeme chaos, nepozorovaně lidem zaměníme jejich hodnoty za falešné a donutíme je těmto hodnotám věřit. Jak?
      Najdeme stejně smýšlející lidi, spojence a pomocníky v samotném Rusku a jeho satelitům. Krok za krokem rozehrajeme svým rozsahem grandiózní tragédii záhuby nejvzpurnějšího národa na zemi. Definitivně a nezvratně uhasíme jeho sebevědomí.
      V literatuře, divadle a ve filmu budeme zobrazovat a velebit ty nejnižší lidské pudy. Budeme všemocně podporovat všechny, kteří budou do lidského vědomí vštěpovat kult sexu, násilí, sadizmu a zrady, zkrátka veškerou mravní zpustlost. Ve státní správě vyvoláme chaos a zmatek. Nenápadně, ale aktivně a ustavičně budeme podporovat panovačnost a aroganci úředníků, korupci a bezzásadovost. Poctivost a smysl pro pořádek budou zesměšňovány a jakoby nikomu nepotřebné, prohlásí se za přežitek minulosti. Hrubost a drzost, lež a podvod, alkoholismus, narkomanie, zrada, nacionalismus a vyvražďování národů – to všechno budeme pěstovat v lidském vědomí. Jen málo, velmi málo lidí bude tušit, co se děje. Ale my je zesměšníme, najdeme způsob, jak je obelhat a prohlásit je za vyvrhele společnosti.
      Budeme vytrhávat jejich duchovní kořeny, vulgarizovat a ničit zásady národní morálky. Takovým způsobem podlomíme jejich pokolení za pokolením. Zaměříme se na děti a mládež, kterou začneme demoralizovat, rozvracet a rozkládat. Takto budeme postupovat.
      ------------
      viz http://www.nepritelstatu.cz/?p=583
      ------------
      Není vám varování pana Mana před tím, co hlásal Dulles a poté i realizovaly USA proti SSSR (aj. zemím), povědomé i z vyznění jeho článku? ...

      Vymazat
    6. komentujícímu z 19.59:
      Podle toho také ta nejvyšší úroveň vypadá. Zeman to jenom přoložil.

      Vymazat
  7. Vše co se v současnosti děje stačí popsat jako likvidace národa, jeho historie a rodiny. Vezměte lidem historii a není kam patří ...... a to jde. Ovládat. Multikulti - snížení IQ národy na úroveň opice. Ta za banán udělá cokoliv. Dáte svoje dítě do školy a získáte homosexuála, a tak by se dalo psát o všem úrovních společenského bytí. Bůh nám pomoz. Nebo VVP ?

    OdpovědětVymazat
  8. V Anglii chodí děti do školy povinně v uniformách.
    J. Hruška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. byl jste pane Hruska nekdy v Anglii? Pokud ano, pak by jste pochopil, ze je to spravne! Ja jsem tam zil. Socialni rozdily, chudoba a blahobyt (stredni trida vymazana) jsou tak zretelne, ze uniformou se predejde sikanovani chudych od trochu bohatsich! Predejde se krutemu sikanovani o kterem ani nemate poneti! Uz ve skole.

      Vymazat
    2. Myslel jste jhruško v Turecku.
      V Evropě nelze, neb saka, košile a pulovry oproti plizovaným sukním s laclem vytvářejí genderový stereotyp.

      Vymazat
  9. Ona blbost nechodí jen po studentících, ale i po jejich rodičích a zřejmě také po cenzuře. Ta vší silou bojuje proti pravdě, ale propagace hulvátství, sprosťárny... to ji je šuma fuk - a tak jednou se objeví na tričku zabiji tě, znásilním tě a cenzura bud říkat - po tom nám nic není.

    OdpovědětVymazat
  10. No, pane mane. Proc vas to tolik drazdi? Nase skolstvi pripomina hrad trosky. Polovina deti na strednich i vysokych skolach nema co delat. Z blbcu zadna skola neudela inteligenta. Udela z nej maximalne blba s titulem. A tak je to se vsim v tehle bananove republice. Dekuji prozretelnosti, ze nejsem nesmrtelny. Tech par let, co nam zbyva, to tady nejak vydrzime. A az se dostane ke slovu tahle generace, sama si to vyzere.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dnešní mládež je mnohem schopnější, než jsi byl ty v jejich věku, strejdo. Taky je vidět, kam jste takoví jako ty, zdejší kotlinu zavedli. Přesně do těch míst, kam odkazují nápisy na tričkách mládeže.

      Vymazat
    2. Problém je možná v tom, že je reinkarnace poměrně pravděpodobná, bohužel myslím víc, než to, že člověk umře jednou provždy a nic z něj nezbude, takže je dost dobře možné, pokud si svou situaci člověk nevyřeší jednou provždy, že se jednou bude muset s tou blbostí nakonec střetnout.

      Vymazat
    3. Můžete být laskavě konkrétní v čem je dnešní mládež schopnější?

