Reklama

.

.

středa 6. února 2019

Češi jen závidí, Maďaři vrací úder. Německo to bude zatraceně bolet!

Petr Šulka 
6. 2. 2019    Globe24.cz
V závodě na výrobu motorů firmy Audi v maďarském Györu skončila stávka, která může otřást střední Evropou. Zaměstnanci německého automobilového giganta si vystávkovali podmínky a zvýšení platu, které jim může mnohý český zaměstnanec jen závidět.



Boj byl tvrdý. Maďarští zaměstnanci zavřeli výrobu na týden. Teprve poté, když musela být přerušena na dva dny výroba v mateřské továrně v Německu, vedení automobilky povolilo. Platy poskočí zaměstnancům o plných 18 %, což je naprosto bezprecedentní. Vedle toho porostou i bonusy. Mnozí už se úspěch stávkujících inspirovali a hlásí přípravu podobných protestů. Již polovině března ohlásila protesty maďarská veřejné správa, a i čeští odboráři se prý hodlají do podobných protestů pustit.

Větší ránu nemohli Maďaři Německu zasadit. Střední Evropa přestává být eldorádo levné pracovní síly. To bylo hlavní lákadlo politiků pro investory po roce 1989. Nejen Maďarská, ale i Polska, Slovenská ale i naše pracovní síla je skvěle kvalifikovaná, jsou z ní minimální problémy, odbory byly dlouhodobě oslabeny. A ten největší bonus? Neuvědomuje si svoji cenu. Ostatně u nás tomu politici dlouhá léta umetali cestičku investorům nejnižší minimální mzdou ve Střední Evropě. Tomu ovšem začíná být konec.

Nežijeme v od světa izolované bublině. Mnozí zaměstnanci, kteří byli vyslání do domovských zemí svých firem, se nestačili divit. Za stejnou práci jsou jejich kolegové placeni mnohonásobně lépe. Ba co více, chování manageru k lidem je jako ke kolegům a lidským bytostem, a ne jako k mluvícímu zařízení a něčemu podřadnému, jak tomu bývá často v našich končinách pravidlem. Věta „Když se ti to nelíbí, můžeš jít“ je tabu.

Mnozí samozřejmě budou namítat, že investoři mohou sbalit své továrny a spustit je jinde nebo je automatizovat. V tom jim ovšem brání několik faktorů. V první řadě automobilový průmysl je leader v automatizaci a ukázalo se, že ani zde absolutní automatizace není možná. V druhé řadě je na světě prostě problém sehnat dostatek technicky schopných a erudovaných zaměstnanců.

Pokusy o to, udržet si levnou pracovní sílu ve Střední Evropě samozřejmě jsou. Příliv Ukrajinců, Rumunů, Mongolů, Vietnamců nebo i Filipínců zaměstnavatelé doslova propagují. Leč po jejich zaměstnání nadšení brzy zchladne. Podle některých ekonomů je výkonost těchto zaměstnanců až trojnásobně nižší než u kvalifikovaného českého zaměstnance. Navíc jsou problémy s pracovní morálkou a obecným pořádkem.

Je také otázkou, zda skutečně máme takové investory držet. Před několika léty na jedné diskusi vystoupil podnikatel investující v Číně. Rozčiloval se nad neustále se zvyšující se mzdou, kterou musí čínským dělníkům vyplácet. Tehdy to bylo v přepočti nějakých 4500 korun. Také se děsil zavedení sociálních daní. Uvažoval nad přesunem do jiné země. Bangladéš byla prý pro něj ideální. Skutečně je nejlepší pro stát vycházet takovýmto podnikatelům vstříc?

Nyní již je nepochybné, že zvyšování mezd zasáhne především zisky německých automobilek. Ty dlouhodobě na levné pracovní síle z Východu vydělávaly. Pro německou ekonomiku, pokud se hnutí na zvýšení platů rozroste, to bude obrovská rána. Růst, který již nyní není valný, ještě zpomalí. Pokud se němečtí investoři chtějí tomuto tlaku vyhnout, budou mu muset předejít a začít narovnávat platové podmínky sami. Jiná alternativa pro ně prakticky není.

