Reklama

.

.

úterý 30. července 2019

Jak to, že se na Měsíci neuvařili?

Lubomír Man
30. 7. 2019
Předesílám, že jsem o přistání expedice Apollo 11 na Měsíci až do nedávna ani stínem myšlenky nezapochyboval. Vždyť jak bych jako čistý amatér mohl mít svůj vlastní názor na věc z oblasti tak vysoce odborné, jako je měsíční astronautika? Jenže ono se to později přece jen jaksi převrátilo. A to v momentu, kdy jsem se z internetu dověděl, že teplota na denní straně měsíce, na které Armstrong a Aldrin 21. července 1969 přistáli, dosahuje až 123 stupňů C. 



 A sám Armstrong pak později už jako osmdesátiletý – a to na diskuzi o expedici Apollo v britském listu Independent - uvedl, že v době jejich pobytu na Měsíci tam teplota dosahovala hodně nad 90 stupni C. A hodně nad 90 stupni mohlo být taky až 100 stupňů – a to je teplota, kdy se začíná vařit voda a tedy i krev, zauvažoval jsem zase já. A člověk v důsledku oběhového selhání přece umírá už při teplotě 42 až 43 stupňů C.

Nu a v okamžiku, kdy mi tahle čísla proletěla hlavou, se ve mně probudila skepse neodborníka, kterým jsem dodnes, a píši tento článek pro jediné: abych se v reakci na něj dočkal takové odborné odpovědi, která by mé současné tápání v dané věci nějak vyřešila.

Jde totiž o možnost lidského organizmu přežít onu vražednou teplotu na Měsíci – a to, i když jej chrání skafandr doplňovaný studenou vodou z vodní nádrže, kterou astronauté nosili na zádech. Jistě, po nějaký čas na ochranu jejich zdraví i života ona chladná voda stačit mohla, jenže oni v tom měsíčním žáru - jak Armstrong v polemice astronautů v listu Independent prozradil - pobyli dvě a půl hodiny a probrouzdali přitom plochu menšího fotbalového hřiště.

Že by se ta voda po dvou a půl hodinách ve stostupňovém lunárním žáru nejdříve ve skafandru a později i v oné nádrži na zádech obou astronautů udržela stále dost chladná na to, aby život astronautů neohrozila? Existuje, resp. existoval v roce 1969 tak stoprocentní izolační materiál, z něhož byl vyroben jak skafandr, tak ona nádrž na vodu, aby té výhni odolal?

A že teplotě měsíčního povrchu (123 stupňů C), odolaly i podrážky bot onou astronautů? A že ji odolal i film (astronauté se navzájem fotografovali), když se film do fotoaparátu začíná tavit už při teplotě 65 stupňů C?

Jeden z diskutujících se na stránkách listu Independent pokusil celou tuto záhadu objasnit zhruba takto: Na měsíci není vzduch. A jedině vzduch je médiem schopným přenášet teplotu z jednoho předmětu na předmět jiný. Nu a protože na Měsíci vzduch není, teplota se z jednoho předmětu (prostředí nad měsíčním povrchem), na předmět jiný (tělo astronauta), přenášet nemůže. To znamená že to, co do prostředí nad měsíčním povrchem vstoupí jako studené, studeným zde též zůstane.

Což je výklad, který, jestliže je pravdivý, odolnost astronautů vůči lunárnímu žáru objasňuje dokonale. Ale je skutečně pravdivý? Vždyť sám astronaut Armstrong jej v e-mailu, adresovaném jednomu z účastníků diskuze listu Independent, zpochybňuje těmito slovy: „Operovali jsme v téměř dokonalém vakuu a v teplotě hodně nad 90 stupňů C. A neměli jsme údaje, které by nám řekly, jak dlouho malá vodní nádrž na našich zádech vydrží“.

Ale řekněte sami. Proč by se Armstrong o nádrž se studenou vodou na svých zádech vůbec staral, když vše, co do prostředí nad měsíčním povrchem vstoupí jako studené, studeným zde též zůstane?

Takže otázka ke všem laskavým čtenářům tohoto webu, kteří mají o věci pojem, je dvojí: Má pravdu onen účastník diskuse listu Independent, který tvrdí, že to, co jako studené nad měsíční povrch z důvodu neexistence vzduchu vstoupí, studeným zde též zůstane? A když pravdu nemá, mohl být v r. 1969 izolační materiál, z něhož byly skafandr a nádrž na vodu na zádech astronautů vyrobeny, tak dokonale tepelně nevodivý, že se oba na Měsíci neuvařili?

Anebo zde bylo ještě něco docela jiného, co je od toho žáru ochránilo? Třeba tajemná chladící látka, která z neznámých důvodů na takový přetřes, jaký by si jistě zasloužila, ještě nepřišla?

187 komentářů :

  1. To s tím vzduchem je pravda. Nicméně teplo se šíří samozřejmě i zářením. Což pozorujete pokud máte třeba infra vařič. Takový přenos není ani zdaleka tak účinný jako přenos tepla vedením (třeba ve vzduchu), ale je a proto se muselo všechno chladit..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsou sbirky naprostych cernosskych pover.
      Na Mesici sice neni vzduch, ale nejaka atmosfera tam je, prevazne N2. Vzdyt u "lunarni rover" mel sve bantamy nahustene nesicni plynnou atmosferou.
      - co se tyka otevreneho kosmickeho prostoru, tak tam jsou predmety na oslunene strane ohrivany az na tech ~130st.C, zatimco na neoslunene strane jsou naopak ochlazovany na ~-40st.C. Satelity (ktere pracuji v uplnem vakuu) maji t.zv. "thermal management", ktery na povrchu satelitu zajistuje proudeni thermo-transfer media tak, aby se teplota na obalu satelitu vyrovnavala a uvnits "kapsle" se teplota pohybovala kolem onech laboratornich 21st.C.

      ...predpokladam tedy, ze jednou z funkci skafandru, je i "thermal management".

      Nicmene jsem take bezmala 50let zil v domeni, ze pristani na Mesici prece probehlo, ale v posledni dobe me zviklalo besneni tech, kteri se lidskeho pristani na Mesici zastavaji. Jako kriticky uvazujiciho cloveka, me tento jejich fanatismus zacina naviklavat.

      Jako nejpadnejsi argument, proc tam nemusela pristat lidska posadka, ale jen nejaky automaticky modul pro me je, ze nechapu, jak je mozne ze kdyz za tehdejsiho technickeho praveku, byla NASA postavit raketu kazdeho 1/2 roku, jak je najednou mozne, ze si na to splneni mise najednou dali 5 let, kdyz se konecne nemuzou vymlouna na podfinancovani? Trump totiz potrebne prostredky nechal uvolnit.

      Vymazat
    2. Je to jednoduchy , vzali si sebou na Mesic /do studia/ klimatizaci..Tim se neuvarili..
      Dnes je dalsi reseni dalsiho problemu velmi snadne , kdyz na mesici nebyli zavinil to predevsim a nikdo jiny nez Putin..
      Jinak by tam byli..
      A 9/11 ?..A vsechno ? Neni treba vysvetlovani..
      Kdyz ses kdykoliv v koncich a nevis si rady co udelas ?

      Vymazat
    3. 22:09 " Vzdyt u "lunarni rover" mel sve bantamy nahustene nesicni plynnou atmosferou."
      To co píšete je hloupost." Kola byla tvořena hliníkovým diskem s průměrem 32", pneumatika široká 9" vyrobena z pozinkované tkaniny z ocelových vláken o průměru 0,8 mm. Dezén z titanu pokrývající 50 % kontaktní plochy k zajištění trakce." Tedy pro lepší představu: Pneumatiky byly vyrobeny z jemného pozinkovaného pletiva, které svou tuhostí drželo tvar daný lisováním a zajišťovalo dostatečnou pružnost a únosnost pneumatiky. Záběrový vzorek byl vytvořen nanýtovanými titanovými pásky do tvaru záběrového šípu. Fotografií a psaného slova na toto téma je dost. Není třeba vypouštět domněnky.

      Vymazat
    4. Ano a když si dáte práci a vyhledáte potřebné údaje např. na YouTube, tak se dovíte, že ten něsíční rover měl šasí a rozměrově přesně stejné jako jeden tehdejší typ Jeepa. Samozřejmě pro potřeby natáčení to bylo ideální řešení, toho Rovera na něm snadno sestavili...

      Vymazat
    5. Karel Straka: tehdy to rikal komentator v televizi, takze jak jsem koupil, tak prodavam. Tehdy jsem nemel duvod tomu neverit. Mesic nema zanedbatelnou gravitaci a velikost, takze nejaka atmosfera tam byt musi, takze to je to posledni, co bych nejak zpochybnoval. Osobne se ale vyznam jen v satelitech, protoze jsem se jeden cas zivil psanim programu i pro "on board" segment.

      Vymazat
  2. (Tatr)Mane, tvá nenávist k Americe Ti zatemnila mozek. Nejdřív si něco nastuduj, než začneš plácat nesmysly. Anglický umíš brilantně...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle sebe soudím tebe, ne?
      Když jde o Ameriku tak podle vás musí jít zdravá skepse a prověřování stranou?

      Vymazat
    2. 21:40
      Že se s tímhle trotlem (20:04) vůbec zaobíráš. Mele tu kolem dokola něco o angličtině a přitom má hlavu v řitním otvoru.

      Vymazat
    3. No já například studoval, jak mohly spadnout ty dva baráky v New Yorku...? Například se zjistilo, že se tam tavilo železo takovou teplotou, že by to benzín z letadla a hořící plasty nezapálily...prosím a to je teplo na zemi!

      Vymazat
    4. pro 7:27
      Když vypnete zvuk a komentáře u jakýchkoliv demolicí, tak vám každý střelmistr po shlédnutí řekne s jistotou, že jde o ŘÍZENOU DEMOLICI. Domnívám se, že lidé, kteří pracují v určitém oboru celkem delší dobu, dovedou rozpoznat, co je pravda a co je "kamufláž". Tak to může být jak u dvojčat, tak u přistání na Měsíci. Druhá otázka je, zda jsou ochotni vyjevit pravdu.

      Vymazat
  3. Hlavně to bylo výročí na chcípnutí. Otevřel jsem konzervu, Apollo. Šel jsem na záchod, v záchodový míse Apollo. Přitom mě to vůbec nezajímá. Našeho prvního kosmonauta Remka vynesli Rusové. To je to, co máme slavit a připomínat si.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud to měl být "velký krok pro lidstvo", tak tam měli vyvěsit vlajku OSN. Takto to byla zase jenom vlezlá americká propaganda!
      Jako vylízt z rakety pronýst "...velký krok pro lidstvo" a vyvěsit americkou vlajku... směšné!

