Reklama

.

.

úterý 30. října 2018

Oslavy skončily. Do jaké míry byly opodstatněné?

Jiří Baťa
30. 10. 2018
Není zřejmě nijak statisticky podchyceno, kolik občanů se osobně zúčastnilo oslav 100. výročí vzniku Československa, ale nebudu daleko pravdy, že to byla sotva čtvrtina všech občanů a to si myslím, že jsem hodně nadsadil (domácí dýchánky na téma výročí se nepočítají). Myslím, že oslav a účasti občanů na nich se zhostila především „Matička“ Praha, v ostatních městech šlo víceméně jen o symbolické oslavy. 



Není divu, ty oslavy mají značně nahořklou příchuť a také poněkud abstraktní a falešný obsah.Oslavovat totiž něco, co už není, je opravdu nepatřičné. Nic méně, proti gustu žádný dišputát, kdo chtěl a měl důvod slavit, slavil, kdo uznal, že není co slavit, neslavil. Osobně patřím k těm druhým, což ovšem nic nemění na věci, že oslavy na celorepublikové úrovni proběhly.

Občany, účastnících se oslav, lze rozdělit na několik skupin. První skupina bude ta část občanů, kteří se prezentují jako veřejní a političtí představitelé státu, bez jejichž účasti by oslavy vlastně ani být nemohly. Tyto občany považujme za naprosto samozřejmé účastníky. Následuje druhá skupina z řad tzv. občanských aktivistů, kteří se zúčastňují ani ne tak z podstaty oslav, jako z potřeby se ukázat, dát o sobě vědět. To jsou lidé, kteří nechybějí na žádné větší veřejné akci, manifestaci, demonstraci apod. Nelze vyloučit, že jsou „dobrovolně“ organizováni, často i za úplatu (viz červené karty apod.). Tito lidé často strhnou i své přátele, kamarády, známé, neboť takové akce se pro ně stávají příležitostí se (jednak) někomu zavděčit, dát najevo ničím argumentačně nebo věcně podložené projevy nesouhlasu, odporu nebo se prostě jen tak příležitostně vyžít („pozitivně“ vykřičet) a anonymně (převážně nevhodně) či jinak vyřádit. Tito lidé svou účastí nesledují, tím méně podporují nějaký významový smysl nebo (ideový) význam oslav (či jiných akcí), je to prostě tu menší, tu větší „grupa“ lidí, kteří se jdou příležitostně soukromě „pobavit“.

Další skupina „oslavujících“ jsou či mohopu být občané, kteří svou účast na akcích v rámci oslav berou jako příležitost k rodinné procházce, výletu, aktivity, zábavy apod., aniž by tom u dávali nějaký smysl, vlasteneckou hrdost, myšlenku, uvědomění. Prostě zúčastňují se podobně, jakoby šli na Matějskou pouť. K nim se také řadí občané, kteří se náhodou, v jistou dobu nachází na jistém místě.

Početně nejmenší je skupina občanů, zúčastňujících se oslav vzniku Československa, které lze považovat za občany se vztahem k vlasti, s vlasteneckým cítěním, s národní hrdostí, s upřímným vztahem a zájmem o existenci státu a republiku, tedy o vlastence. Mnohem větší část takto smýšlejících občanů se však osobně či bezprostředně oslav nezúčastnila, vědoma si absurdnosti, nabubřelosti, falešnosti a nesmyslnosti jinak (pro někoho) velkolepých oslav.

Není proto od věci se zamyslet nad tím, nakolik jsou, resp. byly oslavy 100. výročí vzniku Československa smysluplné, opodstatněné a významné, resp. zda občany oslavy vůbec nějak pozitivně oslovily či ovlivnily. Nepochybně svůj význam oslavy jistě měly, ale je to stejně neupřímné, jako by se rozvedení manželé podesítkách let s velkou slávou oslavovali rozvod. Jsou občané, kteří ať už se oslav účastnili nebo ne, mají nějaký osobní vztah k těmto oslavám, stejně jako jiní občané, co oslavy zpochybňují jako nepatřičné a k události či oslavám mají negativní vztah. Nabízí se legitimní otázka, kolik takto osobně zúčastněných občanů na oslavách lze považovat za skutečně přesvědčené, upřímné a čestné vlastence-čechoslováky? Tedy lidí, kteří se opravdu hrdě hlásí k vlasti v duchu Masarykova a Štefánikova odkaz, myšlenek a ideí a jaký vůbec mají názor na rozdělení republiky, tedy ke skutečnosti, že pod falešnými, dehonestovanými idejemi oslavujeme něco, co již 26 let neexistuje?

Na druhé straně nelze nevidět neskrývanou radost či uspokojení těch, kteří z velkorysých oslav, resp. současného stavu republiky, která svým způsobem a z velké části už ani není naše, mají osobní prospěch. Z republiky, která se stala vazalem EU, NATO, západní zahraniční politiky, republiky, která je ovládána profláknutými politiky, kteří se hrdě a otevřeně hlásí k militantní, dobyvačné, po válce toužící politice USA, politiky, kteří se nás snaží zatáhnout do pochybného multikulturního světa, imigrantského, pohříchu islamistického naturelu atd., atd. Z oslav 100. výročí vzniku Československé republiky se můžeme i nemusíme radovat, každý podle svého gusta, či lépe podle svého vědomí a svědomí.

Osobně se domnívám, že tyto oslavy nemají či neměly, kromě politických a osobních efektů exponovaných politiků a VIP osob jiné politické, ideologické, geopolitické důvody a opodstatnění, než falešné, pokrytecké a prospěchářské cíle. Československá republika, skládající se z národních územních celků Česka a Slovenska neexistuje, vize o svébytnosti jednotné a samostatné republiky (viz vazby na EU a NATO) podle T.G. Masaryka byly pošlapány a zadupány, jeho myšlenky a ideje jsou bezostyšně zneužívány, účelově a prospěchářsky proklamovány. „Tatíček“ Masaryk se stal účelovým idolem a ikonou pro bezcharakterní politiku současných rádoby demokratů a liberálů, kteří se o Masaryka jen opírají (či otírají), avšak podle něj nekonají. Jinak by totiž k rozdělení Československa nemohlo dojít. Tak o co (a hlavně komu) na oslavách 100. výročí vzniku Československa vlastně šlo? Odpověď: mnohým o mnoho, ale to je už jiná historická kapitola.

