Reklama

.

.

úterý 25. září 2018

Zneužívání psychiatrie jako další „evropská hodnota“: Stále ještě demokracie?

Ivan David
25. 9. 2018
Před více než třiceti lety byla sovětská psychiatrická společnost vyloučena ze Světové psychiatrické asociace na základě obvinění ze zneužívání psychiatrie v SSSR. Jednak byli mnozí odpůrci režimu nedobrovolně „léčeni“ v psychiatrických nemocnicích, jednak byl „vymyšlen“ zvláštní druh schizofrenie, který se projevoval odmítáním sovětského systému. Nyní francouzský soud nařídil psychiatrické vyšetření vůdkyni opozice Marine Le Pen… Hrozí jí tři roky vězení za šíření „násilných zpráv, které podněcují terorismus nebo pornografii či vážně poškozují lidskou důstojnost”.


Psychiatrie je lékařským oborem, který má a musí mít ve svém armamentáriu možnost nedobrovolné hospitalizace, disponuje léky, které mohou mít nepříznivé vedlejší účinky a také od nepaměti provází duševní poruchy společenské stigma. Je tedy pro každou moc lákavé bez jasného důvodu  stigmatizovat diagnostikou duševní poruchy, zavřít do ústavu, který stigmatizaci prohlubuje a případně podrobit „léčení“ předávkováním léky a tím dosažením nepříznivých vedlejších účinků.

V případě Marine Le Pen je podle francouzského soudu důvodem její sdílení fotografií na twitteru. Fotografie (2015) zachycovaly „brutální činy Islámského státu“. Šíření fotografií zobrazujících násilí je ve Francii protizákonné. V trestní věci má soudní znalec obvykle určit, zda pachatel trpí duševní poruchou a jakou, zda jsou omezeny jeho schopnosti rozpoznávací a ovládací, zda je pro společnost pro svoji duševní poruchu nebezpečný, zda je schopen účasti na jednání, a zda je vhodné jeho nedobrovolné léčení nebo detence. O nedobrovolném léčení nebo detenci rozhoduje soud. Znalecké zjištění snížení nebo vymizení schopností rozpoznávacích a ovládacích v důsledku duševní choroby může vést soud k rozhodnutí o snížení trestní sazby nebo o upuštění od trestu a jeho nahrazení ochrannou léčbou nebo detencí.

Co vede soud k pochybnostem o schopnosti vrcholové političky vnímat jednání a odpovídat na otázky? Pokud by totiž trpěla psychózou nebo demencí, je vyloučeno, aby mohla fungovat jako předsedkyně významné politické strany ve velké zemi. Za hlavní cíl celé akce pokládám dehonestaci Marine Le Pen. Také se prý má zjistit, zda duševní porucha nějak souvisí s vyšetřovaným porušením zákona. Nápad soudu poslat hlavní opoziční političku k psychiatrickému vyšetření nezavání účelovostí, ale je zjevně účelový. Je to jasné zneužití psychiatrie soudem, a to k šikanování režimu nepohodlných osob.

Samotná trestnost sdílení fotografií s násilím je bizarní. Hlavní součástí současných „demokratických“ režimů je lež a zatajování skutečnosti. Fotografie nebyly podvrženy, násilí je skutečnost. Fotografie nejsou podněcováním násilí, ale varováním před násilím. A to se nesmí. Chápu, že velmi drastické fotografie nemají vidět děti do určitého věku. Dospělí se realitou mají umět vyrovnávat a mají s ní být seznámeni. Trestnost sdílení pravdivých sdělení slovem i obrazem je jasný projev cenzury. Jaké morální degradace kdysi demokratických států jsme se dožili…

Co si myslet o Spojeném království, v němž byl osvobozen vrah pronásledující svoji českou oběť, kterou ubil k smrti. Patří to do slušné společnosti? A co norské orgány odebírající dle svého nepřezkoumatelného rozhodnutí děti z rodin? Patří ještě Norsko do slušné společnosti. Atd… Kde se to ocitáme?

