Reklama

čtvrtek 20. prosince 2018

Tady mi chybí slušná slova… Profesor Keller se vyjádřil k zásadnímu tématu, o kterém se příliš nemluví…

Prof. Jan Keller
20. 12.2018  ParlamentníListy
Otiskujeme starší rozhovor s profesorem Janem Kellerem, který vzšel na Parlamentních listech v červenci letošního roku:

„Jsme ekonomickou kolonií velkých nadnárodních společností a silných bankovních ústavů, které mají sídlo nejen v Německu, ale také v Nizozemsku, Francii a jinde. Řadoví zaměstnanci v těchto zemích doplácejí na poměry také, i když zatím ne tak drasticky jako u nás. Evropská unie nás proti těmto dravcům nechrání zdaleka tak, jak by měla. Bez Evropské unie nebudeme chráněni vůbec. To je naše svobodná volba,“ řekl profesor sociologie Jan Keller.


Zásadní téma je, zda jsme ekonomickou kolonií Německa či EU. Jsme? A lze s tím něco dělat, abychom nebyli?

Jsme ekonomickou kolonií velkých nadnárodních společností a silných bankovních ústavů, které mají sídlo nejen v Německu, ale také v Nizozemsku, Francii a jinde. Řadoví zaměstnanci v těchto zemích doplácejí na poměry také, i když zatím ne tak drasticky jako u nás. Evropská unie nás proti těmto dravcům nechrání zdaleka tak, jak by měla. Bez Evropské unie nebudeme chráněni vůbec. To je naše svobodná volba.

Neměla by být klíčová strategická a síťová odvětví pod kontrolou státu? Již středověky stát si chránil své „regály“…

Samozřejmě, že by tato odvětví měla být pod kontrolou státu. To by ale stát nesměl být pod kontrolou jistých vlivových skupin. A lidé, kteří mají tolik odvahy, že se této kontrole postaví, by neměli být pomlouváni, osočováni a ostrakizováni jako náš prezident Zeman. Je hodně věcí, které by se musely od základu změnit, pokud nechceme být kolonií.

Čtyři pětiny bohatství, vytvořeného loni ve světě, skončily u jednoho procenta nejbohatších lidí planety, zatímco nejchudší polovina lidstva nezískala nic. Upozornila na to nezisková organizace Oxfam, která závěry svých analýz nerovností ve světě tradičně zveřejňuje v předvečer Světového ekonomického fóra v Davosu. Opět, neměly by národní státy hájit své občany, střední třídu a malé a střední podniky před nadnárodními korporacemi?

Finančně nejsilnější subjekty si přisvojují stále větší podíl světově vytvářeného HDP. Střední třída v Evropě i v USA stagnuje a její vyhlídky se horší. Přitom se střední třída stala posledním sponzorem těch opravdu chudých. Ti skutečně bohatí platí na daních mnohem méně, než by proporčně měli, zato zdaleka nejvíce ze všech využívají daňových rájů. Evropská unie proti tomu brojí, ale to je také skoro všechno. Změny, které navrhuje, jsou polovičaté a příliš pomalé.

Nerovnosti se mezitím dramaticky zostřují. Je pravda, že narůstají střední vrstvy v Číně a v Indii. Nejednou díky tomu, že za nižší odměnu vykonávají v globalizované ekonomice to, co dělaly dříve střední vrstvy v Evropě a v USA. Globalizace, tak jak probíhá, svět destabilizuje rychleji, než jak ho obohacuje. Součástí této globalizace je mocenské vyvlastňování celých států. Jak se mají státy bránit globalizaci, když její součástí je to, že se stávají stále více bezbranné?

Už jsou to tři roky, co českou politiku ovládlo téma migrace. Někdy slýcháme, že to bylo zbytečné a zástupné téma, protože tu skoro žádní migranti nebyli. Jak to tedy nakonec rozsoudit? Hrozí zničení Evropy, jak někdy slýcháme? Ubráníme se?

To je stejné, jako kdyby někdo tvrdil, že je zbytečné bránit rozdělávání ohně na parketách v bytě, protože v tom bytě přece zatím ještě nikdy nehořelo. Politici a média, co podobné bludy šíří, by určitě neměli nikdy dostat do ruky sirky. Dělají vše pro to, abychom se neubránili. Dokonce je podezírám, že nejsou ani nikým podplaceni. Jsou prostě tak – omlouvám se, tady mi chyběla slušná slova.

