Reklama

.

.

neděle 13. ledna 2019

Maďaři, kteří bojovali společně s nacisty proti SSSR, byli prohlášeni za hrdiny

13. 1. 2019    Sputnik
Maďarská vláda vyzvala, aby byla uctěna památka maďarských vojáků, „kteří bojovali až do konce za Maďarsko na Donu“ během druhé světové války. Zpráva se nachází na stránce maďarské vlády na Facebooku ZDE. „Připomeňme si statečnost našich dědů, hrdinných maďarských vojáků, kteří až do konce bojovali za Maďarsko na Donu," uvádí se ve zprávě vlády.


V Budapešti také připomněli 76. výročí zahájení Ostrogožsko-Rossošanské operace.

„12. ledna 1943 sovětská armáda zaútočila na 200 tisícovou maďarskou armádu. Maďarsko ztratilo 120 tisíc hrdinů, mnozí padli do zajetí. Úctu hrdinům!" — uvedli autoři příspěvku.

Maďarsko bojovalo ve druhé světové válce na straně Německa. Druhá maďarská armáda byla na začátku války nejpřipravenější a dobře vybavenou celovojskovou armádou, která se účastnila bojových akcí na území Sovětského svazu. Během Ostrogožsko-Rossošanské útočné operace Rudé armády utrpěla těžké ztráty, prakticky přestala existovat jako vojenský celek. Průlom sovětských vojsk přes řeku Don se konal bezprostředně v zóně odpovědnosti maďarských jednotek.

100 komentářů :

  1. Tak fašismus se probouzí ve velkém stylu to si to pěkně podělali Rusové v 89.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rusové byli v době SSSR jen jedním z několika set národů, které v té době tvořily SSSR a tak je nesmyslné o nich mluvit jako vinících probouzejícího se návratu fašismu, nacionalismu, apod. v Evropě.
      Svědčí to o nepochopení a neznalosti vývoje geopolitické situace v Evropě a ve světě po 2.světové válce.

      Vymazat
    2. L.S Jo máte pravdu tak SSSR tohle umožnilo rozpadem socialistického bloku v socialismu by se fašismus neoslavoval. No aspoň je vidět pravá tvář západu.

      Vymazat
    3. S tím nemá Orbán nic společného

      Vymazat
    4. Pro 12:19 a jak můžete vědět, že s tím Orbán nemá nic společného ?

      Vymazat
    5. 12:57 Možný to je mi tu máme též nacistu kraďouska a Zeman s nim nemá nic společného. Kde jaký politický lump si myslí že může říkat co ho napadne.

      Vymazat
    6. Anonymní 12:19

      Tím bych si vůbec nebyl jist. Je to pravicový politik a to, že se s ním asi většinově shodneme ohledně migrace neznamená, že musíme být zajedno ve všem ostatním. Pravice stvořila fašismus a je to sice zdiskreditovaná, ale pro pravičáky ve skrytu duše nadále sympatická forma moci.

      Vymazat
    7. Podívejme se na bratrské Slovensko, jak uctívají Tisa.
      EU je prolezlá fašismem a nic se proti tomu nedělá. Je jak když měl nastoupit Hitler. Učte se "hajlovat", když se bojíte "šikmých očí" a Rusů.

      Vymazat
    8. 10:00
      Tento tlak byl od r. 1945. A bohužel SSSR nemnělo plnohodnotnou náhradu na maršála Stalina. A vlstně dojíždělo na tom co pro SSSR získal. No u nás vývoj pro 89r. napral daleko rychlejší sešup.

      Vymazat
    9. Anonymní 15:14

      Máte zvláštní vztah k informacím. Čím větší nesmysl, tím nutkavější máte potřebu jej ventilovat. Tak už si odpočněte, už to určitě všichni pod všemi články zaregistrovali, pomysleli si své a život jde dál.

      Mimochodem, kdybyste chtěl překvapit rodiče, jakého mají nečekaně chytrého synka, tak se pochlubte informací, že socialismus je systém založený na vztahu k výrobním prostředkům, které v něm nevlastní jednotlivec, ale společnost.

      Vymazat
    10. 17:00 Ano začalo to za chruščova démonizováním Stalina a Žukova a skončilo to zradou v 89.

      Vymazat
    11. 17:00 To bezesporu! Vše co Rusové měli byly pouze západní licence. Nebyli schopni sami postavit NIC! Všecko jim spadlo na makovici! Ivan III. to dlouho zkoušel s obloukovou klenbou, nakonec usoudil že je to marný a pozval Italy! Péťa Velkej už byl zkušenej a domácí "stavitele" ani nezval, leda coby nosiče klád. Mužici kteří si schovanými plnovousy zacpávali díry v kapse, byli v těch svých láptích jinak nepoužitelní. Bez německých inženýrů a vojevůdců by německá princezna Káťa Rusy nazvaná Veliká nikdy Turka neporazila, dokonce ani toho mamlase Jemelku Pugačovic:) I před Napoleonem Rusům krom Bláta a Mrazu zachárnil zadek Skot Barclay de Tolly, který Kutuzova přesvědčil vydat Moskvu. Bez Welšana Hughese by nikdy nedokázali vyrobit ani metr kolejí, natož pak celou Transsibířskou magistrálu. I Dněproges stavěli Američané a všechny automobily byly vyráběny v jejich licenci. Bez jejich kaučuku by bosí Rudoarmějci zmrzli na Kavkaze! A Němci zmocnivší se ropných polí v Baku by pak s nimi už snadno zacvičili ... Spojení germánského ducha a turkické houževnatosti dalo vzniknout Ruskému eurazijskému impériu! To však bylo sraženo Židem s nemalou zásluhou slovanské, mužické lenosti, otupělosti a lhostejnosti! Tak se zrodil bolševický SSSR - stát neschopný samostatné existence! Nebýt Asiata s mongolskou krví Stalina, který se opřel opět o pomoc Germána (Německo - Rapallo, USA - fordizace SSSR) byl by zahynul a stal se "pouští osídlenou bílými negry", jak o tom hovořil Žid Bronštejn!

