Reklama

.

.

úterý 2. dubna 2019

Polemika na téma „influenceři“

Konzultanti přišli
PPK
2. 4. 2019  Outsidermedia
Tak nám tady vyrostla generace, které médiální šmokové říkají „influencers“, přičemž ve slovníku k tomu najdem český výraz „ovlivňovač“, což by možná šlo přeložit i slovem lobbista. Čili někdo, kdo sice rukama ani hlavou zodpovědně nepracuje, ale o to více mluví v duchu toho soukupovského citátu, že něco by mělo být nějak lepší a proto že je tedy třeba, aby se s tím cosi udělalo. Zkrátka, je tu nová generace lepších lidí, vyučených do politicky kecacího povolání jménem „mělobyse“, jinak že prý bude zle.


Lidí, kteří sice nic hmotného nedělají a proto zdánlivě nic nekazí, jenže ani nic nevytváří, krom otravy životního informačního prostředí vždy po jejich odchodu. Vzpomínám, jak v mém mládí naši předci lidem s dnes mediálním titulem „influenceři“, říkávali rozumbrada nebo kecálek a například v hospodě u Mauriců měli pro ně pěkné a jadrné jméno – kibic. A taky si vzpomínám, že tam na zdi visívala tabulka „Kibici, drž tlamajznu, ať tě přes ní nemajznu“. No ale, to však byly staré časy na tu dnes postmoderní dobu, že.

Ostatně, není nám to podezřelé, když americké slovíčko „influenza“ slovník překládá jako chřipkové onemocnění? Anebo … že by si zanícení agitátoři a samozvaní navrhovací legislátoři těch inkasně neziskových aktivit snad dokonce taky přáli ještě nějakou (i větší) epidemii, než jsou jenom spalničky a chřipka, ale i zejména ta líná, parazitická a čím dál tím víc otravná a drzá – lidská blbost? Má to snad být tah na manipulační cestu strachu k ještě větší poslušnosti a menší svobodě slova? K manipulaci s občanským davem zároveň za jeho povinně společenské, daňové peníze?

Ano, pravda. Každá doba má své rodinné, příbuzenské i sociální ovlivňovače. Ovlivňovače mínění nejen soukromého, ale i toho veřejného. V církvích na to vymysleli hodnosti od kaplanů až po patriarchy a papeže, v sektách jsou to guru-kazatelé, ve firmách, v politických stranách a ziskových neziskovkách mají externí „školitele“, vnitřní taje-mníky a „funkcionáře“.

A jak to dneska máme my v občanském civilu? Ideje se školí v kostelích i mešitách, sekty mají „sály radostných shromáždění“, no a politické firmy s dříve agitačními středisky dneska mají „aspen-instituty“ a „tlamocvičné“ fakulty, produkující ovlivňovače s VŠ diplomy bez vědomostí z matematiky a sedící ve speciálních „think-tancích“. Jak se zdá, ona je skutečně velmi „produktivní“ ta dnešní ekonomika žvanivých služeb, že?

Ale abychom to shrnuli: Kibicové jménem „mělobyse“ vždycky existovali a mohlo by nám to být jedno. Jedno, kdyby nejen byli vědecky vzdělaní a prakticky zkušení, ale kdyby nám i radili odborně a konstruktivně. Měli by však též být schopni v duchu těch svých řečí sami stvořit hmotné dílo, které by tu po nich jednou zůstalo. Jaké? Inu, alespoň jediná stavba nebo konkrétní a přesný reálný projekt včetně dokumentace konstrukcí a nákladových propočtů a rozpočtů. A nikoliv jen planě ředitelské mluvení s nastavenou rukou na společenské peníze za své pouhé „influencování“.

Když totiž vidím pracovat vnuka s jeho stavebnicí, tak si vždycky říkám: I malý a vskutku tvůrčí ČIN pouhého dítěte je víc, než plané řeči kibiců. A uvítal bych i konkrétní odpověď na konkrétní otázku k lobbismu, např. v tom oboru na OM nejfrekventovanějším – v ekologii: Často je u Hnutí Duha argumentováno principem předběžné opatrnosti. No dobrá, ale je tu otázka: Zmýlím se, když řeknu, že jsem zatím nikde od nich nečetl projekt, kterým by někde někdo nějakou tu konkrétní opatrnou prevenci v něčem exaktně a matematicky vyřešil a pro rozpočet státu na tu stavbu finančně nákladově vyčíslil? Ona totiž žádná předběžná opatrnost nikdy není zadarmo.

