Reklama

.

.

pondělí 10. června 2019

Bývalému příteli Martinu Hekrdlovi

Ivan David
10. 6. 2019
Martin Hekrdla kdysi býval oblíbený komentátor deníku Rudé právo a později nerudého Práva. Pak chvíli v týdeníku Týden, nyní je asistentem europoslance Jana Kellera, který se však bez svého asistenta obejde. Už asi před třemi lety mi někdo přeposlal Hekrdlovo vyjádření na facebooku, že jsem "nahnědlý". Překvapilo mě to a mrzelo mě to. Občas jsme spolu chodili na pivo, ale hlavně na kus řeči. Někdy mě překvapil dobrými postřehy, jindy podivným názorem. Například, když hájil "stávkující" při "televizní krizi". Vývoj mu nedal za pravdu.

Včera mi přítel poslal Hekrdlův článek z A2larm. Nechci se zabývat ani Hekrdlou, ani sebou, zajímá mě stav duše intelektuálů "sluníčkářů". Podtitul části článku, který mi věnoval zní "Případ pro psychiatra?" Originální! Připomíná, že jsem "drsně hájil práci proti kapitálu", avšak "nyní stanul v čele kandidátky Strany přímé demokracie Tomia Okamury, nefalšovaného kapitalisty". Dále pak uvádí: "Kapitalistické nadnárodní korporace už nejsou ohavné kvůli svému kapitálu, nýbrž pro svoji drzou nadnárodnost. U mohovitých vlastenců se v SPD nezjišťuje, jak svým kapitálem dřou bez nože námezdní našince, ale zda snad nepatří – Davidův slovník – k vítačům imigrantů, užitečným idiotům, blbcům a kolaborantům islamizace. Parazit není v jeho očích vlastenecký finančník, jehož jmění na burzách roste i ve spánku. Parazity jsou ti, „kteří kvůli drogám nemají jaksi čas na práci“. Davidovy výzvy jsou pořád „revolučně“ mobilizační: „Pokud se nevzchopíme k odporu, pak kdo se nepodvolí, přijde o hlavu, kdo se podvolí, bude plodit muslimy,“ řekl. Jestli tohle není implicitní fašismus, pak je to už jen takříkajíc na psychiatra."

Je zvláštní, že Martinu Hekrdlovi nějak uniklo, že je zde 30 let západoevropský kapitalismus se středoevropskými rysy, a hlavně, že se původní levice nevzchopila téměř k ničemu. Přišla o možnost něco korigovat. Ztratila iniciativu a páky a dál nemá co nabídnout. Komunisté zůstali v mezeře mezi přežilými dogmaty a bezbřehým pragmatismem, sociální demokraté se "pragmaticky posunuli doprava" a dále pak k "nové levici" kašlající na většinu a budoucnost národní komunity a deklarující péči o menšiny a imigranty (po nárazu se od podpory imigrantů pragmaticky distancují) a světlou budoucnost vidí v beznárodní Evropě hyperburžoazie, otroků a úředníků.

Zajímavé je, že levicový Hekrdla psal pro kapitalistické Rudé právo kapitalisty Porybného (dříve KSČ) a kapitalistický Týden, ale na Tomio Okamurovi mu vadí, že je soukromý podnikatel. Avšak pokud je mi známo, Tomio Okamura se nezmocnil žádného dříve "celospolečenského vlastnictví", ani nerestituoval fabriku či pozemky, ale vybudoval si firmy sám a od nuly. Kdyby to neudělal, těžko by mohl někoho zaměstnat (a podle Hekrdly dřít z kůže). Vytvořil pracovní místa, platí daně. Minulý režim nerealisticky počítal s trvalou a masovou iniciativou ve veřejném zájmu, ale žádného "nového člověka", který by se takto choval, nevytvořil, nedokázal využít potenciálu soukromé iniciativy, která může podporovat veřejný zájem.

Levice je pro mne maximální rovnost příležitostí. Nejen proto, že je to spravedlivé, ale zejména proto, že to přiblíží maximální možné uplatnění pro každého a tím maximalizaci prospěchu celé komunity. Společnost, která brání vzestupu z vlastní iniciativy při nerovnosti příležitostí, nutně stagnuje, ať už si říká socialistická nebo kapitalistická.

Ano, kdo kvůli drogám nemá čas na práci, je pro mne parazit. K hypotetickým "vlasteneckým finančníkům" jsem se nikdy nevyjadřoval, to je Hekrdlův argumentační faul. Pokud je vlastenectví a obrana vlastní komunity pro Hekrdlu "implicitním fašismem", tedy nutně předpokládající fašismus, pak to má Martin Hekrdla zase jednou hodně popletené. Mohu mu kvalifikovaně sdělit, že tady psychiatr nepomůže.

Označování názorových oponentů jako fašistů je ubohost, pokud chybí schopnost explicitně vyložit, v čem fašismus konkrétně spočívá. Ve vlastenectví "implicitně" asi sotva.

Přesvědčení, že se nemáme starat o vlastní komunitu, ale o trpící menšiny z celého lidstva bez ohledu na to, proč trpí, a zda není lépe jim pomoci, aby si pomohli sami, je přesvědčení nesmyslné, které se opírá o zhoubnou bizarní byť i rozšířenou ideologii. Poněkud to připomíná některé přesvědčené komunisty v sovětské armádě, kteří věřili, že útočící Němci jsou přece také dělníci a rolníci, a proto je dobrý nápad na ně nestřílet, ale nechat je přijít blíž a soudružsky se s nimi dohodnout. Islámští fundamentalisté také nejsou lidé jako my a dohodnout se také nechtějí. Mírní souvěrci se k nim ze strachu přidají. Jestli se to Martinu Hekrdlovi nezdá při veškerém jeho vzdělání, není mu pomoci. Určitě ví, kde všude už vládne islám, a jak se mu to podařilo. Ano, nositelé této ideologie nesmyslně zvané "neomarxistická" jsou užiteční idioti sloužící globalistům. V čem se mýlím?



