Reklama

čtvrtek 23. května 2019

Komentář Petra Žantovského: Předvolební bizár

Petr Žantovský
23.5.2019 iPrima
Nemám rád slovo „bizár“, tak módní mezi dnešními mladými lidmi. Trochu mi to slovo navozuje výrazy zvukově příbuzné, třeba škvár, cár, spár, zkrátka žádná milá představa. Když jsem však otevřel povědomě modrošedou obálku s volebními lístky do Evropského parlamentu, nenapadlo mne žádné lepší jednotící slůvko, než právě ten bizár.


Předně: Obdržel jsem kandidátky čtyřiceti stran či hnutí. Celkově má naše země v tomto podivuhodném orgánu rezervováno jednadvacet křesel. Kdybych to tedy jednoduše znásobil, tak dojdu k závěru, že v naší zemi je zhruba osm stovek lidí přesvědčeno, že by měli v EP zasednout, že pro to mají dispozice a schopnosti. Pravda, ne každý subjekt vyslal do boje všech jednadvacet žen či mužů, ale zase nejeden subjekt kandiduje lidí víc, než je v EP pro Čechy místa. Těžko říci, co tím tyto partaje sledují. Že by jejich kandidáti byli tak hubení, aby se vešli dva do jedné sesle?

Na druhou stranu, je velké štěstí, že do EP nekandidují všechny u nás uhnízděné politické subjekty. Jejich seznam najdete rovněž v té obálce. Je jich víc než dvě stovky, většinou se svým názvem vejdou na jediný řádek, jen Petr Cibulka se svým Pravým blokem zabírá volby od voleb víc řádek: letos jsem jich napočítal dvacet osm. To je ovšem poukaz na zápis do Guinessovy knihy rekordů, nikoli na vážný vstup do politické arény.

Je ovšem též pravda, že i z té kandidující čtyřicítky jste patrně o mnoha stranách či hnutích jakživo neslyšeli. Namátkou „Ne-volim.cz“, „Pro Česko“, „Jsi pro?“, „Tvůj kandidát“ (to je rekordní subjekt – kandiduje jedinou osobu). Jistý druh pobavení vyvolá četba celého názvu volebního subjektu „Svobodní, Liberland a Radostné Česko – Odejdeme bez placení“. Mají-li poslední tři slova být esencí politického programu, pak v našich poměrech nelze vyloučit, že se úspěch dostaví. Jiné partaje to pojednávají tak nějak „aby to zůstalo doma“, třeba „Agrární demokratická strana“, za níž jdou do boje Šrámek Pavel, Šrámek Petr, Mittner Ivan i Mittner Vladislav. Pohříchu pouhými dvěma představiteli se hlásí o slovo subjekt s názvem „První republika“. To sice zní slibně, ale i mnohoznačně. Vzhledem k tomu, že subjekt pochází z Liberce, tak zde za oné První republiky, konkrétně v letech 1935-38, ve volbách parlamentních i komunálních vítězila Sudetoněmecká strana K. Henleina. Směřování strany První republika půjde, doufejme, jinudy.

To naprosto jasno máme při pohledu na lístek „Demokratické strany zelených – Za práva zvířat“. O práva zvířat se do EP chystá vyrazit bojovat lako lídr kandidátky paní, která se prezentuje jako „předsedkyně spolku Německý ovčák v nouzi“. Vida, i pejskové budou mít v Evropě zastání, pokud…

Ale i jiní kandidáti se prezentují zajímavými profesemi. Jeden z „Ne-volim.cz“ například o sobě sděluje světu zásadní poznatek, že je „člen petičního výboru za obnovení tratě Lovosice – Teplice“. Lídr téže kandidátky je zase prý „dopravní specialista kolejových vozidel“. Inu, v hnutí mají asi slabost pro mašinky.