47 komentářů :

  1. NIKDO V ČR NECHCE NEPODMÍNĚNÝ ZÁKLADNI PŘIJEM PRÝ O NIČEM NEVI,

    nikdo z tisku a tv domorodce ČR neinformuje ,že NZP byl vyplácen v rozsahu dnešnich asi 10 000 korun I KDYŽ SE TO JMENOVALO JINAK za minulého režimu,který byl vycinkán!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ceska republika se jiz dle hodnoceni nejvetsi US banky Chase-se dostala do 3 kategorie za nektere rozvojove zeme .Platy, zadluzenost, zivotni uroven ,to jsou hlavni kriteria
      Tak jsme hluboko jeste nebyli -vse v prdeli

      Vymazat
    2. Kdosi tu popisuje,že je to vina dnešnich politických subjektů,kteři nebyli schopni ani za 30 let schválit ani jeden použitelný zákon o referendu,tak na co je my občané platime.
      Tak je třeba,aby vznikly nové strany,kterým by se dal už správný Program sestavený občany,když nynějši jsou nemehla a koleduji si o gummi!

      Vymazat
    3. Tak ji založ, chytráku!

      Vymazat
    4. pro 23.43

      Poslouchej ty blbečku.
      Třicet let tu zakládá kdekdo jakési chcipácké strany ,které vyrukuji s debilnimi programy a krátce poté jsou nebožtiky a udělaji jenom maras.
      Je třeba se zeptat voličů co vlastně chtěji ať to naformuluji sami a nenechaji se obsluhovat tou chamradi
      Pak až to naformuji mohou dát giga inzerát,že hledajou polit.subjekty k založeni stran a hnuti,které by si daly do programu,že chtěji dosáhnout VĚTŠINY ve sněmovně a použiji přitom toho co chce občany naformulovaný Program,
      Pak nebude problém té většiny v Prdlamentu dosáhnout.
      Tak tu ty blbe vysyp co chceš a neprovokuj,že máš dutou palici a chceš,aby to co se sere pořád dookola už dávno všecko za tebe zas řešili strany co se narodi hned na smrtelné posteli jak to teď chodi dookola.!

      Vymazat
    5. Vydatně nadáváš a přitom sám jsi napsal velkou hloupost.

      Vymazat
    6. Napiš důkazy čuramedáne té blbosti a nedřistej tu lži ty majiteli televizní staré bedny,který nic nemá jenom jeji lži!

      Vymazat
    7. Ad 2:31 nadávat umíte, myslet nikoli. Zkusil jste se zeptat lidí kolem sebe, svých nejbližších a známých, co by si nejvíc přáli od politiky? Až to zkusíte a budete si to psán někam na papír, tak uvidíte, jakou hloupost jste zase plácnul.

      Ostatně, nadávání, ponižování a urážení svědčí o vaší nejistotě, nedostatku argumentů a možná i inteligence.

      Dobré jitro!

      Vymazat
    8. Rozděl a panuj funguje od nepaměti .Vybírat při volbách ze 20-30 stran nebo hnutí je nesmysl. Tyto pidi strany a hnutí nejsou ochotny a schopny se spojit a spolupracovat jako jeden celek . Problém je v tom , že každý šéf z tohoto pidi spolku se už vidí v ministerském křesle s možností hrabat a krást pro sebe . Nějaké zájmy a přání lidí jsou jim u zádele . A o tom to je . Je otázkou co by vlastně dokázalo tuto roztříštěnou sílu spojit aby táhla za jeden provaz . Je to zřejmě jen bída , hlad a nekonečné zoufalství až nebudou mít už lidé co ztratit . Tak tomu totiž v minulosti bylo vždycky . Ta doba ještě nepřišla ale už pomalu klepe na dveře .

