Reklama

.

.

čtvrtek 1. listopadu 2018

Debakl nejen liščí

TARAS2
1. 11. 2018  TarasovaTerasa
Svůj palác jsem začal stavět ještě za bolševika, v destinaci, kterou lze bez rozpaků označit za oblast, kde lišky dávají dobrou noc. A skutečně: přijedu na parcelu a na hromadě písku leží lištička, jak ta vymalovaná v pohádkové knížce o Budulínkovi, v poloze spokojeného spánku. Tedy tuhá.



Hospodář mysliveckého sdružení přijel s pytlem, milou lišku do něj strčil a zavezl na veterinu. A fik, měla vzteklinu, potvora pohádková.
O rok později po příjezdu koukám, že u křoví v živém plotě z polohy ležícího střelce na mě kouká liška a nejeví známky neklidu, jako bych nebyl majitelem parcely já, ale ona. Kompetenční spory jsem nechal na později, Slovákům, a hleděl si svého. Druhý den už zrzavá Vašáryová ležela kousek opodál, stejně jako ta první, tedy opět tuhá. Hospodář, pytel, veterina – a fik, měla jí.

Liška měla doupě dokonce i v bezprostřední blízkosti mého sídla, u silnice, která ho částečně obtáčí, jsem našel liščátko-kojeňátko, nanejvýš jeden měsíc staré, schovalo se před strojem, který čistí a prohlubuje příkopy právě do toho pangejtu a blbá mašina ho vzala. Vykopal jsem mu hrobeček, jak se na dobré sousedské vztahy sluší a patří.

A minulý týden jsem čučel z okna a po parcele mi štrádovala další Bystrouška. Takže o zapadlosti mého bydlení v souladu s výše uvedenou průpovídkou doufám není sporu.

A jak se tady žilo za bolševika a jak dnes?

Z pohledu urbanistického je tady dvanáct stavení (za první republiky 34, rozdíl srovnán se zemí), čtyři neobydlená a k prodeji, trvale bydlících sedm domácností, jedna rekreačka. Za bolševika žádné neobydlené. Z pohledu sociologického to začne být pro srovnání zajímavé. Tehdy tady byly dvě důchodcovské famílie, všichni z těch zbývajících deseti pracovali, v JZD ve střediskové obci dva, na nádraží jeden, zbytek byli dojíždějící inteligenti. Dnes tady pracuje jedna jediná rodina, smíšená českoněmecká, podnikají za německý peníz v obchodě. Zbývající jsou všichni důchodci. Je to prohra, čtyři neobydlená stavení a nulový počet obyvatel v produkčním a vlastně i v produktivním věku ilustrují úprk obyvatelstva do měst. Z hlediska infrastruktury nedošlo za ta léta k jedinému zlepšení stavu osady, pouze se udržuje bolševikem a sudeťáky vybudované a to většinou záplatováním. Z hlediska sociologického je to další prohra nového režimu, důchodcovská vesnice je bez perspektivy a dokonce i mně chybí řev dítek, hyperaktivních hajzlíků s ADHD.

Z hlediska bezpečnosti je to Armagedon. Před revolucí se tady nekradlo. Měl jsem parcelu neoplocenou, materiál venku, míchačka volně přístupná, přesto se mi za ty čtyři roky výstavby za bolševika nic neztratilo, a to jsem na polosamotě. Po převratu hotová spoušť, jak co se provozu týká, tak i co do bezpečnosti. Každá usedlost už zažila vloupání, včetně mé, co je venku a nepřivázané je fuč, policajty nevidno jak je rok bóží. Když se stane vloupačka, přijedou, tváří se chytře, což jim dělá jisté problémy, musíte na oddělení sepsat oznámení, kvůli pojišťovně, jinak to nemá smysl, protože žádného zloděje ještě nikdy nevypátrali, a to ani když byl jasný, bezdomovec, který se vlámal do neobydleného stavení v sousední, kilometr vzdálené osadě.

Co se týká obslužnosti, tak dopravní se nezměnila, na nádraží je to pořád ten kilometr, akorát lístek do metropole nestojí korunu československou, ale dvacet čtyři českých. Armagedonem číslo dva se stala obslužnost co se potravin týká. Za Husáka sem dvakrát týdně zajížděla pojízdná prodejna, která měla sortiment se základními potravinami a zeleninou, navíc drogerie, chlast, tabáček a noviny. Dalo se tady bez problémů žít dlouhou dobu, aniž by byl člověk nucený jet do okresního města. To je dnes pryč, protože pojízdnou prodejnu přece vláda kapitalistů dotovat nebude a soukromník by musel mít ceny jako v Las Vegas. A na to důchodci nemají. Takže pokud mohou řídit a vlastnit automobil, tak na nákupy jezdí, když už nemůžete, nezbývá, než nemovitost prodat a odstěhovat se do města. To je i důvodem pomalého vylidňování. Jenže – komu prodat, kdo by se sem stěhoval? Taková maličkost, s tak dalekosáhlými následky. Pražákům to pochopitelně nevadí.

No a mezilidské vztahy, abychom byli kompletní: nemluví a nekamarádí nikdo s nikým, jenom dvě důchodkyně se jakžtakž druží, u ostatních když nepanuje převládající nenávist, tak se vztahy omezují na splendid isolation. Rozeštvala to hlavně jedna podnikatelská famílie, která se sere do všeho a do všech, zanechala tady jako památník raných devadesátých klondajkovských let rozestavěnou a nikdy nezaplacenou průmyslovou monstrhalu (odsouzena k podmínce za podvod s podnikáním související). Ilustrace toho, jací lidé se vrhli do podnikání po převratu. Za bolševika se pekl beran s celovesnickou žranicí, chodilo se koledovat, vinšovat k Vánocům, dokonce i nevěra slavila své bakchanálie.

Ani na to cizoložení už se nezmůžeme.

V celkovém výsledku a v místě kde dávají lišky dobrou noc vítězí komouši nad kapouši fotbalovým skóre 6 : 0.

Což je debakl.

87 komentářů :

  1. Celý svůj život se potuluji místy, kde lišky dávají dobrou noc. Dalo by se říct, že mne taková místa přitahují. Mohu potvrdit, že za bolševíka byla majetková trestná činost spíš vzácnou vyjímkou, než pravidlem. Dnes je to přesně obráceně. Policajti k nám občas zajedou. Důvody jsou dva. Ten první je, když od nich nějaký zoufalec očekává pomoc a nahlásí krádež. "Máte na někoho podezření ?" A za několik týdnů dostane obálku s proužkem a v ní napsáno, že se věc odkládá. Nějaká prevence? Ale kde že. Na to nemají auta a nebo do nich benzín. No a druhý případ, kdy si policajti přijedou pro peníze. Postojí , vyberou tu za nezapnutý pás, tu za zapomenutá světla, občas někoho vyberou za zbytkový alkohol a zase na několik týdnů zmizí. Popravdě, když vidím nápisy "Pomáhat a chránit" na jejich autech, mám nutkavý pocit jim ho sedřít a přepsat na "Okrádat a škodit".
    Vesnice se vylidňují. Důvody jsou nasnadě. Zemědělství a lesnictví, hlavní zdroj obživy venkovanů, je v rozvalu. Na splnění dotačních podmínek novodobá šlechta nepotřebuje stovky zaměstnanců a kravíny. Těch pár krav vyžene celoročně na pastvu, krávy se nedojí a trocha krmení zvládne udělat několik málo traktorů. A v lesích je to podobné. S úpadkem kupní síly padají i služby. Obchody, kdysi téměř v každé osadě, zkrachovaly jako první. Následovaly hospody a nyní postupně upadá lékařská péče a dopravní spojení.
    Ještě jeden nešvar se v pohraničí začíná rozmáhat. S úbytkem obyvatel se uvolňují domy a byty. Ty se stávají lukrativní pro podnikatele s chudobou. Tak že úbytek obyvatel se dílem neguje přísunem nepřizpůsobivých.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    2. PS
      možná by si se divil, kolik máme bílých cikánů. Alespoň u nás je to odhadem plichta.

