Reklama

.

.

úterý 16. října 2018

Novinárka Spencerová končí v Literárnich novinách. Ministerstvo kultúry odmietlo portál podporiť, vraj ich platí Putin

Tereza Spencerová
16. 10. 2018  HlavnéSprávy
Jedna z najfundovanejších odborníčok na medzinárodné vzťahy v regióne Blízkeho východu, česká novinárka Tereza Spencerová, ktorá pravidelne prinášala analýzy aktuálneho diania na stránkach Literárnich novin odchádza z tejto redakcie. Nedávno šéfredaktor portálu priznal, že sa neúspešne uchádzali o grant, pričom dôvodom neudelenia dotácie vraj bol proruský podtón článkov


Svoj odchod ohlásila na sociálnej sieti Facebook: “Tak som sa zrovna, po cca dekáde, rozišla s Literárkama,” napísala v pondelok Tereza Spencerová.

Spencerová v redakcii pôsobila desať rokov. Bola autorkou napríklad prestížneho rozhovoru so sýrskym prezidentom Bašarom Asadom, ktorý od redakcie Literárok prebrali aj svetové médiá. Sama niekoľkokrát navštívila región Sýrie a prinášala reportáže priamo z miesta bojov.

Literárni noviny vychádzali od roku 1927 s niekoľkými prestávkami do roku 1967 a od roku 1990 až do súčasnosti. Noviny boli obnovené po takzvanej zamatovej revolúcii v novembri 1989. Prvé dva ročníky vychádzali ako príloha Lidových novín.


I keď podľa názvu ide o literárny časopis, podstata tradície Literárnych novín spočívala skôr v účasti spisovateľov a intelektuálov na spoločenskej diskusii a v poňatí literatúry ako živého spoločenského organizmu, ktorý úzko súvisí s ostatnými umeniami, vedami a politikou. S tým súvisí aj súčasná podpora autorov, ako Tereza Spencerová, ktorá nie je klasickou spisovateľkou, ale nesmierne znalou reportérkou hlavne z oblasti Blízkeho východu.

Spencerová v posledných rokoch prinášala obšírne a presné spravodajstvo z Blízkeho východu, pričom poukázala na viacero praktík západnej propagandy. Niektoré masmédiá ju označujú za proruskú, v tomto smere si však stačí prečítať jej analýzy…

K odchodu Spencerovej sa vyjadrila aj výkonná riaditeľka vydavateľa periodika Jana Pavlová. Podľa vyjadrenie vydavateľa Tereza Spencerová odišla z vlastnej vôle. “Terezu sme nevyhodili, odchádza z vlastného rozhodnutia. Vydavateľ, môj muž, ju celou dobou, čo noviny vlastní, bránil proti všetkým útokom zvonka.” uviedla Pavlová,

Tereza Spencerová na Facebooku včera napsala:
..tak jsem se zrovna, po cca dekádě, rozešla s Literárkama... nějaký nápady nebo doporučení? 

Spencerová údajne píše prorusky


Dôvodom odchodu novinárky sú však zrejme jej články nekompatibilné s hlavným prúdom. Samotný šéfredaktor portálu nedávno v rozhovore priznal, že Ministerstvo kultúry ČR ich portál odmietlo podporiť aj z dôvodu, že sú údajne proruskí.

“Dostali sa ku mne zákulisné informácie, že niektorí členovia grantovej komisie tvrdia, že peniaze nepotrebujeme, pretože nás platí Putin,” uviedol nedávno šéfredaktor Petr Bílek.

Komisia pri tom mala na mysli evidentne články Terezy Spencerovej, ktorá sa venuje Blízkemu východu a aj ruskej politike v tomto regióne.

Novinárka vo svojich textoch často kritizuje západné koalície, USA, Saudskú Arábiu, niekedy aj Turecko a podobne. V analýzach nijako nevelebí Rusko, či Vladimíra Putina. Posúdiť to však musí každý čitateľ sám. Objektivita a odbornosť, ktorú prezentuje Spencerová sa mainstreamu zjavne nehodí.
- - -

Poznámka redakce Nové republiky (V.D.):

Když se sluhové Nového světového pořádku nezmohou na odbornou a fundovanou opozici, když nejsou schopni držet dialog na vyšší argumantační úrovni, když jim informace a jejich nositelé nezapadají do jimi vytvářeného "obrazu skutečnosti", uchylují se, pokud mohou, k cenzuře, ostrakizaci, dehonestaci, špinění, nálepkování nepohodlných politiků, novinářů a dalších osob veřejně činných. A když ani to nestačí, snaží se je omezit ekonomicky, existenčně. Jsou jako oni, kolaboranti a normalizátoři v době obou okupací.

