Reklama

.

.

úterý 16. dubna 2019

Po Dieselgate

Erik Best
16. 4. 2019    EB
Existují korporátní lži takového typu, za jaké si včera bývalý šéf Volkswagenu Martin Winterkorn vysloužil obžalobu z podvodu, a pak jsou korporátní lži, které sice k trestnímu stíhání nevedou, ale vrhají stín pochybnosti na integritu firmy a jejích manažerů. Kriminální lži jsou věcí státních zástupců a značně je ovlivňuje politický kontext. 



I Škoda Auto se pravděpodobně podílela na „vědomém klamání zákazníků Volkswagenu,” žádný z jejích manažerů ale nebyl v ČR obviněn. Management Škody se změnil, změnila se ale i její firemní kultura? V okamžiku, kdy se ČR potýká s pomalejším ekonomickým růstem a zásadní proměnou automobilového průmyslu, jde o zásadní otázku. Výkonnost a objem produkce Škody v období elektrifikace automobilového průmyslu může udělat, či naopak oddělat, mnoho dalších firem. Škoda tak bude mít vliv na budoucnost milionů rodin. Mohou Češi věřit, že je Škoda o svých budoucích plánech pravdivě informuje? Nebo směřujeme k „Elektrogate?”

27 komentářů :

  1. Na Slovensku už dělají fabriku na elektro auta je to dobrý nápad ale pro normální lidi bude cenově nedostupný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak co je na něm dobrého??? ....a pro koho je jako dobrý??? Zřejmě pro lidi nenormální? ...a to je jako dobře???

      Vymazat
    2. 11:11 Člověče ekologie asi vám nic neříká že?????

      Vymazat
    3. DOBRA ZVYŠIME VYROBU ELEKTŘINY A TĚŽBU UHLI A EKOLOGICKI SE UDUSIME A DOBŘE NAM TAK SVĚT SE VRIT OBRACI TAK JAK CHTĚJI SOUDRUZI EVROCHUJEŘI ZA VYDATNEHO POTLESKU DUŠEVNĚ NEMOCNYCH STAD

      Vymazat
    4. To anonym 12:38. Pro ekologii má výroba EV až tehdy, pokud se bude jednat o masovou záležitost. Do té doby to bude pouze hračka pro pár movitých jedinců s mizivým dopadem na ekologii. A přesně tohle Vám chtěl sdělit Váš oponent.

      Vymazat
    5. 12:38
      Dělat opravdovou ekologii znamená pomalu, ale od základu změnit vztah člověk a příroda, se všemi omezeními pro nás všechny, které by z toho plynuly. Vyrobíte auto, vyrobíte jej "ekologicky", bez navýšení negativního vlivu na přírodu? Jak budeme vyrábět elektřinu? Zkuste si spočítat spotřebu el. na 1km a vynásobte to počtem denně najetých kilometrů osobními auty jenom v ČR. Obávám se, že to budou mrazivá čísla.
      Ekologie a strašák globálního oteplení má doposud jediný účel, vydělat ..... a mocně vydělat a tak trochu si ten výdělek pojistit a zajistit i do budoucna. Podpora FV je knižní případ, perfektně provedený tunel, kdy zájem malé skupiny zainteresovaných je vydán za zájem většiny a většinou placen s efektivitou někde v pr....
      ABC

      Vymazat
    6. Na Slovensku sa Matica usniesla, že budú jezdit na našu elektrinu, ktorú už zdarma dodáváme Nemcom.
      Tak čo byzme nie Slovákom.

      Marin Winterkorn byl zcela vypatlaný gój, ktorý od začiatku bol nastrčený za berana.
      Chcel škodivku presťahovat do Indie (kde je už Jáwa) a zničil její smaltované logo, které ji řadilo mezi historické automobilky jako Alfa Rómeo, Fiat (nechodte chlapci píjať, vyhrál v roce 1905 závod z Pekinu do Paříže) alebo Ford.

