Reklama

.

.

pondělí 17. června 2019

Anglická mávátka a inventura demokracie

Chtějí si "Chvilky" zahrát na pražské Letné na listopad 1989?
Václav Umlauf
17.6.2019 E-republika
Všichni stojíme před základním dilematem: chceme-li demokracii, tak miliardáři typu Babiše nesmí dostat hlasy. Chceme-li důchod, pak miliardáři typu Babiše musí dělat premiéry. Proč jsme na tom tak zoufale špatně, že musíme volit dvěma variantami sebevraždy? A to je konečně dobrá otázka.


V ulicích běhají zmatení nebo placení demonstranti s anglickými mávátky, takže asi nejsme na komunistických oslavách Prvního máje a Velké revoluce. Myslím té velké říjnové, protože tu malou listopadovou jsme už prohráli. Asi nikomu nechybí, takže se mluví jen o těch, kteří ji vytunelovali. Vlastně o těch se také nemluví, ale jen o jednom miliardáři, který teď demokraticky vládne. Je to trapné, ale dobře, bavme se o trapnosti zvané "česká davokracie". Podívejte se na dobrý článek Kdo platí demonstrace proti Babišovi a Benešové, ať si uděláte představu o provozu neziskovky zvané Milión chvilek. Shrňme jejich přímo bakalovské požadavky do českého hesla Babis must go. A pokud vás ta infantilita unavuje a mne také, podívejme na celou věc z pozitivní strany.

Že jsou lidé na ulicích, to je dobře, protože Babiš reprezentuje systém korporátního fašismu. V době, kdy se za vytunelované bakalářské peníze ještě netiskla protibabišovská mávátka, jsme ke vzniku korporátního fašismu v Česku napsali několik důležitých a zcela prvních článků. Tak je připomeňme, protože opakování je matka moudrosti.


Na poslední článek si klikněte, protože tam máte jasně uvedeno, proč by lidé měli proti Babišovi demonstrovat a proč nemohou. Celá kauza s dluhopisy, která má evidentně trestní charakter, byla zametena pod koberec v zájmu jednoho promile českých miliardářů. Takže Babiš je ukázková květina, která vyrostla na hnoji české demokracie. I o tom jsme psali.


Jenže tato květina, na rozdíl od Kalousků, Dlouhých, Klausů, Bendů a dalších, po dlouhé době vede hospodaření státu alespoň trochu slušným směrem. Takže všichni stojíme před základním dilematem: chceme-li demokracii, tak miliardáři typu Babiše nesmí dostat hlasy. Chceme-li důchod, pak miliardáři typu Babiše musí dělat premiéry. Proč jsme na tom tak zoufale špatně, že musíme volit mezi dvěma variantami sebevraždy? A to je konečně dobrá otázka.

Inventura demokracie


Nemá cenu vysvětlovat infantilům s anglickými mávátky nějakou politiku. Oni nedělají politiku, ale populismus. Veřejně plivou na Babiše, který jim nastavuje zrcadlo jejich vlastního občanského selhání. Takže vlastně veřejně plivou sami na sebe a jsou na to patřičně hrdí. Jedno promile miliardářů má zájem na tom, že je třeba nastolit nikoliv korporátní fašismus, který už máme, ale jeho populistickou variantu, kdy o politice bude rozhodovat placená a manipulovaná ulice. No a to je konec demokracie, viz Západem placený majdan na Ukrajině.

Vraťme se k tomu podstatnému, což je fakt, že lidé jsou znovu v ulicích. To znamená, že musíme provést prakticky po 30 letech inventuru české demokracie. Je to zralá doba jedné generace. A naše generace, která se nechala obelhat a pak okrást, by měla nastupující generaci předat sice rozkradený a vytunelovaný stát, ale alespoň se základním pocitem viny za občanské a politické selhání celé generace. K tomu jsem psal pravidelné články vždy na výročí svatého Václava, pak na výročí 17. listopadu, který loni končil titulem Requiem hloupé a obelhané generace za 17. listopad. O tom to je. Revize demokracie znamená, že generace sametové revoluce (přejmenované nejprve na plyšák a dnes na hadrák) alespoň přizná vlastní selhání a odejde do hrobu jako poražená, ale nikoliv úplně blbá.

