Reklama

.

.

středa 15. května 2019

Malá příručka pro rusofoby

Dnešní grafická tvář rusofobie
Ĺuboš Blaha
10. 5 2019  facebookový profil autoraPrvníZprávy
Tak si tedy ještě jednou a naposledy shrňme klasické protiruské argumenty, kterými se stále znevažuje Rudá armáda. Napočítal jsem jich sedm, které se dokola opakují, píše na facebooku slovenský poslanec Ĺuboš Blaha.


1. Prý 2.světovou válku začal Hitler se Stalinem

Ne, Sovětský svaz nezačal druhou světovou válku. To je čistý hoax. Bylo to nacistické Německo, které se chystalo ovládnout svět, napadlo Polsko a za největšího nepřítele označovalo "židobolševické" Rusko. Sovětské Rusko se jen bránilo.

Poté, co došlo k Mnichovské zradě v roce 1938 a československé území západní mocnosti ponechali Hitlerovi, v SSSR rostly obavy z izolace a z války s Německem, kterou v té době nemohli vyhrát.

Pakt Ribbentrop-Molotov byl způsob, jak SSSR získal čas na vybudování Rudé armády, která později porazila Hitlera.

Kdyby západní mocnosti (Francie a Británie) přijaly nabídky SSSR na spojenectví proti Hitlerovi, žádný pakt by nebylo nezbytné podepsat.

Ze strany SSSR šlo o defenzivní taktiku. Válku začala západní mocnost - Německo. Taková je historická pravda.


2. Prý SSSR okupoval Polsko a proto je agresorem

Ne, okupaci Polska nelze vytrhávat z dobových kontextů. SSSR posunulo hranici na tzv. Curzonovu linii, kterou v dobách polsko-sovětské války (1919-1921) preferovali zpočátku i západní mocnosti.

Kontext byl jiný než dnes, kdy území polského státu nikdo nezpochybňuje. Vinit historické aktéry z pohledu současnosti je školskou intelektuální chybou, kterou velmi rádi zneužívají demagogové, když se jim to hodí.

SSSR i podle uznávaných britských historiků okupací Polska a Pobaltí v roce 1939 vytvářelo obrannou linii, neboť počítalo s tím, že Hitler časem SSSR napadne.

Alternativou nebylo svobodné Polsko, ale to, že by Hitler ovládl celé Polsko. Na ruských okupovaných územích nedošlo k systematickému vyhlazování Židů a Poláků. Pokud by hitlerovské Německo obsadilo celé Polsko, počet obětí koncentračních táborů by byl daleko vyšší.

3. Prý SSSR spáchal katyňský zločin a proto si nezaslouží díky za osvobození Polska

Katyňský zločin je samozřejmě zavrženíhodný. Nejčastěji se uvádí počet 15 tisíc polských zajatých vojáků, kteří byli v roce 1940 zavražděni.

Je to strašné, jen rovněž nelze zapomínat na historický kontext: Když Polsko napadlo Rusko v roce 1919, tak se do zajetí dostalo 100 tisíc rudoarmějců, po krutém zacházení v polském zajetí zemřelo 16-18 tisíc rudoarmějců (údaj podle polského, ne ruského historika).


Podle běloruského historika Mališevského šlo dokonce o 50 tisíc zajatců, kteří nepřežili polské zajetí.

Podle Oskara Krejčího bylo toto "jedním z impulsů pro katyňský zločin o dvě dekády později". To tento zločin nijak neomlouvá, ale je třeba znát celou pravdu o vzájemných polsko-ruských antipatiích z minulosti.

Navíc, během osvobozování Polska zahynulo více než 600 tisíc sovětských vojáků. To je počet, který si zaslouží úctu. Odbavovat se na jejich hrobech, ať už je bolest za Katyň jakákoliv velká, je prostě zvrácené.

4. Prý v Rudé armádě nebojovali jen Rusové, ale i jiné národy

Ano, to je pravda. Zaprvé ale převážná část vojáků Rudé armády byla ruské národnosti. Rusko tvořilo nepoměrně největší národ v SSSR a rádi to Rusku připomínají všichni, co ho viní za studenou válku či za Srpen 1968. Je pokrytecké neuznat jim jejich největší zásluhu na porážce fašismu, ale kopat do nich za všechno, co spískal SSSR?

Zadruhé, Ruská federace je nástupnickým státem SSSR, čili když chceme vyjádřit dík osvoboditelům ze SSSR, diplomaticky se to dělá tak, že ji vyjádříme Ruské federaci.

Zatřetí z pohledu národnostních statistik zemřelo ve válce s nacisty 14 milionů Rusů. Žádný národ si nevytrpěl více. A díky nim dnes žijeme ve svobodě.

5. Prý nás osvobodili také Američané a další

Nás na Slovensku osvobodili Rusové, respektive Rudá armáda. Ta zásluha je tak dominantní, že mezi zahraničními armádami prostě musíme vzdát hold Rusům. Takový je fakt.

A relativizovat zásluhy Rusů z hlediska národnostního složení SSSR je choré. Představte si, že by dnes někdo odmítl hovořit o tom, že část Evropy osvobodili i Američané s argumentem, že mezi nimi přece byli i etničtí Indiáni či Afričané.

Je to stejně absurdní, jako znevažovat památku Rusů, kteří nás osvobodili, vypočítáním desítek národů, které bojovaly proti fašismu.

Jen připomenu, že Američanů při našem osvobozování zemřelo něco přes 100 vojáků, zatímco rudoarmějců téměř 150 tisíc.
Ano, záleží na každém lidském životě, ale když mluvíme o holocaustu, také nedáváme na jednu úroveň 6 milionů Židů a možná sedm Indů, co tu tehdy náhodou žili a zemřeli v koncentračním táboře. Že ano.

6. Prý nás sice Rusové osvobodili, ale potom po roce 1948 jsme byli jejich satelitem

Zaprvé, jde o dvě různé události. I ti nejmilitantnější antikomunisté asi chápou, že kdyby nás neosvobodili od fašismu, časem by slovanské národy byly vyhubeny / zotročené, neboť tak kázala nacistická ideologie.

Srovnávat to řekněme s Husákovou normalizací, kdy lidé normálně fungovali, měli byty, školy, nemocnice a práci - to asi neobstojí ani v těch nejabsurdnějších konspirací.

Ne každému se musí líbit komunismus, ale dávat ho na stejnou úroveň fašismu je zhruba stejná hloupost, jako dávat na stejnou úroveň fašismus a křesťanství za to, že křesťané v novověku upalovali čarodějnice a totalita pronásledovala lidi za jiný názor.

Zadruhé do sovětské sféry vlivu jsme se dostali nejen díky Stalinovi, ale také díky Churchillovi a americkým prezidentům, čili jde o i o odpovědnost Západu. Byla to geopolitická dohoda.

Zatřetí, tři roky po válce zde nevládli komunisté, čili ani časově nejde o bezprostřední podmanění Československa Sovětským svazem. Odpovědnost za "studenou válku" mají oba bloky a nejde jen o odpovědnost východní mocnosti.

7. Prý SSSR byl komunistický stát, takže nesmíme oslavovat naše osvoboditele


Ano, SSSR se hlásil ke komunismu. Ale to nebránilo, aby s ním spolupracovaly ve válce proti fašismu západní mocnosti, včetně USA a Velké Británie. Churchill si se Stalinem výborně rozuměli a rozdělili si geopolitické sféry vlivu.

Tím, že vyjádříme úctu našim osvoboditelům, nijak se tím nehlásíme k ideologii, kterou vyznávali. Jde o akt osvobození, o nic jiného. Pokud se pokloníme památce francouzských či rumunských vojáků, neznamená to, že schvaluji vše, co v té době dělali jejich lídři.

Stejně to platí i pro SSSR. Pokud napíšu, že Stalin jako tehdejší lídr SSSR udělal i moudrá rozhodnutí ve vztahu k porážce nacismu, neznamená to, že schvaluji gulagy.

Takové zkratky jsou absurdní. Vyplývalo by z nich, že nemůžete v ničem pochválit Brity, neboť mohli za nelidské kobercové bombardování či Američany, protože použili atomové zbraně.

