Reklama

.

.

neděle 17. února 2019

Měření sil a příležitost dělat chyby

Ivan David
17. 2. 2019 Parlamentní listy (rozhovor)
Pane doktore, vy dlouhodobě podporujete Miloše Zemana, byl jste členem jeho vlády, ale nyní jste ho ostře kritizoval za postoj k dění ve Venezuele. Co vám tolik vadí?
Podporuji politiky zastávající názory s nimiž souhlasím. Je důležitější co kdo říká, než kdo co říká. Nemyslím, že bych pana prezidenta kritizoval ostře, vlastně jsem ho ani výslovně nekritizoval, jen jsem napsal hodně čtený článek ve formě fiktivní zprávy, že se profesor Drahoš prohlásil prezidentem, vyhlásil nové volby a USA ho okamžitě uznaly, atd. Vím, že mnohé věci zejména v politice se jeví navenek jako jasné, ale je za nimi naprosto jiná motivace, než to "zvonku vyzerá".


Nejsem tak chytrý, abych měl pro všechno pohotově nevyvratitelné vysvětlení. Proto jsem byl zvědav, jak to pan prezident vysvětlí v TV Barandov. Vysvětlení mě neuspokojilo. Nejsem jediný, kdo si všiml, že text dopisu lze chápat jako ironický. Je to právě ten typ humoru, který má pan prezident v oblibě. Jenže se to pro diplomatickou komunikaci poněkud nehodí. Dopis tedy nebyl určen adresátovi. Ještě podivnější než dopis panu Guaidó, bylo prezidentovo vysvětlení pro hospodářské a sociální problémy Venezuely. Jako by nevěděl, že Chávéz vyhrál volby, protože v zemi byla bída a nespokojenost a naopak není tam bída a nespokojenost, protože volby vyhrál Chávéz. Maduro je jen pokračování. (Po charismatické osobnosti občas převezme moc nějaký kádr nižší vahové kategorie.) Je snad přehlédnutelné, že USA byly zvyklé "obchodovat" s kolonií Venezuela a vyhlásily sankce. Nemyslím, že pana prezidenta "omlouvám". Co mi vadí? Myslím si, mohu se mýlit, že dopis tohoto obsahu panu Guaidó byl nevynucený chybný krok. Pokud to byl vynucený krok, je situace ještě horší.

Někteří analytici, kteří rovněž jinak za prezidentem stojí, dokonce mluvili o tom, že podporou samozvaného prezidenta Guaidoa Miloš Zeman zcela popřel svůj politický odkaz. Není to příliš tvrdé hodnocení?

Popřel? V očích velké části veřejnosti ano, bez ohledu na to, jaké měl možnosti a nakolik se tomu mohl vyhnout. Můžeme jen spekulovat, co by kdo udělal na jeho místě, když neznáme další podrobnosti. Nejsme prezidenti, nemáme příežitost dělat velké chyby, ale můžeme říkat přiměřeně velká slova.

Na druhou stranu, Venezuela má největší zásoby ropy na světě (byť je její těžba a zpracování složitější), ale zároveň tam životní úroveň padá na totální dno, zemi sužuje hyperinflace, obchody jsou prázdné. Jak hodnotit Madurovu vládu?

Nechci svojí odpovědí dokazovat, že nejsem odborník na Latinskou Ameriku. Jisté je, že prosperita hospodářství Venezuely je závislá téměř výhradně na cenách ropy. Nevím, jaký má Venezuela potenciál, aby se přiblížila soběstačnosti v produkci potravin. Jisté je, že pokud vláda padne, sociální situace se zlepší, ale jen pro úzkou vrstvu obyvatelstva. Protože při nízkých cenách ropy nelze dosáhnout zvýšení životní úrovně nejširších vrstev obyvatelstva, vláda užije osvědčenou formu - pravicovou diktaturu opírající se o armádu a policii. Teoreticky je možné, že to Maduro ustojí až do pozdější vojenské intervence. Guaidó napíše "zvací dopis" a nastane bratrská pomoc doprovázená humanitárním bombardováním.

Jak vidíte roli Spojených států v této věci? Někteří představitelé Trumpovy administrativy otevřeně Madurovi hrozí Guantánamem. Je pravděpodobná vojenská invaze?

