Reklama

.

.

středa 27. února 2019

Komentátoři "zla", ve kterém se oni sami měli, křiváci, jak prasata v žitě

Růžena Chrastekova
28.2.2019  VašeVěc
Hodnotí-li jakoukoliv historickou událost, natož dobu po této události, zásadně jí ovlivněnou lidé, kteří alespoň zčásti v té době žili, jsou zvýhodněni právě tím prožitým. Pokud ovšem ve svém hodnocení nezapřou všechno prožité a nepřevrátí skutečnosti, fakta, doložitelná relevantními důkazy. I v podobě dobových dokumentů, u těchto lidí třeba diplomy ze škol, které absolvovali. Například.


Několik vskutku "povolaných", veřejně známých osob, se vyjádřilo formou prapodivného hodnocení doby po únoru 1948 a před listopadem 1989 - ZDE

Snad nejbarvitěji a nejúderněji popsal dobu po únoru 1948 Jiří Padevět, který se narodil dvacet let po tom únoru a v té strašlivé době temna se mu zadařilo vystudovat, dokonce na prestižní Univerzitě Karlově a aby toho nebylo málo, ještě na Univerzitě Jana Amose Komenského. Po tom prvním studiu mu tehdejší mocipáni, ti poltičtí gangsteři a jiní soudruzi, dovolili být knihkupcem. Tam v tichu a teploučku, vyhlížel socializmus s lidskou tváří a v poklidu se dočkal, dvacettři let mlád, listopadové revoluce. Posléze zrál a zrál, až za dalších dvacetsedm let popsal, jak hnusní ti Češi byli po válce - "Krvavé léto 1945: Poválečné násilí v českých zemích".
Inu, není nad slova pamětníka.

K té době se také vyjádřil Daniel Herman, bývalý ministr kultury, takto věrný a nejlepší přítel, dokonce "bratr" sudeťáků, obecně ale vnímaný jako jejich lokaj, slouha.
Narodil se též v té hrozné době, patnáct let po únoru 1948, trpěl hrůzovládou tehdejší moci rovněž až tak, že ho snad donutili ti soudruzi zlořádi studovat gymnázium, po matůře ho šoupli na pedagogickou fakultu nejmenované vysoké školy, kde se mu asi nedařilo, anžto byl vylit. Nic ale nebránilo (asi nějaká chyba v tehdejším systému krutovlády) mladému Hermanovi hupsnout na teologickou fakultu v Litoměřicích. Zda dostudoval, wiki cudně mlčí, nicméně už jenom existence té fakulty v příšerné době před listopadem 89 je malým zázrakem, o němž se nahoře i dole zmínění popisovatelé té doby jaksik cudně zapoměli zmínit. Že by zase systémová chyba?
Ale z Hermana se stal přec jenom kněz, i když až v bouřlivém roce 1989, plných dvacetšest let po narození a různého studia. Krutý život, vskutku. Že už není kněz, že se nechal znesvětit zase, je už jiná, moderní kapitola jeho pohnutého života

Rétorická hvězda našeho Parlamentu let nedávno minulých, ale dílem i doby současné (už to, pravda, není ono, přec jenom ta životospráva, že ...), nejlepší ministr financí východní, postkomunistické strany vesmíru, Miroslav Kalousek, se také vyznal z toho, jak trpěl, přímo zvířecky, za toho minulého fujtajblového režimu. Co sice nevzpomíná ve svém svatém rozhořčení, ale už jako dítko, no, spíše pubescent, MUSEL recitovat bok po boku s milicionáři a vojáky, zcela zřejmě nadopovanými moskevskou nenávistí, jak píše zasvěceně Padevět, oslavné básničky na režim, který byl tak prohnilý a příšerný. Cvičil už v té strašné době své rétorické umění? Ví bůh a všichni svatí, ale hřímat bojovně a úderně se naučil, jak často předvádí u kecpultíku ve sněmovně. To ale nebylo všechno, on musel také studovat v té době, dokonce na inženýra vystudoval. Po studiu musel dělat ve fabrice, no považte! Sice technologa, ručičkám moc zabrat nedal, teda vůbec, zřejmě to byla past od soudruhů, zda nebude sabotovat budování socializmu nějakou kulišárnou v podobě zavádění destrukčních, záškodnických technologií. Inu, buďto to dělal geniálně a nepřišli mu na to, anebo se víc věnoval už tehdá politice jako lidovec v rámci Národní fronty. Neuvěřitelné, ale fakt. Už v roce 1984, za komunistů. Wiki skromně, ale přec jenom přiznává ...

Smutný příběh svého pohnutého života v době komunistické zvůle se zřejmě ani neodvážil popisovat biskup Václav Malý, to radši vzpomněl jiného faráře. Nutno podotknout, že na tom se tehdejší režim vskutku vyřádil. Ale ten náš biskupek, který v listopadu 89 na Letenské pláni zcela odvázaně a "kultivovaně" řval od mikrofonu "Gusto je tu husto" jako vzkaz na Hrad tehdejšímu prezidentu republiky Gustávu Husákovi, je také chudák, poznamenaný strašlivou tenkrát totalitou. Sice rovněž studoval, po gymnáziu také v Litoměřicích teologii, poté byl vysvěcen knězem (další systémová chyba asi, tehdejšího strašného režimu, že vůbec tohle trpěli, že ...), zcela svobodně a volně se v církvi angažoval, než začal "zlobit" stát a stal se disidentem. Ostatně, wiki to v tomto případě dost podrobně popisuje.

Co z tohoto malého exkurzu do minulosti, v souvislosti s tím, kdo je průvodcem, hodnotitelem, vyplývá?

Je nesporné, že ta doba byla jaká byla. Byla poválečná, doutnající ještě emocemi z válečných hrůz, které i u nás zvěrsky prováděli němečtí nacisté, byla budovatelská a republika se vzpamatovávala. Děly se také křivdy, nepravosti a stát byl řízen vskutku tvrdě a diktátorsky. Našli se ale i tací, kteří chtěli záhy válku novou, viz například Mašíni. Režim v těchto případech velmi tvrdě zakročil. Válku už nikdo nechtěl, ta poslední ještě měla všude strašlivé stopy.
Tihle, kteří dnes o té době píšou své "vzpomínky", ale nějak už nepíší, že zrovna oni nic nebudovali, neobnovovali, měli se i za toho režimu jak prasata v žitě, vesele si studovali a zašívali se kde jenom mohli, využívali všechna pozitiva té doby (a ne že nebyla žádná, byla také). Jejich falešné hřímání a házení hnoje na vše, co se tady dělo, je jenom odrazem, zrcadlem jejich vlastních křiváren.

Z Petra Paulczyňského vyhřezla od dětství vnímána křivda, které kořeny a příčiny zná jenom on a jeho rodina. Přesto, anebo právě proto, se to nedá soudit a komentovat jednoduše.

130 komentářů :

  1. Růženo, ta doba byla odporná, zločinná. Vaše relativizování a pokusy o házení špíny na její kritiky na tom nic nezmění.
    Pod falešnými sliby jste si na 40 let ukradli moc a znásilnili jste tuhle zemi a hlavně její obyvatele, zadupali jste její a jejich potenciál. Popravovali jste, zavírali do lágrů, které si moc nezadaly s těmi nacistickými kohokoli z koho jste cítili ohrožení vaší moci, tzn ty největší osobnosti naší země, včetně válečných hrdinů, žen. Obehnali jste tuhle zem ostnatým drátem aby z vašeho lágru nemohl nikdo uprchnout. Cenzurovali jste naprosto vše, mstili jste se na příbuzných a dětech emigrantů.
    Mohli jsme se mít od války až dosud jako Rakušani.
    Růženo, je mi z lidí jako jste vy, obhajujících tuto špínu, na blití.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlupáku, meleš stále stejné nesmysly jako tobě podobní, o lidové demokracii po únoru 1948 víš velké ho*no.

      Vymazat
    2. Výborný článek, který vystihuje mentalitu lokajů.

      Vymazat
    3. Znám člověka, který za minulého režimu chodil a budoval vlast, a nyní vypráví, jak mu komunisti nedovolili studovat a on má VŠ za minulého režimu. Má to v hlavě nějak popletený, že p.Kalousku či p.Svěráku a mnoho dalších.

      Vymazat
    4. 8:40
      Zmínění reálií ze života současných křiklounů je "házením špíny"? Tím chcete říct, že jsou to špinavci, z jejichž života je lepší nic moc nezmiňovat?
      To já jsem v tom případě svátost sama, nic z mého života nemá potenciál mě poškodit, nic ani z mých prohřešků bych nenazval házením špíny. Proč já nejsem politicky aktivní? Asi proto.

