Reklama

.

.

čtvrtek 22. srpna 2019

"Při rychlosti 2500 km/h": stíhačky Tichooceánské flotily provedly cvičnou bitvu ve stratosféře


Nikolaj Sokolov, Polina Poletajevová
23. 8. 2019     russian
Modernizované stíhačky MiG-31BM poprvé provedly cvičnou bitvu ve stratosféře. Oznámilo to Ministerstvo obrany RF. Během manévrů bylo prováděno zachycení potenciálního narušitele vzdušných hranic Ruska. Výcviková bitva probíhala v nadmořské výšce více než 20 km a při rychlosti 2500 km/h.


První cvičnou bitvu ve stratosféře provedli stíhačky MiG-31BM námořního letectva Tichooceánské flotily.

"Jeden z MiGů-31BM působil jako narušitel vzdušných hranic, který měl za úkol proniknout do ruského vzdušného prostoru maximální rychlostí ve spodních vrstvách stratosféry, projít stanovený mezník a vyhnout se možnému stíhání", uvedl náčelník tiskové služby Východního vojenského okruhu pro Tichomořskou flotilu, kapitán 2. třídy Nikolaj Voskresenský.

Cíl úspěšně zachytil druhý stíhací letoun MiG-31BM, přičemž podle podmínek výcvikového úkolu byl pilot nucen hledat nepřítele sám, bez zapojení pozemních systémů protivzdušné obrany. Po zachycení cíle piloti vypustili elektronické rakety dlouhého doletu vzduch-vzduch.

"Let byl uskutečněn rychlostí 2500 km/h ve výšce více než 20 km", zdůraznilo ministerstvo.

Uvádí se, že cvičení proběhlo na "praktickém stropu" možností stíhaček. Je to nejvyšší nadmořská výška, na kterou může letadlo vystoupat při zachování řízení a možnosti rychle vystoupat výš.

Během cvičení bylo uskutečněno celkem šest vzletů do stratosféry. Piloti si nadále osvojují novou leteckou techniku a zdokonalují schopnosti protivzdušné obrany, uzavírá Ministerstvo obrany Ruska.

Stojí za zmínku, že MiG-31BM je modernizovaná verze stíhačky MiG-31, která dostala vylepšený systém ovládání zbraní a nový radar.

Dodělávky, provedené v letadle, výrazně zlepšily jeho bojové schopnosti, sdělil RT zasloužilý pilot Ruska, člen prezidentské komise pro rozvoj letectva Jurij Sytnik.

"Jde o to, že vysoce přesné zbraně (které stíhačka nese, pozn. RT ) vyžadují vysoce přesné pilotování a několik dalších zaměřovačů. A právě tato dodělávka byla na MiG-31 provedena. A prakticky na stejném základě, na stejné platformě, jsme získali nové letadlo. Celkově jde o tutéž koncepci, jakou konstruktér MiG-31 zamýšlel, ale kvalitativně jsme získali letadlo o dva až tři řády vyšší", poznamenal expert.

Kromě toho podle vyjádření Sytnika může stíhací letoun zachytit nejen letouny a vrtulníky, ale také kosmickou techniku.

Průběh modernizace
Letecká složka ruské armády v současné době prochází modernizací. Podle Jurije Sytnika nejrozsáhlejší modernizaci absolvovaly bombardéry.

"Největší modernizace se týká strategických bombardérů Tu-95. Motory, podvozek, hydraulika zůstaly ze starého stroje, ale je jiná avionika, jiné zaměřovače, jiné možnosti pro přenos strategických zbraní, vypouštění raket z paluby letadla. Díky tomu všemu je letadlo "živější" na dobu nejméně 25-30 let. Modernizace se dotkla i letadel Tu-142", řekl.

Dopravní letoun Il-76 navíc obdržel nové motory. To podle vyjádření Sytina "zvýšilo vzdálenost doletu, snížilo spotřebu paliva a hlučnost" a také "se zvýšil okruh působnosti letadla".

Rovněž byl modernizován letoun Mig-29. "Stal se mobilnějším a začal vykonávat širší škálu úkolů", poznamenal expert.

Pravidelná cvičení

Dříve 15. srpna proběhlo v Kaliningradské oblasti cvičení námořního letectva Baltské flotily. Do manévrů se zapojilo více než deset posádek frontových bombardérů Su-24 a víceúčelových stíhaček Su-30SM.

Piloti absolvovali asi 50 vzletů, během nichž bylo nacvičeno více než deset taktických scénářů. Bylo mezi nimi krytí pozemních jednotek střelbou, zničení velitelských stanovišť, obrněných vozidel a živé síly protivníka, letecký průzkum a ničení vzdušných cílů.

Během cvičení bylo vypuštěno 200 neřízených leteckých střel, shozeno více než 50 bomb a bylo spotřebováno 800 30mm nábojů z leteckých kanónů.

9. července proběhlo námořní letecké cvičení Černomořské flotily Ruska. Letecké jednotky provedly pátrání a zničení výsadkového oddílu lodí potenciálního nepřítele. Piloti také nacvičili manévry obejítí prostředků protivzdušné obrany na lodích podmíněného nepřítele. Manévrů se zúčastnily frontové bombardéry Su-24 a těžké stíhačky Su-27 a také byly použity bezpilotní vzdušné prostředky.

Pro Novou republiku vybrala a přeložila PhDr. Vladimíra Grulichová

91 komentářů :

  1. ono je ten lidský faktor často limitující.Pokud by byly letouny ovládány pozemním personálem odpadne váha pilota jeho limity co se týká přetížení apod.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 👍 Sázíte na drony- viďte ? 👌🏻
      Při jejich použití si myslím lze skutečně zacházet do extrémů bez obav o svůj život ... Je to téměř jako hra ...

      Vymazat
    2. Rusáci nemají skutečné drony. Nemají ani lidí kteří by je vyvinuli ani obslužný personál. To už Irán nebo Saúdi jsou jiná klasa. Taky jsem viděl celkem slušné kousky u Indonésanů a Malajcu. Taky Brazílie a Čile se už ukázali. Dokonce jsem viděl jeden koncept u Nigérie, ale zatím jen prototyp. Až to najdu, dám k dispozici, budete zírat.