85 komentářů :

  1. Bývali dříve komentátoři, Mitrofanov, Hekrdla. Co z nich zůstalo, to vystihují slova Johna Swintona, bývalého šéfa personálu novin New York Times:


    „ V současné době neexistuje taková věc, jako je nezávislý tisk. Víte to stejně dobře, jako já. Není mezi vámi ani jeden novinář, který by se odvážil upřímně vyjádřit svůj vlastní názor. Víte předem, že kdyby to udělal, nikdy by se to neobjevilo v tisku. Jsem týdně placen za to, že své upřímné mínění nezveřejňuji v novinách, pro něž pracuji. Vy ostatní jste placeni za stejnou věc, a kdo z vás by byl tak pošetilý, aby napsal svůj upřímný názor, brzy by se ocitl na ulici a hledal by si jiné zaměstnání. Kdybych dovolil, aby se v jednom čísle mých novin objevil můj poctivý názor, do dvaceti čtyř hodin bych přišel o místo.
    Prací žurnalistů je zabíjet pravdu; bezostyšně lhát; překrucovat pravdu; hanobit; plazit se u nohou mamonu a prodávat svou vlast a rasu za svůj denní chléb. Vy i já víme, že věřit v nezávislost tisku je bláznovství. Jsme nástroji a vazalové bohatých mužů za scénou. Jsme skákající tajtrlíci, oni tahají za drátky a my tancujeme. Naše talenty, naše možnosti a celé naše životy jsou vlastnictvím těchto mužů. Jsme intelektuální prostituti.“

    Projev v rámci přípitku v New York Press Clab (1880)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprostý souhlas s 0:10.,
      Jinak velmi dobrý článek (asi jako vždy) od pana Dr. Davida.
      Václav

      Vymazat
    2. Vročení je snad 1980?!

      Vymazat
    3. 8:30, ne, je to správně - 1880, v té době již jako vyzrálý novinář.
      Evidentně máte přístup k síti. Stačí, když v gůglu zadáte "Swinton" a ověříte, kdy se narodil. Tedy pokud nepůsobil ze záhrobí....

      Vymazat
    4. 8:30
      Není. Nemá smysl dělat si iluze, že dříve tomu bylo jinak než dnes.

      Vymazat
    5. Kdepak, datum bude dobře, on ten pan Swinton zemřel v roce, kdy se narodil třeba i můj dědeček, 1901. A stejně už za něho to takhle bylo nastavené. Ty kráso.

      Co se článku týče: no, ausgerechnet na Hekrdlovi mě to taky mrzí, anžto ten pán není žádný vocas, ale problém jest širší.

      Co že mě na něm mrzí: Ne prostě že se nějak naváží do Davida nebo Okamury, ale že i on naskakuje na primitivní, velmi pohodlnou argumentaci pseudolevice a dává jí jakousi intelektuální fazónu. (Zmíněný Keller tohle mimochodem naprosto nedělá, ale Keller už si většinou ze všeho dělá šoufky a i vážné věci sděluje tímto stylem)

      Jaký problém je širší: nahrubo řečeno, vztah mezi "levicí" a - nebudu říkat "národoveckou pravicí" - a mezi těmi, kdo se poctivě snaží hájit neprivilegovanou většinu přes hájení národního státu.

      Spravedlivé by bylo říci (a samozřejmě nebylo by spravedlivé vyčítat dr. Davidovi, že to nezahrnul do své operativní reakce na Hekrdlu), že použitelnou ideologii a "projekt" v této chvíli nemáte ani vy ani my, zatím nikdo neví, jak na to. Na rozdíl od nepřítele, což rozhodně nejsou pseudolevicoví ani zelení blembeláci flákající se po pořád ještě hodně zámožné Evropě. Ani, pro druhou stranu, figury typu Tommy Robinsona atd. Přitom, a to není dobré zamlčovat, rizika sklouznutí k různým extremismům jsou zcela reálná, to je život a s tím se holt musí pracovat.

      Čím jsem starší, tím častěji vzpomínám na vyprávění prastrýčka španěláka, tím častěji si říkám, jak velkým úspěchem nadnárodního kapitálu/plutokracie ve třicátých letech bylo např. to, když se na ulici mlátily bojůvky bratří Strasserů (v řadách SA) s německými komunisty. A Hitler už měl v kapse pozvánku do "lepší společnosti". V roce 1923 něco nepředstavitelného. Co si asi tak nedokážeme představit dnes, a radši bychom měli ??

      Vymazat
    6. PS:

      Rovná příležitost pro všechny jako erbovní symbol levice, sorry jako, to je součást neodpovědi. Hezky to zní, těžko s tím polemizovat, každý to odkýve a v praxi to většinou nic neznamená.

      Vymazat
    7. Re (nespavec, 00:10):
      Nemusíte zacházet do takého šerověku!
      To i jeden slovenský anti-mečiarista vzpomíná, jak s pomocí UK taj. služeb a tamních všehoschopných mediálních "škrabalů" odstavovali V. Mečiara od politické moci.
      Podobnost to čistě náhodná s tou dnešní proti-babišovskou kampaní či "včerejší" proti M. Zemanovi ...
      viz zde: https://www.youtube.com/watch?v=vVK1sKiCVd4

      Vymazat
    8. Bureši, to má skutečnou hloubku! Bez pejorativního nádechu přiřazuji "stoletý kalendář počasí", souvisícího s opakující se periodou politickou. Přiřadím názory s Vámi nesouvisící.
      Pan Hekrla je mnohomluvný, bez schopnosti vyjádřit jasně "gró", proto jej nečtu. Hnědá linka se vine celými národy, řídí ji lidé, kteří připravovali Ádu? A budeme lépe orientovat nyní? Pro Radostu: jakou "barvu" mají současné strany propagující eutanazii, zatím jen dobrovolnou?

      Vymazat
    9. Jak komunista k ČSAD štěstí přišel?

      Prezident a exkomunista Jaroslav Hanák se narodil v Drahanech na Prostějovsku a už tehdá rozuměl všemu, zejména poplatkům ve zdravotnictví, po čase se jeho rodina přestěhovala přímo do Prostějova. Po maturitě na tamní průmyslovce získal od prostějovského ČSAD, jako spolehlivý kandidát, podnikové stipendium a úspěšně vystudoval obor ekonomika dopravy a spojů na Vysoké škole ekonomické v Praze (získal titul Ing.).

      Po promoci v roce 1977 nastoupil do funkce vedoucího finančního a plánovacího oddělení, již zmíněného prostějovského ČSAD, kam chodil už během vysokoškolského studia na důležité stranické brigády. V roce 1981 postoupil na podnikové ředitelství státního podniku ČSAD Brno, kde také zastával pozici vedoucího finančního a plánovacího oddělení a později od roku 1986 ekonomického náměstka. V roce 1990 vyskočil z KSČ a vrátil se do Prostějova a stal se ředitelem tamního ČSAD. Tento podnik byl v roce 1992 transformován na akciovou společnost a o rok později změnil svůj název na FTL - First Transport Lines. Hanák v letech 1992 až 1995 zastával funkci člena představenstva a od roku 1995 až do současnosti je předsedou představenstva a majitelem. Angažuje se v několika dalších organizacích, od roku 1991 je viceprezidentem pro osobní dopravu ve sdružení Česmad Bohemia, od roku 2003 prezidentem Svazu dopravy ČR, od roku 2003 členem a od roku 2011 místopředsedou Rady hospodářské a sociální dohody ČR (tj. Tripartity za stranu zaměstnavatelů a podnikatelů). Od roku 2013 je také poradcem prezidenta ČR Miloše Zemana pro oblast průmyslu, dopravy, stavebnictví a od roku 2015 členem Rady vlády pro konkurenceschopnost, hospodářský růst a expertem na zdravotnictví.

