Reklama

.

.

středa 24. října 2018

Proč Pražáci volí jako zfetovaní komedianti

Petr Hampl
24. 10 2018  blog autora
Mnoho lidí v České republice bylo výsledkem voleb v Praze šokováno. Něco takového bychom čekali spíš od Los Angeles, radikálních čtvrtí Berlína nebo jiných míst plných feťáků, transvestitů a všelijakých podivínů – kam byste možná s chutí jeli na divoký večerek, ale kde by jen málokdo chtěl bydlet.
Ale Praha?

Rýsují se před námi tři otázky.

PROČ PRAHA VOLÍ PRÁVĚ TAKHLE?
HROZÍ, ŽE SE NÁKAZA ROZŠÍŘÍ DO ZBYTKU REPUBLIKY?
DÁ SE TO LÉČIT?


Odpověď je naznačena v knize Prolomení hradeb a ti, kdo tu knihu mají přečtenou, ti budou následujícímu výkladu lépe rozumět. Nicméně zvu k poslechu všechny. Snad to bude užitečné a zábavné.

Na sklonku komunistické vlády v roce 1989 předstoupil před dělníky ČKD Miroslav Štěpán, tehdy mediální hvězda představovaný Československou televizí a tehdejším mainstreamovým tiskem jako reformátor a velmi nadějný politik. Jenže dělníci v ČKD měli vlastní rozum, kašlali na to, co říkají média, a docela obyčejně ho vypískali. Stejně jako horníci v Ostravě nedávno vypískali Jiřího Drahoše.

Jenže Praha je o 29 let později někde úplně jinde. A tak popletený profesor Drahoš, kterému se směje celá republika, vyhrál v prvním kole. Aby nedošlo k nedorozumění – Jiří Drahoš nekandidoval na klauna, nýbrž na senátora. Přesto vyhrál. Stačilo, aby Česká televize a pár dalších médií několik měsíců vysílaly propagandu o tom, že Jiří Drahoš je naděje národa. Kdyby dnes kandidoval do senátu Miroslav Štěpán a měl stejnou mediální podporu, vyhrál by stejně jasně.

Co se tedy v Praze změnilo?

Jací lidé žili v Praze v roce 1989, to se nejlépe projevilo v následujících letech. Snad nikdy a nikde jste neviděli tolik činorodosti a aktivity. Během pár let byly opraveny rozpadlé domy a v Praze se objevily tisíce restaurací, soukromých hotelů, nejrůznějších provozoven, divadel, klubů, ale také výrobních firem.

Pražáci byli doslova posedlí podnikáním. Mluvilo se o tom v kancelářích, restauracích, redakcích, na založení vlastní firmy se připravovali i studenti ve školách. Dokonce i politologové, tehdy vzácní, spíš zakládali cestovní kanceláře, než by ztráceli čas žádostmi o granty.

Jenže hodně z nich jsou staří lidé nebo už dnes v Praze ani nežijí. Výrobní podniky a provozovny se přestěhovaly na venkov. Místo nich do Prahy přišly korporátní centrály, neziskovky, úřady a nadnárodní právní kanceláře, byly založeny nové humanitní fakulty, nastěhovaly se sem tisíce nových lidí, autentická místní občerstvení byla nahrazena řetězci a charakter města se úplně změnil. Ostatně, osobnost primátorky Krnáčové, které strávila celý život v neziskovkách, do Prahy přišla jen proto, že se tu snadněji sháněly velké peníze, a nepije jiné kafe než ze Starbucksu, ta perfektně symbolizuje novou Prahu. A s takovými lidmi přišli nebo vyrostly tisíce jiných, kteří těm prvním poskytují služby a kteří spolu s nimi vytvářejí městskou hipsterskou kulturu.

To samozřejmě neznamená, že se vyměnilo celé město. Ale změnila se atmosféra, někteří odešli a mnozí jiní si přizpůsobili, včetně toho, že začali přejímat myšlenky a politické názory těch nových.

Čím se ti noví lidé liší? Třeba tím, že pro hodně z nich je Praha jen přestupní stanice. Plánují se přestěhovat do ciziny. Jenže tím nemyslí, že by se chtěli stát dobrými americkými nebo francouzskými vlastenci. Chtějí žít všude a nikdy, každou zemi vysát, pro žádnou nic neudělat.

Ještě důležitější je ale změna rozvažovacích schopností. Před 30 lety, když lidé chtěli podnikat v normální výrobě a službách, bylo podstatné, aby si udrželi zdravý rozum. Aby si spočítali, co budou dělat, kolik to bude stát, jestli to někdo může za tu cenu koupit… prostě normální selský rozum.

Kdyby takový člověk slyšel Jiřího Drahoše, že není žádný vítač, k tomu by si pustil starší video, kde hájí kvóty na migranty, to by si doplnil o jeho kontakty s Organizací islámské spolupráce, po pár minutách by měl jasno. To není otázka politických názorů, to je otázka používání rozumu. Totéž platí o Pirátech, hnutí Za Prahu a dalších uskupeních, která můžete volit jenom s úplně vypnutým rozumem.

Jenže, jak už jsme řekli, lidé se selským rozumem z Prahy spíš odcházejí. Dnes tu hrají klíčovou roli lidé, kteří pracují v korporacích, velkých úřadech nebo třeba mezinárodních právních kancelářích. Nebo dokonce v České televizi nebo na humanitních fakultách. K čemu by vám bylo v takovém prostředí logické uvažování? Vždyť by se vám mohlo – nedej Bože – stát, že byste si všimli, že korporátní hesla napsaná na agitační nástěnce jsou pěkná pitomost nebo že politicky korektní názory si navzájem odporují. No, s tím by to nikdo daleko nedotáhl. Takže lidé se raději učí odkládat jakékoliv nezávislé myšlení, papouškovat poučky, věřit ji, a navzájem se hlídat.

Potom vám v televizi řeknou, že Miroslav Štěpán – pardon, Jiří Drahoš – je naděje národa a vy to přece nemůžete zpochybňovat. Jdete a zvolíte Jiřího Drahoše. Pokud se setkáte s někým, kdo se Jiřímu Drahošovi směje, tak s ním vyvoláte konflikt. Ale hodně okázale, aby všichni viděli, že vy jste vzorný a vy děláte všechno správně. Když to budete dost trénovat, třeba vás v korporaci povýší z produktového manažer na seniorního produktového manažera. Nebo se dokonce stanete vedoucím redakce. To už za to stojí. Nebo ne?

A pokud si o tom chcete přečíst víc, doporučuji desátou a jedenáctou kapitolu Prolomení hradeb.
HROZÍ, ŽE SE TA NÁKAZA ROZŠÍŘÍ PO CELÉ REPUBLICE?

Ona už se rozšiřuje. Po celé zemi se objevují skupiny, které kopírují pražský životní styl a pražské myšlení, v naději, že se ti lidé stanou vznešenějšími nebo že získají přístup ke grantům, podporám a dalším penězům přidělovaným z Prahy. To není úplně špatná kalkulace, občas něco takového opravdu kápne.

V zemi, kde je všechno zoufale centralizováno a kde umět vyžebrat peníze na ministerstvu je důležitější než jakékoliv řemeslo, v takové zemi to je nebezpečný jev a není divu, že se nákaza říší. Kolem různých místních úřadů, kulturních center, spolků dotovaných z Prahy, lokálních univerzit a podobně. Někteří naivkové z pražské kavárny čekají, že nakonec bude úplně vymýcena normální práce, vše se bude vyrábět v počítačové řízených 3D tiskárnách a všichni budou jen opakovat eurooptimisické fráze v hipsterských centrech. A samozřejmě se navzájem hlídat. To zabere hodně času. Navíc ti lidé jsou opravdu upřímně přesvědčeni, že powerpointovými prezentacemi vznikají skutečné hodnoty a že pracující lidé žijí na jejich úkor.

