Reklama

sobota 19. ledna 2019

Jdi tam, nevím kam, přines to, nevím co

Ilona Švihlíková
19.1.2019  NovéSlovoSk
Ilona Švihlíková píše o tom, jak odcházení Velké Británie z EU strhává masky významných politických aktérů.




Sledování Brexitu vyžadovalo od začátku odolné nervy, ale v posledních měsících se obrázek „odcházení“ podobá spíš grotesce. Je to skutečně ukázka totálního úpadku bývalého impéria. Průběh šaškárny zatím neindikuje, že by na jeho konci mohla být „Better Britain“, ale spíš to vypadá, že se z Velké Británie stane Británie malá. Spory, které protínají strany, ale i jednotlivé části Spojeného království, zesilují napětí v Konzervativní straně, jejíž politika připomíná známou ruskou pohádku: jdi tam, nevím kam, přines to, nevím co.

To, že bývalý šéf toryů a premiér David Cameron neudělal chybu, ale politickou botu nejvyšší kategorie, je již jasné všem. Zneužil institutu referenda k prosazení své vlastní vnitrostranické agendy. Prvním poučením z Brexitu tedy není to, že lidé nemají co hlasovat o důležitých otázkách, jak je to někdy interpretováno (na pravici to nepřekvapí, ale na levici to zaznívá čím dál častěji, včetně volání po „reparátu“ blbých voličů…). Britové měli plné právo se rozhodnout, jak se rozhodli. To, co vidíme, je rozklad schopnosti určit si cíl a směřovat k němu, tedy nikoliv selhání voličů, ale totální a ve své podstatě až směšné selhání představitelů Konzervativní strany.

Kromě toho, že se brexitové hlasování využilo k tomu, aby se plivalo na institut přímé demokracie, se projevila i podstata Evropské unie. Místo hlubší sebereflexe důvodů, které vedly občany Spojeného království k hlasování (byť těsnému) pro odchod, nastoupila špatně skrývaná snaha se Británii pomstít a ukázat, zač je toho loket. Takové „opustíš-li mne zahyneš“. Výstižně to podle mého mínění vyjádřil Václav Bělohradský, když řekl, že EU je zde poháněna motorem strachu – boj se, boj se odejít! To má snad představovat nějaký evropský, společný étos?

V české debatě nezaujímá Brexit nějak významné místo. Když už, tak nastupuje bruselská dikce: jen se podívejte, jak je to těžké, jak ze sebe Britové dělají pitomce, koukejte se zařadit a být „eurofilní“! Je to opět negativní forma – zůstat v nějaké organizaci, protože odejít je příliš komplikované a náročné.

Kritice je podrobována rovněž Labouristická strana, především její předseda Jeremy Corbyn. Zaujala mě slova bývalého ministra zahraničí Lubomíra Zaorálka o tom, že Corbyn bohužel není zrovna pro EU a že preferuje svou vlastní agendu a není tedy státník.

V pouhých pár větách odhalil Zaorálek celou bídu sociální demokracie, nejen u nás. Corbyn jako názorově konzistentní radikální levičák moc dobře ví, že jeho program (skutečně levicový program) se v rámci EU nikdy realizovat nedá. Stačí se podívat na Itálii, která vzdoruje, ale která už podstoupila střet s Bruselem v případě takového detailu jako je mírná fiskální expanze v podobě rozpočtového deficitu. Ekonomická politika EU byla totiž vyjmuta z demokratického rozhodování a je zcela podřízena „pravidlům“, která se orientují na velký kapitál.

„Státnický postoj“ socdem, který podporuje vše, co z EU přijde, je katastrofou nejen pro toto hnutí (viz porážky sociální demokracie všude, kam se člověk podívá). Jak jsem psala v jednom z minulých článků, socdem se tak včlenila do establishmentu, že se prostě rozhodla „ustátotvornit se“ k smrti. A co víc, rezignací na jakoukoliv radikalitu levicové politiky činí z národní konzervativní pravice jedinou alternativu proti současnému uspořádání EU – a takoví jako Matteo Salvini jsou příliš chytří na to, aby to nepochopili a nebyli schopni toho využít.

Brexit odhaluje. Je to tvrdá lekce, ale dobře strhává masky významných politických aktérů. Části levice, která se najednou distancuje od referenda, protože dopadlo jinak, než jak by ona chtěla. Evropské unie, která nedokáže nabídnout atraktivní tvář, a místo toho musí trestat a vyhrožovat. Brexit je opravdu užitečná lekce, ale dost jinak, než nám tvrdí současný mainstream.