To PhDr. Miroslav Sládek, lídr strany nesoucí jeho vlastní jméno, o sobě píše, že je „bojovník proti bezpráví a totalitě“. U známého vzpěrače Zaremby kandidujícího za Dělnickou stranu aspoň opravdu všichni vědí, že byl, jak o sobě popravdě říká, olympijský vítěz. To se nedá vymazat.

Leč dosti humoru, jakkoli nechtěného. Z hlasovacích lístků se dá vyčíst mnoho dalšího, podstatnějšího. Tak například to, kolik se tu vyskytuje sběratelů funkcí. Třeba Piráti nabízejí na své kandidátce do Evropského parlamentu stávajícího poslance parlamentu českého, několik zastupitelů měst a obcí, dokonce „mediálního analytika Kanceláře primátora Prahy“. Hm, opravdu hvězdný tým.

Na kandidátce ODS zakopneme o muže, jenž byl už třikrát ministrem, místopředsedou vlády, senátorem, velvyslancem, místopředsedou strany – jen ta eurotrafika ho zatím míjela. Zatím?

Zajímavé jsou také různé přestupy a přeskoky. Příkladně bývalý předseda Strany zelených Štěpánek kandiduje za koalici TOP 09 a STAN, stejně jako manželka jiného předsedy též Strany zelených (Bursíka). Že by nám konzervativci zelenali?

Z bývalých významných členů hned několika stran se skládá kandidátka České suverenity. Je zde stále se soudící středočeský exhejtman, dva exposlanci sociální demokracie, exsenátor za Zemanovce. Alespoň se nedá říci, že by šlo o lidi politicky nezkušené, že…

Obzvláštní českou specialitou je tendence každého jen trochu veřejně známějšího politika pohádat se se všemi okolo a založit si vlastní partaj. To se přihodilo aktuálně lídrům nových uskupení Hlas (Telička) a Evropa společně (Štětina). Zejména název té druhé zní poněkud sebeironicky; ale třeba jen kalím vodu, když přece za tento subjekt kandiduje i nedávno tolik diskutovaný exšéfík rozhlasové stanice Vltava Fischer. Ten jistě Evropu stmelí - nejméně tak, jako redakci a publikum té stanice.

Tak bychom mohli pokračovat ještě dlouho. Čím déle však hledíte do těch hlasovacích lístků, přepadá vás stále větší marnost. Vždyť je to celé jedna velká loutkohra. Stovky lidí se tu bůhvíproč perou o fleka v instituci, která ještě nikdy v dějinách ničím pořádným ničemu nepřispěla, která nemá bůhvíjaké kompetence, a tedy se od ní nedá nic moc očekávat ani v budoucnu. Ledaže…

Ledaže se do značně už zatuchlých a nehybných prostor této superinstituce po generacích stále stejných voskových tlampačů frází a hesel dostanou v těchto volbách lidé aspoň trochu ještě živí, a třeba ochránci zvířat a odborníci na vláčky. To je jedno. Horší než teď to nebude. To ovšem předpokládá, že k volbám půjde co nejvíc lidí s otevřenou hlavou a vůli ke změně, a ne jen ta stále se ztenčující vrstvička „lepšolidí“ z ghetta. V podstatě jde o to, aby se nesplnilo přání režiséra Hřebejka, který doslova praví: „Chtěl jsem moc poprosit všechny, co si myslí, že do Evropy nepatříme a že bychom měli odejít a že dřív bylo líp, tak moc je prosím, aby k eurovolbám nechodili, a ty ostatní moc prosím, aby přišli.“ V překladu: ať jdou volit jenom ti, kdo volí nás, ti ostatní ať jdou raději na pivo.

Byla by škoda mu vyhovět, co myslíte?