      Německá snaha dotlačit bóleslav coleslav na chudácké koloniální pozice zvolna přináší své plody, většina škodivých produktů má namísto motorů větrníky.
      Po degradaci yettiho a roomsteru jsou dezignově všechny stejné a místo kodiaqu se budou v kvasinách montovat neprodejné dieslové pasáty a nedůvěryhodné leóny.

      Zatímco super B se bude sbíjet dohromady imigračními silami ve fátrlandu.
      Doufejme, že se koncern a Slováky těmi elektrocefalními pojíždědly s rádiusem 75 km zalknou.

      Vymazat
    7. Kameník Já to chápu však jsem napsal že to bude cenově nedostupné.

      ABC Nejsem odborník ale to by byly velké čísla.

      Vymazat
    8. Bude to cenově nedostupné (a technicky naprostá debilina), nikdo to nebude kupovat, 30% našeho průmyslu končí (v Čobolstánu 50%).
      Ňam.
      Naši zástupci v Konsilu EU NEMĚLI problém s posledními EU požadavky na CO2 -> Náboženští fanatici sami zlikvidují, to co je živí a co hůře - i nás. To už není sranda.
      Mmch docela dobrý důvod na pápá.

      Vymazat
  2. SPD Nepřipustíme, aby v naší zemi platily zákony temného středověku!

    http://svobodnenoviny.eu/nepripustime-aby-v-nasi-zemi-platily-zakony-temneho-stredoveku/

    OdpovědětVymazat
  3. auta na baterky - je to hlúposť - neskutočne to zaťaží peňaženky a prírodu - elektrina - kde na to vziať ?

    OdpovědětVymazat
  4. konečně bude na silnicich jezdit jen honorace plebs muže pěšky dokud ma ještě podražky bez kterych nebude moci šlapat jak veverky v nejkonečnem kruhu

    OdpovědětVymazat
  5. Nadvýroba v automobilovém průmyslu musí jednou vyústit v krizi. A důsledky budou tvrdé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta tzv. "dieselgate" je jistě politická záležitost s cílem němce... dosaďte si sami. Kdyby N nebyli zbabělci, tak by nechali protestovat všechna auta z US & A, a to by bylo řevu. To by čert na kobyle jezdil, aby se něco nenašlo...Má Toyota zase systematicky ukazuje spotřebu o 1/2 l na 100 níže. Nevím jestli náhoda a nebo cíl... Tak, kdož si bez viny hoď kamenem

      Vymazat
  6. Zdá se, že vývoj spalovacích motorů (benzin, diesel) bude přinejmenším utlumen nebo jde jen o jakousi potěmkiniádu? Neumím si představit, jak budou poháněna armádní vozidla všeho druhu, a pokud bude vývoj probíhat separátně, rozhodně potom nebude mít potřebnou efektivitu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ano, válka je svatá věc a vše pro vítězství je dobré i když by nás to mělo stát život. Takže se vůbec, ale vůbec nebojím omezením pro vojenské motory. A, náš Velký Bratr sám ví nejlépe jaké motory v bojové technice nám má prodat. To je každému jasné!!!

      Vymazat
    2. Armádní vozidla, tanky i lodě vražedného paktu, které jezdí na benzín, naftu a mazut mají výjimku a mohou čadit, jak se jim zlíbí!Ale prostému človíčkovi zakážeme, zdaníme, přinutíme!A o tom to je!

      Vymazat
    3. Příkazy a požadavky Velkého Bratra jsou pro EU a NATO svaté!Nejhorší znečisťovatel jsou lodě na mazut.

