Reklama

.

.

pondělí 1. října 2018

Úkolem prezidenta ČSR E. Beneše v roce 1938 bylo, aby Češi přežili.

Vladimíra Vítová (ANS)
Vladimíra Vítová, předsedkyně Aliance národních sil, kandidátka do Senátu PČR, Praha 8
1. 10. 2018
(Projev přednesený na shromáždění k výročí mnichovské zrady, Praha 30. 9. 2018)
Úkolem každého skutečného politika, hodného toho jména, je, aby v dané chvíli přežil národ – lidské bytosti – ne stát. Stát totiž mohou posléze právě přeživší lidské bytosti opět obnovit, což se i stalo. Češi opět získali svůj stát za minimální ztráty, to znamená, že strategie Edvarda Beneše tehdy byla brilantní. V dané situaci byla skutečnost, že prezident Edvard Beneš přijal mnichovskou kapitulaci, optimálním řešením pro lid Československa.

Vážení přátelé,
dovolte, abych Vás pozdravila jménem Českého mírového fóra a politického hnutí Aliance národních sil.

Takzvaná Mnichovská dohoda (30. září 1938) tvoří část historie, která podléhá nejrůznějším politickým interpretacím.

Podívejme se ale, jak skutečně vypadala tehdejší Evropa

Fungující demokracie byla de facto pouze ve Velké Británii, ve Francie a pak už jenom v Československu.

Polský režim byl polofašistický a projevil se hned po Mnichovu záborem Těšínska.

Maďarsko úzce spolupracovalo s Hitlerem.

Španělsko bylo frankistické.

Bulharsko kooperovalo s Hitlerem.

Jugoslávie odmítla Benešovu nabídku na spolupráci zemí Malé dohody a začala spolupracovat s Německem.

Rumunsko již v roce 1936 odmítlo Benešovu nabídku na spolupráci Malé dohody proti německé hrozbě.

Československo tedy mohlo požádat o pomoc v podstatě jen Sovětský svaz.

Zahraničně politická strategie československé vlády se v prvé řadě opírala o spojenectví s Francií a až následně o spojenectví Francie s Velkou Británií – co se týče vojenské pomoci v případě ohrožení státu.
(Projev přednesený na shromáždění k výročí mnichovské zrady, Praha 30. 9. 2018)
Ale Prahu zajímaly také postoje Spojených států. Ty v té době oficiálně známy nebyly.

Opřít se jednoznačně o pomoc Ruska tehdy nahrávalo všem, kteří systematicky a dlouhodobě vytvářeli obraz tehdejšího Československa, jako „bolševické bašty uprostřed Evropy“. Takovýto obraz byl prací především německé propagandy.

Je dobré vědět, že Československo tehdy bylo daleko lépe připraveno vojensky na případný konflikt než samotná Velká Británie a Francie.

Edvard Beneš věděl, že je Německem plánována – jako náhrada za Mnichov (v případě, že by nevyšel) - operace Grün. Šlo o německý plán vojenského úderu proti Československu, který nacisté chystali od roku 1937. Operace měla být alternativou, pokud by selhal diplomatický nátlak na Prahu. Berlín byl připraven roztrhat Československo na kusy v každém případě.

Úkolem každého skutečného politika, hodného toho jména, je, aby v dané chvíli přežil národ – lidské bytosti – ne stát. Stát totiž mohou posléze právě přeživší lidské bytosti opět obnovit, což se i stalo. Češi opět získali svůj stát za minimální ztráty, to znamená, že strategie Edvarda Beneše tehdy byla brilantní. V dané situaci byla skutečnost, že prezident Edvard Beneš přijal mnichovskou kapitulaci, optimálním řešením pro lid Československa.


Co se týče stanoviska USA k Mnichovské zradě, pak oficiální dokumenty hovoří pouze až o letech 1942–1943, kdy vstupuje USA do 2. světové války. Dne 12. 5. 1943 americký prezident Roosevelt prohlásil, že po válce musí být počet Němců v Československu co nejvíce snížen.

V současné době jsme svědky snah o zásadní přepsání historie. A proto právě ČMF i ANS mají ve svých základních programových požadavcích – nepřipustit zrušení poválečných dekretů prezidenta ČSR Edvarda Beneše.

Prezident vydal ústavní dekrety s právní silou ústavních zákonů. Ve Sbírce zákonů bylo publikováno 98 dekretů prezidenta a 7 dekretů bylo dodatečně republikováno. Všechny ústavní dekrety a dekrety prezidenta republiky byly po válce, 5. března 1946, dodatečně schváleny Prozatímním Národním shromážděním ústavním zákonem č. 57/1946 Sb.

Málo se ví o tom, že vedle dekretů, které jsou spojené především s konfiskací majetku etnických Němců a Maďarů, zrádců a kolaborantů, se ztrátou československého státního občanství Němců a Maďarů, zrušením německé university a německých vysokých škol technických, sem patří i dekrety o znárodnění většiny průmyslových podniků, pojišťoven, bank, zavedení centrálního plánování a všeobecné pracovní povinnosti.

Je nutné si naši historii neustále připomínat, protože, když nás připraví o historickou paměť, pak nás připraví i o naši národní identitu a o Českou republiku jako takovou.


