Reklama

.

.

úterý 6. listopadu 2018

Erik Best k státnímu vyznamenání

Erik Best
2. 11. 2018    EB
Jsem hrdým Američanem z rodiny, která má kořeny v koloniích vytvořených 160 let před vznikem Spojených států amerických. Věřím v hodnoty, na kterých byla země založena, a jsem hrdý na mnoho věcí, které za 242 let své existence dokázala. Zároveň ale vnímám, že se americká politika občas ubírala špatným směrem. Jsem přesvědčen, že z chyb je třeba se učit.


Do Československa mě před 28 lety přivedlo právě přesvědčení, že ti, kdo řídí Spojené státy, se z minulosti poučit nechtějí. Zůstal jsem hrdým Američanem, zároveň jsem byl ale rozčarovaný z toho, že ti, kdo stojí v čele mé země, nedbají o zájmy lidí. V následujících letech se toto moje přesvědčení znovu a znovu potvrdilo, zatímco se hlavními americkými „hodnotami“ stávaly války, které nelze vyhrát, a dluhy, které nelze splatit.

Nikdy jsem nepřesekal vazby na svou vlast a vždy jsem věřil, že se vrátí na správnou cestu. Nikdy jsem neusiloval o jiné občanství, v ostatních ohledech jsem se ale stal oddaným své adoptované zemi, nejprve Československu a později České republice. Viděl jsem tu něco, co se z mé vlasti vytrácelo. Tvrdě jsem pracoval na tom, abych si osvojil její jazyk a neskutečně složitý slovosled, porozuměl její mentalitě, dějinám, kultuře i zvláštnostem. Zamiloval jsem se do jedné z jejích dcer a společně jsme přivedli na svět čtyři krásné a talentované česko-americké děti.

Spojené státy hrály klíčovou roli při založení Československa v roce 1918, po většinu 20. století ale nebyly československo-americké vztahy ideální. Zahrnovaly období lhostejnosti, zradu, a dokonce jaderné zaměřování. Silné přátelství však musí být založeno na pojmenování a pochopení minulých sporů. Tomu jsem věnoval značnou část posledních 28 let svého profesního života.

Medaili od prezidenta Miloše Zemana udělenou u příležitosti stoletého výročí vzniku mateřského státu Čechů a Slováků jsem přijal s hrdostí. Ať už měl prezident Zeman jakékoli důvody k tomu, že si mě zvolil jako jediného rodilého Američana reprezentujícího stoleté transatlantické česko-americké vazby v tak sváteční den, s přijetím jsem neváhal. Vyznamenání jsem přijal pro sebe, svoji rodinu a všechny na obou stranách Atlantiku s vazbami na Československo, kteří stále věří na ideály, které stály u zrodu těchto dvou států v letech 1776 a 1918, a kteří za tyto ideály nikdy nepřestanou bojovat.

Děkuji své rodině, přátelům, spolupracovníkům, čtenářům, prezidentu Zemanovi a v neposlední řadě mnoha Čechům, kteří mě přijali za svého.

89 komentářů :

  1. Hrdá historie kolonizace ?
    Než vás pane Američane příjmu za vlastního,
    mohl by jste se za Ameriku omluvit, za poválečné bombardování naší Republiky ?*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jste tedy napsal hloupost. Pan Best není žádný oficiální představitel USA. Víte, ona každá fobie zastírá zdravý rozum, ať už oiko..., roso, amerikano..., .... .

      Vymazat
    2. Může se tedy omluvit jako člověk...
      stejně tak se i já omlouvám třeba Srbsku a veřejně nesouhlasím s naší zahraniční politikou*

      Vymazat
    3. Může se tedy omluvit jako člověk...
      stejně tak se i já omlouvám třeba Srbsku a veřejně nesouhlasím s naší zahraniční politikou*

      Vymazat
    4. Nějak jsem nepochopil to poválečné bombardování naší republiky. Můžete to upřesnit?

      Vymazat
    5. Zřejmě vám v souvislostech nedochází více.
      Zkuste dostupné historické prameny*

      Vymazat
    6. Ano, americká historie kolonizace je hodně rozporuplná a poválečné bombardování naší Republiky bylo evidentně zločinné až nelidské, ale taky přijímat někoho za vlastního je čistě Vaše osobní věc a v případě Erika Besta je vyjádřené 'nenaplnění téhle Vaší potřeby' navíc trapně směšné.

      Totiž, Erik Best se nesnaží vetřít do přízně, nota bene Vaší. Dělá mnohem víc, jeho články jsou nejen chválihodné, ale jejich dopad je nekonečně větší, než třeba žádný dopad ať mojí nebo Vaší omluvy Srbům za to, že naše země je v NATO.

      A především, zazlívat Eriku Bestovi, že se narodil jako Američan (Váš výlev ničím jiným není), je dokonale hloupé.

      Vymazat
    7. 4:33 Člověče,vy jste blázen.Jděte se léčit.Kyselost vaší žluči je na kritické úrovni...

      Vymazat
    8. Milan Ondroušek6. listopadu 2018 17:24

      Pane Beste blahopřeji Vám k Vašemu vyznamenání prezidentem NAŠÍ republiky.Nenechte se otrávit jízlivými poznámkami závistivců.