      Vymazat
    3. Are you sure, US slave.

      Vymazat
    4. Anonymní23. srpna 2019 14:47
      Možná by Vás zajímalo, že se vyrábějí také u nás. Babiš je propaguje.
      Ale v kapitalismu není problém vyrobit, je problém prodat. Trhy si blokují mocnosti. P.K.

      Vymazat
  2. Uráááá!!!
    A co my s tím tady?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikdo tě to nenutí číst na mainstreámu budou „skvělé informace" pro tebe.

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    3. Aby sis spolu s tvými soukmenovci liberasty uvědomili, že dostanete na prdel...

      Vymazat
    4. Mig31 to je jakože co za srandu? Toe chcete rozesmát? Vždyť z toho jsme si dělali prdel už na vojenské katedře :D

      Vymazat
    5. 14:43
      Ty sis dělal prdel tak maximálně s Jandou navzájem, trubko.

      Vymazat
    6. Vy jste si na vojenské katedře dělali prdel z nejvýkonnějšího létadla současnosti.
      Asi dost dobrá škola.

      Vymazat
    7. Anonymní23. srpna 2019 14:43 :: a ty jako víš, co to je katedra ??

      Vymazat
  3. Skvěle je třeba být připraven k boji už žádný blitzkrieg se konat nebude.

    OdpovědětVymazat
  4. https://www.idnes.cz/technet/vojenstvi/pakt-molotov-ribbentrop-rusko-nemecko-vyroci-ruda-armada-wehrmacht.A190822_131853_vojenstvi_kuz

    OdpovědětVymazat
  5. Rusove se zblaznili a predbihaji svet velkou rychlosti..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To US průzkumný letoun SR-71 BlackBird dosáhl již v 70. letech své maximální rychlosti 3529.56 km/h.
      Byl konstruován tak, aby mj. i jeho drak (plášť) odolával vysokým teplotám při tak rychlém pohybu atmosférou, byť i jejími horními vrstvami.
      k přečtení zde: https://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_SR-71_Blackbird

      Vymazat
    2. Pořád čtu jak Molotov a Ribbentrop podepsali dohodu, ale moc se nepíše, jak nás celý demokratický a svobody milovný Západ hodil Hitlerovi.

      Vymazat
    3. 9:08
      Nechal pro ně bezvýznamnou zemi Hitlerovi aby zachránil mír.
      A víš co je na tom nejsměšnější? Že právě ti samí idioti jako ty, kteří obviňují západ, že nás zradil a někomu předhodil, by sami, rádi a bez mrknutí oka zradili a předhodili Rusům Ukrajinu a spojenecké pobaltské země.

      Vymazat
    4. Typická demagogie hodná blba 9:25. Rusko nikoho anektovat nechce. Zato tvoji Amíci, to jsou celosvětoví paraziti, kteří musí mít armádu a námořnictvo všude po glóbu, aby kroutili ruce neposlušným státům.
      Západ nás zradil v Mnichově, zradí nás kdykoli v budoucnosti. Už jen ta Charta NATO a její 5. článek hovoří za vše. To si laskavě uvědom, troubo, než tu zase budeš troubit ty propagandistické nesmysly.

      Vymazat
    5. A kto im ich predhadzuje vašnosto?
      Na Ukrajine je jediný problém náckovia a fašisti ktorých USA ideologicky využili k postaveniu Ukrajiny proti Rusku. Následne sa rusi žijúci na Ukrajine vzbúrili a postavili proti tomu sa nemožno čudovať.
      NATO sa serie všade a tlačí na Ruské hranice toto je hlavný problém tak v Pobaltí ako aj na Ukrajine. A napokon priklonení k západu sa Ukrajina dostala do poriadnych ekonomických sračiek a je zadĺžená po uši že sa z toho ani za 100 rokov nedostanú. Ešte aj plynové trubky privatizoval ten americký pes Biden a kto nakúpil úrodnú pôdu na Ukrajine. Donbas už bol tiež rozparcelovaný privatizéry zo západu však utreli hubu preto ten zúrivý štekot proti Rusku. Ukrajina bola prirodzenou Ruskou zónou a nárazníkovým pásmom. Malo to tak ostať a bol by pokoj. Nemali tam USA organizovať násilný prevrat.
      Keby niekto zorganizoval násilný prevrat proti ich vláde hocikde na svete budú kvičááť o demokracii a ľudských právach. Pritom sami ľudské práva pošlapávajú všade kde sa len dá aby mohli kradnúť a privatizovať zdroje.

      Vymazat
    6. Ten anonym 9:25 je dokonalý blbeček. Pardon, ale jinak si to nedovedu vysvětlit. Vždyť téměř celá dnešní Ukrajina není nic jiného než Rusko. Copak nezná zeměpis a historii?

      A kdo by stál o Pobaltí - chudé a vylidněné země?

      Vymazat
    7. 9:33 Rusko nechce nic anektovat? Vdyť už anektovalo, KRYM hlupče a pokud by nebyly pobaltské státy v NATU tak už je zase dávno připojil k rusku jako zločinec Stalin. Rus neustále nějakým cvičením ukazuje světu svaly, ale chudák neví, že to je max. muší váha.Rusko se každým dnem stává více a více fašounským státem a největší podíl má na tom jejich vudce Adolf Putlerovič.

      Vymazat
    8. Je vidět, že jste jen NATOvskou propagandou zpracovaný bezmozek.
      Krym podle mezinárodního práva přešel do Ruské federace legálně po splnění všech nutných náležitostí - volby referendum atd.
      Tak už s tím Putlerem a ostatními svými stupuditami dejte pokoj.