Ano, ve válce se děly nelidské věci. I před ní i po ní. Ale to nic nemění na tom, že našim osvoboditelům musíme vyjádřit úctu a vděk. A nezapomínat, odkud pocházeli a jménem jaké ideje bojovali. Nemusíme s ní souhlasit, ale musíme uznat, že i ona nás zachránila před fašismem.

Takže ještě jednou a naposledy:

DĚKUJEME Rudé armádě.
DĚKUJEME SSSR.
DĚKUJEME Rusům.
DĚKUJEME ZA vítězství nad fašismem.
DĚKUJEME ZA SVOBODU A ZA MÍR!


Končí svůj příspěvek na facebooku Ĺuboš Blaha.



117 komentářů :

  1. Když Polsko napadlo Rusko v roce 1919, tak se do zajetí dostalo 100 tisíc rudoarmějců, po krutém zacházení v polském zajetí zemřelo 16-18 tisíc rudoarmějců (údaj podle polského, ne ruského historika). - to nie je pravda - Rusko požiadalo Poľsko o recipročné postavenie pomníka sovietskym červenoarmejcom zajatých po sfušovanej ofenzíve Tuchačevským - uvádza sa cca 200 000 - asi - 20 000 sa vrátilo domov, Poľsko striktne uvedený pomník nedovolilo postaviť,

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ať mne někdo poučí, dle mých informací zahrnuje info od mého bývalého polského kolegy, Rudá armáda se pokusila probít přes Polsko do Německa na pomoc tamním komunistům. Poláci je zastavili někde u Varšavy a dále je info o vojenských zajatcích asi pravda.
      Nezmiňují se zde přípravy útoku na SSSR Německem spolu s Polskem , kderému měla údajně zabránít na poslední chvíli Velká Británie (Ribbentrop-Molotov pakt byl zřejmě uzavřen následně??). Tak babo poraď jak to teda bylo.

      Vymazat
    2. 8:06

      V životě jsem neslyšel o tom, že by se "Rudá armáda pokusila probít přes Polsko do Německa na pomoc tamním komunistům". Z podstaty je to tak absurdní představa, až to uráží rozum. Vím jen o pokusu získat zpět bývalá území. Ale po hospodách se toho napovídá, mnohdy i daleko větší nesmysly, zvláště před zavíračkou.

      Polsko vyjednávalo s Německem o společném útoku na SSSR tajně. S Británií to nemělo nic společného.

      Vymazat
    3. 8,06
      Pravda je asi taková, že sovětsko ruská válka měla kořeny ve zvrhlých představách generála Pilsudského, který chtěl vytvořit "Velké Polsko" od Baltského k Černému moři. Samotní Rusové se podpisem brest litevského míru vzdali značné části svého území. Agresorem v této válce byli jednoznačně Poláci, kteří si, mimo jiné, nárokovali těšínsko. Proto proti polákům v oné válce bojovala i armáda nově vzniklého Československa.
      Počty umučených a zabitých ruských zajatců se různí, podle zdrojů, ale i ty mírnější polské přiznávají počet srovnatelný s Katyní.
      Nesnáším každé násilí, ale sám zastávám názor, že není kouře bez ohně. A V Katyni měli Rusové Polákům co oplácet. Leč, v dnešní době, kdy se přepisuje historie a vytrhávají věci ze širších souvislostí, se veřejnost balamutí jedním násilím bez uvedení příčin, které k němu vedlo. podobně se nám dnes snaží dobrotrusové popisovat odsun Sudetských Němců, jako zvěrstvo spáchané na nevinných, aniž by k tomu dodali, že v posledních československých, předválečných volbách volili sudeťáci z 90% Konráda Henleina a značný počet z nich do jeho partaje i sama a dobrovolně vstoupila. navíc, odsun probíhal krátce po válce, ve které zahynulo přes 350 tisíc našich spoluobčanů, většina jako bezbranných vězňů v plynových komorách a na popravištích.

      Vymazat
    4. 9:02 Souhlas.

      Vymazat
    5. 8,20
      Já bych brity až tolik neomlouval.Ve dvacátém asi ne, ale vím, že v době rusko finské války měli britové choutky finům pomoct. A nebyl v tom nezištný úmysl. Nenávist britských politiků ke komunismu byl a je známý.
      SSSR nebyli žádní svatoušci, ale v uplynulém století je západ, co do počtu agresí, o několik koňských délek jasně porazil.
      Paradoxně, komunistické vedení bylo věhlasné svým diletantismem, mající své kořeny v klientelismu a kariérismu. Tedy přesně v tom, co začíná likvidovat současný západ. Stále častěji sleduji kokteil neschopnosti, korupce a protekcionismu. A tak, jak na to dojeli komunisté, dojedou na to i dnešní "kapitalisté". Otázka nezní zda, ale kdy.
      daleko větším rébusem je, co ho nahradí.

      Vymazat
    6. 9:30

      Vůbec bych si nedovolil Brity, po tom co předvedli v historii, sebeméně omlouvat. Ale konkrétně v této věci, kdy Polsko vyjednávalo tajně s Německem, neměli a ani nemohli hrát žádnou roli. To už by pak nebylo jednání tajné a jistě by se o tom dnes vědělo.

      Vymazat
    7. Z Wikipedie: Sovětský útok západním směrem, přes území Polska měl také druhý důvod, a to snahu rozšířit komunistickou revoluci v Evropě. V té době probíhaly komunistické revoluce v Německu a v Maďarsku a Sověti se těmto revolucím snažili pomoci. Tu prvně informaci mám od kolegy poláka a nemám důvod mu nevěřit. Poučení, se učit, se učit, se učit. Historii píšou vítězové a většinou je to snaha aby po sobě nechali něco pozotivního...

      Vymazat
    8. Před cca 2.lety jsem četl článek od nějakého Rakouského historika. Podle něj byl Katyňský masakr operace pod falešnou vlajkou. Masové hroby objevil údajně wehrmacht a bylo to světu prezentováno německým červeným křížem. " Ó jak byli ti Němci náhle ušlechtilí, když před tím převálcovali Polsko a zmasakrovali Waršavu " Podle jeho tvrzení neodpovídá časová posloupnost masakru a pobytu Rudé armády v daném prostoru. Bohužel ten text nemohu najít. :(

      Vymazat
    9. 13.18 Dle výnosu Evropského soudního dvora ve Štrasburku z roku 2014 nemají Sověti s Katyní nic společného , na podzim 1941 , kdy se to stalo, tam již dávno Rudá armáda nebyla , území bylo obsazeno Němci !

      Vymazat
    10. A perla:
      Komunistu Ondráčka v Doněcku vítali na oslavách jako českou delegaci. Dělá nám ostudu, vzkázal Petříček

      Ministr Petříček jen dává štěky, po volbách bude bez práce.

      Vymazat
    11. 12:47

      Do wikipedie si napíšu co chci, změním to třeba 5x denně a pokaždé jinak. Nicméně ani toto samozřejmě neříká, že "Sověti se chtěli probít přes Polsko do Německa", ale vítězství Sovětů mělo posílit význam SSSR a tím zprostředkovaně i komunisty v ostatních zemích.
      Vy zjevně nebudete moc velký myslitel a proto byste úvahy nad rámec rodinných záležitostí měl raději přenechat jiným.

      Vymazat
    12. Karel Straka 15. května 2019 13:18

      Chceteli najít něco nekorektního k západu, nesmíte hledat přes Google! Zadržují a nezveřejní informace, které jsou proti amerikanizaci světa, to si uvědomte a zapamatujte. Já když vidím, jejich všude vyhřezlé G na androidech, tak se mi zvedá kufr!

      Ramón

      Ps. Je škoda, že NR, jede přes G voko.

      Vymazat
    13. K 8:06
      Veřejné knihovny jsou plné knih, které ještě nejsou poznamenány současnou dobou, věnují se faktům. Pokud chcete poučení, tak čtěte, ale poslechu ČR PLUS A ČT a dalším, zejména britským tkzv. doku pořadům se vyhněte. Tyto pořady jsou určeny lidem, kteří ani nevědí, kde leží ČR, Slovensko,- to si pletou velice. Takovýmto gumám se začínají naši mladí velice podobat a potom se nelze divit, že je tu vrstva, která podporuje USA a VB v konfrontaci s Ruskem. Do dutých hlav lze nalít cokoli. Všechny ty blbosti o osvobození-neosvobození jsou cílená manipulace a bohužel, naskakuje na to spousta pitomců. S těmi se pak dá manipulovat jak je libo.

