Reklama

.

.

úterý 28. května 2019

Ještě (a opět) k příčině debaklu ČSSD

Docent Radim Valenčík
Radim Valenčík
28. 5. 2019 blog autora
Ještě (a po kolikáté už?) se vyjádřím k příčinám dalšího debaklu ČSSD. Ale i debaklu dalších sciálně demokratických stran, z nichž některé ovšem neklesly hluboko pod úroveň historického selhání sociáních demokracií v roce 1914, kdy tyto odhlasovaly válečné pvěry a daly tím zelenou trgediím i důsledkům světové války. Ta naše "petříčkovská" spadla pod tuto úroveň.





Říká se, že po bitvě je každý frajtr chytřejší než generál. Já v socdem nesjem ani ten "frajtr", ale o tom, jak to dopadne, jsem psal už hodně dávno, např. ZDE.
(Jsou tam odkazy i na starší články.)

Takže jen stručně:


1. Strana, která je programová ze své podstaty, jako ČSSD nebo KSČM, nemůže nabídnout místo analýzy příčin problémů a reálně cesty jejich řešení jen pouhé sliby (kterým se navíc po mnohaletých zkušenostech ani nevěří a které v důsledku ztráty sil ani není schopna plnit).

2. "My jsme si sice vybrali téma, které bylo šité na míru našim kandidátům, protože to odpracovali, ale asi to nebylo to úplně hlavní téma, které zajímalo naše voliče." – Takto příčiny neúspěchu hodnotí Hamáček a je úplně mimo. Stejně tak, jako dřív, když se neúspěch zdůvodňoval chybami v marketingu.

3. KSČM mohla mít stejné problémy blížícího se konce, ale dopadla o chlup líp. Mj. i proto, že se nepropadla do žumpy slouhů současné globální moci, kde je i bez ČSSD přecpáno, ale i proto, že se pokusila o něco jako skutečný program (identifikování příčin nárůstu problémů, který v současné době pozorujeme), viz ZDE a další pokračování.

(Nic moc, ale alespoň toto.)

3. Absence programovosti má fatální důsledky:
- Volič slibům nevěří, protože cítí lépe než ti, kteří si ze strany udělali koryta, že bez pochopení příčin problémů se sliby splnit nepodaří.
- Zpapaláštění a zprimitivnění vedení strany, tj. demoralizaci – nelze vést stranu bez pochopení toho, o co jde.
- Následné spadnutí do žumpy slouhů zla, tj. současné globální moci.
- Ovládnutí strany mafiány, kterým jde již jen o dotunelování její pozice.

Současné vedení ČSSD tento úpadek ilustrovalo přímo učebnicově.

4. Co s tím? Nic jiného než to, co jsem napsal a znovu uveřejňuji před půl rokem mě nenapadá. Takže uveřejňuji ještě jednou, snad někdy někým bude pochopeno:

ČSSD – co teď?
10. listopad 2018 | 13.55 |

Budoucnost ČSSD? Někteří se domnívají, že hlavní otázkou nyní je: Jak zachránit tuto ČSSD? Ne. Na to už je pozdě. Otázka, která je na pořadu dne, totiž zní: Co z této strany lze ještě zachránit?
"Konkurzní podstata" této strany je totiž záporná. Nejen, pokud jde o majetek, ale i o politickou pozici. Tu lze ještě dále tunelovat, ale tím hůř. Supové se od této mršiny nedají odehnat, jak konečně pochopil i J. Zimola, a budou ve svém poslání důslední. Po nich možná přijdou ještě nějaké larvy...
Problém je totiž v tom, že se ČSSD zmocnili ti, kteří nemají naprosto žádné zábrany a žádný vztah k hodnotám této strany. Opozice vůči nim, která si uchovala uvnitř personální genocidou likvidovaného politického subjektu určité postavení, bohužel nepochopila, o co jde. Nepochopila veškerou hloubku propadu. Neidentifikovala původ zla. A také tak trochu kalkulovala s tím, že když trochu vycení zuby, tak dostane aspoň trochu nažrat. Neměla šanci. Už před rokem a půl, v dubnu 2017, jsem napsal na svém blogu článek "Zimola? Oběť nepochopení toho, o co jde".
Nepomohlo to. Ti, kterým to bylo určeno, byli hluší.
A pak před měsícem jsem se pokusil ještě jednou zastavit ten nejhorší propad, kdy jsem k osmi bodům, které J. Zimola a spol. zformulovali, udělal pár poznámek, viz ZDE.
Nebudu je připomínat všechny, pro to, aby si čtenář celé rozkliknul, stačí i ta první poznámka k prvnímu Zimolovu kroku:
"1. zastavme "válku růží", přestaňme s on-line vyřizováním účtů a neztěžujme těm našim zvoleným reprezentantům povolební vyjednávání vzájemným okopáváním kotníků a snižováním koaličního potenciálu ČSSD pro městské a obecní koalice,
Co se tedy dá ještě z ČSSD zachránit? 
Historická zkušenost – ta stoletá i krátkodobá. A tu lze zachránit jen a jen tehdy, když pochopíme, jak je možné, že právě v dnešní době se stranu, která přežila více než 140 let (!!!), mnohdy v hrozných podmínkách, podařilo zničit. To není náhoda, to je o době a o těch, kteří podlehli jejím svodům, kteří nepochopili, o co v ní jde, kteří se nechají vtáhnout do současných her.
Každý člen a příznivec ČSSD, který má odvahu a schopnost podívat se na to, co se stalo, má nyní mimořádnou hodnotu. Úkolem je co nejvíce uchránit a převzít odkaz hořké zkušenosti, následně ho pak vhodnou formou přenést do budoucnosti. Jak to udělat? Prvním krokem je najít vhodnou stálou platformu mimo ČSSD. Na nezávislé půdě nás pak čeká velká práce či spíše dřina. Bude to o to těžší, že v mnohém si zpočátku nebudeme rozumět, na mnohé věci budeme mít velmi odlišné názory. Do toho se budou promítat recidivy ambic i vzájemné averze. Ale začít je nutné co nejdříve. Bez jakýchkoli přehnaných očekávání, že se nám něco v dohledné době podaří. Přitom vůbec není důležité, kdo v ČSSD zůstane, kdo z ní odejde, nebo kdo již je dnes mimo ni.
Tak co, kdo do toho jde?
Zdroj: http://radimvalencik.pise.cz/6328-cssd-co-ted.html
K tomu: Dost planá výzva. Momentálně mají ve stávající ČSSD převahu vyžírkové (původně jsem chtěl napsat "mafiáni", ale to by bylo příliš lichotivé), kteří tunelují, co se ještě dotunelovat dá. Včetně pozice, kterou ČSSD má ve vládě. Současné vedení chtě nechtě reprezentuje zájmy těch, kteří si zprivatizovali ČSSD a poslali ji ke dnu. To není "válka růží", ale je to boj o osvobození se z tenat zla. Zlu nelze sloužit."


Dodatek:


Snad přece něco. Jedno z východisek ideového obrození je v tom, co jsem psal v šestidílném seriálu k programu KSČM, viz odkaz na první díl nahoře v tomto článku. Stručně shrnu obsah: Je nutné přestat chápat historický zlom, kterým procházíme, jako cestu od kapitalismu k socialismu, tj. změnu vlastnických vztahů. Zde se Marx mýlil. Období, kterým procházíme je mnohem více podobné průmyslové revoluci, kdy se v lůně staré (nebo spíš bazální, což zní méně pejorativně) ekonomiky (kterou je tentokrát průmysl) rodí nová, jejímž nejdynamičtějším faktorem je rozvoj schopností člověka vyúsťující v týmovou inovační aktivitu. Dokud se programové strany nevymaní z historického stereotypu (jehož nereálnost mj. vyústila v náhradu pochopení příčin a způsobů řešení problémů doby v licoměrnými sliby), půjdou od porážky k porážce a jejich vedení od hanby k hanbě.