      Vymazat
    5. Vzpomínám si, jak Kalousek na VŠCHT seděl v lavici s přítelem Koláčkem, pozdějším to tunelářem Mostecké uhelné společnosti.

      Vymazat
    6. Brouku, neznám paní co napsala ten článek, ale má pravdu. Bylo by to na dlouhé psaní a to se mi nechce. V padesátých letech se Češi ukázali papežštější než papež, protože co vyváděli Češi Čechům hlavně v "Domečku", to předčilo veškeré představy o mučení. Jinak od doby Tondy Novotnýho to šlo, nebyl tady žádnej RUsák ani jiná "base", muzika jela, undergound taky, sice prudili, ale šlo to. V hospodách se mohlo hulit, žrádla bylo míň, ale bylo kvalitnější než teď. Práce byla jistá - i když taky blbě placená jako teď, Husák stavěl sídliště který si zprivatizoval Bakala, všichni na vedoucích místeh byli v KSČ - a dodnes soudí, prokuráturují, policii obhospodařují - vy vidíte jen toho Babiše. Ten je zástupný problém, aby vám vymyli mozečky. Předposraný mozečky.

      Vymazat
    7. Paní Růženko a Čulibrčko, krásně jste vše popsali, obrazně se podepisuji pod Vaše trefná slova!

      ********************

      Anonymní 27. února 2019 8:40

      "Mohli jsme se mít od války až dosud jako Rakušani.
      Růženo, je mi z lidí jako jste vy, obhajujících tuto špínu, na blití."?

      Tipuji,že ti už bylo osumnáct a píšeš o svém tátovi, dědovi, no zkrátka o své rodině, zejména s tím: „Vy jste ...!“. A co Vy, jste prováděli po roce 1948, Vy jste potomek pana Miroslava Dolejšího (Analýza 17. 11. 1989), ten si odseděl cca 19-let a v tomto režimu se o něm nesmí v médiích ani pípnout, nikdo nepřehraje Krylovu písničku "Demokracie rozkvétá"?! To je to dnešní Rakousko, proč jste se v tomto svobodném světě nepodepsal? Zřejmě ze stejného důvodu, jako já z důvodu nesvobody, trestu a možné pomsty ...!

      ••••••••••••••••••••

      Anonymní 27. února 2019 9:06
      Anonymní 27. února 2019 9:08

      Huhňavej lumpenIng. Bořivoji Pauku informatiku z Brna, jak Vy jste mohl vystudovat za peníze lumpenproletariátu, už jste své studium proletářům vrátil, něčím ve prospěch všech, co Vám na studium přispěli užitečným a potřebným. Nemám na mysli pouze Vaše pronájmy z restitucí, údajně již 30-let chátrají? Ani Vy se svobodně ve svobodě nepodepíšete, japato?

      Celoživotní nestraník!

      ®

      Vymazat
    8. Dovětek Pauku, 9:06 a 9:08 za 2-minuty napíšete příspěvek, klobouk dolů. Já ho jenom 1-minutu prodírám, přes ReCaptcha mozaiku obrázků? V tomto režimu, máte jistě protekci.

      ®

      Vymazat
    9. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    10. Anonymní 27. února 2019 14:34 (není HUAWEI®)

      No to si totální vítěz Pauku s mojim ® označením, člověče, kolik ti je let, skutečně si ročník 1945, to musíš vypadat velmi mladě a moudře, dle tvého způsobu písemného vyjadřování zde na NR a G+? Nech mé ® a použij třeba Bořivoj π ¶ nebo ♦.

      Zdraví celoživotní nestraník!

      Ramón HUAWEI®

      Ps. Na mou otázku svých socialisticko - kapitalistických úspěchů si se z vysoka. Píšeš mi o svém závodu s mazáním?

      Vymazat
    11. Mlceti a nadsene souhlasiti zlato, a kriceti odvazne kdyz nebezpeci nehrozi , kdyz to nic nestoji ,taky zlato..

      Vymazat
    12. Problém Pauka, ač inteligentního je, že nenávist směřuje nejen k židům ale také ke Slovanům a adoruje Germány. Podobně trpěl Hitler, na což dojel. I Pauk bojuje jako "stará generalita v nové válce"!

      Vymazat
    13. Nedávno jsem si uvědomil ,že i já jsem podle současných kádrů prožil tu strašnou dobu, protože jsem se narodil devět let po válce. Podle sebe ale hodnotím dobu uplně jinak .Vděčím za mnoho krásných prožitků té době.V klidu jsem vychoval s manželkou tři děti .Chodil jsem na brigády s kamarády s nadšením jsme stavěli školku, předělávali školu ,budovali kanalizace ,vodovod, prodejnu pro obec. To všechno už obec většinou nemá, ani tu prodejnu .Jediné z čeho se těším že zde uhájili proti vůli vrchnosti školu a že zde nezanikla mateřská školka. Dnes tam vodím svých pět vnoučat a jsem hrdý na to že jsem to pomáhal stavět. V každé době jsou problémy ale,ze současného pohledu zpět jsem s dobou byl spokojený, na rozdíl od té současné.

      Vymazat
    14. 12:19 Ale má recht! O tom přeci hovořili a psali všichni proroci včetně Marxe*) už celé věky, že je třeba vyměnit zdegenerovanou populaci primitivní východní Evropy a když se tento prostor uvolní pro kvalitnější genofond, nastane i tam prosperita! - https://blisty.cz/art/93823-vychodoevropane-povazuji-svou-kulturu-za-nadrazenejsi-jinym.html

      Radili stále to samé: zbavte se zbabělé a domýšlivé chátry na východě, která odjakživa rozvracela a zaplevelovala kontinent svým poškozeným genofondem a nastane zlatý věk pro Západní civilizaci!

      *) "„Nyní skončily, a to asi navždy, snahy Slovanů v Německu o znovuzískání nezávislé národní existence. Roztříštěné zbytky četných národnostních skupin, jejichž národní a politické oprávnění k životu již dávno zmizelo a které již téměř tisíc let jsou přinuceny se plavit za lodí jednoho silného národa a jejich podmanitele ... Tyto umírající národnosti se pokusily využít všeobecných zmatků r. 1848 k vybudování dávno ztraceného politického stavu z r. 1800. Dějiny tisíce let jim ukazují, že tento vývoj zpět není možný. Skutečnost, že celý prostor východně od Labe a Sály byl kdysi obsazen podobnými Slovany. Ukazuje na historickou expanzi a současně na materiální a intelektuální moc národa německého, která podmanila své staré východní sousedy, vsála je a absorbovala. Tento sklon k "absorbci" byl vždy jedním z nejmocnějších prostředků, kterým byla Němci na východě tohoto kontinentu rozšiřována západní kultura. Jak mohou Slované očekávat, že se dějiny vrátí zpět o tisíc let, aby uspokojily několik souchotinářů obývajících Němci ovládané a obklopené prostory, kteří neměli od nepaměti pro kulturní záležitosti jiný jazyk než němčinu a kterým chybí základní předpoklad národní nezávislosti: samostatnost, počet a uzavřená země?"
      New York Herald Tribune, 24. dubna 1852

      Vymazat
    15. 8:42-vidím to poněkud jinak. V současné době hrozí zkáza árijské rase především její západní větvi. Germánské. Ta větev slovanská je odolnější naturelem a skromností, tudíž schopna přežití v nepříznivých podmínkách zhroucení civilizace a je jedno zda válkou nebo jen "vypnutím proudu". Od toho odvozuji Vaši namyšlenost (Římanů) a boj v minulých válkách. Boj bratranců , posiluje jiné bratrance.

