Reklama

úterý 3. září 2019

Kdy začala největší válka

Prof. Oskar Krejčí
Oskar Krejčí
3.9.2019 Argument
Politolog Oskar Krejčí ve svém komentáři reaguje na stále se opakující dezinformace týkající se začátku, povahy a výsledku 2. světové války.

Připomínat hrůzy války a zákonitosti jejího vzniku je posvátná povinnost každého humanisty. Jenže každé dobro lze zneužít: samozřejmou součástí každodennosti se stalo, že úsilí o politickou kariéru či novinářský žold bývá spojeno se zneužíváním fakt vytržených z historické souvislosti. Nejinak je tomu s výročím začátku 2. světové války. To si Západ připomíná v souvislosti s vpádem německé armády do Polska 1. září 1939. Tato datace má svoji logiku: do války byly v té či oné podobě zataženy čtyři mocnosti, které patřily k jádru světového politického systému – Německo, Velká Británie, Francie a Sovětský svaz. Ovšem pro Londýn a Paříž tato podivná válka měla více podobu neúspěšné nátlakové diplomacie než faktické účasti v bojích. Navíc rusofobním propagandistům vyhovuje, že Sovětský svaz nestál na straně napadeného Polska. A co víc: spojení této války s paktem Ribbentrop–Molotov pomáhá šířit iluzi, že za nejstrašnější válku v dějinách mohou stejnou měrou Německo i Sovětský svaz.


Války a diplomacie


Rozbíjení chronologie je jedním ze základů propagandistické manipulace s dějinami. Také představě o tom, že 2. světová válka začala útokem na Polsko či podpisem dohody Ribbentrop–Molotov se vzpírá celá řada faktů. Je tudíž nutné znovu a znovu připomínat, že těmto událostem předcházelo přinejmenším sedm jiných velmi významných a dramatických příběhů, z nichž některé zásadním způsobem ovlivnily i osud Československa. A utvářely celkovou mezinárodněpolitickou atmosféru doby, která agresi vůči Polsku předcházela.
  • Útok na Čínu. Mukdenský incident, který se odehrál v září 1931 a který byl předobrazem nacistické provokace v polských Gliwicích, zahájil válku v Číně a vedl k okupaci Mandžuska. V červenci 1937 začala nová, „oficiální“ etapa čínsko-japonské války: japonské jednotky zaútočily na geopolitické jádro Číny.
  • Válka v Etiopii. Ještě před útokem na Polsko fašistická Itálie přepadla v říjnu 1935 tuto africkou zemi. Pod tlak se dostala britská koloniální říše.
  • Španělská občanská válka. Ta začala v červenci 1936 a trvala téměř tři roky. Na straně zákonné vlády tehdy bojovali i sovětští specialisté a interbrigadisté z přibližně dvaceti zemí, zatímco Německo a Itálie podporovaly povstalce. Francie, Velká Británie i USA vyhlásily neutralitu. Jednalo se o jeden z nejdůležitějších testů bojové i politické přípravy na některé rozhodující bitvy světové války.
  • Anšlus. V březnu 1938 došlo k připojení Rakouska k Německu. Akce byla spojena jak s vnitrorakouským násilím, tak i s hrubým nátlakem Berlína.
  • Mnichovská dohoda. Ta byla podepsána v září 1938 Německem, Itálií, Francií a Velkou Británií a vedla k odtržení velké části československého pohraničí ve prospěch Německa a částečně i Polska. Československo přišlo o své strategické hranice. Umíralo, neboť, jak už v lednu 1849 na Kroměřížském sněmu prohlásil František Palacký, „Čechy jsou kotlina, kotel však, aby nebyl zničen, nemůže se rozděliti“.
  • Vídeňská arbitráž. Ta byla pod nátlakem podepsána v listopadu 1938 zástupci Československa, Maďarska, Německa a Itálie. Připravila Československo o část jižního a východního území Slovenska.
  • Protektorát Čechy a Morava. V březnu 1939 nacistické Německo okupovalo české země. Na Slovensku vznikl fašistický stát.

Následuje:
Pakt Ribbentrop–Molotov
Nová hranice
(celý text najdete ZDE nebo ZDE)



94 komentářů :

  1. Za tu válku můžou západní státy kteří podporovali nacisty a ti měli zničit první socialistický stát na světě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, ale důvodem nebyl socialismus, ale Rusko jako takové.

      Západu leží Rusko v žaludku už po celá staletí, ta jeho "ladem ležící" obrovská území za Volhou a dál a dál a pořád dál...
      Kde by se tak nádherně dalo kořistnit, s levnou pracovní silou.

      Jim prostě vadí Rusko jako mocnost. Ano, už po celá staletí.

      Vymazat
    2. 15:23, i před Volhou.

