Reklama

.

.

středa 20. března 2019

První krymská pětiletka

20. 3. 2019  Ďouba

První krymská pětiletka očima Alenky Bardovské

Jedna z nejznámějších krymských blogerek, kamarádka Alena Bardovská, se vrátila ze čtyřměsíční exotické dovolené a hned se pustila do práce. Minulý týden byl ve znamení výročí pěti let od referenda, a tak se hodně vzpomínalo, porovnávalo, bilancovalo, slavilo. Zde je její video o první pětiletce, které jsem opatřil titulky. Více nekomentuji, závěry nedělám, to zvládne každý z vás sám nejlépe.

překlad a titulky: Ďouba NR


s Alenkou na jachtě v červenci 2018, Balaklava (foto: Ďouba)

84 komentářů :

  1. Bezvadná baba. Bezvadné video. Skutečný pokrok je fascinující. Jó, v Praze máme "Tančící dům". No a to je tak všechno. Stavíme 1km 4proudé silnice cca 1rok. Hm, jak to ti Rusové dělají, že to stíhají ? Podle Ukrajiny jsou to hologramy ! Protože podporujeme fašisty, tak jim podle ČT a Hamáčkova Jandy musíme věřit, že ? Pitomé ČT a náš mainstream s pitomou politikou, pryč s tím, Krym je fantastický !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stavíme. Ale všiml jsem si, že pomalu na každém plácku, u kdejakého hřišťátka je cedule s hrdým sloganem: "Postaveno za přispění peněz Evropské unie!". Za komančů to zvládali fotříci na brigádách v akci Z. O velkých stavbách jako jsou dálnice ani nemluvě. Jak to dělali, že to zvládali a bez dluhů?

      Vymazat
    2. Další blbec kterého pálí dobré bydlo a který závidí rozvojovým zemím a zvrací na naši krásnou zem. Nejsměšnější je, že takoví si dnes říkají "vlastenci".

      Vymazat
    3. 22:36 je ono dementní pozapomenuté jihomoravské vemeno. On opravdu vlastenec není. Růžový natěrač.

      Vymazat
    4. Anonýmandi 22:36 i 22:51 vlastenectví va vašem podání = plivání po Rusech (Číňanech, Korejcích...). Sněte dále své mokré sny blbečci. O rozpadu Ruska snili Švédové, Poláci, Francouzi, Němci....A co se mě týče, nemějte péči. Já se ohlídám. Měl jsem se dobře dříve a mám se i teď. Nebyl jsem papaláš, nic jsem nerestitutoval ani neprivatizoval. Prostě umím a nebojím se makat.

      Vymazat
    5. 23:06
      Ty jsi bezpochyb vlastenec. Ale ruský vlastenec, volku! S Čechem nemáš nic společného. Na naši zem jen grcáš a očerňuješ ji. To dělají jen vlastizrádci.

      Vymazat
    6. 23:11 vlastenec neopěvuje svou zem, když není co. To dělá jen propagandou zaslepený americkÿ čípek. Vlastenec je ke svê milovanê zemí kritický a pracuje pro zlepšení. Rus není náš nepřítel, nechceme s nim válčit ani za Němce, ani za Američany,

      Vymazat
    7. 5:12 Ale bude fajn být připraven na to, kdyby si to Rus rozmyslel.

      Vymazat
    8. "Kdyby si to rus rozmyslel...". Pepek Vyskoč A5:39 sa hrá na psychológa:-). Taký světaznalý všudebil spoza klávesnice počítača, čo fušuje do všetkého a vie tak akurát ho...vno. Len trollovať od polnoci dopolnoci na internete. Môj profil Ukrofil.

      Vymazat
    9. Pro 5:39 Jak jste připraven na to, "kdyby si to Rus rozmyslel"? Dovoluji si vás upozornit, že Armáda ČR má pár set vojáků vycvičených na projížďky v obrněnci pár kilometrů od základny. Zbytek neumí ani to. A ještě jsem neslyšel, že by někdy někdo bojoval za nás. Tedy kromě Rusů (v té době sovětů).

      Vymazat
    10. Ad 22:22, jestli ten kilometr dálnice stojí i 1 miliardu korun, tak to musí chvilku trvat, to se rozumí samo sebou

      Vymazat
    11. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    12. 15:25, 15:32
      ty ubohý tapetující kretene. Ráno jsi měl službu a teď zas. Přitom tě za to nikdo neplatí. Jak ubohé.

      Vymazat
    13. Danny 22:36 bohužel musím oponovat. Komáři sice taky stavěli, ale města prokoukla až po revoluci. Tehdy se centra měst ustanovila jako hodnotné městské prostředí, vykopli nepřizpůsobiví, kteří systematicky likvidovali historickou zástavbu a postupně vše rekultivovalo. Za komunistů centra chátrala, což byla velká škoda.

      Vymazat
    14. 5:39, ty se taky připravuješ na souseda tak, že kolem jeho pozemku rozestavíš kulometná hnízda s tím, že kdyby náhodou tě chtěl napadnout? A přitom neustále vykřikuješ, jaký to je zurvalec, jak bezpochyby chce zaútočit na celou ulici, a sem tam propleskneš jeho ženu a děti, aby bylo jasno jakej seš neohroženej ochránce slabých? Jen tak dál, tohle se dělalo už od pradávna a scénáře se vyučují na školách.

      Ale jsi trochu pozadu, hombre, teď se už nevykřikuje, jak nás chce bez jakýchkoliv pochyb Rusák napadnout, tohle nefrčí. Teď momentálně jede to, že Rusko neexistuje a my musíme osvobodit tamní národy od Zla. Jsi prostě opožděnej debil.