Jenže tak daleko do nedojde z jednoduchého důvodu. Kdyby české podniky přestaly vyrábět, tak se okamžitě zastaví německá ekonomika, která je závislá na našich komponentách a neumí si je sehnat jinde, ať se snaží, jak se snaží. A lidé ve výrobě nikdy nepřevezmou mentalitu manažerů.


DÁ SE TO LÉČIT?

Jenom velmi obtížně. Hodiny a hodiny diskuzí nepomohou vůbec, nebo jen velmi málo.

Problém je totiž v tom, že pokud člověku začne fungovat mozek a začne normálně zpracovávat a srovnávat fakta, tak takový člověk je v hipstersko – korporátně – korektním světě úplně ztracený. Ti lidé to někde uvnitř vědí, ale dávají si dobrý pozor.

V době, kdy dělníci pískali na soudruha Miroslava Štěpána, jsme měli úsloví: Dokud jsou koryta, budou i prasata. Dokud tu budou přítomny nadnárodní instituce, budou tu zaměstnávat tisíce lidí a budou schopny jim platit nebo aspoň slibovat mnohem víc než normální české firmy, tak se zdravý rozum nevrátí.

V předposlední kapitole Prolomení hradeb ukazuji, že ta změna je na cestě. Ale ještě to bude trvat. Do té doby se musíme smířit s tím, že volby v Praze budou vypadat, jako by hlasovali zfetovaní komedianti.


92 komentářů :

  1. Ubohé..A bylo to jasné od převratu. Autor zapomněl na typickou pepíkovskou aroganci, k níž patřila i pohádka o kuponové privatizaci a její prolhaní propagátoři. Že budou čížkové montovat bylo přece jasné už 17.listopadu. Výsledek voleb je jen důkazem přemýšlivosti národa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nechal jsem se svést reklamou na knihu Prolomení hradeb. Po opakovaném plivnutí pana Hampla na komunisty a předpřevratový režim, jsem knihu číst přestal. Je to ztráta času. Ať si Hampl hledá své stoupence v Pražské kavárně. Jistě se mu to podaří. Převrat k horšímu začínal stejně. Nevím proč by měl lidem jako Hampl zase věřit?

      Vymazat
    2. Čím se ten Hampl vlastně živí? Pořád nadává na humanitní fakulty, přitom sám jednu studoval. Jeho diplomová a doktorská práce jsou naprostý průměr, nic objevného v nich není..ale všude rozdává rozumy

      Vymazat
    3. 13;50/51/52

      Vždyť to vystavil Václav Dvořák v 11:11:00, tam není vystavil Petr Lempl?


      "DÁ SE TO LÉČIT?

      Jenom velmi obtížně. Hodiny a hodiny diskuzí nepomohou vůbec, nebo jen velmi málo.

      Problém je totiž v tom, že pokud člověku začne fungovat mozek a začne normálně zpracovávat a srovnávat fakta, tak takový člověk je v hipstersko – korporátně – korektním světě úplně ztracený. Ti lidé to někde uvnitř vědí, ale dávají si dobrý pozor."

      Kokotko

      Vymazat
    4. Všichni si jistě pomatujeme minulé parlamentní volby. V Praze vypadla počítačová síť na sčítání voličkých hlasů a po naskočení- Ejhle: Ti co měli do té doby málo /piráti a TOP09/ šli náhle raketově nahoru. Myslíte, že teď to bylo jiné? Vždyť tam má Kavárna vše pevně v pazourách, teď ještě pevněji, protože ani ta síť nyní nemusela vypadnout.

      Vymazat
    5. 21:06 Proč lžeš? V Praze vypadla síť na sčítání hlasů? Co to je za blábol?

      Vymazat
  2. Já vidím problém úplně někde jinde a sice ve volební účasti. A zrovna v Praze bývá nejnižší. K volbám nechodí dva druhy občanů a sice ti, kteří jsou dobře finančně zabezpečeni a pak ti nejchudší, kteří ví, že je jedno koho budou volit, protože se na ně všichni vykašlou. Zlatá doba před rokem 89, kdy byly příjmy občanů vcelku odpovídající jejich odvedené práci a úsilí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Irko Bača 24. října 2018 11:40

      Zde bych si dovolil nesouhlasit: "K volbám nechodí dva druhy občanů a sice ti, kteří jsou dobře finančně zabezpečeni ...?"?!

      Tito lidé nejenom, že k volbám chodí, ale hlavně většinou i kandidují, poté je chodí volit, veškeré příbuzenstvo.

      A to ze dvou důvodů, mít ještě více (!) a ze strachu, že by zvolením nevhodných kandidátů naopak, mohli o něco přijít (!).


      Ve skutečnosti je ovládá - pohání MAMON a STRACH věčný, paradoxně z budoucnosti!


      Zdraví Ramón

      Vymazat
  3. PANE HAMPL JE VELMI JEDNODUCHÉ PSÁT POPISY SITUACE

    kterou už skoro všichni tady znaji A KDEKDO JI TADY POPISUJE.V tomto okamžiku se pokouši pouze nepolitická společnost voličů o návrh řešeni...
    Dali jsme vám na vaši Novou buržoasii dotaz,zda budete spolu s občany voliči probirat a akceptovat náš NÁRODNI PROGRAM,tedy právě ten návrh řešeni.

    PROZATIM TU NENI ŽÁDNÁ ZNÁMKA ODPOVĚDI!?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 11,47
      Odpověď se skrývá ve vědomostech a umění s nimy zacházet. Pokud budu znát historii bez ideologických deformací, nemusím přijímat názory propagandy. Mohu si vlastní názor utvořit sám.
      Dnes to je mnohem snazší, než před lety. Nemusím se k vědomostem prokousávat stohy knih. Aktuální informaci si najdu na internetu a tu si mohu navíc ověřit z více zdrojů. Přesto je to pro stále širší vrstvu obyvatel velký problém.
      Pohodlnější je uvěřit, než studovat a tvořit vlastní názor.

      Vymazat
    2. Ještě malý dodatek. Kdysi jsme se museli ve školách biflovat. Také se nám to moc nelíbilo, ale vědomosti jsme znát museli, tak nám nic jiného nezbývalo. Až mnohem později jsme se vraceli k tomu, co do nás, často silou a proti naší svobodné vůli, školy nahustily. Tahle doba je pryč. Dnes většina škol klade důraz na rozvoj osobnosti a biflování je přece ponižování. A tak si studenti "tvoří" vlastní názor, bohužel často na základě velmi chatrných a nebo zkreslených vědomostí.
      Právě náprava školství je cestou, jak z toho ven.

      Vymazat
    3. Pane Hricák,
      co když to je jinak.Režim vi,že komunisté za občany vše pohodlně řešili
      a lidé myslet nepotřebovali a nic nešlo stejně řešit.
      Nyni je tomu tak,že režim dovoli hororové popisy zhoršujici se situace,viz exekuce,cenzura a dále,
      Ovšem NIKDO nesmi podobne jako tehdy nic navrhovat a proto pan HAMPL se o to radši ani nepokouši a snad to i tak musi a bylo by zajimavé zjistit proč.

      ANEBO SE STÁLE ČEKÁ,ŽE TO JAK PAN HAMPL PÍŠE na nová buržoasie ZLOČINECKÝ KARTEL V POLITICE TO PRÝ VYŘEŠI

      Je to pravda nebo ne?

      Vymazat
    4. REŽIM MUSI MÍT Z TĚCH,KTEŘI JEN POPISUJI SITUACI

      obrovskou švandu.Hlavně když pisatel napíše okřidlenou větu

      A TO SI OBČANÉ VOLIČI NECHAJI LÍBIT?

      Ví totiž,že občanům voličům je prolhaným a lživým tiske ukraden hlas a volič nemá žádnou možnost než volit jen zločinecký kartel české politiky,který má prakticky jednotný program.

      Komu neni jasné,že tak zmanipulované volby vůbec platit nemusi at se hlási jako poslušný svatý!

