Reklama

.

.

pondělí 12. listopadu 2018

Sebevražda české levice

Ilona Švihlíková
12. 11. 2018  NovéSlovoSk
Ilona Švihlíková píše o tom, jak se sociální demokracie a KSČM o minulém víkendu (20. 10.) vydaly na cestu politické sebevraždy.


Obě dvě levicové politické strany (použijme ten pojem spíše vzhledem k historickým skutečnostem než jako odraz aktuální politiky obou stran) minulou sobotu probíraly katastrofální výsledky komunálních a senátních voleb. Dodejme, že kromě toho, že obě dvě strany dopadly podobně mizerně (například jsou mimo magistrát hlavního města Prahy, o dalších ztrátách ani nemluvě), tak také obě dvě podporují vládu oligarchy Andreje Babiše.

Pro obě dvě strany bylo o charakteristické, že se nehovořilo ani moc o programu, ani o angažmá, resp. podpoře Babišově vládě, ale hledali se vnitřní „zrádci“, v případě KSČM se objevilo staré dobré „rozvraceči“. Zkrátka takový vnitřní nepřítel, bez něhož by stárnoucí, vymírající komunisté, kteří se o radikální levicový program ani nezajímají, natož aby se na něj zmohli, zřejmě dobyli Senát i všechna města v republice. V sociální demokracii si zase předseda Jan Hamáček, dosazený do své funkce pražskými – ehm – funkcionáři a zapisující se do dějin soc. dem. neochvějnou podporou všestranného „génia“ Miroslava Pocheho, předsevzal vyřídit si to s platformou „Zachraňme ČSSD“.

Vnitrostranický boj u české „levice“ ovšem nemůže zastřít klíčové problémy (řečeno eufemisticky), jejichž kumulace vede k tomu, že česká politická scéna se možná dost brzy bude muset obejít bez levice zcela. (Ne, premiér Babiš fakt není levice. To miliardáři, s výjimkou Fridricha Engelse, jaksi nebývají).

Začněme u KSČM. Nazývat tuto stranu radikální levicí je skutečně nadměrně přehnané. Ač se snažím levicovou scénu sledovat, těžko se mi vybavuje, jaký „radikální“ program tato strana v poslední době předložila. Nedokážu – a to se zajímám o politiku – definovat hlavní tři témata, která bych si okamžitě se stranou spojila. Co se týče ekonomie, která je můj obor, vybavím si soudruha Dolejše, kterého bych mohla překřtít na „Jiří – to nejde – Dolejš“.

Co se politické taktiky, neboť v programové oblasti je pusto, pusto, prázdno (a to je na tom stranické vzdělávání a vlastní struktury přeci jen o něco lépe než u oranžových kolegů), týká, pak jsem se netajila tím, že podporu vlády oligarchy považuji za chybu. Vpravdě krotké chování KSČM vůči Babišovi lze možná vysvětlit touhou předsedy být konečně ten velvyslanec ve Vietnamu, ale bohužel i u členské základny jsem našla pozoruhodné argumenty. Od řady komunistů vím, jak je těší, že jsou nyní tak často v České televizi. Předtím jsme byli v ghettu, říkají, teď se na něj upírá záře reflektorů. Ano, čtete správně, takto uvažují lidé, kteří jsou prý „radikální“ a chtěli by měnit „systém.“ Jejich odhodlání měnit cokoliv pohasíná v situaci, kdy si je pozve ČT! A co teprve Václav Moravec! To už ideje o jiném uspořádání společnosti zcela mizí někde ve sklepení Politických vězňů. Korunu této argumentaci dodala soudružka, která (informaci přinesly PL) uvedla, že strana zažívá skvělé časy, protože má místopředsedu Poslanecké sněmovny a předsedy výborů! A dokonce dva! O tom se jim prý na začátku 90. let ani nesnilo. Nechtěně tím ovšem o své partaji vypověděla mnohem víc, než asi sama chtěla. Funkce a moc pro vyvolené na prvním místě a program koneckonců ani tak není potřeba. Hlavně, že bude televize a místopředsedové sněmovny, že. To, že strana vymírá, že průměrný věk jejích členů je 75 let, že není schopna rozvíjet vlastní struktury, že je v prekérní ekonomické situaci (a vůbec nedokáže hospodařit s majetkem), že je programově téměř impotentní, to jsou zřejmě všechno vedlejší záležitosti.

Rozhodnutí „jet dál močálem kolem bílých skal“, padlo i u oranžových. Podobné rysy s komunisty nejsou žádná náhoda (kde má soudruh Filip Skálu, tam má přítel Hamáček Foldynu a Zimolu). Soc. dem. je ovšem v ještě horší finanční situaci – no uvažte, budete volit stranu, která má ambici spravovat stát, když se nedokáže postarat ani sama o sebe a dobře hospodařit se svým vlastním, předky vydobytým majetkem? Sociální demokracie má méně členů než KSČM (i když s poněkud nižším průměrným věkem), zato ovšem nedisponuje ani náznakem vlastních struktur (kde jsou ty časy, kdy strana za první republiky dokázala mít nejen svůj tisk, ale i družstevní síť, nebo třeba Dělnické tělovýchovné jednoty…). Program nikoho nezajímá, neboť si „přátelé“ musejí jít po krku, takže odborné komise se scházejí spíš tak nějak ze zvyku a ve stále menším počtu.

Za tímhle smutným obrázkem stojí to, co kosí levici i jinde v Evropě. Podíváme-li se na výsledky SPD v Bavorsku, tak nám to může něco připomenout. Voliči tvrdili, že „neví, za čím vlastně strana stojí, je pro ně nečitelná a nesrozumitelná“.

Bez teoretického zázemí prostě nejsou tyto strany (především sociálnědemokratického charakteru) poznat. Pokud budou držet „řád“ (a oligarchy), je to jejich osobní cesta do bezvýznamnosti. Současné politické rozdělení je establishment – anti-establishment. To, že nejsou schopny/ochotny (kombinace neschopnosti a zbabělosti) se přidat k anti-establishmentu ale pak má zásadní dopady na celou politikou situaci – roli „alternativy“ pak hrají pravicově zaměřené strany obvykle národně-konzervativního typu.

Stejně tak je zcela chybné „radovat se“ nad tím, že mě někam zvou „veřejnoprávní“ mediální struktury, které levici vždy nenáviděly a nic se na tom nezměnilo. Platí zkrátka to, co už bylo u soc. dem. psáno – jestliže vás chválí někdo z bakalovského Respektíčku, tak to znamená, že něco děláte sakra špatně.

Proti mocné struktuře se bojuje jen tím, že vytvořím kontra-strukturu. V době internetu je to jednodušší než kdy jindy – vlastní web, vlastní rozhlas, vlastní televize, vlastní noviny.

A samozřejmě je základem programová práce, protože levice musí mít teoretické programové zakotvení. A práce zdola, aktivizace členské základny, řešení konkrétních problémů
. V případě soc. dem. je ovšem otázkou, zda není strana zachvácena morem klientelistických vazeb do té míry, že se ještě může vůbec zachránit.

Obě dvě strany jsou v situaci, kdy jejich předsedové a vedení musejí „najet“ na systém krizového řízení. Ale místo toho se hledají zrádci a rozvraceči a jede se dál – až obě dvě do toho močálu skutečně dojedou.

- - -

111 komentářů :

  1. Ano takovou rádoby levici nelze volit proto volím SPD.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víte, co jsou to za lidi, které volíte? Nechal byste je starat o vlastní peníze? Souhlasil byste, aby si vaše dcera vzala někoho z nich?

      Vymazat
    2. a kdo z nás zná osobně někoho z vládních nebo parlamentních bohů ? Všichni volí na blint.

      Vymazat
    3. 12;57 to by se snad dalo uplatnit na vsechny politicke strany.....Takze clovek snad voli radeji program:-)

      Vymazat
    4. Anonymní12. listopadu 2018 12:57
      „Víte, co jsou to za lidi, které volíte? Nechal byste je starat o vlastní peníze? Souhlasil byste, aby si vaše dcera vzala někoho z nich?“
      To je zajímavé kritérium, takže předpokládám, že k volbám nechodíte. P.K.

      Vymazat
    5. P.K. 2. listopadu 2018 13:25

      K volbám nevím zda-li 12:57 chodí, ale co vím jistě, že parlamentnímu ženichovi nebo nevěstě, by líbali ruce i konto, program neprogram. A o peníze tu nejde, víte co je to za lidi?!

      Zdraví Ramón

      Vymazat
    6. Myslím, že to řekl Kryl:
      „Politikům se nevěří, politici se musí kontrolovat.“
      P.K.