      Vymazat
    3. Milý administrátore blogu , milý hricáku - běžte do píči.

      Vymazat
  2. Perfektně napsané, bohužel to ti kteří by to mohli ovlivnit nebudou číst.

    OdpovědětVymazat
  3. Jo, takových opuštěných, zpustlých, v lepším případě pražáky na rekreaci skoupených vísek či samot, bych dokázal ve svém okolí také vyjmenovat několik.
    Je dojemné, když se dělají průzkumy po vískách zaniklých v poválečném období, instalují se v nich pamětní desky s obžalobou komunistů(jimž samozřejmě padá na hlavu to, že tam zůstala po Němcích chudá stavení daleko odevšad, ve kterých nikdo z osídlenců nechtěl žít, případně je vybydlil a šel o dům dál), ale na udržování a rozvoj infrastruktury donedávna živých vesnic prostředky nejsou. Pak má současnému panstvu a jejich propagandistům někdo věřit upřímnost jejich starostlivosti o kulturní dědictví a obnovu venkova. Pokrytectví až na půdu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. souhlas........porad rikam,ze pokrytectvi je nevyssi soucasna hodnota.....Proto take nevyznavam "braneni techto hodnot":-)

      Vymazat
  4. Moc pěkný článek a o tom to celé je socialismus byl pro lidi.

    OdpovědětVymazat
  5. Takže naše vesnice, cca 1000 lidí na J. Moravě.
    V zimě všichni topili uhlím, venku celou zimu nedýchatelno. Dnes plyn, vzduch čistý a navíc odpadla dřina se sklízením uhlí, vybíráním popela, přikládáním.
    Dále vznikl obecní vodovod, kanalizace (za socíku byly zcela běžné suché záchody na dvorku), čistička odpadních vod, postavily se chodníky, zrenovovala vozovka.
    Obchod funguje, hospoda taky.
    Zaniklo kino, není tu už doktor.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zapomněl jste na to negativní ..
      Všichni doma čučí do bedny a nikdo s nikým nemluví, závidí si navzájem že jeden má víc a ten druhý méně.
      To co z lidí vypadne, mají čím spláchnout do kanálu a naředěné to pěkně smrdí před deštěm z poklopů kanálizace. To co do sebe lidé cpou nestojí za nic a někteří i na to co za nic nestojí nemají, dříve si zdravé a chutné potraviny na vesnici vypěstovali a vyrobili sami.
      Vzduch není čistý, všechny škodlivé plyny jsou bezbarvé a čisté, dřívější kouř byl aerosol, škodlivé plyny vázané na vodní páru, který vítr odnesl, dnes se to všechno drží při zemi a vy si v tom hovíte.
      A tak dále, a tak dále, ..

      Vymazat
    2. 10.13 Ty kašpare, suché záchody měli lidé za té opěvované první republiky, a to i ve městech, a ještě k tomu na pavači společné, až sa socíku se to změnilo. Důležitější je mít co do huby, než mít kde s*rát v luxusu.

      Vymazat
    3. 10:13

      Pak že je na Moravě zle. To i u nás, v českém Pepíkově, kde sice máme plyn zavedený už přes 50let, mnozí spoluobčané nechali zaslepit přípojku a vrátili se k uhlí(aditivovanému petkami a dalším domovním i jiným odpadem).

      Vymazat
    4. 10:38
      Člověče, uvědomujete si co blábolíte?
      Lidi si ve svém volném čase dnes mohou dělat co chtějí. Někdo "čumí na bednu", jiný sportuje, další lepí modely... Kdo se chce družit tak se druží. Chcete snad zase po komunisticku lidem přikazovat co maj dělat?

      Možná tomu neuvěříte, ale lidi dnes jedí jídlo! V nekonečném výběru ve všech ročních obdobích. Ano, dříve si na vesnicích všechno vypěstovali. ne proto, že by je to bavilo, ale proto, že to byla prostě nutnost. Za cenu obětování všech víkendů od jara do podzimu dřině na poli. Dobře si na to vzpomínám. Vy zřejmě ne. Komu to chybí tak má možnost dřít na poli i dnes.
      Vzduch je čistý, jídlo kvalitní. Také proto se dnes průměrný Čech dožívá o 8 let!!! déle než před 30 lety.
      O čistotě vzduch, vod a celkově nesrovnatelně lepšímu životnímu prostředí než za socíku s vámi opravdu nehodlám diskutovat.
      Vy

      Vymazat
    5. nu, u nás na Moravě je tomu podobně... jó, za zléhop a špatného bolševika, co jedl malé děti jsem topil plynem. Ale teď, co stojí kubík- po všech těch demokraturních přirážkách a přepočtech 17 korun, topím uhlím taky... A myslíte, že bursíkova torpéda vyrábím ve špíně s uhelného prachu a vyjetého oleje z důchodcovského stařeckého rozmaru? Z toho co uhelné sklady přivezou jako uhlí, je prachu skoro polovina... co s tím ? Vyhodit? Jedině bursíkova torpéda jsou řešením! Smrdí? Smrdí! ale hřejou. Jsou zdraví škodlivá? Jsou! Ale lépe dýchat celou zimu smrad, než přes noc zmrznout. I zmrznutí je zdraví škodlivé, a jde to rychle.
      Chcu být zeleným ekologistou! JEN NA TO MÍT...

      Vymazat
    6. 10.38 Vy jste asi propagandista Monsanta and company. Zdravé potraviny, vzduch, voda, čisté a zdravé životní prostředí ... hmm.
      Nebo jste jenom zblblý pitoma ..

      Vymazat
    7. Oprava, chyba v určení příspěvku se vloudila.
      Příspěvek Anonymní 1. listopadu 2018 11:16 je určen pro Blábolistu Anonymní 1. listopadu 2018 10:56

      Vymazat
    8. No, myslím, že autor zrovna nemluvil o jižní Moravě. Tam lišky nedávají dobrou noc. Když jsme v Praze za socialismu ještě topili uhlím, tak větší vísky jižní Moravy byly většinou již dávno plynofikovány. Říkal jsem si tehdy, že je to tím, že v Praze bylo málo vinných sklípků, ve kterých se pečetila "vzájemně prospěšná přátelství". Nyní se v Praze dusíme ještě více, protože vzhledem k cenám paliv se i v Praze topí čím se dá.