Zatím jsme vyčerpali z EU cca 700 miliard korun na dotacích. Zastánci členství v EU to považují za důkaz své pravdy, kritici členství poukazují na zbytečnost dotovaných projektů, které beztak musíme spolufinancovat. Zastánci EU též tvrdí, že je důležitý filozofický rozměr členství v EU a jeho význam pro demokracii u nás. Odpůrci EU argumentují, že EU nám vnucuje svou politickou agendu a naši svobodu omezuje. Jak na tyto dohady nahlížet?

Podle mne je podstatné to, že ty dotace platí především střední vrstvy na Západě. Nejdou z kapes firem a bank, které od nás čerpají každým rokem mnohonásobně více, než kolik se na nás na dotacích složí již zmíněné střední vrstvy. Výsledkem je, že lidé na Západě jsou naštvaní, že na nás musejí doplácet, a lidé u nás jsou naštvaní, že zůstanou věčně chudí oproti nim. Koncerny a banky mají z těchto vzájemných řevnivostí jistě docela radost.

Bylo by pro nás opuštění EU katastrofou? A pokud nám bude EU vnucovat imigranty a bude pokračovat Schengen s volným pohybem osob včetně migrantů a teroristů, nebude jedinou šancí EU opustit?

Migranty v žádném nařizovaném množství přijmout nesmíme. I kdyby to množství bylo jednociferné. Stát, který nemá právo určit, kdo bude na jeho území pobývat, přestává být státem. Takto to vnímá v Evropě více zemí. Jsem optimista, proto si myslím, že pokud bude v této věci Brusel tlačit na pilu, Evropa zkolabuje rychleji, než z ní stačíme vystoupit.

Je možné, že státy středovýchodní Evropy ustaví nějakou svou vlastní konfederaci? Česko, Slovensko, Maďarsko, Rakousko, Chorvatsko, Slovinsko. Případně ještě Polsko či Bavorsko a Sasko…

Tomu nevěřím. Tuším, že Bavorsko má takovou ekonomickou sílu jako zbytek zemí, které jmenujete, dohromady. Vznikla by tím vlastně jakási malá kopie Evropské unie se všemi nerovnováhami a asymetriemi, které známe z EU.

44 komentářů :

  1. Pan profesor Keller řekl naprostou pravdu to jsou fakta které nelze popřít.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ŠKODA ŽE PAN PROFESOR JEN POPISUJE SITUACI A NÁPRAVA?

      Tu na alternativě,která se stává hlavnim proudem už vice méně známe.
      To jsou právě ty elity,které nechtěji hledat oporu přimo u občanů voličů a doposud se dělaji dále ignoranty,když přimo přes nimi vzniká občanský

      NÁRODNI PROGRAM VOLIČŮ a ne,že ne ANO!
      Co tak rozebrat jeho položky, dovedl by napsat pan profesor jak to nejde,co?

      Vymazat
    2. Už běž s tím "národním programem" do řiti. Děláš tu tou svou hloupou agitací jen ostudu a ostatním diskutérům jsi pro smích.

      Vymazat
    3. Šla Nanynka do zelí, do zelí, do zelí… Šéf Sněmovny Vondráček během jednání o rozpočtu pařil na iPadu

      https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/FOTO-Sla-Nanynka-do-zeli-do-zeli-do-zeli-Sef-Snemovny-Vondracek-behem-jednani-o-rozpoctu-paril-na-iPadu-564074


      Makáme …… co více dodat.

      Vymazat
    4. 13.36
      Do řiti kde máš kuchyn lézt nebudeme,stači když tu smrdiš sám a jsi nevzdělaný křovák který nevi o co jde!
      Seber si svůj neomarxismus pražské kakárny ,zalez do mušle a dej se svým nějakým krasavcem spláchnout!

