Reklama

.

.

sobota 4. května 2019

Řepka a Brambory po 30 letech

4. 5. 2019

127 komentářů :

  1. Co máme chápat?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 9:44 To není pro vás :)

      Vymazat
    2. Někdo chápe .. , někdo si neumí domyslet souvislosti a jako slepý tápe ..

      Vymazat
    3. Přesně tak dnes jde jen o zisk a je jasné co to vyhrálo.

      Vymazat
    4. Dotacemi zmrzačený trh:
      Dotovaný polský dovoz brambor + dotované pěstování řepky.

      Vymazat
    5. Ztráta potravinové soběstačnosti je vlastizrada.

      Vymazat
    6. 9:44
      doufám, že nemáš volební právo!

      Vymazat
  2. V ČT je "keců" jak se staráme o přírodu v čele s Bursíkem a spol. V tomto státě nejde o nic než o peníze pár "zbohatlíků". Premiér Babiš dá důchodcům 900 a ti ho volí, jako když jde o život a ono o to jde.
    Před 30 léty se vykřikovalo "Nejsme jako oni", nenechali je domluvit a teď to doplním "jsme ještě větší pakáž". Jsem zvědav, jak to tu dlouho vydrží.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne "my", to oni, nová "elita", která vládne skrzevá naše zastupitele, korumpuje je, deformuje jejich výběr před volbami, svými médii ničí samostatné úsudky voličů ... to jsou "oni". To oni jsou "ještě větší pakáž".

      Vymazat
    2. A odsereme to stejně "MY" a nikoliv "ONI", "MY" pro ně pouhá "PAKÁŽ".

      Vymazat
    3. Jak dlouho to vydrží? Až bude otrávena poslední řeka, vylovena poslední ryba a poražen poslední strom, pak teprve lidé poznají, že se peníze nedají jíst... Dokud jsou obchody plné potravin, byť pochybné kvality, dokud nám teče z kohoutků voda, byť chemicky upravená, dokud máme čas a energii věnovat se módním výstřelkům, nečekejte žádnou změnu. Celá společnost se musí dostat do takového stavu, kdy lidé sami budou vyžadovat změny nejen u svých vládců, ale budou je nuceni přijmout i sami u sebe... Záleží tedy na rychlosti destrukce životního prostředí a naší schopnosti tuto destrukci rozpoznat, pocítit ji a snažit se ji zpomalit a následně zastavit.
      Honza, Havířov

      Vymazat
  3. No jo, konečně to vzali do rukou hospodáři. Přesně jak nám to Vašíci vykreslili.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš všude plné pulty prohýbající se pod bramborami za dvacku za kilo. S čím máš problém? Pálí tě dobré bydlo?

      Vymazat
    2. 10:30

      Zjevně se vám nepodařilo pochopit hned napoprvé stručné sdělení na uveřejněném obrázku. Zkuste to znovu a pomaleji.

      https://www.novinky.cz/ekonomika/501022-brambory-uz-jsou-drazsi-nez-banany.html
      https://www.nasepenize.cz/cena-benzinu-narusta-vinikem-je-bioslozka-3122
      http://www.uamk.cz/aktuality/2510-paliva-s-podilem-bioslozky-a-jejich-ale-doporuceni-odborniku-uamk-pro-majitele-starych-vozu
      https://plus.rozhlas.cz/repka-vysava-pudu-a-znecistuje-vodu-ale-vyplati-se-obhajuje-zemedelce-sef-svazu-6506498

      Vymazat
    3. Ty,10:30,jsi jak Alenka v říši divů! Sleduješ něco jiného než ČT24 ?

      Vymazat
  4. Že, řepka se nedá jíst. Že, brambory jsou základní plodina, tedy potravina. Když jí nepěstuješ, musíš jí koupit. V cizině. Naše tradiční bramborářské oblasti pěstují dotovanou řepku, která po květu nelze ani zaorat protože ničí půdní organismy...... Že jsou vytvářeny souvislé plochy monokultur ohrožující flóru a faunu. Že nevhodné monokultury a jejich ošetřování ničí prostředí potřebné pro existenci opylovačů a hmyzu... Že EU systém výkupních cen a dotací je dokonale vymyšlen a systematicky z nás dělá potravinově závislou kolonii ničící si vlastní životní prostředí. A jak to vidí odborné texty? (výcuc, trolové-trotlové si to za domácí úkol dohledají sami)
    ● Bionafta zplodinami více poškozuje zdraví než obyčejná nafta při spalování v moterech aut, protože produkuje více oxidu uhličitého a uhelnatého.
    ● Pěstování „energetických plodin“ jako kukuřice nebo řepka zahrnuje rozsáhlé uvolňování oxidu dusného, který je cca 300× horší skleníkový plyn než CO2. Podle Crutzenovy studie pěstování biopaliv vede k o 50-70 % vyšší produkci skleníkových plynů než z fosilních paliv. Také studie v časopisu Nature popisují zvýšení emisí skleníkových plynů. Při výrobě bioethanolu kvašením vzniká jako vedlejší produkt CO2 v nezanedbatelném množství – jedna molekula CO2na jednu molekulu bioethanolu.
    ● Na výrobu jednoho litru biopaliva připadá 2500 litrů vody.
    ● Pěstovaná kukuřice a řepka je velmi náročná na dusíkatá hnojiva, která se vyrábějí z ropy a která ve větší míře z půdy vysávají živiny a z dlouhodobého hlediska ji vyčerpávají, s tendencí zvýšené tvorby eroze, což vede ke zvýšené spotřebě hnojiv a totální degradaci ornice. Sekundárním efektem je rekrystalizace hnojiv pod ornicí, čímž dochází k eliminaci vsakování srážkové vody do podloží. Důsledkem je snižování zásob podzemní vody a splavování ornice do toků, které jsou následně zanášeny a kontaminovány pesticidy.
    ● Pěstování řepky má za následek vysoký úhyn lesní zvěře. Srny po požití řepky slepnou a do 24 hodin jim selhává nervový a jaterní systém a zvíře umírá.
    ● Studie dokazující destruktivní vliv na lidský organismus a nervovou soustavu jsou upozaďovány a autoři ostrakizováni.
    ● Energie získaná ze spalování biomasy rostoucí v určité oblasti je až 50× menší než energie získaná ze solárních panelů, které by v této oblasti (o stejné rozloze) byly instalovány
    ● Pěstování energetických monokultur ničí přirozenou biodiverzitu celých oblastí.