      Vymazat
    9. 11:16
      Tak mi ty komunistický pitomo vysvětli jak je možné, že se lidi dnes dožívají o 8 let déle než za komoušů, když jedí jedy, dýchají jedy, zdravotnictví nestojí za nic.
      Jste s absurdním a fanatickým popíráním zřejmých faktů směšní. Nedivte se, že vás nikdo nebere vážně.

      Vymazat
    10. Vlastimil Čech(z Moravy)

      Ta "Bursíkova torpéda" mě rozesmála. A nevěděl jsem, že jsou tak populární. Vlastně jsem tajně doufal, že je to jen a jen můj tajný patent. Holt vynalézaví jsme asi všichni v kotlině. Ale musíme se neskromně pochválit, že z té bídy, co dovezou, dokáží vykřesat maximum. Doslova se nám povedlo uplést z hovna bič.

      Vymazat
    11. Jenom blbci žijí v přesvědčení, že viditelný kouř z komína, což je ve skutečnosti pára tvořící aerosol s dalšími lehčími plyny, je to nezdravé co vzniká v topeništích starších odhořívacích kotlů.
      Mnohem nezdravější jsou ty čisté neviditelné plyny, CO -kysličník uhelnatý a další těžké plyny, které vznikají v topeništích moderních kotlů regulovaných tlumeným přístupem vzduchu, a po vyfouknutí tahovým ventilátorem z komína se drží při povrchu země v okolí.

      Vymazat
    12. Takové bezohledné hovada jako je Vlastimil, kteří zamořují své okolí, sousedy, děti,... jen aby ušetřili doslova pár korun, mám nejraději.

      Vymazat
    13. 11:42
      Jasně, černá je bílá a bílá je černá.
      Má cenu jakákoli diskuse s člověkem, který vám bude do očí tvrdit, že kouřový poklop, ve kterém není vidět dál než na 20 metrů a nedá se v něm dýchat, je zdravější než vzduch čistý, beze smradu? Nemá. Krom toho, mluvilo se zde o plynofikaci, ne o moderních kotlech na uhlí.

      Vymazat
    14. Anonymní 1. listopadu 2018 11:30
      Jednoduché vysvětlení hloupý pitomo. Lidé co celý život tvrdě fyzicky i jinak pracovali se dožívají nižšího věku. Lidé co celý život ho*no udělali, se dožívají vyššího věku, nejsou fyzicky opotřebovaní, o mozku radši nemluvit ...

      Vymazat
    15. 11.49 To není přebarvování, že bílá je černá. To je vyvrácení hloupáho lidského přesvědčení, že to co není vidět a nesmrdí neexistuje. Je k tomu ale potřeba znát základy chemie a fyziky. U plynových kotlů na zemní plyn jsou podobné problémy jako u uhelných automatických kotlů, je ale zbytečné o tom psát ...

      Vymazat
    16. 11:30
      Pominu ten fakt, že věk dožití lidí se zvyšuje setrvale a SAMOZŘEJMĚ se zvyšoval i za socíku, což jen pokračuje, napadá mě ještě jedno možné vysvětlení. Jestli oni se třeba dnes nedožívají toho vysokého věku zejména lidé, kteří většinu života prožili v socialismu. Tedy já o žádném adolescentovi narozeném po plyši, který by letos slavil osmdesátku, nevím. Ale třeba se mýlím a měl bych se spíše podívat těm dědečkům do občanky.

      Vymazat
    17. To cim se topilo je ale vyvojem,ne zmenou rezimu

      Vymazat
    18. 11,30
      Proc se lide dozivaji vyssiho veku? A co treba pokrok v medicine a farmakologii.

      Vymazat
    19. P.S.: u nás se neříká Bursíkova torpéda, ale Bursíkovy brikety :-)

      Vymazat
    20. 10:56 Sople, tys asi nepoznal jídlo, že tomu co se tak jmenuje říkáš jídlo.
      Ano, bylo ho tak akorát, na konci prodejní doby bylo
      vymeteno. Dnes říkají, že to byl nedostatek.
      Co říct tomu, že před zavřením obchodu, je všude plno. Nakrájené uzeniny a jiné jídlo krátkodobé spotřeby. Leží to tam pár dní starý se dá dopředu.
      Teče z toho voda, nedá se poznat zda to smrdí nebo
      jen bez chuti.
      Že se lidi dožívají ? Ano, my staří, ještě předváleční, pracující min. šest dnů v týdnu, s minimem jakýchsi svátků a dlouhých dovolených.
      Poznal jsem plno mladších, co jsou už v "pánu".
      A to, co se dnes rodí, tolik postižených děcek,
      to nebylo ani za války. Sople.

      Vymazat
    21. 11:30 hloupý argument s průměrným věkem dožití, když to je ovlivněno nejen pokrokem zdravotnictví, přesněji mediciny celkem, ale především životní kondicí dožívající generace, což je založeno v běhu jejího předchozího života. Vylučte, že ten byl za komunistů, totiž za materiálního dostatku všech, minima stresu a povětšině, bez extrémní pracovní zátěže při na tu dobu víc než dostatečné zdravotní péči. Pokud cokoli soudíš 11:30, suď laskavě komplexně. To bys ovšem musel disponovat nejen znalostmi, ale i vyvinutějším rozumem.

      Vymazat
    22. Anonymní1. listopadu 2018 10:13

      co matika, za kolik za bůra co. mezi rokem 1989 a dneškem je skoro 30 let, takže plácáte kraviny, to jako kdyby jste tvrdil že kdyby nebyl 89 nemáme mobily, nebo pc. to má dneska už i chudej afričan bez ohledu na politickou stranu. když srovnáváte dvě období, musíte ten vědeckotechnický pokorok zohlednit, nebo srovnávejte věci co se dají srovnat

      Vymazat
  6. A co jako čekáte? Tak tam založte firmu, dejte tam lidem práci. Nebo aspoň jezděte s tou pojízdnou prodejnou nebo jakkoli jinak přispějte ke zkvalitnění života vašich sousedů. Kandidoval jste aspoň ve volbách na starostu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se také divím, že se do těch vesniček nehrnou developeři a všemožní podnikatelé. Vždyť se podívejme třeba na soukromé dopravce, jak převzali do své péče všechny neziskové, málo obsazené tratě a cesty, které byly pro státní dopravce ztrátové. Stále vyhlížím tu neviditelnou ruku trhu, která zajistí všeobecnou prosperitu tohoto státu. Ale ona s námi určitě jen laškuje a včas zasáhne. Jak všichni dobře víme, všichni soukromí podnikatelé jsou hnáni především svou nepotlačitelnou touhou konat společenské dobro a zisk je jen vedlejším efektem, vyjádřením vděku za jejich starostlivost. Z toho důvodu plyne logická zákonitost, že dříve nebo později se i v té poslední prdeli světa objeví průmyslové zóny, zemědělské farmy a začne se budovat infrastruktura, aby domorodcům nic nescházelo. Spokojený vesničan, to je nevyřčená touha každého podnikatele, i kdyby na těch 3 důchodcích měl prodělat boty.