      Vymazat
    5. noviczech
      ...pan Keller řekl pravdu, ale někdo z našeho státu, z naší Země udělal takovouto podřadnou zemi. KDO? To víte vy, čtenáři: byl to Jidáš Vaclav Claus, například!!! Jméno jsem si momentálně vymyslel. Československo bylo v pohodě, aby Západu konkurovalo, ale Jidáš zradil Ježíše, dostal odplatu, Hitler způsobil velké zlo v Evropě, dostal odplatu! A tak i tento vymyšlený Jidáš třeba dostane odplatu! Většinou každý ZRÁDCE dojde odměny, ...můj názor: .., doufám, i se svými kumpány! :-) ahoj.

      Vymazat
  2. nič nové nepovedal.
    Mal povedať to, ako von z týchto sr- ač.iek.
    To ani jeden z nich nevie.
    Lebo východisko je jediné.
    Zhabať a znárodniť majetky aj tomu 1% najbohatších, ukončiť celý kapitalizmus a zobrať z myšlienok kapitalizmu, socializmu, komunizmu aj ostatných iba to najlepšie a vytvoriť niečo nové.
    V každom prípade však treba zhabať majetky bohatým parazitom, prebrať moc nad bankami a nad tvorbou peňazí, zrušiť nadnárodné spoločnosti atď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to bez armady nedate dohromady. Mozna by stacilo, kdyby pan profesor Keller spravne hlasoval, kdyz byl v EP!

      Vymazat
    2. Která z myšlenek kapitalismu je ta jediná a nejlepší? No přece ta o nevyhnutelnosti zcizování práce dělníků.

      Vymazat
    3. Anonymní20. prosince 2018 17:29
      To je trochu zjednodušení, navíc to lze dostat do přijatelné úrovně, odpovídajícím zdaněním zisku firem. Také tu jsou rozdílné zájmy, mezi bankovním a výrobním kapitálem. Státy by měly podporovat ten výrobní, který se podílí na vytváření hodnot, před tím bankovním, který se zabývá převážně, od reality odtrženými spekulacemi a tím ztěžuje život všem ostatním. Zvláště tyto spekulační transakce, by měl stát zdaňovat. P.K.

      Vymazat
    4. 18,53

      zjavne vôbec nerozumieš globálnej ekonomike.
      Existuje FED, to sú majitelia všetkých nadnárodných bánk.
      Oni peniaze nepotrebujú zarábať, ONI PENIAZE VYRÁBAJÚ!
      Žiadne zdanenie vyrobených peniazov v žiadnom zákone neexistuje v žiadnom štáte tejto okrádanej planéty.
      Oni sy vyrobia tolko BILIÁRD kolko potrebujú na skúpenie všetkého na planéte, a žiadny štát ich zdaniť nedokáže.
      Globálna ekonomika funguje úplne inak ako sy ty myslíš.
      Tvoj návrh o zdanení firiem hovno vyrieši

      Vymazat
    5. Anonymní 20. prosince 2018 10:15

      To vše MOŽNÁ až po VÁLCE ...?!

      Ramón HUAWEI®

      Ps. Ale to pan Keller, bude již bez rita ...

      Vymazat
  3. pan profesor Keller hlasoval pro kvoty na dovoz migrantu a ted tady broji proti. Tihle pomatenci jsou nejvice nebezpecni!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je blbost, doložte to. J.

      Vymazat
    2. Velmi dobře víte, že při hlasování se pan profesor hned ohradil proti chybě. Pro kvóty nehlasoval a vz ho tu jen hloupě pomlouváte.

      Jiří Š.

      Vymazat
  4. Mimo konce souhlas. Když podle mne chce správně "bránit rozdělávání ohně na parketách v bytě", tak jak lze pozvednout ekonomickou sílu skupiny Česko, Slovensko, Maďarsko, Rakousko, Chorvatsko, Slovinsko, od kterých mimojiné i Bavorsko vysává peníze? Pokud by západ od východu nevysával, byl by východ ekonomicky asi nejprve trestán, ale nakonec by zase mohl být více soběstačný a tím i ekonomicky silnější. Pokud by nastalo stěhování firem, tak by v německu buď zaměstnaly uprchlíky z afriky (proto k nim přece přišli), nebo by musely přistoupit na danění v místě původu a ne v rájích.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. NA východě na nás čekají trhy, které jsme museli kvůli havlérce a pražské kavárně vyklidit. Jak dlouho budou naše j-elita zrazovat české národní zájmy?!

