Reklama

sobota 19. ledna 2019

Prognóza neradostné budoucnosti 2

Martin Koller
20. 1. 2019
V první části neradostné prognózy jsem se zaměřil na ekologistickou korupční zlodějinu, která v EU a u nás z velké části nahradila ekologii. Z hlediska pakování se penězi nás všech je opravdová ekologie ve srovnání s ekologistickými lobby solárníků a větrníkářů a pěstitelů řepky, doslova žebračkou. Vzhledem k výročí hrdinského činu Jana Palacha, jemuž jsem věnoval nedávný článek, zabývající se spoluprací ministra školství Plagy za ANO a BIS pražské havlérky, jako ukázce myšlení doby nacistického protektorátu, která by se Palachovi určitě nelíbila, se věnuji pokračování v prognóze až dnes.


Ekologové, ekologisté a peníze

V diskuzi k článku o ekologistech se objevily i faktické připomínky, kromě obvyklých nenávistných pomluv a nadávek, které placeným slouhům cizáků nahrazují argumenty. Především je zde kritika systému výměny akumulátorových bloků kamionů, místo jejich nabíjení ve stanicích u dálnice. Dovedou si vážení kritici představit nabíjení akumulátorového bloku, který dopraví kamion o hmotnosti kolem třiceti tun na vzdálenost 150 km. Dál to moc nejde, protože řidič si musí nechat rezervu, ale také potřebuje elektřinu na topení, nebo chlazení vzduchu, činnost přístrojů a ovládání brzdového, případně hydraulického systému. Účinnost pohonu se mění podle povrchu vozovky a adheze a to pomíjím ochlazování akumulátorů v zimě, které snižuje jejich kapacitu. Pokud elektrický kamion při reklamním předvádění ujede 200 km, v praxi je to s bídou 150. Kamion na naftu ujede bez zastávky i tisíc kilometrů a doplní nádrž za několik minut. Kromě toho, akumulátory, které umožní jízdu třicetitunového kamionu na vzdálenost 150 km, budou podstatně těžší, než nádrž nafty, kterou si veze a která stále ubývá. Pokud by se kamiony nabíjely u stanic, značná část z nich by permanentně stála, zatímco výměna akumulátorového bloku by byla časově srovnatelná s plněním nádrže. Rozumnou cestou je především omezení kamionové dopravy, přestože to narazí na zuřivý odpor nadnárodních korporací obchodujících s ropou a jejími deriváty.

V diskuzi se ozval ze strany ekologistů oblíbený primitivní argument, určený pro primitivní čtenáře, abychom se podívali z okna. Je tam, přece teplo a stále tepleji. Ekologisté buď neumí číst, nebo nechápou obsah čteného textu, případně ho chápat nechtějí. Nelze se divit, protože velká část mladší, ale část i starší generace nedokáže přečíst delší text než o rozsahu jedné strany A4, kterou si vypatlají na tabletu, tedy úroveň žáka třetí třídy základní školy v předlistopadovém období. Poté padají únavou. Pro ně musím zdůraznit, že odborná většina, která odmítá zásadní podíl člověka na oteplování, a hlavní příčinu vidí v historicky doložené cyklické změně teploty přece neříká, že se neotepluje. Tvrdí pouze, že se otepluje méně, než tvrdí zhýčkaní intelektuálové z ekologistické lobby, kteří tráví čas v klimatizovaných kancelářích a autech. Odpůrci ekologistů, mezi které patřím i já, jsou většinou ekologové. Mnohým se otevřely oči po shlédnutí zelených nátlakových agresivních akcích multimilionáře Bursíka a jeho biomasy, které připomínaly spíše teroristy z Antify a byly zaměřeny hlavně na zisk s využitím užitečných pitomců.

