Reklama

neděle 21. dubna 2019

USA prohrávají s Ruskem ve Venezuele

Ljuba Stěpušová
21. 4. 2019 pravda
USA prohrávají s Ruskem ve Venezuele ze dvou důvodů - z vlastní hlouposti a ze zkušenosti Moskvy. V této situaci má Kreml mnoho partnerů, takže to je perspektivní hra. Rusko má politické spojence, je důležité je ekonomicky podpořit, byť na úkor zřeknutí se ekonomického sponzorství těch zemí SNS, které jimi nejsou. Proč je důležitá politická podpora od Venezuely, Kuby, Nikaraguy, Bolívie? Protože když uznávají úsilí Ruska chránit jejich občany a území před západní agresí, boří nadřazenost Západu v mezinárodních organizacích, přispívají k vytváření pozitivního veřejného mínění kolem Ruska. A to nakonec povede k rozpadu režimu sankcí z důvodu nepotřebnosti nebo zůstane čistě formální.

Rusko navíc tím, že pomáhá těmto zemím zachovat legitimní vlády, nutí USA, aby věnovaly pozornost svým vlastním hranicím nebo zónám svého prioritního vlivu. Úspěch v Sýrii je cenný tím, že Kreml přiměl naše, jak říká Putin, "partnery", aby počítali s geopolitickými zájmy Ruska. Moskva ukázala, že je může bránit.

Americký útok proti Venezuele, Nikaragui, Kubě je nyní nesmírně důležité odrazit, aby tito naši političtí spojenci pocítili jistotu při konfrontaci se Spojenými státy. Potom za nimi budou následovat i ostatní. V tom nám situačně pomůže Čína, a dokonce i Evropané a země amerického kontinentu, které budou zasaženy bouřemi sankční války Washingtonu proti "ose zla" Latinské Ameriky.

V tomto smyslu těší prohlášení náměstka ministra zahraničních věcí Ruska Sergeje Rjabkova, který nazval sankce Washingtonu proti Kubě a Venezuele "nezákonnými" a řekl, že Moskva učiní vše pro to, aby obě země podpořila. "To všechno je naprosto nepřijatelné, budeme proti tomu, Venezuela a Kuba jsou našimi spojenci v regionu, jsou našimi strategickými partnery, a my uděláme všechno možné, aby tyto země naši podporu pocítily", řekl Rjabkov ve čtvrtek.

Kuba už dávno není sama proti všem

Oznámení bylo učiněno den poté, co administrativa Donalda Trumpa oznámila plné uplatnění Oddílu III Helms-Burtonova zákona pro Kubu. To umožní "kubánským Američanům" zažalovat u soudů Spojených států ty, kteří nějakým způsobem využívají majetek, který, jak tvrdí, patřil jim nebo jejich rodinám před revolucí v roce 1961. Spojené státy varovaly, že "nebudou žádné výjimky" a že žádná společnost, ať už americká či evropská, nebude osvobozena od odnětí majetku, pokud bude prokázáno právo na restituci. Toto rozšíření sankcí bylo vyhlášeno z důvodu "bezvýhradné solidarity" Havany vůči Caracasu.

Je třeba poznamenat, že Evropská unie je od roku 2017 hlavním obchodním partnerem Kuby, obzvláště velké zájmy tam má Španělsko, přibližně 300 společností spolupracuje s Kubou. Kanada a Mexiko nezaostávají. Kanada a EU vyjádřily svou nespokojenost ve společném prohlášení a uvedly, že "exteritoriální uplatňování jednostranných opatření "na Kubě" je v rozporu s mezinárodním právem".

"Kontaktovala jsem kanadské společnosti, abychom potvrdili, že budeme plně chránit zájmy Kanaďanů, kteří provádějí zákonný obchod a investují na Kubě", řekla ministryně zahraničí Kanady Chrystia Freelandová. Prezident Sdružení španělských podnikatelů na Kubě (AEEC) Sulio Fontecha vyzval EU, aby uplatnila zásadu "vzájemnosti" a trestala americké společnosti v EU, pokud by evropské společnosti byly žalovány k náhradě škody za zisk z bývalého majetku "kubánských Američanů".

Rosneft pomáhá Venezuele obejít sankce
Spolu s protikubánskými sankcemi 12. dubna USA zpřísnily sankce proti Venezuele a zařadily do černého seznamu další čtyři společnosti a devět ropných tankerů. Dříve se do sankčního seznamu dostaly dvě společnosti, působící v ropném sektoru Venezuely, včetně státní společnosti PDVSA, tanker, který se podílel na přepravě ropy z republiky na Kubu, a také 34 lodí PDVSA. Vstup do sankčního seznamu znamená zmrazení aktiv v USA a zákaz pro občany USA nebo společnosti obchodovat s jeho aktéry.

Ukazuje se, že Moskva našla způsob, jak podpořit Caracas. Agentura Reuters oznámila, že ruská společnost Rosneft, která vlastní akcie dceřiné společnosti PDVSA, společnosti Citgo, je prostředníkem mezi PDVSA a konečným kupcem venezuelské ropy. PDVSA převádí své faktury z prodeje paliva Rosnefti a ta je platí a dostává provizi a diskont od Venezuely. Část peněz přichází prostřednictvím rusko-venezuelské banky Evrofinance Mosnarbank, která se v březnu dostala pod americké sankce.

Uvádí se, že na programu se podílí indická společnost Reliance Industries, která dováží venezuelskou ropu. Podle vyjádření jejího zástupce jdou peníze, které Rosneft obdrží, na zaplacení dluhů Venezuely. Takto spolupracují s Venezuelou i některé čínské společnosti, je uvedeno v článku.

Tato zkušenost je cenná v tom, že se rozvíjí a že v určitém okamžiku USA ztratí možnost sankcionovat finanční toky, a tím svrhávat nepohodlné vlády.

Washington "se sám střelil do nohy"

Na závěr uveďme, že protikubánské sankce poškodí pokusy USA odstranit legitimní vládu Venezuely. EU, Kanada, skupina Lima, které jsou partnery USA, požádaly Washington, aby neaktivoval Oddíl III, ale Trump to přece jen udělal, takže nyní ho budou považovat za nespolehlivého partnera, což, mimochodem, není už dlouho nic nového. Kromě toho, poznamenejme, že Kuba žije více než 50 let v podmínkách tvrdých sankcí a zůstává na svých ideologických pozicích. Venezuelané jsou rozděleni, ale embargo je přinutí k tomu, aby zaujali tvrdší pozici ve vztahu k USA, takže ve výsledku Washington získá ve Venezuele druhou Kubu.

132 komentářů :

  1. Tohle už vypadá vážně, Mordor se otřásá v základech. Když se Rusku opravdu podaří vypálit američanům rybník i na jejich tradičním zadním dvorku, tak to bude rána, která se nedá zamaskovat jako že to nic nebylo, jen takové malé šťouchnutí. To je zase jiná dimenze než v Sýrii.
    Ale snad to ještě chvíli vydrží, momentálně by se mi nestabilita USA a s tím spojená rozkolísanost světa a hlavně měn vůbec nehodila. Ještě aspoň 2 roky ať vydrží ta kobyla chcípat. Se snad dám na modlení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 22:43
      prosím vás nebuďte naivní. Právě teď, kdy konečně nastal v USA klid po té ostudné frašce se spolčením Trumpa s Ruskem, ukáže Trump, zač je toho loket, strkat špinavé prsty do záležitostí USA. Amerika je nejsilnější země světa, jaká tady kdy byla, o tom není pochyb. Nenechá si srát na hlavu kdejakým outsiderem. Rusko mělo šanci k míru. Ustoupit a nevyvolávat konflikty. Férově obchodovat. Ale vybrali si válku, jako to Kartágo. Budou ji tedy mít.

      Vymazat
    2. 8:51 všechno překroutil do opaku. Amerika si vybírá války, Amerika organizuje agrese v podobě sankcí, Amerika porušuje mezinárodní právo. Amerika je Mordor a vy jste jen hlásná trouba primitivní propagandy.

      Vymazat
    3. 8:51

      Nejzavilejší komsomolci let padesátých se vedle vaší psí oddanosti jeví jako odpadlíci od víry nejsvětější. A pak že bolševismus se vázal jen k sovětským komunistům. :-D

      Vymazat
    4. 8:55

      Amerika nezačíná války, neničí země, Amerika vyslechne hlas lidu a pomáhá vyhnat diktátory. Diktátory a cizí agresory. Pak pomůže zemi a jejímu lidu k rozkvětu. Lze to vidět všude, kde se Amerika interesovala, Korea, Japonsko, Čile, Qatar, Emiráty, Evropa... a desítky dalších. Nebýt Ameriky, Evropa už dávno neexistuje. Všechno bohaté prosperující země, které by bez Ameriky byly chudé a utopené v krvi. Amerika pomohla i Číne, to byly americké investice, americké know-how, co vedlo k čínskému úspěchu.

      9;12

      Vy jste byl v komsomolu, ne já, nebuďte trapný. Vy obhajujete systém a stát kde vznikl, a který sami považujete za zvrhlý. Jak příznačné. Vy dobře víte, že demokracii a Spojeným Státům, jako jejího garanta, není alternativa.

      Vymazat
    5. 8:51 / 10:01
      Bigotní blbeček, školy (SŠ,možná VŠ) technického směru, mírně nadprůměrné IQ (odhad 109 -112), rozumí a proto věří logaritmickým tabulkám a spolu s tím i všemu tištěnému, vlastní malou one-man firmičku typu instalace elektrického vedení nebo tak něco, která žije z toho, že mu bývalý spolužák, dnes manažer velké firmy, nechává malé zakázky, pravděpodobně za provizi. Tento bigotní blbeček, fanatický (od dětství až do hrobu) fanoušek USA, je neschopný PŘEMÝŠLET o věcech za hranicí toho, co si může osahat. To považuje za konspirační teorie.
      Znáte, jak si ti dva voli povídají na pastvě? Jeden říká: ty vole, že prý se o nás lidi starají jenom proto, aby nás pak zabili a snětli!! A ten druhý říká: mě ty tvoje konspirační teorie už nebaví!! ....:-)

      Vymazat
    6. 11:30

      hezký pokus od někoho, kdo vydá polovinu svého příjmu jen na to, aby mohl být na síti, a nezcvoknul se z toho, že s ním odmítají komunikaci i vlastní děti. Ale netrefil jste se skoro v ničem. Vzdělání mám obojího typu, obě VŠ, jedno z toho v zahraničí. Nevlastním žádnou firmu, tu má moje žena. Já pracuji v nadnárodní korporaci a mám v ní tolik vlivu, že jsem to právě já, kdo svým one-man spolužákům poskytuje možnost si vydělat nějakých těch pár stovek. Tomu samozřejmě odpovídá i moje IQ, nedávno jsme si ho nechali u psychologa změřit. Moje žena 132, já 139. Zklamalo mě to, myslel jsem že mám přez 150.
      Na tuto webovku jsem narazil náhodou, a občas sem zajdu, protože se tu bavím, a člověk by neměl ztratit kontakt s myšlenkovým proudem voličů KSCM a SPD. Teď mám volno, pohodové sváteční dny, a poflakuju se na své chatě. Už včera večer u vína na terase jsem předčítal pár zdejších diskusních příspěvků přátelům a všichni jsme se velice dobře pobavili. Dnes už nebudu, začínáte nudit a už ani nebudu mít čas.