50 komentářů :

  1. Kdo nejde k volbám, ať se pak nediví. Příkladem nám může být senát. I s pár hlasy se tam dostali šílenci Hilšer, Fišera nevim Drahoš a senát s většinou z debilbloku místo konstruktivní činnosti akorát škodí. A kdo se dostal do EP? Štětina Šojdrová, Svoboda a další vlastizrádci. Budu volit gen. Blaška a se sebezapřením p. Davida. Zároveň odkazuji na nový článek Aeronetu ohledně kandidáta do EP č. 7 Vašíčka z SPD. Už v minulosti AE varoval před kreaturami typu Vašíčka nebo Čížka a měl pravdu. Byl u Soukupa a co tam prováděl za divadla, to se jen tak nevidí. Pokud ho Okamura neodvolá, pak SPD hnije zevnitř

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 6:57 V každé straně jsou infiltrováni nějaké vši, a štěnice, které jsou nevolitelné. Čučkař se však zaměřuje na poškození celého hnutí SPD, protože to ohrožuje zájmy molocha. Zásadně tak čučkař činí vždy jenom před volbami. Je tedy každému přemýšlivému jasné, že mu jde o totéž, o co jde mainstreamu.

      Vymazat
    2. Souhlasím s Vámi, výběr některých kandidátů je (dle klasifikace pana Žantovského) opravdu bizarní. Nicméně stále je pro mě přijatelnější volit SPD zatížené takovými lidmi, přičemž pan David je pro mě velmi důvěryhodným příslibem, že bude proti různým svinstvům alespoň nekompromisně vystupovat. Na závěr bych jenom rád volbu SPD doporučil těm co chtějí volit ANO. Výběr kandidátů pana Babiše je totiž v naprostém rozporu s jeho předvolebními hesly. Dlabajová a Charanzová, tyto dvě opravdové bruselské protičeské k*rvy svým hlasováním (https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Takze-tady-je-mate-Tihle-cesti-europoslanci-hlasovali-pro-podporu-migrace-uprchliku-a-kvot-582445) jasně ukázali na čí straně stojí. Co bude pravděpodobně následovat předvedl názorně zmetek Telička, který svojí kandidatůru využil pouze k obratnému přeskoku po čemž ihned zalezl v Bruseli nejméně někam do tlustého střeva.

      Vymazat
    3. Chtěl jsem volit SPD, ale toho hloupého býv. ministra zdravotnictví, který se nenaučil ani program vlastní strany, tož kurva ani omylem. Dáme EU Konečnou!

      Vymazat
    4. 17:59
      Konečná je arogantní kariéristka, nikdy v životě nepracovala a v EU hlasovala stejně jako Charanzová a spol proti našim zájmům. Tak nám nevykládejte pohádky, že jste chtěl volit SPD, když neznáte ani základní věci.

      Vymazat
    5. 4:11 Konečná v životě nepracovala? Je jí kolik? Jak dlouho je po VŠ profesionálně v politice? Co rozumíte arogancí? Pro cosi, co považujete za zradu, hlasovala v jediném případu. Znáte zdůvodnění? Tak mu oponujte dřív, než koho odsoudíte. Zdá se, že jen a pouze, jako mnozí, opisujete. Jste z těch, se kterými se snadno manipuluje. Jedno ze které strany. Hlavně, že se vykecáte, že?

      Vymazat
  2. Nikdo ze zdejších postbolševických hovad, které tu neustále pohrdají naší demokracií, častují ji hanlivými a výsměšnými pojmy jako "demokratůra" apod, nemá morální právo účastnit se jakýchkoli voleb.
    V opačném případě si takoví jedinci jen serou do huby a ukazují svou prolhanost a křivost svého charakteru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonyme 7:16 - Jste mimořádný pitomec. Nevedete náhodou radnici v Řeporyjích?

      Vymazat
    2. 07:16 Ty taky nevolíš, ty to tam házíš mechanicky, automate.

      Vymazat
    3. 7:16 Máš to marný, tebe nezvolí.

      Vymazat
    4. Jakou demokracii máte na mysli, americkou nebo snad rovnou ukrajinskou? ;-)))

      Vymazat
    5. No a nejošklivější postbolševický hovado jsi právě ty anonyme 7.16. V současné byrokratické totalitní exekutorské demokratuře si sereš do huby a ukazuješ svojí prolhanost a křivost svýho charakteru, a kromě toho jsi dementní, oplzlej a úchylnej.

