Reklama

.

.

úterý 18. června 2019

Zavilost stavitelů Mariánského sloupu nezná mezí

Jiří Paroubek
18.6.2019 VašeVěc
Vzpomínám, jak jsem před pár lety svolal na Mariánské náměstí před hlavní vchod do budovy Magistrátu hl. m. Prahy, demonstraci proti snaze části členů pražského zastupitelstva znovu postavit na Staroměstském náměstí Mariánský sloup. Tehdy totiž hrozilo, že konstelace politických sil na pražské radnici je taková, že by zastupitelstvo mohlo povolit znovupostavení tohoto symbolu doby Temna v naší zemi.

Dnes může řada rádoby objektivních publicistů stokrát psát o tom, že postavení sloupu pár let po ukončení třicetileté války bylo vlastně jen poděkováním (katolických) věřících Panně Marii za to, že zachránila Prahu před jejím dobytím švédským vojskem na samém konci třicetileté války. Nepochybuji o tom, že mezi obránci Prahy z řad studentů i pražských měšťanů, kteří bojovali v roce 1648 proti Švédům, snažícím se dostat na Staré a Nové město především z Malé Strany, byla celá řada tajných nekatolíků. Ti bojovali proti, de facto, svým protestantským souvěrcům ve švédském vojsku. Věděli, proč tak činí. Švédové by poté, co by vtrhli do Starého a Nového města Prahu kompletně vydrancovali. Bojující Pražané tedy chránili své životy, své rodiny, své domovy a majetek a to se jistě dá pochopit.

Ale pro většinu obyvatel po vzniku republiky byl Mariánský sloup především symbolem násilné rekatolizace země, která znamenala odchod statisíců Čechů a Moravanů do exilu, do nekatolických zemí Evropy, především do Německa.

A proč vlastně Panenka Marie a jakou v tom vlastně hrála roli? Týnský chrám na Staroměstském náměstí byl, od husitské revoluce až do bitvy na Bílé hoře a následného vniknutí vítězného katolického vojska do Prahy po bitvě na Bílé hoře a jejího vydrancování, hlavním utrakvistickým chrámem v zemi. Ve výklenku portálu chrámu, směrem na Staroměstské náměstí stál, jako symbol husitské víry, zlatý kalich. Ten byl vítěznou katolickou soldateskou po bitvě na Bíle hoře stržen a rozbit na kusy a ze vzácného kovu byla ulita soška Panny Marie Vítězné. Byla symbolem vítězství katolicismu nad protestantismem.

Bývalý ministr obrany Promopro Vondra říká, že dav, který strhnul 3. 11. 1918 Mariánský sloup, byl veden opilcem Frantou Sauerem, známým představitelem pražské bohémy a kamarádem Jaroslava Haška. Měl by ale spíš připomenout, že v davu, který se spontánně podílel na stržení nenáviděného symbolu habsburského útisku, byla také mladá Milada Horáková. To už se ovšem čerstvému europoslanci Vondrovi nehodí do argumentace, kterou zvolil.

Je potřeba ocenit zásadní postoj, který v tom zaujal pražský primátor Hřib. Městská policie instruovaná jeho lidmi si počínala chytře a korektně. Postavila vozidlo policie na místo, kam by mohli klerikální aktivisté chtít umístit svůj pomník.

Bylo zajímavé také v televizních závěrech vidět, jak se shluk stoupenců znovuumístění Mariánského sloupu snaží masírovat několik katolických prelátů, kteří dorazili na místo, aby zde drmolili své modlitby. O katolické církvi se běžný občan v současnosti dozvídá vesměs jen tehdy, když se jedná o další žaloby na majetek, který chce tato církev získat. Nyní podporuje protiprávní snahu jakéhosi sochaře a části svých fanatických věřících o umístění církevní památky odstraněné před více než sto lety českými vlastenci znovu na Staroměstské náměstí.

Když už katolická církev není v současné době vítězná, protože boj o své věřící prohrává, stejně tak ovšem jako většina nekatolických církví, snaží se alespoň ukázat, že je církví bojující.

Postavení Mariánského sloupu by bylo jejím velkým vítězstvím. Je proto dobře, že pražské Zastupitelstvo tento její drzý požadavek odmítlo již před drahným časem a dnešní vedení pražské radnice na tomto rozhodnutí trvá.


* * *

57 komentářů :

  1. Nepotřebujeme žádné symboly útlaku máme svých vlastních problémů dost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento symbol nechtějí ztopořit pro nás, ale proti nám.