      Vymazat
  2. No celkem bych souhlasil. Otázka Katyně je dosu nejasná.Stalin a gulagy, co dělali američtí občané armáda a president proti masakrování povodních obyvatel. Napřed je nahnal do rezervací a poté když tam byly nalezeny vzádné kovy, nafta a pod. vyhnal je podruhé
    Stalin v daleko kradší době udělal ze zaostalého Ruska a ostatních sovětských statů vyspělý svaz států. Kde se každý mohl vzdělávat a zaručeně se jim žilo lépe než lidem v USA. Alespoň tam zlikvidoval negramotnost
    Což nelze řídi o většině "takzvaně kulturních západních států. Nechte již Stalina spát. Nikdo z našich "úspěšných politiků" nedokázal tak rychle vzdělat národ. No našim se tak daří vrátit do do doby středověku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stalin převzal stát s dřevěným pluhem a odevzdal jadernou mocnost...

      Vymazat
    2. Je zajímavé, že elfové i trollové dosud nezasáhli do diskuze. Že by spali? Nebo mají instruktáž Na Tržišti?

      Vymazat
    3. Pane A9:16, nevyťahujte džina z flaše a tešte sa rozumnej kludnej a nikým nerušenej diskúzie. Môj profil Ukrofil.

      Vymazat
    4. Cest a slava Rude armade ... armade ktera porazila a zvitezila nad fasistickym nemeckem slava neporazitelnym sovetskym vojakum kteri osvobodili cs. republiku od nacisticke okupace cest vsem padlym prislusnikum Rude armady kteri polozili sve zivoty za nasi budoucnost

      Vymazat
    5. 8:51 Přesně tak Stalin byl jejich nejlepší president. A zachránce všech Slovanů kteří by jinak vyletěli komínem.

      Vymazat
    6. 11:02 i když byl gruzín

      Vymazat
    7. Ukrofilko! Tancuj, tancuj, vykrúcaj

      1.
      Tancuj, tancuj, vykrúcaj, vykrúcaj,
      len mi piecku nezrúcaj, nezrúcaj,
      dobrá piecka na zimu, na zimu,
      nemá každý perinu, perinu.
      [:Tralala, tralala, tralalala lalala, lalala.:]

      2.
      Stojí vojak na varte, na varte,
      v roztrhanom kabáte, kabáte,
      od večera do rána, do rána,
      rosa naňho padala, padala.
      [:Tralalala,...:]

      3.
      Dobil cigán cigánku, cigánku,
      po zelenom župánku, župánku
      a cigánka cigáňa, cigáňa,
      po zadečku vidlama, vidlama.
      [:Tralalala,...:]

      4.
      Mala som ja rukávce, rukávce,
      dala som ich cigánce, cigánce,
      ciganečka cigánka, cigánka,
      vyčaruj mi synečka, synečka.
      [:Tralalala,...:]

      5.
      Keď ja budem čarovať, čarovať,
      musíš mi ty niečo dať, niečo dať,
      štyri groše, lebo päť, lebo päť,
      bude šuhaj ako kvet, ako kvet.
      [:Tralalala,...:]

      Vymazat
    8. V otázce Katyně je dnes prakticky jasno. Nejen článek :
      https://www.hlavnespravy.sk/myty-druhej-svetovej-vojny-katyn-represie-sa-odohrali-v-case-ked-bola-oblast-okupovana-nacistami/1739949, řada dalších dokládají, že z hlediska vnitropolitického boje v rámci rozpadu SSSR (Jelcin a spol.) byla vyhotoveny falzifikáty, které měly dokladovat podporu západnímu pojetí viny Rusů. To že jde o lež dokládá i to, že rodinní příslušníci popravených a exhumovaných důstojníků Polska se nemohou domáhat odškodnění, protože jejich polské soudy též prokázaly, že důkazy o vině Rusů jsou falzifikované.

      Vymazat
  3. Blaha ako vždy priniesol velmi dobrý článok. Ďakujem N.R. za jeho spristupnenie tu. Je dnes nespochybnitelné že druhú svetovú vojnu začalo Polsko paktovaním jeho najvyšších predstavitelov s Hitlerovským Nemackom a následnou vojenskou agresiou voči Československu obsadením Tešínska a severného Slovenska. Prinajmenšom ak sa tu posúvame v Európe s dátumom začiatku vojny od napadnutia ZSSR Wehrmachtom do čoraz skoršieho medzivojnového obdobia cez údajné "napadnutie Polska údajným Russkom". Niekto nám tu nerešpektuje povojnové hranice dnešného Polského štátu pri stanovovaní agresora a obete. V tomto prípade skôr zapadá do dobového kontextu a rešpektovania štátnych hraníc vojenská agresia Polska voči Československu. To by sme kludne mohli označiť za začiatok druhej svetovej vojny aj napadnutie Nemecka "agresívnymi Rusmi" neďaleko Moskvy, alebo Stalingradu, Alebo napadnutie Nemecka pri pobreží Normandie s vylodenými sa spojeneckými vojskami. A nepochybujem o tom, že keby Hitler vyhral vojnu, títo istí spinotronici by sa točili v novom PROPagandistickom prúde a ohýbali by pravdu v jeho a svoj prospech, keď by ju už spochybniť nemohli. Správne tu ktosi označil Poliakov za notorických vyplakávačov na hroboch Katyně, ktorá ich činnosť verne kopíruje Holokaustovú agendu Židov, kde je celý svet nútený truchliť a počúvať náreky nad touto nazpochybnitelnou tragédiou. Buďto dokazuje, že Poliaci majú najväčší pomer obyvatelstva Židovského pôvodu v štáte, alebo sú prinajmenšom ich učenliví žiaci čo sa týka nekalých kšeftov a truchlenia na takmer storočných hroboch bez najmenšej snahy poučiť sa z takýchto nešťastí a sebareflexie. Môj profil Ukrofil.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych to neotáčel do druhého extrému. 2. světovou válku nezačalo ani Polsko, ani SSSR. Začalo ji Hitlerovo Německo.

      Vymazat
    2. Ak sa bavíme o stanovení začiatku druhej svetovej vojny ako takej, nie iba v súvislosti s Európou, či prinajmenšom zaťahovaním EuroÁzie prostredníctvom Sovietskeho Zväzu, čo tak spomenúť Čínsko-Japonskú vojnu: http://afinabul.blog.cz/0905/ako-americki-bankari-rozputali-druhu-svetovu-vojnu-iii .Môj profil Ukrofil.

      Vymazat
  4. Zcela odlišný výklad dějin podává kniha N. V. Starikova Kdo přinutil Hitlera přepadnout Stalina. Je to úchvatné čtení současného ruského publicisty zabývajícího se historií. Dílo pomáhá pochopit i současné světové události a jejich pozadí. Vřele doporučuji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vďaka za zaújmavý návrh.

      Vymazat
    2. Souhlasím a doporučuji přečíst si knihu N.V. Starikova "Kdo přínutil Hitlera přepadnout Stalina". Já jsem podle uvedených informací naznal, že že to byli britské a americké tajné služby. A nezačalo to v roce 1941, ale mnohem dříve tím, že si Hitlera vychovaly a podpořily ho při uchopení moci v Německu. Bez britských a amerických peněz by nacisté v Německu nezvítězili a ani válka proti SSSR by neproběhla. Hitlerovské Německo bylo přes švýcarské banky financováno americkými a anglickými tajnými službami. Za nimi v pozadí byli skuteční hybatelé politiky USA a Velké Británie (bankovní oligarchové). To oni měli stát před tribunálem v Norimberku, protože oni zavinili smrt milionů nevinných lidí v Evropě i na dalších kontinentech.

      Vymazat
    3. Dokonce se v této knize Starikova dokládá, že i v známé publikaci Hitlera "Mein kampf" jsou obsaženy myšlenky, které mu narouboval jeho americký přítel Ernst Hanfstaengl s německými kořeny, který byl do Německa vyslán americkou tajnou službou, aby Hitlera doslova vytvořil ideologicky i vlivem.

      Vymazat
    4. Ještě bych doporučil knihy profesora Antony Suttona Wall Street a bolševická revoluce a Wall Street and Rise of Hitler. První je k dispozici i v češtině, druhá zatím pouze anglicky.

