Reklama

.

.

neděle 5. května 2019

Miloš Jakeš: Příběh komunisty. Životní drama dnes vysmívaného muže. Z jedné totality do druhé? Povinná četba pro nevymyté mozky. Jak laciné bojovat dnes staré války! Disidentská literatura současnosti...

Petr Hájek
5. 5. 2019  ProtiProud
Petr Hájek připomíná poslední vůdčí osobnost doby "reálného socialismu" - dnes totálně a vpravdě bolševicky desinterpretované - v souvislosti s unikátní knihou vzpomínek, jež může přemýšlivějším pomoci pochopit kontext časů, v nichž žijeme:


Naše Česká citadela (vydavatelství, v němž vychází i časopis MY) začalo vydávat také knihy. Jednou z prvních jsou pozoruhodné vzpomínky Miloše Jakeše, které přicházejí na knižní trh v polovině května.

Před třiceti roky odešel Miloš Jakeš z vrcholné politiky. Nedobrovolně. V bouřlivých dnech po 17. listopadu 1989 patřil k hlavním symbolům hroutícího se režimu. Nejprve se sám vzdal funkce generálního tajemníka komunistické strany, aby pak byl ze strany, s níž spojil celý svůj život, vyloučen, aniž dostal možnost obhajoby. Dodnes se s tím nesmířil.

To je ale pouze závěr celého dosud neuzavřeného životního dramatu sedmadevadesátiletého muže, který pamatuje víc než většina našich současníků. Vskutku pamatuje. Paměť mu i ve vysokém věku dobře slouží. Ostatně ukazuje se jako systematik, jenž má po ruce bohatý a zjevně dobře utříděný archiv, k němuž se často vrací a odvolává. To všechno jsou ovšem jen vnější věci. Podstatná je velmi otevřená výpověď a názory člověka, kterého poznamenala doba, a on poznamenal ji.

 

Není smyslem těchto „několika vět“

jeho výpověď jakkoli hodnotit či snad dokonce vykládat. O čem mluví, co líčí, co obhajuje nebo kritizuje fakticky poslední nejvyšší představitel strany, která po čtyři desetiletí měla v rukou neomezenou moc, musí posoudit výhradně čtenář. Ať již ten, který onu dobu žil, nebo ten, který ji zná pouze zprostředkovaně z pohříchu opět velmi jednostranných politických a mediálních interpretací těch, kteří po listopadu 1989 komunisty u mocenských pák vystřídali. Chceme-li však doopravdy pochopit, z čeho naše současnost vyrůstá, je nezbytné „slyšet obě strany“. Zvláště děje-li se tak s mnohaletým odstupem, který mnohé zahladil, ale i znejasnil a zamlžil.

Miloš Jakeš ve své výpovědi působí velmi autenticky. Jeho „nekonečný rozhovor“ s jedním z mála přátel, kteří mu až do dnešního dne zůstali, si nedělá ambice na objektivitu. Není to vědecká práce. Mluví spolu lidé, kteří mají shodná ideová východiska, kteří věřili a věří jednomu typu socialismu, jejž u nás po druhé světové válce nastolil nekrvavý státní převrat v roce 1948, aby jej pak po čtyřiceti letech ukončil obdobně nekrvavý státní převrat s marketingovou nálepkou „sametová revoluce“.


Podstatné však je,

že nejde pouze o to. Je to rovněž životní příběh chudého chlapce ze Šumavy, kterému „otevře svět“ výchova v Baťově internátu, než do něj vstoupí válka, Je však ještě příliš mladý na to, aby si z doby německého protektorátu odnesl „kádrové šrámy“, jež by na něj mohl někdo po osvobození „vytáhnout“. Kariéru tak startuje jako novou dobou uchvácený „mládežník“ vedle takových postav stejně nadšených svazáků jako byl básník Pavel Kohout a spol. Jen na rozdíl od nich později „nepřehodil výhybku“, takže všechny následující převratné okamžiky naší země – Pražské jaro na prvním místě – již prožíval na opačné straně barikády.

Kdybychom po třech desetiletích od změny režimu již žili ve standardních demokratických poměrech, patřila by tato kniha na seznam „povinné“ školní četby: vhodně by doplnila výpovědi těch, kteří byli komunismem postiženi (a přežili), nebo kteří prožívali později „reálný socialismus“ v jeho nikoli černobílé každodennosti. Jenže v normálních poměrech stále ještě nežijeme a nedávná minulost je opět sevřena v kleštích účelových ideologických a propagandistických interpretací. Mnozí novodobí mocní mužové a ženy v politice a v médiích dodnes bojují laciné staré války. Jsou „statečnými antikomunisty“, když už to nic nestojí, respektive když se za to naopak mnohdy mnohde „dobře platí“.

 

Je proto dobré

vzít do ruky tuto knihu, která bezděčně staví jeden z možných mostů nad několika epochami. Je netuctovou výpovědí i proto, že muž, který ji vypráví, jako by stále zůstával generálním tajemníkem, přestože jeho strana už fakticky neexistuje – a její nástupkyně (KSČM) ho neakceptuje.

Režisérka Věra Chytilová mi kdysi vyprávěla o jistých nebezpečích, jimž jsou vystaveni „amatérští“ herci, které ve svých filmech často využívala – právě tak jako celá „nová vlna“ československého filmu šedesátých let, z níž jako filmařka vzešla. Některým „naturščikům“ se prý stane, že se postaví před kameru, odehrají svůj part – a už nikdy ze záběru neodejdou. Nevědí, že světla zhasla a scéna neexistuje. Už pořád žijí, mluví a jednají, jako by je kamera dál snímala, ačkoli natáčení dávno skončilo.

Miloš Jakeš působí trochu podobně: volí výrazy opatrně, jako by stále měly sílu z dob, kdy stál na samém vrcholu mocenské pyramidy – bez ohledu na to, že se právě již počínala hroutit. Nikoho neskandalizuje, nepomlouvá, nanejvýš přitaká na „přihrávku“. Neumí nebýt „státník“, ačkoli to od něj již nikdo nepožaduje. O to cennější jeho výpověď je. A jsem rád, že ji můžeme přinést čtenářům z Čech, Moravy a Slezska. Pro kohokoli jiného by asi byla zcela nesrozumitelná – stejně jako postava jejího hlavního protagonisty: složitá, navzdory až průzračné jednoduchosti.

Když jsem dočetl, vynořil se mi v hlavě výrok klasikův: „Všichni jsme jenom děti, které zabloudily v lese…“

Nová evropská totalita: Příbuzná stalinismu, nikoli normalizaci. Dnes to chodí jako za Gottwalda. Británie dává vodítko. Budete dále tvrdit, že nehrozí nebezpečí? Dojde i na brutalitu. Uvidíme, jak si rozdělí práci

K "ochutnávce" nabízím krátkou ukázku, v níž Miloš Jakeš obhajuje léta takzvané normalizace:

"Zatímco jsme měli

na konci devadesátých let 1,5 milionů krav, jejich stav k dnešku je cca 500 000. Výroba mléka je na 50 %. I proto dáš dnes za čtvrtku másla někdy i šedesát korun, a ještě je buď z Polska, nebo z Německa. (…)

Obdobný sešup je u vepřů. Vepřové jsme dokonce vyváželi. Dnes ho z více než padesáti procent dovážíme. Když se podíváš do statistik, tak například v roce 1989 byla celková spotřeba masa 97 kilogramů na obyvatele, dnes této hodnoty ani z daleka nedosahuje. Pohybuje se okolo osmdesáti kilo na osobu za rok. Maso bylo převážně z domácí produkce a kvalitní. Kilo vepřové pečeně stálo okolo 40 Kčs, bůček byl za 22 korun. Kdo dnes má na koupi pravé svíčkové, když stojí přes 600 Kč kilo? Šunka, a špekáčky byly z masa, ne ze separátu. Oblíbený kabanos 10 dkg za 2,50 Kčs. (…)

Podobné to bylo s produkcí mléka a jeho kvalitou. Mléko nebylo obarvená voda a jogurty nacpané tužidly a éčky. Pokud zde nakupoval cizinec ze Západu, neopomněl nakoupit kvalitní sýry. Eidamu bylo za tři koruny deset deka, vyhlášené olomoucké syrečky z Loštic stály namísto dnešních více než 30 korun 1,50 Kčs. Pivaři jen smutně vzpomínají, když „lahváč“ desítky byl za 1,70 Kčs.

Pravda, někdy na pultech chybělo dovozové ovoce či zelenina, včetně dnes tak omílaných banánů, ale vlastní produkce stačila množstvím a kvalitou poptávce trhu. Kilo jablek, meruněk, švestek, třešní a dalšího ovoce jsi pořídil za méně než deset korun. Nedávno jsem viděl v jednom supermarketu kilo dovezených třešní za 990 korun, moravské meruňky za 99. Kdo na to má? (…)

Statisíce lidí se stěhovaly do nových bytů. Výrazně vzrostla porodnost. Rodily se „Husákovy děti,“ pro které, na rozdíl ode dneška, bylo dost míst v jeslích a mateřských školkách. Pobyt byl za pakatel. (…)

Začalo se s výstavbou atomových elektráren v Dukovanech a posléze i v Temelíně. Byla vybudována dálnice D 1 a další úseky dálniční sítě a rychlostních silnic. V roce 1974 byl zahájen provoz metra „C“, v roce 1978 metra „A“ a v roce 1985 metra „B“ s desítkami stanic. Nutno připomenout, že s výraznou sovětskou technickou pomocí a vlakovými soupravami.

K zubaři a do lékáren se nemuselo chodit s plnou peněženkou, ošetření a léky byly zdarma, recept za korunu. Navyšovala se kapacita v nových domovech pro důchodce. Byly s plnou kvalifikovanou péčí, kde nerozhodovalo, kolik máš zrovna na kontě.

Díky štědré finanční podpoře se rozvíjela kultura a sport. Vznikaly desítky úspěšných filmů a divadelních a televizních inscenací, bez kterých by současné televizní vysílání bylo jak noty na buben. O dětské pohádky a večerníčky měl zájem celý svět. Estrádní pořady byly plné laskavého a chytrého humoru, detektivky se obešly bez potoků krve."


(Knihu Miloš Jakeš – život komunisty si můžete objednat na info@ceskacitadela.cz, nebo redakce@mesicnikmy.cz, případně přímo v redakci časopisu MY na adrese: Nad Vinným potokem 1148/4, Vršovice, 101 00 Praha 10). V nejbližší době bude k dispozici též na webshopech knižních distributorů.

149 komentářů :

  1. Dnes už přesně vidíme jak se svrhávají režimy, které nevyhovují USA, jak se provádí převraty, puče, barevné revoluce. Jednou z prvních barevných revolucí jsme si po 17. listopadu 1989 prošli i my, kde lidé cinkali klíči v domnění, že socialistické jistoty zůstanou a svítící neony západního kapitálu k tomu přibudou. Dnes vidíme následky ve formě obrovského zadlužení jak státu tak obyvatelstva. Můžeme si položit otázku zda zadlužený člověk je svobodný člověk. Odpověď je nikoliv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych k tomu dodal, že dnešní realita obyčejného pracujícího je, že jeho měsíční výdělek je kolem 16.000,-Kč a za nájem vydá 11.000,-Kč. Na další výdaje mu zůstane pět tisíc korun. Tomu se říká ráj na zemi a máme se nejlíp, jak jsme se ještě neměli.