Závěrem jen zmíním, že se již v Česku zvedá vlastenecká názorová vlna, požadující opětné spojení obou republik v jeden celostátní útvar, Československou republiku. Jeho naplnění či realizace je, vzhledem k mezinárodní situaci, ale také naší členské závislosti (připosranosti) vůči EU a NATO (s americkým establishmentem v zádech), víceméně nepravděpodobná, ne-li takřka vyloučená. Což ale bude nejméně vadit politikům a těm, kteří jsou již dostatečně do stávajících geopolitických struktur zafixováni. A požadavek občanů? Nic, jako vždy!

82 komentářů :

  1. O opětovné, dnes zcela nesmyslné a nic nepřinášející spojení se zakomplexovanýma Slovákama, které si nepřeje 90% Čechů a 99% Slováků, může usilovat jen mimoň žijící mimo čas a prostor v nějakém virtuálním světě zcela mimo realitu.

    A žvásty o nesmysluplnosti oslav vzniku Československa, když už Československo neexistuje, jsou stejně dementní jako divení se proč Rusko oslavuje 9. května Den vítězství nad fašismem, když nezvítězili Rusové, ale Sověti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 2:21 troubo, nad hitlerovským Německem zvítězil stát v podstatě ustavený ruským národem. O tom jeho okamžitá forma nerozhoduje stejně, jako forma státu německého národa, který, ať si to kdo vykládá jak chce, byl poražen. Ten důvod k oslavám má ruský národ spolu s dalšími, pokud se s tímto státem ztotožňují. Nejspíš tací, jako Šojgu, který Rusem ani není.
      K oslavám vzniku ČSR - když nic jiného, tak ČR a SR jsou nástupnickými státy ČSR především v tom smyslu, že se jim dostalo byť nějaké, ale přece jen národní samostatnosti... Pan Baťa fabuluje chabě, když se domnívá, že oslavy, ať byly jaké byly, k podpoře vlastenectví vůbec, ale vůbec neposloužily.
      Hádám, že zatrpklost kvalitě úvah nijak neprospívá, pane Baťo.

      Vymazat
    2. 2:21

      Po těch letech násilného odloučení od Slovenska by pro mě vize opětovného slučování za stávajících podmínek asi už nebyla tak atraktivní jako dříve, ale není pro mě těžké představit si aspoň nějaký přínos. Je jím třeba zvětšený hospodářský a územní prostor, s čímž se pojí významnější role pro vyjednávání v mezinárodních vztazích, včetně institucí EU.
      Nicméně dnes jsme v podstatě dva rozvrácené pseudostáty a nejsem si jist, jestli za takové situace by byla snazší naše společná konsolidace, nebo naopak o to složitější. Jsou tu zcela jiné podmínky než v roce 1918, kdy výrazně slabší bylo nově vzniklé Slovensko, které se však mohlo opřít o poměrně konsolidované Čechy. Dnes jsou v podstatě stejně slabé oba státy a také vyprchalo nadšení lidí pro vlastenectví a vlastně pro cokoli.

      Ruskou federaci tvoří státy, které se účastnily bojů a dosáhly vítězství, které už jim nikdo neodepře. Pořád jsou to ti stejní vítězové 2 sv. války.

      Československo už ale neexistuje. Jsou tady sice 2 země, které bývaly Československem, ale už jím nejsou. Je to jako bujará oslava výročí svatby lidí, kteří se však už před čtvrt stoletím rozvedli. Taková oslava by asi působila trochu divně.

      Vymazat
    3. A co tak podrazáci Češi?

      Vymazat
    4. Taky si neumím představit obnovení Rakouskouherska se zakomplexovanýma Čechama a Maďarama:-). I když tady máme takovej pseudosvaz středoeuropských států - V4 máme. Ale ne Oesterreich-středoeuropskou říši. No jasný, nad fašizmem zvítězil Sovětský zvaz né Rusové. Tož pravda. Neumím si představit, jestli měli Rusové zájem bránit ty bolševické parchanáty. Nanejvýš moudrejší by bylo přisoudit vítězství nad fašizmem ani né Sovětskýmu svazu ale hned Ukrajincům:-).

      Vymazat
    5. 3:34 To leda hovno! - http://img-fotki.yandex.ru/get/3304/tapirr.11f/0_27c44_2dd8151b_orig.jpg

      Vymazat
    6. 6:59 Tak jistě! Nezapomínejme, že "ani čužije"! - - https://www.youtube.com/watch?v=SvenB1N3WJY

      a taky že "eto ne naša istoria"! - http://iks2010.info/wp-content/uploads/img/%D0%9D%D0%B0%D1%88%D0%B0-%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%B3%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%8F-14.png

      Vymazat
    7. 3:34 Ovšem je třeba přeci jen přiznat podíl slovanské mužické lenosti a otupělosti na pádu Třetího Říma! Této otupělosti se též říká "ruská duše". Nic není vzdálenější pravdě. Protože původním Rusem je nordicko-slovanský árijec, který je disciplinovaný, svobodomilovný a spíše faustovský než fatalistický - stejně jako Švédové, Dánové či Němci. Fatalistická "slovanská duše" je reakcí ruského lidu na otroctví, které jim pomohla vydržet, aniž by riskovali své životy při vzpouře. Tato idea byla povzbuzována, ochraňována a zneužívaná mongolsko-byzantsko-židovsko-komunistickými vládci euroasijské říše. "Slovanská duše" je ve skutečnosti "otrocká duše." (V angličtině: slavic soul - slavish soul.) Je to sen árijského muže uvrženého do otroctví, ochromující práce a života v ponižujících podmínkách, jehož předkové byli vyhlazeni etnicky cizími elitami, a který nemá vůli čelit realitě a postavit se svým pánům ...

      Vymazat
    8. NIKDO Z VÁS TO NEBUDE VĚŘIT,ALE NA OSLAVU VYŠLI

      i naši opravdoví Blaničti rytíři jak to udělali si můžete přečist u sousedů na NWOO v článku pani Procházkové přimo v diskusi pod jejim článkem

      LENKA PROCHÁZKOVÁ,MY KACIŘI!

      http://www.nwoo.org/2018/10/28/lenka-prochazkova-my-kaciri/

      Vymazat
    9. Zase tady tapetuje idiot 10:37.

