Reklama

.

.

sobota 8. prosince 2018

To whom it may interest (oslovení adresáta, který není přesně znám)

Jiří Jírovec
8. 12. 2018
Autor tohoto textu se tři roky snaží uchránit nemocného člověka před bezdomovectvím. Oslovil většinu poslanců, ministry, jejich úředníky i starosty. Zjistil, že jim všem je osud toho člověka u prdele (jak by možná řekl Zeman), u zádele (jak by řekl někdo útlocitnější) a nebo šumafuk, jak říká díky svému vychování autor. Následující text by měl zajímat celou společnost. Vzhledem k jejímu stavu lze bohužel očekávat, že padne na velmi neúrodnou půdu. Začněme odshora: Součástí českého ústavního pořádku je od roku 1992 Listina základních práv a svobod.
První článek Listiny říká: "Lidé jsou svobodní a rovní v důstojnosti i v právech. Základní práva a svobody jsou nezadatelné, nezcizitelné, nepromlčitelné a nezrušitelné."


Pán nebo kmán, všichni jsou si podle našeho nejvyššího zákona rovni. Tedy bezdomovec pod mostem i kníže na Orlíku.

Město Svitavy se chystá porušit tento základní princip opatřeními, která vyčleňují bezdomovce jako skupinu, kterou je třeba vytlačit co nejdále na okraj.

Starostou tohoto města je jakýsi David Šimek (1977), učitel a politik, zjevně nemá o Listině ponětí a již vůbec ne o tom, jak se za Protektorátu zacházelo s Židy. Možná ani neví, že Svitavy byly silně německé a jejich Židé dopadli podle toho.

Doporučuji panu starostovi, aby se poučil: https://www.holocaust.cz/zdroje/dokumenty/protizidovske-zakony-a-narizeni/protizidovska-narizeni

Zjistí mimo jiné to, že Židé nesměli do divadel, kin, knihoven, parků, lesů, restaurací a třeba ani na vltavské nábřeží. Do obchodů jen někdy a v tramvaji jen do vlečňáku. Postupem času se jejich Lebensraum smrsknul směrem k nule. Byli zkoncentrováni za dráty, aby nepopuzovali čistokrevné obyvatelstvo. Nakonec z nich zbyly hrstičky popele.

Svitavský starosta chce "kontaktní a letákovou kampaní informovat veřejnost, že desetikoruna nebo dvacetikoruna darovaná bezdomovci nic neřeší. Naopak, je to cesta do pekel. Všechny peníze totiž stejně utratí za alkohol. Všichni, co pobírají sociální dávky, mají možnost potravinové pomoci a mohou jít kdykoliv pracovat".

Je jistě škoda, že funkcionáře nelze vysadit na ulici. Jen tak s nějakým oblečením v tašce, kterou bude muset nosit všude, protože ji nemá kam odložit. Nechat ho jít žádat o sociální dávky a potravinovou pomoc. Muselo by to být tam, kde papaláše nikdo nezná. Zjistil by velmi rychle, že to s přežíváním není jen tak. Možná by pak bral mince hozené do klobouku jako symbol, že ho lidská společnost ještě registruje.

Pan starosta chce vytlačit svitavské bezdomovce tam, kde nebudou vidět. A proč ne, přece to dělají i jinde. Místostarostka Boru Tachova před časem prohlásila, že nebude dělat vůbec nic: "Ať si bezdomovci žijí, jak chtějí. Nestarají se jinde, tak proč by to měla dělat ona, respektive její město."

Ve Svitavách je odtlačí tak daleko, jak to jen půjde. https://pardubice.idnes.cz/svitavy-bezdomovci-zebrani  Někam na okraj a ještě kousek dál, kde ten lidský odpad budou kontrolovat kamery.

Svitavy mají ochránit ty lepší od nedůstojných bezdomovců. Nežerou sice cibuli, jako protektorátní židovská verbež, ale chlastaj. Mají být vytlačeni mimo svitavskou civilizaci.