      Vymazat
    16. 13:31 To je ovšem překonaná kremelská propaganda. A realita - https://www.google.cz/search?q=%D0%A0%D0%BE%D1%81%D1%81%D0%B8%D1%8F+%D0%B2%D1%8B%D0%BC%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%B5%D1%82+%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%B2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwig0ubU6dTeAhUQDOwKHbRHDx4Q_AUIDygC

      To nejsou fotografie nějakých skansenů, kde se točí staré filmy! Zde jsou tabulky, grafy, mapy, příslušné grimasy Putlera, ve kterých dokáže hloubku zoufalosti a falše odhalit jen špičkový psychoanalytik, atd.
      Prolhané, lenivé, ožralecké, expanzivní, cynické azbucké byzantské Rusko zůstalo mentálně na úrovni mongolského a hunského Tatarstánu (včetně temného a vůči carovi tradičně podlézavého pravoslaví, velmi podobného islámu), nedotčeno západní civilizací, úmyslně odděleno azbukou a širokorozchodnou železnicí. Zakrslý Putin sedí holou řití na hromadě rezavých raket, ponorek a tanků, pro které nemá odbyt ani jako šrot a proto usilovně hledá nového partnera Adolfa, se kterým by si opět rozdělil Evropu a soutěžil s ním v počtu gulagů, pogromů a vypálených parlamentů. K tomu účelu používá různé azbucké "trojské koně" (foldynovské Srbsko, Řecko). Také protievropský islám. Brzo bude muset platit nahromaděným zlatem za obyčejné žrádlo. Zato má miliony zadubených, hladových a zamindrákovaných mužiků, ověšených ve válce uloupenými hodinkami a oplechovaných bezcennými dobyvatelskými metály udělenými těm přeživším, kteří raději riskovali střelbu soudruhů převážně do vlastních řad, než by šli na jistou smrt do gulagu. "Psí hlas do nebe nevolá" (ruské přísloví). Jejich stavy by potřeboval snížit aby je nemusel živit. Proto jim slibuje válečnou kořist. Brzy však předá Sibiř Číně na splátku svého dluhu (podobně jako kdysi Američanům Aljašku), případně jako výsledek pročínského referenda Sibiřanů. Z Ruska zůstane feudální chlastoslovanský skanzen s dřevěnými matrjoškami, zlatem okovanými blechami vystavenými v Kremlu, a potměšilými zablešenými cirkusovými medvědy na motorkách, obohacený olezlými a odulými putinovskými agentskými čecháčky, kterým Putin rád poskytne asylovou kvótu.

      Vymazat
    17. ty jsi indoktrikovany zabednenec. Uvedom si,že doba socialismu byla pro všechny dobou kde byly životní podminky neskolnale lepší než dnes ve většině kapitalistickych státu. Takove podminky podporujíci život jako byly tehdy dnes ve světě nejsou..Lidi měli práci,lacine bydlení,CHATY auta, zdravotnictvi,školy zdarma atd. tak nekecej blbosti

      Vymazat
    18. 19:44 Lůza nepotřebuje žádnou péči, kromě války! Protože jedině války jsou nezbytným předpokladem zachování civilizace! Příroda nedopouští přežívání slabých a nemocných a my se k ní musíme vrátit, neboť jinak jako druh zahynem! I proto musí být pravidelně vedeny války, protože pud boje je hluboce zakódován v genech každého člověka, jen se ho u každého jedince nepodařilo stejně potlačit. Boj tříbí! Ten vynáší na povrch vynikající jedince mého typu a vyhání z času přebytečný kompars ražení místních užgryndaných čechomužiků, neb lidstvo existuje jen jako materiál pro šlechtění vynikajících jedinců, kteří píší dějiny! Ostatní z nich jsou pak beze stopy odejiti v podobně kolaterálních ztrát ... neb jak praví klasik: „Slabí a nezdaření mají zahynout: první věta naší lásky k člověku. A má se jim k tomu ještě pomáhat.“ (Friedrich Nietzche). Jinými slovy co je nemocné má zemřít a to, co je vynikající nesmí být snižováno na průměr! Levičáctví (ve všech jeho podobách) se projevuje jako duševní společenská choroba, která vede k jejímu postupnému úpadku, kdy všemu nemocnému, slabému, patologickému a dokonce kriminálnímu je věnována dojemná starost a péče, která daleko přesahuje péči o zdravé, a to proto, aby se opět zařadilo do stáda obecné uniformity!

      Vymazat
    19. 16:24- nevím, zda se dovím, že jste pochopil moji narážku, že když se dva bratranci perou, jiní dva bratranci se smějí?

      Vymazat
    20. 1:30 Určitě. Tak jsem si říkal, co bych dělal já na místě židovského patriota v Izraeli, abych vůbec přežil já i můj národ v zemi, zaslíbené Jahvem mým (fiktivním) předkům, obklopené mnohem početnějšími semitskými příbuznými národy arabskými, které nás nemají rády od těch dob, co praotec Abrahám vypudil svého nemanželského syna Ismaele, od něhož arabové odvozují svůj historický původ. Příbuzní jsou tradičně chudobnější a o to populačně zdatnější, navíc se netají přáním na kainovskou likvidaci všech židů. Totální válka (např. jaderná) by byla sebevražedná - tak zbývá jediné možné řešení - obrátit zájem i zášť milých příbuzných jiným směrem, třeba do bohaté Evropy, plné „nevěřících psů“, ostatně už tam jednou muslimové byli, (Maurové ve Španělsku, Turci v jihovýchodní Evropě), takže tam trefí. Naší baštou jsou Spojené státy, tak tou jejich zas může být Evropa. Gojové nás podpoří všechny. K tomu jim musíme trochu napomoci - zastavit politickou, vojenskou, náboženskou i kulturní integraci Evropy, rozložit NATO, zapojit pravoslavné antievropské Rusko. To si vezme se svými soudruhy na starost náš člověk Vjačeslav Pružinskij, křesťanský „husitský“ našinec, který navíc obličejem žida ani trochu nepřipomíná (bohužel o to víc jeho výrazný syn). Podobně jeho rafinovaný spoluagent Miloš Chucpe Žvanil. Také pár jiných politiků a novinářů nám pomůže žabomyšími hádkami o politické korektnosti, toleranci a nacionalizmu, včetně čecháčkovských zakomplexovaných socek. Ty se samy bojí islámských migrantů ale u Palestinců jim islám nevadí. Němci už k tomu významně (byť i možná nezáměrně) přispěli holocaustem našich předků a jejich vypuzením z Evropy. Tím vytvořili životní prostor a podmínky pro imigraci muslimů, a to i na místa Němců, „hrdinsky“ padlých v jejich boji proti židobolševizmu. Dobře jim tak! Muslimové si tam mezitím s předstihem postaví mešity a minarety, třeba i ve Vatikánu (aspoň je nebudou muset stavět v Jeruzalémě). Až slavnostně (spolu) založíme Palestinský stát, bude už jenom potřeba zřídit konzuláty, obchodníci už tam dávno jsou. My pak papeži přátelsky poradíme, jak mají křesťané (mimochodem u nás vzniklí a založení), co nejlépe s muslimy vycházet. Za to se přestaneme tolik kamarádit s protestanty, kalvinisty a husity, aby na nás katolíci vzpomínali v dobrém. No, a kdyby snad chtěli němečtí neonacisté v budoucnosti antisemitský holocaust reprízovat (tentokrát proti našim semitským bratrancům) - tak aspoň arabové na vlastní kůži poznají, co to doopravdy je – a Němci budou vzpomínat: „zlatí židi, proč jsme se jich tehdy zbavovali“.
      Šalom, salam aleikum, pochválen (žid) Ježíš Kristus.

      Vymazat
  2. Lidé kteří svůj dospělý život neprožili v době před r.1989 nevědí nic o životě.
    Každá následující generace po r.1948 byla blbější a blbější a chtěla také svoji revoluci. A jak to dopadlo, dopracovali se debilokracii.
    Jenom další krize a nedejbože válka může lidi opět přimět k návratu k lidské normálnosti a k lidskosti slušných lidí

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 9:16 Lidé, kteří zažili válku, tvrdí, že to bylo "nejlepší" období jejich života. Všichni se na sebe museli spolehnout, ačkoli v míru by k sobě měli antipatie a konflikty.

      Vymazat
    2. 10:01
      Možná to někteří říkají a lze jim jistě i věřit. Ti, které jsem poznal já, to však rozhodně neříkají. I když nic není černobílé a i válečná doba měla své světlejší stránky.

      Vymazat
    3. 10;01 Jedine nejaci kolaboranti..protoze ostatni meli pridelove listky a bali se cokoliv rict

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. https://www.pametnaroda.cz/cs/taxonomy/term/6

      Vymazat
    2. Hlupáčku, ty nevíš že všechno je jinak, než to presentují prasata, které jsou momentálně u koryt.
      To co vydáváš za fakta je typický sračkowashing, už ty sračky nehltej a zkus hledat v historických pramenech čistou pravdu.
      Radši se sám omluv za tu svoji hloupost a sprostotu ...

      Vymazat
    3. 9:25 Běž do hajzlu fašistické prase od toho se každý slušný člověk distancoval. Vy toho máte na svědomí daleko víc všechny vyvolané války.

