Reklama

.

.

středa 20. února 2019

Nová Evropa na cestě k atomové válce

Pavel Letko 
20.2.2019 E-republika
Chamtivost, krutost, bídu, hloupost, lenost, nekulturnost, nevzdělanost a zločin nelze řešit nacionalismem a náboženskou intolerancí. Recept, který předepisují, se podobá tomu, jako by někdo chtěl alkoholismus léčit heroinem.


Publikovali jsme příspěvky o budoucnosti Evropy na pokračování od pana Tichého ZDE
a ZDE.

Publikovali jsme je ne proto, že bychom v redakci s jejich obsahy bezvýhradně souhlasili, ale proto, že jde o téma velmi aktuální a nanejvýš vhodné k celospolečenské diskusi. Jde o míru suverenity naší země, tedy České republiky a jejímu sociálnímu, kulturnímu, náboženskému a společenskému obsahu. Pokud si neujasníme, kam jdeme, nemůžeme se potom divit, kde se ocitneme. Téma je to obrovské, celospolečenská diskuse ještě ani pořádně nezačala, pokud nepočítáme sérii monologů se zaměřením podle toho, koho chleba ten který „diskutér“ zrovna jí. Nedělám si nárok na nějakou analýzu problému, ani publikovaného textu. Mám k němu jen dvě zcela zásadní výhrady.

  • Náboženská svoboda nám nespadla z nebe, ale stála desítky milionů mrtvých a stovky milionů zbídačených. Zkušenost ukázala, že úsilí o čistotu myšlení v náboženských otázkách míří k bídě, násilí, mučení, zločinu a genocidě. Proto se domnívám, že je třeba budovat společnost nikoliv podle víry, ale podle občanského principu. Naším nepřítelem není judaismus, islám, budhismus, pravoslaví, katolictví či nevíra toho kterého člověka v cokoliv. Víru, myšlení, je třeba prostě tolerovat, či lépe řečeno, respektovat. Jinak jde pořád o stejnou písničku. Před sto lety vadil judaismus, bylo potřeba konečného řešení židovské otázky, dnes je třeba konečného řešení muslimské otázky. Před sto lety bylo třeba z Evropy vyhnat Židy, dnes je potřeba vyhnat z Evropy muslimy a z Palestiny Palestince. To je myšlení, proti kterému se musím zásadně ohradit.
  • Stále je živý několik set let starý výrok jednoho filozofa, že „vlastenectví je posledním útočištěm darebáka“. Kecy o vlastenectví může vést kdokoliv. Nic to nestojí, je to zcela zdarma. Spojuje to mocné i bezmocné. Bezmocní pomašírují do války, mocní budou ještě mocnějšími. Hlavně, aby někoho nenapadl majetkový a mocenský restart popsaný i v Bibli jako „milostivé léto“. Místo skutečného socialismu předhodíme nacionální socialismus. Ve výsledku se takový nacionální člověk stane šroubkem v soukolí nadnárodní korporace. Nejdříve na pracovišti, později na bojišti. Za císaře pána a jeho rodinu nebo za zájmy (ne)známé korporace. To už tu bylo. Národní socialismus a Evropa už měla svého Mussoliniho a Adolfa Hitlera. Dnešní projevy některých vrcholných politiků Evropy i USA se těm jejich necelých sto let starým tezím neuvěřitelně podobají. Za rozbor to opravdu nestojí, ten napsala historie v Drážďanech, Hirošimě, Stalingradu a Osvětimi. Vydá-li se lidstvo touto cestou, a já v tomto souhlasím s maďarským premiérem Orbánem, že už je o tom v podstatě rozhodnuto, hrůzy světové války na sebe nenechají dlouho čekat.
Já tedy s posunem k nacionalismu a náboženské nesvobodě zásadně nesouhlasím. Chamtivost, krutost, bídu, hloupost, lenost, nekulturnost, nevzdělanost a zločin nelze řešit nacionalismem a náboženskou intolerancí. Recept, který předepisují, se podobá tomu, jako by někdo chtěl alkoholismus léčit heroinem.