Přejeme Tereze Spencerové, mimořádné a odvážné novinářce, aby našla jinou "niku", ve které by uplatnila svůj rozhled, postřehy a nemalé zkušenosti.

Ostatně, co dělá socialista v křesle ministra kultury, že nechá bez povšimnutí idioty v jakési komisi ničit mimořádné lidi a nevšední projekty, jakým bezesporu dlouho byly i Literární noviny!?

66 komentářů :

  1. Škoda ,ale s talentem a nadhledem co má se uplatní kdekoli. Moc rád čtu její články ,hlavně raní kávičku a o její budoucnost strach nemám . Jen více takových a přeji mnoho úspěchů. Bredy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte naprostou pravdu v tom, že články paní Spencerové mají co říci čtenáři a její snaha ji zbavit živobytí ukazuje, že buržoazní pacholci pomalu přestávají hrát tu podvodnou hru na demokracii v kapitalismu !!

      Vymazat
    2. Bohužel, jak znám pražskou havlerku s předposranost dnešních "mediálních kapitánů", tak Tereza Spencerová bude mít velmi těžkou chvilku.

      Je na čase budovat silnou ekonomickou základnu pro svobodnou, nezávislou mediální tvorbu. S pomocí lidí, čtenářů, fandů a slušných podnikatelů, průmyslníků, vlastenců. Jinak s tou spodinou, co nám dnes vládne a vnucuje cizí názory (na své se nezmohou, nejsou na to charakterově ani mentálně uzpůsobeni), nehneme a sami se tak odsoudíme k setrvání v postavení druhořadé těžce vykořisťované kolonii!

      Leo

      Vymazat
    3. Že socialistický stát nehodlal grafomanům platit za nevyhovující texty - je zločin komunismu - podle těch, kteří jednají naprosto stejně.

      Vymazat
    4. PANI TERESA BY SE MOHLA OBJEVIT TADY NA NR

      v diskusi.Nepolitická OSV by se mohla tak dozvědět co přesně chce a pak se uvidi dál..nebo taky ne?

      Vymazat
    5. Udělá někdy někdo analýzu zločinů po roce 89? Sečte někdo, kolik lidí bylo zlikvidováno vyhozením z práce. A bude někdy někdo soudit jmenovitě ty současné inkvizitory, kteří tu svou špinavou práci dělali současně i za socialismu? Je český národ se svými kolaboranty v každé době trvalý jev?

      Vymazat
    6. ANALÝZA ZLOČINŮ NEPOMŮŽE,KDYŽ TU JE REŽIM

      který dokazuje,že komunisté byli jen procházka růžovým sadem.
      To co se děle dnes je jenom předehra mohutné 100
      % cenzury,kterou už brzy zorganizují PRÝ vnitráci ČSSD.
      K tomu už maji vzor pana pepu goebelse,chybi jen antony,které vás všechny co tady píšete budou časně ráno odvážet do koncentráků,když se politické třidě Šmejdů podaři ukrást pomoci prolhaného tisku a tv hlasy voličů,přičemž je jasné,že takové zmanipulované volby plati stejně jako za režimu,který jsme vycinkali a on se vrátil v bleděmodrém znova zpět!

      Vymazat
    7. Máte pravdu Leo 10:56. Třeba takový deník Právo těžko nahradí šmudlu Peheho a "též" šmudlínka Jelínka ze socdemácké Masarykovy demokratické akademie (dříve Masarykovy dělnické akademie!) Terezou Spencerovou. Ona jim stačí (nebo musí stačit?) ta odvaha otisknout Jana Kellera. Ovšem téměř vždy v řazeni tak, aby byl stíněn disidentem z adolescence, kazatelem přiměřené správnosti, páně Koukalem. JiH

      Vymazat
  2. Dneska si pořídíte kvalitní dokumentaristickou techniku
    za přijatelné peníze...
    Novinář, odkázaný na granty a nebo rozpočet média
    pro který pracuje, je vždy ovlivnitelný...
    Novinář toužící po pravdě, je nezastavitelný...
    stejně jako verše básníka pravdy*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ad 10:36 - A z čeho bude podle tebe, ty chytráku, žít?! Poraď, poraděnko, poraď!