      Vymazat
    3. Pro toho studenta Ben.
      Válka mezi fašistickým Německem a fašistickým Polskem začala jak správně uvádíte 1.9.1939. Po čtrnácti (12!)dnech polská vláda i s generalitou a blátem v trenkách vzali roha. Velvyslanec Polska Grzybowski byl požádán o odpověď svojí vlády na vstup sovětských vojsk na ochranu cca třinácti milionů Ukrajinců a Bělorusů. Na opakované dotazy chudák Grzybowski musel s barvou ven a přiznat, že nemá kdo odpovídat. Znáte studente v Evropě nějaky státní útvar bez vlády, presidenta či krále ? :) Polsko prostě po čtrnácti dnech neexistovalo. Po té předal Molotov Grzybowskému tuto nótu :
      "Pane velvyslanče,
      Polsko-německá válka odkryla vnitřní úpadek polského státu. V průběhu deseti dnů vojenských operací Polsko ztratilo všechny průmyslové oblasti a kulturní centra. Varšava, jako hlavní město, již neexistuje. Polská vláda se rozpadla a nevykazuje žádnou činnost. To znamená, že polský stát a jeho vláda fakticky přestaly existovat. Tím pádem je ukončena platnost dohod uzavřených mezi SSSR a Polskem. Ponecháno samo sobě a opuštěno bez vedení, se z Polska stalo území příhodné pro různé náhodné a nepředvídatelné události, které mohou být hrozbou pro SSSR. Proto doposud neutrálně vystupující sovětská vláda nemůže zůstat i nadále neutrální k těmto faktům.
      Sovětská vláda se také nemůže lhostejně stavět k tomu, aby pokrevní Ukrajinci a Bělorusové žijící na území Polska, ponechaní osudu, zůstávali bez ochrany.
      Vzhledem k této situaci vydala Sovětská vláda rozkaz Vrchnímu veliteli Rudé armády dát příkaz vojskům překročit hranici a vzít pod svoji ochranu životy a majetky obyvatel západní Ukrajiny a západního Běloruska.
      Současně je Sovětská vláda odhodlána přijmout všechna opatření k tomu, aby zachránila polský národ z nešťastné války, do které byl vhozen jeho nerozumným vedením a dát mu možnost žít v míru.
      Přijměte, pane velvyslanče, ujištění o mé úctě k Vám.
      V. Molotov"
      To jsou věci, co ? Vejre.

      Vymazat
  2. Největší, tedy II. sv. válka začala zradou západních demokratických států Evropy, Francie a Británie v Mnichově, při podpisu hanebné mnichovské dohody. "Demokratický" západ tak udělal Hitlerovi koridor směrem k hranicím tehdejšího Sovětského svazu. Napadení Polska 1. září 1939 bylo už jenom pokračování již započaté války.

    OdpovědětVymazat
  3. V brzkých ranních hodinách 17. 9. 1939 vyráží Rudá armáda stejně jako Wehrmacht bez vypovězení války přes východní hranici Polska a směřuje na západ. Konkrétně se útoku účastní dvě skupiny armád. První byl Běloruský front pod vedením armádního velitele 2. stupně Michaila Kovaljova v jehož svazku se nacházely 3., 10. a 11. armáda spolu s 4. rychlou skupinou mechanizované jízdy a 23. samostatným střeleckým sborem.

    Druhým uskupením armád byl Ukrajinský front pod vedením armádního velitele 1. stupně Semjona Timošenka s 5., 6. a 12. armádou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A zabírání českého pohraničí Pšonkama bylo co....HUMANITÁRNÍ OSVOBOZENÍ???!!!!Bože,proč si těm omylu přírody dopustil!!!!

      Vymazat
    2. Neutíkej od tématu.
      20. a 21. září 1939 se v Moskvě konala jednání, kterého se za sovětskou stranu zúčastnili Vorošilov a Šapošnikov, za německou Kostring, Krebs a Aschenbrenner. Byla uzavřena dohoda mezi fašisty a Rudou armádou o vzájemné pomoci, kdy by při přesunu wehrmachtu na dohodnutou linii došlo k napadení polskými jednotkami, měla je Rudá armáda”likvidovat”.

      Vymazat
    3. 13:49
      V roce 1934 podepsali Pšonci a Frickové pakt o vzájemný pomoci proti SSSR,takže s počátkem války a s obhajobou těch Pšonckejch okupantů si se střelil do vlastní hnáty!!!!!!

      Vymazat
    4. Něco málo pro komunisty
      Dalším důsledkem smlouvy, o kterém komunisté taktně mlčí bylo, že komunisté na celém světě byli vyzváni k NEÚČASTI v protifašistickém odboji. Tento rozkaz Kominterny byl zrušen až po napadnutí SSSR v červnu 1941

      Vymazat
    5. 14:14
      A proto proti fašistovi Frankovi bojovali komunisti,ale nejen oni už DALEKO DŘÍV(1936).....A BEZ POVOLENÍ!!!!!!☺

      Vymazat
    6. Nastudujtev si historii. sovětský svaz zabral část území Polska 17 dní po vpádu Něnců do polska, až bylo jasné, že pokud si nezabere zpět své území, které mu sebrali poláci po 1. světové válce bude mít Němce o 500 km blíž k Moskvě. tudíž obranný koridor. A nezačínejte s paktem Molotov- Ribentrop byla to poslední smlouva s Německem .Všechny západní státy včetně Polska měli takovou smlouvu s Německem dávno podepsanou.

      Vymazat
    7. Chování obou agresorů připomínalo temný středověk. Vrcholem ze sovětské strany byla poprava dvaadvaceti tisíc důstojníků a polské inteligenci v Katyni, které se po celou dobu svého impéria snažili svalit na Němce.