      Tak, hlavu vzhůru, soudruhu, čest, čest!

      Vymazat
    10. 0:24 A CO jako?

      Vymazat
  2. Protože výskyt posloupnosti znaků "P.Radosta" mi už automaticky vyvolává emesis, potěší mne, pokud budou jeho bláboly mazány včas.

    Co se vlastního Dr. Davidova článku týče, uvědomil jsem si například, jak ti slouhové globální moci pod vlivem své vlastní propagandy ztrácejí schopnost uvažovat. Blbnou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blbce a provokatéry redakce nemá čas mazat včas. Redaktoři asi nesedí na PC stále, ale občas musí dělat i něco jiného, stejně užitečného. Proto se asi v diskuzích na NR uklízí nepravidelně a někdy i s jednodenním odstupem. Bohužel. Nechce náhodou redakce lidi na pomoc? Rád pomohu. Kdo je v důchodu, na toho nemohou.

      Přítel

      Vymazat
    2. To byl jenom můj povzdech, rozhodně jsem to nemínil jako výtku, ani náhodou, z více důvodů.

      Vymazat
  3. No, je to kolenotoč přejít z ČSSD k SPD. Nicméně pana Davida omlouvá, že socani něvědí už co vlastně jsou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není to žádný kolenotoč, čssd je nevolitelná.

      Vymazat
    2. Když může být ve vládě SPD v Německu, tak proč ne u nás?

      Vymazat
    3. 4:39 Pana Davida nemusí nic omlouvat. Je to váš problém, že to nemůžete ustát. Já jsem ČSSD volil leta. Teď ji přeji všechno nejhorší a cestu do zapomnění. Vyměnili se lidé a strana provedla kolenotoč. Ne doktor David.

      Vymazat
  4. Jiří Jírovec10. června 2019 5:32

    Pro 4:39

    Ono je to právě naopak, SPD přešla k Dr Davidovi, protože potřebovala rozšířit svoje intelektuální obzory. Jednoduchá hesla přestala stačit, protože byla takměř bez výjimky převzata ostatními stranami.

    Dr. David se rozešel s ČSSD před mnoha lety, ale nepřestal být politicky aktivní. Snažil se ovlivnit myšlení prostřednictvím NR a seminářů, které organizuje. Je za ním obrovská práce, kterou nemohla politická scéna přehlédnout. Současně je jasné, že bez součinnosti s některou z politických stran nemůže jednotlivec příliš dosáhnout.

    SPD přistupuje k Dr. Davidovi jinak než ČSSD k Janu Kellerovi. Ten byl odsunut stranou, protože jeho myšlenky byly pro vedení příliš náročné, ne-li nebezpečné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak takových jako Ivan David je náš víc. Ač levicový, tak ČSSD nevolím, co mají multikulti agendu, tedy od Sobotky, a prioritou se mi stala obrana národa před islamizací. A to plní SPD.

      Vymazat
    2. Vítač muslimů Hekrdla přišel s velmi podivným číslem.

      Je totiž úplně jedno, co si dovolí nebo nedovolí „spořádané muslimky“! Německo není muslimská země a ženy tu zkrátka nenosí burku, nýbrž minisukně. A ten, kdo se s tímto faktem musí popasovat a chovat se podle něj, nejsou Němci, ale žadatelé o azyl.

      S touto logikou bychom mohli za chvíli obhajovat krádež tvrzením, že dotyčný provokoval třeba drahým autem, a tak si vlastně zasloužil, být okraden. Pokud ve snaze obhajovat neobhajitelné, zajdeme až tak daleko, že budeme tvrdit, že oběť si útok zasloužila, obávám se, že se pomalu ale jistě dostáváme někam, kde by civilizovaná společnost tak úplně být neměla!

      Po Novotném svou svéráznou špetkou do mlýna přispěl i novinář Martin Hekrdla. Ten zase diskusi okořenil smělým tvrzením, že uprchlíků přišel do Německa přibližně milion, ale obviněných útočníků přece bylo „jen“ 18. Nevím, ale vzhledem k tomu, že obětí útoku jsou stovky, bych řekla, že kdyby to všechno mělo zvládnout jen 18 osob, tak by se muselo jednat o hotové supermany! Navíc je v tomto případě diametrální rozdíl mezi tím, kolik lidí čin spáchalo a kolik bylo následně zadrženo, ale tento fakt pan Hekrdla asi neuznává. Namísto toho se zřejmě domnívá, že všichni příchozí s násilnými sklony (či úmysly), se dostatečně vyventilovali už na Silvestra a teď bude lidově řečeno pokoj… Jen budoucnost ukáže, jak moc se i v tomto případě zase podařilo „trefit kozla.“

      http://www.ostrava-online.cz/blogy/novotny-hekrdla-a-fendrych-to-zase-rozetnuli

      Vymazat
  5. Velice dobré zhodnocení. Ale nesouhlasím s vyjádřením týkajícího se pana Kellera. Píše krásně, ale jeho činy jsou opačné. Už ho ani nečtu.
    Václav

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trošičku Dr. Kellerovi křivdíte, činy v jeho případě nejsou jenom hlasování v Evropském Parlamentu, na která asi narážíte. A ani co se týče těch hlasování, přestože i mne zklamal, přesto, při té bídě minulého obsazení, patřil k těm lepším. I když ne dost dobrým.

      Vláďa z Brna

      Vymazat
    2. 10. června 2019 7:12, Kellerovo hlasování ...?!

      1***

      Ramón

      Vymazat
  6. Zaplať pánbůh, že Vaše komentáře jsou jen mlácením slámy. My, kteří musíme makat fyzicky pro svou obživu současně vidíme, jací jsou novináři, komentátoři, evroposlanci i poslanci děvky, kteří publikují své zvratky podle svého pána a mecenáše.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Redakce Nové republiky nemá žádného pána. Je závislá pouze na názorech redaktorů. Takže, prosím, rozlišujte mezi novináři a panskými škrabáky, mezi zástupci českých vlasteneckých sil v Europarlamentu a eurohujerskými děvkami v EP.

