Reklama

.

.

čtvrtek 13. prosince 2018

Otevřený dopis politikům za záchranu českého školství

13. 12. 2018
Vláda České republiky a ministři Vlády ČR
Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky
a poslanci Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR
Senát Parlamentu České republiky
a senátoři Senátu Parlamentu ČR

 
Vážení členové vlády, poslanci a senátoři,


české školství se kvůli dlouhodobému podfinancování a řadě nedomyšlených změn ocitlo na pokraji kolapsu. Pokud nemá zcela zkolabovat, je třeba naslouchat pracovníkům škol a okamžitě začít řešit konkrétní problémy, na které pedagogové již řadu let marně upozorňují.



V mnohém se můžeme inspirovat naší historií. Především v prvorepublikovém školství, kdy požívali učitelé vysoké prestiže, čemuž odpovídalo i jejich finanční ohodnocení a pracovní podmínky. Inspiraci můžeme hledat také v úspěšných zahraničních vzdělávacích systémech.

Je třeba zachovat to nejlepší z českého školství a zajistit budoucím generacím co nejkvalitnější vzdělání. Práce učitele se musí stát atraktivní pro čerstvé absolventy pedagogických fakult. Je třeba přivést zpět do škol pedagogy, kteří je opustili kvůli narůstající byrokracii, zhoršujícím se pracovním podmínkám nebo nízkým platům, které navzdory slibům politiků jen kopírují růst průměrné mzdy. Chceme předat mladším kolegům školství v lepším stavu, než jaký zažíváme v současnosti. Vzdělávání se musí stát skutečnou prioritou, neboť od kvality školství se odvíjí budoucí prosperita naší země. Nejefektivnější je investice do dětí. O kvalitní školství pro všechny nám jde především. Bez spokojených učitelů nebudou spokojení žáci ani rodiče.

Pedagogická komora sdružuje učitele, ředitele škol a další pedagogické pracovníky, kteří se rozhodli aktivně přispět k prosazení pozitivních změn ve vzdělávání. Připravili jsme návrh změn, jehož cílem je zachránit české školství. Předkládáme ho veřejnosti ve formě otevřeného dopisu, ke kterému se mohou připojit jednotlivci nebo organizace. Tímto vyzýváme politiky všech stran ke společnému jednání se zástupci Pedagogické komory i dalších organizací, které tento otevřený dopis podpoří, o jednotlivých bodech našeho návrhu.

Návrhy Pedagogické komory na záchranu českého školství

• Navýšit školský rozpočet na průměr zemí Evropské unie
• Zapojit pedagogické pracovníky do přípravy změn ve školství
• Snížit administrativní zátěž škol a jejich pracovníků
• Provést odbornou revizi inkluze
• Napravit nespravedlnosti v odměňování pedagogických pracovníků
• Podpořit pedagogy v jejich náročné práci
• Zvýšit platy pedagogů na 130 % průměrné mzdy

38 komentářů :

  1. Proč neprotestovali proti absurditě, jako je inkluze?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těm nejde o inkluzi a kvalitní školství,ale pouze a pouze o prachy!Prostě kapitalismus!

      Vymazat
    2. Proč neprotestovali rodiče? Rodiče nejsou kázeňsky postižitelní, nejsou podřízeni ministerstvu.

      Vymazat
    3. Vy jste ten text asi nečetl. Protostují proti inkluzi a požadují její zrušení. Pedagogická komora od počátku bojovala proti inkluzi!!!

      Vymazat
    4. POLITICI MAJI PŘIKAZ ZDEMOLOVAT ŠKOLSTVI JAKO PRVNI

      jen si přečtěte šest priorit k řizeni světa!
      Tento vzkaz byl 5 krát zdemolován a nepřipustila ho cenzura!

      Vymazat
    5. Souhlas. Učitelé při reformě mluví stále jen o penězích. Ovšem ty to nevyřeší. Zam totáče na tom byli podstatně hůř a přesto školství vyprodukovalo tu kopu odborníků, kteří jsou dnes oněmi hlavními hybateli průmyslu. Bohužel....