Návod k revizi posledních 30 let je celkem jednoduchý. Je třeba začít minulostí danou reálným socialismem. Co v něm proti dnešku fungovalo ze sociálních struktur a co nikoliv? A kde jsme byli ekonomicky proti vyspělým státům Evropy? A jak jsme na tom byli politicky za epochy Husákovy normalizace? A jak lidé žili mezi sebou a pro sebe navzájem? Tak to shrňme: Z minulosti předešlé generace jsme převzali sociální, ekonomický a politický systém, kulturu, plus určitou občanskou a mezilidskou úroveň základních lidských vztahů. K tomu patří i určitý standard života ve městech a na venkově, plus výše reálné spotřeby a životních nákladů, třeba na vlastní byt.

Přítomnost je jasná, viz ta placená bakalářská mávátka proti Babišovi. Náš web tvrdí, že žijeme v systému korporátního fašismu. Ten má s demokracií společné už jen formální volby. Ale jak říkají američtí občanští aktivisté, kdyby volby mohly něco v systému amerického korporátního fašismu změnit, tak už by je dávno zakázali. Volby máme, hurá. Ale koho máme volit? Aha, ze zoufalství jen toho Babiše a jemu podobné exoty. Horší kvítka nemá cenu volit, protože ti hoši, co spolu mluví, nás už několikrát obelhali a prodali, a přitom pořád mají parlamentní imunitu. A nyní je třeba udělat tu těžší část revize, kterou nezvládne tento článek. Jak jsme na tom vůči vyspělým státům EU? Za 30 let jsme je měli dohnat na úrovni ekonomiky, platů, životní úrovně a demokracie. Pokud ne, tak nás někdo politicky obelhal a ekonomiky okradl. A nebyl to Babiš, protože ten tu minulých 30 let nevládl. Další důležitá věc jsou socialistické vymoženosti, které chrání naše zdraví, kulturní a životní hodnoty. Máme se na tom lépe než dříve, nebo ne? Pokud ne, tak to znamená, že tu někdo pěstoval kapitalismus na úkor těch nejslabších a bezbranných, což je svinstvo a zbabělost. A pokud biskupové a křesťanské církve jely v tomto špinavém kšeftu s vládnoucími partajemi, tak bůh s nimi.

A nyní k poslednímu a velmi kontroverznímu bodu, a to je budoucnost. Inventura se musí dělat i vzhledem k budoucnosti. Každá domácnost má něco našetřeno pro případ krize, každý stát má mít nějaká základní aktiva a strategii pro další generaci. První a základní bod zní, jak a jakým způsobem jsme zadlužili další generaci. Na to totiž nemáme morální právo. Neoliberální blbec má zničit jen sám sebe, ale nikoliv ty, kdo přijdou po něm. A moudrý člověk vůbec není blb a hospodaří automaticky tak, aby děti přebraly jeho dědictví a mohly v jeho díle pokračovat. Jaké dílo máme vlastně budovat v podobě res publica? Zlodějny a lži jako dosud, ve stylu po nás potopa? Inventura vzhledem k budoucnosti je ve skutečnosti nejtěžší úkol, protože pracuje s hodnotami. Jistěže mezi ně patří i ekonomické a sociální hodnoty, které jsou vyčíslitelné. Ale mnohem důležitější jsou hodnoty, které vůbec vyčíslitelné nejsou a o kterých se už ani nemluví.

