Reklama

.

.

úterý 30. dubna 2019

Hermelín jako esence kapitalismu

Tribun 
30.4.2019  Tribun
Snědl jsem hermelín. To vám samozřejmě nesděluji proto, abyste věděli, že jsem měl hlad a už ho nemám, ani proto, abych se chlubil, že konzumují mléčné výrobky. Sděluji vám to proto, abych si postěžoval, že vlastně nevím, co jsem jedl. 

Na hrabičce sice bylo napsáno Sedlčanský, jenže továrna v Sedlčanech je zavřená. Kdo a kde ten hermelín tedy vyrobil? Nelze říct. Na krabičce je uveden pouze prodávající, nějak forma s hogo-fogo zapáďáckým jménem z Prahy 4, kde také žádná mlékárna není. Mě ale nezajímá překupník, mě zajímá, kdo to vyrobil, protože výrobce určuje kvalitu, nikoliv obchodník. 

Do toho ale podle prodávajícího zákazníkovi zjevně nic není. Zákazník se má spokojit se značkou a kupovat Sedlčanský hermelín klidně z Polska. 

Já ale nejsem poslušný zákazník, mě značka nezajímá, mě zajímá výrobce. Podle výrobce mohu poznat, jak daleko ten hermelín do obchodu vezli, podle výrobce mohu soudit, v jakých podmínkách asi pracují jeho dělníci a jaké asi tak mohly být další externality. 

A nejspíš právě proto na krabičce není výrobce, ale prodávající, aby se nic z toho poznat nedalo. A tak jsem snědl anonymní hermelín bez příběhu, bez kontextu a bez zodpovědnosti. Ten jediný, který mi kapitalismus dokáže nabídnout, stejný, jako kapitalismus sám – značkový a povrchní.

- - -


66 komentářů :

  1. Holt -teď už máme,co jsme chtěli, NE ???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím že ne. Že z toho, co jsme chtěli, jsme nedostali nic - vedení země, které je podřízeno lidu, nikoli jeho drábem. Ale zato jsme dostali vše o co jsme nestáli - žebráky, nezaměstnanost, každodenní kontakt s bídou, kriminalitu a terorismus, zákazy, příkazy, neustálý důvod k obavám, okázalou aroganci moci, zotročení dluhy, ztrátu perspektiv, naprostou ztrátu suverenity, diktát zvenčí skrze poslušné lokaje v úslužném předklonu(ty samé, kteří jsou nám dráby).

      Vymazat
    2. 8:41
      Na základě těch blábolů co jsi sesmolil by neznalý člověk nabyl dojmů, že v těchto končinách světa snad panuje válka, hladomor a morová epidemie v jednom.
      Pálí tě dobré bydlo?

      Vymazat
    3. Nemyslící a nic necítící anonyme 8:45, proč napadáš člověka, který píše pravdu? Nebylo by na místě raději přemýšlet, proč to tak je?

      K.

      Vymazat
    4. 8:53
      Ten člověk píše lži. Pokud je nad čím se zamýšlet tak nad tím, proč tyto lži on a vlastně i vy píšete.

      Vymazat
    5. 8:45 Hm, jistě je "velký úspěch" režimu, že z rozvinuté země byla ČR už v dubnu 2017 ponížena na rozvojovou zemi.

      Vymazat
    6. VY - anonyme 8:56 - jste spadl z višně přímo na hlavu, že? Vždyť ten člověk, které jste napadl, vyjmenoval jen část jevů, které jsme při cinkání klíči nechtěli. |To nejsou lži, ale skutečnost, a s tím žádný zdatný propagandista demokratúúúúry a korporátního fašizmu nic nenadělá. Natož tak bídný, jako vy.

      Vymazat
    7. 8:58
      Píšeš naprosté hovadiny. ČR patří mezi 30 zemí z 200 s nejvyšší životní úrovní.