      Vymazat
    6. Shrnuto: Dejte prachy!

      Vymazat
  2. Moc dlouhé, příliš vaty okolo. Stručně a výstižně by se dalo napsat "Chceme peníze a chceme jich tolik, abychom se mohli bez jakýchkoli pochybností zařadit mezi lepšolidi, kteří jsou ustanoveni správcovskou vrstvou v této zemi. Výsledky máme, úroveň vzdělanosti klesá, stáváme se národem hlupáků, tak jako ostatní kolonie Západu. Chceme pocítit, že si naší práce vážíte."

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. PRVNI PRIORITA ŘIZENI SVĚTA MAJITELŮ VELKÝCH PENĚZ

      namířená proti občanům jako jejichnepřátelům je

      POLITICI ZA KAŽDOU CENU ZAJISTI,ABY PADLO VZDĚLÁNI A ŠKOLSTVI!

      Ti chudáci autoři se obraceji dopisem na vykonavatele tohoto přikazu a ti se jim museji jenom smát!

      Vymazat
  3. To je všechno hezké, ale pokud vám jde o kvalitní vzdělání mladé generace, tak je také důležité co ti učitelé budou vyučovat - protože jenom prachy to nevyřeší.Nehledě na to, že se obracíte k těm co to školství zkurvili. Za totáče bylo naše školství hodnoceno jako šesté nejlepší na světě a kde je dneska?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když si do škol pouštění americké propagandisty z Člověka v tísni, aby našim dětem bibli hlavy a když sundávají portréty prezidenta, tak patří spíš do kriminálu něž aby dostali přidáno.

      Vymazat
    2. Velky souhlas!!Co dela americky diplomat na gymnaziu?!Jak je mozne,ze politika opet strasi ve skolach?Jak si muze dovolit reditel skoly mluvit o zahrabavani obrazu prezidenta statu do hnoje a neni za to okamzite vyhozen?Statni zamestnanec?Ta skola neni jeho.Za to chteji vic a vic penez?To by cast arogantnich a neschopnych takyucitelu musela ze skoly pryc a zametat ulice.

      Vymazat
    3. Jeden pán v době heroického poblouznění tvrdil, že naše školství se nachází někde za Nepálem. Jeho slova se teprve nyní naplňují.

      Vymazat
    4. 11:33 - Ten pan se jmenuje Ing. Miloš Zeman z prognosťáku (t.č. je prezident). Své tvrzení vyslovil v XI/1989 na zaplněné Letenské pláni. Všechny svá tvrzení četl z ušmudlaného papírku.

      Vymazat
  4. Požadavky podporuji a vnímám jako oprávněné. Současně ale upozorňuji, že by si učitelé a ředitelé škol měli více všímat "kvality" některých svých kolegů a kolegyň.Jsem bývalý pedagog a opravdu nestačím zírat na to, jak svou práci odbývají, přesouvají výuku a upevňování znalostí na rodinu, vykazují značné nedostatky ve vlastní odborné připravenosti a někdy i v oblasti mravního profilu. Nejedná se, bohužel, o ojedinělý jev.

    OdpovědětVymazat
  5. Při počtu prázdnin,svátků a pod. by mě docela zajímala hodinová mzda učitelů. Nehledě na to,že když jdou žáci ze školy, tak mluví jako by šli z putyky nebo bordelu. Ale to prý je vina rodičů,kteří nevychovávají. Školy se údajně výchova netýká. Tak bych rád slyšel co se děje na školních chodbách o přestávkách.

