Reklama

.

.

pondělí 22. dubna 2019

Jaroslav Bašta: Kdy začíná vážná krize?

Jaroslav Bašta
-rp-
21. 4. 2019  PrvníZprávy
Odpovědí na tuto otázku mohou být stovky, nicméně historická zkušenost říká, že zlomový moment přichází v okamžiku, kdy erudovaní zastánci a obránci určité politiky či institucí začnou používat argumentaci jejich dlouholetých nesmiřitelných kritiků.

Stačí si vzpomenout na Michaila Gorbačova a jeho kritiku sovětského režimu, kdy ho hodnotil slovy, za která dříve ti, kteří je vyslovovali, putovali na popravište, do gulagu nebo do vyhnanství či emigrace. Toto prozření však nepomohlo, protože přišlo pozdě a Sovětský svaz se rozpadl, píše v komentáři pro Prvnizpravy.cz Jaroslav Bašta.

Obávám se, že podobná historická zákonitost začíná fungovat i v případě dvou nejvýznamnějších institucí Západu, tedy Evropské unie a NATO. Proroky jejich zkázy se stali dvě osobnosti, od nichž bych to opravdu nikdy nečekal – americký miliardář, filantrop a zákulisní organizátor mnoha barevných revolucí George Soros ohledně EU a George Friedman, zpravodajský expert, zakladatel „stínové CIA“ Stratfor a bezpečnostní analytik, jenž ve svém posledním rozboru možné budoucnosti světové politiky zpochybnil další existenci NATO.

Poměry v českých médiích a politice velmi dobře charakterizuje skutečnost, že obě zásadní vyjádření lidí, které jinak citují jako nezpochybnitelné autority, až na čestné výjimky nikdo nezmínil. To dle mého názoru potvrzuje hloubku naší současné krize. George Soros již 12. 2. letošního roku poskytl rozhovor britskému levicovému deníku The Guardian, v němž Evropskou unii přirovnal k Sovětskému svazu v roce 1991, tedy na hraně kolapsu. Poměrně přesně popisuje úpadek eurofilních tradičních politických stran a vzestup euroskeptických až protiunijních hnutí a za viníka označuje současné vedení EU, zejména Evropskou komisi, kterou přirovnal k někdejšímu politbyru Komunistické strany Sovětského svazu v druhé polovině roku 1991, tedy pár měsíců před zánikem.

Ve své kritice se zřejmě inspiroval názorem bývalého sovětského disidenta Vladimíra Bukovského, který tuto analogii vidí zejména ve výrazném demokratickém deficitu celé Unie, která svoji původní inspiraci opravdu nezapře. Evropský parlament bez zákonodárné iniciativy odpovídá Nejvyššímu sovětu SSSR, protože jeho úkolem je jen schvalování. Název komisaři evokuje vzpomínky na Lenina a jeho vládu lidových komisařů. Jen ta Mimořádná komise (Čeka, pak NKVD, posléze KGB) zatím chybí. George Soros mezi faktory, které způsobily současnou krizi počítá nezvládnutou migraci a poněkud opomíjí svá vyjádření před pěti lety, kdy doporučoval, aby EU přijímala minimálně tři miliony afrických migrantů ročně. Nahlédnout vlastní chybu pozdě, je lepší, než na ni trvat. K budoucnosti Unie je dosti skeptický.

To George Friedman rovnou označil existenci NATO za přežitý a zbytečný anachronismus. Po letech tak dává za pravdu názoru Václava Havla, který původně zastával názor, že Severoatlantická aliance se měla sama rozpustit tak, jako to udělala Varšavská smlouva. (Posléze rychle ustoupil na kompromisní pozici: „NATO by potřebovalo nový název a reformu“, aby se poté stal podporovatelem jeho rozšíření na Východ). Americký analytik dnes bez obalu říká, že Severoatlantická aliance je špatný pakt ve špatnou chvíli.

Friedman se domnívá, že Ruská federace je v současné době příliš slabá na to, aby mohla ohrožovat evropské členské státy, což znamená, že historické poslání NATO skončilo. Naopak, Aliance tím, jak se snaží znovu vyhrát další studenou válku (kterou sama vyvolává), se stává opakem svého původního poslání. Již není garantem míru, ale naopak zvyšuje nebezpečí vzniku válečného konfliktu jak pro Evropu, tak pro Spojené státy. Lze jenom doufat v to, že po nejbližší vážné krizi dojde k rychlé nápravě a NATO bude nahrazeno něčím příhodnějším, co bude více odpovídat modernímu světu a novému rozložení sil.

Jaroslav Bašta: Bajka o vybydleném domě

S většinou tezí hubatého analytika souhlasím, chtěl bych však upozornit na jeden velmi politováníhodný důsledek nalezení úhlavního nepřítele v Ruské federaci. Zdá se mi totiž, jako by se propagandisté Aliance shlédli v Orwellově tezi o ovládání minulosti. Nejprve se dodatečně prohlásili za vítěze Studené války. Poté začali na události II. světové války nahlížet z dnešního úhlu pohledu. V jejich nové verzi dějin nepřítelem Západu nebylo hitlerovské Německo a jeho spojenci, ale Sovětský svaz, tedy dnešní Ruská federace.