      Důkazem je,že NIKDO z tisku a tv se neodvářil zveřejnit ani jeden bod z NÁRODNIHO PROGRAMU OBČANŮ VOLIČŮ a to jich je jenom prvnich PĚT,kteřé poprvé v dějinách prostřednictvim svých skvělých špíček formulovali voliči jednoduše a jasně jak co chtěji a ne že ne ANO!!!

      Vymazat
    5. Zločinecký kartel bude řešit jenom sám sebe a svůj mamon. S lidma si vytře, s prominutím, prdel.
      Je na lidech, aby se naučili správně posuzovat, komu to při volbách hodí a komu ne. A aby toho byli schopni, musejí znát. A protože individuálně se vzdělávají pouze jednotlivci, musí být společnost vzdělávána tlakem. Tak že ať se ti chce, nebo nechce, ve škole budeš biflovat. Co s těmi znalostmi uděláš potom je na tobě. Ale v každém případě, i takto násilím vzdělaného člověka nejde snadno oblbnout. A když se k základním vědomostem přidají životní zkušenosti, posune to společnost o dost výš.
      Bez urážky, ale řada politiků se vyjadřuje, jako nesvéprávní idioti. Koho může oslovit třeba taková Langšádlová, to jsem nikdy nepochopil. Když je na tom tahle paní takhle mizerně, jak si na tom stojí její voliči? Přitom se TOP chlubí, že oslovuje zejména vysokoškolské absolventy. Z toho jednoho až mrazí.

      Vymazat
    6. Proč vůbec platime kartelu politických zločinců za jejich prý práci,která stoji za hovno.
      Co tak navrhnout vzit jim zákonem naše penize a dát je úplně novým stranám a hnutim,.aby se projevili dnes a denně na alternativě,která je prakticky tím hlavnim proudema ,kvůli čemu platime TV když se nám za to odměni cenzurou a sračkami,kterými nás zásobuje s cilem krást občanům hlasy a dezoorientovat je ve prospěch korporátni oligarchické tyranie cenzury shrbených hřbetů a nizkých platů!!

      Vymazat
    7. 13:42 A kdo stanoví, které "nové" straně naše peníze dáme a které ne? Nové partaje udělají nové kartely a budeme tam, kde teď.

      Vymazat
    8. 13,42
      Jenomže nekrvavé změny můžeme dosáhnout zase jenom ve volbách. Není to ideální stav, ale jediný nenásilný. Poslední násilnou ukázku nám předvedli na Ukrajině. Umřelo při ní spousta nevinných a možná i čestných lidí a výsledek je ještě horší, než výchozí stav.

      Vymazat
    9. Pane Hricák,

      už se ví,že námi zvoleni polanci jsou jmenováni vedenim stran,které potřebuje jenom kývajici blbce.
      Zeptáte li se VÁMI ZVOLENÉHO POSLANCE ,zda může něco změnit

      odpovi,že je chudák, který nemůže vůbec nic!

      A ŽE VŠE DĚLÁ VEDENI STRANY,POKUD PRO TY SRAČKY NEZVEDNE RUKU JE ZE STRANY VYHOZEN NA DLAŽBU A MŮŽE TRAMPOVAT PŘIMO NA PRCAK!!

      To je ten mechanismus zla,který drži zubožované voliče na uzdě vadnými na př.exekučnimi zákony a prý zástupci poslanci,kteři nesmi ani kviknout natož se podivat co chtěji jeho voliči ve skvělém NÁRODNIM PROGRAMU,který si razi cestu na SLUNCE ,nebo taky ne.
      Bo může být zabit společně s těmi,kteři nechápou,že nic nepůjde samospádem a co to je solidarita!!

      Vymazat
    10. 14:00 Souhlasím s panem Hricákem. Nebo jak jinak si představujete výměnu politických stran u moci?

      Vymazat
    11. KDO STANOVÍ KTERÉ STRANĚ PENIZE DÁME A KTERÉ NE?

      Jednoduché pane 13.46

      Maji li nás voliče OPRAVDU zastupovat at si daji ke svým programům náš Národni program který si mohou osvojit přeci osvojit nebot je jednoduchý a opravdu náš a skvělý.
      Kdo to neudělá ať se financuje sám a nechodi krást naše peníze z rozpoču na výrobu vadných zákonů na př. exekučniho atd!

      Vymazat
    12. Pane 14.10.

      ŽÁDNÁ VÝMĚNA POLITICKÝCH STRAN NEMUSI NASTAT

      stači,aby si ke svým Programům přidali NÁŠ NÁRODNI PROGRAM,který je dynamický a jasný.

      KOMU JASNÝ NENI, NEMŮŽE BÝT ZÁSTUCE VOLIČŮ A MŮŽE SI DĚLAT KLIDNĚ CO CHCE,ALE ZA SVOJE PENÍZE!

      Vymazat
    13. 14:39 Proč by měla nějaká politická strana přijímat zrovna Váš program? Jděte sám se svým programem do voleb a pak se uvidí.
      Ale klidně nám sem dejte odkaz na ten Váš skvělý program, ať víme, o čem tu mluvíte.

      Vymazat
    14. PANE 14.45,

      dovolujeme si vás poprosit,aby jste zkusil POROZUMĚT psanému slovu.
      Žádný NÁŠ program ve smyslu osoby či strany neexistuje,ale je to program občanů voličů,tedy i VÁŠ.
      Napsaly ho špičky NEPOLITICKÉ společnosti voličů OSV!
      PrvnicH pět bodů visi už celou dobu vlevo nahoře v diskusi pod BUDOUCNOST ČR MODŘANY,tak ze sebe nedělejte ignoranta,který o ničem nic nechce vědět či co vlastně jste?

      UŽ JSTE NĚKDY VIDĚL,ABY VOLIČI VOLILI SAMI SEBE?NO RADŠI NECHTĚJTE,ABY K TOMU DOŠLO,

      To by se pracáky mohly naplnit politickými netáhly,kteři předváději jenom jak umi být typy na recyklaci a tam by konečně mohli skončit.

      Vymazat
    15. 15:08 Aha, já myslel, že někdo opravdu sepsal nějaký skutečný program, který by stát za zamyšlení. Ale koukám, že se jedná o pět jakýchsi volebních hesel. A ještě vyzobaných z programů ostatních politických stran.
      Nezlobte se na mě, ale pod toto bych se já určitě nepodepsal.

      Vymazat
    16. LHANIM TO PANE 15,27 NESPRAVITE

      ani jedna polit strana nemá v Progamu zajištěni slova Sociálni stát do prvniho článku Ústavy.
      Sepisujeme tu reakce OBČANŮ a ne ovčanů a napíšeme si tam i vaši.

      Prý nevite co to sociálni stát je, takže zkuste tady napsat KDO KONKRÉTNĚ HO MÁ V PROGRAMU at se vašim lhanim pobavime a připište to co podle vás Sociálni stát je a napište k tomu proč plati 9 eur na hodinu.
      Dále nezapomente napsat co je to NZP kdo ho má v programu a proč je KAŽDÝ občan o něho měsičně okrádán,když chudi komunisté ho platili všem ve výši dnešních 10 000 korun,

      NEZLOBTE SE ALE TAKOVÉ NEZNÁLKY JAKO VY ASI NEBUDEME POTŘEBOVAT NIKDY!

      Vymazat
    17. ZVLÁŠTĚ VÁS UPOZORNUJEME,ŽE OBČANSKOU PŘIMOU DEMOKRACII

      ve formě otevřeni diskusnich rubrik na webech politických stran NEMÁ NIKDO!
      Kdyby to byla pravda vypadalo by to tam jako tady na tomto webu ovšem pozor NIKDO SE TOHO DOPOSUD NEODVÁŽIL a strany odkopávaji své voliče na FB ke kapitalistovi Zuckerbergovi,kde stači napsat i jedno písmeno a ten miliardář z něho bude bohatnout a za to ty lidičky zcenzuruje na modro!