      Vymazat
    7. Jasne - NEVOLIT KOMUNISTY. Pravicove strany dokazaly znicit tuhle republiky za par let, za 27 totalne, takze mimo chlastu (prvni na svete), + koureni a otylosti, kde jsme prvni na svete, jako nejhorsi zeme sveta, i v ostatnich kategoriich, treba skolstvi,kde jsem uz za USA, nejblbejsim narodemna zemekouli,se propadame. Kdezto CSSR mela zvuk, vysledky, vsichni se meli dobre. Ted mame bezdomnovce, 1.5 milionu na hranici chudoby,skoro milion lidi se muselo vydat za hranice zeme, aby se uzivili(jako bychom tady meli Himalaje, na jako Slovaci kdysi Tatry, a 85o tis. lidi stihaji exekuce. Pul deti se rodi svob.matkam, ktere si ziji lepe nez v komunismu, protoze nemusi delat a maji vsechno hrazeno statem. A nejvice se vypalati byt na socialni podpore. No, nedali byste svou dceru nebo syna pravicovym politikum? Urcite z nich udelaji bezdomovce a lidi bez zamestnani. VOLIM PRAVICI!!!!!!!!!!!To je nejlepsi cesta do raje na zemi, ci pod zemi.

      Vymazat
    8. PROČ VLASTNĚ TISK A TV NECHCE ZVEŘEJNIT NÁRODNI PROGRAM

      občanů voličů,který si na alternativě,která je vlastně hlavnim proudem razi vztekle cestu vpřed?
      Jednoduché!
      Poprvé v historii ČR začinaji občané formulovat co vlastně chtěji a žádaji po tzv.svých zástupcich,aby si to začali osvojovat.Tady už nepomůže,že tzv elita se snaži kritizovat,avšak nedává žádné návrhy řešeni.

      BUDOU HO MUSET PROSAZOVAT PRVNI OPRAVDOVÍ MUŽI A ŽENY ŠPIČKY SPOLEČNOSTI VOLIČŮ?

      Nebojte se neutonete v chaosu objevuje se prvnich PĚT článků a vše za vás už vám všem zajisti Blaničtí rytiři z článku

      http://www.nwoo.org/2018/10/28/lenka-prochazkova-my-kaciri/

      A vyřiďte pani Švihlíkové,že nám stačit jen tzv levice nebude.
      Chceme tu aby pod značkou OSV ,aby si VŠECHNY polit subjekty si tento skvělý Program osvojily a monumentálně s nim ty volby vyhráli a ne.že ne ANO i když je tam prozatim jen prvnich PĚT článků!

      Vymazat
    9. 12:57 To je hloupá otázka šel bych s Okamurou na pivo stačí?

      Vymazat
    10. P.K. 19:51

      PARLAMENTNÍ DEMOKRACIE - něco málo k ní. Tak především, nenávidět a kontrolovat se musí POLITICI V PARLAMENTU (NE se nenávidět jako na oko, na divadelní scéné a poté kamarádi za keš!)!

      U nás v České republice jsme se nechali vtáhnout do pasti, že se nenávidíme MY VOLIČI a oni si dělí KOŘIST se smíchem od ucha k uchu. NAŠE BLBOST !

      Naopak, MY voliči je musíme (jinak, úloha "novinářů" k ho√nu!!!) dostat do pozice, navzájem se HLÍDAJÍCÍCH PSŮ, oni se musí NENÁVIDĚT (Wollnere ČT čti a konej!) a MY se musíme smát !!! Oni se musí bát usnout (noční můry zlodějin).

      Takto jsem rozhodil politiky keš kámoše, až za hrob u nás ve městě (právní VIDLE). NENÁVIDÍ se HLÍDAJÍ se, doposud bývalý keš kámoši, nesestavili koalici jako v RINGU?

      A JÁ SE SMĚJI ...!

      Ramón

      Vymazat
    11. Opr: ... BÝVALÍ KÁMOŠI ... R.

      Vymazat
    12. PANI ŠVIHLIKOVÁ PRÝ NEVI,ŽE JEJI ČLÁNKY JSOU NA NIC

      když neobsahuji ani stin návrhů řešeni.Popis situace kterou tady na prý alternativě zná skoro každý vždy konči skrytou otázkou

      A TO SI OBČANÉ VOLIČI NECHAJI LIBIT?

      Co je to za pisatelka,která prý nevi,že prolhaným a zmanipulovaným tiskem a tv jsou voličům ukradeny hlasy a je docela možné,že takové volby vůbec nemusi platit.
      Aby toho nebylo málo prý poslanci jsou pak dále úplně bezmocni.

      NEMOHOU PROSADIT VŮBEC NIC CO BY JEJICH VOLIŘČI CHTĚLI.

      Pokud jen ceknou jsou ze strany eliminováni,prebendy jim odebrány a v horšim připadě mohou odejit na prcak!

      Co je to za elitni pisatelka,která o takových sračkách nepíše dnem i noci a to zejména ve svém vlastnim zájmu jako volička!

      Vymazat
    13. Ano máte pravdu 11.51

      všude po stranách se objevuji celé mraky jakýchsi prý inovátorů,kteři se snaži využit tento vadnýsysté,aby ohlupovali voliče,že oni by to dělali lépe.
      Nmaji žádné návrhy programů a když maji schovaji je a dělaji se,že nechápou jak to vidime tady všichni,že se vypadaji že se ctěji jen stejným způsobem zakousnout do žlabu a vše zůstane při starém.
      Ptejme se v či prospěch tu tzv inovaqci chtěji a proč se derou ke korytu to,když nemaji žádný program a jen tu šuntaji mezi námi jako dalši nuly.

      Vymazat
    14. Myslím, že podstatu neúspěchů ČSSD a KSČM nejlépe vystihl níže uvedený diskusní příspěvek k článku pana Zbořila, po minulých obecních volbách:

      "Pane Zbořile, vy máte úplnou pravdu, pro USA to byl šok, když se podařilo díky Paroubkově ČSSD odmítnout americkou základnu v ČR, a nebo říkejme tomu třeba pro ted´ radar, s takovou drzostí se ještě USA nesetkalo u svého vazala. Takže byla přijata strategie zničení levice v ČR. Kdo organizoval ty vajíčka na Paroubka? V pozadí americká ambasáda v Praze prostřednictvím Topolánka. A CIA si našla svoje spojence i v ČSSD, to je ta parta, co tenkrát raději volila pro Klause, než svého stranického kolegu Zemana, jen toho důvodů jeho původu, že byl stejný, jako jejich, a ti se dnes snaží podle instrukcí z US Embassy o rozbití ČSSD. Proč? Až přijde vojenská základna znovu na přetřes v ČR, už tu nebude síla, která by se tomu postavila. A Filip dělá v podstatě to samé u komunistů, kdo tenkrát zorganizoval pokus o vraždu na Svobodu? Kdo zajistil, že se nikde nic nevyšetřilo? Tito Sobotkovci podle instrukcí z US Embassy dotáhli na vedoucí místa svoje kumpány, a proto v podstatě není možné tuto židovskou partu dostat odtud pryč. Ano, Foldyna je jeden z mála čestných lidí, co tam ještě zůstali v ČSSD a tuší, o co tu jde. Vy jako jeden z mála máte úplnou pravdu, jde o záměrné rozbití levice trojskými koni dosazenými z amerického velvyslanectví do čela levicových stran a to jen kvůli budoucí americké základně v ČR. Jestli si levice myslím, že se potom Babiš zachová charakterně, tak to ani náhodou."

      Vymazat
    15. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
  2. Levice nezradila, levice se zmodernila. Již zjistili, že budování komunismu pro všechny, je nevděčný a těžko uskutečnitelný oříšek, tak se spojili s EU, v budování komunismu (každému, podle jeho potřeb) pro elitu. Takže snahou jejich pohlavárů je, dostat se do té EU-elity.
    Komunismus, jako komunismus. Jestli pod vedením Lenina, nebo ve vlastnictví Rotschilda, je nepodstatný detail. Ale pro demokracii, není přijatelný ani jeden. P.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemyslim si...ten puvodni mel byt slozita cesta k zohledneni opravdovych potreb....Ten elitarsky je pravy opak (ti potrebuji vsechno)

      Vymazat
    2. Anonymní12. listopadu 2018 13:23
      Já bych s Vámi souhlasil, ale šedivá je teorie a zelený je strom života. Nezvládnul to ten Lenin a doufám, že ani EU nezvládne tu svoji variantu. P.K.

      Vymazat
    3. Nedali tomu dost casu...podivejte jak nas rychle vychovali kapitaliste.....jime odpad a drzime pusu a krok

      Vymazat
    4. jako soudruzi nesmrtelni a neodvolatelni z čete čro a kulturni fronta stale hovoři o tom jak v kralikarnach všichni řadovi vovčani kolaborovali s komunisty v jejich fabrikach zatimco oni bojovali z ukrytu jako pravi partizani proti tomu komunismu ze ktereho ani neodešli naopak si ho vylepšilitak že nema to chybu a kapitalismus jim za to ještě plati a to kralovsky z desatku ne od kapitalisty ale od jeho otroku a jako nadlidi ani danit nemusi a to prosim ze zakona chi chi chi

      Vymazat
    5. Skvěle řečeno...

      Vymazat
  3. "Proti mocné struktuře se bojuje jen tím, že vytvořím kontra-strukturu."
    Kontra -strukturu vytváří kontra -elita, která musí být nějak ideově konsolidovaná. Dnešní chaos v ideovém zaměření "alternativy" a levicových stran neumožňuje vytvoření kontra -elitní struktury proti vládnoucí elitě, která určitě není elitou v pravém významu tohoto označení.