      Vymazat
    12. 8:11 takto skončila Maďarská armáda pri Vorneži. A takto skončíte aj vy keď si nedáte pokoj! https://www.cez-okno.net/files/clanok-subory-2013/2-armada-na-done.jpg

      Vymazat
    13. 9:23 nerev bratček, nerob nam tuna ostudu! Ved sa nám teraz vedie lepši ako jemu, ako všem týmto závistným a zbabelým čeHúnom! Ked naši dedovia bojovali za Európu,tak ti jejich chujskí dedkovia dýchali kakao aby nemuseli budovat spoločnú budúcnost v ramci kulturných národov lebo rovno sypali piesok do heinkelovských motorov - zbabelci zákerný! Preto my sa im možeme iba smiat dnes a zazpievať si tu našú! - https://www.youtube.com/watch?v=FbKdjzqWIA0

      Vymazat
    14. 9:23 Akorát tak ňák netuším, čobolíku, proč mi to píšeš. Odpovídám esisis nevšim tomu z 17:00 na téma, "kde by byl SSSR bez Stalina" - v prdeli! O tom žádná ...

      Vymazat
    15. Hitler nebyl první, co dostal na frak v Rusku - a snad se objeví i blb, který řekne, že 2. světovou válku v Evropě vyhrála Amerika, když pár měsíců před jejím koncem do války v Evropě vstoupilas 2. frontou.- Dovedete si představit, že by Rusko tvrdilo, že válku proti Japonsku vyhráli oni, když pár týdnů před jejím koncem také vystoupili do války?
      To nejhrubší urážení slovanských národů některých pisatelů svědčí jen o jejich neodvratném sžitím s Hitlerem a jeho Mein Kamf. Ale Země nebyla stvořena pro nacismus ani Hitlerův a ani ten soudobý EU či NATOnacismus, ale pro lidi - všech ras, jazyků, barvy pleti a nebýt válek, nebýt soudobého pěstování rasismu, náboženské nesnášenlivosti, rozeštvávání národů kapitálem, Země by se rozkvetla a oddechla. Současnost jen potvrzuje, že za vší špatností na Zemi je odpovědný kapitalismus a tedy cílem lidstva musí být přece jen svržení kapitalismu a nastolení něčeho lidského.
      Náš návrat do světa kapitalismu v r. 1989 ať se nám to líbí nebo ne, byl z hlediska humanismu velkým skokem zpět - o tom svědčí nejen těch 7 bilionů Kč, který kapitalismus občanům ČR ukradl. Demokracie? Jen prázdné slovo, které si s diktaturou kapitálu protiřečí. Jen prosím neuvádějte ve prospěch demokracie to směšné, co se nazývá "volby". Je to jen vytírání zraku občanům pomocí Augiášova chléva, který volby vytvářejí. Proto i ten ukrutný boj kapitálu a jeho politruků proti referendu a i proti přímé volbě prezidenta, hejtmanů, starostů. Kam by přišel kapitál, kdyby nemohl tahat za špagáty politických loutek, které tak u nás zevšeobecněly?

      Vymazat
    16. 18:50 Známý ruský pravoslavný historik a publicista Prof. Vadimír Machnač napsal, že režim v stalinském SSSR byl mnohem horší než ten Hitlerův v Německu, tedy že ruský voják pomohl ve WWII. zvítězit většímu zlu. "Proč?" - ptá se profesor a současně odpovídá: "Rusko by prohrálo válku s libovolným Německem: monarchistickým, demokratickým či fašistickým. Nicméně ani jedno z toho Německo nebylo. Ono bylo nacistické a prohrát s ním si Rusko dovolit nemohlo, protože by přestalo existovat jako národ. Proto zvítězilo. A nezvítězili v ní mladí komunisté, Stalinovy děti, ale staří vojáci vychovaní ještě v tradičním duchu pravoslaví či islámu!" Tedy de facto bývalí vojáci z WWI. a jim patří všechen vděk!

      Vymazat
  2. Maďarský fašismus je stejný jako jiné fašismy a nacismy.
    A v "demokracii" se mu musí dát prostor.
    Českým fašistům se proto líbilo vystoupení pohrobků jistého
    Hortyho, kteří při "slavných" maďarských událostech tak
    hezky zabíjeli ty, kteří Maďarsko za cenu svých životů
    vyrvali z pařátu nacistického Německa.
    Jak vidno, čistka po roce 45 se v Maďarsku moc nepodařila.
    Stejně jako v Německu, tom západním obzvlášť.
    S Orbanem, jak píše hloupý "rudý" mladíček, to nemá moc společného.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. palec nahoru za hodnocení maďarských událostí roku 1956

      Vymazat
    2. 15:20
      Zopakuj si dějiny když píšeš o rudejch odulej.
      Maďarsko bylo rudá republika rad.

      Vymazat
    3. 17:06 Ta skončila rychle po zásluze tvrdě! - https://www.youtube.com/watch?v=o1CNJfGhPDk

      Vymazat
    4. 10:22 Co komu "vyrvali", leda urali Maďarsku třetinu území, které jim připadlo Vídeňskou arbitráží! Proto jen dostali co jakožto vlastizrádci zasloužili, ale bohužel jen někteří - šlo bohužel o pouhé stovky rudých zmrdů - http://novysmer.cz/index.php/historie/2679-budape-1956

      Lépe to dělal pan admirál ve 20. roce - viz videjko výše! Ale ani on nebyl dost důsledný ...

      Vymazat
  3. Anonym s vylízanou hlavou 10:10 nikdy nepochopí, že nikoho nesvatořečíme, naopak, šíříme zprávy a názory zpochybňující jakékoli svatořečení. Jen vyznavači jakékoli jediné pravdy žádné jiné informace než potvrzjící jejich přesvědčení nestrpí. I kdyby se tento anonym podepslal zůstává stále anonymem, protože ho nejen nikdo nezná, ale ani ho nikdo nebude chtít znát. Reprezentuje maximum ubohosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 15:26 Lžete...!! V Prozatímní vládě, která přinutila k abdikaci cara Mikuláše II., rozhodně nedominovala "zdegenerovaná spodina". Chce to znát historii, "vážený"...