      Vymazat
    18. 17:02 Nevím, v čem jsem lhal, ale neva. K Vašim bodům:
      Sociální stát je heslo, které si každý může vyložit dle libosti ale o tom ve Vašem programu není ani slovo. Vy tam uvádíte je Solidární stát se spravedlivými daněmi a to si troufnu tvrdit bude v programu vícero stran. (ovšem co jsou to spravedlivé daně se od Vás už asi nedozvíme, že)
      No dále - NZP jako nepodmíněný základní příjem ve výši 10.000,- Kč každému jste asi nemohl myslet vážně. A souhlasím, tenhle "nápad" opravdu v programu nikdo jiný nemá. Jen by pak bylo fér svým voličům říct, kde na to ty prachy vezmete, až tohle někomu budete slibovat.
      Přímou demokracii má dokonce jedna parlamentní partaj ve svém názvu. Nějaké otevřené diskuse na netu? To nevím, co si pod tím představit.
      Co tam máte dál? Podporu živnostníků? Zákon o referendu? Hm, nic převratného.
      Tak co teď s tím?

      Vymazat
    19. Znovu zdůrazňuji, že nepovažuji demokracii za ideální stav. Současnost nám ukazuje její slabiny v plné nahotě. Zejména pak prodejnost těch, kteří by jí měli hlídat ve svém vlastním zájmu - novinářů.
      Na druhou stranu, všude, kde se pokusili o změnu režimu násilnou formou nedopadli dobře. Konec konců, u nás to bylo takové nenásilné násilí a dopadli jsme také blbě. A jinde dopadli ještě hůř.
      Tak že jakkoliv mám k současnému hybridu demokracie výhrady, nic lepšího asi nevymyslíme. A pokud máme mít alespoň šanci něco podstatného změnit, jinak než vzděláváním voličů to nepůjde. Nesmí se stávat, že vysokoškoláci sami nepřemýšlejí a přebírají propagandou podsouvané názory. Když to dělají lidé bez vzdělání a často bez inteligence, je to pochopitelné. U středoškoláků je to na pováženou a u vysokoškoláků doslova tragédie.
      Můžu mít jiný názor. Ale vždycky by měl být podložený racionálním argumentem.

      Vymazat
    20. Dobrý den pane Hricáku. Souhlasím s Vámi, že vzdělanost voličů je cesta k lepší budoucnosti. Ale s tou propagandou s Vámi souhlasit nemohu. Můj syn studuje sociální studia a o tom, že by nepřemýšlel a slepě přebíral propagandu nemůže být řeč.
      Co se středoškoláků týče, tak mám pocit, že ti se zajímají o úplně jiné věci a to, co se děje v jejich státě je jim vesměs úplně fuk. Ale mohu se mýlit. Petr

      Vymazat
    21. Ani já nemyslím, že Petr Hampl má ve všem co píše pravdu, ale v mnohém jí má a to, že na nešvary ukazuje a člověk si to srovná ve své hůavě má obrovskou cenu. Nechceme přece zůstat každý osamocen, chceme se spojit, ale to znamená si navzájem druhého vyslechnout a zamyslet se nad tím co říká a pak mu třeba od plic odpovědět. Ale hlavně se poslouchat a spojovat. Pravda totiž zůstává někde uprostřed, ale ten prostředek musíme poctivě hledat. má to význam pro naší budoucnost, pro naše děti.

      Vymazat
    22. ZDÁ SE PANE 18.30 ŽE NELŽETE,ALE JSTE JEN NEMEHLO

      vypadáte totiž,že jste vzorová ubohá obět ohlupováni režimem,která si neumi najit sama o co jde a proto je a bude uvězněna v korporátnim oligarchickém režimu shrbených hřbetů a nizkých platů a umi jen jedno-své poloze tleskat!
      Můžeme se pokusit vás uklidnit,je to léčitelné a to ve vznikajici ČESKÉ ŠKOLE PRO OBČANY,kteři se teprve budou muset naučit jak křižit kusadla!.

      NP Nr.zni takto

      ANO SLOVU SOCIÁLNI STÁT DO PRVNÍHO ČLÁNKU ÚSTAVY, KDE BYL ZÁMĚRNĚ VYNECHÁN!

      Zcela úmyslně zvolilo vedeni OSV pro vás a dalši voliče Program s nezvyklou heslovitou formou,jak jste sám poznal.
      Národni program se bude muset prosazovat krok za krokem a proto jsou to nadpisy o kterých se občanům bude teprve zdát,protože prý vrstva,pokládající se za elitu ČR o něm NIC nevi a když ví nic napsat NESMÍ..

      DEFINICE.
      Sociálni stát je typ solidárni společnosti,kde vláda přejimá odpovědnost za politickou,ekonomickou a sociálni prosperitu.

      Na schromážděni lidu slyšime,že téměř všichni závistivě hořekuji,že naše platy jsou v prdeli oproti Německu,které válku prohrálo.
      No neni divu,všemi mastmi mazani skopčáci si totiž do svého základniho zákona,provisorni ÚSTAVY dali SOCIÁLNI STÁT ještě v době,kdy se jim z ruin kouřilo a nezi cihlami škobrtal zbytek mužů,kteři vyměňovali vajíčka za cigarety.

      To má dnes giga následky v tom,že tamni domorodci se cpou do tlustých mercedesů a směji se ubohým Čecháčkům,že nevi o co jde a proto to neumi ani žádat!

      ROZUMĚL JSTE PANE NEMEHLO??Nebo vám to náme dále oslit co? Odpovězte,aby jsme mohli pokračovat!




      Vymazat
    23. 00:44 Vy jste neuvěřitelnej. Tváříte se, že máte záchrannej program pro Česko, ale přitom jde o pár vystřelených hesel. Ale hlavně, že každého oponenta okamžitě urážíte.
      Konkrétně se vrátím k Vašemu nápadu s NZP. Zkoušel jste si vynásobit, kolik peněz by to bylo za měsíc - za rok? Kde byste ty peníze vzal?

      Vymazat
    24. ŽÁKU ČŠOV ČESKÉ ŠKOLY VOLIČŮ NEPOLITICKÉ OSV.

      pane Nemehlo.My se netvářime,že ho máme my ho máme a k tomu i koule!
      Nechceme vás urazit,ale vyprovokovat,aby jste vylezl ze skořápky.
      Na to,aby jsme konečně začali křižit kusadla nepotřebujeme třasořitky, ale pořádné ptáky.
      Připomínáme vám,že tento web se špatně hodi na oponenturu.
      No děkujeme přesto,že to dokážete.
      Navrhujeme proto,aby jsme se spolu bavili,POKUD TO DOKÁŽETE a chcete, pokračovánim a to třeba dále v dalšim vhodném článku a přiležitosti.
      Samozřejmě žáku Netáhlo se v diskusi dozvite kde jsou naše miliardy nebot celý

      NÁRODNI PROGRAM JE O NAŠICH PENĚZICH A JAK SE NA NĚ DOSTAT A BUDE NE KRVAVÁ REVOLUCE,ALE KLID!.

      Jestliže nám naše peníze zločinecký kartel v politice ČR krade, budeme je jednoduše žádat zpět!
      Co řikáte neni to náhodou ten sjednocujici prvek,ktrerý hledá mrtvá elita národa, ovšem tak "blbě",že ji za to okrádani volici dookola voli" a pak fňukaji,že jsou bez peněz, stovky tisic a brzy miliony jich jsou v exekuci POSTIŽENY VADNÝM ZÁKONEN,který by nemohl být vůbec schválen,kdyby se těm zločincům nepodařil husarský kousek a oni"ZAPOMNĚLI" to jedno slovo sociálni stát dat do latě!

      TO TOTIŽ ZNAMENÁ V PŘEKLADU,ŽE UBOZI DOMORODCI V čr DALŠI LÉTA MUSI BÝT VYLUPOVÁNI AŽ NA PLECH!
      Přitom to budou pokládat za SPRÁVNÉ A TLESKAT!?