      Vymazat
    10. 12:20 To se tobě stát nemůže co, jsouc jen těkavým prdem v pravidelnejch pauzách vypouštěným z lejnolíhně tohodle škaredýho Ugrofína - http://iks2010.info/wp-content/uploads/img/291912_original.png

      Nemáš totiž ručičky, jen tak duješ do kláves a na slídu skáčou náhodný písmena ...

      Vymazat
    11. A taky idiot 15:57. Možná je to ten samý ubožák tapetář.

      Vymazat
    12. 17:42 o je leda tvůj prdonoš tu na 8 minutě rudoprde! - https://www.youtube.com/watch?v=I1ImlHGLPj0

      Vymazat
  2. Tentokrát отлично, drahý soudruhu a soukmenovče Baťo!

    Ano, máš leninskou pravdu: Pražáci opravdu neslavili 100. výročí osvobození naší vlasti z Evropy; prostě se jen tak flákali po ulicích a chlastali u toho jako carští důstojníci.
    Co bys taky chtěl od Pražáků, že, když v Praze je to samý kavárník nebo doktor či inženýr, že.

    POZOR!
    Výše uvedená pravda neplatí na NAŠE LIDI, přinucené brutálními okolnostmi dočasně pobývat mezi Pražáky-kavárníky a havlisty-kalouskovci!
    Ano, všichni naši národní Vůdcové (Miloš, Babiš, Klaus. st., Vojta Filip, T. Okamura) by NESMÍRNĚ rádi bydleli v Dolním Smrdákově, kdyby to jen trošku šlo.
    A ono to půjde, jednoho krásného dne: Neboť po opětovném osvobození naší vlasti nepřemožitelnou Armádou Ruské federace opět odstraníme rozdíl mezi městem a venkovem, jako po r. 1945 – a pak bude vláda i Sněmovna lidu zasedat klidně na návsi, či rovnou mezi pracujícími v kravíně, bez bázně a pohany.

    A právě toho krásného dne, kdy vláda Česko-Moravské slovanské socialistické republiky zasedne mezi naše prosté jednotně zemědělské družstevníky, bude podepsán zákon přičleňující Slovensko k Moravské SSR.
    Tím bude konečně vyplněna věčná a bolavá touha našeho lidu po kolonii.

    Samozřejmě, kolonii Slovensko budeme nikoli vykořisťovat (na rozdíl od euroamerických kolonizátorů), nýbrž ZVELEBOVAT – po vzoru ruských nositelů kultury.
    A pak už budeme zvesela kráčet, bok po boku s potomky slavných ruských bohatýrů, vstříc šťastným zítřkům, které ve Velikém Rusku již znamenají včerejšky.
    Ach, jak já se na to těším!

    Ať věčně žije Veliký Putin, Budiž Jeho Jméno Pochváleno, naše jediná opravdová záštita proti EU a NATO!

    P. Radosta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. MÁŠ LI BOL, VEM RADOSTOL ! Kvalitní laxativum pro
      Radostné vysrání.

      Vymazat
    2. A Novorepublikolux zase zastaví putlerprdy!

      Vymazat
  3. drahy soukmenoffce Starosto budesli vydavat svou poezii knizne potom prosim o vyrozumeni zde na techto strankach kde mam sve misto stale a jsem z tady 24/7 jako seven eleven ti teky nezviraji neb tam pracuji otroci z Indie ci Pakistanu ,nejdou poznat jsou jako neco mezo neegr a mexo. Diky za zpravu Nick Honolulu

    OdpovědětVymazat
  4. Připadá mi absurdní slavit něco, co už neexistuje. Místo oslav měla být zádušní mše spojená s ukázkou debility tehdejších politiků pro žáky a studenty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane Hricáku, Vaše logika kulhá na obě. Je oslavován vznik státu, jehož nástupníky jsou ČR a SR, dosud státy dvou státních národů, kterým se vznikem ČSR dostalo národní samostatnosti. Není oslavována existence ČSR resp. RČS. Některé fantasmagorie shora zcela ignorují skutečnost, že jak Češi, tak zejména Slováci, byly v rámci Rakousko-Uherské monarchie intenzivně odnárodňováni, což rozpadu monarchie do jisté míry přispělo.

      Vymazat
    2. 11:23 opravuji Češi a Slováci "byli", samozřejmě.

      Vymazat
    3. Oslavy jsou v pořádku, jsem rád, že se stoleté výročí připomnělo v tak přátelském duchu. Znovu vytvoření Československa už ne, jsme někde úplně jinde, je konec.

      Možná nějaký velmi volný svazek na bázi jakési "kulturní" dohody. Umím si představit sdílení některých prostředků, společné banky (ačkoliv měnu bychom mohli sdílet až tehdy, kdyby Česko přešlo do Eurozóny), shodnou legislativu včetně normativní, úzce kooperující armády a zahraniční politika a samozřejmě volné hranice. Jenže tohle vše je už v rámci EU. Jediné, co se u našich dvou států momentálně se neshoduje s EU, je názor na řízenou islámskou migraci, ale v tom sdílíme společnou politiku s V4. Otázkou je dokdy.

      Takže tímto mám úplně opačný názor než p. Baťa a pokud vím, shoduje se se mnou víc než 90% Slováků. Přitom vztahy jsou dobré, řekl bych velmi dobré. Jsme spíš dva sourozenci, co vylétli z rodičovského hnízda, než manželé po rozvodu, tak to nepokažme.

      Vymazat
    4. 12,39
      Jakkoliv se snažím pochopit zejména slovenský nacionalismus, rozdělení Československa jsem neschvaloval a schvalovat nikdy nebudu. Říká se, že dva jsou víc než jeden. Já k tomu jenom dodám, že 15 je víc než 10, nebo 5. Tratili jsme my i Slováci. Máme slabší ekonomiky, trhy, armády a o váze slova ani nemluvím. Nabízí se mi i vysvětlení pro vyvolání národnostních třenic. Je snazší ovládat malé a slabé, než velké a silné. V tomto duchu se rozpadla Jugoslávie, Sovětský svaz i Československo. A není těžké uhodnout, komu tento rozklad vyhovuje a kdo ho od počátku podporoval.

      Vymazat
    5. 12:50, ale já se s vámi nepřu, máte pravdu. Československo samozřejmě bylo podstatně lepší než dva malé státy, byla to podařená republika a byl jsem na ni hrdý.