Vladimíra Vítová, předsedkyně Aliance národních sil, kandidátka do Senátu PČR, Praha 8

77 komentářů :

  1. Ve světle pozdějších válečných událostí, kdy Hitler rozválcoval prakticky celou Evropu, můžeme s čistým svědomím říct, že Benešovo rozhodnutí bylo správné a střízlivé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ba tak. A snahou každého kolaboranta, od Bílé hory po nynější dny, zase je, aby CO NEJLÉPE přežil - jedno s jak ohnutou páteří - hlavně když ON a jeho rodina přežijí a zajistí se. Ano přežili jsme... Proto není divu, že jsme pro srandu a nikdo nás nebere vážně. Pokud chceme skuhrat že nás je málo a pod. - kolik bylo Finů, když se postavili Stalinovi, kolik je Afgánců - nemusím je mít rád, ale co nám sakra po nich?! vyvážejí snad svůj národní teror mimo svou vlast?! - kolik je Izraelců, kolik je Maďarů, kteří si nechtí nechat nasrat na hlavu, kolik bylo husitů? Ale jo, tak tedy přežívejme. Moc hezký pohled na národ sehnutý jako po křivici. A Beneš? Ten pá si děla z huby sráč. Klidně si mě ukamenujte - ale před tím si přečtěte jeho prezidentský slib a vyslechněte jeho velkohubé projevy. A nezapoměňte na česko-sovětskou smlouvu z r. 1943. Krvavý Gotwalld? Jo - ale ten byl následkem. Příčinou byl Beneš, který se v roce 1943 svěřil sovětskému velvyslanci v Londýně Ivanu Michalovičovi Majskému, že by neměl nic proti federaci v rámci Sovětska... Košický vládní program? A kdože ho sesmolil? Agent KGB a důvěrný přítel Beneše Zdeněk Fierlinger vážení! Takže nám Beneš po velkohubých proklamacích plácnul do Londýna - a přežil. Jen tak dál! Máte někdo pocit, že český národ žije? Já tedy ne! Jen přežívá... Blil bych, velebnosti...

      Vymazat
    2. Sdílím tvůj pocit, jenže když tě všichni podrazí, nemá cenu dělat šaška v bezvýchodné situaci. Ta situace byla už zanalyzována mnohokrát. V Armádě bylo 25% Němců a kolaborantů, kteří by při první příležitosti vrazili nůž do zad našim vojákům. Víme také, jaká zfanatizovaná zvířata byli sudeťáci. Dopadlo by to tady jako v Sýrii občanskou válkou a spálenou zemí.
      Přesto si myslím, že právě dnes má smysl vybudovat silnou armádu, protože jsme v situaci, kdy se na nikoho jiného, než sami na sebe spolehnout nemůžeme. A dnešní armáda by měla podstatně příznivější složení než ta prvorepubliková.

      Vymazat
    3. A kdo by jako měl tu armádu vést???? Petr Pavel? nebo jiné generálské hovado vyštudované za socíku a ohnuté západními mocnostmi?
      Jinak souhlas. Beneš si moc dobře v poslední chvíli uvědomil, že za tuhle československou sebranku, která by ho zřejmě sama ukamenovala, nemá smysl seš obětovat. Dopadl by jako Kaddáfi v Libyi...
      Stačí už jen, jak se Slovensko otočilo.

      Vymazat
    4. Milá paní Vladimíro, už toho pražané zanechte! Těchto vypečených žvástů, dobře kapituloval, to bych chápal.

      Ale jedinný, kdo chtěl hlavně přežít, byl starý bezdětný expresident dr. Éda Benešů se svou partou.

      Záměrně píši "Éda", jelikož pro mne je vzorem pro krysí mláďata. Víte co je známo o krysách? Praho už dost, těch planých keců.

      Jisté regiony v této zemi na severu se potápějí, proberte se? Do budoucna obří problém!

      Hlavně, nechť to neřeší v Praze člověk, typu výše jmenovaného "samostratéga" sobce a zběha! Vy v Praze žijete mimo republikovou realitu, zbytek země je pro Vás Liptákov ...?

      Běžte už s tím E. Benešem do pr.lesa.



      Ramón ze severu

      Vymazat
    5. milane 1. října 2018 21:29

      Promiňte byl jsem v tranzu a až niní jsem si přečetl Váš příspěvek, souhlasím a děkuji za odvahu psát realitu života, V.I.P. Praho a šajze regionů výstižné, děkuji!

      Mohl bych psát romány života mimoňů z "macechy" a nás trubců v reálném, kapitalistickém životě v postižených regionech, díky hamižnosti a bytí ve skutečné nerealitě České republiky v Praze!

      Zdraví Ramón

      Vymazat
    6. Mam dojem , ze ta pani hrozne keca. Hitler nejen nechtel , aby nekdo na Vychode vubec prezil ,ale aby ani hroby NEZBYLY PO NICH , tedy ani PAMATKA...
      MELA BY SE VRATIT ZPET DO PSYCHIATRICKE LECEBNY...
      Dostane tam polivcicku a osetreni...Mozna i kafe .
      Tak to mel udajne dle tyhle inteligentky, Benes velmi dobre naplanovany . To se musi nechat..
      Dalsi expert Bata chtel zase cely !!! Ceskoslovensko odstehovat do Patagonie ,aby mel dovoz kuzi na boty levnejsi /z Argentiny/ a mel bejt taky Ceskoslovenskej President , ponevadz to mel jako kazdej miliardar uplne v hlave v poradku. Vyucoval take na Karlove Universite a prednasel o tom , jak dlouho muze delnik stravit na toalete a pro ty prilezitosti tam mel vzdycky zamestanance se stopkami u hajzlu. Kdo sral dyl tak dostal mensi vejplatu...tech geniu jsou nekonecne zastupy...A budou...

      Vymazat
    7. 22:54
      Vybudovat silnou armádu v rozkradené a vytunelované zemi , kde nám už téměř nic nepatří ? A kdo by v ní sloužil ? Ti rozmazlení mamánkové čučící do tabletů a dřepící u počítačů ? Jak praví jedno rčení :" Z h...a bič neupleteš ".

      Vymazat
    8. Armáda je páteří národního ducha. Je to výzva o kterou se musíme pokusit. Dříve legie a Sokol, dnes pervitin a LGBT. Musíme to zvrátit.

      Vymazat
    9. 21:29 Ty budeš nejspíš nějaký mladý sráč, Milánek.
      Silácké řeči, navíc po osmdesáti létech.
      Představuji si tě jako toho Emanuela Moravce. Není
      to tvůj pradědeček ?