- - -

Zdroj: http://radimvalencik.pise.cz/6884-jeste-a-opet-k-pricine-debaklu-cssd.html

49 komentářů :

  1. Této levicovo pravicové strany mi není líto. Už za I. republiky se vždy chovala jako chytrá horákyně. Dělníky do nečeho zatáhla a pak je zradila. Nikdy nebyla důvěryhodná. Snad jen za starýho Zápotockýho. Tam to asi ještě mysleli upřímně. Škoda jen, že sebou nestahuje sTOPku a agresivní ODS.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta strana, ta ČSSD, ta pořád jen mluví o sobě a nakonec z ní vypadne takový idiotský nesmysl, jako že to, co dělalala ČSSD nebylo jaksi pochopeno voliči, že asi to pro ně mělo být to pravé ořechové. To jsou ale opravdu idioti. Starají se sami o sebe, co teď s nimi bude s chudáčky oranžovými. To, že nějaká politická strana je tu proto, že má konat v zájmu lidí, že ty lidi vlastně zastupuje, to této straně vůbec nedochází. Zastupovala jen sama sebe.

      Vymazat
    2. Ministerstvo vnitra zaregistrovalo ANO, vytrolíme europarlament i když již jedno ANO máme to MV zapomnělo? Nebo to byla schválnost aby se podobnost lidem pletla? ČSSD se vytrolila sama.

      Vymazat
    3. Pane Valenčíku,jste tzv.mimo mísu.Karel Marx se nemýlil!Jedině cesta od kapitalismu k socialismu jako historický zlom může něco změnit.To že se "protosocialismus"bohužel sovětského typu neosvédčil,neznamená,že socialismus prohrál válku-on prohrál pouze první bitvu.Kapitalismus je třeba zlikvidovat,jinak on zlikviduje nás a celou tuto modrou planetu!!

      Vymazat
  2. Je s podivem,že tak chytrý pán jako je pan docent Válečnik se snaži zachránit rajtováni voličů na mrtvých oslech z ČSSD.

    OdpovědětVymazat
  3. Malá poznámka. Komunisté nedopadli jako socani proto, že mají disciplinované zbytky voličské základny. Až ta vymře, odejdou do zapomění i tihle salónní komunisté.
    Filip a jeho zástup věrných pracují podle zásady "Každý den je dobrý a po mě potopa". nějaké principy jsou mu cizí a jenom bůh ví, zda je někdy uznával. Přesně tenhle typ "komunistů" rozložil minulý režim. Kariérismus, protekcionismus a zneužívání moci. Tohle rozložilo socialismus a ve stejném duchu "pracují" i současní komunisté. Z komunismu jim zbyl už jenom název.
    Až vymřou ti skuteční komunisté, žádní noví nepřijdou a už je nikdo volit nebude.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Filip je, nebo býval čestný člověk, nicméně, že už není ten pravý pro vedení úspěšné strany, která chce vybudovat něco nového, s tím zcela souhlasím.

      Vymazat
    2. pan filp to ma snad nejtěžši ze všech byt komunista a zaroven kapitalista tak tomu ti jeho zaryti bolševici těžko uvěři ledaže by ho vodil soudruh putin jak jsou zvykili leta letouci i proto pan filip hraje komedii ani ryba ani rak pujde stim kdo mu slibi což dokazal za třicet let od převratu jakoby byl převlečeny za hada a určitě nese svuj beztrestny podil na současnem marastu jinak by totiž už davno nedělal kdyby to nesipalo

      Vymazat
    3. KSČM nevymizí z politické scény a za druhé KSČM nemá žádnou moc ,ona k ty moci byla pouze přizvaná.

      Vymazat
  4. Jedině my z pražskékavárny rozvalíme stát ČR na sračku a pak teprve si všichni ovčané válejic se v ruinách uvědomi,že je na čase vyzvednout učeni K.Marxe a

    ZAČIT KONEČNĚ ZNÁRODNOVAT BANKÉŘE A MAJITELE VELKÝCH PENĚZ!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdo je u nás majitelem velkých peněz?