      Vymazat
    2. 8:47 Tak jest

      Vymazat
    3. Promiňte, myslel jsem právě ty, které uvádíte.Boj proti nim je velmi těžký a držím Vám palce.Žijeme v době, kdy z prominentních komoušů Telička, Štětina, Ruml.Dlouhý a celá řada dalších jsou největší rusobijci.

      Vymazat
  7. niekedy sa chodilo ku spovedi, duši odľahlo, teraz na fóra - skoro s tým istým výsledkom, ostane to pred verejnosťou utajené - kto by to predsa na námestiach čítal ....

    OdpovědětVymazat
  8. Souhlas, Hekrlda v Právu byl skvělý, v Týdnu to pak bylo taky v pohodě, pak jsem ho několik týdnů, když ho vyhodili, sledoval na fb, ale začal být tak podivně agresivní a vztahovačný, že už na něho nezabloudím ani omylem. S Mitrofanovem má společnou lásku k pejskovi. U dospělých, starých chlapů to je něco zvláštního, ne že mají rádi svoje zvířátka, ale že je tahají na fb(u Hekrldy nevím jestli mu to zůstalo, už jsem tam fakt mnoho let nebyl). Jakoby se vraceli do dětství. Jakoby hledali kotvu a jistotu, která nezradí. Hodně to mají starší dámy s kočičkama a pejskama, to se dá, ale u chlapů? Smutné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 7:48 Kde najdete kvalitní ženskou ?

      Vymazat
    2. Kdo je nejlepším přítelem člověka? V.J.Horák

      Vymazat
    3. 7:48, trefil hřebíček na hlavičku. Nejlepším přítelem psa 20:47 je buzerant! Oba si vesele olizují kulky.
      Václav

      Vymazat
  9. Hekrdla je tedy evidentně klasický prorežimový pisálek. Jaký momentální režim, taková zrovna pravda. Víc není co dodat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Velmi se mýlíte. Hekrdla spíš připomíná odtržení mnohých levicových intelektuálů od reálií života, které je většinou způsobené "ideologickými brýlemi". To se dělo mnohokrát i v minulosti (ostatně na to dojel minulý režim "reálného socializmu) a jak vidět, nevyhnulo se to ani současným levicovým mudrcům.

      MM

      Vymazat
    2. U Hekrdly prostě došlo ke srážce s realitou. Zjistil, že v Praze se málokde uplatní se svými skutečnými názory, a protože musí něco jíst, tak prostě přešel na druhou stranu, přejal slovník korporátních fašistů (kavárny) a začal soutěžit s jejich novináři v ideologické slepotě, primitivnosti a fanatičnosti. Nic nového, zařadil se do řady zbytečných blbců.

      Rudý škorpión

      Vymazat
    3. Zanechme Herklrdli a přejděme k věci, žijeme v nejlepší době, jaké jsme kdy žili! Ekonomika šlape nejlépe od roku (?). Jsme už šestá nejbezpečnější země na světě! Váš premiér nikdy nelže! Máme nejnižší nezaměstnanost ukrajinců u personálních agentůr! V Praze je nejkvalitnější zdravotnictví v dějinách, děti tam "neumírají" po banálním odstranění krčních mandlí jako na venkově! Sorose ne-ZNÁM osobně!

      Tak doprdele, kde je problém! V nápadu nového zavedení zdravotnických poplatků pro venkov, kde zdravotnictví vyhnivá? Utracení miliardových rezerv v rozpočtu? Priorita 53 miliard pro NATO české válečné štváče? V téměř sedmistech tisících státních uřednících? Že nepotkáte večer Policisty v ulicích? V tom že se důchodcům přidalo a dvakrát tak zdražilo? Že podepsal premiér komediantu Mádlovi jako ministr financí od lidu 15-miliónů korun na rok a Hřebejkovi 50 miliónů na pět let atd.? Že se zvýšily daně na cigarety a alkohol a že to dělá jenom zoufalá vláda? Kdo to řekl!?!

      Jdi ty lháři a podvodníku, už do rici ...


      Ramón

      Ps. Už i můj švára začal používat v podnikání ukrajince, velice výhodné pro něho, nevýhodné pro lidi, které vyšoupli i pro naplnění státního rozpočtu. Všichni, krom šváry utřou hubu! Sbohem Baviči a Havlíčku se svým heslem: „Investoři k nám, máme levnou pracovní sílu!“. Parchanti

      Vymazat
    4. Andreji, jak máte ty finanční kamarády Mádla a Hřebejka. Ukážete se letos na pražské žranici ve Varech? Nezapomeňte poslat těch 55-miliónů na MOTO GP 2019 Brno, tam se alespoň ukážete a neshoďte z motorky Rosiho, jako málem Šlechtová, soukromá akce, hrazená občanem! Kompenzace za Vary ... MFF. To není kapitalismus, to je bordel, bordelů.

      Vymazat
    5. 8:04 je mi líto, ale nelze jinak: Vy jste, 8:04, evidentní hlupák! JiH

      Vymazat
  10. Pan Hekrdla buď ví, že nemá pravdu, ale ze lží je živ, nebo přiživován, nebo už konvertoval. A poturčenec horší Turka. Ale politický islám je hnědý, až běda, a neušetří ani bývalého káfira.

    OdpovědětVymazat
  11. Na rozdíl od komediantů Svěráka a Geislerové (vybraní namátkou z toho množství bezpáteřních jedinců) má pan David jasno, a to ve prospěch občanů ČR.
    A proto má moji podporu.

    Ladislav Sýkora

    OdpovědětVymazat
  12. Výborný článek s jasnou logikou a argumentací.Doufám,že podobné budou pravidelně následovat.Pan Hekrdla už nemá dostatek energie hluboce objektivně analyzovat změny ke kterým ve světě došlo a dochází.

    OdpovědětVymazat
  13. v korporativním socialismu - tedy fašismu - dnes žijeme.
    Je jedno, že "to" neřídí socialisté v ČSSD nebo v jiných stranách, ale že ten Socialismus nerovných příležitostí a brutálního rozdílu sociálního řídí hyperburžoasie a státní úřednictvo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane Ševečeku, prosím, objasněte mi, co je na dnešním režimu "socialistického"?