      Vymazat
    9. Putinovi agenti (včetně filipa, zemana, klause, babiše, besta, olezlého davida, zbořila, robejška, vyvadila, bašty, kotrby, petránka, eichlera, kollera, haase, paroubka, mana, šilhavého žantovského, foldyny, schneidera, krejčíka, jírovce, tomského, lhoťana, procházkové, spencerové, konečníkové, lorencové, syrečka a mongoloida pitomia) a čecháčkovští sockovští a trolovští hňupi, reprezentovaní Parlamentními žvásty, se poznají podle neupřímného žlučovitého úšklebu, vyb(p)itého mozku, kozí bradky, křivé huby, krhavých očí, převislého pupku, kosého pohledu a špatného trávení. Agentky ještě navíc podle inkontinetní širokorozchodné p-dele. Kdy už konečně začnou prchat do ráje SSSR ?
      Jak dlouho se ještě vydrží ruský car s čínským chánem na sebe usmívat ??? Co myslíte ?
      Chlastoslovanské barbarské Kartágo, s jeho pátými kolonami užgryndaných, podlézavých, vlastizrádných a neproduktivních azbuckých čechomužiků, frankomužiků a balkánomužiků, musí být i s pomocí Číny zlikvidováno (demontováno) v zájmu světové civilizace. Stejně jako Islámský stát, který rovněž přebírá štafetu bolševizmu. A stejně jako dříve francouzské třetí císařství, osmanská říše a německá třetí říše či japonské císařství. Čínský chanát přijde na řadu později.
      Blbou Evropu budou muset zachraňovat opět USA (i bez Trumpa) jako v obou světových válkách ?
      Čína bude jejich hlavním spojencem ? Blbí čecháčkové budou jenom čumět na drát.
      Prolhané, lenivé, ožralecké, expanzivní, cynické azbucké byzantské Rusko zůstalo mentálně na úrovni mongolského a hunského Tatarstánu (včetně temného a vůči carovi tradičně podlézavého pravoslaví, velmi podobného islámu), nedotčeno západní civilizací, úmyslně odděleno azbukou a širokorozchodnou železnicí. Zakrslý Putin sedí holou řití na hromadě rezavých raket, ponorek a tanků, pro které nemá odbyt ani jako šrot a proto usilovně hledá nového partnera Adolfa, se kterým by si opět rozdělil Evropu a soutěžil s ním v počtu gulagů, pogromů a vypálených parlamentů. K tomu účelu používá různé azbucké "trojské koně" (foldynovské Srbsko, Řecko). Také protievropský islám. Brzo bude muset platit nahromaděným zlatem za obyčejné žrádlo. Zato má miliony zadubených, hladových a zamindrákovaných mužiků, ověšených ve válce uloupenými hodinkami a oplechovaných bezcennými dobyvatelskými metály udělenými těm přeživším, kteří raději riskovali střelbu soudruhů převážně do vlastních řad, než by šli na jistou smrt do gulagu. "Psí hlas do nebe nevolá" (ruské přísloví). Jejich stavy by potřeboval snížit aby je nemusel živit. Proto jim slibuje válečnou kořist. Brzy však předá Sibiř Číně na splátku svého dluhu (podobně jako kdysi Američanům Aljašku), případně jako výsledek pročínského referenda Sibiřanů. Z Ruska zůstane feudální chlastoslovanský skanzen s dřevěnými matrjoškami, zlatem okovanými blechami vystavenými v Kremlu, a potměšilými zablešenými cirkusovými medvědy na motorkách, obohacený olezlými a odulými putinovskými agentskými čecháčky, kterým Putin rád poskytne asylovou kvótu.
      Český loupeživý bachratý komunizmus vznikl a trvá jako vazalství vůči feudální Moskvě, bez ohledu na to, jaký satrapa ji zrovna ovládá a jako vlajkou zrovna mává. Ubozí, kolaborantští a neschopní Švejkovští modroknížkoví Čecháčkové se potřebují schovat za sukně někoho silnějšího a přitom kulturně zaostalejšího - aby vůči němu neměli mindráky (jako vůči Západu).
      Začal s tím úlisný agent a rozvraceč EU - kleptoman Klaus a jeho poskoci hájkové, zahradilové a insemínové. Zeman je jen ubohá, vyžraná atrapa moskevského satrapy - jako kdysi Gottwald. Ten ale ještě nestihl lézt zároveň do řiti i Číńanům.
      Čecháčkové budou spokojeni - až zase všichni budou mít stejné lejno - jen zasloužilí soudruzi (falmer) ho budou mít navoněné z Tuzexu nebo z ruské Berjozky.

      Vymazat
    10. Novotný, už to nehul....

      Vymazat
    11. 23:20 Ty přestaň hulit! Ale čuráky těmhle zmetkům který financujou tenhle hnusnej hoax-web! - https://img.opentown.org/store/news/180407/te-url-9f0e394ab55deec1225656a563db0bf8.jpg

      Vymazat
  2. humanitarni kecal doma svinstva plny barak tak šupi dupi tak radit jinejm jak se maji doma chovat misto pokory tak jen vrozena a pěstovana nadřazenost i ten metal za nic a od bolševika je sam dokladem meho udsudku

    OdpovědětVymazat
  3. Vážím si názorů pana Besta. Ráda si je vždy přečtu nebo poslechnu v rádiu v pořadu Jak to vidí.
    bv

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pan Best je takové malé zjevení. Pan Best je chodícím důkazem, že i Američan může být normálním člověkem. Protože ať dělám co dělám, připadá mi, že Američané jsou nějací vyšinutí. Ale možná, že je to jenom zkreslený mediální obraz.
      Každopádně mu vyznamenání od srdce přeji! Máme vás rádi pane Beste!

      Vymazat
    2. Je to zkreslený mediální obraz. Především mezi voliči Trumpa je mnoho příznivců a obdivovatelů zemí V4, hlavně Polska a Maďarska a jejich odporu vůči EU a migraci. Často vyjadřují podporu a jsou na naší straně. Američané nejsou všichni takoví tupci, jak je nám předhazováno a velmi dobře chápou, co se v Evropě děje, na rozdíl od mnoha Rusů.