      Vymazat
    9. 12:11

      Ale vždyť má pravdu. Kdo jiný vojensky zabral jiné území? Není to jen Krym, ale i Donbas a část Gruzie, část Moldávie, část Polska a Litvy, část Japonska, část Číny, zabrali území Čečenské tepubliky, Dagestánu, Ingušska a severní části Osetie. Podobně je na tom Cossackia. A taky území, které patří Finsku. Teď se cpou i do Sýrie a do Venezuely. A to nemluvím o neustálém zasahování do vnitřní politiky států jako je Bělorusko, pobaltské státy, Kavkaz, Kyrgyzie, Kazachstán, Tádžikistán, ... Tak o čem to pořád točíte?

      Vymazat
    10. 12:11 Už jsem si zvykl na ty vaše prokremelské výlevy,Krym byl Rusem sprostě ukraden.To říká celý civilizovaný svět mimo zaostalého Ruska a několik málo zoufalcu jako vy. TY VAŠE VOLBY POD TISÍCI RUSKÝCH " DOVOLENKÁŘU " SE SAMOPALY NA KAŽDÉM ROHU, NO TO BYCH ASI TAKY VOLIL TOHO OKUPANTA, ABYCH VYŠEL Z TOHO ŽIVÝ. A co je podstatné, Rusko tímto zločinem ztratilo ve světě vše,hos. kontakty G8, vážnost,kredit, nikdo je nechce za partnera. Putler prostě ztratil více, než získal.A Rusko dnes chudne jako nikdy před tím.

      Vymazat
    11. Hmmm Rusáci, nevadí vám, že váš miláček bombarduje dětské nemocnice, krade cizí území a sestřeluje dopravní letadla? Vy jste masochisti, co si klidně vpustí do země okupanta a ještě mu poděkují. Ba ne! Tohle není jen masochismus to je vlastizrada. Právě díky vám jasně vidím, jak je potřeba amerických základen, protože vy byste byli schopni sem ty Rusáky znovu pozvat. Fuj!

      Vymazat
    12. Poděl se o sladké tajemství, zmrdíku, kdepak se nachází ta tvoje Cossakie ?

      Vymazat
    13. 20:33

      Divím se, že Čechomužik neví, oč se jedná. Rusko nemá přístup k Černému moři. Celá tato oblast, včetně Soči, ale i Krasnodaru, Stavropolu... až k Volze, je Cossackia a patří Ukrajině. K tomuto území patří i Rostov a Stalingrad.

      Vymazat
    14. 12:11 rusko má svoje národné a ekonomické záujmy tak ako USa v celom svete tak sa nerozčuluj. Rusko má za USA ktoré sú v tejto taktike jedničkou čo doháňať. Rusko musí byť asertívnejšie a vytlačiť amíkov od svojich hraníc a preto budú aj oni budovať svoje vojenské základne vo svete a právom, tak sa s tým zmierte. Rusko nezastavíte. Práve Trump navrhol prijať Rusko do G8:-)

      Vymazat
    15. 9::49 kde máš mozek? Ukrajina je suverení stát, který vznik po rozpadu SSSR stejně jako Češi a Slováci po roce 89. Historické aspekty a narážky, co se týče Ukrajiny jsou výsledky propagandy blborusů, co neunesou rozpad impéria zvané CCCP. Státy v Pobaltí jsou ekonomicky ve skvělé kondici a to díky, že SSSR rozpadlo. Lžeš a přitom seš blbej.

      Vymazat
  6. rád by som poznamenal, že Itlerov NSDAP boli socialisti - tss ...síce nacionálny, ale socialisti, tá podoba s istým ...... first .... no - to 1:11

    OdpovědětVymazat
  7. Na názvy nedej, bratře. Ti, co se scházejí v Praze na Václaváku a na Letné, nadávají prezidentovi a předsedovi vlády, nechtějí uznat výsledky voleb a chystají puč, si také říkají "demokraté". Říkám, na názvy nedej, bratře.

    OdpovědětVymazat
  8. Konání ruských VKS je konzistentní se skutečností, že US huni a jejich vazali pro své mocenské cíle tuze rádi útočí na nepřipravené a slabé.
    Jen riziko odpovídající odplaty a přiměřená (obranná či útočná) síla protivníka může ty US huny odradit od případné agrese.
    Grenada, Jugoslávie, Irák, Libye, Jemen, Sýrie aj. nechť jsou příkladem a připomínkou ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na přelomu tisíciletí bylo Rusko slabé jako čajíček a nikdo, NIKDO! na něj nezaútočil ani se o to nepokusil, dokonce o tom nikdo ani vážněji neuvažoval!!!

      Opluštile, běžte s tou vaší primitivní rusáckou propagandou víte kam!

      Vymazat
    2. Re (08:51):
      Ano, Rusko bylo před dvaceti lety silně oslabeno. Vrcholné řízení státu i ekonomika v úpadku, společnost silně rozvrácena, SSSR po rozpadu.
      Rusko však stále drželo svůj jaderný potenciál, kterému US huni a spol. docela rozuměli a rozumí i dnes. Na zemi i pod vodou ...
      To ty bezbranné země - od Grenady po Sýrii - takové štěstí podložené přesvědčovacími argumenty, se kterými by ani ke stolu usedat nemuseli, neměly, vypatlanče.

      Vymazat
    3. 8:51 vytrháváš ze souvislostí. Rusko bylo slabá a OKUPOVANÉ - v každé důležitější kanceláři seděl vedle Rusa i americký "poradce". Američané v éře opilce Jelcina v podstatě ovládali Rusko a nepotřebovali k otmu armádu. Navíc se jim podařilo rozkouskovat SSSR na prvočinitele.. Bez armády pomocí zkorumpované věrchušky, které místo komunizmu začala propagovat nacionalizmus a na vlně nacionalizmu se opět svezla k moci.

      Primitivní propagandou jsi prosycený ta, hlupáčku 8:51.

      Vymazat
    4. Pro 8:51
      Jste choromyslný rusofóbní primitiv nebo vykolejený troll? Ale to je jedno. Pravdou je, že nebýt Putina a jím k účinné obraně připraveného Ruska, dávno by obyvatelé střední a východní Evropy jako obětovaný koanonefutter šlapali ukrajinské bláto v další velké válce západních parazitů proti Rusku.