Bezdomovci prý mohou pracovat a vydělat si na nocleh, stojící podle luxusu v buňce, 30 nebo 120 korun. Ti nejbědnější se mohou ohřát uvnitř na židlích. Jenže jen na směny. Až se ohřeje jedna várka, vymění ji další, která zatím mrzne venku. Není dost židlí ani postelí. Bude ale asi nějaký dráb, který bude určovat, kdo může zpět na mráz.

Tohle se děje v bohaté zemi. Kdyby se ten Šimek staral o psy, tak jako o lidi, nevylezl by z lapáku. Psa by ven nevyhnal, praví české úsloví o počasí. Jenže neplatí pro bezdomovce.

Listina v článku 9 (1) říká: "Nikdo nesmí být podroben nuceným pracím nebo službám".

To znamená, že nelze nutit bezdomovce, aby šli kamsi uklízet za kus žvance. To by byla nucená práce nebo služba. Město by muselo vzít bezdomovce "do stavu" a platit jim nejméně minimální mzdu. To je nemožné, protože na to nejsou peníze a město na to má svoje zaměstnance.

President, ombudsman, ministři ani jiná vrchnost tento text číst nebudou. Možná pár voličů, jimž je určen začátku jiného textu:

A až vyrostete, nakopejte jí prdel“, končí jedna báseň Petra Skoumala. Týká se učitelky, která dětem určuje, kde je jejich vyloučená oblast, aby neotravovaly.

Takže, až budou další volby pošlete Šimky, kteří nechápou, že kurví českou společnost, ke všem čertům. Třeba podle básníkova návodu. Nedávejte jim hlasy a hlavně žádné mince.

51 komentářů :

  1. Stojím jednoznačně za starostou a hlavně za občany kteří ho do funkce zvolili aby hájil jejich zájmy. Před jírovci a ožralými, smradlavými bezďáky povalujícími se se svými čokly v centru měst, ochcávajícími rohy, somrujícími na čúčo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no je mi tě upřo líto. To máš od rodičů nebo na to přišels sám? Ti lidé pijí, protože už jim nic jiného v životě nezůstalo. Je v tom totiž zapomnění... tobě bxch fakt přál abyses dostal na dno

      Vymazat
    2. Slávek 8. prosince 2018 20:15

      Panu Jírovcovi za jeho počínání děkuji, píšete Zeman to má u zádele, měl jste napsat, na ty Zeman z plna hrdla SERE! (Jsme jeho voliči, celá rodina?). Zeman je totálně mimo v tomto směru (moji rádci našli, nenašli?), my zde máme průmyslové zóny JOSEPH (pojmenováno dle komunisto♦kapitalisty Josefa Hojdara ČSSD) a TRIANGEL ...

      Kde zaměstnává POUZE personální agentura JOBS.CZ atd., ústředí zase v zas.ané Praze! Utajení majitelé Švédi a Fini !!! Občané z regionu nemají ŠANCI, zaměstnance, cizince vybírá a vykořisťuje JOBS.CZ (PRAHA) za výpalné ze MZDY !!!

      Natož zaměstnat CIKÁNY a zde Ombudsmanka Šabatová, drží hubu a krok? Před tou ..... pouze nesmíte (!) vyslovit CIKÁN, jinak jim nepomůže, no PRAHA - BRNO, co čekat ...

      Pane Jírovec, já byl pro SMM - správa městského majetku za MZDU !!!!!!! Né dávku, nýbrž MZDU !!!!!! Pro takovéto občany (většinově cikány). Proč stále trvat na výrazu SOCIÁLNÍ DÁVKA !?

      A protože, jde vždy o prachy nenažranců, PRAHOU počínaje a místními nenažranci konče. Hovořil jsem o tom se spolužákem ze střední, dříve pracujícím pro TS M...

      Já netušil jaká je rvačka mezi pohlaváry TS a MĚSTA, což by jedno mělo být o sekání obyčejné TRÁVY, nebylo mi jasné, kdo všechno nám před domem seká, během jednoho týdne trávu 3x za sebou???