      Vymazat
    2. Něco z jiného soudku. Když komise prověřuje oprávněnost poskytnutí dotací, tak je přidělí. Proč nejsou též členové bráni k zodpovědnosti, na ně se zapomíná. To je jen koryto a pěkně plné!!!

      Vymazat
  5. no ČSSD je vymaněná z toho stereotypu dostat se od kapoitalismu k socialismu odpradávny, profláklo se to při zahájení první světové války, v zájmu kapitálu.

    i když se mění způsoby výroby a patrně nebude třeba toílik lidské práce, skutečnost, že hrstka si přivlasťuje většinu a nic neriskuje,, to se nemění. Není třeba hned měnit vlastnické vztahy, ale rozhodně rozhodovací procesy i v soukromých společnostech. MArx se nepletl, a ani Lenin.

    OdpovědětVymazat
  6. Ulrich navrhuje mj. podpořit iniciativu francouzského prezidenta Emmanuela Macrona, který navrhl, aby v budoucnu byla část míst v parlamentu rozdělována podle transnárodních seznamů. Umožní to například Němcům, aby hlasovali pro socialisty, liberály, křesťanské demokraty a zelené v Itálii nebo v Polsku, což oživí demokracii v Evropě a zesílí pocit jednoty, je přesvědčen autor.

    https://cz.sputniknews.com/politika/2019052810010842-sz-o-vysledcich-voleb-do-evropskeho-parlamentu-byl-to-oddech-finalovy-boj-mame-pred-sebou/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 11.41 Němec si mne pazoury a těší se, jak to žabožroutům zavaří. Francouz (PRAVÝ, NE "SPEKTRÁLNÍ") si nad pastisem lebedí, že to Prušákům za Sedan... osladí, zbytková ČSSD (možná zákonitě v té době už neparlamentní klub) hledá snazší přístup k nektar rodícím řitím globalizace jako mravenci k mšicím... a voličům blábolí stále ty stejné žvásty o neviditelné, ale osilovné MRAVENČÍ PRÁCI v EU i na domácí půdě ... kterou voliči nevidí a nedoceňují... a zaplatí raději "soukromým firmám" s fekálními vozy...

      Vymazat
  7. Proč volit zrovna ČSSD, když je jako všechny ostatní? Ti druzí mají alespoň disciplínu, Benda zavelí a Vondra je zvolen. Marně přemýšlím čím své voliče oslovil, zřejmě podivnou grimasou při mluvě, která navozuje dojem, že bude následovat anglický přízvuk.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsou lidi a to je to celé.Chtějí vyhrát s Petříčkem nebo s Maláčovou ?A Hamáček ?Jsou to politické nuly ,které se podělají když na ně někdo zadupe ,naposledy "kulturní fronta"Sluhové Bruselu nekriticky plnící jeho přání viz inkluze ve školství.Na vnitru si vydržují cenzora Jandu ,gaypornoherce ,který chce určovat politickou morálku.Žádná škoda když socani zmizí v propadlišti dějin

      Vymazat
    2. ČSSD vedou bafuňáří. Svěží vítr do strany nepustí, voličí jim nevěří a chrání si jenom koryta. Kecy okolo jsou jenom kecy.

      Vymazat
  8. Ozývaji se prvni hlasy,že bude třeba volit teprve budouci hnuti a strany,které si daji do Programu zajistit si většinu v Parlamentu.

    Neni divu,při dnešnim výběru kdy neni koho volit by úprava universálnim programem samých voličů by mohla ten cil možná dosáhnout a mohli by jsme se všichni dívat jak se námi zvolované strany topí ve svém basénu lži a podvodů!

    OdpovědětVymazat
  9. Dokud budou ve vedení socanů tihle stávající hajzlové lidi jim nebudou věřit.

    OdpovědětVymazat
  10. ČSSD ČLENOVÉ VI,ŽE ZADLUŽENÁ PARTAJ,KTERÁ SAMA SOBĚ ŠKODI

    konči jako kupa šrotu a pro takovou už NIKDO z rozumných lidi nevystoupí.
    Výsměch vyvolává i to,že si na sebe sami ušili vadný exekučni zákon a na posileni jejich vnitráků ČSSD prý s pornokrálem zvrácené morálky evropských hodnot v čele i § §§§§ policejniho státu to dorazili.