      Jenže jestli vzpomenete na časy dělení, víte, že i vzhledem k situaci v Jugoslávii, tady byla rizika. Ne že bych něco významného zaznamenal, jenže to si Jugoši mysleli taky. Slovenskem v té době objížděly skupinky těch zahraničních a zopár ludí se chytlo.

      Pak tady byly ve všech vládách třenice o každou kravinu, zjevně boj o koryta, a to mělo strašně špatný dosah na obyvatelstvo obou republik. Vyslechl jsem si tolik p!čovin a nehorázných lží z obou stran, že ještě dnes mě to naštve. Přitom v minulosti podobné hlouposti ani na mysl nepřišly. Ohnisko sváru bylo někde jinde a možná to byl záměr.

      Ale vás jako čechoslovakistu může hřát to, že ve světě nás vnímají furt stejně. Jsem tomu rád a kdoví, možná někdy motyka znovu vystřelí.

      Vymazat
  5. Česká arogance a pitomost je bez hranic. Podtrhuji česká, protože v té zemi nežijí jen Češi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, například Romové vůbec nejsou arogantní ani pitomí. To jsou na celičké planetě jen Češi. A přitom planeta si myslí, že Putin a Rusové.

      Vymazat
  6. Před sto lety v Pittsburghu emigranti rozhodli o sňatku Čech a Slovenska do společného státu. Slovenská část již dvakrát, v době krize a ohrožení, ZRADILA. Naposledy skončila, díky Bohu, před dvaceti šesti lety, pro Čechy drahým rozvodem, ale bez fackování a valaškování... Takže ať si Slováci dál hrají svoji hymnu třeba na fujaru - za jejich, u nich doma!

    Pane Baťo, je logické, že kdo mě zradil dvakrát, ten mě zradí i potřetí, bude-li to pro něho výhodnější... takže AŤ SI SLOVÁCI ZŮSTANOU NA SLOVENSKU, VEZMOU SI ZPĚT SVÉ CIKÁNY - HOUFNĚ PROPAŠOVÁVANÉ ze Slovenska Slovákem Husákem, Rumlem/Havlem k nám ... a žijí na Slovensku za své, bez údajného českého "švédování"... kdy českými prostředky vybudované Slovensko, z Félvidéku roku 1918, prý naopak bylo Čechy rabováno (ubozí Jánošíci), jako je rabovali Švédi královny Kristýny v 17. století...

    Inu, Ukrajinským pohrobkům Bandery a Evropana Hitlera je přeci také nejlépe bez Rusů... NA STRÁŽ, Fátra Tátra Mátráci Velkoslováci. Co se raději spojit s Ukrajinou a Čechy nechat konečně Čechům? A nevnucovat jim potřetí tu samou nevěrnou předraženou nevěstku ke sňatku - I KOCOUR V TELEVIZNÍ REKLAMĚ POCHOPIL - že než takový potřetí sňatek s takovou "Milionovou bábou", slovy pana Vojtíška: RADĚJI UTREJCH (viz "Přivedla žebráka na mizinu"...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak , nechat Slováky na pokoji ať si užívají samostatnosti . Byly s nima stejně jen nepříjemnosti , cítili se utlačovaní a nespokojení . Mají svého Kisku a my zas Miloše . Moc velký rozdíl mezi nimi není , oba jsou věrnými slouhy NATO . Možná že Slováci se budou mít ještě lépe než Češi . Jsou zdatnými obchodníky , dokonce už prý prodávají Tatranský vzduch v konzervách .

      Vymazat
    2. Keď ste počas Rakúskouhorska dali Slovákom taký skvelý príklad vernosti svojej vlasti, tak čo ste od nich mohli očakávať? Jedine zradu v tej najťažšej chvíli. Čo myslíte, ako vníma občan ČSSR, ktorí počas vojenskej služby prisahal vernosť svojej vlasti ČSSR a nie druhému Slovenskému štátu? Taký istý pocit bezmocnostia odporu, čo občania, ktorých ste bez práva o sebaurčení v referende vyčlenili z jedného "žalára národov" do iného žalára národov-ČSR. Čo môžu očakávať tí ktorí splodili druhý Slovenský štát od svojich spoluobčanov? Hurónske nadšenie, že ako je nám len skvele v tomto koterci-pidištáte pod Tatrami? Tak čo stále očskávajú aj Česskí podrazáci a šovinisti od Slovenských podrazákov a šovinistov? Môj profil Ukrofil.

      Vymazat
    3. 7.14 Pane Ukrofile, vás ani Porošenko chtít nebude, když se zeptá Orbána, jak Slováci při rozpadu Rakousko-Uherska hájili svoji uherskost-zalitavskost = MAĎARSKOST. Éljen a Magyar! To je zase VÁŠ SLOVENSKÝ stoletý přínos do československého státu. Co čekáme od Slovenského štátu? Oštiepok nepančovaný kravským mlékem (takový nabízí TESCO za německé ceny), parenicu, maďarskou cimbálovku s cikánským primášem, tokajské víno, Spišsků borievkovicu,... možná ještě Karpatský biely rum (nevím jak vy říkáte pobruselsky nekulérovanému 40% "tuzemáku")... když je nepředražíte.

      My můžeme nabídnout Plzeňské pivo, Šaraticu, bude-li slabá tak Radostol...

      Vymazat
    4. 6:32, ještě že většinově na tvoje ubrečené bláboly sere pes.

      11:08, jsi vedle s tím Zalitavskem, společný stát právě naopak jako první navrhnul Štefánik a podpořen byl i jejich emigrací. Mimochodem, Slováci většinově mají rádi řízek a salát, kachnu s červeným zelím nebo guláš, vše zalité pivem.

      Vymazat
    5. Slováci jsou nám nejbližší národ. Byli v době založení republiky a jsou stále. S tou zradou to není tak jednoduché. Pod tlakem Německa, vzniknul Českomoravský protektorát a Slovenský stát. Podobně pod tlakem našich nových západních přátel, bylo Československo znovu rozbito.
      Vždy jsme čelili Německu a historie nekončí. Snadněji se udržíme společně se Slovenskem, než samotné Čechy a Morava. O samotném Slovensku nemluvě. Němci to vědí a jak to bylo možné, tak se znovu spojili, i když je to stálo obrovské prostředky. P.K.