      Vymazat
    7. 8:51
      Radikální názore, já válku nechci. Tvůj ortel "vybrali si válku, budou jí mít", je úplně mimo mísu. Probuď se nehrajeme hru na PC, tu válku pak budeme mít ty i já.

      Vymazat
    8. Pro (8:51/10:01)
      Promiňte, Jste tak hloupý, nebo tak dobře placený? Somoza, Duvalier, Saúdové, Lon Nol, Suharto, Stroessner, Franco, Salazar, Pinochet, Mobutu,.... Diktátorů, které USA podporovaly - jak to ostatně přiznal před řadou desítek let i jeden z předních politiků USA výrokem "Je to bastard, ale je to náš bastard" - jsou desítky, možná ke stovce. Zejména Latinská Amerika, kde vojenské převraty proamerických důstojníků jdou do desítek, podobně Afrika, kde jich je méně kvůli tomu, že kolonie začaly mizet cca až před 60 lety, a pak jihovýchodní Asie s další řadou darebáků, korupčníků, masových vrahů.
      Samozřejmě to neomlouvá obdobné hajzly s levicovou rétorikou a ty, kteří si je vydržovali nebo o jejich zvěrstvech mlčeli ještě i v době, kdy bylo jasné, že vzletná slova jsou v jasném rozporu s hrůznými činy, počínaje kimovským klanem a konče polpotovci.
      To, že USA a korporacím, které politiku USA ovládají, teče do bot a že jim dochází intelekt, nemluvě o růstu nemorálnosti, je zřejmé. Právě na konkrétních činech USA a zemí EU a NATO lze doložit, že slova jejich politiků o svobodě a demokracii jsou vyprázdněna. Počet heretiků v řadách buržoazních politiků, ideologů a propagandistů roste, protože letité paradigma kapitálu naráží stále častěji a silněji na realitu. Nepomáhá zaplavování informačního prostoru a hlav lidí informačním smogem, takže opět přichází cenzura, pronásledování, kriminalizace a likvidace odpůrců, školské deformy a podobné postupy, kdy promyšlené podvody a manipulace jsou nahrazovány násilnými nástroji. To je evidentní důkaz intelektuální a mravní vyčpělosti do té doby průbojného systému, když sahá po zbraních svých primitivnějších předchůdců.
      Levici se podařilo překonat svoji dětskou nemoc - stalinismus, uvolnit poměry, ale později generačním zakonzervováním nejvyšších představitelů takřka zlikvidovala možnost zpětné vazby, pozitivního kritického překonávání přežitého, inovace přístupů a paradigmat, takže perestrojka přišla už pozdě. Západní pitomci kráčejí ve stopách myšlenkových vzorců brežněvů, biľaků, indrů, fojtíků, ulbrichtů, honeckerů, mao ce-tungů, leč už to není gerontologická záležitost, kornatění mozků politických starců, nýbrž degenerace politického myšlení mocných nehledě na věk nositelů. Buď si rozhodující část buržoazie uvědomí, že slepá ulička se stále více zužuje a je záhodno organizovaně zacouvat, odvrhne přežitá paradigmata, postoupí v demokratizaci kapitalismu a tak mu prodlouží existenci, nebo se zalkne (a s ní pravděpodobně nemálo nevinných) na konci slepé uličky.
      KR

      Vymazat
    9. 8:51...férový obchod s USA? To znie ako oxymoron.

      Vymazat
    10. 8:51 Tak to je tedy MATERIÁL ...

      Vymazat
    11. 13.06
      Ten dřistala se chvasta,že má iq 139,ve skutečnosti dosahuje jen čisla pokojové teploty.
      Kdyby to byla pravda dal by společně se svými přáteli návrh,aby náš gosudar PUTIN dostal Nobelovu cenu miru.
      Umí nejen obsazovat beze ztráty jediného samopalnika celé poloostrovy vyválčil si v Syrii pověst mirovou cestou udelat ze samopalniků IS nebožtiky a brzy ty islamisty budeš muset platit ty nebot utikaji jako usaci a začni se modlit ke kaka rámu,jinak tvé manželce nepomůže ani iq,pokud ji má.

      Vymazat
  2. Skvěle Rusko už bylo dost svrhávání vlád a předstírané války proti terorismu. Ať si usa svoje dluhy vyžerou samy bez cizích zdrojů.

    OdpovědětVymazat
  3. jen bych poznamenal, ze s Madurem u vesla prohravaji hlavne miliony venezuelanu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "Lůza" si Madura vybrala, tak ho tam mají. Je to o tom, žij, ale nechej žít. Stejné, co se začíná dít i na tom "civilizovaném" západě. Ten nám totiž stále častěji předvádí svou aroganci moci. Policie a justice straní bohatým. Zákony se ohýbají ve prospěch vyšších kont a chudí jsou stále více tlačeni do defenzivy. Přičemž chudých přibývá.
      Příští krize nám ukáže, jak je to s tím kapitalistickým blahobytem. Tak, jako bylo a zatím stále je slovo komunismus sprostým vulgarizmem, aby po příští krizi nevzešel z lidu skutečný komunista.

      Vymazat
    2. 23:39

      Ale jistěže vy a představitelé USA víte lépe než sami Venezuelané, co je pro ně dobré. Samozřejmě, Jenomže uznejte sám, za takovéto podpory zvenčí jim nelze dobro naservírovat ani tradičními, oblíbenými prostředky v hlavicích raket, střepinách granátů, kazetových bomb, bomb s ochuzeným uranem, ani projektily kulometů. Dokonce i šíření dobra skrze export paramilitantních složek záškodníků a teroristických skupin je při vyspělosti Ruské i Čínské armády značně limitováno.
      Nechci malovat čerta na zeď, ale asi budeme muset zanechat Venezuelu svému osudu, ochuzenou o naši všeobjímající, nezištnou a laskavou péči.

      Vymazat
    3. 7:05

      vyspělost ruské a čínské armády... skoro mi zaběhlo. Synku, dokonce ani ta čínská není ještě vyspělá, to bude móc dlouho trvat, než se stane protivníkem USA, s nímž má cenu se zaobírat. Rusko je k smíchu úplně. Hlavně poté, co předvedli v Sýrii ty svoje S400. Najdu vám články na jednom australském vojenském leteckém portálu, kde tento systém perfektně rozebrali. Docela se nasmějete, a hlavně na diskusi pod tím. S400 nedokáže detekovat ani F16, nežto modernější letadla anebo dokonce rakety. V Sýrii se předvedli, nesestřelili vůbec nic. Bylo to tak překvapivé, že tomu nechtěli američtí generálové vůbec věřit. Ale bylo to tak. Nikdo si neuvědomil, že tyto systémy narozdíl od amerických, nebyly nikdy použity v reálných podmínkách, v boji. Až doteď. Výsledek opravdu tristní, až se tomu nechce věřit.

      Vymazat
    4. 9:07 Vy jste tomu dal,to tady místním proruským mužikum naskočí vyrážka. Jejich" slavné " Rusko takto ponížit, ale že jim odpráskli ty dva šroty, no do větších akcí se už Rus od té doby nepustil.

      Vymazat
    5. 9:07

      Nechce se ani věřit, že toto vše může někdo myslet vážně a necítit se vůbec jako hlupák. Mami, ty víš že tě mám rád, ale takhle se přede mnou prosím už neshazuj. Bábovky umíš vítečné, ale globální politika prostě není a nikdy nebyla tvůj parket.

      Vymazat
    6. 09:07 Doufám, že alespoň věříte ve funkčnost ruských a čínských atomových hlavic.
      09:15 Snad jste postřehl, že Rus má splněno. Nevím co je lepší sestřel, nebo území.
      V případě Krymu z vašich amíků udělali blbce a od té doby vyjou na měsíc. Amíci byli dokonce tak blbí, že po Angličanech a Rusech zase vlezli do Afghanistánu, výsledek stejný. Nepoučitelní blbci, které je nebezpečné následovat, ale některým bezmozkům nic jiného nezbývá.

      Vymazat
    7. 9:07

      Je to už dlouho, co "zvítězila revoluce" v Sýrii a došlo naplnění rezolutní prohlášení USA "Asad musí padnout"? Musí to už být hodně dávno, já si to totiž vůbec nevybavuji. A co Saakašvili, už se mu s nezlomnou podporou USA podařilo podrobit si Osetii a abcházii? A co čečenští islamisté podporovaní z USA, už ovládli Čečensko a zavedli právo šaríja?

      Vymazat
    8. 9:20

      Pokus o vtip vyšel zoufale. Chápu to. Tváří v tvář debaklu technologického trpaslíkovi to pro vás není lehké. Jediné, co dokázali S300 sestřelit, byli jejich vlastní vojenské letadlo během přistávání. A že prý dokážou rozlišit mezi svým a cizím létajícím objektem. Well Done! :D :D

      9:40

      Můj zlatý, Krym by už dávno byl americký, kdyby měli tolik zla v sobě, aby si postříleli cestu k jeho ovládnutí jako Rusáci. Čistá agrese. Američané by ani nemuseli, protože byli na Krymu vítáni, ne jako ruská soldateska. Oni totiž už na Krymu byli, je z toho spousta fotek a bylo zajímavé, jak je místní obyvatelstvo doslova milovalo. Krym kvetl, teď tam je bída. Nikam se odsud nedovoláte, nevyberete peníze z banky, neuděláte žádnou transakci, neopustíte tamní prostor. Samozřejmě do Ruska ano, ale o to nikdo nestojí. Já mám narozdíl od vás komplexní informace, ne jen od místního insitniho demagoga.

