Reklama

.

.

pondělí 19. srpna 2019

Měřily rakety: v USA porovnaly flotilu Ruska a Číny - Americká média ocenila vývoj ruské flotily

Ruská atomová ponorka třídy Žralok (Okula)
Rafael Fakhrutdinov
18.8.2019  GazetaRu
Ruské námořnictvo se vyvíjí a upřednostňuje více korvet, hlídkových lodí a minolovek před velkými oceánskými fregatami, torpédoborci a křižníky, píše americký měsíčník National Interes. Novináři poznamenali, že ruská flotila je v celkové tonáži menší než americká a čínská. Bývalý velitel Černomořské flotily Vladimír Komojedov připomněl existenci reuských atomových ponorek s jadernými zbraněmi.



14. srpna ruské ozbrojené síly dokončily v Japonském moři klíčové testy modernizované raketové lodi Směrč - to ukázalo vývoj ruské flotily od dominance několika velkých lodí k většímu počtu menších válečných lodí, píše americká analytická publikace The National Interest.
Autor materiálu David Axe uvedl, že Směrč je jednou ze 150 korvet, hlídkových lodí a minonosek ruské flotily. Každý z nich má výtlak pouhých několika tisíc nebo dokonce jen stovky tun.

„Ruská flotila provozuje méně než 30 velkých oceánských fregat, torpédoborců a křižníků. Námořnictvo Spojených států naproti tomu má pouze několik desítek malých plavidel a více než 100 velkých plavidel. Americké a ruské flotily jsou protiklady, z nichž každá odráží strategii, historii a geografii jejich země, “ říká článek.

Americké námořnictvo, podporované výkonným technologickým zázemím, upřednostňuje velké lodě pro jejich schopnost operovat na velké vzdálenosti na podporu intervenční zahraniční politiky, poznamenává NI.

Ruská flotila je podle amerického analytika založena na zastaralých loděnicích, které mohou vyrábět pouze malá plavidla.

"Naštěstí pro Moskvu jsou menší lodě vhodné pro strategické úkoly Ruska destabilizovat a útočit na soupeře na krátkou vzdálenost podél vlastních teritoriálních vod," konstatuje expert. Přitom transformace ruských vojenských plavidel na malou flotilu se zrychluje, vysvětluje text NI. Větší ruské lodě jsou vyřazovány z provozu a jejich místo nahrazují menší, nové i modernizované, což podle Spojených států změnilo to, co bylo kdysi hlavní globální silou, na nový typ regionální flotily.

Zároveň analytik ujišťuje, že i přes změny ruská flotila ve většině ohledů zaostává za námořními silami USA a Číny. Podle velitele amerického námořnictva Keitha Pattona, který pracuje v Centru pro mezinárodní námořní bezpečnost má ruská flotila v tomto  roce jen 360 lodí. Naproti tomu čínská flotila má 624 válečných lodí.

"Americké námořnictvo má v současnosti celkem 333 lodí." Americké lodě jsou však v průměru mnohem větší než čínské a ruské. Celkový výtlak amerického námořnictva je 4,6 milionu tun. Čínská flotila má 1,8 milionu tun. Celkový výtlak ruského námořnictva je 1,2 milionu tun,“ cituje David Axe statistiku.

Specialista také připomíná, že americké námořnictvo je schopné nést asi 12 000 útočných raket, čínské lodě - 5 200 raket. Ruská vojenská plavidla však navzdory takovým inovacím, jako je Směrč, nejsou schopna vzít na palubu více než 3300 jednotek raketových zbraní.

Je třeba poznamenat, že velitel amerického námořnictva v Evropě a Africe, admirál James Foggo, uznal nadřazenost ruských ponorek nad americkými. Vojenský odborník Vasily Dandykin potvrdil, že například super-výkonná útočná ponorka třídy "Okula" může zničit jakýkoli cíl při současné kontrole poloviny planety, uvádí FAN .

"Američané se velmi zajímali o to, že bychom tyto" žraloky" neměli. Protože jedna ponorka ovládá polovinu světa a bylo jich šest. Byly vytvořeny v reakci na americký systém balistických raket na pevná paliva Trident, “ vysvětlil ruský specialista.

Velvyslanec USA v Moskvě John Huntsman vyhrožoval Rusku „200 tisíci tun diplomacie“ - dvěma skupinami letadlových lodí Šesté flotily amerického námořnictva, které byly převeleny do Středozemního moře. Podle diplomata je na čase, aby Rusko „zastavilo své destabilizační aktivity po celém světě“.

V reakci na to bývalý velitel černomořské flotily, admirál Vladimir Komojedov, připomněl, že za posledních 20 let má Rusko mnoho nejmodernějších zbraní a vojenských plavidel, včetně jaderných ponorek s údernými zbraněmi, připravenými tuto úlohu plnit kdekoli na světě, píše NSN .

V červenci tohoto roku ruský prezident Vladimir Putin na recepci u příležitosti Dne námořnictva, která se konala v budově Admirality v Petrohradě, připomněl, že Rusko má nejdelší námořní hranici na světě s přístupem ke třem oceánům.

"Máme silnou flotilu s velkou historií, která byla vytvořena prací, talentem, vůlí a vítězstvím mnoha generací našich námořníků," dodala hlava státu .


72 komentářů :

  1. Opravte si - typ ponorky Akula (= žralok) je armádou RF používán už léta.
    Jakou kvalitu má potom celý článek?

    OdpovědětVymazat
  2. Jo je přesně vidět že Rusové chtějí bránit jen svoje území. Malé lodě s raketami kalibr jsou dobrá obrana.

    OdpovědětVymazat
  3. V tom označování ponorek je pěkný bordel - Ruská raketová ponorka Akula jev kódu NATo označována jako Tajfun.
    Pro zvýšení přehlednosti a srozumitelnosti je pro změnu Ruská útočná (stíhací) ponorka Štika v NATO kódu označována Akula.
    To prostě nevymyslíš :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tomu nerozumíte. To v USA nějaký šlemil schválně zašifroval, jako když Havel zkoušel psát své fantasmagorie ve svém vlastním jazyce PTYDEPE... kde si každý mohl překládat cokoliv jak chtěl...

      Výsledek? Rozhlédněte se kolem sebe - žijete-li v Otčině...