      Vymazat
    10. Moravec byl skvělej voják,na jednu stranu se nelze divit,že se z tý "PŘÁTELSKÝ POMOCI OD LŽIANGLÁNŮ A ŽABOŽROUTŮ V MNICHOVĚ"zbláznil a začal druhou kariéru u fašistů!

      Vymazat
    11. Václav Dvořák 2. října 2018 22:34

      Pro Anonymní 2. října 2018 14:23 a další nechápavé:


      V preambuli máme jasně napsáno, co nebudeme v diskuzích na Nové republice tolerovat a co budeme z diskuzí tím pádem odstraňovat.

      Nejsme médium veřejné služby, ale soukromý web. Diskutující jsou tu našimi vítanými hosty.

      Když někdo sprostě nadává, snaží se ponižovat druhé spoludiskutující, napadá nadávkami a obhroublostmi autory článků či redaktory NR, propaguje nechutnosti včetně fašizmu, nacizmu a rasizmu, pak je z naší soukromé párty vykázán.

      To není cenzura!

      To je přirozená reakce na nevítané hosty, kteří se neumí chovat.

      Howgh.

      Vymazat
    12. Ramóne, jste až neuvěřitelně primitivní a hlopě urážejícím individuum, se kterým bych se obával cokoli sdílet. Nechápete , chápat nechcete, nebo se bez urážení kohokoli a pro cokoli vyhlédnutého neobejdete? Nejspíš jste nemocný člověk. Jsem ten, který si útěk ze Sudet, Protektorát B. u. M. i návrat do rodného domu, kde žiju dodnes, na vlastní kůži prožil.

      Vymazat
    13. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    14. Čtěte pozorně první větu Anonymní 3. října 2018 1:49?

      Zběh Vy ... je pro mne zběh, navíc expresident!

      Odkud myslíte, že pochází moji předkové, ze Sudet na severu? Babička Sudetská Němka (komunistka), děda Čech (komunista) a malý živnostník Pekař, po válce bachař v těch násilně zbouraných Libkovicích (uhlí?).

      Válku nějak přežili, zemřeli na severu Čech, děda v 35-letech, babička ve 45-letech. Měli pět dětí. Tak opatrně s vyjadřováním (nadávky 14:23) nebo Vám prokopnu prdel, zdravý vosle!


      Zdraví Ramón

      Ps. Kolik máte kolem bydliště vzorných cikánů, pokud jste ze severu? Žádného co? Proto se nudíte!

      Vymazat
    15. 23:55 v okolí nemám cikány žádné, beru je tak, že většina z nich nese genetickou zátěž omezené schopnosti v myšlení finalizovat.
      Ramóne, že nejste natolik inteligentní, abyste pochopil zbytečnost hrdinských gest tam, kde existují zcela racionální řešení problému, navíc konkrétní praxí prokázané tak, že nesporně byly ušetřeny snad statisíce, pokud ne miliony životů i nenahraditelné kulturní hodnoty. Vaše živočišné reakce jsou ubohé. Jste vlastně za určitých okolností nebezpečný člověk. Může to být traumaty z dětství. Doporučuji Vám, když ne psychiatra, tak dobrého psychologa. Snažím se co nejsrdečněji zdravit.

      Vymazat
    16. Pabůvole 4. října 2018 22:51, vy jste nebezpečný, bez jakékoliv identifikace se přisajete jako klíště, jste parazit a čekáte pouze na hostitele.

      Dr. Eduard Beneš byl obyčejný, zbabělý zběh, navíc zběhl do uprchlického tábora v Anglii. Nebo zdrhnul proto, že nechtěl být hrdina, strádající s lidem? Dobrý diagnostiku psychoanalitiku Z. Freude.

      Ramón

      Ps. (označte se pseudonymem nebo mé příspěvky přeskočte, jinak již nebudu reagovat)


      Vymazat
  2. Lepší bil Emil Hácha,to nás učili ve škole a tá učitelka co nás učila dejepys ona studovala na středoeuropske unyverzite.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je znát, že vás toho moc nenaučila...

      Vymazat
    2. 19.45 Naopak. Naučila je všechno, co si ze svých škol odnesla (kromě cviček).

      Vymazat
    3. Emil Dominik Josef Hácha byl český právník a politik. Během let 1925–1938 působil jako předseda Nejvyššího správního soudu. V listopadu 1938 byl zvolen prezidentem pomnichovské Česko-Slovenské republiky.

      To byl křivák, žé nezdrhnul do Moskvy, U$A nebo Anglie jako hrdinný expresident Éda Benešů a přišla skutečná realita protektorátu, podepsána Hitlerem a presidentem zběhem, pro mne jen É.Bé!

      Po abdikaci Edvarda Beneše v důsledku mnichovské dohody a po přijetí ústavního zákona o autonomii Slovenska a Podkarpatské Rusi.

      Na nátlak svého okolí 30. listopadu 1938 přijal funkci prezidenta Česko-Slovenské republiky.

      Důvody pro jeho volbu tkví v jeho dosavadní neutralitě a ve zkušenosti s vedením větší instituce (NSS).

      To byl křivák, že nezběhl, copak Praho?


      Ramón


      Vymazat
    4. 23,55
      JUDr.Hácha se zachoval jako PREZIDEN na rozdíl od toho ukvíkanýho POSEROUTKY BENEŠE!!!!

      Vymazat
    5. Ramóne 23:55, takový, zřejmě marný pokus. Co tedy měl prezident Dr. Edvard Beneš po Mnichovském rozhodnutí předních evropských mocností dělat a jaký předpokládáte výsledek takového jednání? Prokažte kousek odpovědnosti za svoje výroky, když od jiných, úspěšnějších než kdy můžete být vy, totální odpovědnost až k obětování všech, vyžadujete? Pokud jde o JuDr. Emila Háchu, toho jsem odmítal kriminalizovat už v roce 1945. Hádám, že se tak stalo na nátlak a k radosti vám, Ramóne, nápadně podobných. Očekávám vaši odpověď. JiH

      Vymazat
    6. Milý JiH-u, úplně prostě a jednoduše, dr. Éda Beneš vzhledem ke svým velkohubým "oddaným" presidentským projevům k Čechoslovákům před zběhnutím, "padne-li národ, padnu s ním, společně až do posledního muže!" atd.?