Je příznačné, že mainstreamová média o případu referují, jako by šlo o úsměvnou kuriozitu. ZDE a ZDE a např. ZDE.

46 komentářů :

  1. Věcné a nesporné. Jasně a s nadhledem řečeno. Chce to kdo popřít? JiH

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ohle ctete ne Hovnocuc ,nova bomba Putin mozna doputil
      https://aeronet.cz/news/zemetreseni-v-kremlu-vikendova-roztrzka-mezi-vladimirem-putinem-a-generalnim-stabem-ruske-armady-ma-prvni-obet-putinova-dohoda-s-netanyahuem-pada-rusko-doda-syrii-system-s-300-a-vladimir-putin/

      Vymazat
    2. 2:14 Nedělejte tady reklamu fiat-alternativě. Autor vypaluje lidem do hlavy díru svými konstrukcemi podle instrukcí kdovíkoho. S pravdivými informacemi podstrkává nesmysly, kterými vás směruje, kam potřebuje, když se necháte. Pozor na něj, spoléhejte se na svůj rozum.

      Vymazat
    3. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
  2. Tento silenec je jako muj soused ,on seka travu vecer sekackouu a sviti si lucernou na cele a porad fouka listecky ze vseho jednou ofukoval strechu,m ale o nich vsichni vedi ze to je autisticka rodina, cigara v hube jako v dikobraze ten panak s tim vajglem v hube ale co chci rict on je stale v garazi fouka tam velky fan a on cumi a cumi .Snad nikdy nespi ,takovych blaznu je malo ,jen ten policajt co rikal ve sluzbe sem kurva a ve sluzbe sem furt a tohle to na demnou

    OdpovědětVymazat
  3. Globalisté se posunuli o další schod. I z Husa udělal koncil "pomatence". V každém případu, můžeme očekávat cokoliv. Maska demokracie pomalu padá a suneme se zvolna do kategorie totality. Volby nesou čím dál častěji známky zásahu z venčí. Pokud společnost nese známky protisystémového odporu, je třeba systému pomoci. Ve volbách pomůžeme těm "správným" partajím korespondenčními hlasy, "nepovedená" referenda budeme raději opakovat, nebo je pro příště raději úplně zrušíme.
    Pachuť u mne vyvolávají nedávné rakouské prezidentské volby stejně, jako poslední parlamentní volby u nás, kdy výsledek na poslední chvíli změnili, alespoň pro mne, záhadné korespondenční hlasy. Britové špatně hlasovali v referendu? Nevadí. Dáme jim ještě jednu šanci. A kdyby se to zase nepovedlo? Tak si dáme pokus tři, čtyři,... dokud se nerozhodnou správně.
    Pro západ je to zřejmě nové a nepoznané. Ale my, co si ještě trochu pamatujeme víme, že účel světí prostředky. Z nebezpečného člověka uděláme psychopata, jenom aby ho nenásledovaly dostatečně početné davy podobně smýšlejících.
    Další krok lze očekávat v podobě "nehod". Nepohodlní se stanou obětí autonehod, nebo pouliční kriminality.
    Jedno je jisté. Lépe už jsme se měli a žádné světlé zítřky se už konat nebudou. A o to málo, co nám ze svobody zbývá, se budeme muset hodně prát.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejdrive by bylo zahodno si ujasnit Hodnoty Hitlera a Bolseviku v SSSR. Dale pak hodnoty v Saudi Arabia, Emiratech Islamskeho Satau v Iraku a Syrii.../Ty co sekaj hlavy lidem,zenam a detem, zerou jim vnitrnosti za ziva....
      A pak zjistit a porovnat ,jestli EU hodmoty nejsou UPLNE TOTOZNE , nebo aspon podobne , nebo jeste horsi !!
      Zatim to vypada ,ze silenci, ozralove a uchylaci rozhoduji o tom kdo je normalni..A kdo ne.