    Tedy shrnuto a podtrženo: V zájmu evropských mocenských struktur se v rámci ekologizace civilizacních vlivů chováme jako ekoteroristé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj...ale to tem "stavkujicim" detem nereknou

      Vymazat
    2. Doktore, Vy jste to vystihl na jedničku ANO né v tom všem jel i s Teličkou (HLAS), dělal pro něj kulišárny, stejně jako pro Bakalu nyní založil HLAS, spíše neukojitelný HLAD, či spíše NENAŽRANOST!


      Po příspěvku dřívějšího pisatele a upozornění na dokument: „Selský rozum“, nevěděl jsem o něm, shlédl jsem jej (DOPORUČUJI!) a mohu konstatovat, že máme premiéra, řepkového, maso odřezkového, mediálního, likvidujícího konkurenci ve prospěch svého, neukojitelného MAMONU, řepkového a zemi ničícího BOSSe!

      Ovládl půdu zamořil ji řepkou a postřiky ze svého Lovosického Preolu. Zlikvidival konkurenci vepřínů, chovy kuřat. Nejdříve konkurenci dostal do své závislosti, poté ji zkoupil a na závěr ji nechal zaniknout a budovy rozprodal keš.

      Všude na.ral řepku, brambory a zelenina jako celek je mu u pr.ele. Maso kvalitní vyveze na západ, k nám se vrátí zamražené odřezky na separáty, ve velkém je k nám dováží (separáty) z Polska, naše produkce je už téměř zlikvidovaná.

      Nyní se vehementně CPE do zdravotnictví, to dopadne, zřejmě stejně? Sám se chlubí, že o jeho rodinu se starají lékaři Českého olympijského výboru. Máme zde VEŠ v kožichu! Využil toho, že ostatní politické strany generují DEGENERÁTY, nemáme si z koho vybrat, komunisti a socani to v zájmu svého přežití, koryt a pamlsků krejí!

      Víte o koho jde NÉ!

      Ramón

      Ps. V tomto pořadu "Selský rozum", přísahá na zdraví svých dětí a vnuků a v zápětí je svou lží, bezcharakterně, posílá svým dalším lhaním své děti a vnuky na máry, hnus!?

      Vymazat
    3. P.S.: vepřové nebude možné v muslimské Evropě (včetně Česka) pěstovat, proto bylo možné zlikvidovat i vepřín v Letech

      Vymazat
  5. Sakra, tady je to samý národohospodář se správnou politickou orientací, ale ve vztahu k bramborám jsou neteční. Vrtulníky musíme mít americké, reaktory americké, po Plzni se motají pošuci v amerických uniformách, v televizi jedině americké filmy, ale brambory necháme skomírat na úbytě. Vždyť jsou přeci také z Ameriky. Sice jižní, ale nad tím se dá přimhouřit oko. Tak snad aspoň z politicky uvědomělého přesvědčení bysme mohli ty brambory pěstovat, když už na tom, čím se budeme živit, nikomu nezáleží.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ty brambory jsou hlavně z polska a jak je notoricky známo tam do toho klidně na-erou hlavně když to prodaj blbejm čecháčkům - ostatně nejlepší obchodní artikl poláků je salmonela a co je v těch bramborách ví jen pámbu a voni

      Vymazat
    2. 11:14

      Myslím že ani v Polsku brambory nesjou domácí plodinou, že se tam také dostaly z Ameriky. Ostatně oni jsou americe zcela mimořáně naklonění, i formou těch brambor.

      Vymazat
    3. „Jsou si mimořádně nakloněni“, z 90% dodržují desatero a díky těmto předpokladům, by bez mrknutí zničili kohokoliv a v neděli hromadně do kostelů a modlit se, aby tato vlastnost navyhasla ...?

      Ramón

      Vymazat
    4. Můj děda z poloviny Polák mi říkal: Nikdy nevěř Polákovi, jednou rukou se modlí a druhou krade.

      Vymazat
  6. Nevím, co máme chápat ? Chtěli jste být v EU, tak teď neplačte ! Pěstování řepky je nařízení EU !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 11:08

      EU nic nenařídila, pouze nastavila parametry na základě dohody. Je chybou předevších našich zastupitelů, že si nejsou schopni vyjednat podmínky, jako to činí třeba Polsko nebo i Slovensko. Ti naši hňupi jen podlézavě kývají hlavou a doma pak vykřikují "to nařídila EU". Ale co také čekat, když máme takovou reprezentaci cyklistů, jak prý okomentoval Hitler, kteí se nahoře hrbí, ale dole šlapou.

      Vymazat
  7. V dobách EHS
    fungoval společný trh na Západě tak, že se nadprodukce ovoce
    a zeleniny likvidovala na skládkách,aby se udržely ceny.
    Dobře si vzpomínám,
    že např. v Itálii tak končily ročně stovky tun rajčat,
    což v realitě dnešní EU nehrozí.
    Společná zemědělská politika začala v nových členských zemích uplatňovat politiku kvót a sankcí.
    Tím se snadno a administrativně zbavili nadprodukce
    a začal diktát cen...
    Dochází tak k takovým absurdnostem,že státy,které před vstupem do EU svou zemědělskou produkci vyvážely, např.
    Bulharsko a Rumunsko - již zmíněná rajčata,
    dovážejí ze Západu tyto plodiny na svůj trh, který byl,stejně jako u nás,téměř zlikvidován.