      Vymazat
    2. Je videt ,ze v Rusku nekdo mysli a to mysleni se dostane do praxe. V dnesi dobe Neuveritelny..
      Napr. Britove zjistili teprve v Burske valce 1900, ze odivat vojacky do kriklave cervenych uniforem z nich dela velmi dobry TERC. Nezjistili to vsak generalove sami od sebe, ale odkoukali, spise bylo jim to oznameno z fronty,kam samozrejme dodnes zadnej General ani nepaaaachne, to od "divokych farmaru ", prave tam..A pak jim to doslo..Na co jsou genralove ..
      Pred a v prvni svetove valce , tvrdili vsichni generalove ,ze vojaci na Konich /a divize byly pocetne / rozhodnou bitvy , kdyz zautoci proti kulometum a kanonum, ..Ovsem ani jeden velmi zamestanany general do bitvy nesel v zadnym pripade.. Bordely a vecirky na zamcich daleko za frontou byly vice dulezite a lakave..Tak si tam poridili I kancelare...Obeti bylo miliony ,nez se vubec nekdo vsim, co se na fronte deje....

      Vymazat
  4. Je třeba poznamenat, že velitel amerického námořnictva v Evropě a Africe, admirál James Foggo, uznal nadřazenost ruských ponorek nad americkými. Vojenský odborník Vasily Dandykin potvrdil, že například super-výkonná útočná ponorka třídy "Akula" může zničit jakýkoli cíl při současné kontrole poloviny planety, uvádí FAN .

    Treba dohľadať či to povedal alebo nepovedal.
    Ale je navidomoč jasné že ponorkové ľoďstvo majú rusi naozaj obávané. Američania to priznali už viackrát. USa by svoju námornú prevahu vo vojne mohli rýchlo stratiť. Ich lietadlové ľode sú kvôli ruským torpédam a novým supersonickým raketám ľahko potopitelné. Tak že námorná prevaha USA by v konvenčnej vojne rýchlo splasla a porúčala sa do hlbín.

    OdpovědětVymazat
  5. Vážení-vše je jenom hra o velké peníze.Amerika poslední desetiletí už kromě zbraní nic nevyrábí.To znamená je třeba stále vytvářet neklid,aby bylo kam vyvážet stále dražší zbraně. Pokud by velmoci použily elektronicé zničení elektrické infrastruktury,vše je otázkou krátkého času.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 11:06 CHCICHIÁÁÁ proto má USA na hlavu 5x větší HDP jak Rus. Tyhle bláboly nedouku jso opravdu k zasmání. Napiš co vyrábí mimo zbraní Rus, NIC 100X NIC.

      Vymazat
    2. Ty vůbec netušíš, co se v USA vyrábí a hlavně vyvíjí. Tvůj rozhled končí u značky vaší vesnice, blbe.

      Vymazat
    3. Rád se nechám poučit: "Co, kromě zbraní, SSA vyrábí - vyvíjí? Opravdu mě to zajímá."

      Vymazat
    4. 11:52
      Před nějakým časem, jsem četl článek s přiloženým videem. Šlo o to, že kdosi před velkým obchoďákem kdesi ve SSa nabízel nějakou dost velkou sumu tomu, kdo do jedné hodiny přinese z obchoďáku tam zakoupený americký výrobek, čili "Made in USA". Velká motivace, dost času, ale výsledek 0...

      Vymazat
    5. 12,09
      NEJJLÍP ze všeho jde amiokupantům kradení cizího majetku a výroba geneticky modifikovaných sraček.....v tom jsou SKUTEČNĚ NEPŘEKONATELNÝ!!!!!

      Vymazat
    6. 12:09 - v tom vašem výčtu samý high tech :-))
      Samozřejmě něco vyrábí na výborné úrovni, například dopravní letadla (až na drobné excesy). To ale zase souvisí se zbraněmi. Boeing, Lockheed a spol. si nechají od daňových poplatníků zaplatit vývoj super, hyper, extra (cenově určitě) technologií, které pak použijí v civilním sektoru.
      A ty atomové elektrárny bych raději vynechal, v tom není třeba se šťourat - všichni vědí.

      Vymazat
    7. Rusko stavia svoje ponorkové loďstvo na perspektívu. Nie príliš dávno začali byť do výzbroje zaraďované atómové ponorky s balistickými raketami štvrtej generácie projektu 955 „Borej“. V bojovej zostave sú už tri – Jurij Dolgorukij, Alexander Nevskij a Vladimír Monomach. Do roku 2020 sa k nim plánuje pridať pätica ďalších.

      Ponorka „Borej“ je dokonalejšia ako americká „Ohio“. Celá je pokrytá materiálom pohlcujúcim zvuk, má dokonalejšie hydroakustické a navigačné zariadenie, vyššiu úroveň automatizácie. A spolu s hnacou vrtuľou má aj vodometný pohybový mechanizmus.

      Perspektívu má aj taktická ponorka triedy „Jaseň“. Tá je tiež lepšia, ako jej americký analogický náprotivok triedy „Virginia“. Osobitne v hlučnosti a nesenej výzbroji. Veď Kalibre sú omnoho efektívnejšie ako zastarané Tomahavky.

      K roku 2020 sa plánuje mať vo výzbroji osem týchto ponoriek. Dnes ich Rusi majú dve – Severodvinsk a Kazaň.

      Rusko však má aj 20 dieselových ponoriek triedy „Varšavianka“, ktoré Američania vôbec nemajú. S ich pomocou je eliminované kvantitatívne „zaostávanie“ Rusov. I keď pravdou je, že dieselové ponorky zaostávajú za atómovými, majú však hrozitánskejšiu výzbroj v podobe rakiet Kaliber.

      Vymazat
    8. 12:09
      To čteš z historie ČSSR? Ano, přesně to jsme byli schopni vyrábět...

      Vymazat
    9. Prý:

      ...je na čase, aby Rusko „zastavilo své destabilizační aktivity po celém světě“...

      No..., tak to fakt nevymyslíš. Jak kdysi správně poznamenal posl. Foldyna směrem ke Štětináčovi: tohle je skutečný slovní průjem a ten (diplomat) si sere přímo do krku...
      J.C.

