Reklama

.

.

neděle 1. září 2019

Adolfe vstaň, tohle je tvůj den! (doplněný text a s polemikou redaktora)

Lubomír Man
1. 9. 2019
Nevím, zda to platí všude na světě, ale u nás v Česku ano. Nevěříte? Pak si na googlu vyklikňéte heslo: "Adolf Hitler Projevy" a tam se to dovíte. Dovíte se, že v prosinci 2012 vyšlo v nakladatelství "guidermedia etc" v českém jazyce první vydání Hitlerových projevů - a to prý s velkým komerčním, čtenářským i mediálním ohlasem. A to ve stejné podobě, jako by vyšly za vůdcovství Hitlera ve Třetí říši, čili bez dostatečně kritického vydavatelova komentáře, který, pokud si pamatuji, jaksi ještě povinně provázel různá dřívější česká vydání Hitlerovy knihy Mein Kampf.


Byly z toho sice jakési soudní oplétačky, kdosi si stěžoval, že kniha Hitlerových projevů, vydaná bez tohoto kritického komentáře přispívá k šíření nenávistných rasistických a nacionalistických projevů, ale náš Nejvyšší soud usoudil, že věc je v pořádku. Proti tomuto rozsudku se odvolal státní zástupce Pavel Zeman, věc řešil i Ústavní soud, ale protože ten se vyslovil stejně loajálně jako předtím soud nejvyšší, byl předchozí výrok Nejvyššího soudu potvrzen - a to s konečnou platností: Vydání knihy Hitlerových projevů neodporuje zákonu a vydavatelé knihy Pavel Kamas, Lukáš Novák a Stanislav Beer se ničeho trestného nedopustili.

Nic tedy nebránilo vydavateli Pavlu Kamasovi, aby tentokrát už v nakladatelství nazvaného svým vlastním jménem: Nakladatelství Pavel Kamas, přistoupil 28. května tohoto roku k novému vydání Hitlerových projevů, a to tentokrát v celé jejich knižní řadě, v jejímž rámci budou postupně publikovány projevy Adolfa Hitlera ze všech období jeho kariéry. První svazek začíná lety 1922 a 1923, v nichž teprve se Hitlerovy projevy začaly zaznamenávat a archivovat. A další svazky budou samozřejmě následovat.

Celá tato záležitost by nebyla tak znepokojující (už zde bylo několikeré vydání zmíněného Mein Kampfu, byly zde Goebbelsovy paměti atd)., kdyby nakladatel Kamas ve svém širokém upozornění na knihu, jak se objevilo na internetu a stále tam ještě je, neupozornil současně na to, jak nesmírně Hitlerovi fandí (čili z jakých svých pohnutek i s jakým cílem knihu vydává). Jak doslova duší i tělem Hitlerovi patří, jak sugeruje čtenářům své nejhlubší přesvědčení o tom, že Hitler byl jediným spravedlivým ze všech světových politiků své generace, jak vášnivě se zasazoval o mír v Evropě, jak zaníceně prosazoval ideu odzbrojení, jak byl oddán Bohu a dokonce (představte si to), jak moc si prý vážil Čechů).

Takže to, laskavý čtenáři, co z náš ze své vlastní zkušenosti, či co jsi se dověděl přímo z nacistických pramenů, nebo co si pamatuješ z Heydrichova projevu při nástupu do funkce protektorátního protektora: ("...tento prostor bude německý a Čech zde už koneckonců nemá co pohledávat"), zahoď za hlavu. A zapuď z ní i Hitlerovu poznámku u krbu, proslovenou za přítomnosti Heydricha: ("Hácha má čáku stát se velkým evropským státníkem, jestliže zanechá Čechům závěť, která bude znamenat jejich konec"). A stejně postupuj při vzpomínce na jeden z Bormanových oběžníků (Bormannn do nich zaznamenával nově vyslovené Hitlerovy názory, které se pak stávaly vládními nařízeními), který nese datum 8. června 1942, a zněl takto: ("Jakmile se dokončí deportace Židů, musí se začít s vysídlením Čechů"). Nu a pokud jde o nakladatelovo ujišťování o tom, jak moc se Hitler zasazoval o mír v Evropě, dovolím si mu připomenout část tajného Hitlerova projevu k armádním velitelům 23. května 1939: „Německé hospodářské problémy je možno řešit pouze rozšiřováním životního prostoru v Evropě...a to není možné bez napadení jiných zemí - bez získání území jiných států... Učinil jsem rozhodnutí: Zaútočíme na Polsko při první příležitosti... bude tedy válka“.