- - -



61 komentářů :

  1. BREXIT ZDÁ SE JE PRO REPUBLIKU JEN ZAHRANIČNI ZÁLEŽITOST

    kdy pani Švihlíková napíšete něco o článcich Národniho programu voličů,všechna pro a proti.
    To by nás občany fakt zajimalo nebo si myslíte,že to je pro vás přiliš těžký materiál?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte pocit že je dobré diktovat novinářům o čem a jak mají psát ? Jestli Vám chybí nějaký článek nebo komentář tak ho napište. Když bude mít hlavu a patu tak ho třeba zveřejní.

      Vymazat
    2. 12:36 je jen exhibující troll, který rozvrací smysluplné diskuze opakováním hloupostí a žvaněním.

      Vymazat
    3. Věc je daleko prostší! Britové už zkrátka čecháčky a další postkomunistické nevděčné vyžírky nechtěli živit, proto z EU vystoupili. Nebýt Německa, mohli jsme mít uprchlíky na krku my, švejkovští postkomunisté. Čecháčkostán patří do EU ještě méně, než Řecko. Nedrží krok už ani s Rumunskem a Bulharskem. Integraci EU Češi neustále sabotují a současně jí licoměrně vyčítají neakceschopnost. Češi - nekrást tady !!! O bolševizmem zavšivenou, žlučovitou a zlodějskou kotlinu už nejen solidní investoři, ale ani uprchlíci nestojí. Vyhnány byly 3 miliony Němců - takže místa je tu dost. Uprchlíci vypadají civilizovaněji než čecháčkovská řvoucí chátra. Řešení na konci příspěvku. Závistivá, neschopná a ubohá (zato však revolučně uvědomělá) husitsko-bolševická čecháčkovská lůza se kojí nadějí, že se nažere papírových majetkových přiznání nebo registračních pokladen a pokut prodejním řetězcům. A nechce se s nikým dělit o žvanec a vrátit cokoli z nakradeného církvím, židům, Němcům. Píseň Práce: Ručičky nebojte se - vy makat nebudete !!! Poctivým českým metanolem proti cizí marihuaně! Se Sovětským Svazem na věčné časy !!! Vyloudit z EU co se dá - a pak z ní hrdě vystoupit !!! Jako azbucké lůzokratické Řecko - náš vzor.

      Vymazat
  2. Velký Británie byla velkou naposledy před První světovou, když byl Winston S. Churchil MINISTREM KOLONIÍ... Tehdy ještě byla Velkou i Evropa - neožebračená, nevykrvácená a nevyloupená/nezotročená penězoměnci/bankstery ze zámoří... a Amerika "nezredukovaná" hladomorem z dob krize - ze které je vytáhlo až druhé pokračování světové válečné likvidace Evropského bělocha tvořivého... trvající dodnes.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je jistě pravda, 12:52- ale také je pravda, že tehdy byly vykrvácené a zotročené kolonie.

      Vymazat
    2. 16.49 Jak přemnožení koloniálních domorodců dokazuje, nebyly vykrvácené, to by teď nebyly přemnožené. Byly zotročené, jako my dnes - ovšem v čistém ryzím kapitalismu. Belgický král v Kongu nechal lenochům, kteří nepracovali - zašívali se - kradli - sekat pravice. Jako podle Koránu. Schopnost a ochota naučit se pracovat je ovšem v Africe nižší, než u evropských koní, volů, oslů, ... i bílých domorodců.

      Vymazat
    3. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    4. To je zásadní rozdíl! Zatímco ruští "bílí negři" (Bronstein) coby de facto vječně zlití divoši jsou pro civilizaci zcela nepotřební, tak žlutej xindl nám může dosloužit tradičně v roli kuliů a kuliJan s takovouhle slušivou šálou na krku! - https://www.dhm.de/fileadmin/medien/lemo/images/ba008251.jpg

      Vymazat
    5. Na počátku 20. století ovládali lidé evropské krve celý svět: tvořili třetinu jeho obyvatel, přímo vládli polovině jeho rozlohy a kontrolovali Afriku, Indii, jihovýchodní Asii i části čínského pobřeží; jejich technika, průmysl, filozofie, věda a umění neměly sobě rovné; svět patřil jim a pouze jim. O století později je však všechno jinak: lidé evropského původu nejsou ani 9% světové populace a jejich země zaplavují neběloši; svůj průmysl i technologie ochotně přepustili svým potenciálním nepřátelům; jejich státy, sociální systém i média ovládají parazitičtí cizáci a nemilosrdnou řečí demografie hledí do očí nepříliš vzdálenému biologickému zániku a vyhynutí. Dík zkurveným komoušským rasozrádcům, jejichž sebeobviňující dogmata svědčí o ničem více než o upadající a své již tak dost omezené území nebránící rase a nikoliv o rase dobyvatelů, průkopníků a objevitelů kterou jsme donedávna bývali!