Hodnota článku (rešerše, napsání, korektura, anotace, ilustrace, redakční práce) je ohodnocena částkou: 400 Kč. Pokud chcete na provoz webu přispět, klikněte zde, nebo na baner v úvodní stránce. Děkujeme!
Související články:

37 komentářů :

  1. Drtivá část obyvatelstva ČR je proti přijímaní uprchlíků na našem území protože si je vědoma toho co se děje v západních zemích Evropy a uprchlíci se nám nepřízpůsobí, ale naopak nás násilím budou poislamšťovat. Lepšolidi, jako Šojdrová a Peříček jsa v jasné drtivé menšině, se rozhodnou, že obyvatele České republiky nebudou respektovat a prosadí si to co pro nás všechny bude mít fatální následky. Jakou tedy máme my, občané České republiky, vůbec možnost zabránit lepšolidem, aby nás táhli do pekel?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    2. Pane Letko, já zase slyšel, že posledním útočištěm darebáka je NÁBOŽENSTVÍ a jedinečným vykoupením darebáka je VYCPÁNÍ NÁBOŽENSKÝCH SPOLEČNOSTÍ A CÍRKVÍ majetkem loupeným jiným lidem odíraným proti jejich vůli.

      Jedinou útěchou darebáky okrádaných a rabovaných, a jejich poslední reálnou nadějí, je PATRIOTISMUS. VÍRA VE VLASTNÍ NÁROD, jeho kulturu, v mateřštinu a V OSVOBOZENÍ OTČINY OD TĚCH VŠECH DAREBÁKŮ - cizáků i jejich přisluhovačů!

      Vymazat
    3. 17:12 V minulosti když se nějaký lump uchýlil před zákonem do lůna církve, tedy převážně do kláštera, a řádně za svůj azyl zaplatil, tak na něj již světští zákonodárci nemohli. Tak je to i dnes. Každý prachatý darebák, který má problémy se světskými zákony se zaštiťuje bohem a tím pádem je pro světské zákonodárce nedotknutelný. Obyčejný člověk pak má jedinou možnost a to revoluci.

      Vymazat
    4. V USA uz maji nejmene deset vaznych pricin , zacit osvobozovaci revoluci od cetnych skudcu.
      A ti parasiti a pijavice vyrabeji dokonce i vazne provokace ,aby ty revoluce zajistili...A nejsou schopni , pozor , vazneho odporu....
      Jestlize Venezuelska armada zustane tesne spojena a SOLIDARNI s lidem a jeho i svymi rodinami a detmi a v cele s odhodlanym presidentem a nejakou tou zahranicni pomoci , je zde Golemovska moznost a dost logicky podeprena i zakony neplanovanych dusledku , ze Venezuela muze porazit Usaky na hlavu i tim , ze se hospodarsky cely zapad podlomi do velke krize , ktera jiz na ne a na svet ciha nedaleko...
      A mnohokrat se stalo ze velke uzemni celky vyzbrojene po zuby , s velkou prevahou a presilou, ZMIZELY PRES NOC a beze stopy po nich , dodnes...

      Vymazat
    5. 20:48
      Obyčejný člověk má jedinou možnost a to doufat , že se bude mít lépe až po smrti v království nebeském jak mu to bylo po staletí vtloukáno do hlavy církvemi a to hlavně katolickou . Zatím co představitelé této církve si raději užívají již na tomto světě pro jistotu . Co kdyby to náhodou nefungovalo tak jak kážou svým ovečkám z kazatelen ?

      Vymazat
    6. Němci přijímají muslimské uprchlíky nejen jako pokání za zahubené či vypuzené židy a aby se vhodně rasově promísili, ale hlavně proto, aby se k nim nehrnula postkomunistická zlodějská východní lůza. My jsme vypuzením a oloupením Němců získali volnou kapacitu 3 milionů osob, kterou jsme zaplnili slovenskými cikány, azbuckými a českými lemply. A vyjeme pokrytecky kvůli stovkám. Švejkové - do zbraně !!! A na stráž !!! Parazitičtí čecháčkové se bojí další parazitické konkurence? Podle sebe soudí jiné. Rodilých Němců se bojí a škodolibě a krátkozrace se těší na islamizaci Německa. Ubožáci. Kdo stojí o vás čecháčkové ??? Češi, nekrást tady !!! Historie lenivého, příživnického pronároda se stále dokola opakuje: etapu lžidemokracie vystřídá diktatura lapkovské lůzy, která se následně připojí k zacinkání klíči – až zase všechno nakradené prožere. A každých dvacet let plive na tu lůzu předchozí a nostalgicky vzpomíná na tu lůzu předpředchozí.
      Zneuznaný, c. a k. Univ. Prof. TGM upletl bič z rakouského dezertérského lejna - avšak zapráskat s ním už nedokázal - ani ve své mnohonárodnostní, uměle vytvořené jepičí pidiříši. Proti literárním padělkům se sice postavil - avšak politický padělek a zmetek vytvořil. Ani děti se mu moc nevydařily. Pravda vyděsí !!! Mnichovská dohoda: Čecháčkové si svůj stát nevybojovali ale vysomrovali na západních velmocech a stejným způsobem o něj přišli. Kdo se ani nepokusí ubránit sám, musí po zbytek života platit výpalné "osvoboditelům". A tak jako se Kosovci odtrhli od azbuckého Srbska aby se připojili k ještě primitivnější Albánii, Čecháčkové se odtrhli od civilizovaného Rakousko-Uherska aby se připojili k putinovskému Rusku! Patří za Ural ...