      Vymazat
    2. Co by jste chtěli? S úrovní cen vody, elektřiny, potravin, internetu, telefonování, jsme dohnali a dokonce i předehnali státy Evropské unie. S úrovní výše platů silně zaostáváme, když jsme na čtvrtině německé průměrné mzdy a to většina z nás má tak desetinovou mzdu průměrného Němce.

      Vymazat
    3. Kdo za to může ?Zvolili jste si politiky jaké jste si zvolili ,můžeme se za to sami svou hloupostí a líností myslet.Zrovna tak si za svoji bídu můžou Ukrajinci svou blbostí,ale říkejte to někomu -nepochopí

      Vymazat
    4. 11:51 dříve pracující vysedávali u piva po hospodách (dnes je nahradili zahraniční turisté), dnes musejí do druhého zaměstnání, aby vyžily jejich rodiny. Na druhou stranu se tak dnes účinně bojuje proti alkoholizmu, kšefty přetékají neprodejným chlastem, protože pracující si může dovolit jeden lahváč na den.

      Vymazat
    5. Spíše než Jakeše, je třeba dát do hry Zdeňka Nejedlého. Ten lépe vyjadřuje, kdo nás znovu ujařmuje!

      Vymazat
    6. Tak 12:14 a 12:24 sedí! Naprosto přesně!

      Vymazat
    7. Kevin Kühnert ten s tom socialismem bez znárodněni

      vi,jak zasáhnout nerv starého zubu Sociálnich demokratů v Německu a chce začit o věcech opravdovou kulturni debatu.
      Že by ti borci z 18.46 chtěli udělat totéž,ale bez umtrveni?
      Oj,oj oj to může majitele velkých peněz,ale pekelně začit bolet.I já jsen zvědav jak dlouho jejich koment tu vydrži bez gumakováni a jak brzy je naši oslíci z verchušky roznesou na kopýtkách!

      Vymazat
    8. Náhodou,mi se libi rajtovat na mrtvých oslech z ČSSD a že je zas budu volit, na to vemte jed!

      Vymazat
    9. Vy tam z HzNR vime už,že porazit naše nepřátele znamená donutit je,aby byli mrtvi.

      Když vybalite jak to udělat,přidám se.
      Vaši ousedi z HVzV,si prý už našli intelektuála DANIELA spisovatele a chtěji psát bezceler prý se bude jmenovat

      Jak jsme zničili republiku a z ruin se kouři!

      Vymazat
    10. ANO,KNIŽKA SE PÍŠE SAMA A DÁME TU I ODKAZ

      když se to podaři čtěte,když ne pište

      http://www.nwoo.org/2019/05/01/vzestup-a-pad-sovetskeho-svazu-3-dil-destalinizace/

      Podivejte se na diskusi a ne,aby jste usli,připadně buďte včas PROTI!

      Vymazat
    11. Všimli jste si,že bohati diversanti porouchali na webu NR počitadlo návštěv a blokli ho?
      Kadze chodzi bordel robi.
      Kdy zvitězi ti neomarxisti,kteři nemaji nic v hlavě jen udělat z ČR bordel,aby pak domorodci snáze akceptovali strejdu MARXE a znárodnili banky a koncerny ,což ma prý pražská kavárna v obsahu své ideologie zajistit!

      Vymazat
    12. 12.14
      Je přikladem občana ohlupovadly sraženého do svých sraček.

      Nestydi se cynicky tvrdit ,že tím marasem je vinen on sám a najdou se slepice,které mu přikdákávaji.
      Všichni ostatni musi vědět,že jim jsou zcela záměrně ukradeny jejich voličské hlasy a tedy ií moc ředitelelem TV který se řidi heslem,že TV patři těm,kteři v ni pracuji, tedy jemu.
      Nahrabal si stamiliony a proč za nás nezaplati koncesionářské poplatky?.
      To nikoho z postižených ovčanů nenapadne co na něho ta kreatuta ušila za boudu?
      Takové volby zmanipulovanými informacemi nemusi. vůbec platit!.
      A nikdo z ovčanů nevidi,že pokud timto sitem někdo projde a ozve se jako mladý Klaus vyhodi ho na dlažbu a tam vyjeveně čeká na "solidaritu" kolegů ovšem těm hrozi stejné vykopnuti a ztráta prebend a tak se zbaběle schovaji!

      Co tu dělaji takovi,kteři si sypou na svoji dřevěnou kedlubnu popel?

      Vymazat
    13. ZAPSALI JSTE SI ZA UŠI VZKAZ ,KTERÝ TU BYL ZGUMOVÁN?

      No a kdosi DOLE píše,že se spoléhá prý na levici.

      NO TA MU DÁ TAK JAK VIDITE PŘES DRŽKU A MÁZNE HO!

      Vymazat
    14. 20.48

      Bezmozku,už to tady bylo napsáno tisickrát a takovi jako ty ten skvělý návod jak ten bordel na kolečkách změnit napsaný v článcich Národního programu voličů, žádali vymazat,protože je to prý nudilo a nechápali psaný text,anebo ho pochopili prvni a posrali se!!.

      OBRAT SE TY nEMEHLO NA TY,KDO TO TU NEPŘETRŽITĚ MAŽOU TEDY VNITRO čssd A TVOJI OBRÁCENOU LEVICI.

      Vymazat
    15. OBČANÉ ČR SE JEŠTĚ NENAUČILI HÁJIT SVÉ ZÁJMY

      tak jak to umi lidé na Západě.Krutě za to plati a nesmi se dozvědět,že jejich olupováni dělá 11 000 korun měsičně,kromě nizkých mezd.

      TO TADY BYLO TOTIŽ VYMAZÁNO!

      I tady prý ŘÁDI vnitráci ČSSD strany, která lže už i ve svém názvu,že je sociálni,přitom tady vymazává jakékoli sděleni o tomto stále pobihajicimu zločinnému jednáni prý chce,aby ji za to dále voliči volili.
      Verchuška polit.stran vyhazujici na DLAŽBU NAŠE poslance,kteři se ozvou ve prospěch těch kteři je zvolili jim za to tleská a pohrdá bezmocnýni voliči ,kteři dokonce takovou cenzuru vítaji a dále tleskaji sami sobě,že maji prolhanou svobodu slova ,zatico sousedé na nás pohrdavě koukaji a nevěři,že pracujeme za ohnutý hřbety a žebrácké třetinové mzdy než maji oni.

      Vymazat
    16. Jsem zvědav,kdy se dnes plnici přehrada nenávisti protrhne a spláchne ty zmrdy do kanálu ,kde se zadusi v žumpě své nenažranosti v okrádáni o penize bezmocných domorodců.

      Držim vám palce autoři Národniho programu voličů a nepřestante prosim,ať to oni dovedou tam,kde to dovedli komunisti,aby jako teroristé pukli tak samo jak ti žaludi!!


      Celá ta smečka špinavých politiků,kteři vyráběji vadné zákony a

      Vymazat
    17. ŽÁDNÁ LEVICE ANI PRAVICE V ČR NEEXISTUJI ZBYL SMRAD

      800 000 exekuci,jejich společného neomarxismu kavárenských povalečů,vadných zákonů konstrujicich vznik policejniho státu atd.
      Jejich neomarxismus si vzal za cil rozval státu ČR na sračky,aby pak v té hrůze teroru přijali domorodci učeni strejdy MARXE a novou diktaturu falešného humanismu.
      Ne nadarmo prý začiná vznikat bezceler

      JAK JSME ZNIČILI REPUBLIKU A Z ROZVALIN SE KOUŘI!

      Cilem nepolitické ČSV společnosti voličů je,aby bohatli občané voliči a nikoli nenažrani majitelé velkých peněz.
      Dobrá,ale jak to zajistit,kdo to udělá a jak!
      Prý pravice spolu s levici jsou nyni ve smrtelném oběti neomarxistů a ti chudáci hledi v tom cirkusu HUMBERTO podporovat zloděje a podvodniky,nové módy.

      BUĎ CO NEJVĚTŠI PRASE KRADNI A VYLUPUJ TY SVOJE VOLIČE,NIKDO SE TĚ NEBUDE PTÁT JAK TO DĚLÁŠ A ONI TI JEŠTĚ BUDOU ZA TO TLESKAT!!

      Je už připravena samozřejmě vize ČSV pro ČR,ale když ji tady dáme ty mizejici kreatury z gumovlády ji zmazakuji.
      Oni vidi,že občané vycvičeni ještě z minulého režimu sržet pusu a krok se teprve musi uči,že v kapitalismu bez boje nic nrdostanou a naopak budou pomalounku pečeni a obráni jako kuřata a zahozeni do odpadu.

      Vymazat
  2. No ty bláho, to je teda síla. Už chybí jen oslavný životopis Gottwalda, či prokurátora Vaše. Chce se mi zvracet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A z bombardování a zabíjení nevinných lidí letadly NATO v bývalé Jugoslávii, Iráku, Libyi, Sýrii se ti zvracet nechce? Nechce se ti zvracet z velkých protestů "žlutých vest" ve Francii. Nechce se ti zvracet z upalování lidí na Ukrajině?

      Vymazat
    2. Lidé nám nějak přestali cinkat a jásat.

      Vymazat
    3. 12:23 Právě v tom je problém dneška, tehdy žádná lůza neexistovala. Novodobí bařtipáni si ji vypěstovali a ještě na ni žehrají, stejně jako vy, vy boží hovádko!

      Vymazat
    4. 12:07 Pepku, dej do placu tu svou, vo ruskejch válenkách a rubáškách :-)

      Vymazat
    5. Idiot 12:07 vůbec nechápe sdělení pana Petra Hájka, konzervativního katolíka a vydavatele ProtiProudu, MY a dnes už i zajímavých knížek. Nad jeho extrémně hloupým výblitkem si můžeme jen poťukat na čelo. Ťuk ťuk ťuk.

      Leo

      Vymazat
    6. 12:23 Už se těším až ti ta lůza rozkope tu slouhovkou prozápadní prdel. Ty bys potřeboval těžkou práci a živit se za svoje mamánku podělaný.