      Vymazat
    2. Zatím žila z grantů, ty chytráku, a koukni jak je vypasená...
      jinými slovy takovéto žití je velice nezdravé.*

      Vymazat
    3. Z vlastní práce, samozřejmě. Kde je psáno, že novináře musí živit novinařina?

      Když nějaký veršotepec nesežene vydavatele, který by byl ochoten riskovat své peníze do jeho "umění", VYDÁ SVÉ DÍLO VLASTNÍM NÁKLADEM a podle prodejů vydělá či tratí jenom on.

      Vymazat
    4. Blbeček trolíček 12:22 Nože nám ukáž svoje foto, nech sa "pokocháme" na tvojej vizáži. Okrem toho, p. Spencerová za honorár za články /nie granty/ poskytuje aspoň kvalitu, na rozdiel od teba, ktorý poskytuješ hovno.

      Vymazat
    5. Anonyme 12:27 - jsi opravdu velký hlupec. Novinář píše vždy pro nějaké médium a za peníze. Jak by si jinak vydělával na živobytí? Kdyby psal články a přitom se živil tím, že by jezdil coby řidič tramvaje, tak by to nebyl novinář, ale tramvaják.
      Chápeš?
      Ostatně, co děláš ty, trubko, že takhle hloupě poučuješ?

      Vymazat
    6. 14.51 Rouro von Manesheim! O novinářích na volné noze jste zřejmě neslyšel, použijte Google!

      Podle vás byl tedy Václav HAVEL dramatik a spisovatel proto, že kromě toho nic nedělal (kromě knihovníka v base)... Ale on dělal KULISÁKA a potom POMOCNOU SÍLU v pivovaru, když nic jiného neuměl.

      POSLEDNÍ TRAMVAJÁK JE VÍC, NEŽ DEVADESÁT PROCENT GRAFOMANŮ, protože něco musí UMĚT a za svoji práci nese plnou trestněprávní i hmotnou odpovědnost. TOTÉŽ PLATÍ PRO AUTOBUSÁKY, STROJVŮDCE, MOSTAŘE... Dostihy jezdí jezdci z povolání, jejich elita žokejové, ale také jezdci amatéři... kteří si na živobytí i na turf vydělávají prací v jiných oborech a učňové v oboru chovu koní - budoucí stájníci... a možná i jezdci...

      Tak jsi opravdu velký hlupec ty. Tykám ti, protože tě nevychovali doma ani ve škole, takže nevíš, že cizím lidem se bez svolení netyká.

      Vymazat
    7. Terezu Spencerovou bych nesrovnával s netalentovaným Havlem. Byla by to její hrubá urážka. Práce Spencerové jsou na rozdíl od Havlových společnosti potřebné a prospěšné. Jestli současná česká společnost v sobě nenajde sílu a nepostaví se útlaku posthavlovské lůzy, pak cesta k nové totalitě je otevřená.

      Leo

      Vymazat
    8. 15:31 přece jen, i přes hlouposti, které demagogicky uvádí na obhajobu neobhajitelného, má v něčem pravdu. Byť na ni přišel pravděpodobně nevědomky, možná intuitivně. Připomíná totiž Havla a jeho náděničinu za totalitního režimu a vlastně dává tím paní Spencerové recept, jak být novinářkou "na volné noze" dnes, když ztratila zaměstnání kvůli nastupující nové totalitě. Bravo, lépe to ani srovnat nejde!