Ekologové jsou rozhodně za čistší vzduch a vodu. Z tohoto hlediska ovšem není možné zdražovat neustále ekologická paliva elektřinu a plyn, která jsou potřebné na topení v našich zeměpisných šířkách. Ona se ostatně zdražují všechna paliva. Každý není tak bohatý jako lobby ekologistů a jimi korumpovaných politiků a neziskovkářů, takže lidé mnohdy topí kdejakým svinstvem, protože na dražší a ekologické topení nemají ani po třiceti letech růstu HDP a blahobytu. Podobný podvod jsou do značné míry různé kotlíkové a podobné komedie. Když sečtete náklady na projekt a firemní práci, kterou by si mnozí udělali sami a případně úroky z půjčky od banky, tak neušetříte v podstatě nic. Výdaje se jen časově rozloží. Systém podporuje bohaté a vydělají na tom topenářské firmy, banky a ekologistická lobby.

Je to stejný podvod, jako zvýšení platů a důchodů od Babiše v době, kdy raketově rostou ceny prakticky všeho. Ve výsledném má dáti, dal, nakonec důchodci nedostanou nic, někteří na tom budou možná hůř. Ostatně k největším solárníkům patří státní firma ČEZ, vydatně se na tom podílejí politici z ČSSD i KSČM chválená oligarchou za politickou spolehlivost, zatímco největší pobírač dotací za řepkovou zlodějinu, tudíž nikoli podnikatel, ale systémový ekonomický parazit, je náš úžasný premiér. Vzorovým solárníkem byl přítel vlastních zájmů ministr průmyslu a obchodu Urban. Právě za jeho vlády si udělal náměstek Petříček, bývalý nomenklaturní kádr a otec dnešního ministra zahraničí z ministerstva soukromý pašalík. Urban se pro samé pěstování kníru, hraní fotbalu a předvádění před sekretářkami v plavkách po dědovi neměl čas zabývat takovými prkotinami, jako úkoly ministra. Jen v aroganci jsou si Urban, který chtěl nedávno reformovat ČSSD s multimilionářem Haškem a oba Petříčkové rovni. Vzoroví euromarxističtí socialisté bojující za svoje koryta a cizácké zájmy, vydatně pohrdající voličským bahnem. Ale nejsou sami. Divili byste se, rodina, které soudružky patří k významným polárníkům. A prý bojuje za práva pracujících. Asi právo platit předraženou elektřinu, aby si politici, včetně levicových, žili lépe, než kdysi šlechta. Ilustrativnější doklad komediálnosti, arogantní nestydatosti, hrabivosti a prohnilosti české politické scény si nelze představit. Blíží se volby do europarlamentu, takže nezapomeňte volit demokratické politiky a ekologisty, jen ať cena elektřiny a vody roste a důchody se privatizují. ANO, ČSSD, spolehlivá KSČM a celá pražská havlérka pospolu, s nimi bude líp.

Začít by se mělo omezením kamionové dopravy, především tranzitní. Kromě letadel jsou nejhoršími ničiteli ovzduší elektrárny spalující s podporou ekologistů fosilní paliva, místo využití jaderného a kamionová doprava. Značnou část z ní lze odstranit. O tom, že české výrobky se vozí do Německa, tam se k nim dají německé papíry a vracejí se s podstatně navýšenou cenou zpět, jsem již psal. Rovněž nevím, proč by se turecké hadry, boty, drogy a ovoce nemohly vozit do ekologického Německa ekologičtěji a levně loděmi. Rázem by byla kamionů na našich dálnicích polovina. Některé lodě jsou jak známo chladírenské, takže v nich pohodlně vydrží i tropické banány, nebo maso z Latinské Ameriky a Afriky. A dokonce jsou poté levnější, než česká jablka a hrušky. A z přístavů, kde jsou na něco takového dávno zařízení by se mohly tyto produkty vozit ekologičtěji a levněji vlaky. Teprve z nádražních terminálů by je rozvážela na menší vzdálenosti vozidla, která by proto mohla mít elektrický pohon. Kromě toho by se část kamionů mohla na větší vzdálenosti přepravovat po železnici, která je podstatně ekologičtější a levnější ve srovnání s kamiony z důvodu podstatně menšího valivého odporu kol. Tak to dělají ve Švýcarsku a jde to. U nás ne, protože naftová a benzínová lobby a jí placení politici by přišli o podstatnou část zisků, takže žijeme v rakovinotvorném smradu, riskujeme život na komunikacích a platíme za jejich enormní ničení přetíženými náklaďáky. Havel žvanil o morálce, a tak amorální společnost ve vztahu nejen ke zvířatům, ale i k většině lidí, jako v současnosti tu snad nikdy nebyla. Dnes žvaní zelená lobby a její politici o ekologii a takové ničení životního prostředí se vidí málokdy. Ještě, že se občas podaří prosadit i nějaký ekologický projekt. Nejvíce se to pravděpodobně daří v oblasti čistoty vody, jen kdyby ta pitná nesloužila k obohacování cizáků.