    VÝSLEDEK je jediný - vysoké ceny ovoce a zeleniny, včetně
    současných cen brambor, což se ale pro blbé svádí na sucho
    minulého léta.
    Podíval jsem se na stránky yandex.ru ,abych si ověřil, jak se s produkcí a cenami základních plodin vyrovnává
    sankcionované Rusko.
    Ve statistických přehledech za duben t.r. naleznete aktuální ceny ovoce a zeleniny, vyšší ve velkoměstech,nižší v jiných lokalitách.
    Nejen,že je současné Rusko zcela soběstačné v produkci obilovin a např. již uvedených brambor,ale průměrné prodejní ceny jsou výrazně nižší,než u nás.
    JAK TO,
    že základní plodina - brambory, jsou nesrovnatelně levnější,
    než ty chemií vyhnané importy ze Západu ?!
    (V přepočtu k současnému kurzu Kč/Rbl je to 7 - 15 Kč/ kg.)
    POUZE
    jedním z důvodů je opakovaná intervence ČNB na oslabení kurzu Kč/€, naši spotřebitelé následně platí v přepočtu
    k euru tolik,co zákazník např. v Německu, ale s podstatně nižším příjmem.
    KDYŽ
    vidím v některém německém řetězci u nás, starší spoluobčany kupovat brambory, jak je pečlivě prohlížejí a počítají na kusy,docházím k závěru,že společná zemědělská politika EU je výhodná ve své většině pouze pro staré členské země, nikoliv
    pro nás.
    Vyjímku tvoří pěstitelé řepky olejné a příjemci dotací,
    to dá rozum...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty rusky troubo, ty si opravdu myslis, ze diky klimatickym podminkam v Rusku, si tam vypestuji vsechno sami? Ty jsi blbej jako Leninovy sane:-)

      Vymazat
    2. Proč nadáváš ty tupé zvířátko? Rusové se dali do pěstování plodin, které tradičně pěstovali. Uvolnili trh a zbavili ho direktiv. A sedláci a družstva zareagovali. Výsledek: jodu k potravinové soběstačnosti a zdokonalují zpracovatelský a potravinářský průmysl, který měli v době SSSR v dost bědném stavu.
      Lenonovy sáně jsou možná blbé, ale tys je o celou jednu třídu překonal.

      Vymazat
    3. Je to tak...Ale nekteri naivove si porad mysli,ze kosile neni blizsi nez kabat

      Vymazat
    4. kretének (11:28) nikdy nepochopí, proč se Afričani cpou na sever třeba zrovna do Švédska, asi nečetl dlouhodobou prognózu vývoje klimatu - u nás bude jako v Africe a mírný pás se posune na sever a ze Sibiře bude světová obilnice :-)

      Vymazat
    5. 4. května 2019 13:39

      Kreténka (11:28) vám nevyvracím, musím však konstatovat, že být vřelý sociální systém a impotentní západní muži a ženy mužatky, třeba v Ushuaia, nejjižnějším městě planety, budou se cpát Afričani tam, nehledě na klima!

      Ramón

      Vymazat
    6. 13:39 Ty snědé národy (Afričani, Arabové) se sem necpou samy od sebe, ale jedná se o organizovaný proces. Pokud se zde změní klima, tak tu bílí domorodci dlouho nevyžijí, protože k tomu nejsou geneticky vybaveni, je proto třeba vypěstovat snědou evropskou rasu přesně podle Kalergiho plánu, podle kterého se dnes jede a pojede a to i v Česku!

      Vymazat
    7. 11.34 Aby vás Yoko Ono nezažalovala - Lennon žádné saně nikdy neměl... takže jaképak Lennonovy sáně;-D)

      Vymazat
    8. Jak odporné, nakonec zjistím, že EU plánuje. Místo okatých direktiv použivá cílené dotace. Závidím svému autu, pápá olej z dotované řepky a já počítám každou bramboru k obědu dovezenou z Francie, Německa či Polska.

      Vymazat
    9. 11:28 Už ne jako sáně na Sahaře?

      Vymazat
  8. Kecy v kleci. V EU je volný pohyb zboží, tedy i brambor. V severní Francii, Holandsku Německu a Polsku jsou pro brambory mnohem příhodnější podmínky pro pěstování ( teplota, délka dne, vláhové poměry ). Proto tam mají asi 2x takové průměrné výnosy než u nás a jsou tudíž levnější. Že se loni neurodilo, protože bylo sucho, to je příroda. Brambory jsou tedy dražší. No a nám prostě zbývá ta řepka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Brambory z Holandska či Francie, které prodávají v Kauflandu, ALbertu, Tescu a Bille chutnají jako polystyrén či papundeklová lepenka.
      "Úvaha" hlupáka 11:30 mne dost rozesmála. Byli jsme bramborářská velmoc, dnes jsme díky pablbům jako je anonym 11:30, nesvéprávnou kolonií, a kterou si cizina jen hraje.

      Volím SPD!

      Vymazat
    2. Tak si pablbe z 11:37 kupuj české brambory a neboj se za ně platit 2x tolik. Jsi ale typický příklad blba, co přijde do krámu a radši si koupí místo brambor levnější papundeklovou lepenku. Už vím, proč nemám volit SPD.

      Vymazat
    3. 11:30

      Panečku, v jakém klimatickém pásmu my se vlastně nacházíme, že od Francie až po Polsko "mají příhodnější podmínky k pěstování", jen u nás ne. Jak je možné, že ještě donedávna bylo naše vnitrozemské klima vhodné pro pěstování a chov všech tradičních plodin a druhů zvířat a najednou není? Zřejmě jakýsi pohyb či spíše skok litosférických desek nás zanesl až někam za polární kruh. Je to tak?