      Vymazat
    4. Placená „nezisková“ instituce Paměť národa, která pomoci všemi placené veřejnoprávní TV určuje, co z historie se má pamatovat. Historii zúžila na 50. léta a odsun. Zbytek se může nebo musí zapomenout. To je , jako kdyby se z církevních dějin vybralo jen upalování. To je holt ta nová neomarxistická svoboda.

      Vymazat
  4. Ano, právo hodnotit tuto dobu má jen ten, kdo ji reálně
    prožil.
    A je jedno zda pozitivně, neutrálně či negativně.
    Pochopitelně každý ze své pozice, rodinného zázemí, třídního
    původu.
    Ne jen z nějakého cizího pohledu, vyčteného z pohledu nějakého "histerika", který tu historii zase od nějakého
    "realisty" někde přečetl. Zřejmě jim stačilo "potkat knihy",
    jak píše Petr Žantovský.
    Jsem starý, zrozený před válkou. Viděl jsem, byť dětskými a
    pak mladýma očima tu dobu, o které tak zasvěceně píší "mé
    děti a vnuci".

    Diskuse na N.R. pravidelně zasviňují různí pepkové vyskoči,
    se svým stále stejnými tapetami nulové úrovně, která svědčí
    jen o tom, že se jedná o dva, či tři týpky, pubrtálního věku.

    Ty prasata v žitě tady uváděné, jsou jen zlomkem dnes žijících prasat. Je to ale jejich úděl, chtějí li být
    mezi svými lepšolidmi musí s nimi chrochtat a chrochtat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takže právo hodnotit 2. světovou válku dnes nemá už 99% lidí, 1. válku vůbec nikdo. Vy budete skutečně "myslitel". Asi bývalý milicionář nebo tak něco.

      Vymazat
    2. 10:11 Ty budeš asi Ukomunista. Jinak hlupče, určitě
      je nás ještě více než 1 %
      No a tak když máš i ty to právo, tak nám něco povykládej. Třeba jak jsi přežil to bombardování
      v pětačtyřicátém.
      Ale nečti to od pamětníků.
      A toho milicionáře si strč, víš kam. Něco jiného neumíš ?

      Vymazat
  5. Přesně tak to jsou oni kdo se má dobře za každého režimu kdyby se to otočilo tak budou nadávat na prohnilý kapitalismus.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. https://uloz.to/!JP4kXoytg/kdepak-ta-vlasta-hnizdo-ma-kdepak-ta-vlasta-hnizdava-kdy-bude-soud-kdy-nahradi-zpusobenou-financni-skodu-cr-kdy-pujde-sedet-kam-ji-top-09-uklidila-bony-a-klid-2-avi-mkv-mp4-jpg

      Vymazat
    2. 10:42 Pěkný obrázek a tak to v ČR je takový zákon o původu majetku by byl zajímavý ale to se nestane.

      Vymazat
  6. Je tady zmíňená jakási "pamět národa", zřejmě zase nějakým
    modrým svazákem.
    Ptám se, jakého národa ? Prvorepublikových policajtů střílejících do stávkujících, kolaborantů s nacistickou mocí, či pánů majitelů činžáků, bank, továren, bordelů, lichvářů a jiné verbeže.
    Paměť toho skutečného národa je jiná, jen ji nemají možnost
    už předat. Jsou už mrtví. Přežívají paradoxně jen lidé
    kteří byli jak v německých tak komunistických koncentrácích. Ti ale nijak nenaznačují, že by byli někdy,
    třeba jen krátce, fyzicky pracujicími.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oni ti fyzicky pracující jsou něco extra zvláštního? Jak je poznám? U horníka na šachtě je to téměř jasné (pod zemí jsou i jiné profese) ale když přijede montér instalovat přípojku na internet, tak podle vás pracuje fyzicky? Blb, třeba fyzicky silný , je nezaměstnatelný. Veškerá kvalita práce sídlí v hlavě.

      Vymazat
    2. Bez materializace té kvalitní práce v hlavě má celá tato kvalitní práce nulovou hodnotu.

      Vymazat
  7. Zajímavá úvaha:
    https://www.facebook.com/notes/bruno-solarik/po-bitv%C4%9B-je-ka%C5%BEd%C3%BD-gottwaldem-pozn%C3%A1mky-k-%C3%BAnoru-1948/10213199446248546/

    OdpovědětVymazat
  8. USA a Velká Británie okradly Venezuelu o 30 miliard dolarů:

    https://cz.sputniknews.com/svet/201902279320275-usa-rusko-velka-britanie-kradez-venezuela/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je blábol jak barák...

      Vymazat
    2. Doporučuji seznámit se s materiály Torontské univerzity. Váš výkřik napovídá dost o Vaší inteligenci. Milan Honusek

      Vymazat
  9. "PRASEČÍ" CENZŮRA PARLAMENTNÍCH LISTŮ O ISLÁMSKÉM NÁBOŽENSTVÍ A BOJI PROTI KŘESŤANŮM A ŽIDŮM, ALÁHEM POJMENOVANÍ (NE)PŘÁTELE tzv. KAFÍR (zřejmě kafilérka)?! Most pro muslimy hrnoucí se do EU je připraven, kdo vlastní EVROPU?!

    Odkaz na totální blokaci:

    https://uloz.to/!eRDoYCPqTCYy/cenzura-parlamentnich-listu-o-islamskem-nabozenstvi-a-boji-proti-krestanum-a-zidum-alahem-pojmenovani-ne-pratele-tzv-kafir-zrejme-kafilerka-most-pro-muslimy-hrnouci-se-do-eu-je-pripraven-kdo-vlastni-evropu-avi-mkv-mp4-jpg

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Toto-VIDEO-by-pry-meli-videt-nemuslimove-na-cele-planete-Nahral-ho-americky-novinar-571964

    Toto VIDEO by prý měli vidět nemuslimové na celé planetě. Nahrál ho americký novinář.

    26.02.2019 20:35
    Americký novinář Bill Warner, který napsal na patnáct knih o politickém islámu, nahrál video, kterému by prý měli věnovat pozornost všichni nemuslimové. (U MNE ZABLOKOVÁNO, NEMOŽNO SHLÉDNOUT!?!).

    ®

    OdpovědětVymazat
  10. Doba po válce měla své plusy..sociální rovnost, dobré zdravotnictví, školství, atd.,...bohužel také mínusy ..STB, omezená možnost cestování, nemožnost svobodného vyjádření názorů, atd.,...po 89 roce jsem předpokládal , že plusy zůstanou zachovány a mínusy odstraněny...dnes jsem zklamán !...plusy byly eliminovány a mínusy byly znásobeny...ekonomicky, politicky a vojensky očekávám špatný vývoj !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím,
      socialismus byl reformovatelný, ale kapitalismus, jako režim vykořisťování člověka člověkem, reformovatelný být nikdy nemůže.
      A toto tvrdím, i když komunistou nejsem a komunisty - zejména ty dnešní, neoslavuji.

      Vymazat
    2. StB, Státní Bezpečnost, to jsme byli opravdu jedineční na světě, že jsme měli Státní Bezpečnost. Jak to dělaj ty jiné státy (i ten náš dnešní), že si vystačej bez Státní Bezpečnosti, jen s čirou demokracií...

      Vymazat
    3. Píšeš blbosti protože víš Há Ó.

      StB čili státní bezpečnost tu byla už za 1.republiky a každý evropský stát ji má.

      Ostatně, co to je americká FBI? Nic jiného, než státní bezpečnost.

      Vymazat
    4. Zbytečná kritika. Každý sát má svoji státní bezpečnost, ovšem jen ta za socialismu byla zločinecká, to ví dnes přece každý, ne?

      Vymazat
  11. 10:53...Také jsem přesvědčený, že socialismus byl reformovatelný...!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 11:01 Socialismus hlavně byl a je mrtvý.

      Vymazat
    2. 12;56 Protoze to jedno procento svuj vliv nikdy nepusti..Dokonce to rikaji i nahlas,ze vyhrali

      Vymazat
    3. Socialismus mrtvý není - viz Čína, Vietnam, Kuba, Venezuela, Bolivie ...