      Vymazat
    2. 5:29 Maska demokracie pomalu padá a objevuje se škleb světlonoše.

      Vymazat
  4. Kdyby vyšetřili, a ošetřili ty, kteří chtějí vyšetřovat Marine Le Pen, nebylo by to zneužití, ale důvodné, a užitečné využití psychiatrie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uváženo zdravým selským rozumem by měli být na psychiatrii vyšetřeni bezdětní psychopati jako je Macron , Merkelová , Juncker , Mayová a jim podobní , kteří vedou Evropu do záhuby . Dr. Chocholoušek by si s nima určitě věděl rady .

      Vymazat
    2. 7,56
      Ty bezcenný svině by měli makat v kamenolomu 20 hodin denně.....jednou by jejich zbytečná existence byla malé části lidstva prospěšná.

      Vymazat
    3. 8:01 Shoda podmětu s přísudkem, kolego. Říká ti to něco?

      Vymazat
    4. 8,14
      Nikdo není dokonalý.....teda až na experty z Trumpetostánu.

      Vymazat
    5. 8:14 Kolego, tvůj výchovný komentář, prostý názoru, je bezcenný.

      Vymazat
    6. 7:56 Přesně tak pane souhlas.

      Vymazat
    7. Nějak se mi nechce věřit, že zrovna někteří z diskutujících byli v době svého mládí doopravdy školou povinní... Pravda, já měl PĚT ŽIDOVSKÝCH UČITELEK (přeživších Holokaustu) a ty nás učily, kromě všeho v osnovách, i myslet. Do VĚCNÉ debaty proto netahaly shodu podmětu s přísudkem, ani zapomenutou čárku mezi slovy - neumožňovala-li by dvojí výklad z hlediska významu. Zdravím učitelky a učitele pravopisu ve věcné diskusi, odhalovatele to překlepů a jazykové zločinnosti.

      Vymazat
  5. Obávám se, že se pan dr.David zmýlil v určení státu, kde se odebírají rodičům jejich děti. Není to ve Švédsku,nýbrž v Norsku, kde tuto zavrženíhodnou „činnost“ provádí obávaný státní úřad Barnevernet. Zaměřuje se hlavně na děti slovanských rodičů, kteří jsou v Norsku třeba jen na poznávacím zájezdu. Ostatně jak by měli nástupci fašisty Quislinga jednat jinak.

    OdpovědětVymazat
  6. Myslím, že není čemu se divit. Historie už ukázala, že kapitapismus je "hodný", jen když je v něm klid, mír, prosperita a obecný konsensus. Jak se něco z toho podělá, je úplně stejný, jako ty dvě /údajně stejné/ totality.

    OdpovědětVymazat
  7. Je smutné, že i pan Ivan David věří tomu, že na západě byla někdy demokracie. Je nad slunce jasné, že je sofismus trvalým super účinným nástrojem k oblbování lidí.

    Štefan

    OdpovědětVymazat
  8. Ano, opravil jsem, ve Švedsku se to provádí rovněž, ale Norsko je tím mnohem známější. Je to jako sterilizace lidí, která se prováděla ve Švédsku do sedmdesátých let a začalo se o tom psán na základě soudních jednání ve Švédsku, ale byl jsem finskými odborníky ujištěn, že se totéž provádělo ve Finsku, Norsku a Dánsku...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sterilizace zločinců se prováděla i v USA a napodobením praxe USA dokonce jeden čas i v Německu... Pane doktore, bylo by možné zjistit odůvodnění těch seveřanských sterilizací? V USA to kromě věcí zcela pochopitelných byla třeba i krádež KUŘAT... Děkuji, Medikolog

      Vymazat
    2. Sterilizovat se měli především rodiče I.Davida a V.Dvořáka a většiny diskutujících.