Je třeba se zabývat především jadernou energetikou. Elektrárny stojí u nás. Jsou nejekologičtějším zdrojem elektrické energie, a především stálým zdrojem elektrické energie na rozdíl od zrcátek a větrníků. Mimochodem, ty elektrárny, stejně jako rozvodné sítě se postavily z našich daní, nikoli pro něčí zisk a zalátávání zkrachovalé státní kasy odkázané na půjčování si v cizině. Na Slovensku se staví dva nové bloky, u nás se o tom mlčí, zato se zdražuje. Cena elektřiny z našich elektráren by nebyla tak vysoká, kdyby výroba a distribuce elektřiny patřila státu a kdekdo se na ní nepřiživoval a slavné vlády ji nestydatě nezdaňovaly za účelem naplnění zkrachovalé státní pokladny. Před rokem 1990 byla elektřina téměř zadarmo a měli jsme obrovskou spotřebu do hutního průmyslu, neekologicky žravé elektrické stroje v továrnách, neekologické žárovky, televize i ledničky. Přitom se stavěly elektrárny a levné byty a zadlužení státu bylo malé. Podobné je to s pitnou vodou a nikdo z demokratických politiků se nesnaží tuto situaci změnit. Zájmy převážné většiny občanů je evidentně moc nezajímají. Proč asi?

Babišovo jaderné rozhodování

Již několik let se řeší otázka, kdo bude dodávat jaderné palivo do našich jaderných elektráren. Je to smlouva za půl miliardy dolarů. Minulý týden jsem měl možnost zúčastnit se opravdu zajímavé odborné diskuze na slovenském internetovém rádiu o jaderné energetice a bezpečnosti, která mi umožnila udělat si jasno.

Milovaný vůdce, vlastenecký císař pán, nezištný oligarcha a premiér permanentně řeší kvadraturu kruhu, jak lézt do cizáckého zadku, vypadat, že tam neleze, tvářit se jako vlastenec a přitom být euromarxistou, vypadat jako nezištný dobrák a ještě se přitom napakovat. Jak jsem psal minule, zatím se mu to daří u nemalé části potomků nemyslících českých sedláčků, kteří stejně jako kdysi potroublý Pepek Vyskoč a negramotný pantáta Škrhola věří v dobrého a nezištného císaře pána a jeho zlé úředníky, kteří ho za zády podvádějí a škodí poddanému lidu. On se pan premiér v rámci své životní komedie na veřejnosti občas mazaně tváří, jako by mezi své voliče patřil. Dokonce už si vedle kamaráda Bakaly zajistil i vliv v ČT, která jeho ovečky odborně školí, co si mají myslet, aby nemuseli myslet svým mozkem.

Aktuálně řeší milovaný premiér rozhodnutí, zda využívat pro naše jaderné elektrárny americké, nebo ruské palivo, tedy výrobek buď společnosti Westinghouse, nebo Rosatom. Na toto téma se nedávno konal zajímavý pořad na slovenském Slobodnom vysielači Myjava v pořadu Casus Belli, který se opakuje každých čtrnáct dnů s tématy vojenství, bezpečnosti a technologií. Na tomto vysílači, a to i v jiných pořadech se účastní mnohdy špičkoví odborníci, což v oficiálních, především státních médiích bývá často spíš výjimkou.