      Vymazat
  6. No, pouze otázka česu, kdy zase těm Ruským nemehlum něco bouchne a zaserou pulku světa. V poslední době toho mají nějak dost. 10:36 Proruské individuum ARAGONIT, proč děláš ze sebe ještě většího hlupce než jseš??? No bylo vidět jak mají vyspělé ponorky, ta poslední se 14 mrtvými námořníky taky je ukázka vyspělé dnešní techniky rusa a přiřadila k dalším 7 atomovým které jsou dnes hajinkají na dně oceánu. Napsat, že letadlová loď je lehce potopitelná nějakým ruským šrotem muže napsat pouze nedouk z trollí farmy Petrohradu.Platí aspoň v bezcenných rublech??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nezávidím Vám optimismus,ale sledujte i jiná zpravodajská média. Svět na tom není moc dobře!
      Spirála střední třídy smrti: Spotřebitelé nikdy nebyli ve větším dluhu a bankroty se zhoršují.
      https://beforeitsnews.com/v3/foreclosure-gate/2019/2450073.html
      http://www.stationgossip.com/2019/06/collapse-of-city-thats-lost-control.html

      Vymazat
    2. 11.17 - vážený, opět máte jen jednostranné info, před 30 léty jsme věděli, co se stalo na Západě, jen to negativní, nyní víme, co je negativní jen v Rusko a komunistické Číně. Je třeba studovat u umět si odstranit propagandu, a že je jí na serverech dost. Kdo nic nedělá, nic nezkazí. To pořád platí. Jeďte se tam podívat a budete žasnout.

      Vymazat
    3. Jsi hlupák se selektivním viděním. Je-li někdo "nedouk", jsi to ty. Nech si svůj "příspěvek" zkontrolovat svojí učitelkou/učitelem ČJ.

      Vymazat
    4. Čína má víc ponorek než USA

      Na druhé straně podle studie CSIS provozuje čínské námořnictvo 70 ponorek a počet čínských ponorek dále rychle roste. Čínské námořnictvo však provozuje velký počet starých ponorek a tak se svou kvalitou prozatím nemůže rovnat ruské a americké flotile. Nejnovější čínské ponorky Type 093B a Type 095 se však mají se svou „akustickou stealth“ blížit posledním verzím amerických ponorek třídy Los Angeles.

      „Číňané mají 70 ponorek a budují další. Otázkou je sice problém kvantity oproti kvalitě, ale ve stejnou dobu Rusové rovněž staví mnohem pokročilejší ponorky,“ uvedl Kofman.

      Největším problémem amerického námořnictva, vzhledem k rostoucí síle čínského a ruského ponorkového loďstva, jsou uvadající schopnosti boje proti ponorkám a malý počet útočných ponorek. V současné době má americké námořnictvo 52 útočných ponorek (nepočítáme tedy nosiče jaderných střel).
      Čínská ponorka Typ 094, schopná nést balistické rakety

      Čínská ponorka Typ 094, schopná nést balistické rakety

      Avšak v roce 2029, z důvodů končící životnosti současných ponorek a neexistující výstavby nových, se flotila amerických útočných ponorek zmenší pouze na 41 jednotek.

      „Poklesneme k minimálnímu počtu 40 až 41 ponorek na přelomu 20. a 30. let a teprve poté opět půjdeme s počty ponorek nahoru,“ uvedl kontradmirál Michael Jabaley. „Není to něco, co můžeme napravit okamžitě, je to důsledkem rozhodnutí přijatých před dlouhou dobou.“

      „Čína a Rusko jsou nyní regionální mocnosti, takže i přesto, že mají menší ponorkové síly, mohou docela výrazně komplikovat operační plány amerického námořnictva, protože jsme (Američané - pozn. AN) globální síla, která tráví většinu svého času operacemi po celém světě a existuje 19 mořských oblastí, kde jsme definovali naše národní zájmy,“ říká Hendrix.

      „Rusko nebo Čína může vyslat několik svých ponorek do vod, kde naše lodě operují, od LCS (pobřežní loď - pozn. AN) až po letadlové lodě, a budeme na ně upoutáni,“ dodal Hendrix.

      Problém ale není jen chybějící technika (např. vyřazená protiponorková letadla S-3 Viking), ale také deficit ve výcviku ve vedení protiponorkového boje. Hendrix vysloveně zmínil slabý výcvik posádek amerických lodí při vyhledávání nejnovějších (tedy velmi tichých) jaderných a diesel-elektrických ponorek.

      Stejně tak Hendrix připomněl, že ač má americké námořnictvo pokročilé protiponorkové letouny P-8 Poseidon, operující z pozemních základen, posádkám chybí potřebné zkušenosti a výcvik ve vedení ASW operací. „Potřebujeme nějaké velké ASW cvičení proti velmi tichým plavidlům a potřebujeme hodně takových cvičení,“ varuje Hendrix.

      I když ruská ponorková flotila dosahuje jen zlomek schopností ponorkové flotily Sovětského svazu a velká část čínských ponorek je technologicky zaostalých, představují pro americké námořnictvo výraznou hrozbu.

      Samotná hrozba tak není ani v síle ruského a čínského námořnictva, jako spíše v mizejících schopnostech amerického a aliančního námořnictva vést účinný boj proti ponorkám.

      Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/vojenstvi/americke-namornictvo-vs-ruske-a-cinske-ponorky.A160818_225621_vojenstvi_erp

      Podľa odhadov prevádzkuje Rusko 70 ponoriek

      Vymazat
    5. 11:17
      Supersonické zbrane dokážu potopiť celú americkú flotilu keď na to príde

      Americké námořnictvo ztrácí dech s ponorkami, Rusko a Čína posilují

      Toto je fakt priznaný samotnými američanmi
      https://www.idnes.cz/technet/vojenstvi/americke-namornictvo-vs-ruske-a-cinske-ponorky.A160818_225621_vojenstvi_erp

      V Rusku sa pracuje na neutralizácii americkej stratégie „Rýchleho globálneho útoku“ (Global Strike), pričom Pentagon už uznal, že Rusko má bezpilotnú ponorku, ktorá je schopná ešte rýchlejšie niesť mohutnú atómovú nálož.