      Paradoxně, že kapituloval přímo do rukou Ády Hitlera mu tak nezazlívám, Němci pokud by nám nepomohlo SSSR, by nás i s okolními státy. Roztrhali zřejmě na kusy?

      Velice mi vadí sprostý úprk jeho a všech tehdejších vysokých politiků zběhů, "občané starejte se!". Před Hitlerovo oddanými nácky.

      A rovněž mi vadí zbytečné gesto Antropoid. Ptal se někdo přeživších Lidických - Ležáckých a dalších, jak se dívají na strůjce a zahraničního (ne)presidenta ČSR v Londýně dr. É. Bé., viníka obětí jejich blízkých v těchto obcích.

      No a jeho (ne)presidentský návrat z Londýna, jako hrdiny až v roce 1946 do bezpečí po bombardování naší země spojenci!

      Co Vy na mou odpověď, pokud budete chtít reagovat.

      Zdraví Ramón

      Vymazat
    7. Ramóne, pokud byste přemýšlel, dojde vám, že všechna ta předchozí gesta jako částečná a úplná mobilizace, "padne-li národ, padnu s ním, společně až do posledního muže!" byla nátlakem na "spojence" a odstrašováním nepřítele. Tato taktika byla zřejmě jedinou v té době k dispozici. Po Mnichovu bylo zcela racionálním a nakonec plně úspěšným řešením to, které bylo přijato (mám plán). Samozřejmě, pokud mělo být realizováno, bylo nezbytné, aby věrohodná politická reprezentace emigrovala. Ostatně, co myslíte, že by se s Edvardem Benešem a jeho spolupracovníky asi odehrálo za Druhé republiky, za Protektorátu, pokud by neemigrovali? A k čemu by to bylo? Víte o osudech takových lidí natolik málo?

      Vymazat
  3. MOŽNÁ VY,MŮJ NÁZOR TO NENÍ .

    OdpovědětVymazat
  4. Benešovy dekrety jsou tvrz, na které stojí státnost České republiky. Pokud tato tvrz padne, o svůj stát přijdeme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O svůj stát - Československo - jsme už přišli. Až historie ukáže, jestli bylo rozdělení dobrovolné či pod nátlakem našeho západního souseda.

      Vymazat
  5. To nás taki učili ve škole že Benešovi dekréty bili zločin proti lidzkosti a príčili se mezinárodnímu právu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jste zřejmě chodil do školy pro kretény...

      Vymazat
    2. 19.46 On má nedodělanou NAPOLA... a potom byl na socíálních dávkách...

      Vymazat
  6. Jsem velmi pesimistický v otázce další existence našeho státu. Podle diskuse, která probíhá především na alternativě asi nebudu v těchto obavách sám.
    Co si budeme nalhávat, situace je kritická. V podstatě nemáme v rukách vůbec žádné karty, s kterými by se dalo cokoli uhrát. Naše ekonomika je pouze přívěšek ekonomiky německé, navíc její značná část je v německých rukou. Banky, průmysl, obchodní řetězce, telekomunikace, dokonce voda, nic nám nepatří. I s tím lithiem, Australané mají z našich politiků a úřadů vyloženě prdel. Národní uvědomění je na nule. Mladá generace až na pár výjimek je imbecilní. Armádu nám zredukovali na partu skautíků. Zato máme armádu všehoschopných kolaborantů a vlezdoprdelů.
    A teď to nejhorší. Existenci našeho státu garantovaly velmoci USA a SSSR. Na nic z toho se v budoucnu nebudeme moci spolehnout. Je jen otázkou času, než USA pustí Evropu a Německo se stane hegemonem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čtyři největší chyby, které se udály po převratu 89´.
      1. rozpad Československa
      2. darování ekonomiky do německých rukou
      3. vstup do Evropské(německé) unie
      4. likvidace armády

      Vymazat
  7. V neděli, po dlouhé době, jsem se chvíli koukal na Moravce. Mimo jiné tam byl zmíněn požadavek AfD na zrušení Benešovo dekretů. Diskuse, která po tom následovala, mne nenaplňovala příjemnými pocity. Když se ale dostal ke slovu komunista Filip, začalo mi být na zvracení.
    Protiimigračních stran není v europarlamentu zrovna na rozdávání a odmítnout šmahem Afd, jak to udělal "pobouřeně" Filip, by si zasloužilo jednu přes držku. Pokud je migrace, díky chystanému kompaktátu o migraci v OSN, dnes číslem jedna, Benešovy dekrety mají číslo 127.
    Kdokoliv by, z německé strany, chtěl otevřít otázku Benešovo dekretů a potažmo odškodnění sudetských Němců, mělo by mu být připomenuto, že jsou neměnnou historickou konstantou stejně, jako vzdání se Československa válečných reparací. A pokud by na tom někdo přece jenom trval, mělo by se připomenout, že nejde jedno oddělit od druhého.
    Tak že buď uděláme, my i Němci, jednou pro vždy tlustou čáru za minulostí, nebo si začneme vyplácet náhrady. A pěkně chronologicky. Nejdřív oni nám a potom my jim. A byl bych strašně zvědavý na výsledné saldo.
    Jestli se na odpověď v podobném duchu nevzmohl Filip, co by předseda komunistů, jak to máme očekávat třeba od lidovců? Je mi z Filipa na blití. A komunisté by měli opravdu intenzivně pracovat na jeho úklidu, neb je táhne s matematickou jistotou pod pětiprocentní hranici.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to výběr mezi Skyllou a Charybdou. Prostě výběr ze dvou špatných možností. Je jasné, že každá nacionalistická strana v Německu bude chtít zrušení BD. Prostě jsme v prdeli! Ale proč? Tuto otázku bychom si měli položit! Proč jsme se dostali do situace, kdy máme na výběr pouze ze dvou likvidačních možností?
      Protože jsme do tohoto bodu několik desetiletí směřovali. Neustále jsme oslabovali našeho národního ducha. Plivali jsme na všechno co je české. Vzdali jsme se ideálů naši otců a dědů! Prošustrovali jsme dědictví předchozích generací. Po dvě stě letech se z nás stali opět pucfleci a služky. Náš stát už je pouze formální, prázdná schránka. Přesně jak o tom hovoří Jaroslav Bašta o dva články níže.