První jaderný reaktor nastartovali v USA roku 1942, v SSSR o tři roky později. V obou případech se jednalo nikoli o výrobu elektřiny, ale výzkum zaměřený na vývoj jaderné zbraně, kterou první zkonstruovali v americkém Los Alamos a použili v srpnu 1945 proti Japonsku. K fungování moderovaného a reflektovaného jaderného reaktoru, který slouží jako parní kotel k výrobě elektřiny je potřebné, stejně jako u jiných kotlů palivo. Tím jsou v případě jaderného reaktoru palivové články, které se rovněž nazývají tyče, nebo kazety. Jejich základ tvoří zirkonniobová slitina. Vydrží několik měsíců, až zhruba rok a půl.

Vývoj dospěl v USA i v SSSR/Rusku k v podstatě stejným výsledkům. Palivem v článku je mřížka tvořená takzvanými proutky obohaceného uranu o průměru 9,1 mm. Původně byly mřížky v USA i SSSR stejného, trojúhelníkového tvaru. Následně vyvinula americká společnost Westinghouse článek s proutky sestavenými do čtvercového tvaru. Trojúhelníkové provedení je ve srovnání s čtvercovým více podmoderované, tudíž bezpečnější. Moderátor je látka, která zpomaluje neutrony, které se v ní pohybují a brání neutronům opustit prostor reakce. Články Westinghouse byly v počtu 700 podrobeny v období 2001-2017 výzkumu v Británii. Dále se jich několik desítek potajmu testovalo i v Temelíně. Faktem je, že nedosáhly parametrů na úrovni ruské produkce. Finsko, které je obzvláště důrazné na jadernou bezpečnost je pro svoje elektrárny odmítlo. To neznamená, že by byly vyloženě nebezpečné, ale Finové a nejen oni je považují za trochu méně bezpečné, než ruské. V USA a v Rusku se používají rozdílné metody obohacování uranu, přičemž americká vychází dráž. Proto část amerických, ale i jiných jaderných elektráren nakupuje palivové články v Rusku.

43 komentářů :

  1. Odpovědi
    1. V Německu sice překročily obnovitelné zdroje podíl 40%, ale za jakou cenu? Za cenu toho, že mají krajinu zhyzděnou větrníky! Toto je ekologie? Kdo by chtěl v takovým hnusu žít?
      U nás se ekoteroristi posilněni direktivou EU snaží o něco podobného. A to v situaci, kdy skoro celou produkci Temelínu vyvážíme ven!

      Další spornou věcí je, jestli ten les větrníků v Rakousku a Německu náhodou nezhoršuje sucho na našem území!

      Větrná loby buší do válečných bubnů:
      http://www.hybrid.cz/ceska-vlada-neumi-ci-nechce-vyuzivat-potencial-obnovitelnych-zdroju-energie

      Vymazat
    2. ani slovo o 20procentim vyvozu elektriky tentokrat do dojčlandu a rabovani v nenašich kolonialnich nezdaněnych montovnach bankach a přidruženych kuplandech tak nač šetřit elektriku vodu uhli životni prostředi atd když dojeni statu je neomezene ve stylu po nas potopa a každy pokus o napravu konči estradou

      Vymazat
  2. Snad to budou číst prognostici Zeman, Klaus, Dlouhý a Dyba....

    OdpovědětVymazat
  3. Pan Koller opět skvělý článek a nebojte já určitě jmenované strany volit nebudu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná má pan Koller v něčem pravdu, avšak jak mu mám věřit jeho údajům z oblasti jaderné energetiky, když si není schopen ověřit ani tak snadno zjistitelná fakta, jako je hmotnost plně naloženého kamionu a jeho dojezd na plnou nádrž. Pro jeho informaci: není to 30 tun, nýbrž přes čtyřicet a na plnou nádrž neujede 1000 kilometrů, ale běžně 3000 km, ty nejnovější i 4000 km.