      Vymazat
    7. No já najust zvracet nebudu, přeji důchodci Jakešovi klidné stáří, ale že by se měl přiživovat na tom, že tu pracovali slušní obyčejní lidé, kteří poctivě pracovali,tak to je přes čáru. Vždyť si jen prohlédněte příjmy a jejich rozdělení, to jak inteligence byla podhodnocena, zato politicky agilní kariérieristé měli hody. Obvodní lékařka, která se starala o naše ďěti včetně nočních pohotovostí brala 2500 stejně jako zásobovák v ČKD. Ano zemědělci vyšlechtili skvělé stáda, ale pravdou je, že svíčková na pultech nebyla, kvalitní maso se vyváželio např.do Itálie. Díky podhodnocené koruně se vyváželo kvalitní zboží za každou cenu. Zde zůstal hlad po kvalitních potravinách a spotřebním zbožím. Tak vznikly fronty, šmelení s podpultovkami nakonec vexl s tuzemskými body. Pane Jakeši, vy to víte a možná i víc, než já, proč to tu musím napsat ? Protože, si nepřipisujte zásluhu, která vám nepatří a právě naopak, patří všem těm obyčejným lidíčkám co tu za pár korun poctivě pracovali. Možná jsme i přes ruskou okupaci mohli být i dál, kdyby se třeba využilo, kontaktních čoček pana Wichterleho, konstruktérů automatických převodovek, tryskových stavů, šicích strojů,výpočetních špiček typu pana Svobody a bylo toho víc. Vy jste preferovali jen tuny ocele a betonu, proto jsme tak dopadli. Možná, že jste skutečně žili na ÚV v informačním vakuu, ale to je vaše chyba, ve frontach jste asi nestáli a vaše platy nám v podzámčí byly utajené, jen jedno vím jistě, své platy jste nedanili. Pane Jakeši žijte spokojené stáří, ale nechvalte se, nemáte za co.

      Vymazat
    8. 0:10

      Nic nevíte, ničemu nerozumíte, jen opakujete předžvýkané hlouposti současné propagandy, určené právě pro vás. ANI JEDINÁ myšlenka z vámi přednesených se nekryje s realitou a vaše neposkvrněné mládí, sebeméně nezatížené autentickými zkušenostmi z let předplyšových je zcela nepřehlédnutelná. Je to jen výsek ze souboru laciných klišé, které už dávno jen unavují.
      Až jednou zatoužíte skutečně poznat jak se zde žilo za socialismu, radím vám, nehledejte informace v režimních sdělovadlech a u konformních hlásných trub, živených právě za přepisování minulosti.

      Vymazat
    9. 0:10 Jste si jist, že jste žil v Československu ? Možná když se vás zeptám, kolik stála známka na dopis či pohled, měsíční tramvajenka, 1/2 piva 10°, jaký byl nástupní plat vysokoškoláka, kolik metrů na člověka nebylo v bytě nadměrňých (?) .. tak mi možná neodpovíte. Pochopíte, že to zná jen člověk, který tu žil a žije. Neblbněte lidi.

      Vymazat
    10. To je dobrej fór jak nachytat 0:10, asi to byl lepšolid, nebo tu nežil. Amíci, taky při invazi odhalovali německé anglicky hovořící špiony dotazy na zadáky u Islanders, či kolik stačilo homerunůž ve finale.

      Vymazat
    11. Já jsem ten co nic nevím, ničemu nerozumím. Požádal jsem vás o odpověďi v 19:44 a ono nic. Dodložil jsem, že v této zemi žiji už přes 60 let a od vás tapetáře, který mne soudil, žádám vysvětlení.

      Vymazat
  3. Na "té" (Jakešově) době si nejvíce cením toho, že tam nebyl tak rozšířený nepotizmus. To je nejstrašnější výdobytek dnešní doby, rozšířený jako mor, co ničí společnost ve všech oblastech. Pro srovnání - v té době, kdy byl Jakeš na vrcholu byla jeho sestra prodavačka v lahůdkách na Dejvické.

    OdpovědětVymazat
  4. Soudruh soudruhovi předával zaměstnání (dozor nad plně automatizovanou čístírnou odpadních vod), kde plat činil jedenapůlnásobek platu konstruktéra. Nesoudruh mohl nastoupit právě jako konstruktér, tyto ,,šolichy " byly jen pro soudruhy. Po převratu se zjistilo, že stanice je automatická, že dozor nepotřebuje. Ani na tyto nespravedlnosti by se nemělo zapomínat, vygenerovaly nakonec
    i antisocialistické postoje části (dělnické) veřejnosti. Dřívější Jakešovu knihu Dva roky generálním tajemníkem jsem si koupil jako vyřazenou z knihovny za pětikorunu. Ale paměti Lubomíra Štrougala jsou podstatně zajímavější.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonym 12:27 se nechtěně vysmál antisocialismu části dělnické třídy. Tito lidé nyní zakládají brigády kapitalistické práce a prodlužuji si pracovní dobu denně o dvě hodiny, aniž by odpracovanou dobu navíc chtěli zaplatit. Knihy komunistických potentátu téměř nevycházejí. Zato sraček od disidentů je habaděj a plní Levné knihy. Vždy jsem se štítil na takový svazek byť sáhnout.

      Vymazat
    2. Nevím jak kde, ale můj děda když založil rodinu, nastoupil do uranových dolů, protože tam se vydělávalo nejvíc široko daleko. Ale ne všude, na povrchu to nebyla taková sláva. Chtěl jít tedy pod zem, ale tam ho nevzali, to bylo jen pro "vyvolené". A nepomohla mu ani stranická knížka, tvrdí že spíše naopak. Jako komunista se musel navíc angažovat i v době volna(brigády, jednání, veřejná činnost), kdy nestraníci vysedávali po hospodách a odpočívali na chalupách. Aby pak musel poslouchat v pondělí na šichtě od těch ještě přiopilých spolupracovníků, "jak je to všechno na hovno a jak to ti komunisti vedou".

      Vymazat
    3. 12:27 disidenti také pracovali ve špinavých kotelnách ( PLYNOVÝCH) ale pak se zjistilo že tam vůbec nechodí

      Vymazat
  5. Aspoň je vidět že komunisté dávno nejsou komunisti jen další paskvil stan,čssd,top09,kdu,piráti. Budu rád když společně zmizí z České politiky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 13:04
      Proto volme tak jako dosud ČSSD, TOP09, ODS, ANO, STAN, KDU-ČSL, VV, US-DEU, Bursíkovo "Zelené", Piráty a další. Tím to těm komunistům nejlépe nandáme, tím je nejvíce potrestáme za to, že nejsou dostatečně komunističtí. Ti budou koukat....
      A my nakonec budeme jen pokorně čumět, jako ty kůly v plotě a chodit předkládat své námitky a požadavky snad jen někam na lampárnu.

      Vymazat
    2. Volte SPD, která dosud neměla příležitost vámi pohrdat. Musíte si to vyzkoušet na vlastní kůži. Tomio hoří nedočkavostí svým vyvoleným dát trochu sociální spravedlnosti a jistot.

      Vymazat
    3. 13:20
      Kamaráde, jen mám obavu, že bojem s fosiliemi, jsme přehledli, že nám rostou noví papaláši, příbuzenské klany a kádrováci.

      Vymazat
    4. 13:04 Já sem je kdysi volil a teď volím SPD tak asi tak.

      Vymazat
  6. Mluví se zde o Lůze.Co to je? Jsou to ti , co v 89. cinkali klíčema na Letné, jsou to i Ti politici, kteří nás opět přesvědčovali o světlých dobách nastávajících? Kdo z nich by dnes opět dělal, co tehdy činil. Většina té lůzy se ani nezastydí, nepřemýšlí a opět je někým manipulována. Každý nechť se zamyslí do které části společnosti patří.

    OdpovědětVymazat
  7. Normalizační kretén Hrušínský v roli komunistobijce:

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Volebni-VIDEO-u-ktereho-vam-dojdou-slova-Holubova-odmita-brexit-Pospisil-se-divi-a-nakonec-Hrusinsky-bije-soudruha-holi-580283

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na pionýráku v Plané nad Lužnicí jsme chodili na břeh Lužnice a vedoucí nám tam přes řeku ukazoval "vilečku" rodiny Hrušínských, kde skotačili malí Hrušínští. Ti na pionýrák nemuseli. My ano, neměli jsme totiž žádnou vilečku. A kdo za to může? No přece komunisti :-)

      Vymazat
    2. Junior Hrušínský - principál stále brečí jak jeho papá byl za komoušů utlačován , nesměl hrát atd., člověk by slzu uronil nad tou nespravedlností a útlakem jakému byli vystaveni . Ale vilečku měli ,kolem které vesele skotačili a pak zdarma za té tyranie vystudovali .Snad jen těch banánů neměli tolik jako dnes .

      Vymazat
    3. Hrušinský nejstarší dostal titul národního umělce. Odpůrcům režimu se takové tituly nedávaly.No nakonec po revoluci prokázal statečnost a titul vrátil(vrátil i finanční odměnu kterou za toto ocenění dostal?). Stojí Janu Hrušínskému za to aby se i takto na jeho otce vzpomínalo? P.S. Na P.T. jsem jezdil rád a povině tam nemusel. Neš to stálo jen pár šprdlíků...

      Vymazat
    4. 14:09

      Vy jste "museli" na pionýrský tábor? Kdo vás k tomu nutil?

      Vymazat
    5. Holubová to je ta pravá která nás má poučovat. Krátce po sametovém pšouku byla v televizi tázána, co si myslí o lidech. Tenkrát myslím ještě chlastala, odpověď zněla "lidi jsou blbí|", reportér, nebo reportérka, to už nevím, řekl no počkejte to nemůžete takhle říci, no dobrá řeknu to jinak "půlka národa je blbá a druhá púlka zblblá". A jasně že měla pravdu, protože jestliže těmhle šmejdům někdo skočí na lep, tak to skutečně musí být blbej, nebo zblblej. Bylo by dobré kdyby to v archívu někdo našel alespoň by ta štětka přestala opruzovat. Hej hou rudý dědeček.

      Vymazat
    6. 17:18
      Nevím, kde jste žil, ale v naši rodině byli oba rodiče zaměstnáni a měli dovolenou jen 1.měsíc. Vzhledem k tomu, že ďěda s bábinkou žili, jako naši, ve městě, nezbylo než nás o školních prázdninách poslat na pinďák. Nemaje soukromou vychovatelku, ani jachtu, tak nás donutila doba. Jak to řešili vaší rodiče by mne opravdu zajímalo.

      Vymazat
    7. 0:32

      Takže vaši rodiče z vlastní vůle využili příležitost k zajištění opatrování svých dětí v době prázdnin. To je ovšem zcela jiné sdělení. My jsme na tábory také jezdili a také nás k tomu nikdo nenutil. Naopak jsme se museli včas přihlásit, protože o ně byl značný zájem.
      Soukromou vychovatelku, vilu ani jachtu nemáme dodnes.

      Vymazat
    8. 0:32 Pletete si vlastní vůli s nutností. Možná by raději s námi chodili po lese.

      Vymazat
  8. Našel jsem hezký citát od Muamara Kaddáfího: "Komunizmus ještě nezemřel, protože se ještě nenarodil!"

    OdpovědětVymazat
  9. Ve škole nás učili že Jakeš bol protiamerickí živel a diktátor jak bol Miloševič,to nás učili ve škole a zpívali sme Jakeše do koše a zvonili jame klíči.

    OdpovědětVymazat
  10. Pri tomhle cteni nejeden rudy nok pukne vzteky:

    https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/madarsko-zabrany-hranice-1989-odstranovani-finance-sovetsky-svaz-miklos-nemeth.A190503_094634_zahranicni_pmk

    OdpovědětVymazat
  11. Pro 14:19 Proč byl Kadáfí lynčován na pokyn demokratů.Ukázal celému světu,že se dá žít důstojně a bez otroctví peněz.Chtěl celou Afriku vymanit z područí dolaru a FEDU !!!!