      Vymazat
    9. PANE 7.23 MÁTE PRAVDU,NENI MOŽNÉ SE PTÁT OBČANŮ NA ULICI

      co vlastně chtěji nemohou to vědět.
      To je úkolem formulovat a nepsaným zákonem i uskutečnit pro intelektuálni špičky každého národa.
      To ,že naši intelektuálové to doposud nedokázali pochopit se dá napravit v okamžiku,když se začnou objevovat skutečné špičky,které začnou přinášet rešeni.
      Je ovšem těžké tyto řešeni předávat voličům v prvni chvili nevědi o co jde a nedokáži to hned pochopit a oblbeni ohlupovadly svému osudu ještě tleskaji.
      Tady si všimněte,že začal vznikat Národni program voličů,který hned v prvnim článku odhaluje,že pokud se mu nedodostane podpory občanů a zvláště hned jeho prvnimu článku tj návodu na odstraněni kapitalismu bez přivlastků,vycházejiciho z gangsterismu a jeho nahrazeni úspěšnými systémy dnes/populisticky/platicich 10 eur na hodinu nemaji dnes už otroci státu pokleslého na úroven rozvojového Konga či Bangladéše ŽÁDNOU ŠANCI.

      BaNÁNOVÉ REPUBLIKYJSOU TOTIŽ CILEM TĚCHTO GANGSTERŮ bez skrupulí!!

      Vymazat
  2. Pěkný článek ale...
    Němci si umí věci dobře spočítat. Může se stát, že své automobilky přesunou třeba do Rumunska, kde je větší nezaměstnanost a levnější pracovní síla. A že by Rumuni nebyli technicky zdatní??? V roce 2013 jsem koupil rumunské auto DACIA a jsem s ním nesmírně spokojen. Dacia patří Francouzům. Když se daří vyrábět Renaultu dobré a levné vozy v Rumunsku, nevidím důvod, proč by se to nemělo dařit například německému VW. Ono se může stát, že Maďaři v GYORU vyhráli bitvu, ale ne válku. Když budou Němci stěhovat výrobu z Maďarska do Rumunska, tak Maďarům do smíchu moc nebude. To samozřejmě platí i pro ČR nebo SR. NIKDO NENÍ NENAHRADITELNŸ.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dacie, například Doker se dokonce vyrábí v Maroku. Tak vo co gou. Brzy spláčem nad vejdělkem.

      Vymazat
    2. 21:17 Co třeba do Bulharska a dopadne to jako s vysokozdvižnými vozíky Balkancar.Na Balkáně jedině rajčata,papriky,okurky...

      Vymazat
    3. Dacie Doker se v Maroku vyrábí do šroubku? Jsou ti rumunští nezaměstnaní všichni pro tuto práci kvalifikovaní? Pánové trochu myslete.

      Vymazat
    4. Vážení, všude jsou šikovní lidé... . Nicméně kulturní rozdíly jsou pro leckoho nepředstavitelné. Co se týká Rumunska nemáte představu jaká je tam fluktuace. Rumun neváhá a jakmile najde něco lepšího, tak jde s tím, že se praxí obohacuje. Našinci se příliš podceňují. Kolegové v Rumunsku se divili, že našinci kupují Dacie. Z principu si ji nekoupí...

      Vymazat
    5. Ale taky to hned v Africe prodají. V Evropě nemají s takovým zgarbem šanci

      Vymazat
    6. To už některé firmy automotive zkoušely přesunout výrobu do Rumunska a nedopadly dobře.Slabá výkonnost a na jaře nikdo do montovny nepřišel, všichni šli dělat na pole.U nás by se mělo také uvažovat o obnově zemědělství namísto montoven.Krach příjde tak jako tak a to bude konečná.Obnovit obnovitelné a postavit nové potravinové výrobny,auta nás neuživí.

      Vymazat
    7. Anonymní6. února 2019 21:17
      „Ono se může stát, že Maďaři v GYORU vyhráli bitvu, ale ne válku.“
      Tak to je, ale takovéto argumenty by nikomu neměly bránit jít do té bitvy. Jistě budou muset následovat další, ale jinak to nejde. Tento globalistický liberalismus stále utahuje šrouby a bez odporu, by nakonec všechny udusil, či zadupal.
      Je navýsost demokratické, sdružovat se do zájmových organizací a prosazovat své zájmy. Kapitalisté to snad nedělají? Oni nemají obavy, že je někdo nařkne z komunismu? Tak proč by se toho měli obávat zaměstnanci? Ten, kdo se nebere za své zájmy, tak tomu je žádný pohádkový dědeček nepřičaruje. P.K.