      Vymazat
    2. 13:40 Východ čeká likvidace - Barbarossa Level Tů - II.! Putlerův archaický kaganát musí být důsledně dekolonizován, přičemž bude provedena nová kolonizace obyvatelstvem třeba z Afriky nebo lidnatých asijských států. Jen v evropské části by mohlo vzniknout až 32 nových států pod přímou patronací USA a EU. Asijská část bude demarkačními liniemi rozdělena pod správu OSN a vyspělým Západním státům přidělit status protektora. Vyžaduje si to zásadní restrukturalizaci společnosti, což platí pro celý bývalý východní blok, aby tam vznikla různotvárná prosperující společnost respektující principy, čehož se v této oblasti ještě plně nedosáhlo.

      Vymazat
    3. Na tvůj osvícený přispěvek, odpovídám, soukmenovče, našim starým, zapomenutým, ale věčně živým pozdravem: Sieg Heil!!!

      Vymazat
    4. Eine kleine Korrektur zur 19:52. Das ist nicht Antwort fur 10,36, sondern fur 16:46 /malá oprava k 19:42: Toto není odpověď na 10:36, ale na 16:46/

      Vymazat
    5. Ále milá soukmenovec und parteigenosse, my tu dobže rozumět tčeský. Učit u sudetendeutschen, arcibiskup Graubner, herr Herman und Prinz Schwarzenberg. Gute deutsche manschaft.

      Vymazat
    6. 19:52 Zcela jistě souhlas! Byl to koneckonců Největší nikoliv pouze Němec, ale Árijec vůbec, stejně jako jí byla Izabela Kastilská mezi dcerami naší rasy! Ovšem co se málo ví je, že byl monarchistou jako já! Jeho soupeři, mazanýmu rudýmu chánovi Džugašvilimu se to podařilo rozklíčovat a ve svém neveřejném projevu k výročí rudého puče to před moskevskými soudruhy zveřejnil - https://www.valka.cz/975-Stalinuv-projev-na-zasedani-Sovetu-6-listopadu-1941

      Tento uprchlý galejník ve svém projevu řekl jasně, že Pan Hitler není ani socan, ani nacionalista, ale jen a pouze "imperialista", což je jiný termín pro monarchistu (Impérium=císařství, emperor=císař, Imperátor). A měl v tomto bezesporu pravdu! Však taky Vůdce na stolku ve své pracovně neměl žádného velkého socana či nacionalistu 19. století, ale portrét Fridricha II. Velikého!

      Vymazat
    7. 16:46 Tyhle krásný stroje projedou Chujlostánem jako čepel husarské šavle mizerným ruským margarínem! - https://www.armadninoviny.cz/madarsko-kupuje-tanky-leopard-2a-a-houfnice-pzh-2000.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

      Vymazat
  5. Ještě udělat známku moravcovi to je hnus co se děje:

    https://cz.sputniknews.com/ceskarepublika/201812208749526-postovni-znamka-historie-nazor/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lepší než Benešovi nebo Maszárikovi ml..

      Ano s nápovědou na klávesnici souhlasím, šmíráci to je zapařených prdelí u PC a všechno to umořit a svobodně zmonitorovat. To musí být zapařených vlků mezi půlkami, prý to strašně pálí, jeto pravda?

      Vymazat
    2. Už v té době dost nemocný a slabý advokát Hácha a nejen on..si zasluhuje citlivější posouzení, hlavně sovislosti s těmi., co zbaběle utekli, nechali ho tady i s námi napospas a obětovali ho i s vědomím, že on se do toho rozhodně nehrnul ,ba právě naopak !. Němci ho k podpisu dokonce údajně honili i okolo stolu, jako štvance až pak z toho i zkolaboval atd..a rovněž a hlavně v souvislosti, těch i vůči těm., co nás doslova, do písmene a do podpisu..tzv. o nás ,bez nás..zradili, podrazili i obětovali, jako naši tehdejší "spojenci", stejně jako by to zřejmě byli schopni udělat i s mnohými našimi, vlastními kolaboranty i dnes, kdyby na věc a zájem přišlo..Po bitvě je každý generál a soudce ! JiH

      Vymazat
  6. Tento "profesor" bere měsíčně statisíce korun za to, že hlasuje v EU parlamentu pro imigrantské ,kvóty a pro potrestání Maďarska, tudíž proti zájmům naší republiky !
    A vůbec se nestydí tvářit jako nějaká alternativa.
    Všechno je dohledatelné na stránkách EU parlamentu - hlasování, atd. Jen to chce trochu se o věci zajímat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. g.drevik@gmail.com20. prosince 2018 12:49

      Vážený pane anonyme z 20.12. 12:16, profesor Keller tak nehlasoval, kde jste to vzal, z celé socialistické frakce v EU jich hlasovalo jen 5 proti a mezi nimi on.