      Vymazat
    7. 8:20 tapetující idiote.

      Vymazat
    8. 16:17 Ani netušíš co to slovo z řečtiny znamená, rudoblbe, kterýmu by na stvoření nějakého tak kvalitního textu nastačily všechny univerzity co jich zbylo v putleroffském Chujlostánu!

      Vymazat
  2. Již dávno zde opakuji a symbol v záhlaví článku to ukazuje jasně - EU jde novou podobou nacismu a to nejen pro ambice kterými se Brusel ztotožňuje s cíli 3. říše národa německého pod vůdcovstvím A. Hitlera - a tedy Merklová je jen plagiátorkou svým požadavkem položit suverenitu - ale především svébytnost národa na podnos vyššího "principu" - EUnacismu. Pokud jde o uprchlíky: vůbec nic proti nim nemám. Ale jsem zásadním odpůrcem jejich výroby, na které se EU přes NATO výrazně podílí. Tedy nevadí mi Srbové, Řekové, Ukrajinci, Slováci, Rusové, Poláci, ani Amíci či Britové.... Komu se u nás bude líbit, kdo akceptuje naše zákony, mravy a hlavně bude pracovat, tomu dveře otevírám. Ale výrobou utečenců navíc takovým drastickým způsobem, že jim povraždím půlku jejich rodiny, že z nich nadělám sirotky - to tedy kategoricky ne a zejména do té doby, kdy otevřeně nepřiznáme svoji vinu a nebudeme se kát ze zabíjení proto, abychom mohli obchodovat s migranty!!! Fuj tajbl,do jakých sra..ek jsme to byli zavlečení!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Dokud nebude průplav mezi Kanadou a Mexikem,klid ve světě nebude!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 19:36 Perfektně napsáno, k tomu není třeba komentáře.

      Vymazat
    2. Rudocancy! USA dnes má hluboko v podzemí luxusní města, solárka, skvělý vybavení! Do 20-ti let bude Země v pořádku, obrozená a bez hladem pochcípané rusácké a čínské sloty! Civilizace má právo na restart! - http://veda-a-technika.eurozpravy.cz/veda/210211-zkazu-zeme-by-lidstvo-prezilo-svet-po-jaderne-valce-by-ale-nikdy-nebyl-stejny/

      Vymazat
  4. Vážený pane Letko. Vy jste demagog. Problém není v jakékoliv víře jako takové na úrovni čisté víry. Problém je v tom, že každà víra, jak ukazuje lidská praxe, je dříve nebo později přenášena do světských záležitostí a ve větší či menší míře ovlivňuje světský život.
    Praxe je pak upálení kacíře, podřezání nevěřícího psa, obřízka věřící ženy, pozitivní rasismus vyvoleného národa, atd., atd. A tak ze sebe neďělejte blba!!! O víru vůbec nejde. Jde o světskou politiku opírající se o tu kterou víru a v tom je ta potíž.

    OdpovědětVymazat
  5. Co máte za problém s nacionalismem my se nenecháme bez odporu islamizovat žádné „sousedy" z Afriky nechci.