      Vymazat
    8. Co to je Dacie? Vozil jsem hnůj na zahradu všemi možnými vozíky, ale Decie jsem ještě nepoužíval.

      Vymazat
    9. 5,51 obnova zemědělství je správná myšlenka, ale jak? Půda je ve valné většině skoupena buď cizinci, nebo oligarchy, co pěstují řepku, nebo kukuřici do bioplynek. První krok by musel být přesměrování dotací, ale to by znamenalo výstup z EU, jinak je to bez šance.Kravíny jsou povětšinou v rozvalinách, totéž vepříny, pokud je fungující nerozebere TOP09 za peníze poplatníků daně.

      Vymazat
    10. pro 12:29
      Ohrnujete nos nad Dacii, nicméně ta za ty roky už prokázala svoji kvalitu. Jasně, bylo to levné auto se zastaralou technikou, bez valné výbavy, nicméně - v roce 2006 (kdy jsem kupoval prvního Logana) to bylo velké, prostorné auto, vybavené posilovačem řízení, předními okny v elektrice, centrálem s dálkáčem a hlavně s motorem 1,4 - to celé za 216 tisíc korun.
      V té době stála mnohem menší a nevybavená Fábie přes 300 tisíc - a s motorem 1,2 HTP ;-).
      Nedůvěra ke značce Dacie byla tenkrát docela velká - ale zbytečná, auto se osvědčilo a bylo spolehlivé, za 12 let na něm bylo naprosté minimum závad, takže byly i minimální provozní náklady (největší "problém" byly kulové čepy řízení a tyčky stabilizátoru (díky našim děravým silnicím) - stojí pár set korun + výměna v garáži).

      Dnes je to jiné, ceny se dost srovnaly, takže už mi Dacie finančně nepřijde tak výhodná, jako tenkrát...

      Nechci tady vyvolávat žádné přestřelky, jen napsat, že každý máme svůj vlastní pohled na svět a své vlastní priority, někdo vráží peníze do lepších aut, jiný třeba do bydlení...

      R.

      Vymazat
  3. A kolik že ta úžasná mzda po tom bezprecedentním zvýšení činí?
    Tak co, 25% nebo dokonce 33% mzdy skopčáka na stejné pozici?
    Samozřejmě s Maďaři i Češi určitě makají stejným tempem jako Hotentoti.
    Nikde to nikdo neuvedl

    OdpovědětVymazat
  4. Do Rumunska se té automobilové výroby už moc nevejde, nehrozí odstěhování škodovky z ČR ani jiných automobilek z V4 do této země. 20% Rumunů jsou Romové, co jsou negramotní, dalších 20% Rumunů jsou venkovští bačové.

    OdpovědětVymazat
  5. Co se týče výkonu ekonomiky ČR, průměrná mzda by odpovídala tak na 60% mzdy SRN. To je názor francouzského ekonoma Picketeho. Skutečnost je 30%. Problém je v penězovodu, který odčerpává peníze z české ekonomiky do zahraničních kapes majitelů podstatné části české ekonomiky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proč nemúže mít pokladní v českým Kauflandu stejnej plat jako ta v německým Kauflandu?

      Vymazat
    2. Protože si to nevystávkuje! EU to neva, odbory jsou v poho, tak v tom lidé zůstali sami. Na Západě jsou v tomhle napřed, vědí, že za ně nikdo nic nevybojuje, že musí zabrat sami. My se zatím jenom rozkoukáváme, na zadupání zalezeme a brbláme a ještě zkritizujeme žluté vesty, že dělají moc bordel. No to jsme celí my, pak se není čemu divit. No ale aspoň, že už to Češi vědí, jak jsou bráni na hůl a že už to nepovažují za něco v pořádku, ale za sociální a ničím nepodloženou nespravedlnost a zlodějnu za bílého dne. Vědomí je první krok ke změně...J.