      Vymazat
  5. Já mám smůlu, pro jedny jsem rusofil a pro druhé rusofob. Zdejší černobílé chápání, je živeno polopravdami, které nevyžaduje moc přemyšlení. Vztahy mezi Polskem a Ruskem jsou historicky komplikované. Otázkou je, zda Polsko nepočítalo s útokem Hitlera na Rusko, když pak ale následovala dohoda s Riebentropem a útok z obou stran, stalo se samo kořistí (nakonec et item Rusko). Mírové smlouvy často zůstávají jen na papíře. Rusko vedlo existenční boj a dovedlo ho (díky ohromné materiální pomoci USA + záp.spojenců a vytvoření dalších bojíšť Afrika, Itálie a konečná 2.fronta) do vítězného konce.
    Počítání vojenských ztrát, není pro mne hlavní argument. Každý zabitý voják, měl rodinu, které chybí stejně v Americe jako v Rusku. Mám hrůzu ze zabitých civilistů a to jak na straně vítězů, tak na straně poražených. Dnes už nikdo nezjistí kolik dětí bylo zabito při bombardování Drážďán. Proto zpětně hodnotit zásluhy dnešním pohledem, často politicky ovlivněným neberu. Nejvíc mě mrzí, že ze dvou světových válek jsme si neodnesli žádné ponaučení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pacifistovi 9:41!!
      Taky nesnáším násilí a domnívám se, že dějiny by měly exaktně popisovat hlavně násilí, války, teror a pogromy. Otázkou je proč se tak neděje? Proč histerie vždy násilí vysvětluje jako obranu vítězů před poraženými?
      Mám na to logické vysvětlení. Války někdo staletí dopředu naplánoval, desetiletí dopředu objednal u tzv. dobyvatelů a jejich zbraněmi pak i realizoval (se všemi zrůdnostmi, které byly vždy účelové-vyděsit přeživší gojímy).
      Důkaz-příklad: Napoleona poslal do Moskvy (ne do Petrohradu) rodšild, Viléma nahuckal proti Nikolajovi Franc Josef (všichni byli bratranci Hohenzhofové), hitlera poštval proti židům židovský emerikánský obchodníček, který ho vytáhl z kriminálu, koupil mu vlněný oblek a auto a pro NSDAP rotační tiskárnu.
      No a na válkách vždy vydělal iniciátor, objednavatel a plátce oběma stranám. Proč asi a kdo to u všech satanů byl?
      Návodná otázka: co to bylo ořezávání suchých větví (odpověď jedním slovem h........). Neboli kde je sad je i zahradník! Ach zase jsme nuceni psát jinotaje v hluboké ilegalitě, jinak se maže, soudí, vraždí.
      Ďuro Trulo alias Somárik Sprostučký
      P.S:v okamžiku vložení jsem spustil stopky, proč? bude to světový rekord v rychlosti mazání.

      Vymazat
    2. Ďuro, ať nedržíte ty stopky tak dlouho, pokusím se to urychlit. Jste si jistý onou organizovanou skupinou nebo je to shluk náhodný, bohatých jedinců, kteří chtějí investovat bez skrupulí do všeho co vynáší?

      Vymazat
    3. Ďuro Trulo 15. května 2019 17:10, zde máte jedny z těch, které hledáte, rod který zbohatl pouze z válek! Později velice vážení filantropové až do usvědčení dědice a psychopata Johna Eleuthère du Ponta z vraždy.


      Du Pont rodina

      Du Pont rodina ( anglicky: / d U p ɒ n t / [1] , nebo / d j U p ɒ n t /) je prominentní americký rodina pocházející z Pierre Samuel du Pont de Nemours (1739- 1817). Rodina du Pont je jednou z nejbohatších rodin v Americe od poloviny 19. století, kdy založila svůj majetek v obchodu se střelným prachem. Koncem 19. a počátkem 20. století rozšířila své bohatství prostřednictvím chemického průmyslua automobilový průmysl, se značnými zájmy ve společnosti DuPont , General Motors a různých dalších společnostech.

      Du Pont rodina
      Znak Samuela Francis Du Pont.svg
      Znak Samuela Francis Du Pont
      Aktuální region
      Delaware a Pennsylvania , USA

      du Pont de Nemours
      Etymologie
      Du Pont, "Z mostu"
      Místo původu
      Francie
      Členové
      Pierre du Pont de Nemours
      Éleuthère Irénée du Pont
      Samuel Francis Du Pont
      Gov. Pierre S. du Pont IV
      Připojené rodiny
      Rodina Astor
      Rodina Rockefellerů
      Rodina Roosevelta
      Rodina Vanderbiltů
      Tradice
      Římští katolíci
      reformovali (vidět Huguenots)
      Episcopalians
      Motto
      Rectitudine sto
      (Latina pro “stát vzpřímený”)
      Nemovitosti
      Eleutherian Mills (Wilmington)
      Nemours (Wilmington)
      Zámek a zahrady Winterthur (Winterthur)
      Některé bývalé rodinné domy du Pont jsou přístupné veřejnosti jako muzea, zahrady nebo parky, jako jsou Winterthur, Nemours, Eleutherian Mills, Longwood Gardens, Gibraltar, Mt. Kuba a Goodstay. Zájem rodiny o zahradnictví byl v Americe vysazen svými imigranty z Francie a byl také vyživován a pěstován v pozdějších generacích zanícenými zahradníky, kteří se oženili s rodinou. Již v roce 1924 byl du Ponts uznán Charlesem Sprague Sargentem, známým plantmanem a režisérem Arnold Arboretum v Harvardu, jako „rodina, která učinila sousedství Wilmingtonu, Delaware jedním z hlavních center zahradnictví ve Spojených státech. "

      První americký statek rodiny, Eleutherian Mills, který se nachází v Muzeu a knihovně Hagley , byl zachován a obnoven Louise E. du Pont Crowninshield . Ona také pomohla založit National důvěra pro historickou ochranu v 1949. V uplynulých letech, rodina pokračovala být známý pro jeho spojení s politickými a obchodními podniky, stejně jako filantropické příčiny.

      Dva rodinní příslušníci byli předmětem dobře propagovaných trestních případů. Dědic John Eleuthère du Pont byl usvědčen z vraždy zápas trenér Dave Schultz v roce 1996 a dědic Robert H. Richards IV byl usvědčen ze znásilnění své 3-letou dceru v roce 2009. Rodina je líčen v 2014 životopisný film Foxcatcher, se Stevem Carellem hraje John Eleuthère du Pont a Vanessa Redgrave hraje Jean du Pont, manželka Williama du Pont Jr.

      Od roku 2016 se odhaduje, že rodinné jmění bude činit 14,3 miliardy dolarů a bude rozděleno do více než 3 500 žijících příbuzných.

      Ramón

      Vymazat
  6. Časový sled Polsko Sovětské války 1919-1921 byl následující:
    - v listopadu 1918 vyhlásilo Polsko nezávislost
    - v únoru 1919 začala polská armáda obsazovat Bělorusko a západní Ukrajinu
    - v prosinci 1919 stanovila Spojenecká rada východní hranici Polska na tzv Curzonově linii, ležící na přirozeném etnickém a kulturím předělu
    - v květnu 1920 Poláci drželi Bělorusko a pravobřežní Ukrajinu s Kyjevem, přes Kamenec po Karpaty.
    - červenci přešla RA do protiofenzivy která se zatavila až u Varšavoy, kde poláci porazili RA vedenou Tuchačevským na hlavu.
    - do měsíce Poláci vytlačili RA po Vilno a Minsk a plánovali útok na Kyjev.
    - v řijnu 1920 bylo podepsáno příměří a v následné mírové smlouvě Posko podrželo východní hranici, kterou drželo až do 39. roku.