    OdpovědětVymazat
  12. Česká elita je až na pár výjimek kompletně prodejná, jsou to děvky a prostituti. To co zbude jsou Jakešové. Dá se s tím nějak konkurovat západu?
    To co je na období komunismu špatné, je především to, že lidi ztratili imunitu k západním sviňárnám. Lidi stejně jako buňky imunitního systému potřebují přímý kontakt s patogenem, nestačí jenom o tom vyprávět. Velice dobrou imunitu měli obrozenci po době temna a germánského útlaku. Velikáni té doby jsou skutečnou ozdobou Českého národa. I za první republiky jsme měli dobrou imunitu. Ovšem 40 let izolace způsobilo, že po listopadu 89´ jsme byli jako ovečky jdoucí na porážku. A to co následovalo bylo zákonité, přišla skutečná jatka.
    Češi se potřebují opět zformovat jako národ. Národní idea musí být opět základní ideou našeho státu. Hlavním úkolem je odstavit od moci kolaboranty a vymanit se z role kolonie.
    Žijeme ve střední Evropě, což vyžaduje svoje specifika. Nemůžeme dělat silovou politiku jako Rusko, potřebujeme vysoce pružnou a sofistikovanou politiku, jakou dělal Masaryk. Nedržet slepě jeden azimut. Nevázat se do struktur a paktů, nechodit po hlavě do konfliktů a zároveň držet pevnou národní linku.
    Každý Čech musí přesně vědět, čeho je součástí, pro co žije, pracuje a bojuje.
    100% zákonů musí být napsáno doma, ne že nám je někdo nadiktuje, to je absurdní. To čemu se u nás říká armáda jsou nájemní žoldáci v amerických službách placení z našich daní. Národní armáda musí být schopná zabezpečit území vlastního státu. To co česká armáda především potřebuje jsou protiletecké komplexy kvalit S400 v kombinaci s jadernými zbraněmi. Přesně jako to má Izrael (počet obyvatel 8 milionů)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vystihl jste to přesně. Uvažuji podobně, že když přijdeme do styku s oním patogenem, dokážeme mu lépe odolávat za předpokladu, že ho rozpoznáme. V takovém případě se již patogen stane nedílnou součástí našeho života a my mu ve společnosti vyhradíme místo, které ostatní neohrožuje. Je to podobné jako střídmé pití alkoholu. Bohužel takto infikovaná společnost už přestává být čistou a naopak se stává šiřitelkou tohoto patogenu všude, kam se myšlenkově dostane, takže může likvidovat celá společenství lidí (viz. Rusové versus alkohol). Je tedy společenství lidí, které se dokázalo vypořádat s patogenem a vyčlenilo mu místo k životu přínosem či prokletím pro ostatní? Toť pro mě nezodpovězená otázka. Knihu rozhovorů s M. Jakešem si koupím
      Honza, Havířov

      Vymazat
    2. ...to zní srovnaně - Vy jste tu nový?

      Vymazat
  13. Komunista u výslechu v ČRo

    https://www.youtube.com/watch?v=49qhChXmTmA

    Zasmějete se, kde žijete

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, pan redaktor je skutečně vzorně politicky uvědomělý. Ale že ho Kohlíček rozjel :-)

      Vymazat
  14. Nikdy jsem si nemyslel, že Jakeš bude jako politik, vcelku jednoduchý člověk, překonán. Kalousek, Němcová, Langšádlová, Bělobrádek, Ferri... pane Jakeši promiňte!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 15:01 Přesně, ale je jich mnohem víc, např. v čele s geniálním myslitelem V.H. J o a pan Přeučil říkal, (MLUVIL ZA NÁS ZA VŠECHNY) že se momentálně máme mnejlíp, jak jsme se kdy měli. A ten ví o čem mluví. Minulou dobu těžce protrpěl a zázrakem přežil. Je to slovo chlapa.

      Vymazat
    2. Do prdele Přeučil, co to plácáte? Za mne nemluvil. Příště raději jmenujte, než se zbaběle stavíte za jiné.

      Vymazat
    3. 15:01
      Podle čeho soudíte, že Jakeš je "jednoduchý člověk", nebo co tím myslíte?

      Vymazat
    4. Přeučil si tolik vytrpěl, že ač syn protistátního živlu zavřeného, byl hned v ranném svém mládí přijat na DAMU...

      Vymazat
    5. Podle mého osobního rozhovoru s ním, kdy jsem si jako nekomunista mohl dovolit zeptat se ho na několik základníh otázek, na které mi nedovedl odpovědět a odkázal mě na studium VUMLu abych si ujasnil svůj postoj k ML. K jeho cti mu slouží, že mne pak nikdo nesledoval. Navíc hovořit z patra bez taháku mu dělalo značné těžkosti. No genius to opravdu nebyl a už nebude.

      Vymazat
    6. 17:51

      Na mě tedy rozhodně Jakeš jako "jednoduchý člověk" nezapůsobil, ačkoli s jeho myšlenkami jsme měl možnost setkat se pouze zprostředkovaně. Naopak mi přijde ještě dnes jako člověk se značným rozhledem, racionálním uvažováním a určitou moudrostí, která se však váže k věku. Ale možná to bude dané naším vzájemným poměrem duševních schopností. Já se rozhodně za génia nepovažuji a tudíž mám možná nižší nároky i na ostatní.

      Vymazat
    7. Rovní a dobří lidé vždy působí dojnem jednoduchosti, protože jsou upřímní, nic nezastírají, mluví pravdu, ... Vy znalci psychologie osobnosti.
      Ti nejednodušší -pokřivení lidé, které upřednostňujete, Vás vždy napálí a potom jenom zíráte jako troubové ..

      Vymazat
  15. 15.01 - zapomněl jste na Jurečku a "katolického filozofa" Herrmanna.

    OdpovědětVymazat
  16. Zkrachovalí komouši zase bolestně kvílí a se slzou v oku vzpomínají na staré zlaté totalitni časy? To je dobře, rajská hudba pro mé uši. Už se těším na jejich zlostné pištění 17. listopadu, doufám, že mnohé z nich klepne pepka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 15:45 - Milý oslíku, to nejsou zkrachovalí komunisté, ale lidé kteří mají v hlavě mozek. Ty ovšem nemůžeš tušit o co jde, šťastlivče.

      Vymazat
    2. 15:45 Ty vnímáš písemné projevy ušima? V tom případě se ani nedivím, že oslavuješ,na prvocích, jako ty, to tu stojí a podle toho, to tu taky vypadá.

      Vymazat
    3. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    4. 17:30
      Jaká "autentická" metafora. Samozřejmě jste na ní přišel úplně sám :-)

      Vymazat
    5. 17:30 Jak povídám, na hovadech tvého typu to tu stojí. Blbej, sprostej, reprezentant jak má být.

      Vymazat
  17. Mladez nechce informace..Ve sve slepote si totiz libuje

    OdpovědětVymazat
  18. Na Jakeše už není pro co nadávat. Zato Havlovi a spol. nemohou přijít na jméno. Stačilo pouhých 30 let a Jakeš je očištěn. Na dávat může jen kriminální havlérka. To jsou konce ideálů!!!

    OdpovědětVymazat
  19. Tak co, Dvořáku? Četl jsi diskusi? Ještě budeš tvrdit, že se na tvých stránkách neslézají komouši? Individua co tu oslavují zákonem uznaný zločinný režim?Ještě budeš někdy tvrdit, že vy tu neoslavujete komunismus a komouše?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To že nemáme rádi Soroše a jeho zaměstnance, lháře a zloděje neznamená, že máme rádi komunisty.
      Víš co je uznaný zločin a rasismus? 80.000 bezdomovců a 900.000 lidí v exekuci.

      Vymazat
    2. Zdá se, že se pasujete samozvaně do postavení arbitra, který rozhoduje, co je dovoleno a co se nesmí. Prošel jste volbami a dostal jste více než 50 procent zapsaných voličů? Nejste vy náhodou ze Senátu, jehož legitimita je dána jen 15% voličů, kteří tento velmi nedemokratický sbor zvolili.

      Vymazat
    3. Víte co vy hrdino? Podívejte se na ČT co tam je filmů o Hitlerovi a ostatních fašistech. Jakeš už je taky součást naší histotie. Jen vám řeknu, že ten Hitler po tom všem sledování mi připadá, že měl i mnoho kladných stránek, uměl hezky malovat, byl galantní k ženám, nepil alkohol, nejedl maso skoro studnice skoro všech ctností. Skoro ho obdivuji. Proč by neměl mít nějakou kladnou ctnost proti Hitlerovi bezvýznamný nějaký komunistický předák? Proč by se o něm nesmělo mluvit? A do ho tady nějak vyzdvihuje?

      Vymazat
    4. Pan komunista Jakeš, samozřejmě jako mnozí jiní je totálně mimo a nikdy nic nepochopil a už ani nepochopí.
      A ty jeho statistiky si může strčit za klobouk nejsou pravdivé nebo hrubě zkreslené. takových mu vyrobím 10 za hodinu.
      O tom že je totální mimoň svědčí jeho podpora EU.
      :-))) chachá komunista podpruje svazek s kapitalistickými nepřáteli.....to je úl.

      Vymazat
    5. 18:21
      I kdybych odhlédl od obsahu vašeho sdělení a omluvil ho třeba momentální duševní indispozicí, ani forma neposkytuje moc šancí považovat vás za člověka který má na to, aby se o Jakešovi vyjadřoval s despektem.

      Vymazat
    6. 17:45 Tisickrat jsem ti rikal: Nekupuj ty hrnce!-)

      Vymazat
    7. 17.34 No, dá se jenom tvrdit, že do diskuze dospělých se pořád plete jedno duševně zaostalé individium, které by podle komunistických zákonů mělo být izolováno v nějakém ústavu.

      Vymazat
  20. Zajímalo by mne, zda a jak se Miloš Jakeš, tehdejší generální tajemník ÚV KSČ a dlouholetý činovník KSČ, spolupodílel na přípravě a realizaci "sametového" převratu, který u nás vyvrcholil 17.listopadu 1989 předáním moci lidem, kteří zlikvidovali Československo molárně, jeho hospodářství, kulturu, školství, obranyschopnost, atd.?
    Skutečně nic nevěděl, ani netušil, o dlouhodobé a cílené činnosti určitých osob ve straně, diplomacii, bezpečnosti, armádě, průmyslu, apod., kteří ve spolupráci s "disidenty" a zahraničím u nás vše v tichosti připravili a realizovali ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě nijak, tomu vůbec nedošlo co se v CCCP děje.
      Českoslovenští vrcholní komunisté až na pár vyjímek
      byli jak je u nás zvykem papežtější jak papež.
      V době kdy už si vrabci na střechách štěbetali že se něco stane vytasili se s obhajobou Gottwalda.
      A ferda Jakeš /kůl v plotě/ tomu šéfoval.