      Vymazat
  6. Naše smůla je v tom, že máme žluťácké socanské odbory.

    OdpovědětVymazat
  7. Skvěle Maďaři ještě ať se rozhoupají Češi byla by to dobrá cesta pro pracující.

    OdpovědětVymazat
  8. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  9. Řekl bych, že u našich odborů je problém. Proč nemají podobné požadavky? Proč se ze solidarity nepřipojili k maďarským odborářům? Nebo odboráři V4 nejsou schopni spolu komunikovat? Středula se angažuje v Aspen institutu, možná mu to tam rozmlouvají. P.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte pravdu pane PK Středula je mrtvola,která se už nikdy nehne.
      Odbory jsou jeho prostřednictvim páte kolo u vozu a odboráři je za to plati.
      Bude třeba vymyslet jinou cestu,ostsatně přidejte se na stranu Společnosti voličů,která už s tim začala a v diskuzi s nimi se možná něco najde ..

      Vymazat
    2. Vysocí odboráři nemají na boj s kapitalisty čas, musí bojovat v našem "senátu" proti Zemanovi, Babišovi, Gerlachovi atd. V.J.Horák

      Vymazat
  10. Freedom = Slavery /otroctvi/. Zebrote.
    Antiracismus = rasismus se stupnuje ..
    Laska = nenavist,daleko vetsi.
    Rovnopravnost = vetsina 90% jsou podlidi.
    Mir = neustala valka.
    Pece = rychle do hrobu.
    Lez = nejvyssi pravda.
    Clovek = trans-pseudo Psycho, robot.
    Umeni = ten kdo je predem urcen za umelce at dela cokoliv.
    TV = zachodova misa s opacnou funkci , lezou sracky zpet a daleko ve vetsim mnozstvi. Atd.

    OdpovědětVymazat
  11. Autor zamerne nepise, ze az doted meli madarsti zamestnanci Audi horsi podminky nez v Mlade Boleslavi. A pokud budou stavkujici brat pripravky z vyrobni linky, jako to udelali Madari, tak by je mela stihat policie, protoze to neni majetek stavkujicich ale firmy.

    OdpovědětVymazat
  12. !!! POZOR - CENZURA !!!

    !*!*!*!*! ВНИМАНИЕ - ЦЕНЗУРА !*!*!*!*!

    Soudruzi a soukmenovci, POZOR: Na sajtách naší milované Nové Republiky opět řádí kavárníci, placení agenti CIA a Mossadu!
    Opět se ztrácejí příspěvky, dobré internacionálně-vlastenecké, 100% levicové příspěvky nás komunistů a putinistů!!

    TO JE CENZURA, ODPORNÝ NÁSTROJ EUROAMERIKY A KAVÁRNÍKŮ-LEPŠOLIDÍ !!!!!

    Proto žádám soudruhy a soukmenovce z redakce NR, aby NEPRODLENĚ posílili svou revoluční bdělost a ostražitost!!!
    Vzkřikněme kolektivně do tváří těch pravičáckých zakuklenců z pražské 5. kolony své revoluční NO PASARÁN!
    A to IHNED!!
    Jinak nepřátelští agenti zesílí, časem převezmou vládu nad naší milovanou Novou Republikou, a udělají z tohoto dosud 200% spolehlivého orgánu KSČM a Velvyslanectví Ruské federace pravý opak: hlásnou troubu kapitalismu a demokracie!!!

    Snad vám nemusím vysvětlovat, soudruzi a soukmenovci, jaký JEDINÝ trest je za takové trestuhodné selhání v boji proti kapitalismu, demokracii, Euroamerice a kavárníkům-lepšolidem.
    Myslete proto hlavou, ano?
    A NIKDY nepouštějte ze zřetele naše heslo: Se soudruhem a soukmenovcem Davidem v čele VPŘED, za svobodu slova pro každého roduvěrného Čecha a Rusa, čili každého komunistu, putinistu, zemanistu a babišistu!