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blbost. Vaše větičky jsou jen hozenou flintou do žita.

      Vymazat
    2. Příspěvek 11.44 reaguje na článek, kde je použit termín kontra-struktura a uvádí termín do souvislosti s teorií elit, která definuje pojmy elita a kontra-elita.
      (Počátky teorie elit u N.Machiavelliho a v moderní době rozvinutí teorie A.Paretem.)

      Většina publicistiky a diskutujících používá pojem elita místo pojmu vládnoucí třída a nemají proto ponětí jak dochází k degeneraci elit a jejich nahražení kontraelitou na pozici vládnoucí třídy.
      Když 13.52 pochopíte mechanismus výměny elit, budete tu flintu pevně držet v ruce a budete ji umět i efektivně použít.

      Vymazat
  4. Levice se zmodernizovala,taky jí jde jenom o prachy a o opálené tváře od televizních reflektorů. Při představě J. Dolejše jako někoho kdo něco vymyslí,nebo snad "bojuje" za druhé se musím smát. S poslaneckým platem v kapse vás veškeré zlepšováky ve prospěch druhých pustí. Pak už se jenom hraje na "jako".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jakápak krize levice? Historie lenivého, příživnického pronároda se stále dokola opakuje: etapu lžidemokracie vystřídá diktatura lapkovské lůzy, která se následně připojí k zacinkání klíči – až zase všechno nakradené prožere. A každých dvacet let plive na tu lůzu předchozí a nostalgicky vzpomíná na tu lůzu předpředchozí.
      Zneuznaný, c. a k. Univ. Prof. TGM upletl bič z rakouského dezertérského lejna - avšak zapráskat s ním už nedokázal - ani ve své mnohonárodnostní, uměle vytvořené jepičí pidiříši. Proti literárním padělkům se sice postavil - avšak politický padělek a zmetek vytvořil. Ani děti se mu moc nevydařily. Pravda vyděsí !!! Mnichovská dohoda: Čecháčkové si svůj stát nevybojovali ale vysomrovali na západních velmocech a stejným způsobem o něj přišli. Kdo se ani nepokusí ubránit sám, musí po zbytek života platit výpalné "osvoboditelům". Čecháčkové se musí na někoho vymluvit. Patří za Ural.
      Čecháčkové budou spokojeni - až zase všichni budou mít stejné lejno - jen zasloužilí soudruzi (falmer) ho budou mít navoněné z Tuzexu nebo z ruské Berjozky.

      Vymazat
    2. 15;30 Uz zase?nejen,ze se stale opakujete,ale navic uz vam nekolikrat clovek rekl,ze si za sve mindraky muzete sam...

      Vymazat
    3. 15:52 Kecáš! Přeci levice byla vždy nepřítelem velkých mužů, kteří místo toho, aby jim druzí s radostí sloužili a nacházeli nejvyšší uspokojení v tom, že mají tu čest podílet se na jejich dějinném poslání, musejí strpět, že se jim tito pletou do cesty. Však si vemte, kolik toho může veliký muž vykonat, má-li moc udílet rozkazy, namísto toho, aby s každou rudou onucí musel jednat jako se sobě rovným a vyčerpávajícím způsobem přesvědčoval nějaký kooptovaný komunistický podlidi, aby se uráčili se podřídit vůli génia! Zatímco v nerovné společnosti může průměrný muž velkému muži dobře sloužit nejen k vzájemnému prospěchu, v bolševickém rovnostářství jsou průměrní muži pro ty velké břemenem. Rovnostářství je triumfem nízkých mužů s nízkými ambicemi. Neboť, i levičák se ochotně staví do pozoru, jakmile se začne točit ve hře zajímavá finanční odměna, případně když mu nějaký darebák slibuje dosažení více rovnosti nebo svobody po níž jeho duše tolik pase.
      Osobně bych dal vždy přednost službě muži většímu, než jsem sám, než abych sloužil někomu nízkému v dosahování jeho mrzkého podnikatelského záměru. Bohužel jsem žádného takového za celý svůj život nenalezl, a tak mi nakonec nezbylo než se postavit sám do čela velké věci. A tak jsem jako neznámý jedinec začal boj proti bolševismu a neskončím, dokud tento jev nezmizí ze života Čechů! Jen pak budeme moci opět napnout všechny své síly, svou vůli, píli, talent a houževnatost, abychom mohli opět stoupat k výšinám tak jako kdysi naši předkové, kteří nedostali tuto zem darem, ale museli s ji vybojovat!

      Vymazat
    4. 16:54 Jenomže skutečná pravice, která jediná může zajistit zdravou společnost, dnes stojí mimo zákon.
      Demos byl ustanoven vládcem na věčné časy, přičemž mu byla pro jistotu odebrána možnost učinit nejrozumnější státnický počin za celou dobu jeho darebné vlády, tj. rezignovat na funkci.
      Na západě se liberálně-konzervativní levice (kvazipravice) přetahuje o moc se židohumanisty (neomarxisty). V bývalém socialistické bloku je však stále ještě nutné počítat s vlivem klasických marxistických partají a frakcí a lžidohumanisté si zde jen pozvolna budují své postavení.

      Podstatou veškeré levice je rovnost. V čem se různé levicové směry od sebe mnohdy zásadně liší je pojetí rovnosti.

      Skutečná (absolutní) pravice je generální reakcí proti levici.
      Pravice odmítá všechny formy rovnostářství.
      Čistokrevný pravičák tedy musí v prvé řadě odmítnout rovno-právnost.
      Levičáctví (ve všech jeho podobách) se projevuje jako duševní společenská choroba, která vede k jejímu postupnému úpadku. V pokročilém stádiu ji již nelze vyléčit.

      Vymazat
  5. A to A.Babiš prohlásil, že chce více bojových misí ve světě, žoldáků z ČR. Zaslechli jste ta to slova, vy co jste jej volili, před parlamentními volbami?

    Co NATO KSČM a ČSSD ?

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Babis-chce-vetsi-zapojeni-ceskych-vojaku-do-misi-proti-terorismu-A-v-Parizi-rekl-i-dalsi-veci-559050

    ••••••••••••••••••••

    Pro voliče ČSSD, slyšeli jste vy jejich voliči: "Ministr kultury za ČSSD a bývalý olomoucký primátor Antonín Staněk nevylučuje, že se v budoucnu zvýší koncesionářské poplatky za Českou televizi a rozhlas. „V souvislosti s tím, jak se zvyšují náklady, je potřeba se bavit o výši koncesionářského poplatku. Jestli chceme nezávislá média, musíme je zaplatit,“ prohlásil ministr Staněk."!!!

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Poplatky-za-CT-a-CRo-mozna-budou-podle-poctu-lidi-v-domacnosti-Nebo-i-za-mobilni-telefony-pripustil-pro-PL-ministr-kultury-Stanek-559055

    ••••••••••

    Taktéž pro voliče ČSSD, říkali vám, že je v ČR nutná islámská osvěta a že hodlají pro tuto hlasovat společně s PIRÁTY ? "Školský výbor na popud Václava Klause přijal usnesení, že Česká televize „čím dál častěji porušuje politickou neutralitu a zejména vykazuje snahu o politickou indoktrinaci dětí a mládeže, včetně dětí v předškolním věku“. Sám poslanec ODS prozradil ČTK, že pro návrh usnesení hlasovali přítomní členové výboru za ODS, ANO a SPD Tomia Okamury, proti byli poslanci Pirátů a ČSSD."! Co KSČM ?!

    ••••••••••••••••••••

    Jinak před volbami, jinak po volbách slova, slova, slova ...

    Ramón




    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. zkuste taky napálit " rudý " tisk - HaNo

      zní jak dutý buben
      a na netu jim visí 3 dni starý zprávy
      hanba
      Tony

      Vymazat
    2. Anonymní 12. listopadu 2018 15:02

      Již brzy budou měnit svůj umakartový trhák: "Od lidí, bez lidí!", třešně jsou do jedné vyžrány.

      Nechápu pana Jírovce v co ještě u nich doufá, vždyť byli u všeho, co se doiebalo, Tu dodali všechny hlasy Havlovi, tu Klausovi, tu Špidlovi, tu Grossovi, tu Nečasovi, tu Babišovi. Přelétavý jako ty pracovité ... SRŠNI ! "Proti lidem, za palmáre!". Takové věci se zadarmo nedějí, nemám pravdu ?

      Ramón

      Vymazat
    3. Opr.... Přeletaví... R.

      Vymazat
    4. Opr.... Přelétaví... R.

      (Dělám chyby úmyslně a rád je opravuji, baví mě to zábavné sudoku se semafory u reCAPTCHA).

      Vymazat
  6. Mám docela silné podezření, že špičky obou stran byly doslova podmazané, aby nechaly KSČM a ČSSD padnout. U toho, co např. předvádějí líní, pasivní a zkažení členové KSČM Filip, Dolejš a Kováčik mne prostě nic jiného nenapadá. Jsou to prostě zkorumpovaní, navedení papaláši, dnes v podstatě jen parazité na účet levice. Obě strany, tak, jak se dnes předvádějí, jsou úplně k hounu. Než volit takovou levici, to raději Okamura, nebo prostě zůstat doma.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spicky se spojily s politickym kartelem....a kartel se da rozbit jen tak,ze budete volit proti nemu

      Vymazat
    2. Je možné, že nebude koho. Všichni, kdo se budou voleb účastnit, budou prověření.

