Reklama

.

.

čtvrtek 21. března 2019

Brusel hodlá zavést v celé EU opatření, která musela Macronova vláda pozastavit na nátlak hnutí Žlutých vest

Martin Kunštek
21. 3. 2019
Evropská komise radostně hlásá do světa, že se jí zase podařilo udělat něco pro naše dobro. Jako velký úspěch rumunského předsednictví v Radě je vydána dohoda mezi Evropským parlamentem a Radou ministrů dopravy o změně směrnice 96/53/ES. Tím „pokrokem“, který má zázračně zlepšit hospodářství EU, mají být kulaté nástavce na přední a zadní část kamionu. Zdá se vám, že eurokrati nemají nic pořádného na práci a navrhují nesmysly? Pak jste četli jen tiskovou zprávu Evropské komise a ne celý text směrnice, kterou navrhuje. Za kulatými nástavci je totiž schováno ustanovení o povinném zavedení zapisovačů překročení rychlosti, aby bylo možno z vybraných pokut doplňovat děravé veřejné rozpočty. To, co ve Francii donutily Žluté vesty vládu odvolat, chystá EU v rafinovanější podobě na celoevropské úrovni. A navíc jednotnou výši pokut v celé EU.


Evropské právo čítá v tuto chvíli více než 16 tisíc platných právních předpisů. Žádný právník světa už není schopen je všechny znát. Natož běžný laik. Jako občané EU však musíme dodržovat všechny povinnosti, které nám a našim zemím uložila EU. Neznalost neomlouvá. Každým rokem přitom přibývají další a další nařízení a směrnice. Evropský zákonodárce k tomu navíc do těch stávajících přidává další povinnosti.

Jen v oblasti kamionové dopravy máme desítky směrnic a nařízení. Některá nařízení měla v době zavedení smysl. Třeba směrnice 96/53/ES, která původně stanovila maximální rozměry a váhy kamionů. V dávných dobách před Lisabonskou smlouvou evropské země vytvářely společný trh. K tomu, aby mohl fungovat, byla provedena harmonizace technických norem. Ta měla smysl. Společný trh např. s domácími elektrospotřebiči vyžaduje, aby ve všech zemích byly stejné zásuvky a v nich stejné napětí. Proces harmonizace technických norem byl završen počátkem devadesátých let dvacátého století. Tou dobou byly upraveny normy pro všechny „malé výrobky“ jako jsou pračky, televize nebo šroubky. Harmonizace velkých infrastruktur, jako jsou železniční sítě, narazila na překážku úbytku peněz ve veřejných rozpočtech členských států. Tou dobou už globalizace postoupila tak daleko, že pro nadnárodní korporace nebyl a není problém vyhýbat se v masivním měřítku placení daní. Nejlépe to dokládá nedávno zveřejněná informace Federálního ministerstva financí USA o tom, že firma Amazon nezaplatila loni na dani z příjmů ani dolar. A nejen v USA, ale i v Evropě. Vlastně nikde na světě.

Kvůli různým fíglům, které obřím firmám umožňují legálně podvádět na daních, už evropským zemím nestačily peníze na sjednocení elektrifikačních soustav železnic evropských zemí. Umožnilo by to odbourat přepřahání lokomotiv na hranicích. Zlevnilo a zrychlilo by to železniční dopravu. Jenže státy na to nemají peníze.

Řešením tohoto problému údajně měla být Evropská unie. Původně hospodářský projekt Evropských společenství byl postupně přebudován na politickou Unii. Nynějším vrcholem této přeměny je Lisabonská smlouva, kterou byla řada pravomocí členských států předána do Bruselu. Pokud někdo čekal, že Unie zatrhne možnosti vyvádění nezdaněných zisků nadnárodních firem do daňových rájů, čeká dodnes. A při současném uspořádání EU se nikdy nedočká. EU nevznikla kvůli tomu, aby pomohla členským státům, ale proto, aby se v členských státech lépe působilo nadnárodním firmám.

Vládám už pak zůstala jen povinnost přinutit své občany zaplatit na daních a pokutách to, co neplatí nadnárodní firmy. V Francii loni přeložil balík takových opatření prezident Emmanuel Macron. Snížil daně velkým firmám a nejbohatším miliardářům. K doplnění peněz ve státním rozpočtu zdražil daně z pohonných hmot a snížil rychlost na silnicích a zvýšil pokuty. Statisíce Francouzů v reakci na to vyrazily do ulice ve žlutých motoristických vestách. Demonstranti zdemolovali a zapálili tisíce kamer a radarů k měření rychlosti a vybírání pokut. Tím vládu donutili reformní plán aspoň odložit. Boj mezi Žlutými vestami a Macronem ještě není u konce. Čím dál větší počet Francouzů v každotýdenních protestech žádá Macronovu rezignaci a nové volby. Část z toho, kvůli čemu Francouzi vyšli do ulic ale nyní Brusel chystá pro všechny Evropany.