      Vymazat
    8. 14:20
      Jak k tomu území, které zabrali v roce 1939 ti rusáci dříve přišli?

      Vymazat
    9. 14:32
      O popravách vojáků SSSR Pšonkama převyšují počet okupantů z Katyně je dodneška TABU!!!!!

      Vymazat
    10. A jakože naše území Pšonci okupovali dřív,než Hitler a ještě bez PŘÍMÉHO ""POVOLENÍ"" ZRÁDCŮ LŽIANGLÁNŮ A FRANTÍKŮ???!!!!

      Vymazat
    11. A nakonec dobrá zpráva, dnes jednají president Polska a ministr obrany USA o posílení amerického kontingentu v Polsku a o podrobnostech zřízení americké vojenské základny. Bude chránit i nás.

      Vymazat
    12. Jo a ještě jedna věcná..... ten UKRAJINSKÝ FRONT BYL OPRAVDU TVOŘENÝ POUZE UKRAJINCI????!!!!!
      jak nám tady zasvěceně vypráví ta halda havlohovad nebo máš zase pomýle amiinfo????☺☺☺

      Vymazat
    13. 15:54
      Pšonek bonusově NASYTÍ AMIOKUPANTY JEJICH OTRAVINAMA A BUDE PO KAMARÁDSTVÍ......ovšem platit Pšonek bude jak mourovatej amiokupant neamiokupant!!!!!

      Vymazat
    14. Polský lid si po zkušenostech s rusáky přeje americkou základnu na svém území a bude to dobrá věc i pro nás. Pamatujete na zákeřné noční přepadení vedené SSSR v roce 1968? To už amíci nedovolí.

      Vymazat
    15. 15:06
      My máme s Pšonským i Germanským okupantem z let 1939 a 1968 TY NEJHORŠÍ ZKUŠENOSTI!!!!!!Svorně,ruku v ruce dělali v Československu BORDEL DALEKO VĚTŠÍ,než RUS,takže si tu patlaninu o POUZE RUSKÝCH OKUPANTECH POOPRAV A DOVZDÊLEJ SE JINDE,NEŽ V PLZNI NA PRÁVECH,PYJáte!!!

      Vymazat
    16. Nevím kdo jste MY, ale vláda vedená Babišem je spojencem Polska a NATO a Rusko je bráno vládou jako potenciální nepřítel.

      Vymazat
    17. 15:38
      KULOVÝ HOVNO HAVLOVEMENO!!!!!TY ZKUŠENOSTI Z PŠONKAMA I FRICKAMA MĚLO ČESKOSLOVENSKÉ OBYVATELSTVO,TAKŽE NATO SI NECH OD CESTY!!!!!!KDYBY AMIOKUPANTŮM NA NÁS KDY ZÁLEŽELO,POMOHL BY UŽ V ROCE 68,ty bezbřehej tupane!!!!!!

      Vymazat
    18. Pan Babiš podporuje NATO a dnes o spolupráci v NATO jedná v Turecku.

      Vymazat
    19. A najednou nevadí tý Nacisticko Americkým Trotlo Organizací,že Turek bere rakety a i jiné zbraně od Rusa a ten amišrot fakuje???!!!!!☺
      Ty seš skutečně Blbstein a ty tvoje politický vývody jsou na hranici kretenismu!!!

      Vymazat
    20. Nevím jestli to panu Babišovi vadí, ale z NATO rozhodně odejít nechce, řekl, že je to hráz proti nepříteli.

      Vymazat
    21. Bene, máš pravdu a cituješ správně. Ale proč to celé nezkrátíš? Stačilo přece napsat:
      "Babiš je kolaborující blb a já jsem stejný jako on, ovšem bez těch miliard, zato dobrovolně"

      Vymazat
    22. Pan Babíš vyhrál volby, má stále 30% a plní vůli lidu, kdyby lidé NATO nechtěli, tak ho nevolí.

      Vymazat
    23. 13:27, právě v článku, který jste zjevně nečetl, je uveden částečný sled událostí, které vedly k následujícím. Pan Krejčí uvedl Vídeňskou arbitráž, kde Československo přišlo o území jižního Slovenska, ale neuvedl, že to bylo právě Polsko, které na základě dohod s Hitlerovským Německem zaútočilo na Těšín a severní území Slovenska, přesně dle představ gen.Pilsudského, který na své jižní hranici uznával jen Maďarsko. Také nevzpomněl na plány polské a německé generality ohledně útoku na SSSR.

      Tohle bylo Sovětům dostatečně známo a dobře věděli, co se stane. Je mnohem lepší být vítězným darebákem, než mrtvým a ještě k tomu blbým darebákem. Jelikož Rusko, lhostejno v jaké podobě, dokud bude existovat a jedno, co bude dělat, vždy bude "darebákem". Ani oběti na životech, ani osvobození vězňů z koncentračních táborů, ani návrat věcí veřejných do rukou porobených národů nestačí na to, aby "slušný" člověk přestal Rusa označovat za darebáka, nežto poděkoval.

      Já mám něco pro vás ve stejném stylu:

      Češi po válce využili oslabení Německa, vyhnali občany Československa, mnohé zabili, a zkonfiskovali jim majetek. Hodnota újmy osobní a majetkové jde do biliónů. Německo má plné právo uplatnit své nároky v arbitráži k náhradě škody.