      Vymazat
    2. Komunisti udělali chyby. Jedna z nich byla ta, že byli svodidlem všech kydů na ně. Dnes tu máme strany a to kydání se rozprostřelo na všechny, takže v podstatě nevíme koho nakopat do pr..le více. Holt se ti komouši společně impouši poučili.

      Vymazat
    3. L.S.

      Určitě přinejmenším tušil, ale jak se kdysi vyjádřil, on a ústřední vedení bylo již dlouhodobě cíleně obcházeno a oni ztratili reálnou moc kontrolovat dění. Řízeno to bylo Lorencem a jeho StB. Jediné co měli z hlediska moci ještě pod kontrolou byla armáda.

      Vymazat
    4. 18:37 Kolikrát se lze v historii dočíst - "já nic, já muzikant..."

      Vymazat
    5. 18:46

      Vím, že Jakež byl reformista, byl jím i v 68 a byl podporovatelem Gorbačovovo "přestavby", ale v tomto mu skutečně věřím, že ústřední vedení bylo záměrně a promyšleně odpojeno od moci a že za tím byla StB. Stejně jako v SSSR KGB. Ostatně i "mrtvého studenta Šmída" za účelem rozhýbání dění připravila StB.

      Vymazat
    6. 19:01 Uvážíme-li, že příprava "listopadu 1989" u nás započala min.v roce 1968 odstraněním Antonína Novotného a dalších "nespolehlivých" členů KSČ, museli by být "soudruzi" ve vedení KSČ apod. opravdu "troubové", kdyby o dění v zákulisí nic nevěděli...

      Vymazat
    7. L.S.
      5. května 2019 19:10
      Máte opravdu neotřelé názory...nechtěl byste je vydat knižně ?

      Vymazat
    8. Anonymní
      5. května 2019 19:01
      Jakeš reformista ???? :-))))
      Jste opravdu komik.
      Takže za pád tábora míru mohou vlastně tajné služby ?
      Soudruzi, kteří měli patent na rozum a paragraf na vládu jedné strany armádu a vnitro pod palcem si nechali vyfouknout moc tajnou službou ? Tak jestli je to tak, tak si ti troubové v čele s Jakešem nic jiného nezasloužili.
      PD

      Vymazat
    9. 19:10
      Žádná příprava v roce 1968 nezapočala, pouze vypadl jeden kamínek který se nedbale vlepil zpět. O Rozpadu států socialistické soustavy se samozřejmě nerozhodlo u nás, ale v SSSR. Bez jejich impulsu a kontroly by se v satelitech ve věci politiky těžko něco mohlo hnout v jiném kurzu, než určil Kreml. Představa, že celá ta sekvence jako vejce vejci podobných převratů v jednotlivých zemích byla náhodnou shodou v aktivitách jednotlivých vlád je směšná. Myslím že v SSSR jednala KGB v součinnosti s ÚV, u nás však určitě ne.

      Vymazat
    10. 19:28
      Samozřejmě že byl reformista a vedle Gorbačova tvář přestavby.
      Nejednalo se o pád, ale o řízený rozpad a převod aktiv států do soukromých rukou. Neexistuje důvod proč znovu opakovat, odkud to bylo řízeno.
      Doporučuji k přečtení stenozáznam z jednání svolaného ÚV tuším 19.11.1989 Ti lidé tam vůbec nechápali co se děje a jen se vynořovalo, že se k nim vůbec nedostávají informace, že jsou obcházeni a v podstatě nic neřídí.

      Vymazat
  21. Vyzyvam vsechny rude dedky, aby na znameni souhlasu s koktavym Jakesem zacali nosit klobouk a balonak. Teprve potom budou in:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 18:30 Zřejmě jste dodnes nepochopil, že nebýt Jakeše a podobných, tak nikoho nevyzýváte. Můžete mu být "vděčný"...

      Vymazat
    2. L.S.
      5. května 2019 18:45

      Mohl byste prosím tuto vaši tezi nějak rozvést ?
      PD

      Vymazat
    3. 19:15 Miloš Jakeš a jeho spolupracovníci zřejmě jsou, jako vedoucí straničtí a vládní představitelé ČSSR, přímo spoluodpovědní za vývoj v našem státu, naše hospodářství,apod., před rokem 1989, "završeným" sametovým převratem v listopadu 1989 a předáním moci.

      Vymazat
    4. L.S.
      5. května 2019 19:26
      Ano to jsou. A ne zřejmě, ale samozřejmě.
      PD

      Vymazat
  22. NICK HONOLULU, zde gratuluje vsem ke svrzeni rezimu tyranie
    Komunistu !
    To, ze mate 16 000 mesicne a to, ze platite za bydleni
    11 OOO mesicne je vase vinna ! Protoze jste prizdisraci s ohnutym hrbetem...
    A to , ze je u vas 900 000 lidi v exekuci je dukaz , ze neumite myslet, ze jste zpontalni !
    Nas Kapitalismus fungujue bezvadne ! Musite se poucit z Ameriky a prijmout Trumpovu ekonomickou agendu !

    To, ze jste hloupi je prace vasi cenzury !
    napsal pravhomluvny nick honolulu !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 19:08 Zřejmě jste špatně informován. Průměrný důchod je v ČR 13319 Kč za měsíc...
      https://www.denik.cz/ekonomika/penziste-nove-berou-13-319-mesicne-kolik-cini-prumerny-duchod-u-vas-20190313.html

      Vymazat
    2. Anonymní
      5. května 2019 19:08
      Hele Honolulu, nepoužívej podpásovky jako Jakeš a nehaň národ ze kterého si vzešel.
      Průměrná mzda není 16.000 a průměrně za byt se neplatí 11.000
      Těch 900.000 není počet lidí v exekuci ale počet exekucí. Tj. že jsou lidé kteří mají 3 i více exekucí.
      Mno a já bych momentálně Česko za USA neměnil....ani s Trumpem.

      Vymazat
    3. 19:45 - to je napsano v prispevku nahore ! (11:51) !
      Musite cist vsechno , tak jako ja !
      Prece by ten clovek nelhal ?
      honolulu

      Vymazat
    4. Anonymní
      5. května 2019 19:52
      Aha...tak to se musím Honolulu omluvit....ale abych četl všechno na to opravdu nemám čas.
      PD

      Vymazat
  23. Na článku je zajímavý nejen obsah, nýbrž i autorství. Pokud je někdo opravdový konzervativec, opravdový liberál, opravdový socialista, opravdový komunista - a nikoli příživník na rétorice té které ideologie - tak nejen, že své oponenty respektuje, ale zjišťuje, že část cílů, motivací mají společných. Tyto velké ideologie totiž vznikaly jako reakce na prohnilost systému, na svévoli, chamtivost a nemorálnost mocných, bohatých a jejich vazalů. S Petrem Hájkem se v řadě řešení levice nemůže shodnout, ale v popisu stávajícího stavu jsou pohledy velmi blízké a k souhlasu by mělo dojít v nutnosti vést ideologické spory na půdě poctivé demokracie, právního státu, občanské společnosti, kde moc a peníze jsou v politice potlačeny, aby tak byly rozhodující lidštější hodnoty.
    K Milouši Jakešovi - opravdu nebyl intelektuál, ale měl obrovské množství informací - nejen až z doby generálního tajemníka, nýbrž už z dlouholeté práce předsedy Ústřední revizní a kontrolní komise. Nebyla to zrovna StB, ale o přešlapech straníků věděl dost. Nepatřil sni k biľakovským konzervativcům a normalizátorům (Biľak, Indra, Fojtík, Šalgovič), ale ani k přestavbovým reformistům (Adamec, Štrougal, Mohorita). Nutnosti určitých změn ve směru přestavby si však byl vědom a stranický aparát na nich pracoval, aby je nejbližší sjezd odobřil. Stihl se start soukromých živností, možnost tajných voleb a voleb z více kandidátů v organizacích NF (kupř. SSM), připravovaly se podnikové rady a chystala se i nová ústava (bez čl. 4 o vedoucí úloze KSČ). Leč realita byla rychlejší, než zatuhlá kola stranické a státní politiky. Měl být rychlejší, a mohl být, protože biľakovci ztratili v Moskvě svoji oporu. Jen rychlé změny v řízení národního hospodářství, které by uvolnily centralizací zmrazený lidský pracovní potenciál k ekonomickému růstu (kvantitativnímu a kvalitativnímu), což by poskytlo zdroje pro obnovení sociálního vzestupu, a politické uvolnění (cestování na Západ, postupné oslabování cenzury atd.) mohlo socialismus zachránit. A pokud by se to zdařilo v ČSSR, tak by to byl příklad pro ostatní lido-demo státy.
    Neostalinisté ale tak silně bránili návratu na cestu skutečného, tj. demokratického socialismu, tak moc se báli o své posty, tak moc se báli pravdy, kterou by jim řekli lidé v demokratických podmínkách, až přišli o vše. A s nimi celá autentická levice.
    A muselo se začít znova. A nikoli od nuly, ale přinejmenším od mínus 10 kvůli zkompromitované levicové myšlence a ztraceným ekonomickým prostředkům.
    A dodnes chybí levicová analýza minulosti, chybí systém levicového politického vzdělávání, chybí levicová ekonomická základna, chybí příklad firmy praktikující levicovou vizi podniku, chybí širší síť levicových subjektů atd. Nechybí ale noví příživníci na levicové rétorice, kteří si z parlamentních stran levicové rétoriky udělali nové krmelce a nové bašty své osobní moci nad těmi, které by měli politicky reprezentovat.
    KR

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. KR- s prvním odstavcem plně souhlasím. S charakteristikou Jakeše také, v rozhodné době nejslabší "lídr" navíc opuštěn, opravdu "kůl v plotě". Pozdě bycha honit. Ano, začínáme znova od -10, tedy 1.republiky. Zjistit úlohu aktérů v komplotu. Proto navrhuji "oživit" Zdeňka Nejedlého ale zavání to i antisemitismem. Také je otázka, zda nejsme již v 2. republice a neblíží se "rozuzlení". PS. to je pro trolly, nejsem a nebyl komunista.