Proto se popírá, že Německo z větší části porazila Rudá armáda, proto slýcháme že v roce 1945 nás Sovětský svaz neosvobodil, ale okupoval. Takto je nutné číst onen propíraný dějeBIS – pokud se na školách bude učit, že při osvobozování Československa padlo 140 000 sovětských, československých a rumunských vojáků, jde o sovětskou verzi dějin. Jediné oběti hodné zmínky jsou vedle Američanů příslušníci Ruské osvobozenecké armády, tedy Vlasovci. V tomto ohledu se zatím o padlých vojácích Wehrmachtu a příslušnících jednotek SS nemluví, ale v duchu propagandistické logiky k tomu brzy dojde. Protože nepřítel našeho nepřítele je náš přítel. I v té minulosti.

Proto Západ (a EU zejména) toleruje neonacistická hnutí, pokud mají protisovětské či protiruské kořeny. Proto mohou na Ukrajině a v Pobaltí veteráni a jejich vnuci pochodovat v esesáckých uniformách. Na Ukrajině už je zařadili mezi veterány II. světové války, takže za své angažmá v hitlerovských uniformách budou pobírat penzi. Ono to ani jinak dopadnout nemohlo, jak před více než sedmdesáti lety geniálně předvídal George Orwell.

Já osobně jenom doufám, že se naplní optimistická očekávání G. Friedmana – totiž že přijde krize, my ji přežijeme a svět se stane bezpečnějším, protože NATO a EU ve své současné podobě bude jen nepříjemnou vzpomínkou.


88 komentářů :

  1. Další nebožák naočkovaný Robertsovským doomspeakem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Napsal nebožák (2:40), který nechce rozumět dnešnímu světu.

      Vymazat
    2. 02:40 Zřejmě se bojíš usnout abys o něco nepřišel.

      Vymazat
    3. 2:40 napište článek vy, kde uvedete svůj pohled, zdůvodníte ho a bude o čem diskutovat. To, že někoho takhle napadáte že, to o vaší inteligenci moc nesvědčí.



      článek vy,

      Vymazat
    4. Bašta se pomátl na rozumu, a tohle je nejkulantnější formulace, která mne ve 2:40 napadla.

      Vymazat
    5. No - ty jsi dement už dávno anonyme 10.22 - na tom není co řešit. Jinak bys ve 2.40 hodin v noci chrápal. Proč čumíš do internetu, abys napsal nějaký sprostý a urážlivý splašky? Přece nic jinýho nepíšeš - nebo jo? Chrápeš kdy - ve dne? Další parazit, co nemusí do práce. To se to žvaní a melou sračky - co?

      Vymazat
    6. PANE BAŠTA,ČSV NEPOLITICKÁ SPOLEČNOST VOLIČŮ VÁS ČTE

      ovšem nějak nemůžeme najit v tom co píšete jakýsi druh doporučeni co vlastně maji občané voliči s tim marasem co se kupí už 30 let dělat.
      Intelektuálové zarytě mlči k námi vytvářenému Národnimu programu voličů ,který už není jen prázdným mlácenim slámy,ale jeho články jsou konkrétnim návrhem řešeni takového rázu,že neexistuje v ČR nikdo z jeho intelektuálni vrstvy,kdo by pochopil jeho vnitřni obsah.

      DOKÁZAL BY JSTE PANE BAŠTA VY ROZBOREM JEHO JEDNOTLIVÝCH ČLÁNKŮ ZAHÁJIT O TOMTO NPV KONKRÉTNI DISKUSI?

      Nebo navrhnout dokonce i TADY NA NR dalši články?

      Vymazat
    7. Vy tam intelektuálové z České společnosti voličů ČSV .Obdivujeme tu vaši vytrvalost v prosazováni článků NPV.
      Jinak tu na NR jsou jen dlouhé výlevy popisujici 30 let doslova bordelu v ČR,to je jako druh fňukáni dovoleno a má to směřovat mezi občany a vytvářet dojem,že nikdo v ČR neni schopen navrhnout řešeni,protože vždy v článcich musi chybět kdo ho zajisti!.
      Vy ho možná máte a presentujete ho,ovšem všimněte si,že i zdejši redakce o něm má strach povolit diskusi radši začala s gumovládou,protože jakékoli diskuze o návrzich řešeni ji prý vrchnost nepovolila a snad ji cosi hrozi či riskuji a nikdo pořádně nevi co,nebot ani o tom se tu nesmi nic psát.
      Proto je to i tak propagováno našimi volenými zástupci,kteři rovněž nemohou vůbec nic ve prospěch voličů,kteři je zvolili dělat, nebot jsou okamžitě vyhozeni na dlažbu,kde je ani nenapadne,že se nemohou nikdy opřit o své tzv kolegy,kteři je vždy zlikviduji,ale budou muset jednoho dne hledat oporu u nás voličů.
      No nevim z čeho vlastně potom budou mit hrůzu,zda z voličů či se svých předsedů...

      Vymazat
    8. Gumovlaáda je vláda el Hamajdy ČSSD vnitráků,

      kteři si dali odsouhlasit všehoschopnými,ale i dokonale hloupými našimi zástupci policejni stát v jakémsi PARAGRAFU 141 7 b a ted nad otroky,kterým ukradli svobodu mávaji svými sekyrkami aniž by se tento vadný !§! snažili odstranit.
      Měly by se tu objevit články,kdo ten § a policejni stát chtěl a instaloval,kdo pro něj jmenovitě hlasoval.