      K těm ostatním vašim výplodům nemá smysl cokoliv dodávat. Pomyšlení, že USA jde z nějakého důvodu na "pomoc" Česku před Ruskem, je naivní a směšné, a nemá význam to s dětmi jako vy rozebírat. Jen bych chtěl dodat malou připomínku, že to vy půjdete na ruské bojiště za zájmy Ameriky, ne naopak. A až následně se tady objeví ty jejich rakety, kterých se tak strašně bojíte. Ono to tak vždy bylo. I s tím Polskem.

      Je trapné, když čtu něco z historie, a pak vidím, ze vše kolem mě opět směřuje ke stejnému cíli. Všechny ty chyby, všechna ta sprostota a chamtivost. Pan Babiš dozajista nechce válku a nechce ani ty vaše základny, ani preventivní údery... To nechtěl ani Beneš.

      Vymazat
    24. Bena si nevšímejte, je to troll, který předstírá totálního vola s minimální logikou a poznatky z historie.

      Vymazat
    25. 17:09
      Mám pocit,že předstírat nemusí.....!

      Vymazat
    26. Jakmile bude základna USA na území Polska, tak žádné přepadení Ruskem jako za jejich vedení v roce 1968 nehrozí a tím pádem nikam na bojiště nepůjdu.

      Vymazat
    27. 17:05, lidé nevolili Babiše a Zemana kvůli NATO, ale hlavně kvůli jasnému názoru na řízenou imigraci, inkluzi ve školství, názoru na gender politiku a jasné představě o řízení státu, ekonomice a sociální politice. Stejně tak mají Babiš a Zeman, narozdíl od jiných, slušnou pověst, co se týká korupce a zlodějiny všeobecně.

      Miloš Zeman se otevřeně postavil proti dehonestaci památníků na dobu 2.sv.valky a není mi znám žádný výrok Andreje Babiše dehonestující tyto památky, stejně tak ani jeden nevyjádřil nějaké znepokojení ohledně "ruské agrese vůči ČR".

      Takže marná snaha trollíku, vrať se do hrobu, tady ti rohlíky na stromech neporostou.

      Vymazat
    28. 17:15, ale právě že půjdeš. V Polsku budou ti šťastnější, jelikož jim řízená střela, možná rovnou jaderná, urazí prdel hned na samotném počátku, ty budeš muset odmuklovat ten zbytek. Pokud se vůbec k hranicím Ruska dostaneš v druhém sledu za Pobalťany a Ukrajinci.

      Vymazat
    29. Ale pánové Zeman a Babiš naše členství v NATO podporují a pan Babiš se dokonce zavázal zvýšit na příští rok rozpočet pro armádu, tak, aby do roku 2022 splnil přání USA o 2%.

      Vymazat
    30. 17:26
      Kulový,žádný zvyšování podpory amiokupantů se v Čechách konat NEBUDE!!!!!!

      Vymazat
    31. Přečti si návrh rozpočtu na příští rok, pan Babiš na přání USA rozpočet pro armádu navyšuje.

      Vymazat
    32. 17:32
      Slibem nezarmoutíš.....stačí,že se Metnar rozhodl koupit za miliardy ten nefunkční amišrot!!!!!

      Vymazat
    33. 17:26, beníku, my víme, kam míříš, ale máš smůlu, my Babiše a Zemana stejně budeme podporovat.

      Vymazat
    34. 14:14 Boože, kam jsi tomu beníkovi duši dal? Asi jsi mu
      ji nafoukl přes archloch.

      Vymazat
  4. A vůbec těm našim tehdejším "přátelům" a zároveň i dnešním demokratům nevadilo, že ničí nejdemokratičtější zemi v Evropě. V zájmu vyšších cílů. A tady začala 81 let trvající tragedie českého a slovenského národa. A tito naši "přátelé" nás zradí, když to budou potřebovat opět.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oni to mají také zakotvené v základní listině NATO, článek 5!!!
      Když budeme napadení, státy NATO uváží, jak nám pomoci... uváží!!!! Žádná povinnost! Jako za Mnichova.

      Vymazat
    2. 17:01
      Přesně tak,dopadne to jako s Mnichovem a jako v donekonečna omílaným osmašedesátým.....amiokupanti budou pomáháme DRŽKOU PLNOU SLIBŮ!!!!!

      Vymazat
    3. Západ nás historicky zradil několikrát.Nejhorší na tom všem je,že nedodrží žádné své slovo ani písemnou smlouvu viz zrušení smlouvy o raketách.Tak je to se vším.Když se Benovi líbí útočná politika USA a NATO,je jistě připraven zalehnout do zákopu předtím,než se vypaří jako lidi v Hirošimě a Nagasaki.

      Vymazat
  5. Češi a Slováci umírali v historii za Rakousko, Francii, Anglii několkrát. Kdy oni za nás umírali? Vždy nás jen viužili a okrádali. To jsou ti přátelé a praví spojenci?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neokrádali. Jen se muselo vše zaplatit. Ani ty tkaničky do bot, v nichž pak zemřeli během obrany Británie, nejsou zadarmo. A pokud uvážíme, že byla válka, tak to nemáte pár tkaniček za padesát haléřů, ale pět set korun. A co teprve spálení nebo pochování mrtvoly, která by se jinak rozkládala na posvátné půdě nádherné Anglie!