      Vymazat
    15. Pro 17:02 Zde musím souhlasit. V tomto máte pravdu. Netvrdím, že vše co bylo ua "komárů" bylo O.K a všed po Listopadu je na h.... nic. Prokoukla nejen města, ale i vesnice. I když ne všechny. Jsou problémy s prací a tím i s dopravní dostupností (ruší se spoje i celé trati), službami (ruší se školy, školky, obchody, pošty a dokonce i hospody) a celé oblasti se vylidňují. Na druhou stranu něco zachraňují chalupáři. Z vesničky, kde jsem vyrůstal je vlastně chalupářská obec. A to kousek od Prahy. Inu něco za něco.

      Vymazat
    16. 18:23, no dobře, trochu oprava. Města prokoukla, ale některé oblasti s venkov šly do kopru. Včetně zemědělství. Zřejmě to bylo plánováno.

      Vymazat
    17. Já nebudu dělat nikomu propagandu, ale bolševík vládnul 40 let. Za tu dobu stačil postavit desítky přehrad a zajistil pro většinu lidí zásobování pitnou vodou. Postavil několik elektráren, včetně dvou atomových a dokončil elektrifikaci celé země. Stavěl tisíce bytů, ve kterých se bydlelo za směšné ceny a bez dluhů nájemníků. Zajistil dostupnou a bezplatnou lékařskou péči a dostupné a bezplatné vzdělání. Skutečné vzdělání, na rozdíl od toho současného. A to vše při výdajích 6% HDP na obranu a bez dluhů.
      Letos budou někteří "slavit" 30 let od sametu. Tak že si můžeme porovnat, co stihli za tři čtvrtiny času "vybudovat" za své vlády demokraté. Ano, přibyly stovky kilometrů dálnic, aby byl nerušený transfer krámů ze severu na jih a z ze západu na východ. Ležíme totiž na evropsky strategickém dopravním uzlu, přes který se vše převáží tím ekologicky a ekonomicky nejhorším možným způsobem. To znamená kamiony. (Horší už jsou jenom letadla) Postavila se jedna sazka aréna a několik tunelů, které posloužily jako skutečné tunely na peníze daňových poplatníků. Ano, postavily se tisíce domů a bytů za cenu celoživotního zadlužení bydlících. Vykrmili jsme si za peníze daňových poplatníků celou generaci nevzdělaných pitomců a chronických netáhel, kteří dvacet i více let nezkusili, co to je práce. Vzdali jsme se vlastní obrany a nechali si rozkrást celou armádu. Máme nefunkční policii a zkorumpovanou justici. A to vše za úžasných 1,6 bilionu Kč státního dluhu.
      Aby demokraté alespoň vyrovnali skóre s bolševíky, museli by příští desetiletí sakra přidat. Ale obávám se, že za deset let už nebudeme mít co srovnávat.

      Vymazat
    18. 5:33 - absolutní souhlas. Díky za příspěvek.

      Vymazat
  2. Podíval jsem se. Most, letiště, elektrárny a dokonce mešita. Tedy klíčové stavby pro rozvoj Krymu. Dopravní spojení s pevninou (železniční se dostavuje), podstatné zlepšení energetické stability a bezpečnosti a v neposlední řadě konkrétní čin směrem k významnému etniku Krymu - Tatarům. K tomu nemocnice a další stavby. To jsou argumenty, proti kterým nemá kyjevská banda co postavit. Nemá se čím vykázat za dobu od r. 1992. Pro obyvateleKrymu neudělala nic. Ale všiml jsem si i jiných aspektů: třeba aut, která jezdila, stavu silnic, domy okolo cest, rozestavěné objekty... Nic neukazuje na bídu a úpadek, o kterých mluví kyjevští náckově a nad kterou lkají naši vlezdoprdelkové. A další a další stavby se chystají. Krymčani se do náruče nácků nevrátí. A kdo by se je tam pokusil nacpat násilím... No oni kozáci už si poradili s jinými ptáčky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kyjevská vláda v čele s prezidentem míru už pobila více než 10 tisíc svých vlastních občanů. Petříček to jel zkontrolovat.

      Vymazat
    2. To jsou jen iluze, bejvávalo! Když si přečteš co je tam napsáno (je to z jejich, ruských zdrojů!) - https://img.opentown.org/store/news/180407/te-url-9f0e394ab55deec1225656a563db0bf8.jpg

      (pro ty co rusky neumí - tahle banda na fotce vyvezla z Ruska ven za 20 let 3 triliony petrodolarů v offšorech!)

      tak pochopíš, že to jsou všecko jen kydy postkomoušů - putinčiků! Pod svícnem největší tma! To ti na fotce jsou největší loupežníci v Chujlostanu, kteří z jeho obyvatel udělali tyhle za bílého dne v pochcaných teplákách se válející "bílé negry" (jak je předčasně předpověděl Bronstein)! - https://www.youtube.com/watch?v=9B1M3IPVcXs

      Vymazat
    3. 15:28 A kdy to "bejvávalo"? Tam není problém ta zem samotná, ale to zdegenerovaný obyvatelstvo! - https://www.google.cz/search?q=%D0%A0%D0%BE%D1%81%D1%81%D0%B8%D1%8F+%D0%B2%D1%8B%D0%BC%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%B5%D1%82+%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%B2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwig0ubU6dTeAhUQDOwKHbRHDx4Q_AUIDygC