      Vymazat
    6. 8:52 Legrácky? Ale když se zamyslíte nad dějinami 20. století a budete hledat bod obratu od naší vlády nad světem k bezmoci a úpadku naší rasy, dojdete ke stejnému závěru jako já - pokud budete pečlivý a bez antirasistických předsudků ovšem! Kdy došlo k průseru a proč? Byl to okamžik, kdy komodor Perry nenašel pokračovatele! Totiž přijetí japonských skrčenců mezi spolek výhradně bílých imperialistů byla zásadní bota! Šlo sice bezesporu o nejvyspělejší ne-bílou entitu, ale sotva schopnou sdílet árijské hodnoty západní, germánsko-románské civilizace. Japonsko se mělo stát řádnou kolonií USA stejně, jako Indie byla britskou, Indočína francouzskou a Indonésie nizozemskou! Čínu by si poté rozdělili Rusko a anglo-francouzští kolonialisté bez problémů. Jenže účast Japonska na dělení sfér vlivu ve východní Asii vedla ke konfliktu s Ruskem, který využili britští čachráři k oslabení konkurence. Porážka Ruska Japonskem, která by bez britské podpory Japonska byla nemyslitelná, se stala počátkem krize naší rasy a její světové hegemonie a nahrazení hegemonií právě těch ošálených kosoglazců ...

      Vymazat
  3. Jiří Jírovec19. ledna 2019 13:22

    Referendum je synonymum pro falešný pocit, že je nejlépe, když lid rozhodne sám. Vládu lidu nelze z programu jakékoli strany jen tak vyškrtnout. Lze však upravit detaily, aby (si) lid neškodil.

    Výsledek referenda závisí na způsobu, jakým je složitý problém zjednodušen. Výsledné ANO nebo NE dokáže zaškrtnout každý blbec.

    Výsledek referenda ovládá ten, kdo formuluje otázku, kontroluje tok informací a určuje parametry jako volební účast a rozdíl výsledků.

    Občas se mluví o vystoupení ČR z NATO. Takovou otázku lze formulovat emocionálně i materiálně. Například: "Souhlasíte se setrváním v NATO, které garantuje naši bezpečnost?" nebo "Souhlasíte s vystoupením z NATO, abychom místo zbrojení financovali vzdělání, důchody a zdravotní péči?"

    Nikdo ze zastánců referenda nemluví o tom, jak změnit očividně škodlivý výsledek referenda. Brexit byla Cameronova finta, ale co dál.

    Existuje ještě další významný problém, totiž schopnost či ochota poražené strany přijmout výsledek. Ilona Švihlíková píše, že se část britské levice distancuje od referenda, protože nedopadlo tak, jak chtěla. To je přílišné zjednodušení, protože teprve teď se ukazuje složitost brexitu. Poražení reagují na problémy, které výsledek přinesl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 13:22
      Snad nikdo nezpochybňuje že u složitějších problémů je důležitá formulace otázky. A tato by mněla být
      dobře promyšlená a jasně formulovaná. Jinak se může stát, že ať odpovíte za a), nebo za b) obsahově to bude stejné. Ale pokud mohou lidé chybovat při volbách, nevím proč by nemohli chybovat při referendu. Nakonec SPD jasně nabýdla možnost opravy. Ale opravu můžou udělat je tim kteří volili. Také nemůžete reklamovat něco co jste si nekoupili.

      Vymazat
    2. S podobnou otazkou by vas i v americke detektivce vyhodili.Slysel jste nekdy termin sugestivni otazka?Treba by tohle mohli pouzivat u maturity.

      Vymazat
    3. Jiří Jírovec19. ledna 2019 13:22
      „Nikdo ze zastánců referenda nemluví o tom, jak změnit očividně škodlivý výsledek referenda.“
      Mám si koupit novou lednici, nebo televizi? Co když se rozhodnu špatně? Prostě ponesu následky svého rozhodnutí. Podobné to je s referendy, které se vždy týkají záležitostí, týkajících se života občanů. Občané ponesou důsledky svých rozhodnutí. Nepotřebují nějaké elitáře, aby nesli následky jejich zájmových rozhodnutí.

      „ Brexit byla Cameronova finta, ale co dál.“
      To se zeptejte elitáře Camerona. Demokrat má jasno - vystoupit. P.K.

      Vymazat
    4. To, co napsal Jírovec ve 13.22, je vrcholné zvěrstvo. Na důkaz toho, že jako zmanipulovaní blbci budeme v referendu volit podle sugestivní otázky, nám jako příklad takové dvě sugestivní otázky předestřel. Pane Jírovec, otázka v referendu může znít i takto: Souhlasíte s vystoupením z NATO?
      Bez sugesce, s tím, že o výsledku rozhoduje volič a ne manipulátor. Ale toho se vy všichni pseudodemokraté bojíte ze všeho nejvíc. Přidám citát: Zastupitelskou demokracii vymysleli proto, aby mohli eliminovat demokracii.