      Vymazat
  12. Lidé chtěli po válce, vyvolané německým nacismem, fašismem a západním imperialismem - vyšším stupněm kapitalismu, normálně pracovat a žít. Měli již plné zuby Němců, jejich agrese, válečných zvěrstev a nadřazenosti, měli plné zuby toho bájného prvorepublikového kapitalismu , kde panovala nezaměstnanost, stávky, hlad, nezměrná bída a kapitalistická nerovnost.
    Lidé spontánně vstoupili do generální stávky a pochopil to i Dr. Beneš, který uznal, že ze Západu, ke kterému tolik dříve důvěřoval, již nic dobrého nevzejde ! Pochopil také, že ty tzv, " demokratické strany" nejsou schopny pro společnost pracovat, pouze a jen pro sebe - vidíme to dnes na každém kroku nebo politickém jednání.
    Spoléhat se ale na to, že dnešní komunisté nás zachrání, tak to je k smíchu i k pláči.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dnešní komunisté jsou součástí zdejšího mocenského kartelu,kde si všichni, včetně opozice, pěkně nahrabou. Tak proč něco měnit, že.

      Vymazat
    2. Dnešní komunisté by měli z názvu vymazat slovo komunistická protože zradili všechny ideje a proto volím pravicovou SPD.

      Vymazat
  13. To jsem znal jednoho roma, poctivého lupiče, po listopadu 89 propuštěného na aminu jednoho z největších světových dramatiků. Tento bodrý muž mi tvrdil, že byl v protikomunistickém odboji a odůvodnil to tím, že když nemakal, tak přeci musel rozvracet ekonomiku. Sklapnul, když jsem mu sdělil, že daleko větší škody mohl spáchat v jakémkoli výrobním procesu. Za pár let jsem tohoto lupiče viděl na pražském hradě, ve funkci poradce premiéra pro řešení romské otázky. Pro úplnost uvádím, že svou kariéru ukončil tak, jak začal. No a tak skončil pohnutý život jednoho odbojáře.

    OdpovědětVymazat
  14. Znám celou řadu lidí, kteří kradli a byli u toho chyceni za socialismu, dohromady se jim nic moc nestalo a dnes svojí zlodějskou činnost vydávají jako záslužný boj proti komunismu, který tady nebyl. Od roku 1989 naše představitele prodali naší republiky s vodou vzduchem a vším co člověk potřebuje k životu. Je to nejhorší zločin, kterému se nic nevyrovná. Kubík vody za 100 Kč je zločin na lidech. Po roce 1989 se kompletně zlikvidovalo zemědělství a vozí se sem odpad ze západu a genocida na zdraví českého obyvatelstva bude následovat.

    OdpovědětVymazat
  15. Soudružko Chrasteková,

    minulý režim byl zločinný, potlačující práva a svobody člověka. Nemusí se vám tento FAKT líbit, ale je to tak našimi českými zákony prostě stanoveno. To není nic k diskusi.

    Na vaši veřejnou podporu a propagaci tohoto zločinného režimu, na vaše hlásání třídní zášti vůči jiné skupině osob, na vaše projevy sympatií k tomuto režimu, na vaše popírání, zpochybňování, ospravedlňování, schvalování komunistických zločinů proti lidskosti, tu máme dokonce paragrafy v Trestním zákoníku. (paragrafy 400 až 405).

    Takže radím vám i těm zdejším rudým diskutérům, dodržujte naše zákony a brzděte. Pokud naše zákony dodržovat nechcete tak táhněte.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty vaše zákony se v příhodnou dobu dají obrátit i proti vám blbým kteří nechápou, že jsou o potlačení svobody myšlení a projevu.
      Však se hlupáci dočkáte ....

      Vymazat
    2. Vam asi nedochazi,kdo ty zakony stanovil?Ti co chteli prebrat moc.ale co je horsiho udrzet si ji "plackovstvim" a zakazovanim....To jsme se v te "demokracii" moc neposunuli,ze?

      Vymazat
    3. 13:55
      Tak přesně tohle jsem čekal, konečně se začínáte odkopávat a projevovat co jste zač.
      Zákony téhle naší země, včetně ústavy) nepovažujete za své, máte k nim odpor, pohrdáte jimi.
      Za "svobodu myšlení" považujete podporu a propagaci komunismu, nacismu, islamismu a podobných hnusáren.
      Nejste Češi a už vůbec ne vlastenci, za které se při vaší blbosti považujete. Jste jen odpad.

      Vymazat
    4. 14:16
      Jsou to zákony naší země vytvořené a schválené demokraticky lidem zvolenými zástupci obou komor parlamentu, podepsané prezidentem této země.

      Posunuli jsme se o světelné roky. Chápu, že se to propagátorům a milovníkům totalitních režimů pranic nelíbí.

      Vymazat
    5. 14:21Proc by nemohl...je to uplne stejne jako kdyby to delal za sociku...Nebo tenkrat to bylo povoleno a dnes je to nepripustne?...Vy jste blazen

      Vymazat
    6. 14:26

      Protože tehdejší zákony byly dané diktaturou, lidí se nikdo nikdy na nic neptal, názor většiny nikoho nezajímal.
      Dnes máme lidmi svobodně volenou poslaneckou sněmovnu, senát, prezidenta, krajské zastupitele, představitele místních samospráv. Podívejte, i váš Ivan David kandidoval do senátu a kandiduje do EP.

      Jste opravdu rudý hlupák, nepatříte do téhle společnosti, stejně jako islamisti nebo nacisti.

      Vymazat
    7. 14;34A tihle nejsou diktatura,jen proto, ze mame pres 200 stran?No ja mam jine pozadavky

      Vymazat
    8. 14.34 A co jsi ty? Já zase tvrdím, že do téhle naší společnosati by neměli patřit blbci jako ty.
      Ty pohádky kterým věříš si vyprávěj někomu jinému .... snad najdeš sobě rovné zblblé posluchače.

      Vymazat
    9. 14:58
      Nemusíš nic tvrdit. Stačí vyhrát volby nadpoloviční většinou a můžeš z vesela "blbce jako já", poslat do lágru, tak jak to, soudruhu, umíš. Věřím, že jsi tuhle svou schopnost stále neztratil.

      Vymazat
    10. Přesně tak pane14:49 je to taky diktatura většiny. Vláda musí mít většinu, aby mohla přijímat zákony a rozhodnutí. Tenhle anonymnej modrej bolševik, co taky kňučí ze strachu o své jistoty které mu přinesl Venca Havel svým hadrákem89, plácá nesmysly. Dosuď se divím, proč to před revoluci komunisté neudělaly již dřív, že by se boly rozdělili na množství komunistickej stran jak to udělali teď na buržoaznědemokratický strany Demokratickejch blbců, Blbejch demokratů, blbejch demokratickejch blbců atakdále...

      Vymazat
    11. 13.20 Na ja Genosse! Norimberské zákony byly také platné... tehdy jste vy nebo vaši předkové stejně loyálně říkal Židům a komunistům táhněte, nebo rovnou Marsch nach Concentracion Lager?

      Vymazat
    12. Ty vejre anonymní 27. února 2019 15:24

      Tobě v 15:24 skončilo vyučování na střední Čalfoidní škole. Víš kdo to byl Marián Čalfa, učitel V. Havla, zjisti si to a můžeš sem mezi dospělé, objasnit svůj pomýlený nonsens.

      Pomohu ti dítě (teeneegeeree)

      https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Mari%C3%A1n_%C4%8Calfa

      ••••••••••

      Google - marian calfa dnes

      ••••••••••

      Marián Čalfa - Právě dnes

      https://pravednes.cz › CalfaMarian.profil
      Dnes pohovory u ministryně průmyslu a obchodu Marty Novákové, příští nebo následující pondělí jmenování vládou. ... Expremiér federální vlády Marián Čalfa se stal členem představenstva Plzeňské teplárenské, kterou ...

      ••••••••••

      Pomáhal Havlovi. Teď třímá vliv nad Prahou – - Neovlivní

      https://neovlivni.cz › byvaly-premier-s-ut...
      16. 4. 2015 · Dnes se jeho jméno opět skloňuje v politickém zákulisí – a to díky vlivu, který se mu v Praze vrátil s ... Bývalý federální premiér Marián Čalfa patří mezi utajené vlivné hlavního města, vyplynulo z mapy ...

      ••••••••••

      A máš po iluzích a po ansámblu, děcko, koukej číst, ať nejsi za vola, nezavírej oči, zavři hubu.

      HUAWEI®

      Vymazat
    13. Na místo diktatury proletariátu (což měla být diktatura většiny nad parazitující menšinou), nastoupila diktatura buržoazie (kapitálu), nad pracující většinou. Ale jinak souhlasím, že ten minulý režim byl zločinecký, musí to být pravda, vždyť to odhlasovali demokraticky i v parlamentu.