      Vymazat
  7. Myslím si, že Slováci, Moravané a Slezané se bez vás Čechů obejdou a vy Češi jste národ ( vy ani národ nejste) vy jste směs. Těch podrazů co jste napáchali je dost a dost. Takže nechte ostatní na pokoji a přestaňte si usurpovat více než vám patří. Čechy začínají u Aše a končí u Jihlavy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale no tak, nepřehánějte to zase s tím falešným národovectvím. To nevede k ničemu dobrému.
      Tak třeba Slováků jsem v Čechách za svých 20 let života v ČSSR nepotkal tolik, jako jich potkám cestou ranním autobusem, nabo na nákupu v superhyper. A Moravany se Slezany taková Praha doslova přetéká. Nejen v parlamentu.

      Vymazat
    2. 7:11, píše česky, kdoví, co to je zač? Nějaký smíchaný exot.. Ale s názorem, že pro některé endemické pitomce končí ČR u Jihlavy, jsem se setkal už za komárů. Lituji takové chudáky, bohudík jich je velmi málo.

      Vymazat
  8. oslavy stali nejvic televizni koncesionaře tolik politruku a bolševickych iluzionystu sčernoprdelnimi kazteli napřetržitě 24 time day a my koncesionaři dame co si panstvo řekne přesto že musime mit zavřenou hubu a otevřenou peněženku pro všelike povaleče a vykladače jedine pravdy to zas bude mit bolševik klepetko a bolševička marcelka co včete přežila i prvni repunbliku a gotwalda s husakem vesele vanoce a premie znašich povinnych desatku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždyť se také, chuděra, měla nejlépe za pana Hitlera... a až na stará kolena zase za Havla atd.

      Vymazat
  9. Prostě celou tu komedii nevnímám. V dnešním světě skutečně národovectví je k ničemu. Obzvlášť ve vztahu se Slovenskem. Jedná se spíš o občany toho kterého státu co ve většině chtějí. V současnost trpí Evropa schyzofrenií.

    OdpovědětVymazat
  10. Jediné co spojuje různé lidi i nelidy, národy či pronárody,
    režimy demokratické, polodemokratické, čtvrtdemokratické,
    i ty lepší, nedemokratické, jsou OSLAVY.
    Řeči, tlachy, plky, tlesky, plesky, fangle i fangličky, kolorky dvou a více, řvaní, pískání, štěkání a jiné srandičky.
    Proč to lidem i nelidům brát.

    OdpovědětVymazat
  11. Tedy občané až tak neslavili, jako honorace. Bylo hnusné počasí a já jsem musel ujít kus cesty našim městem. Neviděl jsem jediný prapor, jedinou vlajku, jediné ozdobené okno. Dokonce ani na škole, nádraží. Nevím proč zrovna toto výročí a v současnosti je pro naše občany "ukradené". Ostatně, kde u domů je dnes k vidění žerď na vyvěšení vlajky, praporu? Takže kdo slavil? Politické loutky a jejich loutkovodiči, zbrojnoši kapitálu a oligarchové - většina stejně ale asi na oko, ti bohatší za sliby daňových prázdnin (které si stejně dělají celý život) a ti chudší za korupné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na co by se utrácely prachy na nějakou výzdobu století neexistující republiky, když jsou potřeba na červené karty. V Česku pro Zemana na Slovensku pro Fica.

      Vymazat
  12. Nikdo vás nic slavit nenutí, do průvodů s mávátky už dávno chodit nemusíte. Takže o co vám tedy vlastně, jde vy "vlastenci"?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O mrhání prostředků z našich daní! DANĚ NÁS SNAD PLATIT NUTÍ, NE? Voni multikulturalisto/internacionalisto...

      Vymazat
    2. O výplach mozků, pokrytectví a urážku všech těch, kteří si nepřáli rozbití naší společné země.

      Vymazat
  13. Někteří slavit mohou ale většina neslaví není co.

    OdpovědětVymazat
  14. mnoho vecí sa na Slovensku rieši inak ako v Prahe, a teraz, keď prišlo na pretras okrúhle výročie, tak sa dostalo na svetlo sveta pár vecí ktoré postavili Česko tej doby do nepríliš dobrého svetla, napr - pred prevratom bolo na Slovensku jedno gymnázium , po prevrate 31 -no hlúposť, len sa premaľovali štíty, a bolo, ale automaticky tí na Slovensku ktorí mali vysvedčenia v magyarskom jazyku, tak tých vyhodili, a noví prišli z Česka, rozdávali sa trafiky jedna radosť, a odozva nenechala na seba dlho čakať, reči, ž inteligenciu vychovali na Slovensku Češi, no pár ich bolo, a po čase sa tí, čo mali magyarské vysvedčenia rekvalifikovali a začali sa dožadovať spravodlivejšieho jednania, a tak v 1939 - prišlo - češi peši, z armády, z verejnej správy, zo vzdelávacích inštitúcii - odchod, a to isté bolo aj v roku 1989 -dyť oni na tom Slovensku nic nemají ! žádny instituce,- čekám do roka nebo dvou kolaps - Pithard - a nič, žiaden návrat k ČSR sa konať nebude, popravde už v roku 1929 sa začali ozývať hlasy o odchode - takže nechajme to tak, a dnes Slováci vo svete- sme aj v Nemecku tak, ako aj iné národy, takže radšej sa zbližujeme s Rakúskom, ako s Českom, pripomínam, že Morava do toho nepatrí, Česko je ohraničené - a aj tvorené len Čechmi, a aj preto Slovensko založenie ČSR s dajakým výskotom neoslavuje

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No s tím, jak popisuje 10:11 po r. 1918 účast českých učitelů a lékařů na životě Slováků moc nesouhlasím. Učila tam moje pozdější tchyně a její vyprávění bylo o stavu školství a vzdělanosti zcela jiné. Stejné to bylo také při obnově univerzity v Bratislavě 1919, kdy bez českých pedagogů by to nešlo, ostatně ještě za 2. světové války jezdili Slováci si pro docenturu do stejně fašistického Chorvatska, do Zagrebu. Také po 2. světové válce, vzdor tomu, že české vysoké školy byly a slovenské za války nebyly uzavřeny, musely na umístěnky na Slovensko odejít stovky lékařů (asi jako dnes k nám chodí na lepší Ukrajinci, tak tehdy Češi museli nedobrovolně na horší) - a pak když Slovensko mělo dostatek lékařů svých, tak dostali Češi kopačky.
      Ano, souhlasím s autorem, že spolužití bylo napjaté, už proto, že Češi tíhli k demokracii a Slováci k nacismu - "Na stráž". My jsme si prožili svou Bílou Horu, Slováci takovouto historii nemají, cítí se se svoji šlechtou velkopanským národem jako Poláci, kde také nacismus kvetl stejně úrodně jako v Německu. Jistě, vzpomínky na Hlinku a Tissu jsou nevyhasínající a my Češi bychom jim to "blaho" neměli upírat. Rozvod se Slovenskem byl správný, jen jsme jim nemuseli tak velkoryse věnovat těch 300 miliard (v dnešní hodnotě Kč) a rozsáhlé komplexy lesů i kus Moravy s jednou vesnici - to Pražáci rozdávali z majetku druhých!