    OdpovědětVymazat
  6. Navýšení platů vůbec nic neřeší a ani nevyřeší. Cožpak dnes učitelé demonstrují kvůli nízkým platům? Cesta k úspěšné práci učitele byla vždy o obětování se, tj. je žádoucí nehledět např. na volný čas, trvale a za své se sebevzdělávat, nechat se urážet od rodičů a dětí, víc jak kdykoli nepodléhat pocitu, že člověk dělá zbytečnou práci, o kterou společnost projevuje fakticky jen formální zájem... Jenže takové lidi abyste dneska hledali v zemi špendlíčkem. To přece není o penězích. Bohužel výzva neuvádí, jak školsví vůbec došlo do uváděného "katastrofálního stavu", co se jím rozumí? Máme k tomu objektivní analýzy? Pojmenujme jevy otevřeně a hlavně veřejně! A kdo za to konkrétně může? Které politické strany jsou přímo a jak zodpovědné za "katastrofální stav"? V čem spočívají příčiny? A zná vůbec veřejnost jasné dlouhodobé cíle, kterých chceme ve školství dosáhnout? Nejen to stálé "ode zdi ke zdi"! Kdo a proč rozbil či narušil jednotnou školu, jednotné učební osnovy, jednotný klasifikační řád, metodiku vyučování, paralyzoval výuku základních školách inkluzí a systém zvláštních škol, systém náročných přijímacích zkoušek, ochromil systém učňovského školství, kdo dlouhodobě není schopen vyřešit otázku státních maturit, postavil na vedlejší kolej školskou inspekci... Kdo trvale nevěnuje pozornost obnově pedagogického sboru - vždyť nám chybí tisíce učitelů! A hlavně je třeba se ptát, zda takovýto stav, nejen ve školství, ale i ve zdravotnictví a kultuře není "náhodou" důsledkem samotného společenského systému, totiž kapitalismu (jakého? státního?, oligarchického?, nadnárodního?)v podmínkách německo-americké nesuverénní kolonie, v němž je důležitým prvkem trvalá snaha o odnárodňování. Čtu ve výzvě: "Práce ve školství se musí stát atraktivní..." Kecy, kecy, jen samé kecy!

    A tak se mi vybavují vizionářské verše básníka Egona Bondyho:

    Ministerští mrchožrouti a sliz z magistrátu
    zalkají nad osudem tohoto státu,
    jenž jasně zamířil už k zhoubě na cestu,
    nechá-li taková individua bez trestu.
    Všechno se to bude stejně rovnat,
    na Hradčanech přesto stojí psáno: Hovno!
    Hovno vláda!
    Hovno demokracie!
    Hovno svoboda!
    Hovno skvělá prosperita národa!

    https://www.youtube.com/watch?v=w8UARDgB1wk

    OdpovědětVymazat
  7. No jo inkluzi je třeba zrušit moc pěkně o tom psal Klaus ml. A učit dějiny jak byly a to zase chci moc já zapomněl že ČSR je jen Plzeň.

    OdpovědětVymazat
  8. češi budou vzdělaní jen natolik, aby mohli pracovat v továrnách pro blaho říše... asi nemusím říkat, kdo to řekl a co tím myslel. Jen je trochu divné, že EU se k nám v tomto ohledu chová naprosto stejně jako před 8O lety říše.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 22:57 Na tom není nic divného jen pokračování hitlerových myšlenek jednotná Evropa pod nadvládou německa. Přečtěte si za co bojoval degrelle :