      Vymazat
  4. Nechci kazit náladu, ale jednu věc, kterou máme my totálně odlišnou od Američané, a na kterou my si u Američanů nikdy nejsme schopni zvyknout, je pokrytectví, něco jiného si myslet a něco jiného říkat. První, kdo nám tuto americkou vlastnost představil v plné míře, byl Havel. Uvedu jeden příklad z mého života, abych jen planě nekecal, před americkými prezidentskými volbami jsem se zúčastnil mítinku na podporu Trumpa před US Embayssy v Praze. Po volbách se spustilo nebetyčné běsnění proti Rusku, že ovlivňovalo volby v USA. Sebekriticky tedy říkám, ano, i já jsem ovlivňoval ve zlé vůli volby v USA a tudíž by o mé vydání mělo USA požádat třeba něco ve stylu Nikulina, odvoz speciálem apod. Napsal jsem na vaši ambasádu slušný dopis, at´o mě požádají, že se tomu bránit nebude, napsal jsem i na české ministerstvo spravedlnosti Pelikánovi,at´ připraví mé dokumenty pro vydání, že americká strana požádá. Odpověd´ z vaší ambasády nepřišla, napsal jsem podruhé, odpověd´nepřišla, napsal jsem po třetí a ani tehdy odpověd´nepřišla, napsal jsem po čtvrté, odpověd´nepřišla a napsal jsem i po páté a odpověd´ nepřišla. Vy znáte americkou mentalitu, kolikrát bude ještě muset napsat na vaši ambasádu, aby někdo začal konečně konat? Já nemůžu tlačit na naše ministerstvo spravedlnosti, dokud vaše ambasáda nepožádá o mé vydání. Nevím, jestli to bylo ve třetím dopise, kdy jsem přiznal, že jsem se zúčastnil i další zle míněné demonstrace před vaší ambasádou, a to, když Trump přemístil izraelskou ambasádu do Jeruzaléma. To už by snad mohlo stačit na jedno pitomé požádání o vydání. Tož takto. Ale jak říkám, nechci kazit tuto slavnostní atmosféru, neberte to osobně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobre...celkem jsem se pobavila

      Vymazat
    2. Ano, je tam mé celé jméno a celá adresa, první dopis jsem dal dokonce s tím, že mi pošta sdělí, kdy byl dopis převzat ambasádou, ted´ už šetřím peníze a už to posílám jen normální poštou. Snad mě jednou musí odpovědět, že jsem se tím nedopustil žádného trestného činu, jen tím také potvrdí, že celá ta protiruská show je postavena na nezákonnosti a pokrytectví, typicky americkém, ale já už ji píši ostré dopisy, už se s něma nese..

      Vymazat
  5. ještě pro doplnění, já už samozřejmě nepočítám, že mi někdo odpoví z US Embassy, ale někde tam už u mého jména bude poznámka - podporoval Trumpa a k tomu troublemaker, a kdybych náhodou požádal jednou o US víza, bude mi zamítnuto, ale bez uvedení důvodu, tak to je příklad toho US pokrytectví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžeš být klidný, jsi pod kontrolou.

      Vymazat
    2. Já to beru jako souboj amerického pokrytectví s českým švejkovstvím, je to švejkovina, a tu Američani nikdy nepochopí, je to česká cesta, jak jim nastavil zrcadlo, aby se nad sebou zamysleli, a aby si nemysleli, že proti sobě mají pitomce.

      Vymazat
    3. 14:40, mám dojem, že zrovínka Erik to chápe, a je úplně putna, jestli souhlasí. Jeho čeština je skvělá, s lehounkým sympatickým přízvukem, a práce vynikající. Cenu dostal právem. Erik nezastupuje něčí zájmy, vyprofiloval se jako nezávislý novinář. Připojuji se ke gratulaci.

      Vymazat
    4. Já dokáži ocenit, že někdo má odvahu, takže pro Erika klobouk dolů. Jen jsme tady na alternativě, takže tady otevíráme svou duší a říkáme i takové tajnosti, které ani doma manželce neprozradíme.

      Vymazat
  6. Erik Best si šel pro medaili osobně, ale naší sportovci, Ester Ledecká, brankář Čech se strachy před pražskou kavárnou podělali, tak jak se podělal před rokem herec Kačer, který sice medaili chtěl, ale poslal k jejímu převzetí někoho jiného, tak jak to udělali Ledecká a Čech. Pražská kavárna, což je několik havloidů s podporou televize se zvrácenými názory a hodnotami, šíří kolem sebe strach a hrůzu a určuje, kdo má kam jít, kdo má co převzít a nepřevzít, jak se kdo má tvářit a oblékat, prostě všude samá demokracie. Úroveň pražské kavárny se odráží v díle velkého génia, který ač kulisák, to znamená špatný dělník, který v divadle staví rekvizity, se vžil do role velkého scénáristy a spisovatele a vytvořil veledílo, které pojmenoval "Odcházení", ač sám odejít neuměl. Jeho památná slova o tom, že bude šaškem na hradě jenom jedno, jediné volební období a pak bude jenom tvořit a věnovat se kultuře, vzalo pod vedením Dášenky za své a pak to už to šlo, ráz naráz. Tu prohlásil památnou větu na Václáváku, jak temné nitky obepínají vesnici Slušovice, tu prohlásil, že všechno co Komunisti postavili pro bydlení, jsou králikárny. A pak vymyslel a pronesl větu, hodnou génia o humanitárním bombardování Jugoslávie, bombami s obohaceným uranem, které padaly především na civilisty a které v počtu přes tři tisíc nevinných lidí, humanitárně pozabíjely.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    2. Ledecká se necítí češkou ! Spíše chce reprezentovat Israel? ale záměrně jmenovala jiné státy.
      Její výkon je mediálně nadhodnocen. Pokud bude na špičce více let jako Sábliková, pak teprve si zaslouží ocenění. Opět a zase připravená past pro prezidenta. Kdyby ji nevyznamenal to by zase bylo tóčo.