      Vymazat
    5. Dnes s vami nesouhlasim....Nemel byste odsuzovat "zadavatele",ale ty,kteri nejsou schopni zadany ukol provest.......Neschopnost je jen na jejich strane

      Vymazat
    6. Důvod pro vystoupení z EU řekla sama Theresa May.

      V NAŠÍ VLASTNÍ ZEMI SI CHCEME TVOŘIT VLASTNÍ ZÁKONY!

      Je snad třeba něco dodávat?

      Vymazat
  4. Krásný příklad demokracie je jedno hlasování v ukrajinské "verchovne" radě. Hlasovalo se třikrát po sobě, až zákon dostal potřebný počet hlasů. Mezi hlasováním předseda povzbuzoval poslance, aby se přidali k těm, kdo se zákonem souhlasí. Apeloval na jejich vlastenecké cítění. Byl jsem dojat k slzám, jak radu vychovali nejdemokratičtější země světa.

    OdpovědětVymazat
  5. To operetní království by se mělo rozložit na státy, které na př., hrají fotbal na mezistátní úrovni.
    Anglii, Skotsko, Wels. Hlavně, sev. Irsko vrátit Irům.

    OdpovědětVymazat
  6. Ad 13:45
    Možná to tak dopadne, ale jak odpoví GB na otázky okolo rozďělení bude velmi složité. Například zdroje nafty jsou blíže Skotska, nebo náboženská otázka v novém Irsku. Zdá se mi, že jen u Welšanů nejsou odstředivé tendence.
    Ad doc.Švihlíková
    Díky za zřetelná a srozumitelná hodnocení, jak ekonomiky, tak politiky(neb jedno jsou), díky za odvahu, která chybí řadě politíků. Chybělo mi jen odlehčení problémů, dnes jste mne potěšila, protože věta že - socdem se dokázala ustátotvornit k smrti - nemá vadu. Dík fanda.

    OdpovědětVymazat
  7. Ilona Švihlíková rozumově rozebírá současnou politiku GB.Rozporuplnost v referendu,kdy se rozhodují občané je řešitelné?Dle mého mínění je.V první fázi smysluplné položení otázky.V druhé fázi odpověď na otázku ano nebo ne by měla být upozorněním vládnoucí mašinerie na nazory občanů.Dle tohoto hlasování by měli určitý stanovený čas k nápravě a obnovení důvěry.Pokud by nebyly požadavky na nápravu provedeny hlasovat o důvěře vládnoucí garnitury.Čili na nižší úrovni dvojkolové referendum.Na celostátní úrovni dle problému,ale jednokolové referendum nikdy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To rovnou navrhni volit "dvoukolově" i kdejakého poslance. Pro jedno hlasování jsou lidé dost hloupí, aby rozhodli hned v 1. kole a pro jiné hlasování je volič náramně chytrý, když má volit nějakého poslance.
      To je mi ale uvažování.

      Vymazat
    2. 15:00
      Obecně k referendu.
      Jen maličkost, KDO bude rozhodovat o smysluplné otázce? Jestli nějaká komise lepšolidí, tak jsme.. ....tam kde už jsme byli.

      Vymazat
  8. Průběh Brexitu ukazuje na stav a směřování západní společnosti. I na nás, naše směřování, na naše děti a co z nich bude. Je lepší zkoušet něco změnit, než rezignovat. I když "zkouška" nedopadne dobře, chce to zkoušet jinak, znovu a znovu a znovu. Jedině tak se "vystoupení" podaří a obecenstvo bude "tleskat" a možná i vestoje.

    OdpovědětVymazat
  9. Hoši, klovete hovna. To co by něco vyřešilo je pouze vyhnání penězoměnců z jejich chrámu po vzoru Krista! Až se v tom shodneme věřící i v Krista nevěřící, tak nastane boží království na Zemi z hlediska věřících a konec fašisoidní, sociální pokrok a vývoj rozkládající politiky finančního kapitálu, z hlediska těch druhých!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. PS 1: Abych ale neodbíhal od tématu. Že Zaorálek ne má nic společného se sociální demokracií v pravém smyslu tohoto slova a že je pouhý zadolárek víme už dávno!

      Vymazat
    2. Anonymní19. ledna 2019 15:21
      Nelze dodat, než Amen. P.K.

      Vymazat
    3. Bůh nám dal rozum a možnost volby, tak to na něj nenechávejte.Já si myslím, že "vyhnání penězoměnců" nestačí. My si nesmíme povýšova mamon na Boha. Když pochopíme, že peníze nejsou náš cíl, tak budou penězoménci odzbrojení a zbyteční. Začněme alespoň tím, že nebudeme prodávat svou vůli za pár drachem.

      Vymazat
    4. K 23:41 Politiku dnes určuje ekonomika velkých peněz. Na rozum ani vůli plebejců bohužel nezbývá místo, pokud jsou plebejci hodní a se splihlým ocasem! Vyhnání penězoměnců z chrámu zestátněním bank je bod č. 1!