      Vymazat
    4. 11:50 Obdivuji vaše znalosti z geologie.
      Mohlo by vás ale napadnout, že u moře je prostě vyrovnanější klima s dostatkem srážek, vlhčí vzduch, a letní teploty tam nedosahují extrémních teplot, jimiž rostliny trpí.

      Vymazat
    5. Jasně, 500km od moře je vnitrozemské podnebí.
      Ty geologu.

      Vymazat
    6. 11:58 Logika "vsechno si dovezeme" je neuveritelne pitoma...

      Vymazat
    7. 12:18 My nic přece nedovážíme. My tady v EU všechno máme.

      Vymazat
    8. 11:58

      To je opravdu zvláštní, jak jsme mohli být před pár lety doslova bramborářskou velmocí(stejně jako cukrovarnickou či chmelovou) a jejich vývozcem, abychom náhle prošli takovou zvláštní změnou klimatu, že se jim u nás přestane dařit a staneme se jejich dovozcem? Tak odneslo nás naše zemské podloží nepozorovaně za polární kruh, nebo rozmarné brambory a další plodiny změnily nároky na klima, pročež začaly trpět našimi "nesnesitelnými teplotami" a přestaly zde růst? Vy vypadáte v této věci zcela mimořádně erudovaně, opravdu mě zajímají vaše překvapivé objevy.

      Vymazat
    9. 12:46 Jak jste přišel na to, že jsme byli BRAMBORÁŘSKÁ VELMOC ? Ono osázet spoustu hektarů bramborami a mít průměrný výnos poloviční než je dnes není žádné umění. Komunistické zemědělství bylo těžce neefektivní v porovnání s dneškem.

      Vymazat
    10. 13:09

      Na to jsem nepřišel já, ale v ČTK, viz odkaz. Jak jste přišel na to, že dnes je výnos dvojnásobný než před likvidací naší zemědělské produkce? Můžete to doložit? A pokud je tedy dnes tak velký výnos, proč musíme brambory dovážet, když za časů "nízkých výnosů" jsme je vyváželi? Nezlobte se na mě, ale něco mi v tom nesedí. Můžete to objasnit?
      A jak je to tedy s tou změnou klimatu, nebo s rozmary brambor?

      Vymazat
    11. Z brambor se vyráběl a vyvážel i škrob.

      U nás byla také vyšlechtěna odrůda brambor, jejichž škrob měl soužit k výrobě ekologických snadno v přírodě rozložitelných obalů. Komisař EU nám pěstování těchhle brambor zakázal!

      Já chci víc národního státu.
      Chci, abychom o svých věcech rozhodovali sami doma. Nechci žádný diktát zvenčí.

      Volím SPD!!!

      Vymazat
    12. 13:28 Najdi si to sám ty pakoni. Mě za to nestojíš.

      Vymazat
    13. 13:43

      To je ale škoda, hlavo. Doufal jsem, že při vaší mimořádné oduševnělosti umocněné urputností se toho ještě hodně dozvím a užijeme si spolu spoustu srandy.

      Vymazat
    14. Duševně omezený a havloidní a klausoidní propagandou zblblý 11:49 mne navádí, abych kupoval české brambory 2x tak drahé, jako francouzské, co chutnají jako polystyren.
      Ve Vraňanech ti prodají pytel levnějších než stojí ty v Tescu či Kauflandu a navíc chutnají tak, jak mají brambory chutnat. To samé v pražské tržnici. Cizí obchodní řetězce české producenty diskriminují a embargují. Ale to tomu hlupákovi nedochází. On je raději klimatologem-amatérem. Nechápe ani tuhle systémovou chybu.

      Teď už vím, že SPD nevolí pouze novodobí zapouzdření svazáci, jako ten oslík 11:49. Děkuji za rozšíření obzoru.

      Právě proto volím SPD!

      Vymazat
    15. 13:35

      Já chci dostat škodnou, která nás zavlekla tam kde jsme, před soud. To co s československem provedli je zločin a pokud na zločinu nenavazuje trest, zločin má tendenci bujet a metastázovat.

      Vymazat
    16. 11.30 - odpovídám na Váš příspěvek - kecy a cancy. Větší diskuse narazí na nepřipravenost. Zdravím

      Vymazat
    17. 13.54 Vy doopravdy věříte že to, čemu se v ČR eufemisticky říká "soudy a spravedlnost" by je obratem nepustilo - neočistilo, nebo neshledalo důkazy průkaznými; a nepřijalo by žaloby na ochranu osobnosti NA VÁS A NA DALŠÍ "UDAVAČE" osočující bandy škodné a vlastizrádné?

      Vymazat
  9. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  10. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na te repce skoncite i vy,troubo

      Vymazat
    2. Vam fakt nedochazi,ze protoze vsechno dovazime neurcujeme ceny?

      Vymazat
  11. To je sila...brzy budeme chroustat repku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslíte, že i Kalousek bude bumbat řepkový olej? Potom se také blinká a kaká...

      Vymazat
  12. Představte si hypoteticky, že by snad ČR byla vzpurná vůči silám pokroku.
    To by se také mohlo stát, že chcípneme. Alespoň ti chudší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Silam pokroku?:-)Jinde se tomu rika zneuzivani...Jen tak mezi nami doslo vam,ze by nam radi Evropu nafoukli na dvojnasobne mnozstvi hlav,a ze pak ti,co pestuji jen repku na tom nijak zvlast dobre nebudou?

      Vymazat
    2. To je sranda, číst zdejší názory. Něco mezi inteligenty posvěcené ideologii volné ruky trhu a zastánci pokroku a vzpurnými, pomatenci brzdícími pokrok (nejspíš putinovskými agenty). Což takle zeptat se dědečka, který kdysi brambory pěstoval. Mám štěstí, že takového máme. Podle něj jsou občas roky opravdu suché (brambory jsou menší, kvalitní), nebo moc vlhké (jsou větší,ale napadané plísní). V normálních letech by nemělo být problém republiku svými bramborami uživit. Nekvalitní brambory se buď zkrmovaly, nebo výhodně zpracovaly v lihovarech. Jedinými problém je větší pracnost. Dědeček byl dřive rozkulačený družstevník. Tak co vy na to ?