      Vymazat
    3. Anonymní 6:26
      Velice dobře napsané,chválím.
      I tak se pozná charakter člověka,jak se chová ke své vlasti,ke svým občanům.Jak Ledecká,tak i Čech,věděli o udělení medaile dost dlouho dopředu,aby si upravily program,jak tréningu,závodění,zápasů,aby byly důstojně přítomni udělení medaile.V tokové situaci,by každopádně byly omluveni,uvolněni ze svých povinností.Proto je nepřípustné,aby několik desítek Chochokouškových pacientů z pražské kavárny,rozhodovalo o osudu státu.

      Vymazat
    4. S kavárníky by se dle mě dalo vše vyřešit docela jednoduše. Přestat komentovat jejich nesmyslné názory, přestat reagovat na jejich na jejich výpady. Zkrátka dělat jako kdyby neexistovali. Chvíli by to trvalo, ale po čase by byl od nich pokoj.

      Vymazat
    5. 6:26 Tak toto je nádherná ukázka vymyteho soudruha.Všichni co myslí jinak než tenhle soudruh jsou " kavárníci, havloidi,televize která šíří hruzu " Ty vole, ty jseš zralej na blázinec. A to bombardování Srbska za rozpoutání války a zabíjení tisícu civilistu v JUG., bylo zcela legální.

      Vymazat
    6. Anonymní 6. listopadu 2018 9:42

      TY OSLE!

      Ty se nato legální bombardování ČR těšíš, jako dítě, kterému vzali houpacího koně, dnes se takovým nevychovaným spratkům říká, postiženi ADHD projevy.

      Vymazat
    7. Uz to,ze se nekdo boji prijit pro oceneni ,protoze by ho ti ostatni vyloucili ze sveho stredu,je jen ukazkou toho,jak hluboko jsme klesli

      Vymazat
    8. 8:57 "Zkrátka dělat jako kdyby neexistovali." - Zkrátka vyignorovat se ně. sck

      Vymazat
    9. 9:42 zcela legální "zabíjení tisícu civilistu v JUG"? Zajímavá výsada. Kdo ji uděluje?

      Vymazat
    10. Proč Anonyme 9:42 píšete blbosti.
      Vždyť NATO bombardováním Jugoslávie porušilo mezinárodní právo (Chartu OSN) i vlastní yákládající listinu (Washingonskou smlouvu). Tak o jaké legitimitě píšete?

      Příště se seznamte aspoň se základními informacemi. Nebudete za blbce, jako jste nyní, tka podoben té rádoby-zpravodajské chátře v ČT.

      Vymazat
  7. Sráč jeden... (myslím tím toho kulišáka)

    OdpovědětVymazat
  8. Pane Best, nevim jestli jste to psal vyhradne pro Novou Republiku a budete komentare cist, ale rad bych se s Vami podelil o par myslenek.

    V dobach komunismu jsem si myslel, ze Amerika je zarive bila. A v porovnani s komunismem a Nazismem se asi tak zdat musela. Dnes mne pripada spis cerna. Myslim, ze sotva lze popirat, ze byla zalozena na spravnych principech, ale zda se mne, ze uplne bila nikdy nebyla. Ponecham zatim stranou otroctvi a zachazeni s domorodym obyvatelstvem. Vezmeme obdobi yellow journalism a Americko-spanelske valky. Skoncila okupaci Havaje, Puerto Rica, Guamu a docasnou okupaci Filipin. Ta valka byla zalozena na lzich, na kampani v tisku, ktera pripomina lzive kampane dnesni. Jak doslo k tomu, ze narod zaalozeny na spravnych principech, narod idealistu vericich ve svobodu se dal na drahu imperialismu? Korupce moci? Amerika sice ma svobodu slova, ale nejvlivnjsi tiskoviny nepsaly nez lzi. Kde sa stala chyba?

    Co se deje s Amerikou dnes je ovsem desetkrat horsi. Amerika se nepochybne zmenila. Bojovala za Srby, dnes je nenavidi a demonizuje. Stala u zrodu Jugoslavie, dnes ji rozbila. Proc ta transformace? Je mozne prijit s radou vysvetleni:

    * Korupce moci
    * Amerika se stala zrcadlovym obrazem SSSR
    * Vliv neokonu, atd.

    Nemam pochyb, ze Ameriku dnes ovlada oligarchie, Deep State plus fake news media. Mala skupina ovlada media, financuje volby a lobbyisty, ma klicova postaveni ve statni sprave. Ono totiz neni treba ovladat VSECHNA media, staci ovladat KRITICKOU MASU. (Ten zbytek lze oznacit za konspiracni teoretiky.) Tato oligarchie se neobjevila nahle na konci studene valky. Nepochybne existovala cele dekady. Ale driv to asi moc nevadilo. Ted je zpita vlastni moci a neokonzervativci ziskali na vlivu. V podstate se nelisi od oligarchie, ktera ovlada napriklad Cinu. Z hlediska, kdo od konce studene valky zpusobil vice horkych valek, poruseni mezinarodniho prava a valecnych zlocinu tak, jak se rekne anglicky, there is no comparison. Je jeste neco, na co byt hrdy?

    Rudolf Kavan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 7:42 v "dobách komunismu" - člověče, nejste schopen rozpoznat, že žádný komunismus neexistoval, že při nejlepším lze psát "za komunistického režimu", který zespolečenštěním výrobních prostředků, stupněm sociálních jistot, dosaženou sociální rovností co do přístupnosti služeb státu a úrovně mezilidských vztahů nejspíš mohl tvrdit, že bylo dosaženo "reálného socialismu"? Máte natolik nejasno v pojmech, že nutně plácáte nesmysly.

      Vymazat
    2. 7:42, samozřejmě, že je na co být hrdý. Dějiny tohoto státu jsou sice krátké, ale vypracovali se z kolonie s několika dřevěnými baráky a rozlehlé pustiny se stovkami indiánských táborů na světovou mocnost, a to nejen vojenskou. Amerika dala naději mnoha milionům lidí a splnila jejich sny. Obyvatel je přez 300 milionů a těch predátorů je podstatně méně. Lidé jsou devizou Ameriky a ne tom můžeš stavět.