      Tohlencto nejsou fotografie nějakých skansenů, kde se točí staré filmy! Zde jsou tabulky, grafy, mapy, příslušné grimasy Putlera, ve kterých dokáže hloubku zoufalosti a falše odhalit jen špičkový psychoanalytik, atd. Prolhané, lenivé, ožralecké, expanzivní, cynické azbucké byzantské Rusko zůstalo mentálně na úrovni mongolského a hunského Tatarstánu (včetně temného a vůči carovi tradičně podlézavého pravoslaví, velmi podobného islámu), nedotčeno západní civilizací, úmyslně odděleno azbukou a širokorozchodnou železnicí. Přitom původním Rusem před mongolskou invazí býval nordicko-slovanský árijec, který je disciplinovaný, svobodomilovný a spíše faustovský než fatalistický - stejně jako Švédové, Dánové či Němci. Fatalistická "slovanská duše" je reakcí ruského lidu na otroctví, které jim pomohla vydržet, aniž by riskovali své životy při vzpouře. Tato idea byla povzbuzována, ochraňována a zneužívaná mongolsko-byzantsko-židovsko-komunistickými vládci euroasijské říše. "Slovanská duše" je ve skutečnosti "otrocká duše." (V angličtině: slavic soul - slavish soul.) Je to sen árijského muže uvrženého do otroctví, ochromující práce a života v ponižujících podmínkách, jehož předkové byli vyhlazeni etnicky cizími elitami, a který nemá vůli čelit realitě a postavit se svým pánům - https://www.youtube.com/watch?v=SvenB1N3WJY

      Vymazat
    4. 15:38, 15:39
      nepíše se "tohlencto", ale "todlenc". To jen pro informaci, abys dokonale naplnil obraz primitivního dementa, co tapetuje cizí texty.

      Vymazat
    5. 15:39 Za to, že ty máš vůli postavit se svým pánům Pepku, ty jsi náš hrdina.

      Vymazat
    6. 20:33 Pánům se stavět nepotřebuju, páč jím jsem! Naopak musím čelit tobě podobný lůze! Naštěstí na ně mám vždy v ruce připravenou takovouto krásnou sukovici!:)) - https://www.youtube.com/watch?v=LB9lObWclFQ

      Vymazat
  3. V Česku by se tak nadšená vlastenka nenašla. A kdyby byla, tak určitě by se ve sračkách, které vypustí z neoliberální pravdoláskové huby objevila nenávist ke komunistům.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také u nás jsou skvělé vlastenky. Když jste hlupák, neotvírejte kušnu.

      Vymazat
  4. Díky za propagandistické budovatelské video, které si nezadá s těmi předválečnými nacistickými.

    A teď trochu jiný pohled:
    https://www.info.cz/evropska-unie/pet-let-od-anexe-krymu-kradez-za-bileho-dne-muze-skoncit-rozpadem-ruska-40960.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 22:51 - trochu trapná snaha. na nás propaganda zločinné NATO neplatí. Zkus to jinde, demente.

      Vymazat
    2. 22:58 Vaše vlhké sny se nesplní to se spíš rozpadne diktátorská eu.

      Vymazat
    3. Díky Pepku Vyskoč A22:53, za: "Ateď jiný PROPagandistický budovatelský pohled":-). Priatelia A22:53, 23:05 načo ten zbytočný rozruch? Stačí si všimnúť znenie Pepkovho zavirovaného propagandistického odkazu, bez toho aby ste ho otvárali:-). Predkladá tu Europské hovnoty bolševikov Európskeho sojúza, založené na základoch tolko zavrhovaného bolševického režimu sovietskeho sojúza konkrétne za vlády ich velkého vodcu Nikitu Chruščova. Označiť základný pilier demokratizmu - slobodné ludové hlasovanie v referende ako anexiu Krymu, to čo chcete NATOm čo komentovať? To je tak velavravné, že niet čo k takým Európskym hovnotám čo dodať. Môj profil Ukrofil.

      Vymazat
    4. 22:51

      Dobrá připomínka. Také mě fascinuje, když se při povinném plivání na minulost zasloužilí propagandisté v masmédiích vyjadřují pohrdlivě o filmech jako o "budovatelských". Proč bychom měli kritizovat podporu a oslavu tvůrčí práce? Co na tom mám odsuzovat? Ty obrovské hodnoty, které Čechoslováci vytvořili po válce, pro sebe, podle sebe a za své? Mnohdy i bezplatně, čistě jako vklad do republiky. Co je na tom odsouzeníhodného? To nadšení? Vlastenectví? Proč?
      A naopak, pokud je tedy budovatelský film, dokument, román apod. špatný, tak jaký pohled na život společnosti je podle nich dobrý a žádoucí? Obraz rozpadu, rozkladu, devastace, pustošení, rozkradení, podlosti a zákeřnosti, ztráty morálky, zhrubnutí a zpustnutí společnosti, rozpadu vztahů, ztráty vztahu k národu a úcty k předkům? A opět se zeptám, proč? Odpověď na tuto otázku by mě opravdu zajímala a nejspíš by mi potvrdila to, co si myslím.

      Vymazat
    5. 22:51, zřejmě tě zmohla večerní únava, jelikož film z YouTube je amatérský od obyvatelky Krymu, která už několik let prostě a jednoduše propaguje svůj kraj. Moderně tomu můžeme říkat i marketing v turistickém ruchu.

      Nevím jak ty, ale já jsem na Tubce shlédl stovky možná tisíce podobných videjí z mnoha zemí světa od mnoha autorů. Třeba z USA jich je ohromné množství a některá vypadají lákavě... a jsou hodně podobná tomuto videjku. Bardovská pouze ukazuje potenciálním návštěvníkům (míří cíleně na Rusy, Bělorusy, Kazachy a Ukrajince) jak se mění původně zatuchlý socialistický poloostrov na mnohem atraktivnější místo. A tedy, že i náročnější návštěvníci si mohou konečně přijít na své a nemusí se přitom učit cizí jazyk. Toť vše, ty "budovateli".