      Vymazat
  9. Byť je doktor David vzdělaný a chytrý člověk, je to psychiatr. Tím nechci říci, že je špatný nebo dobrý. Anebo že je jeho hodnocení v případě Marine Le Pen zcestné. Jeho vnímání světa a lidí kolem něj je ale pohledem psychiatra. To znamená, že to, co má kolem sebe, vnímá optikou psychiatrických diagnóz a ty, jak známo, v člověku nehledají nic dobrého. Naopak, v každém člověku vidí potenciálního pacienta. Zkrátka, taková malá profesní deformačka. Proto bychom jeho hodnocení neměli automaticky přijímat jako výroky intelektuála a neměla by se pro nás stát měřítkem. I když se mu často podaří trefit hřebíček na hlavičku. To zase klobouk dolů.
    Za tím článkem je ale přeci něco úplně jiného. Když si z něj odfiltrujeme problém, trochu komplikované, Marine, zůstane nám z toho sdělení: „Ach ti grázlové. Kdykoli se to hodí, zneužijí psychiatrii k dosažení svých odporných cílů. Lhostejno, zda na západě nebo na východě. My psychiatři za to nemůžeme a jsme v tom nevině. Naše propracované diagnózy, kterými se dá označit prakticky jakékoli lidské počínání, se jim už zase hodily do krámu a na naší, nesrozumitelnými výrazy opentlenou, vědu to vrhá špatné světlo.“ Mimochodem, slovo „armamentárium“, kterým si myslel, že dá hned na začátku článku punc vědeckosti, znamená výzbroj.
    S úctou Tichošlápek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Re (10:41):
      A vy skutečně máte ten pocit, že Dr. David právě tímto článkem onen "hřebíček na hlavičku" netrefil? Vždyť to, o čem na příkladu Marie Le Penové píše a co je podstatou jeho sdělení, je další ostudný poklesek francouzské politické kultury. Difamace politického konkurenta prostřednictvím soudní zvůle.
      S tím jeho profesionální specializace nemá mnoho společného. On - jako psychiatr - jen o možnostech zneužití psychiatrie ví víc než by mohl běžný člověk. A že používá pojmosloví svého oboru? Tak to mu lze sotva vytýkat. Nás tím spíš obohacuje, a nikoliv že by tím kdy škodil ...

      Vymazat
    2. Naopak. Myslím, že trefil. Nijak to nerozporuji. Skutečně si ale nemyslím, že je podstatou článku sdělení o nehorázném počínání politických protivníků ve Francii. Tahle šlamastika byla využita k tomu, aby bylo publikováno ono autorovi profesně bližší sdělení. Totiž: „my psychiatři za to nemůžeme – psychiatrie byla zneužita“.
      Háček je v tom, že je psychiatrie v boji s protivníky využívána od doby svých začátků, nejrůznějšími režimy, někdy a někde více, jindy a jinde méně. Z některých psychiatrů se jednoho dne stanou soudní znalci, mající vliv na rozhodnutí soudů. Co na tom, že se málokdy několik takových znalců shodne na stejném závěru (pokud jsou posudky vytvářeny nezávisle na sobě a bez toho, aby to spolu konzultovali). Přesto tyto osoby získají vážnost. Intelektuálně zdatní se zase snaží dělat oboru dobré jméno a popularizovat jej. Je mi líto, toto je ten případ. I když může autorův pohled vnést do problematiky něco nového, možná nezvyklého, na podstatě jeho oboru to nic nemění. Stále budou na lidi kolem sebe nahlížet optikou psychiatrických diagnóz a nebudou v nich hledat nic dobrého, zatímco se budou prezentovat jakožto intelektuálové, psychiatrii popularizovat a sdělovat nám, že byla psychiatrie zneužita. A to mi jako obohacení zkrátka nepřipadá.
      T.

      Vymazat
    3. Tak tak. Psychiatři by měli něco udělat s tím, aby jejich kejkle (elektrošoky, lobotomie, ... - proboha, co to má společného s humánní vědou?) nebyly zneužívány k politickým kejklům... Skutečně jsou jako celek za to vše zodpovědní, i když jsem zaznamenal výjimky, co se s tím něco snaží dělat.