      USA pri likvidácii protivníka do 48 hodín stavajú na vysokopresných zbraniach – na hyperzvukové granáty, odpálené z hlavní hladinových plavidiel a tiež na úder atómovou triádou, avšak neatómovou muníciou. Lenže lietadlá je treba najskôr dostať do vzduchu, proti medzikontinentálnym balistickým raketám existuje efektívna PVO a tak sa najmenej zraniteľným javí ponorkové loďstvo. Preto Rusko stavia práve na ňom, vyplýva zo analýzy Pentagonu (Nuclear Posture Review) „Prehľad atómového potenciálu“, ktorá bola uverejnená 14. januára 2018.

      Prednosť ponoriek

      Ponorky môžu likvidovať ciele z blízkosti námorných hraníc protivníka (netreba mať na to drahé lietadlové lode a ani vojenské základne). Navyše na námorné rakety stredného dosahu nespadá účinnosť Zmluvy o raketách stredného a krátkeho dosahu. Efektivitu krídlatých Kalibrov preukázal ich odpal aj z vôd Kaspického mora. Američania a Európania tieto ruské ponorky občas zaregistrujú pri svojom pobreží, no sledovať ich nedokážu.

      USA zatiaľ majú kvantitatívnu i kvalitatívnu prevahu nad Ruskom v ponorkovom loďstve, no ak nezačnú čosi robiť, tak tá sa podľa ich vlastných prepočtov stratí na konci 2020-tych rokov.

      Vymazat
    6. Pre 11:17
      Ruské ponorky a protiponorkové loďstvo sú stále väčšou hrozbou pre NATO
      Ruský portál Izvestija prezentoval informácie o operáciách ponoriek a protiponorkového loďstva v Stredozemnom mori. Informácie, ktoré Rusi vypustili odhaľujú veľmi vysokú úroveň pripravenosti ruského námorníctva.
      Posádka fregaty „Admirál Essen“ dokázala vystopovať atómovú ponorku amerického námorníctva v reálnych bojových podmienkach

      Fregata Čiernomorskej flotily „Admirál Essen“ pri poslednej plavbe v Stredomorí našla a prenasledovala americkú ponorku „Ohio“, napísali „Izvestija“ s odkazom na velenie námorníctva.

      Prenasledovanie trvajúce dve hodiny sa odohralo v apríli 2018, uviedli noviny. Počas tejto doby posádka fregaty zaznamenala základné parametre ponorky, ktoré budú prepísané a pripojené k akustickému portrétu ponorky, a podarilo sa ju takisto vypracovať cvičnú misiu k zničeniu nepriateľa.
      Samotná detekcia ponorky na mori je veľký úspech. Ale jej dlhodobé sledovanie je dôkazom mimoriadne vysokej úrovne pripravenosti posádky, povedal, pre „Izvestija“, bývalý veliteľ brigády protiponorkového loďstva Severomorskej flotily kapitán tretieho stupňa Vladimír Hambardzumyan.

      „Niet sa čo diviť, že sa to podarilo fregate Admirál Essen, ide o jednu z najmodernejších lodí,“ povedal. „Atómové ponorky je veľmi ťažké odhaliť. Ešte ťažšie je ich sprevádzať. Parametre sledovania lode je možné považovať za vynikajúce. To vám umožňuje pripraviť sa na odpálenie raketových alebo torpédových protiponorkových zbraní lode. Pri moderných systémoch je čas nasadenia niekoľko minút.“

      Počas prenasledovania vykonáva posádka lode výcvik v takzvanej simulátorovej verzii, keď sa cvične vypúšťa raketa alebo torpédo. Za dve hodiny museli ruskí námorníci odskúšať niekoľko variantov útoku. Podobné lovy po ponorkách vykonávajú flotily všetkých krajín. Umožňujú námorníctvu zlepšiť taktiky protiponorkovej vojny.
      https://slobodnyvyber.sk/ruske-ponorky-a-protiponorkove-lodstvo-su-stale-vacsou-hrozbou-pre-nato/

      Tak že ruskí mužíci so zemlianok popreháňali v stredozemnom mori americkú ponorku triedy Ohio:-)
      Čo na to proamerickí tekvoni?

      Vymazat
    7. 14:20 Obdivuji tvoji hloupost. V USA také zbrojí, ale aspoň oproti Rusku mají co žrát. Putler cpe veškeré peníze z ropy a plynu pouze do zbrojení. A zase nastane den jak v 90 letech, že celé Rusko padne na hubu a rozpadne se ještě víc. Kéž by to tak bylo. Odkud berš ty " zaručené" info, že rusák spláchne let. lodě USA?? Ta " kvalita " a " obrovská síla " byla vidět před několika málo lety, kdy Jejich chloba Kursk dopadl, tak jak dopadl, s 90 mrtvými námořníky, ty diletante.Obdivuji tyhle proruské komiky kteří tady čmárají na ruskou objednávku z Petrohradu.

      Vymazat
    8. Opakujem ešte raz Rusko je potravinovo sebestačné čo znamená že majú čo žrať. Nemusia síce hamburgery z Mc Donaldu a Cocacolu ale majú svoje potravinové výrobky mnohokrát zdravšie. MGO potraviny celkom odmietli a zakázali. Majú recht.
      Rusko neskrachuje o to nemusíš mať starosť. Ich zlaté rezervy rastú doslova závratnou rýchlosťou. Stovky ton zlata nakupujú za dolárové rezervy a tak sa ich rovno zbavujú. Sú takmer na 2300 tonách. Cena zlata stále stúpa tak že ich zlaté rezervy majú stále väčšiu a väčšiu hodnotu. A naopak dolár bude devalvovať a tak sa ho radšej takto efektívne zbavujú
      Od havárie Kurska prešlo rusko už hodne dlhú cestu a poučili sa. Rusko je bez dlhou a armáda občas aj v mierových časoch prichádza k nebojovým stratám. O týchto nebojových stratách môžu hovoriť aj USA. Tisíce ich vojakov spáchalo pod vplyvom posttraumatického stresu samovraždu.
      Rusko na hubu nepadne predávajú plyn nielen do EU ale dnes už aj do Číny. Majú dostatok zdrojov aby nepadli na hubu. Zbrojenie Rusov nestojí toľko ako USA. V Rusku sa všetko vyrobí lacnejšie, je tam lacnejšie všetko aj potraviny.
      Pochopiteľne snivate o tom že rusko padne ale ono naopak buduje intenzívne svoje infraštruktúry tak ako sme to mohli vidieť v prípade Krymského mostu. Rusko nepadlo na hubu pred fašistom a nepadne na hubu ani pred západom.
      A nejde o žiadne objednávky z Petrohradu:-) Je to vlastná iniciatíva. Príde mi správnejšie hájiť niekoho po kom všetci mocenskí svetoví despotovia zúrivo idú.