A ještě malý dodatek s trochu choulostivou otázkou: Jak například mají ředitelé z Hnutí Duha a jejich odborní influenceři a influen-dcerky matematicky vyčíslen argument okamžité nutnosti zavedení elektromobilů, jestliže v poslední přednášce No.1 Petera Staněka v Myjavě (čas 0.03.30 hod.) pan profesor tvrdí, že je spočítáno, že (1): „Elektromobily … majú 2,3 krát horšiu ekologickú stopu, ako auta so spalovacím motorom, lebo musíte počítať aj náklady a zdroje vyrobenia elektrickej energie“… ?



(1) Elektrifikace, energetika a (nejen) přenosové sítě – část 1. prof. Peter Staněk, 25.01.2019, Myjava



17 komentářů :

  1. Kdosi moudrý řekl "elektromobily mají výfuky v elektrárně"....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaderné elektrárny výfuky nemají, poskytují ale příliš stabilní dodávku a blbě se s nimi dělají ekonomické hedges a fututes. To je znevýhodňuje v současném pojetí kapitalismu

      Vymazat
    2. Fungování kapitalizmu v praxi...

      https://aeronet.cz/news/svodka-mafie-vysetrovaci-spis-karel-odhaluje-napojeni-cssd-a-top09-na-financni-toky-podnikatelske-a-justicni-mafie-behem-vysetrovani-mizi-dukazni-materialy/

      Vymazat
    3. Řešme využitím Paroubkových husitobolševických větrů! Např. pro větrné elektrárny. Kdo z vás to má? Ještě tak vybudovat Buranův kanál Balt-Orient a můžou tím kanálem chodit oba dva i s pročínským Nečasem, kterého pokrytecky pomáhal shodit ?
      „Kdo čím zachází, tím schází,“ řekl Vodičkovi Švejk. Já jsem znal nějakýho kořalečníka Paroubka v Libni. Jednou se mu tam opil nějakej dráteník (možná Babiš) jalovcovou a začal nadávat, že je to slabý, že do toho leje vodu, že kdyby drátoval sto let a za celej vejdělek si koupil samou jalovcovou a vypil ji najednou, že by moh ještě chodit po provaze a nosit ho, Paroubka, v náručí. Potom ještě řekl Paroubkovi, že je huncút a šaščínská bestie, tak ho milej Paroubek chyt, votlouk mu jeho pastě na myši a dráty vo hlavu a vyhodil ho ven a mlátil ho po ulici tyčí na stahování rolety až dolů na Invalidovnu a hnal ho, jak byl zdivočelej, přes Invalidovnu v Karlíně až nahoru na Žižkov, vodtud přes Židovský pece do Malešic, kde vo něj konečně tyč přerazil, takže se moh vrátit nazpátek do Libně. Jó, ale v tom rozčílení zapomněl na to, že má ještě asi to všechno obecenstvo v kořalně, že si tam asi budou ti syčani sami hospodařit. A taky se vo tom přesvědčil, když konečně se zas dostal do svý kořalny. U kořalny bylo napolovic stažený roló, u kterýho stáli dva policajti, taky silně nabraný, když dělali vevnitř pořádek. Dopolovic všechno vypitý, na ulici prázdnej soudek vod rumu, a pod pultama našel Paroubek dva vožralý chlapy, kteří byli přehlédnutý policajty a kteří, když je vytáhl, chtěli mu platit po dvou krejcařích, víc prej žitný nevypili. Tak se trestá přenáhlenost. To máš jako na vojně. Napřed nepřítele porazíme a potom pořád a pořád za nim, a nakonec nestačíme sami utíkat.“
      Výňatek z knihy J. Haška Osudy dobrého vojáka Švejka, kapitoly: Švejkovy příhody v Királyhidě.

      Vymazat
  2. Výdobytky dnešní euroatlantické kultury: gender, multikulti, LGBT, boj s klimatickými změnami, MeToo, neziskovky, válečná svoboda a demokracie, .. pouze a jenom zvyšují provozní výdaje společnosti a znemožňují její racionální řízení.

    OdpovědětVymazat
  3. Umela zamestnanost

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo taká se kapitalisté skoro dostali do socialismu nezaměstnanost je 3%.