      Vymazat
    2. Zapominas, ze "Co je dobre pro Kolaloku, je dobre i pro zakon!" :-)

      Vymazat
  4. Pane Mane, opravdu Vám mám věřit, že si od zveřejnění tohoto článku slibujete fundovanou odpověď na svou otázku?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vy ne? Já tedy ano. Zajímali by mě pravdivé, vědecky doložitelné odpovědi na monoho událostí. Například jak je možné že spadl nějaký další dům, nekolik minut po nárazu letadla do jiného domu. Navíc ty mrakodrapy byly projektovány i na celkém silné zemětřesení. Někdy se mi prostě zjevným nesmyslům věřit nechce, ale i tak, proč ne? Když mi to někdo fundovaně vědecky zdůvodní a zdokladuje.

      Vymazat
    2. Naprosto to vylučuju! Dodnes mi nikdo nedokázal jednoduše odpovědět na jinou fundovanou otázku! Tedy jaká je maximální teplota. Tu minimální známe - T = 0 K = −273,15 °C. Při ní se atomy dostávají do klidového stavu vůči sobě navzájem, O. K. Ale co opak? Kdy se atomy pohybují rychlostí světla, tedy absolutní rychlostí, jaká je při tom teplota? Tedy maximální možná? Nikdo mi nedokázal tu číslovku sdělit ...

      Vymazat
  5. No dejme tomu, že to s tou teplotou nějak vyřešili. Ale jak to udělali s kosmickým zářením, na které by podle současných zjištění potřebovali olověný plášť o síle minimálně 20 centimetrů. A to je potvrzeno americkými vědci. Ať mi to někdo z chytrých obhájců USA techniky vysvětlí

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přeci stejně, jako když kosmonaut ve vesmíru vyleze ve skafandru do volného prostoru na sluneční svit... Co je na tom nepochopitelného?

      Vymazat
    2. Pro 21:40 - kosmonauti zatím vystupují do vesmíru tak leda z orbitálních stanic pohybujících se na nízké oběžné dráze, resp. jejím spodním okraji do 400 km. Tam jsou chráněni ještě geomagnetickým polem země. Je zásadní otázkou, jak vůbec překonat životu nebezpečné Van Allenovy pásy na cestě lidské posádky do vesmíru. Srovnejte si, odkud startovaly mise Apollo, jakou trajektorií letěly a možná vám taky začne být divná americká zapomnětlivost, jak to tenkrát udělali. No nic, radši si to nepřipouštějte a věřte.

      Vymazat
    3. To, že ti kozmonauti sa pohybujú v magnetickom zemskom poli, ktoré nás chráni pred kosmickým žiarením. A Van Allenových pásy Vám tak isto asi nič nehovoria. A pokiaľ by tie “skafandre” boli tak dokonalé, tak prečo ich nepoužili nap. v Černobyle, alebo Fukušime? Na to mi tiež odpoviete?
      Dotaz pre 21:40.

      Vymazat
    4. Síce duplikujem, to čo kolega vyššie, ale voľajako má to zaradilo až teraz. Nevadí. Niektoré veci by sa ale duplikovať mali.

      Vymazat
  6. Rusové lítají stále do vesmíru, tak jak to dokázali už více nez před padesáti lety, samozřejmě ne na měsíc, o tom tvrdí, že to zatím technicky nejde nebo že to neumí, ale proč Američani už ani jednou po prvním letu na měsíc to už po dobu následujících padesáti let nezopakovali. Nebylo to tak, že když Rusové poprvé poslali člověka do vesmíru, Američani to nemohli skousnout,tak naaranžovali let na měsíc, aby Rusy trumfli? Opravdu je tam spousta záhad, ale jestli tam Američani opravdu byli, tak sorry.

    OdpovědětVymazat
  7. Třeba je to tak že z jedné strany byl rozpálený a druhé ledový. A voda to jenom rozváděla aby nebyl připálený z jedné a druhé zmrzlý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A kdyz se astronaut vuci slunci obratil zady tak i ta voda okamzite zacala proudit obracene ;-) No a kdyz zasel do stinu tak hned zmrznul pri minus 180 voda je okamzite led a roztrhne skafandr.

      Vymazat
  8. https://www.national-geographic.cz › ...
    Přistání na Měsíci: Pravda nebo největší podvod 20. století? - National Geographic
    9. 7. 2018 · Produkce filmu i samotný měsíční projekt začaly ve stejném roce, film měl premiéru v roce 1968, kdy ... jsme neletěli na Měsíc v níž autor tvrdí, že se Američané rozhodli zfalšovat přistání na Měsíci poté, ...


    Původní video z Měsíce je navždy ztraceno, NASA kazety omylem smazala - iDNES.cz
    8. 1. 2016 · Navíc vědci při rozsáhlém pátrání našli i klasický Super 8 mm film se záznamem monitoru v Austrálii, na ... Spiklenecké teorie o tom, že přistání Američanů na Měsíci bylo zfalšované, se zakládají na ...


    https://www.seznamzpravy.cz › clanek
    Ve filmu o prvním muži na Měsíci není scéna s americkou vlajkou, republikáni i Aldrin to odsuzují - Seznam Zprávy
    9. 9. 2018 · Nový biografický film o cestě Neila Armstronga na Měsíc First Man rozvířil politickou debatu, a to ... k fotografiím připojil, zněly jasně: „Jsem hrdý Američan”, „pocta”, „jeden národ” či ...


    https://www.denik.cz › pristani-na-...
    Přistání na Měsíci nebyl podvod. Máme sedm důkazů, které to potvrzují - Deník.cz
    11. 12. 2018 · Možná jeden z nejcitovanějších důkazů o možném falešném přistání na Měsíci je údajný pohyb americké vlajky, kterou astronauti vztyčili. Tvrdí, že vlajka na záběrech povlává, jako by se do ní opíral ...


    Tady je odpověď, tento pán měl neomezená privilegia v Hollywoodu, která nikdy, nikdo nechápal až na ... pána Nikdo!
    2001: Vesmírna odysea je prvním filmem, ve kterém se objeví úplně nové logo MGM. Jde zároveň o poslední film zobrazující přistání lidí na Měsíci před tím, než na Měsíci “skutečně“ lidé přistáli?!

    2001: Vesmírná odysea

    Velká Británie 2001: A Space Odyssey
    USA 2001: A Space Odyssey
    (další názvy)
    Dobrodružný / Sci-Fi
    Velká Británie / USA, 1968, 149 min

    Režie: Stanley Kubrick
    Předloha: Arthur C. Clarke (kniha)
    Scénář: Stanley Kubrick, Arthur C. Clarke
    Kamera: Geoffrey Unsworth

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebylo tam náhodou na těch snímcích z měsíce něco o stínech, možná si na to někdo vzpomene. Jinak malá poznámka pro nadšence hrdého Emeričana nade mnou, jak se zdá NIcka Honolulu, velkého rovněž velebitele všeho co má něco společného s kapitalismem. Největším zdrojem konspiračních teorií, jak se zdá jsou Emeričani, v minulosti např. Warrenova komise - kdo té báchorce v jejich provedení o zastřelení Kennedyho dnes věří, báchorkou je, nebo se jí pomalu stává - záleží kolik lidí v pravdivost této story již nevěří - sestřelení 3 věží pomocí dvou letadel arabskými pastevci /2 letadla a tři věže - to je něco jako kovbojka, že/ a snad by se dalo najít ještě další.

      Vymazat
  9. Protože uvaření trénovali na trenažéru. Grisomm a spol.

    OdpovědětVymazat
  10. Odpověď pisatele z Independentu je dokonalá dezinformace. Na přímém slunci na povrchu Měsíce vůbec nejde o to, že když tam není vzduch, nemůže se nic ohřát. To je kravina na entou. Právě proto, že tam není vzduch, nemá se čím ochlazovat skafandr astronauta, na který bez tlumení atmosférou dopadá sluneční záření v plné intenzitě a právě toto záření okamžitě zahřeje na světelné straně povrch skafandru na těch 123 °C, zatímco na stranu skafandru ve stínu působí mráz - 150 °C. Astronaut mohl přežít toto pekelné teplotní rozhraní jen tehdy, jestliže skafandr byl vybaven dokonalým chladícím systémem, který na sluneční straně skafandr ochlazoval a na druhé straně přebytečné teplo odváděl ven. Pochybuji, že pár litrů vody by tento úkol tehdy dokázalo zvládnout po několik hodin, aniž by došlo k ohrožení života člověka uvnitř.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a na druhé straně teplo odváděl ven , jak to udělá?čemu teplo předá?nebo jen nějakej výparník rozpálí doběla?

      Vymazat
    2. Teplota v sauně 60°C - 120°C tj. teplota vzduchu.

      Vymazat
  11. Prime slunecni zareni samozrejme ohreje kazdy predmet zareni vystaveny a je by v tom skafandru s vodou uvarilo jak bramory. Ti komediati Amstrong a spol nataceli v hangaru pod reflektory, takze misi bez problemu prezili.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To, že ti kozmonauti sa pohybujú v magnetickom zemskom poli, ktoré nás chráni pred kosmickým žiarením. A Van Allenových pásy Vám tak isto asi nič nehovoria. A pokiaľ by tie “skafandre” boli tak dokonalé, tak prečo ich nepoužili nap. v Černobyle, alebo Fukušime? Na to mi tiež odpoviete?

      Vymazat
    2. No ja tomu pristani neverim, to je snad jasne, takze se ptas toho nepraveho.

      Vymazat
  12. Takže pan Man a já s ním, jak koukám a také jak se zdá např. 20.32 jsme se přidali k tlupě, kdy dýcháme spolu stejnej luft /to je od latinského cum - s plus spiro - dýchám - od toho pochází konspirace a podobná slova/, stejnej luft pochybnosti, stali jsme se konspiratory, to jest zastanci konspiračních myšlenek /zatím se jim říká teorie/. Nu, ale kdo ví co se na nás chystá. Jak říká pan Koller spějeme k fašistickému státu. Zatím jsme v době, kdy to je den co den horší. Zatím jsme radobykonspiratory, ale kdoví, co budoucnost přinese, možná vyslovení takových myšlenek a napsání jich na papíře, to již bude ta pravá konspirace. To již zde psát nebudem, ba asi ani se nebudem moci sejít v množství větším než tři. Sakra, co to plácám - to již tu bylo.

    OdpovědětVymazat
  13. Odmítli přísahat na bibli, že tam byli, protože podle nich je ta bible falešná. Asi tím mysleli, že je tak falešná, jako ten jejich let. Lhali i s Irákem, notorickému lháři už nikdy věřit nebudu. Nikdy tam nebyli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proč by přísahali na Blbli, když věří na Pohádky tisíce jedné noci? Na ty lze přísahat stejně rozumně ...