      Co tak napsat přimo těmto lidem,že jsou u nás nevolitelni a dotázat se proč to udělali a žádat odpovědi a ty tu zveřejnit .
      Za chvili mám budou stavět křiže aukřižuji nás jako své otroky a menšina zniči demokracii bude komandovat většinu a potlačovat rostouci nenávist cenzurou a sprostými ia vadnýmí §§§.
      Proč naši zástupci nechtěji naši téměř okamzitou občanskou přimou demokracii naformulovanou zejména v článku č.2.Národniho plánu voličů a proč maji VŠECHNY politické subjekty z této občanské přimé demokracie přimo pot a strach a sámo SPD ji v této formě očividně neprosazuje čili NECHCE a tedy asi chce oblbovat snad už v názvu?

      Vymazat
    9. 14:17
      Bašta dlí ve svém duševním Bamberku.
      Podobně řiditel blázince stále sní o dobách, kdy dával bombardovat Bělehrad.
      A Krvavá Madla ho za to obdivovala.
      Než odměna žádná.

      Někomu antény, někomu naxrat.

      Vymazat
    10. Přimá demokracie a la Okamůra je jaksi vadná nebo podivná .Má se prý i politiky vyměnovat rdferendy nebo jak to vlastně je.
      Nevzniknou náhodou ještě větši zmatky,odkud se novi politici vezmou,když vidime,že dnešni námi zvoleni politici jsou bezmocni nic nesměji a konči,když se za voliče ozvou vyhozenim. To
      může být ještě větši úpadek systému a boje o koryta budou ještě podivnějši.
      Zdá se,že systém navrhovaný ČSV může způsobit realizaci nejen kontroly parlamentnich stran a možná může zabránit i včas vzniku vadných zákonů,ale pozor on může generovat i důvěryhodné osobnosti,které uvidime jako aktivni a přednesou včas nám voličům svoje názory a nemusi dojit k instalaci zmrdů,jak je tomu doposud!

      Vymazat
    11. 18.44
      MÁTE POSTŘEH A TO JE TAKÉ DŮVOD PROČ NĚCO TAK PŘIROZENÉHO

      jednoduchého a levného strany v panice právě České společnosti voličů budou zoufale blokovat a nikdo se nesmi dozvědět takovou převrartnou novinku v diskusi nebot samotná diskuse může být pro politickou korektnost-lež smrtelná

      Vymazat
    12. Ad ČSV,
      dám vám radu, máte špatné PR,změňte to. Priživujete se na stránkách NR a vypadáte směšně. Divím se, že admin vám dává prostor, může tak přilákat řadu reklam. Nechci mít v diskuzi reklamy s Alzou atp.
      Ad Bašta,
      je logické, že změny přijdou. Zásadní otázkou je zda budou + nebo - . Budou-li v režii sörešistů, tak si nedělám iluze. Nevidím možnost tyto makro změny ovlivnit. Jedinou možnost máme, připravit se na ně v našem mikrosvětě (v Čechách) a pokud možno zmírnit vnější negativní dopady a pro obranu státu ukončit místní kohoutí zápasy politiků.

      Vymazat
    13. 1.10
      PANE ,ČSV JSOU NEPOLITIČTI VOLIČI, DÁVATE RADU SÁM SOBĚ

      a to vadnou.Zapsali jsme si už mnohé NENÁVISTNÉ komenty ve kterých pisatelé píši,že oni NÁS ČSV i s celou rodinou NEBUDOU nikdy VOLIT!
      Stejně jako vy nechápou,že ČSV NENI žádná politická strana,ale občané voliči,LIDOVÍ KOMENTÁTOŘI a tedy jste vy jak se presentujete asi ubohá obět zlých ředitelů tisku a tv,kteři vás tak řikajic úplně pomátli.

      Zkuste si stěžovat tam, jak to přišlo,že ti ředitelé nesmi informovat o skvělé činnosti VOLIČŮ,kteři jim plati jejich gáži a oni v roli smradu nesmí informovat o občanském návrhu Národniho programu INTELEKTUÁLNI ŠPÍČKY VOLIČŮ,když absence intelektuálnich kapacit elity ČR způsobuje jak to presentujete prý jako náš člen snad podporu gumovlády či co to je!

      VAŠÍ CENZURY PROTO ODMÍTÁME ČLENE ČSV,CO VY NA TO?

      Vymazat
    14. OTŘESNÍ ŘEDITELÉ TISKU A TV JSOU JEN PŮL BÍDY

      Způsobují sice zmanipulováni voličů a ukradou jim hlasy překrucovanými informacemi tak,že nakonec volime jakýsi druh menšiho zla a prakticky nemáme na výběr.
      To se děje už 30 let!
      Ovšem co je ještě větši BHLUFF se presentuji naši tzv ZÁSTUPCI,kteři nesmi v prospěch voliči,kteři jim dali hlasy ANI CEKNOUT!
      Leti okamžitě na dlažbu a tam vyhozeni doufaji na "SOLIDARITU" svých kolegů.
      No a to je tak celé.Opět je tu efekt,že se nezeptaji voličů v čem je maji přesně a konkrétně zastupovat a zda ONI jim nezpůsobi to monumentálni vitězstvi v Parlamentu.
      Volali jsme toho pana KLAUSE ještě předtim než dostal naloženo a nabizeli,aby si přečetl PROGRAM VOLIČŮ.

      Zdálo se nám,ale že vůbec nepochopil o co jde,no uvidime,zda si dokáže opatřit dostatečné intelektuálni kapacity,které by mu mohly vzsvětlit o co jde.

      ČSV TO TADY DĚLÁ ZDARMA PRO ASI 8 395 132 DUŠIČEK A JSME MOC ZVĚDAVI KDY POCHOPÍ A TO VE VLASTNIM ZÁJMU NEBO TAKY NE!