      Vymazat
    9. Legrační, jak povýšený všeználek (15:27) chce mustrovat lidi s jiným názorem a přitom ignoruje základní informace o jím nenáviděném Rusku.

      Už používání slova "Putler" hovoří a vyšším stupni předsudečné nenávisti ba i debility.

      90. léta v Rusku znamenala Gorbačovsko - Jelcinovský divoký přechod od reálného socializmu sovětského typu k vlčímu kapitalizmu a to ještě navíc za přítomnosti amerických expertů, kteří tehdy seděli na všech tehdejších ruských úřadech a za silného rozkrádání bohatství země dnešními ruskými oligarchy. Jen blbec či psychopat může jiné zemi přát takový osud.

      Rusové se z toho neštěstí dostali vlastními silami a to proti nim stále pracuje 5. kolona obdivovatelů "všeho Západního" (Medveděv a spol.)

      Katastrofa ponorky Kursk je nehoda, která se může stát v jakémkoli loďstvu, které zavádí nové zbraňové systémy. Jen propagandista a nenávistník mele podobné hlouposti, jako Anonym 15:27.

      A k těm "proruským komikům, kteří tady čmárají na ruskou objednávku z Petrohradu" je malou poznámku: Nová republika je nezávislé médium, nikým nejsme placeni (kromě několika našich čtenářů, kteří nám přispívají na konto peněžitými dary a pár korunami z reklamy, které nestojí vůbec za zmínku). Nejsme ničí agenti, což se o redaktorech ČT, ČRo a většiny mainstreamových médií a lidí z mnohan"neziskovek" fušujících do politiky říci nedá.

      Howgh.

      Vymazat
    10. 16:25 Dvořáku, nevěřím vám ani pozdravení.Už delší dobu tady pročítám články, nikdy, nikdy ani zmíňka něco negativního o rusku a že by se toho našlo, tomu se vyhejbáte jako čert kříži. Proč?? protože jste rusem placení do poslední koruny, jinak by jste se tak nechoval. Putler se píše proto, že se chová jak Hitler třeba nezákonným obsazením Krymu a vyvoláváním konfliktu okolo ruska.A že je dokázáno, sám rus tohle přiznal, že z Petrohradu se rozesílají do všech částí světa FEJKY. to je fakt !Jak mužete napsat, že redaktoři ČT jsou agenti a čeho?Jaký máte dukaz?! Poze mlácení prázdné slámy.

      Vymazat
    11. 14:20
      Že v USA, mají proti RF, co žrát? Tím bych si tak jistý nebyl, ale i kdyby... Za jakou cenu? Astronomické dluhy, zlodějny a podrazy po celém světě, to jsou výsledky té "úžasné ekonomické velmoci".

      Vymazat
    12. Už jsem vám jednou touto cestou vzkazoval, že jste hlupák. Opět mne v tom utvrzujete. Předsudečně nenávistný omezený pitomec.

      Redaktoři Zpravodajství ale i dalších redakcí ČT slouží cizím, protinárodním zájmům. Stačí sledovat jeden večer, jak referují o situaci u nás doma a v zahraničí a důkazů máte habaděj. Ale to platí jen pro přemýšlivé lidi. Mezi ně ale vy zjevně nepatříte.

      Ostatně, nikdo vás nenutí číst Novou republiku. Ale poškozovat nás vašimi bláboly v místní diskuzi nebudete!

      Vymazat
    13. 17.11 - byl jste v Rusku? Nebyl, tam jsou potraviny o jakých se 50% lidí ČR ani nezdá, párek je z masa a ne rozšrotované kosti, chleba vydrží týden a neplesnivý, zmrzlina je zmrzlina a ne zmražená obarvená voda. Vlaky přijedou do stanice na čas, ulice uklizené a nikdo na ulicích nevykřikuje a nikdo nikoho neuráží. Kdo na ulicích Ruska vykřikuje? To jsou bojovníci za svobodu a demokracii, tak to ukazuje i ČT24 či NOVA. Kdo to nezažil, nevěří.

      Vymazat
    14. 17:01
      Putler se píše proto, že se chová jak Hitler třeba nezákonným obsazením Krymu a vyvoláváním konfliktu okolo ruska

      To skôr svedčí o démonizácii Putina. Každého koho treba zničiť potrebujete v očiach verejnosti najprv démonizovať a najlepšie to víde keď ho prirovnáte k Hitlerovi a to je potom možné ospravedlniť aj jeho zavraždenie. A takto démonizujete aj nás čo máme iný názor. Hneď sme Putlerovci a komančovia či náckovia. Jednoducho najprv onálepkovať a potom zosmiešniť a dehonostovať.

      Vymazat
    15. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    16. A pritom je zrejmé že na hraniciach okolo Ruska hucká národ proti národu Americká CIA, aby sa Rusku čo najviac podkúrilo.
      Keby bol Putin ako Hitler už by boli ruské vojská dávno v Európe.
      Netlačte sa na Ruskú hranicu a bude pokoj.

      Vymazat
  7. „Amerika byla podkopána zrádci uvnitř a zrádci bez a věřím, že hnutí Trump je z velké části o„ Americe první “a obnovuje dobro Ameriky. Musíte být lokalizovat, distribuovat, být soběstačný. Správa shora dolů nefunguje, protože je neznalá, neinformovaná a příliš snadno poškozitelná. Musíte se dostat k systému, ve kterém jsou lidé, kteří rozhodují, ti, kteří jsou nejvíce ovlivněni rozhodnutími - přímou demokracií. “
    „Čína kompletně porazila Spojené státy na celém světě tím, že utratila peníze za infrastrukturu místo válek. Asijské země jsou technokratické, pragmatické země, které rozhodují spíše na základě zkušeností a faktů než na západním systému, kde bankéři ovládají politiky jako loutky. “
    https://beforeitsnews.com/v3/eu/2019/2649263.html V USA je polovina lidí chudá.Celostátní nárůst v „Smrtích zoufalství“: Američané spáchají sebevraždu v rekordních číslech.
    https://beforeitsnews.com/v3/survival/2019/2734295.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 13:32 To napsal svéprávný občan??? Silně pochybuji.Ta tvá Čína bude ještě dlouho čichat k zadku USA.Možná, že je polovina Amíku chudá oproti jiným občanum v USA, ale tak bohatá, že ani 5% Rusu jim ekonomicky nesahá ani po kotníky.