      Vymazat
    2. 17:29
      Kdyby se LŽIANGLÁNI měli bránit samy,tak se do dvou měsíců NA TÝ HALDĚ TKANIČEK MŮŽOU VĚŠET.....A zdarma!!!!!☺

      Vymazat
  6. Pjakin včera konstatoval, že Polákům se to s oslavami začátku IIWW moc nepovedlo. Nepozvali sice Rusko, ale nato je bojkotovali pod různými záminkami další tři vrcholní představitelé antihitlerovské koalice (USA - Trump, VB - Johnson a Francie - Macron). Ve Varšavě tím pádem proběhla schůzka vrcholových představitelů následnických států, které se podílely na vyvolání IIWW a které naopak bojovaly v řadách hitlerovské koalice, což byly: Německo, Polsko, Maďarsko, Ukrajina, Slovensko, Rumunsko. To se Polákům opravdu povedlo, veselili se se svými soudruhy ve zbrani. Tomu se říká kouzlo nechtěného :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Slovensku vznikl fašistický stát. nepravda, klérofašistický - čo je rozdiel, nanútený Vatikánom, a Slovensko v prípade útoku viedlo spolu s CCCP oslobodzovaciu vojnu - o územia, ktoré anektovalo predtým Poľsko -

      Vymazat
    2. 16:52 Kecy, kecy, kecičky! Slovensko mohlo bojovat asi tak jenom za osvobození Oravy a Spiše. Nevíte ale náhodou, co dělala slovenská vojska třeba na Ukrajině v Oděse?

      Vymazat
    3. 16:52 jenom si přiznejte to svoje slovenské podrazáctví, trhnuli jste se od Čechů v nejkritičtější době a bojovali jste po boku s hitlerovci a dnes se chcete rehabilitovat jenom díky partyzánskému odboji a SNP!

      Vymazat
    4. Náš hradní Eman tam byl i když ho ke zvonu museli dostrkat.

      Vymazat
    5. 17:08
      Taky u těch lží toho Fricka raději hodil ucho!!!!!☺
      Se mu vůbec nedivím!!!!

      Vymazat
    6. 16:43, Trump nepřijel kvůli hurikánu.

      Vymazat
    7. 17:45
      To ho šel na pobřeží Floridy zadržovat vahou svých myšlenek???☺

      Vymazat
    8. 17:58, ne, má tam luxusní rezidenci. Navíc se jedná o krizový stav a tehdy by měl být president v zemi. Rozhodl se dobře.

      Vymazat
    9. 18:17
      A bude rozdávat papírový útěrky jako po hurikánu Irma na Portoriku?!

      Vymazat
    10. 16:52, :))) to je celkem slátanina. Slovensko (Československo) vedlo s Polskem spory o území. Rozhodla arbitráž ve Spa (1920). Po porážce Polska a vzniku Slovenského štátu, území, která byla arbitráží přiřčena Polsku, byli zabráno Slovenskem. To se v r.1945 vrátilo zpět Polsku.

      Slováci bojovali na několika frontách. Jižní území zabrané Maďarskem bylo postiženo asi nejvíc, odtud se rekrutovali vojáci na východní frontu za maďarskou stranu proti SSSR. Pár desítek tisíc mužů bojovalo za Slovenský štát proti SSSR, další bojovali na dvou frontách (východní - SSSR, a západní - Británie, Afrika) proti Hitlerovi, na těchto bojištích často spolu s Čechy, další se účastnili v roce 1944 SNP. Nejhorší byli členové divizí SS Edelweiss.

      Vymazat
  7. Pjakin, Otázky-odpovědi 19.8.2019:

    "1. a 2. světová válka jsou jen dvě etapy jedné války. Nejde o různé jevy. Jestliže někdo tyto dvě války posuzuje odděleně, tak nebude správně chápat procesy řízení. Jedná se jen o dvě etapy téhož."

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pjakina nesleduju, ale v tomhle se skvěle trefil.