Samozřejmě, v projevu veřejném, čili v jednom z těch, které se objeví i v knize jeho projevů, si k danému tématu přečte čtenář něco zcela odlišného. A to o tom, jak jsou Němci, žíjící na polském území Poláky denodenně týrání a zabíjeni, jak polské armádní jednotky už vkročily na německé území a střílely na pokojné německé občany (podvod v Gliwicích), a jak teprve tohle nezměrné utrpení jeho krajanů přinutilo vůdce vytáhnout do boje. Ale o všech těchto rozpornostech bys raději neměl vědět, jestliže si chceš Hitlerovy proslovy skutečně vychutnat. S nimi před očima máš totiž šanci spatřit Hitlera nikoli jako válečného zločince, ale jako dobrotivce i spasitele lidstva. Začteš se a zapomeneš na miliony lidí, přeměněné v kouř plynových krematorií, zapomeneš na text populární pochodové písně ..:."neboť dnes nám patří Německo a zítra celý svět", a vnoříš se do jiného a jásavého světa parádních pochodů před budovou Techniky v Berlíně, do světlomety vytvořených světelných chrámů nad stranickým stadionem v Norimberku i nad sportovním stadionem v Berlíně, uslyšíš burácivý Hitlerův hlas i následný řev zdivočelého davu, do kterého se navzdory propasti času můžeš přidat - a dobře ti bude na zemi.

Že smysl pro pravdu v tobě bude přitom chrlit krev? Co na tom?

Copak jsem už shora neuvedl, že i komerční ohlas knihy byl už v r. 2012 velký?


Pozn. red. I.D.:
Ačkoli s Lubomírem Manem skoro vždy souhlasím, zde mám názor odlišný. Jsem proti vyčleňování kategorie "libri prohibiti" a zakazování těchto knih. A to ze tří hlavních důvodů:
1) Nevím, proč bychom si měli nechat upírat právo znát názory jiných lidí, kteří je svobodně vyjádřili, i když s nimi nejen nesouhlasíme, ale dokonce je pokládáme za zločince nikoli pro názory, které zastávají, ale pro "přípravu k trestnému činu", která je často také trestná.
2) Čistě pragmaticky, je jen otázka času, kdy dojde na nás, ne snad proto, že zločiny připravujeme, ale právě proto, že se mocným může jevit jako nepřijatelná naše snaha jejich zločinům bránit - byť ve fázi přípravy. 
3) Každý má mít právo (podle mého soudu) se znemožnit, například tím, že se veřejně přizná ke svým názorům. Profitujeme z toho všichni, protože bez toho bychom žili v omylu a s rizikem chybných rozhodnutí ve vztahu k osobě, jejíž názory neznáme.

56 komentářů :

  1. Pane autore Mane,

    pan Pjakin řikal,že vůbec nevadi,když ten Hitler znovu vycházi jako sluničko.
    Dnes se musi počitat,že obyčejni lidé se bud z toho Hitlera vzdělaji dál,anebo zas budou chcipat pod palbou strejdy Putina.
    Ted to ovšem postihne i sluničkáře včetně,tak žadny kvalt.
    I je totiž bude opalovat nukleárni záře, tak se už těšim jak si počtu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stará moudrost praví - chceš-li s někým bojovat, musíš ho poznat. Literatura není na škodu věci, ale je třeba při tom ukazovat také co např. Hitler způsobil ! Koncentráky, vraždy, upalování dětí zaživa a pod. Je třeba dostat ten obraz do paměti, proto by projevy HItlera měly být vyzdobeny válečnými fotogragiemi, kde by se ukazovala zrůdnost jeho názorů !

      Vymazat
    2. Ano, obraz je 1000 slov !

      Vymazat
  2. K té polemice: Jestli jsem správně pochopil, tak pan Mann neodmítá vydání těch projevů, ale je přesvědčen, že u nich měly být vysvětlující statě. Jestli máme polemizovat, tak s tím, co bylo skutečně řečeno.
    J. Hruška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdo bude stát o komentáře odpůrců a nepřátel různých autorů, jistě si je vyhledá...

      Vlepování do kousků textů "komentovaných" autorů komentářů pro šlemily je kontraproduktivní, často má opačný efekt, protože myslící čtenáře oprávněně NAŠTVE!