      Leo

      Vymazat
    2. 8:54 Dotace

      Vymazat
    3. "Socialismus (z latinského socialis družný, společenský) je myšlenka a hnutí, které se snaží liberálně kapitalistický soukromovlastnický hospodářský a společenský řád nahradit systémem založeným na společném vlastnictví. Cílem socialismu je dosažení ideálů rovnosti, spravedlnosti a mezilidské solidarity cestou sociální reformy (tzv. reformní socialismus) nebo revolucí (tzv. revoluční socialismus). Socialismus si obecně klade tyto cíle: změna majetkových a právních vztahů ve společnosti, změna struktury hospodářství, boj proti výsadám ve vzdělání a změna státního zřízení."
      Definice vypůjčena z WIKI.
      Pí. Švihlíková nazývá stávající stav "rentiérský kapitalismus". Pokud ji dobře chápu, kapitalista rentiérsky orientovaný nevytváří pro společnost žádné a nebo minimální hodnoty, jeho cílem je těžit rentu ze státního rozpočtu, z povinných poplatků za státem požadovaná pochybná potvrzení, za paušální platby uvalené na el. energii, na plyn, na komunikační služby, dotace atd.
      Základní otázkou ve všech zřízeních je, jak přerozdělovat nadhodnotu ve společnosti. Jeden extrém je, že vše hmotné kolem nás bude vlastnit jednotlivec a my mu budeme platit za možnost žít a druhý extrémem je stav, kdy nikdo nevlastní nic.
      A teď babo raď, jaký má být rozdíl mezi minimální a maximální mzdou za práci prospěšnou společnosti, tj. za činnost bez které se prakticky neobejdeme a kolik toho může jednotlivec a nebo skupina vlastnit?
      K zamyšlení je vlastnický vztah k ovzduší, vodě, půdě ....
      ABC

      Vymazat
    4. Pojem korporativní socialismus je záměrně zavádějící, ať už si je toho vědom kdokoliv ho používá, nebo není.
      Jediné správné označení zde je fašismus = korporátní/-ativní fašismus, toto jsou synonyma.
      Ano, může to mít pečlivě dávkované sociální prvky, ale pokud zde někdo chce použít pojem "socialismus", pak možná například korporativní kvazi-socialismus nebo korporativní kvazismus.
      Rozhodně ne korporativní socialismus.

      Vymazat
    5. Pro Anonymní10. června 2019 9:10
      Dotace v minulém režimu byly rovnoměrně přerozděleny tak, že na ně dosáhli prakticky všichni (půjčky, podpory rodičovství, jízdné, zdravotnictví, školství, volnočasové aktivity a ceny potravin např.). Současné dotace jsou povětšině asociální, navíc bourají i trh, protože podnikatele nutí je pobírat, aby je jiná dotovaná konkurence nezničila. Takže diametrální rozdíl. Zdeňka Radičová

      Vymazat
    6. 9:10
      Nesmysl. Dotace se socialismem nemají nic společného, naopak je to v jádru výhoda, kterou si vymohl někdo, kdo má příslušné konexe. Může to být i zájem státu, který něco nutně potřebuje a proto to dotuje (viz zemědělství, jinak tu pomřeme). Každopádně jinak je to spíše výhoda prosazená nějakou mocnou organizací, mafií, jednotlivcem, na které by se většina obyvatel neshodla, nebo je to dokonce na úkor té většiny, a takovéto soukromé výhody kvetou za každého režimu. Nicméně jsou určitě rozšířenější tam, kde kapitán má největší moc, čili v kapitalismu a nikoliv v socialismu.

      Rudý škorpión

      Vymazat
    7. *
      "kde kapitál má největší moc...", ne kapitán :)

      Vymazat
    8. 10:18 správně orientovaná úvaha, vzduch, voda, půda ... jsou kategorií externalit, které musí být považovány za nezcizitelné. I když..., komupak nesou rentu?

      Vymazat
    9. Jo, Rudý škorpione 16:47, je tu ovšem otázka, jak za tržního hospodářství, tedy kapitalismu, jak, jakým způsobem přerozdělovat tak, aby byly vyrovnávány rozdíly v hospodářské úrovni regionů většího celku. On totiž, pokud má existovat, má nějakou mezní i časovou míru rozdílů, které unese. Tady nejde o dobročinnost v systému, ale o jeho existenční nutnost!

      Vymazat
  14. Pokud si Hekrdla vybral pro ukázku parazitismu Tomia Okamuru, pak je to opravdu směšné. Tomio je klasický selfmade man, ale jsou tu jiní ptáčci, kteří nic nevytvořili, ale jen šikovně dojí stát. Jsou takové celé strany. Není mi jasné jak se Dr.David mohl takhle splést v lidech, abych s někým chodil na pivo a pak jsem byl danou osobou označen jak nahnědlý, tak to bych fakt nerad. Nejspíše to bude akt závisti, bezvýznamný žvanil se snaží dehonestovat někoho, kdo jde trpělivě a úspěšně za svým cílem, ačkoli se to zdá nemožné. Nejsou holt všichni lidé stejní a žvanilovi zbydou jen pomlouvačné slinty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Líbí se mi, že jakýkoli kydanec hnoje na Tomia Okamuru hodí tihle lokajové, vždy se hned jasně ukáže, že to je hnůj z Augiášova chléva struktur, které se jeho vymetání ze všech sil brání.

      Vymazat
    2. 9:01 Pan Hekrdla prošel nějakou zvláštní reinkarnací, nebo co. Ta proměna je příšerná. Fakt to byl jiný člověk. Ale taková metamorfóza není až tak ojedinělá. Znám víc podobných případů.

      Vymazat
  15. Podle páně Hekrdly bylo srocení davů, fandící našemu národnímu týmu při MS v Ledním hokeji, srocením fašistů. Potom bych onomu pánovi doporučil, aby založil iniciativu na zrušení národních vlajek a symbolů národních států, protože i ty představují symboly ryzího fašismu.
    Bože, ty to vidíš. Dá se k tomu ještě vůbec něco říct? Pokud tento pán nefiguruje na výplatní listině a neplácá své bludy za jidášský groš, má dveře do nebe otevřené dokořán. neb jak se praví: Blahoslavení chudí duchem, neb jejich je království nebeské.

    OdpovědětVymazat
  16. Zas se píše o levici ale ta u nás neexistuje. Ani ksčm se nepostavila za lid této země. Proto na obranu národa volím SPD.

    OdpovědětVymazat
  17. Vesměs souhlasím.
    Jen bych drobně doplnil. Onu maximální rovnost příležitostí
    (tj. když se mohu ucházet o něco, bez toho, aby někdo posuzoval, jakou stranickou legitimaci mám, či nemám, či zda jsem černý nebo žlutý) bych trošku nahradil tzv. rovností zbraní (míněno psychická a fyzická výbava, trošku podle Rawlse, kterého J. Keller nemá moc v oblibě).
    Neboť sejdou-li u nějakého konkursu 2 lidé zhruba stejných schopností, ale jeden mohl být "na zkušené" v zahraničí a na škole býval členem exkluzivních sportovních spolků, což mu movití rodiče zaplatili, a druhý na to neměl, pak výsledek je jasný.