      "Před sto lety, dne 2. března (15. března v novém kalendáři) abdikoval car Mikuláš II. a vlády se ujala před tím vzniklá prozatímní vláda, které dominovaly buržoazní liberální strany."
      http://casopisargument.cz/2017/03/12/sto-let-bez-cara-ruska-unorova-revoluce-a-pad-monarchie/

      Vymazat
    2. Pane Davide s nekym tak hloupym bych se snad vubec netrapila

      Vymazat
    3. 15:42 Japane? Ty zbytečně hladový baby z fabrik (paničky si navykly na "bílý chéb"! - sic! Za bolšána by dostaly 50g žitnýho na den a osobu a držely by pec!), a mužici z petrohradský posádky s hlavama v pejru (co dělá stará na vsi, espipak se mi ekurví? a dostanu to polícko tam u lesa? atd.). To nebyla nsad lůza, kterou masoni k puči jen zneužili? Kdyby car jednal jako Stalin, a zřídil z junkerů své vlastní "NKVD jednotky", místo aby je hnal na smrt u Baranovičů, tak žádnej puč by nenastal! Na německý pozice měl hnát právě tu mužickou vlastizrádnou sbřež, měl německý pozice utopit jejich krví! Statisíce jich hnát před kulomety junkerů a třebas i s klackama! Do Vánoc 1917 by byl u Königsbergu a masonský zrádci v zázemí by se neměli o koho opřít, páč posádku Pitěru by tvřioly jednotky Protopopovy policie a Ochranka, kteří by si s nějakejma vzpurnejma dělnicema hravě poradili!

      Vymazat
    4. Nějak Vám ujiždějí nervy, pane Davide. To by se psychiatrovi stávat nemělo. Neměl byste vyhledat některého ze svých kolegů? Stejně tak Váš slovník na vysokoškolsky vzdělaného člověka poněkud zhrubl.Kde jste studoval? V Moskvě?

      Vymazat
    5. Anonymní 8:01

      Proč myslíte, že vysokoškolsky vzdělaný člověk by nutně měl být za všech okolností pokrytec? Proč by o blbcích nemohl hovořit jako o blbcích?

      Vymazat
    6. oprava k 8:24 do Vánoc 1916, pochopitelně!

      Vymazat
  4. Rehabilitace nacismu v bývalých soc. státech začala bezprostředně po svržení socrežimů. Ihned byl trh zavalen vzpomínkami různých nacistických vojáků, kde byli představováni jako "hrdinové", "šlechtení bojovníci", "bojovníci za vlast"... . Dále byl vytvářen "mýtus Churchill x mýtus Stalin+Hitler". V roce 1935 byly v Německuvydány "Norimberské rasové zákony", s Mein kampf" byli seznámeni všichni Němci a byl i součástí školní výchovy - všichni, kteří se přihlásili pod vlajku Hitlera, bojovali za "svou vyšší rasu", za ovládnutí jiných národů, vyhubení jiných ras, žádní bojovníci za svou vlast to nebyli, byli to čistí váleční zločinci a vrazi. Všichni, kteří je podporovali nesou spoluvinu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je přesné 10:41. Chci jen doplnit, že se na rozmachu fašismu a jeho německé varianty nacismu spolupodílejí všichni ti, kteří nadávají na systém před rokem 1989, označují v dnešní době vítače za neomarxisty, nadávají na komunisty a vše levicové. Dnešní situace je výsledkem 30 let trvajícího každodenního antikomunismu. Tím se více a více otevírají dveře pro nástup fašismu. Spoluviníkem je i Ivan David, protože i on si několikrát ztěžoval, jak mu komunisti dělali to či ono. I on se na umetání cestičky pro fašismus podílí, možná v dobré víře tzv. svobody slova. Pandořina skřínka už byla otevřena. Ještě pan David bude divit. Raději by se měl za komunisty postavit, protože to je alespoň podle ideologie jediná protifašistická síla na našem politickém nebi.

      Vymazat
    2. Fašismus je neoddělitelná součást kapitalismu. Dřímá v jeho útrobách v latentní podobě do té chvíle, než se utvoří vhodné podmínky pro jeho probuzení, a to v období, kdy se jemu imanentní rozpory vyostří, tj. kdy se utlačovaní vzepřou jeho nadvládě.

      Vymazat
    3. 19:16 Není to úplně přesný. Fašismus v obecném smyslu (tedy nikoliv konkrétní dle veronského programu realizovaný v tzv. Sociální republice Saló) je apolitický, jedná se de facto o reakci etablované nerovnostářské společnosti proti násilí oněch Stoddardem definovaných podlidí, usilujících o její zničení násilnou revolucí! A protože jak napsal novinář a historik Lothrop Stoddard, podlidé budou vždy proti řádu přirozené, tedy nerovnostářské společnosti povstávat, tak etablovaná společnost se proti nim vždy bude bránit až do krajnosti!- http://www.stjoseph.cz/pojem-fasismu/

      Vymazat
    4. Profesor Benoni píše, že fašismu je takový "karbanátek", není sám o sobě ani zlý, ani dobrý, záleží na směsi ze které je "upečen". Prostě je to antikomunismus! A jde o to, jaké třídy a vrstvy se na něm podílejí ...

      Vymazat
    5. Fašizmus je vždy naordinován "demokracií", když je sama v koncích s dechem! Jen ještě nevíme, kdo stojí za demokracií! Tedy víme ale jen někteří.

      Vymazat
  5. To chce klid. "Rudý" mladíček je jen rádoby ironický hlupák.
    Jedná se zřejmě o tělesně postiženého jedince, který tráví,
    a to doslova, svůj mizerný život u komplu, a nakonec díky jemu, rozjíždí "diskuse". Tělesné postižení se mnohdy promítá i do duševní oblasti. Takže, upřímnou soustrast,
    "rudý" mladíčku.

    OdpovědětVymazat
  6. 10:53 Mýlíte se, rudí dědečkové" se za maďarské divize už modlit nemusí, za ně se již jim "pomodlila" Rudá armáda...
    Nezapomeňte, že Rusko války nezačíná, ale ukončuje...