    OdpovědětVymazat
  6. Díky, pane Letko, za velmi dobrý, střízlivý, lidský, moudrý postoj k problému. Místo povrchní xenofobní paušalizace jít k podstatě problému, rozkrýt obecné a zvláštní, nepodléhat nálepkování, ideologické zaslepenosti.
    Jsou spravedliví a nespravedliví křesťané, spravedliví a nespravedliví židé, stejně tak muslimové, budhisté a další věřící a taktéž nevěřící. Hlupáci hodnotí ostatní lidi podle jevových, ideologických nátěrů, podle rasy, národnosti apod., rozumní lidé dle jejich charakteru, podle činů, ne podle kabátu.
    Intelektuální a mravní chátra se nachází v každém národě a je selháním intelektuálně a morálně vyspělejší části společnosti, když tato chátra získá nepřiměřenou moc. Když se hlupáci nestydí za svoji neinformovanost a pochablý úsudek, když se lumpové a nenávistníci vystavují na odiv. Když místo toho, aby byli vzděláváni pravdivými, přesnými, hlubšími a širšími informacemi a vychováváni příkladnými morálními vzory, tak sami "vzdělávají" a "vychovávají", šíří bludy, předsudky, lži, nenávist, namyšlenost, nespravedlnost.
    Ještě jednou díky, Pavle Letko
    KR

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ke KR 0:44: Věřím jen, že stejně budete děkovat, až vám budou uřezávat krk.

      Vymazat
    2. Pro (7:44)
      Vůbec nic Jste nepochopil. Ani Pavel Letko ani já nechráníme a neomlouváme lumpy, násilníky, podvodníky. Zřejmě nejste schopen pochopit psaný text, když výslovně píši o intelektuální a mravní chátře v každém národě, že jsou spravedliví a nespravedliví jak křesťané, tak jiní věřící či nevěřící. Takže já nebudu děkovat nikomu za podříznutí krku, to naopak Vy budete, zdá se, uspokojen, když to místo fanatického muslima (islamisty) bude fanatický křesťan. Patříte k těm hlupákům, kteří si dají nabulíkovat, aby lidi nerozlišovali dle jejich charakteru, nýbrž dle barvy pleti, národnosti, pohlaví, věku, stranické příslušnosti, místa narození či bydlení, zaměstnání, značky jejich auta a kdoví jakých dalších pitomostí. Současně ale hned s tím dodám, že to, že je někdo hloupý, a to i tom smyslu jako Vy, neznamená jej odepsat, zaznávat, ponižovat - ne. Znamená to vysvětlovat, argumentovat, učit sbírat informace a učit nad nimi rozmýšlet. Je daleko lepší potkat člověka hloupého, ale poctivého, než chytrého gaunera. Je daleko lepší potkat férového kopáče než vykutáleného doktůrka. Ostatně - koho si vybíráte za své přátele? Lidi upřímné, poctivé, přátelské, ať jsou odkudkoli, ať se živí tak či onak, ať fandí Spartě či Slávii, nebo hrubiány, lháře, křiváky, kariéristy, lakomce?
      Chápu Vaši touhu vyznat se v tomto světě, najít bezpečí, jistoty. Není však žádný národ poctivců, strana férových, církev pravdymilovných, město ani ulice či byť jen dům spravedlivých. Musíte si každého člověka oťukat sám, něco Vám napoví debata, ale nejlépe je to při práci, ve skutcích. To, že někdo je odněkud, že kamsi se zařadil, že cosi vlastní je Vám jen nápovědou, usměrněním k těm oblastem, kritickým místům, kde se diskusí, ale - opakuji - zejména společnými činy o dotyčném dozvíte to, co nemá na čele napsané.
      Vím, je zde terminologický zmatek, ale každý muslim není islamista, byť každý islamista tvrdí, že věří v Alláha. Stejně tak každý Němec nebyl nacista. Každého člena britské Konzervativní strany, Liberální strany, nebo KSČM sice může stranicky nazvat konzervativcem, liberálem, komunistou, ač svým politickým přesvědčením a osobnostním charakterem ani zdaleka nebudou konzervativci, liberálové, komunisté, nýbrž jen pragmatickými příživníky na rétorice té které ideologie.
      Proto se vždy snažte kouknout, co je ve skutečnosti v tom šuplíku s danou nálepkou a kdo tu nálepku naslinil.
      KR

      Vymazat
    3. Ok, ale ti kdo Vás chápou jsou v menšině, systém 80/20 existuje , pro celou naší "planetku"