      Kamarád mi to objasnil, první uchazeči o VEŘEJNO PROSPĚŠNOU SLUŽBU - ÚP M... (posekají za 1,200.-Kč/měsíc), po nich zaměstnanci TS - M... za MZDU cca 13.000,-Kč/měsíc !!! A jako třetí (subdodavatel) brigádníci, pracující pro někoho z vedení TS - M..., finance NEZNÁMÉ ... ... ... :-D


      Dobrou noc kriplokapitalismu

      Vymazat
    3. neže bych bezdomače musel ale soudruzi z radnic nejsou ochotni pustit pověstny chlup za nějakou papundeklovou krabici na vyspani to je porad jak za tatička masarika ale že za něj byli na každe vesnici obecni pastoušky to už se nikde nedeklaruje natož pustit kačku když sami radni maji stale malo teměř na hranici bidy jo takhle ztracenej pejsek to je pro radnici jina to jsou same dary a dotace na čubičky zato na člověka setak nějak z vysoka zapomělo ale halt to jsme si vycinkali při převratu jako užitečni idioti

      Vymazat
    4. Hele vy Putinovi agenti (včetně filipa, zemana, klause, babiše, besta, olezlého dvořáka, zbořila, robejška, vyvadila, pavlíčka, bašty, kotrby, petránka, eichlera, kollera, haase, paroubka, mana, šilhavého žantovského, foldyny, schneidera, krejčíka, jírovce, tomského, lhoťana, procházkové, spencerové, konečníkové, lorencové, syrečka a mongoloida pitomia) a čecháčkovští sockovští a trolovští hňupi, reprezentovaní Parlamentními žvásty, kteří se na ulici či v socce hned poznají podle neupřímného žlučovitého úšklebu, vyb(p)itého mozku, kozí bradky, křivé huby, krhavých očí, převislého pupku, kosého pohledu a špatného trávení a gentky ještě navíc podle inkontinetní širokorozchodné p-dele, kdy už konečně začnete prchat do ráje Chujlostánu?

      Vymazat
  2. RADOSTA je zase první. Hůůůrááá !!!

    OdpovědětVymazat
  3. Pane Jírovče, současný systém bezďáků a frustrace poloviny společnosti zavinili lidé, kteří jsou imunní vůči všem pogromům. V tom je tragedie těch ostatních židů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Povolný se opět zbaběle schovává za "polovinou společnosti", která je prej frustrovaná jako on. Typické.

      Vymazat
    2. pane Povolný, naprostý souhlas.Nejsme Robinsoni aby jsme žili každý sám, ale sobectví a chamtivost, hlavně po financích z lidské společnosti udělaly něco jako vidíme v přírodě, což je špatně, ale....dejte lidem mozek, nejde to...

      Vymazat
  4. Pane Jírovče, kritizovat něco bez návodu jak to udělat lépe je typicky české. Zkuste to jinak. Co navrhujete, aby slušní občané nemuseli vidět válející se, shlukující se, smradlavé a nemyté bezdomovce blízko obchodních center, v parcích, jak třeba pečují o hygienu tím, že jeden druhému/druhé vybírají vši, atd.?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 17:08 Ty blbe, vždyť to je vizitka tvého hodnotového
      systému. Za komárů ať bylo jak bylo, nic takového neexistovalo.
      Kdybys raději zavřel kušnu.

      Vymazat
    2. 17:42
      No jo, demente. Komouši by bezdomáče vyřešili raz dva. Jenomže Jírovec tvrdí, že není možné bezdomáčům zakázat chlastat na veřejnosti, není možné je odkudkoli vykázat nebo dokonce zavřít a už vůbec ne je jakkoli nutit do práce. To podle něj dělají jen nacisti (nebo komunisti?). Takže co teda s tím, vy dva troubelíni?

      Vymazat
    3. Dát bezďákům domov a především odstranit vše, co z lidí dělá bezdomovce!!!
      Např. podle anglických průzkumů je víc než 1/3 bezdomovců duševně nemocná. U nás to bude podobné číslo.

      Tedy léčit, pečovat, starat se!

      Úroveň společnosti se pozná především podle toho, jak pečuje o své slabé: děti, samoživitelky z dětmi, důchodce, bezdomovce, nemocné, duševně choré ...

      Leo

      Vymazat
    4. "U nas" v EU, se budeme radeji starat o refugees.

