Reklama

.

.

pátek 23. srpna 2019

Klus mistruje Nohavicu ... a přitom si s režimem zadává víc než kdy Jarek

Tomáš Klus na pódiu
Tomáš Vyoral
23.8.2019 PravýProstor
Písničkář Tomáš Klus se opřel do Jaromíra Nohavici. Spolupráci s STB i fotku s Okamurou mu prý byl ochoten prominout. Převzetí Puškinovy medaile (sic z listopadu 2018) už ale bylo přes čáru. Snad by Jarka vzal na milost, ale nyní se dostal k článku Jaroslava Spurného z Bakalova Respektu (sic z roku 2006) a bouchlo to v něm. Možná by Tomáš ve spolupráci s dalšími lepšími lidmi měl dát do kupy seznam lidí, s nimiž není doporučeno se fotografovat a od nichž není doporučeno přebírat vyznamenání. Vysoce demokratické! Navíc listopadová Letná se blíží, tak je potřeba si posichrovat místo na pódiu.

Tomáš Klus patří podle mého k těm, kteří to myslí „dobře“ a věří, že to, co říká a koná, je správné. Což mu dávám – na rozdíl od řady eurových a dolarových „příjemců“ – k dobru. Nicméně nic nedláždí cestu do pekla lépe než konání ve jménu dobra, když lehce pozměním ono okřídlené: cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly.

MÁŠ JINÝ NÁZOR NA SVĚT? KONČÍM S TVOJÍ TVORBOU


„Nikdy jsem se netajil svým obdivem k bardovi Jaromíru Nohavicovi, navždy ve mně bude jako mistr řemesla, veršotepec velikán. Co se ale začaly rojit jeho mimopoetické názory na svět, těžkl mi poslech jeho díla do té míry, že jsem s ním nakonec úplně seknul. Bohužel mi nejde oddělit umělecká a osobnostní rovina,“ píše Klus v úvodu svého vyjádření na Facebooku.

Hned na začátku tak vlastně v plné nahotě odhaluje smýšlení své a jemu podobných (říkejme jim třeba lepší lidé), kteří nejsou schopni, nikoliv jen akceptovat, ale prakticky ani tolerovat jiný názor na svět (a člověka, který ho nese) než je ten jejich, o němž jsou přesvědčeni jako o jediném správném. Chce-li Tomáš Klus od všech jen jediný unifikovaný „mimopoetický názor na svět“, pak volá po totalitě. Pak volá právě po minulém režimu, proti němuž se tolik vymezuje a který je i předmětem jeho ataku vůči panu Nohavicovi.


VYTVOŘÍ KLUS SEZNAM PERSON NON GRATA?

„K jeho spolupráci s StB jsem byl shovívavý, říkal jsem si, chlapče, v té době jsi nežil, nesuď, sám nevíš, jak by ses zachoval. Pak přišla jeho fotka s obchodníkem s chimérami Tomiem Okamurou. I to jsem byl schopen pochopit, jako podlehnutí antiuprchlickému boomu. Co jsem však už sežvýknout nedokázal bylo jeho přijetí vyznamenání od cara Vladimíra, kterým vzal v mých očích Bard do ruky mávátko a legitimizoval hrůzy kleptokratického systému v té době čerstvě vojensky operujícího na cizím státním území.“

S prvním souvětím naprosto souhlasím. Navíc ne lež samotná, ale důvod dělá lháře, stejně jako ne umučení samo, ale důvod dělá mučedníka. Nicméně Tomáš tento svůj vyřčený pohled později ve svém textu de facto popírá. K povšimnutí stojí to, že už tady se, byť nevědomky, povyšuje nad pana Nohavicu tím, že nějaké jeho rozhodnutí hodnotí jako „podlehnutí antiuprchlickému boomu“. Mají to ti naši Jaromírové (Jágr i Nohavica) těžké. Zřejmě by měli dostat od lepších lidí seznam person non grata, s nimiž je doporučeno se nefotografovat. A také seznam person non grata, od nichž nepřebírat vyznamenání a medaile. Jak vrcholně demokratické!