    OdpovědětVymazat
  18. Dusno kolem Petříčka: Máme společnou budoucnost, řekl sudetským Němcům velvyslanec Česka. A bude to mít dohru:

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Dusno-kolem-Petricka-Mame-spolecnou-budoucnost-rekl-sudetskym-Nemcum-velvyslanec-Ceska-A-bude-to-mit-dohru-584794

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žádný velvyslanec ze zemí, které také odsunuli po válce sudeťáky ze svých zemí, se toho jejich sjezdu nezúčastnil, jenom ten z ČR! Nikdo, z těch zemí se s nimi nebavil, a nebaví, jenom zástupci z ČR! Nejsou to Češi, a nejsou Češi ti, co je volili!

      Vymazat
    2. Sudeťáci jsou nástrojem těch sil, které nás chtějí dostat do totálního německého vlivu. Až do připojení k Německu. Největší bariéru, československý stát, již rozbily a tlak nepřestane. Bohužel naši politici nevyvíjejí dostatečný protitlak, naopak tlaku těch sil podléhají, zrazují náš stát. Např. účastí lidovců na sněmu sudeťáků, či jejich registrace v naší zemi, za odéesáka Nečase. K jednostranné závislosti na Německu, je také směrována naše ekonomika.
      Pokud se někdo domnívá, že v Německu bychom se měli jako Němci, tak je silně naivní. Stále bychom byli Slované, tedy rušivý živel, který je nutno v germánské říši potlačovat. Pro nás je záchrana v obnovení Československa, či vznik vojensky neutrálního středoevropského společenství, které by bylo schopné politicky odolávat Německu i Rusku. P.K.

      Vymazat
  19. Není levice, ani pravice. Co udělala ČSSD dobrého pro tento stát? Dluhy započaté Špidlou po sto miliardách ročně a předání OKD Bakalovi. Ten seznam by byl dlouhý.
    Přemýšlejte, proč se tak urputně snaží odstavit Babiše a ženou blbce na majdany?! Stát funguje jako nikdy a šmejdi nestačí udávat.

    OdpovědětVymazat
  20. RADIM VALENČÍK: Také jsem z Hekrdly překvapen a jsem z toho i smutný. Recepty vyvolávající animozity na některé zabírají natoli, že ztrácejí schopnost korektní reflexe stavu věcí; přestávají mít pod kontrolou vývoj vlastní psychiky. Každého člověka, který se vydá touto cestou, je škoda. Proto je nutné mít maximální trpělivost.

    OdpovědětVymazat
  21. Nejsem znalec pana Hekrdly, ale pár článků zde od něho bylo. Měl jsem z nich dojem, že je ideologický levičák. Tím rozumím, že dílčí hájení sociálních zájmů občanů, nepovažoval, za tolik důležité, jako likvidaci systému. Také nesouhlasím se současným liberálním systémem. Za ideál považuji demokracii, tj. kontrolu politiků občany. K tomu je potřeba suverénní, obranyschopný stát s pravomocemi vydávat vlastní měnu, určovat daně a dotace, nikoliv vyrabovaný stát, který zprivatizoval své funkce.
    U ideologických levičáků (tj. trockistů) mám dojem, že vítají jakoukoliv globalizaci, neboť věří, že to je cesta ke komunismu. Pan David, který zastává vlastenecké a demokratické postoje, se takovému ideologickému levičákovi, nutně jeví jako nepřítel a nálepkami nešetří. P.K.

    OdpovědětVymazat
  22. 10:22 "Co udělala ČSSD dobrého pro tento stát?... Dluhy započaté Špidlou po sto miliardách ročně a předání OKD Bakalovi." - Ptejte se, co udělala ČSSD dobrého pro lidi.
    A předání OKD Bakalovi zařizoval Zeman (na vyjednávání
    s altnerama to on je machr!) Naštudujtě si to, ať nejste
    za neinformovaného !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zeman nic nezařizoval, tak nelžete, vy rádoby informovanče. Klíčový průser u OKD byla ztráta majority státu, která proběhla už za vlády ODS! A v tom byla rozhodně korupce. Problémy ale začaly už předtím za ODS. Další průser byl při prodeji zbytku akcií za vlád ČSSD, to byl ale jen následek zlodějin ODS z 90. let.

      Vymazat
  23. No jasně: Nejsi nahnědlý, nýbrž NÁDHERNĚ rudohnědý!

    Opravdu se nedivím, že jsi na zrádného Hekrdlu nadefekovaný, milý s.s.Davide. Už jen proto, že zákeřně opustil naši Stranu, která Ti dala vzdělání a JEDINEČNÉ pracovní i společenské příležitosti, že.

    Ovšem jeho tvrzení, že jsi nahnědlý, je vážně tragikomické: Vždyť Ty jsi TAK NÁDHERNĚ rudohnědý, jak jen bytostný národní socialista a putinista může být.
    Dokonce jsi občas rudohnědší než my komunisti; to tedy opravdu všechna čest stranou!


    Každopádně jsem docela zvědav, na jaké místo Tě Strana a národní Vůdcové postaví, v éře opětovného budování, po opětovném osvobození naší vlasti nepřemožitelnou Armádou Ruské federace.
    Bude z Tebe náměstek ministra pro dezintegraci a odsun menšin (pracovní místo původně rezervované pro Pitomia, když ještě byl Tomio)?
    Nebo budeš na ministerstvu vnitra, zástupcem ředitele odboru pro selekci nevyléčitelných pacientů a jiných příživníků, v rámci obnovené akce T4?

    No nic; ať tak či tak, po opětovném připojení Česka k Velikému Rusku Tě čeká hezká kariéra, která plně Ti nahradí – i když ne finančně – ztrátu odporného místa tzv. europoslance.

    Bratrská internacionální pomoc z 21. srpna 1968 zachránila naši vlast před euroamerickou okupací, před hrůzami EU, NATO, kapitalismu a demokracie!


    P. Radosta

    ----------------------------------------------------------------------------------
    Pro úplně hloupé lepšolidi-pravičáky, kavárníky-havlisty a sluníčkáře-vítače: Pro otevření sajty stačí kliknout (LEVÝM tlačítkem myši) na barevně zvýrazněný text.


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. POZOR – ВНИМАНИЕ !!