      Vymazat
    5. Vymaštěný ruský poskoku, Opluštile, takže k čemu jsou vlastně ty jejich Armaty? K čemu jsou ty Su 57? K čemu jsou ty jejich lodě a ponorky? K čemu byla vlastně dobrá tahle cvičná bitva? Stačí přece vlastnit atomovky! Jsi opravdový blb.

      Vymazat
    6. 9:13
      A to se vám v noci zdálo nebo to píšou na Sputniku? Nebo jak jste na tu hloupost přišel?

      Vymazat
    7. Co se rozčiluješ na Opluštila, americký bezmozku! Válce, vojsku a armádě nerozumíš, píšeš chujoviny a šíříš nenávist.

      Rusko nemá v plánu nikoho napadnout. Podle toho vypadá i jejich armáda, i jejich obranný rozpočet.

      Rusko jen hájí svoje obranné pozice, své partnery a ruské menšiny v zahraničí, když jsou napadeny. NA to potřebuje efektivní, dobře vyzbrojenou, byť malou, armádu.

      Jestlipak vůbec víš, americký bezmozku, kdo nejvíc ohrožuje Rusko, kdo to veřejně prohlašuje, kdo vede protiruskou propagandu, které předznamenává válku?
      Kdo?

      Vymazat
    8. 8:51 áno rusko bolo slabé a USA zmetkovia si mysleli že ho rozoberú zvnútra na súčiastky, ale prišiel Putin a urobil im čiaru cez rozpočet. No i napriek tomu sa USA armáda ďalej tlačí na ruské hranice preto musí Rusko silnieť a napokon poraziť USA hegemóniu vo svete.

      Vymazat
    9. Pozor, soudruh Opluštil je starý válečník, zelený mozek, politruk co vrážel vojákum ty rudé nesmysly o rusku do hlav a holt ho to drží do dnešních dnu, zvracet tady ty naučené ruské bláboly.Vždyť se zučastňuje debat na SPUTNIKU a tam je přece ta pravá ruská pravda. Dědek bláznivej

      Vymazat
    10. Soudruzi Rusaci, váš miláček rozpoutal dvě světové války a stovky lokálních jen ve dvacátém století. To vám nevadí? Zjevně si myslíte, že je úplně v pořádku vyvraždit půl miliardy nevinných lidí a nechat se za to oslavovat.

      Vymazat
    11. 15:22 no ,ty tedy musíš být hodně velký kretén

      Vymazat
    12. Půl miliardy.. hm, a není to nějak málo AP ?

      Vymazat
    13. 20:34

      Vám přijde 500 milionů nevinných bytostí málo? Co jste to za člověka?

      Vymazat
    14. Amíkom nebolo lúto 6 miliónov Vietnamcov ktorí zgegli na následky ich vojny s maličkým Vietnamom.
      Čo to bolo pre nich 6 miliónov nič. A keď to pre nich nebolo nič prečo by sme sa mali my niečomu ešte čudovať? A ďalších 7 miliónov v Kórei skrátka sú to zabijáci a pôjdu za to zo svojími nakradnutími miliónmi a miliardami do neba a my všetci čo sme nekradli a nevraždili pôjdeme do pekla. Tak to vyvolení naplánovali. Lebo kto nemá na úplatky ani do neba sa nedostane taká je toto demokracia:-(

      Vymazat
    15. 23:33
      Za Vietnam plně zodpovídají Rusové, to je jejich vizitka. Zeptejte se kteréhokoliv Vietnamce.

      Vymazat
    16. 6:38 - no ty jsi mi pěkně vypečený lhář. Že tě huba nepálí! Vietnam je záležitost imperiálního Japonska, pak Francie a nakonec Spojených států amerických. Všichni tito jmenovaní si chtěli hrát na pány této země. Jeden po druhém prohráli. Nejodporněji se v zemi chovali Američané a také po nich zůstaly i největší materiální i lidské ztráty. Jen hovado či syčák může prohlásit, že za Vietnam mohou Rusové! Opravdu jen podlý blb.

      Vymazat
  9. https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/rusky-historik-andrej-zubov-putin-meni-historii-jeho-rozpina/r~1f6783bcc4d911e9b7740cc47ab5f122/

    OdpovědětVymazat
  10. Stručně jeden příběh.
    Někdy kolem 60tých let sestřelila sovětská armáda výzvědný letoun U 2 s pilotem Powersem. Zanedlouho poté udělaly to samé s druhým výzvědným letadlem.

    Proč to uvádím, když je to veřejně známo?

    Tak proto, že USA NEVĚŘILY A ANI NEVĚDĚLY, že sovětská armáda je toho VŮBEC SCHOPNA!!! Proto následoval letoun druhý, s tím samým výsledkem - sestřelem.
    K přiznání došlo až za dlouhou dobu a to jen díky tomu, že zpráva "náhodou unikla" z tajných materiálů.

    OdpovědětVymazat
  11. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přitom okupuje území, kteréu vůbec nepatří a hraje si na velmoc. Sere mě, když vidím, jak chce určovat pravidla v Eurasii. Tento projekt má budoucnost, ale BEZ RUSKA!! Takže abychom docílili úspěchu, Rusko musí jít doprdele.

      Vymazat
    2. Anonymní23. srpna 2019 11:40
      „Tak co chtějí někomu dokazovat: AMATÉŘI.“
      Oni chtějí dokazovat, že jsou připraveni se bránit, to snad není těžké pochopit. Zatím to dokazují profesionálně, neboť se ještě nikdo neodvážil, je vojensky napadnout. I když po všech dalších stránkách jsou terčem útoků, od celého západu. Po stránce ekonomické, jsou vystaveni sankcím, po stránce propagandistické, jsou trvale osočování z každé špatnosti, kterou zorganizovaly západní tajné služby, po stránce finanční, byli odstavování od mezinárodních fin. systémů, po stránce politické, jsou vylučováni z mezinárodních organizací. Ten poslední krok, vojenský útok, je na spadnutí, pokud Západ usoudí, že by jeho ztráty mohly být přijatelné. P.K.