      A proč to zde Dvořák vystavil? Asi proto, že já jsem si nedávno v jednom periodiku zcela vážně přečetl, jak Krym nemá elektřinu, vodu a potraviny, jak vše upadá, jak je tam nebezpečno, jak tam zabíjejí ubohé Tatary a jak tam úplně všechno zdevastovala ruská armáda. Takových zpráv jsou mraky a my jednoduše chceme znát a vidět i jiné náhledy.

      Vymazat
    6. 17:30 Hele ty seš fakt dobrej, tys viděl tisíce podobných videí a některé dokonce z USA. Naprosto fantastické. A dokonce umíš číst periodika. Kam jsi chodil do školy, že ti to tak myslí človeče. To nejni normální, aby někdo byl tak bystrej jako ty. Seš prostě bourák.

      Vymazat
    7. 20:44, no to víš, umím argumentovat, ty jen plácáš. Ale uznám, že to mám lehké, protože mně stačí popsat stav věcí, ty musíš fabulovat a to chce určitý talent. A bohužel tobě to moc nejde. Já bych byl i v tomto lepší.

      Vymazat
  5. V Itálii se migrant pokusil zapálit autobus s dětmi:

    https://cz.sputniknews.com/svet/201903209477590-v-italii-se-migrant-pokusil-zapalit-autobus-s-detmi-foto-video/

    OdpovědětVymazat
  6. No, co? Téměř jak Američané v Afghánistánu nebo v Libyi.

    OdpovědětVymazat
  7. Doubaliku jak vidis z prispevku , tak Cesi si z tebe delaji prdel !
    h.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ďouba ani nikdo jiný si žádné prdele nevšiml. Zato blbečka, který se snaží plést do diskuze dospělých nemístnými hloupostmi ano.

      Vymazat
    2. Neni divu, že Pepek A0:49 vidí všade holé prdele, keď má za šéfa pornoherce Jandu. Pornoherec Janda ho odzadu obrába, zatial čo on horúčkovito klepe poctivo o polnoci na počítači. Môj profil Ukrofil.

      Vymazat
    3. Fuj fuj fuj, to je mi ale ohavná představa. Jedna Janda zepředu, druhá Janda zezadu. No fuj!

      Vymazat
    4. 0:49, tady nejsi na bakalových novinkách. Pokus zbytečný a udělajsi ze sebe jen blba. Jákob Janda tě za snahu "hnědě odmění".

      Vymazat
    5. 6:39 Tak Janda je aspoň na chlapy! To tvůj fýra - http://iks2010.info/wp-content/uploads/img/%D0%BF%D1%83%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D0%B7%D0%BC301.jpg

      je na chlapečky! Na oko se sice i voženil, ale když manželka zjistila co je zač tak vod něj utekla a totéž poradila svým dcerám! Co nejdál! Proto žijou na Západě a vnuky mu zásadně nepučujou! Proto je Olivřík Stounů nemoh vidět! Furt - "tak kdy už přijdou, chci si je natočit" a ten žůžovák kremelskej se jen uculoval, jako vždycinky když začne bejt vilnej, až mu lícní kosti trčely z tý jeho ugrofinský dršky jak sáně - a prej "až večer v soukromí" !!!!!:-))))))

      Vymazat
    6. Smažte prosím debila 15:41

      Vymazat
    7. Oprava: tedy debila 6:39! Pardon ...

      Vymazat
    8. Jo a taky toho v 9:08 - páč dehonestací "sexuláních menšin" poskytuje bisákům důvod vypnout váš web! No a nakonec smažte i sebe ... a poslední ať zhasne!

      Vymazat
  8. Krásné video. Už aby bylo léto abych si zajel na měsíční dovolenou na krásný ruský Krym. To stavební tempo je ohromné. Kam se na ruské stavební firmy hrabou stavební firmy z ČR. České firmy nejsou schopné zrekonstruovat dálnici D1, za spadlý most ve Studénce 8.8.2008 nikdo nebyl potrestán. Tak toto se v Rusku stát nemůže. Hlavně že Čecháčkové v roce 1989 zvonili klíči za lepší budoucnost. Místo toho máme zdevastovanou zemi ve které Čecháčkům nic nepatří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak šťastnou cestu. A už se ze své pravé vlasti nevracej.

      Vymazat
    2. 18:57
      Ano, Češi přišli z východu, i když údajně z míst trochu na severozápad od Krymu je naše pravlast. To je ovšem dávno, už přes 1200 let je domovina Čechů ve střední Evropě. A odkud jste sem přitáhnul vy, kdy a s kým?

      Vymazat
    3. 17:36, že by se v Rusku nezadařil žádný lapsus, tak to zas prrr. Jistě že ano, nedávno padl most na Transsib. Ale umí i kvalitně, a výstavba Krymu, nejen Krymu, je toho důkazem.

      Vymazat
    4. 20:38, patrně odněkud z pouště Gobi. Anebo patří k novým černým imigrantům zpod Sahary.

      Vymazat
    5. 20:38 a 21:30

      Já jsem odnikud nepřitáhnul. Jsem Čech jak poleno. A na rozdíl od vás jsem na naši krásnou, svobodnou a bohatou zem hrdý. Jsem hrdý na úspěchy Čechů ve všech oblastech u nás doma i všude ve světě. Jsem hrdý na to, že jsme se za 30 let dokázali změnit ze zatuchlého upadajícího koncentráku v moderní, krásnou, bohatou, svobodnou zemi.

      Vy dva ale Češi nejste. Špiníte naši zemi kudy chodíte, pomlouváte, nenávidíte naši zem, nenávidíte Čechy. Zcela iracionálně vzhlížíte k daleko chudšímu rusku a dokonce ke zcela zbídačeným Kubě, Venezuele, KLDR... Nebojím se váz nazvat pomatenými úchyly.