      Vymazat
    5. Pane Leo 8. prosince 2018 19:56

      Naprostý souhlas i s tou duševní nemocí, jelikož tu téměř nikdo nepovažuje za jednu z hlavních příčin?!

      Ramón

      Vymazat
  5. To 17.08
    Odpovím za p. Jírovce, vezmi si pár bezdomovců domů.Umyj je nakrm je a oblékni ,pak budou vypadat jako ty,ale možná i lépe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud vím, pan Jírovec jednoho člověka ve vážné situaci podporuje. Koho podporujete Vy?

      Vymazat
    2. 17:15 Hele vygume, člověk platí daně, aby se staral stát. Ty peníze nejsou na to, aby se posílali do Afriky, ty peníze mají sloužit občanům tohoto státu. Bohužel s nimi disponují podobná individua jako ty.

      Vymazat
  6. Těm kteří zde obhajují Šimka a dehonestují pana Jírovce bych vskudku s radostí přál osud bezdomovců. Ono na ulici se dostanete snadno, ale vrátit se zpět .... no nevím.
    Václav

    OdpovědětVymazat
  7. 17:42 a 17:48 - Prázdná hlavo a Vygume, ptal jsem se co s tím dělat. Blb a dement jsi ty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proč nadáváte? Redakce takové případy, jako jste vy maže, ... a dobře činí!

      Vymazat
  8. Mám rád optimisty a když jsou navíc lidumilní! Jen by neměli být omylní. Autor snad věří v možnost realizace Listiny práv a svobod v situaci, kdy vládne diktatura kapitálu? To jsou přece stavy věcí, které se předem vylučují. Občané si nebyli moc rovni za socíku a nyní pochopitelně tuplem ne, Pokud se tedy říkalo, že je někdo rovnější, tak nyní to nemusíme skrývat a můžeme říkat, že jsou si lidé nerovni - pro svůj původ, pro své vyznání, politické přesvědčení a nakonec i barvu pleti, stav zdraví, pro dostupnost stravy, bydlení, práva a spravedlnosti. Takže myslím si, že to univerzální neplnění lidských práv v rámci EU - a třeba stačí vzpomenout Katalánsko a obrodu fašismu ve Španělsku, nebo extremistické policejní mlátičky ve Francii, nacismus na Ukrajině či Pobaltských zemích, a zejména v Bruselu (byť v obrozené podobě, ostatně kapitalismus je na tom založen). A tedy proč ne u nás? To přece je pokrok proti stavu 1., 2., a 3. republiky, že občanům bylo zrušeno domovské právo! Že by domovy nebyli pro lidi a jen pro autokratický kapitál z boží milosti?

    OdpovědětVymazat
  9. Jiří Jírovec8. prosince 2018 19:36

    České zákony, jejichž vrcholem je Ústava a Listina práv a svobod zakazují, aby se s bezdomovci zacházelo tak, jak to chystají ve Svitavách. Dostat se mezi bezdomovce není tak složité, jak si někdo myslí.

    Ti lidé nemají kam jít, protože neexistují ubytovací kapacity. Nejsou na ulici, protože pijí, pijí protože jsou na ulici. Kdysi o tom zpívali V+W. Pro mě to byly jen rýmy, které mi nedávaly smysl:

    "Jeden den za druhým jde a já den ze dne spím jinde a tak den co den mívám jen jeden zlý sen. Jaký bude příští den, kde se probudím za týden, co je do života jen ze dne na den..."

    Prostřednictvím "svého" člověka jsem nahlédl na dno chudoby. Ten člověk se o sebe stará, jak mu zdraví dovolí. Nekouří, nepije, nedroguje. Můj dopis každému oslovenému obsahoval popis problému, CV toho člověka i popis práce, kterou by mohl případně z domova dělat. Jediný výsledek byla tisícovka, kterou poslal kníže, miliardář.

    Tři roky narážím na šmejdy první kategorie. Nic jiného ta nová vrchnost není. "Pusťe nás na ně, budeme se za vás prát", bylo heslo Pirátů. Předložku "na" bylo nutné číst "mezi". Už mezi nimi jsou a bojují o koryta. Nemají žádné řešení. Co již fungovalo, bylo zavrženo.