      Co se týče aktivistů nepolitické OSV nejsme tu žádné holé dupy,měli bychom držet pusy,ale ne, nás tu začiná bavit podivaná na kapitalismus BEZ přivlastků,přičemž se prý TY NESCHOPNÉ elity ČR zapomněly prezidenta,který tu odrůdu gangsterismu přivlékl na hřbetě do čr co je to to BEZ!

      SAMOZŘEJMĚ,ŽE MÁME PŘIPRAVENO VYSVĚTLENI KDE JSOU NAŠE PENIZE PRO NZP A ŽE BUDOU POTŘEBA, BO ROBOTI ČEKAJI, tak to pane Nemehlo je pro vizi BUDOUCNOSTI ČR MODŘANY dřive nebo později jisté!

      Vymazat
    25. 9:30 Tak se už, prosím, nenechte přemlouvat a řekněte mi, kde vezmete ty stovky miliard korun, které plánujete rozdávat lidem pod názvem NZP. Děkuji.

      Vymazat
    26. NP Nr.4.KTERÝ MLUVI O NAŠICH PENĚZICH Z NZP

      je jednim z nejzajimavějšich,nebot dokladuje jasně,že zločinecký kartel,který jsou nuceni prý hloupí voliči volit. nás každého odirá měsičně o asi 10 000 dnešnich korun.
      Zajimavé na tom je nejen to,že to doposud NIKDO nezpozoroval,alei to že tyto penize vyplácel předchozi režim komnistů

      VŠEM SVÝM OBČANŮM CO JICH JENOM BYLO.

      NÁŠ NESMRTELNÝ MENTOR ČLEN ŠPÍČKY NEPOLITICKÉ OSV

      Pan Dr.ing.JOSEF MRÁZEK CSc o tom napsal.

      Stát vlastnil zdroje národniho produktu do r.89.Vyplácel nižši mzdy a platy,zbytek použival na dotace a benefity v oborech jako bylo bydleni,veřejná doprava,potraviny,bezplatné zdravotnictvi,školstvi,sport rekreace,energie,voda,kultura,odiváni,vše pro děti ATD.

      PRÁVĚ TYTO VÝHODY BYLY OBDOBOU NZP A VYUŽIVAL JICH KAŽDÝ OBČAN.

      Jinými slovy podniky,námi vlastněné byly možná málo ziskové,ale naše práce přesto vytvářela ZISK a ten se rozděloval!

      Zpackanou privatizaci stát přišel o zdroje přijmu.
      Podniky byly rozkradeny,vytunelovány a zprivatizovány a mnohdy záměrně v rámci ničeni konkurence zmasakrovány.

      NYNI SI NOVÝM VLASTNIKŮM ROVNĚŽ VYTVÁŘíME ZISK.

      O ten se však noví vlastnici PRIVÁTNICI nedělí,protože si myslí,že je jejich a proto plati jen žebrácké mzdy a zbytek ukradnou.

      Nikdo nedovede pochopit,proč plati Sociálni stát u sousedů dnes 9 eur na hodinu,ačkoli pracujeme stejně dobře.

      TENTO PLAT TOTIŽ OBSAHUJE PRÁVĚ KAPITALISMEM BEZ PŘIVLASTKŮ ČR DOMORODCŮM UKRADENÝ NEPODMÍNĚNÝ ZÁKLADNI PŘIJEM A NE ŽE NE ANO!

      Klesá hodnota důchodů,stoupaji ceny bydleni,manipuluje se s kursem koruny,stoupaji ceny služeb a životnich potřeba neni to kompenzováno NZP,který krade zločinecký kartel českých politiků navic vadnými zákony jako je exekučni a podobně.

      Kdo se má podle vás DRAHÝ OPIONENTE postarat o nápravu,je možné,že to musime být brzy my voliči ovšem ne tim,že aktivisté OSV to napíši a voliči žádné peníze chtit nebudou,ale s radosti jim vlastni budou šťastně rajtovat dál na mrtvých oslech,které budou volit dookola!

      TAK CO OPONENTE VITE O ČEM JE ŘEČ NEBO JSTE DÁLE JEN ŽÁK PAN NEMEHLO?

      Vymazat
    27. No prima. Bohužel ve Vašem velmi dlouhém komentu není ani náznak toho, že byste mi uměl odpovědět na mou jednoduchou otázku. Vynechte tu omáčku a jasně a stručně mi, prosím, odpovězte na mou jasnou otázku.
      Kde hodláte brát ty stovky miliard korun, abyste mohl dát měsíčně každému NZP ve výši 10.000,-?
      Nevím, jak jasněji a zřetelněji mám svou otázku položit.

      Vymazat
    28. ČLOVĚKU, UŽ JEDNOU JSME VÁM NAPSALI,ŽE HECHÁPETE PSANÝ TEXT

      musite si pane NEMEHLO přečist definici Sociálniho státu a dostudovat kde tam ty peníze jsou.

      Pořidte si kouzelný trichtýř a my vám ty znalosti,na které se normálně studuje více než pět let dolejeme.
      Neni vůbec divu,že takové "ELITY" jako jste vy lze snadno obrat a oni budou dále

      KAŽDÉHO SRÁT,ŽE NEROZUMI ZCELA JASNÉMU MECHANIZMU jeho olupováni A DEFINICI KDE JE FINANCOVÁNI PŘESNĚ NAPSÁNO!

      NEROZUMITE TAK PLAŤTE DÁL až budete otrokem,je nám tu líto,že jste vyšel ze čtvrté třidy !!.

      Vymazat
    29. PANE NEMEHLO VAŠI TZV OPONENTURU POPIŠEME V KNIZE

      pokusů,že je marné vysvětlit obyčejnému rabovi sofistikované metodyjeho okrádáni,nepochopi nic,nebot nevlastni dostatečné znalosti.
      Doufáme tu,že znáte šest priorit řizeni světa a zrovna u prvni jste byl podveden a žádejte aspon,aby vám vrátili vámi zbytečně vydané školné.

      Přesto,že vám jasně a stručně odpovídáme je nyni jasně vidět že NIKDY nepochopíte vo co de

      A JAKÉKOLI ÚSILI VE VAŠEM SMĚRU JE BOMBOVÁNI STĚNY HRACHEM!!

      Vymazat
    30. Pane kolego. S mým vzděláním si nelamte hlavu. Na rozdíl od Vás zvládám shodu podmětu s přísudkem, podmiňovací způsob i psaní i/y. Takže urážet mne můžete, jak chcete. Psaný text jste nepochopil Vy. Já Vám napsal krátkou jasnou otázku. Vy mi odpovídáte, že na odpověď je potřeba pětileté studium. Co k tomu dodat?
      No, vlastně vím, co dodat. Vy vůbec netušíte, kde byste ty peníze vzal. To je celé.

      Vymazat
    31. Vám nepomůže vydávat tady Q,Q,Q

      a klidně si hrajte na ty vaše podměty s přisudky.

      JSME TU LIDOVÍ KOMENTÁTOŘI,KTEŘI MUSI NAHRAZOVAT PODVODNIKY A ZLODĚJE Z TZV elitkartelu zločinců ke kterým se snažite patřit!

      Dali jsme vám před nos ODBORNÉ VYSVĚTLENI a vy se motáte dokolečka a vystavujete na obdiv svoji domnělou odbornost.

      JEDNOU JE VÁM SDĚLENI DLOUHÉ ,PODRUHÉ PŘILIŠ KRÁTKE A NIKDY SI SKUTEČNÉHO OBSAHU NECHCETE VŠIMNOUT.

      Vy vždycky půjdete jen proti ,namisto aby jste hledal opravdovou nápravu.

      Pozdravujte od nás své exekutory a klidně dále v těch sračkách plavejte,ale bez nás!.?.