      Vymazat
  14. Pan Man asi nepostřehl, že američané na Měsíci využili stejnou možnost jako rusové, kteří cestu na Slunce naplánovali na noc, kdy je tam docela chladno

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tom planu je trhlina, protoze slunce na ne zrovna svitilo, coz sami vyfotili. Kubrick to holt nasvitil jako na mesicni den. Protoze falsovani hvezd by bylo horsi.

      Vymazat
  15. Takže letěli na noc, kdy je teplota -150 ? To je z bláta do louže.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když je tam podle Mana 123 stupňů přes den, tak to hned na -150 neskočí, ale chladne to postupně, takže po setmění je tam docela příjemně a pak se schovají do modulu. Proto také na povrchu byli jen čtyři hodiny. Rusové na Slunci to dělali podobně.

      Vymazat
    2. Kdyz slunce prestane ohrivat skafandr a vodu v nem co zajistovala chlazeni, tak pri minus 100 ta voda okamzite zmrzne a roztrhne skafandr.

      Vymazat
    3. Bene, co to meleš o Rusech na Slunci? Kdy byli Rusové nebo kdokoliv jiný na Slunci?

      Vymazat
    4. 23:42
      On byl asi dlouho na sluníčku a zdálo se mu o Rusech. :-)

      Vymazat
    5. Taky jsem si všiml tu jeho notorickou fantasmagorii s Rusama:-). Teď vysvětluj takovýmu člověku neco o fyzikálních procesech na měsíci abys obhájil Americkou expedici na měsíci.

      Vymazat
  16. No podíval jsem se na web Měsíc v číslech. Takže teplota v jakémsi věčném stínu až -248, teplota 1m pod povrchem -35 stabilní, teplota ve stínu - 181. Šílené podmínky. To musely být supermaterialy. Už vidím jak tam někdo staví základny a hopká venku ve skafandru. Docela by mě zajímalo, jaká je venkovní teplota na stanici isss když lezou ven. Stejná jako na měsíci nebo menší?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale když mohli být rusové na odvrácené straně Měsíce aby je nikdo neviděl a tam jsou podmínky ještě horší, tak proč by to amíci nemohli dosáhnou na lehčí půlce.

      Vymazat
    2. Nebyl tam nikdo, amici podvedli cely svet.

      Vymazat
    3. Žádný Rus nikdy nebyl na odvrácené straně měsíce!

      Vymazat
    4. 23:43 Rusové jak tací sice ne, ale Putin tam byl!

      Vymazat
    5. Putin zřejmě taky ne, ale prokremelští agenti ty jsou všude:-). Tak dejte bacha na ně, všichni co bojujete proti konspiračním vebům a dezinformacím šířenými agentama z Moskvy.

      Vymazat
  17. Doporučuji
    http://publ.lib.ru/ARCHIVES/P/POPOV_Aleksandr_Ivanovich_(fizik)/_Popov_A.I..html#0001

    OdpovědětVymazat
  18. Tady jukněte na tiskovku kosmonautů. Takto se chová někdo , kdo má za sebou naprosto fenomenální úspěch ?????
    Oni se chovají spíš jako by něco provedli , jako spráskaní psi. Normálně by člověk byl šťastný a těžce vysmátý , snažil by se sdělovat všem všechno. Oni se tam doslova bojí mluvit aby něco nechtěně a nevědomky neprokecli.

    https://www.youtube.com/watch?v=BI_ZehPOMwI

    Jinak Pjakin poukazuje na skutečnost , že amíci nejsou schopni poskytnout vzorky věcí , které tam nahoře byly. Tím jak byly vystaveny kosmickému záření (zemina či jejich nářadí , nebo filmy které natočili) vše by by mělo mít pozměněný obraz pod spektrální analýzou.

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=1157&v=daHlWCtbObM#t=6m55s

    Tady se mluví o Van Allenových radiačních pásech , které by jim měly , když nic jiného pocuchat zdraví , také je překonali bez následků.

    http://fyzmatik.pise.cz/1373-smrtici-van-allenovy-pasy-zkouma-dvojice-sond.html



    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 21:54: Pocuchat zdraví. Co Vá nemá, Emeričani to jsou přece super-mani.
      Poznámka: nějak se ale nemůžeme dopracovat do toho stadia, které zde bylo dřív. Jednou na lekci biologie, byla volnější hodina a jeden z žáků se zeptal: V Sovětském svazu prý má být nevidomý člověk, který rozeznává barvy prsty. Dostalo se mu odpovědi odvážného učitele biologie /snad to byl rok 1967/: No, víš v Sovětském svazu vše je možné.
      Kdyby to bylo dneska stejné, tak by byla alespoň nějaká sranda - v tom období, kdy je to každý den horší a horší.

      Vymazat
    2. Ano toho Pjakina jsem taky četl, on říkal něco v tom smyslu, že to je ze strany Ušáků podvod, je nezvratné. Že ale ještě nenastala příhodná doba to zveřejnit (nyní už asi ano). Pochopil jsem jej tak, že mezi Ušáky a SSSR o tom byla nějaká dohoda. Možná že to ze strany SSSR s jejich dobýváním kosmu nebylo také úplně košér, ale to už je jenom moje spekulace.. Ovšem o podvodu ze strany Ušáků, naprosto nepochybuje a je to mimo diskuzi. Hej hou

      Vymazat
    3. Pjakin je dement a pohádkář a kdo ty jeho absurdní bludy žere, tak je ještě větší.

      Vymazat
    4. Konečně někdo, kdo něco ví a říká že Pjakin je dement a pohádkář. Já jeho Otázky-odpovědi sleduji od začátku a nikdy mi jako dement a pohádkář nepřipadal. Od vás jsem si přečetl jednu větu a připadá mi to jako absurdní bludy. Ale to může být jenom můj dojem, jsem rád, že konečně někdo argumenty, podepře svá svérázná tvrzení. Tak kamaráde s chutí do toho umlaťte nás svými argumenty a nešetřete nás ať konečně toho pohádkáře a dementa odhalíme. Pokud se vám to nepovede budete za dementa a pohádkáře ještě nactiutrhačného, vy. Ale prosím ne žádnou jitrnici, co ji ještě svět neviděl, jednoduše fakta, důkazy, argumenty. Hej hou, rudý dědeček

      Vymazat
    5. 6:4O: Opakovaný postřeh: Nesouhlasící s nějakou dedukcí, pravidělně podanou v delší formě s obvykle logickou úvahou, umisŤuje krátké sdělení, kde je emocionální výlev s invektivy. Např.... je dement, idiot, kdo ho poslouchá je idiot. Skoro bych řekl, že to je projev člověka s poruchou myšlení.

      Vymazat
    6. Ještě ad 6:40: Ta porucha myšlení a vůbec to co jsem napsal, to neplatí samozřejmě o Vás, i když je reakci na to, co jste napsal. Platí to pro 23:40, na kterého jste reagoval.

      Vymazat
  19. Odpověď existuje. Je jí kalorimetrická rovnice, která se učí například na hasičské škole ve Fýdku-Místku, na vysoké báňské i jinde. Celý obor se jmenuje sdílení tepla a bere v některých případech i eventualitu, že se sdílí teplo ve vakuu. Tuto otázku tedy zodpoví správně i průměrný absolvent jmenované hasičské průmyslovky.Doufám, pane Mane, že je známa i v USA. Mimochodem, proč všichni astronauti odmítli přísahat, že na Měsíci opravdu byli? Podle mne je vaše úvaha korektní do té doby, než se prokáže opak.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prosím rozved tu kalorimetrickou rovnici. Já že jsem na VŠ měl kalorimetrii. Nu asi jsem zrovna chyběl.

      Vymazat
  20. Podle mě je to všechno podvod stejně jako biosféra 1 a biosféra 2. Kdo z vás si na to pamatuje a ví o co šlo?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takže ty nevěříš ani rusům, že byli na Měsíci na tajňačku, na odvrácené straně, aby je nikdo neviděl?

      Vymazat
    2. 22:10

      Rusové tvrdí, že byli na Měsíci tajně? Můžete prosím uvést zdroj?

      Vymazat
  21. Pane Man zde je velmi zajímavý a podrobný článek o tomto a jiném problému. Je to v angličtině.
    https://augenguy.blogspot.com/2019/07/one-small-step-for-man.html

    OdpovědětVymazat
  22. Už jen ten název napovídá podvod Apolo 11...to je jako 11.zaři ...kdy dvě letadla sundala tři paneláky.

    OdpovědětVymazat
  23. se domnívám, že americká mise na měsíc byla uskutečněna, i když třeba ne v té plné parádě. Důvod pro ano je prostý. Museli přec svého času předpokládat, že sebedokonalejší technický podvod musí být s dalšími vědeckými poznatky a novými technickými možnostmi zákonitě, dřív nebo později odhalen. To si snad žádné vedení státu, pokud nepředpokládá jeho dohledný zánik, nevezme na odpovědnost. Krom toho, v historii by takové rozhodnutí nakonec dopadlo i na konkretní osoby, i když pravděpodobně už nežijící. Pak, svým způsobem na jejich potomky i ostatní následníky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pindosi jsou a byli bohorovni. I dnes jim to pristani jeste hodne lidi zere.

      Vymazat
    2. Podle mne potřebovali prachy na válku ve Vietnamu a tak jim to Kubrick natočil.Tímto způsobem získali od poplatníků miliardy dolarů.

      Vymazat
  24. Hodně krve. Jak USA jednají s civilisty během invaze:

    https://cz.sputniknews.com/nazory/2019073010447900-hodne-krve-jak-usa-jednaji-s-civilisty-behem-invaze/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vy opravdu nevíte, že Sputnik je ruský dezinformační web? Jste tak naivní, že uvěříte jakýmkoli nesmyslům, jen když mluví proti Americe...?

      Vymazat
    2. 0:59 Sputnik je ruský web, do jaké míry je dezinformační nevím a nemůžete to vědět ani vy, když k tomu nemáme věrohodné profesionální aparáty. Můžeme s jistou logikou soudit, že bude věrohodný natolik, aby prospíval zájmům Ruské federace řekněme tak, jak se v zájmu jiných mocností usiluje např. Svobodná Evropa. Ostatní už není věcí přesvědčení, ale víry.

      Vymazat
    3. 0:59 A vy uvěříte jakýmkoliv nesmyslům, které denně sype na hlavy ovcí česká bruselská, bakaloviny, atd., jen když mluví proti Rusku. V tom s vámi poučení historií, kteří hledají pravdu, opravdu nejedou.

      Vymazat
  25. Pan Man musí být naprostý debil, když se obrací s žádostí o odbornou, fundovanou odpověď místo na příslušné odborníky, do diskuse kam píší z 90% jiní debilové a mimoni, kteří dokonce odmítají, že Američani na Měsíci vůbec byli a o fyzice ví naprosto kulové.
    Jestli tímto způsobem tento bývalý učitel vedl k získávání informací i své žáky, jako že zřejmě ano, tak to potěš koště teda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pan Man akorat odmitl uverit blbostem a lzim kterym veris ty, koste.