      Vymazat
  16. Dobry clanek...Kdyz si predstavim vsechny ty "trpici" Siklove,Pitharty,"Plavce"...je mi z tech placek vazne nazvraceni

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 14;27..Tricet let nedelaji nic jineho,protoze jinak bychom komunisty uz davno neresili

      Vymazat
    2. 14:29
      Nepláčou. Jen připomínají lidem co jste byli za svině.

      Vymazat
    3. ale houby...je to tak vzdycky...ti co se neumi sami predvest,jen kritizuji predchozi a neco zakazuji

      Vymazat
    4. 14,35 proboha, co ty jsi za vola! Co to bereš za matroš ? To je teda síla.

      Vymazat
    5. Je legrační sledovat, jak Havlovi sirotci vyhrožují, nadávají, nálepkují, kvičí a hlavně se bojí, že se lidi dostatečně naserou a v jedněch budoucích volbách je všechny spláchnou do hajzlu, kam ostatně už dávno patří.

      Ona ta doba se blíží: nebýt zblblé Prahy, už tu dávno nemuselo být TOP09, nebýt hlupáků, už tu nemusela být strašidla ze STAN a od Lidovců.

      Ta doba rozumu a nápravy se blíží!!!
      Z dolů jde plamen a dým ...!

      Vymazat
  17. Paní Růženko, děkuji Vám. Takovou slátaninu jsem už dlouho nečetl.

    OdpovědětVymazat
  18. To 13:20 Koukám, že už to někdo z ELFů nevydržel a začal dokonce vyhrožovat. Bude to zřejmě nějaký dobrák s tulení nemoci.
    Milý tuleni, pochop. Každý režim má nějaké zákony. Hitler měl
    svoje a bralo je min. devadesát pct. Němců. Přes noc se stali
    něco jako ty, to je demokraty a mají zase zákony jiné.
    Pokud chceš obhajovat ty své, tak nesmíš vyhrožovat ale ukázat nejen to co vlastně má na svědomí čas, ale i zápory toho co tak bezmezně vychvaluješ.
    Také když se tak soudružsky oslovuješ s někým který má jméno,
    tak se podepiš také. Soudruhu "Nováku".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejich "argumenty" jsou nesmirne stupidni

      Vymazat
    2. 14:46
      "Drahý" komunisto,

      já vás jen taktně upozorňuji, že NAŠE zákony NAŠÍ země posuzují propagaci a schvalování hnutí potlačující práva a svobody člověka za trestný čin.
      Nikde vám ani písmenem nevyhrožuji. Jste mi úplně u zadku, jste jen dnes už bezvýznamná skupina neškodných extremistů. Ani by mě nenapadlo plýtvat energii na podávání TO na vás.
      Jen vám vyjadřuji (nejen mé) opovržení nad lidmi, pro které ústava a zákony naší země jenom cárem papíru.

      Vymazat
    3. 15;21 I predchozi rezim mel zakony a ten soucasny,dokonce vyznamenave lidi,kteri v nem pachali vrazdy...Takze nevyhrozujte...zadny rezim to nema jiste na veky

      Vymazat
    4. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    5. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    6. 15;47 Vy rezimni "udernici" mate IQ tykve.Na to i dojedete

      Vymazat
    7. Anonymní 27. února 2019 15:47

      Zeptej se aparátčíka KSČ M. Čalfy, co tu s G. Husákem do a po 89 s V. Havlem "řádil" republiku, jeho určitě křivej, zrzavej, šilhavej a přečešpleš klacík, je zná všechny v předklonu i v kleče, možná i v leže! Jak hlásá disident J. Wolf, co si odseděl 9,5-roku a tvrdí o Havlovi, že byl bysexual, bral zkrátka, co bylo zrovinka nejblíže.

      https://www.euportal.cz/Articles/11188-disident-vypravi-o-tom-jak-se-vaclav-havel-valel-opily-ve-zvratkach-a-pusinkoval-se-s-timto-vyznamnym-politikem.aspx

      HUAWEI®

      Vymazat
    8. 15:21 Myslím, že jsem tě už poslal do řiti s tím milicionáře. A tak tě ještě jednou pošlu do análu i s tvým komunistou.
      Byl jsem v životě lopata. Na tu nebylo potřeba nějaká
      KSČ.

      Vymazat
  19. ...Čtyřicet let jsem prožil za bejvalýho režimu, nikdo v mé rodině nebyl ve straně a můžu potvrdit, že jsme měli dobrou životní úroveň, auto, chatu a pak i chalupu a nakonec i domek ...samozřejmě, že se stavělo po volných chvílích ale také s BEZÚROČNOU půjčkou, o tom si tehdy dělník na západě mohl jenom zdát /stejně tak o nájmech asi 1/10 příjmu/...dnes i pro nás pouhý sen, rekreaci za pár korun v podnikové chatě a když se požádalo o devizový příslib po sezóně..tak i pravidelně na západ...samozřejmě, že aby nebyly problémy /výjezdní doložka, pracovní postup/tak se musela držet huba, ale rozhodně jste nemusel být ani komouš, ani udavač..a ke konci i dostatek spotřebního zboží a dokonce i pomerančů a banánů...vzpomínám, že jsem jich stávkujícím studentům v 89 koupil plnou bednu...ale tehdy jsem měl představu vylepšení systému /něco jako 3. cesta-skandinávie/a ne totální destrukci...dnešní systém je bez perspektivy..stát vytunelovaný a zadlužený..tak hospodařící soukromník by skončil pod mostem...a ještě hrozba války...vzpomínám, že po 89 se říkalo.."kdyby komunisti neotravovali s STBákama a nechali lidi jezdit kam chtěli, tak tady mohli zůstat dodnes"..a STBáci..?..to jsme ještě netušili jak profízlovanej je západ, a že BISka nám bude psát učebnice...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprostá pravda. Měli se otevřít hranice a těm co se tady nelíbilo, měli vypadnout. Možná, že by nás tady bylo o několik desítek tisíc míň, kterým by mohlo být jedno jak tu žijeme. Ono se říká na kdyby se nehraje ale já jsem přesvědčený, že by se nekonali potravinové sbírky pro hladové, nevybíralo by se na svačiny a obědy hladovým dětem, že by jsme si udrželi soběstačnost v mase, vejcích, kuřatech... Pivo, naše čokoládovny, strojní průmysl a vývoj by šel do předu, možná tak jako v Číně kde taky vládnou komunisté. I když bych si nepřál aby to bylo tak striktní jako před revolucí. Musela by se povolit uzda, tak jako v té Číně. No dnes nás už některé banky řadí až za banánové republiky(i když tu máme dnes v obchoďákách tolik banánů). A že by bylo ještě hůř a jedli jsme tu čerstvě narozené děti? To se mi nechce věřit.

      Vymazat
    2. Hele, vy dva pitomci v 17:47 a v 18:56,
      což takhle prostě a jednoduše nechat lidi o tom jak chtějí žít a kam má směřovat naše země, nechat hlasovat? Což se děje pravidelně ve všemožných volbách od právě od roku 1989?
      Jakým právem nicotná menšina jako jste vy dva chcete určovat kdo a jak má u nás vládnout drtivé většině obyvatel?
      Dnes máte otevřené hranice, tak proč se 18:56 neřídí svými moudry a když se mu tu nelíbí tak proč odsud nevypadne?

      Vymazat
    3. 19:14...a hned vybranej slovník "lepšolidů"..

      Vymazat
    4. 19:24
      Hle, útlocitného človíčka, kterému nevadí vraždění spoluobčanů komunistickou chátrou, ranilo slůvko "pitomec".

      Vymazat
    5. 19:37...vraždění spoluobčanů a lidí kdekoli mě samozřejmě vadí...po 48roce politické vraždy u nás, ale ve stejné době v Itálii, v US a kdekoli na světě...stejně tak invaze sovětů do Maďarska, Československa a do Afgánistánu...a pak už jenom vraždění USarmádou ve Vietnamu, Grenadě, Nikaragui, humanitární v Jugoslávii, Afgánistánu, Iráku, Sýrii ..atd,..všech statisíců mrtvých je mě líto a přál bych jejich vrahům spravedlivý soud..
      ...a svými nadávkami pouze dáváte najevo svoji sociální a politickou příslušnost a úroveň..