      Vymazat
  2. Pane Basta ! Nacismus v takove podobe, jako byl v letech 1933-1945 se uz nikdy nevrati !
    V jeho nove podobe ho mame v dohlednu !

    OdpovědětVymazat
  3. Pristi valka nebude ideologicka , ale etnicka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A proč ne hospodářská, tedy o boj za suroviny?

      Vymazat
    2. Suroviny jsou zakázaný nebo se zkazily a smrdí.
      Sirovodíkem (u nás lze fetovat v Lázních Smrdáky, učívalo se na základní škole) koroduje potrubý a nádrže.
      Bacha na nápadně výhodnou ropu z US rezerv.

      Válka nikdy nejni ideologická.
      Vždycky a jedině jde o věci s hodnotou vyjádřitelnou v prachách.
      Velkých.
      Lické životy to nejsou, ty jsou v p. dřív než bys řek Schuhmeister.

      Vymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 7:01 Pan Bašta je mimořádně inteligentní, vzdělaný a zkušený člověk. Je dobrý zážitek si od něj něco přečíst. Bohužel o vás se dá říci jen opak.

      K vašemu dnešnímu duševnímu výronu lze říci snad jen jedno: Zaplať pánbůh, že je to alespoň krátké. A jste asi jediný, kdo má nutkání se tomu smát.

      Kdysi malé děti na nadávky reagovaly takovou říkankou: "Kdo to říká, ten to je, k tomu se to rýmuje..." Nic vám to neříká?

      Vymazat
    2. Řekl, na Velikonoce vypuštěný, chovanec Jedličkova ústavu.

      Vymazat
  5. Pane Bašto, plně s Vámi souhlasím a nemohu se dočkat až EU a NATO budou na smetišti dějin. Už aby to bylo. Včera bylo pozdě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatim je na smetisti dejin Varsavska smlouva a RVHP:-)

      Vymazat
    2. Pro hlupáka 8:22: To s tím už dávno nemá nic společného. Dnes nás ohrožuje NATO sovu nezodpovědnou agresivní politikou a provokacemi a místo RVHP jsme se stali kolonií, kterou ždímou a ždímou.... Chápeš, blbečku?!

      Vymazat
    3. 7:57 Přesně tak souhlas už aby to bylo eu nás ohrožuje migrací a nato válkou s Ruskem.

      Vymazat
  6. Stačí si vzpomenout na Michaila Gorbačova a jeho kritiku sovětského režimu, kdy ho hodnotil slovy, za která dříve ti, kteří je vyslovovali, putovali na popravište, do gulagu nebo do vyhnanství či emigrace. Toto prozření však nepomohlo, protože přišlo pozdě a Sovětský svaz se rozpadl..

    Není pravděpodobnější než že se jednalo o "prozření", byla záměrem podpora vyššího cíle - zničení SSSR? Výsledkem nebylo oživení a posílení SSSR, ale jeho zničení, provázené takovým propadem ve všech ohledech, že to překonalo dokonce i 2. světovou válku a narozdíl od poválečného období, Rusko se z toho dodnes plně nevzpamatovalo.

    Bůh nás chraň od takových "mesiášů", jakým byl podle pana Bašty Gorbačov, jenž se dodnes ani neomluvil za to jakou zkázu po sobě zanechal, což jen dává tušit, že to nebylo selhání, ale záměr.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rusko se z toho dodnes nevzpamatovalo? Vzdyt tady neustale kdakate, ze je to vysneny raj. Jen se tam nechcete vystehovat:-)

      Vymazat
    2. 8:31 je ukázkový pitomec, který jen podsouvá a nemyslí. Sluha sluhů...

      Vymazat
    3. 8:31

      O Rusku coby "vysněném ráji" zde čtu poprvé od vás. Kdo další zde něco takového napsal?

      Pro mě kapitalistické Rusko, rozhodně vysněným rájem není, ale je mi velice sympatické, když tamní oligarchie šlape na kuří oka americké a nadnárodní oligarchii, pod jejíž kontrolou jsme my a celá Evropa. Co je na tom složitého k pochopení?
      Když na blbce jako vy zaútočí další blbec kvůli neshodám, jestli je lepší žít pod bičem německým nebo americkým, tak mi to bude také sympatické. Nejhorší by bylo, kdyby se dva a více silných blbců spojilo proti ostatním a to platí i o USA, RF a Číně. Dokud se mezi sebou řežou, lze tomu jen fandit.

      Vymazat
    4. Dokáže někdo vysvětlit, proč náš milovaný prezident Miloš Zeman šel při své poslední návštěvě Ruska navštívit Rusy nenáviděného Gorbačova? Na co asi oni společně vzpomínali? Nechlubili se navzájem, kdo svému národu více ublížil?

      V jednom pořadu RT vzpomínal občan Izraele ruského původu Jakov Kedmi, jak před nějakými volbami navštívil Gorbačova, který kandidoval na prezidenta za tamější sociální demokraty. Slyšel prý hodinu nebo dvě sebechvály Gorbačova o jeho víře, jak ho národ miluje. Ve volbách pak dostal 2%. Rusové tu zrádnou partu prokoukli hned, zatímco my se jich nedokážeme zbavit.

      Vymazat
    5. 08:31 Ty se do svého vysněného ráje nevystěhuješ, neboť ti jako svému spojenci nedaj ani vstupní vízum. Vazal ten těžký život má.

      Vymazat
    6. Gorbačov, co ho znal celej Dlabačov byl jen hlásná trouba agenta CIA Jakovleva a jeho modelky Raisy G.
      Bezvýznamný kecka.