Aktuálně probíhá v Bruselu jednání o novele směrnice 96/53/ES. Novela byla původně předložena kvůli tomu, aby bylo možné na kamiony jezdící po evropských silnicích montovat kulaté nástavce zlepšující aerodynamiku. Evropské právo je tak přeregulované, že kvůli drobnému technickému zlepšení musí Evropský parlament a Rada ministrů stovky hodin jednat a měnit evropskou směrnici a následně vnitrostátní zákony. Jenže kulaté nástavce na kamiony, jejichž zavedením se honosí evropské orgány jakožto zásadním opatřením ke snížení spotřeby paliva a zlepšení životního prostředí, v tomto případě slouží jako fíkový list ke zvýšení výběru pokut. Podle pozměňovacích návrhů, které byly do novely zapracovány Rumunským předsednictvím v Radě mají být do aut povinně zavedeny zapisovače rychlosti. Něco jako černé skříňky v letadlech, které v případě nehod pomáhají objasňovat příčiny havárie. V případě aut mají přispět ke zvýšení výběru pokut. Komise argumentuje zlepšením bezpečnosti silničního provozu. A dokládá to statistikami počtu mrtvých a zraněných při dopravních nehodách, které byly způsobeny vysokou rychlostí. Zamlčuje přitom, že ani mohutné rozšíření kamerových a radarových systémů nevedlo ke snížení poštu nehod ani mrtvých a zraněných. A že způsobilo pouze nárůst vybraných pokut.

I přes květnaté zdůvodnění o potřebě zlepšení bezpečnosti na silnicích je skutečným záměrem navržené změny zvýšené výběru pokut. Návrh totiž obsahuje i opatření k harmonizaci správních postihů za dopravní přestupky ve všech členských zemích EU. Lidově řečeno - v celé Evropě mají být stejné pokuty. Češi, kteří mají ve srovnání s Němci pouze čtvrtinové platy, by nově měli platit stejně vysoké pokuty.

To už s harmonizací technických norem a společným trhem nemá nic společného. Takové návrhy je nutné odmítnout. EU musí najít jiný způsob, jak výrobcům kamionů umožnit vyrábět aerodynamičtější tahače i návěsy. Bez toho, že by pod záminkou bezpečnosti zpřísňoval represi. Případ směrnice o kulatých kamionech, která je ve skutečnosti směrnicí o zvýšení výběru pokut plně dokládá závěr předsedy Nejvyššího soudu ČR prof. Pavel Šámal, který minulý týden na konferenci o vývoji práva uvedl, že trestní politika státu už není pod kontrolou ČR, ale je řízena nadnárodními organizacemi. Autor nového Trestního zákoníku kritizoval brutalizaci trestní politiky, neustálé rozšiřování počtu trestných činů, kriminalizaci procházející všemi možnými předpisy a zavádění dalších a dalších nových trestných činů, které je v ČR na denním pořádku. "Český zákonodárce není autonomním subjektem, to jsou všechno evropské a mezinárodní smlouvy a zákonodárce nemá šanci s tím cokoli dělat," vysvětlil předseda Nejvyššího soudu.

27 komentářů :

  1. Pojďme k volbám a pošleme ty debili do důchodu však to je šílený aby jsme dostávali západní pokuty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejen jít k volbám, ale hlavně odejít z EU. Drába nad naší republikou nepotřebujeme.

      Vymazat
  2. A není nejjednodušší prostě dodržovat stanovenou rychlost? Pak může být člověku celý ten systém vybírání pokut úplně ukradený.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzpomeňte si na Váš příspěvek, až po Vás budou chtít policajti pokutu protože jste si např. nevšiml keřem zarostlou dopravní značku.

      Vymazat
    2. V rámci podvodného jednáni neni nic jednoduššího pane Dalibore snižit rychlosti viz Francie a rabovat a zubožovat bezmocné občany dál.
      To nikdy nemá skončit ,nechápete to?

      Vymazat
    3. Dalibor Vzpamatujte se pro chudší rodiny může být taková pokuta likvidační.