      Vymazat
    2. Bratře Žižko, hrrrr na ně.

      Vymazat
    3. Jenať vztopoří.
      Nejni tam kam chodit močit, musel bych si vždycky za 90 koupit u Irů nechutné pívo.

      Vymazat
    4. Od ztopoření po stržení mu, po celých 300 let, mlčící většina říkala Sloup Hanby. Na což se jaksi zapomnělo.

      Vymazat
  2. Revize historie pokračuje:
    Rodině německého nacisty Walderode byl vrácen rozsáhlý majetek, mj. zámek Hrubý Rohozec. Další průlom do "Benešových dekretů". Občanství mu protiprávně vrátil v 90tých letech jistý názory poloviční nacista a tehdy náměstek ministra P.B. Dnes už pamětníci nacistů a svědci jejich činů skoro vymřeli a tak pohrobci nacistů se mohou těšit na skvělou budoucnost a hlavně na majetky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekrety uz byly a jeste budou poradne prolomeny.
      Nevim, cemu se lide porad divi. Samozrejme hlavni napor prijde az 'mimodek' v ramci jine vetsi krize (hospodarske) aby se na to jaksi tolik nehledelo.. lide budou mit jinsi starosti, jestli je nekdo nepredbehne ve fronte na polevku atd.

      Vymazat
  3. Lžou všichni. Vondra s Horákovou, katolíci zase, že sloup byl postaven proto, že se Švédům ubránila praha... Zase lež, kdyby se Praha tenkrát ubránila, jak je možné , že Švédové vydrancovali rudolfinské sbírky, odvezli Kodex Gigas, jinak Ďáblovu bibli... Nějak moc záhad kolem sloupu. A když tedy sloup, pak by se měly do Prahy vrátit všechny sochy, včetně Stalinova pomníku a pomníku Radeckého atd.. To by bylo zase řevu, ale sloup, ten nikomu nevadí?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pomník Radeckého vrátit na Malostranské náměstí. Místa je tam dost. Pomník je v depositáři Muzea, tak není problém ho převézt zpátky.

      Vymazat
    2. Ale lže se svobodně a demokraticky. V tomto státě si člověk není jistý ničím, jen lež má pravdu. Co na to pan Výborný, takový kovaný katolík? Někdy mám pocit, že KDÚ-ČSL už překonala KSČ.

      Vymazat
    3. Zapomínáte,že byla 4 pražská města. Ubránilo se Staré a Nové Město Pražské.

      Vymazat
  4. Tento symbol brutálního vítězství Habsburků a porobení českého národa se dnes může stát symbolem 5. kolony, kterou spojuje snaha nás zotročit pod západem.

    Navrhuji tento památník zřídit a koncipovat jej jako památník jeho zboření v roce 1918.
    Tzn. jako ležící a rozbitý na kusy.
    Národní emancipační snahy tehdy vrcholící by nikdy neměly být zapomenuty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen připomínám, že na dejvickém náměstí má stát vysoký obelisk, taktéž symbol porobení.

      Vymazat
    2. Na zbytky patníku se bude močit, na povalených válcích budou vysedávat velkostraňáci a tlačit.
      Úklidem bude pověřen farář z kostela před Týnem.
      Gdyby se zdráhal, dopadne jak zlodějští bratříci minorité.

      Vymazat
  5. Jo to je průser. A hlavně začátek konce českého státu.

    OdpovědětVymazat
  6. Babiš dodal, že nechápe, proč o tom předseda koaliční ČSSD a vicepremiér Jan Hamáček hovoří. Koaličního partnera kritizoval i za výhrůžky odchodem z koalice. "Jestli chtějí, můžou to udělat kdykoliv," prohlásil.

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Nastvany-Babis-odpovedel-CSSD-Vy-mi-vyhrozujete-ale-585803

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od té doby, co se šli "pomodlit" ke zdi nářků v Jeruzalémě, jim nevěřím ani slovo. A jak byli maskovaní.