    Děkuji Vám předem, drazí soudruzi a soukmenovci, a nyní vložím zpět oba svoje příspěvky z 6. února.


    P. Radosta

    OdpovědětVymazat
  13. Až se s Maďaři i my Češi osvobodíme od Euroameriky, NATO a EU, to nám teprve bude hej!

    Kdepak nějaké stávkování po osvobození od kapitalismu a demokracie – to bychom byli sami proti sobě!
    Ano, až výrobní prostředky budou opět patřit lidu, prostřednictvím celonárodního podniku Agrofert, tak stávek už nebude třeba!!

    Navíc, po vzoru zkušeností z Čínské lidové republiky, moudře vedené KSČ, budou stávky PŘÍSNĚ zakázány.
    A odbory jakbysmet.

    Prostě: Když je Vlast vedena a Národ řízen národním Vůdcem resp. Leninsko-putinsko-babišistickou stranou, tak lid opravdu, ale OPRAVDU nepotřebuje ani odbory, ani stávky a jiné podobné kapitalisticko-demokratické přežitky.

    Ještě prostěji: Díky
    • osvobození od NATO a EU
    • opětovnému připojení naší vlasti k Rusku
    • znárodnění průmyslu, zemědělství, bank, hutí, dolů apod.
    • předání znárodněného majetku do rukou Vůdce a Strany
    bude DEFINITIVNĚ zlomena ekonomická moc národních + třídních nepřátel.

    Stejně jako po r. 1945, díky Benešovým dekretům.

    A díky obnovení Národní fronty bude zlomena i zbývající politická moc nepřítele.
    Takže budeme mít - opět a konečně – tu NAŠI svobodu a demokracii!
    Naši příslovečnou slovanskou svobodu a demokracii, v níž budeme držet hubu a krok – ovšem uvědoměle a RADOSTNĚ !!

    „Z východu světlo, z Východu svoboda!“


    P. Radosta

    OdpovědětVymazat
  14. „Škodovku“ znárodníme, přejmenujeme na Agrofert Auto c.n.p. – a pracující si budou žít jako za stara!

    Proč mají ubozí pracující podniku Škoda Auto a.s. tak ŽEBRÁCKÉ platy?
    No protože jde o podnik soukromokapitalistický, přece!
    A pracující v kapitalismu a demokracii jsou ŽEBRÁCI vždy a všude; to ví každý komunista, putinista, zemanista a babišista.
    Stačí se podívat kamkoli na Západ, jak žijí, jak ŽIVOŘÍ ubozí proletáři v zemích, kde nikdy nevzkvétal socialismus-putinismus-babišismus.

    Prostě: Jakmile se osvobodíme od NATO a EU, jakmile k nám přichvátá Armáda Ruské federace, tak náš národní Vůdce Miloš vydá sérii Milošových dekretů.
    Znárodněna bude samozřejmě i vydřidušská germánská firma „Škoda Auto a.s.“, to dá rozum.

    Znárodněná fabrika bude pokrokově přejmenována, a začne vyplácet svým zaměstnancům NÁDHERNÉ platy – přesně stejné, jako měli pracující původních AZNP před okupací naší vlasti silami NATO a EU.
    To zas bude radosti na Starém Bělidle a Mladoboleslavsku!

    A co teprve na tzv. Vánoce, až ROH tradičně věnuje každému zaměstnanci, pečujícímu o vlastní děti mladší 15-ti let, ČOKOLÁDOVOU KOLEKCI …
    Tu bouři štěstí prostých pracujících, tu ERUPCI vděku národním Vůdcům a Straně jistě zachytí Televize Barrandov a Rádio Sputnik, a budou ji vysílat přes hranice do Německa, znovu a znovu - aby zubožení pracující Volkswagenu mohli jen tiše závidět.

    Zkrátka a dobře: Máme se na co těšit, takže se těšme.

    Ruská federace – záruka našeho návratu mezi nejvyspělejší národy Západní Asie!


    P. Radosta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že jsi idiot,víš patrně nejlépe sám pseudonyme radosto..
      VW nikdy nebyla soukromá společnost a ani v současnosti není...
      ..na druhou stranu, převědčuj trubku,to je marný,to je marný,to je marný....