      Vymazat
    6. 7:16
      Demokratůru z ní dělají šmejdi jako tví páníčkové, pornoherci, demožumpa a presstituti, troubo. Ale jinak ten zbytek víceméně odpovídá. Na ně všechny a na tebe. :-)

      Vymazat
    7. 7:16 je možné ten váš výlev věcně a logicky zdůvodnit?

      Vymazat
  3. Naše demokracie má ale tři chyby:
    - kandidáty a jejich pořadí určují vedení politických stran, ve kterých nefunguje vnitrostranická demokracie,

    - předvolební ovlivňování voličů prostřednictvím medií a nákladných předvolebních kampaní je v rukou vládnoucí mocenské elity,

    - v období mezi volbami nemají občané možnost ovlivňovat výkon moci, i když je v rozporu s předvolebními sliby a evidentně ignoruje jejich zájmy a vůli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní23. května 2019 7:33
      Tyto chyby by odstranila strana, která prosazuje přímou demokracii. Takovou je třeba volit. P.K.

      Vymazat
  4. tak to meničko ke korytkum je super loterie stači se dostat na jidelni listek za nějakou zkratku tře ooo a možnost vyhrat v teto loterii mate tisicinasobně větši než v jakekoliv lotince stejně tak jako nemusite umět nic nemusite mit nějakou minulost ani nějake nazory stači ta zkratka a par přibuznych a kmotru a šupity dupity zlate koryto je vaše komu tohle přijde jako samozřejmost a jde volit nevolitelne tak je opravdu duševně zaostali když nevidi že tento system je nastaven tak aby ti duševně normalni tohle šmičko bojkotovali což nadruhostranu vyhovuje těm co chtěji byti u korytek ja typuji že minimalně patnact procet se učastni což odpovida obecnemu počtu vyčuranosti vyčuranych viz politik či černoprdelnik a jini vzacni kazatele neviditelna a nesplnitelna

    OdpovědětVymazat
  5. Jen můj(!) skromný názor k volbám. Je úplně jedno kdo se do EP dostane, stejně tam pramálo zmůže(předvolební slova, slova slova...)jen když to nebudou současní vlastizrádci, co tam seděli. Všichni dobře víme, kdo je schopen zradit naši zem. Alespoň to mi stačí ke spokojenosti. Ono mi prostě stačilo, když se na Václáváku demonstruje proti odvolání Benešové, Babiše, resp. Zemana pod americkými a Ukrajinskými vlajkami... M.Radikowski

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ... nedemonstruje se PROTI odvolání....jinak souhlas.

      Vymazat
    2. Omluva! M. Rad.

      Vymazat
    3. Pesimisto pane M.Radikowski, uděláte dobře, když se voleb zúčastníte, a dáte na radu Babiše, který vyzývá k tomu, aby lidé nevolili ty, kteří už tam jsou(tedy ani ANO).

      Vymazat
    4. 8:16 Tvrdíte, že je úplně jedno, kdo se tam dostane, protože tam pramálo zmůže. Tak k čemu by bylo dobré, kdyby se tam nevrátili ti stávající a byli tam zvoleni nějací noví?

      Vymazat
    5. Vážení pánové 9.23 a 12.08 prosím(!) čtěte pozorně. Přeci jasně říkám, že nechci ty co tam už byli(jmenuji je vlastizrádci). O Babišovi jsem neřekl ni slova. Naopak jasně říkám(!!!), že nechci do EP ty, co už tam byli. M.Radikowski.

      Vymazat
    6. Pane Radikowski, četl jsem pozorně, na rozdíl od vás. Tak ještě jednou. Proč tam nechcete ty, co už tam byli, když tvrdíte, že je úplně jedno, kdo tam bude?

      Vymazat
    7. 12.29 je úplně jedno kdo tam bude, mimo(!!!) těch vlastizrádců co už tam seděli .Možná, že jsem to pro vás napsal nesrozumitelně, ale tak jsem to myslel. A doufám, že ti nově zvolení nebudou jako oni. Nic jiného mi nezbývá než doufat. Opravdu jste četl pozorně? M. Rad.