JARKOVA TVORBA „POZNAMENÁNA“ NENÍ, ALE KLUSOVA ANO


„Pořád mě to vracelo a natajňačku sám před sebou jsem sledoval, jak se to má s mistrovou tvorbou, zda je ‚poznamenána‘. Zjištění, že tomu tak není, že tvorba zraje, mě tlačilo k osobnímu‚ vzetí na milost‘ a už už by se tak stalo, nebýt toho, že jsem se včera zase dostal k článku pana Spurného v Respektu z roku 2006, kde s mistrem otevírá otázku Svazku. (…) Vlastně pánové u kávy došli k tomu, že bylo těžké říct ne, a že ve výsledku těch pár schůzek nikomu neublížilo a že jsou přece daleko horší ti, kteří s tajnou policií spolupracovali dobrovolně, než ti, kteří museli. Jaká relativizace! Jaké rozpuštění! Jaký alibismus! (…) Systém hrůzy byl možný právě proto, že k tomu dostal svolení. Jaký je rozdíl mezi tím, že ho někdo dal dobrovolně a někdo na požádání?“

Ne, tvorba Jaromíra Nohavici opravdu není „poznamenána“, nebyla ani tehdy a není ani teď, Tome. Na rozdíl od tebe, který jsi na svých koncertech dříve nezřídka a prvoplánově narážel na konkrétní politiky, kteří tvému světonázoru nebyli po chuti. Na rozdíl od tebe, Tomáši, který si v současné době – byť asi v dobré víře – s režimem zadáváš mnohem více než Jaromír Nohavica v době minulé. Byť to sám netušíš a nevnímáš. Současný režim totiž ve skutečnosti nereprezentuje Miloš Zeman a Andrej Babiš, ale plíživá totalita přicházející ze strany Evropské unie nebo neziskového sektoru. A že Puškinovu medaili zmiňuješ osm měsíců poté, co ji Nohavica převzal? A nastartoval tě k tomu článek pana Spurného z Respektu (jinak BISkou označeného za lháře)? To je rovněž zajímavé.


PRÁZDNÁ GESTA A POZDNÍ DISIDENTI

„Proč o tý; cituji, ‚děvce, co s ní seděl, ale nešel na pokoj‘, nepsal písničky? To opravdu represe hmoty budí větší strach, než represe ducha? A nač teď ty okolky? Vykrucování? Trucovité mlčení? (…) Úctyhodný a daleko chlapštější postoj jsem nedávno zaznamenal u paní Evy Pilarové, která se za podpis Anticharty omluvila, přiznala slabost, které lituje. Memento zůstává, ale hořká pachuť mizí s odpuštěním, neboť lidé chybují.“

Chceš-li tuto optiku aplikovat, co říkáš na desítky či stovky signatářů tzv. anticharty? Co třeba Zdeněk Svěrák, který se nyní coby po bitvě generál výrazně angažuje a promlouvá k lidem na Letné? Kde byl tehdy? Zajímal ses, Tome, se stejnou vervou třeba o historii prezidentského kandidáta a současného senátora Jiřího Drahoše, který si prý s minulým režimem nikdy nezadal, ale přitom jezdil za socialismu do západního Německa nebo do Brazílie? Proč se tento samozvaně „slušný“ člověk, který se (na rozdíl od Jarka) coby „pozdní disident“ nyní proti komunistům vymezuje, seč může, neozýval veřejně dříve? A omluva je sice pěkná, ale v tomto případě by (zřejmě nejen mně) možná působila jako prázdné gesto. Mnohem více je pokání a sebereflexe a troufám si tvrdit, že ty Jaromír nepostrádá. Detaily navíc neznáme.

NEJDE O OSOBNÍ ÚTOK? ALE TOŽ…


„Aby bylo jasno, nejde o osobní útok. Užívám zde příkladu pana Nohavici jako symbolu, jako princip, kterým postupně přistupujeme na absorbování drobných slabostí, které mohou mít za následek mohutný útlak. Patrně bych si mohl s mistrem, byl-li bych přijat, vyříkat vše u kafíčka, ale k čemu by to bylo? Je to problém linoucí se společností napříč a rád bych jím otevřel diskuzi o tom, zda jsme skutečně třicet let po pádu Železné opony, nezanechali některé její zlomky reznout v hloubce kolektivního vědomí.“

Dovolím si polemizovat. Neotvíráš žádnou diskuzi. Jen se otíráš o někoho, kdo se, alespoň co mně paměť sahá, sám o nikoho neotřel. Možná je to pokus o snadné zviditelnění. Zřejmě tomu všemu i věříš. Ale ať už vědomky či ne, stáváš se nástrojem současného režimu a zadáváš si mnohem více než kdy Jarek. A navíc se blíží Letná, takže vlastně i taková předehra, co?