      Vymazat
    2. Tak to vypadá, že 15:32 napsal nějaký velký milec USáctva, který o Číně, Vietnamu, Korejích a třeba Filipínách a Singapuru neví zhola nic. Hlavně že si čichá k zadku. Představa hodná pornoexperta Jandy.

      Vymazat
  8. Spomenutá správa Pentagonu „Prehľad atómového potenciálu“ hovorí, že Rusko už má mohutný ponorkový bezpilotnik, schopný niesť 100 Mt atómovú hlavicu, píše Huffington Post.

    V správe sa hovorí, že „Rusko rozpracúva a rozmiestňuje nové atómové hlavice a odpaľovacie zariadenia“. Čo je „mnohonásobnou obnovou každého článku ruskej atómovej triády“.

    Rusko tiež konštruuje najmenej dva nové medzikontinentálne balistické systémy: hyperzvukové delo a nové medzikontinentálne atómové autonómne torpédo, hovorí sa v správe.

    Autonómne torpédo Ocean Multipurpose System Status-6, Pentagonom prezývané „Kaňon“, píše Defense News, bolo odskúšané v novembri 2016 a odpálila ho ponorka Sarov. Torpédo sa dá odpaľovať minimálne z dvoch tried atómových ponoriek, vrátane 949A „Antej“.

    Tieto prostriedky sa dajú použiť na likvidáciu základných prístavov amerických ponorkových síl, takých ako Kings-Bay (štát Georgia) alebo Puget-Sound (štát Washington), napísali pred dvomi rokmi Washington Free Beacon. Analytici však vtedy americkým obyvateľom hovorili, aby sa nad tým netrápili. Rusko vraj bude na dokončenie tohto projektu a na testy prototypov potrebovať roky.

    Ukázalo sa však, že Rusko ich potrebovalo len dva. Jeho vedci tým preukázali, že sú spôsobilí konštruovať vysokotechnologickú a vysokopresnú výzbroj a krátkom čase.

    Dodajme k tomu informáciu, že správa o atómovej výzbroji pre ruské loďstvo bola uverejnená v ročnom odpočte konštrukčnej kancelárie „Rubin-Sever“ (Severodvinsk) v júli 2016. Hovorí sa v nej, že „súčasťou systému Status-6 je bezpilotný ponorkový robot, ktorý je gigantickým hlbokovodným vysokopresným torpédom s atómovou hlavicou“. Dosah jeho účinku je 9977 km, maximálna rýchlosť 56 uzlov (iba na porovnanie – rýchlosť americkej univerzálnej ponorky typu Seawolf je do 35 uzlov), hĺbka ponoru do 1 km.
    A kto je teraz väčší hlupec...:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    2. Putin má svojich poradcov dosť.
      Na hunte by ste ho radi videli to chápem, ale práve to sa nestane. Ruská mašina je dobre rozbehnutá:-)

      Vymazat
    3. Až to jednou Rus odpálí, tak je mezi Mexikem a Kanadou průliv. A nyní ...

      Vymazat
  9. Musíme zastavit 5G. https://www.activistpost.com/2019/08/fcc-decides-no-change-to-radiation-limits-for-5g-des Despite-research-supporting-public-outcry-over-risks.html https: / /nypost.com/2019/08/09/epa-reauthorizes-use-of-cyanide-bombs-to-kill-wild-animals/
    https://takebackyourpower.net/brussels-first-major-city-to-halt-5g-due-to-health-effects
    http://www.eodborar.cz/Articles/358-agent-cia-promluvil-sokujici-informace-o-tom-jak-globalni-elita-tyra-deti-a-zneuziva-je-na-satanisticke-ritualy.aspx

    OdpovědětVymazat
  10. 15:15 Už ten nadpis ODBORÁŘ vzbuzuje velkou " duvěru" v daný text. Poslechni si ČT.24 a nečti tyhle bláboly ruské strany.Tam se dovíš pravdu a ne tady na těch sračk...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud am. noviny považuješ za sračky,tak nevím jaké pojmenování by si zasloužila ČT.
      https://www.narodninoviny.cz/kverulant-org-sedm-let-nepretrziteho-porusovani-zakona-o-regulaci-reklamy-v-ceske-televizi/

      Vymazat
    2. Jsi takový hlupák, nebo jen prudič, rozesírač diskuzí?

      Vymazat
  11. 16:14 Nevím co je na ČT špatně, dává prostor všem politikum napříč pol. spektra..Zprávy hodnotí situaci taková jaká je. To, že nezačínají zprávy jak před 89 rokem - SOVĚTSKÝ SVAZ, NEBO DNES RUSKO ONO TO ALE VYJDE NA STEJNO - je snad dobře.Tak nevím kde je problém, jo on to říkal pomatenec Soukup aha.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsi nesvépravný hlupák, který nevidí jak ČT manipuluje, lže, překrucuje, vede propagandu zločinecké NATO a fašistické EU. Ti tvoji "všichni politici napříč politickým spektrem" je Kalousek????

      Vymazat
    2. Pane Dvořák, souhlasím s Vámi, komentovat tu hrůzu, co tu čtu, nemá cenu. Pěkný den p.Dvořákovi a všem ostatním

      Vymazat
    3. Pro V.D. 16:54, týká se reklam na NR, PL atd.