    OdpovědětVymazat
  7. Tak nám to hezky pokračuje, to v další fázi přibude taky Slovensko, né? Nebo se mýlím?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano Ukrajina, Maďarsko, Slovensko, pak Rumunsko atd. Zkrátka státy bývalé Osy. V pobaltských zemích fašouni pochodují už dávno. Jedeme na plné kule do fašismu. Tohle v Evropě dopadne špatně. A kdo za to může ? Všichni ti, kteří nadávají na komunisty, socialismus a současně hýkají nad kapitalismem a vítají tmavokožce například z Afriky. Všechno to pak plodí reakci.

      Vymazat
    2. 11:33 I Slovensko "může mít své hrdiny"..:

      "Málo známou skutečností je, že po boku Wehrmachtu se útoku proti Polsku zúčastnila i speciálně vytvořená slovenská polní armáda pojmenovaná Bernolák."
      https://zoommagazin.iprima.cz/valky/slovaci-nemci-valku-zacali-soucasne

      "V úterý 24. června 1941 v poledne ohromení občané Slovenska uslyšeli z rozhlasu prohlášení ministra vnitra Alexandra (Šaňa) Macha: „Slováci, Slovenky, občané Slovenské republiky, poslouchejte! V plné solidaritě s Velkoněmeckou říší nastupuje slovenský národ v obraně evropské kultury na své místo. Útvary naší armády překročily hranice Slovenské republiky, aby se připojily k bojující armádě německé.“
      https://www.reflex.cz/clanek/historie/72320/pred-75-lety-vyhlasilo-slovensko-valku-sovetskemu-svazu.html

      Vymazat
    3. áno - lebo predtým Poľsko anektovalo Slovenské územie, po zabraní svojho územia sa slovenské vojská zastavili, a nepokračovali ďalej, predtým Tiso na otázku Hitlerovi, či sa to nebude priečiť Nemecku, odpovedal Hitler, že nie, nech si zaberieme koľko chceme, pri Tisovej odpovedi že chceme späť len svoje, sa zasmial a odpovedal, to čo si dobyjete bude vaše, Tiso s vďakou odmietol, podobne sa vám vrátilo Tešínsko, ale bez zásahu Česka,

      Vymazat
    4. Slovensko sa účastnilo po boku Nemeckej armády, kvôli tomu, že mu Poľsko zabralo územia v 1938-39, ale aj tie územia ktoré počas Československa odstúpilo Poľsku v 1919 až 1921. Teda časť Oravy a Spiša.

      Vymazat
  8. opakuji, že nadšení z Polska a Madarska není na místě, vývoj tam jde dozadu, probouzí se náboženský fanatismus, nacismus a rasismus.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 11:48 Otázkou je, zda je tomu skutečně tak nebo se jen jedná o okrajové záležitosti, které jsou nám záměrně podsouvány. Varující by pro nás mělo být, že tyto "informace" se shodují s "informacemi", které pochází z vedení EU.
      K posouzení nám chybí hodnověrné informace...

      Vymazat
    2. 11.48.ma asi bohuzel pravdu.Obdivovat Orbana je dost mimo.Broji napr.proti Benesovym dekretum,prosazuje zakaz interupci.Tohle jeho obdivovatele chteji?

      Vymazat
    3. Vývoj zpět jde přinejmenším v celé Evropě.

      Vymazat
    4. Anonymní13. ledna 2019 11:48
      Nejspíš máte pravdu, ale kde se vzal ten vývoj? Podle mého názoru to je reakce na protinárodní politiku EU, která se nehodlá zastavit ani před likvidací evropských národů. Dokud budeme tuto politiku trpět a podřizovat se jí, napětí ve společnosti bude stoupat a reakce budou čím dále horší.
      Řešení je v okamžitém odmítnutí této EU politiky a řídit se národními zájmy. Nežádat od nich dotace a nepřispívat jim na jejich rozvratné neziskovky a milionové platy jejich poskoků. Vždyť co pro svoji zemi dělá za ty peníze, třeba Šojdrová? P.K.

      Vymazat
  9. Fefíci by si měli hlavně připomínat jak si naběhli na vidle. Jinak zhebnout za Maďarsko v cizí zemi muselo být velmi povznášející a přínosné. Gratuluji.

    OdpovědětVymazat
  10. Pár snímku z hlavního města Pchongjang, které má podle posledního sčítání v roce 2008 přes 3,2 mil. obyvatel.

    https://navratdoreality.cz/zivot-v-severni-koreji-5798.html

    OdpovědětVymazat
  11. I když mám radost, že Orbán bojuje za svoji vlast proti nelegální imigraci a totalitní EU ( EK), čímž se profiluje ve V4 jako správný chlap, někde jsem četl jeho výroky, kde napadá platnost našich "Benešových dekretů", což je nepřípustné a měli bychom být hodně na pozoru !
    Takže ano, ve V4 táhněme za jeden provaz, ale odsud podsud. S Poláky je to podobné.
    Pokud je úvodní článek opravdu produktem maďarské vlády, měl by se Orbán k tomu jako její předseda jednoznačně postavit. Protože jinak by si mohl podat ruku s Pornošenkem a Banderovci.
    A propó, Maďarsko, jako spojenec Německa, je podle poslední války poražený stát a podle toho by se mělo chovat.
    Co dělali v minulosti Maďaři na Donu, když útočili proti Sovětům ? Není mi známo, že by Maďaři historicky vůbec někdy obývali takováto území.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:05 Zřejmě se chtěli znovu podívat do své původní domoviny. Některým se zajatců na Donu se to možná "podařilo"...

      "Staří Maďaři (též Uhři či Pramaďaři) je historické označení kočovného kmenového svazu s původní vlastí pravděpodobně v oblasti západních svahů Uralu. Jejich nejbližšími příbuznými jsou malé národy Mansi a Chanty, žijící na východ od Uralu na západní Sibiři u řeky Ob, kde mají vlastní autonomní oblast s centrem ve městě Chanty-Mansijsk."
      https://cs.wikipedia.org/wiki/Sta%C5%99%C3%AD_Ma%C4%8Fa%C5%99i

      Vymazat
    2. 12:46
      děkuji za rozšíření historického obzoru, nicméně řekl bych, že se právně nebudeme už raději vracet do doby před Velkomoravskou říši a odvolávat se na nějaké kočovné tlupy.