      Vymazat
    32. OSTATNĚ KAŽDÝ VIDI,ŽE CHCETE JEN VYZVIDAT,

      kde jsou zas naše dalši penize,aby jste nám skvělé špičce občanů voličů bránil nejen v nápravě, ale určitě je chcete UKRÁST!
      Přiznejte se zločinče a pište dál,aby jste podezřeni potvrdil!

      Pozbirejte zbytky svého černého svědomi a jděte do kostela vyzpovidat se, jinak vite moc dobře,že na vás čeká pan Belzebub a

      PŘIKLÁDÁ SVĚŽI RYCHLOSTI POD KOTEL

      s vašim jménem na ohnivizdorné mosazné tabulce...

      Vymazat
  4. Mno nic v Praze žijí hlavně naplaveniny havlistů z celé republiky. A oni chodí disciplinovaně k volbám. Mlčící většina se na to vybodla a proto to tak vypadá. Jen si nechte kálet na hlavu pak se budete divit kde žijete.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prof. Piťha řekl nedávno krásnou myšlenku.
      "Je mnohem snazší obrana ohrožených, svobodných lidí, než pozdější vzpoura otroků".
      Je na nás, zda zůstaneme svobodní, ale pak se musíme bránit, nebo se staneme otroky.

      Vymazat
    2. Jak?
      Proboha?
      Zůstaneme svobodní?

      Ony vám sad světové velmoci, vítězové války vnucují svobodnou existenci jako v roce 1918 a 1945?
      Potřetí?
      Že by byly tak blbé?

      Ostatně, tahle válka ještě neskončila.

      Vymazat
    3. Mno 12:12 ryzí Piráte,

      těmi naplaveninami máte určitě na mysli Kocába, štětinu, Bursíka, Bartoše (Piráty téměř komplet!), Pitharta, Drahoše, Rumla, Pocheho, Klause, Kočárníka, Janotu, Třískovi, Komárkovi, Johna, Peake, Bártu, Pilipa, Březinu, Pánka, Mejstříka, Chauna, Vetchého, Svěráky, Žáčka, Hutku, Koláře, Pavla, Hřebejka, Buzkovou, Uhlovi, Šámalovi, Bosáka, Fridrichovi, Zárubovovi, manželé Moravcovi atd. atd. atd.

      Jedinej skutečnej pražák, byl ŠVEJK a VY ...


      Ramón ze severu.

      Vymazat
    4. Piťha tento výrok pronesl na svatováclavské mši v souvislosti s istanbulskou smlouvou. V tomto světle se ještě stále můžeme považovat za svobodné lidi. Pokud se podepíšeme pod tento panflet a přidáme kompaktát o migraci, staneme se definitivně otroky.

      Vymazat
  5. Ano, je to jako za socíku. Vlastně mnohem horší. Tenkrát s režimem, resp. jeho reprezentací nesouhlasila většina a konflikty s jeho odpůrci vyvolávali pouze jednotlivci. Zejména příslušníci represivních složek a "kádrové rezervy" komunistické strany.
    Dnes se kvůli obhajobě "reprezentantů" systému pohádáte s každým druhým na ulici. Sám to nechápu. Drtivá většina z těchto obhájců z toho nemá nic. Pouze svědomitě plní svou roli užitečných idiotů. Pravděpodobně si myslí, že obhajobou Drahoše, Jandy a jim podobných, se zařadí mezi "lepší společnost". Nechápou, že právě tihle reprezentanti je použijí pouze jako schody, po kterých šlapou za svým cílem.
    Servilita a patolízalství. Žádný vlastní názor, protože na jeho tvorbu by museli mít nějaké vědomosti. Velmi výztižně to dokresluje jeden výrok: "Raději se budu mýlit s Amerikou, než mít pravdu s Ruskem". Idiocie nejhrubšího zrna.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žijeme v době špičkové manipulace, která se stále propracovává. Komunisti byli nemehla.

      Vymazat
  6. Děkuji panu Hamplovi za kvalitní článek.

    Je několik možností, jak to léčit.
    Jednou z nich je výchova. A to nejen výchova mladé generace, ale i výchova těch starších, prostě všech kolem sebe, kteří ten mozek moc nepoužívají nebo mají strach jej použít.
    Kdo za špatnou výchovu může ? Částečně rodiče, částečně škola, částečně médiokracie a think-tanky,atd. Všude tam bychom měli rychle napřít svoje úsilí. Je ale ještě jedna skupina lidí, která nás silně může ovlivnit. Kamarádi a kamarádky ! Nebudu tady rozepisovat, kolik manželství rozbily kamarádky manželek, které se nechaly ovlivnit. Kolik kluků a dívek se nechávají ovlivňovat ostatními kamarády ve škole, ve vplném čase, atd. A škola ani rodiče o tom nemusí vůbec nic podrobného vědět.
    Nechci nikoho mentorovat, ani lustrovat, ale moje výzva je : " Dávejte si pozor, s kým se stýkáte a s kým se stýkají vaše děti !" Však to znáte : " Vrána k vráně sedá, ..........". Staré, a moudré !

    OdpovědětVymazat
  7. Všechno je jinak ... I ten Miroslav Štěpán v ČKD Praha byl vypískán za to, že řekl svatou pravdu. Řekl že nikde na světě nerozhodují o státních záležitostech děti (zblblí zmanipulovaní studenti v ulicích). A dav ho vypískal se skandováním Nejsme děti! (přitom na tom byl dav stejně s rozumem jako ty děti).
    Problém s nedostatkem selského rozumu u obyvatel Prahy a velkých měst se vyskytoval dávno před r. 1989.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Štěpán řekl pravdu, ale tu neměl těm lidem říct právě on. Minulý režim provařili právě takové kreatury, jako byl on. To oni, v beztřídní společnosti, vytvořili třídu nedotknutelných. Něco jako komunistickou šlechtu.

      Vymazat
    2. Anonymní 24. října 2018 12:38 *** Díky! R.

      Vymazat
    3. "Pane Vláďo 13:43 a kdo jim měl tu pravdu říct. Ten kdo rozkradl tu Českou tombolu. Lidi nejsou hloupí nepodceňovat! Lidem se musí věřit. Ano věřit a nepodceňovat! Proč by jim nemohl Štěpán říct, že část té tomboly ukradl i on! Ale neměl to ten vůl vracet. Tombola je rozkradená, byli jsme u toho všichni, všichni jsme podezřelí, tak už držme hubu! Avšak, co udělat s těmi, co si los nekoupily a nakradli si! U nás v Čechách není nikdo, kdo by si nekoupil, alespoň jeden los do tomboly. Kdo si los nekoupil musí to chápat, jako že nic nevyhrál! Pánové nepodceňovat, lidé nejsou hloupí, lidem se musí věřit a z toho vycházejme?".

      Formane, spi sladce! Ramón

      Vymazat
    4. Jen čtu, jak minulý režim za vše může. Ale on neexistuje téměř 30 let a jaká je změna? Žádná, jen že nic není české, vše téměř zničeno as rozkradeno. Viz pražské mosty. Kdy na nich byla dělána údržba? Kdo je za to zodpovědný? To se raději nezjišťuje, ale "bursíci" a jemu podobní ví, že se nemají pálit trenýrky na Hradě.

      Vymazat
    5. Minulý režim nebyl úplně špatný. O to více mne sere, že ho různí Štěpánové položili na lopatu. I když se já osobně mám mnohem lépe, nemůžu si nevšimnout toho, že spousta lidí kolem mne se má o poznání hůř. A kdyby to byly socky. Většina z nich dře a žije od výplaty k výplatě. Když už se jim podaří vytvořit si nějakou menší rezervu, systém je spolehlivě podojí. Tu revize komínů, jindy zase kotlů, za rok revize elektroinstalace, za další zahrozí magistrát pokutou za odpadní vody a k tomu se musí vybrat solárním baronům na Ježíška. Vše strašně potřebné a vše pro naše "dobro".