      Vymazat
  9. Skvělý Best, načasování také výborné. Skoro to vypadá, jakoby chtěl pražské kavárně nastavit vlastní hruď místo Nohavici. Připadá mi, že tentokrát se Zeman, byť neúmyslně a z jiných důvodů, jak bystře pochopil Best, strefil do zlatého zrnka. Blahopřání oběma a úctu Bestovi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 8:03 "... a úctu Bestovi." - ...si tak vzpomínám
      na jeden dopis, který poslala jedna z 'obdivovatelek' Jana Wericha a který přesvědčil paní Werichovou o nevinnosti jejich vztahu: "Bodejť by jí neuvěřila, vždyť jsem ten dopis sám diktoval"- mhouřil spiklenecky oči při vyprávění tohoto kavalírského deliktu národní umělec J.W.
      - A teď těm nadanejm chlapům věřte - !? sck

      Vymazat
  10. Vytrhl jsem vám z dlouhého příspěvku dvě věci"
    ....Co se děje s Amerikou dnes je ovsem desetkrát horši
    .....Ponechám zatím stranou otroctví

    Amerika je pořád stejná, akorát je dnes větší možnost informací. Komunisté nás před nimi bohužel chránili a tak jsme ji viděli, tak jak viděli.
    Otroctví a násilná kolonizace trvá neustále.
    Když jsme ochutnali po roce 89 trocha svobody, tak ji nám začali zase rychle odebírat. Umělým strachem o práci, nehlásit se veřejně k jiným stranám než vládním a tak dále.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tim bych souhlasila...zadna "svoboda" neexistuje.....Jen snesitelnejsi rezim pro vice a nebo mene lidi

      Vymazat
    2. Nemáte pravdu, nic o USA nevíte.

      Vymazat
  11. Dovolím si poznámku.
    Čeština umožňuje vyjádření upřesnit. Pan Best je potomek Evropanů. To Evropané kolonizovali Ameriku způsobem, který se stal katastrofou pro budoucnost původních obyvatel. Z počátku se kolonizace účastnili dobrodruzi, lupiči a loupežníci, církevní misionáři a v jejich stopách potom farmáři a lidé všech možných profesí. Být dnes hrdým Američanem, nebudu hrdý na veškeré činy svých předků. Duch činů, které zbořily svět původních obyvatel, je stále přítomen a ovlivňuje kolektivní mysl Američanů. Nebude to náhodou příčina konce jejich svobody? Agresivní, majetnická politika plná zákulisních intrik a prosazování vlastních zájmů, preferovaných nad zájmem společnosti? Postupně, krok za krokem uplatňovaná moc z centra, až se jednou Američané probudí s okovy na nohou a jejich svět se v okamžiku zhroutí .... tak jako kdysi ....
    Při kolonizaci se možná jednalo o bod zlomu v historii naší civilizace. Agresivní a hodnotově orientovaná evropská kultura narazila na zcela odlišný životní styl. Pokud by Evropská kultura byla opravdu kulturou, nemohlo by dojít k praktickému vyhlazení původního obyvatelstva. Většina obyčejných farmářů, kteří v dobré víře obdělávali dlouhá léta půdu zcizenou původním obyvatelům, se stali jen mezičlánkem a postupně o svoje vlastnictví přicházeli a přicházejí, ve prospěch velkostatkářů a korporací a Ti možná jednou předají majetky bankám, nebo někomu jinému, silnějšímu .....
    Panu Bestovi vyznamenání přeji, stále jsem optimista tvrdící, že obyčejní lidé mají společné zájmy (obyčejný člověk = ten co chodí pravidelně do práce, do práce vytvářející skutečné hodnoty). A rozhodně není v jejich zájmu podporování nenávisti mezi národy, válečné štvaní či mocenské choutky.
    ABC

    OdpovědětVymazat
  12. Mezi námi a USA je nebetyčný rozdíl, který pane Beste nikdy pořádně asi nepochopíte. Je hezké, že se k nám hlásíte, máte za ženu Češku, líbí se Vám v naší zemi, používáte zdravý rozum, ale přesto jste nikdy nepochopil podstatu naší národní povahy. Na rozdíl od Amerických-Anglických kolonizátorů my jsme nikdy v celých dějinách, a jsou delší než si dovedete představit, nikoho neuzurpovali, nikoho nevyhlazovali, nezotročovali, nikdy jsme nežili na úkor jiných národů. Nikdy jsme nikomu nevnucovali naší vůli a hlavně pane Beste Vy Anglosasové jste neskutečně arogantní a namyšlení. Ba přímo bohorovní. Přitom by Vám moc prospěla pokora, přiznat své chyby, požádat o odpuštění a naučit se dodržovat pravidla seriozního jednání a slušného chování. Vy Američané jste ještě pyšní, když druhého podvedete, obelžete, okradete a vydáváte to za ukázku svých schopností a nadřazenosti. Ve skutečnosti a nyní se to ukazuje v celém světě v plné nahotě jste absolutně nedůvěryhodná země a naprosto nedůvěryhodný a nespolehliví partneři. Vaše země má jen své podlé zájmy a nic jiného. Vždy měla. Nemáte skutečné přátele, ale jen noshledy a podlézavé poskoky, nebo pokořené, zlomené otroky, kteří Vás jednou zradí. A zasloužíte si to. Namlouváte si, že jste světoví vůdci, ale ve skutečnosti jste světový problém (politický i ekonomický) a vaše tzv. hodnoty a svoboda je jen chiméra podložená lhaním a neskutečnou brutalitou. Buďte hrdý Čech, ale rozhodně nebuďte hrdý Američan. Amerika nemá nač být hrdá. Za 250 let způsobila tolik zla po celé planetě, že je nikdy nemůže odčinit a ani se o to nesnaží. To není jen vašimi vládami, ale celkovou výchovou a způsobem myšlení v USA. Vaším bohem jsou zelené papírky a to odráží vše.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že tohle panu Bestovi nepatří. Píše, že odešel, protože s politikou Ameriky nesouhlasil a stále v mnohém nesouhlasí. Ovlivnění politiky a směřování státu prostým jedincem je hodně těžké , ale pan Best to v rámci svých možností dělá. A dokonce bych řekla, že šel s kůží na trh.