      Vymazat
    4. 19:48 Jo, to vidíme na příkladu z článku, i na tvém sebevědomém komentáři. Asi na tom jsi podobně, jako ti smrkáči s tričkama, a jsi dílem zploditelů, které kritizuješ. Věřím, že takoví jsou všeho-schopní, a to je právě nebezpečné.

      Vymazat
    5. 19:48 svým písemným projevem potvrdil ubohou úroveň myšlení a velkou míru neznalosti. Skoro to vypadá, že to psal čerstvý absolvent nějaké dnešní povedené vysoké až nevjvyšší školy.

      Vymazat
    6. Ad 19:48 Milý hochu,možnáni jste lepší,ale čísla statistiky hovoří o vaší generaci nechvalně.Každé 3tí manželství se rozvádí,rodí se méně dětí,roste počet samoživitelek,kterým otci dluží výživné na děti.Kotlinu mají zachránit gastarbeitři. Žádnáni sláva. Tríčka s nápisy noste dál, nahrazují vám integritu osobnosti,ale mám prosbu,netykajte. Tou výsadou byli obdařen i soudruzi a svazáci.

      Vymazat
  11. Vlastni zkusenost je neprenositelna. Teprve az spolecnost pozna na vlastni kuzi, ze idioti, byt s titulem, ji povedou do prdele a oni v se v te prdeli ocitnou, zmeni zpusob mysleni.

    OdpovědětVymazat
  12. A co jako? Mají raději nosit do školy automaty a střílet?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 19:45 Však SSA z "plínek" už vyrostlo, neberme si z ní příklad. Tam už ta degenerace k této fázi již postupně dospěla.

      Vymazat
    2. Blbeček trolíček 19:45 Tam to tiež začalo sprostými nápismi na tričkách ako odraze sprostoty ich nositeľov a teraz sa strieľajú. Ty sa tiež dočkáš, blbček.

      Vymazat
  13. 17,05 Ne to nechce klídek to chce řešit jinak až vyrostou bude pozdě. Pane učiteli moji rodiče považovaly učitele za svatý a kdybych přišel s poznámkou nebo si stěžoval tak bych to dostal. Dnes chodí rodiče usměrňovat učitele. Je to systém degradace celé společnosti. Na takové případy by měly existovat zákony a policie zasahovat. Nejsem žádný moralista ale nemůžeme spolupracovat na degeneraci národa. Jsem sice před hrobem ale nemůže mě být lhostejné ničení potomků.

    OdpovědětVymazat
  14. Pan Lubomir Man je muj oblibeny autor !
    Tento prof. dr. na banske universite v Ostrave, nejen byl vzdy prikladnym pilirem spolecnosti ruzneho zabarveni, poslednich 80 let, ale ve sportovni discipline vynalezt i skok do vysky, (pro Zaoralka), do dalky (pro Bakalu) a pro Mery Mc Donaldovou (Marycku Magdonovou) i skok do hloubky ze Sykorova mostu.

    Pan prof. uz nemuze nosit tricko s inspirativnim napisem -
    (ojebat vse co jde), protoze jeho "diktator" padl hrdine nekde v loznici pred 2 lety.
    Pan prof. ma nyni jine problemy - napr.

    Now I'm standing at the mailbox
    With my face completely red.
    Instead of mailing you my letter
    I opened it instead !

    Tak to dopadne , kdyz neni vice diktatora.
    Z cestiny do cestiny a z anglictiny do anglictiny prelozil nick honolulu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ve vetru on stal a v rytmu se houpal
      hral on kulecnik na svuj konecnik
      kalhoty s provazkem ztratil
      a ohon s emu zkratil
      asi Vek F.L.

      Vymazat
  15. A kdyz pan prof. dr. vidi v restauraci krasnou OSTRAVANKU , tak si da do Coca-Coly frtana Rumu z Bahamskych ostrovu a zavzdycha !

    Just remember I do miss you
    and wish that you were near,
    But since it's nearly mail time
    I'll say "Au revoire", my dear.

    Zde vidite, ze bez diktatora, ktereho maji mladi kluci a prof. uz NEEE, je to pro prof. tezke a podlehaji zavisti.

    OdpovědětVymazat
  16. JO, JE TO TAK a ceka nas to vsechny pane profesore !
    Me take !
    I'm not used to my artritis,
    with my hearing, I'm resigned.
    I can manage my bifocals
    but oh God, I miss my mind ! !