Tak si sedněte, dejte si kafe, podívejte se z okna a udělejte si takové malé cvičení. Pokud máte děti, tak je to pro vás úplně jednoduché. Prostě si řeknete, jestli vaše děcka mají žít ve stejném systému a za stejných podmínek jako vy dnes. Pokud si myslíte, že ano, pak je to v pořádku a patříte ke generaci, která nebyla ani okradena ani obelhána. Pokud vám ale vyjde, že v tomto systému se žít nedá - nebo v jeho určitých rysech se žít nedá - pak máte problém, velký problém. Ale můžete ho populisticky hodit za hlavu, nastoupit do placeného korporátního autobusu, vyfasovat anglická prvomájová mávátka a můžete jít dělat demokratický brajgl proti zlému Babišovi.

45 komentářů :

  1. Když vidím v našem skoro sedmitisícovém městečku, poblíž Brna těch necelých čtyřicet manifestujících provařených gaunerů, včetně jejich dětí. Těch kteří mají tuny másla na hlavě, pouze už nemají (díkybohu) rozhodující vliv, jako dřív. Potom mě z toho zákonitě vyplývá, že Babiš je ta nejlepší varianta.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Záleží na tom jestli jsi z kategorie lidí, kteří považují za "gaunera" každého kdo má víc jak oni.

      Vymazat
    2. Takže i zde demagogie prvního stupně?
      Každý si může zjistit (spočítat) jaký je poměr mezi průměrnou mzdou a průměrným důchodem např. za Nečase a dnesza Babiše a hned se všem zjeví pravda.
      To jen placení ekonomičtí, slovní a političtí žongléři si "upravují" fakta (nebo zveřejňují jen jejich části) tak, jak potřebují za nimi stojící stíny.
      HNUS!

      Vymazat
    3. 11:35 Ne ten pán/paní nejsou z kategorie lidí, kteří považují za "gaunera" každého, kdo má víc.
      Stačí SLUNÍČKO?

      Vymazat
    4. 11:52
      Kde bereš tu drzost odpovídat za jiné, hovado?

      Vymazat
    5. 11:52 Díky, že jste odpověděl/la, za mně. Považoval jsem to za zbytečné, neb vůl zůstane volem.

      Vymazat
    6. 11:35
      Všichni, kromě potrefených hus pochopili, o čem 11:28 píše. Je stará písnička potrefených osočovat každého, kdo nemá rád gaunery, ze závisti.

      Vymazat
    7. V jednom okresním městě 40 demonstrantů ve druhém 20ti tisícovém městě dokonce 50 demonstrantů v několika krajských městech skoro 100 demonstrantů atd, atd! Tak že aby bylo jasno, celá republika demonstruje proti Babišovi! No není to pravda? Na počtu nezáleží...

      Vymazat
    8. Tady NIDKY nebude dobre. At bude vladnout Babis ci ne. Vsechno je stale horsi a horsi a Babis je tolik let predsedou vlady. Dobre muze byt jen tenkrat, kdyz VSICHNI se budou mit dobre, a to nikdy nebylo a nebude za kapitalismu. Kolik Babis odstradil bezdomovcu? To mraz jich odstranil vic. Kolik exekuci? Stale pribyvaji, kolik chudoby, sucha, kurovce, znecisteni ziv.prostredi, otraveni pudy atd, na co se sahne je horsi. Babis nedokaze NIC. A je uplne jedno, kdo bude misto neho, bude jen hur. HUR A HURE. Tak to v kapitalismu chodi. Protoze par kapitalistu bezohledne bohatne, miliony lidi musi chudnout! A s nimi stat.Vyhoda: Skoro vsichni volici (a lidi)si tohle preji! DOBRE JIM TAK!

      Vymazat
  2. Umlaufovy články jsou cenné, protože ponoukají k zamyšlení a přemýšlení, a taky, zdálo by se, odhalují část pravdy. Podle které "Babiš reprezentuje systém korporátního fašismu".

    Ale copak ti Sorosovi pohůnci ho nereprezentují?

    Vždyž tady bojují jedni korporátní fašisté, kvazi-liberální kvazi-levicoví a kvazi-demokratičtí, proti kvazi-korporátnímu-fašistovi.