      Vymazat
    2. Anonymní
      5. května 2019 19:56
      KR
      Docela dobrá analýza. Je potřeba ovšem dodat, že z hlediska marxismu-Leninismu/ tedy z pohledu opravdu kovaných komunistů/ se žádná demokratizace nikdy neměla konat. Proto dnes pro mě již pochopitelný zásah v roce 1968. Ona jejich obava, že by se to tady po čase převrátilo směrem k západu byla oprávněná i přes ujišťování Dubčeka že k ničemu takovému nedojde.
      Mno těžko hodnotit některé kroky některých, kdo ví jestli Gorby nelituje toho jak to provedl a kdo ví kdo mu radil.
      PD

      Vymazat
    3. Pane Povolný,
      současná česká levice není ve stavu levice 1. či 2. republiky. Zdaleka nemá tolik akceschopných lidí a ti, které má, zdaleka nejsou tak argumentačně vybaveni a s tak jasnou představou budoucího socialismu, jako byli prvorepublikoví a protektorátní členové KSČ či sociální demokracie. Ideovou bídu současné české (ale i drtivé většiny jiné evropské) levice odhalila jak ekonomická krize před deseti lety, tak migrační krize, vztah ke stávající EU, k celému balíku ekonomických, sociálních, výchovno-vzdělávacích, kulturních, národnostních, ekologických, bezpečnostních problémů, které se vrší v ČR, Evropě a ve světě. Kde je levice nějakým lídrem řešení? Nikde a v ničem. Plácá se za kočárem. Sotva stíhá reagovat na kroky neoliberálů, xenofobů, militaristů, náboženských fanatiků aj., přitom nemalá část reakcí je levičácká nebo populistická, což není zrovna seriózní levice.
      Nějaký střet zdivočelých chamtivců majetků a moci s podvedenými běžnými občany se sice blíží, leč autentická levice, natož rétorická levice na to nejsou dostatečně připraveny. Navrch budou mít proto pravicové a populistické myšlenky a postupy. A teprve až potom, až opět podvedení občané prohlédnou i toto paradigma a začnou hledat jiné východisko, tak příjde čas pro levici. Hlavně aby byla připravena, aby se nemuselo dlouho čekat.
      KR

      Vymazat
    4. KR- asi máte pravdu, 2. republika nás teprve čeká. Já jsem zastánce toho, co jste naznačil o Petru Hájkovi, že jsme povinni vůči sobě a potomkům hledat shody v projektu "Náš stát, náš domov" podle zvyklostí a nepřekvapovat se, jako v manželství. Něco jiného je ovšem destrukční "trojúhelník".

      Vymazat
    5. Pro "PD"
      Předlistopadoví tzv. kovaní komunisté měli ke komunistům hodně daleko, rozhodně blíž měli ke stalinistům. Byli normalizátorskými členy KSČ, takže jako "kované komunisty" je bylo možno označovat jako členy strany, ale z hlediska podstaty komunismu, vyznávání komunistické ideologie byli hodně daleko. Právě i proto, jak se bránili demokratizaci, protože komunistická idea je o rovnosti práv a povinnosti, o občanské rovnosti, rovnosti politické, rovnosti postavení a šancí, což je v politice nemyslitelné bez demokracie.
      Muži pražského jara sice nebyli zrovna ideální, ale občanské masy měly rozhodně odlišnou životní politickou zkušenost, než davy v listopadu 1989. Proto je zcela ahistorické si myslet, že by pražské jaro 1968 dospělo k výsledku listopadu 1989. Polovina lidí v produktivním věku - a to ta polovina pracovně kvalitnější, uznávanější a proto také mistrujících - měla osobní zkušenost se soukromými vlastníky výrobních prostředků, s pány továrníky, pány statkáři, s pány šéfy, s pány úředníky, stejně tak si pamatovaly na různé paní továrníkové, paní statkářky, paní domácí, na postavení dělníků, bezzemků, kovorolníků, děveček, služek. Tito lidé velmi dobře poznali svůj sociální a společenský vzestup za socialismu a nenechali by se utáhnout na vařenou nudli jako produktivní generace roku 1989, z níž už nikdo neměl osobní zkušenost s kapitalismem, zato krom pupíků všichni měli dost znechucení ze zdegenerovaného socialismu.
      Přestavba nebyla uchopena zrovna za správný konec. K politickému uvolnění došlo dříve než k ekonomickému uvolnění a oživení a tím ke zlepšení sociálního postavení, takže výsledek byl logický. Žel k tomu, aby došlo k mobilizaci produktivních sil, což bylo možné jen demokratizací řízení (donucením by se sice dala zvýšit množstevně produkce, nikoli ale kvalitativně - inovacemi, modernizacemi), k tomu bylo nutno odstranit některé kádry, k čemuž bylo nutno politické uvolnění mas, protože aparáty a funkcionářské aktivy se k tomu kvůli bratříčkování neměly. Možná, že kdyby Andropov byl při síle ještě dva roky, tak by udělal potřebný průvan mezi funkcionáři a mohl by organizovat ekonomickou a politickou přestavbu shora (jako Teng po odklizeni G4). Nestihl to a Gorbymu nezbylo než v takřka patové situaci se obrátit na běžné lidi. Jenže lidi, aby nemístně nekecali do politiky, musejí mít co žvýkat. To nestihl...
      KR

      Vymazat
    6. PS. trochu hříšná myšlenka, proč by nová levice musela být na bázi M-L?

      Vymazat
    7. Musí naopak tu bázi překročit, upravit, upřesnit, rozšířit. Vždyť uplynulo 100 let od smrti VIL. Daleko více víme nejen o složitosti společenských procesů, o šířce a hloubce podmínek, o smyčkách, které následují po nějaké akci, o dynamice procesů, ale daleko více už také víme o lidské psychice, o genetice, o výchově, o vlastní zkušenosti, o inteligenci a morálce, o raciu a o emocích a o podílu všech těchto součástí naší bytosti a našeho já na naše myšlení. A stejně tak už víme o moci médií, o defektech demokracie, o řízení ekonomiky. Sociologie už není pavěda, přibyly ekologické problémy...
      A naopak se vytratila znalost dialektiky, základních filosofických kategorií (podstata a jev, obsah a forma, obecné a zvláštní atd.), logiky (příčina a následek).
      Ano, společenské vztahy nás formují, jak zjistili klasici m-l., ale to, jak je budeme ve své mysli a konání odrážet, záleží v nemalé míře na tom, jakou máme genetickou výbavu a výchovu.
      Důležité je uchopit dialektiku, filosofii s logikou a výdobytky politologických, sociologických, psychologických a přírodovědných zkoumání a dle žebříčku hodnot "životné životní prostředí - mír - spravedlnost - solidarita" zkoumat a řešit nastálé problémy. Dbát na pravdivé, komplexní, objektivní poznání, na humanitu pro všechny, na důstojnost každého včetně oponentů, znovu a znovu pochybovat, ověřovat a hlavně - nedělat ze sebe neomylné, nenahraditelné a všemocné všeználky hodné skoro božského uctívání a kdoví jakých prebend.
      KR

      Vymazat
    8. KR-a co " boj tříd" opustit a zkoumat "lidstvo" jako jiné živočichy, když máme již tolik technických možností? Dialektikou bychom mohli zjistit neměnnost nebo periodicitu v lidském chování a Sisyfovskou roli levice?

      Vymazat
    9. @KR
      ...to je fakt živá voda, co tady píšete. Odkud to máte? Co čtete?

      Vymazat
    10. "Karpi",
      děkuji. Nečtu nic zvláštního, to, co ostatní. Když už ale něco čtu, tak se snažím si z toho něco vzít. Když jsme měli něco přečíst, tak jsem to přečetl, když jsme měli konspektovat, tak jsem si ho napsal, nikoli opsal. Když už jsem někde musel něco poslouchat, tak jsem to poslouchal a buď si z toho něco zapamatoval, zamyslel se nad obsahem a když to byly žvásty, tak jsem aspoň přemýšlel nad tím, co to stalo se společnosti, a lidmi, že v ní někdo může veřejně šířit žvásty a jiní ho musejí poslouchat. Jak se to stalo? Proč? Jak to může pokračovat?
      Věnovat se především faktům. Názory jsou vedlejší, ale zase ukazují, kam vedou rozličné životní cesty lidí. Vytvářet z faktů strukturu, souvislosti, procesy. Nevytlačovat fakta, která nezapadají do dosavadní mozaiky, ale naopak přestavět ji, aby dávala smysl i s novými údaji. Některá fakta jsou nepříjemná, ale stala se, tak je třeba je přijmout. Ostatně to dává dějinám lidský rozměr a pro budoucnost varování i naději, že třeba s lidskými selháními počítat a že třeba postihnou i protistranu, takže i jí nikdy nic nevyjde podle plánu.
      A když už jste na takové cestě sbírání a rozmýšlení faktů přes 50 let, tak už by v tom byl čert, aby člověk neměl nějaký obrys světa.

      pro pana Miroslava Povolného
      Nelze a netřeba opustit něco, co objektivně existuje. Pokud budou existovat třídy, tak bude probíhat třídní boj. A protože je na světě zatím více než nadkritické množství lidí, kteří chtějí žít na úkor jiných jen ze své vůle, nikoli proto, že by byli zdravotně postiženi či dočasně společensky diskvalifikováni, a poněvadž tudíž nejsou nějakým ojedinělým, zvláštním jevem, nýbrž jsou zesíťováni ve významnou, systémově vlivnou, přímo charakteristickou formaci, tak bude probíhat boj za a proti vykořisťování. Tedy třídní boj. Kdyby těch egoistických vykutálenců bylo pár a nezformovaných, ale je jich ažaž a chamtivě kořistí z jiných lidí, z přírody, z okolního světa. Nikoho nepovažují za sobě rovného, proto mají přezíravý, instrumentální vztah ke všem a všemu, co nepovažují za své "Já". Problém vykořisťování je svým obsahem především problém mravní, filosofický, zatímco věcí inteligence jsou zejména jeho formy. Proto jsou i seriózní podnikatelé a též vypečení zaměstnanci, ale hlavní, určující proud představují ziskuchtiví šéfové s kombinací dostatečné chamtivosti a inteligence, aby byli úspěšnější než ostatní, kteří buď netouží žít na úkor druhých a nebo ve svém podnikání neprojevili dostatek nenažranosti a intelektu.
      (pokr.)

      Vymazat
    11. (dok.)
      Ještě k marxismu-leninismu. Ten ve skutečnosti nikdy nebyl ideologií vládnoucích špiček v ČSR/ČSSR. V samotném SSSR lze jeho opouštění a přeměnu ve stalinismus sledovat již od konce r. 1922 a k završení obratu došlo v politických procesech v polovině 30. let.
      Nelze přeci za marxisty označovat ty, kteří nedodržují ani zákon prosté reprodukce, natož rozšířené. Vždyť to jsou vlastně první procesuální věci, které Marx vysvětluje v Kapitálu; je to hned po úvodních stránkách. Zcela ignorovány byly i tzv. Marxovy (!) vzorce vztahu produkce výrobních prostředků a spotřebních předmětů, což je základ vyvážení kupních sil a boje proti inflaci. Leda, že by soudruzi snad počítali mezi spotřební zboží i kanóny, tanky a stíhačky. To je v Kapitálu hned za výkladem reprodukce. Tato dvě témata jsou obsahem prvních desítek stran Kapitálu, to čtenář čte ještě s dostatečnou pozorností a jsou to jednoduché věci. Na určitý čas můžete zmíněné zákony ignorovat, pak jejich neplnění různě flikovat, nakonec ale přichází kolaps celého systému.
      Rovněž k leninistům měli daleko. Lenin hovořil o tom, že buržoazii, kulaky a pod. třeba zlikvidovat jako třídu, nikoli fyzicky. Třeba je připravit o kořistnické vlastnictví výrobních prostředků a ne posílat do gulagů. Ještě upozorňoval, že kupř. buržoazní ekonomy lze využít v řízení podniků, nikoli ale ve věcech politické ekonomie (tj. státní rozpočet, daně a výdaje veřejné správy atd.).
      Stalinisté a poststalinisté brilantně (ne nadarmo studoval JVS v kněžském semináři) ovládli propagandu, deformovali demokratický centralismus, kdy za odkazy na respektované klasiky nezpochybnitelné levicovosti schovali své egoistické kariéristické intriky a manipulace. A protože stejně jako Marxe a Lenina nerespektovali ani dialektiku, tak zákonitě skončili. Místo respektování jednoty a boje protikladů chtěli protiklad k levicovosti vymýtit, což nelze (navíc při jejich (např. Biľak) intelektuálních kvalitách!), takže se bobtnající kvantita přeměnila v kvalitu a došlo k negaci předlistopadového systému (tj. negaci negace předúnorového systému - a poněvadž byla přerušena pravicová kontinuita, tak jsme se při dvojité negaci nezastavili v poměrech 3. ČSR, nýbrž propadli takřka k Dickensovi).
      KR

      Vymazat
    12. KR- jistě, vím, že třídní rozdíly nevymizely, jen jsem poukazoval na určitou "zastaralost" hlavních témat levice. Napřed je potřeba získat veřejnost současnými tématy až potom veřejnost "korigovat". Akademicky lze cizelovat cokoliv, bez manuálu pro "politickou střední třídu" ovšem bez úspěchu. Většina populace je apolitická, proto úspěšná strana bude ta, která zaujme vzdělanou mládež a jejím prostřednictvím společnost. Naštěstí se zatím míjí v prioritách a politickém pohledu "pseudolevice".