    Pro pane prof. anglictiny v Ostrave prelozil z anglictiny do anglictiny absolvent pomocne skoly na Smichove.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kluci, tak konečně, už chápu kde je centrala Honolulu, v Bartolomějské. Maskujete se originálně Smíchovem,asi jste pobavili korespondenty a #me too

      Vymazat
    2. Je to preci cvok uz je tady uz je tu uz je doma z vyletu

      Vymazat
  17. Autor rozvíjí svou představu, jak zmínění puberťáci nosí ta trička do školy (zřejmě střední). Cožpak není v moci školy zakázat studentům nošení oděvů s vulgárními nápisy v prostorech školy ? A případně požádat rodiče o zjednání nápravy, příp. při opakovaném porušení základních pravidel slušnosti vykázat spratka ze školy s neomluvenou absencí a případným vyloučením ze studia ? Když lze ve škole zakázat zapnutý mobil v době výuky, tak proč by mělo být neřešitelné nošení oděvů s vulgárními nápisy ? Copak se už všichni pomátli z té falešné korektnosti a tolerance ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A dodávám: škola je (měla by být) přípravou na budoucí uplatnění v procesu obživy - je nemyslitelné, aby v profesním prostředí, při kontaktech se zákazníkem apod. si někdo dovolil jakýsi úlet ve vzhledu, oblékání či jednání. Naděje puberťáků je, že z toho vyrostou, ale i tak musí existovat jakési mantinely dané základní slušností, a překročení těchto mantinelů nesmí být tolerováno.

      Vymazat
  18. Tady se to posuzuje z pozice učitele a žáka. Jenže co tak pozice rodič- potomek? Nemám představu, že bych podobné tričko svému dítěti koupil, nebo dovolil nosit. Pak to může být o tom, že budu synovi něco vyčítat a on s pubertálním úsměškem vypne hruď s nápisem ,,polib mi pr..." Asi by chytl takovou, že by na to do smrti nezapomněl. Takže ta trička jsou především vizitkou rodičů těch kluků.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je sice pravda, ale dnes frackovi nesmíte dát ani facku, aby Vás nezažaloval. Když mu strčíte do ruky koště, aby zametl, mohl by Vás poslat kamsi za nucení k dětské práci. Je to zvrhlost, a doplatí na ni nejen rodiče, kteří se frackům podřizují často s odůvodněním, že přece vychovávají "osobnosti"... Na prdel by potřebovali dostat i takoví rodiče.

      Vymazat
  19. V hře postál 2 měli jisté postavy trička kick me tak takové by měli nosit.

    OdpovědětVymazat
  20. Ale kdepak 0:07 !
    - Bartolomejska noc se mi vzdy zamlouvala, ale Bartolemejska ulice NIKDY.
    Ja mel rad v Praze slecny v suknich ! Nikdy ne v erarnich proprdenych gatich !

    Pane generle na Bartolemejske, nic ve zlem
    If it's my time to write you,
    There's no need in getting sore,
    I might think I've already written
    And don't want to be a bore.
    Sranda musi bejt pani policajti !


    OdpovědětVymazat
  21. 0:25 oprava - generale.

    OdpovědětVymazat
  22. Dnes je všechno opačně . V roce 82 jsem si vyrobil tričko s nápisem AC/DC . Byl jsem hvězda . Dnes bych si vyrobil tričko s nápisem Kosovo je Srbsko ! Takové triko v Česku neseženete , ale prasárny , Německé kříže . Hnus .

    OdpovědětVymazat
  23. Anonymní11. září 2018 19:48
    Dnešní mládež je mnohem schopnější, než jsi byl ty v jejich věku, strejdo. Taky je vidět, kam jste takoví jako ty, zdejší kotlinu zavedli. Přesně do těch míst, kam odkazují nápisy na tričkách mládeže.

    Máš na mysli ty pologramotné poloidioty s dráty v uších a mozkem ve smart phonu, ty povětšině nezaměstnatelné výplody těch různých mickeymouse vysokých škol a univerit? Něco jako jsi ty, vygume?

    OdpovědětVymazat
  24. Mládež vždy a v jakékoli době přináší do společnosti určitý druh rebelie. Domnívám se, že to je součástí vývoje společnosti a je to tak i správně. Také jsem se v mládí odlišoval od hlavního proudu. Jakákoli cenzura je špatná. No a stupeň rebelie, nebo chcete-li, odlišení od běžné normy je pak dán IQ jedince, dále tím, jak vnímá současnou realitu, je dán kvalitou výchovy od rodičů a v hlavním případě společensky právě platnou normou chování.
    No a ruku na srdce, Gutt-Jarkovský k nám z veřejného prostoru zrovna moc nepromlouvá.
    Mládež je jen otiskem nás rodičů.
    Společenská poptávka je prostě taková, tak se nabízí takové ohavné zboží. Pokud by tyto výstřelky byly výrazně nad hladinou společenské akceptovatelnosti, objevovaly by se v minimální míře.
    Na druhou stranu je to dobrým měřítkem toho, že nejdeme dobrým směrem vývoje...
    Každý tedy musí začít s kultivací osobnosti u sebe.
    Bude li každý z nás z křemene, je celý národ z kvádrů...

    OdpovědětVymazat
  25. 10,39 No rebelie budíž ale to přece neni rebelie. To by podle Vás byla rebelie i pochod homo a lezeb. Jsem před hrobem a tak si dovolím vždy v kontaktu s VOLE se ptát dotyčného jestli je skutečně vykleštěnec a on na mě čumí jak tele a neví co má říct. Já mu na to říkám asi nevíte co to je. Měla by být trestná jakákoliv proti společenská činnost.

    OdpovědětVymazat