      Vymazat
    6. 12:46
      Vy nejste Čech, vy musíte být nejméně Ježíš Kristus, když tak podrobně a přesně všechno o všech víte. To je jediné možné vysvětlení, pokud vás nemám mít za magora.
      Ale přesto, Ježíšku, buď tak hodný a když už jsi nepřinesl žádné dárky, aspoň se nemontuj do našich věcí světských a nevyháněj nikoho z domovů.

      Vymazat
    7. 22:31

      Nevyháním tě z tvého domova. Jak jasně vyplývá z těch tvých českohanících blábolů, tak ČR tvým domovem není. Nenávidíš Čechy, nenávidíš naše firmy, nenávidíš tuhle "zdevastovanou" zemi, nic ti tu prej nepatří. Evidentně ale miluješ a preferuješ Rusko. Já tě tam nevyháním. Ty sám by jsi se tady měl přestat trápit a odtáhnout ve svém vlastním zájmu tam kde tě táhne srdce. Tady nikomu chybět nebudeš.

      Vymazat
    8. 21:46, ty jsi především to poleno, ne Čech. Já jsem Čech. A za svou vlastí jsem si stál v každé době bez ohledu na to, v jakém stavu se nacházela. Vlast je vlast a s vlastí se nekupčí, vlast se chrání. I když jsem měl v minulém režimu menší problémy, protože jen fanatik jako ty, by bezvýhradně souhlasil s tím, co se tady dělo, přesto bych nikdy nesouhlasil s jakýmkoliv zásahem zvenčí.

      Jsem rád, že jsme se zbavili minulého režimu a otevřeli světu, ale nejsem tak hloupý, abych tvrdil, že tehdy bylo úplně všechno špatně, a s příchodem změny systému jsme vylezli z jeskyní a zjistili, že existuje elektřina, jak se dnes učí děti na školách. Stejně tak je mi už dost dávno jasné, jak a proč se všechno stalo.

      Neměl jsem rád Rusáky a nemám k nim nijak mimořádný vztah ani dnes. Dokonce se za to stydím, protože jsem tak trochu "sluníčkář" a jinak mám v úctě všechny lidi. Jenže nesnáším, a myslím, že nejsem sám, když se mi někdo snaží neustále vyplachovat mozek lží. Lží, kterých jsem si užil v minulosti dost a mám dobrý trénink, abych dokázal rozeznat, co se ve světě děje.

      Jsem alergický na propagandu všeho druhu, a jestli si myslíš, že žeru tu ruskou, jsi na velkém omylu. Jenže dnes není cenzura (zatím) jako kdysi a máme možnost porovnávat. Pokud víš, co to znamená porovnávat. To je totiž to základní pravidlo svobody, mít možnost si vyslechnout i druhou stranu a tak snadněji zjistit, kde se nacházíme.

      A tohle ty odmítáš. Podobně jako tví rudí soukmenovci před třiceti lety odmítali vše, co se týkalo Západu. Jenže dnes tady není ideologický rozdíl, jsme všichni na stejné lodi a ty si ani na okamžik nepoložíš otázku, proč jsou neustále ty samé problémy, ten samý nepřítel. Meleš tady hovadiny o nějakém chudém Rusku, a přitom to nejen že není pravda, ale vůbec se to netýká podstaty problému.

      Ty jsi prostě jen přehodil výhybku z leva do prava a najel na nové kolejiště. Ani si neuvědomuješ, jak nebezpečná hra se hraje, nechápeš souvislosti. Jsi tím tak posedlý, že tě dokáže rozběsnit obyčejný cestopisný článek, jakých jsou na netu tisíce z různých částí světa a vidíš v tom ideologickou diverzi. TY jsi úchyl! A nebezpečný.

      Vymazat
    9. 22:42
      Ježíšku, buď tak laskav a neurčuj mi co je a co není mým domovem a znovu tě žádám, nemontuj se do našich věcí světských a NEVYHÁNĚJ NIKOHO Z DOMOVŮ.

      Vymazat
    10. 22:59

      Bohužel, úchyl jsi ty. Nebezpečný ale nejsi.
      Ten "cestopisný" článek samotný mě nechává naprosto klidným, jen vyvolá lehký, soucitný úsměv.
      Co mě rozčiluje jsou hňupové jako jsi ty, kteří po shlédnutí toho videa začnou jásat jak skvělé je Rusko a jak v porovnání s ním je prej hrozná naše zem. Absurdní je, že takoví hňupové, kteří vůbec netuší co to blábolí a pálí je dobré bydlo, si říkají "vlastenci".

      Rusko je v porovnání s námi chudá zem, smiř se s tím. To je prostě snadno doložitelný fakt. A Krym zvlášť. Stačí porovnat jakýkoli ukazatel. Průměrnou mzdu, minimální mzdu, důchody, procento chudých...
      Rusko není jen centrum Moskvy a Petrohradu jak si rusofilní jednozáviti myslí. Rusko je třeba i Kavkaz, kde cestovat je jako vrátit se o 100 let v čase.
      Krym se samozřejmě rozvíjí. Ale ne proto, že by se tam začalo něco zázračného vyrábět, ale prostě proto, že 2/3 rozpočtu Krymu tam putuje z Moskvy. Putují tam peníze, které chudému Rusku chybí zase někde jinde, na úkor jiných oblastí. Třeba na úkor toho Kavkazu.