      Vymazat
    8. 8:56 Radost z úspěchu může mít např. Bakala. Podle toho, co píšete, jste z jeho kotce. Nemáte se čím chlubit, pro váš kotec, vždy pravda je lež, a lež je pravda.

      Vymazat
    9. 9:02 Zase kecáte:
      https://www.e15.cz/domaci/cesko-uz-neni-vyspelou-zemi-podle-expertu-patri-opet-mezi-rozvojove-1329152

      Vymazat
    10. Milý nemyslící demagogu 9:02, buď tak laskav a vyvrať ty "lži", které napsal anonym 8:41 - například ty nezaměstnané, žebráky, politický diktát zvenčí, každodenní kontakt s bídou ...

      Vymazat
    11. 8:45

      Vidím, že jste skutečně velmi neznalý. Jen si nejsem jist, jestli jste se tím chtěl pochlubit, nebo si postěžovat.
      Dám vám dobrou radu - staňte se znalým, pak začnete chápat význam slov.

      Vymazat
    12. Proč na toho sprostého, oplzlého kreténa vůbec reagujete a snažíte se s ním nějak slušně popasovat argumenty? On argumenty nepotřebuje - je to obyčejné, napůl vykuchané prase.

      Vymazat
    13. Když teče nekvalitní ropa z Ruska, tak je z toho "mezinárodní" skandál. Ve skutečnosti to je. Ale když vozíme "nekvalitní" maso z Polska, nic se téměř neděje. Ruskou nekvalitní ropu jsme přestali odebírat, ale polské maso nikomu moc nevadí, jdou do republiky pořád "sračky" a pořád se nic nestoplo. A to maso jsou potraviny, výměna ředitele Hygieny by stačila. Ale tak zase nebudeme svobodní a "demo", ministr Staněk jednou nazval zlodějiny trestným činem, a "havlojdi" mají záchvaty. Premiére Babiši ještě přitvrď, oni Tě Čapí hnízdo neodpustí dokud budeš v politice.

      Vymazat
    14. Pamatuji první Havlův prezidentský projev, ve kterém prohlásil "jíme zkažené potraviny". Zajímalo by mne, zda aspoň disidenti, kteří publikují na NR, se za tuto lež omluvili nebo omluví. Pan doktor David se chystá kandidovat za prokapitalistickou stranu. Co nám k tomu řekne?

      Vymazat
    15. Pro 19:31 - Doktor David na stránkách Nové republiky to už několikrát vysvětlil.

      Vymazat
    16. tolik laski od evrochujeru si snad ani nezasloužime už jen jak obdivuhodně soudruzi narovnali okurky což se nepodařilo nikomu jinemu na světě zaroven nam dali možnost když to nechceš tak to nežer řepki je na polich ažaž a žadne vovce se nepasou ač seto přimo nabizi a honorace ta ma svoje ia kantyny vsadim trencle po dědkovi že ten sireček vyrobyli soudruzi v čině nebo u pšokanu jak je už tradičně ustalenym zvykem v naši kolonii

      Vymazat
    17. 0:22, prdlajs vysvětlil.

      Vymazat
    18. 0:22, včera u Soukupa na Barrandově cnostný Tomio vysvětlil, že když už naši zaměstnanci berou tak málo, tak jim nelze v žádném případě zkrátit pracovní dobu, protože by jejich zaměstnavatelé dost nevydělali. Zoufalci s výkřiky "Volte SPD" pak vypadají, že jsou absolventy zvláštní školy i když mají diplom z psychiatrie.

      Vymazat
    19. nadavno jsem si koupil součastku na kolo na kterou ma fabriku němec překupuje polak a vyrabi čina a když se dostane do obchodu tak už jsem paty co musi zaplatit za vyvexlovany dil zato soudruch z činy u pasu dostane tak na hrstku ryže za tisic globalně vyrobenych dilku

      Vymazat
    20. 8:54 nepozná ironii, hlavě že se naváží...