      Vymazat
    9. Hloupy anonyme 9:07
      Cina nepotrebuje vetsi armadu, nez aby ubranila uzemi Ciny. Vlastni totiz 1/4 US dluhu a pokud by slo do tuheho, mohou poslat $ do defaultu a o zbytek se postaraji US zoldaci, hned jak zjisti, ze nasazuji sve zivoty za bezcennou protihodnotu. :-)

      Vymazat
    10. Pro (10:15)
      I Ty brepto. Kolikpak raket to bylo vystřeleno z lodí a letadel západních mocností ve Středozemním moři na Sýrii jako odplata Asadovi a kolik jich doletělo?
      Kolik lidí padlo na Krymu, když se jeho občané rozhodli dát pučistům v Kyjevě vale? Rusové ani nemuseli vyčerpat smluvně dohodnutou kvótu počtu svých vojáků umístěných na Krymu, takže žádná "čistá agrese". Obyvatelé Krymu během čtvrtstoletí po rozpadu SSSR třikrát rozhodovali v referendu o ne/odtržení Krymu, Vždy bylo dost přes 90 % pro odtržení od Ukrajiny. Za návrat Krymu k Rusku si mohou Amíci, EU a kyjevští pučisté sami, poněvadž zapomněli, že spěchat se má pomalu. Jenže se vždy upnou na první krok, nehledí na vývoj a souvislosti a tak dříve nebo později spláčí nad výdělkem (viz Vietnam, Irák, Nikaragua).
      Nesmíš tolik lhát a podléhat vlastní propagandě, protože se tím zesměšňuješ. Na druhou stranu - pokud patříš k výkvětu našich oponentů, tak je to ve zlatě. Můžete sice nadělat hodně zla, leč nakonec to poděláte.
      KR

      Vymazat
    11. 10:15
      Tak to už musí být amíci hodně zoufalí, když platí mamlasy, jako jste vy. :)

      Vymazat
    12. 14:22

      Víš krákoro, mně je jedno, co plácá nějaký agresor. Mě zajímá podstata. A tou je fakt, že se porušilo základní právo států OSN o neporušitelnosti jejich hranic a nedělitelnosti území. Z rezoluce VS OSN č. 68/262 z r.2014 jednoznačně vyšlo najevo, že události na Krymu tohoto roku považuje 97,8 % delegátů všech zemí za násilnou anexi části území a agresi vůči sousednímu státu.
      Během tohoto násilného aktu zemřelo několik desítek lidí tatarské národnosti, okolo 2000 byli zatčeno, vystěhováno bylo cca 51 tisíc. Momentálně probíhají čistky, přičemž Krym se osidluje novými kolonisty z Ruska, kteří se stěhují do domů lidí, co byli vystěhováni. Chce to číst i jiné zdroje, nejen tento web a Izvestia.
      To samé platí o směšných zprávách ohledně us. raket, kvůli nimž měli Rusáci dva týdny problémy se spodním prádlem (pokud vůbec vědí, co to je). Musíte číst zdroje že štábu US Navy, nebo izraelské zprávy, anebo nějaký že stovek různých vojenských portálů, kde máte nejpravděpodobnější rozbory. Nikde nenajdete zmínku o úspěšném záchytu byť jediné rakety nebo letadla.

      Vymazat
    13. 18:08 - svět je barevný a ne černobílý a navíc někomu je dovoleno skoro všechno a druhý je zločinec jen proto, že ho tak označí, aniž by byl.

      Odtržení Kosovo od Srbska, vyhlášení jeho "samostatnosti" a jeho uznání, to vše je flagrantní porušení mezinárodního práva vynucené leteckou agresí zemí NATO a agresí vedlejší Albánie. Navíc na Kosovu došlo k masivní etnické čistce, prováděné kosovskými Albánci.

      Troufám si hádat, že anonymu 18:08 to je buď jedno, nebo dokonce agresorovi tleskal.

      Ale když na Ukrajině zavládne bezvládí po krvavém banderovském převratu a obyvatelé autonomní republiky Krym se v referendu rozhodnout separovat od nenávistného zbytku Ukrajiny a krymský parlament odhlasuje připojení k Ruské federaci, což jsou všechno legitimní demokratické akty, tak to je podle téhož anonyma čirá agrese a porušení mezinárodního práva.

      18:08 je klasický obhájce dvojího metru. Typické řiťolezectví. Typická bezcharakternost a slouhovství.

      Vymazat
    14. 9:07...tak austrálsky server, hovoríš? Prečo nie napr. mjanmarský.
      Nie som odborník, ale myslím si, že rakety z S-400 sú príliš drahé na to, aby zostreľovali dáke strely, letiace niekde do púšte. A na lietadlá si Rusi s nimi netrúfli, to by mohlo sknčiť aj Armagedonom.Ale ty si asi odborník, tak už mlčím.

      Vymazat
    15. Anonzm 18:08 není schopen doložit své lživé tvrzení o zabitých, zatčených a vyhnaných obyvatelích Krymu.

      Navíc podle jeho "duchaplných" poznámek se jedná o čistého nanávistného rasistu.

      Byl bych rád, kdyby podobné hate příspěvky redakce hned mazala. Pro Lháře a rasisty tu není místo.

      Vymazat
    16. 18:08
      Pokud se referendem občanů Autonomní republiky Krym porušilo nějaké právo, co se potom porušilo svévolným, od stolu rozhodnutým odtržením části Srbska, nebo předtím anexí NDR Německou spolkovou republikou? Byly tyto zločiny odsouzeny? Pokud ne, kdo má právo dnes někomu zakazovat rozhodnout o svém sebeurčení?
      Mimochodem, máte poněkud zvláštní počty, když 100 ze 193 pro vás představuje 97,8%. Ale taková banalita už při vašem intelektuálním rozměru sotva může překvapit.
      Můžete doložit, že v přímém důsledku referenda "zemřelo několik desítek lidí tatarské národnosti, okolo 2000 bylo zatčeno, vystěhováno bylo cca 51 tisíc"? Můžete doložit, že probíhají nějaké čistky a specifikovat o co jde? Proč myslíte, že občané Krymu tak drtivě rozhodli o odtržení od Ukrajiny? Můžete vysvětlit jak je možné, že po vystřelení 59 střel tomahawk na letiště, každá s hlavicí o hmotnosti 500kg, je letiště již následující den opět v provozu? Zázrak, chce se zvolat.

      Vymazat
    17. Hele, brepto (18:08), kdyby byla pravda to, co plácáš, tak bychom to měli obden od ČT na talíři. Když ale takové informace v neprospěch Ruska ani ČT neříká, tak asi nejsou důvěryhodné.
      Ach, chlapče, chybí Ti logické myšlení. No, dělej s tím něco. Bez logiky nás neoblbneš.
      KR

      Vymazat
    18. 18:O8 Nereagovat. Jedná se o provokatérské hovado!!!!

      Vymazat
    19. 20:26

      Tzv. "referendum" pod hlavněmi automatů v příkrém rozporu s ústavou státu není platné už v samotném principu. Nemusíme ani započítávat fakt, že na hlasovacích lístcích neexistovala volba "NE" a nebylo možné se tomu vyhnout, protože jste dostal pažbou po hubě. Ty dny měli dentisté práci po vrch hlavy.

      Čistky, vraždy a šikana, například zde:

      https://youtu.be/VQN9wG_TQvI

      https://ru.krymr.com/a/28708084.html

      https://bykvu.com/bukvy/7124-v-okkupirovannom-krymu-propadayut-tatary-dvoe-najdeny-mertvymi/amp

      https://belsat.eu/ru/programs/v-krymu-idet-gibridnaya-deportatsiya-tatar/

      https://ru.espreso.tv/news/2018/04/19/dvukh_krymskykh_tatar_nashly_mertvymy_v_syzo_okkupyrovannogo_kryma_pravozaschytnyky?amp

      https://echo24.cz/a/i6DSa/putinova-krasna-pokemonka-zakazala-na-krymu-tatarsky-parlament

      http://www.islamonline.sk/2014/03/tatari-utekaju-z-krymu-boja-sa-rusov/

      https://echo.msk.ru/amp/blog/yopolisnews/1488132-echo/

      https://www.novayagazeta.ru/articles/2018/07/06/77064-zatoptat-chuzhie-skrepy

      Část těchto lidí sedí v ruských basách na Sibiři, zbytek se musel vzdát majetku a odejít.

      Zabíjení Tatarů na Krymu během anexe.
      https://www.novayagazeta.ru/news/2014/02/27/97219-v-simferopole-proizoshli-stolknoveniya-mezhdu-prorossiyskimi-aktivistami-i-krymskimi-tatarami-hronika

      http://atr.ua/news/184163-5-let-nazad-v-krymu-nasli-telo-pervoj-zertvy-okkupacii-resata-ametova

      Vymazat
    20. 20:26

      Ohledně Tomahawků, vůbec nevím, o čem to melete? Myslíte ty staré kusy ještě z 80.let, které Američané vystřelili do písku nedaleko ruských pozic z lodi ze Středozemního moře jako varování a sejmuli přitom Asadovi jen tak z plezíru prázdný hangár? Myslíte ty stařičké typy raket, kde si ruské nejmodernější PVO ani neškrtlo? :D
      Na to si pamatuju, to byla vostuda jako Brno. Tehdy Rusáci klesli svou reputací až do suterénu a objednávky S400 odvolali okamžitě Indie, Vietnam a Indonésie.

      Vymazat
    21. Předseda Asociace akreditovaných právníků pro interakci s orgány veřejné správy při Evropské unii, Christian D. de Fouloy, publikoval analýzu právního postavení Krymu. Z ní zcela jasně vyplývá, že anexe Krymu nebyla anexí, ale zkrátka rozhodnutím Krymu o svém sebeurčení.

      Konečná analýza
      Zde jsou některé z argumentů analýzy, které publikoval senátor Konstantin Kosačev:

      1. V souladu s § 10 Ústavy z roku 1996 mělo území Krymu samostatný právní status, založený na zákonných právech národů.

      2. V souladu s ustanovením § 10 odst 138,2 spadá pod jurisdikci Autonomní republiky Krym též „organizování a pořádání místních referend“, a možná témata těchto referend nejsou omezena na „krymské“ části ústavy.

      3. V souladu s článkem 48 Ústavy Autonomní republiky Krym „Záruky a stav statusu a pravomocí autonomní republiky Krym“ poskytuje záruky práva demokratickým institucím společnosti a občanům , včetně práva na konání referenda o jakékoliv věcné problematice.

      4. Ústava Ukrajiny zaručuje svobodu výrazu vůle občanů v referendu v souladu s článkem 69, kterým je referendum definováno jako prvek přímé demokracie.

      5. Ministerstvu obrany Ukrajiny je částí 4 článku 17 Ústavy zákázáno použít ozbrojených sil k omezení práv a svobod občanů.

      6. Znovu potvrzuje oprávněnost přítomnosti ruských ozbrojených sil během referenda v Krymu na základě bilaterálních dohod mezi Ukrajinou a Ruskem.