      Který sem přijel a rázem všechny přesvědčil, že jiná cesta než privatizace není.
      Štrougal vstoupil do ilegality a do čela jediné strany instalovali koktu Jakeše, baťováka z jakési vsi u Gottwaldova.
      Všechno sdrátujeme a naprogramujeme sami, s udavačem Devátým v zadku.
      Moudrost přímo z Moskvy, znal jsem několik géniú, kteří se tam v roce 88 školili.

      Vymazat
    7. 8:31 - 17:12 blbost - ztráta času

      Vymazat
  7. Pan Bašta se mýli, žádná ČEKA nechybí. Stačí si vyhledat informace k například operaci Gladio, k ilegálním mučírnám fungujícím na území EU se souhlasem příslušných vlád ... a zjistíte, že podobných organizací je na Západě přehršel. Z některých jejich metod by se možná Dzeržinskij (Polák) červenal.

    OdpovědětVymazat
  8. Hahaha, Rusko je vysneny raj a proto mistni rudi dedkove misto stehovani se do tohoto raje zustavaji v kapitalistickem osklivem Cesku:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vrať se k lopatě a krumpáči a myšlení nech těm, kteří mají v hlavě mozek.

      Vymazat
    2. 09:52 Až si našetříš na vízum, tak vyraž, možná tě k sobě ti tví kámoši i pustí. Ty spojenče a euroatlantická hodnoto.

      Vymazat
    3. 9:59 Ty mas v hlave nasrano. Ty se nehodis ani k tomu krumpaci a lopate:-)

      Vymazat
    4. 10:13 Soudím, že ty jsi ten poslední, kdo může cokoliv posuzovat. Takže bys měl přestat kvákat.

      Vymazat
    5. Zalez, cype, už tě zase pustili, Pepku?

      Vymazat
    6. 9:52 - 10:31 blbost - ztráta času

      Vymazat
  9. Někdejší italský premiér, italský soudce i šéf italské kontrarozvědky přiznali, že NATO s pomocí Pentagonu a CIA od 50. do 80. let minulého století provádělo teroristické útoky v Itálii a dalších evropských zemích, z nichž vinilo komunisty, a to s cílem přimět obyvatelstvo k podpoře svých vlád v jejich boji proti komunismu. Jak připustil jeden z účastníků tajného projektu Gladio: „Museli jsme útočit na civilisty, muže, ženy, děti, nevinné lidi, neznámé lidi, kteří neměli nic společného s politikou. Důvod byl prostý. Smyslem bylo donutit obyvatelstvo, italskou veřejnost, aby se obrátila ke státu a chtěla po něm větší bezpečnost (…) aby mohl být vyhlášen výjimečný stav a lidé aby byli ochotní vyměnit své svobody za bezpečnost.“ (Další zdroj ZDE). Itálie a další evropské státy se k NATO připojily ještě před sérií pumových útoků. (Speciální program BBC). Stejné síly provedly pumové útoky nejspíš také ve Francii, Belgii, Dánsku, Německu, Řecku, Nizozemsku, Norsku, Portugalsku a Británii…

    Namátkově vybrané atentáty provedené silami NATO v rámci Gladia:

    -- vražda tureckého premiéra (1960)

    -- pumové útoky v Portugalsku (1966)

    -- masakr na „Piazza Fontana“ v Itálii (1969)

    -- teroristické útoky v Turecku (1971)

    -- pumový útok v italském Peteanu (1972)

    -- střelba v italské Brescii a bomba ve vlaku (1974)

    -- střelba v Istanbulu (1977)

    -- masakr v madridské ulici Atocha (1977)

    -- únos a vražda italského premiéra Alda Moriho (1978) (další zdroj třeba ZDE).

    -- pumový útok na nádraží v Bologni (1980)

    -- zavraždění 28 lidí v Belgii (1985)
    http://literarky.cz/politika/svet/22152-nedvryhodny-svt-pod-falenou-vlajkou

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 9:54
      Jo, včera jakýsi blb v článku o Facebooku připomínal operace tzv. Rudé Brigády a snažil se tvrdit, že ji řídila československá StB. Opravdu, přečtěte si to. Ten prosťáček byl evidentně zcela mimo, ani netušil, že to byla další z figurek v rámci operace Gladio, provádějící teroristické operace pod falešnou vlajkou proti vlastnímu obyvatelstvu, aby zabránila vzestupu italských komunistů. Všechny ty jeho slaboduché výjevy stojí za přečtení, jako vhled do mentálity současných nedospělců.

      Vymazat
    2. 10:12 Je videt, ze cerpas inspiraci z provokaci komunisticke StB v 50.letech. Jsi proste rudy fizl.

      Vymazat
    3. 10:14

      Na vás je bezpochyby patrné jaký jste ultrablb již od pohledu. Nemusíte na to ještě upozorňovat i v anonymní diskusi na internetu.
      Važte si toho, že můžete aspoň chytře mlčet. Opravdu, radím vám dobře, nepromrhávejte tu příležitost.

      Vymazat
    4. 10:14 četl jsem na netu odborný článek, podle kterého platí, že když je někdo idiot, tak bude mít tuto diagnózu natrvalo

      Vymazat
    5. 10:12 - 15:08 blbost - ztráta času

      Vymazat
  10. Mám z těch baštových informací dojem, že nejsou úplné. Jestliže Soroš „Poměrně přesně popisuje úpadek eurofilních tradičních politických stran a vzestup euroskeptických až protiunijních hnutí“, s největší pravděpodobností hledá viníka. Jistě těmi viníky nebudou loutkovodiči, ale loutky typu Juncker, Schulz, atd. Jsem přesvědčen, že Soroš si pod výrazem „nezvládnutá migrace“, představuje něco jiného a méně chvályhodného, než jak se snaží vysvětlovat pan Bašta.