Spojené státy mají motivaci a sílu a k zásahu. To, co jim chybí jsou zábrany, protože Venezuela je nemůže ohrozit. Pozoroval jsem kdysi z dálného Západu válku ve Vietnamu. Nemyslím, že by si ji všichni v USA chtěli zopakovat. Jisté struktury ji jistě budou chtít prosadit. Nebylo by to tak snadné, jako obsazení Grenady. Vojenská invaze je hodně pravděpodobná. Jsou údajně pozorovány na amerických a jejich bratrských vojenských základnách aktivity, které takovému vývoji nasvědčují. Kdo si uměl před rokem 1999 představit bombardování Srbska? Válka ve Venezuele je pro nás představitelnější. Pamatujeme Pinocheta v Chile a různé vojenské diktatury v tomto regiónu. Uvidíme, zda venezuelská armáda vydrží stát za současnou vládou.

Co by případná intervence způsobila na mezinárodní scéně? Rusko a Čína za Madurem stojí, jeho režim jim ropou splácí vysoké úvěry a v případě Madurova pádu by jistě o všechno přišli...

Přímá účast Číny nebo Ruska v možném konfliktu je nepravděpodobná. Je zbytečné uvažovat, o co by přišly, kdyby se do konfliktu nezapojily. Kdyby se zapojily přímo vojensky, ztráty by byly mnohem větší. Nevím, jak snadné je nyní dodávat do Venezuely zbraně. Státy mají omezenou možnost popřít kontinuitu závazků při změně vlády. Je pravda, že Lenin "zrušil dluhy" carského Ruska, ale to bylo za hodně specifických podmínek.

Blíží se jedenácté výročí jednostranného vyhlášení Kosova, které má od počátku masivní západní podporu. Jakkoli je to něco jiného, lze mezi tím a nynější venezuelskou krizí najít nějaké paralely, jak se už objevilo ve veřejném prostoru?

Nevím, jestli má podporu Kosovo, když je tam tak obrovská nezaměstnanost, ale tamní režim je Západem podporován určitě. Paralelu lze jistě vidět v předpokladu, že Západ bude podporovat popřevratový režim, lid Venezuely bude podporovat frázemi. Paralela může být v tom, že vojenské základny USA ve Venezuele by pak byly srovnatelné se základnou USA "Camp Bondsteel" v Kosovu. Poukázal bych spíše na paralelu s Ukrajinou, kde se převrat Západu povedl, ale rozvrat Ukrajiny se prohloubil a Ukrajině se podařilo v konkurenci evropských zemí postoupit na první místo v bídě .

Pokud jde o Kosovo a bývalou Jugoslávii, letos si připomínáme 20 let od bombardování NATO. Vy tuto dobu pamatujete jako člen vlády. Tehdy jsme byli pár dní v Alianci a země byla tlačena k souhlasu s bombardováním. Můžete podrobněji popsat, jak to tehdy na vládě probíhalo, jaké byly tlaky atd.?

To není úplně výstižné. Kdyby byli Američané zvědaví na názor České vlády, určitě by se na něj nezeptali formou telefonátu ministrovi zahraničí ve 22 hodin se lhůtou na stanovisko do půlnoci. Určitě netušili, že vláda právě čistě náhodou mimořádně zasedá. O tlačení k souhlasu nelze hovořit, protože se evidentně nepředpokládalo nějaké opravdové projednávání. Rozhodně není pravda to, co se opakovaně v médiích objevilo, a sice, že premiér Miloš Zeman "nevybíravě pod hrozbami" nutil členy vlády k souhlasu. Premiér s tváří hráče pokeru neříkal nic a udílel slovo členům vlády. Průběh jednání jsem v minulosti podrobně popsal. Pro souhlas se vyslovně vyjadřoval jen ministr obrany a velmi emotivně Pavel Dostál jako ministr kultury. Hlasoval jsem proti společně s ministrem školství Eduardem Zemanem a k mému překvapení s Vladimírem Špidlou. Zdrželi se (nebyli pro) ministři zemědělství a průmyslu Jan Fencl resp. Miroslav Grégr. Upřímně řečeno, bylo jasné, že se tím napadení Srbska stejně nedá odvrátit. Vždyť v případu jiné agrese konstatoval John W. Bush, že stanovisko OSN je irelevantní. Jak asi relevantní bylo stanovisko České vlády? Pravicový tisk následně napadl Českou vládu, že si vůbec dovolila o věci jednat. Je zbytečné si dělat jakékoli iluze o mezinárodně politickém postavení České republiky i v současnosti. Počítá se s jejím rozplynutím v Čtvrté říši zvané Evropská unie. Proti tomu se v současných podmínkách, na rozdíl od vojenských akcí USA, něco podnikat dá. Museli by nás ale reprezentovat naši politici a ne jejich politici.