      Vymazat
    3. Anonymní23. srpna 2019 14:41
      Pozoruhodný názor, co si představujete pod tím „jít doprdele“? P.K.

      Vymazat
    4. 14:56

      Státy taky zanikají, toho jste si nevšiml? Ty státy, které neplní svoje poslání, které jsou skrz naskrz prohnilé, anebo které terorizují své okolí, ty obvykle jednou skončí. Je jen otázkou krátkého času, kdy se tak stane s Ruskem. Je to nevyhnutelnost. Teď se tam chopil moci diktátor, ale všeho dočasu. Stalin si taky myslel, že jeho monstrózní říše přetrvá, a kde je tomu konec. Gruzie schválila americké vojenské základny. Stejně tak i státy Střední Asie. Japonsko má myslím ve vztahu k Rusku jasno už několik staletí a nemusíme mluvit o Ukrajině, Estonsku, Litvě, Lotyšsku, Polsku, Rumunsku... atd. Stačí vyckaz, až to bude praskat a trochu tomu napomoct. Nový diktátor se už neobjeví, protože toho mají všichni plné zuby.

      Vymazat
    5. 14:52 Oni dnes nemusí nic nikomu dokazovat. Co by chtěli chránit tu svoji zaostalost,chudobu, chlastem prolezlou zem? to nikomu za válku s Rusem nestojí. A Moskva není Rusko. Kdo by živil tu chamrať línou. Pokud by někdo chtěl Rusko okupovat, tak by to udělal v 90 letech a něčekal na dnešek kdy se zmátořil. A za ty všechny sankce a ostaní "" příkoří "" jak popisujete, si muře pouze Rus sám, svojí anexí Krymu, tam to všechno začalo.Před dvěma dny tady nějaký zoufalec psal, že se opět Rusko vrátí do G8, dnes po tom blábolu neštěkne ani pes, až vrátíš Krym, tak potom se rozmyslíme. Kulový Putine, kulový.

      Vymazat
    6. 15:44

      Ta země překáží projektu Eurasie, překáží arktické cestě a rozvoji Arktiky, zabírá příliš mnoho velice lukrativních zdrojů, především kvalitní vody a půdy, proto by se to mělo v nejbližších letech nějak vyřešit. A to docela rychle, protože na dveře klepe Čína. Vyhnívání může trvat dlouho a tolik času nemáme. Takže se bude muset udělat pár zákroků, aby se to konečně zřítilo, pokud možno bez většího otřesu. Nejlíp aby to udělali vlastníma rukama, a už se na tom pracuje. Líná chátra se může taky využít, prostoru tam je dost, jen se to musí početně zkorigovat, vhodně namixovat a dát tomu řád. V žádném případě to nelze nechat na místních satrapech, proto bude potřeba poměrně značné množství schopných lidí, kteří by zvládli řízení "kolonizace", jelikož se jedná o ohromné prostory a poměrně velký počet lidí. Byl jsem v Rusku asi třikrát. Je to země pěkná a má budoucnost, jenže bez Rusáků.

      Vymazat
    7. Anonymní23. srpna 2019 15:19
      Nepochopil jsem, kdo má plné zuby, jakého diktátora. Byla řeč o Rusku a tam je volený prezident. Ten má v zemi takovou popularitu, že je opakovaně volen. Jeho popularitu mu můžou západní politici jen závidět, což asi dělají. Také je populární u občanů Krymu, který se k Rusku referendem připojil.
      Estonsko, Litva, Lotyšsko, se staly prosperujícími státy, jenom díky SSSR. V dnešním liberalismu, jenom skomírají a lidé opouštějí zemi. Ukrajinci si rozvrátili zemi vlastní blbostí a protiruskou propagandou. Jejich názory, podobně jako Vaše, nemůže brát nikdo vážně. Poláci jsou takový rozervaný národ, který má možná větší problémy s identitou, než Rusové ve svých pláních. Středoasijské státy mají k Rusku stále blízký vztah, i když jsou v některých americké základny. Japonsko tváří v tvář čínské hrozbě, bude velice rádo, za ruské přátelství.
      Rusko je příslibem prosperity Evropy. Němci to již začínají chápat. P.K.

      Vymazat
    8. Anonymní23. srpna 2019 15:44
      Vidím, že jste bystrý chlapec a neuniklo Vám, že se Rusko za Putina „zmátořilo“. Možná, že jste s tím jeho odepisováním, trochu přestřelil.
      Nevím, co Vás opravňuje, dělat falešného mluvčího, občanům Krymu. Oni si přejí zůstat v Rusku. P.K.

      Vymazat
    9. Anonymní23. srpna 2019 16:12
      Vy budete nějaký student pokročilých studií o afrorůžové EUrobudoucnosti. Jinak byste věděl, že celá střední a východní Evropa je zkolonizovaná. Jenom silné Rusko tomu vzdoruje. Proto proti němu kolonizátoři štvou své kolonie. Pokud by se jim to podařilo, současný liberalismus by se okamžitě stal otevřeným fašismem. Podobně držel SSSR na uzdě, západní kapitalismus. Po jeho pádu se systém změnil k nepoznání. Je v našem zájmu podporovat Rusko a spolupracovat s ním. Lepší vzpruhu pro naši ekonomiku, široko daleko, není vidět. P.K.

      Vymazat
    10. 17:07 O jaké hospodářské vzpruze ze strany Ruska hovoříte? Co se v dnešním Rusku mimo zbraní vyrábí na určité urovni, já o ničem nevím. Žádné věci pro domácnost, elektro, zahr. technika, auta , potraviny no prostě nic. Ať zustane Rusko tam kde dnes je, nikdo ho k životu nepotřebuje, dáme prst a dál to všichni známe.
      Rusko ať si raději hlídá Sibiř, Číňan si tam dnes dělá co chce.Podplacení tamní gubernátoři dovolí Čínské mafii vše. Ty požáry má na svědomí taky Číňan, no čas ukáže.