NESOUHLAS JE JEDNA VĚC, RESPEKT A TOLERANCE VĚC DRUHÁ


Závěrem krátké vysvětlení. Na základě naší dřívější známosti (nikoliv partnerské; aby se toho někdo nechytil) si Tomášovi dovoluji tykat. A abych do něj jenom netepal, musím mu poděkovat, že mě asi před deseti lety coby neznámého písničkáře (čímž jsem tedy doteď) dostal na tzv. Barování Sandry Novákové do Malostranské besedy, kde jsem si mohl zahrát. Předpokládám, že nejsem jediný, koho popostrčil. A ačkoliv jeho hudbu kromě prvních alb prakticky neznám a názorově jsme, co se politiky týká, na míle vzdáleni, mám za to, že na současné tuzemské hudební scéně patří k tomu nejlepšímu. Textově zcela bezpochyby. A byť jeho písně nevyhledávám, tak na rozdíl od jeho postoje k Nohavicově tvorbě, já jsem s jeho poslechem neseknul.

77 komentářů :

  1. Tomáš Klus je ten herec, co hrál nějakého přitroublého prince v celkem dobré pohádce? A ten Mádl je ten, který hrál Záprtka?Tak to celkem sedí,Mádla kachny klovou do zadku, takže je to takový záprtek a Klus, nebýt té pohádky o staré bambitce, tak ani nevím kdo to je.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Kluse plati vers, ktery se rikal, kdyz tu Puskinovu cenu prevzal:
      " Dneskaj kazdy cyp,
      chce aby Jarek chcip.
      On sak dal srsi vtipem
      a cyp zostal jen cypem!"
      ...buhvi, jestli si to nenapsal Jarek sam. Jarek je snad jediny, kery vyproda za 3 hodiny (od uvolneni on-line prodeje) celou O2-arenu a na celou "kulturni frontu", kterou drzi "v sachu" par mafianu, pomoci dotacnich penez ...akorat tak zvysoka... :-)

      Vymazat
  2. Ještě chci dodat, že ti hoši si nemohou panu Nohavicovi ani čichnout k zadnici. Závidí mu úspěch, závidí mu umění a moudrost. Pan Nohavica je totiž NĚKDO.

    OdpovědětVymazat
  3. CO je to zase za novou politickou hvězdu, ten "umělec" Klus? To je ten pípálek, který rozumuje o politice a při tom ví o politice ho.no? Co ten jeho zpěv, to je nějaká extraliga? Klusi, kdo jsi ty v porovnání s Nohavicou?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Začínal ale tak hezky, tou písní o těch prasatech. Možná mu za ni "přistřihli křídla". Zdalipak ji ještě zpívá "live"?

      Vymazat
    2. 8:39 "CO je to zase za novou politickou hvězdu " - ten "umělec" Klus?" - Krátce po VSTUPUVOJSK jsem já vesničan hledal v METROPOPOLI Puškinovo náměstí. I zeptal jsem se starší paní, jež venčila PRAŽSKÉHO KRYSAŘÍKA: "PUŠKINOVO NÁMĚSTÍ? Neznám a to tu žiju celej život! A i kdyby tady někde bylo,
      tak se všechnyrusácký názvy přeci přejmenovaly! Tak jsem prošel průjezdem blízkého domu, na jehož
      druhé straně byla jmenovka náměstí i velkého básníka. Ta bába už asi bude posmrti, jen Klusové mají život vJečný. sck

      Vymazat
  4. TK je trouba co normálním lidem nestojí za nějaký komentář!!!

    OdpovědětVymazat
  5. Jako obvykle, přitroublí diskutéři vůbec nic nepochopili a dělají přesně to co článek kritizuje, v míře ještě větší.
    Topí se v nenávisti, špiní, odsuzují, pomlouvají, zesměšňují umělce jen za to, že říká svůj názor.
    Stejně tak to provádí se skutečnými velikány kultury a sportu jako jsou např. pan Svěrák, paní Čáslavská či paní Kubišová atd.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. velikáni Svěrák a Čáslavská se zesměšŃují sami mj. svými hloupými a naivními útoky naa naši společnou minulost..