      Vymazat
    2. Merkel je nejlepsi REINKARNACE HITLERA od valky. Zavedla NOC DLOUHYCH NOZU a Kristalovou NOC najednou a na celou Evropu.Pro zacatek. Ma na svedomi spoustu zlocinu na Evropanech ,take utopenych , protoze naplanovala, zorganizovala a zmanipulovala prisun novych clenu nacismu do Evropy..
      Neni mozny /jako Hitlera /,se ji zbavit protoze je ve vlade vydrzovana za kazdou cenu..Skoro kazdej se ji taky klani az nma zem , jako Hitlerovi..Uz ma na svedomi tisice zivotu taky ve vsech zemich kam teroristy poslala a posila za tim ucelem.. To je jiste padnej duvod..Dokonce Putin s ni vyjednava jako by nic, ale mozna si mysli ,ze neni spatny ty germany skripnout aby zase nebehali na Rusko..Velky zabavy jsou z pozorovani jak se Polaci zase snazi aby se co nejdrive sprovodili sami ze sveta. To uz trva asi 400 let.Vyzebrali si ted rozsahle vyzbrojeni a zakladny a ty nejsou zdarma a bankeri v USA si mnou ruce..
      Zase dalsi imbecilove,do nas cpou horem dolem penize.. penize.. ..
      V prubehu navic postupne [polaci chcipnou hlady ,protoze dluhy ktere maji a dalsi aby bylo na zbrojeni a zakladny nikdy nemuzou splatit..
      A jestli se tam neco pohne, Putin do toho picne..Co taky jinyho zbyde..

      Vymazat
    3. Mne pripadala ze Angela je znovu zrozenim Rosy Luxemburgove.

      V dnesni dobe by bylo pro Evropu lepsi byt vojensky na urovni, neb vse se muze v budoucnu stat a nic neni vylouceno.
      Kdyz clovek vezme do uvahy, v jake situaci je Amerika , Trump dela relativne !! docela velice opatrnou vojenskou politiku , a Cina muze pohnout svetem (Afrikou) kazdym smerem, tak cemu se divit.

      Vy jste jednose zfanatisovani z televise a novinek a filmu, Americani chteji klidne zit, cumet na jejich rugby a pit Budweizer, nezijte v pohadkach.
      Dnesni Evropa v kazdem pripade neni vojensky silnou ani psychicky silnou, coz je mozna nejhorsi ze vseho.
      Trumpova vojenska politika je az pro mne velice ustupna , kdyz clovek se zamysli nad utrprni Ameriky presunem vyrobnihi kapitalu do Ciny. Musite chapat o cem se jedna. Polaci jsou obetmi politiky, nechte je klidne zit, byt dlouho neoblibenou Ruskou kolonii nebylo prijemne, ani rozdeleni Polska Hitlerem a Stalinem.

      Brouk Pytlik

      Vymazat
    4. Víte, mě to komentování a výklad toho, co chtěl vlastně autor říci připadá, jako když chtěli někteří lidé komentář k seriálu 30 případů majora Zemana, který byl v televizi už nejméně20x reprízován(zřejmě se lidem líbí). Prostě si udělej názor sám, nebo se jen bav...M.R.

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě docela dobře si pamatuji, jak se za starých časů, na schůzích měl odsuzovat text, Tisíc slov a jak málokomu bylo srozumitelné to, že mají odsuzovat něco co nečetli. Rudý dědeček

      Vymazat
    2. Přišli za mnou abych podepsal už nevím co, snad rezoluci proti chartě. Řekl jsem ať mi tu chartu dají přečíst a já podepíšu, i když třeba s něčím budu souhlasit. Nasraně odešli a nic se mi nestalo...

      Vymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  5. vám sa musí strašne cnieť za Heydrichom a jeho dobou

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. NEBO ZA DOMINACÍ KATOLICKÉ CÍRKVE -- v obou obdobích byly seznamy LIBRI PROHIBITI, pálily se nežádoucí tisky - někdy i s majiteli a vydavateli... Jak to bylo za Tisa?

      Vymazat
    2. Rozhodně byl Heydrich po dvaceti třech letech bez vlády Němců nad touto zemí tou nejlepší možností a zůstává jim dosud. Nikdy nemělo Česko po pádu Rakouské říše lepší vládu než byla ta Heydrichova, von Neurathova a Daluegeho. Proto je nutno vládu Němců neprodleně opět obnovit!

      Neustaneme, dokud se neodčiní všechny spáchané křivdy, nevrátí, co bylo ukradeno, a dokud nepřijde pachatelův trest a pokání.

      Vy Češi jste spáchali tisíce těžkých zločinů a dosud jste nebyli potrestáni. Čas se pomalu naplnil a přichází odplata!

      Vymazat
    3. 8.02 Ano váš text je tu k věci. Udělal jsem si vlastní názor a například zapřemýšlel nad tím jací jsme stále v historii byli břídilové např.proti Britům a Francouzům, kolik oni spáchali křivd kolik a zničili životů ve svých koloniích. Udělal jsem si názor na vás, jako autora. No není ani trochu dobrý. Snad jste to mylel tak jak to myslím já. Jinak jste naprostý idiot. M.R. P.S. Kdyby my jsme měli projít za své zločiny pecemi koncentráků jak by pak měli být potrestáni ti Britové a Francouzi?

      Vymazat
    4. 8:02 Je jenom nacistické prase, s kterým by se měl cenzor vypořádat, napořád.