    Chtějme dále,aby se přecedovi jeho poddupnik líbil,umožnimu cestu do pekel za asistence kývajicich oslíků ,čili členů této prý ještě strany plné sračkometů.

    OdpovědětVymazat
  11. Valenčíku, neprocházíme žádným historickým zlomem. Je to stále stejné svinstvo. Marx zůstává osobností století!

    OdpovědětVymazat
  12. Souhlasím s tím, že lidé typu Petříček Hamáček ... zapomněli na ideové kořeny ČSSD, stali se z nich prachsprostí handlíři o koryta a majlant. Marx měl a má pravdu, pokud si výsledky práce budou osvojovat ti, kteří na ní nemají zásluhu nebude mít ČSSD Jak je možné držet v ČSSD Pteříčka?.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemá ten jeho loutkovodič Poche nějaký důležitý notýsek?

      Vymazat
    2. 15.52 Ale FUJ, dnes se přece neříká notýsek neboli bonz blok, ani prostý black list, nebo dokonce "KOMPRO"...říká se moderně THINK TANK plný evopských ho°not...

      Vymazat
    3. Pochva má určitě notýsek, ale jak to tak vidím, tak mu bude houby platný, protože game is over!!

      Vymazat
  13. Pane Valenčíku, s úplnou úctou k Vám, já už v ČSSD nejsem 3 roky, ale chápu, že volba zůstat nebo nezůstat má svá pro i proti.
    NEDĚLEJTE SI ALE ILUZE, ti extrémní oportunisté držící moc ve Vaší straně nikdy nebudou schopni ani ochotni to jimi napáchané zlo napravit, a přitom zároveň zbytků své moci se nikdy dobrovolně nevzdají!
    A i když stávající vedení tohle už nejspíš neustojí, zase je jenom nahradí další podobné bezcharaktery.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale nebudou k tomu potřebovat jednu maličkost - VOLIČE?

      Vymazat
    2. Ad Bigo2
      Pořád ještě 1. moho dosáhnout na příspěvek za voličské hlasy; 2. mají solidní základnu na komunální úrovni.
      I tohle ale ztratí, jestli budou pokračovat bez nekompromisní změny ve svém vedení.

      Vymazat
    3. Nikdo v mém okolí mne za socany nenapadá. Na vesnicích jsou buď bezpartijní, nebo členové místních hnutí. Na vesnicích, kde se lidé většinou znají, se nevolí partaje, ale osobnosti.
      Když vynechám Foldynu, nenapadá mne jediné jméno, o kterém bych mohl mluvit v dobrém slova smyslu. V lepším případě vyžírkové, v horším Jidášové ve službách cizí moci. I když mám k Zemanovi spoustu výhrad, byl asi posledním socanem z přesvědčení. Ti ostatní se pouze nechali vynést vlnou popularity ke svým korytům a intenzivně pracovali na zničení své partaje.
      Co mi na nich asi vadí nejvíc? Krom jasného, protinárodního postoje doma i v zahraničí, je to nákup voličů za naše společné peníze. Oni se snaží o výměnu voličské přízně za sociální dávky z našich daní. A už to téměř ani neskrývají. A protože jsou ducha mdlého, odtržení od životů běžných občanů, nepochopili, že socky, až na vyjímky, k volbám nechodí.

      Vymazat
    4. zhnusený 28. května 2019 17:47

      Mám takový skromný dotaz, jakým skutkem Vás oslnil Zeman jako poslední socan, respektive jako socan vůbec? Volil jsem jej 2x prezidentem, ale sociálna jsem se u něho nikdy nevšiml, myslím, že jde o velký mýtus.