      Vymazat
  8. Pro toho studenta Ben.
    Válka mezi fašistickým Německem a fašistickým Polskem začala jak správně uvádíte 1.9.1939. Po čtrnácti (12!)dnech polská vláda i s generalitou a blátem v trenkách vzali roha. Velvyslanec Polska Grzybowski byl požádán o odpověď svojí vlády na vstup sovětských vojsk na ochranu cca třinácti milionů Ukrajincu a Bělorusů. Na opakované dotazy chudák Grzybowski musel s barvou ven a přiznat, že nemá kdo odpovídat. Znáte studente v Evropě nějaky státní útvar bez vlády, presidenta či krále ? :) Polsko proste po čtrnácti dnech neexistovalo. Po té předal Molotov Grzybowskému tuto nótu :
    "Pane velvyslanče,
    Polsko-německá válka odkryla vnitřní úpadek polského státu. V průběhu deseti dnů vojenských operací Polsko ztratilo všechny průmyslové oblasti a kulturní centra. Varšava, jako hlavní město, již neexistuje. Polská vláda se rozpadla a nevykazuje žádnou činnost. To znamená, že polský stát a jeho vláda fakticky přestaly existovat. Tím pádem je ukončena platnost dohod uzavřených mezi SSSR a Polskem. Ponecháno samo sobě a opuštěno bez vedení, se z Polska stalo území příhodné pro různé náhodné a nepředvídatelné události, které mohou být hrozbou pro SSSR. Proto doposud neutrálně vystupující sovětská vláda nemůže zůstat i nadále neutrální k těmto faktům.
    Sovětská vláda se také nemůže lhostejně stavět k tomu, aby pokrevní Ukrajinci a Bělorusové žijící na území Polska, ponechaní osudu, zůstávali bez ochrany.
    Vzhledem k této situaci vydala Sovětská vláda rozkaz Vrchnímu veliteli Rudé armády dát příkaz vojskům překročit hranici a vzít pod svoji ochranu životy a majetky obyvatel západní Ukrajiny a západního Běloruska.
    Současně je Sovětská vláda odhodlána přijmout všechna opatření k tomu, aby zachránila polský národ z nešťastné války, do které byl vhozen jeho nerozumným vedením a dát mu možnost žít v míru.
    Přijměte, pane velvyslanče, ujištění o mé úctě k Vám.
    V. Molotov"
    To jsou věci, co ? Vejre.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Beníkovi je to jedno, on si z historie vybírá jen to, co strýček Sam. Někdo by měl tomu študentíkovi sdělit, že USA nemají své přátele, ale cíle. Nás vzali do NATO aby mohli přes nás létat bombardéry na Jugoslávii, na bratra Srba. A pan prezident Havel, který nenáviděl český národ, jim k tomu ještě tleskal a dělal píár po světě.

      Vymazat
    2. Letecké útoky Severoatlantické aliance na vojenské cíle v Jugoslávii odsouhlasil za vládu její předseda Miloš Zeman, zásah aliance konzultoval pouze s ministrem zahraničí Janem Kavanem. Zeman to takto oznámil novinářům. „Vzhledem k tomu, že celá záležitost byla operativní, a že vyžadovala rozhodnutí v intervalu dvaceti až třiceti minut, po konzultaci s ministrem zahraničí jsem se rozhodl tak, jak jsem rozhodl, a to v sobotu ’20.března) odpoledne s tím, že jde o útoky na ryze vojenské, nikoli civilní cíle, a že se jedná o ty vojenské akce, které mají zabránit humanitární katastrofě,“ odpověděl Zeman na dotaz, zda vláda o útocích NATO na Jugoslávii hlasovala.

      Vymazat
    3. V pět hodin ráno 17.9. 1939 šance Poláků na obranu před Wermachtem definitivně skončila. Přes polské hranice vyráží dvě skupiny armád. Ze severu útočí Běloruský front vedený M.P. Kovaljovem a z jihu Ukrajinský front Semjonem Timošenkem (později velel útoku na Finsko).

      Vymazat
    4. 17:12, jaksi bene neznáte význam slov, nechápete sémantiku vět. Přece bylo jasně řečeno, že Polsko už nemělo jak se bránit. Leda že by vyslali na jatka Bělorusy a Ukrajince s klacky a dobytí Polska by se protáhlo o dva dny. Podstatně zdatnější Frsncii, Belgii, Holandsko... Němci dobyli za pár týdnů, a to byly jinak vyzbrojené armády.

      Polská armáda byla silně podtechnizovaná, značnou část tvořila kavalerie, což sice byli udatní vojáci, ale jen vojáci, kteří proti technice neměli šanci. Od předchozích válek se bojiště do základů změnilo a každý zbrojil jako šílený. Poláci to prostě nestihli.

      Možná na přepad Slovenska by síly měli, zvlášť, kdyby jim pomohli Maďaři z jihu, ale už s Českem by to bylo horší. Leda že by jim pomohli Sudeťáci. 3.9.1938 zaútočili na Těšínsko, i to neúspěšně. Tento útok označil Churchill jako hyenismus.

      Vymazat
    5. Tak to je logika hodná ruského švába. Poláci už se stejně neměli proti Němcům jak bránit a tak je bolševici napadli z druhé strany. Dobré, moc dobré.

      Vymazat
    6. 18:21
      Ta jejich pšonská kavalerie by dost vejprask i od HUSITSKÝCH VOJSK !!!!!!☺

      Vymazat
    7. Jo, jo, rusák umí pro ty méně bystré zdůvodnit každou svoji agresi. Přečti si zdůvodnění napadení a vraždění v Maďarsku a pak tu slavnou bratrskou pomoc a naši ochranu před kontrarevolucí při okupaci v roce 1968.

      Vymazat
    8. Pro 16:50 Zapoměl jsem dodat Výre.

      Vymazat
    9. 18:36
      Amiokupanti od konce války visí u Fricka v Japonsku,Jižní Koreji.....a demokraticky bude ODEJIT Z AFGHÁNISTÁNU,KDYŽ UŽ MUSEL POTUPNĚ PODEPSANOU KAPITULACI VLOŽIT DO RUKOU TALIBANU!!!!!!Inu, úspěch kam se člověk podívá!!!!!!
      A ty amilži by chtěly obměňovat,takhle si na ambasádě AMIOKUPANTŮ nešplhneš!!!!☺

      Vymazat
    10. 18:21, jste blbej jako troky. Já jsem odpovídal na vaši stupidní poznámku o tom, že by Poláci rozdrtili Hitlera, kdyby je Sověti "nenapadli" z východu.