      Vymazat
  4. To jako může Babiš říct, bereme palivo od Rusů a je to vyřízeno? Většín soubor naivní pitomostí, se jen tak nevidí. Kalousek se Sorošem musí mít z podobných upřímných expertů radost. Ten pán není naivní, jenom kope za jiný team, než jak se snaží tvářit.

    OdpovědětVymazat
  5. Kvůli nějakému výročí si člověk nemůže pustit v televizi ani svou oblíbenou reklamu. To je hrůza.
    Nyní jede týden Palach, předtím čtrnáct dní Nanebevzetí sv. Havla, předtím měsíc ubití S
    studenta Šmída poslancem Ondráčkem při Velké listopadové kapitalistické revoluci, které plynule začalo po dvouměsíční masáži, kdy se dva gangy komančů střetly při boji o koryto a ti, co tu bitvu prohráli, založili Chartu 77 a my se jim teď musíme povinně klanět. Před tím nás v pětačtyřicátém osvobodili jenom Američani a to se slaví také asi měsíc, přičemž se správně zdůrazní, že Rus nás okupoval a neosvobodil. Po celé republice se staví památníky sebevrahovi Palachovi a jedno město se předhání před druhým, kdo postaví větší. Polovina zpráv na ČT je jenom o Palachovi a dnes už se mu vkládá do úst i to co evidentně ani nemohl říct, tedy určitě nemohl říct, že souhlasí s dnešním kapitalistickým režimem a jeho bezdomovci, exekucemi zahraničními vojenskými misemi, kdy naší vojáci okupují cizí státy, tak jak nás tehdy okupovaly vojska Varšavské smlouvy, proti čemuž se Palach upálil.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Václaváku pod muzeem se včera pokusili o stejný čin jako provedl Palach další dva občané. Nynější režim je hned prohlásil za psychicky narušené a to ještě nemohlo dojít k žádnému vyšetřování. Pamatuji, že socialistická televize řízená komunisty v roce 1969 když se upálil Palach odvysílala okamžitě vše. Současná demokratická televize ČT neodvysílala nic. Vše se člověk dozvěděl na komerčních televizích.

      Vymazat
    2. ...předtím čtrnáct dní Dopeklavzatí Jidáše Havla, ...by správně mělo znít!!!

      Vymazat
    3. Mesic ubiti studenta Šmida!!!Super !!!!!

      Vymazat
  6. Bylo to dlouhý a bylo toho dost, jsem sice starší ročník, ale stejně jako žáci ZDŠ oblibuji články rozsahu A4. Přesto musím přiznat, že tentokrát opravdu bylo co číst a nic nevynechat. Mám jen jednu připomínku, prírodní zdroje jsou omezené (i když sama příroda se snaží udržovat), ale naše drancování je drastické. Průšvih je v tom, že řadu potřeb lze zajistit s menšími nároky na ni (doprava), další rezervy jsou ve využití méně náročných technologii. Musíme být sami k sobě upřímní, dokladem je výrok - že výfuk elektromobilu je v komínu blízké tepelné elektrány. Tolik k ekologii. Politici × ekologie je promiskuitní vztah. Promiňte pane Kollere, ale připadá mi to jako předvolební polivčička i když sám zatím nejsem rozhodnut.

    OdpovědětVymazat
  7. Ano, opet skvely clanek na straseni a zmateni lidi.

    OdpovědětVymazat
  8. Železniční překládací rampy se bourají, aby překládka mezi železnicí a silnicí nebyla možná. Kamiony projíždějí hlavním náměstím, které k vůli nim musí být jednosměrné , čímž objíždějí mýtný most.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máme počítačové sítě, tak nemohu pochopit, proč se pouštějí do ČR vozy Tir, které nemají kde odpočívat, kde očistit nánosy sněhu, nejsou vybaveny pro jízdu v zimních podmínkách, jsou přetíženy a je jich v určitých směrech tolik, že tvoří kolony. Tomu se přece dá předcházet. Ovšem za podmínky, že zájmy obyvatel jsou přednější než zájmy byznysu.