      https://www.databazeknih.cz/knihy/tazeni-v-rusku-1941-1945-102025

      Vymazat
    2. Ogařiska!
      Už i nejzarputilejším záškolákům je jasné, že česká škola kráčí do pekel zapomnění (a to programově a za naše daně). Debil Pilip zvýšil míru základní vyučovací povinnosti pedagogů z komunistických 19-ti na korporátních 23 vyučovacích hodin týdně a tím odboural možnost odborného růstu, zejména mladých pedagogů. To byl odporný záměr zdevastovat české školství. Platy ve školství v letech 2006-2011 nerostly vůbec (prý kvůli krizi) a místo toho každý nový ministr vymýšlel novou (anti)koncepci školství (jedna horší dalších). Vertikální prostupnost se usnadnila (i debil se čtyřkama má nárok), horizontální naopak zmizela (vybrali ti rodiče blbě SŠ, jejich problém). Soukromé školy a církevní školy vznikly jako nekalá konkurence škol státních (nároky na studium naprosto nesrovnatelné, viz plzenská práva) a zavedlo se rozpočtování škol na žáka (čím více debilů škola přijala, tím více financí na platy). Bílovecké gymnázium (matematická špice Evropy) zmizelo a v areálu frenštátských zavřených dolů si zřídil SŠ E magor vyhozený pro neschopnost z elektroprůmyslovky a po půl roce to školský úřad zavřel i s žalobou na toho magora.
      Jednotné osnovy, umožňující srovnatelné výkony pedagogů a srovnatelné výsledky žáků byly nahrazeny blafy, které si museli vypracovat učitelé sami (hrůza třepe kurníkem). Děti, které tímto školstvím prolezly nyní hnijí na VŠ humanitních směrů a firmy šílí při pokusech z nich dostat, alespoň dělnickou odbornost (techniky nebudou nikdy!!). Výchova k práci se zhroutila, každý absolvent umí to co každý rom, natáhnout ruku a žádat 20 000 Kč nástupní plat (ikdyž si tu výplatu neumí ani spočítat). Těch pár starých struktur (pedagogů co uměli a chtěli) vedení škol vyházelo, protože nechávali propadat cca 5-7% naprostých lemplů a to kazilo imidž školy v podlízání se dalším zájemcům o takystudium.

      Tvrdím bez důkazů, že české školství již neexistuje a jeho záchrana je záležitostí 50 let intenzivní, cílené, znalé a odborné práce všech zainteresovaných (obcí, rodičů, škol, firem, Politiků nikoliv posranců). Pokud budeme mít otevřenou, navazující (všechny stupně), odborně způsobilou koncepci a budeme ji všichni respektovat vrátíme se na uroveň roku 1989 asi tak v roce 2089, takže jsme zlikvidovali 4-5 generací vzdělanců (učitelů, lékařů, techniků, vědců), zkrátka inteligence. Zato jsme vytvořili novou vrstvu všehoschopných absolventů tzv. elity - jelita. Čtvrtá průmyslová to nezachrání, protože bepečný softvér umělé inteligence (aby roboti chytřejší než lidé nepřevzali moc) nemá kdo vytvořil. Všem absíkům chybí intelekt, kreativita a hlavně soudnost.
      emeritní pedagog Ďuro Trulo

      Vymazat
  9. Nejprve by se měly ze školství vykopat pryč neziskovky, které horují za inkluzi, protlačují do škol multikulturalismus, genderismus a někde už i islám. Se podívejte na stránky neziskovek Aiesec (hlavně její program pro školy EDISON je pěkné počteníčko) nebo Nová škola, kde se to slovem inkluzivní jenom hemží anebo nechvalně známý Člověk v tísni s projektem Jeden svět. Někde jsem četl, že do škol se tlačí už i politické neziskovky, třeba Evropské hodnoty aby cpaly do hlav našich dětí ty jediné správné názory. Školy mají být apolitické a ne aby dětem v nich vymývali mozky zmrdi z nějakého politického think tanku za kterým stojí cizí zájmy, včetně zvrhlých zájmů obludy Sorose. Ti, kdo za snahou vychovat naše děti k obrazu svému na tupé sluníčkové vypatlance, kterým budou moci věšet bulíky na nos, jaká je EU skvělé a jaké je soužití s islámskou kulturou fajn moc dobře vědí, že se staršími a zkušenými lidmi nehnou, ale že indoktrinovat jejich potomky už půjde lehce.

    OdpovědětVymazat
  10. Všichni co se podílely na současném stavu našeho školství jsou vlastizrádci. Není zájem o kvalitní vzdělávání protože těch pár výjmečných má možnost studovat na západě a to jim vyhovuje. Vzdělávací proces je základem budoucnosti.

    OdpovědětVymazat
  11. Jiří Jírovec14. prosince 2018 8:59

    Inkluse je jen marginální záležitost. Vychází částečně z potřeby umístit tak či onak postižené děti do školy tam, kde není zvláštní, pomocná a nebo podobně pojmenovaná. Inklusi propagují lidé, kteří se domnívají, že "normální" děti budou mít ty postižené rády a tím se tak nějak změní celý svět. Ten ovšem zůstane stejný a z malých lidumilů se stanou starší a dospělí dravci, kteří budou ze všech sil bojovat o místo na slunci.