      Vymazat
  7. Připravme se na to, že po Evropě budou opět jezdit koňské povozy s kočáry!
    Pan Best mně nahrál svým článkem přímo na smeč.Velmi dobře znám problematiku výroby a rozvodu elektrické energie.Zařazení automobilů na dobíjecí baterie vlivem nesmyslné a díky zásadní neznalosti problému poslanců v Europarlamentu při odhlasování pro výrobce a tudíž i pro spotřebitele likvidační kvóty emisí na spalovacé motory, bude mít zásadní vliv na nás všechny.Čekalo se logickým vývojem výrobou motorů, že spalovací motory na benzín a naftu budou nahrazovat nízkoemisními motory na LPG a CNG.Oni přeskočili jednu vývojovou etapu!Auta na dobíjecí baterie jsou holým nesmyslem a hrubým omylem, na který doplatí výrobci aut.USA vypověděly všechny klimatické dohody a jejich žravá vysokoobjemová auta se budou na jejich silnicích prohánět ještě hodně dlouho.Na čistě dobíjecím autě není nic ekologického.Výroba několikasetkilogramových baterií a jejich likvidace není nic ekologického.Dobíjení, které zabere desítky minut či hodin vysokým proudem, kterým byste mohli napájet hned několik rodinných domů či desítky bytů z rychlonabíječů, a to pouze pro jedno auto!O tomhle nikdo nemluví, kde poloviční část energie v rozvodných sítích je získávána z uhelných elektráren, další část v jaderných, hydroelektrárnách, plynových a malý zbytek v ostatních, včetně obnovitelných zdrojů, kde jste závislí na tom, zda vítr fouká, nefouká a slunce svítí jen ve dne, je opravdu bruselskými úředníky zásah přímo do středu terče.Navíc po masívním nástupu elektroaut bude vysoká poptávka po el. energii a tudíž i její cena rapidně vzroste.V roce 2023 Němci odstavují všech 14 atomových elektráren, uhelné do roku 2038, plán stavět plynové, napájené z Nord Stream 2 zabere roky.!Tím chci říci, že přímo ohrožují stabilitu energetické soustavy a možnosti tvrdých BLACKOUTŮ.Němci mají poddimenzovanou rozvodnou soustavu, tím chci říci, že evropská energetika není připravena na miliony elektromobilů a jejich zátěž na energetickou síť.Nejsou na to dimenzované výrobny, hlavně rozvodné, distribuční sítě, až po domovní rozvody.Elektromobil není mobilní telefon.V parných létech v jižní Evropě při chodu klimatizačních jednotek už dnes nemá síť daleko k BLACKOUTŮM a rozdělení soustav.Tvrdost rozvodných sítí zajišťují pouze uhelné, jaderně a plynově elektrárny.Kdyby bylo v síti 100% energie z obnovitelných zdrojů, síť by nebyla stabilní a tudíž funkční, ale bruselští úředníci jsou ti nejchytřejší a zvedání rukou na jakýkoliv nesmysl, jim jde nejlépe.Další věc je, zda výrobci elektroaut do budoucna konzultují tuto problematiku s energetiky a jejich možnostmi.Jediná funkční alternativa auta na baterie je přechod ze spalovacích aut na auta poháněná vodíkem, nikoliv aut na čistě dobíjecí články.Máme se na co těšit a v tomhle oboru bruselský úředník zakáže vše, co je jen cítit benzínem a naftou, aniž by vznikla vhodná alternativa schopná 100% náhrady a to elektroauta rozhodně nejsou, včetně vysoké spotřeby dobíjecí el. energie a malého kilometrového dojezdu a především velmi vysoké pořizovací ceny.Dobíjení v domácích podmínkách zabere několik dnů a zatím nízká, spíš žádná síť, cca 400 rychlodobíjecích stanic ani nemluvě.Takže buď koňské povozy, kola, nebo v daleké budoucnosti až auta na vodík.Ale neznalý bruselský úředník nám to všem politicky vysvětlí po svém!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za strašidelně, ale pravdivě popsanou situaci. Doplňující otázka zní: Pokud jsme s výrobou elektrické energie soběstační, lze se nějak odpojit od soustav okolních států, a bez rizika dodávat zkrátka sobě? České zdroje českým domácnostem? Nehovořím teď o politickém rozměru, ani ekonomickém, kdy by mohl být tlak na to, abychom dodávali okolním zemím, neb by to bylo výhodnější, ale lze to takto udělat?Ss manželkou máme průměrné příjmy, ale nové auto se spalovacím motorem si zatím dovolit neumíme. Nedokážu si představit, kdyby nám někdo zakázal auto se spalovacím motorem používat a přikázal, když tak jen elektromobil, nebo veřejná doprava. Apropo.Není i tam náhodou cesta?Dostat kontejnery na koleje, a vymyslet hromadnou dopravu tak, aby byla bezpečná,pohodlná, a efektivní?