      Vymazat
  2. No stačí se podívat na seriál o jídle s panem kuchařem Romanem Vaňkem (peklo na talíři) a uvidíte co vlastně požíváme jak on tvrdí za šmakulády. Je to všechno jen legalizovaný podvod na lidi a hazard s jejich zdravím. Vítám první krok v nápravě ,která znamená odstranění dvojí ne-kvality potravin ze zákona. Přímé určení výrobce by mohl být krok druhý. Bredy

    OdpovědětVymazat
  3. Stačí jeden klik na internetu a člověk ví vše do posledního detailu.
    Ale komoušský povrchní sebenasírač raději sesmolí úplně zbytečný článek. Aby udržoval nasranost i svých soudruhů.

    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/v-sedlcanech-skonci-vyroba-syru-savencia-ji-presune-do-hesov/r~b4789e0a075c11e88b47ac1f6b220ee8/

    https://zpravy.aktualne.cz/finance/nakupovani/sedlcansky-hermelin-si-necha-nazev-i-po-prestehovani-jihlava/r~a36daddc0bc911e89509ac1f6b220ee8/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 8:39
      Myslíte, že než půjde někdo nakupovat, musí zkoumat na internetu, kdože jsou výrobci zboží, které hodlá nakoupit? Myslíte, že je normální se "uklikat", než člověk uskuteční jeden nákup? Proč se ten výrobce stydí za uvedení své firmy na svém zboží. Mě by mimochodem také hodně zajímal i původ surovin, z kterých ta (p)otravina je vyrobena.

      Vymazat
    2. 8:52
      Vy jste zřejmě spadl z Měsíce. Výrobce právě na obalu výrobku uvedený JE! Požadovat informaci kde přesně se výrobek vyrábí, když má třeba 10 výrobních závodů po republice, kde část se vyrábí tam a druhá část onde, je zcela mimo mísu.

      Vymazat
    3. To jako chceš říct, že hermelínu kus se dělá v Jihlavě a plíseň vozí třeba z toho Polska? Jo? Je to tak?

      Vymazat
    4. 8:39 A prozápadní korporační poskok nám dává rady že je vše v pořádku a dál kupovali blafy.

      Vymazat
    5. 9:02
      Ne, nechci. A ty jsi idiot, pokud tohle je to jediné co tvá hlava dokázala vyplodit. Jedna várka může být vyrobena v Sedlčanech, druhá někde jinde a třetí zase jinde.
      Není to na tebe moc složité?

      Vymazat
    6. 8:59
      Máte pravdu. Dobré prase, všechno spase.
      Dobrou chuť ;-)

      Vymazat
    7. 9:03
      Kupuj si co chceš, trumbero.

      Často mě napadá, proč si vy, neustálí stěžovatelé na mizernou kvalitu potravin, už dávno nezaložili vlastní echt rudou značku, kde by se vyráběly superkvalitní komoušské potraviny podle těch vašich bájných norem.
      Brání vám snad někdo?

      Vymazat
    8. Za rudochů, milý troubo, byly přísné potravinové normy, které kvůli podvodníkům s potravinami zrušily polistopadové vlády. Asi importované blafy vyráběné ze sajrajtů utužují demokracii. Viď!

      Vymazat
    9. 9:17
      Zřejmě jsi extrémně zabedněný komouš. Vždyť jasně píšu abyste si ty vaše slavné, bájné normy obnovili a vyráběli podle nich. Lidé vám utrhnou ruce a ještě zbohatnete. Nebo ne?

      Vymazat
    10. 9.17
      žils v té době? já jsem ty "blafy" jak tomu říkáš jedl půl života. Na příklad Chatka což byl tichomořský krab byl v konzervě za 5 ká. Kaviár červený (ne malosol, ten se tady neprodával) byl za 20 ká 10 dkg. Svíčková- když ji sehnals byla za 30 ká kilo. Takže tatarák jsem škrabal jenom ze svíčkové. Existovala tzv. PN (podniková norma) na všechno včetně potravin a byla přísně kontrolována. VLKa se bál každý výrobce i obchodník. Jedlo se přiměřeně ale zdravě. Rajčata sice nesehnals na vánoce, ale ta naše to byla opravdová rajčata z naší sklizně, stejně tak ostatní potraviny. Vysněné banány na kterých se taky otočila sametka v 89 jsem nejedl a nemusím je dodnes. Jsou nedozrálé s chutí laciného mýdla. Chlapče opravdu jsi přišel o hodně, když tu dobu nezažils.