      Vymazat
    11. 16:44 Slušný blábol, všichni Rusku ubližují, ale Rusko je hospodářsky všechny vytáhne nahoru. HM dobrý canc. A ta podpora Putina byla vidět před několika dny , při demonstracích, tam demokracie brečela, ona vlastně v Rusku žádná NIKDY nebyla a není, co vašnosto.A tu Urajinu, rozvrat má na svědomí Rusko, jednou zaplatí i s UROKY.

      Vymazat
    12. 17:07

      Ano, mám dvě university, doktorandské studium, postgraduál z ekonomie a ovládám tři jazyky. To vaše "silné Rusko" mě silně pobavilo. Pane, liberální hodnoty a globalizace si konečně proráží svou cestu, a jak se jednoznačně ukázalo, jsou jediným východiskem. Je úplně jedno, co si myslíte, vývoj jde svým tempem, které se neustále zrychluje. Budoucnost má hnědou tvář, duhové tričko a nemluví rusky.

      Vymazat
    13. 16:44
      Bez urážky, vy vůbec nevíte, o čem mluvíte. Pobaltí bylo vyspělým územím s hanzovními městy, které byly branami do Rusi. Ten rozdíl, obzvlášť dnes po 30ti letech samostatnosti, přímo křičí, zvlášť, když překročíte hranice mezi Ruskem a třeba Estonskem.
      Polsko je úplně mimo mísu, a to, že Japonci se nemusí s Číňany, ještě neznamená, že spolu nevychází. Byznys je byznys a tomu oba dobře rozumí. Potřebují se navzájem.
      Ovšem koho ani jeden nemusí, to je Rusko. Ty čínské tanečky mají svůj důvod, ale otázka na Rusko v Číně vyvolá jen úsměv anebo mávnutí rukou. Případně vůbec nepochopí, proč by se měli o Rusku vůbec bavit. Čína považuje Sibiř za svoje dočasně okupované území, včetně Arktiky, podobně jako Japonci považují za svoje Kurilské ostrovy a celý Dálný Východ. Tak prosté to je.
      A se Střední Asií jste taktéž úplně mimo. Možná by vás překvapilo, a já dobře vím o čem mluvím, jak moc tyto národy Rusy nesnáší. To samé kavkazské republiky, to samé Pobaltí, to samé Ukrajina. Jen Lukašenko ještě nehodil ruské věrchušce rukavici s tím, že jde budovat základny s USA. Je zajímavé, že celý post sovětský prostor má o uzurpatorovi a agresorovi naprosto jasnou představu. A co je na tom nejzajímavější, ne že by se vysloveně báli, ale oni Rusy pohrdají. Hnusí se jim.

      Vymazat
    14. 17:34

      Tam se nevyrábí ani zbraně, vždyť většinu projektů ukradli, kvalita mizerná, konstrukčně zastaralé a skoro všechny komponenty dováží. Dokonce celé komplexy. Například motory pro ně vyrábí Indie, Íran a Ukrajina. Nemají kompozitní materiály ani je neumí zpracovat. To se dělá v Číně, která se kvůli sankcím tohoto kšeftu vzdala. Elektroniku dováží taktéž z Číny a ještě z Malajsie, programové vybavení je z Indie a Pákistánu.
      Konstrukčně se jedná o zastaralé projekty USA, k nimž se nějak dostali během 80.let. Ovšem dnes jsou už pasé. Tomu také napovídá neuvěřitelné množství fatálních nehod, a zjevně z těch bombastických projektů, co ten jejich ataman minulý rok vytroubil do celého světa, zbyde jen okleštěný "kindžal" a i to omezené množství. Taktéž "kalibr" je v kýblu, jelikož Ukrajina zastavila dodávky součástí motoru.
      Tuhle bídu zaplatili pětiletou produkcí ropného těžebního průmyslu, přičemž ani tu si neumí sami vytěžit.
      Co se týká Číny, ta už vlastní celý zabajkalský kraj se všemi zdroji, což znamená nejen ohromné lesní plochy, ale pětinu zásob pitné vody, kterou vyváží potrubím na jih, polovinu zlatonosných dolů na Kolymě, polovinu území s černozemí, třetinu budov v Moskvě, Petrohradu a dalších městech, a opci na celé severomořské pobřeží Ruska.
      Co byste chtěl od země, kde je 34% negramotnost.

      Vymazat
    15. Anonymní23. srpna 2019 17:44
      „Ano, mám dvě university, doktorandské studium, ..“
      To by mohla být sorošova Středoevropská, co mazala z Budapešti do Vídně a potom možná ta New Yorská, což je prý liberalistický VUML. Ten doktorát jste mohl získat nejspíš za téma: Kalergi promlouvá k současnosti.

      „.. liberální hodnoty a globalizace si konečně proráží svou cestu, a jak se jednoznačně ukázalo, jsou jediným východiskem.“
      To by mě zajímalo, pro koho je ta přežilá liberalizace východiskem. Pro občany demokratických států jistě ne.

      „Budoucnost má hnědou tvář, duhové tričko a nemluví rusky.“
      To je možná budoucnost západní Evropy, jestli se nevzpamatují. My snad ještě máme možnost se takové budoucnosti vyhnout. Je třeba se distancovat od té koloniální a hnědnoucí západní Evropy a učit se Rusky. P.K.

      Vymazat
    16. Anonymní23. srpna 2019 17:26
      „Co se v dnešním Rusku mimo zbraní vyrábí na určité urovni, já o ničem nevím.“
      Pane Vy jste hlupák, čím Vás ten Soroš bulíkuje? V kapitalismu jsou základem trhy. Kvůli nim se vedli imperiální a koloniální války. A Rusko je ohromný nenasycený trh a má čím platit. Co naše ekonomika potřebuje více? Navázat přímý kontakt a ne přes Německo, které shrábne většinu marže.

      „Ty požáry má na svědomí taky Číňan, no čas ukáže.“
      Číňan tam těží dřevo desetiletí, žádné požáry k tomu nepotřebuje. Stačila mu zkorumpovaná ruská byrokracie. Ale možná se časy mění. Ale je to taková „jistota“, jako že s Novičokem řádili v Anglii Rusové. P.K.