      Vymazat
    3. Proti tomu nic. To my na to.
      Ale ...
      "vypěstovat", to není problém, problém je prodat!

      Vymazat
  13. Kdo vymyslel, že se budou "potraviny" spalovat v motoru a ještě ho i ničit? Kde vymýšlí tyhle kraviny? V Bruseli!
    Když chcete dostat lidi na Majdan a uchopit moc, tak musí vyhládnout, spokojené lidi tam nedostanete a vovovotom to je.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že je třeba potraviny likvidovat, aby nebyly příliš levné a přinášely požadovaný zisk, na to se přišlo už dávno. Jen jsou dnes pokročilejší metody. Už se nemusí sypat pšenice do Vltavy, nasype se do kotle.

      Vymazat
    2. 13:22 Díváš se na Svět skrz rudou mázdru. Pravda je ale taková, že dne tvoří cena potravin ve spotřebním koši mnohem menší procento než před rokem 1989.

      Vymazat
    3. A větší procento tvoří co? Lokomotivy? Lodní šrouby? Jehly a špendlíky? Nebo návštěvy nevěstinců? Hovoř, mudrlante, hovoř.

      Vymazat
    4. Modrá mázdra 13:39 poučuje.
      Modrá mázdra je velmi směšná.
      Je důkazem intelektuálního pádu Havlových pohrobků.

      Vymazat
    5. 13:39

      "Pravda je ale taková, že dne tvoří cena potravin ve spotřebním koši mnohem menší procento než před rokem 1989."

      Nikoli však proto, že by potraviny, nebo to co se nám podsouvá jako potraviny, tak výrazně zlevnily, ale protože vše ostatní a pro život stejně důležité tak drasticky zdražilo. Typicky Bydlení, energie a služby.

      Vymazat
    6. 13:39 to máte těžké, když vyznáváte pojem jako průměrný příjem a ignorujte skutečnost, že ho nedosahují 2/3 obyvatel. Já jsem například majitel nemovitosti a neplatím nájem, patřím do skupiny, kterou cena brambor nezasáhne, tak jako důchodce, který platí nájem. Jen hodně placaté mozky tento průšvih nevnímají. PS. Domek z 1.republiky jsme zdědili, poctivou prací bych si na něj za celý život nevydělal.

      Vymazat
  14. Spotřební koš sem, spotřební koš tam. Záleží na tom, kdo tvoří statistiku a z čeho. Podstatná je skutečnost, jak pozoruhodně začaly růst ceny všeho kolem nás. Všímám si, že nejvíce rostou ceny toho, co je nezbytné pro život, to roste nejvíce - je to bydlení a všechno kolem něho (energie, voda, s výjimkou zbytného nábytku), potraviny atd. Zcela fascinován jsem meziročním nárůstem cen toaletního papíru, asi je to tím, že noviny si už málokdo kupuje :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. zapomněl jste na šílené zdražování vzduchu, za který neplatíme za hlavu, ale nepřímo ve všech možných povolenkách

      Vymazat
    2. jednu dobu po revoluci u nás nebyl toaleťák, dodnes jsem vděčný za tehdejší noviny, které se tiskly na obzvláště jemném papíru, byl to Telegraf nebo Metropolitan (možná Metropolitní telegraf), už jsem zapomněl přesný název :-)

      Vymazat
  15. Nad některými diskusními příspěvky musím mávnout rukou. Je třeba si uvědomit, že řada těch nákupů základních potravin ze zahraničí a převozy na stovky kilometrů je dnes možná jenom díky tomu, že někde ještě teče ropa. Ale už dnes se ví, že jsme na ropném zlomu a že snižování její těžby bude mít za následek celosvětové omezování dopravy. Jenom prosťáčci si mohou myslet, že to vyřeší elektronáklaďáky od Elona Muska. Konec ropy = přechod na lokální výrobu ve všem, i v zemědělství :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 14:03, máš pravdu náčelníku Malý ptáku i Zpocené půlky 13:47. Howgh

      Vymazat
    2. Světové zásoby ropy jsou stále velké, plynu ještě větší. Ke zlomu mělo dojít už před 11 lety. V Arktidě je ropy fůra a už se o ní začínají rvát.

      Vymazat
  16. Po přečtení celé Diskuse k Tabulce, kterou vystavil pan Dr. Ivan David velmi děkuji. To, co uvádí, je rána klackem do hlavy. Stejně tak za fakta v příspěvku K. Straky, v 10:46. Takže, pánové a dámy, jak se říká: "Zpátky na stromy". Co s tím uděláme? Když naše ministerstvo zemědělství nic, naši Zelení nic, naší křesťanští demokrati, kteří by teoreticky měli mít k české půdě nejblíž, dvakrát nic? Jak dlouho si ještě necháme krást a plundrovat naši zemi? Jak dlouho se necháme intoxikovat našimi mocnými a bohatci jen proto, že zatím nemáme hlad? Možná, kdybychom směli své názory dát nahlas najevo v obecných referendech, že bychom s tím knedlíkem žravosti a hlouposti, který ucpal hlas rozumu, pohnuli. Volím SPD. A.Š.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprostý souhlas. Dlouho jsem Okamuru nemusel, ale teď vidím, že z celého "výběru" politických stran v Česku je SPD jediná, která má aspoň trochu nekročeno správným směrem.
      Tak se s rodinu přidáváme a volíme SPD.

      Jestli víte o lepší nabídce, sem s ní. Na přemýšlení máme ještě pár týdnů.

      Vymazat
    2. A.Š. 15:14, jestli budete volit tak, jaky jste navolil čas Káji Straky, tak vás mohu ubezpečit, že vaše volba bude jen zbytečná procházka do volební místnosti! A to jste se tak snažil?