      Vymazat
    11. Proč se bavit s kreténem, kterej je jenom nasranej, že kdysi tady byl socializmus, a dnes, kdy je možnost srovnání, každý konstatuje, že život byl spravedlivější, rozumnější, reálnější, a normálnější. Teď se jen ukazuje, jak strašně se tady kradlo - rozkradl se veškerý majetek státu - tohle se mlže zamlouvat jenom bezduchým kreténům. U svých počítačů duševně zakrňují a brzy bude po nich - jinou aktivitu, než nadávat na diskuzích, totiž už nemají.

      Vymazat
    12. 11:27
      No, na volebních výsledcích, kdy komouši dostávají kolem 6%, tvé žvásty, že "každý konstatuje..." jaksi nejsou vidět.
      Ono to bude zřejmě trochu jinak než ve tvých fantaziích.

      Vymazat
    13. 8:39
      Ty bambulo a kde by jsi asi tak snadno vydělával peníze jež napadáním článků a příspěvků normálních lidí, kterým je jasné že tento hnůj po hadráku nebudd jen tak lehké vymést.
      Václav

      Vymazat
    14. 12:01
      No to teda lehké mít určitě nebudete, rudý zoufače.
      Jenom pozor. Lidi už tentokrát nebudou křičet "nejsme jako oni (vy) a máme holé ruce. Tentokrát už se zhoupnete na kandelábrech.

      Vymazat
    15. 10;05 Muzete mi vysvetlit k cemu je dobre se pernamentne v diskuzi projevovat jako tupon?Jinak byste tuhle snusku nesmyslu nemohl nikdy napsat..Evidentne nevite nic ani o podnikani

      Vymazat
    16. 9:10 se vyjadřuje k článku, který zřejmě neráčil ani číst. Jinak by věděl, že v Sedlčanech už dávno mlékárna není.

      Vymazat
    17. 12:53 jsi prostě jenom pruhovaný kretén

      Vymazat
    18. 9:17
      Kecá svíčková 40 Kčs/kg, loupaná plec 36 Kčs/kg... Pravdu dí jen v tom, že obé na pultech nebylo. K problému značení výrobce. Musím pochválit Čínu, i když se to nenosí, koupím varnou konvici zn Tesla s představou, že je to náš výrobek, ouha-Made in PRC, koupím batůžek Adidas ve značkové prodejně, opět ouha-Made in PRC (na vevnitř všítém textilproužku). U elektozboží automaticky, výrobce nehledám je PRC, u potravin bývá všeobsahující informace Made in EU. Taky si myslím, že prodejce nás zákazníky nezajímá, ale výrobce ano. Takže i když existuje příkaz na označení výrobce zboží i když máme ministerstva, Obchodní inspekci a různé komise, tak to nefunguje.

      Vymazat
  4. 9:10 " jedna várka tam, druhá tam, jedna u Jihlavy, druhá u Černobylu, jedna v Dupě Velkopolske, další třeba ve Vietnamu. Super. Právě o tom je Tribunův povzdech. Ale propagandisté demokratůůůry nejsou uzpůsobeni k chápání.