      Vymazat
    4. Peter, děkuji,
      to Jste ještě s tím poměrem optimista. Vidím to tak na 85/15 ohledně intelektu a když to ještě střihnete přes rozdělení dle morálky, tak z toho máte ještě polovičku. To ale nic nemění na tom, že je třeba lidem věci vysvětlovat, argumentovat jim, předkládat fakta, klást jim otázky, snažit se, aby se podívali na situaci očima i jiných lidí, včetně oponentů, aby si sebe představili v nějako podobné situaci atd. A pokud možno ve svém konání být příkladem. A nedělat z toho nepochopení vědu, protože sám nikdo neví, jak se v nějaké konkrétní situaci, krizi, nakonec zachová. Neznám jiné řešení a nechat to plavat znamená nejen ustoupit zlu, ale ty méně inteligentní a přitom poměrně poctivé lidi nechat napospas vychytralým lumpům. A to si žádný ani rozumný, ani hloupý člověk nezaslouží, tím spíše, pokud není velký grázl. I o toho lumpíka je třena se poprat, ukázat mu jiné možnosti. Pochopí-li, tak dobře, nepochopí-li, nuž třeba příště, ale zkusili jsme to a nemusíme mít výčitky.
      Přeji pěkný večer
      KR

      Vymazat
    5. Ke KR 10:19: Je dobré mít sebevědomé mínění o vlastní inteligenci. Jenže úporná snaha spojovat nespojitelné o inteligenci nesvědčí. Spíše svědčí
      o nadřazeném myšlení.

      Vymazat
    6. Odkud víte, co je nespojitelné? Nezdá se Vám, že spíše rezolutní soudy nesvědčí o inteligenci a spíše svědčí o nadřazeném myšlení?
      KR

      Vymazat
    7. KR 17:41: Jistě jste postřehl, že naše názory na věc jsou opačné. Tudíž nespojitelné. Spojíme se tedy na základě mého názoru? Nadřazenost moje! Nebo na základě vašeho názoru? Nadřazenost vaše! Já se však s vaším názorem neztotožním, protože neodpovídá realitě, kterou jsem prožil! Vidíte a to jsme teprve na začátku, jen u nás dvou, a nemáme vůči sobě ani zájmy mocenské, ani žádné chtíče! Doufám, že při vaší vámi proklamované inteligenci nemusím uvádět další příklady o nespojitelnosti nespojitelného.

      Vymazat
    8. KR: Pokud je vám to málo, zauvažujte nad spojitelností Drahoše a Zemana.

      Vymazat
    9. Pro (0:02, 0:08)
      Ač máme dle Vás názory opačné, nespojitelné, tak jsme se sešli na NR a diskutujeme. Nekřičíme na sebe, nejsou to dva monology, je to dialog.
      Prvním principem dialektiky je jednota a boj protikladů. Upozorňuji na slovo jednota. Přitom nikdy nejsou jen protipóly, i mezi bílou a černou je šedivá. Vždy nacházíte něco společného.
      Neuvedl Jste, nebo jsem neidentifikoval kde Jste tak učinil, v čem máme opačný názor, v čem jsme nespojitelní.
      Zeman a Drahoš zase nejsou takové protipóly, jak bylo prezentováno. Neshodli by se ohledně Číny a Ruska, ale velmi podobní by byli ve vztahu k EU, Německu, USA, k vojenským misím. Oba respektují stávající politické zřízení, ekonomický systém, demokratické instituty.
      Svět je pestřejší, než malují političtí propagandisté a mediální manipulátoři. Protikladné prvky se střetávají namíchané v různé míře, v rozličných podmínkách, na společných bázích, takže ono to není tak žhavé.
      Kromě NR, kde jsme se setkali, nás kupříkladu spojuje jazyk, díky němuž si rozumíme... Při své inteligenci snad najdete další příklady toho, co je nám společné.

      Pokud Vás trápí role nadřazenosti, klidně si věřte na svoji nadřazenost. Nežiji pro pocit nadřazenosti a ani jsem ji nikdy nepraktikoval, protože není mým cílem společenství lidí, kde by byl někdo někomu nadřazen. To, že někdo něco zrovna neovládá? Tak se to třeba naučí. Pokud to umím, tak mu pomohu. Jako rovný s rovným, poněvadž je takřka jisté, že dotyčný zase umí cosi, co já ne a třeba by mne potěšilo, kdybych to také uměl a on mne to naučil.
      Nadřazenost není projevem vysoké inteligence. Ano, máte-li vyšší inteligenci, můžete se cítit nadřazen a i to nějak převést do praxe. Avšak lidé s vysokou inteligencí dovedou domyslet, kam vedou stavy nadřazenosti a tak se jim vyhýbají. stejně jako lidé, u nichž je jedno, kolik mají rozumu, ale je jim to z morální hlediska odporné.