      Vymazat
    3. Ano, "vývoj" tomu přeje.

      Vymazat
    4. Dokonalé, za tím cherche Kalouska.

      Vymazat
  7. Možná by stačilo zajistit,aby opoziční poslanci nedostávali plat v takové výši, pak by se jim hned vrátil "revoluční" elán. Takový pan Dolejš, to je proletář jako poleno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Výborná myšlenka! R.

      Vymazat
    2. Anonymní12. listopadu 2018 13:04

      Bohužel to bychom měli, jednu obří koalici a nikoho v opozici.

      Ramón

      Vymazat
    3. existují mezi nimi osobní antipatie,jedni by nepřipustili,aby i ti druzí byli u lizu, museli by si voličů začít vážit

      Vymazat
    4. Omyl 18:47, ne "demokradé", nýbrž: "VŠECHNY PRACHY SVĚTA", spojmem si je! Osobní antipatie jdou, vždy ihned stranou, myšleno PARLAMENT ČR!

      Ramón

      Vymazat
    5. To už tady bylo, taková jednotná Národní fronta !

      Vymazat
  8. Zkuste odhadnout, co by se stalo, kdyby komunisté nepodpořili Babiše? Ten by se v touze vládnout spojil i s Fialou a myslíte, že by penzistům snížil jízdné o tři čtvrtiny a trochu zvýšil penze? Slyšeli bychom, že to koaliční partner (ODS) nedovolí. Jinou verzi by bylo, že by vládli demokrati s ministrem financí Kalouskem. Jak to vlastně paní docentka s námi myslí? Na kolik tahů dopředu dokáže hrát šachy?

    OdpovědětVymazat
  9. Při vší úctě k paní Švihlíkové: To co zplodila o levici je s odpuštěním blábol.

    V jejím článku chybí alespoň náznak řešení současných problémů. Možná proto, že to sama neví. Základní otázka je, co by vlastně mohla i ta nejsilnější levice udělat, kdyby byla.

    KSČM je proti ČSSD v daleko nevýhodnější situaci, protože proti ní jsou všichni: propaganda ÚSTR, sdělovací prostředky, zákon o protiprávnosti režimu 48-89, všechny politické strany i media. A samozřejmě i právně ošetřený kapitalismus.

    Má-li KSČM přežít, musí spolupracovat s ANO a případně dalším koaličním partnerem. Musí mít alespoň nohu ve dveřích.

    Musí svůj program zjednodušit na dva či tři okruhy problémů (boj s chudobou, nedostupnost bydlení a případně finančně potřebné omezení výdajů na zbrojení a mise NATO.

    Musí maximálně zdůrazňovat, že vlastně ona přináší tato témata do veřejného prostoru. Musí se držet cimrmanovského "Když se sám nepochválím, nikdo to za mě neudělá". Politický hlupák Sobotka to neuměl a pak si jen stěžoval, že mu Babiš to či ono ukradl.

    Problémy, které Česko má, jsou v podstatě stejné jako jinde ve světě. Jsou to problémy zvlčilého světového kapitalismu a tím pádem v našem prostoru těžko neřešitelné.

    Proto se záplatuje tam, kde do naší lodě moc teče. Bytová situace je zoufalá, protože neexistují nájemní byty s dekretem na dobu neurčitou. 10% populace je na nebo pod hranicí chudoby a podstatná část obyvatel je pod exekucemi.

    Militantní blondýnky ve Sněmovně žádají peníze na nové zbraně a válečné mise. Proč, k čemu. kdyby došlo k válce nepřežijeme pár dní. Stačí, když několik dní nebudou fungovat elektrárny.

    Ve Sněmovně se reší jak oddlužit část občanů. Kdyby soudy pracovaly tak, jak mají, stačilo by jedno klíčové rozhodnutí. Totiž uznat, že půjčování peněz je stejné podnikání, jako jakékoli jiné, takže tam, kde lichváři poskytovali půjčky, aniž by si zjistili, jestli je klient schopen splácet, je to jejich problém a musí ztrátu nést sami.

    President Zeman by klidně mohl amnestovat oběti obchodu s chudobou. Když mohl Klaus ochránit mnoho bohatých, proč by to nemohlo jednou projít i u chudých.

    ČSSD je kapitola sama pro sebe, protože je plně zatížena vnitřními spory a programově nemá, co nabídnout.


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nemá chybu. Škoda, že lidé nerozumějí a spoléhají na někoho, o kom nic neví. I lidé, kteří zrovna nejsou na dně, pochopí, že komu není rady, tomu není pomoci. Už klidně bez soucitu slyším stížnosti chudých, které ochotně opentlí nadávkami na komunisty. (13:07).

      Vymazat
    2. Také to tak vidím, pane Jírovče. Jak snadno se zapomíná, že jsou komunisté trvale pod palbou a jen těžko přežívají. Mám dojem, že se tak děje úmyslně, aby vázali protestní levicové hlasy a ty potom vyautovali. Proč asi nespojil levici Špidla v roce 2002? Vidíme ale, že časem socialismus už nebudí takový odpor jako vpo listopadu. A to je i tou jejich trpělivou prací.Chybu vidím, že si nevytvořili svoji mediální formu, např. internetovou.

      Vymazat
    3. Pane Jírovec, máte pravdu. Také bych čekal od všech těch "revolucionářů"nějakou radu či návod na řešení.
      Kdybych to někdo pojal třeba takhle :
      a) KSČM se opět plně přihlásí ke Gottwaldovi a třídnímu boji.
      b) Vrátí se ke starému názvu KSČ, symbolům srpu a kladiva a rudé hvězdy.
      c) Začne zavádět revoluční prvky boje s buržoasií,
      likvidací lichvářů, ničení bank, zakládání požárů
      u soukromých zemědělců a statkářů.
      d)Svolávat demonstrace bezdomovců, žebráků a nezaměstnaných. Zapalovat pneumatiky a stavět barikády.
      e)Ve sněmovně hřímat po vzoru Gottwalda, o kroucení
      krky.
      Co ještě paní Švihlíková ?

      To výše je samozřejmě jen černý humor, ale jak by
      ti "komunisté" měli vypadat ?
      Také, koho dnes ve sněmovně podpořit či nepodpořit.
      Babiše, nebo Kalouska, Fialu či toho ze Suché Haluze ?
      Nebo se nechat demokraticky zakázat, jako za první republiky a odejít. Kam, do Moskvy ? Tamní jsou taky
      v opozici.
      Ještě dodatek. V případě úvah o levici, neuvádějte
      lidi v omyl. ČSSD žádná levice není a nikdy nebyla.
      Byli to od ustavení ČSR jen podkoní buržujů.
      Moc se nezměnili a stejně jsou na tom húř jak komunisti.

      1938

      Vymazat
    4. Jenze to co nabizite vy,KSCM sama nenabizi....Naopak stvou proti vlastnim lidem,kteri situaci vidi podobne jako vy (treba panu Skalovi)

      Vymazat
    5. Radost z toho nemám, Jírovče 13:13, ale zdá se, že komunistům padesátých let byste vhod přišel. Dostatečně jednoduchý, záští hnaný, užitečný .....

      Vymazat
    6. 14;55 vy jste "heslar"...chapete,ze podobni nikomu nic neprinasi....Tohle ma byt nazor?

      Vymazat
    7. Anonymni 12. listopadu 2018 15:15

      "15;55 komu tym "veslare"...pomuzete s podobnimi...Komu to vase poslouzite? "Naucte se psat...delate taktez...strane ostudu! Arthure Rimbaude (proklety/ta basniku).

      Vy sem píšete ze z Marsu, co to máte z prsty (hlavu)? Samozřejmě, že je to názor a přímo od autora. Můžete si jej najít, zde je publikován:

      http://www.novarepublika.cz/2018/11/nohavicuv-hrich-slala-potreba.html

      Vymazat
    8. Máte pravdu. Nejvíce s tou vládnoucí koalicí! Babiš NEMÁ program, jen chce vládnout. Když mu to dovolí levice, bude prosazovat její programové body. Pokud by se s ním spojila ODS, bude to nová varianta Topolánkovy vlády: zmrazení minimální mzdy, nepatrná valorizace důchodů atd. ....

      Vymazat
    9. 13:13 Dík p. Jírovče, v podstatě jste vyjádřil, co si myslím i já. Mladší generace JAKÉKOLIV prohlášení - vyjádření KSČM zásadně odmítají, i kdyby to bylo třeba že "1. ledna bude Nový rok". Takže jak si ustelou - tak si lehnou.