      7. Bere na vědomí zákonnost postupu Krymu pro dobrovolné odtržení od země - vyhlášení nezávislosti, referendum, prohlášení o přání připojení k Rusku.

      8. Indikuje nepřítomnost důkladné předběžné právní analýzy usnesení Valného shromáždění OSN o „územní celistvosti“ Ukrajiny.

      9. Odvolává se na rozhodnutí Mezinárodního soudního dvora OSN ze dne 22. července 2010, které potvrzuje, že jednostranné vyhlášení nezávislosti ze strany státu není v rozporu s pravidly mezinárodního práva ... Obecné mezinárodní právo neobsahuje žádný použitelný zákaz vyhlášení nezávislosti.

      Vymazat
    22. 22:09

      O čem to melete? Přečtěte si aspoň komentář na který reagujete. Učiňte tak raději několikrát a hlavně hodně, ale opravdu hodně pomalu. Můžete si u toho dělat zápisky. Až pak, až to dokážete vstřebat, se můžete pokusit vznést nějaké námitky. U těch zvolte podobný postup, hlavně na sebe nespěchejte, ať zase nevyzvracíte tak zcestný štěk bez návazností, vy hlavo jako tomahawk v písku.

      22:16

      To je ale smůla, že? Bezpochyby ty linky znovu vložit nejdou. Dvojitá smůla...

      Vymazat
    23. 6:26

      Hloupé štěňátko, pěkně jsi si zaštěkalo? Žádný argument, žádná oponentura, jen štěkot a vulgární skřeky...

      ... a smůla, cenzor vrátil příspěvek zpět. Obyčejné linky z internetu. Zjevně se chtěl přesvědčit, jestli jsem nepublikoval výbušnější materiál, třeba takový co mám doma od jednoho Ukrajince.

      Vymazat
    24. Anonyme 9:16, tz jsi pustil svého ukrajinského přítele i na záchod?

      Vymazat
    25. Tak jsme si pročel ty „fakta“ o strašném teroru na krymské Tatary ze strany „ruských okupantů“ a jsem z toho celkem rozpačitý. Anonym, který je uvedl se velkohubě vyjadřoval k nespornosti jeho „doloženého“ tvrzení. Tak tedy jedno po druhém:

      Tak jsme si pročetl ta „fakta“ o strašném teroru, pod kterým trpí krymští Tataři ze strany „ruských okupantů“ a jsem z toho celkem rozpačitý. Anonym 22:01, který je uvedl se velkohubě vyjadřoval k nespornosti jeho „doloženého“ tvrzení. Přitom pomíjím jeho blábol o "referendu pod bajonety" a o "vymlácených zubech". Beru to jako fantazii nedospělce.

      Tak tedy jedno po druhém:

      https://youtu.be/VQN9wG_TQvI
      Publikováno 27.3.2019
      Krymský Tatar - aktivista z neziskovky placené ze zahraničí (cizí agent) - popisuje údajné pogromy ve třech místech na Krymu. Místa nejmenuje, neuvádí ani jednoho konkrétního očitého svědka, neukáže místo, kde se ten údajný teror odehrál. Podle něj zatčeno 20 lidí. Prohlídky v domech. Chabý pramen, neověřený z jiného zdroje. Navíc tvrdí něco o genocidě krymských Tatarů, což ho odsunuje do společnosti protiruských propagandistů. Za žádného režimu, který se střídal na Krymu posledních 150 let, tedy ani za cara, ani za revoluce, ani za Stalina a ani později nedošlo k aktům, které by se daly nazvat „genocidou“. Opět propagandistický výtvor.
      Ruská strana se zmiňuje o prohlídkách v domech islamských extremistů. To už je asi blíž pravdě.

      https://ru.krymr.com/a/28708084.html
      Pod logem Svodobné Evropy – Radio Svoboda, což je propagandistický nástroj administrativy USA úzce spojený se CIA, se hovoří o zmizení a vraždách několika lidí.
      U nás ti samí informovali o „zabití studenta Šmída“ na Národní třídě v listopadu 1989.
      Tak nevím, nevím, ten „zdroj“ je u nás dost provařený jako pramen primitivní propagandy?

      https://bykvu.com/bukvy/7124-v-okkupirovannom-krymu-propadayut-tatary-dvoe-najdeny-mertvymi/amp
      Jde o zabití 2 osob nožem při místní rvačce ve stavu opilosti. Sakra, ten Putin je ale bestie!

      https://belsat.eu/ru/programs/v-krymu-idet-gibridnaya-deportatsiya-tatar/
      Opět se jedná o propagační médium tatarských aktivistů placených ze zahraničí (cizí agnet)
      Bez podorobností tvrdí, že na Krymu je 44 zmizelých, 6 mrtvých, ostatní v ruských věznicích. Připomíná případ Rešata Ametova, o kterém automaticky tvrdí, že je obětí „ruské agrese“. Opět bez faktů, podrobností a zdrojů. Jen propapgandistické tvrzení.
      Zavádí prapodivný pojem „hybridní deportace“. Tak co, jsou to vraždy, věznění, vyhánění, etnické čistky či jen ona „hybridní deportace“?
      Asi opět prasklý balónek. Ale Putin pořád řádí!

      Vymazat
    26. ...pokračování:

      https://ru.espreso.tv/news/2018/04/19/dvukh_krymskykh_tatar_nashly_mertvymy_v_syzo_okkupyrovannogo_kryma_pravozaschytnyky?amp
      Popisuje sebevraždy v zadržovací vazbě na Krymu. Obětí jedné z nich byl kriminálník – zloděj. Prokuraturka Krymu prohlásila, že šlo o sebevraždy, nevládní aktivisté tvrdí, že šlo o vraždy. Tvrzení proti tvrzení. Kdo chce věřit neziskovkám (cizím agentům), ať si věří. Když na prokurátorku nemají nic jiného, napadnou její krásu a mládí, jakoby hezké a mladé ženské nemohly být také pracovně schopné. Inu, muslimové. Ale Putin na Krymu řádí pořád!

      Úmrtí několika lidí v krymských věznicích z důvodu, že lékařská pomoc nebyla poskytnuta včas. Paní Regina Rázlová popisuje ve své knize autentické zážitky z vyšetřovací vazby demokratického českého sátu a popisuje záměrné zanedbání lékařské péče u spoluvězenkyně a její smrt jako následek. Je možné, že se v ruských věznicích děje něco podobného.
      Za životy zadržených zodpovídá stát. To je pravda. Za životy těchto lidí je Ruská federeace zodpovědná stejně jako náš stát je zodpovědný např. za smrt čtyřnásobného vraha Kevina Dahlgrena, který se oběsil ve vazbě ve Valdicích. Ale řádí Putin, bezesporu!

      https://echo24.cz/a/i6DSa/putinova-krasna-pokemonka-zakazala-na-krymu-tatarsky-parlament
      15.2.2016 zakázán Mežlis, neformální parlament krymských Tatarů, v rámci boje proti extremismu. Hlavní představitelé Mežlisu štvou proti Rusku ze zahraničí, nabádají spoluobčany k násilnému odporu, žijí za peníze nepřátel Ruska. Dobrý džob pro pár lidí.
      Jednání Ruska je pochopitelné, zvlášť po zkušenostech s teroristy na Kavkazu, z Čečny a v té době i ze Sýrie a Iráku.

      http://www.islamonline.sk/2014/03/tatari-utekaju-z-krymu-boja-sa-rusov/
      2000 Tatrek s dětmi odešlo ve strachu před etnickými čistkami (ozvěna Stalinova „trestu“ za kolaboraci s Hitlerem?). Může být. Ale nešlo o vyhánění. Byl to jejich vnitřní strach, aniž uvedli, co v nich ten strach vzbudilo. Kdyby něco takového působilo na ně zvenčí, jistojistě by to protiruští aktivisté uvedli. Ale oni nic neuvedli. Putin bezesporu na Krymu řádí!

      https://echo.msk.ru/amp/blog/yopolisnews/1488132-echo/
      blog, na kterém jsem moc nehledal. Bloger většinou není zdroj informací, bloger pouze sděluje svůj či přejatý názor. Chceme-li informace, tady nejsou. Chceme-li si zanadávat na Rusy, jsme na správné adrese. Putin prostě řádí.

      https://www.novayagazeta.ru/articles/2018/07/06/77064-zatoptat-chuzhie-skrepy
      Ruská policie uskutečnila prohlídku domů podezřelých tatarských aktivistů a podnikatelů. Podnikatelé Ali Barijev, Asan Barijev a Remza Veliljajev se sourozenci byli vyšetřováni z podvodů s potravinami. Koncem tohoto měsíce má s nimi proběhnout soud. Uvidíme. Řádí i v tomto případu Putin? Bezesporu.

      Anonym dále napsal: „Zabíjení Tatarů na Krymu během anexe.“
      https://www.novayagazeta.ru/news/2014/02/27/97219-v-simferopole-proizoshli-stolknoveniya-mezhdu-prorossiyskimi-aktivistami-i-krymskimi-tatarami-hronika
      - ale šlo jen o tu stále se opakující jednu osobu a pachatelé nebyli vypátráni. Zatracený Putin!


      http://atr.ua/news/184163-5-let-nazad-v-krymu-nasli-telo-pervoj-zertvy-okkupacii-resata-ametova
      - opět propagandistický server ilegální organizace krymských Tatarů, která je financována ze zahraničí a pracuje proti Ruské federaci (cizí agent).
      Prohlášení o bestialitách mučení a podrobnosti o znetvořeném těle Ametova (to je pořád stále ten jeden mrtvý Tatar) jsou však jen z úst podpředsedy ilegálního tatarského Medžlisu. To má být zdroj? A kde je jeho ověřování z druhého zdroje? Hlavně, že na Krymu řádí Putin, že?!
      Nález těla Rešata Ametova a podezření, že čin spáchali příslušníci dobrovolné milice „Sebeobrana“ Krymu je silné ale neprokázané. Milice není a ani tehdy nebyla organizována ruským státem. Není vyloučeno, že i v jejích řadách mohou být extremisté se zločinnými choutkami. Prokuratura vyslechla 300 svědků(!) a prohlašuje, že pachatel není znám.
      Opět tvrzení neziskovky proti ruské státní správě. V tomto případě čas ukáže. Samozřejmě nic se nemění na tom, že na Krymu řádí Putin.