    Úroveň českého školství ovlivňují rodiče, kteří by chtěli eliminovat vše, co od dětí vyžaduje nějaké úsilí. K čemu matematika, k čemu tělocvik, přírodní vědy atd.

    Jestliže si hloupý rodič porozumí s hloupým politikem, je zaděláno na problém.

    Za devastaci našeho školství samozřejmě mohou komunisté, protože po sobě zanechali adjektivum "komunistické". To je pro současné politické hlupáky ohromná zbraň. Vše, k čemu se dá toto adjektivum použít, je třeba potlačit, zbourat a když to nejde, tak alespoň pomluvit.

    Přejme těm pseudohistorikům z ÚSTR jejich peníze. Nejlepší by bylo,kdyby je dostávali za to, že nedělají vůbec nic.

    Moje známá mi řekla, že přišla její vnučka, aby si mohla vyfotografovat "komunistické" kachlíky v její koupelně. Potřebuje to pro nějaký projekt ve škole. Ten dům má ovšem kachlíky kapitalistické, protože byl postaven v roce 1933. Vnučce to je jedno, K nebo K.

    Odsouzované je komunistické plánování. Teď snad není? Neplánuje se všechno na hodiny? Třeba přísun dílů do automobilek a potravin do obchodů.

    Obecnou tragédií je to, že česká inteligence prostituuje s hloupými politiky. Typickou ukázkou je to, že profesor Potůček přijal Sobotkovo politické zadání, které předurčilo (nulový) výsledek jeho důchodové komise, ale nikoli tok honorářů za něj.

    Pracuj každý s chutí usilovnou na národu roli dědičné, cesty mohou býti rozličné, jenom vůli všickni mějme rovnou. To napsal Jan Kollár. Všickni politici mají vůli rovnou dostat se ke korytům. Jejich práce spočívá v bourání všeho co udělal jejich ideologický protivník. Je to banda šmejdů, jimž je dědičná role národa ukradená.

    Z historie národa vytípli období 48-89, aby znemožnili jakékoli srovnání. Od hnusu a devastace, jak to období označuje jistý Farský, se jakákoli změna musí jevit jako zlepšení. Proto to ten člověk, který o minulosti nic neví, pořád papouškuje. O školství víme, že to není pravda.

    Moje maminka (1905) byla středoškolská profesorka. To bylo ceněné zaměstnání, protože plný úvazek byl 12 hodin týdně, jednou za půl roku byla jedna schůze a do pense se odcházelo s plným platem.

    Když neměla Přírodovědecká fakulta místo pro mého tatínka, napsal mu jeho profesor, že vědu může dělat i na střední škole a může se habilitovat jako soukromý docent.

    Školství se odvíjí od potřeb společnosti. Ta současná vlastně žádné přehnaně vzdělané lidi nepotřebuje. Na oko se zdá, že přichází doba automatů a robotů. To je ten průmysl 4.0 Vybavení do továren, které nám nepatří, dodají zahraniční majitelé. Pro mačkání několika knoflíků je třeba co nejlevnější pracovní síla. Nadměrného vzdělání není třeba.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inkluze neznamená průměrnost. Tak, jak jsem ji zažil v letech 1959.....1965 (než vznikla zvláštní škola) znamená sloučení nadprůměrných, průměrných a problematických. Výsledek: učitel řeší popálení obličeje žákyně loveckou patronou (původci se smějí, na tváři má úžasně srandovní popáleninu se značkou SELLIER BELLOT s možností trvalé jizvy), jindy matka si stěžuje, že spolužák udeřil její dceru do obličeje tak že vznikla modřina a dcera upadla na zem, jistě si dovedete vybavit další problémy.Polovina hochů z oné třídy prošla v pozdějších létech nápravně výchovným zařízením. Do školy jsem přišel se znalostí latinky (odkoukáno od bráchy) i azbuky (odkoukáno z odloženého diáře, kde byla uvedena). To mne škola učit nemusela, měla hotovo. Ale neuměl jsem plavat. A to mne pochopitelně nenaučila. Naučil jsem se sice poznání, že jestli je na světě něco zajímavého, ve škole o tom nic nevědí, ale škoda těch let (Nýřany, kolem 5000 obyvatel, přes 10 hospod, ). Na střední školu si už nestěžuji, ale tam se dělaly přijímačky, nebyla inkluzívní. Mám-li něco pochválit, bude se to jmenovat SNDK, SNTL.