      Vymazat
    10. švihlikovou moc nemusim ale co je to za levici jestliže se paři v posteli s miliardařem kteremu schvaluje dotace aby neumřel jako bezdomovec a že ta levice jako komouši tak socani se spaři skimkoliv je už takova čezka tradička až přijede zase nějakej ada tak nemusi byt pochyb že i s nim v zajmu koryt přestože proklamuje že qvuliva vovčanum což ovšem většina duševně zdravych nedokaže překousnout a proto nejde k volbam aby situaci zvratili ale jak je viditelne všem to vyhovuje dokonce bych řekl že levici i programově a prusečikově a soudruhum rychlokapitalistum obvzvlaště extra vypečeně

      Vymazat
    11. Paní Švihlíkovou si rád poslechnu na téma hospodářské, na politiku mám radši Bena Kurase. Ten vyjadřuje více můj názor. Například, že Češi jsou a vždy byli většinově sociálně demokratičtí už od "Rakouska". To tvrdím také, tak vyměníme Čechy nebo zrádné strany! Název strany a logo se nemusí krýt s obsahem. Jsou modré straky, "žůžová" ČSSD, červavé třešně a odpad z nich jako nezávislí. Zvláštní kapitola jsou lidovci, o nich někdy po 22.hodině.

      Vymazat
    12. PS. tím odpadem myslím ze všech současných stran. Pochopitelně celá naše politická scéna pochází z jediného odpadu nejen po komunistech ale z odpadu celé společnosti. Doba po 89.jim přála a plevel udusil i těch pár zrnek. Vidím to také na diktaturu obnovy.

      Vymazat
    13. JIROVEC,ŠVIHLÍKOVÁ NESMI PŘIJIT S ŽÁDNÝM ŘEŠENIM

      nemá je,ovšem co vy,proč ignorujete Společnost voličů a neroznesete na kopytech jeji Národni program?

      ČEHO SE BOJITE,ŽE POTOM ZAHŘMI,ČI CO?

      Vymazat
    14. Miláčku z 21:28, nedělej si reklamu, už jsme zažili mnoho nových stran tak na jednu sezonu. Jseš-li oparavdu chlap, tak se neschovávej za druhý. Za docentkou Švihlíkovou je vidět ekonom. analýzy a jejich sociální dopady, kdo chce jim porozumí a mohou být dobrým podkladem pro rozumná rozhodnutí politiků, žel ti zakrněli na pavlačové úrovni. Dokud Společnost voličů, nemá lepší politiky, kteří jsou schopni nejen stvořit gramotný program, ale hlavně jej uskutečnit,pak není o čem se bavit. Zůstaneme opět u okopávání kotníků. Nazdar.

      Vymazat
  10. Jsem spis levicove smyslejici clovek....prijde mi logictejsi,ze kdyz se ma lepe vice lidi,je na tom lepe cela spolecnost (navic ten pravicovy system hodnot je mi snad i protivny)...ale ted nevidim ani pravici,ale ani levici.....Vsichni maji v podstate stejne fraze a jen zvysuji dane normalnich lidi....Kdysi nekdo rikal,ze kapitalismus je zalozen na nizskem zdaneni,to tedy byly nesmysly

    OdpovědětVymazat
  11. Dříve hlavně socani radili komunistům, aby byli jo oni. Mysleti tím samozřejmě, že by pak nemuseli být vůbec, aby pro ně zbylo více křesel v parlamentu. Ti chytráci tvrdili, že komunisté zabírají místo levici. Pamatuji si to z úst od kašpara Rycheckého. Jinou taktikou bylo dovést komunisty k nějakému činu, za který by je soud zakázal. Také dobré. Naštěstí vedení komunistů nebylo tak idiotské, že by na to skočilo. Tak raďte všichni vy, co komunisty nenávidíte.

    OdpovědětVymazat
  12. Ten článek se paní Švihlíkové nepovedl. Nevím, jak ji ovlivnil Tejkl, ale měla by dát více na kolegu Krejčího. Tejkl šířil moudra o dokonalém kapitalismu na outsidermedia, kde ho diskutéři posílali do zadku. Kdysi o sobě prohlásil, že patří mezi 200 nejvlivnějších lidí v socdem. Teď má z ostudy kabát.

    OdpovědětVymazat
  13. Skutečná demokracie není o levici a pravici jednoduše proto, že nemůže vládnout ani jedna z nich. proč? Protože ve skutečné demokracii vládnou všichni všem - je to nejvyšší stupeň kolektivismu. Moc prosím, pokuste se někdo argumentačně vyvrátit mé tvrzení.
    Štefan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Štefane, ve skutečné demokracii vládnou všichni všem? Tomu nerozumím.

      Vymazat
    2. Vsichni nikdy vladnout nemohou,ale je tak nejak logicke,ze mensina se smiri s rozhodnutim vetsiny,protoze priste muze byt ve vetsine jeji nazor

      Vymazat
    3. 14:49 Takový je současný princip voleb.

      Vymazat
    4. 14:49
      Demokratické rozhodnutí je vždy rozhodnutím společným. Pletete si způsob rozhodnutí, to je samozřejmě většinové s výsledkem rozhodnutí. Ten je kolektivní. Menšina i většina rozhodli společně. Je to rozhodnutí všech. Společné rozhodnutí postrádá vítěze a poražené. Demokratické vládnutí je řetězcem společných rozhodování o věcech společných. Každé rozhodnutí v řetězci má jinou skladbu většiny a menšiny. Co je vždy stejné je skutečnost, že to rozhodnutí je společné. Ale to už se opakuji.

      Štefan

      Vymazat
    5. Však jakápak "levice"? Už není co znárodňovat, arizovat, vyhnancům zabavovat, ani rozkulačovat, privatizovat, vyvlastňovat, tunelovat, zpronevěřit či jinak uloupit. Budou už jenom zaslouženě „rýt držkou v zemi“, leniví, nepoučitelní a stádovití lumpenproletáři, státní zaměstnanci, parazitičtí komunističtí a postkomunističtí korytáři, estébáci, odboráři, grantoví politologové, sociologové, psychologové i psychiatři a další lemplovští králíkárenští kleptopracující, jakož i stejně parazitičtí, zamindrákovaní, práce neschopní eurobijci, exhibicionističtí neschopní, závistiví i zhulení pisálkové, buranští a lůze se podbízející troškovití režiséři, šašci a písničkáři, neschopní si ani společný kibuc či firmu založit, kde by se vlastníma rukama uživili, natož aby někoho dalšího zaměstnali. Ani Putin je živit nebude, ani čeští soudruzi ze svého.
      Komunistický manifest marxových, škromachů, skálů, paroubků, falmerů, doubravů, žantovských, pitomiů, mamulů, středulů, humlů, hamplů, zhovadilů a jiných žvanilů: Stát ať všechno poskytne, včetně alimentů, na úkor těch produktivních občanů a důvěřivých věřitelů státu. Dluhy se neplatí ! Souložit, kouřit a chlastat budeme už sami. Natisknout peníze a rozdat mávátka !!! Se Sovětským Svazem na věčné časy !!! Vyloudit z EU co se dá - a pak z ní hrdě vystoupit !!! Jako azbucké lenivé lůzokratické Řecko - náš vzor.
      Čecháčkovští komouši se nezmohou ani na vlastní puč - potřebují k tomu čobolovského Bureše - nástupce Husáka ??? Lůza zůstává lůzou i když je v početní většině.

      Vymazat
    6. 15:25
      Jejda.

      Vymazat
    7. 15;25..ono se to porad deje,jen jinym smerem,ze to nechapete je jen vase blbost

      Vymazat
    8. 15:25 Jo, nejlepší argumenty jsou z vlastní zkušenosti. Že ty soplácký cype.

      Vymazat
    9. 18:39 Áááá, další nadržený křivohubý kleptoman či huhňavý dementní psychopat, vepřová držka, krysí tlamička, rektoskopická hlavička a šarlatán se ozval???

      Vymazat
    10. 18:39 sám jseš cyp, ty cape. A všichni jste volové....................... Servít. ..

      Vymazat
  14. 14:37
    Je to prosté, vycházím z definice demokracie. Ta zní: Demokracie je vláda lidu. Následuje logická otázka: Komu vládne ten lid? A logická odpověď zní: Ten lid vládne lidu. Ve skutečné demokracie tedy vládnou všichni všem.

    Štefan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. takze parlamentni demokracie,demokracii v pravem slovasmyslu neni

      Vymazat
    2. 15:04
      Přesně tak.

      Štefan

      Vymazat
    3. Nějak mě v praxi nenapadá, jak byste si tu správu např. obce představoval. Předpokládám, že vytáhnete vzor Švýcarsko. Petr

      Vymazat
    4. 15:42
      Předpokládáte správně a potěšil jste mne dotazem na správu obce. Je potřeba rozlišit správu - správce od vlády - vládce. V 85 % švýcarských obcí a měst vládnou jejich občané skrze veřejná shromáždění. V nich vládci - občané pověřují demokratickým způsobem - hlasováním správce - zvolené zástupce, výkonem rozhodnutí veřejných shromáždění. Veřejná shromáždění jsou institucí moci lidu na komunálních úrovních.

      Štefan

      Vymazat
  15. 14;55To bych ani nerekla....soucasni vam neco naslibuji,ale pak se toho nedrzi a rozhoduji naprosto jen ve svuj prospech

    OdpovědětVymazat
  16. 15:42
    Předpokládáte správně a potěšil jste mne dotazem na správu obce. Je potřeba rozlišit správu - správce od vlády - vládce. V 85 % švýcarských obcí a měst vládnou jejich občané skrze veřejná shromáždění. V nich vládci - občané pověřují demokratickým způsobem - hlasováním správce - zvolené zástupce, výkonem rozhodnutí veřejných shromáždění. Veřejná shromáždění jsou institucí moci lidu na komunálních úrovních.