      Vymazat
    2. Řiká se "proplout mezi Skilou a Charybdou (jedna Charybda bydlela u nás v Nuslích na Paloučku v třípokojáku v přízemí, vždycky jsem se tiše proplížil jako Ulysses, uši jsem si nezacpával, neb zpívala falešně a na klavír tak první tři stránky z Bayera, dům patřívával Škodovejm závodům, pokud ho vrátilitak soudružku vystěhovali.
      Taky jsem na všechno plival, ale kdo nezažil rozjezd normalizace s jejími kádry s IQ klikve, neví nic.
      Samý ramón s cepínem.
      Toho ale aspoň hrál Alain Delon, sám trockista.

      Jediné jak to přežít je spolupráce s Orbánem a Kurzem.
      Ti potřebují přenést těžiště z rozervaného Něecka do Intermaria a zachovat zdání národnostní plurality.
      Umění možného.
      Sxalbotky bohužel věxet nelze, dělalo by to na černoše blbý dojem.
      Vzpomínám,kde všudeje barokní hlava Maura. Dědic je asi všechny střelil na blešáku.
      A dráth na Buřtě Hradě.

      Vymazat
  8. S autorkou článku zásadně nesouhlasím. Beneš měl vydat rozkaz k obraně. V září 1938 nebyla naše armáda o mnoho slabší než ta Německá. Kdybychom se bránili, byly by Německé ztráty výrazně vyšší než naše a dalo se očekávat, že by mohlo dojít i k morálním selháním na straně Německých vojáků, ale i k sebereflexi na straně Francie a to by otevřelo cestu i k připojení se Rudé armády. Nesnáším ty poraženecké postoje. Beneš hluboce zklamal a zradil svůj národ.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bez pomoci jsme neměli šanci. Západ nás spláchnul a jediný, kdo připadal v úvahu, byli Rusové.
      Druhá světová válka nebyla poziční. Úspěch závisel na rychlosti a manévru. Ne na betonových bunkrech a jak ukázal pozdější vývoj, všechny byly dřív, nebo později dobyty. Opevnění, která byla vybudovaná na německých hranicích se nestačila dostavět po anšlusu Rakouska na rakouské hranici. Tudy by mechanizované jednotky pronikly do Čech, jako nůž do másla. Podobný způsob zvolil Hitler i k obejití Maginotovy linie. Nedobýval jí, ale obešel přes Belgii a Holandsko.
      Myslím, že do jednoho měsíce by bylo hotovo.

      Vymazat
    2. 20.25
      To jsou jen spekulace, nic víc. Pán 20.07 má jednoznačně pravdu, měli jsme se bránit, wo tom žádná. Měli jsme zbraně, a odhodlaný národ se bránit. Co víc jsme si mohli přát? I kdybychom byli poraženi, přestali bychom snad existovat?
      Vždyť nám Němci stejně vyhrožovali totální genocidou, to se skládají zbraně?
      Pouze idiot se za takové situace vydá na milost a nemilost svému vrahovi.
      Běžte všichni předposraní zbabělci do prdele.
      Howada!
      Nechte se mlátit, nebraňte se, co kdyby vás mohli zabít, že?
      Když se necháte zmydlit, vyrazit oko, rozkopat hlavu, že budete nadosmrti mrzáci, pořád lepší, než kdybyste se bránili, že?
      Hlavně že budete žít, na JIPce, osli.

      Vymazat
    3. Po bitvě je každý generálem. Zvláště ten, kdo tam nebyl.

      Vymazat
    4. Irko Bača1. října 2018 20:07
      Také souhlasím s Vaším názorem. Domnívám se, že zednář Beneš, šel za hlasem svých pánů, nějaké francouzské lóže. A jejich přáním bylo, rozbití Ruska německou armádou. Pokud by se nepodřídil, mělo by to pro něho osobně, zřejmě nepříjemné následky.
      Proto účast v tajných organizacích, by měla být velice přísně trestána. Je to zrada demokracie. P.K.

      Vymazat
    5. To říkáte vy, PK, který tak podporuje SPD za které kandiduje velmistr zednářské lóže?! CHa, cha, cha

      Vymazat
    6. 7,46
      Z klecovýho lůžka ti to chctání přeju!

      Vymazat
    7. Anonymní2. října 2018 7:46
      Takovouto informaci nemám. P.K.

      Vymazat
    8. Bývalý velmistr českých svobodných zednářů Hynek Beran bude v podzimních komunálních volbách kandidovat za SPD na post primátora hlavního města Prahy. Tato zpráva překvapila spoustu lidí a v podstatě už nikdo neví, co si má myslet.

      Vymazat
    9. Anonymní2. října 2018 14:26
      Řekl bych, že velmistr se nemůže stát bývalým. Ledaže by je opustil (potom by byl cenným zdrojem informací), nebo postoupil na mezinárodní úroveň.
      Nicméně po Krnáčové, by primátoroval lépe, snad i Hayato Okamura. O.K.

      Vymazat
    10. Škrtám O.K. a píšu P.K.

      Vymazat
    11. Láká Vás někdy myšlenka stát se také jedním z těchto moderních rytířů? Než na tuto otázku odpovíte, přečtěte si ještě následujících pár stručných charakteristik zednářství.