      Vymazat
  12. To nebude náhoda, že poslední dobou v našem sousedství začínají glorifikovat hanebnou fašistickou/nacistickou minulost a její neslavné "hrdiny".
    Že by jako součást psychologické přípravy na tu další proti Rusku?
    Po níž ovšem už nezbude těch, kdo by na všechny padlé "hrdiny" ještě i po letech vzpomněli? ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to přirozený vývoj navázaný na směr politiky tzv. severoatlantické civilizace posledních 30 let. Dříve by si to nikdo v politice nedovolil, o poválečných letech ani nemluvě. Ale když fašisté a další úchylové vidí jaký to tady nabírá směr, mají stále více odvahy otevřeně se k tomu hlásit.

      Vymazat
  13. Ta úvodní věta článku je velmi inspirující. Česká vláda třeba bude časem vyzývat, aby byla uctěna památka českých vojáků, „kteří bojovali až do konce za Česko v africkém Mali“ během třetí světové války.

    OdpovědětVymazat
  14. Uz mne nic neprekvapi .Lze se docist,jaci byli hrdinove frankističti povstalci či jaky byl Pinochet frajer a jak dobre zatocil s Allendem.Madari a Polaci -to neni vubec dobra cesta.Fasouni před valkou,fasouni dnes.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:41, blahopřeji, jste asi jediný, kdo ví, že Maďaři a Poláci se po celá staletí snažili ovládnout území okolo Černého moře. Poláci ze severu a Maďaři z východu (ale na svých úplných počátcích i ze západu). A stále nemohou zapomenout na své slavné říše a rozlehlá území, která dříve (v různých historických obdobích) ovládali. Jen se děsím časů, kdy si i například Bulhaři vzpomenou na svá historická území, která nebyla svého času zase tak daleko od Moskvy.

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    3. Pane 18:27, Ako si náhle Bulhari spomenú na svoje historické územia, tak od Popradu smerom k Tise bude jedno Onogoursko.
      Potom sa vám budu Bulhari vysmievať že ste pánom závislého územia podriadeného na komitáte Onogouria.

      Vymazat
  15. Rozdělení naši republiky nás oslabilo - Čechy, Slezany a Moravany vůči Německu a Slováky vůči Maďarsku. Vše bylo v plánu a je naši naivitou, že jsme tomu nezabránili. Jenže kdo objektivně posuzuje náš paternalistický postoj ke Slovákům, nemůže být překvapen jejich touhou po samostatnosti a dnešní adoraci Tisy a Hlinky a také Husáka. L.H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní13. ledna 2019 16:03
      „.. kdo objektivně posuzuje náš paternalistický postoj ke Slovákům, nemůže být překvapen jejich touhou po samostatnosti a dnešní adoraci Tisy a Hlinky a ..“
      To si děláte srandu? Jaký paternalistický postoj? Vždyť mají svůj vlastní stát. Dejte si pohov s tím omlouváním, oni to zvládnou sami. P.K.

      Vymazat
    2. Pokud hovořím o paternalistickém postoji ke Slovákům, mám samozřejmě na mysli období společného státu. Vím o čem mluvím, žil jsem tam řadu let a mluvím slovensky stejně dobře jako rodilí Slováci a tak jsem lépe vnímal jejich zapšklost. Došlo to dokonce tak daleko, že byli někteří dokonce i smířlivější k Maďarům a "jejich" filosof Kusý před několika léty dokonce svůj hostitelský národ přesvědčoval o sounaležitosti s Maďary, protože po staletí patřili k Uhrám, jako Horní Země. Ze Slovenska jsem odešel po šedesátem osmém nikoli pro averzi k národu, ale pro jejich nepochopení potřeby fundamentální změny, které jsem se ovšem dočkal až zde a nyní, v řádně pokřivené podobě, s pokračující a zrychlenou deformaci. L.H.

      Vymazat
    3. Anonymní14. ledna 2019 16:58
      Reagoval jsem proto, že mi přišlo, že mícháte dohromady tehdejší společný stát a současné fašizující tendence na Slovensku. Pokud jsem to špatně pochopil, tak se omlouvám.
      Jestliže tam dnes někdo volá po Maďarsku, bude to nejspíš něco, jako když zde někteří trolové volají po Německu. Je třeba si uvědomit, že tam jsou stále nějací potomci Maďarů, jako zde jsou nějací potomci Němců. Je však třeba rozlišovat hlas jednotlivců, od nálady většiny národa.
      Domnívám se, že bychom se měli znovu spojit. Nebo alespoň uspořádat o tom referenda. Ono to rozdělení, asi ani nebylo ústavní. P.K.

      Vymazat
  16. Vse souvisi se vsim.Fasismus je vsude rehabilitovan,protoze je to dnesni hlavni smer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fašismus je rehabilitován, protože kapitalismus jde čím dál tím více do kolem i když nám říkají, že se máme nejlépe v dějinách vesmíru. Čím více se schyluje k maléru, tím více nám říkají jak se máme dobře. Fašismus je dítě kapitalismu. Je to systém reakční od slova reakce na neřešitelné problémy systému. Podívejte se co se například děje v oblasti bydlení. To hrozí budoucí sociální katastrofou. Takže už předem se fašismus musí křísit. Antikomunisti a fanatici kapitalismu si berou do ruky kde co. Jako například věznění spoluzakladatele KSČ Karla Koliatha. Viz zde: https://www.novinky.cz/veda-skoly/494086-karel-goliath-zakladal-ksc-presto-se-stal-nejdele-veznenym-cechoslovakem-v-gulagu.html
      Že to byla vnitrostranická záležitost jim nevadí. Antikomunistům se do krámu hodí úplně všechno. Trocký, Slánský, Kopecký. Kdyby si komunisti na sjezdu dali pár facek v kantýně, tak toho taky využijí.