      Vymazat
    27. ... další pokračování:

      https://www.novayagazeta.ru/news/2014/02/27/97219-v-simferopole-proizoshli-stolknoveniya-mezhdu-prorossiyskimi-aktivistami-i-krymskimi-tatarami-hronika
      zpravodajství z 27.2.2014, tedy v době, kdy se Krym trhal od Ukrajiny ale byl ještě její součástí.
      Cituji ze zprávy ruského opozičního protiputinovského média:
      22:50 … Dva lidé zemřeli při střetech: jeden měl srdeční infarkt a další žena byla pošlapána davem, … Podle informací internetových stránek Vesti-Ukrajina zemřela žena asi před hodinou na operačním stole v 6. městské nemocnici v Simferopolu. Byla diagnostikována roztržená slezina. Dále se uvádí, že "žena byla na shromáždění spolu s proruskými organizacemi". Takže žádná Tatarka. (Že by Putin řádil až takhle?!)

      20:56 Krymská policie potvrdila smrt muže v Simferopolu, byl nalezen v parku u jezírka, noviny Vesti. V tomto případě se možná neúčastnil demonstrace. Muž zemřel na infarkt.

      20:01 Policie Simferopolu vyvrátila informace ministerstva zdravotnictví o jednom zabitém během střetů. „Městská policie prohlašuje, že na shromáždění nikdo nebyl zabit. Muž, který byl považován za mrtvého, je skutečně naživu. On je v intenzivní péči v nemocnici ve městě,“ informovaly Vesti.

      Sakra, ten Putin na tom Krymu je ale padouch!!!

      Nemohl jsem se udržet a uvést nafouklé kecy anonyma 22:01 o ruském teroru na Krymu na pravou míru.
      Omlouvám se, za rozsah textu.

      Vymazat
    28. 22:15

      1) nerozporuju

      2) "... § 10 odst 138.2 „organizování a pořádání místních referend“, a možná témata těchto referend nejsou omezena na „krymské“ části ústavy..."
      -- problémem je zde slovní spojení místních referend. Místní referendum může pojednávat třeba o změně počtu poslanců v tamním parlamentu, nebo třeba o úložišti jaderného odpadu. Ne o zásadních otázkách s vlivem na celou Ukrajinu. Krym si nemohl například v referendu odsouhlasit snížení daní nebo secesi od mateřského státu.

      3) "...čl.48 záruky práva demokratickým institucím společnosti a občanům , včetně práva na konání referenda o jakékoliv věcné problematice..."
      -- a co je to ta věcná problematika? Něco podobně závažného jako secese by mělo být explicitně definováno.

      4) "...Ústava Ukrajiny zaručuje svobodu výrazu vůle občanů v referendu v souladu s článkem 69..."
      -- to máme v naší ústavě také a přesto nebude jen tak možné, aby Ostrava s Karvinou a Frydkem beze slova udělali referendum a připojili se k Polsku.

      5) nerozporuju

      6) "...oprávněnost přítomnosti ruských ozbrojených sil během referenda..."
      -- ano, ovšem na posádkách a ne v ulicích. Pokud v ulicích, pak v civilu a bezezbraně. Proto se to chvíli krylo pod názvem "domobrana". Součástí byly i jednotky Berkutu, zvlášť pro vnitřní prostory, kde se ruské jednotky nevyznaly.

      7) "...Bere na vědomí zákonnost postupu Krymu pro dobrovolné odtržení od země.."
      -- to se týká jen těch právníků, kteří to posuzovali. Mezinárodní rezoluce musí být stvrzeny soudem třeba ESLP, OSN, EK, EP nebo jinou podobnou organizací.

      8) nerozporuju

      9) "...rozhodnutí Mezinárodního soudního dvora OSN ze dne 22. července 2010, které potvrzuje, že jednostranné vyhlášení nezávislosti ze strany státu není v rozporu s pravidly mezinárodního práva.."
      -- Toto ustanovení se týká pouze Kosova a pouze v konkrétní situaci. Pokud by měla být tato rezoluce uplatněna i v jiných případech, anebo dokonce všeobecně, muselo by se na tom shodnout VS OSN. Možná to vypadá spravedlivě, jenže tohle se nestane, protože by to mohlo vést k nekonečné sérii separačních procesů, a to není v zájmu nikoho. Třeba by se na základě tohoto zákona OSN mohly rozhodnout jednotlivé republiky anebo dokonce gubernie Ruské Federace, že federaci opustí. Na základě mezinárodního práva.
      Precedens Kosova použilo Rusko také výjimečně pro Krym. Mohlo si to dovolit, protože to je silný stát.

      Nemá to jednoznačnou oporu v zákonu, ale není ani úplně bezprávní. Důvodem je stav, který ukrajinská ústava nepopisuje.

      Vymazat
    29. Chci upozornit, že během "pobytu" Krymské autonomní republiky v rámce Ukrajiny, byla její práva postupně oklešťována. Ony "nejasnosti" v ústavě jsou často důsledkem toho procesu postupného připoutávání Krymu k Ukrajině.
      Osobně si myslím, že vše ukazuje na to, že připojení Krymu resp. jeho odpoutání od Ukrajiny proběhlo legitimně i legálně.

      Vymazat
    30. 12:18

      Jste první, kdo přečetl opoziční materiál, porozuměl mu, normálně ho okomentoval z vaší strany pohledu, a bez urážek. Sláva!

      Vymazat
    31. 12:46

      Ono je v podstatě jedno, jestli byly práva někoho oklešťovány. Musel by tam být opravdu hrozný masakr, aby to přišlo mediálním prostorem, a i tak v případě Krymu pochybuji.

      Jediné, co vyvolává otazníky, je právě ten společenský stav ukrajinské společnosti, který tam byl počátkem roku 2014, a který není popisovaný v ústavě. Takže je třeba zkoumat zda nebyl protiústavní. V tomto světle se následná situace okolo Krymu nejeví tak jednoznačně jako porušení mezinárodního práva.
      Také je potřeba prozkoumat další úpravy krymské části ukrajinské ústavy v pozdějších letech, jestli došlo k nějakým změnám.

      Vymazat
    32. Srandovní.
      Příspěvek s linky na krymské Tatary byl odstraněn, a těsně poté, co se znovu objevil, spolu s ním přišla rozsáhlá odpověď.

      Vymazat
    33. Ani napodruhé nic? No, asi vám skutečně nebude pomoci, čuňátko.

      Ta rozsáhlá odpověď na vaše "důkazy" o "nevídaném teroru" na Krymu a odchodu několika tisíc lidí, kteří by jistě zvrátili hlasování v referendu v opačný poměr, krásně zabalila stručné shrnutí, že jste jen nemyslící trouba.
      Můžu jen složit obdiv tomu, kdo měl chuť zaobírat se těmi vašimi "důkazy" a rozcupovat vás. Mně byste za to nestál, na to jste se zde předvedl až příliš, abych s tím vůbec ztrácel čas. Vy se svými vědomostmi nejste důstojný partner pro debatu na vyšší úrovni, než je dětské pískoviště, nebo pátá cenová těsně před zavíračkou.

      Vymazat
    34. 20:12

      Já odpovím, jen nemám čas, protože chodím do práce a mám povinnosti okolo rodiny. Nejsem důchodce, který trčí celý den na kompu. To co jsem ocenil, byla normální odpověď a ne skřeky a urazky, jako vydáváte vy. Bez argumentů.

      Vymazat
    35. 6:28

      Hlavně že máte dost času hledat na internetu ty nejhloupější "důkazy" pro vaše idiotská tvrzení.
      Vy nemáte co oceňovat. Po tom, co jste předvedl, vy "argumente" se můžete jedině jít někam zahrabat a lézt kanálama.

      Vymazat
  4. Asi neprehrávajú ak za ním stále stoja nielen ľudia ale aj armáda

    OdpovědětVymazat
  5. "I have a dream", že jeden den lid vymete tu americkou špínu ze světa, potomky gangsterů, kteří ukradli zemi indiánům, a aby se jim za to nemuseli nijak omlouvat, tak je zkratka vyhubili, ta mentalita je pořád stejná, zloději s pistolí to byli a zloději s pistolí zůstali. Nesmíme dovolit, aby tato americká svoloč nás činila spoluzodpovědné za jejich zločiny v různých zemích světa.

    OdpovědětVymazat
  6. Za chvíli dostanou Rusáci nafrak nejen ve Venezuele, ale i v Sýrii a na Ukrajině. Počkejte tak půl roku. Napřed přijde jejich výprask z Venezuely, to bude rychlé.
    Už několik týdnů se chystá Sýrie, Amerika začala mohutně podporovat demokratickou syrskou opozici a tentokrát to myslí vážně. Hodlá vystoupit přímo do bojů s nejvyspělejší technikou. Chce investovat do Sýrie, ale bez Asada.
    A samozřejmě Ukrajina. Nový president si s nějakým Minskem vytře prdel, Zelenskij to včera prohlásil. Amerika už poskytla dostatečnou podporu, leteckou a raketovou. Spousta zbraní pro Ukrajinu je už připravena ve skladech v Polsku, Litvě a na Slovensku. Zelenskij je odhodlaný buď se s Donbasem dohodnout na tom, že se vzdají, podstoupí ukrajinizaci a zaplatí za všechny škody, co natropili, anebo je smete z povrchu země. Podobně se chce dohodnout s Ruskem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mládenče, už ses probudil z opice nebo takhle blouzníš i za střízliva?

      Vymazat
    2. 08:43 To sis měl schovat na Silvestra, taková koncentrace dobrých vtipů a ty to takhle promrháš. Zelenskij je stejný komik jako ty, předskokane.

      Vymazat
    3. Ty ses snad po.ral. Tolik blafů jsem tady ještě nečetl. No, ty seš trol, provokatér, že? Jinak to není možné.

      Vymazat
    4. 8:58, 9:45

      Já přináším fakta, vy nadávky. O formování nové ofenzívy demokratických sil v Sýrii vím z ruských a syrských periodik. O nové strategii Ukrajiny vím z jejich vojenských portálů a prohlášení nového prezidenta, který, jak se ukázalo, má už vše projednáno s americkými vojenskými poradci. Stejně tak je tomu s Venezuelou. Přečtěte si jakýkoliv americký web. Přesně co jsem řekl, se tam píše.