      Vymazat
  10. To mně připomnělo, že kdysi jsem připomněl v nějaké internetové diskusi masakr v rokli Babí Jar u Kyjeva ( 330 000 obětí včetně žen a dětí-převážně židů ), který spáchali za války Němci. A jedna z diskutujicích mně obvinila, že šiřím nacionalistickou zášť, protože jsem měl správně napsat, že ten masakr spáchali nacisté. A poté mně ještě napsala, že Němci se s minulostí už vyrovnali-na rozdíl od Rusů, kteří spáchali masakr v Katyňském lese.(22 000obětí-polských vojáků)....I když nevím, proč napsala, že zločin spáchali Rusové a ne třeba komunisté, když u Němců to byli nacisté a ne Němci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Malá poznámka, ne 330 000, ale 33 000. A nezabíjeli pouze Němci, ale ochotně se zapojili i Ukrajinci. Němci, kteří dílo započali, začali mít totiž psychické problémy. Proto, aby se "výroba" nezadrhla přispěchali Ukrajinci a ochotně přiložili ruku ke společnému dílu.

      PS
      Výkon to byl vskutku obdivuhodný.Za tři dny pozabíjet 33 000 lidí, tomu ani na západě nechtěli uvěřit.

      Vymazat
    2. V politbyru, co schvalilo Katyn, byli 2 Gruzinci, 1 Armen, 3 Rusove. Asi si dovedete predstavit, co by nasledovalo, kdyby nezvedli ruku, jak Stalin (Gruzinec) urcil. Na myslenku Katyne prisel Berija (Gruzinec).

      Neokoni a jejich cesti nohsledove vytvareji v hlavach lidi asociace mezi Bolseviky a Ruskem. "Rusi jim (tj. Ukrajincum) udelali hladomor!" Ve skutecnosti hladomor udelali Stalin a Lazar Kaganovic (Zid).

      Media v podstate tvrdi:
      Bolsevici = Rusi
      Kdybyste rekli:
      Bolsevici = Zidi,
      tak vas zavrou.

      Zajimava je taky fraze, ze "Nemci se s minulosti vyrovnala a Rusi ne". Co to znamena? Rusko zadne pozadavky vuci Cesku nevznaasi, ale Landsmaschaft ano.

      Vymazat
    3. To je zbytečná argumentace. "Nepřítel" byl nalezen a nyní je třeba nabudit dostatečně početný dav idiotů, kteří proti němu na rozkaz našich osvícených vůdců vytáhnou.
      Díky bohu, jsem už ve věku, kdy jsem jako voják bezcenný. Navíc, na vojně jsem přísahal věrnost pracujícímu lidu, vedenému Komunistickou stranou Československa. Naši vůdcové nepracují a uvedená partaj už neexistuje.

      Vymazat
    4. Beria byz zidak, Trockyj take. Podstatne a malo zverejnovany je fakt ze skoro fsichni oficiri v gulacjch byly zidi!a o tom kolik desitek milionu slovanu popravili pod rouskou marxistickeho revolucionarniho holokaustu jeste pred valkou o zivot je skryto za propagandou zidovskeho holokaustu
      Ve skutecnosti marx a hitler - rotchildova krev jen pokracovala v holokaustu a rasisticke valce proti nam. Podivejte se na scirani lidu pred 1. Svetovou a po 2. To vam otevre oci kolik rusu,ukraincu, slovaku,cechu, polaku vyhladily. Zidovska elita se nezajma o poddane a kdyz ucel sveti prostredky tak proc nepouzit semitske kmeny...jsou to prece slabe obetni ovce ktere nemaji poneti o tom co jim jejich elita prychystala. Bible rika ze lidi jsou dobytek..v ocich nasledovniku jahveho , allaha ci zidovskeho nikdy neexistijiciho jezise.

      Vymazat
    5. 12:54 Nezdá se mi informace, že by tomu na západě nechtěli věřit. Na západě se takové věci vždy plánují, proto se nějaké to pokrytectví hodí.