      Vymazat
    2. 23:16
      A jakým "blbostem" ještě vy, imbecilní kokoti, odmítáte věřit? Že Země je kulatá? Vraťte státu náklady, které zcela zbytečně vynaložil na vaši školní docházku!

      Vymazat
    3. 22:35

      Naštěstí vy jste ta výjimka mezi debily a víte toho o fyzice dost na to, abyste uvěřil přistání lidí na Měsíci a odborně a nezpochybnitelně to vysvětlil nám, neználkům. Že jsem to uhodl?

      Vymazat
    4. 23:38 nevěřím, že Země je kulatá! Jsem o tom přesvědčen logikou vysvětlení nezpochybnitelných jevů. Pokud žijete vírou namísto poznání a takovou argumentaci podporujete vulgarismy, vzdělání se vás příliš nedotklo.

      Vymazat
    5. Tohle je fakt neuvěřitelná diskuse. Nezbláznili jste se náhodou? Byli jste někdy nazí pár minut v kryokomoře s dusíkem? Minus 170 °C. Hasiči v zásahovým obleku, určitě víc jak 100°C a kosmickej skafandr to fakt není. Dejte si všichni hadr na čelo a přirození omývejte vlažnou vodou.

      Vymazat
  26. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  27. Místo nadávek nám debilum objasni srozumitelně například z jakého materiálu byl zhotoven skafandr, z jakých materiálů bylo řešeno stínění od kosmického záření, jak byla řešena tepelná izolace apod. Prostě konkrétní detaily.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stačí se stavit v muzeu NASA (byl jsem tam v roce 2009) kde ty skafandry (dva) jsou vystavené a zjistíte,že by na Měsíci přežili v té trochu izolované noční košili tak 5 minut.

      Vymazat
  28. Dobrý den pane Man. Možná Vás budou inspirovat následující informace o stavu připravenosti rakety Saturn k misi, následné zmizení veškeré její dokumentace a jiné nesrovnalosti ohledně rychlosti jejího pohybu po startu. Zde máte odkazy a koukněte i do diskuse:

    http://leva-net.webnode.cz/news/apollo-11-chyba-v-uvaze/

    Video jehož odkaz v článku je nedostupný:
    https://www.youtube.com/watch?v=Vg9WolsXbIA

    http://leva-net.webnode.cz/products/o-co-realne-slo-v-operaci-apollo/
    http://leva-net.webnode.cz/products/apollo-mytu-zbavene/
    http://leva-net.webnode.cz/products/americane-na-mesici-nebyli-sovetsky-svaz-vedel-pravdu-ale-mlcel/
    http://leva-net.webnode.cz/products/program-apollo-a-zastance-v-nesnazich/
    http://leva-net.webnode.cz/news/rusko-opet-oficialne-informacne-otevira-kauzu-apollo-dalsi-stripky-do-mozaiky/

    a ještě něco navíc:
    http://www.nwoo.org/2015/12/13/priznani-rezisera-stanleyho-kubricka-o-natoceni-falesneho-pristani-na-mesici-podareny-vtip-nebo-skutecnost/
    https://www.pokec24.cz/nezarazene/rusky-analytik-americany-zfalsovane-pristani-na-mesici-postupne-potvrdi-i-hlavni-informacni-media/

    OdpovědětVymazat
  29. Mě by to taky zajímalo. Nenajde se tady prosím ani jeden znalý fyzik, který tady polopatě nám amatérům objasní jak se šíří teplota v hm asi ne vákuu v případě Měsíce, ale řekněme tedy vákuu. Začněme tímto
    ---
    Teplo se přenáší vakuem pouze infračerveným zářením. To záření, jež naše oči nevidí. Slunce (a cokoli teplého) neustále emituje infračervené záření a Země jej absorbuje a přeměňuje energii na atomový a molekulární pohyb nebo teplo.
    ---
    Hmmm ale tamto je Měsíc. Takže tady je další útržek
    V prostoru se teplo přenáší záření. A to hlavně v infračerveném pásmu elektromagnetických vln.

    Země se zahřívá díky zemské atmosféře a kvůli skleníkovému efektu.

    Protože Měsíc nemá atmosféru, nebude se ohřívat ani chladit vedením nebo konvekcí.
    -----
    co jsem dál pochopil z jiných zdrojů tak je důležitý hlavně tlak ve skafandru. Samotné ohřívání není moc hrozbou kromě pro elektroniku a podobně. Další problém ale nastane že samotné tělo pod atmosférou produkuje teplo v rámci skafandru. A tohle teplo se nepřenáší, takže roste teplota a proto paradoxně skafandr je vybaven chladícím systémem. Samotný skafandr je skutečně vybaven kovovými pláty (používá se tam nějaká forma folie ale řádně tlusté a bůh ví z čeho je to vyrobeno ale něco na způsob hliníku údajně), který zajišťuje odraz záření ven.

    Někdo kvalifikovanější prosím doplňte.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K tomu skafandru. Ono to má hodně vrstev. Ten vnější superbílej je ze speciální tkaniny která v sobě má právě hodně "kovu" daří se tak díky vším těm vrstvám odrazit >90% záření. Povrch měsíce velice špatně přenáší teplotu takže i při kontaktu s povrchem a díky slušné izolaci nehrozí téměř žádné nebezpečí. Ve finále jsem ve fyzice nenašel nic nelogického co se tohoto týče.Osobně si nemyslim že by tam "nebyli" ale spíš si myslim, že zažili něco o čem se jim nechce moc mluvit.A tak jsou snad i všichni raději, když si lidé vymýšlejí konspirační teorie, že tam nikdy nikdo nebyl. Víte zahrát to do autu bude možná mnohem lepší, než skutečná pravda. Ono například s tím chemtrailzem to je trochu jinak než jak si konspirátoři myslí. Ale budiž, lidé se zabaví a poslouží to svému účelu. Další zajímavosti jsou kolem ropy, ale to už je úplně jiné téma.

      Vymazat
    2. Ale 0:53 očekával kvalifikovanou odpověď odborníka na konkrétní dotaz. Taky jsem se na ni těšil. Ale kromě úvah nevědomého věřícího 1:07, zase nic.

      Vymazat
    3. 8:29
      Už to, že právě tady v diskusi volů na těchhle stránkách očekáváš jakoukoli "kvalifikovanou odpověď odborníka" jen svědčí o tom, že jsi jeden z těch volů.

      Vymazat
    4. 8:35
      Míní ten, který pečlivě na tomto webu sleduje diskuzi, aby za totéž mohl ostatním nadávat do volů. To může dělat opravdu jenom ten, který si ve své prostotě neuvědomuje, že usvědčuje pouze sám sebe z toho, že sám je zlomyslným volem, kazícím diskuze.

      Vymazat
  30. Skafandr má chladící systém fungující na principu odpařování (resp. sublimace) vody; žádná velká věda.
    (viz: https://www.hq.nasa.gov/alsj/LM15_Portable_Life_Support_System_ppP1-5.pdf
    nebo
    https://science.howstuffworks.com/space-suit.htm)

    Amíci na měsíci nebyli. A pak ještě pětkrát.

    OdpovědětVymazat
  31. Hele a jak to, když je země teda kulatá, lidi v Austrálii nejsou hlavou dolů???
    Jak mohou letadla létat, když jsou těžší než vzduch?
    Jak to, že Měsíc nespadne z nebe a drží se na obloze?

    Aneb, myšlenkový svět konspiračního blba, který se mentálně zasekl někdy ve 3 letech.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, tady snad diskutují chovanci z Bohnic po hromadným útěku. Jak to že se nediví kde se berou ta písmenka na obrazovce? Zázrak. Vesmírní ještírci darovali zemi kouzelné bedýnky PC. Se picnu.

      Vymazat
  32. Jděte už s tou Amerikou do řiti! Obyčejní gangsteři.

    OdpovědětVymazat
  33. Ukončeme diskusi. Američani na Měsíci byli!!! Ale na další léta jim tam zakázali létat mimozemšťamé, protože tam mají své základny. Ale, že má Putim s ufouny přímý kontakt, tak tam zatím na jejich příkaz Rusové nelétají vůbec a o Měsíc ztratili zájem. No a Číňané tam mají povoleny sondy protože s ufounama kšeftují. Howgh.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trochu to pletete. Na Měsící nikdy nebyli Američané, ale jenom UFOuni. Dále, s UFOuny kšeftuje pouze jedna jediná kosmopolitní entita, ale rozhodně to nejsou Číňani! A nakonec, samotný Putin je převtělený UFOun (ten původní Putin, Jelcinův nástupce, už dávno není mezi živými a byl nahrazen UFOunem)!

      Vymazat
  34. a teď ještě o tom, proč všechny filmy i fotoggrafie z měsíce jsou v tak hrozné kvalitě? Vždyť už tenkrát uměly i takzvané papírové foťáky na jedno použití lepší a ostřejší obrázky než ty z měsíce.... to také podporuje teorii, že se snažili, abychom nepoznali, že je to ze studia a ne z měsíce...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A kdo, a jak natáčel výstup prvního kosmonauta z rakety?

      Vymazat
    2. Ještě jste vy dva volové zapomněli na ultimátní "argument" jak to, že US vlajka vlaje ve vakuu :-D

      Vymazat
    3. 8:37 Mě ale fakt zajímají odpověďi na 7:44 a 8:33. A na to odpovědět neumíš, troubo.

      Vymazat
    4. 8:57
      Na všechny tyhle vaše přiblblé otázky, které kladete pořád dokola jak oslíci na klíček, bylo odpovězeno už 1000 krát. A při zodpovězení každé z nich, misto abyste zalezli, tak položíte 10 dalších otázek. Stejně tak s WTC. Diskuse s konspiračním blbem je začarovaný kruh a nemá žádný konec.

      Tady je odpověď na tvou přiblblou otázku a už neotravuj.

      Who filmed Neil Armstrong stepping onto the Moon?


      The Apollo TV camera as it was mounted on the side of the Lunar Module
      Cameras on the Lunar Module did. The Apollo TV camera mounted in the Modularized Equipment Stowage Assembly (MESA) of the Apollo Lunar Module gave a view from the exterior. While still on the Module's ladder steps, Armstrong deployed the MESA from the side of the Lunar Module, unpacking, amongst other things, the TV camera. The TV camera was then powered on and a signal transmitted back to Earth. This meant that upwards of 600 million people on Earth could watch the live feed with only a very slight delay. Similar technology was also used on subsequent Apollo missions. It was also filmed from an automatic 16mm movie camera mounted in a window of the Lunar Module.