    V tomto harmonogramu ani v souvislostech válečných plánů, příprav a tažení nebylo místo pro konkrétní bojové plány na tažení RA do Německa na pomoc tamní komunistické revoluci.
    Lukeš

    OdpovědětVymazat
  7. Ještě jednu věc ve vztahu k SSSR je užitečné vzít na vědomí.
    Je rozdíl mezi marxismem reprezentovaného Trockým , hlásajícím permanentní revoluci, řízeného mansony, a financovaného světovým kapitálem a bolševismem reprezentovaného Stalinem. Tomu se postupně přes zmasovění komunistické strany, novou ústavu z roku 36 a další kroky podařilo přejít k budování státního komunismu. Díky tomu vytvořit ze SSSR světovou velmoc.
    Lukeš

    OdpovědětVymazat
  8. SSSR nebyl komunistický stát, ale stát budující socialismus. Soudobé útočení opět nacisticky orientovaného světa - EU a NATO na Rusko, nenávistné útoky proti ruskému národu jsou logické a do výzbroje nacismu patří tedy i EUnacismu a NATOnacismu.
    Odpovědnost za vznik 2. světové války a snad téměř stovku milionů obětí mají jednoznačně aktéři Mnichovcské dohody bez rozdílu, tedy Velká Británie, Francie, Itálie, Německo a samozřejmě také součásti tzv. OSY - kam patřilo Japonsko, Německo a Itálie. Jmenovaným zemím přicmrndovali: nejdříve paktování s Hitlerem Polsko a na stranu Hitlera se vojensky přiklonilo Maďarsko, Slovensko, Chorvatsko, také solidně prolezlé země nacismem.
    Prvním nacistou hitlerovského typu v Evropě byl polský diktátor MARŠÁLEK PILSUNDSKI, KTERÝ KRÁTCE PO KONCI 1. SVĚTOVÉ VÁLKY VTRHL NA ÚZEMÍ RODÍCÍHO SE SSSR, ZPUSTOŠIL VELKOLU ČÁST BĚLORUSKA A ZÁPADNÍ UKRAJINY, POVRAŽDIL ZDE DESETITISÍCE CIVILISTŮ, I VYHLADIL CELÉ OBCE, JAKO POZDĚJI U NÁS HITLER LIDICE! POLSKO AŽ DO R. 1939 okupuje nemalou část Ukrajiny, Halič, Lvovsko, kdy toto území náležející SSSR obsazuje vojskem SSSR. Pobaltské země prolezlé neméně nacismem než Polsko, kupodivu smlouva Ribbentrop-Molotov dává na pospas SSSR - do doby vypuknutí válkY proti SSSR.
    Jak vznikla smlouva Ribbentrop-Molotov? SSSR marně se doslova vnucoval Velké Británii návrhem dohody o spojenectví proti Německu v případě války - ale V. Británie delegovala na jednání vždy nekompetentní uředníky a navíc týdny trávícími na cestách k jednání!!! Němci nebyli blbí a tuto neoochotu Britů pochopili jako neoochotu bojovat a tak bleskově byla Němci navržena SSSR smloluva o neútočení. Dojednána a podepsánba nebyla v Brlíně ani Mnichově, ale v Moskvě! Toto jednání Velké Británie je viníkem vypuknutí 2. světové války a proto Británie by měla platit reparace za 2. světovou válkolu vzniklé škody.... Kdyby Západ nepodporoval Hitlera, válka nemusela být. Jenže válka měla být existeční spásou pro světovou diktaturu kapitálu a záhubou pro rodící se diktaturu proletariátu v některých zemích, to byly cíle Západu. Že vše nedopadlo tehdy jak si Západ přál - a jak by mohlo, když na Západní frontě vstoupily i USA do války až pár měsíců před jejím koncem - také stále v naději, že Rusko nakonec tíhu války neunese, že vykrvácí a zhroutí se. Vylodění v Normandii - to bylo z hrůzy, že Rudá armáda skončí na pobřeží Atlantiku a kanálku La MANCHE. A vrchoL, všeho, jak odkryly archivy Velké Británie: Churchill na konci války vyjednával s generalitou SS a wehrmachtu o přezbrojené a znovuotočení fronty s podporou Západu proti SSSR. Tedy Západ i na konci války podporoval nacismus proti SSSR. Jenže na tento návrh nepřistoupil president USA Roosevelt a tak Churchillovi sklaplo. Takový byl Churchill podvodník, oddaný koloniálnímu systému svého království, i on má na svědomí tisíce povražděných nevinných, jemu byla demokracie zcela ukradená. Žádný charakter, právě naopak despota, jak ho líčí ve své biografii i jeho manželka. Vcelku ostuda lidstva, chlouba diktatury kapitálu. A mimochodem: dobu jsem prožil a tak nepíši "jedna paní povídala".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík 10:17.
      Ano, je to tak. A podsouvání výkladu měnícího tyto dějiny do škol, je zločin.

      Vymazat
    2. 10:17!
      Hluboká poklona!!
      Exaktní dějinná zkratka bez zabřednutí do vysvětlování, není co dodat ani zlepšit. Na tom se dá pouze stavět.
      s úctou Ďuro Trulo

      Vymazat
    3. Tento komentář odpovídá tehdejší realitě. Je v souladu s knihou N.V. Starikova "Kdo přinutil Hitlera přepadnout Stalina", kde jsou popsány dosud neznámé detaily, které to potvrzují.
      Doporučuji se s knihou seznámit, protože nenajdete v záplavě literatury o historii nacismu a vzestupu Hitlera po I. světové válce lepší zdroj informací.

      Vymazat
    4. Odmyslím-li si pozdější bláboly o "úspěších" budování socialismu, musím konstatovat, že se mi dostalo kvalitního vzdělání od téhož systému od učitelů, kteří tu dobu zažili a nepotřebovali měnit dějiny. Navíc i rodiče byli v souladu s nimi. PS. Jsem nekomunista po rodičích, dovolím si tedy tvrdit, že výchova dětí v rodině a školou(společností) v raném věku má vliv na charakter osobnosti. Možná se dá vyjádřit matematicky a + a atd. ale vždy bude převažovat sociální skupina rodiny i v negativním vývoji dospívajícího.

      Vymazat
    5. Ano, děkuji. Doplním Váš skvělý výklad o drobnost, protože se blíží výročí.

      K napadení Sovětského svazu mělo dojít 1. července 1945 - Operace Nemyslitelné. Materiály o plánované operaci byly odtajněny teprve před několika lety.

      Vymazat
    6. Pánové opravdu dík, zde jsem získal přehled v kostce, lepší než na gymplu.

      Vymazat
  9. Z historického hlediska a vytvoření si představy o problémech na pomezí Polsko - Ukrajinském je třeba brát v úvahu rozdílné zájmy .... otázkou je čí zájmy (Volyně, Polesí, Haliče, Podolí, atd).
    Mrknout se na historii Ukrajinské OUN a UPA, na chování Poláků na uvedeném území v meziválečných letech ...
    Co se zabitých týká, ta oblast je krvavá jako málokterá jiná v Evropě a máslo teče po hlavách všem stranám. Jediný kdo zažíval teror ze všech stran byly místní obyvatelé, snažící se žít nestranný, obyčejný život.
    ABC
    Na youtube lze dohledat filmy s tohoto období.

    OdpovědětVymazat
  10. Tak pane Bláha, tohle se vám opravdu nepovedlo!!!!! 90% BLÁBOLU A POLOPRAVD, nemám čas vám ty vaše bláboly rozporovat, ale za celkem dlouhej život jsem větší sračku prolhanou nečetl, tohle sned nebyli schopni napsat ani rudí zločinci před rokem 89.Pouze totální prokremelští zoufalci vám tady budou tleskat. Není vám z té vaši lži tak trochu na blití?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A ani rozporovat nemůžeš. Historii nezměníš ani kdyby jsi se anonymě utroloval. Bredy

      Vymazat
    2. Zatím ses tady zoufalče Pepku11:03 vyblil ty. A když tedy nemáš čas rozporovat, zalez zpět do své díry.

      Vymazat
    3. Pro 11.03 G.B.Shaw: Moudrý napadne článek protiargumenty, hlupák autora článku.

      Vymazat
    4. Dědek Paukler se probudil,radosta a blbosta jsou zatím na nočníku.......

      Vymazat
    5. 11:03 Nechci rýpat, ale dojmem bibliofila dvakrát nepůsobíš.