      Vymazat
    2. 18;01 Toho jsem si vsimla davno..Jsou to zaryti ideologove..rozum u toho nepotrebuji

      Vymazat
    3. Fašismus v obecném smyslu (tedy nikoliv konkrétní dle veronského programu realizovaný v tzv. Sociální republice Saló) je apolitický, jedná se de facto o reakci etablované nerovnostářské společnosti proti násilí podlidí, usilujících o její zničení násilnou revolucí! A protože jak napsal novinář a historik Lothrop Stoddard, podlidé budou vždy proti řádu přirozené, tedy nerovnostářské společnosti povstávat, tak etablovaná společnost se proti nim vždy bude bránit až do krajnosti!- http://www.stjoseph.cz/pojem-fasismu/

      Vymazat
  17. 16:03
    Neříkej naší vinou. Nás se nikdo neptal.

    OdpovědětVymazat
  18. ještě bych doplnil. slováci byli masírováni a jejich představitelé kteří v té době přijížděli do parlamentu se značkami SR (boj o stoličky v EU). Nakonec je přijali do EU celkem záhadně prtože naprosto nesplňovali podmínky přijetí.´

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 17:21 - Bol by si tak láskavý a vysvetlil mi hĺbku Tvojich tvrdení v kontextu pravdivej histórie. Akosi som nepochopil napr. záhadu prijatia Slovenska do EÚ.

      Vymazat
  19. V Letech na jihu Čech za protektorátu zemřeli, při výkonu služby na infekci tři četníci v důsledku nelehké služby, když pečovali o skvrnitým tyfem nakažené chovance tamního pracovního tábora. Vzpomínám si, že na jejich památku tam byla před lety umístěna pamětní deska, kterou kdosi odstranil... nebylo to (to odstranění), vzhledem k probleskujícím trendům v EU, poněkud unáhlené?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. problém je v tom, že ti četníci nesloužili v Rusku, ale doma a to jim nikdo jako boj proti bolševismu neuzná

      Vymazat
  20. Všechny tyhle spojenecké státy třetí říše měly cvakat reparace a způsobené škody si prostřednictvím zajatců poctivě odmakat. Bohužel jejich začlenění do socialistického tábora je od mnohého uchránilo. Silně pochybuji, že byl po válce dopaden nějaký maďarský nebo rumunský válečný zločinec. To se nám to potom oslavuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slováci ovšem dokázali takřka nemožné, když Hitlerovi dezertovali, jakmile mu začala zvonit hrana, a prostřednictvím Československa, a nanicovatého Slovenského národního povstání, se vetřít na stranu vítězů. Dokud pro ně nebylo výhodné Čechy podruhé zradit.

      Vymazat
    2. Nelze též zapomenout, jak hanebně slovenská armáda opustila zastřílená stanoviště na Dukelský průsmyk a bez boje je předala Wermachtu. Stálo to tisíce životů našich a sovětských vojáků.

      Vymazat
    3. 19:27 Hrdinové, aspoň krapet pustili žilou bolševickým mongoloidním a podlidem v duchu prohlášení českých rytířů SS ze Svatováclavské roty - cituji:

      "Kamarádi, válka rozhodující o bytí či nebytí evropských národů dostupuje nejvyššího vrcholu. Německý voják a spolu s nim mnoho desetitisíců dobrovolníků různých evropských národů, stojí dnes v těžkém obranném boji. Nebojují jen za záchranu a trvání vlastních národů, ale společně za život celého evropského společenství, do kterého také náš národ náleží svou slavnou tisíciletou historií. Česká mládež již téměř 3 roky svou prací a jednáním ukazuje, jak mnoho ji záleží na vítězství Říše a Evropy, jež zajistí také budoucnost našeho národa. Mnoho kamarádů se však nechce spokojiti jen tímto postojem a vyslovují opětovné přání, aby také se zbrani v ruce pomáhali chránit vlast, trvání a budoucnost českého národa. Ve svatováclavské idei vidí tito mladí ušlechtilou tradici českého vojáctví, božího bojovnictví a ve svatém Václavu příklad vznešeného bojovníka, který osobní statečnosti ukazoval nám vždy převahu nad hmotou a svou duchovní sílu nadřadil již tenkráte přesile fysické. Ti, kteří si přejí uchopit zbraň v této válce, ví, jak tento se svými spojenci jedná a co za osud také připravuje pro náš národ, kdyby jeho východní hordy rozbořily pevnou baštu evropanství - obranu Velkoněmecké Říše. Nejmladší vývoj v těchto národech a státech, které se octly pod bolševickou hrůzou ukázal, že bolševický režim nejenom nemilosrdně odstraňuje své politické protivníky ale především ničí a rozleptává národní podstatu každého národa, vraždí systematicky nejcennější jeho vedoucí vrstvu, zabíjí přímo v duši člověka vrozenou evropskou velkomyslnost, šlape v prach lásku k Bohu i k lidem, ničí víru v božský řád světa, v jeho zákonitost a spravedlnost a rozvrací veškeré zákony národní evropské vyšší rasové pospolitosti.

      Dílem bolševismu je robot, zbavený své lidské hodnoty, robot, který nezaslouží jména evropský člověk. Jestliže snad někteří naši lidé ještě nemají pravou představu o bolševismu, pak by si tuto v krátké době udělali, až by bolševismus pronikl do Čech a Moravy a obsazoval naše drahé země. Pak by všichni naši lidé byli fanatickými protivníky tohoto moru.

      Jestliže tedy nechceme zůstat bezbrannými tváří v tvář bolševické příšeře, pak proti asijskému robotu, zbavenému lidské tvářnosti i oné vládě, kterou nám věčně dodává tradice národní, náboženská, umělecká a vůbec duchovní, musíme postavit vedle své práce také bojovníka s jehož zbraní září znamení spásy. Proti lavinovitě se řítící příšeře stmelené ze strojů, z kovu, krve a bídy může Evropa a každý člověk zrozený pod jejím nebem postavit jen bojovníka a jeho rytířský štít ducha, který ví, zač bojuje. Jen takový duch a takový bojovník a takové stmelení všech uvědomělých Evropanů je schopno odolat a také odolá přívalu moderního Džingischána."

      No neodolali a tak naše rasa neujde mongrelizaci dle prognózy pana hraběte Coudenhove-Kalergi ...