      Vymazat
  8. Pan Hampl si tady udělal prima reklamu na svou knihu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No bez návrhu jak věci řešit může být kniha bezcená nebo jak to vlastně je?Neměl by se tu pan Hampl objevit,abychom se na to mohli zeptat?

      Vymazat
    2. Pro 14.29 - návrh tam je, používat selský rozum, dnes již vzácný to jev.

      Vymazat
    3. Když tam návrh na řešeni je zkuste ho dát tady,nebo se ho nesmi nikdo dozvědět a je tajný?

      Vymazat
  9. V Praze se volí jinak proto, že tam nejsou přihlouplí, věčně nalití haviři, tak jako v Ostravě.Právě Praha je tahounem tohoto státu a ne nějací pasáci koz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu přitroublý věčně zfetovaný vole, Praha je tahounem protože je tam plno tažních volů, jako jsi ty..
      A dej si bacha abys nedostal od těch havířů po tlamě.

      Vymazat
    2. 15.28 Bojim, boji invalidní horníku.Ostrava, nejvíce kriminality,nejvíce špíny,nejvíce komoušu na metr,nejhloupější lidé- jen ten Bakala měl z vás rozum.

      Vymazat
    3. 16.07 Co má Ostrava a buzerant Bakala společnýho s tím že ty si tažný vůl? Táhni zfetovanej vole z Prahy třeba do pr*dele a do ostatních se nes*er.

      Vymazat
    4. 16:42 Nééé, má recht! Ostravsko obývá podřadenj naplavenej xindl, cosi jako na Ukrajině Donbas ...

      Vymazat
    5. Docela by mne zajímalo, odkud ten Václav ten kontingent volů do Němec bral? Celá léta plundroval(očišťoval) českou krajinu. Co je teď posílat do Němec výhradně z Prahy, možná i z Brna?

      Vymazat
  10. „Dokud jsou koryta, budou i prasata.“
    To napsal pan Hampl dobře. To je základní myšlenka.
    Říká se, že člověk je homo ekonomikus. Je-li možno žít dobře bez práce, proč pracovat? Může-li firma existovat jen z těžení grantů, proč toho nevyužít? Tomu se říká inteligence.
    Ovšem jsou to sofistikované postupy a ne každý je zvládá. Ti co to nezvládají, volají, že to pokřivuje trh. A mají pravdu, která však nikoho, kromě poražených, nezajímá. Dnes totiž není kapitalismus volné soutěže, nýbrž liberální korporokracie. Velké peníze, přes zkorumpované politiky, nebo již i přímo, určují pravidla soutěže. Samozřejmě to dělají cíleně tak, aby z toho profitovaly velké firmy a ty menší neúspěšné, bankrotovaly, nebo ty ještě žijící a funkční, se raději nechaly od nich koupit.
    Takže příčinu současného stavu, kdy lidé ztrácejí vládu nad svými záležitostmi, vidím v té liberální korporokracii. Demokratické řešení nápravy, bych viděl v progresivním daňovém systému. Nikoliv degresivním, jak tomu dnes bývá. To by podpořilo vznik nových malých a středních firem a tedy zaměstnanost. Také zákonně zregulovat odtok kapitálu ze země a finanční spekulace. To by dalo státu prostředky na školství, zdravotnictví, obranu, bezpečnost a sociální potřeby.
    Takto by se inteligence lidí, realizovala na společnosti prospěšných aktivitách. P.K.

    OdpovědětVymazat
  11. Pasáky koz chce PRAHA vítat přimo z musulmanska,aby konečně přivezli svůj manuál na vražděni nevěřicich Pražáků.
    Nejlépe bude ,když se ČR rozděli na ČECHY,MORAVA a SLEZSKO a tak se může PRAHA stát samostatná a nekrást ostatnim penize.
    Tak potom mohou pepíci táhnout a celá republika se jim může smát jak to udělaji za svoje!

    OdpovědětVymazat
  12. Obyvatele velkych mest maji sklony k pozerstvi, takze se s nimi jednoduseji manipuluje

    OdpovědětVymazat
  13. A čemu se dívíte, je to obrovská kumulace komediantů, a nemyslýcích vysokoškoláků (sdudujících "humanitní" obory
    které jsou pro společnost naprosto k hovnu. Tím nechci říci, že pohrdám skutečnými humanitními obory. Ale když školy produkují takové množství frekventantů ještě ovlivněných profesory na úrovni ne vědecké ale komediální propagandy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Meleš nesmysly. Kolik těch absolventů ovlivněných komediální propagandou znáš, že používáš tak chytré pojmy, jako "takové množství"?

      Vymazat
    2. ¨Ne více než ty, ale každý známe ty své. Ty jsi ten který volí marjánku.
      Václav

      Vymazat
  14. Prahu necháme oplotit dosti vysokým plotem.
    Tam vládnou sexuální deprivanti,zdrogovaná mládež,mafiáni,tohle se na venkově neuchytí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to vše jsou voliči Pirátů.

      Vymazat
  15. Ja znam dost absolventu vymyslenych pseudooboru,kteri nemaji praci.Prohlednete si seznamy vysokych skol co se tam vyucuje.Budete se divit

    OdpovědětVymazat
  16. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  17. Není ovšem bez nezajímavosti, že ve Švédsku, vlastně kolébce pirátů, piráti při posledních volbách propadli. Myslím, že to bude osud této partaje samolibých zdánlivě skoro rozumně mluvících lidí. No a protože je Praha právě také skororozumná a samolibá, tak svůj k svému či vrána k vráně... ale všeho do času, jako husa...
    Nevím, co je lepší, mít selský rozum, nebo velkoměstský nerozum. To odtržení Prahy od českého světa je zajímavý fenomen, nevím, zda je to jen těmi vyššími platy, které přináší staronovou myšlenku o "rasové" nadřazenosti, tedy tou rasou míním pražskou kavárnu. Ale nakonec je to v intencích kapitálu - odděl slámu od zrna. Prostě Praha, zkorumpované střední třídy ráj..., vzdor tomu, že se jako sláma hodí jen na podestýlku, zatím co lid aspoň do žlabu. Víte jak i si némečkové rochní z české blbosti, jak nás dostali? Kdepak Áda s pomocí Moravce a Háchy. Amatéři proti Merklové a našim vládním politikům. Jo pokrok se nedá zastavit ani pod Řípem. Tím spíše, že jsme blanické rytíře poslali do pacifackých misí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Černá Vlajka. Potomek Věcí Veřejných. Kde ty loňské sněhy jsou ?

      Vymazat
  18. Když tak míjím "nehtová studia" plná českých buchet, jak jim pilují nehty šikmooké holky, tak mi jde mráz po těle, jakpak bude vypadat příští česká generace. Ďábel je skryt v detailu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takových detailů je požehnaně. Prostě kolaps Říma...

      Vymazat
    2. 17:59
      Možná máš pravdu. Ale dnes je nebezpečí úplně jinde. Skus aby ti ty šikmooké holky zušlechtili ty tvé nechty. Nebo ti udělali masáž. A potom kritizuj.

      Vymazat
  19. Na Štěpána skandovali "nejsme děti". Kde je dnes ČKD? Chovají se Pražáci dospěle?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mi ta scénka ze setkání Štěpána se zaměstnanci ČKD nepřišla zrovna moc jako obraz vysoké oduševnělosti společnosti. Oni ho vypískali poté, co jim sdělil s odkazem na studenty, že "v žádné zemi na světě nerozhodují o vedení státu, o odvolávání a jmenování politiků, děti". Na tom mi nepřišlo nic skandálního tehdy a nepřipadá mi to skandální ani dnes.
      Prostě ve víru dění, jehož směr pochopili i ti pomalejší, sešli se lidé(tenkrát snad i v pracovní době), přepnuli na inteligenci stáda a jako jedno stádo vykřikovali po vzoru předpřipravených křiklounů. Nic víc, na rozum v takových situacích většině členů stáda nezbývá moc prostoru a také se s tím kalkuluje.