      Ramón

      Ps. Čas 10:46, zde neexistuje espéďáku ..., já nevolím SPD pouze a jen doktora I. Davida. A váš omyl? V České republice jsou lidé, CO MAJÍ HLAD, avšak nikde se s tím nechlubí, jako VY, víte proč, nikdo je neposlouchá?! Pište pouze za sebe, pane NASYCENY!?

      Vymazat
  17. Dobrý den.
    Dívali jste se někdo na pořad "Duel" s premiérem? Pokud ano, tak jste snad zaregistrovali, jak premiér Babiš téměř "zařval" na pana Soukupa ..."vzpamatujte se. To je KAPITALISMUS. Lidi to chtěli..., takže můžete vesele "oslavovat 30. výročí sametové revoluce". Jsem ročník 1943, ve škole nás kdysi učili, co to je kapitalismus. K volbám chodím pravidelně, dokonce jsem v OVK. Do EU jsem hlasovala "NE". I když mě dnes v Albertu "vytočila" cena 1 kg cibule žluté - 39,90 Kč. Exekuci nemám žádnou a těším se, pokud dožiji, na rok 2021 kdy, jak premiér slíbil - budou mít všichni důchodci důchod 15 tisíc Kč. Pochopitelně až na několik stovek výjimek, které se o tu "důchodcovskou almužnu" nezajímají.
    Mějte hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Babiš se "mýlí", když tvrdí, že lidé chtěli u nás "kapitalismus". Chtěli se mít lépe, chtěli aby náš stát a hospodářství vedli odborníci a ne komunistické "kádry", apod.
      Nevěděli, a mnozí si to dodnes ještě neuvědomili, že právě oni, ve spolupráci se zahraničím a "disidenty", s předstihem připravili a uskutečňují likvidaci našeho státu, průmyslu, zemědělství, školství, atd. atd.

      Vymazat
    2. Milá paní Věro, před 30ti lety, jeden premiér sliboval příjem 20 tisíc, jásali jsme. Málokdo počítal s inflací. Dnes jsme dál, náš "průměrný" prům. příjem překonává sliby, ale současně znehodnocená koruna a následná inflace překonává očekávání. Prognóza na rok 21 asi nic moc, zrovna tak jako počasí na neděli. Přeji pevné zdraví.

      Vymazat
  18. Markéta Šichtařová o suchu i o řepce: https://pravyprostor.cz/vladni-program-sucho-a-poust/

    OdpovědětVymazat
  19. Zaujal mě idiot co volí SPD, že prej chce z ČR znovu udělat bramborářskou velmoc, tak jako za socíku. Úžasná vize, jen co je pravda. Aby lidi znovu dřeli na polích za suché z nosu.
    No já bych z ČR raději udělal velmoc technologickou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Před sametem mohli zemědělci v době sklizně klidně na dovolenou a rozhodně na polích nedřeli za suché z nosu. Jeďte se podívat na domy, které si dokázali v té době postavit za to vaše suché z nosu - vy jste asi mladej, blbej a ještě k tomu navedenej :-)

      Vymazat
    2. No tak na to, vořechu. Ukaž co umíš a jak si to představuješ. A zkus to udělat tak, technologu, aby ty brambory stály aspoň tak jako za socíku. Převeď se. Volím SPD, mamlase.

      Vymazat
    3. Psal jsem, že volím SPD proto, že to je jediná strana, která chce přizvat občany referendem k rozhodování o své zemi. Jestli se občanům nelíbí, stejně jako mně, ceny bydlení, ceny brambor, cibule, energií, vody a nechtějí, aby zisky z těchhle komodit mizely za hranicemi či v daňových rájích, tak jinou možnost prostě nemá a ve volbách to hodí SPD. A na Okamuru sxru, já dávám hlas Davidovi, generálu Blaškovi, Pepovi Nosovi a dalším nebojácným chytrým chlapům y SPD.

      Vymazat
    4. 16:28
      Tu technologickou velmoc sliboval po hadráku z Česka vytvořit tehdejší ministr průmyslu Dlouhý . Tvrdil , že místo dřiny v továrnách a na polích budou Češi vyrábět počítače . Tento člověk naopak český průmysl zlikvidoval a předal strategické firmy Západu . Později měl ještě tu drzost kandidovat na prezidenta . Takže se to všechno tak nějak zvrtlo . Tehdejší končící prezident Husák po hadráku vzkázal lidem toto : "Vzpomeňte si na mne až budou brambory dražší než banány ." Takže nezbývá než si položit otázku co vlastně ještě Česko získalo po hadráku kromě toho , že se stalo kolonií Západu ?

      Vymazat
    5. 17:32 Nějak mi uniká souvislost cen základních životních potřeb s volbou SPD. Že by tato strana byla schopná ukočírovat volnou ruku trhu? To by byla deformace kapitalismu a to přece SPD nedopustí.

      Vymazat
    6. Pro 19:35 - Referendum je nástroj, kterým se dají provádět změny, korekce i přeformátování režimu demokratickou cestou. Tož tak.

      Vymazat
    7. 19:39 souhlas je to jen nástroj, není to spasitel.