    Friedmanovo vyjádření mi zase zapadá do globalistického stahování USA z funkce světového četníka. Nakonec mě zaujal závěr pana Bašty:
    „Já osobně jenom doufám, že se naplní optimistická očekávání G. Friedmana – totiž že přijde krize, my ji přežijeme a svět se stane bezpečnějším, protože NATO a EU ve své současné podobě bude jen nepříjemnou vzpomínkou.“
    Neznám originální text, ale jak jsem slyšel Friedmana na youtube, tak bych si vsadil, že slůvkem „my“ nejspíš myslí maximálně Američany, ale spíš jenom svoji kastu. P.K.

    OdpovědětVymazat
  11. ak Západ sa snažil kedysi uzbrojiť CCCP, tak dnes postupuje rovnako, nehľadiac na Rusko, neponúka nič len zbrane, museli sme sa - Slovensko - zadĺžiť, aby sme si mohli kúpiť lietadlá ktoré nepotrebujeme, z továrne ktorá ešte nestojí - fakt ! a k tomu 16 kusov, načo nám to bude, neviem,asi na podporu zamestnanosti v USA, ale že skapeme hladom a suchom - čo na tom ....kúpili sme USA vrtuľníky, musia mať hangár keď je zima neštartujú, sú neviditeľné, ale keď letia robia taký hluk že, no ....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle mne take primo fascinuje.Koncept nema nikdo zadny,ale radi nakupuji.Nase vlady mi pripadaji jako shopoholici

      Vymazat
  12. Cílů je několik:
    - zakrýt vlastní problémy (ohromné zadlužení Západu)
    - vydělat na rozněcování "válečné hrozby"
    - zastrašovat obyvatelstvo
    - odůvodnit omezování svobody a demokracie zaváděním policejního státu
    - propagandistická válka proti Rusku (vojensky Rusko nelze porazit - vlastní ZHN a dalo jasně najevo, že je v krajním případě na svou obranu užije;, hospodářsky rovněž ne - má nadbytek surovin) = soustavou propagandy, zesilujícího pocitu ohrožení, nepohody ... zasívat nesvár a rozložit Rusko zevnitř a zmocnit se jeho surovin.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 1) Zadlužení není problém, zadlužení je cíl a ten se plní i v dobách, kdy se státy zadlužovat nemusí.
      2) Co se týká ovládnutí států, vojenský zásah je v některých případech nepřijatelný za přímé účasti hlavního organizátora, zejména s ohledem na přítomnost ZHN v arzenálu napadeného a na jeho odhodlání je použít. Ovšem válka v zastoupení, nebo rozklad společnosti uvnitř státu, vyvolání nepokojů, případně občanské války, to jsou moderní, mnoha pokusy ověřené způsoby pro postupný přenos řízení státu do rukou v zahraničí. Mnohdy nepadne ani výstřel ....
      ABC

      Vymazat
  13. Zkrátka, America first pomalu opuští místo světového četníka i zloděje. Toť vše milý Watsone, že?
    Morave

    OdpovědětVymazat
  14. Vy se zde vsichni tak pekne hadate navzajem, ze je to POZITEK vas cist ! Zde se clovek zasmeje !
    Panove politologove ! Amerika ma v dnesnich dnech konjunkturu.
    Nas kapitalismus nema zadnou krizi !
    Amerika neslabne, ale ma jine priority, nez mela za Obami !

    Amerika nechce platit NATO ! To si budete muset platit sami a nas oblibeny president rekl, ze nechce delat cetnika nikomu a nikde ! Je to drahe a neni to ocenenne !

    OdpovědětVymazat
  15. Když už nemáte v ameru ani penize dělat četniky tak jdi i s vKačerem do prdele a přestaň ho za sebou tahat!

    OdpovědětVymazat
  16. Amerika vykrádala a vykrádá celý svět. A podle nového Trumpova programu bude Amerika i nadále vykrádat celý svět a to v zesíleném režimu, protože svými vlastními silami to už desítky let nedokáže. A ten chudák (15:21) tomu říká konjuktura, to je přece k smíchu. Americká konjuktura spočívá pouze v urychleném a dnes už nezvladatelném tisku zelených papírků :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufal jsem, že Trump naučí USA, aby žily na svůj účet a nikoliv na cizí úkor. Nějak se mu nedaří. Nucený a nedobrovolný nákup amerického vojenského šrotu to je jenom takové paběrkování, které nebude stačit ani na úroky z těch desítek biliónů amerického dluhu. Dříve nebo později bude stejně muset začít s likvidací věřitelů, aby si náhodou nevzpomněli na své "bezpečné vklady" v USA :-)

      Vymazat
  17. V tomto článku ruského IT experta z firmy Kasperský, je mj. podrobně popsán mechanizmus, kterým jsou řízeny proamerické loutky ve všech zemích světa (Česko nevyjímaje) - viz článek: https://cz.sputniknews.com/nazory/201904219687130-rusky-hacker-zapad-obvinuje-cinsky-huawei-z-toho-co-americane-delaji-od-konce-80-let/

    OdpovědětVymazat
  18. 16:32 tak to má místní agent provokatér Pepek Vyskoč docela smůlu, že?