      Vymazat
  7. "když po 270 letech jeho existence, 3. listopadu 1918, Haškův souputník a spoluvydavatel prvních sešitových vydání Švejka Franta Sauer přišel k veliteli pražských hasičů Josefu Hodanovi, a zcela ve stylu svých recesí mu zalhal, že bratři Kramář a Klofáč mu vzkazují, aby sochu strhnul, nikdo proti tomu nic nenamítal. (Bohémské kousky anarchisty, který se stal guruem humoristů minulého režimu, po čas nabyly takové pověsti, že když ho za 2. světové války nacisti zatkli pro šíření spisů T. G. Masaryka /!/, po čase ho opět propustili s tím, že na tom bezmocném českém šaškovi nemají zájem, ať si na svou tuberkulózu sejde doma. Zmýlili se dvakrát. Za prvé v tom, že Sauer nebyl bezmocná figurka (své kousky naopak využíval k zastření faktu, že byl významným členem protinacistického odboje) – a za druhé ve špatném odhadu jeho smrti: Sauer umíral v klášteře františkánů u kostela Panny Marie Sněžné, kde se vrátil ke svým katolickým kořenům a jeho pokání za někdejší mladistvý čin bylo tak opravdové, že si jím Sauer vysloužil posmrtný poetický životopis od jednoho z největších českých katolických spisovatelů, Václava Renče.)" - Tomáš Koloc:
    https://www.kulturni-noviny.cz/nezavisle-vydavatelske-a-medialni-druzstvo/archiv/online/2019/25-2019/babis-a-sloup

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ke svým katolickým kořenům se na závěr života vrátil i Gustáv Husák.

      Vymazat
  8. Vládíku, čulibrku „..tehdy vrcholící by nikdy neměly být zapomenuty.“, to jo, ale za RU si český národ požíval větší samostatnost, než je tomu dnes, bohužel! Dál, že by katoličtí aktivisté postavením sloupu chtěli signalizovat zotročení před západem, tak to je už vysloveně „šejdrem“, přece je to západ, který nás zotročuje, už víc jak 20 let: LGBT, multikulti, politické a ekologické neziskovky… Hlavně, když můžeme projevit plamenný, vlastenecký odpor proti výrazné náboženské a národní aktivitě a domnívat se, že náboženský symbol v Praze bude větší „nemravností“, než mnohá umělecká díla, např. D. Černého. .

    OdpovědětVymazat
  9. navrhuju obnovit pomník Stalina - tzv. frontu na maso - když už obnovovat soudruzi tak zgruntu - chacha

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To navrhuju už čtyřicet let.
      Nevim proč chacha.
      Šlo o životní Švecovo dílo a na rozdíl od kývavého klandru se na to místo hodilo.
      O úloze Iosifa V. jsme za posledních 15 let také nabyli zcela odlišných vědomostí, než nám cpali do hlav švandrlíci.
      Žádní vepři boubelatí.

      Vymazat
    2. Stalinův pomník v Praze byl největší na zeměkouli.

      Vymazat
  10. "O katolické církvi se běžný občan v současnosti dozvídá vesměs jen tehdy, když se jedná o další žaloby na majetek, který chce tato církev získat."
    Dodávám: ...a když je na Světě další aféra pedofilie katolických kněží.

    OdpovědětVymazat
  11. Symbol doby temna? Autor nie je nič iné, ako tí, ktorých kritizuje. Všetky pamiatky z minulosti sú symbolom niečoho, ale sú zároveň pozostatkami našej histórie, tým, čo formovalo aj súčasných ľudí a snaha búrať sochy, kostoly, pomníky atď. je dobrým meradlom každej ideológie a IQ jej nositeľov. Tak tomu je aj v tomto prípade.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V té době temna se český národ vypracoval na hospodářskou elitu monarchie. Kdyby tu nebyli Habsburkové, tak se rozpustíme v německém protestanstském světě a tato diskuse probíhá v němčině.

      Vymazat
    2. Pokud by sochy instaloval národ jako doklad své historie, pak je to v pořádku, ale postavit mariánský sloup byl určitě úkol delegovaný shora, protože se stavěl asi 30 let po. To je jako bychom stavěli po 30 letech pomník 17.11.1989, my, co jsme to zažili, víme, že si to ta taškařice určitě nezaslouží. Takovéhle akce jsou dobré akorát pro manipulátory k překrytí významu jiných věcí.

      Vymazat
    3. Jasne.V tom pripade chci vratit všechny Leniny,Gottwaldy ;hlavne Jozku Jaburkovou a Rudoarmejce.Ti nas aspon osvobodili.Kde je tank 23 ?Tolik mrtvych na svedomi jako křestane nemaji ani prirodni katastrofy.

      Vymazat
    4. Ostudný symbol 300 let poroby nikdy neobnovovat!