      Vymazat
    2. Pane Jírovče, vždyť i náš vševědoucí parlament si odhlasoval čirou pravdu, že komunismus (který tu nikdy nebyl) byl zločinný režim.

      Vymazat
    3. Toto je nejhorší komentář, který jsem od pana Jírovce četl. Pokud inkluzi chápe jako přirozenou věc, začínám o něm pochybovat.

      Vymazat
    4. Anonymní 13:27
      Vaše tvrzení jsem v textu pana Jírovce nenašel.

      Vymazat
    5. 13:27!
      Komentář pana Jírovce byl založen na osobních zkušenostech z 1. i poúnorové republiky a současnosti. Což málokdo z nás může udělat, vzhledem k datu narození. Navíc je pravdivý a veskrze objektivní a adorace inkluze v něm není, pouze něco podstatného o příčinách inkluze. Plně souhlasím, že v komunistickém školství došlo ke stírání tzv. třídních rozdílů a domnívám se, že to bylo pro školství i mládež prospěšné (teda až na ty potrefené husy co tu gágají, asi proto že se nestaly elitami). Hlas rodičů je ochranou hlásků žáků, kteří vždy měli tendence z domova, vyhýbat se plnění povinností (inu návyky lumpenproletariátu fungují i ve třetí generaci). A politici na to vždy rádi slyší, zejména když mají v programu devastaci národního školství. Jeden příklad za všechny: v 90-tých letech šílená kráva jílková vedla TV relaci KOTEL. Už tam exibovala svým "dizajnem" a způsoby "dominy". Jednou si pozvala do kotle ministra školství Zemana (socan) a nějakého odesáckého lempla. Ten se kotelníků zeptal "kolikrát za život jste použili znalost kvadratické rovnice?". Huronský řev a smích byl projevem tuposti kotelníků. Zeman úplně zklamal, žvatlal něco o obecnosti a komplexnosti vzdělávání (pískot publika byl na místě), místo aby řekl "matematika se učí pro rozvíjení logického myšlení, nikoliv pro znalosti algoritmů a jejich tupé užívání beze smyslu a účelu". To byl první ústup z pozic vzdělávání a rovnou od ministra. Okamžitě jsem jako pedagog pochopil, že školství v Čechách končí a začíná období her a hrátek (fuj). Nikdy jsem to neakceptoval a proto jsem odcházel do důchodu se základním platem (nelituji, přístup jsem nikdy nezměnil a absolventi se ke mně dodnes hlásí). Jenom to české školství už je oběma nohama ... no kousek výše.
      Ďuro Trulo alias Somárik Sprostučký, zvaný ukrutný

      Vymazat
  12. Tragedie jsou maturity na učňovských školách. Po tříletém učňáku může nastoupit na dvouletou nástavbu kdokoliv z učňů bez ohledu na prospěch. A zcela bez námahy obdrží pouze za docházku maturitní vysvědčení a bez ostychu obsadí místo gymnazistovi nebo maturantovi z průmyslovky. Znalosti nula, drzost a arogantnost obrovská. Na jednom takovém učilišti jim mladý pan učitel ukázal už nyní písemku, která bude u maturit. Jinak se v jeho hodinách nic nedělá a žáci hrají hry na počítači.

    OdpovědětVymazat
  13. Milá Pedagogická komoro,
    položme si jednoduchou otázku na začátek :

    KDO řídí školství jako celek ? Ano, správně,Ministerstvo školství.
    KDO řídí ministerstvo školství ?
    Ano, správně, Brusel a jeho direktivy.