      Vymazat
    5. No bez peněz by to asi nešlo. Stačilo by je velmi pozorně kontrolovat a velmi progresivně danit. Zabránit zdegenerovaným zvrhlým parazitům ovládat penězmi svět.

      Vymazat
    6. Vážený 10:10, o takové absurditě, že by to snad na tomto stupni vývoje mohlo jít bez peněz (nebo bez jejich číselného ekvivalentu na bankovních účtech)tady vůbec nebyla řeč. Řeč byla o tom, že v současné době došlo k odluce moci nad penězi a jejich tvorbou a toky od státu ve prospěch soukromých finančních banksterských mafií, vedených známými mafiánskými bossy Rockefellerem a spol. a to je třeba změnit.
      Kontrola nad něčím, co Vám neříká pane a nad čím nemáte reálnou moc, je totiž jen hezká pohádka.
      Ještě že PRC do toho hodila vidle a Putin se konečně také probouzí!

      Vymazat
    7. K 20:27 A ještě jsem zapomněl na Doníka, který jim také šlape na přezky!
      Banksterský sen banksterských mafiánských bossů na obr světovou moc jejich mafií se začíná rozplývat. Proto jsou tak běsní!
      Dvakrát do jedné řeky nevstoupíš a šance, kterou pro svůj banksterskomafiánský sen měli po rozpadu SSSR se již nezopakuje. Pořád však mohou ze vzteku zahubit celé lidstvo, včetně sebe.
      A ještě déle mohou škodit sociálnímu a vědeckotechnickému pokroku, včetně maximálního rozvoje a využití tvořivosti lidstva.

      Vymazat
  10. Ale, no tak, ze spolku svobodných, demokratických států, může kdokoliv a kdykoliv odejít, nebo ne???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, může, ale ostatní vedení Macronem a Merkelovou se mu budou mstít.

      Vymazat
  11. Pokud se člověk překoná a vydrží se i na chvíli koukat v ČTV na jednání slovutného UK parlamentu, ztratí iluze o povaze jejich zákonodárné moci.
    Spíš než věcné jednání to totiž připomíná dobře secvičenou překřičovací frašku. Co v takové atmosféře mohou projednat!? A k čemu smysluplnému pak dospět!?
    Ani se nedivím, že V. I. Lenin se o takovém parlamentu vyjádřil dost neuctivě. Jako o žvanírně.
    Kde ovšem jsou ty zlaté doby, kdy se i ta britská ještě dala považovat za žvanírnu. Dnes je to jen pavlač pro mediální exhibicionisty.

    OdpovědětVymazat
  12. Před mnoha měsíci Pjakin prohlásil, že Cameron (z okruhu vyšší britské elity) se stáhnul a na brexit nasadili dva politické klauny (May a Johnson), kteří budou obětováni (jsou postradatelní, z nižších kruhů britské elity), kteří mají brexit ve skutečnosti sabotovat a nikoliv realizovat, protože VB si žije dobře jenom díky EU. Zatím mu ta prognóza vychází!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mayovou loni dokonce ani nepozvali na svatební hostinu, když se ženil princ Harryho, to o lecčem vypovídá

      Vymazat
    2. Anonymní19. ledna 2019 16:53
      Ano to vypovídá o hnusném anglickém kastovním systému, kterému říkají konstituční demokracie. P.K.

      Vymazat
    3. 16:53 + 17:50
      Mám jiný názor. Nepřitomnost premiérky na rodinné oslavě, nechápu jako kastovnictví, ale jako symbolický nesouhlas s její politikou, která tančí na hraně nejen odtržení od EU, ale i rotržení GB. Myslím si, že prizma pohledu na královskou rodinu od středoevropana se liší od pohledu občana GB. Nechci poučovat, ale kolik premiérů se už vyměnilo a Alžběta je stálým symbolem. Smiřme se s faktem, že tradice a zvyklosti se u nich, na rozdíl od nás, dodržují. Navíc královská rodina má úctu např. že zůstala, přes doporučení vlady, v bombardovaném Londýně a to se počítá. Nakonec, kdyby jste podrobněji sledovali veřejné projevy Alžběty II, tak mimo jiné, v posledním kladla důraz na výstavbu dostupných bytů a vzhledem k jejímu věku, mne překvapila i zmínka a prosba na internet pro kažádého. Nedivím se, že má stále autoritu, zvláště dnes, kdy se politici vrhli do dobrodružství a chaosu. Proto ji zde dělám advokáta.

      Vymazat
    4. Anonymní20. ledna 2019 0:34
      Také neznám důvod té nepřítomnosti, ale pokud vím, královna nemá co s premiérkou nesouhlasit. To není v její kompetenci. Navíc královna se vyjádřila (což bylo trochu přes čáru) pro Brexit a premiérka ho realizuje. Ale nechme Angličanům, co jejich jest. Střední Evropa má dost vlastních starostí. P.K.