      Vymazat
  21. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  22. Rudí dědečkové nemohou hajlovat, právě proto že jsou rudí, to znamená nesmiřitelní nepřátelé fašounů a takových pitomců jako jsi ty, který se snaží dávat rovnítko mezi komunismus a fašismus.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. https://www.sinagl.cz/postrehy-a-komentare/8377-brest-22-9-1939-spolecna-prehlidka-wehrmachtu-a-rude-armady.html

      Vymazat
  23. Co chcete po Slovensko ? Byl to zaostalý agrární stát, proto podpora fašismu. Tak je tomu všade, kde mají velký vliv na společnost selské palice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slovensko bol jeden Kresťanský štát, a prezidenta mali Kňaza. čo bi ste chceli, veď Slovensko bolo poľnohospodárskou krajnou, ktorá si v čase hospodárských kríz v 20 a 30 rokoch dokázala poradiť, naopak v Čechách mali nedostatok potravín, kedže ich hospodárstvo sa zameralo na odvetvia priemyslu.
      A ešte aj ten priemysel pozostalosť z Uhorska rozobrali a presunuli do Čiech.

      Slovensko ak by vzniklo za iných podmienok v roku 1939, tak by bolo podobné tomu režimu v Salazarovom Portugalsku .

      Vymazat
  24. Řeknu to asi takhle. Celý bordel je řízen USA. Qui bono.

    OdpovědětVymazat
  25. Takže hrdinové jsou : Hortyovci , Ustašovci , Hlinkovci , Benderovci . Zlí budou asi Sověti ?
    Jak nás to ta soudružka určitelka učila ? Už se mi to asi plete . Marcel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo a Hitler dostane Nobelovu cenu Miiiiiru ! Aspon posmrtne..

      Vymazat
    2. Zaslouženě, vlastenci a zbožní lidé půjdou na piedestal! Bezbožnej xindl bolševických podlidí patří na smetiště dějin ... přesně jak psal pan Stoddard!

      Vymazat
  26. Smrt fašismu ! No pasaran !

    OdpovědětVymazat
  27. My name is Jedy and thanks for sharing this information.

    OdpovědětVymazat
  28. neviem, že by na Slovensku bol rehabilitovaný fašizmus, ale s určitosťou viem jedno, skoro nikto z Vás nemá ani páru o tom, čo sa na Slovensku dialo počas druhej svetovej, viete len to, čo vám nalinkovali súdruhovia - a zabúdate, že Česko bolo národom kolaborantov, aby ČSR nebola na strane porazených, tak vypuklo SNP - somarina, povstanie vyprovokovali sovieti, vôbec nemalo začať, Čatloš dal k dispozícii lietadlo pre politikov ktorí odleteli na druhú stranu fronty, napr. a plánoval sa scenár podobný Bulharsku, že to nevyšlo, nuž hovorí sa kadečo, a aj to, že uvedená nemecká delegácia vôbec nemala čo v danú chvíľu robiť na Slovensku, a tak ďalej, a tak podobne, a rádi by sme, aby ste sa starali o svojich súdruhov vo vláde, my komunistov nemáme, dalo by sa povedať, že váš červený teror je horší ako náš ľudácky, takže paralela - istá tu je ....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli česko bylo národem kolaborantů, tak kam potom s váma? Nehledě na to, že česko jaksi není národ, ale stát. Jedno vám jde perfektně, ze všeho se vykecat. Beneš měl být chlap a v roce 1945 trvat na tom, že slovensko je nadále samostatné a pak bys pochopil, že vám na tu fintu s SNP nikdo neskočil. Tudíž byste jako poražený stát platili reparace.

      Vymazat
  29. My dobře víme co se na Slovensku dělo , naši dědové byly ve Slovenské armádě . Byly na Ukrajině . To synak nevieš .

    OdpovědětVymazat
  30. Ľudia ktorí boli v rokoch 1938-1944 v Maďarskom Kráľovstve, a narukovali do Maďarskej Kráľovskej armády, budú mať štatút Hrdinov.
    Aspoň tí ktorí boli na Done, a od Donu sa vrátili naspäť domou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslíš týchto pri Voroneži? Takto skončila slávna neporaziteľná Madarská armáda najmenej 150 000 mrtvych, v Donskom oblúku pri Voroneži. https://www.cez-okno.net/files/clanok-subory-2013/2-armada-na-done.jpg

      Vymazat
    2. Myslím tích občanov Československa, ktorí boli pripojení k Maďarskému Kráľovstvu, a museli narukovať do Maďarskej Kráľovskej armády.

      Vymazat
    3. Pane 11:18 v Maďarskej Kráľovskej armáde v pracovných jednotkách bolo kopec Nemaďarov.

      Vymazat
    4. 11:18 nerev bratček, nerob nam tuna ostudu! Ved sa nám teraz vedie lepši ako jemu, ako všem týmto závistným a zbabelým čeHúnom! Ked naši dedovia bojovali za Európu,tak ti jejich chujskí dedkovia dýchali kakao aby nemuseli budovat spoločnú budúcnost v ramci kulturných národov lebo rovno sypali piesok do heinkelovských motorov - zbabelci zákerný! Preto my sa im možeme iba smiat dnes a zazpievať si tu našú! - https://www.youtube.com/watch?v=FbKdjzqWIA0

      Vymazat
    5. 14.1.2019 16:54 Vydávaš sa za Slováka a máš tam v niekoľkých vetách plno čechizmov (lepši, všem, jejich, také slovo ako bratček je rarita, ô na klávesnici tiež asi nemáš). To by žiadny vzdelanejší Slovák takto nenapísal. Mimochodom 1. pád množného čísla má byť "zbabelci zákerní".
      Z toho mi vychádza, že nie si Slovák a iba sprosto provokuješ.

      Vymazat
    6. 11:42 To není umění poznat:)) Radši mi prozraď co se to v tý písni zpívá!!! Nerozumím slovům: "Hore chlapci na lode ..." a dál?

      Vymazat
  31. A co takhle věnovat pár slov našim hrdinům - mám na mysli Jana Palacha, kterému i Vámi tak osočovaná ČT 50 let od jeho tragické smrti věnovala celý týden. Ale zřejmě nesplňuje Vaše ideologická kritéria, protože hlavná vinu uza jeho statečnou oběť nese SSSR.Poněkud hloupé a omezené.