      Vymazat
    2. S tím nastrážováním bych pane 11:32 moc neprudil. Jjistěte si kolik procent/ desítek procent představovala vojenská technika vyrobená Protektorátem B und M- stejně jste se podíleli na válce na straně Německa jako zbytek Evropy- všechny národy do jednoho se přičinili ke společnému úsilí tahu na východ, ke zcivilizování těch barbarů

      Vymazat
    3. 11.56 To, co píšete, je podraz. Jako průmysl protektorátu BuM nebyl vybaven na výrobu těžkých tanků, navíc SVAŘOVANÉHO PANCÉŘOVÁNÍ - svařoval se až HETZER - zato slovenská armáda bila bolševiky na Ostfrontu co se do nich vešlo - dokud Hitler vyhrával, aby zinscenovali "Národné povstanie" čímž PŘEBĚHLI k Benešovi na stranu vítězů... k české pokladničce... Ani přechody přes Duklu jste nedokázali udržet... a najednou každý hlinkův gardista bol partyzánom... Čarnogursští z fárské republiky a z 1993... áno, jedna rodina. Takže to Na stráž sedí; Slováci byli vždy s Čechy "na stáž" a Čechůn nechtě platil a platí...

      Vymazat
    4. 12:30, absolutně lživé. Mám příbuzenstvo na Slovensku, mezi nimi i bojující na východní frontě ve Svobodově jednotce, padlé na Dukle, a jednoho účastníka SNP v Litvinovově brigádě. Takových bylo plno a všichni se zasloužili o mír a denacifikaci Československa. Nebude si tady nějaký šmejd výsměšně otírat hubu o lidi, kteří položili život za ten jejich. Ale já rozumím, jeho fotr donášel na Gestapo, a nejen že přežil, ale dostal za to slušný peníz. Takže podle jeho logiky to je úspěch.

      Vymazat
    5. 13.28 Ano, vykřikujete jako Hlinkvi pohrobci o ĺuďácké "manifestaci" při dělení republiky, ale máte smůlu, CIGÁNÍTE... I já mám v rodině pamětníky, maminka se narodila na Slovensku u maďarské hranice... a pamatují jak Ĺudoví fašisté hnali Čehůnov při první dezerci Slovenska. A naši válčili ještě za Rakouska... tak NETÁRAJTE! Vy jste nemuseli na GESTAPO, protože stačilo K FARÁROVI, HEJ?

      Vymazat
    6. 14:26, na Slovensku žijí spousty Čechů, někteří už několik generací. Přestaňte ublíženě vytahovat kraviny ze skříně, odpusťte si urážky, nikoho to v těchto dnech nezajímá. Dnes je století výročí založení státu, pro oba národy významný historický okamžik, za který jsme všichni vděčni. BuM a SŠ jsou dávno pryč, a nebyly to projekty naše, ale tlačené ze zahraničí. Koneckonců BuM byl sice Protektorát, ale nácků tady bylo plno podobně jako v Slovakštátu.

      Jenže na obou stranách se našlo také významné množství statečných lidí, kterým se nelze vysmívat, jako to udělal zmetek 12:30. To na něj jsem reagoval. Ne na Čechy jako celek, sám jsem Čech. A co se týká Gestapa, ano, i s tím máme jako rodina zkušenosti: razie, výslechy, konfiskace majetku, koncentrák a podlomené zdraví. Společná republika a dvě samostatné pro nás znamenaly úspěšné završení obrození. Holt, ne každému se to líbí.

      Vymazat
    7. 14:26 nerev bratček, nerob nam tuna ostudu! Ved sa nám teraz vedie lepši ako všem týmto závistným a zbabelým čeHúnom! Ked naši dedovia bojovali za Európu,tak ti jejich chujskí dedkovia dýchali kakao aby nemuseli budovat spoločnú budúcnost v ramci kulturných národov lebo rovno sypali piesok do heinkelovských motorov - zbabelci zákerný! Preto my sa im možeme iba smiat dnes a zazpievať si tu našú! - https://www.youtube.com/watch?v=FbKdjzqWIA0

      Vymazat
    8. 16:08, ty jsi dobrý exot.

      Vymazat
  15. Makrela končí a její poskoci brečí:

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Odchod-Merkelove-Ted-na-nas-Nemecko-nebude-brat-ohled-boji-se-TOP-09-Z-ODS-prisla-tvrdsi-slova-557411

    OdpovědětVymazat
  16. Pane Baťo, další zbytečný článek. Vraťte se do reality, žádná vlna požadující opětovné spojení obou republik se nezvedá. A neříkejte mi, že si nepamatujete tu dobu, kdy se republika dělila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oslavy 100let republiky, byly důležité. Snad během nich, alespoň některým eurohujerům blesklo hlavou, že naší vlastí není EU, ale naše republika. EU je něco, do čeho jsme vstoupili, aby nám to usnadňovalo spolužití s ostatními národy. Ale ono to k našemu prospěchu, s podivem, nefunguje.
      Takže zpět ke svému státu a jeho funkčnosti. Je na nás jak si ji zařídíme, na rozdíl od pasivního čekání, co nám vnutí EU. Že ta funkčnost může být dokonalejší, ve společném státě se Slovenskem, po ekonomické stránce asi není pochyb. Zbývá odmítnout falešné přátele, kteří nám při rozchodu říkali, že o nic nejde, že se opět sejdeme v EU. P.K.

      Vymazat
    2. 13;23 Mluvite mi z duse.Pokazde kdyz se "hlasime" k Zapadu a NATU si pripadam jako ve velmi spatnem manzelstvi,ve kterem je partner zarlivec a despota

      Vymazat
  17. Nejlepší by bylo, slavit vznik všech státních útvarů,které kdy na tomto území vznikly a to včetně protektorátu. Každý by si našel ten svůj soudek vína.