    Umlauf se snaží, ale skáče na špek!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vy už jste se dočista pomátl. Všichni kolem vás jsou fašisti :-D
      Neuvěřitelné. Měli byste si spolu s Umlaufem zopakovat ZŠ a naučit se aspoň základní znaky fašismu, ať tu neplácáte hovadiny.

      Vymazat
    2. Abyste o korporátním fašismu něco věděl, nestačí si z nějaké příručky pro zvláštní školy nebo pro sluníčkářské aktivisty přečíst "základní znaky fašismu".

      Vymazat
    3. A raději musím ještě dodat, že na rozdíl od Umlaufa si já nemyslím, že Babiš je korporátní fašista. Babiš je typický oligarcha, proměňující peníze v moc a moc v peníze. I to je ale docela nebezpečné.

      Vymazat
    4. Nevzdělaný Vláďo, prozradím vám tajemství. Žádný "korporátní fašismus" neexistuje. Ten pojem je Umlaufem totálně vymyšlený. Když ten hlupák píše o "korporátním fašismu" tak evidentně myslí "korporativismus". Slůvko "fašismus" si tam ten šarlatán vložil zřejmě proto, že se mu zdá sexy. Nikdo jiný krom něj a jeho nevzdělaných čtenářů tento vymyšlený pojem nepoužívá.

      Vaše džonglování slůvky o jejich významu nemáte páru a dáváte jim významy vlastní, podle vaší momentální potřeby, z vás činí dokonalého hlupáka. Ale o to větší máte sebevědomí o to víc se cítíte kibicovat o všem a poučovat druhé.

      Nejzákladnějšími znaky fašismu jsou bezpodmínečně:
      -autoritářská nebo diktátorská forma vlády
      -radikální ultranacionalismus
      -násilné potlačování opozice

      Pokud chybí kterýkoliv z uvedených znaků, tak se prostě a zákonitě NE!!!jedná o fašismus, vláďo.

      Vymazat
    5. Velevzdělaný anonyme 13:27, pan Umlauf ve svých článcích (jsou pod článkem uvedeny) již dávno charakterizoval dnešní dobu korporátního fašizmu a jmenoval i jeho atributy i podstatné rysy.
      Chce to jen nepředpojatě číst a rozumět textu. Fašizmus je oklešťění lidských svobod a práv na pouhé minimum a služba korporacím, je to m.j. společnost vedoucí k válce. Vše toto se u nás v současnosti odehrává. Nevím, proč zrovna vy, který to nechápe, se navážíte do spoludiskutérů. Trochu soudnosti a vychování by vám neuškodilo.

      Leo

      Vymazat
    6. Fyzické napadání lidí s názorem odlišným od hlavního proudu, výzvy k likvidaci prezidenta, i politických oponentů, to vše se děje, a jsou to samozřejmě projevy fašismu, ne nepodobné 30. létům min. století. A jenom fašista to nepřizná.

      Vymazat
    7. Ad Anonym 13:27, který se považuje za vzdělaného. Nevím jak je vzdělaný, ale určitě je tupý hlupák.

      Fašismů už bylo v historii poměrně dost, přinejmenším určitě desítky. A žádný nebyl stejný. Anonym 13:27 asi ani netuší, že metoda definice fašismu vyčtením typických znaků má své vypovídací limity, ale zařadit sem jako nutný znak 'radikální ultranacionalismus', to může opravdu jedině hlupák. Nelze říci nedovzdělaný, jen prostě hlupák.

      Víc netřeba psát, fašismus je téma pro něj příliš složité.