Do NATO jsme byli vstoupeni a získali "právo souhlasu", pár dní před bombardováním, když přihlášku podala několik let před tím vláda ODS. Ještě krátce před tím, než byla Česká republika vstoupena, bylo její vládě vyčítáno, že stále nesplnila podmínky stanovené pro přijetí. A najednou to šlo...

Často bývá zmiňována role Madeleine Albrigtové. Ta je v našem mediálním i politickém prostoru oslavována jako první Češka v pozici ministryně zahraničí USA. Jak hodnotíte Albrightovou a její politickou kariéru vy?

Paní Albrightová je v našem mediálním a politickém prostoru také srdečně proklínána, záleží na tom, kdo se vyslovuje. Máte pravdu, onen mediální a politický prostor je náš, ale nevím, proč se lidé stále ještě hlásí k politikům a novinářům, kteří nevyjadřují jejich názory, postoje a zájmy. Neuznávám žádné "my" reprezentované darebáky, a ani trpný rod, že "je oslavována". Ano, někdo jí oslavuje, pamatujeme si a budeme si pamatovat, kdo jí a podobné figury oslavoval. Za minulého režimu se o hybatelích ze strany s vedoucí úlohou říkalo "oni". Všechny zásluhy si přisvojovala KSČ, ale také jí připadla veškerá odpovědnost až do důsledků. Nevím, proč lidé, kteří se názory neshodují s politickou reprezentací země, stále říkají "my", když kritizují státní představitele, co zase pěkného vyvedli. Je potřeba pro ně najít, nějaké pěkné označení a zase začít říkat "oni". Nemůžeme přece vystupovat proti "nám".

30 komentářů :

  1. Řekni mi s kým se kamarádíš...
    To mne napadlo, když jsem si vzpomněl na fotku krvavé Madly s Hašimem Thačim.

    OdpovědětVymazat
  2. Pravda se hledá velmi těžce a v politice snad ani neexistuje.Zeman svým postojem nejednoho čecha nemile překvapil v případě Venezuely a určitě ještě další překvapí v čase budoucím.Myslim,že nemá sílu čelit silám agrese.Sice vsadil na Izrael, ten ho částečně chrání,ale jen ve věcech náhodného názoru a to je myslím i důvod prohlášení Zemana k Venezuele,kde nenašel shodu s představiteli židovského státu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajimava soutez s moznym nazvem :
      "VYHOD , DRIVE NEZ BUDES VYHOZEN" !!!
      Herky a jerky,
      Trump, Zeman a dalsi vyhazuji Madura a jine presidenty , ktere USA casto navic vrazdi jako Kaddafi, Saddam , Diem a jeho bratr, Sukarno a rady dalsich a spol., vyhazuji /Assad, Putin/, ale sami jsou vyhazovani dalsimi vyhazovaci kolem nich.
      Tak vypada bordel uplne jako bordel , pardon , Bily Dum ve Washingtonu I s vyhazovacema na troublemakers...A naopak troublemakers vyhazujou dalsi a nema to konce...
      Vyhod koho muzes !!! A budes I ty vyhozen...
      Totalni nekonecno Trumpo-vyhazovani a nekonecno vyhazovacu...

      Vymazat
    2. A co Babiš? Také své voliče nemile překvapil, nebo to zakopou vždycky pod koberec, protože to HDP a máme se skvěle...? J.

      Vymazat
  3. Vzhledem ke svému konci v reálné politice a věku se p. Zeman neměl k ničemu takovému propůjčit. Problémem mnoha korytářů z Východu ale bývá fakt, že jejich děti studují v Anglii...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 20:0V tom je jádro pudla . "jejich děti studují v Anglii". Zeman je taky jenom člověk a bylo mu zřejmě naznačeno , že pokud se bude cukat tak jeho dceruška nemusí nejen dostudovat ale i ...
      Takže všechno co lidem v Česku na svých návštěvách krajů říkal tak pozváním Kvída popřel . Jsem zvědav jestli bude mít ještě tu drzost po krajích žvanit a zda na ta jeho setkání s jeho voliči bude někdo vůbec chodit .

      Vymazat
    2. V pajdovi,aby se čert vyznal,režim,ve kterém vystudoval vejšku,je podle něj ten nejhorší možný,ten současný systém je ten nejlepší a dcérečku radši umístil do VB.
      Heidrych prý čechy označil za "šklebící se bestie",Svěrák za "vychcaný srabi" a zeman nás má za blbečky všechny a přitom se pořád vychcaně šklebí.