      Vymazat
    5. 10:19, nesouhlasím s vaší neustále přitroublou cenzůrou, ačkoliv s 8:02 nemusím souhlasit, vím alespoň, co od něho očekávat, že i takové názory tu zde kdosi má. To je k zamyšlení a né vymazat, zmizet, cenzurovat a poté být účastníky Heydrichovců na Letné nemile překvapen!

      Vymazat
    6. 11:44 Nesouhlasím s vámi, že není třeba eliminovat nenávistné, urážející, fašistické, a nacistické prasárny, a tak ty zrůdy podporovat.

      Vymazat
    7. 11.57 Ale o tom je tato diskuse, zda rozebírat a diskutovat prasárny např. typu Mein Kampf. Odmítat a nediskutovat? Zamlčovat ho? Fašisti likvidovali spoustu knih na hranicích, protože s nimi nemohli polemizovat! Nevěřím, že jste fašista! M.R.

      Vymazat
    8. 17:35
      Tak znova. Třeba konečně pochopíte, že komentáře "nenávistné, urážející, fašistické, a nacistické prasárny" nepatří do žádné diskuze. Jejich účelem je diskuze ničit, a vzbuzovat nepřátelství, a nenávist mezi diskutujícími. Nejsou přínosem, ale škodí i autorům článků. A jestli vám nevadí komentáře typu 8:02, pak věřím, že vy jste nejen fašista, ale taky nacista!

      Vymazat
    9. 21:45, pane s prominutím, Vy jste vůl jak kráva. Tady se jeden pohoršuje, kdo je větší nácek fašoun i když není! Krom milionu chlívek, ti byli nadržení, tak nějak iracionálně? A Vy tu dokola melete: “Podpalte toho Husa, ať je klid na práci pro gastarbeitery“! 17:35 i ostatní proti cenzůře mají 100% pravdu! PŠTROSY

      Vymazat
  6. Pan Kamas jako vzdělaný a rozumný vydavatel vydá jistě i (video)knihu s projevy Josifa Vissarionoviče Stalina, samozřejmě v zájmu politické vyváženosti. Nebo proč si nepřečíst třeba Goebbelsovy básně? Bussines je holt bussines a extremizmus pana vydavatele lidi znuděné každodenním čtením mainstreamu přitahuje.
    Pan redaktor má plná ústa historického porozumění a uměleckého nadhledu, ale naše společnost i politické vedení bohužel potřebný nadhled postrádá. Pokud by ho totiž mělo, nemusela by hrstka lidí, očividně tímto nadhledem disponující, na vlastní náklady dávat dohromady historické monumenty, poničené vandaly. Je jedno, zda se jedná o pomník či tank. Prostě jsou s historií naší vlastí neodiskutovatelně spojeny a patří do ní stejně jako zmiňovaný Hittler. Já osobně bych neměl nic proti vydání této historické knihy, pokud se u nás mnozí jsdnotlivci, a dokonce i organizace, přestanou snažit naši historii přepisovat. A to ještě ke všemu prosím za peníze daňových poplatníků.

    OdpovědětVymazat
  7. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to je výživný článek! Opět slet diskutujících primitivů 22:38, ten aby tu nechyběl zoofil přes orangutány ze Smíchova, tolik oplzlých nadávek a urážek - umí dnes ti zasraní a zkurveně sprostí chlapi co se denně slézají žvanit na diskuze taky něco jinýho? A co je to za prase, které tady uráží starší spoluobčany a nadává jim "dědků"? Nějakej trapnej smrkáč? Kterej ví o historii jakož i o roce 1989 a následujících lautr hovno? Tak proč lezeš diskutovat zde ty přitroublej utřinose - abys mohl sprostě nadávat a urážet? To ti dělá dobře ty mládežnickej impotente? Urážíš taky doma svýho fotra? Ten musí mít radost! By mně zajímalo, jestli taky v Anglii polejou barvou sochu admirála Nelsona - jestli jsou stejně blbí chcípáci jako Čecháčkové? Trapní, kvůli ideologii vlezou i do sraček. A proč nikdo zatím nepolil barvama ty posraný pomníky Američanům v Plzni - třeba příbuzní a pozůstalí po pozabíjených lidech a dětech při jejich zhovadilých náletech na Plzeň - ale to ne, ti lidé se musí dívat, jak se povinně v Plzni provolává Americkým vrahům sláva! A co ty medaile vrahům Mašínům? A bábě vrátili statek! Naše současné poměry jsou totální hnus! Senkrůvna, z níž tečou sračky už všema směry. Pěkně se to tady podařilo mediím a jiným kurvám rozesrat - pěkně! To co si tady sprostě nadává jsou spoluobčané? No - hezký. Krása. Už si dovedu představit kdyby naše zem byla napadena - jak by se ti čeští duševní mrzáci zabíjeli mezi sebou. Fakt hnus! Samej retard.