    OdpovědětVymazat
  5. Je nezpochybnitelné, že dvojí kvalitou potravin jsme se stali odpaďákem Evropy. I naše špína jinak smrdí, když i prací prášky mají odlišnou kvalitu. Kdo to obhajuje, tomu to vyhovuje, a komu to vyhovuje, ten nakupuje, nebo prodává jinde, než v ČR.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. dvoji kvalitu a nemožost sedm let pracovat jako gastarbajter v německu je ukazkou jak se zachazi s dobytkem ovšem naše udajni reprezentanti ze strachu o sva zlata koryta a prebendy raději ani nemuknou misto aby vyhlasili zakaz prodeje či zavřeli soudruhy šefy z hitrelovych kuplandu ale jak se piše više že už mame co jsme chtěli a do rachoty zvesela a za almužnu a seperaty až se po7ereme docela

      Vymazat
  6. Také mi vždy "udělá radost", když si na krabičce přečtu "vyrobeno v EU". To je mi platné...
    Takovéto neurčité označení může být snad jen varováním, že výrobce zřejmě nepovažuje za vhodné chlubit se svým umem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je to stejné ve všem, vždycky je lépe být anonymem a nebýt moc na očích! Viz četní "diskutanti".

      Vymazat
    2. 9:53 To bych asi nesrovnavala

      Vymazat
  7. "V Sedlčanech na Příbramsku skončí tradiční výroba sýrů. Společnost Savencia Fromage & Dairy Czech Republic"

    Ryze česká firma...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, když to bude patřit třeba "ryze československému" Babišovi, budete kvičet úplně stejně.
      Co teda vlastně chcete? Víte to vůbec?

      Vymazat
    2. 11:51
      No my co jsme pracovali a pracujeme, my to víme. Víš to ty lehkoživko?
      Václav

      Vymazat
    3. 12:04
      No tak mi to povězte vy "pracante".
      Vy si nechcete pochutnat na sýru. Vy jen věčně usilovně vyhledáváte umělé a zástupné důvody proč být permanentně nasraní. Divná úchylka. Ale kdo chce kam.... znáte to.

      Vymazat
    4. 12:50 nebo vy jen vyhledavate duvody proc byt spokojeny:-)Mozna by se chtelo zamyslet nad tim jestli nejste ovce

      Vymazat
    5. 12:57
      Ne, nejsem. Snaha být spokojený a vědomě a usilovně směřovat k tomuto stavu je zcela přirozená lidská vlastnost.
      Porucha bude na vaší straně. Být věčně nasraný depresivní morous, který kolem sebe šíří negativní energii jako mor, normální určitě není. Lidi to cítí a takové ze svého středu obvykle brzo očistně vyobcují.

      Vymazat
    6. 13:12 Popsal jste se trefně. Nečekejte, a očistně se vyobcujte sám, abyste nemusel být v permanentní depresi z pravdivě popisovaných nekalých praktik, a šířit tady svou negativní energii, jako mor.

      Vymazat
    7. 11:51
      Nejsem Babišfanda, ale nadávejte mu za Čapí hnízdo, ale jestli pod něj spadá Olma, tak její máslo a jogurty nemají vadu, horší je to s cenou, ale v tom mají ručičký i naše oblíbené velkořetězce prodejců.

      Vymazat
  8. 13:12 dovolím si věcně konstatovat, že mi je v současném systému zcela soustavně podstrkováno nehodnotné zboží, mnohdy zcela zbytečné "služby", to za přemrštěné ceny, kdy je pracné se jakkoli orientovat zejména pod tlakem reklamy, kterou si všichni, chtě nechtě, v cenách platíme.
    Za těch 30 let od pádu komunistického režimu došlo k "pokroku" především v tom, že jsme zahrnuti spoustou zboží a nabídek problematické kvality, reklamou, prolhanou propagandou za cenu výprodeje a rozkradení národního majetku za víc než 8 bilionů, zadlužení státu 1,7 biliony, obyvatel dvěma biliony, za cenu rozpadu státu, ztráty sociálních jistot, tlaku a hrozby hypoték a exekucí, množících se podvodníků a násilníků všeho druhu, hrozby hospodářské a společenské krize, války a terorizmu ... Nevím, proč bych před vší tou realitou zavíral oči a vzdával dík nemravnému kapitalismu, který se prosadil v zájmu zbohatlých kořistníků, za podpory místních pitomců.
    Dovolím si dodat, že sám si i s blízkými žiju v materiálních poměrech, které by mi předchozí režim neumožnil.