      Vymazat
    3. Prezident M. Zeman nám káže vodu a sám s rodinou pije víno (dobrá vývrtka), naše děti posílá MAKAT do Amazonu. Jeho dcera za Amazonské peníze studuje!

      V Rusku jsou také prestižní Vysoké školy, kde se vyučuje v angličtině? Halt, sežrali jsme mu jeho naviják.

      Jeho dcera od září 2005 do prosince 2012 studovala na soukromém osmiletém gymnáziu PORG v pražské Libni (V. Klaus ml., miliardář M. Roman ČEZ).

      Jelikož po půlročním studijním pobytu na jedné high school ve státě Michigan (USA) nesložila komisionální zkoušky z matematiky, ze školy odešla a nastoupila na pražské soukromé Anglicko-české gymnázium AMAZON, kde v květnu 2014 odmaturovala.

      Krátce pobývala v Anglii, Dánsku a určitou dobu také pracovala v Řecku. V roce 2013 uvažovala (?) o studiu mezinárodních vztahů a jazyku (angličtině, francouzštině i ruštině) na některé vysoké škole v Česku.

      Zajímala se také o studium ve Švédsku nebo Austrálii (?), aby mohla vstoupit například do diplomatických služeb (a co nastoupit do skutečné práce, jakou nám všem ordinuje její papá).

      V roce 2016 prezident Zeman sdělil, že Kateřina Zemanová studuje v Anglii sociální antropologii (M. Horáček), diplomacii a pracuje v Londýně (UK).

      Popel, nechť si posype na hlavy debilblok, ostatní kandidáti na prezidenta katastrofa, vybrali jsme nejmenší zlo, které mluví, co chceme slyšet a koná opak, jako ten jeho Bavič ...

      HUAWEI®

      Vymazat
    4. Zeman přiznal u Soukupa, že se sešel s USS velvyslancem. Zřejmě s ním udělal nějaký obchod, nebo si od něj nechal nabulíkovat blbosti o Venezuele a řekl si, že z cizího krev neteče, takže klidně toho Kvákaida na oko pozve, aby se trochu USA zalíbil, aby na něj na té ambasádě nebyli tak zlí a nerozdávali pořád ty červené karty. :)

      Babiš dal v novinách jasně najevo, že ho Venezuela nezajímá, což k němu pasuje. On řeší naše firmy, daně a spol. Takže když politruci Blbíček a Hami něco navrhli jako poslušní slouhové západních zájmů, tak Babiš a jeho ANO šéfe to klidně odsouhlasí, protože Venezuela daleko, takže je jim to fuk.

      Vymazat
  4. Velmi výstižné. Bohužel pokud bude Česko ležet na zemi jako opilec v křečích, tak můžete klidně kázat jako ježíš a nic z toho nebude.

    OdpovědětVymazat
  5. Zeman si zaslouží ochrany při útocích na jeho věk a zdraví. Jako politik propadl. Šlápl do každého exkrementu, které se objevilo. Nejenom s Venezuelou zklamal. Proč se míchá do umístění velvyslanectví v Izraeli? Z Afganistanu odejdeme snad až po Američanech. Budeme se probíjet v jednotlivcích přes Čínu. Z natovského ráje utekli Krymčané, lidi z Donbasu a Lugansku. Všude se mu nedaří. S hospodářstvím si také neví rady. Odchází odtud asi 300 miliard ročně a Zeman s tím nic nenadělá.

    Dovedu si představit jak Zeman zuří, že bývalý komunista Babiš tady v ekonomice dělá pořádek. Na Babišovi je sympatické, že nepřeběhl do žádné protinárodní strany a tvrdě pracoval, jak byli komunisté zvyklí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pripominam vsem , kteri jsou nespokojeni a znepokojeni CT ,aby sve TV vratili v zarucni dobe. Smejd se pak odstrani do popelnice . A plactivi stezovatele dojdou konecne klidu a pokoje !!!
      Neco podobneho by se melo zaridit s politiky.
      Aby ubylo bliti a nasich dalsich zdravotnich potizi z nich.
      Takovej politik by dostal zarucni lhutu,
      6 mesicu /to uplne staci/, a kdyz se ukaze ze je Smejd ,Zmetek /nebo I zachranenej potrat/a pod. ,uz s nim rovnou do popelnice .
      Zadna skoda a naopak...A dalsi...
      O tyto neni nouze tak ze je to v klidu..
      Zda se naopak,ze panuje Nadvyroba...
      Tim by se zabranilo ze zmetkove ,smejdi v jednom kuse podvodne lzou a snazi se byt podsluhove nepratel naroda a pak to vyjde na povrch.
      Zabranit tomu je kazdeho svata povinnost !!!