      Vymazat
    2. 10:42

      No a to je váš problém. Neustále vyhlížíte nějakou ruku která se o vás bude starat místo abyste se staral sám nebo byl sám tou rukou pro ostatní.
      Bydlení v odlehlých oblastech má svoje nepopiratelné výhody v podobě klidu a čistého životního prostředí apod., tak nevýhody. S nevýhodami se musíte poprat, nikdo vám utírat zadek nebude. Jste snad svéprávný.

      Vymazat
    3. 11:01

      Mýlíte se, byl jsem navyklý na celospolečenskou spolupráci, která umožňovala všem cítit se lidmi. Máme to dodnes tak i v naší rodině - vzájemně si pomáháme ku prospěchu všech členů.
      Nicméně protagonisté nového režimu přišli s velkým humbukem a s tezí, že nejlépe se o vše postará neviditelná ruka trhu. Tak stále vyhlížím a čekám, to dá rozum. Přeci by nám nelhali, no ne? Z prodejny smíšeného zboží je garáž, autobusy zajíždějí dvakrát denně, statek družstva požírá vegetace, cesty se rozpadají. Ale to jsou samozřejmě komunistické přežitky, neviditelná ruka trhu již zcela jistě číhá za rohem, aby nás domorodce zaskočila kapitalistickým rozkvětem tak, že zůstaneme stát s otevřenýma hubama.
      Ale mezi náma, dává si na čas a má smysl pro dramatické stupňování děje. Však v hodině dvanácté jisto jistě vkročí, nebe se rozjasní, stromy zazelenají, v potoku se objeví zase ryby. Pak už bude jen krásně, budeme si navzájem holit hlavy a sekat zahrádky a bude nám moc a moc dobře.

      Vymazat
    4. 11:23
      Zřejmě netušíte co je to "neviditelná ruka trhu". Před válkou tuto přirozenost věděl a chápal každý sedlák a živnostník. Smutné, co se zdravým selským rozumem udělalo 40 let komunismu.

      Vymazat
    5. 11:34

      Doufal jsem, že to tuší aspoň ti její zavilí protpagátoři a protagonisté. Možná i tušili, ale výsledky jsou prachbídné.
      To víte, já jsem hlava blbá, navíc zmasakrovaná komunismem. Ale jestli je něco lepší nebo horší, to ještě stále rozeznat dokážu.

      Vymazat
    6. Jaka je motivace pro zakladani firmy,nebo pro pojizdnou prodejnu?....Zisk....A z tohohle nekouka....Pisete hlouposti

      Vymazat
    7. 11:08 On určitě, ale ty jsi blb.

      Vymazat
    8. 10:18 rád to zrealizuji, pokud ovšem poskytnete nezbytné finanční prostředky, protože ty nemám k dispozici. Těším se na spolupráci, na místo zastupitele budu v případě navrhované spolupráce rezignovat, když starostou jsem naštěstí zvolen nebyl. Ozvěte se. Děkuji.

      Vymazat
    9. 11:34 že jste pitomec ukazuje už váš text, kde píšete o 40. letech komunismu, když žádný komunismus neexistoval, existoval pouze komunistický režim. To za prvé. Pak se samozřejmě zeptám, jakým způsobem byste řešil situaci, kdy v dané venkovské aglomeraci, s řekněme dvěma tisíci obyvatel, zanikne fabrička s dvěma sty zaměstnanci, zemědělské družstvo, pole se promění v neudržované louky, zanikne "obchodní dům" jako nerentabilní, je zrušena pošta, zanikne lékárna, odejde zubní lékař a obvodnímu lékaři je 67 let, takže ordinuje jediný den v týdnu, jeho nástupce je v nedohlednu a nakonec, od přespříštího roku budou děti do základní školy dojíždět na vzdálenost 12 km. Stejně jak jsme nuceni dojíždět za náročnějšími nákupy, což nebylo nutné za komunistů. Je tedy jasné, že děti, když dospějí, se s ukončeným vzděláním zpět nevracejí ze zcela prostého důvodu. Nenacházejí v rodné vesnici uplatnění. Jste schopen to pochopit? Víte vy vůbec, že komunistický režim udržoval všelijaké ty fabričky a výrobny po vesnicích, stavěl k nim byty, prodejny, kulturní domy i za cenu nízké rentability, aby uchoval venkov zalidněný? Není vám jasné, že při takové politice nemohl co do růstu HDP konkurovat kapitalizmu? Prozraďte, jak byste svou situaci, resp. situaci podobné vesnice, vy osobně 11:34, co průměrně situovaný i talentovaný člověk řešil? Když tady machrujete?

      Vymazat
  7. No jo, tak jako vše ostatní z naší niterné české kultury mizí, včetně humoru, i naše vesnička česká dostává na frak. Možná už brzy zapomeneme, co to bylo poslat děti na prázdniny k dědovi a babičce na vesnici. Už je budeme jen navštěvovat v domovech důchodců. Jednou za čas je pak naložíme do auta a pojedeme se podívat do míst, kde celé generace vyrůstaly. "Tak tady je ta naše chaloupka. Tož pěkně jí pan poslanec zrekonstruoval, automatické zalévání, na střeše pravý švédský plech v nádherné imitaci tašky, na stodole soláry, kolem dokola kamerový systém. Hm, to je pašák, takhle bysme to my nedokázali ani za sto let. A tady vedle, co bývala hospoda kde jsme s babičkou slavili svatbu, tak tu má dnes prý nějaký Holanďan co v ní chce vybudovat muzeum. Národní výbor pomalu chátrá, ale třeba ho také někdo koupí a opraví. Budovu nádraží zbourali už před léty, ale koukám jako blázen, koleje ještě nikdo nevytrhal."
    Je to bída...

    OdpovědětVymazat
  8. Inu, co si panstvo z venkova vyzvonilo v 1989, toho se panstvu dostalo. JZD a státní statky se zlikvidovaly a pozemečky se restituovaly, prasečáky a kravíny vymlátily, ale sedláčci nechtěli dřít jako jejich předci v době před socializací vesnice.

    Obchod přestal být distribuční službou občanům, ale zdravým podnikáním - za účelem vytváření zisku. Dotovat pojízdné prodejny aby měly ceny jako Kaufland nebo LIDL a kde by nezáleželo na obratu a na nákladech... není místní LOMIKAR aby tam potřeboval lidi na práci. Fabriky, které měly zájem na dojíždění místních za prací vláčky a autobusy byly zrušeny... a oni mladí, urostlí Ukrajinci z ubytovny za rohem stejně přijdou levněji, než babky a dědci před důchodem z okolí... A Charita se stará o obírání věřících, stát vysávající neziskovky plní hebreoposlání chovu a importu parazitů do Evropy... atd. atd., takže místním nezbývá, než založit nákupní družstvo a dvakrát týdně podnikat vláčkem, busem, či autem pokaždé jiného z členů SPANILÉ JÍZDY DO SUPER A HYPERMARKETŮ a po návratu vděčně vzpomenout vyprázdněním lahvičky či krabičky Václava HAVLA a v neděli dát faráři v kostelíčku do ošatky jako poděkování PánuBohu, že vám už nevládnou komunisté...