      Vymazat
    2. Co natočil Svěrák filmů před a po revoluci? A Čáslavská? Vynikající gymnastka a později i trenérka. Ale jako člověk u mě naprosto propadla, viz i její rodina - syn otcovrah rehabilitovaný Havlem. A Svěrák ? Umí, ale jinak je to naprostý blb. Rozlišoval bych mezi uměním v profesi a v běžném životě. Vždyť ani tituly a znalosti nemusí být u jednotlivce znakem inteligence, viz třeba Putna nebo Drahož.

      Vymazat
    3. No právě. Kolik natočil Svěrák za bolševiků filmů když po Cimrmanech tolik šli. Není to nikomu divné!!!

      Vymazat
    4. Pro 8:47 Sport a kultura ať se neserou do politiky. Raději ať se snaží uživit se bez dotací, tím této zemi prospějí víc!!!

      Vymazat
    5. Když vidím Svěráka, vždy si vzpomenu,jak v ČT vysvětloval proč podepsal antichartu.On prý nechtěl,ale ostatní umělci ho přesvědčili.Tam ukázal svou povahu. Smoljak stál vedle a evidentně se styděl za kolegu.














      Vymazat
  6. Klus, Banga, Mádl, Gaislerová, Holubová......bože, kam jsme to dospěli ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krom Bangy, všechno špičkoví umělci. Co máš za problém?

      Vymazat
    2. Podle čeho posuzuješ, že jsou "špičkoví umělci"? To mi tedy vysvětli, velký znalče. Děkuji předem.

      Vymazat
    3. V tzv. živé kultuře platí umělec´= komediant, to není urážka to je definice ....špičkový komediant je fajn, dokud si nezačne myslet, že jeho popularita komedianta mu dává mandát k politickým vyjádřením ....a když jsou ta vyjádření hloupá a naivní, tak vzbudí reakci těch, kterým se nelíbí

      Vymazat
    4. Štětka holubová prohlásila že jsme dementi a máme vychcípat naše generace. Tak už aby tam byla co nejdřív. Nás nezajímají názory komediantů a jejich pohled na svět.

      Vymazat
    5. 9:38 Bezpochyby názor studenta.

      Vymazat
  7. Ono stačí nypsat 10 titulů písní od Kluse a to samé od Jarka Nohavicy. Jak by asi dopadl "výsledek" takové znalosti?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 9:32 Asi tak nějak. Od Nohavici těch deset skladeb dám s přehledem. Od Kluse neznám nic a tak tomu bude i do budoucna.

      Vymazat
    2. Klus je povrchní hnus.
      Nevím, proč mu v posledním odstavci autor podkuřuje.
      Klusovy texty jsou na nic. Ve srovnání s Nohavicou je to outsider. Podobně jako nenávistník Hutka.

      Vymazat
    3. Takže relevantnost názorů se nově poměřuje podle toho kdo má známější písničky? A ten kdo má méně známé musí mlčet?

      Já neznám ani jednu skladbu od jednoho ani druhého. Protože mě tenhle žánr naprosto nezajímá. Měli by proto oba držet hubu?

      Vymazat
    4. Ad 9:42 - drobná rada: jsi-li ignorant, nechlub se tím.

      Vymazat
    5. 9:42 a proč to píšeš, že od žádného neznáš písničky, to že jsi nekulturní idiot? Tak se nevyjadřuj, když nemáš k čemu, jen se více a více ztrapňuješ.