      Vymazat
    8. Souhlasím s 8:16, "splním občanskou povinnost" a k volbám půjdu, zvolím msítosedící, bez možnosti cokoliv ovlivnit a cokoliv pokazit. U srdce mě hřeje, že 800 občanů má vážný zájem o evropské platy a následnou rentu k důchodu, žel jen 20 bude vyvolených. Proto ať zvolím alespoň slušňáky.

      Vymazat
    9. Budu volit ANO - vytrollíme europarlament. Když už tam stejně nic neudělají tak tam třeba alespoň vnesou pravý český humor...

      Vymazat
  6. Opravdu bizar,mezi stovkami kandidátů jsem našel jen jednoho člověka, kterému jsem ochoten dát hlas a také mu dám je to general Blažko,jediný ktery nejde do voleb kvůli bruselská penzí, ten zbytek očekává jen že si v Bruselu "vydela" na bezstarostně život.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro a. 9:16
      Naprosto s Vámi souhlasím.Přidám ještě p.Davida.Těmto věřím,že se nedají zkorumpovat přímo ďábelským měsíčním držhubným a dalšími "požitky".

      Vymazat
  7. Tak mě napadá, že v Babylóně taky museli mít demokracii. Když chtěli stavět tu věž, tak se na tom prý pokoušeli domluvit, ale nešlo jim to. Neví někdo, co za politický systém vlastně měli ve starém Babylóně ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. noviczech
      ...palec nahoru! :-))
      ...předběhli Řecko i Řím!!!
      :-))

      Vymazat
  8. No jo čemu se divit roztrhat hlasy na menšiny a pak může uspět i stop09.

    OdpovědětVymazat
  9. Konvoj US Army pod rouškou voleb do Evropského parlamentu:

    https://cz.sputniknews.com/ceskarepublika/201905229964052-konvoj-us-army-pod-rouskou-voleb-do-evropskeho-parlamentu

    OdpovědětVymazat
  10. Budu volit "komunistickou mlátičku" z kandidátky KSČM.
    Kalousku, polib mi (!)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasan, vol mlátičku. Ale jen pro upřesnění, Kalousek do EP nekandiduje.

      Vymazat
    2. 12:23 - Tak co, zvolil jsi "komunistickou mlátičku"?

      Vymazat
  11. ...a co kandidátka,už nechci žádnou EU,ale opět prosperující,chytrou,vzdělanou,praktickou zemi s lidmi,kteří se nebojí vymýšlet nové věci,poučit se z toho,co se osvědčilo i našim předkům...třeba,že mléko ve skle chutná lépe a sklo se dá recyklovat,že špekáček je z masa a špeku,že baťovy boty...,ocel a železo,auta,brambory i maso jsou kvalitní u nás a tudíž proč chodit za hranice...máte pocit,že nás tam s dotacemi a hůř než druhojakostními potravinami spasí..??? ASI NE, ŽE!!! Ztratili jsme už vážně hrdost a selský rozum...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:56 Máte to malinko pomotaný. Třeba já jím české brambory i maso, piju české pivo z českého chmele, ve špajzu mám české (resp. moravské) víno, na zahradě mi zrajou české jahody, na dvoře mám české auto na českých pneumatikách,...
      A to vše "unie neunije". Tak o jaké hrdosti, resp. selském rozumu je tu řeč?

      Vymazat
    2. 13:25 A to české auto, s českými pneumatikami, a všemi jeho součástkami, vyrobené v ČR, vyrábí česká firma?

      Vymazat
    3. 13:49 Ano, vyrábí ho česká firma.

      Vymazat
    4. Anonymní23. května 2019 13:56
      Není náhodou ta „česká“ firma součástí a vlastnictvím koncernu, který sídlí a platí daně v Německu? P.K.