      Vymazat
    5. všechny cirkve by měli byt zakazany každy se muže modlit doma ke sve madoně nebo rachejtli ale platit tahle pijaviči bratrstva kazatelu neviditelna je v dvacatem prvnim stoleti mimo misu a proč by češi neměli jit zase přikladem jak bratr jan žižka v dobach rozvinuteho kapitalismu jepřeci pro každeho pravidlo a co jsi ty udělal že chceš zaplatit z destaku těch co makaji což u jakekoliv cirkve už jen z principu nejde dokazat i kdyby stokrat chtěli

      Vymazat
    6. 11:28 Takže všetky pamiatky staroveku a stredoveku staval "národ sám sobě"? Alebo ich stavali panovníci, vojvodcovia, šľachta? Tvoj dríst dokladá úroveň tvojho vzdelania, veľmi slabú.

      Vymazat
    7. Dodatok: Títo panovníci, vojvodcovia atď. viedli vojny aj voči vlastnému národu, aj voči druhým, na dobytých územiach stavali svoje pomníky,sochy, chrámy....niektoré ktoré stoja doteraz a tiež boli symbolom dobytia a poroby, že? Ako píšem, tí, čo sú slabí duchom, pamätníky búrajú.

      Vymazat
    8. Ti Gottwaldové nezmizeli z ideologických důvodů., ale protože byli bronzoví. Kamenné sochy byly rozbity.

      Vymazat
    9. 11:25 je záhadou, jak jste mohl dojít k tomu, že díky "období temna" a Habsburkům se český národ nerozpustil v německém protestantském světě a potažmo se vypracoval se v hospodářskou elitu. Tvrdíte tedy, že Habsburkové bránili, spolu s Církví svatou římskokatolickou, Čechy před poněmčováním, zatímco Kališníci činili opak, a že stejně je dán i hospodářský rozvoj v Čechách, na Moravě a ve Slezsku? Jste naivní fantasta! Hospodářský rozvoj českých zemí byl dán jen a výhradně jejich polohou, tedy postupem průmyslové revoluce od západu, z Britanie, Francie, přes Německo do Čech, kdy s koncem c.k. Rakouska Uherska průmyslová revoluce zdaleka nedorazila do Zalitavska, natož na Balkán. Trochu zapátrejte v seriózní historii, pak se teprv projevujte. JiH

      Vymazat
  12. The information you shared it was very helpful to me, it helped me a lot. Thank you.
    Những dịch vụ của chúng tôi cung cấp như: dịch vụ vận tải, dịch vụ chuyển phát nhanh, cho thuê xe tải, ship cod toàn quốc,...đảm bảo sẽ đem đến cho quý khách hàng sử dụng dịch vụ với chất lượng tốt nhất, thời gian nhanh nhất và đặt việt là giá thành rẻ nhất.

    OdpovědětVymazat
  13. Psát názor nestačí k zastavení, velezrádného, geramanofilního a prolhaného kléru. Je třeba jít na Staroměstké náměstí, podepisovat petice, vyzývat poslance. Mocichtivá a chamtivá římskokatolická církev bude znovu a znovu zkoušet dál vysávat stát a manipulovat veřejností i mládeží. Je třeba mít na paměti, co řekl o církvi K.Havlíček Borovský:"Nic jí nedat nic jí nevěřit, jen tak se s ní dá vyjít!"
    bv

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uz nekolik petic jsem podepsala.Rada podepisu dalsi.A Hrib mne vazne potesil.Doufejme,ze mu to vydrži.

      Vymazat
  14. Vždy, když je rozjitřená nálada, neměla by se věrchuška zeptat na názor většiny? I pražská? K čemu je digitální technika? Levnější je asi masáž politiky pověřené "presstituty". Kde je ale vědecká, historická obec a její vášnivá diskuze? Nechtějí si "zadat" důvod, aby nebyli vyhozeni z teplých míst? V demokracii se svobodou názoru? Komunisté svazovali názory přímo, demokradé nepřímo přes hypotéky. PS ve stejném tématu jsem kdysi napsal: ať to postaví, bude co bořit.

    OdpovědětVymazat
  15. "Zavilá" nenávist liberastů ke všemu křesťanskému, obzvláště katolickému, mě stále překvapuje

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:58 žádná nenávist milý 12:58, racionální odpor proti ovládání lidí pověrami a rituály. Nic proti tomu, co je ve všelijakých těch věroukách mravného. Rád bych ale věděl, co má historická praxe Církve svaté římskokatolické společného se zaznamenaným životem a kázáním Ježíše Krista Nazaretského.

      Vymazat
  16. Údajně to byla Milada Horáková, kdo panence Marii na sloupu navlékl provaz, a panna Marie jí pak tu oprátku vrátila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Panenka Maria je fiktivní postava. Odpovědnost za vykonání trestu smrti je na člověku. Má jméno.