    Inkluze nebyl proto nápad tehdejší, už zapomenuté pipky na ministerstvu,ale DIREKTIVA z Bruselu.

    Pokud jsou zásadní rozhodovací mechanizmy v rukou byrokratů EU, můžete, milá Pedagogická komoro, prosadit z Vašeho blouznění pouze minimum a jen to, co Vám bude z Bruselu dovoleno.

    Hloupnutí a indoktrinace mladé generace je plánovitě prováděné právě i s pomocí uvědomělých učitelů,kteří drží hubu a krok, aby nepřišli o dobře placené místo.

    Z mého pohledu jsou učitelé více než dobře zaplaceni již v současnosti,neboť v poměru hodin vyučování, včetně oprav úkolů a přípravy na další den, je možno v realitě hovořit o max.100 - 110 hodinách práce měsíčně.
    K tomu prodlužovaná volna státních svátků, ředitelská volna,jarní prázdniny, v červnu již samé výlety a pak téměř dva měsíce placené dovolené.
    Žádná jiná profese v tomto státu není tak dobře placena, jako učitelé,především ti na základních školách.
    Od učitelů se v tomto EU protektorátu totiž očekává,že budou pilně ohýbat mladé stromky tím správným směrem- na Západ, ostatně NIC NOVÉHO, jejich kolegové se před rokem 89 snažili o to samé, ale na Východ.

    OdpovědětVymazat
  14. Nemyslím, že zhroucení českého školství je hlavně důsledkem podfinancování. Stejně jako ve zdravotnictví nějaká tlupa, s prominutím sotva vzdělanců, z vděčností k zaostalému školství některých států EU nám reformovala školství do jejich podoby - minus 50 roků. To nejlepší, co naše školství mělo, speciální školství pro děti, které by jinak zaostávaly a dorostly by do mentální i manuální invalidity, to rušíme, bortíme - a i proto máme v populace dnes přes milion invalidů!!! Ale nejen to, neodbornými zásahy školských hujerů na nejvyšších místech jsme otrávili pedagogům jejich radost z práce, takže mladší utíkají do jiných oborů a starší do penze - kde pak doučují dětí, které zaostali v soudobém našem školství díky "novotám". Stejný zločin se stal i v českém zdravotnictví, kde bylo lékařské umění sešněrováno debilními předpisy - a proto na medicinu zdaleka nechodí ti nejschopnější, jako dříve, ale ti, co touží v soukromých praxích strávit život v klidu s hromadou peněz vysloužených bodovým systémem a hbitým pérem! (Dr. Martin v ČT je holý nesmysl, spíše paní doktorka, co nastoupila v Protějově po něm je realitou!) Ve zdravotnictví jsou pak důsledkem lékaři z Ukrajiny či Bulharska a ne na podřadných místech v soukromých praxích, kde někdejší vzdělání zdravotních sester by obstálo před mnohými dnešními felčary, ale na velice odpovědných místech v nemocnicich. Kdyby nebyli Ukrajinci, tak můžeme polovinu špitálů zavřít. A vám, rodičům i vám, budoucím pacientům našich nemocnice je toto zcela fuk.
    A ke zdravotnictví: dožadujte se statistiků, aby vám, občanům, sdělili jaký byl počet lékařů a s jakou kvalifikací i počet lůžek v nemocnicích v r. 1989 a jaký je dnes! Budete se divit. A současně,ať vám sdělí, kolik bylo ambulantních lékařů tehdy a dnes a v jakých oborech. Nezajímavé by bylo sdělní, jak vypadala v r. 1989 pohotovostní lékařská služba - tedy dostupnost lékaře v noci a o pracovním volnu, v kolika městech nebo na kolika místech se sloužila? Jaká je dostupnost zubařů mimo jejich zkrácenou pracovní dobu!?
    A jen na okraj ad 11:33. Podívejte se prosím na platové tabulky učitelů, v základním školství nedosahují ani průměrné mzdy. Podívejte se na tabulky lékařů ve státních zařízeních a srovnejte si je s tabulkami soudců - a kdo má z nich větší odpovědnost při výkonu povolání? No porovnejte to i s platy poslanců a připočítejte ten balík peněz bez zdanění, co berou - a vidíte jak se producírují v té žvanírně!. Kdyby si to uvědomili učitelé a lékaři v nemocnicích, jak jsou bráni na hůl, tak už vyhlásili generální stávku!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejhorší je, že obvodní lékař již dávno není obvodním lékařem, tak jak tomu bylo před rokem 1989 a učitel také ne.