      Vymazat
  6. Pjakin 11.2.2019 "
    ". Ukrajina najednou z čista jasna neuznala Guaida venezuelským prezidentem. Popřemýšlejte o tom sami. Ukrajina je pod přímým strukturním řízením Spojených států, tak jak se to mohlo stát, že ho neuznala? Proč? Přece proto, že v USA existují dvě křídla. Působí tam globální elita a americká státní elita. Dlouhou dobu převážně…

    Dlouho Ukrajinu řídila převážně státní elita USA, která potřebovala rozpoutat majdan a válku proti Rusku a rozšířit tu válku z Ukrajiny nejen do Ruska, ale i do Evropy.
    Globalisté sice pomalu, ale ty otázky pomalu zvrátili a převzali Ukrajinu do svého řízení.

    A proto jde v podstatě o signál všem, kteří mu porozumí, že Guaidó je projekt, který skončí jako propadák. Takže se stále mluvilo o vpádu, že dojde ke vpádu… Maduro vyhlásil cvičení a provedl přesuny armády, a teď jsou tři směry možného vpádu kryty. Teď by ten vpád byl sebevraždou. A navíc, aby se tam USA vůbec přiblížily, tak by tam musely vyslat minimálně jednu útočnou skupinu letadlových lodí, alespoň jednu pořádnou letadlovou loď s jejími letadly. Nic takového nepozorujeme. A pokusy o vpád ze sousedních latinskoamerických států také drhnou. Také to moc nevychází. Hodně povyku, dělání ramen a nic."

    OdpovědětVymazat
  7. Zeman to pochopil dobře. Když jsme se šakali ve smečce, tak máme společně výt. My bysme měli vymyslet, jak se taky nažrat.

    OdpovědětVymazat
  8. Je jasné, že Zeman se nemůže jen snažit o přátelství s Ruskem
    a Čínou. Škorpit se občas s velvyslancem USA a nemilovat
    Dalajlamu.
    Pokud by to přeháněl a moc odporoval "kalouskům", mohlo by mu i jít o život.
    Proto musí občas naskočit i na "kalouskovy" koně. A také
    se pevně držet Izraele, který je jistota větší jako USA.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemusí! Na jeho prezidentování mohla zůstat dobrá vzpomínka. Nezůstane.

      Vymazat
    2. 6:44 Zatím nemám dobré vzpomínky na žádného presidenta,
      počínaje Benešem, pak Háchou, Benešem, Gottwalda vynechám, Zápotockého, ......... Na Zemana, pokud dožiju, tak ani na něj. Ale chápu ho, stejně jako Háchu.

      Vymazat
  9. Ten, kdo se nepodvolí Státům, stane se přes noc největším nepřítelem lidstva a demokracie ve světě.
    To by měl každý politik ropného státu znát už ze základky.
    Je zapotřebí zničit ho za každou cenu.
    Je nutné rozpoutat takový boj za humanitu, že z národa zůstanou jen emigranti.

    Maduro je neuvěřitelný zločinec, protože nedbá na rady amerického velvyslance.
    On nutí Státy k nejhoršímu.
    Musí být šílený, když se nedá ani zkorumpovat, ani zastrašit. Co má asi za lubem?
    Každopádně je pro svět velmi nebezpečné, aby v čele státu stál šílenec. Zejména když jde o stát s takovými zásobami ropy.

    Maduro je velmi špatný vládce. Žere si v luxusních restauracích a zbídačuje svůj národ, ačkoliv Státy se mu v tom snaží zabránit hospodářskými sankcemi. Maduro bídu v zemi zhoršuje každým dnem, ačkoliv už nesmí ze země vůbec nic vyvážet.
    Státy na poslední chvíli zachránily venezuelské zlato a peníze v západních bankách, aby je Maduro neukradl a neodvezl do Venezuely. Ještě by si on a jeho generálové koupili od Ruska další zbraně.