      Vymazat
    2. 8:58, nečetl jste pozorně, neznáte tohoto novináře. Cenu dostal naprosto právem a bezpochyby rozumí společnosti. Ale nechtějte po něm, aby se změnil v Čecha, je to nesmysl. Zvlášť s ohledem k původu jeho rodiny, na níž je hrdý - četl jste snad pozorně. Být Čechem znamená příslušnost k jakémusi "kmenu" (nechci vypadat jako nacista, ale lepší pojem mě v rychlosti nenapadl) a tento pocit významně ovlivní, jestliže se zde narodíte a prožijete mládí. Vy jako Čech se po určité době můžete změnit v hrdého Američana, ale zpětně to je těžší. Je tu i faktor velikosti. Velmoci vždy byly atraktivní :) Samozřejmě nic nikomu nebrání, aby se Čechem cítil... jako třeba můj vietnamský známý, narozený v Maďarsku.

      Teď mě napadá, jestli pri výuce češtiny někdy nepropadl zoufalství při pohledu podobné výrazy, které jsem výše uvedl: "nikomu nic nebrání..." tři zápory za sebou, prostě hrůůza :)

      Vymazat
    3. Někdy jsem na pochybách, zda jsou místní poučeni. Pan Best po 89. ze zájmu obecného o politiku přišel do Čech, vzal si zde best ženu a je jim snad zde dobře, jinak by se neučil a nenaučil česky. Obyčejná law story.

      Vymazat
    4. PS. možná po vzoru TGM, by mohl být po Trumpovi americkým prezidentem, jak začíná být tradice.

      Vymazat
  13. Být Bestem, tak napíši : Jsem američan, ale nemohu za to.
    Ale věřím, že sám je dobrý člověk, jako je jich v US více,
    jen nemají možnost přes tu spoustu dmokracie se nijak prosadit.

    OdpovědětVymazat
  14. Gratuluji k vyznamenání.
    Pan Best je živoucím důkazem, že nelze všechny házet do jednoho pytle, že ani v USA nemají všichni vymyté mozky. To je dobré mít stále na paměti.
    Před asi 10 lety jsem od něj četl článek v němž psal o tom, že Češi jsou jiní než byli na konci 80 let, když sem přišel. Rád bych věřil, že kdyby znovu zvažoval kde žít, byla by pro něj ČR stále ještě atraktivní.
    Já tu změnu v mentalitě lidí také pozoruji a stále víc mi připomíná mentalitu američanů, s níž jsem ovšem seznámen pouze zprostředkovaně, nebo skrze lidi, kteří z USA emigrovali jako pan Best.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím to pozitivně, pana Besta uznávám, přesto nejen Arabové vědí, jak důležité jsou manželky.

      Vymazat
  15. Moc se divím, že tomuto zrádci USA neseberou občanství.Pokud by nějaký Rus žil ve V.B a pomlouval Rusko, nebo dokonce za tuto službu přijal metál, jak to dělá dobře, tak ho do několika dnu Rus otráví, jako už se několikrát stalo! Jo halt ta Západní demokracie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On zadny zradce neni...na svou zemi nikdy za penize neplival....s Romano vovymi,Finstejnem a podobnymi nema nic spolecneho

      Vymazat
    2. Ad 9:54 - měl byste taky chodit trochu na procházky, ne jenom furt čumět na ČT24. Nejen že to není zdravé, ale taky jste pak za blba, a přitom máte jen vymytý mozek.

      Vymazat
    3. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    4. Je dobrým zvykem na NR, že idioty, kteří jen nadávají a urážejí, tu mažou. Pochvala redakci!

      Vymazat
    5. A takto bude odstraněn adminisrátor blogu! - http://img18104.imagevenue.com/img.php?image=514474911_15bb651022238364_122_231lo.jpg

      I bez pochvaly ... :D:D:D

      Vymazat
  16. Ad 8:43
    Ano, Evropané kolonizovali východní část severní Ameriky. Ale od roku 1776 a roku 1789 genocídu domácího obyvatelstva jen a jen USA. Další svinstvo bylo dovoz černochů a další svinstvo část těchto otrokŮ BYLO VYVážENO ZPĚT DO AFRIKY KONKRETNĚ DO LIBéRIE, která byla za tímto účelem koupená. Takže
    tak, začali svou politiku. A Havel do byl odvar z jejich kuchyně; nic víc, nic méně.
    Morave

    OdpovědětVymazat
  17. Pane Eriku Beste, gratuluji!

    Ramón

    Ps. Ameriku ponechám stranou, šlo o naše vyznamenání.

    OdpovědětVymazat
  18. Pan Best si vyznamenání zaslouží jeho články jsou dobré.

    OdpovědětVymazat
  19. Ano pan Best si metál zaslouží už pro to že dokázal překonat to co do sebe nasál v čase než přišel do Čech. Už to že sem přišel svědčí že cítil že doma neni něco v pořádku a hledal místo které bude alespoň trochu s jeho smýšlením. Je příšerné když někdo v 21 století píše že se musí vés války. Právě ten rozvoj parazitizmu je příčinou katastrofy lidstva. Moudří lidé hledí omezovat své potřeby a hlupák nemá nikdy dost. Omlouvám se ale jsem idealista před smrtí.

    OdpovědětVymazat
  20. Stále čekám reakci RADOSTOLU, výrobce sračkopudných kapek, na článek pana Besta.
    Je vidět, že si na západní soudruhy netroufne.