    OdpovědětVymazat
  9. Také si přeju být spokojená, ale stačí vyjít na nákup a je po spokojenosti. Všichni nás nabádají číst etikety, takže půjdu na nákup s lupou a pobudu zde celý den když vše přeluštím, zbyde prázdný košík? Nebo jednat s firmami se kterými mám smlouvu, smlouva snad nejde přečíst ani lupou a je tak rozsáhlá, že to raději nečtu. Na takové jednání jsme nebyli zvyklí, smlouva byla jasná a čitelná platila celý smluvní čas. Dnes aby si na vše člověk najal odborníka. Jděte do háje se svými cancy, člověk má žít a ne pořád něco luštit, ale je vám to přáno, hlavně že jste šťastný. Možná, že jste šťastný, jenom proto, že všemu co jde od západní hranice tak šťastně důvěřujete. Jen tak dál.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 15:40
      Souhlasím. Do každé rodiny si pořiďte analytického chemika, dietologa, v horším případě i lékaře, vhodný by byl příbuzný právník. Pak teprve bezobav vyrazte s košíkem mezi regály s potravinami.

      Vymazat
  10. 12:04
    pane paní anonyme(ko)
    jste jasnovidec nebo jak jste přišel na to že jsem nasraný a že si nechci pochutnat na syru. Jenom jsem konstatovat pravdu a to, že když takto plácáte nesmysly , že jste pravděpodobně placený provokateér - tedy lehkoživka. Ani se neumíte podepsat.
    Václav

    OdpovědětVymazat
  11. Pamatuji, jak před převratem lživá Svobodná Evropa vyvolávala vlny nedůvěry ke všemu, co se u nás dalo koupit. Já blbec jsem těm grázlům uvěřil a nějaký čas jsem nepil mléko a nepoužíval máslo. Dočkal jsem se stavu, kdy dokonalá kapitalistické technologie dokáže do másla zamíchat obyčejnou levnou vodu v neobyčejném množství.

    OdpovědětVymazat
  12. No v případě Sedlčanského hermelínu to není tak zlé. Výrobu tohoto sýru jen přesunula francouzská firma Savencia Fromage & Dairy Czech Republic do Hesova u Přibyslavi na Havlíčkobrodsku, kde také vyrábí druhou značku Král sýrů. Kdo je ovšem dodavatelem surovin se nedozvíte. Může to být i Polsko.
    Tyhle přesuny jsou běžné od dob privatizace a prodeje našich podniků zahraničním majitelům. Tak třeba firma Tchibo nechává pražit kávu Jihlavanku se sloganem „poctivé české kávy“ v Německu a Polsku, Znojemské okurky vyrábí firma Hamé v Bzenci, Mochovská zelenina se vyrábí v Rakousku atd. To prý je v pořádku a spotřebitel není klamán, pokud je tam napsáno „vyrobeno v EU“. Kupodivu narazila firma Mondelez, výrobce Piškotů Opavia, která musí na obalu uvádět „vyrobeno v Polsku“, když jejich výrobu přesunula do Polska. Asi jejich kvalita spadla na takovou úroveň, že by to už dělalo moc velkou ostudu i v Česku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 2:06
      Díky, docela jste mne uklidnil, zaplať Bůh, že to dělají naši. Protože mám smutnou zkušenost se zn. Boni => hermelín, oštěpky a paranice jsou přesolené i když je prodávají za nižší cenu nestojí za to. Protitomu oštěpek, paranica z Liptova je luxus, když zlikvidují naše i slovenské výrobce, tak se tedy máme na co těšit. Zajímalo by mě, který hlupák Sedlčany prodal (zase jeden úspěch privatizace, po vodě, minerálkách, pivu, Becherovce). Tak pravice hurá na mne. Do dědečka mám daleko a nejsem Puťák jen rád jím normální potravu.