      Vymazat
    6. 11:03!!
      Váš dlouhý život byl vykompenzován krátkou paměti a totální absencí myšlení i morálky. A závěrem zkouška z formální logiky: Pokud nemáte čas argumentovat a rozporovat, jakto že máte čas a chuť se vůbec vyjadřovat a to absolutně negativně? Odpovím si sám, je to trolí povinnost zpochybňovat pravdu, urážet slušné lidi a mást študentíky za 30-stříbrných od šoroška. Inu stříbro nebo olovo - obojí nesmrdí, ale olovo bolí a ubližuje.
      DT a SS ZV

      Vymazat
    7. 11:10Tak tohle není historie, ale prach sprostá lež.Pro dalších 5 zmatených soudruhu. Gratuluji, rudí komisaři.

      Vymazat
    8. Jak vidno, na inteligenci nestačíte rozvračečíčkové (11:55 13:42 17:44). GBS tu seděl, dík.

      Vymazat
  11. Současnost vypadá asi následovně: Rusko buduje svoje ozbrojené síly. Vybavuje je soudobou technikou, cvičí v polygonech i v probíhajících válečných konfliktech, stará se o život vojáků a jejich zabezpečení včetně rodin, bydlení atd. Zároveň připravuje na obranu i civilní obyvatelstvo. Zavedlo brannou výchovu do škol, vybudovalo Národní gardu, umělci natáčejí filmy oslavující obránce vlasti (nikoliv agitky z 50. let. To dělají Američani s Rambem) atd. Služba v armádě je pro Rusy ctí. I když je v ní stále více dlouhodobě sloužicích profesionálů (kontrakťorů), je zachována branná povinnost. A Evropa? Všeobecná branná povinnost je politickým tabu. Stále militantnější a stále bohatší neziskovky, politici i "umělci" přesvědčují lidi, že vlast je pojem troglodytů, láska k vlasti je projev nacismu a xenofobie, rodina je v tom lepším případě svazek několika jedinců, ale také vlastně přežitek. Gendrističtí fanatici učí na školách, včetně VŠ, že pohlaví si určuje každý sám jak a kdy se mu to hodí, ve školkách si kluci v holčičích šatičkách hrají s panenkami a maminky ve slabikářích spravují auta a jsou manažerkami zatímco táta v zástěře vaří kašičku.... Jsme prostě in!!! Rusové oslavují vítězné hrdiny v Průvodech nesmrtelných a pořádají vojenské přehlídky a Evropa pochody úchylů v kožených postrojích s pštrosím pérem zastrčeným v zadku. A politici jdou v čele.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro 12:48 Amen znamená souhlas,potvrzení vyřčeného. Je to tak?

      Vymazat
  12. Západ ukradl československé zlato. Část vydal Hitlerovi:

    https://cz.sputniknews.com/ceskarepublika/201905159885700-zapad-ukradl-ceskoslovenske-zlato-cast-vydal-hitlerovi/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za důležitou informaci.

      Vymazat
    2. 11:56 Není za co pane je to třeba vědět.

      Vymazat
    3. Raz mi tak jeden rusofob a análny alpinista Washingtonu vykladal, kam socialistické Československo, niekdajšia výkladná skříň Masarykovho demokratizmu to dotiahlo, keĐ sme vraj boli po vojne na jednej štartovnej čiare. Okrem iného som poukázal nato ukradnuté zlato, že je to v rozpore o teorii jednej štartovnej čiare. Nevedel čo rýchlo oponovať, tak rýchle siahol po argumente, že aj Talianom to zlato naši spojenci ukradli. Reku fajn, spoločenstvo demokratických štátov je jedna velká šťastná rodina, kde každý hladí ako obtiahnuť toho druhého:-). Môj profil Ukrofil.

      Vymazat
    4. Se zlatem je to složitější. Němci brzy po 15.březnu převezli naše zlato do Berlína, cihly přetavili a označili za vlastní. Říšské zlato bylo ukradeno z bank dobitých území a ze soukromého majetku. V tom mišmaši byl i náš ukradený zlatý poklad. Po pohybu zlata po válce pátrali jak Američané, tak Rusové. Kolik se ho opravdu nalezlo se asi nedozvíme. Někde psali, že část si Němci odvezli do Argentiny, něco měli uloženo ve Vatikánu, jako fond pro útěk z Evropy. Zbytek, z nálezu se parcialně rozdělil mezi poškozené. Námi nárokovaná část byla v depozitu USA
      a jeho návrat byl pdmíněn vyplacením náhrad za znárodnění majetku americkým občanům. Někdy v 70 těch letech za Husáka se náhrada provedla a zlato se vratilo. Bylo by dobře, kdyby se vyjádřil odborník a nejen já amatér.

      Vymazat
  13. Já nemám co řešit, severní Čechy osvobodila Rudá armáda. V Oseku popravila hrobnici a hostinského, kteří zavraždili sestřeleného amerického letce. Udělala to bez zbytečných průtahů a kvalitně, i za to jí děkuji. Neznásilňovala, pouze štípla dědovi hodinky, za což byl pachatel seřezán nadřízeným do krve a to bičem na koně. Hodinky s omluvou vráceny,takže korektní jednání. Snad by to takhle zmákli i jiní, dávaní nám za vzor civilizovaných armád.

    OdpovědětVymazat
  14. Když už se tady probírají všelijaké názory o tom, jak Rudá armáda osvobozovala nebo okupovala státy Evropy, chybí mi tu jedna důležitá informace. Proč USA dodnes okupují Německo. Proč zvolení německého kancléře podléhá schválení USA. Kancléřský pakt. Něco podobného ze strany Ruska neexistuje.
    Tonda z Ústí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní15. května 2019 13:28
      USA okupují Německo, protože jsou pragmatici. Vědí, že se těžko dobývá, ale lehko se ztrácí. Rusové z Německa odtáhli, protože se více řídí ideologií. Ale vlastně spíš proto, že se stali stejně jako Německo, okupovanou zemí. O zbytku tábora míru nemluvě.
      Rusové ale pracují na znovuzískání své suverenity. Stejnou cestou bychom se měli vydat i my, středoevropský bývalý tábor míru. P.K.

      Vymazat
    2. Toníku, USA samozřejmě Německo neokupuje a zvolení kancléře samozřejmě žádnému schválení z USA nepodléhá. Nesmíš tak hltat ty nesmysly ruské propagandy.

      Vymazat
    3. Toniku, striknul jsi si pri psani tveho vyblitku do teplaku?-)

      Vymazat
    4. V tom kradení se přece vyznamenala USA armáda. když si přijela pro štěchovický poklad a archiv hned s celopu ozbrojenou kolonou náklaďáků nějaký měsíc po 2. světové válce odkudsi od Aše. Ale čo bolo, to bolo, terazky jsme v Mesopotámii - tam se obzvláště zdařile podařilo rozkrást US army hned celé muzeum se sbírkami z počáteční fáze zrodu homo sapiens v hodnotě mnoha miliard dolarů! Ostatně vykrádání památek v koloniích patřilo k "dobrým mravům" všech koloniálních států, Británie a Francie především. O tom vědí hodně nejen v Egyptě! To byla zlodějina povýšená na průmysl kradení! Ostatně jak je pro diktaturu kapitálu "dobrým" zvykem.

      Vymazat
  15. Sověti žádnou studenou válku nezačali, Sověti měli zájem řešit si své problémy a ne pouštět se do přetahovaček s USA.

    Taky se mi nelíbí ta automatická představa, že Západ je vždy v právu a má pravdu a Východ se musí poměřovat.

    OdpovědětVymazat
  16. Komunistu Ondráčka vítali na oslavách v Doněcku. "Dělá nám ostudu", vzkázal Petříček. Díky za radu, vzkazuji Petříčkovi. Teď už vím koho budu na 100% volit do EU.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiné vítali na sjezdech sudetoněmeckého landsmanšaftu až z toho české vládní kruhy tiše ejakulovaly.

      Vymazat
    2. 16.22 nic není horší jak podporovat Rusa.To raději ten dnešní landsmanšaft. Ten není určitě tak nebezpečný, jak dnešní RUS.

      Vymazat
    3. 17:38
      Kdyby hloupost měla křídla, tak se vznášíte, jako holubička.

      Vymazat
  17. https://www.armadninoviny.cz/zkaza-suchoje-jako-vysledek-ruske-mentality1.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 16:52 Počkejme na závěr vyšetřování. Ty informace v článku na odkazu jsou "takové bulvární".