      Vymazat
    8. Vláďa z Brna17. června 2019 11:50
      Korporátní fašismus, bych řekl, že je jiným označením pro současný liberalismus. Ten ani slůvkem nezpochybní, drtivá většina politiků. U nás snad jenom T. Okamura.
      Vlády slouží majitelům peněz, v zájmu majitelů peněz, jsou vytvářeny zákony. Zájmy nás občanů, jsou na druhé koleji. Naše práva jsou stále omezována, funkce státu jsou minimalizovány. Slouží k tomu všechny, tzv. reformy.
      Vztahy mezi držiteli kapitálu, tedy jdou mimo kompetence státu a uspořádání sfér vlivu, je čistě v jejich rukách. Samozřejmě mají navrch držitelé bankovního kapitálu, kteří mají nevysychající zdroj příjmů v emitování národních měn. Držitelé pouze výrobního kapitálu, se nejspíš zdráhají přijímat podřadnou pozici a závislost na té první skupině. To by mohlo být jádrem sporu, mezi A.B. a dementblokem. Ale o demokracii nejde ani jedné straně. Ta se krčí v koutku a doufá, že SPD zesílí a vyseká ji z toho. P.K.

      Vymazat
    9. Korporátní fašismus je prostě fašismus.
      Jsou jen dvě základní varianty totalit.
      Korporátní totalita = fašismus a
      antikorporátní totalita = komunismus
      (neřeším nakolik je komunismus utopií, z důvodu, že byrokarcie má tendenci se zvrhnout; naopak fašismus je mnohem reálnější hrozbou; dokáži si představit i nějaký dočasný systém zmítající se někde mezi mezi).

      Dvě podstaty fašismu, které jsou vždy přítomny: 1. totalita; 2. korporátní moc.

      Vymazat
    10. Vláďa z Brna17. června 2019 14:53
      „Korporátní fašismus je prostě fašismus.“
      Nechci oponovat, ale jenom naznačuji, že nic nebrání tomu, aby ho newspeak neoznačil za liberální demokracii. P.K.

      Vymazat
    11. Já tomu říkám liberofašounství,páč základní premisa=vzývat "svobodu" buzerovat majoritu.
      Helanov

      Vymazat
  3. Lidi, používejte prostor mezi ušima !!!!!!
    Lžou všude bez ohledu zda jde o jakákoliv informační(čili pravdivá), nebo dezinformační(čili lživá)média.
    Prostor mezi ušima ve spojení se sluchem a zrakem vykreslí pravdivý obraz současnosti.

    OdpovědětVymazat
  4. Vynikajici prace, vcetne lonskeho clanku "Requiem hloupe a obelhane generace.."

    Problem je, ze tuto sebereflexi "vase generace" plne-vetsinove nikdy neprovede, cest vyjimkam.

    Dalsi nebo spis kardinalni problem je ze takovato dejinna vymknuti jiz nejdou vzit zpet a casto kaskadovite reaguji do jeste hruznejsich podob. Aneb jsme dnes na nejlepsi ceste, aby si nas okolni zeme rozebraly totalne ala doba pobelohorska, rekneme do dvou nasledujicich dekad. A to muze mit nejruznejsi podoby, napr. jak majetna trida ze Zapadu bude pred problemy utikat ven, castecne k nam, jejich kupni sile a domacim pomahacum nepujde vzdorovat. Cesi a Moravane opet za nejubozejsi devecky, ovsem tentokrat to bude jeste horsi slouhovstvi, poroba a otroctvi.

    Nehazejme to jen na jednu generaci, proste tento prostor nebylo lehke udrzet a ty rany a sramy se kmuluji az se proutek nehohne, ale rovnou zajde. Je to konec.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Umlaufovy články stojí za vyližprdel, stejně jako např. Kollerovy. Ti lidé nenávidí všechno a všechny. Své úhlavní nepřátele tak i potencionální přátele. Neposkytují vůbec žádné reálné řešení, jen totální destrukci všeho.

      Vymazat
    2. Jsou doby, kdy proste zadne "realne reseni" neni k mani, cili spolecnost se za to nepostavi.