      Vymazat
    6. souhlasím

      Vymazat
    7. Komunisti po dobu ,,své kariery" popravili tolik lidí, kolik Američané zastřelí Mexičanů na společné hranici za rok!!! Třeba to zadrátovaná hranice mezi oběma státy zmírní...Tam ale přelézají normální lidé beze zbraní. U nás se chtěli především prostřílet(!!!) přes plot na Západ zločinci, vrazi, zloději, defraudanti, kteří prchali před zákonem a po revoluci se z přeživších stali stateční bojovníci za demokracii, protože své lupy a jejich ruce od krve byly využity na protikomunistický odboj.Jen dodám, když někdo žádal Západ aby hodil atomové bomby na Plzeň, Ústí, Prahu, Brno, Ostravu tak to nebylo nic protikomunistického ale protistátního, protože by s komunistama zemřeli i nevinní spoluobčané. Ale poprava, hlavně ženy by za to být neměla. Zrovna tak jako v Americe u matky dvou dětí, paní Rosenbergové...

      Vymazat
    8. 20:03 zapomněl jsi na Chile, však to pani Štěpánová pravila v Cestománií, že to tam ten Pinočet dal konečně do pořádku.

      Vymazat
  20. Každá doba má své klady i zápory. Ano, komunisté popravovali, někteří lidé byli šikanováni atd. atd. Nikdy to nebude dokonalé. Dnes nepopravujeme, ale hned nepohodlné střílíme přímo na ulici, doma u kafe, bouráme je v autech, popř. skončí v kyselině nebo v Orlíku. Boj o moc a vliv je všude a u všech stejný. Osobně si(ač nerudá svině - v KSČ jsem nikdy nebyl), na minulý režim stěžovat nemohu, nestěžuji si ani dnes. Nelíbí se mi tady ale dehonestace minulého režimu od těch, kteří jsou podle kvality příspěvků za komunistů vystudovaní, zjevně v klidu přeživší tu nelidskou dobu a nyní tady bez ohrožení případným postihem kritizují a jsou neuvěřitelně stateční ve svých vyjádřeních. Navíc jejich postoj ke své zemi, k jejim lidem je mírně řečeno zarážející. Tolik zloby a hněvu na vlastní národ snad nemůže rodilý Čech vyprodukovat. Tohle by si ani Němci nebo Britové ke své zemi a historii nedovolili(britská koloniální historie není jistě to, na co by měli být hrdi). A slyšíme od nich na sebe nějakou pomlouvačnou kritiku? My nikoho nekolonizovali, nikdo na nás nikdy nikde nedřel, nevyvražďovali jsme národy...Opravdu by zde trochu respektu a úctě k vlastní zemi neškodilo. Až tak strašně zločinný a krvavý režim, který je tu přemrštěně popisován, tady nebyl a není ani nyní. M.Radikowski P.S. Můj strýc, přiznám, že zloděj, byl za komunistů v pracovním táboře. Tvrdil, že tam byli většinou zločinci, defraudanti a pod. Těch pravých politických méně než 10%. Ti vyrostli z těch zlodějů a podvodníků až po revoluci! Tak tvrdil on, už zemřel!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nelíbí se vám "dehonestace"? Minulý režim je jako zločinný označen přímo zákonem a jeho propagace a podpora je v ČR trestná úplně stejně jako nacismus. Zločinnost minulého režimu je řádně a důkladně zdokumentována. O čem se tedy chcete bavit a o čem chcete polemizovat?
      Postoj k naší zemi je právě maximálně vlastenecký v tom, že naši zemi už nikdy nepřipustíme znásilnit komunistickou, fašistickou, islamistickou, či podobnou totalitní chátrou.
      Nezlobíme se na vlastní zem, tu milujem. Zlobíme se ale právě na vás, na komoušskou chátru, která jste vraždila, zavírala lidi do lágrů, obehnala zem ostnatým drátem, zatáhla nás do pozice chudé, rozvojové země, ze které jsme se ani po 30 letech nedokázali vyhrabat.
      Ano, máte pravdu, Němci by si dnes opravdu veřejně nedovolili jakkoli obhajovat jejich nacismus, tak jako vy obhajujete komunismus, i když i nacismus měl jistě některé "kladné" stránky. Pořádek, zaměstnanost, ekonomická prosperita...

      Vymazat
    2. Ohánět se zákonem, který se lehce dá změnit jiným zákonem, může jen opravdový naivka.
      Historii mají hodnotit historiic a ne aktivističtí politici a presstituti.
      Dneska už by ten nesmyslný a lživý zákon sněmovnou neprošel.
      Pro minulý režim politické procesy a pracovní lágry nebyly charakteristické. To se odehrávalo jen na začátku padesátých let, lágry vydržely trochu déle.
      Ale.
      Sami komoušové lidi, kteří ya to byli zodpovědní, potrestali. Šli z funkcí aby dál nemohli škodit a páchat zločiny. Tohle začalo už za Zápotockého a za Novotného to pokračovalo.
      Komunisti také zahájili pražské jaro s jasným tahem k demokratické společnosti bez vykořisťování.
      Takže v tvrzeních o té "zločinnosti" minulého režimu bych opatrnější. A k lidem, kteří bývali komunisty bych nepřistupoval jako ke zločincům.

      Běžte zkusit říct panu Vladimíru Dlouhému, šéfovi české obchodní komory, že je rudý zločinec. To vás čeští podnikatelé nakopou do té vaší hloupé řiti.

      Vymazat
  21. Výborný článek. Jen bych dodal, co herců se mělo děsně špatně. Namátkou Janíček Hrušínskejch, chudák pračlověk Bartoška, Janžurka, kterou komunisti nutili do všech možných komedií, Jeníček Krausů - jo, pardon, to žádný herec niky nebyl, ten představoval vždy jen sama sebe - arogantního spratka - .. jo, jo, ještě že je ta doba, kdy něco bylo NAŠE, NÁRODNÍ, je už pryč. Teď mohou ovčané pěkně poklonkovat těm, kterým to "naši" polistopadoví politici za tučné všimné dali nebo prodali.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mladým Hrušínským zařídil tatíček Hrušínský za doby "komunisitkcého teroru" místečka v pražských divadlech i s manželkou jednoho z nich. Ředitel Realistického divadla pan Buchvaldek, sám kovaný komunista ale dobrý divadelník, řekl na stranické schůzi svým spolusoudruhům, že mladého Hrušínského musí přijmout, že mu to nařídil Kapek, šéf pražské partaje, a že se s tím nedá nic dělat. Tož tak.

      Vymazat
    2. Anonymní 28. února 2019 6:43

      Tak, tak pan Zdeněk byl "kovanej" se vším všudy (to nebyl Filip nebo Dolejš, ty jsou gumový) s těmi Hrušinskými máte recht, byli spolu kámoši a tak nějak, postupoval starý Hrušinský se snachou Miluší Šplechtovou z Mostu, tak nějak protekčně přes kamarádčoft s těma na "správném" místě ve "správné" straně v NF, "po 89" už jen parlamentní a grantový bojovníci za svobodu svých grantů a s pláčem, dejte mi v kapitalismu SOCIALISTICKÝ grant, který dostávají všichni lidé v České republice, jo ho√no!

      "Zdeněk Buchvaldek se narodil 15. ledna 1928 v Praze. Nedlouho po konci války odmaturoval na gymnáziu v Křemencově ulici v Praze. Pak začal studovat DAMU. Absolvoval herectví pod vedením profesorů Karla Högera, Vlasty Fabianové a Ladislava Peška, takže měl více než dostatečnou průpravu do budoucího života. Od roku 1952 do 1976 byl členem Divadla pracujících v Mostě a to jako herec, dramaturg, režisér a později i jako jeho ředitel.

      Svou pohlednou sympatickou tváří byl od mládí předurčen na role kladných charismatických hrdinů, v mosteckém divadle hrál např. Karla IV. v Noci na Karlštejně, MacDuffa v Macbethovi, profesora Higginse v Pygmalionu od G.B. Shawa nebo mladého Francka v Maryše. Roku 1976 se stal ředitelem Realistického divadla Zdeňka Nejedlého v Praze a na divadelní scéně se již objevoval málo. Často a rád přednášel v rozhlase. Hrál v mnoha televizních inscenacích, za všechny třeba: TRIBUN LIDU, KREMELSKÝ ORLOJ, RUDÝ PRIMÁTOR aj. Největšího úspěchu získal titulní rolí předsedy Národního Výboru Františka Bavora v seriálu MUŽ NA RADNICI. Za tuto roli získal cenu Zlatého Krokodýla za rok 1976.