      A ještě něco. Rusko je osamocené. V Sýrii se na bojích účastní Irán a Hizballah. Irán a Libanon budou země, které by se v případě jejich úspěchu podíleli na syrské ekonomice. Ani Asad se neodváží dát možnost Rusku, a to ze dvou důvodů. Jednak kvůli sankcím a jednak kvůli tomu, že Rusko ANI V JEDINÉ oblasti není kapacitně, finančně a technologicky schopno Sýrii pomoct. Asad to dobře ví, a v poslední době komunikuje už výhradně s Íránem. V čem je finta? Za Íránem stojí Čína jako tichý společník a proslýchá se, že i kdyby to nevyšlo, má už dohody s Francií. Turecko má zas vazby na USA, s nimiž sdílí ekonomickou lokalitu Rožňava. A kde v tom vidíte Rusko??
      Viděli jste někdy, že by Čína nějak s Rusy spolupracovala ve Venezuele? Ne. Čína tam má svoje zájmy a Rusko je pro ni konkurent. Koho Čína tahá za sebou, je Irán, jako součást západního koridoru Silk Road.
      To samé je na Ukrajině. Čína se sice zdržela hlasování ohledně intervence proti Rusku v BR OSN, ale jednoznačně odmítla násilnou anexi Krymu. Jednoznačně. Také nevíte, že Čína intenzivně spolupracuje se VŠEMI ukrajinskými vládami a skupuje tam všechna aktiva, která mají nějakou cenu. Třeba půdu a lesy. Teď vyhrála tendr na hlavního mobilního operátora, takže Ukrajina bude mít jako jedna z prvních zemí světa 5G systém (Huawei). Čína také skoupila všechny ukrajinské technické patenty, co se týká letecké techniky, civilní i vojenské. Přesně to, oč se usilovalo Rusko a nepovedlo se. Skoupila také patenty na raketovou techniku a koupila továrny, kde se vyrábějí. To Čína chce obnovit schopnost Ukrajiny napředovat v raketové technice, narozdíl od USA, kteří mají techniku svoji vlastní. Desítky ukrajinských specialistů jsou již minimálně dva roky v Číně.

      Už konečně chápete, anebo se zas zmůžete na další chrlení sprostých nadávek?

      Vymazat
    5. Ještě, prosím, tu o Smolíčkovi.
      Tvrzení nejsou fakta, chlapče. Řekl bych Ti kdysi, vrať se do školy. Ale tam už se moc neučí znát, vědět a myslet. Vymýšlejí tam nyní kolo a objevují Ameriku. Toho Jsi ostatně příkladem. Utratit čas a energii a zaplácat mozek lze nejen nadměrným biflováním, ale i stupidními "projekty". Ty potřebuješ obojí, jak nabrat, "nabiflovat" fakta (nejen z aktuálních článečků o aktuálním světě), tak obohatit své myšlenkové postupy, aby se opravu mohly označovat za myšlenkové.
      KR

      Vymazat
    6. 10:43

      Člověče, co vy jste za vola, vy ruské a syrské periodikum... :-D

      Vymazat
    7. 14:52 + 15:55

      No vidíte, a o tom mluvím. Žádné argumenty, žádná fakta, pouze urážky ad hominem. Ani jste to nečetli, jinak byste si všimli, že namísto Rožava, mi tam automatický šotek vložil Rožňava. Anebo nejspíš ani neznáte rozdíl mezi těmito dvěma výrazy. Potom skutečně nemůžete adekvátně reagovat při tak nízkých znalostech.

      Vymazat
    8. 18:14

      Kdo by plýtval časem na čtenít takových koncentrovaných nesmyslů. Už obrat "formování nové ofenzívy demokratických sil v Sýrii" zní jako z uzavřeného oddělení Bohnické léčebny. Umím si živě vybavit pacienta, který něco takového dokáže napsat.

      Vymazat
    9. K (18:14)
      Chlapče, jen Jsi potvrdil, že potřebuješ ještě hodně, aby Tvé myšlení bylo lepší.
      Z toho, že jsme Tě neupozornili na překlep, usuzovat, že nevíme, o co kráčí, je málo vídaná hloupost. Chybí Ti základy logiky a teorie pravděpodobnosti. Korelaci mezi tím, zda jsme Tvůj text četli, a tím, zda Tě upozorníme na chybný název, lze odhadnout hluboko pod 10 %. Kdybys byl náš známý, tak by korelace vzrostla, protože bychom to u někoho, na kom nám záleží, anebo v případě, že by to bylo důležité, chtěli opravit nebo si vysvětlit. Nejsi ale ani někdo, na kom nám záleží, ani nemohlo dojít k nějaké záměně míst, protože při své znalosti syrské problematiky jsme s to si doplnit správný název, tím spíše, že víme kde leží a neleží Rožňava a mnozí jsme v ní byli. V té diskusi totiž nešlo a nejde o zeměpisný název, ale o jiná tvrzení, kterým věříš a jako hlásný trouba dál šíříš, místo toho, abys na takové informace hleděl z potřebnou nedůvěrou, kritičností, zkušeností a formuloval své názory obezřetněji.
      Chlapče, máš tudíž domácí úkol: kouknout na matiku, konkrétně teorii pravděpodobnosti, a na logiku. Jseš vzor toho, jak to dopadá, když se potlačí význam výuky matiky. Ti hajzlové a pitomci, pro něž pracuješ a nebo jejichž žvástům věříš, si totiž právě ve své hloupé namyšlenosti, prvoplánovém tzv. myšlení neuvědomili, že deformou českého (a též amerického a EU) školství si vychovají armádu hlupáků neschopnou konkurovat absolventům sice věkem starším, ale kvalitnějších škol.
      KR

      Vymazat
    10. 23:33

      "Nikdo z vás, vy chudáci, nedokážete oponovat ani polemizovat. Úplně vygumovaní. Jen sprostě nadáváte. Zgrupujete se tady, protože jinde by ty vaše pomatené sračky byly všem normálním lidem k smíchu, anebo by vás smázli kvůli urážení diskutujících."

      Dobře jste se vystihl. Nadávky, urážky, vztekání se a prázdné blábolení. To vám opravdu jde.

      Vymazat
    11. na Slovensku žiadne sklady nie sú - išlo pár tankov a nič viac a aj to do Rumunska

      Vymazat
    12. 9:27

      Ale, ale. Jen tak namátkou jsem vybral z proruských webů, od soudruhů vám blízkých, několik linků.

      https://www.hlavnydennik.sk/2019/03/21/jaroslav-paska-sns-tridsat-municnych-skladov-na-zahori-to-je-poziadavka-usa-v-zmluve-o-letiskach/

      https://www.hlavnespravy.sk/opozicia-sa-vyfarbila-klus-ano-chceme-municne-sklady-vojenske-zakladne-usa-na-slovensku/1706364

      https://www.hlavnespravy.sk/detaily-vojenskej-zmluvy-s-usa-prenikli-na-verejnost-pozorovatel-hovori-keby-obcania-videli-ten-text-asi-sa-vzburili/1707653

      https://www.hlavnespravy.sk/danko-zmluva-pomoci-usa-ma10-rocnu-vypovednu-lehotu-vazalska-zmluva-chmelar-ide-investiciu-do-armady-usa-rizikom-slovensko/1708161

      A premiér + ministr zahraničí na to říká, ano, jednáme o tom.

      https://magazin1.sk/lajcakova-zmluva-hovori-ze-usa-na-slovensku-zriadia-vlastnu-vojensku-policiu-cely-dokument-tu/amp/

      Nebude to veřejné ani pro poslance.

      https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/508197-zmluvu-s-usa-poslanci-asi-neuvidia/

      Už je zřejmé, že se nebude jednat jen o letiště Kuchyňa a Sliač, ale o šest velkých muničních skladů i se střelnicí. O umístnění dvou se již ví. Jeden by m být u Popradu, druhý v Lešti. K nim by se měla vystavět navazující infrastruktura, která by měla být v případě potřeby k dispozici americké armádě. Tzn. v oblasti Poprad se jedná například o dálnici a území v katastru města a okolí. Ve východní část Tater by se měla vybudovat rozsáhlá střelnice a cvičiště. V tomto je silně zainteresován dosluhující president Kiska, který se stane, jako nejoblíbenější osobnost Slovenska budoucím premiérem, jelikož zakládá novou stranu, která již dnes (ještě není ani založená) má cca 12% podpory.

      Vymazat
  7. Rus si zase zahrává, už jednou dostal na prdel v 90 letech, kdy ho USA totálně hospodářsky zničily. Na tak masivní zbrojení jaké produkuje Rus dnes nemá děngy. Ten Krym byl zločin, který se Rusku vymstí

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ubožáčku co je ti, že nemůžeš skákati.

      Vymazat
    2. No, Vy ste opravdu majstrštyk "prognostiky a logiky". Na to, že USA Rusko "totálně hospodářsky zničily" jim to Rusko nějak ožilo. Podle Vás je na tom špatně ne ten, kdo má nezvládnutelný dluh, ale ten, kdo má rezrvy na zaplacení celého svého (ve srování se západními zeměmi zcela marginálního)dluhu. Masivně podle Vás zbrojí Rusko s nějakými 70-100 mld USD a ne Západ s cca bilionem, stát s cca 147 mil obyvatel ohrožuje EU (cca 460 mil) a USA (cca 328 mil). Rusko má hustotu zalidnění cca 8,5 člověka na 1 čtvereční kilometr (je 223. na světě), je surovinově zcela soběstačné, je potravinově zcela soběstačné ... .

      Vymazat
    3. 9:32 Chápu, že pro rusomila jako vy je takřka nemožné pochopit, že ten váš rusáček dostal od Amíka na prdel, ale s tím se musíte smířit.To vaše rusko s prum duchodem 4 800 a prum mzdou 14 500 Kč v přepočtu, je taky síla co. Co rus vyváží mimo surovin? nic!!! protože nic neumí pouze zbrojí hlupče.

      Vymazat
    4. Rusy západ nezlomil. Ono totiž západ by ekonomicky v 90desátých lehnul a proto se domluvil s trockistickou a podpindosnickou garniturou SSSR.
      Tak mu byl dán čas 20 let.
      Jakmile nemohl západ krást v Rusku. Hned se pro něj stalo Rusko špatné.
      Trockij, Gorbačov, Jelcin ...... To byli pro západ správní demokraté.

      Vymazat
    5. 09:56 Třeba takovej Čech vyváží německá auta, chlastá francouzskou vodu ze svých přehrad a převrátí dvakrát naruby severní čechy protože někde zapomněl kostku uhlí. Jednoznačný úspěch.

      Vymazat
    6. 9:32

      ale Západ nechtěl zničit Rusko, to oni se ničili sami. To jejich síly směřovaly k tomu, aby zničili ekonomiku a sociální systém, aby následně utopili stát v krvi občanské války a pak si ho mezi sebou podělili prostřednictvím rozdělení země na desítky malých bezvýznamných státečků. To oni žebrali o podporu dokonce i u maličkého Norska a přitom likvidovali jakotak konkurenceschopnou výrobu. Proč některé státy s tímto nemají problémy? A přitom mají mnohonásobně nižší přírodní zdroje. To Amerika zlikvidovala tisíce kilometrů čtverečních Sibiře prasáckou těžbou ropy? To Amerika vypínala proud i na operačních sálech během výkonu operací? Ukrajina nikdy nebyla v takovém propadu jako Rusko, které se dostalo na úroveň subsaharské země typu Sierra Leone a dosud se z toho svrabu nevzpamatovalo. Ukrajina šanci má, to je vidět na pobaltských státech, na kavkazských republikách a pokud se Bělorusko včas vzpamatuje, má šanci také. Rusko ji nemá a nikdy nemělo. Tento pseudostát v podstatě nikdy neexistoval, a čím dřív tak komedie skončí, tím lépe.