      Vymazat
    2. ...a zájmy korumpovaných ....

      Vymazat
  9. Ekologie je odnož biologie, která studuje vztahy mezi organismy a jejich životním prostředí a vzájemnými vztahy mezi těmito organismy. Ani už ty články od Kollera nečtu, před lety psal velmi dobře, teď to jsou jen bláboly bohužel :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nečíst úvahy Kollera znamená, že např. víte, že palivové články jsou dvojí a jejich bezpečnost rozdílná? Zeptejte se v Mochovcích, jak dopadly zkoušky článků Westinghaus.

      Vymazat
    2. Představte si, že vím (i když nevím, jak to souvisí s Kollerem a zrovna jeho se na to ptát určitě nebudu) , dokonce můj velmi dobrý kamarád ČVUT fakultu jaderné energetiky studoval a pracuje v oboru... Koller je dobrý voják, ale historik nikdy nebude (půlka z toho, co říká, jsou blbosti) a už vůbec nebude odborník na jadernou energetiku. Možná že si to osobě myslí, ale to je tak všechno.

      Vymazat
    3. 9:38 "Představte si, že vím" - ??? Když to tedy víte, tak proč nám neřeknete, jak dopadly zkoušky článků Westinghaus v těch Mochovcích?! Takhle jste
      Vy ten, kdo říká blbosti! Nebo nám citujte vyjádření Vašeho kamaráda, jenž ČVUT fakultu jaderné energetiky studoval a pracuje v oboru. Zatím platí jen slova v závorce (i když nevím...)
      sck

      Vymazat
  10. články do elektráren bude dodávat asi Ruská firma ,protože je má kvalitnější než amík.Ejhle prásk a Nečasova vláda okamžitě padla.Jsem zvědav jak dopadne Babiš.Zatím kličkuje a pěje ,oj,oj,oj,uběgáje zájčik moj.

    OdpovědětVymazat
  11. Všimnul jsem si, že tu na NR od pátku chybí Radosta a Pepek Vyskoč. Zjevně vachmajstr vyhnal i tyto agenty-trolly šlapat dlažbu na Václaváku a bdít nad tím, aby nikdo další nenarušil Palachiádu, Kvůli včerejšímu pokusu, musejí procházet i zeleň.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V noci byli smazáni.

      Vymazat
    2. Snad to nebyli ti dvá, co se chtěli upálit. Pak bych ovšem chápal, proč o nich mluvili jako o duševně "nevyhovujících".

      Vymazat
  12. V článku pana Kollera se to hemží slovy podvod a tak se na jeho jede takový podvod zeptám.Zvyseni důchodu je prý také podvod a zejména v době kdy se zvyšují ceny všeho.Takze pan Koller odsuzuje zvýšení důchodu,on by podvod asi nedělal a důchodce by nechal tak ať si poradí sami,třeba ať mene žerou.Z jeho pohledu je vlastně Babis lotr,ktery umožní důchodcům žrát stejně jako před zdražením.A není snad nahodou lotr pan Koller?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi to pro vaše chápání pan Koller napsal nešikovně. Měl napsat, že se sice zvyšují penze, ale že to zvýšení okamžitě sežere zvyšování cen např. energií.

      Mimochodem: zvýšení cen elektřiny může vláda ovlivnit. má své zástupce ve vedení polostátní ho ČEZu. Tím asi myslí Koller ten vládní podvod.

      Vymazat
    2. A samozřejmě při počtu důchodců v exekuci, si polepší na zvýšení důchodů i exekutoři.

      Vymazat
    3. První "starostí" aktérů "sametu" bylo již před privatizací, vymazání národnosti z nových OP(občanských průkazů). To není až tak nezajímavý argument. Existuje národnost a víra(nevíra) aspoň v rodných listech nebo jsme již všichni Go-Go?

      Vymazat
    4. Sorry, patří to o vlákno níže.