      Výše uvedený příspěvek jsem vložil již POTŘETÍ, neboť ten původní (z 10. června 0:39) i jeho další uveřejnění zdejší smradlavé cenzorské hovado tupě smazalo.


      Jak dlouho ještě zneužívati budeš naší trpělivosti, cenzorský smrade?!
      Myslíš si snad, že tě necháme běžet, v brzkém budoucnu, po opětovném osvobození naší vlasti nepřemožitelnou Armádou Ruské federace?

      Jestli jsi opravdu tak hloupý, tak věz, že tě NENECHÁME uprchnout, že si tě chytíme, my komunisti, putinisti, zemanisti a babišisti, za pomoci ruských soudruhů a soukmenovců z KGB/FSB.
      A pak s tebou naložíme typicky slovansky humánně, po husitsku, po leninsku, po putinsku, na místě.
      Pohov!

      Volte ANO, KSČM a našeho Miloše, ať se k nám nepřemožitelná Armáda Ruské federace vrátí co nejdříve!


      P. Radosta

      Vymazat
    2. Bratře Radosto,
      je neomluvitelné, že my komunisti, putinisti, zemanisti a babišisti, za pomoci ruských soudruhů a soukmenovců z KGB/FSB, jsme nezvolili za europoslance Tebe, našeho soudruha, ale toho rudohnědého Davida.!!! Fuj, fuj, fuj!!!.
      Ještě mám problém s otvíráním sajty. Co znamená (LEVÝM tlačítkem myši)?

      Vymazat
    3. @admin: Prosím politruka Radostu nemilosrdně mazat

      Vymazat
    4. Ano, již již před nějakým časem jsem naznal, že ten můj kdysi oblíbený Hekrdla úplně zmitrofanovatěl....

      Vymazat
    5. Tak Radosto, pokud jsi postižený jen duševně, můžeš si teď zatancovat...

      https://www.youtube.com/watch?v=SemUB7hZ5T8

      Vymazat
  24. Čím dál tím více na sebe doktor David prozrazuje svoje názory, které ho dělají pro mne nevolitelným a nedůvěryhodným. Zrovna teď vytáhl tvrzení, že si přeje rovnost příležitostí. Na základě svých životních zkušeností mohu tvrdit, že rovnost příležitostí byla jen za komunistů. V kapitalismu, který tady dr. David zaváděl, to prostě možné není. V kariéře je množství výhybek, které by mne nyní za kapitalismu svedly na slepou kolej, a ani bych si toho nevšiml. Kapitalismus je založen na plýtvání talentem lidí. David by mohl argumentovat tím, že ministrem ho udělali až za kapitalismu. Neměl na to, a proto propadl. Nic zvláštního nevytvořil, naučil se fňukat.

    Dále se nám pan David svěřil, že socialismus nevytvořil nového člověka. Je to známé tvrzení těch, kteří byli sice ambiciózní, ale líní. Celý život jsem pracoval ve výzkumu a pohyboval se v prostředí technického rozvoje podniků, kde jsem potkal lidi zapálené pro tvůrčí činnost. Ti nefňukali, ale intenzivně pracovali. Dr. David žil asi v bublině ublížených, kteří si o sobě mysleli, že NEMOHLI, a proto iniciativně pomáhali resuscitovat zlo.

    To bude nářez japončíků!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane výzkumníku, pokud jste nebyl jenom nějakou obslužnou silou, potlačte váš stud, nebo skromnost, a pochlubte se, co jste za svůj život dokázal vyzkoumat, kde se to aplikovalo, s jakými výsledky, a čísla patentů.

      Vymazat
    2. Koukám, že zatím žádná reakce, tak uvidíme ráno, jestli se tu objeví nějaká reakce, dokonce to může být i bez čísel patentů, stačí pouhý popis a rok, kdy se to množství vynálezů realizovalo. Japončíci uctivě čekají.

      Vymazat
    3. Abych vás uspokojil před spaním, zkuste nám vypsat, ve které fabrice po převratu nastala erupce přihlášek patentů, inovací a nových výrobků, které okupovaly zahraniční trhy? Před kterou fabrikou stály zástupy netrpělivých obchodníků, kteří rvou výrobcům českého výrobku ruce? Která fabrika po převratu podstatně rozšířila vývojové oddělení mimo škodovky v MB? Pochlubte se svými úspěchy!

      Vymazat
    4. 22:50 Pane výzkumníku, otíráte se o kvalitního člověka, jako kdyby on byl příčinou vašeho vzlykání. Sám však nejste schopen dokázat, že vy jste lepší, a přínosnější člověk než ten, kterého se snažíte ponížit. Styl "zeptejte se mi na co chcete, já vám na co chci odpovím" vám nevyjde, ale podezření, že panu Davidovi jen závidíte, protože je v životě úspěšnější než vy, jste se nevyhnul.

      Vymazat
    5. Nevím, v čem vidíte kvalitního člověka? Zaváděl tady ochotně kapitalismus, který napáchal mezi lidmi tolik zla, že to nejde jen tak přejít a znovu věřit, že už nic špatného neudělá znovu. Neomluvil se, nenapsal byl jsem mladý a blbý, jak radil Zeman. Vzpomeňte zbytečný útok na Konečnou. Ona už v Bruselu odvedla kus užitečné práce a on zatím nic. Pověsil se na japončíka, který se ochotně postavil do řady s demoblokem. David nevyřvává, proč to udělal jako v případě Konečné se neptá vehementně proč podepsala aniž on ví co? Ostatně SPD skončí jako VV. Jen na to musíme čekat 4 roky.

      Teď k vašemu zájmu o mne. Nic vám není do toho, kdo jsem. Vy mi nekonkurujete a já nic společného s vámi nemám. Nehodlám řešit vaše pocity méněcennosti srovnáváním se s kde kým.

      Vymazat
  25. Jsem dost, a nemile, překvapen reakcí MUDr. Davida na odsudek, kterého se dočkal od Martina Hekrdly. Tvrdí, že byli přáteli. Málo ho znal. Přehlédl, dokonce při své odbornosti, že Martin Hekrdla má vytyčeny meze, za které za jakoukoli cenu nejde. Nehodlám soudit jejich správnost ani Martina Hekrdly jistou sveřepost. Martin Hekrdla je levíčák zvláštního druhu. Ti shora, kteří se do něho navážejí nic nechápou. Chyba, že MUDr. David navodil takovou atmosféru. Martina Hekrdlu poněkud znám, byli jsme i v kontaktu, co chvíli rozdílných názorů, ale ať tak nebo jinak, důvod k jeho znevažování nenacházím a mnozí ti čučkaři shora, s jeho odsuzováním, jsou mi svou omezeností trapní. JiH

    OdpovědětVymazat
  26. Podobně jsem odpovídal "RUSOpomlouvačům" na neschopnost Ruska, které prý po rozpadu nic "nevynalezlo". Zbraňové systémy zaručeně nepatentují, a že by o to byl celosvětový zájem.