      Vymazat
  8. Klus je hnus, a ujel mu autobus... dejte další verš, ať vůli lidí vidí a trochu se stydí jak ho lidi vidí. Byl mi dost dlouho sympatickej, než z Tamary zblbnul. Hej hou, rudý dědeček

    OdpovědětVymazat
  9. Myslím si jen, že ten Klus si to podělal. Nohavica je Mistr ve svém oboru a jeho kritikou se ten Klus akorát ztrapnil. Ano Klus je celebrita (na rozdíl od Nohavici, který je uměleckou osobností) a do celebrit já řadím všechen ten umělecký a společenský odpad! M.R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A k tomu ještě takový dotaz. Proč Zaorálek, a to ještě ministrem není, slibuje zvýšení platů. Ano, jistě, ale proč by stát měl zvyšovat platy hercům soukromých divadel? Proč hercům na volné noze? Už jste někdo viděl truhláře, nebo zámečníka, který by dostával jako soukromník výplatu od státu? Chtěli kapitalismus, hájí ho, protestují proti "obyčejným" lidem, tak ať jsou placeni za to co udělají. Jako každý jiný.

      Vymazat
  10. Už něco pamatuji a po všech zkušenostech mám dost velký odstup od radikálnosti mladých. Určitá ráznost a nekompromisnost u nich může zaimponovat, ale stojí na nedostatku znalostí, zkušeností a snaze odlišit se, vyniknout. Tomáš Klus je tím případem. Také si myslím, že primárně není motivován nepotlačitelnou potřebou konat dobro, ale prostým kalkulem. Být na straně těch kteří v uplynulých 30 letech prokázali, že ti, kteří za nimi stojí, nejsou žádná ořezávátka a svou vůli umí prosazovat dost úspěšně.

    OdpovědětVymazat
  11. Poskok současného režimu si dovolí plivat na člověka, který v životě něco dokázal a nikdy nikomu neposluhoval.
    Pan Nohavica je v období současného veřejného slouhovství a řiťolezectví trnem v oku. Neměl, nemá a asi nebude mít ty správné , korektně uvědomělé , patřičně ideologicky odůvodněné názory. Světlá výjimka v tom současném českém hnoji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 11:18 Děláte si srandu? Nohavice je právě ten největší řiťolez, jak k eMANOVI, tak k Putlerovi. Pokud ne tak by obojí metály odmítl. To je vyjímka, ale černá.

      Vymazat
    2. 15:30

      Stačí když napíšete "Jsem hlupák!". Ušetříte si písmenka.

      Vymazat
  12. Klus ztratil uplnou soudnost. Je to namyslena nula. Mezi nim a Panem Nohavicou je tak ohromny rozdil, asi jako mezi absolventem vikendoveho kursu masazi a profesorem Kolarem, jako mezi Pavlem Liskou a Jimi Hendrixem... probkem Kluse je ten,.ze nic neumi a pozrebuje se nejak zivit. Tak se musi zviditelnovat. Ale toto je velke sousto. Klus je opravdovy debil. Sorry.

    OdpovědětVymazat
  13. Bohužel mi nejde oddělit umělecká a osobnostní rovina i u pana Kluse. Ptám se sám sebe, proč filmy, které se natočily za první republiky a které si s gustem pouští dodnes mnoho lidí, nikdy nezestárnou. Proč literární díla, napsaná kdysi, stále zaujímají čestná místa v knihovnách. Protože obsahovaly minimum politiky. Namítnete, že Čapek politický byl, Hašek, Hausman, Voskovec a Werich političtí byli také. Ale oni ten svůj názor komponovali do svých románů, filmů... A neměli potřebu se ještě dodatečně a nemístně zviditelňovat.

    OdpovědětVymazat
  14. Stačí toho blba PoKluse a ostaní novodobé svazáky ignorovat, dát si ho na blacklist a vše je vyřešeno. Jeho sere Nohavicův úspěch a cit pro verš, to samé nemlich dělá i somrák Huťka.

    OdpovědětVymazat
  15. A neustále pokračují utoky na Miliony chv. a jejich sympatizanty. Je vidět že tito lidé mají nemalý vliv na dění u nás. Ač jsem duchodce tak stojím na jejich straně, to co je dnes na hradě za hnus je pro mě nepochopitelné, když v den okupace rusákem, přijme delegaci komoušu, tak to je opravdu přes čáru. A to, že se opřel do podvraťáka Nohavici mě neudívuje, jit si pro metál k člověku, který okupuje cizí uzemí, nechá zmlátit pokojné demonstranty, nectí demokracii, vraždí nepohodlné novináře , je na pováženou. Pro mě tenhle " šlověk " je odpad.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:12 Zajimavý názor. To že jste v předčasném důchodu není problém poznat, věřím, že bych také uhodl vaši diagnozu, ale nechme to tak.