      Vymazat
  17. Není panu Paroubkovi divné, že vedlejší památník Jana Husa byl postaven za vlády Habsburků, "doby temna"? Před sto lety jsme byli mnohem tolerantnější země!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Raději povolili pomník, než státoprávní vyrovnání se zeměmi Koruny české, na které Češi čekali bezmála půl století od vyrovnání rakousko-uherského.
      O toleranci habsburského císařství si nechte vyprávět od Slováků na příkladu Appónyiho jazykových zákonů.

      Promiňte, ale kromě toho, že neznáte tehdejší dobový kontext, tak zřejmě vůbec netušíte, o co všechno kráčí nyní.
      Zákulisní moc, vykořisťovatelská třída, vždy potřebovala a potřebuje ideové krytí svých lumpáren - a to jí náboženství, v severoatlantickém regionu zejména katolická církev už bezmála jeden a tři čtvrtě tisíciletí, poskytuje. Náboženství, toto myšlenkové tmářství vycházející z premisy "Věř!", nikoli z premisy "Pochybuj!", slouží k mlžení, zastírání, manipulaci a podvodům ku prospěchu mocných a bohatých. Zjevené "pravdy", dogmata, omezení, lži a jiné podfuky místo objektivního komplexního poznávání, chápání, rozmýšlení. Místo volnosti myšlenek jejich žalář, místo informování kázání, místo spravedlnosti obhajoba nerovnosti.
      Obnova sloupu, byť v podobě repliky (nejde o kopii, jak lže sochař Petr Váňa, protože se zachovalo jen torzo sloupu a soch, takže část si musel Váňa vymyslet) na Staroměstském náměstí by bylo symbolické navrácení symbolu tmářství, náboženské moci, politické a kulturní poroby českého národa a státu na zahraniční moci. Rozhodně by nešlo o akt smíření, nelze vydávat oslavu totality (vítězství násilné rekatolizace, náboženského zglajchšaltování českých zemí) za symbol tolerance a ideové rozmanitosti. Černé není bílé. Stalin opět na Letné, Gottwald opět na bankovce, kulaťák zase jako Wermacht Platz? Ne!
      Pokud má pan Váňa zájem o navrácení uměleckého artefaktu do vějíře kulturního dědictví českého národa, tak mu určitě nebude vadit, když sloup postaví někde na méně politicky a symbolicky exponovaném místě. On dosáhne svého, že sloup bude, a krokem jeho tolerance bude, že bude stát jinde, odpůrci dosáhnou svého, že sloup nebude na Staromáku, ale tolerantně se s ním smíří někde na zahradě. Pokud pan Váňa lpí - a s ním Spolek za obnovu Mariánského sloupu - na umístění na Staromáku, tak je jasné, že nejde o umělecký dojem, nýbrž o politické a ideové poselství. O vzkaz občanům ČR a i do světa, že katolická moc obnovila v ČR symbol své ideové nesmiřitelnosti, že je opět zde, že má opět dost moci, aby opět sloužila jako zástěrka pro vykořisťování nejvyšší mocenskou třídou a taktéž zahraničními vykořisťovateli - a že si to čeští občané nechají líbit. Že jsou tak pitomí, že nechápou tento zásadní spor o symboly, a proto ani nechápou svoje opětovné vazalské postavení a nebo, že nejsou s to se zorganizovat k odporu.
      To je totiž role řady symbolů útlaku a ponížení - jsou-li dosaženy, je to znamení pro znalé věci, že stádo je připraveno k odírání.
      (pokr.)