      Vymazat
  15. Odbory jsme si nechali rozflákat na desítky odborových svazů a teď žasnem. V jednotě byla síla. Svaz o pár stovkách členů nikoho nezajímá i kdyby měl požadavky jakékoliv.

    OdpovědětVymazat
  16. Jedna z nejutajovanějších (pro kupující v Česku) informací slavné skupiny VW je skutečnost, že se v Česku prodávají škodovky (Octavia a Kodiaq) vyrobené v ruském Nižním Novgorodě. To se spíše dozvíte, kolik set tisíc VolksWagenů právě stojí v americké poušti kvůli nesplněným emisním limitům :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Redakce!: Jak to, že toho vymaštěného Radostu necháte tady zaplevelovat diskuzi rasistickými projevy?

    Program NSDAP – Wikipedie
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Program_NSDAP
    Státním občanem může být pouze soukmenovec. Soukmenovec je pouze ten, který má německou krev, bez ohledu na vyznání. Žádný Žid nemůže proto být ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kašli na toho ubohého blbečka! Klidně ho překroč jen tak jak se tady válí s roztaženýma nohama, staženýma gaťatama na půl žerdi a jdi dál v diskuzi.

      Vymazat
    2. 12:33 To popisuješ spíš russácký podlidi, ke kterým by nás chtěli dotlačit Vena Dvořák s Davidovic Ivánkem, tedy mezi tuhle hromadu válejících se v
      pochcaných telákách ožralých a prdama škaredýho Ugrofina z Kremlu odulých sraček! - https://www.youtube.com/watch?v=9B1M3IPVcXs

      který bude nutno zlikvidovat v zájmu civilizace!

      Vymazat
  18. Ale kdepak, celkem se tu nic dít nebude, soudruzi podnikatelé, soudruzi odboráři, soudruzi politici na tripartitě vydali tajné katalogy mezd a platů, kterých se všichni tito vyjmenovaní platící nájemným zaměstnancům budou držet a sem tam pustí pár zrušených haléřů. Když se budou v tzv. Česku novodobí nevolníci bouřit, tak po zrušení hranic, víz přivlečou ještě víc chudé nevolníky z Ukrajiny, Asie a potom z Afriky. Č a s u je dost a jsou připravené hrátky různobarevných politických zaplacených blikajících stran s programy, které se budou měnit podle potřeb vládnoucí třídy.m Už v minulosti se Karl Marx vysmál proletářům, když jim po lopatě vysvětlil jak na to, a to už je hafo let a pořád nic se nestalo.

    OdpovědětVymazat
  19. Vy si děláte legraci ? Jaká je tady kvalifikovaná síla. Staří, kteří ještě byli ze socializmu kvalifikovaní odcházejí do penze. Mladí, kteří něco umějí, odcházejí za lepším platem, ale i pracovními podmínkami na Západ. A nám tady zůstávají kvalifikovaní politologové, sociologové, muzikologové a podobné profese k ničemu. I v těch továrnách již pracují převážně cizinci z Východu, protože potřebného kvalifikovaného Čecha abys pohledal.