      Vymazat
    2. Pro zavedení povinných kvót na přerozdělování imigrantů i do ČR tedy hlasovali, buď hlasováním přímo pro bod 8 či pro rezoluci jako celek:
      ČSSD: Jan Keller, Olga Sehnalová, Pavel Poc, Miroslav Poche
      TOP09: Luděk Niedermayer, Stanislav Polčák, Jaromír Štětina
      KDU-ČSL: Pavel Svoboda, Michaela Šojdrová, Tomáš Zdechovský
      Odkazy:
      Rezoluce:http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do...
      Hlasování o rezoluci jako celku:http://www.votewatch.eu/.../term8-report-of-the...
      Hlasování o bodu 8 (strana 400-401):http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do..
       Odkaz navíc - UPDATE 1.5.2015 http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do (po změně zápisu)

      Vymazat
    3. A ještě jednou pro nechápavce 12:49 , jak se Jidáš Keller staví vůči Slovensku, Maďarsku a Česku :
      http://www.czechfreepress.cz/cfp-doporucuje/cesky-europoslanec-profesor-keller-ked-sme-vstupovali-do-eu-nikto-nam-nepovedal-ze-sucastou-nasich-zavazkov-bude-ochota-zmenit-etnicke-zlozenie-nasej-populacie.html

      Vymazat
    4. Co proboha v socialistické frakci pohledává?

      Vymazat
    5. Dík za fakta!

      Anonymní 20. prosince 2018 16:54 a 17:03

      ..........

      A co omluva a poděkování?

      g.drevik@gmail.com20. prosince 2018 12:49

      ..........

      Jan Keller je jako Andrejko Babiš, včera na závěr svého vylhávání v interpelacích, žádný imigrant tuná nění.

      Neudržel nervy pod tlakem a hubu na uzdě a na poslankyni za SPD, která mu sdělila, co říkal a jinak konal, ohledně imigrantů, potažmo uprchlíků všeobecně a že mu to ukáže, černé na bílém, odsekl asi takto: "No a čo, co sa podepsalo, to se podepsalo, mě nezaujímá, co je v nějakej smlouvě, já si takové věci nečtu, nemám na to čas!" a nasratý odyšiel na svojí židlu, je to lhář, "všem sa pridá a všem se VŠETKO ZDRAŽÍ!!!". Nula od nuly pojde ...?!

      V pondělí zahazoval mobily HUAWEI a dneska, to opět zalhával do outu, že byla chyba, že se to ZVEŘEJNILO! levá ruka neví co dělá pravá.

      Přemýšlel jsem v čem BUDE - JE LÍP u nás v Mostě? ANO v ničem, není u nás bezpečno, nejsme zdravější, pouze se všechny potraviny zdražily, včetně energií, vodného, stočného, ohřevu.

      Navíc jsem byl minulý týden svědkem, zaregistrování a finančnímu uspokojení městem - státem - lidem dvou arabů v doprovodu mladé ženy ...? Zbývá už jenom většinu úmyslných LEMPLŮ, oddlužit a BUDE JIM VŠEM LÍP!


      Ramón HUAWEI®

      Vymazat
  7. 10:15: Souhlas, střelil jste do středu terče.

    OdpovědětVymazat
  8. Řešením je nemalá hromádka peněz, získaná lepším nastavením daní. Při růstu cen nemovitostí a pomalu nejnižší daní z nemovitostí v Evropě, se samo nabízí kde. Zdanění zisku v bankovním sektoru by též stálo za úvahúvahu a v budoucnu i zdanění práce robotů. Že si toho nikdo z ekonomú nevšim je podivné. V našem státě musí změnu doprovázet zákon zakazující tyto daně automaticky přenést do ceny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vaše "opatření" ve svém důsledku přinese jen ztráty. Bohužel. Cesta je jiná! Ale to by chtělo trochu rozumět tržní ekonomice, což není totéž, co kapitalizmus!