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    3. 23:03

      Pomníky hrdinům se chrání. Američanům se 40 let nepoděkovalo za osvobození vlasti a posledních 30 byla tato chyba napravena. Ctíme jejich počet oběti jimiž zaplatili za boj proti hrůzám ruského nacismu. Nikdy nezapomeneme!

      Vymazat
    4. 17:07
      Amiokupantům by měl každej normální poděkovat HLAZENÍM DO ÚPLNÉHO VYHLAZENÍ!!!!!!☺

      Vymazat
    5. Ty blbečku (17:05) si hlavně nezapomeň utřít zadek,než vstaneš z mísy! Takovej hnus se jen tak nevidí. V.J.H.

      Vymazat
  8. Skopčáci nás chtěli vyhladit což řekl Heydrich skončili by s židy a byly by na řadě Slovani. Fašismus je opět probuzen a cíle má opět stejné. Takže ať jdou jeho poskoci někam.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Upřímně, škoda by nebyla. K čemu je na světě nějaké Česko a jeho hloupí obyvatelé? Pokaždé, když se vracím z ciziny, bolestně si tento fakt uvědomuju.

      Vymazat
    2. 17:08
      Tak zůstaň ty ynteligente za čarou,NIKDO TĚ NENUTÍ K NÁVRATU,DUMKOPF!!!!

      Vymazat
  9. V tomto roce se konaly volby do Evropského parlamentu. Jak vidíte Evropskou unii vy? Je pro nás přínosem?

    Jak pro koho – třeba pro různé Teličky nebo Špidly je to přínos obrovský. Taktéž pro úředníky, pro které je hlavní náplní práce rozšiřování svých agend. Stejně tak i pro podnikatele, kteří se raději orientují na čerpání dotací a pobídek, než na samotné podnikání. Nebo pro různé politické neziskovky, které za veřejné peníze hlásají různé bludy o genderismu, atd.

    Pro všechny ostatní je to ale nevýhodné. Pokud by bylo referendum o vystoupení z EU, tak zaškrtnu vystoupit. Jako ekonom vím, že by sice nastala přechodná nervozita na finančních trzích, dočasně by možná stoupla nezaměstnanost a snížila se kupní síla obyvatel. Ale až by pominula hysterie, nastartoval by se o to silnější a zdravý růst. Průmysl by zase začal vyrábět normální auta. Záchody, které splachují na poprvé. Vysavače, které luxují. Žárovky, které svítí. Lidé by si mohli stavět dostupné domy bez povinné rekuperace. Zemědělci budou smět dodávat na trh mléka, kolik vyprodukují. Vinaři budou smět rozšiřovat své vinice, jak potřebují. Učitelé budou smět vyučovat fakta a nevymývat dětem mozky. A tak dál...

    Snad lidem jednou konečně dojde, že dotace nerostou na plantážích kolem Bruselu. Bohatství vzniká prací!

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Teatralni-plavba-plachetnici-pres-Atlantik-Fraska-Proc-tu-klimakonferenci-neusporadala-pres-pocitac-uderili-na-Gretu-z-Trikolory-594479

    OdpovědětVymazat

  10. Zatvrzelí pražští Dubčekovi “děti“ a ČT, žádám o vysvětlení předsudečné předposranosti A. D.!

    https://uloz.to/file/2iTFbTnyxv6g/jak-se-a-dubcek-ikona-68-bratrsky-liba-s-ukrajincem-l-i-breznevem-kapem-kremlu-v-roce-1968-co-nato-prazska-kavarna-sedi-na-strese-hleda-most-na-skok-mkv-mp4-jpg

    Tento člověk z obav o svou pozici a budoucnost v NDR, rozpoutal vpád vojsk Varšavské smlouvy do ČSSR v roce 1968. Tehdá mu to vyšlo a vina byla plně hozena na SSSR! Avšak po znovusjednocení Německa uprchl do Sovětského svazu. Ruská vláda, jej ale vydala zpět do Německa, kde byl odsouzen za své zločiny spáchané během studené války. Byl mimo jiné odpovědný i za smrt 192 Němců, kteří se snažili uprchnout na Západ. Protože byl těžce nemocný, byl nakonec propuštěn z vězení a poté zemřel v chilském exilu na rakovinu v roce 1994 chudáček Erichek ...


    https://uloz.to/file/iONRLgbKhCLp/jak-se-e-honecker-ikona-68-bratrsky-liba-s-ukrajincem-l-i-breznevem-kapem-kremlu-v-roce-1968-co-nato-prazska-kavarna-sedi-na-strese-hleda-most-na-skok-mp4-mkv-jpg