      Vymazat
  13. Dodnes nedokazu pochopit,jak se dostali do nejvyssich pater politiky takovi hlupaci.....ale v celem nasem bloku.....Musel to byt zamer

    OdpovědětVymazat
  14. Hlavně ať se ten Brexit nezasukuje. Odchod V.B z EU konkrétně pro nás znamená možnost restartu našeho doposud velmi nepovedeného členství v EU.

    OdpovědětVymazat
  15. Doporučuji k přečtení článek "Ve vlaku z kopce" od europoslance Jana Kellera. Článek končí slovy: "... že jsme do vlaku kapitalismu nasedli s velkými nadějemi shodou okolností právě v době, kdy začal sjíždět z kopce."

    OdpovědětVymazat
  16. Jak by mohla Velká malá Británie odchodem z EU něco pokazit. Co už šlo pokazit, to pokazila sama Eu svojí přeměnou z obchodní do policejně-politicko-diktátorské podoby. Čekají nás volby do jejího taképarlamentu, který je sbírkou snad znalců všehomožného, jen ne potřeb života občanů v tomto kapitalistickém souručenství. EU je zde pro bohaté a ještě bohatší, ale hlavně pro zloděje a gangstery všeho směru. Ať zvolíme kohokoliv, vždycky bude zkorumpován těmi, co mají v rukou opratě a to je diktatura kapitálu. Ta bezmocnost občanů svírá srdce a krk, v EU se nedusí a neinfarktují jen Skotové, ale lidé. A ani kdyby do Bruselu dolehlo volání Švejka "že jsou zde lidi", tak to nepomůže!

    OdpovědětVymazat
  17. Jiří Jírovec19. ledna 2019 21:14

    Pro Zdenek49 15:25

    Poukázal jsem na několik zásadních problémů s referendem. Proč by to mělo být zvěrstvo? V čem se mýlím?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Referendum, pane Jírovče, není samospásný nástroj, a má jistě mnoho úskalí a možných problémů. Některé jste naznačil. Pokud jste svůj příspěvek myslel jako varování, vyhnout se chybám, pak to lze akceptovat. Ale to z příspěvku není jasné. Spíše to připomíná argumentaci, proč to nejde. A nepůjde. Referendum (a další prvky přímé demokracie) jsou, zatím, jediný možný, a účinný nástroj, jak změnit svinské praktiky stávajících politických stran a uskupení, které se po volbách vždy dokáží dohodnout, aby se vlk nažral, a koza zůstala celá. Pokud jste principiálně proti referendu, pak na to máte právo, ale zastánci přímé demokracie mají právo nazvat způsob vaší (proti)argumentace zvěrstvem. Ale třeba jde skutečně jen o nedorozumění.

      Vymazat
    2. Pan Jírovec vznesl varování s jedním příkladem, jak lze referendem manipulovat. Přitom existují bezmála dvě desítky kritických bodů, které je třeba v zákoně ošetřit, abyste manipulaci minimalizoval. Od otázky přes počet petentů, mediální krytí petice a referenda, lhůt, času a místa konání až po závaznost a realizaci rozhodnutí a sankce za porušení zákona.
      Pouze političtí hlupáci, dobrodruzi a provokatéři půjdou do zákona, který slabá místa neošetří, protože rozumný člověk si nenaběhne na vidle, které mu nepřátelé přímé - a kvalifikované - demokracie zparchantělým zákonem nastaví. Jít do zákona o celostátním referendu, který jasně a přesně nezaúkoluje veřejnoprávní média ohledně objektivního, vyváženého a nezkresleného podrobného informování občanů, je v podmínkách ČR, resp. ČT, ČRo a ČTK, politickou sebevraždou. Pokud se nepřátelům přímé demokracie a informované a zodpovědné občanské angažovanosti nepodaří zabránit přijetí zákona, tak se zaměří na zkompromitování institutu referenda, k čemuž využijí trojské koně v pravidlech.
      Nehrňme se do zákona o celostátním referendu, do EUro či NATO czexitu a jiných akcí bez toho, že nejsou dostatečně ošetřeny možná rizika od organizace, informování, rozhodování až po následné možné vydírání. Na vystoupení z hloučku kolonií, z davu vykořisťovaných manipulovaných třeba být velmi dobře připraven, protože neúspěšný pokus neznamená být sražen opět na startovní čáru, nýbrž o spoustu metrů, o jednu dvě generace zpět.
      Skočíte po hlavě do bazénu hned bez rozmyšlení a nebo se nejprve podíváte, kolik je v něm vody?
      KR