    OdpovědětVymazat
  17. Nu vážení přátelé,
    ono už je to tak daleko, že se musíme ptát:"a k čemu vlastně potřebujeme nějakou levici?"

    OdpovědětVymazat
  18. Pro 14:55

    Nevím, z čeho usuzujete, že jsem "Dostatečně jednoduchý, záští hnaný, užitečný ....."

    Popsal jsem, jak se mi současná situace jeví. Jednoduše řečeno, nevidím řešení žádného problému, který jsem zmínil. Naznačoval jsem, co potřebuje udělat KSČM (se kterou nemám nic společného), aby přežila alespoň jako inspirátorka těch, kteří skutečnou moc mají.

    Česká politika je v rukou šmejdů,kteří si navzájem pod stolem okopávají kotníky a slibují destrukci všeho, co udělala předcházející garnitura. Fiala (ODS) žvaní o likvidaci EET. Proč neřekne, dobře, funguje to, tak to necháme být a teď se společnými silami vrhneme na opravdu velké podvody. On to nemůže udělat, protože mu stratégové nakukali něco jiného. Možná, že by byl rád šel do koalice s ANO, ale tahle strategie mu to nedovolila.

    Žádný politik nemá řešení pro krizi bydlení. Kdysi je měli komunisté, jenže to vyžadovalo přerozdělování bohatství. Stavěli 70000 bytů ročně q regulovali nájemné. Jestliže si člověk pracující na plný úvazek za minimální mzdu nemůže najmout ani garsonku, pak je něco špatně.

    Ve Sněmovně se politici hádají o zákazu kouření v restauracích. To je to nejdůležitější? Dělají vše pro to, aby neprošlo zálohované výživné. Nechají padnout zákon o sociálním bydlení. Ukažte mi jediný, skutečně prospěšný zákon přijatý během posledních pěti let.

    Jeden odporný (98/2017 Sb) bude ve svém důsledku bude dál podporovat chudobu a odsunování chudých lidí na okraj společnosti. Proti hlasovalo několik poslanců KSČM a Top 09.

    Napsal jsem, že nejde o ryze české problémy, ale o krizi kapitalismu. S těmi jakkoli přitažlivě napsaný program jakékoli politické strany nic nesvede. Viděl jsem na internetu jakýsi program KSČM. Jeden odstavec za druhým začínal "Slibujeme, že prosadíme..." No neprosadí nic, protože majetek je svatý, podnikání je svato. Prošustrovali jsme doly, hutě, byty atd. Není kde brát, kde levně stavět.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlas. Snad jenom bych dodal, že velká část z nich bere poslanecký plat jako kapesné. Hlavní příjem má z "těžení" informací pro drtivou většinu plebejců nedostupných. Zejména ohýbání dotačních penězovodů, čachry s výkupem pozemků pod liniovými stavbami nebo prosazování "děr" v zákonech pro velké ryby.

      Vymazat
    2. Pane Jirovce vubec bych se tim ve 14;55 nezatezovala...jednoducha hesla siri jednodussi lide

      Vymazat
    3. Tak jeste...jednou,pro "slozitou" pani 16;26...pana Jirovec?

      Touha skromné "komunistky" u nás v chudém prostředí, totálně pohořeli, není to divné (?), tolik životně důležitých věcí k vyřešení (téma k pindání, jim už nikdo nežere!" a ani pes po nich ve volbách neštěknul, proč asi (?):


      14;55 vy jste "heslar"...chapete,ze podobni nikomu nic neprinasi....Tohle ma byt nazor?

      Anonymní 12. listopadu 2018 18:13
      Anonymni 12. listopadu 2018 15:15

      "15;55 komu tym "veslare"...pomuzete s podobnimi...Komu to vase poslouzite? "Naucte se psat...delate taktez...strane ostudu! Arthure Rimbaude (proklety/ta basniku).

      Vy sem píšete "ze" z Marsu, co to máte s prsty (hlavou)? Samozřejmě, že je to názor a přímo od autora. Můžete si jej najít, zde je publikován:

      http://www.novarepublika.cz/2018/11/nohavicuv-hrich-slala-potreba.html

      Vymazat
    4. 18:45 Nudite.Uz dlouho.A jeste dloho budete,ze?

      Vymazat
    5. 12. listopadu 2018 19:18, zapomněl si na ženský rod...hlídej si to a k čemu to "že?", co je to za hloupý trend !



      Vymazat
  19. Dalo by se říct, že situace dozrála k nástupu nového "vůdce". Člověka, který založí novou partaj, silnou osobnost znající odpověď na každou otázku a s jednoduchým řešením na složité problémy. Zkrátka nového Hitlera, nebo Lenina.
    Tak dlouho na nás "tradiční partaje" házely bobek, až stav dospěl tam, kde je. Až přijde hospodářská krize, která, jak se zdá již klepe na dveře, nasranost velké části lidí dosáhne vrcholu. A teprve pak se můžou začít dít věci. Lidi jsou nepoučitelní a politici extra nepoučitelní. Teprve potom můžou Filip s Hamáčkem začít litovat. Místo postu velvyslance ve Vietnamu se může dočkat kriminálu.

    OdpovědětVymazat
  20. Neviděl bych to tak tragicky - s tou levicí - jako autorka. Prostě se stalo, že oligarcha Babiš byl svým programem levicovější, než si dokázali soc. dem. za svých vlád jen představit ve své mysli! A KSČM? Dovedete si představit, kdyby položila na stůl Komunistický manifest a řekla, že se vrací ke kořenům své ideologie, k největšímu filozofovi 2. tisíciletí (podle hlasování ve Velké Británii), Karlu Marxovi? Víte jak by řádila pravice, justice, poldové a chulágáni? Nenastala zatím taková doba, aby burcovala lidi!? A lidé ani doposud nezpozorovali, že jsou šikování do 3. světové války, jako atombombenfutr za růst růstu kapitálu. Zdá se, že oligarcha Babiš pochopil, že je nutné nějaký ten chléb a hry pro ty budoucí miliony mrtvých přece jen vypravit, aby se jim šlo na smrt pro blaho kapitalismu radostněji. Nebo, že by byl hráčem zcela jiného kalibru?

    OdpovědětVymazat
  21. Zlatý "oligarcha"! Kašlu na názvy stran, lidé konečně pochopili. Zdroje jsou, myslím to upřímně, jistoty a prosperita a jenom kradli a dělali dluhy.

    OdpovědětVymazat
  22. Kdo má iluze o Babišovi, tak ať se podívá na výborné video z r. 2017 "Selský rozum". Děkovat netřeba.

    OdpovědětVymazat
  23. V komunálních volbách nejde ani tak o partaje, ale o lidi, kteří mají obec zpravovat. Jsem zvědav kam to dovedou piráti a spol. v Praze. Ale nejdůležitější volby jsou parlamentní. A ti co jsou na prahu chudoby a mají hluboko do kapsy , ať přestanou žvanit bláboly o protiprávnosti komunistického režimu. Tzv komunistický puč ve 48 nebyl komunistický , ale zpackaný puč kapitalistický a nepočítali s tím, že prezident Beneš, který ctil parlamentní demokracii to Gotvaldovi podepíše. Vždyt oni nedokázali ani spočítat, kolik že to ministrů musí podat demisi , aby mohl prezident parlament rozpustit a jmenovat úřednickou vládu. A až tyhle bláboli přestanou poslouchat, tak až budou příští volby at zvednou zadek a jdou volit KSČM a tím vládnoucí "elitě " ukázali , že příště může být ještě hůř a nebo je donutí KSČM demokraticky zakázat.

    OdpovědětVymazat
  24. Obě levicové strany nečinně přihlížely demontáži sociálního státu ( socani dokonce občas i aktivně přiložili ruku k dílu). Bylo jen otázkou času, kdy se obě strany stanou na politickém kolbišti postradatelné. Paradox o to větší, když sociální situaci dobré poloviny obyvatel přesně vystihuje rčení "z ruky do huby", to v lepším případě a nejchudší vrstvy obyvatel (cca 20% lidí) bojují o holé přežití. Jde zároveň o nejchudší obyvatele celé EU. Skutečně těžko uvěřitelný stav, aby za takové situace propadaly tzv. levicové strany. Ale u nás je možné všechno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Levicový mají akorát název. Kde je Skála, Grebeníček, paní Semelová? 40Kč ti dobráci přidali důchodcům. Lži v TV spolehlivě přebije každý měsíc složenka za bydlení.