      Vymazat
    4. Re (10:02):
      To máte samosebou pravdu!, ale .. vás ta přebujelost EU byrokracie neznepokojuje?
      I o té autor Kunštek přece píše.

      Vymazat
    5. Každých 30 m jinou, Debilore?

      Vymazat
    6. Jenže u toho nezůstane. Orwellovsko represivní systém bude dál vymýšlet způsoby jak dostat lidi pod drobnohled a jak z nich dostat peníze. Kdysi jsme nevěřícně kroutili hlavami nad normováním zakřivení okurek a dneska nám pomalu normují co smíme jíst a v kolik půjdeme spát. A další zákony jedou jako z rotačky.

      Vymazat
  3. Dalibore,
    asi jste nepostřehl, že pokuty mají být všude stejné bez ohledu na příjmy. Je to pěkné, že jste tak ukázněný. Budou chtít šrouby utahovat, třeba se budete ještě divit, co vše stanoveného budete ještě dodržovat...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud budu striktně dodržovat dopravní předpisy, je mi úplně ukradená výše pokut... Je to tak banální záležitost.

      Vymazat
    2. Asi jste nepochopil,ze nejde jen o pokuty.Prosazovani trestnosti za kdejakou blbost ,zvyšovani cen vseho a omezovani svobody obcanu .Uz se pise o zakazu spalovacich motoru,čipovani soukromych aut.Zbyvame jen my,lide.Az budete mit čip v uchu,tesim se ,jak loajalne zajasate.

      Vymazat
    3. Dalibor 10:25 je nikdy a nikde neselhávající, všeznalý stroj s příjmy nejméně průměrného Lucemburčana, jestli ne Europoslance. Takových, nad míru nemyslících, takových je nám třeba!

      Vymazat
  4. DOKUD NEBUDE ZÁJMEM OBČANŮ VOLIČŮ USKUTEČNOVAT ČLÁNKY

    Národniho programu/plánu/voličů,budou s velkou vytrvalosti donucováni pomoci vadných zákonů a dalšich nechutných triků k vyprazdňováni svých už tak prázdných kapes a to bez přestávekk oddechu!!
    Tady nepomůže jen tento PLÁN.A.ale je třeba hledat sily A OPRAVDOVÉ ZASTUPITELE pro jeho USKUTEČNĚNI tj řici našim prý "zastupitelům" B.

    NIKOLI VŠAK BÉÉÉÉ.Vaše rodici se HzNR.Co vy na to přátelé a nepřátelé,dovedete o tom vést diskusi/TGM/ nebot jen ta prý znamená demokracii a proto bude brzy občanům zakázána!?

    OdpovědětVymazat
  5. Máme se na co „těšit“. Poslankyně ČSSD nevylučuje legalizaci dvojí kvality potravin:

    https://cz.sputniknews.com/ceskarepublika/201903219480824-mame-se-na-co-tesit-poslankyne-cssd-nevylucuje-legalizaci-dvoji-kvality-potravin/

    OdpovědětVymazat
  6. Mám silnou pochybnost, že by zrovna Rumuni měli mít eminentní zájem zvýšit pokuty pro své řidiče na úroveň těch zápaďáckých. Článek silně zavání proti EU propagandou

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proti EU propagandu vyrábí EU sama.

      Vymazat
  7. poviem príklad - každý, aj nemotorista videl značku Stop .No, má sa pri nej uviesť auto do kľudu, že, nie je to tak - nový, či zabudnutý výklad, ten hovorí toto - Stop, daj prednosť ! - kým značka daj prednosť hovorí, nemusíš zastať, ale daj prednosť - rozdiel ak na ceste nie je žiadne vozidlo medzi nimi nie je žiaden, predstavte si to, pokračujem v ceste, že nepravda ? na STV1 v relácii auto moto to vysvetľoval náš policajný generál, on tam vystupuje pravidelne, a teraz, ktorý policajt o tom vie ? - žiaden, o pol jednej v noci na ľudoprázdnej ceste som nezastal, a policajti ma zastavili - darmo som oponoval - že je to od veci, nie, pokuty sa vyberajú tak, ako chce policajt, tak im dajú do rúk zbraň, a ešte stanovia koľko musia doniesť výpalné ...
    tak aký je rozdiel medzi nimi a zlodejmi ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bejt policajtem a nějakej chytrolín by se se mnou začal dohadovat, že na značce STOP opravdu nemusí zatavit vozidlo, tak mu dám plnou palbu a ještě kopanec do prdele na cestu.
      Že s kvalifikací skutku a výší pokuty nemusíš souhlasit a máš právo aby přestupek místo policajta řešil správní orgán asi nevíš, chytrolíne.