      Vymazat
    7. 11:17

      Dokonale jste prokázal, že o Ukrajině a pobaltských státech toho víte dokonce ještě méně, než o Rusku. To je bohužel jediný obsah vašeho sdělení, který stojí za pozornost.

      Vymazat
    8. 10:16 Ze kterého ustavu to píšeš????.

      Vymazat
  8. Dnes už není ve světě agresor USA, ale v posletní době Rus. Anexe Krymu, nyní vojáci ve Venezuele, co bude následovat dál? Proto musí u nás v ČR být vybudována základna USA. Nechci tady zase mít RUSKÉHO okupanta napáskovaného více jak 20 let.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 09:20 V posletní době, nevím, to je asi doba po létu, tedy podzim. To šlo napsat rovnou. Amerických základen je všude habakuk, vem si stan a můžeš někde chrápat za jejich plotem. Jo a bacha, někde nemaj rádi napáskovaný amíky, tak nevztyčuj jejich vlajku.

      Vymazat
    2. Jediný okupant tady byl Švéd, Němec a dnes Američan.
      Rus byl vždy přítel.

      Vymazat
    3. Rus okupoval Ceskoslovensko od r.1968 celych 20 let. 20 let nas Rus vyziral. Predtim v r.1945 jednotky ruske tajne policie chytali a odvazeli predstavitele ruske emigrace na Sibir. Napr. gen. Sergej Vojcechovsky, ktery bojoval behem Prazskeho povstani byl takto odvlecen na Sibir.

      Vymazat
    4. 10:31 Teď nedávno byl odtud nezákonně odvlečen nějaký Rus do USA. Prý za to může Pelikán, budeš to nějak řešit?

      Vymazat
    5. 10:40 Ty pises ze ZOO, ze tvrdis, ze Rusa odvlekl pelikan?-)

      Vymazat
    6. Jo, tak ty bys chtěl zase okupanta? Tobě se tak po okupantech stýská, že už to nemůžeš vydržet?

      Vymazat
    7. 10:45 Ani si netroufám odhadovat odkud asi píšeš ty. Pardon. Ani si netroufam odhadovat odkud asi pises ty. Abys mi rozumel. Jinak mas problem chapat psany text.

      Vymazat
    8. 10:21 Tak ty máš dost, nazvat ruského fašouna naším přítelem. Pokud vím tak zatím tady nemá Amík žádné základny, tak jak nás okupuje ty ruský trotle.Moc dobře si vzpomínám na ty ruské ivany, jak v Liberci zboural jejich tank podloubí a během dopoledne postřílel 9 nevinných lidí ty blbe rudej. Ty jseš tyky takovej ivan co.

      Vymazat
    9. Ad 9:38 - V roce 1968 jsem stál jako dvacetiletý u rozhlasu. Útočili na nás sovětské a ne ruské jednotky. Většina útočících výsadkářů byli kluci s šikmýma očima - Kazachové, Turkmeni, Uzbeci, Tadžikové. Muslimové. Pak sem tam Ukrajinci a Bělorusové, Rus jen občas.
      Nevím, kolik vám v roce 1968 bylo, ale asi jste vpád polských, maďarských a sovětských jednotek neprožil.
      V Jíčíně stříleli bratři Poláci české civilisty na mostě. Říkalo se tomu tehdy oficiálně "bratrská pomoc".
      Tak tu neurážejte Rusy. Ti protestovali proti okupaci na Rudém náměstí a šli do lochu.

      A nenadávej nikomu do rudých blbů, když sám jsi duševně omezený primitiv bez vlastního rozumu.

      Vymazat
    10. 9:38
      Amík tu nepotřebuje základny, když si je postaví třeba v Polsku, má je v Německu, a ještě si koupí nebo pozve na školení zdejší politiky jako Bělobrádka, ty nemyslící kobliho!! Rusko tady snad základny má? Nemá. A sovětská armáda se odtud dvakrát stáhla, zatímco Amíci se nestáhli z Německa doteď!! Tak na koho si tu otvíráš hubu, ty fašounské USS-jugend prase.

      Vymazat
  9. Koukám, že na pavilónu opic už otevřeli výběh.
    To je neuvěřitelné, nejen že už i v ZOO mají opice přístup k internetu, ale dokonce se naučily opisovat věty. Možná se dožijeme i toho, kdy je zvládnou samy skládat a promýšlet. Jsou to skutečně inteligentní zvířata.

    OdpovědětVymazat
  10. Milý blče, 9:08,9:20
    Je jiná doba a ty se neustále debilně vyjadřuješ k události o které víš h...no. Jen bych tak nějak připomněl, že rusové nám neukradli fabriky, nezničili prosperující zemědělství a neudělali nás otroky ve svých montovnách. Jdi otravovat na HOVINKY a nesnaž se dělat z nás větší blce než jsi ty sám.
    Václav

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rusove vozili z dobytych uzemi cele rozmontovane vyrobni linky. Viz Opel a vyroba vozu Moskvic na lince prave z Opelu.

      Vymazat
    2. 12,38
      Ole daj blizsie info, odkial rusi vozili vyrobnu linku z Oplu na vyrobu Moskvica ?

      Vymazat
    3. 13:28 Pokud vím, tak Rusové se tím nikdy netajili, že si domů přivezli linku na Kadetty.

      Vymazat
    4. Chlapče (12:38), slyšel Jsi někdy slovo válečné reparace?
      A když už jsme u pěněz. Víš, kdo za 2. světové války financoval československé vojáky bojující v britské armádě? Kdo jim kupoval zbraně, střelivo, oblečení - vše až po tkaničky do bot?
      A víš, kdo pobíral dividendy z automobilek Opel a Ford v nacistickém Německu, kterápak rodina měla fabriku vedle Osvětimi, aby využívala tamní vězně?
      KR

      Vymazat
    5. No, nenazval bych to reparací. Šlo spíš o kořist.

      Vymazat
    6. Takový amíci například štípli celého esesáka Vernera von Brauna s týmem. Německé technologie štípali jako diví zrovna tak angláni a rusové budou tak blbí a dělat to nebudou.

      Vymazat
    7. Pro (16:19)
      Vám nic neříkají Pařížské dohody o reparacích?
      Buďte tudíž té laskavosti a vyložte zde svoji představu úhrad za válečné běsnění. Má útočící strana snad dostat pochvalu? Máme snad chápat válku jako sportovní mač, který si za týden zopakujeme, takže není třeba žádné vyrovnání? Agresor nemá být potrestán? Co kde zničil, koho kde zabil - to je nicka?
      Nacistické Německo nejen válku prohrálo, ale především - rozpoutalo. Každý agresor musí nejen uhradit ztráty, které přepadeným způsobil (reparace), ale musí zaplatit i nějakou sankci (na ty už ani po 2. sv. válce nedošlo). Válka nesmí být výdělečný podnik, nebo akce, kde nemohu ztratit, jen získat.
      Sověti v rámci reparací právě dostali možnost odvézt si ze země poraženého agresora průmyslové technologie. Bylo to pro ně výhodnější, než čekat na finanční plnění od zdevastovaného státu.
      Pokud máte technologie na výrobu Opelu Kadett, resp. Moskviče 400 za kořist, co pak bylo reparacemi?
      KR

      Vymazat
  11. 9:30Nevím, že by nám dnes někdo ukradl, jak píšeš fabriky ale vím, že nám Rus ukradl 40 roku svobody a ještě přidal uran. Co se týče těch zastaralejch, nekonkurenčních ,oprýskaných zbořenin? tomu se za rudejch říká fabriky? To potom jo. Díky Západu tady máme prosperující prumysl s nulovou nezaměstnaností ty otroku rudej.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 09:42 Ač máte holé prdele, tváříte se vesele. Vy Češi už jste stejný optimisti jako my Afroasiaevropaameričani. Například takovej let na měsíc, prej nacista von Braun, Američan jak Brno, žvejkal ze všech nejlíp a dělal velký bubliny. A ten váš průmysl, umíte stavět haly, sklady, montujete němcům auta a vůbec nic si nepřipouštíte,fantastická vlastnost tenhle optimismus. Hnedle přemýšlím, že bych přesunul výrobu skobiček do zdi. Jste prý levnější pracvní síla než Číňani. Uvidím jak dlouho pojedete na hrst rýže.

      Vymazat
    2. Po převratu v r. 89 se hospodářství rozkradlo, aby nekonkurovalo našim západní humanitárním bombarďákům.

      Vymazat
    3. 10:26 A proto vsichni touzili za sociku nakupovat v Tuzexu, ty troubo?-)

      Vymazat
    4. 10:44
      Nakupování v Tuzexu bylo zakázané? A jak jste přišel na to, že po tom všichni toužili? Třeba nikdo z naší rodiny tam nikdy ani nebyl a jediný příbuzný, odjakživa pozér, si tam koupil předražené džíny a později video. Dodnes má holou řiť a žije v nájmu plném módních krámů, bleskově ztrácejících cenu.
      Vy jste také takový typ?

      Vymazat
    5. 10:44 Splněnej sen, teď je Tuzex všude a všichni na vlastní oči vidí tu "kvalitu", ale básni dál.

      Vymazat
    6. 16:28

      V Tuzexu ale skutečně byla ta nejvyšší kvalita jak ze světa, tak i od nás. To se vůbec nedá srovnávat s tím, co dnes nakupujeme v krámech. Jenomže oproti dnešku byla daleko vyšší kvalita i v tehdejším vesnickém smíšeném zboží.
      I dnes se dá koupit vysoká kvalita, ale to není určeno pro běžného člověka. Pro toho je takový šmejd, že za socíku by podnik, který si něco takového dovolí dát na trh, zavřeli i s ředitelem.

      Vymazat
    7. 18:03 Tak jsem se dlouho nezasmál, vysoká kvalita výrobku za komanču! Po přivezení Škodovky v 80 letech dva dny práce na novém autě, ty kvalito rudá.

      Vymazat
    8. 10:26 Prosí napiš čím jsme za rudejch konkurovali Západu. Třeba těma Škodovkama, kterým se smál celej svět? což se o dnešních nedá říct! 95% Výrobku tehdy šlo na Východ tam ta kvalita byla tak nějak nepodstatná a někteří ná za to dluží ještě dnes.