    Hlavně proto vše nebuďte místo vděčnosti vzteklí, jako ty lištičky. Víte jak dopadly. Umřely.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Panstvo z venkova? To mi nejde moc dohromady. Venkov se na tom podílel spíše svou pasivitou.

      Vymazat
    2. Žádné panstvo z venkova si nic nevyzvonilo, ti, kdož zvonili, o ničem nerozhodovali, ti chovali pouze naději, ze které celá tato země rostla po staletí. Ti, kdož vše rozkradli poznáte snadno: jejich firmy mají anglické názvy a oni se mezi sebou dorozumívají anglicky. K tomuto národu mají stejný vztah, jako za Mnichova, tedy jako k jatečnímu dobytku.

      Vymazat
  9. Pekny clanek....Take nejvice odsuzuji soucasny rezim,kdyz prijedu na venkov....Hospoda otevrena maximalne 3 dny v tydnu a to nevim,jak je to mimo letni sezonu....( neni se cemu divit,kdyz se tam v soucastnosti sejde tak maximalne 10 lidi a vetsinou "chlubici se" chalupari.A to tam za meho detstvi byla skoro kazdy tyden zabava.takze my deti meli pre a primo bozskou legraci z tancujicich a nebo jinak se bavicich rodicu)....Venkovsky obchod primo des....I podnikove kantyny za sociku byly lepsi a to jsem je nijak zvlast nemusela.....A zamykame i kdyz jdeme jen do lesa

    OdpovědětVymazat
  10. Když se tak bavím s lidmi z různých koutů země, mám neodbytný pocit, že začátek novoročního projevu Václava Havla z roku 1990 nebyl rekapitulací, ale vizionářským představením nadcházející dystopie.
    Naše země nevzkvétá!
    Jistě se najde mnoho aspektů současnosti, které vykazují lepší parametry než tomu bylo dříve. Ale bohužel je zde i mnoho oblastí pro život společnosti zásadního charakteru, které jsou na tom podstatně hůř a každá z nich představuje bariéru, znemožňující označit současný režim za uspokojivý a život v něm za perspektivní.

    OdpovědětVymazat
  11. Četl jsem několik příspěvků s výzvou k přiložení vlastních rukou ke zkvalitnění života na venkově. Ten člověk, nebo lidé, asi žijí v jiné zemi, nebo na jiné planetě. Udělám stručnou rekapitulaci. Drtivou většinu pozemků v pohraničí dnes vlastní novodobá šlechta. Jak se k nim dostali? Převážně korupcí. Těžko prokazatelnou, ale korupcí. Podpláceli se lidé na Pozemkovém fondu. Menší množství pak rozprodali v pozdější době restituenti. Ale tam se jednalo jenom o zanedbatelné množství, protože soukromí vlastníci měli, na rozdíl od státních úředníků, nepřiměřeně vysoké finanční nároky. Co s těmi pozemky šlechta dnes dělá? Dojí "zemědělské" dotace. Za jeden ha dostává od cca 3, do 12 tisíc ročně. Podmínky jsou dnes o něco složitější, ale rozhodně ne nesplnitelné. Chovat přiměřený počet kusů zvířat, tkzv dobytčích jednotek a plochy sklízet. Posekat, z něčeho udělat senáž a zbytek navozit do hnoje. Na to nepotřebují desítky kravínů, stodol a dalšího zařízení, tím méně zástupy zaměstnanců. Nikdo nový, bez milionů v kapse nemá šanci jejich místní monopoly narušit.
    V naší osadě jsme otevřeli hospodu. Bez pomoci Obecního úřadu něco nemyslitelného. Kdo něco podobného nezkusil, těžko uvěří. Hygienu nezajímal pořádek na záchodech, ale poměr hajzlíků k počtu židlí v lokále. Nezajímala se ani o čistotu výčepního zařízení (o to se pro změnu zajímal pivovar). Za rok provozu tři udání. Ano, jsme národ práskačů, ale kdyby nebyly tak zkurvené zákony a předpisy, práskači by v Čechách neměli takové hody.
    Dnes je hospoda zavřená. Občas si jí půjčí od obce nějaká uzavřená společnost. Ale provozovat jí pro veřejnost už nechceme my, ani nikdo jiný. Ale je to přece všechno pro naše "dobro". Musíme hlídat, jestli není v lokále o pár židlí víc, než povolují předpisy k počtu hajzlíků.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Problém EU spočívá právě v dotovaném zemědělství na západě. Zejména Francie by z EU zřejmě dávno vystoupila, nebýt dotací, které tvoří více než polovinu bruselského rozpočtu. Na druhou stranu nebylo nikde psáno, že stejně bude podporováno i české zemědělství. Naopak, nás měl zásobovat západ svými dotovanými produkty. Proto se u nás musely zavírat a bourat třeba cukrovary (třeba ten úplně nový v Hrochově Týnci). Je to na dlouhé povídání, ale české zemědělství by se mohlo oživit snad už jenom zavedením nějakých sankcí - stačí se podívat, jak sankce pomohly ruskému zemědělství, obilí už vyrábí více než Amerika, které nepomáhá už ani GMO a chemie všeho druhu, jinak dobrou chuť!

      Vymazat
    2. Já vím v čem je problém. Stručně, západ dotuje na produkci (tunu, brambor, litr mléka,...), my na útlum produkce. Za to můžeme poděkovat našemu vyjednávacímu týmu vedenému Teličkou. Ale ono to s vylidňováním venkova není o moc lepší ani v sousedním Rakousku. My jsme byli pro západ nebezpeční. Dokázali jsme si vyrábět potraviny a přitom zajistit lidem ve výrobě přijatelné životní a pracovní podmínky. Rakouský sedlák dře od nevidím, do nevidím. Od jara do podzimu se nezastaví. Rakouští dědicové zemědělských usedlostí se těžko žení. Nemohou sehnat otrokyni, která by po jejich boku dřela stejným způsobem.
      Proto bylo třeba naše zemědělství zlikvidovat. Aby bylo kam dodávat západní zemědělskou nadprodukci a zničit sociální precedens.

      Vymazat
    3. 16.02 Pane Hricák před několika dny jste tady psal příspěvek, ve kterém jste psal, že u nás po roce 89 byl rozkraden důchodový učet v hodnotě 300 miliard. Tak vám mohu napsat, že toto je naprostá LEŽ. Žádný takový učet nikdy neexistoval. Toto je zase lež suodruhu,jak dehonestovat vývoj po roce 89.