      Vymazat
    2. Uveďte ztráty, já vidím jen nárůst úředníků, ale vzhledem ke zeštíhlení celníc se můžou uplatnit uvolnění celníci. Inspirujte mne vaŠím názorem, třeba je vaše cesta lepší. Nestačí říkat ne,ale proč ne. To že nerozumím ekonomice není argument, to určiťě víte. .

      Vymazat
    3. Zvýšení daně z nemovitosti zvýší cenu bydlení a to i pro ty nejnuznější. Ale daň z přehnaně velkých, luxusních nemovitostí, to je něco jiného.
      Daň z luxusu, jaká byla ve Francii, a kterou Macron zrušil, aby ji po protestech žlutých vest opět slíbil zavést. Mj. daň z přepychu je i v Německu.

      Vymazat
  9. J.Keller objevuje Ameriku. Až si přečte nějakého francouzského autora, který navrhuje řešení, on / J.K. /nám to přeloží.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když někdo kupuje byty na kšeft a ne na osobní užití, tak by se měl pořádně zdanit, pak by to přestalo být zajímavé pro trhovce a snížila by se cena nemovitostí na přiměřenou hodnotu, tudíž by se stalo bydlení dostupnější. Stát má v rukou daně, ma je používat pro ochranu základních potřeb občanů. Nejen bydlení, zakl.potraviny, voda, energie. Nemravný kšeft se dá lehce uďělat ze všeho. Jsem majitel rodinného jednogeneračního domku. Mám reálnou zkušenost s růstem jeho ceny, dědil jsem ho v roce 86,kdy byl proveden oficiální odhad ceny.

      Vymazat
  10. Pan Keller tak docela pravdu nemá. Vezměte si své peníze do vlastních rukou, nebuďte líní a zrušte bankovní účty, požadujete v zaměstnání peníze na ruku. A uvidíte to grande tóčo. Totéž s demonstracemi. Naco proboha? Stávkujte a protestujte doma! Tam vám nikdo přes hubu pendrekem nedá. Myslete. Cíleně se připravte a... Kde se síla napře, tam se svět pohne. To už znali Sokolové dávno. Myslet to chce, ne kecat.

    OdpovědětVymazat
  11. Profesor len povrchne opisuje to, čo každý vidí. Nie je to o únii, kapitalizme, kolonializme, či komunizme. Vždy je to len o ľuďoch. A v dnešnom zglobalizovanom svete už nikde nemá šancu múdra a charakterná osobnosť, či komunita. Keby náhodou začala mať vplyv, bude proste fyzicky zlikvidovaná.
    Parafrázujúc Schumanna, svet bude buď kresťanský, alebo nebude.

    OdpovědětVymazat
  12. „Je možné, že státy středovýchodní Evropy ustaví nějakou svou vlastní konfederaci? Česko, Slovensko, Maďarsko, Rakousko, Chorvatsko, Slovinsko. Případně ještě Polsko či Bavorsko a Sasko…“
    Zajímavý nápad, líbila se mi i odpověď, že Bavorsko sem nepasuje.
    Ale s tím Saskem to je jiné. Lidé z bývalé NDR, mají vztah k západu podobný jako my, protože jsou pro ně, také jenom východňáři. A dost by si tím polepšili Lužičtí Srbové. P.K.

    OdpovědětVymazat
  13. Evropská unie nás proti těmto dravcům nechrání zdaleka tak, jak by měla. Bez Evropské unie nebudeme chráněni vůbec. To je naše svobodná volba,“ řekl profesor sociologie Jan Keller.

    Jendo, ti dravci jsou mocenská EU a Vatikán.
    Ochranu u těchto lidských zrůd sneseme do doby než nás zlikvidují*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždy mne dráždí odpověď nadnárodních výrobců potravin, když oponují stížnostem na nižší kvalitu potravin, že se přizpůsobují naší chuti " námi " požadovanou. Když dodávají i prací prášky, které neberou (zato podivně voní), tak čekám, místo Led žárovek dodávku loučí.

      Vymazat