      Vymazat
  8. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, podle tvé gramatiky bys měl být zapřažený do čela.

      Vymazat
    2. Místo kamionů zapřáhneme voly, ve vládě jich máme dost

      Vymazat
  9. noviczech
    ...V Německu měli do vlády pana Schrödra bohatí lidé 11% úroky z bohatství. Z toho platili státu 71% daň. Pan Schröder jim (toto bylo ale asi cílené) snížil daň na 39%. Jenže peníze ve státní kase scházely, tak musela vláda zvednout daň na 42%.(dnes je požadavek zvýšení na 45%) Tím nastoupila cesta OLIGARCHŮ! Ve státní kase se začalo více šetřit, nezaměstnaným se snížili peníze a zavedla se privatizace na státní subjekty! A toto bude skutečně pokračovat, dokud budeme ještě dýchat kyslík! ONI UMÍ, NE NADARMO SE UČILI OD MENGELEHO A PODOBNÝCH, VĚŘTE MI. Ještě budeme hodně na pana Husáka a jeho režim vzpomínat! On asi měl přímé spojení s Pánem Bohem, že dokázali v republice vše financovat. O tom kritikové hloupí nemají ani AHNUNG!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mengele byl doktor a ne ekonom
      Jste z tech sesti milionu asi uplne zpitomeli a mimochodem jiz neni v rikance 6 ale 6-12 tak abyste se nedostali do problemu s popiranim shoa holokolo

      Vymazat
  10. O lokomotivách Škoda, objednaných dle požadavků DDR píše urážlivé povídačky pro oblbování dětí časopis ČD pro vás. Lokomotivy jsou pro systém, používaný v úseku Praha- Děčín a systém, používaný v úseku Děčín- Dresden. Lokomotivy o 25 let mladší
    (typ 380) jsou pro 4 napěťové soustavy (provozovatelné v celé EU). Dvousystémových lokomotiv 363 pro potřeby ČD bylo v 80 létech vyrobeno 180 kusů(provozovatelné v ČR, Slovensku,Bulharsku, Polsku). A ještě něco k unifikaci.
    Každý mobilní telefon má akumulátor 3,8 až 4,15 voltu a nabíjecí konektor. Ten akumulátor má úmyslné výstupky a drobné prohlubně, uspořádané tak,aby akumulátory nebyly použitelné v dalším modelu telefonu. Totéž platí o nabíječkách, kterých jsou pak ( ve směsici s telefony) plné popelnice spolu se zbytky potravin a ,,úpornými" zářivkami s jepičí životností a poloviční účinností ve srovnání s trubicemi. EK to nezajímá.Wikipedie mlčí.

    OdpovědětVymazat
  11. Teprve se zpožděním jsem se ze švédského tisku dozvěděl, že za zkaženým masem z Polskam, které pocházelo ze zdechlého dobytka a vzdor tomu bylo porcování na "háky", ale vhodným tak jen do kafilerie a rozváženým po Evropě, stojí USA firma - A tedy proto ten řev raněného "prostřednictvím pana předsedajícího" v EU v Bruselu, když si Češi dovolili maso prolezlé salmonelózou, červy a smradem z rozkladu, venterinárně kontrolovat - a proto také stop kontrolám!!! Ty, ty,ty, ty to budeš platyty. I ten Brusel je podělaný před Černým domem a hexagonem! A to jsou naši diktátoři!

    OdpovědětVymazat
  12. A to kdyby se naše kafilerní inspekce dál zabývala, mohla by vyňuchat, že firma je sic americká, ale vyvolená, jako při dovozu jater (živých, srbských) do New Jersey.
    Místní rabíny kvůli tomu posbírala FBI, jistě omylem.
    Sedě jsem v té době u Reutra a sledoval to, prezentováno hodně ztlumeným hlasem. Podobně jako minometné útoky gruzínské policie na osetinské patroly a vesnice.
    Nebo sbírání generálů a policajtů v Turecku, které žádný z hlavních editorů nechtěl ani vidět, Energekon. Přitom šlo o jasné utužování moci v jedněch rukou, u potenciálního člena EU.
    Všichni rozhodující němečtí soudruzi mi na to řikali: EU? Nikdy!
    Když jsem se jich ptál, jak to chtějí s tolika Turcima v NRW překousnout, něco nezřete vrčeli.
    Asi: do Sýrie a k vám, nebo tak.

    OdpovědětVymazat