    OdpovědětVymazat
  18. Větší část té diskuze mi přijde smutně trapná, postrádající nadhled, vyžadující znalost a jistý intelekt. Nakonec, dík skutečně svobodné diskuzi na NR alespoň spolehlivě víme, proč volby dopadají tak, jak dopadají. Nebýt takové míry blbosti, neměla by se bezcharakterní menšina, na úkor většiny, tak nadmíru dobře. Jistě, blbečci, dál množte se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tím, že všichni mluví a nikdo/většina neposlouchá, nepoužívá šedou kůru...já jsem přece nejchytřejší co mne bude kdo poučovat a pak se divíme, že se nedomluvíme. Ostatně o to jde, atomizovat společnost k lepší kontrole

      Vymazat
    2. Take se mi diskuze nelibila,az na pana PK

      Vymazat
  19. Tohleto je směšné. Žádný stát nevznikl zdola, vždy vznikl násilím. Když vídím, jak ta milá, radostná demokracie umožňuje lůze se drát do vedoucích funkcí, jímá mě děs. Bydlím poblíž Prahy v satelitní obci, jezdím na rekreaci do obce vzdálenější od hlavního města a mám pořád ještě byt v Praze, o který se starám dětem. Ve všech těchto místech bojují o brebendy lidi, co neumí, nebo nechtějí normálně makat a očekávají zvolením do zastupitelstva nějaké výhody, je mi blitno.
    Mužik potřebuje bič a ne lidská práva, jinak rozbije na co sáhne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rudolfe, a tím mužikem jste vy, nebo vaši místní poslanci a úředníci městského magistrátu?

      Vymazat
    2. Příteli, myšleno je to s nadsázkou, nepočítal jsem, že se ozve maník, který si to vezme na sebe. Většina nechodí volit a v politice jsou pořád stejné tváře a podle kvality státu mi připadá, že jde to spíše s kopce. Například pokud jste taky pirát, nepochybně i nelegální musí být legální. Nejoblíbenější starosta je vždy ten, co nic nedělá a do ničeho nevrtá. Na to jsou přece další státní složky, že. Například chtěl bych vidět nějakou činnost živnostenského úřadu, to je jen nějaká formalita, či fixe a policajt do našich končin nechodí, vždyť je vše O.K.
      No, co se týče ustanovení státu, dejte mi vědět, až všelidovým hlasováním vzniknou Spojené státy evropské ...

      Vymazat
    3. Rudolfe, nejsem pracovník magistrátu, takže nic jsem na sebe nevzal. Mě zaujala ta terminologie: "mužik+bič" bez lidských práv. That's all.

      USE referendem nevznikne, museli by to odhlasovat ve Strasbourgu.

      Vymazat
    4. 14:46-USE referendem opravdu nevznikne, nařízením ze Strasbourgu možná ano.

      Vymazat
  20. Všude v "mejstrýmů" jen děs a hrůza, jak pražské kavárně Zeman pokazil oslavy 28.10., které si asi kavárna chtěla zprivatizovat. Jen otrávený národ neskákal jak kavárna by ráda pískala. Národ má svých starostí dost a tak nevyšel do ulic jako hvízdající kavárna. Lid má klidnou hlavu, zatím co kavárně hlava puká vztekem, že ne všichni, jako ona, chtějí sloužit kapitálu a militarismu, jejich válkám a agresím! Nechtějí plodit teroristy a migranty, nechtějí její štvanice, kopírující někdejší nacistický antisemitismus proti žádnému národu, ale ani díkůvzdání žádné šlechtě, honoraci, kapitálu a soudobým Fýrerům.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo ošklivě.
      I na tu úžasnou vojenskou přehlídku (to mně potěšilo).

      Vymazat
  21. VÁLKA !!! USáci útočí na nejmocnější letadlovou loď mira!!!

    Ano, US Army zaútočila – bez vyhlášení války!! – na nejmocnější letadlovou loď našeho slovanského mira, na тяжелый авианесущий крейсер „Адмирал Кузнецов“!

    Samozřejmě, takovou mocnou loď nepotopí ani „Velký ďábel“ (USA), ani ještě větší „Malý ďábel“ (Izrael).
    Proto „Адмирал Кузнецов“ vydržel, a agresoři potopili pouze плавучий док ПД-50, nejmocnější plovoucí dok v celém širém Velikém Rusku.

    Musíme doufat, že tentokrát již Veliký Putin, BJJP, zareaguje jak se patří na Vůdce všeho Slovanstva: Ohněm a mečem!
    Ano, Veliký Putin, Budiž Jeho Jméno Pochváleno, již několikrát v podobných případech ustoupil – jako rozumnější.
    Proto USA nebyly – dodnes! – potrestány kupříkladu za potopení sovětsko-ruské mírové ponorky Kursk.

    Nyní se však míra dovršila: Potopení ПД-50 jistě odstartuje 3. světovou válku, jež do dějin Vesmíru vejde pod názvem Velká internacionálně-vlastenecká válka.
    Vítězství obranných Vojsk Ruské federace nad US Army zažehne plamen revoluce na celém světě; zanedlouho nezbude po kapitalismu a demokracii ani puch, celoplanetárně.

    Co to znamená pro nás roduvěrné Čechy?
    Že musíme urychlit celý proces útěku naší vlasti z osidel EU a chřtánu NATO.
    Že se musíme SMĚLE postavit vedle našich starších ruských bratří, a s nimi čelit celému podlému euroamerickému světu, ke zkáze Leninem odsouzenému světu evropských hodnot, kapitalismu a demokracie.

    Pravda - sice všichni umřeme, až nad naší podřipskou kotlinkou exploduje první větší ruská mírová jaderná nálož, ale může nás těšit, že životy obětujeme ve prospěch kolektivu. No ne? No ano; prostě to bude KRÁSNÁ smrt, pro nás všechny.

    Světu slovanský mír!


    P. Radosta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás bydlí nemocná paní, co celou noc křičí (asi nějaká forma demence). Pokud chcete, tak Vás seznámím, věřím že by ste si na úrovni pohovořili (v době kdy si vezme prášky). Jenom nevím jestli to ta paní bude chtít, ona totiž když nemá zíchvat tak je docela rozumná. ST

      Vymazat
    2. 13:11, to byste té chudince staré nešťastné udělal? Co vám provedla?