    Velmi špatnou vizitku Madurovi dělá, že se o pomoc obrací k Rusku, místo k USA, k říši zla. Řekni mi, kdo je tvůj přítel, já ti řeknu, kdo jsi ty.
    Maduro je tak lačný moci, že ani nemá úctu k demokratické volbě Guaidóa od amerického prezidenta, a tvrdohlavě trvá na volbě od svého málo vzdělaného lidu, který se nechal zkorumpovat výstavbou levných bytů na místě slamů.

    Pokud by byl ze Států vyslán nějaký střelec, aby chránil právo a zbavil svět této hrozby, byla by to ve skutečnosti Madurova sebevražda, protože nedal dobrý příklad ostatnímu světu a nerezignoval včas.

    Vzhledem k tomu, že ho nepodržel ani MŮJ prezident, bude jistě Maduro beznadějný zločinec.
    Přesto se za něho budu modlit, protože lepšího nemají, a zdá se, že ani nechtějí.
    PB

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní 22:01
      Přesně,pochvala za příspěvek.
      I Milošek musí poslouchat,Ať se kroutí jak chce.
      Míme i lepšího kandidáta na prezidenta,jenže by dopadl jako Maduro.

      Vymazat
  10. No jo furt úřaduje menší zlo tak to v naši zemi je být tam drahoš tak by to bylo stokrát horší.

    OdpovědětVymazat
  11. Je fakt, že Zemanova dcerka začala studovat v Anglii, a tak se Zeman snaží trochu žehlit své hry po Skripalech. Takže Zeman už je nepoužitelný, ovšem stále není absolutní nulou jako Drahoš .-) .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano stále tu připomínám, že Zemana jsme volili jako to nejmenší zlo. Je to jednooký mezi slepými králem. Na tom si trvám. Proto se nemůžeme divit, že je takový jaký je. Prostě začíná už slepnout i na to zdravé oko. M.R.

      Vymazat
  12. Pochopte, že Zeman je v podstatě každý týden napadán téměř veškerými médií a drtivou většinou herců a zpěváků. Hrozí mu násilné svržení s podporou NATO. Ve Venezuele je situace nejasná, Guaida uznaly téměř všechny státy světa kromě těch totalitních. Postavit se proti němu by bylo pro Zemana sebevražedné, aspoñ pár dní si mohl odpočinout od útoků.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neměl ho zvát, to bylo provokativní.

      Vymazat
    2. Spíš recese, ten Guiado k nám nikdy nepřijetí. A kdyby přiletěl, poznalo by se z rozhovorů pro naše média, co je zač. Jako kdyby přiletěl Pinochet

      Vymazat
  13. Mohl po určité době uznat, ale rozhodně neměl pozvat, to bylo zbytečné a tím se odkopal. To byla jeho přemrštěná aktivita, aby se zviditelnil a bůh ví, proč to potřeboval udělat.

    OdpovědětVymazat
  14. Ono je celkem nepodstatné, zda by to byl Drahoš, nebo protože nebyla ještě stanovena vláda tak asi Hamáček.

    OdpovědětVymazat
  15. Myslel jsem, že k zahájení války potřebuje NATO souhlas všech členských zemí. Takže kdyby vláda ČR prohlásila, že s útokem na Srbsko nesouhlasí, byl by tu minimálně velký problém. Jenže Zeman se prostě podělal. Tak, jak to řekl o Dubčekovi! Kdyby v souladu se svými předchozími prohlášeními o "primitivních troglodytech" , co by jen bombardovali před hlasováním vyjádřil svůj nesouhlas. i ostatní podělaní by zvedli ruku proti..
    A nejen to! Pamatuji, jak v Parlamentu řval na Grebeníčka, že si Srbové neměli stavět nemocnice a školy blízko kasáren a nepadaly by na ně bomby!
    Ransdorf kdysi o Zemanovi řekl, že není sociální demokrat , ale liberál. Měl pravdu.Také běhen vlády ČSSD Zeman nic levicového neprosadil. ČSSD už prostě byla posledním místem, kde šla dělat kariéra, když OH zkrachovalo. Je to škoda. Kdyby v dobách, kdy lidé chtěli volit levici, vedl ČSSD levičák, země mohla vypadat jinak a lidé by se od levice neodvrátili k populistům...

    OdpovědětVymazat
  16. Vstřícnost vůči Amerikou vedeným pučistickým loutkám, to je něco, co spojuje srdnaté držitele odkazu Václava Havla i prokremelského opilce z Hradu. Konečně se tedy prokázalo, že údajní nepřátelé na život a na smrt jsou ve skutečnosti stejná neokonzervativní žumpa.

    OdpovědětVymazat