      Vymazat
    8. 16:28 pane, jestli jste si nevšimnul, tak máme demokracii, já zrovna Okamuru nevolím, ale nikdy nebudu jeho voliče nazývat idioty. Jsem pragmatik a upřednostňuji brambory, před "vizí" technologické velmocí. Jen v oboru digitalizace (dříve výpočetní techniky, kde pracuji už hodně let) spaseni naší republiky nečekám. Po zkušenostech s instalaci, bez přípravy ve školách, kde vše se hodilo na pedagogy a počítače jsme nakupovali po jednom, misto velkonákupu se slevou. Pak se na nich rok tiskly jen formuláře na vysvědčení a situaci zachraňovali obětaví učitelé spolu s rodiči a talentovanými žáky. Zrovna tak se investovaly miliardy do ministerských systémů, které nedokážou mezi sebou komunikovat. Nechci znevažovat práci "ajťáků", jsem jeden z nich, řada procesů se zvládla (SIPO, vedení účtu, část oblasti danění..). Svět nečeká, možná budou oblasti, kde budeme mít šanci konkurovat (fandím brněnským partám), ale nejsem naivní, stát se jen na vývoji digitalizace přiživí, ale neuživí (moderní technologie včetně NC zařízení bez digi nevytvoříte). Softwaru ani hardu se nenajíte, musí se prodat, aby se mohla koupit brambora. Proto si myslím, že pokud to jde, nezbavujme se výroby potravin.

      Vymazat
    9. Tady nějaký trouba myslí, že SPD bude organizovat referenda pro všechno. Jejich odeesácký místopředseda vyloučil referendum o NATO. Co dalšího vám Tomio nedovolí?

      Vymazat
    10. Závazné referendum je instituce slíbená Ústavou a novou věrchuškou odmítaná, zakazovaná, znehodnocovaná.
      Musíme prosadit závazné referendum a pak nám ani Okamura nic nemůže nařizovat či sabotovat. Referendum je pro všechny a šéfové partají do toho nemusí moc kecat. Záleží jen na nás.

      Vymazat
    11. 4. května 2019 18:59

      Prosím Vás uctivê, nepoužívejte název Česko, to je právê začátek té naší kolonizace, málokdo si tento fakt uvêdomuje ...?! Pouze a jedinê, ČESKÁ REPUBLIKA, ČESKÁ REPUBLIKA, ČESKÁ REPUBLIKA a MY, globální kapitalismus na česko KÁLÍ, chce pouze MOTROKY!!!

      Ramón

      Vymazat
    12. 23:25
      Prosím vás vždyť ono je to úplně jedno jestli se kolonie nazývá Česko nebo Česká republika . Kolonie zůstane kolonií ať už se nazývá jakkoliv .

      Vymazat
  20. No co na to poznamenat. Řepka asi nás občany neuživí. Jen poskytuje baronovi možnost nás definitivně udělat závislými na zahraničí. Potom stačí jen uzavřít kohout ze zahraničí a my humánitárně pochcípáme.
    Václav Vodrážka Plzeň

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bať bať.

      Vymazat
    2. A co teprve kdyby byl "uzavřen kohout" Skandinávcům nebo Kanaďanům, kde toho věru moc neroste?
      No, nevím kolik, posledních 100 let jim žádný kohout nikdo neuzavřel a ty země jsou jedny z nejvyspělejších a nejbohatších na světě.

      Řešíte chujoviny, strašíte nesmyslama, jste hloupý.

      Vymazat
    3. 18:34
      Dooprady máš přehled. Neskutečný asi dnešní magor od iternetu a dnešního škoství. Skandinávie je dne daleko soběstačnější než my a o Kanadě - no vskudku jsi naprotý blbec.
      Václav

      Vymazat
    4. 19:35
      Uklidni se ty agresivní kokote. Dej si třeba Snickers nebo něco dalšího z tvé žrádlem přecpané spíže a ledničky.
      "vskuDku" - no zřejmě absolvent socialistického školství.

      Vymazat
    5. Víte vy 18:34 čeho všeho je producentem Kanada, jaké zemědělství má Švédsko a kolik ropy těží Norsko? Že se tu vykecáváte?

      Vymazat
    6. Souhlas s 17.03
      Řepku teď budeme muset živit sami.Alespoň 2 roky

      Vymazat
  21. Za chvíli budeme poslední řepkovou výspou. Ostatní evropské státy od přimíchávání biopaliv a tedy i od rozsáhlého pěstování řepky ustupují, ale my snad jako jediní ne. Proč tomu tak je, je samozřejmě nad slunce jasné.

    OdpovědětVymazat
  22. Řepka je pro zemědělce výhodná a brambory nejsou ekonomicky výhodné, protože třeba polské jsou levnější a navíc se brambory pěstují v méně úrodných oblastech, kde jejich výnos na ha je menší, než v úrodných oblastech.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Píšete kraviny. Polský potravinový export je dotován polskou vládou! Proto jsou jejich brambory levnější - i když silně předražené.
      Další překážkou je embargo na české plodiny v zahraničních obchodních řetězcích.
      Z českých brambor se ale vyrábějí např. bramborové čipsy. Zkuste je udělat z těch francouzských - blééé, fuj!

      Vymazat
    2. 19:46,19:54
      Výhodnost stanový stát. Protže náš na nás sere tak to takto dopadá. A blbec který říká, že pro zemědělce je to výhodné naprosto nezná to co je vhodné pro zemědělství. Prostě produkt asi odborníků jako je ten na TV.

      Vymazat
  23. Hlavně "Stát je špatný hospodář" a "komunisté nám rozorali meze a zpřetrhali vztah k půdě"
    Kreténi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je veškerá moudrost, co nám, resp. našim dětem a vnukům, zbude po tomto režimu až ti, co ho zbudovali, půjdou k čertu. Ať se nikdo nevymlouvá, že nevěděl, jak to skončí. Každý volič tzv. demokratické strany si myslel, že on si pomůže a zaplatí to jiní, hlavně komunisté. Brali funkce a neměli schopnost pracovat. Myslíte, že zástupci SPD budou jiní?

      Vymazat
    2. Přesně tak, ty jeden rudý debile. Rozorali jste meze, narovnávali koryta řek, chtěli jste poroučet větru, dešti. Otrávili jste lesy, řeky, pod fabrikama a okolí jste udělali jedovaté laguny. O tom, že jste, vy svině, ukradli půdu, statky, hospodářství sedlákům a ty kteří se nedali jste zavřeli do lágrů, ani nemluvě.
      Dnes máte plné spíže, ledničky narvané k prasknutí, obchody na každém rohu ve kterých se pulty prohýbají pod přebytky jídla skoro zadarmo, nikomu nic nechybí. Ale vy furt budete vymýšlet proč byste mohli nadávat, stěžovat si, obviňovat, zvracet.