      "Pilot nevypustil palivo". Jiný autor uvádí, že SuperJet vypouštěcí ventil paliva nemá. Když se už vypouští, tak se nesmí znovu do "svého mraku paliva" vletět a při kroužení je to problém bez komunikace s věži. Mrak se větrem posouvá. Jak to v kritické situaci hlídat?

      "Pilot měl létat do vyprázdnění nádrží". Jak létat okolo Moskvy, když neměl komunikaci s věží a okolo spousty letadel?

      "Pilot dosedl špatně a proto uhořeli lidé. Ti, co místo evakuace tahali své kufry za nic nemohou." Jiný autor uvádí: "1 palubní kufr = jeden mrtvý". Norma na opuštění SuperJetu je 90 sec. 37 to stihlo za 65 sec. Těch 41 co to nestihli se nadýchali zplodin a "snad v bezvědomí" uhořeli. Zaručeně by chtěli ven, pokud by mohli. O pár kufrů méně venku by jistě znamenalo o pár živých více a pilot to nijak neovlivní.

      Tak nevím, ale zatím mi logika říká, že autor pomlouvající piloty není takový odborník a jeho článek v části k této nehodě je tendenční.

      Vymazat
    2. 18:50
      Armádní novinky jsou známý bulvární blábol od Křetínského. S armádou samozřejmě nemají nic společného a už v minulosti několikrát zveřejnili naprosté hlouposti. Nemá smysl řešit.

      Vymazat
  18. Blaho, ja ti zase pripomenu, ze Rusko zapira, ze 2.sv.valka zacala v zari 1939. Protoze ze zapadu na Polsko zautocili nacisti a z vychodu rusti bolsevici, kteri popravili v Katyni cely polsky dustojnicky sbor ranou do tyla.
    Takze pro jistotu pro Rusaka zacala 2.sv.valka az utokem na CCCP.
    Rusak totiz nikdy neprizna, ze on sam rozpoutal 2.sv.valku jako agresor.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 16:59 Ty v tom máš guláš jak od Pohlraicha.

      Vymazat
    2. 16:59 Druhá světová válka začala, když Polsko okupovalo těšínsko, to je co?

      Vymazat
    3. 17:17 Myslis gulas z lidskeho masa, ktery se v CCCP varil behem let hladomoru?

      Vymazat
    4. 17.30 Kolik do něj dávala vaše babička nebo matka cibule?

      Vymazat
    5. 18:33 Matku sežral jako první a ze ségry udělali huspeninu.

      Vymazat
    6. 17:30 - 19:02
      Pozastavený mentální vývoj, bývá často zapříčiněn i méně kvalitními potravinami z dovozu.

      Vymazat

  19. TOHLE je teprve jízda:

    Naučte se pracovat se siderickým informačním kyvadlem ať poznáte, kdo neníruský fízl.

    Petr Cibulka - lídr hnutí Pravý Blok do EP
    https://www.youtube.com/watch?v=-6JZcAGFe1k




    OdpovědětVymazat
  20. Není možné nahlížet roky 1938,1939 a rok 1945 dnešním pohledem! Dějiny se nedají poměřovat zpět. Jenom bych připomněl, že máme 30 let od listopadu 1989 a já jsem se dodnes veřejně nedozvěděl, co se tehdy vlastně stalo.Kdo,kdy, komu a za co byla předána moc, kdo skutečně organizoval "Národní", "mrtvého" studenta Šmída, alis agenta STB Zifčáka a která část STB / KGB / a ÚV KSČ "zvítězila" , rozdělila si moc a "bačuje" zde prakticky do teď!!! To je důležité vědět a je určující! Co se stalo těsně před válkou a po ní, je sice také zajímavé, ale pro dnešek už méně důležité! Třeba "Katyň" je silné téma, ale co udělali Poláci Rusům před cca 20 lety před "Katyní" / hromadné popravy desítek tisíc ruských zajatců !!!/ , o tom se nehovoří a ony "dějiny" je nutné brát kauzálně a nic nevynechávat! "Spravedlnost" v dějinách je hodně ošidná a vždy je zatížena většinou malou objektivitou interpreta!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To vam jednoduse vysvetlim. Po skonceni 1.sv.valky stala bolsevicka Ruda armada 20km od Varsavy a jeji velitele se chlubili, ze Polsko vymazou z mapy sveta. A kdyz je nakonec general Pilsudski porazil, tak to bolsevici neunesli a i 20 let potom se chteli mstit.
      Takze agresorem v obou pripadech byli rusti bolsevici. A je jen dobre, ze po 1.sv.valce dostali jen to, co si zaslouzili.

      Vymazat
    2. Ad 17:46 A zase lež jako věž. Byl to naopak diktátor a první nacista Evropy Pilsudski, který vtrhl do rodícího se SSSR, obsadil téměř celé Bělorusko a západní Ukrajinu, jeho cílem bylo velkopolsko od Baltu po Černé moře, proto také jako správný nacista vyhlazoval místní obyvatelstvo s tím, že území bude kolonizováno Poláky. A Hitler - ten už byl jen plagiátem Pilsudského a devastace polskem okupovaných území Ruska si v ničem nezadala s "lidicováním" nacisty. Rodící se Rudá armády pak z většiny okupovaného území polské nacisty vytlačila, jen území za tzv. Coursonovou linií zůstalo Polskem okupováno až do r. 1939!!! Tak to bylo bez očerňování nebo malování! A on ten nacismus bohužel aspoň u větší části polských politiků přetrvává - "proše pana, pan za pana v jednom řondu..". Pša krev cholera..."

      Vymazat
    3. 18:30 Pravda vas soudruzi boli.
      Rusko bylo v r.1939 agresorem a spolupodilelo se na rozpoutani 2.sv.valky spolu s nacisty.

      Vymazat
    4. 19:23
      Ale všichni přeci ví, že jste v argumentační nouzi. Nemusíte to tak zdůrazňovat.

      Vymazat
    5. Je to tak, jak to popisuje 18:30.
      Toť vše milý Watsone.
      Morave

      Vymazat
    6. E.Beneš ve svých Pamětech, se o Pilsudském vyjadřoval, jako o polské variantě nacísmu. Konec WWI, byl ovlivněn Němci. Ti záměrně transportovali Lenina do Ruska, za účelem revoluce a následného Dekretu o uzavření míru. Ruská vojska byla už stejně bez discipliny a v rozkladu. Uzavřený BL mír byl pro "vítěze" Polsko i Německo výhodný.

      Vymazat
  21. Ti Rusaci jsou uplne v prdeli:

    https://www.euro.cz/udalosti/sef-ruskeho-vesmirneho-vyzkumneho-ustavu-uprchl-na-zapad-udajne-kvuli-zpronevere-1451064?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejda Jajteles, voni vážně mysleli, že se v Rusku nešvindluje a nekrade? Pravda, méně než v USA nebo v Čechách... Nejsou voni mešuge?

      Vymazat
  22. A do toho ten zmrd Onráček. Tohle rudé hovado, kolaboranta postavit ke zdi, tak jako po druhé SV s ČESKEJMA kolaborantama.co spolupracovali s Němcem. Vše je stejné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. NOVÁ DIAGNOSA: 18.10 STUPIDITA KAFILERNÍ, SEU KAVÁRENSKÁ... Vás jednou zabije i pohled na červeně natřenou lavičku...

      Vymazat
    2. 18:10
      Ondráček někoho udal? Nebo způsobil něčí smrt? Máte v hlavě mozek nebo jenom pražské piliny? :)

      Rudý škorpión

      Vymazat
    3. 18:10

      Ale vy jste se nám zase nějak rozvášnil. Já myslím že nejlepší by bylo zavřít vás do klece a vozit na káře s cirkusem.

      Vymazat
    4. Spletl jste si se zmrdem Havlem a jeho rodinkou...

      Vymazat
  23. Nejlepší je, jak ti místní rudí ruští pičusové očerňují Poláky a považují je tehdy i dnes za fašisty a jinde, když se jim to hodí, se s nimi ti samí křiváci pro změnu chtějí paktovat ve Višegrádu proti EU.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 18:40 tvojí optikou platí tedy i toto? Naši prozápadní kavárenští povaleči lezou do prdele "západní Evropě" přes nepopiratelné fakty, že nás v Mnichově "západní Evropa a Britové" nechala napospas Hitlerovi. Navíc se kamarádí s Německem, i když nás chtělo v této kotlině vyhladit.