    OdpovědětVymazat
  21. Čtu rád pana Besta ale tentokrát mě docela zklamal. Pokud nevidí fakt že Amerika vždy byla a je prolhaná, vypočítavá a bezohledná ani teď pak je zcela stejný jako většina Američanů. Dokud si nepřiznají skutečnost tak se nic nezmění, stále budou jen namyšlenými poskoky ať už Uhlobaronů či olejových magnátů nebo bankovních mafií. Nic se nezmění ať už je u nich ve vládě kterýkoliv nafoukaný pitomec a hochštapler. Bohužel od dob divokého západu se změnil jen rozsah a velikost jejich ničení, nepochopili nic.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja myslim,ze to vidi...ale stejne jako my,to nedokaze ovlivnit...

      Vymazat
    2. Faktastick 12:53 evidentně neumí číst. Měl by se pokusit znovu a znovu, dokud nepochopí, že v textu diskutovaného článku není nic z toho, co autorovi vytýká.

      Vymazat
  22. Pane Beste,blahopřeji k ocenění Vaší práce...

    OdpovědětVymazat
  23. Blahopřeji Eriku .
    Naši sportovci neměli čas .
    Já bych si ho určitě našel . Zřejmě se bojí Pražské kavárny a proto nepřišli pro vyznamenání .
    Zato náš jarda z OSTRAVY !!!
    si udelal čas na Moskvu i Vladimíra Putina . Jardo jsi geroj !!!

    OdpovědětVymazat
  24. Mám pár oblíbených autorů a pan Best mezi ně patří.

    OdpovědětVymazat
  25. Celý ten problém našeho českého zabednění je ten dávný Americký Sen, který se přenášel z generace na generaci, filmy, divoký západ, a i tremping, který by bez Amerického Snu nemoh být.

    A jak to opravdu vypadalo uvnitř toho Amerického Snu jsme se nijak moc nedozvěděli. A když dozvěděli, tak jsme tomu nikdy nevěřili, vždy jsme měli nějakou omluvu a důvod pro to, co nebylo v souladu s naším pojetím Amerického Snu.

    Je opravdu politování hodné, že i v době nejen Korejské války, ale dokonce i války ve Vietnamu nám nic nepřipadalo špatné. A že se jinde ve světě proti tomu bouřili, jsme jaksi odsuzovali: vy nevíte, co je komunismus, to byste jinak mluvili...

    A je tedy smutné, nebo vlastně zvláštní, že jsme na to přišli, až když ti komunisti od nás odešli. Vlastně neodešli, překabátili se. A tím pádem nám to teprve začalo docházet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych řekl, že se vše odvíjí od toho, jak se kdo dokáže dívat realisticky na svět kolem sebe. Někdo toho schopen je, byl toho schopen i dříve a vždy ho bude vnitřní hlas ponoukat k otázkám a pochybnostem.
      A někdo jiný má spíše tendenci vytvářet si nebo přebírat idealizované představy a těm bezmezně věřit.

      Vymazat
    2. 16,52 U většiny těch co méně přemýšlí a čtou to skutečně tak bylo. Přemýšlení nad historii lidstva je přinejmenším nezajímalo. Kdo se nezajímá o historii neví co ho čeká.

      Vymazat
  26. Erika obdivuju v tom, že se s touto profesí vydal sem k nám. Není problém naučit se slušně česky a dosáhnout úspěchu, jenže novinářská, spisovatelská, herecká a právnická profese je mimořádně svízelná, musíte zvládnout jazyk na velmi, velmi dobré úrovni. Navzdory tomu, že naše jazyky jsou stejného původu, indoevropské, přesto naše skupina je specifická. Mluvíme syntetickými jazyky, zbytek světa je převážně analytický. To je ten faktor, proč se hůř učíme třeba angličtinu než Holanďané, a proč měl Erik takový problém s konstrukcí větné stavby. Podobné problémy máme i my s angličtinou, ačkoliv ne tak velkou jako oni s češtinou.

    OdpovědětVymazat
  27. Já jsem kdysi ještě za socialismu měl hovor s někým, kdo znal Ameriku a duši jejích obyvatel a já měl tenkrát ještě o této zemi své iluze a říkám, to si na Američanech nejvíce vážím, že tenkrát v době vietnamské války dovedli vyjít statisíce obyvatel USA do ulic na protest proti této vláce. On ten znalec americké duše mi říká, a to si snad nemyslíš, že Američanům vadilo, že jejich hoši zabijí Vietnamci, jim vadilo jen to, že při tom zabíjení těch Vietnamců umírá současné i mnoho Američanů, to je ten důvod proč ti lidé jsou v ulicích a protestují proti této válce. Od té doby má svůj názor na USA ono tento vzor opravdu souhlasí, kdyby v Afganistanu umíralo dost Američanů, tak už tam dávno nejsou.

    OdpovědětVymazat
  28. Pro pana Ondřeje Hejmu!

    Krom pana Besta, bych velmi rád a překvapivě pro mne poblahopřál k převzetí vyznamenání od prezidenta M.Zemana. Panu Ondřeji Hejmovi i za jeho slova: "Proboha, zamyslel jsem se a uvědomil si v jaké zemi to žiju, když se zde lidé bojí převzít Státní vyznamenání od svého demokraticky zvoleného prezidenta?".

    Díky za přibližně tato slova. A hájení vyznamenaných, presstituty urážených!

    Zde je to přesné vyjádření:

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Nohavica-je-ted-Karel-Gott-A-ty-idiote-Ondrej-Hejma-rozmaznul-jak-Jarkovu-tak-svou-medaili-A-principala-Hrusinskeho-558338

    Ramón

    OdpovědětVymazat
  29. Umí si někdo přestavit, jak by dopadla USA kdyby obyvalelé zemně se pstavili koloninátorům tak jako Afganci?