      Vrchní elf Kartous: ParlamentníListy.cz? Šmejdství. Informační odpad, to je taktika proti nám

      19. 8. 2019 11:18
      Mediální gramotnost, kritické myšlení? To není dost rychlé, tvrdí mluvčí Českých elfů Bohumil Kartous na Britských listech. Podle něj je nutné zajistit spolupráci Twitteru, Facebooku a GOOGLU, aby „eliminovaly toxické dezinformace a konspirace“. A PŘIPRAVIT „dezinformační weby“ O PENÍZE Z REKLAMY. Jinak prý hrozí další katastrofa jako Brexit nebo autoritářství v Maďarsku. A pochlubil se, jak Čeští elfové odmítli rozhovor s Parlamentními listy! Prý by to byla „legitimizace digitálního šmejdství“...?

      https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Vrchni-elf-Kartous-ParlamentniListy-cz-Smejdstvi-Informacni-odpad-to-je-taktika-proti-nam-592976

      Vymazat
    4. Už se stalo. Google nám odmílt spravovat reklamní plochy s výmluvou, že nás jako nevhodné označil jejich "automat" - čili důvod jsme se nikdy nedozvěděli. Asi že kritizujeme imperiální politiku USA a jejich rozesírání mezinárodního práva a suverénních států. Následoval Seznam, ze kterého sice posléze zaznělo něco jako omluva, ale to už jsme pod křídly jiné reklamní agentury. Ostatně mediální produkce Seznamu je jedna velká štvavá asociální a protičeská kampaň.

      Na lidi, kteří tuhle práci dělají zadarmo ani trollové ani elfí udavači prostě nemají. Budou muset sáhnout k přímé cenzuře, ale to bude ve chvíli, kdy už půjdou nevratně ke dnu i se svými sponzory.

      Vymazat
    5. V.D. Google “má“ být apolitický, vím že není, ale z Číny má lufta. My zde máme malé mraveniště, ale v nich, své obří termity BL atd.!

      Vymazat
    6. 20:30 Tak vidíte Dvořáku, za chvíli po vás neštěkne ani čokl, nemyslíte, že si za to mužete tak trochu více sám. Těma vašima nenávistnejma, prolhanejma článkama vuči celému Západu??. Zkuste se nad tím trochu zamyslet a ne jen slepě lezt do Ruské prdele.A tu protičeskou kampaň děláte především vy, konkrétně dnešním článkem o MILIONU CHVILEK, pane ňoumo.

      Vymazat
    7. 10;58
      Žijeme ve zvláštní době,kdy mladí i stáří jsou vzděláváni ve LŽI a ten,který se odváží říkat PRAVDU je nazýván šílence a bláznem(tady je to komouš,rudoch a podobný HOVADINY)!

      Vymazat
  12. 16:54 Dvořáku, už jsem tohle psal dříve,zaslepenej, neobjektivní rudý trotl. Nic víc nic míŇ ČT nic nemanipuluje, nelže ani nepřekrucuje .Psát o NATU, že je zločinecké a o EU že je fašistické, muže opravdu jen hlupák toho nejhrubšího zrna. Ty jseš ještě schopen tleskat rusákum za 21 srpen, takové seš hovado. Čím starší, tím víc idiot gratuluji.Jsem taky duchodce, ale pokud budu takové rudé prase jako ty, tak to ukončím co nejdříve.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vy se ve své hlouposti snad překonáváte. Přečtete si to po sobě ještě jednou a dejte si dobrovolně facku. Pořádně velkou. Snad vás to probudí.

      ČT neustále lže o situaci v Rusku, Číně, Saúdské Arábii, Izraeli, Jemenu, Barmě, Íránu, Srbsku, Bosně, Kosovu, Gruzii, Latinské Americe atd. Ukázkovou byla noc prezidentské volby v USA. Ostrakizace jiných než EU a NATO názorů a jejich nositelů je pro ČT příznačná.

      EU je projekt na ovládnutí Evropy nadnárodními korporacemi - kdo to nevidí, např. vy, tak ten je hlupákem nejhrubšího zrna.

      NATO včele s USA soustavně rozvracejí mezinárodní právo, prohřešují se nejen proti Chartě OSN ale i proti vlastní zakládací listině. Kdo to nevidí, jako např. vy, tak je hlupák nejhrubšího zrna.

      Lhaní a podsouvání je oblíbenou metodou všech mizerů. Ve vás jsem se opravdu nemýlil, jste hajzlík chabého intelektu a velmi mizerného charakteru. Drze o mně napsat, že jsem "tleskal rusákům za 21. srpen" je hrubá urážka od nedovzdělaného pitomy, který neumí ani česky. Na konci svého textíku jste se pro samé nadávky trochu zapomněl a zamotal.

      Jestli chcete skoncovat se životem, tak to prosím nedělejte. Komu bychom se potom smáli?

      Vymazat
    2. Dvořáku, ono se píše- JEDNOU KOMUNISTA NAVŽDY KOMUNISTA - JEDNOU PRASE NAVŽDY PRASE - CO ČIN TO ZLOČIN .O VÁS TO PLATÍ DVOJNÁSOB. Jen se divím, že ani po 30 letech bez vašeho devastujícího rudého řádění nevidíte tu obrovskou změnu. Lidé dnes mají většinou dvě auta, jezdí 2x za rok na dovolené, ( ne jak za vás zadrátované hranice ), narvaná obchodní centra a lidé s přetékajícími vozíky zbožím. Po vašem zdevastovaném hospodářství co tady zbylo po roce 89, to právě EU dala do pořádku a zafinancovala dnes tady fungující a konkurence schopné fabriky, které právě zafinancovala ta vaše " fašistická " EU. Nedělám si iluze, že vy kovanej komouš někdy změníte názor, ale psát ty vaše totální zvratky o pár řádku výše, svědčí o vaší psychické poruše. Zeptejte se vašeho kamaráda Davida, třeba vám pomuže,i když to je stejnej pomatenec jako vy.

      Vymazat
    3. 10;51
      Takhle dementní nuže bejt jen amianální pornoJanda a ty!