      Vymazat
    9. 9:24

      Když nic nevíte, tak raději mlčte, hlavo dutá, nerudná.

      Vymazat
  12. To je pravda. Rusaci uci Madura, jak vyhladovet a zdecimovat vlastni obyvatelstvo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jediný kdo podporuje zničení Venezuely je Amerika. Sankce do té doby, než nebude po našem. To je opravdu vzor demokracie. :-)

      Vymazat
    2. 10:21 Je vidět, že máš i s tím zdecimovaným zbytkem mozku přehled. To takoví Afghánci a Íráčani maj po osvobození zcela evidentní nadváhu,viď.

      Vymazat
    3. Rusáci ve Venezuele chrání vlastní investice, o které vbrzku přijdou. Nemají na to, aby vzdorovali takové síle, jakou je USA na své vlastní půdě.
      Číňané tam přijeli po tiché dohodě s USA. Pár dní před jejich příjezdem proběhla intenzivní komunikace mezi různými složkami vlád USA a ČLR. S Ruskem nikdo nekomunikoval, ani Čína.
      Je celkem legrační, že čínský ministr zahraničí se předevčírem setkal s Guaidem v New Yorku. Legrační proto, protože oficiálně má Čína oficiální kontakty pouze s Madurem, který je zvoleným presidentem, a dosud ho oficiálně akceptuje. Stejně tak se onen Číňan setkal s Pompeem a dalšími zástupci americké vlády. I vojenskými.

      Vymazat
    4. 10:28 Pekne to z tebe vylezlo ven, kdyz sam pises o zniceni Venezuely. Vidis, jak te Freud dostal:-)

      Vymazat
    5. 11:06

      Mně je Venezuela u prdele a Rusáci ještě víc. Amerika je garantem svobody a demokracie, opírám se o to, co říká Amerika a jaké jsou její zájmy. Nic víc mě nezajímá.

      Vymazat
    6. 13:12
      Souhlasím a přidám, že i Trump je mi u konce zad. Já chci vychovat své děti a nebýt kanonenfutrem.

      Vymazat
    7. 13,12

      Amerika ze je garantom slobody a demokracie ?
      Preboha, to kde na taketo veci chodis ?
      Byvala Juhoslavia, Irak, oni by ti radi vysvetlili, aku demokraciu a slobodu presadzuju USA.

      Vymazat
    8. 13:12
      Amerika je garantem otroctví, zlodějiny, nadvlády malého promile privilegovaných a rozkladu pro zbytek světa. Ani ovce není tak stupidní jako ty, který děláš poskoka hladovému medvědovi.

      Vymazat
  13. 9:56
    Pepo, žlučáku, ty už to zase rozjíždíš ve velkém stylu, po tom, co tě zase vrátili do života, přemřelo, a co tady byl 14 dní klid. Zase s těmi tvými čísly blbneš, šašku?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
  14. 10:59
    No to jsou sice zajímavé informace, ale to je přece naprosto běžné. To, že se setkal čínský ministr zahraničí s Guaidem v New Yorku je to, co Čína v rámci své politky nedávno prohlásila:
    "China continues to support the Venezuelan opposition and government to seek a political solution via peaceful dialogue, to ensure its stability and the people’s safety, Wang added." Nechápu, co je na tom legračního. To si fakt myslíte, že Rusáci nepostupují stejně a nemají snad neoficiální kontakty s USA nebo s opozicí - v rámci snahy o stabilizaci země a ochrany jejich investic? Proč by měli o investice přijít? Vaše rozumové úvahy postrádají vyváženost, ale jinak dobrý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak Rusove i Cinane by byli sami proti sobe,kdyby nechali i nadale USA delat co se mu zlibi...My jako satelity svet do zakonne podoby nevratime,tak to snad za nas udelaji ti druzi...Treba budou nakonec ty drahe organizace jako OSN atd i k necemu platne

      Vymazat
    2. 11:16

      Ne nepostupují. Možná by rádi, ale opozice se s Rusy vůbec nebaví. Chápete ten rozdíl, že? Rusko tedy oficiálně podporuje Madura, podobně jako Čína, také vyzývá ke klidu, ale jejich možnosti jsou v podstatě nulové, jelikož s nimi nikdo další nekomunikuje. S Čínou to je jiné, jejich investice, zdá se, budou akceptovány. Ruské ne. Ví se velmi dobře, že i malou intervenci Maduro nepřežije. USA ale také nemají zájem na občanské válce, to se potom dává těžko dohromady. Oni chtějí jen zabránit dalšímu vývozu kapitálu mimo jejich zónu a navrátit zpět aktiva, která se dostala do držení Ruska a Madura. Toť vše. S Čínou až takový problém nemají, protože Čínu považují sice za konkurenta, ale ne nepřítele. S Ruskem to je jiné, v podstatě přesně naopak. Navíc je irituje, že někdo takový operuje v jejich primární zájmové zóně.

      Vymazat
    3. 11;28 Takze i vy vlastne priznavate,ze USA chce Venezuelce jen okrast

      Vymazat
    4. 11:28 Nemělo by také Rusy iritovat, že amíci operují v jejich primárních zónách?

      Vymazat
    5. 11:28

      To je úvaha jako ze života obchodního zástupce: Obchod se nezdaří. Možná by to šlo, ale vrátný ani uklízečka se s obchoďákem vůbec nebaví. Jediný kdo se mu věnuje je jen generální ředitel a jeho aparát. Obchoďák tedy jedná s ředitelem, ekonomem a jejich náměstky, ale jeho možnosti jsou v podstatě nulové, protože jak řečeno, vrátný, uklízečka a vlastně ani kotelník se zahradníkem s ním nekomunikuje.

      Vymazat
  15. 11:28
    Opětně jenom zdůrazňuji, že vyše rozumové závěry postrádají vyváženost a taky rozhled.
    "Rusko tedy oficiálně podporuje Madura, podobně jako Čína, také vyzývá ke klidu, ale jejich možnosti jsou v podstatě nulové, jelikož s nimi nikdo další nekomunikuje. "

    "...jelikož s nimi nikdo další nekomunikuje.". No ono to tak není, ale je to zrovna naopak, že? Opozice by chtěla.

    Zadejte si do googlu "Venezuela’s opposition reaches out to Russia and China" a zkuste si ten článek ve Financial Times přelouskat.
    Howgh.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A z kterého data to je? Protože dnes WP píše úplně jinak. A hlavně úplně jinak se vyjadřuje Guaidó na svém Twitteru, a to po celou tu dobu. Je nutno si všímat vyhlášení vůdců. Článek překopírovaný z Reuters prošel už opravou, jelikož v rámci rychlých změn se do agenturních zpráv dostane kdeco. Tady máte relevantní informaci:

      https://www.wsj.com/amp/articles/china-holds-talks-with-venezuelan-opposition-on-debt-oil-projects-11549993261

      Vymazat
  16. Vsadim se, ze kdejaky rudy trouba z NR ma doma jeste schovane bony a tesi se na navrat Tuzexu:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kolik jich máš ještě pod polštářem ty, degeneráte, z doby kdy jsi s nimi vexloval?

      Vymazat
    2. 12:01 Ty mam schovane pro tebe, protoze je rad koupis 10Kc / bon, vole:-)

      Vymazat
  17. 12:08
    Já ti na ně kálím, starý přemřelo, ale ty ses odhalil. Co vekslák, to estébácký práskač, to nepopřeš. Teď tady provokuješ a práskáš pro koho, degeneráte? Pro Jandovo Evropské hodnoty, BIS nebo Cemperovo Manipulátory? Tvoje projevy by tomu odpovídaly.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tebe praskat nemuzu, protoze ty "mas projevy" jen na zachode:-)

      Vymazat
  18. Anonyme 10:01.Je vidět,že málo čteš.Kdybys byl v"obraze",tak bys neslintal takové blbiny.Přečti si Kroniku 20.století a tam se dozvíš VĚCI.USA za tu dobu intervenovaly nejméně 50krát za změnu režimu v J.Americe a vůbec ve světě.Vždy to nebylo ve prospěch lidu těchto zemí,jen vždy kvůli jejich ZÁJMŮM.A teď BAB raď!

    OdpovědětVymazat
  19. Víte nejdůležitější asi je diskutovat o článku, ty připitomnělý kecy, jak jsme se se svými kamarády na chatě těm hlupáčkům rusomilům nasmáli, to už jsou jenom takový křeče. Asi je to ten případ, já jsem někdo, nebo něco, já něco mám, já něco znamenám a vy ostatní jste jenom plebs. Křeče to jsou proto, že třeba zvolení Zemana, Trumpa atd, byly jejich nejhorší prohry, jenomže to ještě ani náhodou nebyl konec a tak jako dělaj ramena a blafujou o 106. Vím, že vlastně také nediskutuji a článku, ale se vším v něm napsaném, souhlasím. Hej hou. Rudý dědeček

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No dobrý, ale kde ti jsou nechytří, včetně Radosty, ten má asi dovolenou, nakonec za ty prachy proč né, to spíš bude nejaká exkluzivita, já tam určitě nepojedu, takže nevím kam asi mohl jet. Jenže já jim to zcela upřímně přeju, pokud tam nejedou na úkor zaměstnanců, které okradli, proč né? Rudý dědeček

      Vymazat
  20. pravdou je, že na Krym sa začali sťahovať Tatári, a bolo to zlé, chodili kade tade a značili si domy ktoré si zaberú, a Rusom sľubovali podrezať krk, začalo sa s vypaľovaním, terorom a bitkou v parlamente, snaha zrušiť referendum a snaha vyvolať zabíjanie, potom zavolať USA - v rámci OSN a bolo by, to je celé, a že za Ukrainy Krym prekvital - hlúposť, tak ako celá Ukraina, zdochol pes, reči o tom či to bolo podľa zákona, bolo, omnoho viac než bol rozpad ČSFR - v tomto prípade žiadne referendum neprebehlo, a ajhľa - USA a spol. to vôbec nevadí a vidia v tom silu demokracie -prestaňte už, a propo - každý novovytvorený štát musí prejsť istým medzinárodne dohodnutým konaním, o hraniciac a tak dookola - Ukraina to neurobila, odvolala sa na r. 1946 keď bola samostatným subjektom v OSN - ale Krym vtedy nemala, a ďalej Krym prikázal pridružť k Ukraine Stalin - v rámci výročia 300 rokov pripojenia Kieva k Rusku, medzitým zomrel a tak to slávnostne urobil Chruščov -

    OdpovědětVymazat