      Vymazat
  25. Levice bude mít své místo na světě, dokud bude nějaká nespravedlnost, zvláště pak vykořisťování.
    Levicové politické strany budou mít potenciální voliče, pokud bude mezi lidmi rozšířen pocit nespravedlnosti, vykořisťování.
    Je úkolem seriózní, autentické levice, aby rozdíl mezi na jedné straně skutečně existující mírou nespravedlnosti a vykořisťování ve společnosti a na druhé straně dojmem občanů o míře nespravedlnosti a vykořisťování byl co nejmenší.
    Levice musí být vzorem komplexnosti, pravdy a objektivity, protože ony jsou nejdůležitějšími předpoklady pro formulování a dosahování spravedlnosti a solidarity.
    Levice musí být příkladem partnerství, demokratičnosti a zodpovědnosti, protože spravedlnost a solidaritu si musejí lidé páchat sami sobě, musejí ji poznat, pochopit, rozhodovat o ni a nést zodpovědnost za své kroky, poněvadž zapojení informovaných a přemýšlejících lidí do rozhodování je ta nejjistější a nejúčinější cesta, jak spravedlnost a solidaritu zajistit. Je to ovšem také cesta nejdelší, nejnáročnější, a to jak pro levicové aktivisty, aby důvtipem a osobním příkladem přesvědčili lidi, že se mají vychovávat a vzdělávat k a v občanství, tak pro samotné lidi, protože být občanem znamená vynakládat na to vůli, čas, přemýšlení, hledání informací, jejich zvažování, rozhodování a nesení zodpovědnosti a než k občanství dospějete, musíte na té cestě vynaložit mnoho vůle, přemýšlení,....
    Cíl levice je totiž i její cestou.
    Na té cestě budou doby evolucí a doby revolucí, přijdou kroky vpřed, do boku a někdy i vzad, podle toho, jak budou pro rozhodující část společnosti stravitelné levicové návrhy a opatření, jakou míru spravedlnosti, solidarity, komplexnosti, pravdy unese. Klíčem je přitom cílevědomost, snaha dovést společnost do cíle, nezničit se nemístným radikalismem, ač i ten je nezbytný ve spektru levicových sil, protože razí cestu veřejnému povědomí o nových myšlenkách, na což pak navazuje jádro levice akceptovatelnými opatřeními.
    Osou levicového myšlení a konání musí být dialektika – vědomí a respektování existence protikladů, pochopení jejich jednoty a boje, přičemž je smyslem zjišťování podmínek přeměny kvantity v kvalitu a využívání toho ve společenském konání, kdy se řešení hledají na bázi negace negace.
    S dialektikou souvisí pochopení a využívání pestrosti světa, společnosti, levice a konkrétních lidí a možností vztahu, smyslu a účelu diverzity a jednoty, společné ideje a rozdílných postupů, místa individualismu v životě komunity
    Levicové politické strany budou úspěšné, budou-li autenticky levicové, budou-li mít autenticky levicové představitele, nikoli příživníky na levicové rétorice.
    To, aby na čele levicových stran stáli autenticky levicoví představitelé se nezajišťuje programem, nýbrž stanovami. Formulováním a dodržováním pravidel, která zásadně omezí dlouhodobý objektivně nevynucený odklon zástupců od levicovosti, která odradí kariéristy a pragmatiky, kteří v politice upřednostní své živobytí před potřebami a zájmy těch, jenž mají zastupovat.

    (pokr.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. (dok.)
      Programy od aktuálních přes volební a vládní po dlouhodobé musejí být aplikací levicových hodnot na konkrétní problémy, z toho vyplynou žádané struktury a prvky, vazby a procesy řešení.
      Nejlepší propagací je uplatnění svých proklamovaných principů na sebe sama, na poměry v politické straně, v jejích orgánech, aparátu, organizacích, při jejích řízení, personálním obsazování, hospodaření, při sběru a vyhodnocování informací, formulování rozhodnutí, jeho přijímání, realizaci a kontrole. Pro levici je to co nejširší zapojení členů do přípravy rozhodování, samotného rozhodování, realizace a kontroly, jednání otevřené, férové, věcné, s racionálním uchopením emocí, odlišující jev od podstaty, zvládající obsah i formu. V praxi života své organizace a svých členů levice nejlépe zjistí, nakolik jsou zvolené metody životaschopné, efektivní a přijatelné pro ostatní lidi, zda je tudíž může nabídnout partnerům v politické spolupráci nebo konkurenci, voličům ve volbách a vůbec veřejnosti. (Pokud nebude strana zadlužená, pokud nebude mít ošuntělé budovy, pokud budou její noviny předobrazem skutečně veřejnoprávních médií, pokud budou mít její členové korektní vztahy, pokud bude uskutečňovat vnitrostranická referenda, používat participativní rozpočet, pokud budou její členové motory občanských organizací a iniciativ, tak má postaráno o solidní jméno mezi lidmi a naději na volební úspěch a aplikaci svých zásad ve společnosti.
      To vše výše uvedené má ovčem jednu podmínku – že levice bude stát v prvních řadách ochránců životního prostředí a míru, protože bez životného životního prostředí nepřežijí žádní lidé, není žádná společnost a politika a za války je prioritou přežití obyvatel a zachování státu, takže není velký čas na vnitropolitické stranické boje, na demokratické hrátky, parlamentní či volební přestřelky.
      KR

      P.S.
      Pokud někdo blouzní o návratu ke Gottwaldovi, tak mu uniklo, jaké problémy ČSSR mělo, jaké zločiny gottwaldovci spáchali, jakou pitomostí byly výjezdní doložky a selektivní devizové přísliby, jak stalinisté a normalizátoři nebyli s to změnit řízení národního hospodářství od orientace na kvantitu k orientaci na kvalitu, jak se plýtvalo, rozestavovalo, nedodělávalo, jak se zakazovali umělci, jak bujel nepotismus a korupce, jak sobečtí geronti předali stát pravici, než by uvolnili místo mladší levici, a také jak po listopadu byly státní firmy tunelovány, jak se ukázalo, kolik kariéristů v KSČ bylo, přestože byla tak rozkošatělá kádrová práce atd.

      Vymazat
    2. 0:45 Fantasmagorie pro současnost, reálné možná po mnohasetleté genové přeměně "hyeny" na člověka.
      Co tak asi mohlo nastat ve společnosti po r.48, když
      ještě před třemi léty a od té doby staletí zpátky,
      žila v monarchii a pak krátce v "demokracii" bakalovského typu.
      Chlapče, tvoje popůlnoční námaha je k ničemu.

      1938

      Vymazat
    3. No, označení fantasmagorie je trochu přehnané.
      Vhodnější by bylo označení vize pro společnost, která dosáhla určité morální úrovně. Ten historický pohled v ps na r. 1948 je hodně antikomunisticky kriticky naladěný.
      Otázka dneška je, jak dosáhnout návratu společnosti na správnou cestu vývoje. Bez pádu zcela dezorientovaných lidí na hubu a rytí držkou v zemi (K.Kryl) to asi nepůjde.

      Vymazat
    4. 12:17 To s tím rokem 48 si špatně pochopil.
      A s nějakým návratem ? Kam ? K "socialismu" který
      jako společenský systém je vhodný pro společnost
      andělů a navíc, bez archanděla.
      Takže možná, za stovky let, za předpokladu že nebude
      jaderná či jiná ještě jadernější válka.
      A k tomu rytí držkou. Lidstvo ryje držkou v zemi už
      tisíce let a nic ho neměnilo. Nelidé mají nad lidmi
      vždy navrch. Peníze, penízky, penízečky ! Pojďte
      moje děťátka !

      1938

      Vymazat
    5. Pro „1938“
      Můžete konkretizovat tu „fantasmagorii“?
      Jakou tedy máte představu o levicových hodnotách?
      Je fantasmagorií žádat seriózní politiky, tím spíše, že levicové, aby rozlišovali mezi objektivním a subjektivním? Aby rozlišovali jev a podstatu, obsah a formu?
      Chcete zpochybnit, že se někdy vývoj ubírá evolucí a někdy revolucí?
      Nebo se Vám nezdá návod na myšlení, na východiska analýzy a syntézy, na pochopení dialektiky? (To by možná vysvětlovalo Váš příspěvek.). Udivuje Vás, že kromě teoretického, racionálního poznání je třeba mít i poznání zkušenostní?
      Nebo si máme myslet, že zastáváte model socialismu, kdy elita jej nadiktuje davu ať je vůle lidí a jejich způsobilost jakákoli? Takový „socialismus“ nepřežije odchod svého vůdce a jeho kamarily. Socialismus je intelektuálně a mravně náročnější než dosavadní vykořisťovatelské formace, které jsou jen měně či více vychytralou institucionalizací egoismu a jiných nízkých choutek. To musí levice ve struktuře, vazbách a procesech socialismu promyšleně řešit, aby zásadně oslabila realizaci egoistických tužeb po moci, majetku a statusu.
      Vám připadá reálné, že levicovou politiku by mohla prosazovat strana, která nebude stát na levicových zásadách, že budou pro voliče důvěryhodní šéfové strany, kteří nebudou ctít levicové principy? To už spíš uvěří ovce vlkovi s medvědem, když jim bude tohle duo slibovat, že jim postaví ohradu okolo salaše.
      Můj příspěvek nepřinesl nic převratného, jen upozornil na nejzákladnější základy levicovosti, myšlení a konání. Jakmile z nich sejdete, stojíte na písku, který první krize zvíří, odvane, sesune.
      Ano, levici čeká těžká a dlouhá cesta. Ostatně ji nečeká nic jiného, než cesta. Od blízkých cílů ke vzdálenějším a pak k dalším. Cesta, která bude formovat ji a na níž bude ona formovat ostatní společnost.
      KR

      P.S.
      To Vaše oslovení („chlapče“) potěší. V mém věku.