      Vymazat
    2. Proč "rusákem"? Brežněv byl Ukrajinec a také u nás bylo něco Němců, něco Poláků, něco Maďarů ... . Rusko bylo součástí SSSR - jako třeba Litva, Lotyšsko, Estonsko, Ukrajina ... .

      Některé písničky TK si rád poslechu, jeho názory mne neoslovují, písničky a názory Jarka vyhledávám.

      Vymazat
    3. Pane, věnujte se raději úvahám o tom, jestli tlačenka v Lídlu je lepší než v Penny, a hlavně ať vám neutečou "zprávy" na ČT1 a ČT24 - abyste náhodou neztratil váš "informační náskok". Dobrou chuť.

      Vymazat
    4. 12:41On Hitler byl taky Rakušák a Stalin Gruzinec , tak kdo potom vraždil národy, pane nechytrý.Němec nebo rusák???
      13:13 Tu tlačenku si na podzim udělám sám, tu z Lídlu si kupte vy, osobní zkušenost co, co, se týče zpráv na ČT, máte pravdu, nemají s panem Železným a paní Witovskou chybu, jinak kde čerpáte vy tu vaši "moudrost ", tipuji sputnik, par. listy, protiproud hm , nebo dokonce Barandov?? je to vidět na vašem komentu, vymletá palice.

      Vymazat
    5. Dědečku, důchodce, který si tlačenku tlačíš sám, proč sem chodíš tedy? Když je tu samý čtenář PL a Sputniku, když jsi tu tak sám a samotinký a všem pro smích? Je ti smutno, dědečku, že dáváš zavděk i ta špatné společosti? Tak si vyjdi ven a nesmrď tady zbytečně, vymletá palice.

      Vymazat
    6. Až po tobě vyfetlo z amianálu!!!!!

      Vymazat
    7. 12:12 vy ale musíte nenávidět Církev svatou římskokatolickou, když je to pořád ona se svými dogmaty, se svou hierarchií i majetky, vedla náboženské války, soudila konvertity i čarodejnice, prodávala odpustky, kolaborovala s fašisty i nacisty, kryla kněze zneužívající děti ... Když tak vehementně odsuzujete komouše a z přízně k nim kdekoho, bez námahy, obviňujete.

      Vymazat
    8. 15:49 Pro hlupákajako ty, tlačenka se netlačí, to ty tlačíš své smradlavé hov.Tlačenka se od samáho počátku vaří, troubo. A proč sem chodím? Abych poznal třeba takového burana jako tebe, který sebe nazývá všichni.

      Vymazat
    9. 17:48 Jako rozumný a chytrý jsi se moc nepředvedl. Musíš zatlačit. V.J.H.

      Vymazat
    10. 17.48 to hovno co z tebe vypadne pak nalíváš do střev na tlačenku a potom když se tady ozveš jde ti z držky jen smrad a urážky

      Vymazat
    11. 20:16 Tvoje osobní zkušenost, žrát hovna co CHCHCIÁÁ PRASE.

      Vymazat
  16. Když se řekne Nohavica, tak se mi hned vybaví několik písniček, které znám. Když se řekne Klus, tak se mi hned vybaví velké .....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hovno, které pomlouvá růži a které o sobě tvrdí, že ono voní víc.

      Vymazat
    2. Já bych to neviděl tak dramaticky, ale přiznám se, že na Klusově tvorbě taky nic moc nevidím. Jasně, Klus je určitě o něco lepší, než třeba Pavel Horňák, nebo Jan Cézar, ale stačí to? Myslím, že ne.

      Vymazat
    3. 13:14 Když se řekne Nohavica, tak se mi ihned vybaví Putin jako KGB a Nohavica jako STB. Hoši mají k sobě velice blízko.Hnus prodejnej, proruskej.

      Vymazat
    4. Krom KGB MÁŠ S UDAVAČEM HAVLEM PRAVDU!!!!!!☺

      Vymazat
    5. 16:54 TEBE, TY ZMRDE, BYCH JEDNOU RÁD POZNAL A VĚŘ, ŽE BY TO S TEBOU NEDOPADLO DOBŘE. DLOUHO BY JSI TADY NIC NEČMÁRAL, KDO VÍ JESTLI VUBEC.