      Vymazat
    13. Tak to si rozumíme. Jedna věc je, co jsou objektivní (hlavní) problémy a jejich příčiny (jak je odhalili ti, kteří objektivně, kriticky nad realitou rozmýšlejí), a druhá, jak realitu vnímá valná část lidí, jaký ona má obraz problémů a souvislostí.
      To je hlavní malér levice, zejména pak levičáků. Nehnat se o zlomkrk ke konečným cílům, ale najít cestu, jak dát lidem informace, vědomosti, jak je naučit myslet, myslet kriticky, nezaslepeně, objektivně - to již nejde jen o intelekt, ale i o morálku (to je záležitost osovního příkladu levicových osobností a jejich organizací) -, aby sami byli s to hlouběji a šířeji rozmýšlet nad světem a nebyli hračkou mainstreamu, lhářů, podvodníků, demagogů, populistů, karieristů, pragmatiků.
      Je to obrovský balík spletených problémů, které musí levice trpělivě řešit a vyřešit, aby mohla postupovat k podstatě problémů, aby vždy jasně odhalila, že úplné, dlouhodobé vyřešení problému Z stojí a padá s řešením problému Y, že ke spravedlivějšímu řešení Y musíte zvládnout malér X atd. Takže k principiálnímu řešení třídních nerovností můžete přistoupit až po té, co kupř. vyjasníte roli národa, až lidé nebudou cítit národnostní ohrožení a budou moci klidně rozmýšlet právě nad tím, čím to je, že tuzemský a zahraniční kapitalisté se chovají skoro stejně, takže asi mají cosi společného.
      Takže lidé musejí si uvědomit mj., že neziskovky nejsou a priori nepřítelem, ale jen některé (z nich část zaplacena, část jsou zaslepenci); že stát není nepřítelem a to, co dovoluje a co reguluje, jaké daně vybírá a co platí, mohou občané rozhodovat sami; že peníze (do kasy veřejné správy, na konta podnikatelů atd.) nepadají shůry, ale někdo je musí prací vytvořit a někdo je musí z vytvořeného koláče nějak tam nasměřovat; že škola je "cvičiště", kde se tvrdě, poctivě trénuje, a život je "bojiště", kde učit se základní věci je pozdě; že nestačí reprodukovat děti, nýbrž pracovní sílu; že nechci-li něco, aby někdo dělal mně, nedělám to jiným; že procesy je nutno vidět v koloběhu, nikoli jen první krok; že půjčka nám dává svobodu splnit dílčí úlohu, ale skrz dluh může někdo vydírat náš život; že nelikviduji nechtěné úplně, ale jen tak, aby již nebylo nebezpečné, ale nadále bylo pro všechny ukázkou možného zla, preventivním očkováním, abychom nezapomněli a představy nenahradili iluzemi; že...., že to vše je na dlouho, protože to není na několik politických rozhodnutí, přijetí několika zákonů, je to na dlouhá vlastní poznávání každého z lidí, na výchovu příkladem vlastní prací, vlastním životem, na výchovu žáků a jejich učitelů, na výchovu vlastních dětí. Je to na generace. Mnohé však lze udělat rychle, jednak proto, že to není složité (ekonomicky, organizačně), jednak proto, že na to společnost je připravena, že to akceptuje. A vedle věcí, které lze nastolit revolučně, jsou věci, které žádají evoluci, krůček po krůčku, úkroky, couvání, čekání. Již cesta je pak i naplňování cíle, aby do toho cíle došli i k tomuto cíli připravení lidé. Čím dříve cosi z plánovaného konečného cíle zrealizujeme, tím dříve budeme vidět, zda a jak to je funkční a tudíž, co s tím a také co se sebou udělat, aby objekt a subjekt souzněly.
      KR

      Vymazat
  24. Vas nejvetsi nepritel je cenzura , protoze vy NEMUZETE porovnat , platy, duchody, najemne , pojisteni, internet, benzin, ceny aut, domu a treba i cenu dobreho kafe se
    zakuskem !
    Proto me cenzura tak NENAVIDI, protoze s radosti vyslepicim vsechno.

    A POZOR panove , ci "soudruzi" ! Bible Kapitalismu (TQM) jasne rika, ze nejvyssi asset NENI million $ v tresoru, ale kvalifikovani a positivni, inspirovani, pracovnici !
    Proto se musi pracovnici HYCKAT !
    MOJI ZAMESTNANCI ME VZDY MELI RADI !
    A kdyz jsem podle zakonu sel do penze,
    tak dva dny chlastali !

    ------------------------------------------------------------

    TO JE UCEL ! Aby jste nevedeli ceny chleba a treba zdravotnictvi. T.j. proto aby jste nic nechteli a tupe upeli pod chomoutem.
    To vam dela cenzura.
    Plne stojiM za svym nazorem NICK HONOLULU !
    (Na TQM, mam skolu ! Na severu v Ohiu.)

    OdpovědětVymazat
  25. Vy to NEVITE, ale americti kapitaliste NESNASI pohled na
    bidu !
    Pokud clovek neni alkoholik, nebo drogar, tak ma vzdy
    pomoc !
    Proto je zde tolik vselijakych programu pro nemocne a stare i kdyz je jasne, ze zemrou za mesic !

    Vite vy napr. ze exekuce vam nesmi sebrat MINIMUM potrebne k zivotu ? Exekutor neni pricinou BEZDOMOVETSTVI, ale drogy a alcohol definitivne jsou !
    America je proste ignoruje !
    honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Honolulu, dnes nemám čas se na Vás "připravit", ráno brzo vstávám do práce, jen Vám sděluji, že u vás v USA jste globalisty strašeni komunisty dle známého "zloděj křičí chyťte zloděje". Zkuste lépe číst Vaši antickou knihovnu nebo techniku moci současnou.

      Vymazat
  26. noviczech
    ...Pane Jakeš, asi toto mé číst nebudete, ale Nebyl jsem ve straně KSČ, ale jezdil jsem coby mladý po celé Československé republice! Byl jsem v podnicích na konci světa, kde se silnice otáčela zpět, mí rodiče nepodporovali žádnou politiku, ale učili nás děti poctivě pracovat! No a tam, při cestách, jsem si uvědomil, jak tato politická strana KSČ s panem prezidentem Svobodou a panem prezidentem Husákem se stará o tuto zem a tento lid! A začal jsem si VÁS velmi vážit! Lidé žili radostný a šťastný život! To nespočívalo na bohatství v penězích, ale na samotném žití v kolektivu, ve společnosti většinou poctivých lidí! I když jsem i poznal členy KSČ na vedoucích místech a ti kradli, ale i s nimi jste dokázali zatočit! Pane Jakeš, to co vidíme z této země české dnes, to jsou ruiny kulturní i lidské! Přeji VÁM hlavně zdraví ve vašem věku a alespoň trochu optimismu...
    ...těžké časy přišly na tento národ a úsměv a tance a veselí se změnilo na slzy, přemýšlení a trápení...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprostý souhlas Žádná doba nebyla a ani nebude ideální. To co se děje u nás i v celém světě na počátku 21 století překonává všechny kulturní systémy. Spirála lidského vývoje jde příliš hluboko.

      Vymazat
    2. A tento vysmátý privilegovaný Bavič, před 89 a po 89, vždy jenom ty nejvyšší kontakty, potřeboval se před okolím a smetánkou, říká se tomu v tomto případě, politické vlivové VOAYERSTVÍ, krátce přirozená, porucha sexuální preference, kompenzovaná MOCÍ, před publikem!?

      Ze soukromého setkání AB s Bernardem-Henri Lévym:

      "Pak Babiš blábolí o tom, jak musí chránit Čechy před migranty a jak Schengen nefunguje, nadává na Evropskou unii a zejména na bruselského tajemníka Evropské komise Martina Selmayra, do něhož si zjevně personifikuje své současné problémy s Evropskou komisí. Babišova hluboká neidentifikace s Evropou přitom odráží jeho původ v aparátu provincie sovětského impéria a jeho pocit, že ho EU vlastně utlačuje. Nikdy nepochopí, že jeho problém tkví v tom, že neustále ignoruje a přestupuje pravidla a myslí si, že jeho kritici s ním mají pouze jakýsi osobní problém, a proto mu nepřejí. Všechno převádí do roviny osobní nenávisti, protože systémové hledisko platných pravidel se vymyká jeho způsobu myšlení.

      Vedle této primitivní povrchnosti ale zároveň Babiš Lévymu okázale prezentuje své buržoazní životní návyky, které svým příznivcům na sociálních sítích zatajuje. Zatímco na Facebooku „maká pro lidi“, tak francouzskému filozofovi poví, jak si rád zaletí na lyžovačku v Courchevelu a rád večeří ve své vlastní provensálské restauraci s michelinskými hvězdami. A zatímco na Facebooku bojuje s muslimskými migranty, tak zde jen tak utrousí, že mu muslimové nevadí a že rád tráví dovolenou v Marrákeši. Všechno mu přejeme a čekáme, až se tím začne chlubit ve svém facebookovém seriálu s nadpisem „Čau lidi“. A ještě je navíc utlačovaný. Jeho děti nedostaly v USA zelenou kartu, když tam studovaly.

      Lévy naprosto přímočaře uvádí, že Babiš často lže, předstírá, vytahuje se, jako když páv ukazuje peří, a přitom zuřivě útočí na každého, kdo ho neposlouchá. V tom je tento příspěvek k našemu nedobrovolnému studiu fenoménu Andrej Babiš přínosný. Na Lévyho nijak nepůsobí Babišovy prachy ani moc. Ani trochu. To je postoj, který nám tu velmi často chybí. Kdyby mu tolik lidí nepodlézalo, tak jsme někde úplně jinde."?