      Vymazat
  4. elektromobily mají horší ekologickou stopu, ale musejí se vyvíjet - tedy nikoliv pro plebs, ale pro majitele podzemních bunkrů (útočiště po celosvětovém armagedonu), kde vozy se spalovacími motory nemohou být

    OdpovědětVymazat
  5. Pana Prof. Petera Staněka, CSc a jeho jákákoliv videa doporučuji jakožto velice kvalitní a erudované materiály na boj s hloupostí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to sa nedá, hlúposť nemá sebarovného

      Vymazat
  6. Elektromobily sú superekologické - zvýhodňované ,podporované, dotované, lebo používajú "čistú" elektrickú energiu.
    Paradoxne /SR - energetická certifikácia budov/ dáva na elektriku ako zdroj kúrenia koeficient 3 - čiže papierovo trojnásobí spotrebu, aby domy nekúrili "škodlivou elektrickou energiou, vyrábanou hlavne z uhlia"
    Moc mi táto európska ekologická koncepcia nedávala zmysel.
    Následne mi boli príčiny objasnené kamarátom - ekonómom. :-)
    V skratke: Priamovýhrevný konvertor na vykurovanie domu je jednoduchý, prakticky sa nekaziaci, ak sa aj pokazí, je lacný a strčiť do zásuvky nový si zvládne každý sám. Nepodporí výskum, ani vytvorenie nových pracovných miest. Štát nezarobí na daniach skoro nič.
    Zatiaľ čo pri autách je výskum parádny, pribúdajú pracovné miesta, treba dobudovať infraštruktúru, čo tiež znamená pracovné miesta, dane a toto všetko zvýši ako popularitu vládnucich strán, tak ich príjem.
    Z tohoto pohľadu je to absolútne logická koncepcia :-))
    Samozrejme koncerny, čo podobné nezmysly vyvýjajú vedia, komu za príspevky vďačia a takou, alebo onakou formou mu dotácie vrátia. A ten naopak nebude skúmať oprávnenosť ďaľších dotácii. Takže tu máme krásne uzavretý cyklus, ktorý síce deformuje trhovú ekonomiku a v globálnej ekonomike nás robí konkurencie neschopnými, ale kto pôjde voliť politika, ktorý sľúbi zníženie počtu pracovných miest, zníženie rastu miezd a pod? Áno z dlhodobého hľadiska by to pomohlo, exportu a pod... Ale vládu nikto nevolíme na 40 rokov :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Outsidermadia je korektní překlep, na který jsou všichni čtenáři NR zvyklí od začátku její aktivity. Lze jej libovolně zaměňovat s Outsidermedii jako třeba USA s Amerikou.

    OdpovědětVymazat
  8. Jo, a v dalším článku dnešního vydání je dokonce odkaz Outsidermedie a funguje to taky.

    OdpovědětVymazat
  9. noviczech
    ...je úplně jasné, že tato liberální demokratická společnost je založena na LŽI A PODVODU! Např. Němci tvrdili, svého času, že z atomových elektráren je nejlevnější elektrický proud!! Pouhé tři pfenigy jedna kilowathodina!!! Tehdy, za DM! Ale věděli, že se bude muset někdo o odpad z nich v zemi uložený, STARAT 30 000, SLOVY TŘICET TISÍC ROKŮ!!! Ptám se vás čtenáři, zdá se vám, že jsou majitelé toho, čemu říkáme MOZEK? A toto svinstvo, prolhané je dnes i ve východní Evropě. Nebo např. Ročně v Německu skončí 11 milionů tun potravin v kontejnerech!!! (zpráva z února 2016) Vydělte si toto číslo 24 tun pro nákladní auto s přívěsem! Dostanete číslo 458 333 nákladních aut musí Německo ročně zlikvidovat!!! EKOLOGICKY,údajně, viděl jsem obří masové mlýnky, tam se vysype vše i s obalem plastovým, okurky i se sklenicí!
    Fronta nákladních aut je dlouhá 8,5 kilometrů, kam by to skládali??? Podle mého názoru, OCEÁN, kam jsem se nedozvěděl!!! Ale oni JSOU EKOLOGIČTÍ, to se musí východní Evropa ještě hodně učit LHÁT!!! Ale vidíte, že naši politici nás nezklamali, ani v teorii o elektromobilech!
    ...Toto dobře ani dopadnout nemůže, pro tento politický ksindl není mírové řešení, můj názor! Jestli se pletu, tak "jdi a rozdej svůj majetek chudým" .... :-)))

    OdpovědětVymazat
  10. noviczech
    ...omlouvám se za chybu: Ftonta nákladních aut s odpadem je dlouhá 8 500 km!!! Tedy osm tisic pět set kilometrů!!!
    ...Děkuji za pochopení!

    OdpovědětVymazat
  11. Ale, ale... Ten článek není o elektromobilech.
    Nechoďme daleko, kibici jsou všude kolem nás. No stačí se jen podívat na příspěvky v diskusích, že?
    Stačí mít jen v hlavě a p...i díru.

    OdpovědětVymazat