      Vymazat
    17. Anonymní23. srpna 2019 17:34
      Podpora Putina je vidět při celonárodních volbách. Ne, při nějakém mítingu nějakých křiklounů.
      Podobné to je u nás s prezidentem Zemanem. Nějací chvilkaři nepředstavují vzorek celé naší společnosti. Ten mnohem více představují volby. Oni v té Moskvě, i v té Praze, by chtěli svojí halasností zvrátit výsledky demokratických voleb. Nemají mé sympatie. P.K.

      A tu Urajinu, rozvrat má na svědomí Rusko, jednou zaplatí i s UROKY.
      Klidněte hormony, přestáváte být srozumitelný. Jste jako vždy vedle, ekonomiku si za hecování EU, od Ruska odpojila Ukrajina, ne naopak. Ale EU její ekonomiku nepodpoří, sama potřebuje vyvážet. EU Ukrajinu pouze zadlužila a roz..privatizovala. P.K.

      Vymazat
    18. Anonymní23. srpna 2019 18:00
      Nechci zabředávat do vychvalování Ruska. Už jsem uvedl, proč ho potřebujeme. Je v našem zájmu, mezinárodní mocenská rovnováha a jsou v našem zájmu, přímé obchodní kontakty s Ruskem. To je vše, od toho se ostatní odvíjí. Snaha Západu, Rusko zlikvidovat, není v našem zájmu a nechápu, jak někdo může hýkat nadšením, že bude Rusko zničeno. P.K.

      Vymazat
    19. Bla, bla, bla... A co je na tom nejzajímavější, ne že by se vysloveně báli, ale oni Rusy pohrdají. Hnusí se jim
      Chi chi. Ukrajincům se hnusí Rusáci, to je možné, u nich je možné cokoliv.
      Ale ve výkopu u nás Rusové nemakají, ale cigáni a právě ty elitní Úkáčka. Tak ať si to užijou.
      Co vím, tak Rusáci se vyskytují hodně na Vinohradech, Úkáčka v zablešených ubytovnách. Zablešených od nich.

      Vymazat
    20. 20:36

      Už vám bylo vysvětleno, že Rusko nikdo nepotřebuje, a jestli je nekolonizuje Západ, udělá to Jihovýchod. Lidé s 34% negramotností nemají na to, aby se stali centralistickou zemí Eurasie.

      Podpora Putina při posledních volbách byla 19%, protože 52% nevolilo. Dnes by nešlo k volbám 70%. Opozice má stále stejný počet příznivců, přičemž prozápadním liberálům preference stoupají. To ukázaly obří demonstrace v Moskvě a všech větších ruských městech. Takže Putinův propad je FATÁLNÍ. Všichni demonstrující vědí, že tato země bez kvalifikovaného vedení ze Západu nemá šanci. Proto by mělo být Rusko prodáno, rozděleno na menší části a spravováno zvenčí. Mimořádně důležitá je i skladba obyvatelstva, takže je bezpodmínečně nutné, aby se snížil počet obyvatel a doplnil z tradičních migračních zemí s vysokou fertilitou.

      A ano, za Ukrajinu zaplatí. Prozatím je účet na arbitráži na $1500 miliard.

      Rusko nevyrábí žádné vlastní zbraně. Jen lepí dohromady z opajcnutých výkresů a dodaných součástek. I to špatně. Již stihli zamořit celou Skandinávii a vymlátit si tzv. "vědeckou" základnu.

      A bohužel pro vás, liberalismus a globalizace je jediný směr, který má šanci. A ten také zvítězí!

      Vymazat
    21. Anonymní23. srpna 2019 21:04
      „Už vám bylo vysvětleno, že Rusko nikdo nepotřebuje,“
      Nic takového mi vysvětleno nebylo. Ptal se někdo Rusů? A jak jsem Vám již vysvětlil, i střední Evropa Rusko potřebuje.

      „.. a jestli je nekolonizuje Západ, udělá to Jihovýchod. Lidé s 34% negramotností nemají na to, aby se stali centralistickou zemí Eurasie.“
      To vypadá na spor mezi Clintonovci a globalisty. Nestojím ani na jedné straně. Clintonovci představují válku s Ruskem, globalisté nějakou rafinovanější likvidaci Ruska a islamizaci Evropy. Silné Rusko, je pro nás nejlepší vývoj. Zatím se drží a nejspíš udrží. P.K.

      Vymazat
    22. 21:36

      Vy máte něco proti Islámu? To vypadá na nějaký xenofobní útok proti největší cennosti Evropanů. Myslím, že byste si měl dobře rozmyslet, co říkáte, protože útoky na svatý Islám se nemusí brát vždy s pochopením.

      Vymazat
    23. Většina příspěvků v této "diskuzi" se vykazuje znaky šíření "předsudečné nenávistí", což je podle ministerstva vnitra trestný čin!!!

      Především jde o citové výlevy rusofobů a ukrajincofobů a výpadů proti tzv. Chazarům.

      Vymazat
    24. Anonymní24. srpna 2019 6:34
      „Vy máte něco proti Islámu?“
      Neuvedl jsem nic proti islámu, ale jsem proti vnucené islamizaci Evropy.

      „To vypadá na nějaký xenofobní útok proti největší cennosti Evropanů.“
      Možná, že máte pravdu. Mohl byste tedy upřesnit, co je tou „největší cenností Evropanů“, abych se toho příště vyvaroval? P.K.

      Vymazat
    25. 8:01 Dvořáku a co vaše šíření myšlenek sockomunismu, to není trestné. Fašismus, nacismus, komunismus, socialismus jedno jest. Šíření těchto ideologii je trestné. Vy jste šiřitel nenávisti proti všemu Západnimu, tak pozor si dejte vy !!!