      Vymazat
  20. Ad heslo k volbám "DRAHOŠE DO KOŠE"... SENÁTNÍ VOLBY VE DRUHÉM KOLE V PRAZE nabízí zpravidla HOTENTOTfila proti ZULUfilovi apod. Pro rozumné voliče mezi nimi není, z hlediska jejich zájmů, rozdílu. Škodná z jedné i z druhé strany.

    V článku chybí elementární rozbor nabídky "menažerie" v Drahošově volebním obvodu v prvním a ve druhém kole... tedy BYLA-LI ALESPOŇ MOŽNOST VOLBY MENŠÍHO ZLA PROTI DRAHOŠOVI, jako byla v obou případech volby presidentské - kdy jsem kupříkladu já, VOLIL PROTI SCHWARZENBERGOVI A POTOM PROTI DRAHOŠOVI. Prosím autora, aby to dalším rozborem (proti komu stál Drahoš v senátních volbách...) napravil.


    Jenom na okraj, v mém obvodu se letos senátor nevolil.

    Představte si hypotetickou možnost, že by proti sobě stáli Schwarzenberg a Drahoš... protagonisté TÉHOŽ ZLA... Čert a Ďábel v nečeském, ale v katolickém pojetí. Volba kohokoliv by byla volbou ŠEJTÁNA STOKRÁT KAMENOVANÉHO...

    OdpovědětVymazat
  21. !!! POZOR - CENZURA !!!

    !*!*!*!*! ВНИМАНИЕ - ЦЕНЗУРА !*!*!*!*!

    Soudruzi, opět na sajtách Nové Republiky řádí agenti CIA a Mossadu!
    Opět se ztrácejí příspěvky, dobré internacionálně-vlastenecké, 100% levicové příspěvky nás komunistů a putinistů!!

    TO JE CENZURA, ODPORNÝ NÁSTROJ EUROAMERIKY A BURŽOASIE !!!!!

    Prosím soudruhy z redakce NR, aby NEPRODLENĚ zvýšili svou revoluční bdělost a ostražitost!!!
    Vzkřikněme kolektivně do tváří těch pravičáckých zakuklenců z 5. kolony své revoluční NO PASARÁN!
    Jinak nepřátelští agenti zesílí, časem převezmou vládu nad naší MILOVANOU Novou Republikou, a udělají z tohoto dosud 200% SPOLEHLIVÉHO orgánu KSČM a Velvyslanectví Ruské federace pravý opak: hlásnou troubu kapitalismu a demokracie!!!

    Snad vám nemusím vysvětlovat, soudruzi, jaký JEDINÝ trest je za takové trestuhodné selhání v boji proti fašismu a Euroamerice.
    Myslete proto hlavou, ano?
    A NIKDY nepouštějte ze zřetele naše heslo: Se soudruhem a soukmenovcem Davidem v čele VPŘED, za svobodu slova pro každého roduvěrného Čecha a Rusa, čili každého komunistu a putinistu!

    Děkuji Vám předem, drazí soudruzi, a nyní vložím zpět svůj příspěvek z 24. října 17:16.

    P. Radosta

    OdpovědětVymazat
  22. Pražáci volí JAKO EVROPANI !!!

    Jen Lenin ví, jak je možné, že ti Pražáci nevolí jako my dobří Češi a Rusové z venkova.
    Ano, my obyčejní venkovani volíme své Strany a své národní Vůdce – prostě se chováme jako dobří Západoasiati.
    Jenže páni (i dámy!) z Prahy volí jako nějací Evropani, normálně!

    Přitom by stačilo, kdyby ti Pražáci volili jako my, čili ANO, KSČM a našeho Tomia – a už bychom šli k urnám znovu, volit v Milošově referendu osvobození naší vlasti od BRUTÁLNÍ tyranie NATO a EU.

    Jistě – to referendum jednou bude a my ho vyhrajeme, k Velikému Rusku se kajícně navrátíme; o tom žádná.
    Ale mohl ten krásný svěží den přijít O CELÉ ROKY dřív, kdyby nebylo těch pražských inteligentů a študentíků.

    No nic; po nadcházejícím osvobození prostě provedeme humánní odsun a humánní znárodnění, ÚPLNĚ STEJNĚ jako po prvním osvobození naší vlasti ruskou armádou.
    Znárodňovat budeme pomocí Milošových dekretů, stejné české buržoasii jako pomocí Benešových dekretů.
    Odsouvat budeme poevropštěné Pražáky, do toho jejich vysněného Reichu za Šumavou a Krušnými horami.

    A pak, po znárodnění a odsunu nepřizpůsobivých, bude vše jak má být: Budeme zde jen my Češi a Rusové, my čistokrevní árijští Slovani, všichni přizpůsobiví přímo JEDNA BÁSEŇ.
    Takže nám nikdo nebude bránit v radostném budování, nepočítáme-li nějakou novou Horákovou, nového Slánského a staronového amerického brouka. Ale s nimi si poradíme stejně rychle a rázně, jako si s nimi poradili naši soudruzi otcové a dědové.
    A bude nám všem KONEČNĚ dobře, jako před Prohraným listopadem.

    Na shledanou v lepších časech, po opětovném osvobození naší vlasti nepřemožitelnou Armádou Ruské federace!

    P. Radosta

    OdpovědětVymazat
  23. MÁŠ LI BOL, VEM RADOSTOL ! Nejlepší laxativum, zajistí kvalitní vysrání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co reakční šosácká stvůro? Sereš strachem volejovej mogul při projevu s. s. Radosty! Co budeš srát až tě přivedem k šibenici, na jejíž ráhno právem patříš!

      Vymazat
  24. 11:26 Vyhrožovat s. Radostovi šibenicí ? Tos přehnal soudruhu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radosta je náš, ne? S. s. Putlerovec, mylošovec, burešista! Otázka - nikoliv hrozba, směřovala na odporného reakčního kavárníka, co se z každého jeho článku zesere až z ušima ....

      Vymazat
  25. Pan Hampl v rozhovoru pro PL ukázal, kým ve skutečnosti je:

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/To-je-neco-skutecne-skandalniho-Prochazime-jednim-z-nejpochmurnejsich-obdobi-nasich-dejin-Kdyz-se-nebudeme-branit-ceske-etnikum-bude-zlikvidovano-Sociolog-Petr-Hampl-varuje-556952

    Myslím, že tomu člověku přísluší ostravská lidová diagnóza, je to hňup. Jeho spisek Prolomení hradeb jsou sračky. Na PL napsal
    Přestáli i komunistickou vládu. Ale nejen přestáli, dokázali postupně přimět komunisty, aby se vzdali svých vražedných utopických ideálů a vynutili si nastolení režimu, ve kterém se dalo celkem slušně žít.

    Ten lidový myslitel přehlédl, že každý měl práci a sociální jistoty. Lidi, kteří žiji mimo Prahu, musí provokovat tvrzení tohoto BLb.(a), že

    Pak tu máme polistopadové období, které je sice předmětem kritiky, ale kdy byla Česká republika označována za hospodářského tygra, vznikly tisíce velice úspěšných firem, byly postaveny stovky kilometrů dálnic a investovány stovky miliard do skokového zlepšení životního prostředí.
    Škoda, že vynechal nadjezdy a podjezdy z Klausova projevu. Horečně se zpevňují mosty. Přes svoje výrazné brýle nevidí pan docent, kolik za bolševika prosperujících světových firem padlo. Duševní nedostatečnost tohoto myslitele způsobuje, že tvrdí něco o blahobytu první republiky. Mým rodičům zemřel v roce 1933 první syn, můj první bratr, protože byli chudí. Blahobyt po převratu způsobil předčasnou smrt mého švagra. Zaměstnávali ho na čtvrtletně opakovaně uzavíranou pracovní smlouvu. Kdyby chodil k lékaři, vyhodili by ho. Hamplovi je třeba se vyhnout na sto honů.


    OdpovědětVymazat