      Vymazat
  13. fakt vyrobeno v eu a řiditelstvi a učetnictvi na kajmanech to nema chybu a normalni člověk tohle nevymysli to vymysli jen podvodnik či iluzionysta ovšem na čete nas nabadaji že bez eu a jejich dotaci bychom chcipli na souchotě odatek zlati bolševici ti měli na všechno statni normu a přez to nejel žadnej vlak

    OdpovědětVymazat
  14. Ta Sedlcanska mlekarna vznikla nekdy za 1. republiky snad jako druzstevni. V prve rade pasterovala mleko, vyrabela maslo a tvaroh. Po valce se tam zacal vyrabet tvaroho-smetanovy krem"Pacholik"/predchudce Lipanka/a zaroven se zacala rozjizdet vyroba Hermelinu. Protoze v okoli byla dosti silna zivocisna vyroba/kravy-dojnice/ tak se zvysoval denni prijem mleka, proto se zacal jeste vyrabet termizovany syr Lucina/podobny danskemu syru Buko/, pristavely se zraci sklepy na Hermelin a kompletne predelal prijem mleka i pastery a navazna zarizeni. Bylo tam i 3 lete uciliste pro mlekarky, pak se pristavely satny a socialni zarizeni, jenze to uz tato tovarna spadala pod Laktos Praha. Maslo se tam uz nedelalo, smetana se vozila do pribramske pobocky a odstredene mleko se zas vozilo v cisternach na suseni do Kolina, Benesova a Plane nad Luznici Do roku 1989 to tam fungovalo vyborne jak po strance kvality, tak zisku. Potom co se o tovarnu zacali zajimat Francouzi,tak jim vsichni nadbihali-Francouzi zakladatele vyroby Camembertu a dalsich druhu syru s mezinarodni proslulosti! Takze Sedlacany budou diky jim mezinarodne slavne. Fandil jim starosta ing Burian, ktery od nich potom pry mel hodne akcii i dalsi vlivni obcane. Jenze si ti chytraci neuvedomili, ze kdyz si neco koupim, tak to muzu zase prodat, ukoncit vyrobu, nebo se prestehovat jinam. A k tomu prave letos doslo. Ac se starosta snazi sebe vic, nic s tim nenadela. Vzhledem ke kvalite byl zajem, tak se uz drive cast vyroby presunula do Polska, jenze co jsem o tom slysel, nebyly to vyrobky ke chlubeni, ale spis je posilali na tavirnu/tavene syry/. Ja tam nejaky cas jezdil na svozu mleka, jenze na prikaz Uhnije se vyporazely dojnice a bylo malo mleka, ale i ztoho mala by mohla ta mlekarna fungovat. Jenze frantici zlikvidovali jednu tezkou konkurenci a ta jejich pobocka na Vysocine ma podle meho trvani 2-5 let a zavira se take. Ale bylo to vyzvoneno klici, tak to je asi spravne. Oni ti zlati komunisti nebyli hloupi, meli svoje experty a pokud tovarna vykazovala zisk v prijatelne reziji, tak tam prijeli jednou za rok na zranici a vedeni zase melo klid. Horsi bylo, kdyz tovarna neplnila, nebo mela velkou reziji. To byla na musce od okresu pres kraj az na federal. Takze uz je definitivne po Sedlcanskem"Pepovi". BIOS,KDS skomira a trochu zije STROS. Jinak tam chcipnul pes. Cau

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stát by měl zřídit instituci, která by přebírala opuštěné provozy a obnovovala by v nich výrobu. Podnikatel, který opouští území Česka, by tu měl zanechat veškeré výrobní zařízení a neporušené, aby lidé mohli pokračovat ve výrobě.

      Vymazat
  15. Vážený.Máte sice pravdu,ale EU to má "ošetřený"viz cukrovary,např. Hrochův Týnec francouzká firma zavřela a za dotace nechala zlikvidovat zánovní cukrovar do základů-konkurence není vhodná!!!

    OdpovědětVymazat