      Vymazat
  11. Le Pen je mi šuma fuk. Ale člověk u nás , který kope ještě do nevychladlých mrtvol Rejžek(Ransdorf,Hapka), zcela zjevně vyšinutá Němcová, Hrušinský, nesnášenlivý Hřebejk a jeho spoluobčané, které nazývá rudé a oranžové svině jen proto, že nejdou s ním při demokratické volbě prezidenta? O Kalouskovi nemluvě, ten by snad měl být izolován v kleci! Nepotřebují tito nějakou psychiatrickou pomoc? Tito lidé se naprosto vymikají běžnému myšlení obyčejného občana. Ti by snad sami měli vyhledat pomoc u MUDr. Davida. Tomáš Hezký.

    OdpovědětVymazat
  12. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. + samozřejmě i jejich manžel/ek - ů a zeťů/snach. Ještě si začnu vážit Švandrlíkova Sálese z Černých baronů.

      Vymazat
  13. Proto je dulezite podporit a volit vsechny
    PRO NARODNI strany ! (SPD) !
    Cesi zvolte dr. Davida do vlady na pozici zodpovednosti !

    OdpovědětVymazat
  14. 12:30...dneska je vám lhostejná Le Pen a zítra bude všem lhostejný váš osud ...

    OdpovědětVymazat
  15. Kde jsou "evropské hodnoty"??Přece v Sovětském svazu posílali disidenty do blázince To už to ve Francii" dopracovali "tak daleko ?

    OdpovědětVymazat
  16. globalisté jsou v prdelce a proto úplně šílí až úplně zešílí.Je jen otázka který idiot ztěch globalistů to zmáčkne.Pak zbohem.Svět se uplně pomátl a řídí ho banda poblbaných psychopatu a sociopatů.U nás jich máme jako by pršelo,např.Novotný ml.,Hrušínský ml.,Hřebejek,Dodík vyhulene Doležal,Šafr.Dokonce tento Idiot Šafr psal že by nám normálním lidem dal přes dršku.Takže Šafříku.jsem k dispozici a napiš článek kde,kdy,jsem připraven,Heslo"jsem debil připravenej" a já tě zkontaktuji a můžem z toho udělat přímí féroví televizní přenos , sračko.

    OdpovědětVymazat
  17. Jak v mnohém s dr. Davidem souhlasím, tak si nemohu odpustit poznámku: kolik psychiatricky nemocných s perzekučními bludy jen proto, že nejsou hospitalizováni v příslušných léčebných zařízeních, zavraždilo naprosto nevinné, náhodně bludy pachatele/šílence vytypované spoluobčany. A nevím, koho z toho lze vinit - když takto bludy postižený jedinec se odmítá léčit ambulantně s poukazem, že je svobodný člověk a léčbu nemusí akceptovat, třeba proto, že je přesvědčen, že mu škodí na játra. V pradávných časech jsem působil v Lázních Libverda, kde bylo depandance Myslivečkovy kliniky. Byl jsem laik a bylo pro mne k nevíře, jaké bludy dokázaly bloudit hlavou těch nešťastníků, ani nejfantastičtější film to nedokáže vymyslet, možná, že to dokáže ale navozovat a podporovat.

    OdpovědětVymazat
  18. Davide, ty si sám dojdi ke konkurenci,nevypadá to s tebou nejlépe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A nějakou vo tom velkým dramatikovi bys pepku neměl ? Vo tom jak žvanil vo pravdě a lásce.

      Vymazat
  19. 18:34
    Ty odtamtud píšeš že?

    OdpovědětVymazat
  20. Zde zmizelo 15 informativnich prispevku !
    Cesi OMLUVTE SE Hiltlerovi !

    OdpovědětVymazat
  21. Dr. David se postavil na spravnou stranu. S SPD sice zcela nesouhlasim, ale je to mensi zlo nez vetsina tech ostatnich stran.

    OdpovědětVymazat