    OdpovědětVymazat
  19. 16:10 & 16:27 "Drazi" Hurvinci !
    Vase nazory, jsou vam predkladany ke straveni PREDZVYKANE levicovou a moskevskou propagandou !
    Vase nazory, NEMAJI s realitou dnesnich dnu nic spolecneho !

    My nekradem ! My si kupujeme to, co chceme a i to co nepotrebujeme !
    A samozrejme budeme znovu volit naseho oblibeneho presidenta
    Trumpa, kvuli jeho velmi atraktivni a uspesne agende.

    A vam ja doporucuji si zvolit za pristiho presidenta pani ZACHAROVOU ! Ona svym krasnym zjevem vyvazi vase levicove strasidelne opicacke ksichty ! A tim bude tato planeta jeste dokonalejsi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V USA se nacházejí pouze dvě tiskárny dolarů. Ta třetí, světe div se, už desítky let funguje na území úhlavního nepřítele USA, v KLDR asi 60 km od hlavního města Pchjongjang. Žádná jiná země na světě nedokáže zajistit tak bezpečnou a utajenou výrobu "falešných" dolarů pro USA. Ty dolary ve své podstatě nejsou falešné, ale mají drobnou odlišnost od těch "pravých", které se tisknou na území USA. Toto rozdělení tisku má jediný cíl. V případě dolarové krize budou ty severokorejské prohlášeny za dokonalý falzifikát a Amerikou odmítnuty. Tuto záchrannou brzdu možná brzy využije i vámi tolik oblíbený prezident. Takže jak se říká, good luck :-)

      Vymazat
  20. Pro Bastu zacala vazna krize v moment, kdy nedobehl na zachod a nasral si do valenek:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. četl jsem na netu odborný článek, podle kterého platí, že když je někdo idiot, tak bude mít tuto diagnózu natrvalo

      Vymazat
  21. 16:46 - Jako ty ZNOJEMSKE OKURKY, jsou nalozene nalevu, tak vy jste nalozeni v nalevu proti americke atrocitni propagandy !

    Milliony lidi z celeho sveta se k nam chteji dostat a pochoduji 1000 kilometru ! Nase hranicni straz je pretizena.
    Plot se urychlene stavi na jizni hranici a na severni uz take.
    Nemate v nicem pravdu.
    Mame dluh ? Ten nadelali levicaci. My ho odpiseme a nebo nasi ekonomicti geniove ho daji zaplatit Cine.
    Vy si vymyslite fantazie a mate srandovni predstavy.

    Proto vam doporucuji vylet do Orlanda do Kouzelneho kralovstvi. Zije tam krasavice SNEHURKA a hleda novy doprovod - trpasliky ! Uspejete !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milióny lidí z celého světa se chtějí dostat do USA a uždibnout si kousek toho skvělého bohatství, které si USA nakradly doslova na celém světě, dokonce i v těch zemí těch miliónů :-)

      Vymazat
    2. 17:04 heslo dne: "Každý za své!", bude platit pro všechny, USA nevyjímaje

      Vymazat
    3. 16:58 - 17:11 blbost - ztráta času

      Vymazat
  22. 17:11 - vase vety NEDAVAJI smysl !

    Aby jste nebyli zavisli na nejake propagande, tak sledujte Wall Str. Ten vam rekne hned, prospruje-li Amerika nebo ne ! To je TEPLOMER ekonomie !

    Uz 70 +/- let, stale pisete to stejne ! "Ze je America v poslednim tazeni" ! To jsou vsechno vase vymysly !
    My jim rikame - WISHFUL THINKING !
    (Verite tomu co si prejete ! Jako v kostele ve feudalni Praze !)
    Ja zase verim na UFOuny, ale zatim jsem zadneho nevidel !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Nicku, hned jsem klidnější. Akorát mně dost zarazilo, když mně onehdá platil jeden chlápek, který se vrátil z USA, za něco 200 USD a dal mi to v 20 USD bankovkách. Ty byly úplně nové, přímo z tiskárny. To bude asi nová edice, nebo je to něco jako ten tvůj "teploměr" ekonomie?

      Vymazat
    2. Jste schopen vůbec registrovat, co se děje ve světě. Rusko si jde za svými zájmy bez ohledu na USA, Čína taktéž a dokonce už i Turecko. Před 20 lety nepředstavitelné. Agrese vůči neposlušným státům selhávají. Infrastruktura se rozpadá, zadlužení dynamicky trhá stále nové rekordy.
      https://www.usdebtclock.org/
      http://www.truthfulpolitics.com/images/us-federal-debt-by-president-political-party.jpg

      Neumím si představit rozměr omezence, který v tom a mnoha dalších aspektech nespatřuje nic alarmujícího.

      Vymazat
    3. 18:12 Penize jsou v obehu 5-6 let a banky je automaticky vymenuji za nove - neopotrebovane !

      Ti lide co jedou do Evropy, dostanou automaticky nove, kdyz zadaji hotovost, protoze evropske banky jsou velmi citlive na penize opotrebovane.
      (Vim z vlastni zkusenosti !)
      Ceske banky, jsou jeste daleko citlivejsi nez banky v Nemecku a ve Svycarsku.
      NENI dobre mit u sebe na ceste do Evropy hodne penez.
      Jsou lepsi SHEKY a nektere kreditni karty.
      Je to bezpecnejsi ! Pri kradezi jde vse placeni zastavit do 1/2 hod.

      v dnesni dobe kazda americka banka vas zarazuje do 3 kreditnich skupin. Mate-li vysokou kreditni skupinu a zustanete bez penez v Evrope, tak na prikaz americke banky vam evropska banka do penize bez cekani.
      Je dobre na svete panove ! Cestovani je daleko jednodusi nez drive - POKUD JSTE MLADI A MATE NA TO ENERGII.