    OdpovědětVymazat
  30. Doplňuji: co by se stalo s dnešními půtkami. Možná by jsme neměli A bombu a byli by jsme spokojenější.
    Přeji Angancům v jejich domovině mír. Agresorům smrt.
    Václav

    OdpovědětVymazat
  31. Erick,
    Congratulations and all the Best.

    OdpovědětVymazat
  32. Upřpímná gratulace panu Novináří, velké N není omylem. Pan prezident měl šťastnou ruku. Velmi zajimavé jsou i zdejší reakce, je mi smutno kolik hlouposti a malosti je vnich. Pánové, jsme stejné národnosti jedné malé země, ale naši předci nebyli hloupí, brzděte svou grafomanií a neexportujte Netem svou malost. Děkuji.

    OdpovědětVymazat
  33. Blahopřeji pane Beste a velký dík za Vaši práci.
    Honza Pillvein

    OdpovědětVymazat
  34. je mi jedno co si mylí ignorati. Prasata musí jít na prážku. Ä těmi prasaty jsou anglosasové.
    václav

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak primitivní černobílé vidění světa, Václave, jste šťastný člověk....

      Vymazat
  35. Pan Best má vyvážené názory, ano, čtu ho rád a to přesto, že má k USA výrazný despekt. Správné je jeho srovnání s Fištejnem, kam je až Fištejn ochoten klesnout, aby se vetřel do přízně české lumpenkavárny, to je neuvěřitelné. Přidal bych námět, Zeman by měl také občas vyznamenat někoho, kdo se ČR přičinil o odkrytí korupce, poslal jsem mu jeden takový návrh na jednoho Slováka, ale bez úspěchu.

    OdpovědětVymazat
  36. Mne mel dat president vyznamenai ke 100 letum: v 47. jsem se pristehoval zpet do vlasti po vystehovani mych predku v r. 1869 do Ruska. Nevstoupil jsem do pionyru a do CSM az posledni pulrok pred koncem jedenactiletky, abych, kdyz jse nabral rozumu a CSR se zmenila na CSSR, se stal funkcionarem CSM a pak i clenem KSC, protoze jsem pracoval pro blaho vsech v CSSR, jak to bylo bezne koncem 50.let a zacatkem 60. let. Ale v r. 1965 jsem uz videl, ze ne vsichni komuniste pracuji pro blaho vsech, nekteri uz pro blaho sve, a tak jsem v lednu 66, jako jediny v CSSR, ze strany vystoupil a nastoupil dloholety zapas proti tomu, co se mi nelibilo, odsedel si 58 dni ve vysetrovaci vazbe a utekl na zapad, abych se dostal do svych milovanych USA, kde jsem po 6 letech pozorovani zacal tvrdit, a to tvrdim i ted, : zlati komuniste. Vratil jsem se ze zeme, kde se neda zit, z USA, kde jsem take usiloval o to, aby se tam lide meli lepe, ale tam neni zadna nadeje. I tady kompletne vyhasla, ale nevzdavam to. Mozna, ze se dockam vyznamenani od jineho presidenta, k 200-stemu vyroci tehle zeme. Jestli jeste bude, jestli to nebude uz 51. State of the USA. Kdyz muze NATO (i CZ) chranit svou zemi v Afganistanu, proc by nemohla byt CZ statem USA? Uz je, chybi ji jen legislativni uznani. Ale jsetlize se neuznava referendum lidi z Krymu, kde 98% ucast s 97% hlasovanim pro odtrzeni neni uznana, uznani CZE jako 51.stat muze byt klidne schvaleno 3% Cechu, a tolik ci vice ceskych politiku je. Stydim se za sve obcanstvi USA, tak jak jsem kdysi mel USA rad, nemam byt na co hrdy a jen tezko si predstavim, ze jsem tam neco za vice nez 20 let zazil, na co jsem byl hrdy, rozhodne ne na smrt 30 mil.lidi po 2. svetove valce a to, ze clovek nema ani cenu, aby se o nej stat postaral, kdyz je nemocny, a to proto, ze pak by i normalni clovek byl na roven milionarum, a to je neco, co je v USA nepredstavitelne. A svoboda projevu? To nikoho nezajima, a kdyz ano, tak se za ni vrazdi. Hrozna to zeme, nas, cesky vzor. Bylo mne nanic pri kazde navsteve CZE videt, jak se priblizuje USA. A ze mam obanstvi = budu ho mit tak dlouho, dokud se me deti nevrati do CZE, coz muse byt do 10 let, a to tomu nejmladsimu bude jeste 15 letr do duchodu chybet. Muj boj proti komunistum byl jako boj proti vlnakam ve vane. Ted bojuji proti hurikanu nejvyssiho stupne. A - stydim se i za obcanstvi CZE. Prece jen Americane nikdy nezazili socialismus, Cesi ano. Jak muze tolik lidi byt lhostejno k volbam a tolik co socialismus zazilo ho nevolit jako jedinou cestu, kdy ted uz neexistuje nikdo ze zahranici, kdo by nam rozkazoval ci radil, jak se k blahu vseh lidi propracovat, socialismus, ukazuje, ce cesky narod uz je hloupejsi nez ten americky, coz dokazuji uz i znalosti ve skole a to, ze je to nejhorsi zeme na svete, kde se da zit, dle OSN. Jedina utecha je, ze vitezstvim demokracie a kapitalismu se za 100 let uz nebude moci zit na teto planete (environmentalists. Pak uz bych se toho vyznamenani za 200 let uz beztak nedockal.

    OdpovědětVymazat
  37. Připojuji se ke gratulaci p. Bestovi a oceňuji jeho velmi pěkné vyjádření k udělenému ocenění.

    OdpovědětVymazat
  38. Panu Eriku Bestovi k vyznamenání gratulujeme. Sledujeme jeho komentáře, oceňujeme výborné zvládnutí češtiny. A považujeme ho za jednoho z nás.

    OdpovědětVymazat