    Napsal jsem pirátce Richterové, která je ve straně přes sociální věci. Předstírala zájem, ale jakmile jsem se jí zeptal, jak se za mou věc pere, přestala komunikovat.

    Stejné se mi stalo s Janou Černochovou. Ta mě chvíli krmila historkou o tom, jak je jako starostka Prahy 2 tak nějak jiná než poslanci. Taky přestala odpovídat. Nejspíš jsem ji urazil návrhem, aby si dala na stůl papír s výrokem, že pomoc, která není dotažena do konce, není pomoc. Poslal jsem ji doporučeně dopis se dvěma otázkami: (1) Co má dělat osoba, kterou chráním, aby svoji situaci nějak vyřešila a (2) Co mám dělat já, abych neměl v rukou osud toho člověka. Nemá dostatek slušnosti, aby odpověděla.

    Magistrát korumpuje soudce, i státní zástupce tím že jim pronajímá byty za pětinu toho, co stojí čtvereční metr garsonky. Politikům to je jedno. Ostatně mnozí v tom jedou. Je možné, že Babiše nenávidí, protože to nemusí dělat a tím na ostatní vrhá špatné světlo.

    Politiky nezajímá, že realitka chce provizi 12000, majitel kauci a jeden nájem dopředu. To je, přátelé, 50 tisíc předem za nevybavenou garsonku.
    Nezajímá je to, že smlouvy jsou na rok, po vypršení nastane tahanice o vrácení kauce a shánění dalšího nájmu.

    Odsunování bezdomovců ze zorného pole není řešení. S jejich přibýváním se přiblíží i nezbytné konečné řešení. Zatím si přečtěte o omezeních pro Židy za Protektorátu. Je to tak výživné, že přestanete mít chuť k jídlu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte problém s tím,že vy chcete aby bezdomovci měli svá práva a něco dostali hlavně zadara a my ostatní máme povinnost mu to dát ze svého to nám tímto článkem tlačíte? A kde je práce? Případně invalidní důchod. Znám okolo lidi kteří běžně dostávají 25 tis čistého na dávkách a tak se jim nedaří špatně to je více něž má plat moje žena. Zajímavé proč ho nemá větší (to by jste jí zřejmě poradil se ve firmě ozvat, jít pracovat jinam ap.) Srovnávat Židy za protektorátu s dnešní dobou je úplně mimo.

      Vymazat
    2. 19:36 Pane Jírovče, máte smůlu, že jste myslící člověk. Musím Vás informovat, že jste se ocitl uprostřed stáda ovcí. Konečně vidíme, co znamená termín "zpátky do Evropy".

      Vymazat
    3. Hrachovko 9. prosince 2018 9:23

      Vy znáte kolem sebe lidi, co dostávaj 25.000.-Kč na dávkách? Vy mě chcete rozesmát, předložte nebo nepište pí.oviny, já jsem Mostečák, zde k takovéto sumě má přístup jen Šabatové etnikum.

      Prosím Vás, neplácejte blbosti, jen tak do větru, zde čtou i závistiví naivkové !?

      ••••••••••

      K panu Jírovcovi 19:36, mám též známého z dětství bez domova, když jsem jej potkal asi před pěti lety, prosil mě o malou částku, dal jsem mu ji a bylo mi jedno za co si jí utratí, bylo to v létě.

      Dali jsme se do řeči a musím Vám říct, že jste se bezvadně trefil do těch SNŮ, ty jsou prý horší než samotný den v zimě. Obrovské noční můry, bál se i usnout, pokud to šlo! Nad tím se málokdo zamyslí, já na to myslím stále ...?! Děkuji Vám!

      Ramón

      Vymazat
  10. Celý svět je nějaký divný, tak jaksi divně rozdělený. Ale nechci se zabývat světem, na to nemám. Zaměřme tedy pozornost na naši domovinu. Národ je rozdělený na levici a pravici. To na sebe nabaluje další a další dělení.