      Vymazat
    5. ad 9:21
      1. tak jak vždy byli a jsou konspirátoři, tak i vždycky jsou a musí být konspirační teorie;
      2. neházejte všechny konspirační teorie do jednoho pytle;
      3. Aristotelés: „O všem se má pochybovat;“
      Graham Greene: „Schopnost pochybovat je nejlepší lidská vlastnost.“
      4. všem bohužel není dáno chápat realitu, takže se pak ve při snadno a bez pochopení přikloní na jednu nebo druhou stranu, tak jako jste se přiklonil vy.

      Vymazat
    6. Šmarja Vláďo, co to zase blábolíte :-D
      Já, stejně tak jako všichni duševně zdraví jedinci, jsem se "nepřiklonil na nějakou stranu bez pochopení reality". Přistání člověka na Měsíci je prostě historický fakt, který je zdokumentován tak dobře jako málokterý jiný a byl pod takovou kontrolou a obsahoval tolik přímo se ho účastnících osob jako málokterý jiný.
      Přesto se najde spousta doslova idiotů, duševně postižených lidí, kteří se tuto realitu a doložena fakta pokouší z nějakého důvodu zpochybňovat a popírat.
      Co k tomu dodat? Není divu, že je u nás tolik set tisíc exekucí, když je mezi námi tolik zjevně nesvéprávných idiotů. Šmejsi pak mají snadnou práci.

      Vymazat
    7. Šmárjá anonyme,
      neberu vám vaši víru.
      Americké přistání na Měsíci rozporovat nemíním, jakkoliv některé zpochybňující otázky nepovažuji za dostatečně zodpovězené.

      Co se ale 9/11 týče, považuji za zcela jisté a již nepochybné, že se pád neodehrál tak a z těch příčin, jak je to oficiálně prezentováno. Tudíž jde o monstrózní konspiraci.

      Vymazat
    8. 9:21, 10:49
      "Věř, a víra tvá tě uzdraví". Nejlépe lhářům, troubo.

      Vymazat
    9. Vláďo,
      pokusil jsem se vám vysvětlit, zřejmě marně, že nejde o víru, ale o fakta, o učivo ZŠ a v neposlední řadě o o zdravý, selský rozum, který tihle konspirároři stižení paranoiou, zcela postrádají.

      Co se týče WTC, tak platí přímá úměra. Čím monstróznější by měla být, tím menší šance že by se ji podařilo provést. Natož bez vyzrazení.

      Vymazat
    10. 11:55 "Přistání člověka na Měsíci je prostě historický fakt"? Vy jste jim u toho svítil? Pokud ne, tak s tou svou jistotou jste sám konspirátor, nebo prostě přiznejte, že jenom věříte. Tzv. "zdokumentovat" podle vašeho přání můžete cokoliv, a 100x to vydávat za pravdu, a pak uvěří téměř všichni. Až na pochybovače, kteří se přesvědčili, že dotyčný přesvědčovatel už v minulosti lhal o závažných věcech. S učivem ZŠ jděte k šípku, když ani většina vědeckých teorií nevydrží věčně, a překonají je jiné. Nadarmo se neříká, že polovina vědeckých teorií je chybná, jen se neví, která.

      Vymazat
    11. https://en.wikipedia.org/wiki/Project_Iceworm
      toto je pěkný příklad na to , že někdy se podaří i opravdu monstrózní akci utajit velmi dlouho. Jistě ne zcela ojedinělý. Tím neříkám, že 9/11 bylo konspirací, jen ten argumnt nepokládám za tak silný, aby byl absolutně přesvědčivý.

      Vymazat
    12. rusům se přistání na odvrácené straně Měsíce podařilo utajit a dodnes tam provádí různé pokusy a dokonce tam mají stálou stanici

      Vymazat
    13. bene, když o tom víš ty, tak se jim to asi moc dobře utajit nepodařilo :) Dělej si raději pudel z modelíny, ta je ještě tvárnější, než zdejší věřící v přistání astronautů na té přivrácené straně.

      Vymazat
    14. 12:27
      A u čeho vy jste svítil, konspirační volku? Ani u svého vlastního porodu ne. Existujete vůbec?
      S vaší konspirační úchylkou, psychickou nemocí, paranoiou, kdy nevěříte vůbec ničemu, samozřejmě krom Putina, se musí žít opravdu nesnadno.

      Vymazat
    15. 15:11 Co jste to za exota, že musíte plést do argumentace porod. Ale, jak myslíte. U svého porodu jsem nesvítil, ale byl jsem přítomen, a moje existence mě opravňuje domnívat se, že mi moje rodiče nelhali, když mi tvrdili, že se opravdu uskutečnil, a to s vírou nemá nic společného. Ostatně, když totéž budete tvrdit vy o sobě, tak tohle vám taky uvěřím. Ovšem s tvrzením notorických lhářů, že v dřevních dobách kosmonautiky byli jejich astronauti na měsíci, se můžete jít vyfotit, u mě neuspějete. To vy, se svou nenávistí k těm, kteří nevěří pohádkám, k Putinovi, kterého sem nedůvodně pletete, a který vás asi straší z každé konzervy, kterou otevřete, jste fanatický, důvěřivý chudák, který si musí pomáhat nadávkami, aby obhájil vaše obdivované lháře.

      Vymazat
    16. 16:04
      Exot jste vy, melete úplné kraviny. Každý z odborné veřejnosti, tedy krom psychiatrů, se vašim přitroublým názorům jen směje.
      A ne, nebyl jste u ničeho, volku. 99.99999% informací o světě máte jen z doslechu, zprostředkované někým. Jste regulerní blázen.

      Vymazat
    17. 16:04
      Máte to marné, ten Váš oponent má jen potřebu se utvrzovat ve své nezpochybnitelné pravdě. On už všechno ví a všechny oponenty odhalil jako mentálně retardované. A má to dokonce potvrzeno vysvědčením ze základní školy. On je neomylný a vševědoucí. Jak pošetilé bylo od Vás, zkoušet ho zvyklat. Máte to vůbec zapotřebí? :-)

      Vymazat
  35. A čo modul, ten vo vnútri nebol z jednej strany rozpálený na 130° a z druhej na ňom nebola námraza?
    Veď ten nemal žiadnu izoláciu.

    OdpovědětVymazat
  36. Trump stojí před dvěma neobyčejně těžkými, mediálními kroky, sdělit Američanům, že: 1) Američané na Měsíci nikdy nebyli, 2) mrakodrapy (Twins a No.7) byly zničeny řízenými explozemi. Otázkou zůstává, jestli a kdy si to troufne udělat a jestli to přežije.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ad 2) coby podnikatel se přece k pádu mrakodrapů už dávno vyjádřil, že to nezpůsobila letadla

      Vymazat
    2. Otázkou zůstává, zda ty si troufneš přiznat sám sobě, že jsi idiot, kdy si to troufneš udělat a jestli to přežiješ.

      Vymazat
    3. 9:50 Sláva, že ty sis troufnul, a to přiznání sám sobě jsi přežil. Jak vidíš, nepřejeme ti nic zlého, máme pro takové pochopení, i když zdejší diskuze jen otravují.

      Vymazat
    4. 13:32
      Hele, teď mě napadlo, nechtěli byste si založit "Stranu konspiračních vymaštěnců"? Mohla by to být docela zábavná volební kampaň:-D
      Jo a pozor! Sledují tě!

      Vymazat
    5. 12:37 Tam je obsazeno vámi, to už vysledovali ;)

      Vymazat
    6. Rusové dovezli z Měsíce pár set gramů měsíční horniny a rozdali ji vědcům celého světa ke zkoumání. Američané dovezli z Měsíce 400 kg měsíční horniny, ale nikdo ji nikdy neviděl, nikdo neví kde se nachází, NASA ji prý někde ztratila, a proto ji nikdo nemohl zkoumat :-)

      Vymazat
    7. Přímo u amerického soudu (!) se prokázalo, že NASA nemá žádné originální snímky, které udělal člověk na měsíčním povrchu (podle zástupce NASA se všechny ztratily). Takže jediné "snímky" udělal jistý režisér Stanley Kubrick, který v obavě o svůj život utekl z USA a před svou smrtí (zemřel v Anglii) prohlásil, že záběry z Měsíce sám natáčel v ateliérech. Heslo dne: "pravda a láska zvítězí", nevěřící!

      Vymazat
    8. 13:32
      Něco jiného je věřit konspiračním hloupostem a něco jiného je už vyloženě lhát jak starý kokot, jak to předvádíš ty. Kdo lže, ten i krade a může i zabít, jak praví jedno moudré, české přísloví

      Vymazat
    9. Tak ma napadlo, to všetci americkí prezidenti prisahajú na nepravú bibliu?
      Viete si predstaviť k akému celosvetovému poníženiu USA by došlo pri zverejnení pravdy? Čo keď je to pravý zámer a ešte neprišiel čas to dokázať! Ak k tomu dôjde bude mi ľúto sklamania obyčajných hrdých američanov!!!

      Vymazat
  37. Teplota je vlastnost hmoty,tedy ani ve vesmíru,ani na měsíci žádná teplota není,je tam vakuum.Výrok astronauta byl špatně přeložen,zjednodušen jinak by byl dotyčný pitomec,což nepředpokládám ani u amerického astronauta.Každé ozářené těleso část záření pohltí,což se projeví zvýšením teploty tělesa,nebo odrazí.Odražené záření se vrátí do vesmíru nebo dopadne na případné okolní předměty.Množství pohlceného záření se reguluje hlavně vysokou odrazností povrchu skafandru,zbylá teplota uvnitř se zřejmě regulovala zásobou vody.Teplota terénu se bez problémů odizolovala podrážkou,např.v izolačním polyuretanu můžete držet předmět o teplotě 100oC i desítky minut.Potud jen velmi stručně a zjednodušeně,mimochodem TOTO VŠE JE LÁTKA ZÁKLADNÍ ŠKOLY.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oni ale nechtějí argumenty, tisíckrát vysvětlené a běžně dohledatelné. Ti zakomplexovaní chudáčci se nemohou smířit s americkou vlajkou na Měsíci. Ani po padesáti letech! PS: většinu problémů s termikou a radiací museli řešit i ruští kosmonauti a bezesporu je úspěšně vyřešili

      Vymazat
    2. Netahal bych politiku,jinak si budu myslet,že zakomplexovaný chudáček jste i vy.Stejně hloupé argumenty používají obě strany sporu.Je to degenerací národa,opakováním hloupostí,neschopností analýzy používání i těch chabých vědomostí.Kolik lidí je schopno pro údajné zdraví pít vlastní moč nebo stále opakuje,i v médiích,že byla naměřena nějaká teplota na slunci/nemyslí povrch hvězdy/Když jim řeknu,že teplota na slunci neexistuje a jde jen o různě zahřátý teploměr,není to většina schopná pochopit.