      Zednáři nikoho nediskriminují na základě rasové příslušnosti, barvy pleti, náboženství, politických preferencí, nebo sociálního postavení.
      Členství přináší ideální možnost navazovat nová a pevná přátelství. Lóže pak je ideální prostředí pro zajímavé a obohacující diskuze. Zednáři se však scházejí i mimo lóže k řadě společenských a kulturních akcí, nebo jen za účelem strávit spolu příjemné a zábavné chvíle.
      Zednářství se v posledních letech změnilo a otevřelo. Členové již nejsou vázáni mlčenlivostí o svém členství, naopak, každý zednář by měl být na své členství hrdý a je jen na něm, jestli svou příslušnost k řádu přizná.
      Zednáři se nesnaží hromadit bohatství, většina prostředků, kterými lóže disponuje, bývá použita na charitativní účely.
      Ideály svobodných zednářů jsou v hlubokém souladu s ideami a demokratickými tradicemi našeho státu (viz DEKLARACE).
      Než se rozhodnete, přečtěte si ještě těchto několik následujících řádek

      Zájemce, který žádá o vstup do Řádu nazývají svobodní zednáři hledajícím. Toto pojmenování vychází ze symbolického pohledu na člověka, hledajícího světlo. Adeptů bývá většinou hodně, avšak jen málo z nich hledá to světlo, které mu lóže je schopna poskytnout. Často totiž přicházejí lidé, hledající různé výhody, přátelství významných osob, bohatých podnikatelů či vlivných politiků.

      Poznat, zda jde o skutečného a upřímného hledajícího, či o člověka ženoucího se jen za možnými ziskem, bývá někdy obtížné. Proto konečné rozhodnutí o přijetí zájemce do Řádu, může trvat dlouho. Často proto bývají hledající vybíráni zkušenými zednáři mistry z okruhu svých přátel. To však neznamená, že ostatním zájemcům jsou dveře zednářských dílen uzavřeny.

      Vy, kteří se o zednářství upřímně zajímáte a cítíte spřízněnost s výše uvedenými zednářskými zásadami, ale rádi byste se dozvěděli více, přejdětě prosím SEM, kde najdete odpovědi na často kladené otázky. Můžete se nám také zcela nezávazně, ozvat přes e-mailovou kontaktní adresu Velké Lóže České Republiky.

      Pro ty, kteří jsou již rozhodnuti se o vstup do Řádu ucházet, doporučujeme, aby si na této stránce, podle svého vlastního rozhodnutí a dle místa bydliště, vybrali lóži, o které jsou přesvědčeni, že jim bude nejlépe vyhovovat a přihlásili se přímo na jejich e-mailové adrese.


      ©2018 VELIKÁ LÓŽE ČESKÉ REPUBLIKY

      Zdroj:

      http://www.vlcr.cz

      Vymazat
    12. Tak si tady čtu ty hrdiny, kteří by válčili s Hitlerovským Německem. Představme si, že bysme se úspěšně bránili kupříkladu půl roku. Kdo by zajišťoval výrobu pro bojující armádu, pro zázemí, když proti německé armádě, armádě 70ti milionověho státu nezbylo, než mobilizovat všechno práceschopné mužské obyvatelstvo? Co s tehdejší Čs. protileteckou obranou, když tehdejší Čs. stíhačky byly bez pancéřování a pomalejší, než německé bombardéry? Jak by dopadly Čs. výrobní a vojenské objekty, sklady a komunikace? Jak by dopadalo civilní obyvatelstvo? Nevíte nic o britském Coventry? Jaké bylo Čs. tankové vojsko, jaká byla motorizace, když 70 % dělostřelectva byly hypo? Jste hrdinové, když pro tu dobu nenastavujete ani rozum, ani vlastní kůži. To hrdinství a vítězství vyžadujete od jiných. I když právě těm, ve své hloupé a namyšlené většině vděčíte za existenci i to, že proti tenkrát si žijete na vysoké noze. Ani pořádnou armádu neživíte, možná jste ani obyčejnou, dvouletou vojenskou základní službu nevykonali. Jste trapní, s nulovými znalostmi techniky i ekonomiky. Nestačí vám vědět jak dopadlo Polsko, Francie, Řecko a Jugoslávie? Jak měla na kahánku Británie i když Němec válčil na dvou frontách? Jste mi za blbce.

      Vymazat
    13. Anonymní2. října 2018 23:07
      Kdysi jsem četl od nějakého britského humoristy, asi Kingsley Amise, knížku s názvem Egyptologové. Jádrem bylo, že nevěrní manželé doma tvrdili, že chodí do klubu egyptologů a zatím byli na záletech. Když se některá manželka chtěla přesvědčit, tak uspořádali neskutečně nudnou přednášku, a ta už se radši nikdy nestarala.
      Ten prospekt vlcr, na mě dělá podobný dojem, jako ten klub Egyptologů. P.K.

      Vymazat
  9. Text obsahuje nesmyslnou vetu "Opřít se jednoznačně o pomoc Ruska tehdy nahrávalo všem, ...". Zadne Rusko tehdy neexistovalo. To vzniklo az v roce 1991.

    Tato terminologie nahrava vsem rusofobum, kteri ztotoznuji dnesni Rusko s bolsevickym vedenim SSSR. 100x opakovana absurdita se stala pravdou!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 20:08 méně blbí se zřejmě dovtípí, punťo.

      Vymazat
  10. Sovětský svaz byl v roce 1938 připraven jít Praze vojensky na pomoc, pokud by se Československo postavilo nacistickému Německu. Z nově odtajněných dokumentů sovětské rozvědky SVR ale plyne, že odmítavý postoj Paříže by případnou pomoc zřejmě stejně zablokoval.