    Já také dělím lidi, ale dělím je pouze na dva druhy:

    NA LIDI DOBRÉ A NA TY OSTATNÍ. Dobrého člověka poznám (alespoň si to myslím) podle chování, jednání a jak se jeho slova shodují s jeho činy. S dobrým člověkem také nebývají ŽÁDNÉ problémy.

    A ještě jeden dovětek: Jestli chceš něco změnit k lepšímu, začni sám u sebe.

    Přeji vám mnoho úspěchů ke změně.

    OdpovědětVymazat
  11. Pane Jírovec již jsem to tady psal: Každý občan je spolumajitelem všeho státního tj půdy, vody, nerostů atd. Z toho titulu má právo na podíl z užívání, pronájmu, těžebních práv a daní. Pokud se to správně nastaví bude mu to stačit na klecovou ubytovnu a potřebné jídlo. Kdo to ovšem dostane do zákonů? Benda nebo Švancenegr to asi nebude. Je to moje zkušenost z totalitní Číny a žebráky nebo bezdomovce jsem tam nevyděl. Zbývají komouši, SPD nebo se k tomu ještě někdo přihlásí? To co se děje je genocida slabých lidí.

    OdpovědětVymazat
  12. Kolik stoji danove poplatniky neziskovky,ktere se zastituji socialnim programem?Co delaji?Jak jsou uzitecne?

    OdpovědětVymazat
  13. Co dodat? Jsme dobytek k pohledání. Ovšem, kdo může být překvapen? Já tedy ne. Byl jsem na vojně. Dva roky, kde se prakticky každý projevil. Druhý rok služby se "zobák" stal "mazákem" a mohl víceméně cokoli. Samozřejmě jen za zdmi kasáren. Minimálně polovina se okamžitě po "povýšení" stala psychopaty, ochotná bez váhání ukopat "zobáky" k smrti. Zbytek zbaběle přihlížel. Občas sice někdo skončil v Sabinově, ale naprostá většina trestu unikla. Platilo totiž, že "bonzák" byl větší vyvrhel, nežli vrah. Takže i když šlo některým doslova o život, bonzákem se nechtěl stát nikdo. Taková je pravá česká povaha.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 21:45 "ukopat zobáky k smrti". No, nevím kde a nevím, kdy to bylo, ale já jsem za oněch 728 dnů základní vojenské služby sice zažil nějakou tu buzeraci, ale o nic, kde by šlo o život nebo nějakou vážnou újmu nikdy nešlo. Sečteno, podtrženo, zjistil jsem, že dokážu a vydržím víc, než jsem si myslel, uvyknul jsem a poradil si s nepohodlím a naučil se to, co jinak trvá celé roky. Pokud vůbec. Vojenskou základní službu zrušili idioti! Tuším, že jste choulostivka, která neumí najít a vytvořit vyrovnané vztahy. Vaše chyba

      Vymazat
    2. Máte pravdu, jsem choulostivka. Nesnáším totiž násilí. Např. se se mi vyloženě příčí, když někoho kopou kanadami do obličeje. A každý den se to stupňovalo. To jsem fakt nedal. Dotyčného se mi podařilo přemluvit, aby to "nabonzoval", jestli to chce přežít. Hlavní aktéři šli do Sabinova. Pak jsem se ještě jednou stal svědkem (byla tam celá rota!) brutálního útoku na jednoho vojáka. Byl mlácený celou noc (opět i kanadami do obličeje). Ráno jsme nevěděli kdo to je. Nebyl absolutně k poznání. Nejhorší bylo, že celou noc prosil ať mu někdo pomůže. Nenašel se z celé roty nikdo. "Drobné" šrámy, jako rozdrcená čelist (z toho byl taky Sabinov), rozseknutá hlava ešusem apod. nepočítám. Taky kolem mě jednou nesli oběšeného kluka - zase nic pro choulostivky!! To mi bylo zle na zvracení několik dní. Já rovněž schytal v prvním roce bezpočet ran a kopanců do žeber nebo holeně (kopanec do holeně byl obzvláště oblíbený). Na jedné směně v kuchyni mě zbouchali kuchaři (donesl jsem ze skladu špatný kastroul). Krve jak z prasete. Jako mazák jsem "nevrátil" ani ránu. Ani by mě to nikdy nenapadlo. Vojenskou službu za komoušů může velebit jen .., no žádný slušný výraz mě nenapadá. Takže já mám vojnu za takový lakmusový papírek, jací že lidé u nás vlastně jsou. A "zbarvil" se mi celkem jasně. Část neskutečný hovada, ostatní zbabělci (čest všem vyjimkám).