      Vymazat
    11. 23:02, je to magor. On se domnívá, že pokud někdo informuje o turistické destinaci v Rusku, páchá nějaký strašlivý zločin. V padesátých letech by dělal prokurátora a posílal politické odpůrce na šibenici. Za války by udával své sousedy a byl na to hrdý. On prostě vždy pluje s proudem, asi nějaká leklá ryba, co svým rozkladem infikuje okolí. A tohle si říká Čech.

      Vymazat
    12. 23:02
      Zřejmě budeš imbecil, který nemá na to pochopit ani nejjednodušší věty.
      Takže ještě jeden, opravdu poslední, polopatický pokus:
      Ve TVÉM VLASTNÍM zájmu se přestaň trápit v tomhle slzavém údolí, které tak moc nenávidíš a ve TVÉM VLASTNÍM zájmu odejdi do tvého vysněného ráje, kde ti bude konečně dobře a budeš šťastný. Nic tě tu přece nedrží, nic ti tu prej nepatří.
      Pokud jsi masochista, tak se ale tady klidně dobrovolně trap dál, ty náš "vlastenče". Proti gustu...

      Vymazat
    13. 23:24
      Další blb, která zřejmě neumí česky. Můžeš se zařadit.

      Vymazat
    14. 23:26
      Milý Ježíšku, ušetři se trápení a starostí s tím, jestli mě něco trápí nebo netrápí a přestaň mě laskavě vyhánět z mého domova. Ostatně myslím že to dalece přesahuje nejen tvé pravomoce, ale i schopnosti.
      Až vám v Ráji někdo ukradne a sežere jablko, tak si odejdi třeba do Pekla(nebo třeba do prdele), ale já řeším své věci jinak a přestaň mi prosím vnucovat tvé slabošské postupy neschopných zoufalců.

      Vymazat
    15. 23:20, viděl jsi města jinde ve světě, třeba centrum Říma? Nebo třeba Tokio, kde máš elektroinstalaci v chumlech na sloupech jako v Indii? Nebo třeba pařížské metro? Přesto se udávají v bedekrech jako nejpříjemnější a nejkrásnější na planetě a nikdo o tom nepochybuje. Ani já.

      Tady nikdo netvrdí, že Rusko je nejbohatší země světa a že je tam vše v pořádku. Jenže není ani chudá ani strašná, jak se o tom neustále dokola mele. Nás ovšem ani tohle tady v tuto chvíli nezajímá. Tady se mluví o Krymu a dodalo se video s tamními reáliemi, přičemž jinde v hlavním proudu se píše o strašných podmínkách, útisku, militarizaci, bídě a devastaci. Máme možnost porovnávat. O tom se tady mluví! Ne o Čečně.

      Nemluvě o tom, že opět lžeš, že se jinde v Rusku vše zastavilo a prachy se rvou do Krymu. Není to pravda, a je naopak s podivem, že země pod sankcemi a pod neustálým tlakem dokáže tak dlouho udržet svoje finance natolik, že se nejen nezhroutila, ale dokáže i investovat v takovém měřítku. A to i navzdory odlivu peněz některých jejich chamtivých kreténů do off-shorů.

      I kdyby byla pravda, že tak velká část rozpočtu jde z federálního účtu, to jen ukazuje na to, jak hodně byla tahle krásná část pobřeží Černého moře těch třicet let zanedbávaná. A je jen věcí Ruska, jeho vlády a jeho obyvatel, do čeho budou svoje prachy investovat. Anebo si myslíš, že by měli raději budovat Oklahomu?

      Vymazat
    16. 23:28, fakt debil. Nemáš argumenty, začínáš nadávat a vyhazovat. Takový obyčejný vyhazovač. Pokud někdo žene tuhle zemi k úpadku, pak zoufalec jako ty.

      Vymazat
    17. 22:42 No a není to pravda? Čecháčci vlastenčí a pracují leda hubou! Němci přijímají muslimské uprchlíky nejen jako pokání za zahubené či vypuzené židy a aby se vhodně rasově promísili, ale hlavně proto, aby se k nim nehrnula postkomunistická zlodějská východní lůza. My jsme vypuzením a oloupením Němců získali volnou kapacitu 3 milionů osob, kterou jsme zaplnili slovenskými cikány, azbuckými a českými lemply. A vyjeme pokrytecky kvůli stovkám. Švejkové - do zbraně !!! A na stráž !!! Parazitičtí čecháčkové se bojí další parazitické konkurence? Podle sebe soudí jiné. Rodilých Němců se bojí a škodolibě a krátkozrace se těší na islamizaci Německa. Ubožáci. Kdo stojí o vás čecháčkové ??? Češi, nekrást tady !!! Historie lenivého, příživnického pronároda se stále dokola opakuje: etapu lžidemokracie vystřídá diktatura lapkovské lůzy, která se následně připojí k zacinkání klíči – až zase všechno nakradené prožere. A každých dvacet let plive na tu lůzu předchozí a nostalgicky vzpomíná na tu lůzu předpředchozí. Zneuznaný, c. a k. Univ. Prof. TGM upletl bič z rakouského dezertérského lejna - avšak zapráskat s ním už nedokázal - ani ve své mnohonárodnostní, uměle vytvořené jepičí pidiříši. Proti literárním padělkům se sice postavil - avšak politický padělek a zmetek vytvořil. Ani děti se mu moc nevydařily. Pravda vyděsí !!! Mnichovská dohoda: Čecháčkové si svůj stát nevybojovali ale vysomrovali na západních velmocech a stejným způsobem o něj přišli. Kdo se ani nepokusí ubránit sám, musí po zbytek života platit výpalné "osvoboditelům". Dnes zplundrovaného parazitického čecháčkostánu, zamořeného jaderným a těžebním uhelným odpadem, nebude žádná škoda. Je to boží trest za zlovolné a podlé vyhnání původních obyvatel, kteří nedostali ani autonomii. Jakékoli naředění bolševické lůzy neruskými a nečínskými cizinci je jenom prospěšné. Prolhaní, sebechvalní a sebeklamní Čecháčci jsou mistři světa v obrazoborectví, strhávání soch a symbolů, přejmenovávání ulic i vlastního státu a falšování vlastní historie, založené na bratrovraždách a zákeřných záludnostech. Podobně jako Rusové. Jenom více kradou. Viz huhňavý Václav Klaus Perokrad. Nedorostli pro vlastní samostatný stát, nezaložený na literárních a politických padělcích a intrikách, jakož i na uplacených rakouských dezertérech. Bohužel o zpustlou Kotlinu už nikdo z vyspělejších sousedů nestojí (aby si vlastní stát nezamořil)!