    Osamocená Praha
    Zprávy z ruských archivů jsou dalším příspěvkem do diskuse, zda se Československo mělo v roce 1938 vojensky postavit nacistickému Německu. Podporují názor, že Benešovo rozhodnutí akceptovat mnichovský diktát, bylo správné. Vojenští historikové uvádějí, že Československo by se nemohlo dlouho samo bránit Německu, třebaže Němci byli tehdy slabší než při útoku na Polsko.

    https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/150638-ruska-rozvedka-soveti-chteli-jit-v-roce-1938-ceskoslovensku-na-pomoc.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono zůstává otázkou, jak by se k ruské pomoci postavili Britové a Francouzi. Osobně jsem přesvědčený, že by se připojili k Hitlerovi a společně by táhli jak na nás, tak především na Rusko.

      Vymazat
    2. Zadne Rusko tehda neexistovalo.

      Vymazat
    3. 20,36
      Dobrá tedy, Sovětský svaz. Spokojen?

      Vymazat
    4. Po porušení Mnichovské dohody Německem chtěla Francie podniknout symbolické vojenské gesto (na víc vojensky neměla). Akci zablokovala londýnská City, která neuvolnila peníze. (Miloslav Ransdorf o Mnichovu, bohužel stránky www.ransdorf.cz už neexistují.)

      Vymazat
  11. Těžko říct, které rozhodnutí by bylo lepší. Určitě by v případě neakceptování mnichovského diktátu hodně záleželo na postojích SSSR i Anglie a Francie. Ale také sousedních států. Možná by tím začala druhá světová válka v Evropě a třeba by se také vyvíjela zcela jinak. Nebo by proběhl konflikt určitého rozsahu a k druhé světové válce by vůbec nedošlo. To se dnes nedá s jistotou říct.
    Sám jsem to nezažil, ale děda říkal, že lidé byli tenkrát skutečně velmi odhodlaní s Němci bojovat a podřízení se vnímali jako zradu. Významnou roli v tom jistě sehrálo vystupňované napětí mezi námi a německou menšinou.

    Kdo ví jak by to dopadlo, ale myslím, že autorčino hodnocení tehdejšího rozhodnutí, nemá absolutní platnost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 20:22 Tvůj děda ovšem nevěděl nic o situaci v pohraničí, ani o jednotkách, do kterých bylo odtud mobilizováno. Já jsem pamětník, z české národnostní menšiny v Sudetech.

      Vymazat
    2. 2,42
      Tak se chlub herr Šlapke.

      Vymazat
    3. 7:49 odkaz k příspěvku, na který reagujete se většinou vyznačuje časem jeho publikace. Čas se zapisuje s dvojtečkou. Pokud píšeme cosi v němčině, tak podstatná jména se píší s velkým počátečním písmenem. Tedy například "... Herr Šlapke." Váš příspěvek obsahem i formou vaši úroveň dokonale ilustruje. Mějte se.

      Vymazat
  12. Jak zradili Československo. Moskva zveřejnila tajné dokumenty o Mnichovské dohodě.

    Návštěvníci výstavy mohou na vlastní oči uvidět, kromě kopie samotné Mnichovské dohody, další historicky důležité listiny, které zradě naší republiky předcházely a dláždily k ní cestu.

    Například protokol z jednání špiček nacistického Německa z listopadu 1937, který svědčí o tom, že Hitler plánoval zábor Rakouska a sudetských oblastí. Neměl by uniknout pozornosti ani stenografický záznam besedy mezi Adolfem Hitlerem a vlivným politikem a později ministrem zahraničí lordem Halifaxem o zlepšení vztahů mezi Berlínem a Londýnem, který obsahuje záměr britské vlády nebránit nacistickým snahám o připojení Sudet k Třetí říši.

    K vidění jsou i dokumenty spojené s plánovanou operací Grün. Šlo o německý plán vojenského úderu proti Československu, který nacisté chystali od roku 1937. Operace měla být alternativou, pokud by selhal diplomatický nátlak na Prahu. Berlín byl připraven roztrhat Československo na kusy stůj co stůj.

    https://cz.sputniknews.com/svet/201809208099907-mnichovska-dohoda-vystava-moskva/

    OdpovědětVymazat
  13. Je těžké dnes říkat "Co by bylo, kdyby ...". Jisté však je, že v případě našeho odporu by vítězná německá armáda, byla značně oslabena, nemohla by se tak snadno a rychle na nás dozbrojit, továrny by byly poškozené bombardováním, museli by je opravit, to vše za cenu ztráty času a vysokých nákladů. Navíc by přišli o mnoho vojenského materiálu, ztratili část armády (padlí i zranění), navíc by museli odvelet množství vojáků k posílení okupační správy. Útok na Polsko by museli odložit na mnohem později. Tento čas by umožnil např. Sovětům zkvalitnit obranu, zlepšit taktiku, vycvičit další vojáky a důstojníky, vyrobit mnoho dalších zbraní atd. Prostě ta časová ztráta by mohla znamenat výrazné snížení následků války, nehledě na to, že v německá generalita měla připraveno spiknutí, jehož cílem bylo svrhnou Hitlera v případě, že napadne Československo, takže by ani k žádné velké válce dojít nemuselo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 21.50
      Podepisuji!
      Zcela nepochybně by šly dějiny v případě naší obrany zcela jinak, bez ohledu na výsledek.
      Myslím, že by germoši měli velké problémy.
      Měli jsme se bránit, to je naprosto jasná věc.
      Autorka je slepice, měla by se věnovat plotně.
      Prý abychom přežili!
      Když nám Němci naplánovali genocidu po vyhrané válce, tak to bylo jako dobře, že jsme se vzdali, odevzdali veškeré zbrojní vybavení, veškerý potenciál našeho průmyslu a našeho národa ve prospěch vítězství germánů?
      A tak vlastně pomohli germánům k naší genocidě?
      Je neuvěřitelné, jak jsou někteří lidi blbí.