      Vymazat
    6. 17.39 frajeři u klavesnice co machrují velkými písmeny u kavesnice a tlučou každého s jiným názorem jsou doma zalezlý pod postelí když na ně hukne manželka že vyndat nádobí z myčky a nedej bože že něco rozbije hned se třese před výpraskem jak drahý ratlík zimou

      Vymazat
    7. 20:22 Tak vy to sprosté hovado se smajlíkem a sprostýma komentama ještě podporujete. Potom jste stejné hovado jako on. Hlavně že pomlouvá blbě Havla Západ a vše okolo, to je pro vás chudáka asi to podstatné.

      Vymazat
  17. Stačí srovnat tvorbu obou pánů, tedy Kluse a Nohavici a člověku s elementárním vkusem musí být jasno. Nejvíc mne pobavil názor výše, který Kluse označil za umělce. Jestli je Klus umělec, pak asi v něčem mimo hudbu.

    OdpovědětVymazat
  18. Pane Tomáši, svět si sedl na zadek a čeká na vaš další nápad. Jen prosím, nevyhlašuje válku Rusku ani Číně.

    OdpovědětVymazat
  19. Tak on to hajzlík, který chce určovat druhým co si mají nebo nemají myslet, to myslí dobře?

    OdpovědětVymazat
  20. Ukázka textu Kluse-cikánská kultura na Václaváku
    Sem sexy, funky a zlej. Zmrd nevyzpytatelnej. Ale sexy, funky a zlej. A chci tě vošukat,“ zní v písni Sexy Funky a Zlej.
    „Ty vole, protože máš kozy jak svině,“ zní dále. „Hej kundo si moje celá nahá. Zavolal sem přišla si úplně sama.
    Ojel sem ti prdel, pocákal ksicht. Vyhodil z bytu a dodržel slib,“ zpívá. „Hej roztáhni kundu...“ zní závěrem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to opravdu realita_ V.J.H.

      Vymazat
    2. Tady se řeší umělecká tvorba pánů J. N a T. K ale nějak se zapomělo na morální a lidské krédo těch pánů.
      Odhalený práskač StB Nohavica může zpívat třeba na kůru ale pořád to bude špína a bonzák.

      Vymazat
  21. Prosím vás nešijte už do toho Kluse. Zase ho to rozruší a bude muset být nevěrný manželce

    OdpovědětVymazat
  22. Melodie z písně Spějme dál (Pod sokolským praporem)

    Milion úchylek pro demagogii

    My jsme ti, my jsme ti davu demokrati.
    My jsme ti, lide, čuč, ti co mají rozum fuč.
    My jsme ti, lide ti, užiteční idioti.
    My jsme ti, lide, čuč, co dělají demo puč.

    Každý správný demokrat, za svou pravdu jde se rvát.
    Babiš musí z kola ven, my ho z vlády vyženem.
    Musí s ním i Marie, ta justiční fúrie.
    Usnesli se na Letné ovečky béé, béé, béé.

    Prapor náš zavlaje, zabečíme do kraje.
    Smeteme Andreje, estébáka, zloděje.
    Vzhůru ovce na Letnou, bačové nás zase zvou.
    Pod blbosti zástavou stádo svoje povedou.

    Je to kouzlo, magie tahle demagogie
    Oblbnout se necháme, proti sobě spěcháme.
    Zas jiných se zastanem, proti sobě povstanem.
    Tak alou, do šiku dělat demo rotyku.

    Demokracie zírá, jak ji masa požírá.
    Demokracie je paf, jak ji likviduje dav.
    Lide, ty na to čuč, se svobodou se rozluč.
    Lide, ty na to čuč, bude pryč – no prostě fuč.

    OdpovědětVymazat
  23. Klus seznamy netvoří, ty už dostává od sorošovců. Protože k nim etnicky nepatří, tak až mu jednou dojde, čemu sloužil, ať to nikde neříká, heparin je svinstvo.