      Vymazat
  12. 11.40
    Tvé přání je otcem myšlenky, ale sám tomu co píšeš vlastně nevěříš. Takže jen plníš úkol a trolíš trolíš trolíš. Jinak bys takovou kokotinu nevyplodil.
    Zdar

    OdpovědětVymazat
  13. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  14. 15:44
    Zajímavá analýza, očividně velmi sečtělého, zcestovalého, zkušeného a vzdělaného politologa ovládajícího minimálně 3 světové řeči, včetně ruštiny a angličtiny, který strávil v Rusku několik let. Dosti úsměvná je zmínka o "anexi" Krymu, doplněná perličkou "...až vrátíš Krym!", což je známka syndromu VRM - Vymytého, Rusofobního Mozku nebo mozku degeneráta.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A ještě hodně rádi vrátí. Plus zaplatí za ušlý zisk a zplundrování země.

      Vymazat
  15. https://www.youtube.com/watch?v=cP0f1_f8nuc&feature=youtu . F-35 není připraven bojovat.Podobné problémy jako 737 MAX.
    Stovky letadel Boeing 737 MAX zůstanou zřejmě uzemněny déle, než se čekalo. Americký úřad zodpovědný za certifikaci letadel našel při testování další problém s výškovým stabilizátorem. Nový nález prý nesouvisí se smrtelnými nehodami a chybou systému MCAS, kvůli které mají letadla od března zákaz letu.
    Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/technika/boeing-737-max-nova-chyba-faa-vyskovy-stabilizator.A190627_092654_tec_technika_pka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 17:37
      Pokud vyrábíte 5862 letadel jenom tohoto typu ročně, a neustále inovujete, občas se stane nějaké nedopatření. To se promptně vyřeší.
      Nemějte péči, Seattle už pár týdnů běží na plné obrátky, nová letadla jsou již u svých majitelů, a všechna dosud vyrobená letadla tohoto typu se na přilehlých parkovištích postupně upgradují a prodávají. Koncem září by mělo být vyexpedováno poslední.
      Možná byste měl podobně rozvinout analýzu o těch ruských "letadlech" , třeba Sukhoi SSJ, Těch vyrobili 22 kusů za celou dobu, nikdo mimo Rusko to nekoupil, 87% komponent se vyrábí jinde, včetně kompletů jako jsou motory, a už 4 stroje spadly.
      To už Kyrgyzie má lepší výsledky.

      Vymazat
    2. Tak on Boeing vyrábí 5862 B737 ročně? Zajímavé číslo když jich zatím vyrobil 10550 od roku 1966. A B737 Max neodléta k zákazníkúm, je celosvětově uzemněn do odvolání které je zatím v nedohlednu. Než neco napíšu tak si nejdřive ověřím fakta.
      Jak to vypadá tak Boeing nedostal za posledních pár mesíců žádné nové objednávky na tento typ.

      https://www.businessinsider.com.au/boeing-no-737-max-orders-july-2019-8?r=US&IR=T

      Vymazat
    3. Seattle možná běží na plné obrátky ale Renton (Washington) kde se b 737 max vyrábí uvažuje o zastavení výroby. Je skoro jisté že Max se v tomto roce do vzduchu nepodívá
      https://www.wsj.com/articles/boeing-737-max-grounding-could-stretch-into-2020-11563112801

      Mimo jiné, SSJ 100 je zatím vyrobeno 172 kusů což je o trochu víc než je uvedeno výše.

      Vymazat
    4. 20:48

      Až 172 ks! :D ... a kvůli tomu rozebíhali výrobu? Když si k tomu připočítáme, že skoro všechny komponenty dováží, pak to je opravdu "obrovský úspěch". Všude jinde by zkrachovali na samotném počátku, ale jen v Rusku si privilegovaný majitel firmy vymůže státní podporu na ten svůj nebezpečný brak. Jsem zvědav, jestli budou ve výrobě, která je po sérii požárů a pádů zastavená, pokračovat. Pokud má nějaké letadlo problémy, pak to je ten váš SSJ, rozhodně ne Boeing, který jde na dračku. Dokonce je velký zájem i o ten nešťastný MAX.

      Vymazat
  16. Neni to muj SSJ vim dobre jaky ma tento stroj problemy. Jde mi jen o to uvest trapne lzi od 18:15 na fakta.
    A dalsi lez je o ctyrech ssj ktere udajne spadly. Spadl pouze jeden a to vinou pilota, druhy incident ktery si vyzadal obeti byl letoun zasazeny bleskem. dalsi dva incidenty se obesly bez ztrat na zdravi.
    a nejtrapnejsi lez je ze 77max odleta k zakaznikum, neodleta a jeste to bude dost dlouho nez odleti, jwstli vubec odleti. Ten stroj ma spoustu zavaznzch chyb zpusobenych nenazranosti Boeingu chtit dohnat generacni naskok A320 NEO. Airbus je dnes nejlepsi vyrobce fantastickych masin na svete
    A350 nejlepsi letoun co ted leta, letel jsem s nim 4x z Bangkoku do Helsink a zpet. letel jsem se vsemi typy letedel co soucasne existuji a airbus suverenne vede v kvalite, pohodli a spolehlivosti

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Priteli, Boeing je leader na trhu. A320 se predvedli uz na predvadecce, kdyz to vzali rovnou do lesa vedle letiste.

      "Číňané berou sklady Boeingu útokem, během 10 let koupí osm tisíc letadel

      Čínské aerolinky do roku 2029 nakoupí 7 690 nových letadel celkem za 1,2 bilionu dolarů (zhruba 27 bilionů korun), odhaduje americká firma Boeing. Největší výrobce letadel na světě tak na uvedené období zvýšil svůj loňský odhad čínských nákupů o 6,2 procenta."
      ...
      "Americký výrobce letadel Boeing ve druhém čtvrtletí tohoto roku vytvořil čistý zisk ....

      ... 3,13 miliardy dolarů (63,5 miliardy korun), což je meziroční nárůst o 92 procent. K výsledku, který překonal očekávání analytiků, přispěl rekordní odbyt a nový daňový zákon v USA."


      SSJ neni letadlo. Nema homologaci pro vetsinu zemi sveta a nejspis ji ztrati v i Rusku. Vsechny jsou skoro pul roku uzemnene, Aeroflot jde do ztraty. Pokud uz nekrachl.

      Vymazat