      Spíše naopak, ve svých verbálních výstupech, předvedl o svém nepřehledu o níži důchodů, nepřehledu o výši nájmů, totálního nevědomí, jak to chodí se sociálními příspěvky, jako takovými! Jeho průmyslové zóny za hubičku na severu, zaměstnávají cizince přes zahraniční personální agentůry z Prahy, jelikož je to pro obé strany "obchodu s lidmi" výhodnější v neprospěch našinců!

      K tomuto jsem jej osobně oslovil na jeho osobní e-adrese. No raději 10 vteřin čučel na dětské porno, než mu došlo kam čumí, namísto odpovědi na můj dotaz. On patří do hnutí ANO se sociálnem, jste vedle, jak ta jedle!

      Napište jeden jeho sociálnědemokratický počin ...?!

      Ramón

      Vymazat
    5. Ramóne, do Chánova se vozí od dob Zemana vlaky peněz. A ty si ještě stěžuješ...

      Vymazat
    6. Ramóne, já si Zemana pamatuji z dob, kdy přebíral vládu po zlodějské ODS. Byl prvním, kdo u nás kapitalismu bez přívlastků, začal dávat alespoň nějaké přívlastky. Bezbřehé a ničím neomezované rozkrádání státního majetku dostalo alespoň dílčí omezení a nějaká pravidla. Ano, bylo to málo, ale alespoň něco. Za jeho vlády se alespoň přibrzdil transfer státního majetku a objevily se alespoň pokusy na jeho zbytcích řádně hospodařit. Nikdo si třeba v oné době nedovolil nastolit otázku církevních restitucí. V NP Šumava, kde jsem v oné době působil, se ekologickým teroristům snažili nastavit alespoň dílčí limity, kam mohou ve svých nárocích ještě zajít. Za Zemanovo vlády byl odražen jeden z prvních pokusů o privatizaci Budvaru, dodnes prosperujícího státního podniku. A jistě by se našlo věcí víc.
      Já jsem nesouhlasil a do dnes nesouhlasím, s celou řadou Zemanových rozhodnutí. Ale protože ideální stav neexistuje a všichni před ním, ale hlavně po něm, byli o několik řádů horší, nezbývá, než uznat, že byl, pravděpodobně, sociálním demokratem z přesvědčení.

      Vymazat
    7. zhnusený 29. května 2019 6:18

      Já dodnes kvituji jeho povahové rysy, jdu si za svým a vyližte si voko, proto jsem ho také, vždy volil. Protože je zkrátka svůj, vzdělaný, nepodělaný v tomto směru si ho velice vážím. To ale nemá nic společného se sociálním cítěním, to jsou jeho povahové rysy a pokud by se takto choval v jakékoliv straně, opět bych jej volil!

      °°°°°°°°°°

      29. května 2019 0:03

      Ty vejre, copak jsem cikán a to netušíš, kolik se z Chanova vyvezlo železa z těch činžáků, zůstal jen omlácený beton.

      Chlap z kafilerky mi vyprávěl, jak tam ve čtvrtém patře jezdili na koni, chodby mezi vchody probourali, aby nemuseli obcházet a napříč domem se proháněli na koni, než jim pošel hlady.

      Policajti zavolali na kafilérku, ať s tím zdechlým koněm něco udělají.

      Tady je další takový kamdydát khamoro Prág & Blava:

      https://uloz.to/live/!9HxEwJwZin0S/kdy-se-romea-cz-praha-omluvi-za-sva-slova-gadzo-preklad-bily-necisty-zjev-godla-se-omluvil-most-za-slovo-cikan-rom-pro-roma-muze-byt-cigan-ale-pro-gadze-pokazde-a-vzdy-rom-ka-hrde-a-se-zdvizenou-hlavou-avi-mkv-mp4

      Ramón

      Vymazat
  14. Se socdem jsem skončil v okamžiku, kdy jejich holohlavý předseda položil poměrně úspěšnou vládu. Petříček je jen shnilá třešnička na rozteklém dortu. V.J.H.

    OdpovědětVymazat
  15. Ale jděte , Hamáček po volebním debaklu místo aby se kál a zmizel z funkce ve které nemá co pohledávat tak prohlásil , že socani to nevzdají a ještě přitvrdí . Takže když to nejde silou půjde to ještě větší silou . Kupředu levá !