      Vymazat
  13. Koller se prezentuje jako " odborník na všechno ". Řadě věcí ale nerozumí, navíc je výrazně kritičtější k levici ( má samozřejmě na dnešní katastrofální situaci podíl) než k pravici ( která zkazila více).
    Navíc nikdy nedefinoval podstatu problému , proč je ČR tam kde a to - že od roku 1990 ČR ovládá " Vyvolené etnikum ", které dělá ostatním to nejhorší co může. Že by to bylo tím, že Koller je jedním z nich ??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jdi do prdele s tím antisemitizmem, blbečku!

      Vymazat
    2. Nějaký věcný a odborný argument nemáš ?

      Vymazat
    3. Odborník tě nazval antisemitou a poslal tě do zádele. Co k tomu ještě chceš dodat?

      Vymazat
    4. 22:45 Jen to, že jak na tobě vidno, nejsou to jen ti ruští mužici, co podlehli otroctví, které jim pomohla vydržet idea "slovanské duše", tolik povzbuzována, ochraňována a zneužívaná jejich mongolsko-byzantsko-židovsko-komunistickými vládci. "Slovanská duše" je ve skutečnosti "otrocká duše." (V angličtině: slavic soul - slavish soul.) Je to sen árijského muže uvrženého do otroctví, ochromující práce a života v ponižujících podmínkách, jehož předkové byli vyhlazeni etnicky cizími elitami, a který nemá vůli čelit realitě a postavit se svým pánům! - https://www.youtube.com/watch?v=SvenB1N3WJY

      Vymazat
  14. U nás nemá kdo obhajovat státní zájmy.

    OdpovědětVymazat
  15. Já s panem Kolerem problémy nemám, jeho články jsou fundované pravdivé a vyvážené s dobrými argumenty a to dlouhodobě. Na reakcích na jeho článek, je zcela jasně vidět, kdo jakou ligu kope. Zda je to americký podpindosník, solární baron, jiný zloděj, rusofob, pitomec a nebo chytrolín atd...tady rudý dědeček.

    OdpovědětVymazat
  16. Pan Koller sice vidí to svinstvo, které se stále hlouběji vrývá do chodu této "nejsvobodnější, nejdemokratičtější a nejspravedlivější" společnosti, ale nedokáže pochopit, že právě toto svinstvo je její podstatou. Ovšem vinni jsou euro"marxisté". Chudák Marx se musí obracet v hrobě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kulturní marxismus lze jinak shrnout jako "boj proti falešnému vědomí"! Tedy Gramsci a jiní marxisté dospěli k poznání že určující není změna tzv. ekonomické základny, nýbrž klasiky opovrhované "ideologické nadstavby"! Jak k tomu dospěli?
      Komunisté a marxisté byli ochromeni neúspěchem světové revoluce 1918-23. Dlouho předjímaná válka měla být jejich dobou. Byli naprosto přesvědčeni, že v případě války dělníci spíše povstanou a vzbouří se proti svým vládcům, než aby bojovali proti dělníkům sousedních národů. Historička Barbara Tuchmanová k tomu říká:

      „Když se dostavila výzva dělník, o němž Marx prohlásil, že nemá vlast, se identifikoval se zemí, a ne s třídou.Projevil se stejně jako každý jiný člen národní rodiny.Síla jeho antagonismu, o níž se předpokládalo, že svrhne kapitalismus, objevila lepší cíl v cizinci. Dělnická třída, stejně jako třída střední, nebo horní, a stejně jako lidstvo ochotně, dokonce dychtivě odešla do války. Marxisté se ukázali jako hlupáci."

      Nové vzněty se dostavily na konci války. Komunistické převraty v Berlíně, Mnichově vyřídily Freikorps. Komunistický budapešťský režim Bély Kuna trval pouze několik měsíců.Trockij byl s Rudou armádou zahnán od Visly zpět polskými vlastenci.Nic z toho co marxisté a komunisté předvídali se neuskutečnilo.Jak to, že se Marx tak mýlil?