      Vymazat
    5. 14:19 P.K. - Ne ne, nemáte pravdu. Jde o českou firmu, která sídlí v Česku a v Česku platí daně.
      Jediným akcionářem této firmy je firma se sídlem v Lucembursku.
      Ale to jsou veřejně dostupné informace.

      Vymazat
    6. 14:25 Ach jo. Vtipné - sídlo výroby je tedy ČR, ale jediným akcionářem je firma se sídlem v daňovém ráji Lucembursku, a podle vašeho tvrzení musí platit daně v ČR. Prosím vás o název té firmy, a názvy výrobců součástek pro tu firmu, ať mám jistotu, že nekoupím zajíce v pytli, ale ryze český výrobek od firem, které v ČR platí daně ;-)

      Vymazat
    7. Je české pivo s cizím vlastníkem pivovaru taky opravdu české? Plzeň, Kozel, Krušovice...? Osobně piju piva od českých vlastníků pivovaru. Ty jmenované musí poslouvat své páničky mnohdy na úkor kvality(je např. Gambrinus to co býval a Plzeň?). Na ty malé rodiné je alespoň více vidět, mnohdy i přes sklo...P.S. Jeden sládek mi povídal, že se v našich zahraničních pivovarech ani náhodou nedodržuje stanovená doba zrání....Kšeft až na prvním místě!

      Vymazat
    8. Anonymní23. května 2019 16:34
      „Kšeft až na prvním místě!“
      Tak to je, nemáme socialismus s povinnými normami a máme liberalismus s kšeftařským matením pojmů, např. co je nebo není české. Podle mého, se jako česká firma dá nazvat ta, která tu alespoň platí daně z příjmu, třebas má zahraničního vlastníka, který vyvádí ze země svůj příjem z firmy.

      Anonymní23. května 2019 14:25
      Co se týče toho auta, tak je divné, že majitel sídlící v daňovém ráji, by zadal jako sídlo firmy, náš stát. Žádná z velkých automobilek (Škoda, Hyundai, Toyota-PSA) to zřejmě nebude a Tatra vyrábí jenom náklaďáky. Potom tu je pár šílenců, co vyrábějí kusovky nějakých roadsterů. U nich je všechno možné. P.K.

      Vymazat
    9. Jde samozřejmě o firmu Škoda Auto a.s. Má snad někdo pochyby o tom, že tato firma platí daně v ČR? Pokud pro něco podobného má někdo nějaké důkazy, finanční správu by to jistě zajímalo.

      Vymazat
    10. 18:49
      Pán mluvil o zaručeně českém autu, od české firmy. Takže se nemůže v žádném případě jednat o Škoda Auto a.s., protože jediným akcionářem této firmy je:
      VOLKSWAGEN FINANCE LUXEMBURG, 8009 Strassen, route d´Arlon 19-21, Lucemburské velkovévodství

      Vymazat
    11. 19:53 To se pletete. Škoda Auto a.s. je česká firma se sídlem v ČR a v ČR platí daně. Kdo je akcionářem není přece rozhodující. Nebo opravdu chcete tvrdit, že Škoda Auto je lucemburská firma?

      Vymazat
    12. 20:09 Ujasněte si pojem vlastnictví. Jestliže jste jediným akcionářem nějaké firmy, pak ji vlastníte. Jestli s tím nesouhlasíte, můžete si například zkusit koupit 100% akcií nějaké německé firmy, která něco vyrábí v ČR, sídlo si můžete zaregistrovat třeba v Luxemburgu, ale potom si podle vaší logiky nechte od těch Němců tvrdit, že firma není vaše, ale jejich. Další lekce nepřipadá v úvahu.

      Vymazat
    13. 20:30 Já chápu pojem vlastnictví. Ale zmíněná firma je registrována v ČR, sídlo má v ČR, fabriky má v ČR, tisíce zaměstnanců zaměstnává v ČR a samozřejmě PLATÍ DANĚ v ČR.
      Souhlasíte?

      Vymazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.