    OdpovědětVymazat
  32. Pokud je uvedená informace pravdivá, tak je přeci jen překvapivá. Právě v Maďarsku se zdálo hned po 2. světové válce, že je vcelku kvalitní všeobecné vystřízlivění a racionální pohled na věci. Jinak ovšem ti maďarští vojáci nebyli dobrovolníky ani žoldnéry, kteří šli do SSSR z osobního prospěchu, ale byli do armády nahnáni. Takže skutečně padli pro zločinnost vládnoucího i tehdy kapitálu. A asi tak by měla vyznívat jejich připomínka: padli pod vedením a z nařízení zločinných politiků a velitelů!
    Palachova demonstrační sebevražda - tehdy se světem nesla propaganda dokonce sériových manifestačních sebevražd "cestou" živých pochodní, zejména ve Vietnamu, kde takto protestovali občané proti válce a okupaci země USA. Je to podobné i se sebevraždami "atentátníků", kteří obětují svůj život proti nepříteli partyzánským bojem. Jistě, kdyby měli možnost zabíjet občany nepřátelské země z nepostihnutelných letadel či raketami, jak tomu je v USA, nebylo by takovýchto demonstračních sebevražd. Palach také neviděl jinou cestu, škoda, třeba mohl posloužit českému národu více jako žijící člověk. Jenže Palach byl u nás sice první, ale zdaleka ne poslední a osud dalších sebeupálených (A NEBYLO JNICH MÁLO!) ještě v devadesátých letech po "hadráku" u nás se pečlivě tutlá. Proč asi??? Vzpomeňme i je a jejich marnou smrt, diktatura - ani ta dnešní - se moc ovlivnit nedá sebeobětováním, to spíše propagandou.
    A co takhle říkají naše media na bestiální řádění francouzské policie proti "pokojně" demonstrujícím žlutým vestám? Vím, že podobné demonstrace u nás proti zasedání Měnového fondu" (?) byly kroceny podobným "demokratickým" způsobem našimi poldobíjci a tlučhubové v parlamentě nic, nic, nic! Mlčí jako ryby, kdyby aspoň měli tolik rozumu!

    OdpovědětVymazat
  33. Dobrý den, šťastní přátelé nového roku, je to můj rok svědectví. Zázrak se stále děje, přečtěte si mé zázračné svědectví. Nemohu ani vysvětlit, jak se to všechno stalo, funguje to jako slib Drigbinovie, velkého člověka, který Bůh zvykl přinést pravou lásku ke svému manželství s jeho kouzlem. Můj manžel podepsal rozvodový list před šesti lety poté, co kamarád navštívil náš domov. Žijeme v Marylandu v USA, po více než šest let jsme měli dvě děti společně, kvůli mým dvěma synům obětuji všechno, abych pracovala v manželství, po nějakém měsíci můj manžel přestal dělat věci tak, jak používá a kdy snažte se mu říct, že skončíme s bojem, jednoho dne se můj manžel podíval do očí a řekl, že je mezi námi. byl jsem tak překvapený, takže jsem se ho zeptal, co jsem udělal špatně, ale na straně, chtěl nový život. Miluju svého muže tolik, že jsem nemohl žít bez něj den po mé straně a moje děti mohou žít tam dál. Můj manžel odešel domů po dobu čtyř měsíců. žádné telefonní hovory nebo textové zprávy od něj. Byl jsem tak strach a plakal celý den a noc na dlaždici Jednoho dne přišel domů opil s některými doklady s ním Pokusím se s ním mluvit, ale spal, takže když spal, podíval jsem se na dokumenty, které jsem byl tak překvapen, že jsem viděla rozvodové papíry, takže jsem četl rozvodový papír a byl jsem tak šokován, že jsem viděl mé jméno na dokumentu. Následujícího dne se ho zeptám, co to znamená, ale on sám chtěl nový život sám, volal jsem ho a prosil ho, aby přestal, co dělá. že ráno přišla žena a řekla mi, že je můj manžel právník. Tak jsem ji pustil dovnitř, pak ji nechal vědět, co se děje, a ona by měla dostat právníka, ale já ji prosila, že nemám peníze nebo někoho, kdo může pomozte mi. Takže podepisuji rozvodový papír a to bylo, že v loňském roce mi starí přátelé řekli, že můj bývalý manžel nyní pracoval blízko svého domova a teď má s sebou novou ženu, rozhodl jsem se, byla. Byl jsem šokován, když jsem viděl toho stejného právníka, který jsem zíral plakat. Tvá přítelkyně mi pomohla zotavit mého manžela zpátky mi řekla o doktorovi igbinovii, jak pomáhal lidem tak chtít, tak chci domů a číst on-line blog o poradenství / rozvod, četl jsem svědectví od ženy, jménem Mary Michael, jak. Drigbinovia jí pomohla vrátit manželství zpět, nikdy jsem nevěřila kouzlu kouzel, ale rozhodla jsem se to zkusit. Takže jsem mu poslal zprávu na své e-mailové adresy doctorigbinovia93@gmail.com, před dvěma hodinami mi odpověděl, a řekla jsem mu všechno o mém manželském problému, udělal mi slib, že mi pomůže vrátit se ke mému manželovi zpět. Drigbinovia mě poučila a řekla mi, co mám dělat během těchto sedmi dnů oběda lásky kouzlo. Sleduji všechny pokyny a dělám to, co jsi mě požádal, abych se dobře ujal. Jen tři dny po lásce bylo oběd ve vzduchu, můj manžel mi zavolal neznámým číslem. Byl jsem tak překvapen, že můj manžel stále má své telefonní číslo, aby mě kontaktoval tak laskavě. Zpočátku byl můj manžel obezřetný a cítil se provinile, že mne i naše děti osamocil po mnoho měsíců, aniž bych řekl nic jiného, ​​než aby můj manžel Raymond přišel do kostela v kostele přes noc, aby se omluvil. Jsem velmi rád, že můj Farmily je na zádech, jsem vděčný za to, co mi Drigbinovia pomohla. Velmi doporučuji každému, kdo má problém s manželstvím nebo partnerem, kontaktujte jej dnes, abyste se rychle vrátili k vaší skutečné lásce.

    OdpovědětVymazat