      Vymazat
  9. Znám pár prozíravých lidí, kteří kupují pozemky na Krymu. Vidí totiž dopředu a dnešní vyjádření Donalda jim jde na ruku. "USA by měly uznat, že Golanské výšiny patří Izraeli, tvrdí Trump..." Je tedy nad slunce jasné, že je jen otázkou času, kdy USA uznají i "anexi" Krymu. Zdejšího Pepu Vyskoče snad jebne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty neznáš ani vlastního fotra, blbe.

      Vymazat
    2. 20:19
      Že byste měli společnou matku? To asi těžko.

      Vymazat
    3. 19:58, tak až tak daleko bych nestřílel. Nevím, které slunce tě osvítilo, ale to se určitě nestane.

      Právě naopak. Rusové Amíkům Krym vyfoukli a přitom Američani si byli 100% jisti, že ho získají. Pokoušeli se o to už v r.2006 ve Feodosii, jenže rozhodný odpor obyvatel, kteří se nezalekli ani policajtů vyslaných Juščenkem, jim v tom zabránil. Mohli by to zkusit, jenže by riskovali masakr, který by šel na jejich triko. Těžko by se tehdy vysvětlovalo, že museli vraždit v zemi, jakou je Ukrajina, zvlášť, když ji hodlali v budoucnu využít. Na ruskou posádku to hodit nemohli. Znělo by to hodně divně a mohly by padnout otázky, co tam dělali USA. Navíc tehdy nebyla v takovém proudu rozehraná mediální rusofobní kampaň. Už tehdy jim muselo být jasné, že Krym jen tak lehce nezískají.

      Znovu se k tomu odhodlali prostřednictvím neonacistů v r.2014, kteří by rozpoutali masakry a udělali za Amíky špinavou práci. Do éteru by se pak vyslala zpráva o vraždění ubohých Tatarů Rusy a USA by vystartovali na pomoc "ochraňovat" ubohé Tatary, podobně jako to dělali s Albánci nebo bosenskými muslimy (jak trapně nudné). Určitě by získali svolení jako v případě Jugoslávie a možná třeba taková Británie by se s radostí jako vždy připojila. Jenže Krym byl už připraven a Rusko taky.

      Celá akce na Ukrajině byla z velké části o získání Krymu a to se jim nepovedlo. Zuby cvakly naprázdno a tolik se do toho vrazilo! To se neodpouští.

      Vymazat
  10. Podívejte se na tohle:
    https://www.youtube.com/watch?v=qU9Cwg4k0Mo

    OdpovědětVymazat
  11. Několik dílů
    prázdninových zážitků pana Ďoubalíka, zde nedávno uveřejněných (skvělé !),vyvolalo u některých jedinců,stejně jako toto video,
    zuřivé, až nenávistné reakce a vzájemné osočování.

    Tábor nesmiřitelných lze chápat jako ty,kteří nenávidějí současné Rusko a ty, kteří pohlížejí na stav realisticky,
    což ale nemusí znamenat,že Rusko milují.
    (Jako kdysi: Na věčné časy a nikdy jinak.)

    Protože ovládám ruštinu natolik,
    že mohu sledovat ruské zprávy, filmy aj.,nejsem nijak
    ovlivněn masivní protiruskou propagandou, řízenou
    americkými agenturami a horlivě realizovanou českými poskoky,převážně mladší generace.
    Ona zmíněná realita spočívá v tom,
    že KRYM je ruský a zůstane ruský,většina obyvatelstva
    jsou Rusové a současnou Ukrajinu vnímají jako banderovskou líheň, řízenou USA.
    Američtí stratégové, se jako už mockrát v minulosti, zmýlili.
    Nemohlo prostě dojít k tomu, aby se na Krymu roztahovali
    američtí okupanti.

    Tak jednoduché je to, pane Novák.



    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jsi především užitečný idiot. Takhle jednoduché to je.

      Vymazat
    2. 10:00
      Intelektuální rozdíl mezi vámi a "Jdu kolem" je z obsahu naprosto zřetelný. Bohužel však nikoli ve váš prospěch.

      Vymazat
  12. Paní Bardovská není z Krymu. Ta se tam odstěhovala až po okupaci a udělala si z toho živnost. V loňském roce udělala rozhovor s jakýmsi českým učitelem, který ji vyhledal. Jako čech jsem se za jeho názory silně styděl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 14:20

      Paní Bardovská žije na Krymu, odkud pochází její otec. Nechci se přít jak dlouho tam žije, ale jelikož je na vymezených místech Krymu přítomná na základě platných dohod ruská armáda už desítky let, tak se mohla přistěhovat prakticky kdykoli.
      Loňskou reportáž pana Ďoubalíka si také vybavuji a jeho autentické svědectví s paní Bardovskou bylo jako svěží vánek pravdy čeřící zatuchlý opar lží, jimiž byli obklopeni občané ČR. Za co konkrétně jste se styděl? Nepochybuji že máte dobré důvody stydět se celý svůj marný život, ale opravdu by mě zajímalo, z čeho se ve vás vybudily negativní pocity v tomto kontextu.