      Vymazat
    6. 22:19 Kolik nám je ? Jinak jsem dostatečně levicový.
      Ale také realista. Uznávám sílu peněz a slabost
      člověka.
      Pokud nesmete lidstvo nuklea, pak ta cesta levice bude těžká a dlouhá, na vždy.
      Pokud budou existovat PRACHY !

      1938 (ročník)

      Vymazat
    7. Pro "1938"
      S politováním konstatuji, že Jste neosvětlil, co je v mém článku fantasmagorické.
      Peníze jsou silné, leč nikoli všemocné, lidé jsou slabí, avšak ne všichni. Všechno můžete prodat, ale ne všechno můžete koupit. Všichni se pohybujeme na úsečce - použiji-li třeba hledisko Ericha Fromma - mezi "být" a "mít", ovšem každý někde jinde.
      Levice nejsou všichni lidé a levicová strana nejsou všichni ti lidé, kteří se řadí nalevo. Levicová strana jsou ti aktivnější, ti, co razí cestu ostatním, proto lze mít na členy - a na představitele strany zvláště - zvýšené nároky na intelekt a morálku, racionalismus a emoce, tedy na jejich schopnost myslet, organizovat, rozhodovat, nést zodpovědnost, na jejich charakter, hodnotový žebříček, sebeovládání, autenticitu. Příď lodě, nárazník auta, nárazníky a spřáhlo lokomotivy, hrot hřebíku atd. - nemohou být z papundeklu nebo cukrové vaty.
      A o tom byl můj příspěvek. O nárocích na předáky levice, na stranu, které šéfují, a na její členy. A sotva může jít o něco náročného, když kráčí o věci známé sto, dvě stě nebo i přes dva tisíce let.
      KR

      Vymazat
  26. Jak se traduje v naší jedné, ale všudypřítomné komunitě. Všechno je jen malý obchod - kšeftík. A tak hoši kšeftovali a kšeftovali, až si prokšeftovali i ten kšeft!!!

    OdpovědětVymazat
  27. Kdeže starost o lidi této země, mezinárodní strategie Amerika First a domácí #1 Pád vlády za blbejch 50 melounů

    OdpovědětVymazat
  28. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  29. Podle mého soudu , pane Jírovče , je vaše označení příspěvku paní Švihlíkové za blábol velmi nespravedlivé. Se znalostí situace u obou stran (ČSSD i KSČM), tvrdím, že její analýza je více než třeskutě pravdivá a přesná. Kritizovat autorku článku za absenci konkrétních řešení a návrhů je rovněž nefér, protože její ekonomické rozbory a analýzy, a z nich vyplývající závěry jsou právě ono teoretické zázemí pro východiska. Jen podotknu, že obdobně si velmi cením analýz paní K.Lauternbachové (snad jsem jméno nezkomolil, mám na to "talent"). Tyto dámy, ekonomky extratřídy, to mají, po mém soudu, v hlavě sakra srovnané. Mimochodem, je příznačné, že právě článek I.Švihlíkové "vybudil", po delší době, tuto skvělou diskusi, s minimálním počtem trollů a jiných pitomců, kteří se jinak pokouší diskuse na NR rozbíjet.
    K vašim námětům (nájemní bydlení, exekuce..) přidám ještě další, jako je návrat základních životních potřeb do veřejných rukou, jako je pitná voda, všechny druhy energií, zdravotní a sociální péče,dostupného kvalitního!!! vzdělání, jako základních lidských a občanských práv, nezcizitelných soukromo-kapitalistickým podnikáním. Soběstačnost v potravinách, energetické bezpečnosti. V neposlední řadě i ochrana vlastní měny, bezpečného a "nevypnutelného" platebního systému, včetně zachování možnosti hotovostních plateb, jako "zadních vrátek" a pojistky, kdyby se zachtělo mocipánům "zlomit vůli" k odporu vypnutím systému, a následným "vyhladověním" obyvatelstva. Těch konkrétních témat je určitě víc, já je, dlouhodobě a obecně, shrnuji pod termín: "Trvale udržitelný důstojný život".
    Má to však jeden háček, jedno ale. Jak získat, a přesvědčit mladou generaci, v podstatě už generaci našich vnuků, protože dcery a synové jsou ještě pořád zpitomělí "bojem za lidská práva a liberální demokracii", kterou si však, většinou a mimochodem, založili na ekonomické základně nás,jejich rodičů. Dnešní, plus mínus čtyřicátníci, nemají problém, protože se jim ještě dostalo poměrně kvalitního základního vzdělání (ovšem totalitního, že..), a dostali do vínku, že pracovat je normální. To, že se sice plíživě, ale prokazatelně nastavil systém školství na postupnou debilizaci národa, nechápou, protože svoboda zůstat nevzdělaným a blbým je přeci fajn a správně. Hlavně, když dostanu tu "maduritu" , nebo, ještě lépe ten "dyplom", aspoň na Bc. Ale Mgr. nebo Ing.je lepší, ale doktor je doktor, že.
    Jak znovu nadchnout mladé pro svou vlast, a její obranu a suverenitu. Jak vysvětlit, že cizí vojska nemají na našem území co pohledávat, jaké to bylo, je a vždy bude ponížení pro svobodnou zem. A v návaznosti na to, že každý kdo může, by měl být připraven svou vlast bránit. Atd. atp.
    Věřím a vím, že je mnoho z nás, co pamatují, kteří bychom strašně rádi pomohli a přiložili ruku k dílu. Ale bez mladých, keří to pochopí a vezmou za své, to prostě nepůjde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Režim, který nastoupil po Únoru 1948, v podstatě říkal: „Teď, když máme, co jsme chtěli, do rachoty z vesela. Budeme pracovat jen na sebe, bude nám tím líp, čím líp budeme pracovat.“ Šlo o nový socio-ekonomický model, který byl zaváděn bez předcházejících zkušeností. Je nepochybné, že ve svých počátcích byl založen na poválečném entuziasmu. Britský dokumentární film „Spirit of '45“ nabízí mnohou paralelu k poválečnému dění v Československu.

      Pro Parlamentní listy jsem napsal článek „95 procent“. Jsou v něm příklady, jak je historie let 1948 až 1989 zamlčována a deformována. Marie Semelová byla napadána za kladnou odpověď na otázku, zda považuje Klementa Gottwalda za významného československého politika. Samozřejmě to byl významný politik, protože byl od roku 1929 v čele – nenáviděné a zakazované – komunistické strany, účastnil se formování poválečné politiky, byl předsedou vlády a nakonec prezidentem Československa.

      Jako občané o něm víme příliš málo, abychom mohli pronášet soudy o tom, zda jeho chování odpovídalo jeho významnosti. Někteří, nyní stateční, tvrdí, že byl vrah a má na rukou krev Milady Horákové. Jenže totéž lze říct i o Eisenhowerovi, protože ten neomilostnil Ethel Rosenbergovou, přestože o to byl žádán stejnými světovými osobnostmi.
      Historička Blaive nechápe, že je rozdíl mezi „společenskou smlouvou“ a snahou získávat od „ovládaných“ projevy nadšení. Kontrola společnosti prostřednictvím obavy z existence je snadno měřitelná. Když stojí za branami nezaměstnaní, kteří jsou ochotni nahradit ty nespokojené uvnitř, je zjevně všechno v pořádku.

      Komunisté se snažili kontrolovat společnost přes její myšlení. To je daleko složitější, protože není snadné nahlédnout do hlav. Manifestace byly to, co jejich název znamená. Měly dokládat spokojenost, oddanost, přátelství na věčné časy. Jenže to všechno se časem přežilo a stalo se čistě formálním. Z ideologického působení se stal balast, který nikdo nebral vážně.

      Vymazat
    2. To je právě ten problém, ten balast, ideologický, spojený s "vykopáváním" čím dál větších blbců "směrem vzhůru" , a s tím spojené projevy nespravedlnosti a zla. Způsobili nejen zesmněšnění, ale i zpochybnění všeho minulého. Přestože se racionálně uvažující lidé shodnou na tom, že mnohé bylo dobře, a mělo se zachovat. Pokud se ještě dnes, po třiceti letech, někdo pokusí o obhajobu rozumných věcí, je zadupán do země, nekompromisně. Přesto stojí za to zkoušet "hučet" do vnuků, že žít se dá beze strachu o holou existenci. Jen je potřebné potlačit individuální nenažranost a rozmařilost. To lze jen výchovou. My to zažili, a víme, že to jde.
      Dokonce lze racionálně eliminovat "moderní" názory pošuka z:12. listopadu 2018 15:25, o "geniálních vůdcích". I jednotlivá osobnost, předurčená (schopnostmi) k vedení společnosti, vždy někdo takový musí být, se může svého úkolu zhostit jako slušný člověk. Dejme tomu, jako Baťa za republiky první, a Doc. Čuba, za republiky socialistické. I o tom je třeba přemýšlet. Jinak díky za reakci.

      Vymazat