    OdpovědětVymazat
  11. Plno kvalitních a informovaných českých spoluobčanů zastává názor, že německé programové heslo "Drang nach Osten" (Tažení na Východ) je víceméně aktuální i k dnešnímu datu. Současně se dá říci (teď se nepřímo táži historiků), že dějiny nepočetného českého národa jsou dějinami obavné obrany vůči rozpínavosti čili expanzivitě mnohem silnějšího a nemálo útočného sousedního národa německého. Pokud snad obě tato tvrzení jsou platná, znamenalo by to současně, že německý národ je pro nás Čechy, Moravany a Slezany vlastně entitou smrtelně nebezpečnou. A z toho vyplývá přinejmenším jedno opatření první volby: Czexit, správně řečeno Czechout. Zkušený pan Klaus senior sice naznačuje, že Brusel by naši snahu o Czechout úplně zdemoloval, vždyť prý všimněme si, jak Brusel skoro likvidačně trestá mocný národ britský za jejich Brexit. Nicméně přece jenom bychom se asi měli o Czechout pokusit, dokud je čas. Na mne jdou mdloby, když se někde četbou dozvídám, že polovině české pozemní miniarmády velí důstojníci wehrmachtu(!). A hrdinské české generace našich rodičů a prarodičů se dnes asi musejí v hrobečcích obracet.

    OdpovědětVymazat
  12. Správně, v ČR lze šířit nenávist jenom v odůvodněných případech. Každopádně je zajímavé sledovat styčné plochy mezi EU a třetí říší. Včera jsem v TV sledoval hledání ztraceného času a v jeho rámci projev E. Moravce, jednu chvíli jsem myslel, že to mele nějaký současný politik. Fráze typu "sjednocená Evropa" a pod. + "zítřek patří nám".

    OdpovědětVymazat
  13. S autorem článku nesouhlasím
    Poslecněte si Pjakina z 26.8. Mluví na to téma a zdůrazňuje,že je právě nutno znát nepřítele a zakazováním zveřejňování symbolik a děl této doby dospějema k tomu,že budoucí generace nebudou schopni se orientovat v historii a fašismus bude brán jako nevinná ideologie.
    http://www.czechfreepress.cz/uvadime-videa/otazka-odpoved-v-v-pjakina-ze-dne-26-08-2019.html

    OdpovědětVymazat
  14. Ještě chci doplnit - lidé musí vědět jak vypadá zlo a zároveň inteligentní aby pochopili svými mozky co je špatné a co ne.

    OdpovědětVymazat
  15. Jiří Jírovec2. září 2019 9:22

    Není absolutně žádný důvod, proč by si občan nemohl přečíst historické materiály, včetně Hitlerových projevů.

    Požadavek umístit do takových knih "kritický komentář" je problematický, ledaže jeho smyslem je poskytnout čtenáři dodatečné informace, které mu pomohou chápat text v kontextu té které doby.

    Hitlerovské Německo řešilo problém židů. Jenže židy neměl nikdo rád a nechtěl je. "Konečné řešení" bylo hrůzné, ale musíme vědět, že existovala námořní blokáda Palestiny, protože Británie nechtěla, aby příliv židů narušil etnickou rovnováhu v té oblasti a ztížil kontrolu nad "jejím" územím. Heydrich se údajně pokoušel vyslat Eichmana na jednání do Palestiny, ale byl Brity odmítnut. Američané odmítli přijmout loď s židovskými uprchlíky z Holandska, kvůli problémům s jeich vízy. Britové měli do jisté míry pravdu, protože vznik Izraele, nepochybně podložený pocitem viny za holocaust, vytvořil v té oblasti šílenou situaci.

    Je zapotřebí zdůraznit, že pochopení textu neznamená, souhlas s jeho obsahem.

    K textu o Miladě Horákové lze připsat "kritický komentář," že Gottwald byl komunistická svině, která má na svých prackách její krev.

    Jenže ten příběh nemůžeme pochopit mimo kontext dané doby, kdy probíhala studená válka, která mohla přerůst ve třetí světovou, kdy obě strany hledaly nepřátele na vlastní půdě, kdy byli do Československa vysíláni agenti chodci s cílem republiku poškodit, kdy existovala masivní propaganda prostřednictvím Svobodné Evropy a balonových akcí.

    Problém je v tom, že současná propaganda nemá zájem na tom, aby lidé něco chápal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není třeba číst Hitlera, jehož zločiny jsou stále zřetelné i bez jeho slintů. Šílenci po, kterých zůstaly hromady mrtvol v důsledku jejich rozhodnutí, jsou dobré pro toho, kdo ještě neblil, a chtěl by. Ale "Proti gustu žádný dišputát", pane Jírovče. Proto čtu jen autory, kteří nejsou nabubřelí, nebo zločinečtí škrabálkové, ale právem se nazývají spisovatelé, protože jejich díla jsou obohacující.

      Vymazat
    2. 9:50, souhlasím s panem Jírovcem, nestrkat neustále své hlavy do písku a mazat (Cenzůra).