      Vymazat
    9. Unknowne 10:36 a 12:22, vy jste téměř jistě obtížně změřitelný, navíc vulgární pitomec. Je notoricky známo, že k pokrytí nezbytných životních potřeb, tedy ochrany proti klimatickým vlivům (oblečení, bydlení) a potravy, je nezbytné mít jisté, obvykle finanční prostředky. Na této nejnižší, existenční úrovni pravděpodobně nelze provozovat jakoukoli, natož pronikavou novinařinu. Nejen to, že třeba cesta do Sýrie za občanské (sic) války a pobyt tam není bez nákladů, ale ani "tvrdé" informační zdroje nejsou zdarma. Nemluvě o nezbytném technickém vybavení k novinářské práci. Jako zjevnému omezenci by vám zřejmě bylo nutné tyto prostředky a nástroje vyjmenovat. Kašlu na vás, pouze naznačím, že renomované redakce všechny, nebo většinu nákladů, resp. prostředků pro práci novináře nesou ve své režii. Krom jiného, je to pro dané povolání nesporná konkurenční výhoda. Daleko, daleko za vašim kulturním obzorem, Unknowne, leží nějaké to vychování, když mezi svou ubohou argumentaci jste schopen zahrnout tělesné parametry hloupě napadané osoby. Tuším, že zastydět se, schopen nejste. Nezbývá, než buď se stydět se za vás, nebo vás politovat jako ubožáka. Vyberte si.

      Vymazat
  3. Literárky jsou plnohodnotné médium a takové se na koleně dělat nedá, bez peněz to dělat nejde.
    protože se pokoušeli zachovat své Literárky objektivní, tak na peníze, které rozdělují George Soros nebo Madeleine Albrightová nemají nárok. A když jim odepřel dotaci i polo-totalitní režim, museli se zamyslet. Zůstat objektivní a prudce snížit ostatní kvalitu? Nebo se se zaprodat a pokusit se přežít v původním rozsahu?

    Zatím to snad nehrozí, ale bojím se, aby nekráčeli směrem k marginalizaci, jako se to stalo Britským listům. Z Čulíka je prodejná děvka, ale asi není snadné se takovou děvkou nestat pod neúprosným nátlakem režimu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Britské listy se staly Blicími listy a ctěné publikum nahradilo něco věřícího Čulíkově DIARRHOEA ze Sorosovských granulí.

      Možná to pak bude číst i zgleichshaltované literárky... nezaniknou-li.

      Vymazat
  4. Ža všechny pochybné veby jako aronet, par. listy platí Rusko je jasné. A ten chlap Spencrová, ať si udělá v hlavě pořádek buzik. ŽE KOPE ZA rUSKO VÍ SNAD KAŽDÝ.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně takovou reakci, jako tu předvedlo to individuum 10:45 jsem předpokládal. Inu typický zástupce pražské havlérky se ozval. Nemá žádný argument, nenajde v žádném článku Terezy Spencerové projev proruského fandovství. Přesto je tato mimořádná novinářka špiněna, pomlouvána.

      Naštěstí má redakce IP adresu toho božího hovada a tak doufám, že po identifikaci počítače může hrubián 10:45 uveřejnění adresy, na které se nachází, případně čekat návštěvu a malý bešprechung.
      Meditativní pobyt v nemocnici by tomu hovádku jenom prospěl.

      MM

      Vymazat
    2. 10.45 Ten váš KAŽDÝ se jmenuje Josef KAŽDÝ, řečený Pepek Kozička, či Pepek Vyskoč? V dokumentaci tajných je prý veden jako Agent krycím jménem Jozef VYSKOČIL...?

      Vymazat
    3. 10:49 - nicku MUGABE !
      Zde pise prispevkar 11:04, ze ti prijde nakopat tvoji menecennou prdel, hned jak zjisti tvoji I.P. adresu !

      SCHVALUJI mu to a tesim se, az k tomu prijde.
      Na oslavu tohoto rozhodnuti pripijim oblibenym
      vinem !

      Vymazat
    4. 11:04 Bojim bojim, blbečku, jestli chceš, tak ti adresu napíšu ,ale objednej si k tomu hned pro sebe rychlou,, doposud nevím co to je ta zruda, babochlap, nebo něco jiného? nevím. Jinak je zajímavé, že v případě pana Pospíšila jste se do něj všichni naváželi, co je za buznu a v tomto případě u Spencra vám to nevadí? Dělá ze sebe babu, aby nachytal víc chlapu FUJ. Asi také tady všichni buzici co pane v 11: 04 a ty blbečku nezapomeň na adresu, jelimane.