      Ramón


      Zdroj:

      Francouzský filozof Lévy popsal pravou podstatu osoby Andreje Babiše

      Vymazat
  27. Pane Jakes, Komunisticka strana nebyla LEGALNI, protoze nebyla zvolena lidem , ale ujmula se vlady pucem, v roce 48.

    Dokonce i Hitler, mel vetsi legalitu v roce 33, nez Komuniste v roce 48.

    To nemohlo dopadnou jinak, nez to dopadlo v roce 89 !

    Komuniste stale hledali "tridniho nepritele", a kdyz nikdy nebyl, tak si ho vymysleli, aby mohli terorizovat lidi !

    Komuniste nicili talentovane lidi a kdyz prisel rok 68, tak jich uteklo 250 tisic, z toho 25 tisic do JAR !
    Byl jsem mezi nimi.

    Z odstupem casu jsem vam Komunistum vdecni, za vas odporny nelidsky system, protoze me inspiroval k uteku a muj zivot v Johannesburgu byl krasny sen !
    A kdyz padla do paratu Komunistu Rhodesie , tak jsem se prestehoval do Ameriky !

    NIKDY bych se tak dobre neuplatnil , kdych zustal v CSSR !

    Takze pane Jakes, kazde zlo je k necemu dobre !
    A ja vam dekuji za komunisticke zlo !

    Ted uz jsme stari oba dva, ale ja budu odchazet jako VITEZ !
    A vy Komousi jako zly sen, pro cesky narod !
    Po srpnovy emigrant nick honolulu - americky obcan !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 21:49

      Komunisticka strana nebyla LEGALNI, protoze nebyla zvolena lidem , ale ujmula se vlady pucem, v roce 48.

      Už tímto se diskvalifikujete z jakékoli diskuse inteligentních lidí.

      Jen pro zajímavost, pokud bylo podle vás převzetí vlády KSČ v r.1948 pučem, co potom byly události v r.1989?

      Vymazat
    2. 22:19 - oni ti "intelegentni" lide si NATROU
      udalosti , ke sve potrebe !
      Po resignaci ministru meli byl volby.
      Vycuranek Gottwald mel jiny napad a proslo mu to - podle dohody na Jalte !
      Ale ono je to dnes stejne vsechno jedno !
      Realita zustava, ze rok 48-49 byla prvni vlna emigrace. Ja ji poznal v 80-tych a 90-tych letech v Chicagu, Clevelandu, New Yorku a v Pittsburqu ! Byli to fain lide a byli vetsi vlastenci, nez jsme byli my emigranti po srpnu 68 !
      V 90-tych letech zacali hromadne umirat a dnes z nich nezije uz nikdo !
      Pamatuji si dobre jejich rozesmate tvare na jejich slavnostech a hostinach !

      Rok 89 byl rokem spontalni demonstrace proti komunismu ! Oslavovali jsme to v New Yorku, ale uznavam, ze jsme tomu moc NEROZUMELI !
      Nevedeli jsme co bylo pricinou / katalizatorem !
      Mozna DDR !

      -----------------------------------------------------

      Aby jste meli o cem premyslet !
      JAR v 70-tych letech mela ceskou emigraci z roky 48 nepatrnou, ale nemeckou po valecnou emigraci vojaku z nemeckych divizi VELKOU.

      Bylo velmi zajimave s nimi mluvit ! Ti uz take vsichni umreli a ted je rada na nas ! Po srpnovych !
      nick honolulu

      Vymazat
    3. Floriďane, pokud se tě zeptám a nejsem jediný, hážeš na můj dotaz bobek, tvoji odpověď by cenzor určitě nevymazal, jelikož můj dotaz vždy zvostal nedotčen.

      Pokládám další dotaz, celou svou rodinu jsem ozbrojil, krátkou palnou zbraní Beretta vz.85, udělal jsem v kapitalismu, dobrou věc?

      Jsi také tak vyzbrojen? Jelikož dříve jsem si vystačil s pouhou botou, kdo do mne rýpal, toho jsem nakopl do prdele a bohatě vystaráno! Zdravím tě, kdy si půjdem zastřílet na terč?

      Celoživotní nestraník a fešák Ramón

      Vymazat
    4. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    5. Díky ti za užitečné rady Světlonoši u nás v Mostě se už musí každý ochránit sám a to tu nejsou Afrikáni, "Policie loví zmije na pumpách a za bukem, kde se dá v klidu vyspat, šichta potom lépe uteče ..."

      Trefil ses žena je na pracovišti mimo profesi, vyškolená zdravotnice. Tak mi jenom napiš k čemu je vlastně ten kapitalismus? Kupovat si bez obav porno časopisy, ale bát se jít pěšky do práce! No není to na palici?

      Zrovna teď je 0:56 - 1:12 už po druhé, někdo řve zdáli o nějakou pomoc, nejdřív muž a teď nějaká ženská, řve "STANDÓ!!!"? No není to paráda ani po půlnoci se člověk v kapitalismu nenudí, všichni dělají, že už spí a ona řve, jak kráva a teď řve i chlap! Jak v rodině u Homolků a Policie spinká?

      No já nikoho volat nebudu, beru to jako daň za Havlačovou svobodu, snad se dožijí rána, to je práce pro ARCIbiskupa Duku a jeho nebesa.


      Floriďane, jdu spát Ramón

      Ps. Zítra je taky den, ta pinda furt ječí, snad mě nechá v klidu vyspat, zavřu okno a ať se třeba pob(l)ijou! 1:20, ta ženská pořád řve a tak, že rozumět jí není a pak se má člověk dozvědět, co se děje venku v noci?


      Vymazat
    6. 23:26

      Takže rekonstrukce vlády v souladu s Ústavou je podle vás "pučem" a změna vlády v rozporu s ústavou skrze zahraniční vměšování a lidi, kteří ani nebyli nikým do žádného zastupitelského sboru zvoleni, je podle vás "demokratický proces".
      Předpokládám, že stejně "demokratický" byl pro vás proces na Ukrajině 2014.

      Víc od vás vědět nepotřebuji, na základě těchto informací si každý utvoří názor sám.

      Vymazat
  28. TAk velka diskuse a kniha, prito se dalo napsat ze jen chodniky (kdyz lidi jezdi autama) a prejezdy zeleznicni jsou lepsi, jina vse je aspon 100x horsi nez bylo za socialismu. At mne opravi nekdo, kdo plati za byt 11800 a pripise, co stokrat, 150 x a nebo 200x. On totiz banan je daleko dulezitejsi nez byt!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý pane 5. května 2019 21:49, jste-li.

      Lepší chodníky dnes, jak kde? My zde máme hlavní třídu od Skupovky až k nádraží cca 4 až 5 km, dříve byla osazena dlažbou! Nyní zde máme jistou asfaltérskou firmu ..., která pokud jí to EU a město zaplatí, vyasvaltuje i cesty v lese na Resslu, jeto pouze otázka času!

      Ták dlažbu po celé této třídě na chodníku, vyměnila za asfalt a projděte se po ní v parném létě, "vypaříte" se jak Parkanová, pokud nebudete za chůze pít vodu?

      Ramón




      Vymazat
  29. Pani , Komuniste a Socialiste a levicaci vubec !
    Prestoze vase IDEOLOGIE neni moje ideologie, tak mi dovolte vam vyjevit prognozu pro budoucnost !
    BUDETE POTREBNI !
    Vubec ne, pro budovani vasich utopistickych predstav, ale pro obranu a zachranu republiky, az se k vam nastehuje Afrika !

    Budete bojovat po boku lidi, ke kterym patrim ja, o kazdou ulici ve vasem meste ! Budete mit nejvetsi kriminalitu a nemoci, ktere neznate ! Budete loupezne prepadani a ulice budou plne drog a nebezpeci.
    Budou vam zabavovany nemovitosti a auta !
    Vasi blizci budou prepadany (hlavne zeny, kazdeho veku), a zabijeni pro sex a 5 dollaru a vase ulice budou plne illegalnich drog.
    Vase mesta se promeni v POPELNICE spiny !

    Tak jako mesta meho mladi ! Johannesburg, Cape Town, Durban a deset dalsich ! Proto musi jit ideologie stranou !
    Jste vsichni na jedne lodi a vy nemate kam uteci !
    My jsme meli ! Vy ne !
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No a přesně toho jsme byli v tom socialismu ušetřeni. I proto jsem jako ty nikam neutekl.

      Vymazat
    2. On odevšad jenom utíkal, zřejmě Forrest Gump ze Smíchova !

      Vymazat
  30. Zemědělský PIJ analytik Petr HAVEL, “Češi druhořadé potraviny chtějí, jelikož jsou dražší, než západní originál a mají specifickou chuť, na kterou slyší!“, to je zmetek na pravém místě?!

    https://uloz.to/!mg70iwLBJIJh/havel-jpg

    Ramón

    OdpovědětVymazat
  31. Kdyby, život nikdy neprožijeme podle kdyby. Kdyby komouši nebyli hloupí, mohli tu přežít déle. Je viďět, že ve své omezené gramotnosti, si nepřečetli pořádně svého ideologa Karla Marxe, který jim vzkázal - že když vztahy ve společnosti začnou brzdit vývoj hospodářský, tak je nutno režim změnit. Promiňte citát není doslovný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 0:59

      Kdyby komunisté více dbali na to kdo se cpe do strany a poskytovali více informací z kapitalistických zemí, nevyrostla by generace ukoministů, pro níž byl komunismus jen výtah k moci a netoužili po ničem více, než žít si jako oligarchové v kapitalismu.

      Vymazat
  32. Po plejádách polistopadových "odborníků" se pan Milouš Jakeš, i ve svém věku, jeví jako duševní gigant. Stačí porovnat s pirátama a jeho vlastníma následovníkama. Je to smutné, ale je to tak.

    OdpovědětVymazat
  33. E-republika v podtitulku k jednomu článku krásně popsala dnešní dobu: "Jsem ze starší generace, takže nevidím žádný rozdíl mezi komunisty a dneškem. Jasně vidíte, že čím více neoliberálního kapitalismu, tím méně máte v peněžence. Dřív byli všichni v průvodu a to jedno procento, které tam nebylo, bylo monitorováno. Dnes je fízlováno to jedno procento, které je v průvodu."

    OdpovědětVymazat
  34. 0:59 7:24 Kdyby komouši nebyli hloupí? A my, co jsme si nechali naši zem ukrást těmi ukomunisty, jsme byli chytří? Já to beru jako selhání vlastní i našich elit, nepoznali jsme skutečného nepřítele. Ti Jakešové to nebyli a mysleli to s ČR zřejmě dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda. Hloupí jsme byli především my, Češi a Slováci. Nechali jsme si rozkrást zemi a přeměnit nás na lidské zdroje. A ještě jsme tomu většinou tleskali, mnozí i upřímně. Šli jsme jako dobytek na porážku a za sebou jsme táhli káru s řezníky.

      Vymazat
    2. Jestli to mysleli dobře (já o tom pochybuji) tak to ďělali blbě a že se tlačili ke kormidlu, tak nesou odpovědnost. To neukecáte.

      Vymazat
  35. Tady je nablito...

    OdpovědětVymazat