      „Kdo si nepamatuje minulost, je odsouzen k jejímu opakování.“ — George Santayana

      Vymazat
    3. 12:16
      K zapamatování minulosti existuje mnoho kvalitní literatury od spisovatelů pamětníků, kteří nefungovali jako zrůdy. Ale cenzurovat bláboly zločinců je opravdu zbytečné, oni si své ctitele v každé společnosti vždycky najdou. Přísloví "řekni mi, co čteš, a já ti řeknu, kdo jsi" řekl i T.G.M.

      Vymazat
    4. 12:41
      “Řekl“? Máte na mysli skutečné příjmení T. G. Maszárika nebo to vylepšené T. G. Masaryka (nehledě, že v novinách přispíval pod 99 pseudonymi). Tak mi řekněte: “Kdo vlastně byl“?

      Ps. Více čtěte fakta a ne genderově nevyvážené, Foglarovi “Rychlé šípy“. Paní Jarko Metelková rozený Jarka Metelka

      Vymazat
    5. 16:55
      Na příjmení opravdu nelpím, když výrok autora vystihuje podstatu.

      P.S. Ze zhodnocení vašeho komentáře mi vychází, že zcela jistě neuposlechnu vašeho doporučení co mám číst, a zůstanu u dobrých rad mých kvalitních přátel. Že to nikdy nebudou texty nácků, ale pouze kvalitní literatura vám je určitě jasné.

      Vymazat
    6. 21:59
      Teď jste se teprve trefil do našeho vkusu, já vám naprosto nebráním číst vaši kvalitní literaturu, naprosto v pořádku!

      Tak proč Vy mě poroučíte, co smím nebo nesmím číst? I když jsme myslím si na stejné straně, pomyslné barikády s tím rozdílem, že já vám číst cokoliv nezakazuji?!

      Viděl jste životopisný film od M. Formana “Lid versus Larry Flynt“, tam byl kněz, který všem kolem sebe, zakazoval číst pasáže článků od Flinta. Ale on sám byl první, kdo si jeho časopis utíkal koupit, aby mohl Flinta žalovat a zakazovat četbu druhým (SVOBODA SLOVA I PÍSMA!). Nakonec byl sám tento “ctihodný samozvaný ochránce lidu“, odsouzen za milionovou defraudaci církevního majetku, vězením, zabavením ukradeného majetku a vyobcován ze samotné církve? Lidé čtěte a pište, co ja vám libo!

      https://www.csfd.cz/film/2983-lid-versus-larry-flynt/prehled/

      Vymazat
  16. Global Times: V boji proti cizím zásahům by měly Čína a Rusko držet spolu:

    https://cz.sputniknews.com/svet/2019090210613748-global-times-v-boji-proti-cizim-zasahum-by-mely-cina-a-rusko-drzet-spolu/

    OdpovědětVymazat
  17. Jiří Jírovec2. září 2019 11:44

    Pro 9:50
    Svoboda slova buď je a nebo není. Omezuje ji jakákoli cenzura. Do této kategorie patří i "vysvětlující" komentáře. O tom byl můj příspěvek. Není otázka gusta, to či ono číst.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane Jírovče, z mého příspěvku nemůžete usuzovat na potřebu omezování svobody slova, nebo dokonce cenzury. Je to pouze o mém mínění o charakteru lidí, které baví číst výplody zločineckých škrabalů, a ten je, a bude stabilní v každé době.

      Vymazat
  18. Byl tady "příspěvek" psaný tučným písmem, o blahodárnosti
    okupace Německem.
    Už ale zmizel.
    Autor zřejmě chtěl tímto prověřit dodatek pana Davida, že
    Hitlerovy veledíla by se neměly zakazovat ???
    Přitom to vypadalo na úryvek z díla velkého Adolfa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě já. Tak ten "příspěvek" je zpátky. Zajímavé.
      p.s. Jeho opětovný návrat nebyl ale nutný.