      Neni nahodou, ze mirne reformni partaj v CR vede nekdejsi fed. slovak a nynejsi oligarcha, dale silne reformni stranu moravsky japonec. A vetsinu ostatnich casto prisernych stran ruzny mix "etnickych" Cechu..

      Jestli takovato podivnost - domaci specificnost - pro Vas nema vypovidajici hodnotu, pak uz nevim. Zkratka v Ceske kotline si lid vladnout neumi, permanentne vybijene elity a docasne zavetri podniti neco lepsiho (klidek za konce monarchie, nebo bezp. a ropa od Sovietu po druhe valce..)

      Vymazat
    3. Anonymní17. června 2019 12:04
      Souhlasím s Vámi, že nadávání na všechno je naše doména, autoři článků by měli být trochu dále a nabízet řešení. Pan Umlauf sice něco naznačuje v nějakých jinotajích, ale to bych řekl, že je málo, neboť jinotaje se nechají vysvětlovat různě. P.K.

      Vymazat
    4. Anonymní17. června 2019 13:05
      Mám trochu jiný pohled na národní elity. Ty nikdo nevymlátil, ty se rodí v každé generaci. Jenom je potřeba je ocenit a vynést nahoru. Nenechat tam vystoupat jelita s ostrými lokty.
      To je úkol nás voličů. Pokud má národní cítění a vůli posílit náš národ, moravský Japonec, proč ho nevolit? P.K.

      Vymazat
  5. Pane Umlaufe. Vaše články jsou zajímavé a něco na nich je. ALE proboha přiznejme si, že generace, která vyrostla za bolševika, vůbec nemohla být připravena na kapitalismus a nebyla vůči němu odolná. To je jako byste chtěl od desetiletého dítěte fundovaný rozbor příčin první světové války. A za druhé: i kdybychom byli trošku lépe připraveni, tak co? Copak vývoj a informace, které jsme za tu dobu dostaly nám neříkají, JAK STRAŠNĚ BEZMOCNI JSME? My, lůza a póvl. (Sluníčkáři jsou totéž, ale nevědí to.) Světem hýbou jinačí bossové. Světem hýbou peníze. A vlastní-li skupinka lidí 95% světového bohatství, tak ti ostatní nemohou NIC. Ale přijmout ten fakt taky nelze. Uznávám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ad 12:01 - naprostý souhlas, racionální závěry. Je možná dobře připomenout, že ta 95% skupina má po sebou pyramidu dalších podřadnějších (nadnárodních) struktur, se stejným cílem!

      Vymazat
    2. Taky souhlas, ale právé bezmocný nemá co ztratit. Tak proč mocným usnadňovat cestu. Vždycky se u nás doma se fandilo slabším. Teď v tom lítáme všichni, když se přestaneme nenávidět, závidét si každou stovku mezi sebou a přitom všichni ztrácíme miliardy, když si to uvědomíme, pak možná by šlo zastavit mafiánské a parazitující cizáky. Proč ztrácet čas vzájemným okopávaním, které nikam nevede.

      Vymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  7. Je hloupý, naivní, zmanipulovaný, obelhaný atd. každý, kdo považuje kapitalismus současně za demokracii. Skutečná demokracie není vláda zvolených zastupitelů ani vláda většiny. Skutečná demokracie je vládou všech. Současná "demokracie" je ve skutečnosti kapitalismus s maskou demokracie. Bez pochopení výše uvedeného nemá lidstvo šanci žít v míru a bezpečí. Jak prosté

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 14:50 Ano přesný popis stavu ale také nenabízí východisko. Východiskem jsou použitelná referenda, volební povinnost a vysoce progresivní zdanění zisků.