      Vymazat
    4. Ano, byl vykraden za vlády Miroslava Topolánka. Že z něj vykradli 300 miliard jsem ale nepsal. Pokud si pamatuji, nezmiňoval jsem žádnou konkrétní částku. Ale pokud jí po mě chcete dnes, pokud vím, vybrali z něj cca dvacet miliard. To ale nebylo pro důchody to nejhorší. Za Kočárníka byly odvody za zaměstnance 35% hrubé mzdy. V té době byl důchodový účet přebytkový. Po té, už nevím za jaké vlády, byly odvody sníženy na 30%. V tu dobu se stal účet vyrovnaným, s výše uvedeným přebytkem, který se nezmenšoval, ani nezvětšoval. Topolánkovo vláda, se světovou jedničkou Kalouskem, udělala dvě věci. Snížila odvody ze 30 na současných, pokud se nepletu, 28%, ale hlavně, využila hlasovací převahu ve sněmovně a prohlasovala si prolomení zákona, který důchodový účet chránil před zlodějskýma rukama našich politiků. Do té doby byl důchodový účet nedotknutelný.
      Kalousek vymodeloval obrovský státní dluh. Jako opravdový expert, v době, kdy v USA začaly padat banky jedna za druhou, prohlásil, že se nás americká krize nikterak nedotkne a postaviv rozpočet s předpokládaným růstem ekonomiky cca 4%. Během roku se stalo to, co předpokládali asi všichni, krom světové jedničky Kalouska. Dorazila k nám krize a místo 4% růstu jsme zaregistrovali asi 4% propad. A potom měl ještě tu drzost, že lidem rozesílal složenky s poměrnou částkou státního dluhu, který víc než vydatně pomáhal vytvořit.

      Vymazat
    5. 16:28 samostatný důchodový účet, pouze rozpočtová kapitola na důchody, která byla záhadně pokrácena, je to jenom hra se slovíčky, je zbytečné diskutovat o těchto "drobných", když stát ztratil bilióny a jenom přes 400 miliard ztrácí na dividendách každý rok :-)

      Vymazat
    6. Pane Hricáku, lžete vědomě nebo nevědomě? Žádný důchodový účet nikdy neexistoval.

      https://www.mfcr.cz/cs/aktualne/v-mediich/2012/2012-07-11-vmediich-4914-4914

      Vymazat
    7. Důchodový účet, pokud vím, existoval. Byl sice součástí rozpočtu, ale svým financováním i výplatou byl od rozpočtu separovaný a chráněný zákonem. Topolánek nechal prohlasovat změnu zákona, který umožnil přebytky vydojit. A za tím si stojím, protože to bylo v oné době medializované. Pamatuji si dokonce náklady na jeho obsluhu, které měly být 3% z obratu na účtu. V oné době byl obrat cca 470 miliard.
      Ale zpět k vaší výtce. V onom příspěvku jsem žádnou konkrétní částku nezmiňoval. To za prvé. Za druhé, nic to nemění na tom hlavním a tím je sprostý diletantismus Kalouska.

      PS
      I současně chystané plošné navyšování důchodů nevidím perspektivní, protože nemá oporu v zákonech a hlavně, je závislé na výběru daní, nikoliv výběru sociálního pojištění. Snížením odvodů o dva procentní body odsoudilo důchody na dofinancování ze státního rozpočtu. Tedy na výběr daní.

      Vymazat
    8. 16,43
      Máte sice pravdu, ale s tím nejsme schopní nic udělat. Já nevím, jaké podmínky byly garantovány investorům při vstupu do ČR českou vládou. Ale zvýšením odvodů za zaměstnance vidím jako jednu z možností, jak tento odtok divident a zisků alespoň částečně zmírnit.

      Vymazat
  12. Aby tu nebyla jen negativa, tak popíšu, jak jsem se po revoluci stal pražským milionářem. Rok před revolucí jsem dostal od zaměstnavatele státní byt 3+1 s podlahovou plochou 63 metrů čtverečních. Po revoluci jsem si ho musel zprivatizovat do osobního vlastnictví za 180 tisíc korun. No a dnes je ze mě milionář, mohl bych ho od minuty prodat za čtyři a půl melounu. A to náš dům nějakej debil označil za králikárnu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, když se tomu dá krov a nová střecha, když se vymění okna, zateplí se to a dá se tomu nová fasáda, když se tam instaluje moderní výtah, udělají se nové stoupačky, nové rozvody vody a elektriky, když se vybourá umakartové jádro a vyzdí se nové, udělá se nová koupelna, nová kuchyň, vystěrkují se stěny, udělají se nové podlahy a dají se nové dveře, tak to nemusí být králíkárna. Znamená to ale postavit to prakticky celé znovu. Jinak na tom má cenu jen to místo.

      Vymazat
    2. Anonymní 16:55

      Nemáte náhodou nějaký ten byt v "králíkárně" za cenu plochy v místě? Rád bych vás zbavil té tíže a koupil jej od vás. Klidně nabídněte i vícero.

      Vymazat
    3. 16:55..neco budete muset po par letech udelat i s tim pozdeji postavenym (kvuli novemu vyvoji a zmenam zivotniho stylu)..tedy snad....jestli nas do te doby nezabiji

      Vymazat
    4. 16:55

      Vy jste se zbláznil, odhadem 2/3 panelákových bytů je takřka v původním stavu. Ovšem cena prakticky hned po převratu začala strmě růst a nezastavila se dodnes. Jediné co se většinou udělalo je výměna oken(holt životnost je daná) a venkovní zateplení(holt energie už nejsou taková láce jako za socialismu).
      Navíc, pokud si dobře pamatuji, panelákové byty byly projektovány na max. padesátiletou životnost. Pak se měly postupně bourat a nahradit novými dle pokroku v technologiích výstavby. Ale my jsme to dopracovali tak daleko, že dnes už valná část z nich přesluhuje a jsme rádi, že máme aspoň na prodlužování jejich životnosti. Jsem sám zvědav, jak dlouho ještě.

      Vymazat
    5. 15:39
      Mucha se musí v hrobě obracet nad nenažraností a chamtivostí Prahy. Nebýt Moravského Krumluva tak Epopej již dávno neexistuje. Takto se o ni Praha starala. Až Epopej, díky Moravskému Krumlovu, dosáhla Světovosti tak ji chamtiví Cajzli ukradli a pravdu má i vnuk Alfonse Muchy, že Praha nemá na Epopej žádné právo o morálním ani nemluvě. Ovšem o morálce se s Cajzli dá těžko hovořit, jsou pouhou žumpou a hanbou národa. Nic dobrého z nich posledních 70 let nevzešlo!!!

      Vymazat
    6. Není co slavit! Biolog Jírovec sepsal drsné hodnocení dnešního stavu naší země. A zúčtoval i s Taberym a jeho knihou

      V Česku někteří kupčíci s lidskými právy nehorázně zbohatli, to je pravda. Jenže není dost bytů na nábřeží a vil ve Střešovicích. Máme milion a půl králíkáren první kategorie. Jejich majitelé by mohli komunistům ruce líbat, kdyby to nebylo proti zákonu. Tak hovoří o století republiky přírodovědec Jiří Jírovec, který žil donedávna v Kanadě. Vyjadřuje se i k šéfredaktorovi Respektu Eriku Taberymu.

      https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Neni-co-slavit-Biolog-Jirovec-sepsal-drsne-hodnoceni-dnesniho-stavu-nasi-zeme-A-zuctoval-i-s-Taberym-a-jeho-knihou-556836
      Mgr. Milan Honusek, CSc

      Vymazat
    7. 18:07 technická životnost bytových objektů z panelové výstavby byla stanovena s předpokladem 70 let. Od pádu komunistického režimu uplynulo 29 let, o technické životnosti současné výstavby, nepochybně případ od případu, známo nic není. Jisté je, že i pří populačním poklesu, je nové bydlení pro většinu mladých nedostupné. Možná by si rádi počkali na byt z komunistického pořadníku, třeba i těch krajních až 10 let. Více nebo méně zadarmo, že.