      Vymazat
    5. 11:04 nelichoťte individuu z 10:45. Není zástupcem pražské havlérky, pouze zblblým nohshledem, který její mizernou pověst dál a řádně prohlubuje. Ani tu havlérku svou netvrdlostí nepotěší. Tak je na tom blbě.

      Vymazat
    6. Pokud idiote 16:45 obhajuješ tu slizkou bukvici "pana" Pospíšila, tak je jasné, že jsi teplomet sám. Mohl by jsi nám tu ukázat svou fotku, ať se pobavíme upocený cukrouši.

      Vymazat
    7. 8.08 Tak se zase zeptám znovu , když nechápeš. Proč nemáte jednotný pohled na oba dva buzíky? O co je více slizkej jeden nebo druhej, když oba dva jsou teplí. Pospíšil se aspoň nerve do ženkých šatu, jak ten ouchyl Spencr.A ty ukaž svou roztaženou prdel svému připrcávači Spencrové.buziku

      Vymazat
  5. Jedno je jisté: socani, lidovci, topkaři, odesáci, pravdoláskaři, jsou schopni jakéhokoliv svinstva na počkání. To je jediná jistota obyvatel této země.
    Morave

    OdpovědětVymazat
  6. U nás v Lidlu shánějí pokladní...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ubohý Čecháček 11:08 se zmohl na "humor". U vás v Lídlu jsi, jak vidím, nakoupil velkou dávku hlouposti, že?!

      Vymazat
    2. 11,08
      Ty se nehlaš TYDÝTE,tebe nevezmou ani jako hrábě na zahradu!!!!!!.-)

      Vymazat
    3. A nabízejí nějakých pětadvacet tisíc. No, není to bůhví co, ale na složenky to stačí.

      Vymazat
    4. Ad 11:20
      Mne neuráží ani tak "humor" 11:08, jako spíš když někdo píše o "Čecháčcích" a "čecháčkovství". To jsou pojmy ze slovníku všech protinárodních prodejných k...

      Vymazat
    5. 11:31 A čo keď ten 11:08 je naozaj čecháček? Úbohá atrapa Čecha?

      Vymazat
  7. Jiří Jírovec16. října 2018 11:19

    Snahu českých politiků naučit lid chápat naši pravdu a odmítat hnusnou, tedy Putinovu propagandu, lze vítat.

    Rád bych se podílel na odhalování lží, které tak často nalézáme v českých mediích. Protože pracuji výhradně se západními zdroji, vím, že je snadné je zahalit pravdu rouškou propagandy.

    Jsem ochoten publikovat kdekoli, kromě Britských listů. Ty bohužel razí heslo, že je lépe mýliti se s jejich redaktorem než mít pravdu s kýmkoli jiným.

    Z pochopitelných důvodů nejsem ochoten poskytovat svůj čas a intelektuální kapacitu zadarmo. Takže můj čas za vaše peníze.

    Moje (pevná) cena je 4000 korun za text zvíci 450 slov. Není to mnoho, když se uváží, kolik peněz prý létá všemi směry k mediím. A pak, čtení mezi řádky představuje bezplatný bonus.

    Ochotně přijmu eura i dolary. Pokud se otevře štědrá ruka Kremlu, neštítím se ani rublů. Čistému vše čisté.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trapné zneužití cizího jména .

      Vymazat
    2. 11:09 To vypadá na radostného soudruha. Máš li bol, vezmi Radostol.

      Vymazat
    3. Jiří Jírovec17. října 2018 10:35

      Svoje jméno jsem nezneužil. Nabídl jsem se za peníze. To přece dělá spousta lidí.

      Jsem vynálezcem universálních textů, které může použít kdokoli. A tedy i zaplatit. Zde je jeden z nich:

      Není to příliš dávno, kdy za jedním prezidentem přišli rádcové a řekli mu, že má v revíru škodnou. Ženštinu jakousi, která do nepřátelské říše donáší. Lid již je oprávněně pohoršen a poprava je v zájmu jeho přání žádoucí.

      „Podepiš,“ říkají, „ať je od té zrádkyně pokoj.“

      I stalo se, jak podepsáno. Kat nebyl příliš zručný a poprava se táhla. Pravda se možná nechtěla jen tak lehce rozloučit se světem a vyletět oknem.