      Vymazat
  8. Největší problém je vždy se podívat na sebe a sebekriticky. Obvykle v tom momentě potká člověka velká frustrace, a proto tak nečiní. Po třiceti letech pravdy a lásky, která nám vnutila tenhle třídní bordel v centrech měst a na dálnicích, musí být pamětníkům jasné, že se někde chybička vloudila. Ti mladší to nechápou, protože už si zvykli. Je to jako, když hodíte žábu do kastrolu a pomalu v něm ohříváte vodu. Žába nevyskočí. Nejsem obdivovatelem Babiše, nicméně jako svobodný občan mám hrůzu, že do vlády přijde zase nějaký Nečas a bude bezhlavě podporovat uklízečku, protože se s ní vyspal. To je Fialův exemplář, a socani zase měli svého strojvůdce, který byl až moc bdělý. Bělohrádek to zase přehnal s tím usmiřováním. Nechápu, proč Lidice vypálili nacisti a ne němci, když rok 1989 nám udělali rusové, a proč jedni nás chtěli vyhladit a druzí dělali internacionální pomoc. Přitom se to hází pořád do jednoho pytle.
    Tem více chápajícím musím sdělit, že ze společné fotky se maturant nevystřihuje.

    OdpovědětVymazat
  9. Vůdcové došli.Nejenom v Česku,ale i v západní Evropě a v USA...
    Snad ještě v Rusku,v Číně a asi i v Turecku,možná i v Íránu má vláda podporu většiny obyvatelstva.
    Zdá se,že dobré bydlo škodí zdravému rozumu.
    A tak holt volíme nejhezčí holky z ošklivince.
    Helanov

    OdpovědětVymazat
  10. Nedivil bych se, kdyby na Letnou připlula i Aurora.

    OdpovědětVymazat
  11. Lidi diskutujte slušně,bez urážek a raději odkazujte na argumenty svých názorů.Jinak také jeden přidávám:
    Na Babiše po jeho vstupu do politiky primárně vystartovali jeho silní ekonomičtí konkurenti (opera Čapí hnízdo), kteří zjistili, že se jejich byznysové zájmy mohou snadno dostat do problémů. Dosud totiž stačilo, aby utáhli sponzorské kohoutky té či oné politické straně – a ona si dala říct, nebo byla odstraněna. To ale v Babišově případě samozřejmě neplatí a nemůže nikdy platit.Tosamé platí v USA o Trumpovi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen připomínám, že silně protibabišovské byly i tyhle stránky a to ještě před pár měsíci.

      Vymazat
  12. 17:03 i kdyby tyto stránky "silně protibabišovské" byly, co na tom je divného, když snadno lze soudit, že hrozí něco ještě horšího? Jste vůbec schopen vnímat změny a mít alespoň nějakou představu, co znamenají? Ptám se zbytečně, že?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud jste schopen na někoho lít kýble hoven a za pár měsíců toho samého člověka adorovat, lézt mu do prdele a bojovat za něj a ještě se ptát "co je na tom divného?", tak to svědčí mnohé o vašem charakteru. Od takových jako vy se držet opravdu co nejdál.

      Vymazat
    2. 18:29 To nechápete že tady chodí voliči SPD takže nejsme kobliháři. Ale vy demožumpa jste naprosto nepřijatelní takže je Babiš pro nás přijatelný. Není naše strana ve vládě a neděláme bordel akceptujeme že vyhrál Babiš což vy eu fašisté neumíte.

      Vymazat
  13. 18:29 chcete tvrdit, že texty publikované na tomto blogu byly litím kýblů špíny na předsedu vlády Babiše, zatímco dnes se staly lezením do jeho prdele, jeho adorací a bojem za jeho postavení? Dejte si tu práci a uveďte příklady z redakční práce blogu NR. Napadáte na úrovni nacamraného pivaře ze čtvrté cenové ... Nenávistí, nejspíš z neutěšeného vlastního života se až dusíte. Poslužte si, bezvýznamný jste a bezvýznamným ve svém neúspěchu zůstanete.

    OdpovědětVymazat
  14. Za stvanici na Babise dekuji,ted uz hovolit budu!

    OdpovědětVymazat
  15. Chcete volit na základě pocitů. Určitě byste spíš měl volit na základě racionálních úvah.

    OdpovědětVymazat