      Společně s divadelním byl mimořádně aktivní i co se týče politického života. Byl funkcionářem KSČ (Komunistická strana Československá), SČDU (Svaz českých dramatických umělců) atd. Za popularizaci sovětské vědy a umění získal roku 1981 medaili SČSP. Za svou pedagogickou činnost na DAMU získal roku 1983 cenu Jaroslava Průchy." († 59-let).
      ČSFD

      Celoživotní nestraník!

      HUAWEI®

      Vymazat
  22. Jak už tady bylo Xkrát napsáno, každej společenskej systém má své plusy a mínusy...při troše selského rozumu...se zamysleme, jak může skončit kapitalismus, kde silnější požírá slabšího...kdy i my se zákonitě staneme jeho bezmocnou obětí bez jakýchkoli občanských práv,.. když už nebude stači zákaz výrobků konkurenční značky,.. aby udržel svoji ztracenou moc v ekonomickém boji s čínou, indií..atd.,..

    OdpovědětVymazat
  23. Taky jsem tu dobu prozil a clanek autorky je pravda.O tom nelze pochybovat.....vim, ze dost techto vystudovanych lidi za socialismu byli krivaci a jako krivaci po 89 jsou u koryta.Z jejich chtivych hladovych tvari se mi tenkrat zaclo delat spatne.....tak jsem po par mesicich roku 1990 od toho odesel. Jsou to mesice za ktere se hodne stydim.......

    OdpovědětVymazat
  24. Je v povaze mnoha lidí najíst se až k prasknutí, opít se do němoty, mít mnohem víc, než sami potřebují, 4 auta, ženu, milenky, mít moc, moc nad ostatními, porušovat zákony a vyhlášky s vědomím, že na mě stejně nemůžou.Proto by otevření hranic tehdy nepomohlo.Teprve až člověk prožije, a dokáže porovnat, může svou zkušenost předat jiným.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, lidi porovnávají a proto mají komouši pouhých cca 7% voličů. To je to porovnání, to jsou ty zkušenosti v praxi.

      Vymazat
    2. Ale pochop, že dnešní "komunisti" jsou jimi jen podle názvu, ne podle politiky, kterou provádějí. Proto mají málo.

      Stačí se podívat na socany, jak politika strany ovlivní voličskou přízeň.

      Strana, která nemá zuby, nemá ani voliče!

      Vymazat
    3. 22:45 Piráte, jak dlouho myslíš že budeš pirát.

      Vymazat
  25. Stokrát opakovaná lež /nebo polopravda/ se stala ofiko pravdou...majetek nás všech byl dílem promrhán, dílem rozkraden...spoustě lidí nedochází, že v současné chvíli prožíráme/a někdo za desítky, možná stovky spoluobčanů/ budoucnost našich dětí..

    OdpovědětVymazat
  26. Článek vyprovokoval očekávané reakce. Hádáme se do krve o naší minulosti, neumíme nebo nechceme napravovat chyby přítomnosti a vůbec nemáme vizi budoucnosti. Tak se vůbec nedivme, že tu nemáme Švédsko, ale banánovou republiku koloniálního typu. Můžeme si za to sami. Mám jednu prosbu, buďme trochu slušnější a přestaňme se kádrovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak můžeme úspěšně existovat a připravovat lepší budoucnost, když nám v tom brání rozeštvávači národa: presstituti od Bakaly a Babiše, kurvy z ČT a ČRo, "pražská a brněnská kavárna" a především ti, co za nimi stojí - zahraniční korporace, které si chtějí udržet své pozice v Česku a ždímat nás a ždímat.

      Vymazat
  27. Tento režim likviduje sám sebe a čím dál více se stává nedůvěryhodným. Bydlím v malém městě a vpracuji ve velkém městě. Máme u nás pomník obětem první a druhé světové války. Dvě strany podstavce obsahují seznam obětí první světové války a zbývající dvě paří obětem druhé světové války. Mého strýce popravili v Osvětimi. Od příbuzných vím o nájezdech gestapa na naše městečko. Teta vzpomínala, že první mrtvola, kterou v životě viděla, byl zastřelený partyzán. Přiznám se, že neznám nikoho, koho by zabili komunisté, nebo zemřel v lágru, jak tady tvrdí mnoho pisálků, kteří se stydí za lži, které šíří. Vystřídal jsem tři zaměstnání, kde se sjížděli lidé z asi poloviny plochy kraje. Nikde jsem neslyšel vyprávět o obětech komunismu, jako slyším každé ráno z rádia v autě. Na městském úřadě má adresu asi 50 občanů, kteří jaksi zmizeli a prý nejsou dohádatelní. Kdo ví, jestli je nechali kdesi chcípnout nebo umrznout jako je běžné za současného režimu. Ten počet je zatím menší než obětem z jedné války.

    Režim se změnil, nezbývá než se s tím smířit. Vadí mi, že je založen na lži, protože jinak se nedokáže už ospravedlnit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady máš ty "lži", zmetku:

      http://www.totalita.cz/seznamy/popravy.php

      http://www.totalita.cz/seznamy/letci.php

      http://www.totalita.cz/seznamy/prechody.php

      Vymazat
    2. 0:21, a seznam obětí druhé strany nemáš? V Praze bylo muzeum SNB, kde byl seznam asi 500 jejich příslušníků, kteří zahynuli.

      Vymazat
    3. Typické pro obhajovatele dnešního nespravedlivého a protilidského režimu - upravená a jednostranně vykládaná fakta, vytrhávání ze souvislostí a protože argumentů není mnoho, tak primitivní nadávky a urážky.

      Ale boží mlýny melou a oni ot tuší, cítí a mají strach. Proto kňučí a štěkají...

      Vymazat
    4. 6:53
      Ano, boží mlýny melou a proto vy jste už 30 let v perdéli, hajzle. A jediné na co se zmůžete je kňučení a štěkání na různých protisystémových stránkách.

      Vymazat
    5. 0:21 Hoď i odkaz na Dikobraz.cz

      Vymazat
    6. Ty, co oslovuješ ostatní zmetku, četl jsi o posledním popraveném
      http://www.totalita.cz/vysvetlivky/o_tomekv.php
      toto?
      "... Jedinou uskutečněnou akcí bylo přepadení vojenské hlídky, která konala strážní službu u vysílací stanice ve Strašnicích. Za účelem získání zbraní podnikla skupina útok na stanici. Došlo k prudké přestřelce, při níž byli dva vojáci, kteří stačili vypálit dohromady zhruba 170 střel, zraněni. Jeden z nich svému zranění podlehl. Tato skutečnost zřejmě rozhodla o výši trestu."

      přepadení vojenské hlídky, přepadení vojenské hlídky, přepadení vojenské hlídky

      Jeden zranění podlehl. Jeden zranění podlehl.
      Jeden zranění podlehl. Jeden zranění podlehl.

      Vymazat
  28. Stálo by za psychiatrický průzkum, proč zastánci současného systému, jsou zároveň ti nejvůlgárnější psychopati na diskuzních webech...že by nedostatek argumentů nahrazovali hulvátstvím...?!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zastánců současného systému (demokracie) je 85% obyvatel téhle země, kreténe :-D

      Vymazat
    2. Asi ne, když tak zoufale nadáváš.
      Teče vám do bot,viď?!
      Hahahahah!

      Vymazat
    3. 9:11
      Mrkni na poslední volební preference, tydýte, kolik má ta vaše slavná SPD a komouši.
      Zoufale kvičet vidím jenom vás, bolševické pohrobky.

      Vymazat
    4. 9:38- my co víme, že volební preference jsou nástrojem politické manipulace, víme své. Volební preference, všechny, jsou objednané ke korigování reálných, nezveřejněných tendencí voličů!

      Vymazat
    5. 9:38 Volební preference jsou k použití jen pro duté
      hlavy, jako ty.

      Vymazat
  29. Většina lidí hodnotí systém ne z perspektivy svých dětí, ale jak jim a v současné chvíli se daří...proto v politice volí ty strany, které jim zajišťují slušnou životní úroveň nebo jí v brzku slibují...bohužel si neuvědomují, že ta současná je na úkor svých dětí..
    majetek naší země jsme rozprodali, nebo nechali rozkrást a nyní projídáme a někdy i mlaskáme na zbytcích ..po nás potopa..

    OdpovědětVymazat
  30. Omyl se vloudil, protože Padevět tu Pedagogickou fakultu UK nedostudoval, šel radši se zašít do antikvariátu, takže skončil maturitou na SŠ obor zeměměřič. Ale přesto je nazýván jedním z nejlepších současných českých historiků..-

    OdpovědětVymazat