      Vaše představa nespojitelnosti cosi vypovídá o Vás samotném, o Vašem vnitřním psychologickém a hodnotovém rozpoložení. Je to ale jen Váš vnitřní pocit, Vaše obrazy světa a Vašeho místa v něm. Realita je krapet jiná, ostatně je také třírozměrná a nikoli dvoj, jak se jeví v našich obrazech. Stačí se sehnout, povyskočit, popojít a zjistíme, jak 2D pohled klame...
      Přeji příjemné rozjímání
      KR

      nic




      Vymazat
  7. NATO je Zákon! NATO = civilizace. Chujlostan bude zničen! Blbečkům spikleneckejm se nakecalo že se jako plní coudnhovnistický projekt rasové výměny v Evropě, ale houno houno! Jde o nordickou lest! Barbarossa II. bude bezbolestná pro naši rasu! Paní Merkel a an Macron spolus s panem Trumpem naoko provádí plán hraběte. Ale v reálu je to jen chytrá záminka! Ti čmoudi budou posláni právě na Východ jako odminovači, sebevraždední atentátníci (živá torpéda) a odstřelovači. Mnozí z nich totiž prodělali výcvik již ve svých zemích původu a navíc znaj putleroffce a jejich způsob boje! Nenávidí je a budou mstít za Kábul,Groznyj, Allepo a další místa zničená bolševickou a putleroffsku soldateskou! Sami většinou padnou v boji a vezmou sebou putlerské vrahy. A naši poté již jen obsadí tuto barbarskou zem, aby ji pozvedli ze škarpy, kam maj tendenci padat tahle sorta odulých zegenerovaných podlidí v pochcaných teplákách! - https://www.youtube.com/watch?v=9B1M3IPVcXs

    OdpovědětVymazat
  8. 8:22: Hochu, jsi duševní naháč.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty věříš na duši? Co by tomu řekl tvůj fotřík, hovnere komoušovyči? Dobře si ho pamatuju, toho udavače v tesilovým saku s nevkusným hadrem místo kravaty a smradlavejma haxnama v trapnejch východoněmeckejch mokasínách, co se tolik hřál přízní velkejch rudejch soudruhů! Vím jak si se taky těšil na teplý místečko co po něm zdědíš a pak přikvačil odkudsi ten chrchlavej vandrák ve vytahaným svetru a ošuntělejch džínách s lahváčem v ruce a udělal tobě a podobnejm rudejm čůrákům pořádnej rejhanec přes plány! Koukáš jak to vím, co?:-))))

      Vymazat
    2. 9.16

      Ne naháč, ale magor.

      Vymazat
  9. Islám je primitivní fašistická ideologie primitivních lidí, a do Evropy nepatří.
    Autor to má v hlavince popletené.
    Islám se chová jako nenávistný fašismus a nacionální socialismus dohromady.
    Právě narůstající počet mohamedánů v Evropě nakonec způsobí vzájemné vraždění.
    Islám se ve své primitivnosti nesnese sám se sebou, natož s někým jiným.
    Rád bych věděl, komu autor slouží, když zde shazuje vlastenectví?
    Vlastenectví je vysoce pozitivní vlastnost, kterou budeme velice potřebovat, abychom přežili.
    Plané a jalové mudrování nás nezachrání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemám vůbec nic proti náboženské svobodě kohokoliv, má to jedinou podmínku, ani ten kdokoliv nesmí mít nic proti náboženské svobodě mojí. Tak prosté je to. Jestli má někdo potřebu vystrkovat zadnici 5 x denně na svého pánaboha a říkat tomu modlitba, proč ne. Je to čistě jeho věc. Ale ve chvíli, kdy hlásá, že mě je třeba zabít, protože to nedělám, nemá tu zkrátka co dělat. Tady jsem doma já, platí tu moje pravidla.