      Vymazat
  19. Pro neinformovaného,ale zmanipulovaného J.Jírovce 9:22
    Milada Horáková byla bisexuální.
    http://search.seznam.cz/?q=pravda+o+miladě+horákové&url=http%3A%2F%2Fers.blog.cz%2F1812%2Fhorakova-a-skutecna-pravda&v=2&c=1&data2=fvZNciyb2FJLwxfJDqexMeDwNQFiAboCQ4aa0wOuVkLO1jEEZk5fxRX0DH2xSbTVzkpJTN7k-s9ehzM5512ttlwUCJU20a4hG2O-EQveDHlP2Pm4y6-n2F1SneoNkLw9II4UR7Ph89tllicGm6RErQZaloR
    Milada Horáková byla bisexuální a více než muži jí zásadně zajímaly ženy. Hlavně mladé dívky. Lída Baarová v jednom rozhovoru pro Rozhlas Svobodná Evropa, 1970 ve Vídni prohlásila: 'Ano, byla lesbická. Do 'Boccaccia' chodila, ale poměr měla pouze s mladou ženou ministra Moravce, Jolandou Moravcovou. S ním nikdy. Jednoho dne se obě o něčem pohádaly. Jolana byla důvěrnou agentkou Gestapa. Výsledek byl ten, že Miladu za něco udala. V srpnu 1940 Gestapo zatklo celou rodinu Horáků a odvezli je do Pankrácké věznice…' ". ("Bar 'Boccaccio' - České milenky nacistických pohlavárů 1938 - 45", blog iDnes.cz, 11. 07. 2011).
    Milada, údajná "vězeňkyně", získává v malé pevnosti vedoucí zaměstnání jakési "provozářky". Je kompetentní pro rozdělování potravin a léků. Navíc kontroluje provoz gastronomie a nemocničního zařízení. Může se neomezeně pohybovat po táboře, opouštět ho a zase se vracet. O její chrup se stará zubař, jinak kompetentní pouze pro Wehrmacht a jednotky SS. Někdy přespává mimo - v bytě svého manžela. Do svojí cely v malé pevnosti si čas od času vodí dámské návštěvy. Věra Vacková vzpomíná:
    "Miládce jsem musela vždy dát, a hlavně zazpívat, pokud k tomu byla příležitost… A pak po dozpívání jsme vždycky zůstávaly v objetí dlouho a beze slov. Bylo mi 18 a Miládce 42." http://search.seznam.cz/?
    Po februárovom víťazstve 1948 Milana Horáková otvorene vystúpila proti vtedajšej vládnej moci robotníkov, usilovala o vniknutie anglických a amerických vojsk na územie vtedajšej ČSR a o násilné zvrhnutie vtedajšej zákonnej moci robotníckej triedy. Keďže rekodifikácia zákonodarstva nebola ešte ukončená, z tohto dôvodu bola stíhaná práve pre porušenie tohto zákona o ochrane republiky a nie ako pokúša pravica demagogický presvedčiť občanov, že podľa totalitných zákonoch prijatých komunistami. Ona ako poslankyňa veľmi dobre vedela o aký zákon ide a aké následky ponesie ak bude konať v rozpore s ním. Teda logicky musela zákonite počítať, že za tento čin podľa tohto zákona bude súdená a aj odsúdená. Lenže zrejme ona ako poslankyňa a v tom čase ..

    OdpovědětVymazat
  20. Divná země, řeknete to vy, jdete sedět, řekne to Adolf Hitler, vyjde to tiskem a s patřičným ziskem. To není šíření nenávisti, to je jenom fahrplan jak se zbavit celých národů a obsadit jejich území a to vše na základě rasové nadřazenosti.

    OdpovědětVymazat
  21. Tedy gordický uzel - zda povolovat propagandu rasismu, genicody, náboženských štvanic....nebo ne? Náš liberální kapitalismu potřebuje války, masové vraždění lidí, koncentráky pro nepřízpůsobivé...a tak gordický uzel byl rozetnut ve prospěch nacismu - a nejen toho německého, ale především těch jeho soudobých podob, jak je praktikuje EU/NATO.

    OdpovědětVymazat
  22. 19:35, Gordiku, toto nedává smysl: “koncentráky pro nepřízpůsobivé..“. Vy u vás o nějakých víte? NE, tak proč píšete blbosti. My jich tu máme tři prdele a koncentrák žádný? Asi budete z Prahy Průhonic...

    OdpovědětVymazat
  23. Evidence Státní bezpečností

    „Kandidát byl vytěžen k ohlasům na úmrtí soudruha Brežněva, o čemž je zpracován samostatný záznam. Poté byl kandidát vyzván, aby se vyjádřil, zda chce nadále spolupracovat s orgány kontrarozvědky, s čímž jmenovaný souhlasil. Po vyjádření souhlasu bylo jmenovanému oznámeno, že splňuje předpoklady kladené na spolupracovníka československé kontrarozvědky a byl mu předložen k podpisu písemný závazek, který byl zakamuflovaný v propagační brožuře. Kandidát závazek po přečtení podepsal bez dalších otázek a souhlasil, aby bylo i nadále používáno krycí jméno Bureš. “
    — zpráva StB o získání ke spolupráci z 11. 11. 1982

    OdpovědětVymazat
  24. Ve jmovaném songu netvrdila Hájot, že jí bude Německo či svět patřit, ale naslouchat a rovněž na Beerově webu nassmer (blogspot)se lze leccos dočíst o autencitě různých náruživě citovaných výroků ...
    www.youtube.com/watch?v=eSG-BH6NX4Y

    OdpovědětVymazat