      Vymazat
    2. (dok.)
      Církevním tmářům a mocichtivcům je nutno zatrhnout tipec. Nejde jen o sloup, ale zejména o církevní "restituce", kdy právě jimi došlo ke krádeži majetku a tudíž musí být v budoucnosti vrácen, protože byl přinejmenším čtyři století veřejnoprávní a katolíci jej měli pouze ve správě (konečné slovo při větších transakcích měl stát), a o další vlivná postavení, která církev získala, např. ve školství a v armádě.
      Církve, zvláště pak katolická, se nemohou prohlašovat o morální pilíř. (Možná tak za morální pyj, občas se ztopoří (nyní kdysi Hus, přednedávnem třeba arcibiskup Romero, nyní papež František), ale většinou je zvadlý.) Je totiž v rozporu s dobrými mravy uzavřít smlouvu jako nevypověditelnou, zvláště pak, neuzavíráte-li ji jako dvě fyzické osoby samy za sebe, nýbrž jako zástupci právnické osoby. Tím spíše pak jako zástupce státní moci, která se mění na základě voleb. Zavázat organizaci, v jejímž čele jsem jen dočasně - a to ne nějakou organizaci sdružující lidi stejného zájmu, jako třeba zahrádkáře, filatelisty apod., ale organizaci s výskytem těch nejprotikladnějších zájmů - k dodržování čehosi nejen za horizont mého funkčního mandátu, ale navěky, je nemravnost.
      Nemravné je jak požadování mariánského sloupu na Staroměstském náměstí, tak jsou nemravné církevní "restituce" a celé náboženské tmářství, bránění poznání, bránění pravdě, zvláště pak, když jde o obranu vykořisťování, nadvlády, majetků, moci a postavení těch, kteří žijí na úkor jiných.
      KR

      Vymazat
    3. Vňa neudělal ani kopii, ani repliku, Váňa zhotovil jakousi svoji fantazii na téma mariánského sloupu. Jako fanatik a ješita, podporovaný dalšími fanatiky si chce Váňa prosadit svou, pálí za sebou mosty, aby nešlo jeho kamení vrátit ani hodit do Vltavy. Vydírá celou slušně vychovanou českou společnost, jak to mají katolíci ve zvyku. Doufám, že pražský Magistrát neustoupí a preláti s tím sochařským hlupákem a jeho kamením odtáhnou s velkou ostudou.

      Max

      Vymazat
  18. A doba, vymknutá z kloubů, dál šílí:
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Hradecka-mestska-rada-prijala-navrh-na-namesti-Vaclava-Havla-585841

    OdpovědětVymazat
  19. Díky panu Paroubkovi, za vnesení více světla do té záležitosti. Ta likvidace husitského symbolu a odlití katolického symbolu, je jasným ukazatelem významu toho sloupu. Byla to manifestace vítězství jednoty trůnu a oltáře v českých zemích. Obojí se podílely na likvidaci naší suverenity.
    Katolická církev zkouší uzurpovat co nejvíce moci. Pokud nenarazí na odpor, tak brzy obnoví hranice s kacíři. P.K.

    OdpovědětVymazat
  20. Tanyny okolo pomníku mi připadá jako náhradní téma. Mám strach, že ve stínu sochagate se odehravá nějaká horší kulišrána.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní18. června 2019 16:10
      Jedna se již objevila. Walderode po27 letech, vyhrála majetkový soud o Hrubý Rohozec a další pozemky. Zase pustíme pár miliard, ani necekneme. P.K.

      Vymazat
    2. Ti povedení soudci by to měli cálnou ze svého!!!!
      Pak že tu nemáme soudní mafii!!!

      Vymazat
    3. A zase budou nadávat paní Benešové, která za to nemůže.

      Vymazat
  21. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  22. Cirkev po roce (Sv. panu Marii) 311 A.D. proste ukradla, tak jak ukradla vetsinu svatych !

    Ona Sv. pana Marie je v hirarchii krestanskych zen cis. 1
    Sv. Mary Magdalena cis. 2 (Ta se velmi pomstila za smrt Krista ! Ale vy samozrejme nevite jak !)
    Zena cislo 3 a prvni Krestanka v Evrope byla Claudia Procula neter cisare Tiberia a manzelka Pilata !

    Vy jste nepratele dejin a nemate v palicich nic, nez komunisticke uchylky a pritom doba ve ktere Sv. Marie zila je daleko vice POUCNA at uz jste na velici ci pravici !

    Sv. pana Marie navazuje spiritualne, primo na civilizaci Krety 3000 B.C. do 1450 B.C. na jejich bohyni a pokracuje az do dnesnich dnu !
    RIKA NICK HONOLULU

    OdpovědětVymazat
  23. Plně souhlasím s článkem pana Ing. Jiřího Paroubka! Ten proklatý mariánský sloup prosím nedovolte. Je dobré si povšimnout, že ev. obnovení mariánského sloupu ze všech sil prosazují právě vlastizrádci, kteří jezdí do Německa podlézat sudetskému landsmanšaftu. Staromák patří našemu národnímu hrdinovi Mistru Janu Husovi a tak je to správně!

    OdpovědětVymazat
  24. Ale když ten pomník strhnout pomáhala Horáková, tak to asi bylo správné strhnutí. Přece nebudeme teď se s Horákovou o ten pomník tahat, že...

    OdpovědětVymazat