      Vymazat
    2. 19.59-ano, jsme ve výrobě jako ČR zatím soběstační a zbytek vyvážíme ven.Energetická síť ČR byla a je vzájemně provázaná a se všemi státy propojená, se kterými sousedíme a tím i celou Evropou.Vlastní výroba a spotřeba je pouze teoretickou volbou, pomineme-li politickou a ekonomickou rovinu.Už druhým rokem jsme z německého směru chránění dost drahým zařízením proti přetokům v síti, kdy se Němcům roztočily větrníky tak, že v síti propojení hrozil blackout a rozdělení sítě.

      Vymazat
    3. Asi by pro nás bylo výhodné, abychom byli soběstační, jak se říká jet na své triko a to nejenom v energetice, ovšem na to by doplatili ti všichni paraziti, co mají nezanedbatelný vliv, a pohádkové zisky a které neskutečně doutujem, ti to zatím, pokud jsme hloupé, přiblblé ovce, co se nechaj stříhat, nedovolí. Takže asi tak. Rudý dědeček

      Vymazat
    4. Víte, nejhorší na tom vše, že z nás vědomě už 100 let dělají blbce a to jen kvůli mamonu …

      Podívejte se na toto video: https://www.youtube.com/watch?v=8Oc5uVqfrI0
      Zajímavé je to celé, ale o té technice to začíná od 14 minuty.

      Už před sto lety měli skoro všechno na elektřinu (statickou), kterou zdarma čerpali z přírody. Měli plynovou holografickou televizi. Tak ku.va jaký pokrok jsme za těch sto let dop.dele udělali?

      Lžou nám a vysmívají se nám denodeně jací jsme blbci … a přitom nás vodí za nos a prodávají nám nefunkční šunty z číny. Bohužel, lépe to nejde otroci.

      Vymazat
    5. Ta vysvětlení by chtěla určitě podrobnosti. Ale stále nechápu, proč velká část populace odmítá jezdit "sockou", proč odmítá sdílet auto s dalším 3 spolujezdci, proč se musí vyrábět auta se silou agregátů, kterou nelze při dodržování dopravních předpisu u nás vůbec využít. Všude se oháníme rozumem, ale zrovna v této oblasti se jen předvádíme snad velikostí a výkonem auta a hlavně vlastní blbostí! Kdy kapitalistům dojde, že jen skromností jsou schopni udržet svoji diktaturu!

      Vymazat
    6. Velká a silná auta mají muži s malým .... (sebevědomím).

      Vymazat
    7. Pane 19:01 nejsem ve fyzice a oboru elektřiny moc moderní, mám jen totáčovou maturu, ale vy mluvíte velmi srozumitelně. Mohu-li, mám k vám dva dotazy.
      1. Velikost a váha osobního auta určitě zvyšuje spotřebu energie (platí to pro benzin, naftu, plyn i elektřinu), máme ústa plné ekologie a v Praze jezdí SUV a Farmářské úpravy často obsazené jen řidičem. Chápu to na venkově a u řemeslníků, ale zde je to jen zbytečná móda. Tak proč ji nezdanit. Než se vymyslí dokonalejší baterie, nebo úplně nový pohon.
      2.otázka se týká úsporných žárovek, nevím zda je to pravda, ale prý je v nich rtuť, byl by to průšvih. Zatím není zajištěna jejich řízená likvidace (nebo výměna). Mám obavy, že řešíme umělohmotná béčka a přehlížíme skutečné hrozby.

      Vymazat
  8. Ten Martin Winterkorn je velice podobný panu Junckerovi. Někdo tomu nerozumíte?

    OdpovědětVymazat