    OdpovědětVymazat
  16. Všímejte si i "činnosti" socdem senátorů ve prospěch republiky. To jsou opravdu elitní vyžírky. Začalo to Štěchem, teď už jsou od opozice k nerozeznání. Jezdí si jen po zahraničí, zcela bez kontroly. Na dotaz, proč právě do Nigérie, dostanete odpověď: "Ještě jsem tam nebyl." To člověka fakt svrbí ruka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 28. května 2019 15:38

      1***

      A naposledy načapali šéfa NKÚ Kalu (ČSSD), jak se týden proplétá za peníze sněmovny v Peru na Machu Pikchu a brázdí jezero Titicaca. Ten co má dohlížet na hospodárné chování státního aparátu. Když ho načapali redaktoři, pouze koktal a blekotal, bez vysvětlení. Co má Peru společného s kontrolou z NKÚ, ho√no.

      Ramón

      Vymazat
  17. O Petříčkovi, elitním vyžírkovi a hrobaři ČSSD nejlépe svědčí jeho poslední prohlášení na Pražském evropském summitu, že "kromě zájmů vlastních Evropa totiž musí brát v ohled a sledovat rovněž i americké". Poslanec Ondráček to přeložil na FB takto: „Přátelé, ministr Petříček v překladu říká, že je třeba naši českou hlavu lva ještě více zastrčit do zadnice amerického orla. Já bych však raději viděl jakéhokoli orla u zadnice lva ležícího se vztyčenou hlavou".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani Okamura se s Petříčkem nemazlí - viz článek: https://cz.sputniknews.com/ceskarepublika/201903059381203-usa-velvyslanec-irak-rusko-okamura-politika-valka/

      Vymazat
  18. Citát: ČSSD je jako bláto na dně řeky politického mainstreamu, proti Petříčkovi byl Lubomír Zaorálek jako Jan Masaryk. ParlamentnímListům.cz to řekl šéfredaktor MF Dnes Jaroslav Plesl.

    OdpovědětVymazat
  19. Petříček je neschopný a hloupý mimoň, který do ČSSD vůbec nepatří: https://www.novinky.cz/domaci/506092-nechapu-je-snad-s-vyjimkou-foldyny-prohlasil-petricek-o-vlastnich-poslancich.html

    OdpovědětVymazat
  20. Souhlasím se všemi..hamáček, petříček...oranžoví banderovci...vždy zradili a dělníky konejšili..

    OdpovědětVymazat
  21. Jeden z dlouhodobých hrobníků Sosáků, europoslanec Libor Rouček a Miuan Štěch, má rozhřešení, recept ...

    Volební propad ČSSD mne nepřekvapil. Nevyřešili jsme naše kmotrovství, klientelismus, korupci, říká mě nesympatický sociální demokrat Libor Rouček a přitakává mu z interview Miuan Štěch (vítači imigrantů).

    28. květen 2019

    Pouze 3,99 % voličů dalo svůj hlas koaliční vládnoucí straně. V Evropském parlamentu tak poprvé od vstupu ČR do Unie nezasedne ani jeden sociální demokrat. Kde je chyba a nakolik strana dokáže (nebo nedokáže) „prodat“ práci svých ministrů ve vládě Andreje Babiše (ANO)?

    Svou deziluzi z výsledků interpretoval bývalý europoslanec a člen ČSSD Libor Rouček slovy: „Není to pro mne překvapení. Strana potřebuje řešit dlouho nahromaděné problémy. Ty největší jsou kmotrovství, klientelismus a korupce,“ řekl ve Speciálu Plus.