      Zmíněnému prezidentovi psaly různé světové osobnosti, aby se smiloval. Jenže na hněv lidu byli krátcí. Byla to doba, kdy zlovolný nepřítel vykukoval za každým rohem a krčil se za sebemenším keříkem. Kdo jde s nimi, jde proti nám, bylo heslo doby.

      Čas plynul. O několik státních pohřbů, prezidentů a vlád dál začala malá země churavět. Její vůdce zapomněl, že existují hranice, za které nesmí jít. Nebylo jiné cesty. Ve vzduchu se začala rojit letadla a po zemi přispěchala na pomoc armáda.

      Našli se politici, kteří jednali podle úsloví „Staré-li zašlo, novému žijme“. Nakonec vznikla vláda, agresorovi milejší. Nějaké životy na to padly, ale co, geopolitickým zájmům bylo učiněno zadost a mír zůstal zachován.

      PS

      Tou ženou může být Milada Horáková i Ethel Rosenbergová, prezidentem s prackami od krve Gottwald i Eisenhower, neposlušnou zemí Československo (1968) i Panama (1989) a agresorem USA i SSSR.

      Vymazat
  8. Paní Spencerová je pro mně odborník na slovo vzatý.Rád ji čtu a doufám že se objeví na jiném webu.CHtěl bych jí popřát mnoho síly v novém prostředí!!!!

    OdpovědětVymazat
  9. Terezku čtu, je vyjímečná. Jsem ochotna ji finančně podporovat pravidelně buďto přes NR nebo na jiném webu. Je autentická a má přehled.

    OdpovědětVymazat
  10. 10:45 čím to je, že pravdivý popis aktuální situace doma i ve světě si dnes člověk přečte pouze v médiích, které nějakej úchyl nálepkuje jako konspirační, proruské a Putinem placené, a naopak masmédia nám sdělují jenom tu jednostrannou informaci, která je v zájmu USA a NWO a která je v rozporu se skutečností. Situace je velmi schizofrenní, protože právě ta opěvovaná pravda a láska se projevuje jako lež a nenávist a říše dobra se projevuje jako říše zla, i když masmédia se nám snaží vpravit do hlav pravý opak!

    OdpovědětVymazat
  11. Pan Dvořák na konci důvody napsal a to je přesně ono souhlas.

    OdpovědětVymazat
  12. Paní Terezo, Vaše články byly na profesionální objektivní úrovni. Je ku škodě šéfredaktora, že nedokázal ubránit opravdového investigativního novináře, dnes už vzácnou perlu. Jako žárliví milenci našli obětního beránka podle ověřeného "Čí chleba jíš toho píseň zpívej". Těším se na pokračování...Děkuji.

    OdpovědětVymazat
  13. Každý je nahraditelný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I Literárky jsou nahraditelné... Holt paní Tereza SPENCEROVÁ bude publikovat jinde a kdo zjistíme kde, dáme vědět na NR.

      Vymazat
  14. Už jsem četla, že ranní kávička T.S. bude pokračovat na blogu Radima Valenčíka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak sláva, nemusí jít na pracák.

      Vymazat
    2. Blbeček trolíček 13:32 je ti tam smutno?

      Vymazat
  15. 13,52
    KAM SE CENZURA V USSA HRABE NA TU NAŠI,TYDÝTE Z PRVOKA!!!!!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. https://en.wikipedia.org/wiki/USSA

      Kdo nefandí snowboardu, tak je prvok sám zaslouží zašlápnout!!!!!!!

      Vymazat
  16. Jde to pomalu a jistě do řiti. Hovninky skončily s diskusí
    pod svými nejapnými články, kde jim čtenáři dávali samé mínusy. Jen pár věrných praváků chválili Mitrofanova, či pchéé. Jen nevím, zda to není výběrovka a nemožnost udílet
    mínusy je výsadou těch, co mínusy dávali.