      Vymazat
  10. KR -dovolím si oponovat "občanské společnosti" v rámci jednoho státu.Tak daleko v míchání etnik ještě nejsme a násilné "inženýrství" plodí "Ády". Je mi líto naší rozepře ale jsou jen dvě varianty vývoje civilizace, národní spolupráce etnik spolu sousedících mírově i válečně o území, nebo majoritní vládu(koho?) nad etniky Země! Ač Vás uznávám v teorii lidství, lišíme se v teritoriu, kam každý patříme, a je škoda, že si nemůžeme spolu komunikovat "lidsky" ze svých domovských zemí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane Povolný,
      děkuji za reakci, i když některým věcem zrovna moc nerozumím.
      Etnika se míchaly vždy a všude. Tím spíše ve středu Evropy kudy prošly různé národy. To vůbec neznamenalo totální výměnu obyvatelstva. V hlavním směru sice asi došlo k nějakému násilí, ale rody a vísky někde na Vysočině, v Podkrkonoší, v Jeseníkách se ani nemusely dozvědět několik let, že tam v Podyjí, Polabí či jinde už nežijí ti a ti. Ještě před 250 lety byl okruh života venkovských lidí zhruba o poloměru 15-25 km. Ve 20. století naše země a Československo - stát, kde se sešli Češi, Němci, Slováci, Maďaři, Rusíni, židé a Poláci - zažilo příchody vojáků ze všech končin Rakouska-Uherska od Haliče po Balkán, vlnu emigrantů ze Sovětského Ruska, francouzskou vojenskou misi, antifašistické emigranty z Německa, vlnu německých nacistů, příchod spojeneckých vojáků, příchod řeckých emigrantů, sovětské poradce a další činovníky, početnou vlnu Vietnamců, polistopadové pracovníky z Německa, Francie, USA, Belgie, Nizozemska, Japonska, vlnu Jugoslávců, Albánců a Kosovanů, máme tu Řeky a Turky, Araby z Afriky i Asie, Číňany, Rusy, Ukrajince a další z bývalého SSSR. Někteří tady nechali Sally Selingovou, další dědu Mráze, jiní pizzu, kebab či gyros. Ještě furt se Vám zdá, že se zde etnika nemíchají?
      Míchají a zaplať pámbů. Ale většinou to probíhalo v únosné míře a většinou za vzájemného souhlasu a porozumění. Podělali si to Němci, Sověti, ale když se to trochu časem a vývojem propucovalo, tak se na ně už zas tak nezlobíme - obchodujeme s nimi, ale dějiny jim dáváme naprosto oprávněně "sežrat".
      Malér vznikl z toho, že kdosi začal organizovat cosi nepatřičné, že zneužil neštěstí v Sýrii a jinde a na přirozený proud nešťastníků prchajících z války a bídy se snažil navěsit nějaké svoje temné záměry. A to prostí lidé vycítili. Vy nejste s to neupřímnost hned popsat, definovat, ale vycítíte ji. Najednou cosi nehraje, nemá logiku, někteří lidí jaksi divně formulují sladké proklamace - prostě něco se děje, ač nevíte přesně co. Proto nebaštíme "evropské hodnoty" z Bruselu, odpuzují nás světopanské manýry Amíků, prokoukneme žvásty o svobodě, demokracii, lidských právech od gaunerů a intrikánů. Ale pomůžeme při tsunami, zemětřesení a jinde.
      Není třeba svazovat partnerství, přátelské vztahy národními vazbami. Co uděláte s Belgičany? S Valony ano, s Vlámy ne? Co se Slovenskem, kde je desetina obyvatel národnosti maďarské a dvacetina romské. Určitě je třeba národnost respektovat a uchovávat, zejména rozličnost jazyků. Tuto pestrost software našich mozků, kde každý má své místo ve světovém lidském společenství, svoje optimální určení v nějakých mezích a nikdo není univerzální. Pestrost jazyků je pestrostí popisů, pohledů, myšlení, nápadů, řešení, alternativ, odolností, obran, úspěchů. To jen pitomci chtějí totální jednotu, univerzalitu. Obě mají místo pro nějaké dílčí stavy, vymezené situace, nikoli ale pro celek.
      (pokr.)

      Vymazat
    2. (dok.)