    OdpovědětVymazat
  20. Ono to s tím stěhováním neni tak snadné. Kdyby bylo už dávno by to udělali. Plán stěhování a dalšího sosání levných pracovních sil mělo být Pobaltí a Ukrajina s vidinou obrovského nenasyceného trhu v bývalém SSSR. Jenže vidíme jak to dopadlo. Musíte si nejprve spočítat náklady na vybudování továrny a její infrastruktury, náklady na energie v místě nové výroby a jejich dostupnost, náklady na vyškolení nového personálu, náklady na dopravní infrastrukturu k dovozu materiálu a odsunu produkce, mít kam prodat, dál si dojednat daňové prázdniny jako u nás a pak teprve jsou platové náklady na zaměstnance. To vše v globálu musí být výrazně a s dlouhou perspektivou zizkovosti pro firmu výhodné. Teprve pak se stěhuje. Navíc nastává problém v mateřské zemi viz příklad USA (vše si necháme levně vyrobit a dovezeme) co vlastně pak taková zem je ještě schopná produkovat a čím platit? Detroit je skvělým příkladem jak to dopadá. A to má USA tiskárnu na dolary, Německo tiskárnu na EUR. Co s domácími lidmy potom? Velký problém!!! Merkelka si také myslela jak negři a arabáči budou makat za děkuji a bude s nimi možné si vytírat pozadí a ono prdlajs. Ještě si to namlouvají mamlasové v EU parlamentu. Oni makat nepřišli!!! Proč by měli? To jim v neziskovkách přeci neslibovali!!! Když jsme vlezli do EU tak nám blokovali možnost práce a pobytu, dnes jsou za slovanské a maďarské makáče šťastní, protože i u nich najednou chybí kvalifikovaná pracovní síla (mladí jsou jaksi vychování jen na tlachání a mobilzevling) a darmožráčů a nefachčenků mají neurekom. Pořád se u nás brečí, že nejsou lidi. Kampak asi jdou pracovat lidi od nás, Polska, Slovenska, Maďarska, ale i Pobaltí, a dokonce i z Ukrajiny, Bulharska a Rumunska, když se tak osvědčili inženýři, doktoři, archytekti, Pc odborníci a samí makáči z made in Afrika? Je obrovský rozdíl mít kolonii doslova za prdelí, kam ještě vyvážím odpad a přes půlku zeměkoule. A k autům. To je pěkný průšvih do budoucna. To vymyslely opravdu hlavy postavit vše na jednom odvětví. Dnes už kvalitní auta umí vyrábět doslova kde kdo. Dělají se nejen v Japonsku (již tradiční a kam se sere made in Germany), ale i v Korei (už se jejich kvalitě moc nesmějeme), Indii, Turecku, Malajsii, Indonésii, Mexiku a bože i v Číně a i ve Větnamu se rozjíždí automobilová velkovýroba srovnatelných kvalit. Kdopak asi tam ty automobilky postavil? Zatím je jen štěstí, že země jako Čína a Indie + celá jihovýchodní Asie i Rusko má doslova hlad po autech a nenasycený trh. Jenže oni si to za chvíli budou vyrábět bez nás a dovozů viz dnes Čína v produkci elktrobusů, elektromobilů včetně infrastruktůry. Věčně chudé země nebudou pořád chudé.Tohle věděl už Baťa před 100 lety. I ta Afrika a Latinská Amerika se už nedají tak snadno ovládat jako před 30 lety. Pak buď nabídneme nové, zajímavé výrobky nebo prostě budeme ze hry a jen bananas republik. Zatím to vypadá do budoucna na tu bananas republik bez banánů, protože finálních výrobků s velkou přidanou hodnotou nebo velkých ivestičních projektů na klíč je u nás jako šafránu. Jediná velká šance by byla humanoidní robotika a vyrazit na trh se skutečně použitelnými roboty pro rodinné účely do domácností, kteří by se uplatnili a dokázali být skutečně užiteční pro rodiny, staré lidi, v nemocnicích, hotelech, úklidu atd. To by byl celosvětový nový trh. Pro to by se už dnes musely fofrem pokládat státem základy a systematicky připravovat podpora domácích firem jak hardverových tak softwarových a energetických. Muselo by se připravovat celé odvětví specializovaných výrob a výzkumu. Nic z toho nevidíme. Jen kecy ve žvanírně a ono to nějak dopadne. Máme přeci levnou pracovní sílu, zlaté české ručičky, ležíme v srdci Evropy.... I kdyby se něco fakt vymyslelo lokajsky to pod granty ze zahraničí za pár šupů prodáme cizímu kapitálu. O tom je řada příkladů z medicíny i techniky a výsledek je naprosté nic pro tenhle stát. Maximálně zase jen pár miliónový grantíček pro skupinku vědců-nadšenců aby mohla zase bádat pár let. Dokud nás povedou ekonomičtí a političtí blbci, tak vyhlídky budou jen blbé.

    OdpovědětVymazat