      Dva Marxovi žáci-Lukács, Gramsci našli své vysvětlení.

      „Kapitalismus dělníky nezbídačil. Jejich osud se ve skutečnosti zlepšil a revolučně nepovstali proto, že jejich duše byly po dva tisíce let syceny křesťanstvím, které je oslepilo v jejich opravdových třídních zájmech. Dokud křesťanství a západní kultura, imunitní systém evropské společnosti, nebudou vykořeněny z duše západního člověka, marxismus se nemůže zakořenit a dělníci v jejichž jménu se mělo v revoluci bojovat, budou revoluci zrazovat. Sázka marxistů a komunistů na dělnickou třídu, byla sázkou na špatného koně."

      Vymazat
  17. Ty vlhký sny vo vláčkách jsou naprosto mimo mísu. Já sice chápu, že některejm lidem vydrželo hraní s vláčkama do dospělosti, ale mohli by mít aspoň tolik slušnosti, že to nebudou srát násilím ostatním. Téměř naprostá většina z těch, kdo kdy zkusili dopravit vlakem něco jinýho než čedest vagonů dřeva, uhlí nebo písku, se vopotí až na prdeli, jenom si na to dneska vzpomenou. Zcela nevhodný a zcela nepoužitelný, není.--li vaším cílem, aby lidi umírali hladem, protože žrádlo nepřijede a ten zbytek bude stát dvakrát tolik. Je fakt, že by to hodně těch ekologistickejch problémů vyřešilo, kdyby půlka populace vymřela :D

    Co se týče lodí, je známo, že dopravní lodě pálí ty nejhorší sračky a s ohledem na objem jejich motorů jenom těch pár až tak ekologistickejch lodí vypustí víc emisí, než všechny kamiony v Evropě dohromady.

    Co se týče paliva, pokud mě paměť nešálí a nedošlo k nějaké změně, existovala povinnost po jisté době měnit dodavatele, takže neznalci se budou plácat v hovnech nějakejch šarád, ostatní ví, že TVEL na příští období prostě dodávat nebude :D

    Jo a na SR se žádný dva nový bloky nestaví, jen snad po víc jak dvou dekádách dokončí stavbu, kterou začal už bolševik, a na kterou pěkně srali, dokud podle přístupovejch podmínek nemuseli zavřít oba dva bloky s VVER-440/230 v Bohunicích a následkem toho se nestali čistým dovozcem.

    No, sorry jako, ale spíš se tady hodí říct vo tom slepým kuřeti a zrnu, protože většina článku je plná hovadin, schovávajících se za vzletný fráze odpůrce mainstreamu, akorát je to jaksi ode zdi ke zdi…

    OdpovědětVymazat
  18. Pana Martina Kollera mám celkem rád, pokud čtu jeho příspěvky k vojenským tématům. Teď jsem poněkud na pochybách. Pokud píše takové bludy ve vojenských otázkách jako v otázkách elektromobilů tak fakt nevím na co je odborník. Vyměna baterii je naprostý debilismus. Prtože Vám nikdo zezajistí že nezůstanete vyset po ujetí cca poloviny předpodládaného dojezdu.
    Prostě nevíte jak starou a kolikrát nabíjenou baterii Vám tam dali. A protože jde o kšeft a peníze tak asi v tom budou podvody. Pokud kamion nebude takzvaně hybridní tak to může být skutečný problém. Prostě tato technologie ještě není na úrovni aby byla použita v masovém měřítku. A i jinak nevěřím, že může nahradit stávající množství automobilů.

    OdpovědětVymazat
  19. Provoz kamionů je nejen zájmem ropných korporátů, ale v Evropě dnes už i tlakem zhýčkaných zákazníků. Pokud chcete všechno hned, nejpozději zítra, někdo to prostě musí včas dovézt, a toto tempo jsou schopny zajistit jen kamiony, a automobily vůbec. Taková je realita, ať se Vám to líbí, nebo ne.

    OdpovědětVymazat