    OdpovědětVymazat
  24. Nechápu ty debily Kluse, Hřiba, Hřebejka a další, kteří se dnes snaží ukázat když mohou a nic jim nehrozí. Proč státní moc dovolí každý rok vandalovi ničit pomník Koněva a další.Nemohli by ho alespoň ten jeden den střežit? Starosta není schopen to ohlídat? - ba přímo to inspiruje. Pořád jsou tady lidé, které sovětská armáda zachránila. Proč mlčící většina těm zmetkům nedá alespoň přes držku? Tak jako za druhé světové války někteří lezli němcům do zadku, tak se zase tito šmejdi snaží obdobně do zadní části lézt USA. Stydím se za tento národ.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 19:43- abyste se mohl stydět za národ, musel byste znát národnost šmejdů! Často nebývá česká. Ale je možné se stydět za jejich národ.

      Vymazat
    2. Ps.-k pomníku, byl by problém instalovat u něj kameru? Nebyl, ale byli by zjištěni viníci a to není v zájmu současné politické moci. Kamery mají jiný hledáček osob!

      Vymazat
  25. https://zemavek.sk/video-cesky-reziser-petr-zelenka-kapitalizmus-sa-spolcuje-s-despotickymi-rezimmi/

    Režisér Petr Zelenka, známy napr. filmami Knoflíkáři, Samotáŕi alebo Rok ďábla, v rozhovore pre Český rozhlas uvádza, že kapitalizmus je nezlučiteľný s demokraciou. Tvrdí, že by mal prísť nový spoločenský poriadok.

    OdpovědětVymazat
  26. Jaký chcete prísť nový společenský poriadok, keď ludia su stale stejně blbí.Osobný prospech je vždy nad soločěnským zaújmom.

    OdpovědětVymazat
  27. Umělecké prostitutky se měly za každého režimu,jak prasata v žitě,čest vyjímkám!Za Hitlera hajlovali,za komunistů soudruhovali a udávali,kdyby z toho něco měli,prodali by urnu vlastní mámy!!!Kde vítr,tam plášt,kurvy zaprodané!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Umění bych tomu ani neříkal.

      Vymazat
    2. Tak, jak se mají dnes, se ještě nikdy neměly. Začínají kopat za vybrané politické strany, což odhalilo, že přízeň diváků je to poslední, o co stojí. Umělci, kteří nestojí o přízeň lidí jsou u mě prachsprostá šmíra, která dnes díky politice plive na polovinu národa, protože stejně prachy dostane od těch, co vládnou i beztoho. Podle toho taky umění těchto lidí dnes vypadá - půlka národa přepíná kanál, když ten odpad z nich vstupuje na scénu, ale vedení tv je spokojené, protože má "svoje pořád jisté".

      Vymazat
  28. Sluníčkářské smradlavé lejno, co si hraje na spasitele. Novosoudruh jako vyšitý! Dojemné přiznání, že kudy vystupuje, tak se k.urví přesně zapadá do současného antikulturního blivajzu těchto lidí s konečným happy endem velkého porozumění jeho ženský. Jarkovi se nemůže postavit ani k prd.li.

    OdpovědětVymazat
  29. Na začátku stál úkol vytvořit následováníhodnou modlu pro mládež. A tak si PR agentury vybraly manželský pár i samotného pévce, kteří se na nás v celé zemi blahosklonně dívají z bilbordů bíle oděni v bílém oparu. Tedy podvědomě, čistota sama. Čistota, neposkvrněnost..... Toť sama morální autorita celé České kotliny. K tomu příběh jak si pěvec odskočil na polní pich s jinou děvčinou a přiznal se ženě snad ještě dřív než se to stalo. Přiznal se, bylo mu odpuštěno a je očištěn až do morku kosti. Tedy opět morální autorita v celé kráse. Aby byl obraz co je zač dokonalý, je třeba dát prostor v médiích, kde nám guru Tom káže slovo boží o tom co je správné, co si myslet, s kým mluvit. Tedy stejný mediální příběh jako chuděra Gréta. Každý režim má holt své šašky.

    OdpovědětVymazat
  30. Neoslavuji totáč, ale zrodili se v něm, možná natruc, výjimečné kulturní klenoty. Tenkrát mi to přišlo jako normální standard. V sobotu v TV jsme si po letech opět užili Rozmarné léto. Bylo to osvěžení po krvácejících holywoodkách. Díky.

    OdpovědětVymazat
  31. Kašlu na Klusa, ale v rádiu už není slyšet Nohavica, že by cenzura ?

    OdpovědětVymazat