      Vymazat
  13. Někdo tady píše, jaké, že tady bylo vynikající zemědělství před 89 rokem, kurňa , ale potom vysvětlete ty fronty, každý týden v řeznictví. A to odporné, siláží smradlavé hovězí? A v přepočtu na dnešek podstatně dražší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmm, pravda. A to se ještě každý kdo žil na venkově samozásobil. Ovoce a zelenina byly jen v sezóně. Existovaly "nucené výseky masa" a jiné pochoutky.

      Žvásty, že jsme byli pro západ nebezpeční, Rakušáci, že nám záviděli, snad ani nestojí za komentář.

      Vymazat
    2. Fronty mate i dnes....zvlaste kdyz se meni "akce"....Pamatuji si jak se pribuzni na Morave tesili,jak budou samostatni zemedelci....Za par let vsechny kravy byli donuceni vybit (diky vykupovym cenam)a pole se take radeji zbavili....A ted mame naprodejnach ceny hoveziho asi dvoj,mozna i trojnasobne nez byli tenkrat pred vstupem do EU

      Vymazat
    3. Jinak bych vas chtela upozornit,ze vase nekriticke obdivovani vseho soucasneho a kriticke zatracovani toho minuleho k rozvoji nepovede....A o ten by melo jit hlavne

      Vymazat
    4. 16:53
      Vy nestojíte dnes ve frontě na obsloužení? Já ano, a to dokonce i v supehyper, přestože tam není jen jedna pokladna, jak tomu bývalo v řeznictví, ale hned celá řada. Vy jste kupoval za socíku nějaké smradlavé hovězí? Já tedy ne.
      Každopádně ty fronty se možná stály tenkrát i proto, že celková spotřeba masa byla za socialismu znatelně větší než je dnes. Po plyši se zvětšila spotřeba jen u nejlevnějších druhů mas, jako je kuřecí. Ryb se jí o trochu méně(drahé), vepřového také méně a nejvíce se propadla právě spotřeba vámi zmiňovaného hovězího(velmi drahé).

      Vymazat
    5. 17,02
      Na sklonku vlády bolševika jsme měli 120% potravinovou soběstačnost. Dnes máme někde mezi 50 a 60%. Pole jsou zastavěná hypermarkety ve kterých se prodávají potraviny ze západu, nebo z Polska, ochucené silničářskou solí. Já, na rozdíl od vás, několik rakouských sedláků znám osobně. Vím, jak musejí dřít. Vím, jaké mají problémy. Když jsem jim vyprávěl, že u nás zaměstnanci v družstvech a státních statcích měli, vyjma sezónních prací, garantovanou délku pracovní doby a stálý příjem, koukali s hubou dokořán. Protože to oni nikdy nepoznali. U nich je totiž stále co dělat. Bez dotací, které ale dostávají za produkci, by už dávno neexistovali, nebo by jídlo muselo minimálně dva až třikrát zdražit.
      JZD a statky nejenom že zaměstnávaly. Stavěly byty, dotovaly výstavbu infrastruktury na vesnicích a pořádaly různé kulturní a relaxační akce. Tak dobře, jako za bolševíka, myšleno materiálně, se lidi na vesnici nikdy neměli a mít už nebudou. Však také, vyjma jednotlivců, kterým zpravidla bolševík sebral majetky, se na vesnicích nikdo do revoluce nehrnul.
      Nebylo všechno růžové. Ale současnost ve srovnání s minulostí neobstojí. Alespoň na vesnici. A pokud se chceme pohnout z místa, je prvním předpokladem si to připustit.

      Vymazat
    6. A ještě jeden dodatek. Za bolševíka byl zemědělský půdní fond chráněn poměrně přísným zákonem. Za pole, která byla zastavěná se musely zmeliorovat močály, rozorat meze a zúrodnit strže. Netvrdím, že to bylo pro přírodu správné, ale byla tady ochrana, která pole chránila. Dnes je téměř nikdo nechrání. Ubývají po stovkách a tisících a často naprosto zbytečně. Na těch zbylých se pěstuje kukuřice do bioplynek a řepka na naftu. Dochází tak k úbytku zemědělských ploch na straně jedné a degradaci zbylých na straně druhé. Až se to jednou posere, a já jsem o tom přesvědčený, pochcípáme hlady.
      S příchodem kapitalismu jsem očekával návrat ke kupeckým počtům. Ani ve snu mne nenapadlo, že ti současní kapitalisté budou počítat ještě hůř, než bolševík.

      Vymazat
    7. Hrcáku, že po roce 48 zemědělcum ti rudí šmejdi vše sebrali. To se to hospodařilo z nakradeného co.

      Vymazat
    8. Anonymní 21:44

      Vy vypadáte jako mimořádně vzdělaný a oduševnělý člověk. Mohl byste se prosím o tom kradení trochu více rozepsat? Předem poníženě děkuji.

      Vymazat
    9. Je zajímavé, že žádné fronty ani smradlavé hovězí ze své dospělosti, tedy od sedmdesátých let minulého století nepamutuju. Kde a kdy jste to žil, smím-li se poptat? Dnešní hovězí, pokud si mohu vybrat a vybrané zaplatit, skutečně může mít špičkovou kvalitu. Na venkově si ale nevyberu, když tady už není ani ta prodejna natož řeznictví, cesta do města zadarmo není a na nějakou výběrovku mi prostředky nestačí, Spokojil bych se s tím, co bylo tenkrát, když jsme se neměli tak dobře, jak nikdy předtím. Mnoho toho současný režim, za celých těch 29 let, celou to generaci, zrovna nedokázal. Krom oblbování, samozřejmě.

      Vymazat
    10. 17:56 Vy srovnáváte dnešní čekání u pokladny, kdy každý má narvaný vozejk K PRASKNUTÍ s frontou na 1-2 kg masa, chápu, vlastně nechápu, jsou dnes tací, kteří budou bordel před 89 obhajovat do roztrhání těla. A to hovězí smrdělo, kyselou siláží, moc dobře si na to pamatuji.