      Vymazat
    2. 18:59 Podivejte se, jaky kus od 2.sv.valky usli Nemci a kam se dostali Rusove. Rusove jsou naprosti kasparci, kteri jsou celemu svetu jen pro smich.

      Vymazat
    3. 19:05 Tak to jo. Brutální podpora Německa z USA po válce nic? Embargo západu na socialistický blok, nic?
      Pokud něco v ČSR v 1945 fungovalo (a to nebylo socialistické a komunisti nebyli u moci), tak se to "omylem" na konci války bombardovalo, aby startovní čára byla spravedlivá a náhodou jsme se nedostali dál.
      A omylem nás západ daroval v Mnichově Hitlerovi, a omylem neotevřel západní frontu dřív, abychom nepatřili na Západ ale k Rusku? Takže západ je takovej Jidášovskej kamarádíček.

      Vymazat
    4. 19:14 A proc se teda o CSR nepostaral novy kamaradicek CCCP stejne jako se o zap.Nemecko postaraly USA, ty rusky troubo?

      Vymazat
    5. a proc se nevalcilo v severni americe? proc usa na zacatku spolupracovala s hitlerovskym nemeckem? proc usa po valce stahla z evropy titulovane nacisty a zamestnala je? proc nas zapad nechal rusum a ty vnucujes rusa jako kamaradicka? vis odpovedi mozkovy truse?

      Vymazat
    6. Proc CCCP stahla do Ruska esesaky a vyuzivala je potom jako svoje poradce? Proc rusti poradci pusobili v 50.letech v Ceskoslovensku a podileli se na organizovani soudu s politicky nepohodlnymi lidmi, ktere vyustily mj. popravou Milady Horakove a Heliodora Piky? Proc CCCP az do utoku nacistickeho Nemecka podporovala jejich nacisticke Kammeraden dodavkami surovin tak, aby nacisticke Nemecko podporili v jejich valce proti Anglii? Atd. atd.

      Vymazat
    7. 20:57
      Jste si jist, že ti esesáci v sovětských gulazích tam sloužili jako poradci? Koho a v čem? Obávám se, že kdybyste jim to řekl, poté co se v druhé polovině 50 let po vzájemných vyjednáváních Německa a SSSR začali vracet domu, se zlou byste se potázal. Jste si jist, že Allen Dulles, jenž řídil operaci "Splinter factor", byl ruským poradcem? Jste si jist, že SSSR měl jinou možnost, než poté co Británie s Francií nebyly ochotny přijmout jeho nabídku ke spojenectví proti stále agresivnějšímu Německu, uzavřít s Německem, tak jako již dříve Polsko, Dánsko, Británie či Francie, mírovou smlouvu a získat tak čas před neodvratným útokem Německa? WinstoN Churchill byl jiného názoru, tak jako mnoho dalších významných lidí, kteří si pozdě uvědomili, k čemu SSSR donutili a jakou zkázu způsobili.
      Nechci se vás dotknout, ale vaše názory přesvědčivě dokazují, že myšlení není vaše zrovna moc silná stránka. Měl byste se raději věnovat tomu, na co stačíte.

      Vymazat
    8. 20:57 já se neptám na Rusa, tam mám jasno. Já chci pochopit proč mám bezhlavě věřit západu a USA (které oslavujete a kritizujete Rusa), když celé 20 století nás západ podrážel. Západ nás zaprodal Rusům, ale špatný je Rus, západ je skvělý. Osobně mne zajímá tento stát, nikoliv Rusko nebo západ, ale západ se nám sem do toho nějak sere (a myslím, že víc než za celou dobu Rus).

      Vymazat
    9. Mečící vzteklá ovečka 20:57 (ai dostala vzteklinu :-) se nám snaží sdělit, že když dnes USSA obchodují s Ruskem, tak také podporují "zločinný ruský režim". Takže Amerika je vinna tím, že "zlé Rusko" si vzalo Krym a působí na Donbasu. To ho ale pornohodnotový Janda, Romancov, Fištejn a ČT nepochválí, že toto "moudro" vykecal a obvinil vlastně nedotknutelné USA. :-)

      Rudý škorpión

      Vymazat
  24. Je neuverielne, jak hodnoceni i tak jednoduche zalezitosi na hodnoceni, jako je 2. svetova valka, je neobjektivni.
    Pro Polsko je nejhorsi udalost v historii KATYN, to ze Hitler pri prvnim utoku (Gdanks atd) zabil 60 tisic polske iteligence, Polakum nevadi, ani 2. miliony mrtvych behem valky. Stejne Cesi, nejhorsi ze vseho je 21.8., kdy v r. 68 vojska VS zabili 10 lidi, denne v Heidrichiade Nemci zabijeli desitky i stovky lidi, celkem 360 tisic mrtvych za valku. To nevadi. Ale sov.okupace (RUSKO ji odneslo, byt jediny rusky zastupce v Politbiru, hlasoval proti).
    Tenhle demokraticky rezim nasilne zabiji rocne vice lidi nez ten socialisticky za celou existenci.
    CESKY NAROD ztratil objektivitu, tj. rozum, takze dobre mu tak, kdyz to jde s nim skopce, do propasti a nevidi to. Kdyz nekdo nedovede objektivne posoudit minulost, nema sanci spatnou pritomnost (ja ji hodnotim jako hroznou) zmenit. Zase to bude chtit revoluci a zabijeni, aby byl objektivni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vnímám velký rozdíl mezi českým národem a koloniálními správci.

      Vymazat
  25. Lide bdete!
    Rusko je agresor, ktery rozpoutal 2.sv.valku.
    Rusko je imperialni agresor, ktery vzdy vyziral sousedni staty.
    Rusko je narod linych, ale nebezpecnych kriminalniku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pohádkám mohou věřit pouze malé děti. Toto není portál pro děti!
      Z literatury faktu se lze dozvědět, že tu je jiný velmi významný agresor, který ohrožuje i Rusko.

      Vymazat
    2. Lidé Bděte!
      Pohrobek fašisty 19:27 se opět probudil.

      Vymazat
    3. 20:29

      Přikládáte mu nezaslouženou důležitost. Co je nám po něm? Jeho štěky nemají žádnou váhu. Závažnější je současné chladné počasí. Okurky a rajčata na zahrádce budou později.

      Vymazat
  26. Myslím že ani takto sepsaný manuál nebude pro "rusofoby"(spíše bych řekl "rusohatery"), moc platný. Přes svou logičnost a polopatický styl narazí u adresátů na nedostatek rozumových schopností k tomu, aby jej dokázali pochopit, nebo se nad argumenty aspoň zamyslet. V hlavě jim to funguje na ryze emotivní bázi, pro rozum nezbývá prostor.

    OdpovědětVymazat
  27. Nepochopím, jak vůbec mohli lidé žít za vlády komunistů. Nebyli nezaměstnaní, bezdomovci, exekutoři, nebyly rodiny na pokraji chudoby, nebylo dokonce ani dost banánů, podniky, banky i obchody byly české, byli jsme soběstační v zemědělství a potravinářství, brambor, cibule, mrkve, másla i vajec bylo dost a laciné, na každé vesnici škola a doktor a autobusy jezdily každou hodinu, nemuseli jsme se bát uprchlíků, protože hranice byly zabezpečené, byly sociální jistoty, byly i byty přidělované zdarma, nikdo neokrádál stát na daních, poslanci brali jen náhrady za cestovné, jak za 1. republiky, práce byla pro všechny, nebyl internet a předražené zakázky, státní dluh, drogy se neprodávaly na každém rohu a nefetovaly děti už od 13 let atd. A dokonce jsme byli vyspělý stát a ne rozvojová republika. DĚSNÁ TO DOBA. BRRR…………… Americká investiční banka JPMorgan Chase přeřadila Českou republiku ze skupiny vyspělých zemí do rozvojových. Důvodem je fakt, že příjem na hlavu se v ČR pohybuje pod bankou stanovenou úrovní pro vyspělé země……. "Americká banka JPMorgan vyřadila české státní korunové dluhopisy ze svých indexů rozvinutých trhů a zařadila je od dubna mezi dluhopisové indexy rozvíjejících se zemí GBI-EM."………
    Jf

    OdpovědětVymazat