      Vymazat
  15. Úroveň dnešního vysokoškoláka nemá úroveň žáka základní školy před rokem 1989. S tituly se dnes roztrhl pytel od DiS přes Bc až po Dr a různé další. Inženýr před rokem 1989 něco znamenal a lidé ho dosáhli po řádném a poctivém studiu. Dnes tento titul dosáhnou i lidé kteří jsou zaměření jenom na administrativní práci ohledně dotací, což by dříve zvládl obyčejný úředník. Lidé studují obory, které pro společnost jsou k ničemu. Učňovské školství bylo totálně po roce 1989 zlikvidováno a dnes všichni se tlačí jenom na gymnázia, aby pak byli k ničemu. Čím více se bude přidávat učitelům na platech, tím bude úroveň školství klesat na úroveň školství v USA, tedy žádnou úroveň. A tak se stane to, co v USA, že profesorem může být i ten, kdo vůbec neumí psát a číst. A my přeci chceme být zemí neomezených možností, kterou Amerika již dávno, s touto úrovní vzdělání, je.

    OdpovědětVymazat
  16. Běžte někam s těmi návrhy Pedagogické komory na záchranu českého školství.
    Dnes 14.12.2018 jsem se v Událostech dověděl od pana Gazdíka ze STANU pravý důvod proč opouští tu důležitou funkcí ve straně kterou zakládal.
    Rozhodně prý ne proto že by jaře mířil do Bruselu, ale má v úmyslu připravit s panem profesorem Drahošem, předsedou Akademie věd ČR a panem profesorem Mikolášem Bekem, rektorem MU v Brně novou vizi českého školství.
    Mám z toho velkou radost, že pan Gazdík zanechává učitelování tělocviku v Suchéj Lozi na Uherskobrodsku a pomůže našemu školství vymanit se z ruského vlivu...
    Hned se mě ulevilo a budu mít klidne spaní.
    Dobrou noc.

    OdpovědětVymazat
  17. 23:33 :-) :-) :-)
    Někdy stačí fakta inteligentně verbálně zformulovat a kalné ráno se rozzáří smíchem. Byť hořkým. Ostatně tento pohled nás za drahná léta zformoval. Nic nemůžeme, všechno nám zakáží, jako malé zemi, jako lidem v ní. Ale smát se můžeme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co tím chtěl básník říci blbe, poslechni si Gazdíka

      Vymazat
  18. Žádný vysoký "akademik", ani ten se zakrnělým mozkem, nemůže naše školství vyzvednout ze současných trosek. To mohou udělat jen pedagogové ze škol, zejména ti starší, co si pamatují, jak se učilo. A ti mladí by měli přidat, co na kterém stupni a pro jaký obor v oblasti počítačové znalosti.
    Ti magoři, kteří si nakoupili tituly před i za jméno, ty je nutné od jakékoliv "inovační činnosti" ve školství oddělit.
    Podobně je ovšem nutné zacházet i s nápravou ve zdravotnictví. Tam zase velí zcela nekompetentní lidé teorie, kteří nemocné ani neviděli, natož aby s nimi mluvili. A pozor: zdravotnictví velice škodí advokáti, kteří stojí u bran nemocnic a agitují propuštěné nemocné, aby si stěžovali a slibují jim, že na špitálech vysoudí peníze ostatních občanů! A proto že v tom jedou i sloupy republiky - tedy v sudičkářském byznysu - tak se daří advokátům, soudcům a někdy i zbude na žalobníky.

    OdpovědětVymazat