      Vymazat
    11. Anonymní 9:02

      Ano, stojí se fronta, jako se stála za socíku a jako se vždy stát bude. Respektive dokud to nedotáhneme až k tomu zdárnému krachu, nebude připadat na jednoho zákazníka jeden prodavač. Nebo myslíte že ano, vy "narvanej košíku"?
      A opakuji, protože se vám zjevně nepodařilo domyslet pointu hned napoprvé, celková spotřeba masa byla za socialismu znatelně větší než je dnes.
      https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/1629684-jidelni-navyky-cechu-se-meni-zkonzumovali-rekordne-cokolady-i-spenatu

      Jak je možné, že byla větší spotřeba masa než je dnes, když, podle vás, maso ma pultech nebylo a když bylo, tak málo a nekvalitní? No umíte si to vysvětlit? To padalo z nebe jako mana od Ježíška?

      Vymazat
    12. 15:52 Jste hlupák k pohledání,pokud nepochopíte, že občanum jde dnes o zdravější životosprávu, mají podstatně více přístup k zalenině, hlavně v zimních měsícich, než za toho tvého socíku.Nebudou se rvát tučným vepřovým masem, proto je podstatně větší spotřeba ryb a drubežího masa. Kdo nechce nepochopí.

      Vymazat
    13. Anonymní 17:26

      Vy jste ale hlavička, to vám muselo dát hodně práce něco takového vymyslet, že? Tak o zdravou životosprávu jde. Hmm... Ale pokud by vaše lži o frontách na maso byly pravdivé, tak to by samozřejmě o žádnou životosprávu nešlo, že ne?
      Když tedy lidé najednou, zajisté jen shodou okolností v souladu se zdražováním předmětných potravin, začali tolik dbát na zdravou stravu, proč se po hadráku tolik propadla spotřeba telecího nebo králičího, jednoznačně jedněch z nejvíce hodnocených druhů masa? Kde jste sebral, že je dnes "podstatně větší spotřeba ryb"? Můžete to prosím doložit?
      A proč noviny píšou o tom, že jíme stále hůře, vy "zdravá výživo"? Myslíte, že nám lžou? Proč by to dělaly prorežimní Lidovky?
      https://www.lidovky.cz/relax/dobra-chut/revoluce-v-jidle-se-nepovedla-jime-vic-a-hur.A130919_181720_dobra-chut_mc

      Nicméně, přejděme to a držme se vašeho prvotního zoufalého výkřiku o údajných frontách na maso v ČSSR. Já se tedy logicky a znovu ptám, jak je možné, že byla VĚTŠÍ spotřeba masa NEŽ je DNES, když, podle vás, maso ma pultech nebylo a když bylo, tak málo a nekvalitní? No umíte si to vysvětlit? To padalo z nebe jako mana od Ježíška?
      Než se zase dáte do rozumování, aspoň si ujasněte, jestli tedy maso nebylo a nebo bylo. Obojí jaksi není možné.

      Velice mě těší, když mě hlupákem označuje něco takového, jako jste vy. Je to od vás ten nejupřímnější kompliment, jakého jste vůbec schopen. Děkuji. Hned se cítím lépe když jsem přímo od vás ujištěn, že my dva jsme mentálně zcela, ale skutečně naprosto jinde. Velice uklidňující pocit...

      Vymazat
  14. Dnes topíme plynem. Žádná dřina. A je to ekologické. A proto si můžeme dovolit 2 x ročně postříkat trávník RoundUpem, ať zničíme plevel a nemusíme ho pracně vyrypovat nožíkem. Pokrok je pokrok.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nojo, ale je to ruskej plyn a Donald si to nepřeje, vy jste proti americe? s tím roundapem je to v pořádku, je to jed americký

      Vymazat
  15. Zde Vám namátkově předvedu ty platy o kterých z PIRÁTOVA hovoří, záměrně dezorientovaní z ČT (ti co tají státní platy) - A.Babiš - M.Zeman a další: "Žijeme si dnes v nejlepší době, platy ROSTOU a zme celosvětově na 27 místě v kvalitě života!"?

    REALITA života, všimněte si MĚSTA a VÝŠE platu za stejnou PRÁCI? PIRÁTOV je VATIKÁN v České republice!

    ••••••••••••••••••••

    Firma DISPOSERVIS s.r.o.
    Pracoviště DISPOSERVIS s.r.o. - 1, U Lesíka 135, Čepirohy, 434 01 MOST 1
    obec: Most, okres:Most
    Poznámka DOPLŇOVAČ/ -KA ZBOŽÍ, MERCHANDISER Sháníme schopné kolegy do našeho týmu pro objednávání a zakládání zboží v hobby marketech v MOSTĚ. Aktuálně zastupujeme společnosti dodávající do ...
    Plat 4500 - 9000
    Profese Doplňovači zboží

    ••••••••••••••••••••

    Firma DISPOSERVIS s.r.o.
    Pracoviště Hobby prodejny HRADEC KRÁLOVÉ, Kovová 1191, Slezské Předměstí, 500 03 Hradec Králové 3
    obec: Hradec Králové, okres:Hradec Králové
    Poznámka Sháníme schopné kolegy do našeho týmu pro objednávání a zakládání zboží v hobby marketech v Hradci Králové. Práce na zkrácený úvazek, výdělek cca 13.000,- měsíčně. ...
    Plat 9000 - 13200
    Profese Doplňovači zboží

    ••••••••••••••••••••

    Firma DISPOSERVIS s.r.o.
    Pracoviště DISPOSERVIS s.r.o. - BEROUN, Lidická 806, Beroun-Závodí, 266 01 Beroun 1
    obec: Beroun, okres:Beroun
    Poznámka DOPLŇOVAČI ZBOŽÍ, MERCHANDISER - Místo výkonu práce: Beroun (DEK stavebniny). Náplň práce: objednávání a zakládání zboží. Doplňující informace: práce na zkrácený úvazek (10-20 hodin týdně), ...
    Plat 4500 - 9000
    Profese Doplňovači zboží

    ••••••••••••••••••••

    Merchandiser, doplňování zboží v hobby prodejnách
    Firma DISPOSERVIS s.r.o.

    Region PRAHA Plat 12 200 - 39 200

    ••••••••••••••••••••

    V té Praze musí v jedné a té samé firmě pracovat, jak BAREVNÍ, že se tak odlišují PLATOVĚ od zbytku republiky!?

    "A také zme 6 nejbezpečnější zemí na světě!", A.Babiš, když se pohybujeme na každém kroku s OCHRANKOU ...


    Čest regionální práci!

    Ramón


    OdpovědětVymazat
  16. Ale do severni Koreje se komunisticky smradoch Taras neprestehuje a neprestehuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. TARAS je mužské křestní jméno, rozšířené především na Ukrajině. V české republice se jedná o jméno zcela výjimečné.


      Jméno je odvozeno od názvu původně řeckého města Taras, založeného v 8. století před n. l. (dnes Taranto – česky Tarent – Itálie). Pochází od jména Taras, syna boha Poseidóna a nymfy Satyrion.

      Vymazat
    2. Proč by měl???

      Vymazat
    3. 12:08 A proč se někam nepřestěhujete vy? Na váš případný dotaz PROČ byste to měl dělat předem odpovídám. Protože tu votravujete. Vaše příspěvky jsou hloupé a vulgární. Zbytečně tu zabírají místo. Protože v Americe budete ještě šťastnější. Tady budete pořád narážet na nějaké komouše. Tam budete mezi svými.

      Vymazat