      Partnerství a přátelství třeba šířit po všech vazbách: profesních, obchodních, kulturních, informačních, stranických, klubových, mužů, žen, dětí. Nemůžete sázet jen na národní linku, když v každém národě je dost hajzlů, intrikánů, kariéristů, řiťolezců, vazalů, jejichž ambice se kříží. A i dost lidí poctivých, férových, moudrých, kteří nesmějí nechat hajzlům prostor, aby to vztahy mezái komunitami rozeštvali. Proto nabízet, nenutit, dobrovolně, svobodně, odtud potud. Chce - nechce? Nic se neděje. Mít pochopení pro jiné stejné jako pro sebe. Důstojnost, kterou si přejeme pro sebe, dávat i ostatním - to je ta pravá rovnost, na níž můžeme stavět rovnocenné, partnerské, přátelské vztahy. Mezi lidmi, národy, státy, vírami, občany, komunitami. Na majoritní nadvládu nelze spoléhat, nikdo ponížený se s nadvládou nespokojí, byť by byla zlatou - stejně by byla klecí. A je třeba se naučit zvládat prohry i vítězství, porobení i moc. Lépe tím i porozumíme těm ostatním dole i nahoře.
      Překročí-li se při kontaktu etnik, komunit, lidí přirozená hranice, resp. to, co je jako přirozené vnímáno, tak je malér, napětí, spory, hysterie, "Ádové" mají prostor. Utišit to, co někdo z blbosti či zlého úmyslu rozpoutá během pár týdnů, může trvat i generace.
      Je to furt dokola, jak staří odcházejí a noví přicházejí...

      Omlouvám se, ale poslední Vaší větě moc nerozumím - těm rozličným teritoriím.
      KR

      Vymazat
    3. KR- odpovím Vám na poslední odstavec, čímž osvětlím snad i viz výše. Státy jsou tvořeny etniky, ke kterým se lidé hlásí pocitově. Je jedno, jakou mají DNA. Já se hlásím k Moravanům po matce. Otec byl Čech. Spřátelené kmeny považuji Slováky a ostatní Slovany. Je to geneticky dáno, aniž to musí být v genech, jen pocitově v tomhle rozděleném světě. Vás tedy považuji za Žida nebo s židovskými kořeny, upřednostňující pochopitelně stát jako občanskou společnost. Zde je i konflikt, který nikdo nehodlá vysvětlit, jen jej odbývá "holocaustem". Židé v přežití správně pochopili vzdělání a v uzavřené komunitě ji dovedli až k současné moci peněz a technologii zákulisní moci. Většina Židů s touto mocí bývá neoprávněně spojována ale to je již jiná otázka, proč své Pappenheimské neumí určit a eliminovat a radši trpí za ně.

      Vymazat
    4. Pane Povolný, děkuji za osvětlení.
      Pokud vím, tak druhá část Vašeho příspěvku bude však asi jen Vaším pocitem, neboť jsem Čechoslovák, byť část slovenských kořenů před několika málo sty lety vede kamsi na Balkán. O ničem dalším nevím, ani po tom nepátrám a ani by mne to na stará kolena už nemohlo ovlivnit. To, co jsem, je tedy dáno zčásti geneticky (Čechoslovák), zčásti výchovou a vzděláváním v Čechách a na Slovensku a zčásti mým vlastním uvažováním a prací - jak jinak než v Čechách a na Slovensku. Na všechny náboženství a politické ideologie, komunity národní, regionální, profesní, zájmové atd. si snažím vytvořit objektivní náhled kladů a záporů, což respektuji, neboť svět je jednota a boj protikladů, které kvantitativním růstem mění svoji kvalitu, a tím vším dochází k tomu, že negaci střídá negace negace... Z toho vyplývá jasná logika vývoje, přibližování se pravdě na straně jedné a její úpornější, tu drsnější, tu prefíkanější, zamlžování na straně druhé.
      Není v tom nic zvláštního, nic, co by bylo zapovězeno jiným lidem z důvodu původu, vzdělání a výchovy, chce to jen chtít drobet férovosti, objektivity, pravdivosti (k tomu jako k nejefektivnější metodě lze dojít jak rozumem tak mravností) a ostatní už jde samo.
      Zdravím Moravu, mám tam báječné přátele, a je to krásný kus země, který byl v rámci Československa jiný, než Čechy a než Slovensko, což bylo na naší malé vlasti to fantastické - ta pestrost rovin, pahorkatin, vrchovin, hor, velehor, rozmanitost kultur a zvyků a rozličnost národních povah, v nichž se všude nacházeli jak lidé vynikající intelektuálně i morálně, tak pitomci a hajzlové. Škoda, že ti poslední urvali tolik moci.
      KR

      Vymazat