      Vymazat
    3. Anonymní20. ledna 2019 10:34
      Vaše starost o preciznost zákona o referendu je přehnaná. Naši zákonodárci jsou výkonní, i jenom Pospíšil, dokáže překopat celý občanský zákoník během volebního období. Samozřejmě, že další politické generace ho budou opravovat. Také často již při přijímání nového zákona, se připouští, že bude vyžadovat novelu, tedy vědomě se přijímá zákon s chybami. Vy do toho přijdete s výstrahou, pozor, aby v zákonu o referendu nebyla chyba, nežeňme se do něj!
      Ty parametry, o které máte péči, budou předmětem politického boje, takže dopředu Vám je nikdo nezaručí. Ale již dost politických stran se vyjádřilo, jak by si ten zákon představovaly, takže k tomu můžeme přihlédnout při volbách. P.K.

      Vymazat
    4. Pro P. K.
      Zákon o celostátním referendu není nějaký tuctový zákon a je významnější i než občanský zákoník, obchodní zákoník a jiné, neboť vkládá politickou moc do rukou občanů, kteří tím mohou měnit zákony i ústavu. Pokud nebude mít dostatečné brzdy proti zneužití politiky a médii, tak to bude obrovský průšvih, protože následky zneužití budou dalekosáhlé. Zkompromitování referenda nenapravíte novelou, třeba přijatou i ve zrychleném režimu. Zkompromitování referenda oslabí občanské aktivity na jednu či dvě generace. Tady opravdu nejde o fazolky, ale o uvedení přímé demokracie do politického systému ČR - a tomu řada politiků určitě nefandí.
      Takže žádná přehnaná starost, nýbrž politická zkušenost a prozíravost. Občané musí dát politikům, politickým stranám důrazný vzkaz, že sledují jejich zákonodárné kejkle a že výsledný text zákona bude vizitkou upřímnosti zájmu poslanců o seriózní spoluúčast občanů na vládnutí.
      KR

      Vymazat
  18. Doufám že Brexit bude a ten spolek se rozpadne do Španělska zase přijelo rekordní počet migrantů a oni je posílají dál do eu. Islamizace jede na plné obrátky.

    OdpovědětVymazat
  19. Nejsem politolog ani prognostik, špatně se orientuji ve víru pravd, polopravd a lží. K tomu tu máme davy expertů. Jen můj selský rozum mi říká, že tsunami, které je před námi, můžeme překonat na velké lodi. Proto stále dávám naději Evropě, ale ne tomu molochu s 35000 úředníky, kde si každý ohřívá jen svou polívčičku, ale rozumnému týmu, který bude konečne kopat za nás všechny. Možná Brexit je poslední zvonění.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ach jo, tohle se člověk dozví více než 100 let po potopení Titaniku...
      Evropskou spolupráci určitě ano, ale rozhodně ne v podobně EU. Spolupráci dobrovolnou, nikoli příkazovou. Spolupráci výměny informací, poznatků, zkušeností, dobrovolné koordinace, přebírání zkušeností, společného formulování zásad a pravidel bez ústupků a kompromisů, spolupráce od dvojic po celek, jak kdo chce, jak se komu hodí, každý sám za sebe a o sobě. Integrace je nejefektivnější a nejodolnější tehdy, je-li dobrovolná, nemá-li slabá místa nanucení. Jde to pomalu, jako skutečné přátelství, jako spoluzodpovědnost za společnou vůli a dílo, nikoli jako obchodní či mocenský vztah s omezenou dobou záruky, s účelovým použitím, s vydíráním.
      Strojařina využívá spoje nerozebíratelné a rozebíratelné. Ty první jsou kupř. svařování, lepení, slisování, ty druhé šroubové, nýtované atd. To, co se stane v případě poruchy, porušení, jaké to má následky pro součástku a pro celek, jak to opravíte, nahradíte - jde-li to vůbec - si každý představí snad sám. Stávající EU je filosoficky špatně založený projekt, model, struktura, proto každý větší malér vyvolává napětí v celé soustavě, je velkým problémem i pro celek a jednoho dne to celé půjde do kytek. Stejně jako všechny "moderní" zařízení se zabudovanými "kurvítky", neopravitelnými součástkami, kvůli nimž musíte vyhodit celé zařízení. Je to to zcela přirozený výsledek toho, že EU formují stejné mozky z ekonomických korporací, které nám prodávají zařízení s "kurvítky". A nemůžete rozpoltit svoji mysl - jakmile se v nějakém oboru naučíte uvažovat s širšími alternativami, tj. chováte-li se inteligentně, tak tento přístup aplikujete i v dalších rozhodováních, jinak byste trpěl pocitem nejistoty. Stávající konstrukce EU je hloupá, proto také jako hloupá zanikne, jako celek zrezne, popraská, roztříští se. Jako cokoli sestavené s nerozebíratelnými spoji.
      KR

      Vymazat
    2. KR souhlas a skutečně pěkně popsané. Mám podobné celoživotní zkušenosti.