      Takže ještě jednou. Ne nerozdrtili, jelikož v té době už Polský stát neexistoval. Sověti obsadili území, které jim Polsko ukradlo i s jejich obyvatelstvem v r. 1919, když využili rozvrat Ruského impéria a občanskou válku. A víte, proč se jednalo o návrat? Protože ti obyvatelé to sami chtěli. Tvrdá polonizace, katolizace, židovské pogromy v té době vyhnali tisíce ludi za oceán.

      Vymazat
    11. 18:36, do Maďarska (a k nám také) přijeli na základě pozývacího dopisu. Takže tam byla skupina lidí ve vládních kruzích, která kolaborovala a ta skupina byla významná, ne nějaký obyčejný úředníček.

      V Maďarsku se konaly šokující masakry, iniciované Hortyovskými bandami už delší dobu a v ulicích Budapešti byly k vidění výjevy usmýkání za autem, pověšené celé rodiny komunistických činitelů na kandelábrech a podobně. Na jejich vrub jde většina obětí, jednalo se o stovky lidí. Sověti sami měli více než 700 ztrát na životech a poměr byl 4:1. Západ nijak zvlášť nereagoval. Anebo by se měl podle vás nechat ve střední Evropě opět vyrůst nacistický stát? Hortyovci byli nacisté.

      Vymazat
  9. 17:12
    A ten Běloruský byl složen jen z Bělorusů.....A Ukrajinský pochopitelně jen z Ukrajinců☺☺☺,viď ty HUMANITÁRNÍ BOMBARDÉRE!!!!!! A pamatuj ty havlozblblo,I KDYBY TO PŘEDSEDA PŘELETY ZEMAN NEPOVOLIL,TAK SI BUDE ZASRANEJ AMIOKUPANT,NEJEN TEHDY BEZ MANDÁTU OSN,BOMBARDOVAT TŘEBA ČECHY....TAKHLE JEN PŘELETĚL A VRAŽDIL PŘEVÁŽNĚ SRBY!!!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  10. Právě Polsko se sčuchlo s nacisty od samého počátku jejich růstu v Německu. Právě Polsko podepsalo první smlouvu s německými kamarády v r. 1934 v rámci příprav na východní tažení. Polský fašounek Pilsudskij nesnil o ničem jiném, než o vítězném marši po kyjevském Kreščatiku. Trochu se chlapec přepočítal, Hitler ho hodil s celou slavnou polskou elitou přes palubu, protože dobře věděl, že tzv. polská elita je nespolehlivá, proradná a zrádcovská. Hitler si nechal jenom 1,5 miliónů Poláků, kteří bojovali v řadách Wehrmachtu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ten pilsudskej měl vlhký sny o tom že dobije Moskvu a vlasnoručně na kremelskou zeď napíše "mluvit rusky se zakazuje"

      Vymazat
  11. 16:43 Bojkot polských "oslav" začátku druhé světové války, to bylo to jediné, na čem se G7 jednomyslně shodla na schůzce ve francouzském Biarritzu. Polským soudruhům by měl někdo konečně vysvětlit, že rusofobie už není na programu dne (ani v rámci G7) a že 2. světová válka nezačala 1.9.1939, ale o rok dříve Mnichovem. Rovněž by si měli polští soudruzi připomenout svoje jednání již od r. 1931 a proč jim ten Winston Churchil vlastně dal titul "hyena Evropy" (hodí se i dnes). Oni mají totiž polští soudruzi velmi krátkou paměť. Je selektivní, stejně jako v případě soudruha svazáka s přezdívkou "Ben".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. oslava začátku války je protimluv a ironie, slavit se má přece spíše konec války, slavit začátek války může snad jenom kretén

      Vymazat
    2. 17:48 To mělo být něco jako oslava výsadku v Normandii. Poláci asi chtěli oslavit začátek vítězného tažení na východ, tažení, kde pochodovali bok po boku se všemi svými spolubojovníky z hitlerovské koalice (viz 16:43)

      Vymazat
    3. 17:48, to nemá být oslava, ale vzpomínka a pieta za mrtvé. Mrtví Rusové pietu nepotřebují, v Praze jim zprznili památník. Další v Litvě, a další dva v Polsku. Zatímco v Praze zničili památník s postavou generála, který osvobodil Osvětim, v Polsku zdevastovali hroby obyčejných vojáků.

      Vymazat
    4. Spomienka na začatie 2. sv. vojny vo Waršave na námestí Pilsudského! Je mi z toho zle. Spomínať na začiatok vojny na námestí pomenovanom po Goebelsovom priateľovi a človeku po ktorého smrti sa v r. 1934 na sv. omši zúčastnil aj sám Adolf Hitler?
      F.B.