      Vymazat
    2. 14:20 V létě když budu na Krymu, tak plánují setkání s paní Bardovskou. Jako Čech se stydím za lidi, jako jste VY: 14:20. Ať žije Rusko a krásný RUSKÝ KRYM!!!

      Vymazat
    3. 17:41 A proč by měl být Krym ruský? Rusové tam přece nejsou původním obyvatelstvem. Myslím, že Rusové mají podobný orientační smysl jako tažní ptáci. Ti létají podle ročního období na sever nebo na jih. U Rusů došlo k poruše tohoto smyslu a chtějí pouze na západ. Je to velmi silný pud a pokud bychom jim nebránili, mohli by se utopit v Atlantiku...

      Vymazat
    4. 19:23
      Zřejmě proto, že si to přeje obyvatelstvo Krymu, které až na krátkou nezdařenou epizodu, je již stovky let provázáno s Ruskem. Nebo vy byste jim snad chtěl nadiktovat jak mají žít a co mají chtít? Z jakého titulu byste tak chtěl učinit?
      Rusové že chtějí na Západ??? Jak jste na to přišel? Opravdu Rusové, kteří mají všeho dost a dokonce mnohem víc než potřebují? Nepopletl jste si to spíše s američany, kteří tak nějak zcela ztratili smysl pro orientaci a táhne je to všemi směry, kolem celé Země, kde se jen dá něco ukrást, uloupit a podmanit si?

      Vymazat
    5. 23:05

      Ne, Američané, konkrétně tamní elita, mají svaté právo vlastnit cokoliv a kohokoliv. Rozhodovat a určovat pravidla, vydávat soudy a vykonávat tresty. Proto se mohou rozhodnout, jestli zůstane ten který národ nebo stát žít, anebo bude smeten navždy z povrchu, tak jako Karthago. Jsou elitou planety, bez níž se lidská civilizace zhroutí. Oni vše vybudovali a řídí všechny procesy a jakýkoliv zásah do chodu dějin by vrátil svět do doby australopitheka. Tomu my zabráníme. Je zajímavé, že my, celá planeta, jsme si toho vědomi, zatímco vy, rusofilní odpad, se dopouštíte hnusné zrady. Za to budete tvrdě potrestán a s vámi celá vaše rodina. Stejně tak všichni vám podobní. Ještě že jsou zde mladí lidé, studenti, a sám jsem jich vychoval již přez čtyři tisícky, a tito úžasní mladí lidé, naše světlá budoucnost, znají pravdu a vědí, co dělat, a komu být vděčen. Možná jednou za vámi přijde váš prozřevší vnuk a udělá s vámi krátký proces.

      Vymazat
    6. 9:11
      Ono to skutečně tak vypadá, že si to Usáci, resp. sionistická plutokracie, tak přeje a usiluje o to. Jenom kdyby to tak chtěli všichni ostatní akceptovat, nebo kdyby aspoň byli tak poslušní, jako vazalové v EU. Jak krásně by se světu vládlo, kdyby si nechal vládnout... :-)

      Vymazat
  13. Rusofóbní příspěvky jsou úbohé a potratové.Já jsem projel celé Rusko s báglem na zádech a že by žili lidé na Kavkazu 100 let zpátky - tak tomu jsem se s chutí zasmál. Rusko na Rozdíl od ČR má vlastenecky orientované obyvatelstvo což z Ruska činí neporazitelný národ, kterému velí nejmoudřejší a nejchytřejší člověk na světě a tím je Vladimír Putin. Bohužel ČR nemá takové politiky jakým je pan Vladimír Putin. Navíc občané Ruska umí pracovat jak rukama, tak i hlavou. Češi umí pracovat akorát hubou. V žádném případě Rusko není zaostalý národ. Naopak, je to krajina s velkým nerostným bohatstvím, na kterém je zahnívající Evropa závislá. Na rozdíl od zahnívající Evropy si Rusko dokáže uchránit hranice před uprchlíky a má perfektně vyzbrojenou vlastní armádu, která dokáže Rusko ochránit. A co VY RUSOFOBOVÉ, pořád věříte že nás spolek NATO ochrání před nepřítelem??? Já jsem si doslova jist, že nás státy NATO hodí přes palubu jako v roce 1938 Velká Británie a Francie. Naopak, budou to právě Rusové, kteří nás osvobodí od nepřítele a přispějí tak k identitě českého národa. Dějiny se opakují a bylo by dobré znát kolik padlo sovětských vojáků při osvobození Československa Rudou Armádou. S Ruskem na věčné časy a nikdy jinak.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím! Zejména by si impíci měli dát majzla na toho bohatýra se sněžným kvérem na 1 minutě a 12 sekundě tu - https://www.youtube.com/watch?v=I1ImlHGLPj0

      To je panečku vzornej vlastenec! Bohužel jen do chvíle, než mu dojde přefiltrovanej Bojaryšnik! Pak si lehne na záda a začne kopat nožičkama jako tihle jeho méně vlastenečtí kámoši, křepčící za bílýho dne v pochcaných teplákách!:-))) - https://www.youtube.com/watch?v=9B1M3IPVcXs-

      Vymazat
    2. 17:37 Chápu, že tyto stránky vytvořil pan David pro nevyléčitelně nemocné. Mohl byste ale prosím pojmenovat nepřítele, kterým se oháníte?

      Vymazat
    3. 19:33
      Nepřítel světa je přece Rusko a my z východní Evropy jsme ti, co svět nepřítele zbaví. Dlužíme to světu.

      Vymazat