      Vymazat
    3. OK, beru váš komentář a omlouvám se za politický výlev. Neměl jsem se nechat unést. Děkuji za přesný a jasný příspěvek.

      Vymazat
    4. Oldo, chytrolíne, absolutní vakuum není ani ve vesmíru ani na Měsíci. Teplota hmoty vystavené a nevystavené slunečnímu záření je samozřejmě různá a měřitelná i na Měsíci. Teplota slunečního povrchu a sluneční korony je známá atd. Příště, až budeš chtít někoho ohromovat svými vědomostmi, tak si zajdi napřed do té základní školy aby tě dovzdělali.

      Vymazat
    5. Pro 13.22.Jak jsem napsal,je to marný,je to marný.

      Vymazat
    6. Pane Oldo z 31.7.19 v 10:17 h :
      dobře operujete s tím, že se nesmyslně mluví o "teplotě" (vynecháme-li řídkou měsíční atmosféru). Demagogicky ale o tom, že je to výuková látka pro základní školu. Stejnou demagogii zkusil A z 31.7-14:19 h,cituji: „..Byli jste někdy nazí pár minut v kryokomoře s dusíkem? Minus 170 °C. Hasiči v zásahovým obleku, určitě víc jak 100°C a kosmickej skafandr to fakt není…“ – konec citace.
      Zajímalo by mne, zda zná někoho, kdo vydrží v kryokomoře nahý déle jak deset minut?! A jak dlouho vydrží hasič ve svém obleku v ohni?! To teda jsou „argumenty“ (vždyť na chvilku do ohně strčí ruku kdokoliv)!
      Takže čertovo kopýtko je v tom, jaké materiály dokážou odrážet většinu kosmického záření tak, aby pronikající zbytek záření ve skafandru byl dokonce tak malý, že skafandr bylo třeba vyhřívat. A to celé po dobu minimálně 1 hodiny během slunečního svitu (když se procházeli v kuse cca 2 hodiny).
      Jakési vysvětlení se snaží podat A z 31.7. -1:07 h, cituji: “…K tomu skafandru. Ono to má hodně vrstev. Ten vnější superbílej je ze speciální tkaniny, která v sobě má právě hodně "kovu" a daří se tak díky všem těm vrstvám odrazit >90% záření…“- konec citace.
      Dovolím si namítnout. Odrážet může pouze jedna jediná vrstva (z logiky asi ta vrchní).
      A je-li tkaná z nějakého kovu, tak jakého a proč se nikde jinde nepoužívá, když všechny vesmírné vynálezy používáme v běžném životě?
      Vynechávám Van Allenovy pásy smrtící radiace, ztrátu veškerých originálních záznamů, včetně 250 kg měsíční horniny, kterou nikdy nikdo jiný neviděl (natož zkoumal!), včetně toho, že se tam dalších 50 let z „nepochopitelných“ důvodů neletělo a řadu dalších nezodpovězených skutečností.
      Také je zajímavé v této diskuzi, že první „razantní obhajoba (= dehonestace „nepřítele“) americké mise přišla až kolem 3 h ráno. Vynechám-li „nižší ligu“ typu :
      A z30.7. v 23:38 h. Cituji:
      „…A jakým "blbostem" ještě vy, imbecilní kokoti, odmítáte věřit? Že Země je kulatá? Vraťte státu náklady, které zcela zbytečně vynaložil na vaši školní docházku!..“ - konec citace.
      Chudák, netuší, že země není kulatá, ale šišatá..
      Pavel p

      Vymazat
    7. 16:52
      Vyptáváte se tady, na k tomuto účelu naprosto nevhodném fóru, stále dokola jak oslíci. Zřejmě proto, že relevantní odpovědi a fakta vás ve skutečnosti vůbec nezajímají.

      Tady úvod k měsíčním skafandrům:
      https://en.wikipedia.org/wiki/Apollo/Skylab_A7L
      https://mek.kosmo.cz/pil_lety/usa/apollo/lk7.htm

      Zbytek si dohledejte, pokud vás tedy relevantní odpovědi skutečně zajímají, o čemž pochybuji.

      Vymazat
    8. Pro A z 31.7.v 17:14 h:
      Vybral jste jeden z mnoha sporných bodů a doufal, že nás oblbnete. To na co jste dal odkazy, jsem samozřejmě napřed prostudoval, než jsem to zpochybnil. A mohl bych Vám dodat ještě další podobné odkazy. Nic to nemění na situaci, že skafandr takto sestrojený určitě chrání na orbitě vesmírné stanice, kde jde o "prd", ale ve vnitřních Van Allenových pásech (cca 3 000 km nad zemí) a dál na Měsíci, to pravda asi není! Viz níže dvě citace.
      Byl někdo jiný, než amíci, na tom Měsíci?! Pokud vím, tak ne. Takže jsme opět u toho, co hovoří pro to, že je pravda, že tam byli a co pro to, že ne?!
      Takže si Vás dovolím parafrázovat a cituji Vás:
      ".. Zbytek si dohledejte, pokud vás tedy relevantní odpovědi skutečně zajímají, o čemž pochybuji ..."
      Pavel p

      Perličky na závěr, cituji:
      „…Na nízkých oběžných drahách, kde dříve létaly raketoplány a dnes jen mezinárodní vesmírná stanice ISS (350 km), je radiační dávka hodně závislá na tvaru dráhy a její výšce. V případě malého sklonu dráhy, kdy se stanice nevzdaluje od rovníku, je daleko nižší než na drahách s větším sklonem, kdy se kosmická loď dostává do blízkosti pólů, kde se van Allenovy pásy přibližují k povrchu Země.
      Průchod částice kosmického záření biologickou tkání způsobuje poškození buněk a může odstartovat zhoubné rakovinné bujení. Pro samotné snížení ozáření, kterému je kosmonaut vystaven, se jednak využívá jeho absorpce vrstvou materiálu v kosmické lodi či nevystavování kosmonautů jeho účinkům při pobytu mimo kosmickou loď. Proto je sledováno "kosmické počasí" a v případě jeho zhoršení nemohou kosmonauti opouštět kosmickou loď a pracovat v otevřeném vesmírném prostoru.
      http://fyzmatik.pise.cz/1373-smrtici-van-allenovy-pasy-zkouma-dvojice-sond.html
      Dále:
      „… situace kolem „obleků“ EMU: Jde o dvoudílný skafandr, který je vyvrcholením vývoje zahájeného v roce 1974 (Dva roky po skončení letů na Měsíc!!), ale má za sebou samozřejmě celou řadu drastických vylepšení - označuje se tak jako Vylepšený EMU (Enhanced EMU) … Typ EMU má celou řadu konstrukčních nevýhod a nedostatků, které jsou do značné míry dány jeho původním určením pro lety raketoplánů … Velkou část nedostatků by měl nahradit vývoj vylepšených skafandrů další generace nazvaných xEMU (x ve zkratce je od slova „exploration“, tedy průzkum). V rámci programu by měly vzniknout postupně skafandry použitelné pro vesmírné vycházky nejen na oběžné dráze Země (tzv. xEMU Lite), ale také Měsíce a Marsu. Jeho vývoj běží …
      https://www.idnes.cz/technet/vesmir/nasa-skafandry-iss.A170503_155835_tec_vesmir_mla

      Vymazat
  38. Měsíc je dutý, plochý, průsvitný, krystalický, osvětlující disk. Nic živého neprojde hranicí cca 100km nad zemí!
    https://beforeitsnews.com/v3/spirit/2019/2514910.html

    OdpovědětVymazat
  39. 9:43 ale v USA se už blýská na lepší časy, NASA bude mít již v r. 2024 raketu, která bude schopná doletět až k Měsíci :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 13:20 jedině když "MOON" pojmenují nějakou hospodu, kde dobře vaří a do které poletí pěšky.

      Vymazat
    2. doletí to doletí, ale bez lidí a vracet se už nebude :-)

      Vymazat
    3. A rusové zatím na tajňačku budují stanici na odvrácené straně Měsíce aby je nikdo neviděl. Pro neznalé, my vidíme ze Země stále jen jednu stranu Měsíce.

      Vymazat
    4. 13:40 nepletete si to se základnou v Arktidě? :-)

      Vymazat
    5. Nepletu se, jsem telegrafista a náhodou jsem zaslechl komunikaci čínské sondy, které letěla nad odvrácenou stranou Měsíce. Když základnu objevili, byli požádáni o utajení, nevím kým, ale asi Rusy.

      Vymazat
    6. 14:50 Američané již dávno oficiálně požádali Čínu, aby nesnímkovala (nezveřejňovala) povrch Měsíce v místě "údajného" přistání lunárního modulu. Ten prý "zmizel" úplně stejně jako filmy a kamení údajně dovezené z povrchu Měsíce na Zem :-)

      Vymazat
  40. Zlí (američtí) jazykové tvrdí, že tzv. fiktivní, a proto velmi úsporný, "měsíční program" (jako "Program Apollo" ho vyhlásil JFK) vytvořila federální administrativa jenom proto, aby měla na pokrytí nákladů na válku ve Vietnamu. Normální, většinový Američan byl tehdy totiž ochoten přispět na cestu Měsíc, ale rozhodně nechtěl dobrovolně přispívat na válku ve Vietnamu, ze kterého se vracelo příliš mnoho rakví.

    OdpovědětVymazat
  41. 9:43 u kauzy 9/11 mě zarazilo, proč Američané nevyužili dálkového řízení (Boeingy lze řídit a kontrolovat přes družice) a neodklonili jejich let. Spíše to vypadá, že je směrovali na cíle. Americký výklad geopolitiky v praxi je ale strašný. Kvůli tomu, aby se dostali k iráckým ropným polím (aby petrodolar přežil dalších pár let), tak od září 2001 způsobili na blízkém východě smrt více než miliónů lidí. A blbí evropští lokajíčci se dnes okázale diví, proč se jim v EU chtějí nakvartýrovat muslimové.

    OdpovědětVymazat
  42. Ahoj kokote. Tady máš seznam všech licencovaných společností, které v Iráku těží ropu.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Petroleum_industry_in_Iraq#Service_contracts_licensing_results

    Tak a tvoje kokotská konspirační teorie se právě rozsypala jak domeček z karet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blahoslavení chudí duchem, neboť jejich jest království nebeské. Seznam přece vůbec nic neříká o tom, kdo jsou (z jaké země) akcionáři těchto firem. Jste hlupák, tuplovanej. Jste standardní kombinace hlupáka a sprosťáka v jednom obalu :-)

      Vymazat
  43. Speciálně pro pány Mana a Davida. Samozřejmě, že Američané na měsíci byli. Dokonce tam zapoměli Elvise a ten tam dodnes oře sovětským lunochodem
    záhon mrkve u čínské základny. A dvojčata nespadla nárazem letadla, ale pro to, že ve 28. patře reportér Radia Jerevan se rozčílil nad Manovými pochybami a praštil pěstí do stolu.