      Vymazat
    3. MÁŠ LI BOL, VEM RADOSTOL ! Kvalitní a radostné vysrání zaručeno !!!

      Vymazat
  22. A zase, starej stalinistickej hajzl Baťa pomluví vše.Za co tato kreatura vlastně bojuje?

    OdpovědětVymazat
  23. Zaujímavé je, že na Slovensku sa o rozdelení s výnimkou pár magorov z umeleckého prostredia (ide o kšefty), nikto nezamýšľa. Takže komplexy sú zrejme na českej strane. Čo bolo, bolo. Nič nebolo zadarmo. Mali kolóniu, nemajú kolóniu... Vyzerá to tak, že je to problém MČČ (malý český človek).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pokud jste si mysleli,ze jste kolonie,tak je to opravdu lepsi takhle...S MCC to nema co delat

      Vymazat
    2. 15:44 pokud jste nezaregistroval, že na rozdělení Československa tratí objektivně národy oba a proto je víceméně lhostejné, který víc a který méně, je mi vás líto. A pokud přehlížíte, že ten větší národ s náhodou rozvinutějším hospodářstvím... zcela logicky a nakonec i ve vlastním zájmu nesl tu větší část nákladů industrializace Slovenska, tak to chápu. Jak jinak, když jste hlupák. Celkem je to jasné, hlupáci jsou tím neštěstím světa. Nebýt jich, tak se všechna ta minulá, současná a budoucí svinstva neprosadí. Vám 15:44, váš rozoumek nezávidím. K vašemu písemně zaznamenanému doznání k hlouposti samozřejmě blahopřeji. A taky dík, že se projevujete. Vřelý dík.

      Vymazat
    3. 15:54, nojo, další US (ubiedený Slovák). Mám kolem sebe asi šest Slováků. Naprosto sebevědomých, schopných, kteří by podobnou větu nikdy nevyřkli. Navíc to je lež.

      Když jsem měl někdy v minulosti rozhovor na téma rozdíl mezi republikami, kromě převládajícího jazyka na daném území jsem si ničeho nevšiml. Až po velmi dlouhé době jsem zjistil, že na Slovensku, u těch malomyslných a nedospělých, to je jakási podivná frustrace z dějin (jakoby Češi měli zvlášť jiné). No a ty jsi jedním z nich. Chvalabohu je vás mrňavá menšina. Ty "česká kolonie".

      Měl by sis vzít příklad z Masaryka, který rozcupoval debatu okolo Rukopisů napadrť, protože ta krásná lež prostě nestála za to.

      Vymazat
  24. S panem Baťou někde souhlas, jinde ne. 100 let od vzniku ČSR jsme určitě měli slavit a taky jsem ho oslavili. Dnes jde hlavně o fakt, že Češi získali po staletích habsburské-germánské vlády nezávislost. To, že společný stát se Slováky v roce 1992 zanikl bylo společným dílem Havla, Klause, Mečiara, Kalvody, Kňažka a spol., kteří pro své ambice Československo odepsali. Byl jsem čechoslovakista a zůstal jsem jím. V onom roce 1992 bych šel i do ulic, ale lhostejnost a spokojenost s výhodami Plyšáku tehdy u občanů federace převážila. Po čtvrtstoletí už nevidím spojení Čechů a Slováků jako reálné. Mohlo by nastat jen v případě nějaké další revoluce, krize, války...a to si nikdo soudný nepřeje (že Kalousku, Pospíšile, Bartošku, Fialo, Gazdíku, Rakušane, Bartoši a spol.?).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 16:43 ano, tak je to jednoduché! Plný souhlas, vidím to stejně.

      Vymazat
  25. Jiří Jírovec30. října 2018 19:02

    V rozhovoru pro PL jsem uvedl: Slavit není co. Československo zmizelo z mapy a co je horší, mizí i jeho historie. Máme zákon o protiprávnosti režimu z let 1948 až 1989, máme ústav pro vymazávání tohoto období z paměti. V Cimrmanově Poslu z Liptákova je postesknutí: „Ten pokrok, kde se to zastaví?“ V souvislosti s naší historií bychom se měli ptát: „To vymazávání, kde se to zastaví?“

    Slavíme sto let, ze kterých jsme vytrhli skoro polovinu jako nežádoucí. A nejen to, zkreslujeme i samo období První republiky, z níž vlastně zbyl jen Baťa a Oldřich Nový. V retrospektivních pořadech se nikdy nemluví o sociálních problémech, o inteligenci, která byla z velké části levicově orientovaná. Vynecháno bylo Osvobozené divadlo. Zbyla propaganda, čouhající ze všeho jako sláma z bot.

    Naše rodina vždy měla blízko ke Slovensku. Maminka, Češka, byla středoškolská profesorka, která v letech 1928-33 učila v Prešově a Nitře. V Čechách místa nebyla a na Slovensku neměli učitele, kteří by uměli učit jinak než maďarsky.

    Ke konci svého působení na Slovensku se setkala s protičeskými reakcemi lidí, kteří byli naočkováni tamními politiky.

    Prý zahnat Čehůny do Dunaja, vykřikoval školní. Mě taky, ptala se maminka a on odpověděl, že jine, protože je "taká iná". Tak to je vždy. Normální lidé se mezi sebou vždy shodnou.

    Rodiče měli spoustu spoustu slovenských přátel a moje generace jezdila na Slovensko pravidelně do hor. Nikdy jsem se nesetkal s nacionalistickými náladami a nadávkami na Čechy.

    Klaus se chlubí tím, že náš rozvod byl nenásilný, ale nemluví o tom, že by k rozdělení nebylo došlo, kdyby na ně netlačila politická špička. Proto se nekonalo referendum.

    Rozdělení Československa spolu s potlačováním období 1948-89 vedlo k úpadku hrdosti na to, co jsme byli a co jsme dosáhli. Osvojitelé několika ekonomických pouček dosáhli toho, že ve společnosti vznikl pocit malosti.

    S migrační vlnou, z níž ta ze Sýrie byla výsledkem války, kterou tam Západ ochotně zorganizoval prostřednictvím"umírněné opozice" proti Asadovi, získali někteří politici nové téma: Musíme být suverénní, musíme chránit národ a vlast.

    Jenže nejsme tak suverénní, abychom si mohli dovolit být mravní a protivit se pruhům a hvězdám, které vystřídaly srp a kladivo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto vystizne napsane

      Vymazat