      23:18
      K čertu půjdeš brzo ty, rudý zmetku.

      Vymazat
    3. Jo karpi 23:00, za jedenapůl generace, po všech těch restitucích, privatizaci a ideovém přeškolení tu máme ty Havlem slibované rodinné farmičky a kamenné obchůdky, nebydlíme v králikárnách a abych se nerozepisoval, prostě a jednoduše, pravda a láska vítězí, na všech frontách, nad lží a nenávistí. Zlatí komunisti (řekl bych, pokud si můžu dovolit takový názor, aniž bych porušil Zákon).

      Vymazat
    4. 1:59
      Takový názor, oslavující zákonem uznaný zločinný režim, si dovolit můžete, pokud vám nevadí, že budete ve společnosti považován za duševního kripla.

      Vymazat
    5. 1:10 snad není ani nic zvláštního na tom, že nevíte, jak se zvýšila výměra zemědělských hospodářství na "západě", že i tam probíhaly meliorace a regulace toků, chemizace zamědělství a že, například, onen vyspělý západ je daleko víc promořen rezidui DDT než onen, původně socialistický, východ. Vám samozřejmě nedojde, že to co klíčovou dírkou svého rozoumku pozorujete, je zcela přirozený důsledek rozvoje a rozšiřování "průmyslové revoluce".

      Vymazat
    6. Milý zlatý 2:04, v takové společnosti, kterou jedině můžete mít na mysli, budu za toho kripla považován docela rád. Děkuji za komunikaci na "úrovni". Mějte se.

      Vymazat
    7. Anonym 1:10 nediskutuje, ale zvrací. Nevzdělán, nevychován, neinteligentní, bohem nenadán si svoji frustraci vybíjí nesmyslnými útoky na lidi, které nezná a pochopení jejich názorů není schopen.

      Leo

      Vymazat
    8. Přitroublý Leo, ty jsi tak hloupý, že se nedokážeš ani dostat přes ty úvodní obrázky a musíš se doprošovat Dvořáka aby tvé duševní výlevy zveřejnil on.
      Ty budeš někoho obviňovat z nedostatku inteligence?

      Vymazat
  24. no - stále myslíte - postarší - v intenciách bývalej ČSFR - zemiakárska oblasť bola najväčšia na Spiši, bezosporu, tam bola aj stanica - sic - na šľachtenie a aj dodávali ich pre všetky JRD, ono totiž po niekoľkých rokoch sa sadba musí meniť, tá padla v rámci revolúcie prvá, bolo nutné doviesť, padli JRD, nikto - ani cirkev ktorá schramstla na Slovensku za Mečiara polia, nemala na to, rozutekali sa tí čo tomu rozumeli a vedeli ako na to, Miklož prehlásil, že sa fšetko dofesie - i stalo, sa, začali sa voziť lacné poľské zemiaky, možno sa pamätáte na aféru, možno nie, keď na popradskej stanici privarili kolesá vagónov s poľskými zemiakmi ku koľajniciam, keďže sadba nebola, začali vysádzať poľské, tie zavliekli na územie Slovenska plesne a háďatko, výnosy padli, súkromníci tiež, padli chovy prasiat, nebolo ich čím kŕmiť, polia ležia ladom a berú sa na nich dotácie - patria talianom a dánom, následne stáda kráv pošli tiež, rozkradlo sa - eéé - sprivatizovalo sa všetko, vraj tak je lepšie, liter mlieka stojí desaťkrát viac, dotácie berú kade kto, a aj to nízke oproti "vyspelému Západu", tak čo chcete - lesy sa začali rezať o sto 6 - polomy v lesoch na oboch stranách Moravy urobili svoje, kôrovec zoral čo sa dalo, a bez lesov a vlahy v nich chcete aby pršalo,hej ??? - kompletne sami a bez boja s politikmi typu Havla a Klausa sa podarilo zaviesť vraj kapitalizmus, akosi nám uniklo, že ten vyspelý Západ nie je CCCP a nič nám nedá, len nás šikovne ožobráči, nič, zhola nič iné nevedia.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nezbývá, než s vámi ve všem souhlasit. Jsme jen zvědavý, co na to napíše to "svazácké" individuum, co žije v "bohaté, krásné evropské zemi" zalezlé v řiti z pruhů a hvězd.

      Vymazat
  25. ČSSR, velmoc brambor,cukru,vepřového,hovězího a kuřecího masa. Rajčata voňela a šmakovala.
    Dnes máme řepku a potraviny druhé jakosti za stejnou cenu ,nebo dražší jak v Německu. Putine pošli nám pasport,prdím na genderskou prahu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Odleť na východ a požádej tam o azyl. Ale pozor, nevystupuj předčasně na Ukrajině. To by ti bylo ještě hůř než tady. Musíš vystoupit v Moskvě a tam požádej o azyl.

      Vymazat
    2. Nastal čas vyhlašování TOP TEN cen potravin, kdo máte víc času, tak to tvořte, nový adept po bramborách, cibuli je petržel (kdo by to do ní řek) cca 140 Kč za 1 kg .....

      Vymazat
  26. Češi si pořád jenom stěžují, zato slovenská ministryně zemědělství se s polským svinstvem nemaže, rovnou vyzvala řetězce, aby neprodávaly polské maso: https://cz.sputniknews.com/slovensko/201904289756745-slovenska-ministryne-gabriela-matecna-porazila-brusel-ohledne-dvoji-kvality-potravin/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. u nás v Bille visí omluvná cedule, že polské hovězí neprodávají

      Vymazat
    2. U nás v Bille měli v chlaďáku pravý halal...

      Vymazat