      Vymazat
  20. Ona ta celá socdem parte je jen podfuk, ať unás, či v SRN, nebo Cameronova modifikace v Británii. To není levice, ale jen alternativa kapitálu, který k tomu sdružil liberály, tedy měšťany a maloměšťáky, kteří jen bohatším závidí a chtějí si ukrojit část společného koláče. Obrazně řečeno, suché rohlíky nejí. To mi jsou milejší ti, co kapitál zastupují a preferují. A komunisti, kteří měli skutečně zakroutit kapitálu krkem, jsou jak lejna na pláštěnce. Tady neexistuje z těch sraček východisko.
    Zdálo se, že Piráti, či SPD něco změní, jak je vidět, jsou to strany opět "revoluční" v mezích zákona. Dokud se nezmění podstatně geopolitická situace, ty iluze o možné změně dále potrvají.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rudo, oprav si to. Britský Cameron je konzervativec, protivník levice.

      Leo

      Vymazat
    2. Vždyť říkám, že Labour party je jen modifikace konzervativní strany. Ostatně je to jedno, nikdo to nečte ani to nikoho nezajímá. Ale podstata zůstává, socani pořád jen škodí.

      Vymazat
    3. Anonymní20. ledna 2019 10:34
      „Na vystoupení z hloučku kolonií, z davu vykořisťovaných manipulovaných třeba být velmi dobře připraven, ..“

      Ruda20. ledna 2019 5:18
      „Dokud se nezmění podstatně geopolitická situace, ty iluze o možné změně dále potrvají.“

      Podle mého názoru, oba máte pravdu, viz rok 1918. Změnila se geopolitická situace a my jsme byli připraveni. Měli jsme ujasněn cíl, měli jsme armádu, měli jsme peníze do začátku. Proto jsme dosáhli svého cíle, vlastní republiky. Že jsme v současnosti (pasivními) účastníky geopolitických změn, není pochyb. Patří do toho měnící se poměr sil velmocí, hrozící likvidace některých velmocí, ale patří do toho i likvidace naší republiky, Československa.
      Ale máme nějaký cíl, kam směrovat naši zemi? Naši současní zastupitelé, převážně zastávají politiku, být součástí (pevného jádra) EU, bez ohledu na to, kam se EU vyvíjí a jakou budoucnost nám chystá. To představuje velké riziko zániku naší státnosti i národnosti. Ale jsou zde nějací politici, kteří tuto cestu odmítají? Jakou mají alternativní představu? Vím pouze o jediné politické síle, SPD a o jejich představě Evropy svobod a národů. Ale nevidím aktivní zájem občanů o naši budoucnost. Je to velký dluh našich politiků, či elit (Masaryk se stal veřejně známým již jako profesor, ne politik), že nedokáží občany z té letargie vytrhnout a nabídnout jim atraktivní cíl. P.K.

      Vymazat
    4. 14:57 Cancy! Československo bylo uměle uhňácaným výtvorem a scuku světového zednářstva u Paříže po první světové válce. Obyvatelstvo se skládalo z několika vzájemně nekompatibilních a rozhašterených národností, včetně Čechů, Němců, Maďarů, Slováků, Rusínů a Židů. Díky tomu bylo od začátku nestabilní a založený na lži Aristieda Brianda (o existenci tzv. československého národa) a podřízené zájmům Paříže. Hlavní město Praha bylo domovem pro 118 000 Židů, z nichž byla většina komunistů nebo jejich sympatizantů. Pražští Židé byli dobře organizováni a otevřeně sympatizovali se SSSR. Komunistická strana Československa byla součást komunistické internacionály (Kominterny) a byla připravena spustit v Československu komunistickou revoluci při první příležitosti. Po německé anexi Sudet v září 1938 se Československo rozpadlo podle etnických hranic a velké části území s množstvím obyvatelstva se připojilo k okolním zemím. Zbytek bývalého Československa - Čechy a Morava - s hlavním městem Prahou, se stal zcela bezbranným a náchylným k převzetí moci komunisty. I proto, aby zabránil takové pohromě, Hitler udělal z Čech a Moravy německý protektorát. A tak ČSR - tato jepičí pidiříše upletená zednářem TGM z dezertérského lejna po zásluze zanikla dříve než s ní on sám či jeho nástupce dokázali zapráskat! - https://www.youtube.com/watch?v=B-oTS2XulNU

      Vymazat
  21. Je vidět, jak to v té EU máme promakané. Dva roky lhůta pro vystoupení a my během té doby promyslíme, jak vám zavařit, aby si to další případní zájemci o odchod rozmysleli. Při vstupu ledacos promineme, zfalšujeme, ale opačně ani náhodou.

    OdpovědětVymazat