      Vymazat
  12. Pro infantilního a nevzdělaného debila Bena :

    Dnes bojovat proti Rusku nepůjde vůbec nikdo ! Většina normálních lidí je soudná a nemá ochotu a důvod umírat za zloděje, tuneláře, lháře, válečné štváče, plutoktraty, oligarchy, bankstery, politické loutky, mediální prestituky, multi-kulti dementy, uchyláky a zmetky. Tyto samozvané elity jsou ve své podstatě deprivanti, psychopati a sociopati a především paraziti, kteří parazitují na práci a životech většiny. A samozvané elity, ani jejich stoupenci, američtí rektonauti a anální speleologové a u nás všichni obhájci toho bordelu po sametovém podvodu, tak tito "hrdinové" utečou při první příležitosti. Takže nebude kdo by proti Rusku bojoval.
    A pokud by přece jen pár imbecilů chtělo za 5 minut po zahájení útoku padnout za "pravdu a lásku" nebo "evropské hodnoty, tak prosím hoši : Nástup !
    Kdyby snad chtěly naše politické loutky přes povolávací rozkazy jít do války proti Rusku, většina normálních chlapů by stejně přešla na ruskou stranu a domluvila se, aby nám pomohli zlikvidovat domácí kolaboranty a zrádce a všechnu to parazitní svoloč a nastolit sociálně spravedlivý systém.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikdo bojovat proti Rusku nepůjde, ale kruh se pomalu uzavírá. Základna USA v Polsku bude další korálek. Režim v Rusku se rozpadne sám, jde jen o to jak bude rozpad krvavý.

      Vymazat
    2. Presne tak, českí a slovenskí vojaci či už v prvej alebo druhej sv. vojne nakoniec vždy prebehli od germána k rusovi.

      Vymazat
    3. 18:52, tvoje vlhké sny, blbečku, Rusko se nerozpadlo, a že těch pokusů zvenčí bylo. Navíc se ani neorientuješ. Rusko nemá režim, ale presidentský demokratický systém. Možná sis dosud nevšiml, ale i poslanci jsou voleni. Dokonce i v každém městě probíhají volby, i volby v autonomnich republikách a gubetniích.

      Vymazat
    4. Beník není provokatér. Na to je příliš hloupý a nevzdělaný téměř ve všech oborech. A jako u všech nedouků a myšlenkových lenochů, i u něj vyhrává ideologie a propaganda, co šíří média středního proudu.
      Beník je oběť. R.I.P. jeho mozku.

      Vymazat
  13. 18:52
    Základna bude k HOVNU,jen ten tupej Pšonek bude mít HDP v mínusu PŘÍMO HVĚZDNÝM!!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta základna je jistá a je to strategicky dost důležitá věc do doby, než se USA podaří vybudovat základnu na Ukrajině.

      Vymazat
    2. Beníku,
      Nesmíš tak slepě důvěřovat všemu co si přečteš.
      Jakákoli základna v dosahu raket krátkého nebo středního doletu je dnes potencionální šrot i s osazenstvem během několika minut.
      Na vojně jsi určitě nebyl protože bys musel vědět co se dá stihnout do 15-20 minut.

      Vymazat
  14. Jasně,základna v banderovský díře je to pravý vořechový!!!!!Jen nevím,kdo bude platit amiokupantům ten šíleně drahej pronájem a co tam budou ty amiokupanti dělat,když vrchol techniky banderovců je uzavíratelná kadibudka....ostatní chodí srát na pole a mytí je celoročně v místním potoce!!!!!!!☺

    OdpovědětVymazat
  15. Kdo chce dobrovolně vlézt do chomoutu SSA a ještě za to platit, nechť platí za svoji hloupost. Komu není rady, není ani pomoci ....

    OdpovědětVymazat
  16. 20:03
    Máte naprostou PRAVDU!
    Pšonci zatím nějaký chechtáky ještě mají,ale ta banderoverbež má LEDA v prdeli filcky a na tlamě lues....a že by amiokupanti financovali samy sebe z levý kapsy do pravý je opravdu jen velký vlhký sen těch havlodebilů!!!!☺

    OdpovědětVymazat
  17. Měli co oslavovat:
    Nabírání obyvatel předválečného Polska do wehrmachtu začalo velmi brzy po polské porážce, v březnu 1940. Velmi kuriózně se tak do řad německé armády dostali muži, kteří ještě půl roku předtím nosili uniformu Spojeneckého vojska. Toto vyvrací oblíbený mýtus, že tito vojáci byli nabíráni až ve chvíli, kdy se nacistické Německo začínalo hroutit.
    Celkem bylo do wehrmachtu odvedeno něco mezi 200 000 - 250 000 Poláky z původního polského území. Bylo to 33 ročníků (1894-1926).

    OdpovědětVymazat
  18. To "ben" vypadá na studenta Masarykovy,čili Bekovy university.
    Takoví a podobní hošánci začínají historii většinou od doby
    svého, bohužel, narození.
    U nich je to tak. Dají někomu po hubě a najednou ji dostanou
    také. Pak se dlouze rozepisuji jak byli napadeni, biti, souzení a jiné nářky.
    No a tak to máme s těmi našimi "studenty", kterých je pro tento režim stále málo. Čím více "studentu", hlavně politologie, filosofie a jiných velice potřebných zbytečností, tím více voličů fašizující pravice.

    OdpovědětVymazat
  19. Jedno je jisté, jestli si amiokupant něco začne, odveta bude rychlá a nebude se ptát kdo je kdo.

    OdpovědětVymazat