    Ani soudobé Čechy není třeba pomlouvat a podceňovat. Češi zbrojařství předali konkurenci, ale kdo hledá odpověď na soudobé "mírové" výsledky výzkumu, ten najde. Neznám objektivnější výsledek, když se za zápis patentu platí.
    registrované patenty CZ 1993-2019. Je jich víc než 10 000
    Určitě si dokážete dotaz upravit tak, aby odpověděl na oblast Vašeho zájmu a oboru nebo např. jednotlivé roky/měsíce apod.
    1993=2028 patentů
    2018=2500 patentů.
    Přeji příjemnou zábavu "v bádání" světové databáze patentů, např.
    Publication date:2018/01/01:2019/01/01
    Applicant(s):[CZ]
    Inventor(s):[CZ]
    formulář hledání

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Po převratu počet patentů upadl. Veřejné databáze jsou sestaveny tak, že je vše o úspěších demokratů utajeno. Kolikrát je nyní méně patentů než před převratem, to se nedozvíte. Patentují univerzity, protože za každý patent dostanou bobříka. Ať jsou patenty sebevíce chytré, firmy je od univerzit nekoupí. Ve firmách se zahraničním vlastnictvím existuje vnitřní řevnivost, takže se technici z pracovišť v zahraničí postarají, že čeští pracovníci se k lizu nedostanou.

      Místo právní ochrany se řeší technicky nemožnost kopírování, zvláště softwaru. Právo na západě je něco, s čím si můžete vytřít zadek pokud nemáte peníze na všehoschopné právníky.

      Vymazat
  27. Pokud budou vyznavači levicových postojů pitvat své osobní vztahy a názory místo toho, aby se zamýšleli nad řešením konkrétních společenských problémů, tak se nikdy levicové společenské reality nedopracují.
    Čas spotřebovaný na osobní kritiku místo na objektivní posouzení či kritiku řešení konkrétního praktického problému je nejen ztracen, ale má přímo záporný dopad, protože od budí negativní mezilidské emoce a lidé, kteří mají k sobě názorově vcelku blízko, se kvůli tomu rozhádají, ztrácejí objektivní pohled a řešení objektivního společenského problému je pak komplikováno osobní nevraživostí. Odpůrcům levice sotva co může učinit větší radost, než když se lidé inklinující k levici začnou hádat mezi sebou místo toho, aby společně, byť s drobet rozličných pozic, kritizovali skutečné původce skutečně zásadních společenských problémů. V současné situaci české levice, kdy parlamentní strany levicové rétoriky svedli jejich pragmatičtí lídři k hranici parlamentního přežití a k ekonomických souchotinám, kdy mnozí aktivisté a voliči levicové politiky propadli levičáctví a nebo populismu (nemluvě o již dlouhověké větvi nostalgiků), kdy autentická levice je jen ostrůvkem v moři tápajících, bloudících, svedených, zmanipulovaných, je personifikace odlišnosti politických postojů a směrů (proudů, frakcí), názorových sporů ohledně popisu stavu, interpretace a dalších postupů, velmi scestná. Levice ze své podstaty nemůže stát na mesiášském egu předáků, stojí na mase lidí cíleně se respektujících ve své jinakosti. V tom je podstata levice a její opozice vůči pravici, že ostatní nevykořisťují, neponižuji, nepřehlížím, neznevažují, nýbrž vedu s nimi kultivovaný dialog, vzájemné vysvětlování, informování, spolupráci či nespolupráci na konkrétních řešeních, nezačínám útoky, ale jen protiútoky, a to takové (takovým způsobem), které (zbytečně) negradují svár.
    Není třeba mít obavy o levicové hodnoty, kapitalismus z podstaty není solidární, nedbá na spravedlnost, nezastaví se před násilím a válkou a životní prostředí drancuje ještě bezohledněji než lidi. Současnou krizi institucionální levice si nekomplikujme osobní nevraživostí mezi pozůstalými, souputníky a přihlížejícími. Potřebujeme fungující instituce levicového charakteru, které budou ekonomickým pilířem a posilujícím pramenem pro celé spektrum levicových organizací, ale i příkladnou sociální komunitou, která názorně předvede, že to jde a bude sama sobě laboratoří, učebnou a praktickým polem, jak společnost organizovat, aby uchovala životné životní prostředí, aby se vyhnula válce a mohla vést civilizovanou (demokratickou) politickou debatu alternativ, aby se skrz pravdivé, objektivní komplexní poznání dopracovala spravedlivější společnosti a mohla solidarizovat s těmi, které postihla příroda či společenský osud, ale jsou daleci toho cíleně zneužívat humanity ostatních.
    V rámci toho má každá komunita, včetně státu či národa, právo na svoji svébytnost, pokud neohrožuje svébytnost či existenci jiných komunit. Já pán, ty pán. Kromě otázek životního prostředí (nezná hranic) a násilí a válek (nikdo nemá právo jiného zbavit života proti jeho svobodné vůli) není asi jiná oblast, kde by se oprávněně mohlo vůči jiným zasáhnout do jejich vnitřních záležitostí, a to jen v míře řešící problém. Ostatní jen dohodou, vzájemně výhodnou, svobodnou, bez vydírání a nátlaku, nýbrž nabídkou, příkladem.
    To jsou úkoly levice. Cíle a i současně cesty k nim. O tom je záhodno diskutovat, to je třeba realizovat, nikoli se hádat o tom, kdo koho jak vidí. Řešení nepadají s nebe, cesta k nim je klikatá, s řadou podmínek a je třeba se na ni připravit a vybavit. Tady nepomohou kádrováci a nálepky, ale pracanti a skutky.
    KR

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bez inventury nejde manko vyčíslit. Sice máte pravdu, ale k levici se hlásí lidé se špínou na rukách.

      Vymazat
  28. Úvěrová služba 2019 pro všechny země Blízkého východu.

    Finanční služby
    Máme půjčky pro vládní zaměstnance na Blízkém východě, rychlou a snadnou splátku
    # Rozsah se pohybuje od 5 000 do 10 milionů USD, podle vašeho měsíčního platu.

    Máme také půjčku pro nevládní zaměstnance a záleží na vaší investici a vašem ochotném projektu.

    Kontaktujte nás na adrese: Mrfrankpoterloanoffer@gmail.com

    OdpovědětVymazat