      Vymazat
    2. Anonym 22.29, jen primitivní debil, který ví úplný H---O!
      Zprávy z ruských archivů jsou dalším příspěvkem do diskuse, zda se Československo mělo v roce 1938 vojensky postavit nacistickému Německu. Podporují názor, že Benešovo rozhodnutí akceptovat mnichovský diktát, bylo správné. Vojenští historikové uvádějí, že Československo by se nemohlo dlouho samo bránit Německu, třebaže Němci byli tehdy slabší než při útoku na Polsko.

      Vymazat
    3. 7,53
      Historiky jako jsou Stehlík a spol.nebere nikdo neormální VÁŽNĚ!

      Vymazat
    4. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    5. Debile 9:03 - o nové výstavě v Moskvě, kde jsou všechny dokumenty víš prdlajs a sprostej jsi, jak dlaždič. Jsi pěkně nenávistej idiot. Od tebe slova o odvaze fakt sedí, kreténe!

      Vymazat
    6. Neznalí blbci jako ty 9:03, bývají odvážní, zvlášť pokud je to krom keců nic nestojí a dokud je ta jejich odvaha nebolí. Natož, aby riskovali život.

      Vymazat
    7. 9:03 Je to tak! Aspoň by už byl veškerej rudej židobolševickej tvýho typu v této zemi definitivně a navěky věkův vyhubenej!!!!!!!::)))

      Vymazat
  14. http://svobodne-radio.cz/2018-09-30-studio-beta-80-let-od-mnichovske-zrady/

    OdpovědětVymazat
  15. Měli jsme se bránit statečný Poláci udělali se starými letadly luftwaffe těžké ztráty. A kdyby nám SSSR pomohlo nemusela 2 sv být.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 23:48 těžké ztráty. Luftwafe? Poláci? Uveď údaje, odkaz. V tom nijak nevyniklo ani letectvo SSSR i když mělo zkušenost ze Španělska, daleko víc času a přezbrojilo. Jakpak na tom byla RAF počátkem války? Je k tomu málo podkladů? Kde se berete, vy ignoranti?

      Vymazat
  16. Není přínosné stále hledat nějaká nejlepší řešení tehdejší situace. Každý se k tomu staví, podle svého založení. Ale život jde dál a zde je třeba působit. Historii nezměníme, současnost bychom měnit měli.
    Tenkrát jsme byli, podle mého názoru, obětováni pro úspěch akce rozbití Ruska. V současnosti se podobné akce aktivně zúčastňujeme, jako členové NATO. Viz naše vojenská přítomnost, kolem ruských hranic. Opět je cílem rozbití Ruska, přičemž osudy evropských zemiček, jsou pro plánovače nepodstatné. Stejně jsou určeny k nahrazení, celoevropským chalifátem.
    Opět soudný příslušník evropského národa, nemůže s něčím takovým souhlasit. Již bychom měli být poučenější a spolu s dalšími evropskými národy (např. V4 a další), nepřipustit, aby (nezodpovědní?, zkorumpovaní?, zastrašení?) politici jednali proti našim zájmům. Stále máme možnost volit a zvolit si takové, kteří to vidí podobně a ne takové, kteří se snaží naši cestu do pekel, různě omlouvat a zdůvodňovat. P.K.

    OdpovědětVymazat
  17. S autorkou článku naprosto souhlasím. Beneš zachránil hlavně lid. Trochu i tu "matičku stověžatou", ze které by moc nezbylo.
    Jako mínus beru to, že bohužel zachránil i rodiče, či spíš
    prarodiče několika blbců, kteří zde, bez úhony svého já mudrují co by kdyby. Jako ten "bača" či hlupák Irko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní2. října 2018 12:46
      V historii vojenství je dost příkladů, kdy nevyhráli válku, ti „papírově“ silnější.
      Papírově slabší Anglické loďstvo, zvítězilo r. 1588 nad mnohem silnějším loďstvem španělským. Nejspíš díky nečekané bouři, která většinu španělského loďstva potopila, ale Angličané šli do boje i v pozici outsidera.
      Technicky zaostalý SSSR, se postavil útoku mocné, mnohem silnější, technicky vyspělé německé armádě. A zvítězil, i když byl outsiderem. Takových událostí je mnoho. Takže argumentovat, že jsme byli o několik desítek procent hůře vyzbrojeni než Německo, nemusí nic znamenat.

      Takže, víte stejné pr.lajs, jako my všichni zde. Jak můžeme vědět, co by bylo, kdyby bylo? Proč si myslíte, že Váš mozeček, je zdrojem všeho vědění, že ostatní nazýváte blbce?
      Pouze zde všichni nějak vyjadřujeme odhad, jak bychom se nejspíš zachovali, kdybychom byli v kůži Beneše (přičemž nemáme ani zlomek jeho informací).
      Jedna moudrost praví: „Člověče přičiň se a Pánbůh Ti pomůže“ P.K.

      Vymazat
  18. Mnichov byl zajímavý katalyzátor. Již tehdy se zrodila pražská kavárna, tým servilních intelektuálů "nabitých antisemitismem", posluhující myšlenkám nacismu a fašismu. To byla garnitura některých českých spisovatelů (také i šéfredaktora Přítomnosti/Dnešku, advokátů ba i lékařů a dalších posluhů tehdejšího kapitálu, která se k národu obrátila zadkem a s úsměvem k nacismu. To byla skutečná zrada národa takovými pseudohistoriky či spíše hysteriky typu "urban" ,kteří uštvali nejen K. Čapka, ale řadu dalších. Ale zůstali věrni levicoví básníci, dnes prohybovaní autoři v trezorech, výtvarní umělci, kteří neplodili poskakující autobusy či vztyčené penisy na náměstí Svobody! Věren zůstal i J. Fučík a další komunisté, také mnozí Sokolové i legináři. Beneš nezradil, ale on byl zrazen Západem a již tehdy vzniklou pražskou kavárnou!

    OdpovědětVymazat