    ČSSD se podle Roučka naprosto zdiskreditovala před veřejností. „Je demoralizovaná uvnitř a dělat nějaké výsledky? To nejde, i kdyby stranu vedl kdoví kdo.“

    Nechali jsme si sebrat téma

    Taky připustil, že si sociální demokraté nechali v předvolební kampani vzít téma (dvojí kvality potravin) koaličním hnutí ANO. „To jsme si nechali sebrat a ČSSD nemá za sebou finance a mediální mašinerii, kterou zas má Andrej Babiš...“

    Ve vztahu k Evropě je pak ČSSD stranou naprosto nečitelnou a snaží se být jak Chytrá horákyně. „Jsme proevropští, ale ne příliš, chceme euro, ale vlastně ho nechceme… Není zde jasná pozice a je toho víc. Výsledkem je 3,99 %, co strana v neděli dostala,“ dodává Rouček, který byl v letech 2004−2014 europoslancem.

    https://plus.rozhlas.cz/volebni-propad-cssd-mne-neprekvapil-nevyresili-jsme-nase-kmotrovstvi-7953003

    Ramón

    Ps. Pokud budou použivané fráze: "My nééé, to prohrála celá levice", teď nás zachrání pouze šašek z Arény (JS) ŠMARDA ... → anál

    OdpovědětVymazat
  22. Socany jsem volil před mnoha lety, nyní již skoro dvacet let je nevolím. Myslím si, že by měli prodat majetek strany, vyrovnat se s rodinou p. Altnera. Pokud ještě něco z toho majetku zůstane, bylo by dobré aby založili fond odškodnění pro ty ty lidi, kteří byli poškozeni svinským exekučním zákonem. No a potom? To už je jednoduché: zmiznout veřejnosti z očí a třást se před vyšší spravedlností, která možná existuje, anebo před spravedlností lidskou, která náhodou, ale opravdu náhodou by zasáhla.
    Morave

    OdpovědětVymazat
  23. Nejsem z těch, který má pročtené všechno to, co Radim Valenčík publikoval. Snad proto mám potíž dost porozumět tomu, co vlastně myslí zrovna diskutovaným článkem. Sice chápu, že po víc než stopadesáti letech je možné revidovat Karla Marxe, jako pádný důvod ovšem nevidím to, že v průmyslu dochází k technologickému zlomu. Příčiny sociální nerovnosti, podle mého, zůstávají stejné. Jako vždy, mění se prostředí a sním i některé okolnosti a priority politického boje o emancipaci vykořisťovaných vrstev. Ne o politickou nebo osobní existenci v politice, rozumí se. JiH

    OdpovědětVymazat
  24. Hádám, že české sociální demokraty volila starší generace, které se podařilo znechutit komunisty. Když se, mimo jiné, socdemáci pokusili zachytit nový vítr a s ním i mladší generaci, nasadili Zaorálkovštinu, Petříčka a podobné, couvli před „umělci“, k tomu všemu prohráli otevřený konflikt s Babišem. Padli, není divu. Komunisty, pokud nepochopí, čeká stejný osud. Návrat ke kořenům neznamená obstarožní politiku. V tom směru by komunisté měli naději. Kdyby se ti skuteční našli a prosadili.

    OdpovědětVymazat
  25. Soc.dem. prohrála proto, že je PRO kapitalismus a přitom si říká levicová. V dějinách / ne v žabomyší české politice/ ale platí: Tvoje řeč budiž ano nebo ne.
    Takový zrádcovský slepenec jako socdem, která zradila před 1. i 2.světovou válkou a která přisluhuje plánovačům té 3. ať jde po zásluze do kopru.
    Z vyhlazeného Hamáčka se dělá zle- nepodržel svého trochu statečného ministra kultury. Svinstvo. A Petříček ? Ten člověk je stejně jako ostatní tzv.levicoví úplně bez svědomí co se týče banderismu. A je to u něj i ostatních také tupost
    a nedostatek kritické inteligence.
    Pane Valenčíku, proč z té strany nevystoupíte?

    OdpovědětVymazat
  26. Nejlépe dnešní situaci hodnotí I.David.Je to souboj glabalistů a ochránců národních států.Dle mého vývody Marxe předminulého století nelze srovnávat s matematickými axiómy, které platí v celé historii lidstva. Vše se mění a jest otázkou zda globalisté zvítězí. Pak i otázka pádu ČSSD nikoho nebude nezajímat.

    OdpovědětVymazat