    OdpovědětVymazat
  17. Na Prvních zprávách jsem četla, že B. Tureček je zuřivý oponent T. Spencerové. Podle mého ani ten Tureček není zastánce oficiální linie, že za vše může Rusko, ev. přímo Putin. Rozhovor jsem neslyšela, Tereza informuje o situaci aktuálně a Tureček byl někdy, dost dávno zpravodajem na středním východě. Myslím, že zprávy paní Terezy jsou pravdivé a popisuje to co vidí dnes. Její analýzy sedí. Nevím co je na nich proruského. Je neuvěřitelné jak se vše zvrhlo. Amerika může vše a tady u nás se tleská, nebo mlčí. Kdyby Putin řekl, nebo udělal to co dělají oni všichni by si roztrhli hubu od řvaní. Je mi z toho zle.

    OdpovědětVymazat
  18. Státní prasárna za naše peníze! Vždyť tyhle "grantovníky" platíme a oni nám za to odpírají přístup k seriózním informacím. Hanba. Věřím, že někde budou její články dostupné a přeji Tereze pohodu a zdraví. Nám pak její články.

    OdpovědětVymazat
  19. Je to smutne.Tak rezim tresta ty dobre

    OdpovědětVymazat
  20. Tereza-jeden z mála novinářů, kterým se dalo věřit. A teď tohle. Je mi z těchto časů a spousty lidí, do kterých bych to v minulosti ani neřekl, blivno. Svět se v řiť obrací a hovada postupně ztrácejí lidské obličeje, kterými se doteď maskovaly.

    OdpovědětVymazat
  21. Jeden zajímavý komentář z FB

    Radu konkrétní hned nedám, třeba mne ještě něco napadne. Jenom si dovolím dát do placu informaci, o které se ani příliš diskutovat nedá! Je to fakt , že mediální scéna v tištěné podobě končí a nikdo neví, jak bude vypadat v brzké budoucnosti a kdo a jak jí nahradí!! Kdo si dnes ještě kupuje noviny v tištěné podobě? To je pár posledních idealistů, kteří si ze starého zvyku jdou koupit noviny, myslím tím ty "obecné" povahy, nikoliv nějaká odborná periodika!! V každém případě zůstane poptávka po denním přehledu informací a lidé takový zdroj budou hledat, ale papírové , tištěné noviny a také časopisy to již nebudou, alespoň v té původní masové podobě!!! Je otázkou, jak si k sobě najdou cestu, na jedné straně poptávka po denné porci informací a na druhé straně reklama, která je zdrojem příjmu pro noviny a časopisy a pokud náklady klesají,tak také příjmy z reklamy půjdou dolů a kruh zániku je uzavřen!! Je to nevratný trend i v zahraničí, kde hledají cesty a brání se , ale internet a dosažitelnost skoro všeho a všude na webu,je smrtelná zbraň pro jiná média a nejenom tištěná!!! I učitelé a profesoři mají "smůlu", protože tablet s webem je vždycky "chytřejší" a lépe informovaný!! Web má tu obrovskou výhodu, že mám nekonečnou "svobodu", alespoň zatím, co si kde přečtu a zhlédnu a tato nabídka se zvyšuje geometrickou řadou!! Je faktem, že mnoho těch zdrojů je hloupých a některé vysloveně lžou a manipulují, ale to je dnes u novin zcela totožné!!! Potom záleží, jak mnoho si nechám "nafukovat" hlavu!!! Uvedu zde jeden naprosto neprůstřelný argument pro net a web a to jsou kvalitní automatické překladače textů, snad ze všech myslitelných jazyků!!!Třeba , když se chcete něco zásadního dozvědět o EU a jiných světových otázkách , každému doporučuji s překladačem zavítat do elektronických verzí novin na jiném kontinentě a nejlépe i do jiné kulturní oblasti!!! O EU se potom nejlépe všechno dozvíte z japonských, nebo třeba čínských zdrojů!!! Čínské velké denníky v elektronické podobě v anglických mutacích jsou naprosto špičkové zdroje a zrovna tak velké japonské noviny v podobné úpravě nemají chybu!!! Po Literárních novinách bych vůbec neplakal, ty skončí tak jako tak, už také bez dotace je to černá díra na peníze!!! U nás vlasně už skoro všechny "noviny" skončily jako nezávislé a dnes si je "koupili" různí šíbři z ekonomiky a podle toho takové média vypadají,i když se některá tváří "nezávisle", tak platí známá přísloví, koho chleba jíš ... a také o bližší košili než je kabát a i když nemají "majitele", tak velí ten, kdo zadává podstatnou porci reklamy a to může být pro informace zcela smrtelný koktejl!!! Pro paní Terezu Spencerovou mám velmi příjemnou útěchu, že může být v klidu, protože jde o velmi inteligetní dámu a také o žurnalistu a novináře, který svoje řemeslo mistrovsky ovládá a ještě má dar od Pána Boha a to je nadání pro psaní, které se nedá nikde naučit a které je, anebo není a na novináři, který se při "psaní" trápí je to zatraceně vidět!!! Text je "suchý", "kožený" a moc dobře se nečte!!! Kdežto ráno otevřu "kafíčko" a vidím, jak zase Spencerka "řádila", jak se pobavím,zasměji a ještě mnoho zajímavého se dozvím!!! Jsem již "starý" kus , ročník 1951, trochu mám přehled o světě a o Terezu Spencerovou nemám vůbec strach!!! O ní ještě uslyšíme, protože v ní je ta potřeba "psaní" jako musí jíst, spát a dýchat,prostě je to její "přirozenost" , také s vysokou mírou morálnosti a smyslu pro spravedlnost a to se dnes hodně cení a je vzácné!! Vážím si její tvorby a vím, že bude úspěšná!! O tom není pochyb!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Osobně posílám na podporu nezávislých webů (seriozních) cca 1600,-Kč ročně. Kdyby to dělal každý, nemohly by zkrachovat. Pravdou je, že blahobyt a konzum ničí myšlení "obyčejných" lidí víc než totalita - nemají zájem, teď se "my tady" máme líp, tak co nám je po jiných? Tak nějak lidé běžně uvažují, holý fakt. Co si asi o válce r.2003 v Iráku myslí prostý Američan, Brit, Němec a Francouz? Chápe, kdy a jak v Evropě vzrostly dluhy - po US krizi r.2008, navázané právě na 11. září a tu válku po něm? Průměrný Němec má pořád mraky peněz, no problem.