    OdpovědětVymazat
  44. Ktery mesic? LEILA nebo FATTA? Podivejte se na youtube na dokument Velikaja Tartaria.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To není dokument, ale proruská propagandistická fantasmagorie.

      Vymazat
  45. Pane Mane,
    o kosmonautiku se nezajímám, je mi lhostejná.

    Nicméně nevím jak vy, ale já občas zajdu do sauny, kde je pokaždé tepleji než 37C a to násobně. Zatím jsem to vždy přežil. A to jsem nikdy na sobě neměl boty s tlustou izolační podrazkou, ani skafandr, který by odrážel mikrovlnné záření...

    Myslím si, že v situaci, která ve světě panovala by si Rusové nenechali ujít příležitost, rozmaznout případný podvod Američanů. Osobně si myslím, že nic nediskredituje alternativní mediální scénu tak, jak takovéto úvahy. Podobně jako zcestne blábolení na odborná témata, jímž autor vůbec nerozumí...

    Službu konající bisoni musí vrnet blahem.

    Zdr.
    JiB

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, Rusové taky mají kosmonautiku u zádele jak vy. A že sovětští bolševici přes své tvrdé represe tohle doposud neřešili, co ste asi měl těma "rusákama" na mysli, máme brát jako důkaz přítomnosti Američanů na Měsíci? Pan Mann má poněkud vyšší inteligenční nároky na argumenty s vědecky podloženýma důkazy. Jeho chyba ale je, že své nároky neuplatňuje taky na tomu odpovídajícímu webu.

      Vymazat
    2. Teplota v sauně je 60°C-120°C a to teplota vzduchu.

      Vymazat
  46. Pane Mane, pane Davide,
    chápu, že udržovat placeného redaktora, který by bděl nad kvalitou příspěvků je zřejmě nad finanční možnosti tohoto webu, ale možná by se vyplatilo pro zvýšení úrovně publikovaných textů držet si jistou laťku autocenzury a nepouštět se na tenký let látky, která není pisateli blízká. Termální management kosmických skafandrů pro výstupy do volného prostoru je detailně popsaná věc, doslova kvanty dostupného materiálu. Včřetně například líčení Eugena Cernana z mise Apollo 17, kde díky poškození blatníku měsíčního vozítka byli zahrnováni měsíčním prachem a skutečně to vedlo k přehřívaní, protože odrazivost skafandrů se tím snížila. Výstupy do prostoru na ISS se konají rutinně, často i na delší dobu, než byly lunární výstupy na povrch a jsou zdokumentované natolik, že kromě naprostých nerdů nemá nikdo nervy dívat se na ty hodiny a hodiny dostupných záběrů v HD za všech úhlů.
    Takže termální managent skafandru je velmi slabý argument pro publikaci článku s pochybnostmi. Nechci tu vůbec stanovovat dogmata, jimi omezovat rozsah diskuse a brát Vám právo na pochybnosti o informacích, které se Vám dostanou, ale malý exkurs do problematiky před opublikováním by Vám jistě poskytl dostatek látky pro vlastní úsudek. Jistě chápete, že nezaložený článek pak nezaslouženě snižuje důvěryhodnost celé Vaší práce a to je jistě škoda. Vzpomínám si na jiný Váš publikační přešlap, kde byl srdcem úvahy špatně vypočítaný zlomek a je mi líto, že tím nechtěně snižujete kredibilitu NR. Nejste Johana Hovorková, aby Vám stačily k vytvoření příběhu dojmy a emoce. Prosím najděte si někoho, s kým budete konzultovat materiál před publikací. Díky. Čtenář I.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vy to vážně nechápete? Cílem Dvořáka a Davida je pokusit se znevěrohodnit VŠECHNO, co pochází ze Západu. Vzbudit a povzbuzovat nenávist Čechů k Západu, celému našemu polistopadovému vývoji. A tomu účelu přesně odpovídá skladba a úroveň článků zde.

      Vymazat
    2. 11:08
      Pan Man má právo zajímat se, a psát o čemkoliv i jako laik, jako kdokoliv jiný. Smyslem je, že znalí diskutéři, kteří by k věci měli co říci, můžou vnést do jeho úvah trochu světla, o což mu v jeho článku zřejmě šlo. Nesouhlasím s Vámi, že publikování podobných článků snižuje kredibilitu NR. Důkazem je množství (často zajímavých) úvah slušných diskutérů, k zlosti trollů.

      Vymazat
    3. Slavný pan Man se nechce ve skutečnosti nic dovědět, nic si vyjasnit. Pokud by opravdu chtěl, tak by své dotazy vznesl na odborných stránkách jako kosnonautix.cz, položil by svůj dotaz někomu z Akademie věd atp.
      Nemluvě o tom, že na internetu je materiálu k tématu nepřeberně, stačí 5 minut googlovat a měl by jasno.
      Dalším důkazem je, že v diskusi vůbec neinteraguje, nedoptává se. Prostě sesmolil článek který má za cíl jediné, zasít semeno pochybnosti a nedůvery k USA mezi návštěvníky stránek a dál ho "problém" nezajímá.

      Vymazat
    4. 17:46 Je troufalost mluvit za pana Mana o tom, co on chce, nebo nechce, a stejně tak je troufalost mu předepisovat, na který web by měl článek umístit. Když se vám to nelíbí, máte svobodnou volbu článek nečíst, a diskuze se neúčastnit. Jiné diskutéry toto téma zajímá, uvítali ho, a některé komentáře jsou kvalitní. A to "semeno pochybností", ale spíše nedůvěra, musí budit každý, kdo v minulosti opakovaně lhal, a tak si za ty pochybnosti, oprávněné!, může sám. Dobře, že se to lhářům aspoň občas nevyplácí.

      Vymazat
    5. 20:20
      Co to melete za blbosti? Nikomu nic nepředepisuji, píšu svůj názor, který podkládám argumenty.
      Nápodobně, vám, když se nelíbí co píšu, máte svobodnou volbu mě nečíst.

      Vymazat
    6. Americké administrativy tolikrát v minulost lhaly, že se nedivím ani panu Manovi, ani mnohým čtenářům, že nevěří ani na přistání amerických kosmonautů na Měsíci, ani např historii kolem spadlých "dvojčat" v N.Y.

      Vymazat
  47. Byl bych velmi opatrný při posuzování cílů a motivů kohokoliv k čemukoliv, ačkoliv chápu, že je to v poslední době, zejména v mainstreamu oblíbená kratochvíle tzv. analytiků, kteří laskavě čtenáři vyloží každý Babišův krok, jako vynucený Zemanem, každý Zemanův krok jako vynucený Putinem, no a Putin jedná tak jak jedná, protože je vtělením knížete pekel...
    Nene, David a Dvořák vidí svět jinak než Vy a hledají podle mého poctivě prostředky, jak tuto jinakost vyjádřit. Ale i jejich publikaci jsou velké obsahové a kvalitativní rozdíly, viz níže vždy bystrý a argumentačně silný Krejčí, nebo zde poněkud nešťastně "nahlas přemýšlející" Man. Skladba a úroveň zde zdaleka není uniformní.
    Myslím, že i zdejší povzbuzování kritičnosti k Západu není automaticky povzbuzováním k nenávisti. Aspoň já to tak nevidím a řada lidí zde asi taky ne. Pro srovnání s tím je povzbuzování nenávisti k Východu v médiích hlavního proudu mnohem rozšířenější, byť naštěsní ne všudypřítomné. Ale jako má každá akce svoji reakci i ono si tím zadělává na svůj zrcadlový obraz. Pokud hledáte diferencovanější pohled na skutečnost, myslím, že třeba Argument, z něhož je zde na NR právě o něco níže přetisknut zmiňovaný Krejčí, je vynikající zdroj informací. Pokud ovšem hledáte potvrzení své představy o nedostatku kritického myšlení jiných, tak se bojím, že už samo utvrzování se o představě ve vztahu ke kritickému myšlení je logický protimluv...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omlouvám se, patřilo, jako odpověď anonymovi 11:21

      Vymazat
  48. Pravda a láska je šířena ze všech amerických základen rozesetých po celém světě. Jenom díky takovým "skvostům" jako 11:21 mají USA dostatek důvěrníků a podporovatelů po celé Zemi. Tyto loutky a své základny nutně potřebují pro udržení své životní úrovně na úkor jiných, protože slavné USA mají pouze 5% světové populace, ale spotřebovávají celou polovinu planetárních zdrojů. Jen tak dál hloupoučké jelítko (11:21) :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snaha Dvořáka a Davida evidentně dopadá na úrodnou půdu. Moc těžkou práci s takovými bezmozky ale nemají.

      Vymazat
    2. 13:09 Nějaký protiargument byste neměl? Jinak jste bezmozek vy sám!

      Vymazat
    3. 16:46
      Protiargumentovat proti smyšleným, naprosto ničím nepodloženým hloupostem vytaženým ze zadku? Jako že průměrný Američan sežere 10x více jídla než průměrný Čech? Má 10x více domů, 10x více automobilů, 10x více oblečení, 10x více telefonů, ledniček mobilů atd atd?
      Vždyť je to směšný :-D
      A na základě této hlouposti stavíte nadstavbu, že kvůli tomu má základny a další? No comment.

      Vymazat
    4. 17:57
      No, asi už to tak bude ;)
      https://www.stoplusjednicka.cz/sokujici-obezitakolik-vazi-lidska-populace

      Vymazat
    5. Průměrný Američan spotřebuje 4-5x více energie, než průměrný Evropan a 20x více nežli průměrný Asiat. Jo, průměrný Američan ten se má :-)

      Vymazat
    6. 22:30
      Doložte vaše tvrzení relevantním odkazem, nebo mlčte.

      Vymazat
    7. 22:30
      https://data.worldbank.org/indicator/EG.USE.PCAP.KG.OE
      Tady to máte včetně vývoje v čase. Rozdíl, mezi Evropou a USA není tak dramatický. My spotřebujeme srovnatelně jako Němci, USA zhruba dvakrát více a třeba Indové desetkrát méně, ale jistě hraje velkou roli i klima- proto světově vede Bahrajn následovaný Islandem, jedni spotřebovávají energii, aby se chladili, druzí aby se zahřáli. Zajímal by mě graf průměrné životnosti spotřebního zboží, tam si myslím, bude plýtvání západních zemí mnohem markantnější.