      Vymazat
    4. 18:59 - Kdyz uz se BAVIME O PENEZICH !
      T.j. moc fain, kdyz cizi narody jdou svoji vlastni cestou. Tim nemame zodpovednost !

      T.j. prave rozdil mezi Trumpovci a Globalisty !
      Trump je separatista a chce, aby jste si snedli, co si ve vasi kuchyni uvarite !
      Globaliste se vam zacnou roztahovat ve vasi kuchyni a rikat , jak mate varit a koho zivit a podporovat !

      S Trumpem porostete k blahobytu ! S Globalisty budete podporovat Somalce, Eskymaky a Lidozrouty z Rhodesie - atd. atd.....

      Americke banky vam davaji odmeny za zodpovedne jednani. Evropske jsou arogantni a lakome. Americke jsou kamaradske a nabizi vam ruzne investice a reknou co je riskantni a co riskantni neni.

      Americke banky maji vas vklad pojisten do vyssky
      $ 250 000 pro manzelsky par, bez ohledu na jejich vek. Kdyz mate 10 vkladu v 10 bankach, tak mate 10 pojisteni.
      Kdyz mate dobry kredit a potrebujete auto , tak je to vyrizeno za hodinu a jdete si pro auto a nebo bydleni, atd. !
      Organizacne je Amerika velmi talentovana.
      Bezny American to povazuje za samozrejmou vec.

      Vymazat
    5. Nick a ostatní naplaveniny patří taky do kategorie blbost - ztráta času (B-ZČ)

      Vymazat
  23. Kdo tady nadavate do hloupych komunistu a Putlerovcu a tak ruzne ,vzpomente si na to, az vas radikalni islam bude kamenovat a rezat hlavy.....Ve sve naivnosti a hlouposti uz svuj osud nezvratite. USA ktera se spolupodilela na osvobozovani Evropy od fasismu a nacizmu, jiz neni...... je jina.Podobate se stadu mecicich kuzlat ktere nevi, ze kolem nich uz krouzi smecky vlku a odkud vam hrozi zkutecne nebezpeci

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to kouzelné, fanatici proti reálně uvažujícím, hloupí proti chytrým, muži proti ženám, teplí proti neteplým, děti proti dospělým, černí proti bílým, Židi proti Nežidům, malí proti velkým... to je prostě nekonečné a nekončící. Podle všeho, to je spíše neinformovaní, versus informovaní, na internetu je přehršle informací a když sám T.G.M říkal o internetu, že..., kdo není fanatik má volbu. Krásnej je citát "lidi nechtějí znát pravdu, chtějí jen, aby jim někdo potvrdil, že to co si myslí je pravda". No a o tom to je. Rudý dědeček


      Vymazat
  24. Rusaci trhaji rekordy v exportu valenek a rubasek:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jó a nechytří trhají rekordy v exportu nechytrostí. Hej hou.

      Vymazat
    2. No ty jsi filuta, to je fakt vtipné...že ty máš ale fištróna, vygume?

      Vymazat
    3. 19:57 - 21:24 blbost - ztráta času

      Vymazat
  25. Chtěl bych se dožít zániku NATO a EU.
    M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 23.22 Dožít se není takový problém, OVŠEM PŘEŽÍT TO a stát se znovu ve své vlastní zemi státotvorným národem s perspektivou šťastné budoucnosti, bez cizích pánů a bez cizích parazitů... TO JE SKUTEČNÝ PROBLÉM!

      Vymazat
  26. "V jejich nové verzi dějin nepřítelem Západu nebylo hitlerovské Německo a jeho spojenci, ale Sovětský svaz, tedy dnešní Ruská federace." Píše pan Bašta.
    Ale to je přece správná verze. Proč by jinak všemožně, v rozporu s Versaileskou smlouvou, podporovali Hitlera v jeho horečném zbrojení. Chtěli mu tak zřejmě umožnit splnění jeho vytouženého Drang nach Osten, o kterém si každý mohl přečíst už od roku 1926 v jeho knize Mein Kampf. To jim vyhovovalo. Nikdy se netajili tím, že největší obavy mají ze šíření myšlenek komunismu, právě z SSSR. Proto jen nevěřícně zírali, když během 6 týdnů stála v roce 1940 jeho vojska na břehu kanálu la Manche místo u Moskvy.

    OdpovědětVymazat
  27. 23;22 - Dozijes se zruseni Ceske Rebuliky !

    OdpovědětVymazat
  28. 17:57 Člověku, jako jste vy, můj děda přímou řečí říkal vždycky přímo do očí "jste tak blbej nebo navedenej". Na vás to opravdu sedí, pouze váhám, jestli nejste obojí dohromady, tj. mdlého rozumu (jenom opravdový hlupák oceňuje teplomilnost americké ekonomiky podle akciového trhu na Wall street) a ještě k tomu nasazenej na NR jako agent provokatér Pepek Vyskoč, tedy navedenej :-)

    OdpovědětVymazat
  29. Myslím, že NATO je naopak správný pakt ve správné době. Tedy viděno očima USA, kterým výborně slouží jako:
    a) převodová páka k vnucování produkce US voj.prům. komplexu „aliančním“, tedy vazalským státům, zejména těm nejslabším,
    b) jeden z nástrojů pro komplexní ovládání „aliančních“ států,
    c) krycí rouška k „legalizaci“ agresí vedených USA.

    OdpovědětVymazat