      Vymazat
    4. 11:11 Tak Janda je aspoň na chlapy! To tvůj vypouštěč, skřekající putlerprde, byl přistižený zde - http://iks2010.info/wp-content/uploads/img/%D0%BF%D1%83%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D0%B7%D0%BC301.jpg

      s chlapečky! Na oko se sice i voženil, ale když manželka zjistila co je zač tak od něj utekla a totéž poradila svým dcerám! Co nejdál! Proto žijou na Západě a vnuky mu zásadně nepůjčujou! Proto je Olivřík Stounů nemohl vidět! Furt - "tak kdy už přijdou, chci si je natočit" a ten žůžovák kremelskej se jen uculoval, jako vždycinky když začne bejt vilnej, až mu lícní kosti trčely z tý jeho ugrofinský dršky jak sáně - a prej "až večer v soukromí" !!!!!:-))))))))))

      Vymazat
  13. 17.26 - marš pro mundůr a běž bojovat do Afganistánu

    OdpovědětVymazat
  14. NATO i s USA armádou sú zločinecké zoskupenia.
    Spomente si ako NATO zbombardovalo Líbyu a spôsobilo tam katastrofu takú že odtiaľ dodnes utekajú ľudia do Európy čo je zasa ďalšia katastrofa pre Európu. a dodnes sa tam ľudia vraždia. Je tam vojna. Tomu sa povie progres. Zničenie prosperujúceho a fungujúceho štátu ktorý bol najvyspelejším štátom v Afrike. Bombardovaniu padlo za obeť stovky civilov.
    Aj preto je NATO zločinecké

    OdpovědětVymazat
  15. 17:39
    Vždyť si ten amianál sám ani plíny nevymění a vzhledem k tomu,že na vojně určitě to havlozblblo nebylo,tak by buď tím kvérem postřílel naše vojáky nebo ty si ustřelil vocas..takže v jeho případě palici!!!!!☺
    Ale žádná škoda a žádný oplakavání by se nekonalo!

    OdpovědětVymazat
  16. 17:49 vy tady podporujete teroristu Kaddáfího, který má na svědomí tisíce lidských životu? no hezky. Arabské teroristy máte taky rád? Asi ano.NATO je zločinecké a co byl varšavský pakt, který nás přepadl v 68.a rusák tady dřepěl více jak 20roku, to vám nevadilo? Nevzpomínám si, že by NATO napadlo své spojence na rozdíl od rusáka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 18:00
      Nacistická Americká Trotlo Organizace je k HOVNU,v roce 1968 TADY největší BORDEL DĚLALI TY SVINĚ UKRAJINSKÝ a Kaddáfí byl.kamarád Západu dokud si nechal rabovat na jejich účet vlastní zem,když řekl dost Sarkozy ho nechal veřejně popravit!!!!!!!Co ti ty havlozblblo pořád není jasný?!!!!

      Vymazat
  17. Ak ste mali niečo proti Kaddáfimu preto bolo potrebné vybombardovať celú Líbyu?
    Od teroristu Kaddáfiho si Francúzsky prezident Sarkózy požičiaval prachy na volby? čo to počúvam?
    Teroristi sú vám dobrí ak vám požičiavajú peniaze na volebnú kampaň?

    Pokiaľ ja viem urezávať hlavy v Líbyi začali vaši pošukovia islamisti, ktorých ste podporovali videl som tie zverské linčovačky na vídeách. Vtedy takí ako vy urezávanie hláv zaživa obhajovali tým že si chudáci vytrpeli preto musia svoje obete za živa štvrtiť.
    Kaddáfi bol diktátor a držal hrdlorezov pod krkom a nikto odtial neutekal do Európy. Ludia si tam žili spokojne.
    Až kým NATO nezačalo bombardovať.
    Teraz je tam chaos a vraždenie a to je samozrejme lepšie ako pokoj a kľud za Kaddáfiho. Teraz odtiaľ utekajú milióny utečencov, ale to všetko je lepšie ako Kaddáfy na čele prosperujúcej Líbye.
    Samozrejme nič nemôže prosperovať kým to nie je vaše a vo vašich rukách.
    Chápem prečo musíte rozpútavať vraždenie a násili všade po svete kde vám to ešte nepatrí.

    OdpovědětVymazat
  18. Za Kadáfiho byla v Líyi životní úroveň lidí nejvyšší v Africe.Vyšší než v NĚMECKU a ostatních zemích.Kdo chce vědět tak ví.Po oznámení,že se zlatým dinárem odtrhne od dolaru byl nemilosrdně "demokraticky" zavražděn,země rozbombardována.Totéž byl scénář v krásné Sýrii.Kam vstoupí NATO a USA 50 let ani tráva neroste!

    OdpovědětVymazat
  19. 21:07
    Nesouhlasím s vámi,padesát let je to titíž sakra mírný odhad!!!!

    OdpovědětVymazat
  20. 21:07 Musím vas poopravit, kam vstoupí RUSÁK, tak tam tráva neroste 1 000 let. Ty bláboly, že USA napadla Sýrii myslíte vážně?? Pokud vím tak po Assádovi a ruských zločincu bylo v Sýrii zabito více jak 500 000 civilistu. Doufám, že před mezinárodním soudem se budou zodpovídat Putin společně s Asádem, za tuto genocídu, tak jako Srbský válečný zločinec Miloševič.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 21:07
      V dôsledki USA vojny s Irakom vznikol v Iraku Islamský štát a ten sa bojom rozšíril až do Sýrie a bol podporovaný vojensky USA priznal to aj sám Donald Tramp. Islamská armáda bola zástupnou armádou USA v Sýrii. Za vznikom Islamského štátu na území Iraku a potom aj Sýrie sú zodpovedné USA. Vyvolali tam nepokoje po zdražení potravín tzv. arabská jar, rovnako ako v Líbyi a v Egypte.
      Rusko prišlo už len hasiť požiar ktorý zapálili na Blizkom východne vojnou v Iraku bez mandátu OSN Američania.
      Tí by mali ísť pred súd v Háágu nie Rusko

      Vymazat
    2. 11:02 Nemáte pravdu, za prvopočátek vzniku Islámských bojovníku muže RUS, svojí desetiletou válkou v Afghanistánu, tam hledejte vznik toho svinctva.Ne USA, ale zase RUS.

      Vymazat
    3. 19;32
      A co ten amiokupant dokázal v Afghánistánu za 17let ty chudinko tupá????
      Kapitulace do rukou Talibanu,to je výsledek!!!!!Drž raději HUBU TYDÝTE!!!!!

      Vymazat
  21. 10,27
    TYKHLE TUEPEJ JSI OD PŘIROZENÍ NEBO TO MÁŠ NAPSANÝ OD AMIOKUPOANTŮ!?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sám jsi jen prostý dvojmolekulový shluk otravnýho putléria, těkavého plynu z lejnolíhně tohodle škaredýho Ugrofína - https://img1.liveinternet.ru/images/attach/c/8/101/878/101878923_94870352_694.jpg

      ve kterém by se ani ta tupost neměla kde projevit!

      Vymazat