      Vymazat
    3. "Vojenskou službu za komoušů může velebit jen..."

      Vztah mazáci - bažanti nebyl dán komoušema, existuje na celém světě v jakémkoliv zřízení...
      Tak jako existuje nejen na vojně (vojnách), dán nadřazeností debilů, když je jim dána možnost...

      Vymazat
  14. Za té slavné první republiky měl stát chudobince šlo by to i v tomhle prašivém kapitalismu. Za socialismu žádný bezdomáci nebyli musely chodit do práce takže ubytování měli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenomže podle Jírovce chraň Bůh, bezdomáče do práce jakkoli nutit!!! Nebo nedej Bože, vyžadovat po nich za ubytování a stravu střízlivost!!! To je podle Jírovce fašismus :-D

      Vymazat
    2. 1;13...boze trubko,kdo zamestna bezdomovce?Ani komunalni odpad ne...Nikdo by s nimi nechtel pracovat,nemaji se kde umyt a prevleknout

      Vymazat
    3. To je právě to: my rádi vše - i ty homelesáky - hned zaškatulkujeme do jednoho pytle. Zrovna jako Rusáky (vše špatné) a Usáky (možná někdy taky špatné, ale ne tak moc jak Rusáky, maj pro tu špatnost jistě nějaký důvod - jistě dobrý)...

      Vymazat
    4. Je opravdu kruté a smutné, že v našem (už) nesocialistickém zřízení, neschazí moc a jeden se stane homelesákem co by dup. A zdá se, že ta možnost je mnohem pravděpodobnější než by se stalo ve starém "dobrém" kapitalismu...

      Vymazat
  15. Není pravda, že za bolševika nebyli bezdomovci. Byli zavíráni do vězení a různě pronásledováni. Znám osobně dva bezdomovce. Žel jsou zcela problematičtí. Jsou psychicky normální, ale nesnesou práci. Takoví jistě nejsou všichni. Také jsou mezi nimi lidé, kteří trpí za své nepředložené chování, dluhy, rozvod a kdoví co ještě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 2:22 kecáte, aby byly bezďáci za totáče zavíráni, museli se dopustit trestného činu a být řádným soudem odsouzeni. S advokátem nejméně ex offo

      Vymazat
    2. Krátce jsem pracovala na městském úřadě (tehdy MNV) a řídila jsem i sociální oddělení. Jednou nám přivedli rozvedeného muže, který přišel o bydlení. My jsme mu museli bydlení zařídit.
      Zdeňka Radičová

      Vymazat
    3. Že bezdomovce zavírali? Pěkná blbost. I když bytů nebylo moc, tak pro takového potenciálního nastávajícího bezdomovce (většinou z rodinných důvodů) se vždycky něco našlo, neb to bydlení moc nestálo. A za moc taky ne.

      BTW, zavírali se dřív jen politický, dnes zase jen zloději a vrahové.

      BTW2: mnoho našich umělců (a co jich bylo) nikdy nepracovalo. Buď měli nějaké razítko ze známosti, ale tam nic nevydělávali. Byli i tací, co neměli žádné razítko. sice měli s tím jisté popotahovačky, ale to se vždy nějak vyřešilo.

      Zkuste se začíst do pamětí nějakých takovýchto umělcú a budete zírat, jak to dokázali a přesto se denně něco dělo, žádná nuda. Třeba vyprávění v TV paní mladé Uzelacové ve spojení s mladou tenkrát Věrou Chytilovou, jak jako mladé holky a čerstvě vdané žili a jak si žili. Jiný příklad Divoké Víno... Ne že bych je chtěl tímto nějak pomlouvat, ale jen připomenout ty dnešní nářky, jak všichni trpěli...