      Vymazat
    2. 2:03 Tak to jsi docela velký BLB, posílat peníze prolhaným proruským plátkum!

      Vymazat
    3. 10;11
      JDI ONANOVAT NA BLICÍ LISTY TY HOBLINO PÁNĚ POSPÍŠILOVIC!!!!!!!

      Vymazat
    4. 10:47 ... zadula rudá posranina vypuštěná z lejnolíhně téhle smradojebí žůžovky!- http://iks2010.info/wp-content/uploads/img/%D0%BF%D1%83%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D0%B7%D0%BC301.jpg

      Vymazat
  22. CR je prozapadni , proto se granty za proruskou propagandu nedavaji ! Davaji se za protiruskou propagandu !

    OdpovědětVymazat
  23. V našem amerikastánu pochopitelně proamericky píšící (bez obalu, nikoli v "podtónu") presstituty podporují USA.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Buffer 20:27 otočil kormidlo, je tak dezorientován, nebo pochopil? Mohl by svůj překvapivý vývoj nějak vysvětlit?

      Vymazat
  24. Holt opě přichází doba, kdy "musíme být jednotní", kdy mít své vlastní názory na 11. září, válku v Iráku 2003, co zplodila Daeš a masovou migraci, na Ukrajinský puč (článek "Kdo střílel na Majdanu nás vůbec nezajímá" na Literárkách mě přivedl k těmto novinám, a to byl od Komárka), je už podobně riskantní, jako v r.1968 a době poté. Např. smrt Roberta Parryho z Consortiumnews také vede k finančním problémům tohoto nezívislého webu, a to R. Parryho vyštípali z US mainstreamu už dávno, on stál za uveřejněním írán-gate v 80. letech. Petránka už do ČT také nezvou, a názor Krymčanů nikoho nezajímá, protože "Putin". Nová klaka v žoldu zbrojovek a nových kolektivizátorů myšlení zato vytváří nového "pionýra" na školách a těší se, až zmasírovaní mladí budou moci volit, vlhký sen o získání moci a umlčení kritků ožívá opět, v Evropě se chystají opět horší časy.

    OdpovědětVymazat
  25. Hlavně že krmí Culíka a Blisty……..

    OdpovědětVymazat