      Vymazat
    8. 8:49 tento graf není zcela korektní (přepočet na hlavu), protože nezohledňuje třeba značný vývoz elektřiny v případě Česka

      Vymazat
    9. 17:57 V tom je kouzlo statistiky, takže si své pubertální desátky nechte pro sebe. Když jeden Američan vlastní deset domů a dalších 9 bydlí na ulici, tak podle tvrdých statistických dat každý z těchto 10 vlastní v průměru jeden dům :-)

      Vymazat
  49. To, že Amíkům nevěřím návštěvu na Měsíci, to má svoje důvody. Je to fakt 50 roků !! Psal se rok 1969. Prý letěli s mašinou - počítačem, která byla asi tak chytrá jako dnešní kalkulačky :):) Dnes ? Superpočítače, superrychlé......ale stejně by se nahoru, na orbitu, bez Rusů nedostali !! Létají na ruských raketových motorech ! A proč za těch 50 roků sedí na prdelkách a vyhrožují celému světu, a prsí se, jací jsou gerojové ! Hovnačky: na měsíci nikdy nebyli, dvojčata v NY si shodili sami, a jsou vysraní z nových ruských zbraňových systémů a snaží se namočit všechny svoje přikyvovače do všech vymyšlených prasáren. Jsou to prostě Ušáci !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V roce 1944 dokázali Němci bombardovat Londýn balistickými raketami bez počítačů, Ádo. Výpočetní stránka věci asi nebyla to hlavní. Jsou lidé, kteří spočítají načasování zážehů a dráhu i na papíře, ačkoliv jich není rozhodně moc - procentuálně. Co do počtu jsou jich vlastně hromady.
      To že se dnes nedotanou Američané na orbitu bez Rusů asi bude souviset s tím, že když se rozhodneš, že dáš své staré auto sešrotovat a začneš si ho půjčovat od souseda, tak prostě nemáš auto. Třeba do doby, než si koupíš (postavíš) jiné.
      Nepřestává mě udivovat, jak málo někomu stačí, aby něčemu nezvratně věřil, aby se naladil, že něco (jedno co) má kladné a něco záporné znaménko a jinak to není. Já pochybuju asi i o absolutních věcech o kterých jsem nezvratně přesvědčený, i tady ta znalost prochází revizemi a úpravami. Představa, že se upneš na to, že Američani, Rusové, Neandrtálci, Visigóti ... lhali mockrát, tak lžou vždycky (a všecko dělají špatně) je na jednu stranu hrozně lákavá, protože to musí být fajn, mít konečně jasno, ale na druhou stranu se mi velmi příčí.

      Vymazat
    2. 9:07 NASA radostně sdělila světu, že již v roce 2024 bude mít k dispozici raketový nosič, který bude schopný donést astronauty až na oběžnou dráhu kolem Měsíce. Pokrok holt nezastavíš :-)

      Vymazat
    3. 9:07 Zlaté pravidlo zní, důvěřuj, ale prověřuj, a proto dík za článek. A kdo si je vědom, že mu někdo opakovaně lže, a přesto mu neustále důvěřuje, většinou na tu důvěřivost zle doplácí, to věděli už i ti neandrtálci.
      Tady je další úvaha tentokrát od pana Branda:
      https://ac24.cz/-/apollo-jeste-jedna-mala-otazka-s-odpovedi-na-namitky?redirect=%2F

      Vymazat
    4. Trochu to pravidlo zjednoduším, zní asi takto: "Malému počtu lidí lze lhát neomezeně dlouho. Většímu počtu lidí lze lhát pouze určitou, omezenou dobu. Ale v žádném případě nelze lhát všem do nekonečna!"

      Vymazat
    5. 14:29 se zlatým pravidlem souhlasím a měl jsem ho zcela v mysli, když jsem panu Ádovi psal tu reakci. Aeronet čtu celkem často, protože v nekomformním prostředí milovníků konspirací se často najdou informační perly, jen je tam zapotřebí prověřovat desetkrát více. K tomuto konkrétnímu článku, není to tak překvapivé- prostě raketu Saturn 5 nikdo dnes nepostaví znovu, protože by byla již zastaralá, N1 nikdy nefungovala, Energia byla vyzkoušena jen párkrát a pak z ekonomických důvodů zrušena a oživit ji dnes by znamenalo totéž, co oživovat Saturn 5- křísit zastaralé. Prostě pro tak výkonné nosiče nebylo použití a když může zastat v rovině průzkumu větší práci robot, jsou pilotované mise přepychem. Viz. americké robotické mise na Marsu. Asi si budeme muset počkat na Space X, nebo s čím se vytasí číňané. Přestože ruský kosmický průmysl opakovaně vyhlašuje plány, nemají na něco takového asi reálně fondy. Zřejmě je nejdál Musk.

      Vymazat
    6. 15:00 Aeronet je především sofistikovaná fiat-alternativa, která má poškodit skutečnou alternativu. Na antisemické články, a komentáře je zapotřebí silný žaludek stejně, jako na vybroušenou, ohlupující demagogii manipulantů, a ostatních chronických lhářů. Odsuzovaný, ale zázračně tolerovaný mainstreamem, u kterého by antisemitismus na jiných webech neprošel bez trestu. Tak ani Váš komentář nezachrání moji důvěru v oprávněně neuvěřitelné, o kterém už bylo napsáno mnoho, ani kdybyste se dál sebevíc snažil.

      Vymazat
    7. Pro A z 2.8. v 9:07 h:
      To se Vám, jako mnoha dalším v této diskuzi, kteří lobují za amíky, místo aby diskutovali, zrovna moc nepovedlo. Němci přestali bombardovat Londýn raketama hlavně z toho důvodu, že je neuměli navádět na cíl. Což byl těžce nehospodárný systém typu "zavři oči a střílej"!
      Pavel p

      Vymazat
    8. Pro A z 2.8. v 15:37 h:
      Zamyslel jste se někdy nad tím, co je opravdu to, co se dnes vydává za antisemitismus? Není to jen umělá nálepka na něco, co je nedovolené studovat?!
      Nebo umíte jen papouškovat?
      Navrhuji malé duševní cvičení :
      Kolik je Židů na světě? Kolik jich žije v Izraeli?
      A kolik procent světových financí je v jejich rukou? Jak to, že Izrael vlastní cca 200 atomových bomb? Kdo jim je vytvořil a kolik to stálo? Kde bere stát, který před 30 lety měl cca 6 mil obyvatel, peníze na nejdražší vojenskou výzbroj, včetně atomové? Kolik procent světového umění (produkcí, muzeí, galerií, divadel, filmových studií, atd.) je v jejich rukou?
      Jak se tvoří veřejné mínění ve všech zemích světa? Kdo z Ameriky financoval Hitlera a jeho „boj proti Židům? Jak to, že existují černí – etiopští židé? Kolik a jaké jsou teda „židovské kmeny, viz Chazaři? Jak to, že Palestinci nejsou Židé, když jsou to původní, židovští obyvatelé této oblasti? A dá se pokračovat ještě dlouho. Jak to, že Židé bojují proti židům?

      Ohledně Aeronetu.
      Aeronet je alternativa a ne nějaká „sofistikovaná fiat-alternativa tolerovaná mainstreamem“, jak se nám snažíte podstrčit. Jen nespadá pod naší jurisdikci.
      Má jen svůj vlastní pohled a je na Vás (či na nás), abychom vše důkladně ověřovali. A eliminovali případná nepravdivá tvrzení!
      Pavel p

      Vymazat
    9. K A 14:13
      Jestli Vám připadá, že na základě dostupných informací vyhodnotit, že přistání na Měsíci bylo pravé, je lobovat za Amíky, tak já to tak nevidím.
      Co se týče bombardování Londýna, výpočet dráhy byl dostatečně přesný, aby se strefili do města. Líp to nejde ani dnes, důvod proč jsou dnešní rakety přesnější je korekce dráhy během letu. Tu u pilotovaných letů obstarávají lidé, u automatů počítače. Apollo byl pilotovaný let. Lidé věděli, kam letí a tak tam přistáli. V2 se měla trefit "někam do Londýna" a vyvolat strach, což se dařilo.

      Vymazat
    10. Odpověď pro A z 5.8. v 14:36 h:
      Pokud „nelobujete“ za amíky, tak zavíráte oči před fakty, která hovoří proti realitě přistání, což je v důsledku to samé.
      Viz. nezvířený prach v místě přistání, zatím co bota skafandru ukazuje jeho vazkost, lehkost a silnou vrstvu. „Ztráta“ všech originálů a dále vše co tady v diskuzi již bylo řečeno..

      Ohledně bombardování Londýna „V2“ : Snad Vás stručný statistický údaj přesvědčí o jeho nedokonalosti (neefektivnosti) a důvodu, proč byl v rámci časových, finančních, logistických aj. opuštěn.
      Na Londýn bylo odpáleno 1.358 raket V2. Z nich na něj dopadlo 517!
      V rozptylu 17 km, pokud se včas vypnul motor. Pokud ne, každou 1s se k tomu přidávalo dalších 15 km navíc. Od určité chvíle šlo již hlavně o psychologický teror. (Noční bombardování.)
      Proto radši stříleli na belgické Antverpy (na ně bylo vypáleno 1610 raket V2).
      Pavel p

      Vymazat
  50. JFK vyhlásil program Apollo, aby federální vláda měla dostatek prostředků na válku ve Vietnamu. Pokud Trump vyhlašuje "zopakování" návštěvy na Luně a dobytí Marsu, tak se asi není nač těšit, zřejmě shání prachy na další americkou válčičku :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trump spíše shání doláče na budoucí uhrazení dvacetibiliónového dluhu USA. Letos potřebuje nutně schrastit alespoň bilión na provozní výdaje federální vlády. Ten bilión má letos zacálovat Čína, proto jí opakovaně zvyšuje dovozní cla a ždímá, kde to jen jde. Zřejmě už není po ruce jiná země, která by takové objemy zboží byla USA schopná dodat výměnou za treasuries, čili "na sekeru".

      Vymazat
  51. okrem problematiky radiačných pásov neviem si dosť dobre predstaviť že by pristávací modul okrem posádky a prístrojov mohol obsahovať dosť paliva na pristátie na manévrovanie a na návrat na obežnú dráhu. Absolútne v okolí pristávacieho modulu chýbajú znaky po pristáti. Povrchová vrstva je neporušené zreteľne na fotografiách je vidno prachové stopy v bezprostrednej blízkosti modulu kde by žiaden prach nemal byť lebo pristávací motor musel všetok prach odfúknuť na desiatky metrov od modulu. Važení na Mesiaci je skoro vákum teda keď fúknete do prachu ten odletí na kilometre ďaleko lebo bez atmosféry nič nebráni jeho odletu a klesne až vplyvom gravitácie mesiaca. To nie sú konšpirácie to ukazujú sami Američania na fotkách.

    OdpovědětVymazat
  52. Video o zavraždění Stanley Kubricka: https://www.youtube.com/watch?v=GjB4iMbzwQg

    OdpovědětVymazat