      Vymazat
  16. Ale po holocaustu ještě dlouho to pak i jinde bylo vyhražené jen pro některé (white only). A homelesáky tam taky dneska maj a v městech je mít taky nechtěj.

    Tak to snad i u nás budeme dělat po jejich vzoru...

    OdpovědětVymazat
  17. Vidíte to? A já jsem si myslel, že když má někdo bydliště na radnici, že tam může i přespávat... :-)
    No, pro Cikány ten zlý, nelítostný Čunek nechal postavit ubytovnu z unimobuněk.
    Nešlo by provozovat obecní ubytovnu (holobyty, hologarsonky) ???
    Jsem ročník 1950, ale za komunistů jsem homelesáky neviděl... proč není možné nenáročné, ale čisté bydlení (ubytování) pro všechny?
    ----------------------
    Za práci náleží mzda, o tom snad není sporu. Ale ta minimální mzda se vztahuje k plné pracovní době, nebo ne? No a jestli jsi neudělal určenou práci za normální pracovní dobu, tak je zřejmé, že jsi celou dobu nepracoval. Náleží ti tedy jen poměrná část minimální mzdy. Proč by to nemohlo tak býti pojato?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Po skoro 30 letech praxe můžeme směle konstatovat, že to není náhoda, ale plánovaný stav. Ti, kteří by to mohli řešit, mají instrukce, aby se tím nezabývali. Nevím, kdo slavný řekl "člověk to zní hrdě". Víc se slušně říci nedá.

      Vymazat
  18. Syn pracoval jeden čas v noclehárně a ubytovnšě pro bezdomovce provozované Charitou. Řekl, že bezdomovec je ve slepé uličce, ze které vlastně velmi těžko vede cesta zpět. A taky řekl, to co už zaznělo: Mnoho bezdomovců nejsou bezdomovci, protože pijí, ale pijí, protože jsou bezdomovci...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je snad logicke....abyste prezil ve spouste bakterii,musite byt alespon "nalozen v lihu"...Takovy nejaky "primitivni" pud sebezachovy

      Vymazat
    2. Po válce a ještě po dvě desetiletí byla nouze o byty. Ale jen trochu větší podniky měli ubytovny, můj zaměstnavatel vlastnil několik domů s garzonkami, dvougarzonkami, dvoupokojovými byty a klasické ubytovny pro svobodné. Kde je těmto zařízením konec? Vždyť nás není víc, než nás bylo před 30 roky a ne že by se za tu dobu nepostavil jediný byt - a najednou taková nouze - že není pro bezdomovce ani nějaká ubytovna po rozpadlém učňovském školství?
      Další problémem je výroba bezdomovců kapitálem, podobně jsou vyráběni migranti. Zvláštní kapitolou pro nás, co jsme dělali za socíku, je také to úsilí kapitalismu odnaučovat lidi pracovat až do podoby, že jsou ne nezaměstnaní, ale nezaměstnatelní - a máme jich tč. 200 000. Pokud se tedy něco z uvedeného někomu nelíbí, musí se obrátit na vedení kapitalismu se žádostí o nápravu, neb to jsou "drobné nedostatky růstu růstu kapitálu"

      Vymazat
    3. 17:30
      Ptáte se správně a všechno proběhlo v tichosti. Namátkou v Raisově ulici najdete ubytovnu, která slouží podnikatelským - lékařským službám. V Zahradní ulici 25 je soukromá ubytovna, která ubytovává zahraniční dělníky. Na druhé staně je (větší) ubytovna, kde se dokonce vyvěšují oznámení jen v rumunštině. Protější dům koupili Vietnamci a trochu mu zlepšili vizáž. To vše původně postavila Škoda Plzeň. Z poválečných staveb pamatuji v Plzni zbourání pouze Domu kultury s Divadlem Miroslava Horníčka, jinak domy stojí a slouží jiným ,. než ubytovacím účelům. V Borské ulici je soustava ubytoven, původně provizorních budov dřevěné konstrukce , kde hovoří česky pouze recepční a případně Policie ČR, pokud je náhodou přítomna.Pokud se zrovna tam ubytujete, zaručuji vám, že další noc nastoupíte na jakýkoli vlak a odjedete kamkoli.

      Vymazat